Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• Indoubt
  • Registratie: maart 2003
  • Laatst online: 23:51

Indoubt

Always be indoubt until sure

Amphiebietje schreef op zondag 31 januari 2021 @ 11:01:
Boris Johnson wilt dat het VK zich aansluit bij een groot vrijhandels-akkoord:

Britten willen zich aansluiten bij vrijhandelsakkoord

Een vrijhandels-akkoord voor landen die grenzen aan de Pacifische Oceaan, nog wel. Ze zijn blijkbaar de geografische ligging van het VK vergeten in Londen.

Aan de andere kant, als dit de voorbode is van de fysieke verplaatsing van het gehele VK naar de andere kant van de wereld... :+
Row for Brittain? :+

• SymbolicFrank
  • Registratie: november 2010
  • Laatst online: 23-06 00:26
Amphiebietje schreef op zondag 31 januari 2021 @ 11:01:
Boris Johnson wilt dat het VK zich aansluit bij een groot vrijhandels-akkoord:

Britten willen zich aansluiten bij vrijhandelsakkoord

Een vrijhandels-akkoord voor landen die grenzen aan de Pacifische Oceaan, nog wel. Ze zijn blijkbaar de geografische ligging van het VK vergeten in Londen.
Er is gewoon een groot tekort aan handelsverdragen die landen af willen sluiten met het VK. En dat was 1 van de twee speerpunten van de Brexit. Ze zouden voor het opscheppen liggen. Dus tja, ze moeten wat.

Ik heb een beter idee: ze kunnen zeggen, dat ze via de WTO een verdrag met meer landen afgesloten hebben dan waar de EU een handelsverdrag mee heeft ;)

• bwerg
  • Registratie: januari 2009
  • Niet online

bwerg

Internettrol

__fred__ schreef op zondag 31 januari 2021 @ 10:33:
maar heb niet het idee dat brusselse wetgeving me nu zo verschrikkelijk dwars zit.
Is er in de hele Brexit-disicussie überhaupt concrete regelgeving aangewezen die de Britten dan precies dwars zou zitten?

Ik heb vooral de 350m voor de NHS en de kleur van paspoorten meegekregen, en nou ben ik geen Britse ondernemer maar ik heb weinig over safety rules gehoord.

Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.

• YakuzA
  • Registratie: maart 2001
  • Nu online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

bwerg schreef op zondag 31 januari 2021 @ 12:40:
[...]

Is er in de hele Brexit-disicussie überhaupt concrete regelgeving aangewezen die de Britten dan precies dwars zou zitten?

Ik heb vooral de 350m voor de NHS en de kleur van paspoorten meegekregen, en nou ben ik geen Britse ondernemer maar ik heb weinig over safety rules gehoord.
Intern zijn werkgevers zoet gehouden met beloftes als verlaagde minimum arbeidsvoorwaarden/-omstandigheden/-loon etc voor zover ik het meegekregen heb.

Death smiles upon us all, all a man can do is smile back.
PSN

• Cyberpope
  • Registratie: april 2000
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

bwerg schreef op zondag 31 januari 2021 @ 12:40:
[...]

Dan moet je de columns van Boris lezen in de jaren dat hij correspondent was in Brussel. Die verzon van alles zoals dat Brussels regels had hoe krom de bananen moesten zijn. 80% van de Britten geloofde die onzin en geloof ook nog eens 20% van de NLérs.

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

• Amphiebietje
  • Registratie: augustus 2017
  • Laatst online: 20:54

Amphiebietje

In de blubber

YakuzA schreef op zondag 31 januari 2021 @ 12:50:
[...]

Intern zijn werkgevers zoet gehouden met beloftes als verlaagde minimum arbeidsvoorwaarden/-omstandigheden/-loon etc voor zover ik het meegekregen heb.
Het Europees mensenrechtenverdrag was het VK ook een doorn in het oog. Voornamelijk omdat het dit soort dingen verbood:

Arrest of photographer at Kent protest raises press freedom fears

En hij is ook echt behandeld als een crimineel, met afname van vingerafdrukken en DNA :r

• DOA
  • Registratie: oktober 2002
  • Niet online
Wat ik nog wel eens terug zie komen is deze
Working time and rest

As an employer, you must ensure that your staff does not work more than 48 hours per week on average (including overtime), over a reference period of up to 4 months. Your employees must be given at least 11 consecutive hours of daily rest and at least 24 hours of uninterrupted weekly rest every 7 days, over a reference period of 2 weeks.
Wat volgens the tabloids dan dit betekende:

Eu BANS overtime

Al in 2017 was dit voor thesun een mooi vooruitzicht om uit het juk van de EU te komen
SHACKLES COME OFF British workers set for post-Brexit overtime boom as ministers plot to scrap EU limits

Industries which spend billions on agency staff could save money and families can earn more by working longer hours
Exclusive

David Wooding

16 Dec 2017, 22:57Updated: 9 Jan 2018, 16:53

BRITISH workers are set for an overtime bonanza after Brexit, it was revealed last night.
Ministers want to scrap EU laws which limit the working week to 48 hours.
A Sun analysis suggests that the current limit could cost some families £1,200 in lost pay, representing 160 extra hours a year for a person earning the minimum wage.
Feitelijk is het een werknmemers bescherming, die het werkgevers verbied personeel te dwingen meer dan 48uur te werken, en dit ook geen reden mag zijn werknemers te ontslaan. Een opt-out regel tussen wernkemer en -gever is beschikbaar.
Maar wanneer je de werknemers maar net genoeg betaald zodat ze afhankelijk van overuren worden, kan dit eenvoudig gedraait worden tot inkomstenderving veroorzaakt door EU regels.

• bwerg
  • Niet online

bwerg

Internettrol

Ik ben benieuwd of het de bedoeling was van de gemiddelde Brexit-stemmer om meer geld te verdienen door gewoon effectief 7 werkdagen per week te maken.

Aan de andere kant, als ze terug willen naar de glorieuze dagen van het grote Britse rijk, dan horen sweatshops daar natuurlijk ook bij. :+

• mekkieboek
  • Registratie: augustus 2004
  • Laatst online: 00:05
Op youtube stuitte ik op een vlijmscherpe WDR docu over de achtergronden van de brexit.
Wie der harte Brexit die Reichen noch reicher machen soll (leider nur auf Deutsch)

De docu vertelt hoe lobbygroepen, denktanks en veel geld de publieke opinie en de politiek hebben gekneed om de brexit erdoor te loodsen. Dat de bevolking is gebruikt om de (imo banale) doelen van miljardairs te helpen: geen lastige EU regulering, minder belastingdruk.

En dat nu de brexit een feit is dat het volk niet langer nodig is. Het doel nu is om te zorgen dat post-brexit ontwikkelingen in het voordeel vd rijken uitvalt.

Waarom zie je zo weinig Nederlandse documentaires over dit soort achtergronden? De VPRO heeft gelukkig wat materiaal, vertaalde UK docu's maar dat is maar voor een klein publiek.

|       |       |   ·  |     |  ·  |    |  · |    | · |   |   | : |  |  |·| |·| |·| |·|

• SymbolicFrank
mekkieboek schreef op zondag 31 januari 2021 @ 15:09:
En dat nu de brexit een feit is dat het volk niet langer nodig is. Het doel nu is om te zorgen dat post-brexit ontwikkelingen in het voordeel vd rijken uitvalt.
Het lullige is wel, dat een economie draait op het geld dat het volk maandelijks uitgeeft. Dus als het volk minder uitgeeft, gaat het slechter met de economie, waardoor veel mensen op straat worden gezet. Waardoor het volk minder te besteden heeft en nog voorzichtiger wordt. Enzovoorts. En dat zien we nu gebeuren.

Het resultaat daarvan is, dat de rijken ook minder rijk worden, of zelfs failliet gaan. Maar daar hebben ze ongetwijfeld nog geen seconde bij stil gestaan.

• Amphiebietje

Amphiebietje

In de blubber

SymbolicFrank schreef op zondag 31 januari 2021 @ 15:40:
[...]

Het lullige is wel, dat een economie draait op het geld dat het volk maandelijks uitgeeft. Dus als het volk minder uitgeeft, gaat het slechter met de economie, waardoor veel mensen op straat worden gezet. Waardoor het volk minder te besteden heeft en nog voorzichtiger wordt. Enzovoorts. En dat zien we nu gebeuren.

Het resultaat daarvan is, dat de rijken ook minder rijk worden, of zelfs failliet gaan. Maar daar hebben ze ongetwijfeld nog geen seconde bij stil gestaan.
Dat hoeft niet. Die hebben hun fortuin waarschijnlijk al lang in het een of andere belastingsparadijs gestald, en hebben ze ook een paspoort (gekocht) voor dat belastingsparadijs.

• SymbolicFrank
Ik vond het daarom ook erg ironisch, dat "de Nederlandse belofte" tegenwoordig in de verkiezingsprogramma's voorkomt bij het CDA en de VVD, ter vervanging van het neoliberalisme. De VS en het VK zijn nog steeds het grote voorbeeld.

• Bundin
  • Registratie: januari 2006
  • Niet online
Sissors schreef op zaterdag 30 januari 2021 @ 09:27:
[...]

Gelukkig dat dit proefballonnetje weer geannuleerd is, want wat mij betreft was dit wel een gigantische flater van de EU. Je hebt jaren onderhandeld met als uitgangspunt dat er geen harde grens moet zijn tussen NI en Ierland, want de Goede Vrijdagakkoorden moeten gehandhaafd worden. Helemaal mee eens! Maar nog geen maand (!) in Brexit, en juist de EU wil dit al naast zich neerleggen en grenscontroles invoeren?
Dit heeft vrij weinig aandacht gekregen in dit topic, dat onderhand meer een opsomming van artikelen met negatieve impact voor de UK lijkt te zijn.

De EU heeft een enorme politieke flater geslagen, die ze nog lang zal achtervolgen. Noord-Ierland is prima voor de bus gekiept en de hele wereld heeft het gezien. Het United front is afgebrokkeld, na de terechte kritiek van Ierland is het wachten op een van de visegrad die dit zal leveragen in de verdere beeldvorming in binnen- en buitenland.

Ja, Britse bedrijven hebben het moeilijk, op termijn zal dat het sentiment wat meer beheersen. Maar de "de EU is de bad guy" marketing zal op korte termijn een stuk beter aanslaan. Want de EU wilde de vaccins van de Britten stelen en Boris heeft dat voorkomen!

I like bacon!

• GekkePrutser
  • Registratie: juli 2004
  • Niet online
SymbolicFrank schreef op zondag 31 januari 2021 @ 15:47:
Ik vond het daarom ook erg ironisch, dat "de Nederlandse belofte" tegenwoordig in de verkiezingsprogramma's voorkomt bij het CDA en de VVD, ter vervanging van het neoliberalisme. De VS en het VK zijn nog steeds het grote voorbeeld.
Haha, de American Dream op zijn Nederlands... Die in het engels gesproken een 'pipe dream' is natuurlijk.

• GekkePrutser
  • Registratie: juli 2004
  • Niet online
Bundin schreef op zondag 31 januari 2021 @ 18:50:
[...]
Ja, Britse bedrijven hebben het moeilijk, op termijn zal dat het sentiment wat meer beheersen. Maar de "de EU is de bad guy" marketing zal op korte termijn een stuk beter aanslaan. Want de EU wilde de vaccins van de Britten stelen en Boris heeft dat voorkomen!
Nou nee, de EU wilde de vaccins krijgen die ze overeengekomen was. Dit laatste is voor de republiek Ierland zelf natuurlijk ook goed. Alleen dat van die grens was een stap te ver gewoon, dat is daar een heel erg heet hangijzer en ze waren net blij dat dat een beetje opgelost was.

Maar ik vind ook dat dit geen slimme zet is geweest. Ik vond dit artikel van der spiegel erg goed: https://www.spiegel.de/in...19-4438-9d69-b76e64701802 . Ook op Brexit gebied was dit niet slim en speelt Boris in de kaart.

Maar zij trekken het te ver door aan het eind vind ik: ik kan me niet voorstellen dat Ursula von der Leyen afgezet wordt. De EU prefereert juist een niet al te succesvolle president. Zodat die niet te veel in het vaarwater komt van de individuele landen. De vorige presidenten hadden ook voornamelijk een ceremoniele rol.

[Voor 5% gewijzigd door GekkePrutser op 31-01-2021 20:17]

• Indoubt

Indoubt

Aan de Britse zijde en dan vooral door de rioolpers wordt elk dingetje breedt uitgemeten. Als je die moest geloven dan was de EU allang uit elkaar gevallen en dat staat elke twee weken opnieuw in de krant.

Dat de EU dta niet handig heeft gedaan is misschien waar. Voor de Brexit perceptie in ieder geval dan.

Ik weet niet of er misschien niet over nagedacht is. Even een "pinch"geven en dan weer terugtrekken. Zo van even niet vergeten wat er in de contracten staat, wat dat betekend en wie er aan het touwtje trekt.

We gaan het zien. Never attribute to malice what can be attributed to plain stupidity kan natuurlijk ook voor de EU gelden.

Laat ik het zo zeggen. Als ik aan het roer zou staan (wat gelukkig niet zo is) dan zou ik even mijn tanden hebben laten zien.
GekkePrutser schreef op zondag 31 januari 2021 @ 20:08:
[...]

Haha, de American Dream op zijn Nederlands... Die in het engels gesproken een 'pipe dream' is natuurlijk.
Onderschat niet hoeveel het graag geloven in onzekere tijden.

Populisme: de weigering van complexiteit en de poging om simplistische antwoorden te formuleren op ingewikkelde vraagstukken middels gebruik van elke mogelijke prikkel van gedrag - i.p.v. moeite te doen voor gezonde participatie.

• mekkieboek
  • Registratie: augustus 2004
  • Laatst online: 00:05
Amphiebietje schreef op zondag 31 januari 2021 @ 15:43:
Dat hoeft niet. Die hebben hun fortuin waarschijnlijk al lang in het een of andere belastingsparadijs gestald, en hebben ze ook een paspoort (gekocht) voor dat belastingsparadijs.
In die WDR docu wordt Lord Bamford genoemd, miljardair, lid van the House of Lords en eigenaar van JCB (van de JCB digger, naar het gelijknamige computerspel voor de BCC computer, way back when :)). JCB is een grote geldschieter geweest van Boris Johnson. De opbrengsten van JCB worden weggesluisd naar een belastingparadijs in de Caraïben. Dus ja.

[Voor 6% gewijzigd door mekkieboek op 31-01-2021 21:56]

|       |       |   ·  |     |  ·  |    |  · |    | · |   |   | : |  |  |·| |·| |·| |·|

• ijdod
  • Laatst online: 07:42
Je kan het ook anders laten zien. Men heeft even laten zien dat de Noord-Ierse route, mochten er discussies ontstaan over leveringen van of aan het VK, scherp op het netvlies staat.

Sowieso blijft dat een gedrocht. Dat gaat hoe dan ook een keer problemen opleveren.

Root don't mean a thing, if you ain't got that ping...

• Amphiebietje

Amphiebietje

In de blubber

@ijdod Het andere voordeel voor de EU is dan dat Boris Johnson en consorten hebben later zien hoe ze zouden reageren, d.w.z. verduidelijking van posities.

Een flater begaan kan ook expres gebeuren, om de tegenstander uit zijn hol te lokken...

• Sissors
  • Registratie: mei 2005
  • Laatst online: 08:26
Denken jullie nou niet dat jullie ietsjepietsje vooringenomen en biased zijn? Kom op zeg, na het jaren als breekpunt bij de onderhandelingen te hebben, wilde de EU binnen een maand na Brexit de grenscontroles invoeren. Misschien was dat wel geen briljante taktiek om je 'tegenstander' uit zijn hol te lokken om te kijken hoe erop gereageerd wordt. Misschien was het gewoon simpelweg paniekvoetbal. Waarbij het lekker makkelijk is om in deze tijd de Engelsen als de 'vijand' te zien, terwijl die gewoon op tijd hun orders hadden geplaatst. Wat overblijft is een dispuut met een commercieel bedrijf. Waarvoor je grenscontroles wil invoeren... Zet lekker een cordon rond hun fabrieken als je denkt dat ze sjoemelen met de handel zou ik zeggen.

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

Ja, dat was nog een uitglijder van de EU. Gelukkig blijkt het interne controle mechanisme te werken en hebben ze het terugdraait.

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

• alexbl69
  • Laatst online: 07:46
Cyberpope schreef op maandag 1 februari 2021 @ 09:18:
Ja, dat was nog een uitglijder van de EU. Gelukkig blijkt het interne controle mechanisme te werken en hebben ze het terugdraait.
Interne controle mechanismen dienen blunders af te vangen voordat ze definitief worden. Dat gaat hier niet echt op.

iRacing Profiel

• alexbl69
  • Laatst online: 07:46
De EU wil een machtspelletje spelen waar ze zowel de juridische als de publieke 'backing' voor mist.

iRacing Profiel

• Indoubt

Indoubt

alexbl69 schreef op maandag 1 februari 2021 @ 09:24:
De EU wil een machtspelletje spelen waar ze zowel de juridische als de publieke 'backing' voor mist.
Hmm, Als ze juridisch niet sterk staan waarom was ze er dan zoveel aan gelegen om het contract openbaar te krijgen? Dat klinkt tegenstrijdig.

Dit is wel een beetje off-topic en hoort niet in het Brexit topic denk ik,

Tenzij er door het GB een spelletje is gespeeld, dat kan natuurlijk ook

• Postius
  • Registratie: september 2006
  • Laatst online: 03-02 16:29
Indoubt schreef op maandag 1 februari 2021 @ 10:00:
[...]

Hmm, Als ze juridisch niet sterk staan waarom was ze er dan zoveel aan gelegen om het contract openbaar te krijgen? Dat klinkt tegenstrijdig.

Dit is wel een beetje off-topic en hoort niet in het Brexit topic denk ik,

Tenzij er door het GB een spelletje is gespeeld, dat kan natuurlijk ook
Sommige mensen kunnen alles wat de EU doet alleen maar negatief uitleggen, dat wordt dan verpakt als de waarheid en de andere kant belichten.

GoT Warhammer Community op steam http://steamcommunity.com/groups/got40k

• gambieter
  • Registratie: oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat.

Sissors schreef op maandag 1 februari 2021 @ 09:08:
Denken jullie nou niet dat jullie ietsjepietsje vooringenomen en biased zijn? Kom op zeg, na het jaren als breekpunt bij de onderhandelingen te hebben, wilde de EU binnen een maand na Brexit de grenscontroles invoeren.
Je laat ook je eigen bias dan erg mooi zien, net als Alex (bij wie dat een zekerheidje is). De DUP (Noord-Ierse unionisten) riepen na 1 week al "Artikel 16, artikel 16" en op 13 januari gaf Boris Johnson aan dat hij zat te popelen om Artikel 16 in te zetten in een antwoord op een kamervraag.

Maar natuurljk is het eenzijdig en alleen de fout van de EU en zo. Dat het fout was, absoluut. Maar doe nou niet als de britse rioolvodjes, en dat is wel wat je hierboven doet met de eenzijdige en feitenvrije veroordeling van de EU.

Het Noord-Ierland protocol is een heel gevoelig punt en geschreven in een sfeer van wederzijds wantrouwen en een Britse regering die amok maakte. Het is een compromis met zoveel heikele punten dat het voor problemen zal blijven zorgen. Beide kanten moeten zich dat realiseren, de EU heeft haar vingers gebrand, het VK zal nog lang in de ontkenningsfase blijven.

[Voor 25% gewijzigd door gambieter op 01-02-2021 13:04]

++?????++ Out of Cheese. Narf! Poit! Egad! Zort! Error. Redo From Start.

• SymbolicFrank
Sissors schreef op maandag 1 februari 2021 @ 09:08:
Denken jullie nou niet dat jullie ietsjepietsje vooringenomen en biased zijn? Kom op zeg, na het jaren als breekpunt bij de onderhandelingen te hebben, wilde de EU binnen een maand na Brexit de grenscontroles invoeren. Misschien was dat wel geen briljante taktiek om je 'tegenstander' uit zijn hol te lokken om te kijken hoe erop gereageerd wordt. Misschien was het gewoon simpelweg paniekvoetbal. Waarbij het lekker makkelijk is om in deze tijd de Engelsen als de 'vijand' te zien, terwijl die gewoon op tijd hun orders hadden geplaatst. Wat overblijft is een dispuut met een commercieel bedrijf. Waarvoor je grenscontroles wil invoeren... Zet lekker een cordon rond hun fabrieken als je denkt dat ze sjoemelen met de handel zou ik zeggen.
Nee. Speciaal daarvoor hebben we een jaar lang een overgangsperiode gehad. Dat het VK heel die tijd niets gedaan heeft, kun je de EU niet aanrekenen.

• Sissors
gambieter schreef op maandag 1 februari 2021 @ 12:20:
[...]

Je laat ook je eigen bias dan erg mooi zien, net als Alex (bij wie dat een zekerheidje is). De DUP (Noord-Ierse unionisten) riepen na 1 week al "Artikel 16, artikel 16" en op 13 januari gaf Boris Johnson aan dat hij zat te popelen om Artikel 16 in te zetten in een antwoord op een kamervraag.

Maar natuurljk is het eenzijdig en alleen de fout van de EU en zo. Dat het fout was, absoluut. Maar doe nou niet als de britse rioolvodjes, en dat is wel wat je hierboven doet met de eenzijdige en feitenvrije veroordeling van de EU.

Het Noord-Ierland protocol is een heel gevoelig punt en geschreven in een sfeer van wederzijds wantrouwen en een Britse regering die amok maakte. Het is een compromis met zoveel heikele punten dat het voor problemen zal blijven zorgen. Beide kanten moeten zich dat realiseren, de EU heeft haar vingers gebrand, het VK zal nog lang in de ontkenningsfase blijven.
Punt 1 is dat het de EU was die hamerde op de open grens, niet UK, en al helemaal niet DUP. Is het argument nu echt: "Maar de DUP wilde het ook"? De partij waarvan iedereen al lang wist dat ze dat wilde. Die willen het liefste een gracht graven en Noord Ierland naar Engeland slepen. Maar dat was niet de partij die hamerde op open grenzen.

Dus verschil 1 is dat de EU de partij was die hamerde op open grenzen en nu daarvan af al weer wilde zien. Daarnaast zijn we nu echt naar het niveau gezakt van: Maar de DUP doet het ook?

• Sissors
SymbolicFrank schreef op maandag 1 februari 2021 @ 15:49:
[...]

Nee. Speciaal daarvoor hebben we een jaar lang een overgangsperiode gehad. Dat het VK heel die tijd niets gedaan heeft, kun je de EU niet aanrekenen.
Deze begrijp ik niet. Hoe bedoel je? Het is de schuld van VK dat ze geen grenscontroles hebben ingevoerd om vaccins tegen te houden bij de Ierse grens?

• SymbolicFrank
Sissors schreef op maandag 1 februari 2021 @ 19:13:
Deze begrijp ik niet. Hoe bedoel je? Het is de schuld van VK dat ze geen grenscontroles hebben ingevoerd om vaccins tegen te houden bij de Ierse grens?
Boris eiste een harde Brexit en we hadden met zijn allen een jaar de tijd om alles voor te bereiden, waaronder de noodzakelijke grenscontroles. Maar het VK heeft een jaar lang niets gedaan en op het allerlaatste moment toch een handelsverdrag gesloten, waar open grenzen geen onderdeel van zijn. Omdat je dan niets meer kunt, heeft de EU ook besloten de eerste maand geen grenscontroles te houden, voor zover ik het heb begrepen. Alhoewel er op sommige plaatsen, waaronder in Nederland, wel al gecontroleerd wordt op verboden zaken, voornamelijk levensmiddelen.

En inderdaad, Noord-Ierland is natuurlijk nog steeds een probleem, vooral omdat het nu eigenlijk qua regelgeving onderdeel is van zowel de EU als het VK. Zonder controle en handhaving is het automatisch een smokkelroute.

• D-dark
  • Registratie: januari 2008
  • Laatst online: 22:35
Mooi interview met Philip Hammond

https://ukandeu.ac.uk/interview-pdf/?personid=42190
https://ukandeu.ac.uk/brexit-witness-archive/philip-hammond/

My assessment of Theresa May’s Prime Ministership, in terms of Brexit, is that
she dug a 20-foot-deep hole in October 2016 in making that speech and, from
that moment onwards, cupful by cupful of earth at a time, was trying to fill it in a
bit so that she wasn’t in such a deep mess

But this was never what the hardliners wanted, of course, because they
wanted – and they still do, in my view – an alignment with the social and
economic norms of the United States. That’s their objective. It’s not about
trade or tariffs. It’s about, ‘Do we look like New Jersey, or do we look like
Belgium?’ They don’t like Belgium, and they do like New Jersey.

History will decide. I think I said at the beginning of this interview that the
terrible thing here is that I am pretty sure that, in the end, the one thing I can
guarantee is that, whether we have a no deal Brexit or a hard Brexit with a
deal, the price, the cost that that imposes on the economy, will be pretty much
100% absorbed by exactly the demographic profile that voted Leave and then
voted Boris Johnson, having never voted Tory before, in December 2019. I’m
pretty sure that is almost exactly the definition of the people who are going to
bear the costs of Brexit.

The problem is everybody recoils because in our system, as some of
my colleagues demonstrated very neatly at the 2019 General Election, if
you’re outside the party system, you drown when an election comes.

[Voor 63% gewijzigd door D-dark op 01-02-2021 21:12]

• geldersscheepje
  • Registratie: februari 2007
  • Laatst online: 23-06 14:47
BRUSSEL/BELFAST (ANP/AFP) - De autoriteiten in Noord-Ierland zijn tijdelijk gestopt met het controleren van de goederenstroom van en naar de rest van het Verenigd Koninkrijk, een brexitmaatregel. Er zijn zorgen over de veiligheid van het uitvoerend personeel. De burgemeester van de Noord-Ierse havenstad Larne spreekt van toenemende spanningen in de gemeenschap. Volgens lokale media zijn er pogingen gedaan om informatie te verzamelen over personeel, zoals het registreren van kentekens.

Het Noord-Ierse ministerie van Landbouw laat weten dat fysieke inspecties van dierlijke producten tijdelijk worden opgeschort in Larne en Belfast. Het controleren van documenten gaat wel gewoon door.

De Europese Commissie, die de goederencontrole bij het vertrek van het VK uit de EU met Londen heeft afgesproken, veroordeelt de "onacceptabele" intimidatie van havenpersoneel en wie dan ook "natuurlijk erg krachtig". Brussel bespreekt met de Noord-Ierse en Britse autoriteiten wat hun nu te doen staat om op een veilige manier greep te houden op handel en verkeer. Woensdag volgt video-overleg van Eurocommissaris Maroš Šefčovič met de Britse brexitminister Michael Gove en de Noord-Ierse premier en vicepremier. "De veiligheid van mensen staat uiteraard voorop", onderstreept een woordvoerder.

Vrij verkeer

De controles van goederen tussen Noord-Ierland en de rest van het Verenigd Koninkrijk begonnen na de brexit. Voor deze oplossing is gekozen zodat er geen grenscontroles hoeven te worden uitgevoerd tussen Noord-Ierland en Ierland, dat wel onderdeel is van de Europese interne markt.

Vrij verkeer tussen de twee landen is belangrijk om een herhaling te voorkomen van decennia van geweld. Overwegend protestantse 'unionisten' die aansluiting wilden met Groot-Brittannië lagen overhoop met overwegend katholieke 'republikeinen' die pleitten voor een verenigd Ierland. Een vrije grensovergang tussen Ierland en Noord-Ierland was een onderdeel van de oplossing van het conflict.

De huidige oplossing is niet populair bij een deel van de Noord-Ieren. Zij zien de controles als een barrière met de rest van het Verenigd Koninkrijk. Bovendien zouden er problemen zijn met de leveringen van voedsel, door vertraging bij de invoer. Volgens de Ierse minister van Buitenlandse Zaken zorgt dat onder meer voor lege schappen in Noord-Ierse supermarkten.

Zonneboiler 180 l, 3800 Wp, Ecolution WP en lots of LED's

• Plasma_Wolf
  • Registratie: november 2009
  • Laatst online: 23-06 15:03
Treurig nieuws, een beetje tussen het gesteggel over Noord-Ierland door: Tom Moore is overleden. Hij heeft veel donaties voor de NHS binnengehaald, en liep gisteren of eergisteren het coronavirus op, terwijl hij al werd behandeld voor een longontsteking.

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

En nu vragen de Britten om een verlenging van de soepele grenscontroles in Noord-Ierland. Je zou dit bijna niet verwachten. :z
https://nos.nl/artikel/23...elere-grenscontroles.html

Eerst geven we de EU dus de schuld voor hun eigen puinzooi en nu vragen we de EU om de regels even op te rekken. Nou wat willen jullie nu? Eruit of erin? Deze halve status waar ze wel alle voordelen willen houden, maar zich niet aan de regels willen houden, tja dat moet ophouden. Dit is de dood van de EU als dit maar door mag gaan.

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

• polthemol
  • Registratie: maart 2006
  • Laatst online: 08:34
Sissors schreef op maandag 1 februari 2021 @ 19:12:
[...]

Punt 1 is dat het de EU was die hamerde op de open grens, niet UK, en al helemaal niet DUP. Is het argument nu echt: "Maar de DUP wilde het ook"? De partij waarvan iedereen al lang wist dat ze dat wilde. Die willen het liefste een gracht graven en Noord Ierland naar Engeland slepen. Maar dat was niet de partij die hamerde op open grenzen.

Dus verschil 1 is dat de EU de partij was die hamerde op open grenzen en nu daarvan af al weer wilde zien. Daarnaast zijn we nu echt naar het niveau gezakt van: Maar de DUP doet het ook?
Het grenspunt tussen Ierland en Noord-Ierland is op basis van een akkoord waarvan het VK met momenten lijkt te vergeten dat het bestaat. De EU respecteert dat akkoord wel waar mogelijk, maar is er al vanaf het begin van de Brexit op aan het wijzen dat die grens een issue gaat worden.

De EU wilde ook niet dat die grens misbruikt ging worden en zal de rechten van de EU (exclusief het VK dus, want brexit) behartigen. Dat betekend dat als het VK bv. vaccinaties gaat hoggen die in de EU zijn geproduceerd (met EU belastinggeld), het goed kan zijn jdat er wetgeving wordt aangenomen dat die vaccins de grens niet over mogen. Dat is het behartigen van de belangen van de EU zonder inmenging van het VK, precies zoals Boris wilde :)

Leg nu nog eens uit hoe het de EU hun fout is?

• SymbolicFrank
Ter aanvulling: er is een clausule in het verdrag opgenomen, die het (na arbitrage) beide partijen toestaat extra heffingen op te leggen ter compensatie van het niet naleven van het verdrag of wanneer er sprake is van oneerlijke competitie.

Alhoewel de woede dan in het VK helemaal losbarst, dus daar zal de EU zeker de eerste tijd geen gebruik van maken.

• D-dark
DaniëlWW2 schreef op woensdag 3 februari 2021 @ 11:16:
En nu vragen de Britten om een verlenging van de soepele grenscontroles in Noord-Ierland. Je zou dit bijna niet verwachten. :z
https://nos.nl/artikel/23...elere-grenscontroles.html

Eerst geven we de EU dus de schuld voor hun eigen puinzooi en nu vragen we de EU om de regels even op te rekken. Nou wat willen jullie nu? Eruit of erin? Deze halve status waar ze wel alle voordelen willen houden, maar zich niet aan de regels willen houden, tja dat moet ophouden. Dit is de dood van de EU als dit maar door mag gaan.
Geen simpele oplossing helaas.
3 maanden extra opschorten is zo gepiept. Dat is een kleine concessie waarmee je wereldwijd gezien goodwill kweekt.

En voor deze problemen is sowieso een overleg tussen het VK en de EU.
En ja, hoe hard het ook klinkt. De meest simpele workaround is voor het VK om de regels gelijk te houden aan die van de EU.

• YakuzA
  • Nu online

YakuzA

Tijd voor een referendum :Y)

PSN

• D-dark
Staat al ingepland voor 2023 dacht ik.
Althans referendum voor Noord-Ierland en verlenging protocol

• NMH
  • Registratie: oktober 2015
  • Laatst online: 23:08
DOA schreef op zondag 31 januari 2021 @ 13:49:
Wat volgens the tabloids dan dit betekende:

Eu BANS overtime

Al in 2017 was dit voor thesun een mooi vooruitzicht om uit het juk van de EU te komen

[...]

Feitelijk is het een werknmemers bescherming, die het werkgevers verbied personeel te dwingen meer dan 48uur te werken, en dit ook geen reden mag zijn werknemers te ontslaan. Een opt-out regel tussen wernkemer en -gever is beschikbaar.
Maar wanneer je de werknemers maar net genoeg betaald zodat ze afhankelijk van overuren worden, kan dit eenvoudig gedraait worden tot inkomstenderving veroorzaakt door EU regels.
Je moet toch goddorie wel ballen hebben om dat te spinnen als zijnde goed voor de werknemers. 8)7 "He, goed nieuws! De baas mag straks verlangen dat je meer dan zes fulltime dagen in de week maakt! Misschien dat je straks zelfs zelf eten kunt kopen in plaats van dat je het van de bedeling krijgt als je goed je best doet." Het is net zoals je zegt, als je 40 uur werkt moet je gewoon fatsoenlijk rond kunnen komen. Anders is daar een probleem dat gefixt moet worden. Er is per slot van rekening een reden dat we naar de 40-urige werkweek zijn gegaan een paar decennia geleden.

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat.

Het niveau van de Britse politiek aangaande Corona: Dido Harding, een ex-baas van een internetprovider waar een groot datalek van accounts gebeurde, die wegmoest wegen incompetentie en daraom natuurlijk gepromoveerd werd naar de House of Lords, niet toevallig de vrouw van een Tory MP en betrokken bij de racepaardjes van Cheltenham.

De lokale MP voor Cheltenham is Matt Hancock, en de peerden en de incompetentie maakten haar een perfecte kandidaat om de Corona Track & Trace en de gezondheidszorg te leiden. Dat doet ze door fortuinen weg te geven aan externe consultants en bedrijven die donaties doen aan de Tories, en Track & Trace werkt nog steeds niet.

Enfin, datzelfde grote licht heeft vandaag gezegd:
"None of us were able to predict" coronavirus would mutate or variants would emerge - Dido Harding, head of the National Institute for Health Protection
Iedereen die ook maar iets van virussen weet, heeft haar en de hele wereld verteld dat virussen muteren. En die onbenul claimt nu verrast te zijn door de mutaties 8)7

Hugo de Jonge is een briljant strateeg vergeleken met de top politieke aanstellingen in het VK.

[Voor 5% gewijzigd door gambieter op 03-02-2021 14:51]

• Indoubt

Indoubt

@gambieter

IK voel met je mee. Wij maken er hier in Holland best een zooitje van met het corona(wan)beleid maar in het VK zijn ze blijkbaar in staat om dat dan toch te toppen.

Meanwhile:
https://www.theneweuropea...invoke-article-16-7303252

Is dat nu al de tweede keer dat ie dat zegt? volgens mij heeft ie daar eerder ook al mee gedreigd

• SymbolicFrank
Indoubt schreef op woensdag 3 februari 2021 @ 20:01:
@gambieter

IK voel met je mee. Wij maken er hier in Holland best een zooitje van met het corona(wan)beleid maar in het VK zijn ze blijkbaar in staat om dat dan toch te toppen.

Meanwhile:
https://www.theneweuropea...invoke-article-16-7303252

Is dat nu al de tweede keer dat ie dat zegt? volgens mij heeft ie daar eerder ook al mee gedreigd
Zoals @D-dark al zei is de beste oplossing dat het VK zich aan de EU wetten houd. Voor NI is dat zelfs de enige oplossing. Maar daar zal NI zelf mee moeten komen, het is een te groot wespennest. Het moet dus eerst nog slechter worden voordat het beter kan worden. En dan hebben we het gewoon over een verenigd Ierland. Dat is op termijn de enige oplossing die gaat werken.

• ToolkiT
  • Registratie: februari 2004
  • Laatst online: 22:28

ToolkiT

brit-tweaker

https://www.trouw.nl/econ...-britten-redden~bd38d3f2/
"Dankzij een oud handelstraktaat kunnen Britten wellicht toch zonder vergunning in Nederland werken, en andersom."

mmm dat zou nog eens een apparte twist worden..

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

• ToolkiT

ToolkiT

brit-tweaker

gambieter schreef op woensdag 3 februari 2021 @ 14:49:
Het niveau van de Britse politiek aangaande Corona: Dido Harding, een ex-baas van een internetprovider waar een groot datalek van accounts gebeurde, die wegmoest wegen incompetentie en daraom natuurlijk gepromoveerd werd naar de House of Lords, niet toevallig de vrouw van een Tory MP en betrokken bij de racepaardjes van Cheltenham.

De lokale MP voor Cheltenham is Matt Hancock, en de peerden en de incompetentie maakten haar een perfecte kandidaat om de Corona Track & Trace en de gezondheidszorg te leiden. Dat doet ze door fortuinen weg te geven aan externe consultants en bedrijven die donaties doen aan de Tories, en Track & Trace werkt nog steeds niet.

Enfin, datzelfde grote licht heeft vandaag gezegd:

[...]

Iedereen die ook maar iets van virussen weet, heeft haar en de hele wereld verteld dat virussen muteren. En die onbenul claimt nu verrast te zijn door de mutaties 8)7

Hugo de Jonge is een briljant strateeg vergeleken met de top politieke aanstellingen in het VK.
Het nivo van politieke inteeld hier in de UK is al erger dan in Frankijk ein 1600's.. (Wikipedia: Louis XIV) :+

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat.

ToolkiT schreef op vrijdag 5 februari 2021 @ 13:08:
https://www.trouw.nl/econ...-britten-redden~bd38d3f2/
"Dankzij een oud handelstraktaat kunnen Britten wellicht toch zonder vergunning in Nederland werken, en andersom."

mmm dat zou nog eens een apparte twist worden..
Mwoh, het is tweezijdig, en dat gaat de Britse regering niet willen. Zie het geschreeuw van de Britse kant over muzikanten en tours: de EU had aangeboden dat te faciliteren, maar het moest dat tweezijdig zijn, dwz zelfde rechten voor muzikanten/crew uit EU landen. En dat wilde het VK niet, de grenzen moesten dicht blijven.

Beetje vergelijkbaar met dit: Belgium to use 354 year-old letter to justify fishing in UK waters
A charter dating from the 17th century could give Belgian fishermen a legal basis to keep fishing in British fishing waters if the UK and EU fail to reach an agreement ahead of their December 31 deadline.
En deze: The Belgian 'hero' who invaded UK fishing waters in 1963 :p
Victor was determined to stick up for the Belgian right to carry on fishing in the same seas, although he understood this might provoke powerful emotions in his British friends.
...
Victor came up with the idea for his invasion - codenamed Operation Charles II - when he discovered a significant document in the Bruges City Archive. It was a charter, written in the King's name, guaranteeing perpetual access to British fishing grounds for 50 boats from Bruges.

• ToolkiT

ToolkiT

brit-tweaker

gambieter schreef op vrijdag 5 februari 2021 @ 13:33:
[...]

Mwoh, het is tweezijdig, en dat gaat de Britse regering niet willen. Zie het geschreeuw van de Britse kant over muzikanten en tours: de EU had aangeboden dat te faciliteren, maar het moest dat tweezijdig zijn, dwz zelfde rechten voor muzikanten/crew uit EU landen. En dat wilde het VK niet, de grenzen moesten dicht blijven.

Beetje vergelijkbaar met dit: Belgium to use 354 year-old letter to justify fishing in UK waters

[...]

En deze: The Belgian 'hero' who invaded UK fishing waters in 1963 :p

[...]
"The British government had no desire to test in public the validity of the Bruges Charter and the legal power of personal decrees made by Kings and Queens in open court. To Victor and to the fishing crews of Bruges that was a tacit admission that the fishing privileges granted by a grateful Crown around the time that Sir Christopher Wren was designing St Paul's Cathedral remained valid around the time the Beatles were beginning to top the charts. And no-one in the UK, it seems, cared to contradict him."
Ik lees dat als: hij had legally gelijk en dat wou de UK gov niet openbaar toegeven..
Dus dat nederlands-brits verdrag zou ook best nog steeds rechtsgeldig kunnen zijn..

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Internationale verdragen zijn altijd rechtsgeldig tenzij ze worden opgeheven door middel van een opheffingsclausule of een nieuw verdrag. Er gaat wel meer rond waar weinig mensen van weten. Tweede is dat de Britten als enige nog "Common Law" hebben in Europa. Koninklijke besluiten van een lang geleden vergeten monarch zijn rechtsgeldig in GB en dat weten ze daar ook. Dit in tegenstelling tot continentaal recht waar iets in een wetboek moet staan om rechtsgeldig te zijn.

[Voor 12% gewijzigd door DaniëlWW2 op 05-02-2021 17:54]

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

• Shabbaman
  • Registratie: juli 2005
  • Laatst online: 05:55

Shabbaman

Got love?

DaniëlWW2 schreef op vrijdag 5 februari 2021 @ 17:52:
Internationale verdragen zijn altijd rechtsgeldig tenzij ze worden opgeheven door middel van een opheffingsclausule of een nieuw verdrag. Er gaat wel meer rond waar weinig mensen van weten. Tweede is dat de Britten als enige nog "Common Law" hebben in Europa. Koninklijke besluiten van een lang geleden vergeten monarch zijn rechtsgeldig in GB en dat weten ze daar ook. Dit in tegenstelling tot continentaal recht waar iets in een wetboek moet staan om rechtsgeldig te zijn.
Je kan ze natuurlijk ook in a very specific and limited way eenzijdig aanpassen,

"Our words are backed with NUCLEAR WEAPONS!" - Mahatma Gandhi

• Indoubt

Indoubt

De export van het VK naar de EU heeft blijkbaar nog meer te lijden dan gedacht. Het lijkt erop dat de export over januari 2021 met 68% is gedaald ten opzichte van januari 2020.

https://www.theguardian.c...lashed-by-68-since-brexit

Het artikel is zojuist 21:00 GMT geplaatst en dus nog vrij recent.

Ik moet zeggen dat ik wel een behoorlijke krimp had verwacht maar niet iets van de orde van grote zoals het nu blijkbaar lijkt te zijn.

Heel vervelend dit. Ik haal nog wel eens wat uit het VK (maar inderdaad nu even niet).

Nu hebben ze van de 50.000 nieuwe douane ambtenaren in het VK nog maar 10.000 aangenomen dus dat er enige chaos is zal logisch zijn.

Ik hoop toch dat de situatie wat verbeterd. Het oude niveau zal misschien niet gehaald worden dus enige krimp is te verwachten maar dit zijn wel desastreuze cijfers.

En een beetje blue stilton op zijn tijd kan ik best waarderen met een goed glas port, dat is een prima combi.
Het is inderdaad meer dan verwacht. Zo langzamerhand begin ik half en half te verwachten dat bij het continueren van de bottlenecks er een plan zal volgen uit Downing Street wat ten gunste gaat zijn van de Freeport drama constructies.

Populisme: de weigering van complexiteit en de poging om simplistische antwoorden te formuleren op ingewikkelde vraagstukken middels gebruik van elke mogelijke prikkel van gedrag - i.p.v. moeite te doen voor gezonde participatie.

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat.

Deze is ook wel "leuk": Ministers refusing to open talks to solve Brexit exports crisis to make EU feel ‘pain’, industry leader says
Ministers are refusing to open talks to solve the exporting crisis caused by Brexit until the EU feels “some of the pain”, an industry leader says. The delayed introduction of UK border controls in April is “another potential car crash”, the head of Scottish Food and Drink warned – telling MPs: “The clock is ticking.”

But, James Withers added: “The mood music I pick up from government officials is that there is a reluctance to engage with the EU until April. “In other words, that they need to feel some of the pain that we are feeling before it will come to the table.
Ok, het moet eerst pijn doen aan de EU kant. Hoe? Het is alsof Danny de Vito probeert Mike Tyson pijn te doen. Voor de producten die de EU eerst in het VK haalde, zullen ze andere bronnen zoeken. De enige waar het problemen kan geven is Ierland.

• D-dark
Ach, just teething problems om het met een Engels gevoel voor understatement te verkondigen.
Dan heb ik het nog niet over de extra transport kosten van vrachtwagens met goederen uit de EU welke leeg terugrijden.

Nu kan men nog alles op de pandemie en zogenaamde incapibiliteit van het bedrijfsleven. (lees regering) gooien.

@Virtuozzo Freeports gaan nog volgen maar daarvoor moeten we nog een half jaartje wachten.
Dat wil men achter de hand houden als bliksemafleider. Voor nu is dat vaccinatie programma

Dan komen pas de import controles of wat daarvoor moet doorgaan in actie.
Dan hebben we verder nog de heronderhandeling over Noord-Ierland protocol met in het verlengde uiteraard de handel tussen het VK en de EU. Vergeet vooral niet de City en equivalence agreement.

Pas als men daar boos op wordt komen de Freeports als geniale oplossing uit de hoed.
Verwacht niet dat het gaat werken maar goed genoeg om een paar jaar te vullen.

Ik durf het haast niet te stellen en te vragen maar hoeveel spijt heeft men aan de andere kant dat Dominic Cummings er niet meer is?
D-dark schreef op zaterdag 6 februari 2021 @ 23:33:
Ach, just teething problems om het met een Engels gevoel voor understatement te verkondigen.
Dan heb ik het nog niet over de extra transport kosten van vrachtwagens met goederen uit de EU welke leeg terugrijden.

Nu kan men nog alles op de pandemie en zogenaamde incapibiliteit van het bedrijfsleven. (lees regering) gooien.

@Virtuozzo Freeports gaan nog volgen maar daarvoor moeten we nog een half jaartje wachten.
Dat wil men achter de hand houden als bliksemafleider. Voor nu is dat vaccinatie programma

Dan komen pas de import controles of wat daarvoor moet doorgaan in actie.
Dan hebben we verder nog de heronderhandeling over Noord-Ierland protocol met in het verlengde uiteraard de handel tussen het VK en de EU. Vergeet vooral niet de City en equivalence agreement.

Pas als men daar boos op wordt komen de Freeports als geniale oplossing uit de hoed.
Verwacht niet dat het gaat werken maar goed genoeg om een paar jaar te vullen.

Ik durf het haast niet te stellen en te vragen maar hoeveel spijt heeft men aan de andere kant dat Dominic Cummings er niet meer is?
Cummings is niet weg.

Laat ik dit zeggen: de decision dynamic ligt al jaren ver buiten Westminster en Downing Street. Cummings zat er voor controle en communicatie. Dat is niet langer nodig, alles zit muurvast in de fuik. En dus kon Cummings elders ingezet worden. Everything happens in stages, after all.

Ik zit me af te vragen of men het niet gaat combineren, het forceren van problematiek als misdirectie en de verleiding van charter cities en freeports als magische oplossing & "just go along England prevails". Waarbij men opnieuw kritieke punten van overeenkomsten aan de laars gaat lappen. Blackmail policy als enige soft power instrument.

• D-dark
Virtuozzo schreef op zaterdag 6 februari 2021 @ 23:41:
[...]

Cummings is niet weg.

Laat ik dit zeggen: de decision dynamic ligt al jaren ver buiten Westminster en Downing Street. Cummings zat er voor controle en communicatie. Dat is niet langer nodig, alles zit muurvast in de fuik. En dus kon Cummings elders ingezet worden. Everything happens in stages, after all.
Dat vreesde ik al en verklaart een hoop.
Prefereer zelf een Raspoetin waar ik hem kan zien dan achter de schermen als poppenspeler van allerlei denktanks en grootkapitaal.

• D-dark
Virtuozzo schreef op zaterdag 6 februari 2021 @ 23:41:
[...]

Ik zit me af te vragen of men het niet gaat combineren, het forceren van problematiek als misdirectie en de verleiding van charter cities en freeports als magische oplossing & "just go along England prevails". Waarbij men opnieuw kritieke punten van overeenkomsten aan de laars gaat lappen. Blackmail policy als enige soft power instrument.
Dat is een gedachtengang die niet erg onlogisch is. Zelfs heel reëel.
Enig scenario waarin men de huid kan redden. Als je in een kuil bent gevallen dan moet je verder de diepte in gaan graven om eruit te komen.

Brexit is geregeld dus men is in de eigen gedachtengang nergens aan gebonden.
Geef de EU de schuld van alle logische problemen die te voorzien waren en waar we niet zonder opgave van VK soevereiniteit op terug gaan komen of geen uitzondering op kunnen maken. Gebruik dat om patriottisch een zelfvoorzienend VK te propaganderen met volledige blik op de rest van de wereld. Alle ongemakken voor de industrie / handel en financiën kunnen vanuit die optiek afgehandeld worden. Ondertussen de Freeports als weg naar het paradijs. Iedereen die daar tegen is is dan een verrader.
D-dark schreef op zaterdag 6 februari 2021 @ 23:55:
[...]

Dat is een gedachtengang die niet erg onlogisch is. Zelfs heel reëel.
Enig scenario waarin men de huid kan redden. Als je in een kuil bent gevallen dan moet je verder de diepte in gaan graven om eruit te komen.

Brexit is geregeld dus men is in de eigen gedachtengang nergens aan gebonden.
Geef de EU de schuld van alle logische problemen die te voorzien waren en waar we niet zonder opgave van VK soevereiniteit op terug gaan komen of geen uitzondering op kunnen maken. Gebruik dat om patriottisch een zelfvoorzienend VK te propaganderen met volledige blik op de rest van de wereld. Alle ongemakken voor de industrie / handel en financiën kunnen vanuit die optiek afgehandeld worden. Ondertussen de Freeports als weg naar het paradijs. Iedereen die daar tegen is is dan een verrader.
Ik blijft dit moeilijk vinden, immers in de kern is dit een intern Brits conflict over het gebruik van overheid en het onttrekken van soevereiniteit daar aan.

Het gaat niet om "het VK" of "het land" of "het volk". Het gaat zelfs niet om "de politiek".

In de essentie is dit een burgeroorlog binnen kapitalisme waar de predatory variant in verbinding met bruinhemden gewonnen heeft. Het gaat om het intact houden van een aantal mechanismen, maar het soeverein maken van wat men als "echte mensen" ziet en "hun belangen".

Het is een beetje een draaiboek van het Big Tech Manorial Security streven, Britse variant, 17e eeuwse analoog. Wat overblijft van overheid / staat / e.d. is puur grondstof / mechanisme. Niets meer, niets minder.

Dat klinkt misschien vreemd, zeker vanuit modern perspectief op staat, overheid, neoliberalisme en zo meer. Maar het gaat altijd om gebruik van wat collectief mogelijk gemaakt wordt, overheid is altijd de inzet van gebruik - daar ligt het conflict. Er is dus al geen "gezonde" optie. De andere kant maalt ook niet om politiek of burger. Hayek's Dethroning Politics is over de volledige linie de bijbel. Men heeft enkel respectievelijk focus op oude versus nieuwe testament - zogezegd.

17e eeuws perspectief hoe dan ook.

• D-dark
Virtuozzo schreef op zondag 7 februari 2021 @ 00:03:
[...]

Ik blijft dit moeilijk vinden, immers in de kern is dit een intern Brits conflict over het gebruik van overheid en het onttrekken van soevereiniteit daar aan.

Het gaat niet om "het VK" of "het land" of "het volk". Het gaat zelfs niet om "de politiek".

In de essentie is dit een burgeroorlog binnen kapitalisme waar de predatory variant in verbinding met bruinhemden gewonnen heeft. Het gaat om het intact houden van een aantal mechanismen, maar het soeverein maken van wat men als "echte mensen" ziet en "hun belangen".

Het is een beetje een draaiboek van het Big Tech Manorial Security streven, Britse variant, 17e eeuwse analoog. Wat overblijft van overheid / staat / e.d. is puur grondstof / mechanisme. Niets meer, niets minder.

Dat klinkt misschien vreemd, zeker vanuit modern perspectief op staat, overheid, neoliberalisme en zo meer. Maar het gaat altijd om gebruik van wat collectief mogelijk gemaakt wordt, overheid is altijd de inzet van gebruik - daar ligt het conflict. Er is dus al geen "gezonde" optie. De andere kant maalt ook niet om politiek of burger. Hayek's Dethroning Politics is over de volledige linie de bijbel. Men heeft enkel respectievelijk focus op oude versus nieuwe testament - zogezegd.

17e eeuws perspectief hoe dan ook.
De vergelijking met Duitsland en wereld oorlog 2 is terecht. De overeenkomsten hoe bizar en vreemd het ook mag lijken zijn er genoeg. Brexit is geen beweging meer maar een ideologie.

Waar het in dit geval misgaat is dat de verhouding tussen volk, kapitaal en politiek uit het lood geslagen is.

In 17e eeuwse termen
Kerk, Adel, hoge kooplieden en als laatste gepeupel.

VK is van de ontwikkelde wereld mogelijk wel de meest logische plek waar dit kon optreden.
- Eigen identiteit
- Hoog ontwikkelde kennisindustrie
- Groot kapitaal (The City)
- Geconcentreerde informatiestromen gecontroleerd door enkele partijen.
- Middelgroot land.

In Science Fiction genoeg uitwerkingen te vinden waar de Groot Industrie de leiding heeft overgenomen en mensen slechts middelen zijn.

Waar we nu met het kapitalisme zitten is dat we in de globale wereld teveel industrieën hebben die eigenlijk te groot zijn geworden om aan de wetten van concurrentie / innovatie onderhevig te zijn. De volgende stap daarin is heel logisch politieke macht verzamelen om het eigen bestaan veilig te stellen / regels optestellen en in het verlengde de macht overnemen / controleren.

Freeport ++ zogezegd.

Ik hoop echt dat ik het mis heb en de plank volledig mis.
Maar dit doembeeld durf ik op dit moment niet uittesluiten.

Ps. In Hayeks Detroning moet ik mij eens gaan inlezen.

• Amphiebietje

Amphiebietje

In de blubber

Ik kan mij niet helemaal voorstellen dat het Freeport-idee levensvatbaar is op de lange termijn, zeker aangezien de ideologie die er achter hangt (dan heb ik het niet over Brexit, maar de denktanks er achter) lijkt te azen op een situatie in de trant van Animal Farm, waar sommige dieren gelijker zijn dan anderen. Waarbij in dit geval gelijker betekent dat je enerzijds de eigenaren hebt, die heel veel rechten hebben, en anderzijds het volk, die zogenaamd gelijk zijn met de eigenaren, maar eigenlijk niet.

Nu, waar hebben we soortgelijke situaties eerder gezien, en hoe is dat afgelopen? Het getuigt allemaal niet van erg veel historisch besef...

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

Amphiebietje schreef op zondag 7 februari 2021 @ 08:15:
Nu, waar hebben we soortgelijke situaties eerder gezien, en hoe is dat afgelopen? Het getuigt allemaal niet van erg veel historisch besef...
Hoeveel mensen om je heen ken je die hetzelfde blijven doen, maar wel elke keer een ander resultaat verwachten? Of dat nu met roken is, met afvallen, met zaken doen, met .......

Het blijven mensen, dus ook ja, ook die lopen in die val.

• SymbolicFrank
Ik kan mij niet helemaal voorstellen dat het Freeport-idee levensvatbaar is op de lange termijn, zeker aangezien de ideologie die er achter hangt (dan heb ik het niet over Brexit, maar de denktanks er achter) lijkt te azen op een situatie in de trant van Animal Farm, waar sommige dieren gelijker zijn dan anderen. Waarbij in dit geval gelijker betekent dat je enerzijds de eigenaren hebt, die heel veel rechten hebben, en anderzijds het volk, die zogenaamd gelijk zijn met de eigenaren, maar eigenlijk niet.

In het VK is er al heel wat eeuwen een Elite. Dat vind iedereen normaal. Dat zie je ook veel sterker terug in de interacties tussen de mensen dan hier in Nederland: je bent de baas of je bent onderdaan. Ok, niet zo sterk als in Azië, maar terwijl wij doen alsof het wel meevalt, weten zij dat het zo werkt. Animal Farm is gewoon zoals het altijd al geweest is.

Als je er zo over nadenkt, is het ook helemaal niet vreemd dat mensen Jacob Rees-Mogg kiezen.

• Delerium
  • Registratie: mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

SymbolicFrank schreef op zondag 7 februari 2021 @ 10:32:
[...]
In het VK is er al heel wat eeuwen een Elite. Dat vind iedereen normaal.
Zo gek is dat niet. Dat land lijkt Europees maar heeft in tegenstelling tot de rest van Europa geen Franse revolutie meegekregen (einde adel) en daarmee vrijwel alle burgerwetgeving (bevolkingsregister bv) gemist. Dat het land als enige land een 'winnaar' is geworden in WO2 terwijl alle verliezers de nadelen van nationalisme etc hebben geleerd. Als 'winnaar' heb je die deemoedigheid niet echt en blijf je van je emperium dromen.

Allemaal ontwikkelingen die voor het land best een gemiste kans zijn. Granted, met hun Magna Carta hebben ze tenminste respect voor het parlement maar hun winner-takes-all principe is de dynamiek voor gezonde politiek verdwenen, ze hoeven daar immers niet echt te gaan 'samenwerken'.

Dus tja, wat is normaal? In Engeland is normaal een heel ander ding dan hier. Net zoals ons normaal qua participatiemaatschappij door de familie-banden Middellandse Zee-gebieden maar raar gevonden wordt. Het heeft voor- en nadelen.

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat.

Tja, class in het VK is niet hetzelfde als classy. De Two Ronnies:

En een andere versie ;)

• bwerg
  • Niet online

bwerg

Internettrol

gambieter schreef op zaterdag 6 februari 2021 @ 23:32:
Deze is ook wel "leuk": Ministers refusing to open talks to solve Brexit exports crisis to make EU feel ‘pain’, industry leader says

[...]

Ok, het moet eerst pijn doen aan de EU kant. Hoe? Het is alsof Danny de Vito probeert Mike Tyson pijn te doen. Voor de producten die de EU eerst in het VK haalde, zullen ze andere bronnen zoeken. De enige waar het problemen kan geven is Ierland.
Misschien leidt Eton zijn studenten voor de grap verkeerd om op? :+

They don’t care. It’s just about feeding frenzy.

• Indoubt

Indoubt

Tradinhttps://www.cityam.com/london-loses-carbon-futures-trading-to-amsterdam-in-brexit-hit-to-city/g van carbon emissies en opties gaat van Londen naar Amsterdam.

De EU had toegestaan dat er in de eerste helft van 2021 nog clearance kon plaatsvinden in Londen. Blijkbaar is er geen hoop meer op een overeenkomst dat dit zo kan blijven, vandaar de verhuizing voordat Q2 is afgelopen.

Nu ben ik het misschien niet altijd eens met het feit dat je carbon emissies kunt verhandelen op de wijze zoals we nu doen maar dat laat onverlet dat ik het er wel mee eens ben dat je die niet door een derde land moet laten afhandelen.

https://www.cityam.com/lo...am-in-brexit-hit-to-city/

Het feit dat de Britse politiek zich hier allerminst druk om lijkt te maken doet mij vermoeden dat ze heel zwaar willen inzetten op deregulering. Geen idee of dat daadwerkelijk zo is, misschien is het meer een onderbuik gevoel of zijn het allemaal kleine gebeurtenissen die je als kralen aan een ketting rijgt. We gaan het zien.
Om eerlijk te zijn, ik zou dat soort clubjes niet op het continent willen hebben. Aanjagers disaster capitalism. Werkvoorbereiders, netwerkers.

Enfin, deregulering? You ain’t seen nothing yet. It’s going to be awesome. Dat is wat rond gaat.

• Amphiebietje

Amphiebietje

In de blubber

Virtuozzo schreef op maandag 8 februari 2021 @ 23:52:
Om eerlijk te zijn, ik zou dat soort clubjes niet op het continent willen hebben. Aanjagers disaster capitalism. Werkvoorbereiders, netwerkers.

Enfin, deregulering? You ain’t seen nothing yet. It’s going to be awesome. Dat is wat rond gaat.
Gaan ze Trident inzetten om de EU te bewegen te doen alsof het akkoord nietig is en goederen zonder problemen te verhandelen in de free ports van de UK? Of worden de EU-vissersvloten uitgenodigd om hun vis in de free ports te komen verhandelen, zodat de Britse vissersvloot helemaal onder de Brexitbus wordt gegooid? Kunnen we een invasie van Britse voetsoldaten met hun hoge mutsen verachten in een herhaling van de slag om Waterloo, for Brittania en l'Empire*?

* Amusant feitje: Kwa uitspraak is er in het Frans geen verschil tussen "empire" en "en pire" ("maar dan erger") :P

Of wordt er straks gedreigd Nessie te klonen om vervelende EU-commissieleden op te eten? Oh nee, Nessie is Schots....wat is een vergelijkbaar Brits monster? Iets uit Beowulf? :+

• Dido
  • Registratie: maart 2002
  • Laatst online: 23-06 19:17

Dido

heforshe

Amphiebietje schreef op dinsdag 9 februari 2021 @ 08:31:
wat is een vergelijkbaar Brits monster? Iets uit Beowulf? :+
offtopic:
Grendel? Onder meer de inspiratie voor Marillion

Wat betekent mijn avatar?

• Nox
  • Registratie: maart 2004
  • Laatst online: 22:13

Nox

Noxiuz

https://foxhole.news/2021...-brussels-wont-back-down/

Dus straks moeten de Europese vissersschepen geënterd gaan worden om te controleren of ze aan de UK reglementen voldoen :o

Was er al een deal over elektriciteitsleveringen tussen UK en EU ondertussen? :+

Overlever van KampeerMeet 4.1
All your Acer belongs to /dev/null

• -PassY-
  • Registratie: maart 2002
  • Laatst online: 23-06 17:13
Ben benieuw wanneer de EU zegt, en nu is het genoeg <insert een berg sancties waar je u tegen zegt en niet blij van word)

Terug jullie hok in, en kom er maar uit als je echt wilt onderhandelen/meewerken

En voldoen aan engelse wetgeving. Ik heb zo;n vermoeden dat de gemiddelde boot van een EU visser beter is.

"If you don't come walking back to the pits every once in a while holding a steering wheel in your hands, you're not trying hard enough" iRacing Profiel

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

Nox schreef op dinsdag 9 februari 2021 @ 14:02:
https://foxhole.news/2021...-brussels-wont-back-down/

Dus straks moeten de Europese vissersschepen geënterd gaan worden om te controleren of ze aan de UK reglementen voldoen :o

Was er al een deal over elektriciteitsleveringen tussen UK en EU ondertussen? :+
Theater Niets meer en niets minder.

• Nox

Nox

Noxiuz

-PassY- schreef op dinsdag 9 februari 2021 @ 14:36:
Ben benieuw wanneer de EU zegt, en nu is het genoeg <insert een berg sancties waar je u tegen zegt en niet blij van word)

Terug jullie hok in, en kom er maar uit als je echt wilt onderhandelen/meewerken

En voldoen aan engelse wetgeving. Ik heb zo;n vermoeden dat de gemiddelde boot van een EU visser beter is.
Ik denk niet dat ze die zo hard spelen, dat is het verlagen tot Brits niveau en op emotie spelen. En uiteraard voer voor de aandachtsh... eh Britten om te zeggen dat de EU debet is aan alle slechte dingen. Je ziet dat nu al voorbij komen in de Britse pers.
Cyberpope schreef op dinsdag 9 februari 2021 @ 15:11:
[...]

Theater Niets meer en niets minder.
Zeker idem aan het dreigement van de grens in de Ierse zee verleggen naar NI en Ierland? :+
https://www.bnr.nl/nieuws...witter#Echobox=1612889151

• SymbolicFrank
Nox schreef op dinsdag 9 februari 2021 @ 18:54:
Zeker idem aan het dreigement van de grens in de Ierse zee verleggen naar NI en Ierland? :+
https://www.bnr.nl/nieuws...witter#Echobox=1612889151
Och, Jacob Rees-Mogg vond aan het begin dat heel Ierland niet zo moest zeuren en gewoon in zijn geheel onderdeel van het VK worden. Probleem opgelost.

• Nox

Nox

Noxiuz

SymbolicFrank schreef op dinsdag 9 februari 2021 @ 20:56:
[...]

Och, Jacob Rees-Mogg vond aan het begin dat heel Ierland niet zo moest zeuren en gewoon in zijn geheel onderdeel van het VK worden. Probleem opgelost.
Ja, ik denk dat de Noord Ieren maar gedag moeten zeggen tegen het VK, probleem óók opgelost.

• alienfruit
  • Laatst online: 22-06 12:49

alienfruit

the alien you never expected

Luisteren naar PMQ blijft lastig. VK is altijd het één van de beste in van alles en nog wat, beste vaccinatieprogramma, coronamaatregelen voor medewerkers/bedrijven etc. Om vervolgens een partner te hebben die binnen de 3 miljoen valt die helemaal geen hulp krijgt omdat haar bedrijf net niet genoeg verdiende in 2019.

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat.

Sfecovic heeft duidelijk geantwoord op de brief van Michael Gove dat het NI-protocol niet werkt: "jullie hebben nog lang niet alles gedaan wat daar in staat, doe dat eerst maar eens en kom dan terug".

Dit plaatje geeft wel weer wat er telkens gebeurt:

• Dr. Strangelove
  • Registratie: februari 2001
  • Laatst online: 23:07
alienfruit schreef op woensdag 10 februari 2021 @ 13:20:
Luisteren naar PMQ blijft lastig. VK is altijd het één van de beste in van alles en nog wat, beste vaccinatieprogramma, coronamaatregelen voor medewerkers/bedrijven etc. Om vervolgens een partner te hebben die binnen de 3 miljoen valt die helemaal geen hulp krijgt omdat haar bedrijf net niet genoeg verdiende in 2019.
Tja, vaccinatie zal voorlopig nog wel even het main topic blijven als het aan de Tories ligt, enige wat ze goed geregeld hebben (relatief gezien). Leidt vooralsnog lekker af van de omnishambles op alle andere gebieden. Geef het een maand ofzo.

These are my principles. If you don't like them, I have others.

• Indoubt

Indoubt

Amsterdam spint garen bij de handel in aandelen:

https://www.thelondonecon...es-top-trading-hub/11/02/

Toch ben ik enigszins verbaasd. Ik had verwacht dat Londen alsnog significant groot zou blijven. Niet zo groot als voorheen maar toch nog steeds een van de grootste.

Blijkbaar voor bepaalde vormen van trade al niet meer. Het gaat blijkbaar erg hard

Edit: trading of shares per dag in Januari 2021: Amsterdam: 9,2bn€, Londen: 8,6bn€.

Ik kan het bijna niet geloven. Mooi voor Amsterdam, daar niet van maar man, man, man wat hakt dat erin. Dit is echt van dik hout zaagt men planken.

Ik heb wat Britse kennissen. Die waren al niet blij met de brexit. Konden blijkbaar vooraf wat beter inschatten wat een Brexit voor ellende met zich meebrengt, maar zijn nu echt heel zuur.

Het is natuurlijk ook zuur voor het Engelse volk, enerzijds omdat grofweg de helft tegen de Brexit was en een deel van de rest is flink voorgelogen. Het Engelse volk krijgt uiteraard de rekening.

I whis it didn't happen maar de Brexit ie een feit en zal ook effect hebben op export van goederen vanuit Nederland naar Engeland. Nu nog wordt er bijna niet gecontroleerd bij Import naar het VK maar dat zou in het komende half jaar wel moeten gebeuren

Edit2: (12 feb)

Een groot deel van de rente swaps en derrivaten markt is ook weg uit londen. Die is deels naar de EU maar ook deels naar New York. Vooral New York heeft een stevige positie opgebouwd in een paar weken tijd.

Dit is een quote van Yahoo finance:
But New York has seen its average weekly trade in these contracts balloon by over $600bn (£435bn) since the turn of the year, data provided to Yahoo Finance UK shows. Separate figures shows London's market share has fallen by 75%.
Ik begriip verder uit het artikel dat voor January 2021 New york een 11% aandeel had in de Euro swap markt en dat het is gestegen naar 23% in een maand tijd. Aangezien Londen 75% heeft verloren moet de rest ergens anders zitten in de EU maar waar is mij niet duidelijk.

In de tussentijd wordt er door de City van Londen gezegd dat we als EU niet van die strenge regels moeten stellen omdat zij beter weten wat goed is. 8)7

De brexit is deels ingegeven door dat de EU strengere regels wilde voor tax evasion en money Laundring. De britten wilden dat niet om begrijpelijke redenen. De Brexit was nooit over vis en sovrenity oo al is het zo verkocht.

Als je dat in aanmerking neemt zie ik de EU ook niet regels sterk gaan vereenvoudigen voor de Britten. naar mijn mening is dat volledig terecht. Voorl omdat de Britten nog meer willen gaan afwijken van de EU regels.

Dat mogen ze nu inderdaad zelf bepalen maar het is goed als we dan niet onze financiën laten doen in een tax evasion hole

[Voor 87% gewijzigd door Indoubt op 12-02-2021 21:59]

• Alpine
  • Registratie: juni 2001
  • Nu online

Alpine

Twisted animator

Indoubt schreef op donderdag 11 februari 2021 @ 09:47:

Ik begriip verder uit het artikel dat voor January 2021 New york een 11% aandeel had in de Euro swap markt en dat het is gestegen naar 23% in een maand tijd. Aangezien Londen 75% heeft verloren moet de rest ergens anders zitten in de EU maar waar is mij niet duidelijk.
Wat er op Reddit her-en-der voorbij komt is dat, naast New York, ook Amsterdam en Parijs een groot deel van de swap-handel hebben gekregen.

Zie link: https://archive.is/gSJsv

En dan ook met het nieuws dat het VK een economische krimp van 9,9% in 2020 heeft gehad is het vandaag niet zo'n prettige dag voor het VK, maar toch ook niet heel onverwacht.

• Indoubt

Indoubt

Het rommelt een beetje met het ratificeren van de EU-VK tradeagreement. Verschillende landen hebben aangegeven meer tijd nodig te hebben voor ratificatie van het verdrag en, volgens verschillende media, lijkt het erop dat de EU overweegt daarom uitstel te vragen voor de ratificatie.

Ik was me er niet van bewust dat daar een termijn aan zat maar kan het me wel voorstellen. Wat gebeurt er nu als er wel een termijn is en het verdrag niet door alle 27 EU landen tijdig wordt geratificeerd? Vervallen we dan in een WTO situatie? Het verdrag zou dan in principe ongeldig zijn.

Nu snap ik dat er radicale/extremistische groepen zijn die WTO nastreven maar volgens mij is het niet handig voor zowel de EU als voor het VK.

• YakuzA
  • Nu online

YakuzA

Indoubt schreef op zondag 14 februari 2021 @ 12:21:
Het rommelt een beetje met het ratificeren van de EU-VK tradeagreement. Verschillende landen hebben aangegeven meer tijd nodig te hebben voor ratificatie van het verdrag en, volgens verschillende media, lijkt het erop dat de EU overweegt daarom uitstel te vragen voor de ratificatie.

Ik was me er niet van bewust dat daar een termijn aan zat maar kan het me wel voorstellen. Wat gebeurt er nu als er wel een termijn is en het verdrag niet door alle 27 EU landen tijdig wordt geratificeerd? Vervallen we dan in een WTO situatie? Het verdrag zou dan in principe ongeldig zijn.

Nu snap ik dat er radicale/extremistische groepen zijn die WTO nastreven maar volgens mij is het niet handig voor zowel de EU als voor het VK.
Hetzelfde als met alle andere handelsverdragen die nog niet door alle lidstaten geratificeerd zijn.

Verdrag blijft in principe gewoon geldig op voorlopige basis.

(Gebeurt dus niks spannends oid)

[Voor 33% gewijzigd door YakuzA op 14-02-2021 13:00]

PSN

• D-dark
Indoubt schreef op zondag 14 februari 2021 @ 12:21:

Voor nu is zoals @YakuzA zegt het verdrag al in werking en onder voorbehoud goedgekeurd.
Dit is meer een procedurele kwestie dat men het nog eens grondig wil controleren of er geen addertjes onder het gras zitten en dat natuurlijk in de vertaling in je moederstaal.
verwacht zelf van niet want de landen zijn al goed op de hoogte gehouden tijdens het proces.

Alternatief is uiteraard dat je het klakkeloos goedkeurt zonder enige controle zoals in het VK gebeurd is. :+

• Indoubt

Indoubt

We hebben straks een Tunnel erbij *O* *O* *O* *O* *O*

IN het VK zijn ze bezig plannen te maken voor de "Boris Burough" Een tunnel die wat langer is dan de kanaaltunnel en loopt tussen Schotland en Noord Ierland.

Er wordt verwacht dat de beslissing binnen enkele weken kan plaatsvinden. Kosten worden zo'n slordige 10 miljard GBP. Dergelijke bouwwerken worden vaak binnen budget afgerond 7(8)7

Waar het budget vandaan komt is nog niet zeker. Mogelijk gewoon uit de algemene middelen/belastingopbrengsten alhoewel sommige suggereren dat het kan komen uit de verkoop van "Rainbow Farthing Unicorns" 8)

Als Noord Ierland zich aansluit bij Ierland en Schotland uit het VK stapt en (misschien uiteindelijk) lid worst van de EU dan hebben we er een tunnel bij tussen 2 EU landen.

Nu nog een Ferry tussen Schotsland en bijv. NL. Oh wacht, die is er al :+

Verbazenswaardig: De mail online vindt het ook wel grappig: https://www.dailymail.co....ns-tunnel-Britain-NI.html

Edit: je komt wel leuke reacties tegen:
Here he is on Johnson’s latest ludicrous ‘dead-cat’ proposal to direct a load of taxpayer cash to an insane project which I am going to call the Crony Funnel Smuggle Tunnel. This absolutely batsh*t crazy and insultingly stupid ‘proposal’ is that a tunnel between Scotland and Northern Ireland would somehow solve the Brexit border fiasco

[Voor 16% gewijzigd door Indoubt op 14-02-2021 19:19]

• DOA
  • Niet online
Kijken we hier ook wel eens de Andrew Marr show zondag ochted? Hoe vanochtend Dominic Raab er weer bij zat te oreren was weer tenenkrommend. Over de vraag wat zijn advies is aan mensen die niet meer kunnen exporteren naar de Eu of dat ze daar maar heen moeten verkassen, was het ontwijkende antwoord; we hebben een deal met Japan en andere ' great opportunites.'

Meest tegenvallend was hoe soft Marr Mr Raab telkens behandelt, waarschijnlijk daarom dat die steeds weer inbelt.

Hier een klein stukje(alleen gebruiken met pihole en tracker blockers)
https://www.express.co.uk...don-Brussels-EU-latest-vn

Met dit soort uitspraken:

I think if we're really honest about it, the challenge to London as the global financial centre around the world will come from Tokyo, New York, and other areas, rather than from those European hubs, particularly if they start to erect barriers to trade and investment."

The foreign secretary also blamed the EU for many of the barriers seen at the borders since the agreement came into force, saying the government was seeking to “reduce and mitigate as far as we can the bureaucratic obstacles that the EU is imposing”.

• DOA
  • Niet online
Indoubt schreef op zondag 14 februari 2021 @ 17:01:

IN het VK zijn ze bezig plannen te maken voor de "Boris Burough" Een tunnel die wat langer is dan de kanaaltunnel en loopt tussen Schotland en Noord Ierland.

Er wordt verwacht dat de beslissing binnen enkele weken kan plaatsvinden. Kosten worden zo'n slordige 10 miljard GBP. Dergelijke bouwwerken worden vaak binnen budget afgerond 7(8)7

Waar het budget vandaan komt is nog niet zeker. Mogelijk gewoon uit de algemene middelen/belastingopbrengsten alhoewel sommige suggereren dat het kan komen uit de verkoop van "Rainbow Farthing Unicorns" 8)

Als Noord Ierland zich aansluit bij Ierland en Schotland uit het VK stapt en (misschien uiteindelijk) lid worst van de EU dan hebben we er een tunnel bij tussen 2 EU landen.

Verbazenswaardig: De mail online vindt het ook wel grappig: https://www.dailymail.co....ns-tunnel-Britain-NI.html
Tunnels, ze kunnen niet eens de bruggen in London onderhouden;
https://www.theguardian.c...ed-the-capitals-crossings

• Plasma_Wolf
  • Laatst online: 23-06 15:03
Andrew Marr staat erom bekend dat hij de Tories heel zacht behandeld, en de niet-Tories onterecht hard behandeld. Trekt mensen als Raab, Johnson en Davies gewoon voor.

In enig functionerende wereld zouden mensen als Raab eruitgegooid worden, al nadat ze in het publiek gezegd hebben "Ik wist niet dat de tunnelverbinding met Frankrijk zo belangrijk was voor de handel..." (Heeft Raab daadwerkelijk gezegd).

Als je met dat soort uitspraken komt, dan moet de eerste reactie toch zijn "En nu oprotten, terug naar de kleuterklas, en als je je eigen schoenveters kan strikken, mag je het nog eens proberen."

Ik zou willen zeggen dat zulke oerdomme politici in Nederland geen kans hebben, maar we zien zelf iedere keer wat ze bij ons voor onzin uitkramen, en hoe ze falen in hun beleid... -O-

• rimave
  • Registratie: oktober 2001
  • Laatst online: 23:14
Even een pakketje naar de UK sturen is ook drama nu. DHL is nu bijna 4x zo duur geworden. UPS en PostNL hanteren tenminste nog 'normale' tarieven. Alleen ik had 29/1 een pakketje met UPS naar de UK verstuurd... die is er nu nog niet... De enige info die UPS geeft:

Het pakket is vertraagd door een aan Brexit gerelateerde verstoring.
We passen het bezorgschema zo snel mogelijk aan.

De UK was duidelijk niet goed voorbereid en ik vraag met af of al die bedrijven die handelen met het vaste land en vice versa wel zo blij zijn met de Brexit.

The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.

• DeadLock
  • Registratie: december 2005
  • Laatst online: 02:01

DeadLock

Vastlopen is relatief....

Omgekeerd gaat het ook maar matig kan ik uit zeer recente ervaring vertellen: pakje was ook zo'n 2 weken onderweg. Mijn Britse schoonmoeder had het leuke idee om nog wat (ietwat late) kleinigheden voor kerst te versturen: 2x een pakje met op het label, naar waarheid, waarde van 30 pond. Ik mocht bij de postbode van bpost twee maal 40 euro (!!!) afrekenen. 15 euro btw en 25 euro vaste kosten. 8)7 |:(

Dat we btw mogen betalen is normaal gevolg. Dat er enige administratie(kost) aan verbonden is ook. Maar de 25 euro hier voelt toch wel heel erg excessief aan.

Heb de schoonmoeder vriendelijk doch sterk verzocht om geen pakjes meer te versturen O-) .

[Voor 13% gewijzigd door DeadLock op 16-02-2021 12:24]

Strava

• alienfruit
  • Laatst online: 22-06 12:49

alienfruit

the alien you never expected

Ja, 25 euro lijkt ook veel aan kosten. Ik

• Nox

Nox

Noxiuz

alienfruit schreef op dinsdag 16 februari 2021 @ 18:03:
Jij...? :P

Ontopic:

Vrijstelling tot 22 euro slechts natuurlijk. Volgende keer maar in 1 pakketje doen ;)

Zat net nieuws te kijken maar spanning loopt toch best op in NI waar men toch weer noodzaak ziet om de wapens op te pakken.

• SymbolicFrank
Ik vind het vooral interessant, dat er wel enorm veel geklaagd wordt aan Britse zijde, maar dat ze het niet aanvechten. Want ze weten wel, dat het er ook in verdere onderhandelingen niet veel beter op gaat worden. Het is allemaal erg eenzijdig. De EU was voorbereid en lijkt er geen last van te hebben. De mensen die al vanaf het begin roepen wat er allemaal fout zal gaan, hebben gelijk gekregen.

• Indoubt

Indoubt

SymbolicFrank schreef op woensdag 17 februari 2021 @ 09:11:
Ik vind het vooral interessant, dat er wel enorm veel geklaagd wordt aan Britse zijde, maar dat ze het niet aanvechten. Want ze weten wel, dat het er ook in verdere onderhandelingen niet veel beter op gaat worden. Het is allemaal erg eenzijdig. De EU was voorbereid en lijkt er geen last van te hebben. De mensen die al vanaf het begin roepen wat er allemaal fout zal gaan, hebben gelijk gekregen.
Ik volg soms een beetje de Brexit perikelen omdat ik het een interessant fenomeen vindt. Dus ik lees ook wel eens de Britse pers etc. Waar Brexit hier misschien 1 maal in de week een klein berichtje krijgt in de media staan de Britse kranten er dagelijks vol mee.

Ik ben vooral verbaast over de vooral meest ranzige meuk die de Britten nog steeds voorgeschoteld krijgen in hun media. Als je dat leest valt de EU zo'n beetje elke dag uit elkaar en krijgen we een Swexit, Frexit Dexit, Italexit, SPexit en een Nexit.

Uiteraard zijn er ook kranten die er wat genuanceerder mee omgaan maar dat zijn er maar weinig.

Het geeft wel aan dat de media in een land van groot belang is. Ik heb zeker commentaar op de Nederlandse media maar ben vooralsnog erg blij dat we hier (nog) niet zulke eenzijdige en politiek gekleurde media hebben als in het VK.

• Killjoy
  • Registratie: november 2000
  • Laatst online: 00:22

Killjoy

Klingon lawn products

Een artikel waaruit een totaal kennisgebrek over het NI protocol blijkt.

Totale verbazing bij de man dat het makkelijker is om vanuit NI binnen de common market te kopen dan uit het VK.

https://www.theguardian.c...l-orders-for-100000-trees

Het is den ambtenaar verboden gedurende den werktijd alcoholhoudende dranken te gebruiken, bij zich te hebben of in de dienstlokalen te bewaren.

• ToolkiT

ToolkiT

brit-tweaker

Indoubt schreef op zondag 14 februari 2021 @ 17:01:

Edit: je komt wel leuke reacties tegen:

[...]
Klinkt als een soort van Wikipedia: New Deal :?

Maareh er geen boot naar Schotland op het moment.. Newcastle is in Engeland..
https://www.ferrynaarengeland.nl/edinburgh

• ToolkiT

ToolkiT

brit-tweaker

alienfruit schreef op dinsdag 16 februari 2021 @ 18:03:
Ik heb wel meer van dit soort verhalen gehoord.. beide kanten op trouwens..

• ToolkiT

ToolkiT

brit-tweaker

Ik heb net een doosje besteld bij een bekende deense blokjesmaker, en zie dat het uit NL verstuurd word..

Wat me opvalt is dat de UK customs al gedaan word voordat het paketje door PDP opgepikt is.. :?
Is dat om alle red tape soepel te laten verlopen??
Ik heb besteld op de UK site dus verwacht dus ook geen import toeslag.. maar ben wel benieuwd hoe dat anno nu gaat..

• marowi
  • Registratie: juni 1999
  • Niet online
ToolkiT schreef op vrijdag 19 februari 2021 @ 18:30:
Ik heb net een doosje besteld bij een bekende deense blokjesmaker, en zie dat het uit NL verstuurd word..
[Afbeelding]
Wat me opvalt is dat de UK customs al gedaan word voordat het paketje door PDP opgepikt is.. :?
Is dat om alle red tape soepel te laten verlopen??
Ik heb besteld op de UK site dus verwacht dus ook geen import toeslag.. maar ben wel benieuwd hoe dat anno nu gaat..
Het domein zegt niks hè, het gaat om de verzendlocatie van de shop. Dus check dat even op hun site.

[Motor: BMW R1200GS] - [Auto: Kia e-Niro] - [(SFF)PC: Louqe Ghost S1 - 10900K (Barrow Watercooled) - RTX3080FE (EKWB Watercooled) - 64GB]

• NMH
  • Registratie: oktober 2015
  • Laatst online: 23:08
Dit is toch ook wel weer fraai (artikel van eind 2020):
PPE suppliers with political connections were directed to a “high-priority” channel for UK government contracts where bids were 10 times more likely to be successful, according to a report by the parliamentary spending watchdog. Almost 500 suppliers with links to politicians or senior officials were referred to the channel, where their pitches for contracts were automatically treated as credible by government officials charged with procuring PPE.
[...]
She pointed out that individuals with links to politically exposed persons – or PEPs, in anti-corruption parlance – are ordinarily treated as high-risk and deserving of more scrutiny, rather than less.
De geneugten van Brexit, je lekker ongebreideld aan cronyism schuldig kunnen maken. De grap is dat in de tijd dat dit speelde de Europese spelregels nog golden, maar ik weet niet in hoeverre men daar nu nog wat aan heeft. (Overigens snap ik dat je in crisistijd niet altijd de tijd kunt nemen voor een normale aanbestedingsprocedure, maar dat excuseert natuurlijk niet dit soort schaamteloos graaiwerk.)
Pagina: 1 ... 27 ... 30 Laatste

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True