Acties:
  • 0 Henk 'm!
DevWouter schreef op maandag 28 december 2020 @ 07:44:
[...]

Simplistisch weergave van werkelijkheid… Check.
Geen specifieke zaken… Check.
Noemt alleen problemen… Check.
Onduidelijk alternatief… Check.
Valt andere bronnen aan… Check.
Pakkende titel met oorlogsretoriek… Check.
Zijn vakgebied is… zoöloog?

Sorry, maar ik vind het moeilijk om dat filmpje als enige inhoudelijk onderbouwing te waarderen. Sterker ik dacht eerst dat het om een trol ging voordat ik zag wie het filmpje had geplaatst.
Het is begrijpelijk maar spijtig dat je meteen op het micro niveau van perspectief sprong.

Was deze ter illustratie de eerste?
Nee.

Was het een reminder voor context?
Ja.

Was het een reminder voor verkenning?
Ja.

Was er een pad van informatie aanwezig?
Ja.

Gefeliciteerd, je hebt je ongeacht intentie vanuit reflexieve methodologie laten gebruiken voor een arena van opinie 8)

Populisme: de weigering van complexiteit en de poging om simplistische antwoorden te formuleren op ingewikkelde vraagstukken middels gebruik van elke mogelijke prikkel van gedrag - i.p.v. moeite te doen voor gezonde participatie.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Michielgb schreef op maandag 28 december 2020 @ 13:15:
[...]

De waarheid maakt in dit soort uitspraken niet meer uit. Het strijdtoneel is al eerder bepaald en gaat niet om waarheidsvinding en daaropvolgend verstandige beleidskeuzes maar om het neerzetten van een binair strijdveld; wij tegen zij, het VK vs de EU.

Dan is het vervolgens vrij eenvoudig om via beeldspraak en marketingpraat mensen te overtuigen van je gelijk zolang je maar refereert aan dat binaire strijdveld. De eerder gekozen "zijde" moet gelijk hebben, want men heeft zich al gecommitteerd aan de ene partij. Alles wat de andere partij ogenschijnlijk schaadt is goed.
Precies. It's an arena of narratives. En dat ligt voor een EU moeilijk. Het is immers geen land of staat, de lidstaten zijn soeverein en aldus is dit hun domein. Open deur voor verdeel en heers.

Populisme: de weigering van complexiteit en de poging om simplistische antwoorden te formuleren op ingewikkelde vraagstukken middels gebruik van elke mogelijke prikkel van gedrag - i.p.v. moeite te doen voor gezonde participatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postius
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 25-08-2021
Virtuozzo schreef op maandag 28 december 2020 @ 16:09:
[...]

Precies. It's an arena of narratives. En dat ligt voor een EU moeilijk. Het is immers geen land of staat, de lidstaten zijn soeverein en aldus is dit hun domein. Open deur voor verdeel en heers.
Maar dat zullen de EU mensjes ook wel weten?

Of anders gezegd, wat kan de EU dan doen om zich hier tegen te wapenen en gebeurd dit al?

GoT Warhammer Community op steam http://steamcommunity.com/groups/got40k

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D-dark
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 09:22
Postius schreef op maandag 28 december 2020 @ 16:46:
[...]

Of anders gezegd, wat kan de EU dan doen om zich hier tegen te wapenen en gebeurd dit al?
Interessante gedachten gang.
De uitkomst is gelijk aan het 'prisoners dilemma'
Men zal moeten bepalen wat goed is voor de EU als geheel en niet voor de individuele lidstaat.
Dat kan alleen als men bereid is onderling te overleggen en vantevoren al een gezamenlijk standpunt innemen.

Mooi voorbeeld daarvan is hoe Macron en Merkel de onderhandelingen die Boris met hun wou voeren teruggekaatst hebben naar de EU onderhandelaars.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Indoubt
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 11-10 17:11

Indoubt

Always be indoubt until sure

[...]

In principe: ja. Echter is Nederland een vreemde eend in de bijt en lijkt het ook niet te willen zien. Aan de ene kant lijken we als Nederland ook veel te verliezen, we exporteren best wel wat naar het VK wat last heeft van langer onderweg zijn. Vers fruit, verse groente, verse bloemen etc. Aan de andere kant lijkt de deal onder de huidige stand niet ongunstig. Er is wel overeenstemming om goederen te importeren en exporteren maar services zijn uitgesloten.

Ook zouden Nederlandse bedrijven nog wat kunnen winnen op het gebied van chemische grondstoffen e.d. omdat de reach en andere verdragen niet meer gelden in het VK.

Wat er met de financial services gebeurt is mij nog niet helemaal duidelijk. Aan de ene kant is er geen verdrag en zijn passporting rights beperkt en aan de andere kant likjt de City zich nog redelijk staande te houden met hetgeen er over blijft.

Ik kan me niet voorstellen dat de EU bepaalde zaken in een niet EU land will laten afhandelen. Ik denk dat hier in de toekomst nog wel wat gaat bewegen. Tot nu toe is er nog maar zo'n 25-30% van het EU kapitaal welke in de city werd afgehandeld verhuist naar de EU. Ik kan me voorstellen dat de EU daar grotere ambities heeft cq niet zal toestaan dat dat in een "third country" wordt afgehandeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SymbolicFrank
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 14-07-2021
Ik kan een link leggen tussen vrijhavens en belasting, maar ik weet niet wat ik me voor moet stellen bij vrijhavens en diensten. Toch lijkt dat het beoogde doel te zijn. Van de hele City een vrijhaven maken? Het is al een heel zelfstandig gebied dat zich van het kabinet maar weinig aan hoeft te trekken, ze hebben voor veel dingen hun eigen regels.

Kortom, de City van Londen als volledig zelfstandige vrijhaven, het Singapore van Europa, die zelf een verdrag met de EU gaat maken? Daar heb ik geen referentiekader voor, maar dat ligt dan het meeste voor de hand. En hoe dat dan zou moeten werken, weet ik niet.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DevWouter
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 21:35

DevWouter

Creator of Todo2d.com

Virtuozzo schreef op maandag 28 december 2020 @ 16:08:
[...]

Het is begrijpelijk maar spijtig dat je meteen op het micro niveau van perspectief sprong.

Nee.

Ja.

Ja.

Ja.

Gefeliciteerd, je hebt je ongeacht intentie vanuit reflexieve methodologie laten gebruiken voor een arena van opinie 8)
Was het filmpje geplaatst met als reden dat het startpunt voor verkenning/informatie of een herinnering van context dan was het anders gewaardeerd dan als "hapklare samenvatting van de brexit".
Aangezien er sprake was van een disconnect tussen de post en het filmpje was het onduidelijk wat er gecommuniceerd werd. Dat is nu verduidelijkt.

offtopic:
Ik laat de verwijzing naar mijn gedrag maar voor wat het is. Het komt bij mij eerder over als een uiting van frustratie dan oprechte argumentatie. Mocht je echter in mijn gedrag een voorbeeld zien op grote schaal dan bij deze mijn toestemming omdat onder de loep te brengen.

"Doubt—the concern that my views may not be entirely correct—is the true friend of wisdom and (along with empathy, to which it’s related) the greatest enemy of polarization." -- Václav Havel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Milmoor
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20:52

Milmoor

Footsteps and pictures.

De Volkskrant heeft een interessant stukje geschiedenis staan: https://www.volkskrant.nl...vermijdelijk-was~v411928/. De verschillende stadia en de onderhandeltechniek van beide kanten wat verder bekeken. Ik weet niet of dit leesbaar is als je geen abonnement hebt.

[ Voor 33% gewijzigd door Milmoor op 28-12-2020 21:07 ]

Rekeningrijden is onvermijdelijk, uitstel is struisvogelpolitiek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DevWouter

DevWouter

Creator of Todo2d.com

SymbolicFrank schreef op maandag 28 december 2020 @ 17:44:
Ik kan een link leggen tussen vrijhavens en belasting, maar ik weet niet wat ik me voor moet stellen bij vrijhavens en diensten. Toch lijkt dat het beoogde doel te zijn. Van de hele City een vrijhaven maken? Het is al een heel zelfstandig gebied dat zich van het kabinet maar weinig aan hoeft te trekken, ze hebben voor veel dingen hun eigen regels.

Kortom, de City van Londen als volledig zelfstandige vrijhaven, het Singapore van Europa, die zelf een verdrag met de EU gaat maken? Daar heb ik geen referentiekader voor, maar dat ligt dan het meeste voor de hand. En hoe dat dan zou moeten werken, weet ik niet.
Wat ik ergens las (volgens mij de krant, maar het kan ook nos.nl zijn) is dat veel van de diensten zich opnieuw moeten certificeren (waaronder opnieuw stage lopen). Mogelijk dat ze dat daar nog een regeling voor willen trekken, maar ik vermoed dat veel Europese concurrenten daar tegen zullen lobbyen.

Mogelijk dat het ook in de handelsovereenkomst ligt, maar gezien de focus (althans degene die gecommuniceerd is) verkeerd ligt heb ik daar twijfels over.

"Doubt—the concern that my views may not be entirely correct—is the true friend of wisdom and (along with empathy, to which it’s related) the greatest enemy of polarization." -- Václav Havel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R3M1
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 22:00
SymbolicFrank schreef op maandag 28 december 2020 @ 17:44:

Dat zou onder het level playing field akkoord niet mogelijk zijn, dus het is maar de vraag wat de toekomst van City zal zijn als er barrières met hun grootste klanten in de EU zijn. is de VK plus alle beloftes genoeg om City en haar dat cats tevreden te houden? Is City dan nog steeds aantrekkelijk voor EU?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SymbolicFrank
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 14-07-2021
R3M1 schreef op maandag 28 december 2020 @ 21:28:
[...]

Dat zou onder het level playing field akkoord niet mogelijk zijn, dus het is maar de vraag wat de toekomst van City zal zijn als er barrières met hun grootste klanten in de EU zijn. is de VK plus alle beloftes genoeg om City en haar dat cats tevreden te houden? Is City dan nog steeds aantrekkelijk voor EU?
Het idee is dan, om van de City een volledig onafhankelijke stadstaat te maken. Het is dan geen onderdeel van het VK meer en kan dan zelf doen wat het wil. Het erkend te krijgen als een zelfstandig land gaat lastig worden. En er moet een grens omheen, met zijn eigen import en export restricties, wat ook niet eenvoudig gaat worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21:36

franssie

Save the albatross

Maar in de Kamer leven twijfels over het predicaat EU only . Het brexitakkoord gaat niet alleen over handel, wat een exclusieve bevoegdheid is van de EU, maar ook over zaken als vervoer, milieu en politie- en justitiesamenwerking. Over die onderwerpen hebben ook de lidstaten (gedeeltelijke) zeggenschap. Dat zou een zogeheten gemengd akkoord rechtvaardigen, waardoor nationale parlementen wel inspraak zouden hebben, stelde een meerderheid van VVD, CDA, ChristenUnie, GroenLinks, SP, SGP en 50Plus.
Moet nog afwachten of dit correct is en hoe dit in andere lidstaten leeft, maar als dat (beide) zo is dan geeft dat wel spanning binnen de EU over de legitimiteit van de deal en zelfs EU zelf.

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bwerg
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online

bwerg

Internettrol

Virtuozzo schreef op maandag 28 december 2020 @ 16:08:

Nee.

Ja.

Ja.

Ja.

Als dit de manier is waarop de EU-vertegenwoordiging verwacht het brede publiek weg te trekken van populisme en verslechterende informatievergaring, dan zie ik de toekomst somber in. :P

Een slecht onderbouwd betoog is een slecht onderbouwd betoog, maak het niet moeilijker dan het is.

Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• D-dark
franssie schreef op maandag 28 december 2020 @ 23:08:
[...]

Moet nog afwachten of dit correct is en hoe dit in andere lidstaten leeft, maar als dat (beide) zo is dan geeft dat wel spanning binnen de EU over de legitimiteit van de deal en zelfs EU zelf.
Ach, genoeg ambassadeurs die gebriefd hebben wat de ontwikkelingen zijn en de rode lijnen van de EU.
Daar is men genoeg en bijtijds over geïnformeerd.
Dit is meer de 2e kamer die zichzelf belangrijk wil vinden en erover discussiëren.
Men kan het wel afwijzen en concessies willen voordat men akkoord gaat. Alleen ga je dat pad bewandelen dan opent dat de deur naar heronderhandelen met logischerwijs het VK welke ook zijn eisen heeft.
Stel er komt een nieuwe deal uit welk ander parlement gaat dan zeggen maar dit is voor ons onacceptabel.
Dan hebben we nog alternatief nr 2. Iedereen akkoord behalve Nederland en VK zegt dit is het. Wil je dan verantwoordelijk zijn voor No Deal?

Eindconclusie blijft dat wil men dit soort problemen in de toekomst vermijden de discussie over een federale staten van Europa eens gevoerd moet gaan worden. Nu het VK eruit is zijn zij als tegenwerkende kracht niet meer aanwezig.

De aloude discussie tussen controle en macht zogezegd.
VK heeft gekozen voor maximale controle en weinig macht.
De EU zit er nu tussenin met alle problemen vandien.

[ Voor 8% gewijzigd door D-dark op 28-12-2020 23:39 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
franssie schreef op maandag 28 december 2020 @ 23:08:
[...]

Het is zeuren voor de bühne. Men heeft herhaaldelijk ingestemd met het bijzondere mandaat voor de onderhandelingen. Misschien ietwat bot, maar het is spelen met proefballonnen en poppenspel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
bwerg schreef op maandag 28 december 2020 @ 23:10:
[...]

Als dit de manier is waarop de EU-vertegenwoordiging verwacht het brede publiek weg te trekken van populisme en verslechterende informatievergaring, dan zie ik de toekomst somber in. :P

Een slecht onderbouwd betoog is een slecht onderbouwd betoog, maak het niet moeilijker dan het is.
Als iemand ongeïnformeerd een discussie binnenkomt dan is de synopsis inderdaad niet optimaal. Gelukkig is dat niet het geval daar waar men de opbouw van verkenningen, toetsingen en onderzoeksjournalistiek gevolgd heeft - zoals bij die persoon en zijn columns bij de Guardian, en de samenwerkingen met andere media.

Wat dit met EU vertegenwoordiging te maken zou hebben zie ik niet. Het kwam niet van wat dan ook van een EU. Er is geen Instelling die ook maar iets te maken heeft met dat samenwerkingsverband van journalistiek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
[...]

Zeker. Absoluut. Als ik zo vrij mag zijn, beter dan Den Haag - al is dat in vergelijking met andere lidstaten een uitzondering op de regel.

Maar dit is geen domein van EU. Dit is domein van lidstaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

Virtuozzo schreef op dinsdag 29 december 2020 @ 01:03:
[...]

Het is zeuren voor de bühne. Men heeft herhaaldelijk ingestemd met het bijzondere mandaat voor de onderhandelingen. Misschien ietwat bot, maar het is spelen met proefballonnen en poppenspel.
Dat lijkt mij ook, maar ik ben benieuwd of en hoe dat wiel gaat draaien. Als er in de opinie van meerdere parlementen buiten de mat is gespeeld kan dat wel eens interessant worden.

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
D-dark schreef op maandag 28 december 2020 @ 23:32:
[...]
Eindconclusie blijft dat wil men dit soort problemen in de toekomst vermijden de discussie over een federale staten van Europa eens gevoerd moet gaan worden. Nu het VK eruit is zijn zij als tegenwerkende kracht niet meer aanwezig.
Ja wel belangrijk dat een belangrijke partner en invloed van het VK daar juist wel een enorme voorstander van is. En niet echt snappen dat we dat nooit willen. Dat lijkt me ook wel een breekpunt tussen de VS en VK (al zal dat nu minder spelen)

Ik zie er zelf ook wel voordeel in trouwens. Ik heb zelf nu al in 3 EU landen gewoond en ik word er een beetje gek van zo. Belasting werkt overal anders, pensioenopbouw is totaal verschillend, zelfde met dingen als AOW, ID kaarten is een enorm gedoe (hier in Spanje moest ik helemaal naar Madrid afreizen toen mijn paspoort gestolen was). Maar rijbewijs moet ik weer wel hier regelen, en ik mag wel stemmen in Nederland waar ik verder weinig mee te maken heb, maar niet op het parlement van Spanje dat me veel directer raakt.

Ik zou veel liever gewoon een EU paspoort hebben en een EU rijbewijs en belasting/pensioen/sociale zekerheid enzo gewoon allemaal samengevoegd. Het is echt veel lastiger om te migreren dan het zou moeten zijn.

Ik zie het eigenlijk wel zitten om het gewoon door te zetten. Die soevereiniteit betekent me toch niet meer zoveel omdat de EU toch het laatste woord heeft.

[ Voor 14% gewijzigd door GekkePrutser op 29-12-2020 01:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
franssie schreef op dinsdag 29 december 2020 @ 01:08:
[...]

Dat lijkt mij ook, maar ik ben benieuwd of en hoe dat wiel gaat draaien. Als er in de opinie van meerdere parlementen buiten de mat is gespeeld kan dat wel eens interessant worden.
Een Tweede Kamer die over zich heen laat lopen bij elk proces van toetsing? Dat wiel gaat niet draaien, behalve voor eigen kring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

Virtuozzo schreef op dinsdag 29 december 2020 @ 01:12:
[...]

Een Tweede Kamer die over zich heen laat lopen bij elk proces van toetsing? Dat wiel gaat niet draaien, behalve voor eigen kring.
EU breed.

Acties:
  • +5 Henk 'm!
GekkePrutser schreef op dinsdag 29 december 2020 @ 01:10:
[...]

Ik zie het eigenlijk wel zitten om het gewoon door te zetten. Die soevereiniteit betekent me toch niet meer zoveel omdat de EU toch het laatste woord heeft.
Maar dat klopt dus niet. De lidstaten beslissen. Het is zelfs zo dat nationale partijpolitiek prioriteit is in beslissingsbomen. Het proces van democratisering van het Europese experiment wordt door een aantal specifieke lidstaten al decennia geblokkeerd.

Het VK stond altijd vooraan bij dat blokkeren, samen met, Nederland.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

Virtuozzo schreef op dinsdag 29 december 2020 @ 01:15:
[...]

Maar dat klopt dus niet. De lidstaten beslissen. Het is zelfs zo dat nationale partijpolitiek prioriteit is in beslissingsbomen. Het proces van democratisering van het Europese experiment wordt door een aantal specifieke lidstaten al decennia geblokkeerd.

Wat terecht is zoalng het EP minder zeggenschap heeft dan de EC in mijn ogen. De transparantie van politiek is laag, die van de EU politiek nog lager dus laten we dat nog maar even uitstellen als je het mij vraagt.

edit:// maar dit gaat wel off topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ah, duidelijk. Nee, ik zie meer potentieel voor rimpeleffecten in het Europese Parlement, waar deze situatie aangegrepen kan worden om weer een poging te wagen ten gunste van het door een aantal lidstaten geblokkeerde democratiseringsproces op de agenda te zetten.

De nationale parlement, ik zie in een aantal lidstaten wel potentieel voor debat over gerichte maatregelen. Frankrijk, douane. Ierland, denktanks, Duitsland, services.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

Virtuozzo schreef op dinsdag 29 december 2020 @ 01:17:
[...]

Ah, duidelijk. Nee, ik zie meer potentieel voor rimpeleffecten in het Europese Parlement, waar deze situatie aangegrepen kan worden om weer een poging te wagen ten gunste van het door een aantal lidstaten geblokkeerde democratiseringsproces op de agenda te zetten.

De nationale parlement, ik zie in een aantal lidstaten wel potentieel voor debat over gerichte maatregelen. Frankrijk, douane. Ierland, denktanks, Duitsland, services.
Dat inderdaad, ben benieuwd naar de komende weken en maanden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Niet online
Virtuozzo schreef op dinsdag 29 december 2020 @ 01:15:
[...]

Oh dat wist ik niet, ik dacht dat de EU wet altijd boven de nationale wet ging.

Ja jammer van Nederland, ik hoop dat het wegvallen van VK invloed in deze discussie Nederland wat meer naar het midden gaat sturen. Als mede-oprichter van de EU (voorloper) vond ik dat ook altijd wel vreemd. Nederland ziet het zoals gebruikelijk meer als een economisch iets terwijl ik het meer zie op gebied van burgerrechten.

Ik moet ook eerlijk zeggen dat ik tegen de euro was destijds. Tot ik zelf enorm veel begon te reizen. Nu baal ik van de landen die geen Euro hebben (en geen Schengen trouwens :X ). Ik hoop dat Ierland nu eindelijk Schengen binnen gaat als de Covidcrisis voorbij is. Ze wilden altijd wel maar omdat ze een open grens hadden met het VK kon dat natuurlijk niet. Maar nu gaat die toch in de Ierse zee liggen (als ik het nog goed begrijp ;) ). Zou dat een mogelijkheid zijn? Ik snap de juridische consequenties van het akkoord nog niet helemaal.

[ Voor 3% gewijzigd door GekkePrutser op 29-12-2020 01:22 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!
GekkePrutser schreef op dinsdag 29 december 2020 @ 01:20:
[...]

Oh dat wist ik niet, ik dacht dat de EU wet altijd boven de nationale wet ging.
Ja, en nee. Dit is een politieke kwestie van belangen, die beslissingsboom is strikt voorbehouden aan de lidstaten.

Eenvoudig gezegd hebben we met zijn allen afgesproken om aspecten van soevereiniteit voor gedeelde belangen te delen.
Ja jammer van Nederland, ik hoop dat het wegvallen van VK invloed in deze discussie Nederland wat meer naar het midden gaat sturen. Als mede-oprichter van de EU (voorloper) vond ik dat ook altijd wel vreemd. Nederland ziet het zoals gebruikelijk meer als een economisch iets terwijl ik het meer zie op gebied van burgerrechten.
Geen schijn van kans. Den Haag zal juist als voorpost van Angelsaksische herordening optreden. Van klein tot groot, neo-klassieke politieke economie all the way.

Zeker, dat is een pijnlijk kortzichtig perspectief, waar menige historisch les vergeten wordt, maar goed, dit is een lang verhaal van afbraak van soft power, netwerken met Brits-Amerikaanse denktanks voor elk ordeningsvraagstuk, het wordt nog een drama.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• downtime
  • Niet online

downtime

Everybody lies

[...]

Ik zie er zelf ook wel voordeel in trouwens. Ik heb zelf nu al in 3 EU landen gewoond en ik word er een beetje gek van zo. Belasting werkt overal anders, pensioenopbouw is totaal verschillend, zelfde met dingen als AOW, ID kaarten is een enorm gedoe (hier in Spanje moest ik helemaal naar Madrid afreizen toen mijn paspoort gestolen was). Maar rijbewijs moet ik weer wel hier regelen, en ik mag wel stemmen in Nederland waar ik verder weinig mee te maken heb, maar niet op het parlement van Spanje dat me veel directer raakt.

Ik zou veel liever gewoon een EU paspoort hebben en een EU rijbewijs en belasting/pensioen/sociale zekerheid enzo gewoon allemaal samengevoegd. Het is echt veel lastiger om te migreren dan het zou moeten zijn.
Don’t get your hopes up. Ook in een federale EU is er geen garantie dat al die zaken overal hetzelfde geregeld worden. Dat is ook in de VS niet het geval. Soms met goede redenen.

Sowieso is federaal een begrip wat voor verschillende mensen verschillende dingen betekent. Elke discussie over een federaal Europa zal moeten beginnen met de vraag wat je met dat woord bedoelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

GekkePrutser schreef op dinsdag 29 december 2020 @ 01:20:
[...]
Ik hoop dat Ierland nu eindelijk Schengen binnen gaat als de Covidcrisis voorbij is. Ze wilden altijd wel maar omdat ze een open grens hadden met het VK kon dat natuurlijk niet. Maar nu gaat die toch in de Ierse zee liggen (als ik het nog goed begrijp ;) ). Zou dat een mogelijkheid zijn? Ik snap de juridische consequenties van het akkoord nog niet helemaal.
Totdat NI zich afsplitst van de UK zal dat niet gebeuren.

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• qadn
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 31-03 20:56

qadn

Pinnacle of Perversion

[...]
Jein.
Dingen worden pas door de EU besloten op het moment dat de lidstaten samen besluiten.
Dit weerhoud de betrokken ministers natuurlijk niet om de volgende dag vrolijk te roepen "het moet van hullie".

Te koop: Agfa clack; DM voor details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
[...]

Ik zou veel liever gewoon een EU paspoort hebben en een EU rijbewijs en belasting/pensioen/sociale zekerheid enzo gewoon allemaal samengevoegd.
Een aantal andere landen zullen dat wel zien zitten ja, de honderden miljarden van Nederlandse pensioenkassen overschrijven naar een EU-breed alternatief. Laten we dat maar niet doen dus ;).

Over het algemeen vind ik het ook wel een hele verkeerde les als de conclusie uit Brexit zou zijn dat we meer soevereiniteit bij lidstaten moeten weghalen en naar de EU moeten overbrengen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ultimateharry
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 12:51

ultimateharry

Team Slayer:-)

Sissors schreef op dinsdag 29 december 2020 @ 08:42:
[...]

Over het algemeen vind ik het ook wel een hele verkeerde les als de conclusie uit Brexit zou zijn dat we meer soevereiniteit bij lidstaten moeten weghalen en naar de EU moeten overbrengen.
Verdere integratie van de EU is denk ik niet zozeer een les van de Brexit, maar meer een logisch gevolg. De Britten hebben meer integratie op verschillende vlakken altijd tegengehouden, en die tegenstand is nu deels weggevallen (Nederland staat nu meer alleen op dat vlak).

En ik denk dat dat op sommige vlakken ook zelfs goed zou zijn.
Bijvoorbeeld op het gebied van buitenlands beleid. Daar is als ik het goed heb voor veel besluiten unanimiteit nodig, maar een gekwalificeerde meerderheid zou voor een veel effectiever geo-politiek beleid kunnen zorgen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• rik86
  • Registratie: Januari 2006
  • Nu online
[...]

Een aantal andere landen zullen dat wel zien zitten ja, de honderden miljarden van Nederlandse pensioenkassen overschrijven naar een EU-breed alternatief. Laten we dat maar niet doen dus ;).

Maar waarom zou dat het effect er van zijn? Dat is zo'n rare gedachte.
De AOW is een omslagstelsel, dus geen pot. De pensioenpotten zijn van de deelnemers/pensioenfondsen en niet van de overheid. Uiteraard kunnen ze daar aankomen door 't in beslag te nemen/ extreem veel belasting over te gaan heffen, maar dat gaat echt niet gebeuren.

Als je tegen de EU bent, zeg dat dan gewoon eerlijk.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Sissors
  • Niet online
rik86 schreef op dinsdag 29 december 2020 @ 10:51:
[...]

Maar waarom zou dat het effect er van zijn? Dat is zo'n rare gedachte.
De AOW is een omslagstelsel, dus geen pot. De pensioenpotten zijn van de deelnemers/pensioenfondsen en niet van de overheid. Uiteraard kunnen ze daar aankomen door 't in beslag te nemen/ extreem veel belasting over te gaan heffen, maar dat gaat echt niet gebeuren.
Als je zegt: "Laten we de pensioenen Europa breed gelijk trekken", is het nogal naiief om ervan uit te gaan dat dan iedereen naar ons stelsel zal overstappen. Gezien in genoeg andere landen ook de pensioenen een omslagstelsel zijn, zou dat betekenen dat in die andere in één keer heel veel pensioenen wegvallen, dat gaat dus nooit gebeuren.

Nee als je het gelijk gaat trekken lijkt het mij een stuk waarschijnlijker dat iedereen naar een omslagstelsel gaat, en wat denk jij dan dat er met die potten zou gebeuren?

Om het nog niet erover te hebben dat ik ook zo vermoed dat AOW bedragen tussen bijvoorbeeld een Nederland en een Hongarije niet echt vergelijkbaar zijn.
Als je tegen de EU bent, zeg dat dan gewoon eerlijk.
Iemand is het met je oneens, dus dan moet hij meteen weer weggezet worden met een labeltje zodat je hem niet serieus neemt. Bedankt iig voor het bevestigen van mijn originele punt: Er is echt door iig sommige absoluut niks geleerd van Brexit.
ultimateharry schreef op dinsdag 29 december 2020 @ 09:58:
[...]

Verdere integratie van de EU is denk ik niet zozeer een les van de Brexit, maar meer een logisch gevolg. De Britten hebben meer integratie op verschillende vlakken altijd tegengehouden, en die tegenstand is nu deels weggevallen (Nederland staat nu meer alleen op dat vlak).

En ik denk dat dat op sommige vlakken ook zelfs goed zou zijn.
Bijvoorbeeld op het gebied van buitenlands beleid. Daar is als ik het goed heb voor veel besluiten unanimiteit nodig, maar een gekwalificeerde meerderheid zou voor een veel effectiever geo-politiek beleid kunnen zorgen.
Eens, buitenland beleid, maar ook tegen belasting ontduiking van multinationals zou meer integratie een goed ding zijn. Met binnenlands beleid blijft het wel lastig. Gezien je aan ene kant je soevereiniteit wil houden, maar aan andere kant niet wil dat onze EU contributies worden gebruikt om de rechtstaat af te breken in Polen en Hongarije.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Indoubt

Indoubt

Virtuozzo schreef op dinsdag 29 december 2020 @ 01:34:
[...]

Ja, en nee. Dit is een politieke kwestie van belangen, die beslissingsboom is strikt voorbehouden aan de lidstaten.

Eenvoudig gezegd hebben we met zijn allen afgesproken om aspecten van soevereiniteit voor gedeelde belangen te delen.

[...]

Geen schijn van kans. Den Haag zal juist als voorpost van Angelsaksische herordening optreden. Van klein tot groot, neo-klassieke politieke economie all the way.

Zeker, dat is een pijnlijk kortzichtig perspectief, waar menige historisch les vergeten wordt, maar goed, dit is een lang verhaal van afbraak van soft power, netwerken met Brits-Amerikaanse denktanks voor elk ordeningsvraagstuk, het wordt nog een drama.
Dat laatste stoort mij steeds meer en volgens mij ben ik niet de enige in Nederland. De Anglosaksische herordening en het neo klassiek liberalisme is niet echt mijn ding.

Ik heb mijzelf altijd als gematigd rechts gezien en pro business en zelfs tot op zekere hoogte ben ik voor enige zelfredzaamheid maar het is mij allemaal teveel doorgeslagen. De terugtredende overheid brengt weinig anders dan extra kosten voor de burger en nauwelijks lastenverlaging voor de burger.

Dat wordt nog een hele uitzoekerij met de komende verkiezingen. Ik weet echt nog niet waar ik terecht ga komen. Als ik je zo hoor is er eigenlijk vrijwel niets wat nog niet in het neo liberale vlak zit en luistert naar de US en VK georiënteerde denktanks wat nog enig gewicht in de schaal legt.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Plasma_Wolf
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 14:05

Plasma_Wolf

Student

Dit is een van de redenen waarom PvdA zo hard verliest na een regeringsperiode. Ze zitten in het neoliberale frame. Waarom men dan van PvdA naar partijen gaat die méér naar neoliberaal/neo-klassiek trekken, tja. De bevolking zit zelf ook in dit frame, en heeft niet door waar ze voor stemt. Dat en valse beloftes van die partijen.

Een echt geluid tegen het neoliberalisme is niet duidelijk terug te vinden in Nederland.

De vraag is dan niet zozeer "naar welke politici moeten we kijken," maar meer "wat kunnen we zelf doen?"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

[...]

Denk dat het handig is om eerst de AOW en pensioen af te bakenen.
https://www.anbo.nl/raad-...l-tussen-aow-en-pensioen#
En daarna te bedenken dat er EU breed eigenlijk alleen iets voor de minimale AOW gedaan zal worden.

En ja, ons individueel gespaarde pensioen via werkgevers staat daarbuiten.

Dit is wel compleet off-topic voor dit brexit topic denk ik.

[ Voor 4% gewijzigd door YakuzA op 29-12-2020 11:49 ]

PSN

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• rik86
  • Nu online
Sissors schreef op dinsdag 29 december 2020 @ 11:08:
[...]

Als je zegt: "Laten we de pensioenen Europa breed gelijk trekken", is het nogal naiief om ervan uit te gaan dat dan iedereen naar ons stelsel zal overstappen. Gezien in genoeg andere landen ook de pensioenen een omslagstelsel zijn, zou dat betekenen dat in die andere in één keer heel veel pensioenen wegvallen, dat gaat dus nooit gebeuren.

Nee als je het gelijk gaat trekken lijkt het mij een stuk waarschijnlijker dat iedereen naar een omslagstelsel gaat, en wat denk jij dan dat er met die potten zou gebeuren?

Om het nog niet erover te hebben dat ik ook zo vermoed dat AOW bedragen tussen bijvoorbeeld een Nederland en een Hongarije niet echt vergelijkbaar zijn.
[...]

Iemand is het met je oneens, dus dan moet hij meteen weer weggezet worden met een labeltje zodat je hem niet serieus neemt. Bedankt iig voor het bevestigen van mijn originele punt: Er is echt door iig sommige absoluut niks geleerd van Brexit.

[...]

Eens, buitenland beleid, maar ook tegen belasting ontduiking van multinationals zou meer integratie een goed ding zijn. Met binnenlands beleid blijft het wel lastig. Gezien je aan ene kant je soevereiniteit wil houden, maar aan andere kant niet wil dat onze EU contributies worden gebruikt om de rechtstaat af te breken in Polen en Hongarije.
Excuses, ik had net wat andere stompzinnige gedingen gelezen waardoor m'n frustratie wat hoog zat. Dat is niet altijd het juiste moment om reacties te typen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• desmond
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Over het beperkte democratische gehalte van de EU. De ambassadeurs van de EU-lidstaten hebben goedkeuring gegeven aan de deal tot eind februari en deze middag volgt het formele akkoord van de lidstaten. Deze tijdelijke goedkeuring geeft dan het Europees Parlement de tijd om ergens in het nieuwe jaar alsnog goedkeuring te verlenen. Dat is een wassen neus: het EP gaat echt niet voor dit akkoord liggen. De Europese Commissie doet geheel autonoom zijn ding, in samenspraak met ministers van de lidstaten. Dit alles zonder parlementair toezicht. Zie ik iets over het hoofd, of hebben de critici hier een terecht punt? Zelf ben ik voor Europese samenwerking en pro-EU, maar vind dit wel vervelend.

https://www.nu.nl/economi...ige-brexit-deal-goed.html

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

desmond schreef op dinsdag 29 december 2020 @ 11:53:
Over het beperkte democratische gehalte van de EU. De ambassadeurs van de EU-lidstaten hebben goedkeuring gegeven aan de deal tot eind februari en deze middag volgt het formele akkoord van de lidstaten. Deze tijdelijke goedkeuring geeft dan het Europees Parlement de tijd om ergens in het nieuwe jaar alsnog goedkeuring te verlenen. Dat is een wassen neus: het EP gaat echt niet voor dit akkoord liggen. De Europese Commissie doet geheel autonoom zijn ding, in samenspraak met ministers van de lidstaten. Dit alles zonder parlementair toezicht. Zie ik iets over het hoofd, of hebben de critici hier een terecht punt? Zelf ben ik voor Europese samenwerking en pro-EU, maar vind dit wel vervelend.

https://www.nu.nl/economi...ige-brexit-deal-goed.html
Het EP heeft toch de onderhandelaars mandaat gegeven om de onderhandelingen te doen en daarbij de instructies gegeven wat het gewenste resultaat is?
Wikipedia: Brexit negotiations

PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• desmond
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
@YakuzA, je bedoelt dit stukje:
The European parliament voted a Brexit resolution (the European Parliament resolution of 14 March 2018) on the framework of the future EU-UK relationship (2018/2573(RSP)) with 544 MEP against 110 (with 51 abstentions).[142] The 14 page[143] document states that an association agreement between EU and UK could be an adequate framework for the future. This resolution proposes that the agreement address four domains: trade, interior security, foreign and defense policy collaboration, and thematic cooperation (for instance for research and innovation).[144][145] The resolution also urges the UK to present a clear position on all outstanding issues pertaining to its orderly withdrawal
Dat is geen goedkeuring van de gehele trade agreement die uit die richtlijnen volgt. Waarom zouden ze anders uberhaupt alsnog moeten ratificeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Indoubt schreef op dinsdag 29 december 2020 @ 11:16:
[...]

Dat laatste stoort mij steeds meer en volgens mij ben ik niet de enige in Nederland. De Anglosaksische herordening en het neo klassiek liberalisme is niet echt mijn ding.

Ik heb mijzelf altijd als gematigd rechts gezien en pro business en zelfs tot op zekere hoogte ben ik voor enige zelfredzaamheid maar het is mij allemaal teveel doorgeslagen. De terugtredende overheid brengt weinig anders dan extra kosten voor de burger en nauwelijks lastenverlaging voor de burger.

Dat wordt nog een hele uitzoekerij met de komende verkiezingen. Ik weet echt nog niet waar ik terecht ga komen. Als ik je zo hoor is er eigenlijk vrijwel niets wat nog niet in het neo liberale vlak zit en luistert naar de US en VK georiënteerde denktanks wat nog enig gewicht in de schaal legt.
De meeste mensen begrijpen het niet eens, laat staan dat het onderwerp van gesprek is. En dan verschuift de lijn weer over een volgend segment van sociale geografie en krijgt de onderbuik weer meer macht. Het gros van de actoren, ontwikkelingen en invloeden is dan ook uit canon & curricula gesloopt.

En waar wel verder gekeken wordt loopt men vrij snel tegen de combinatie van eigen aandeel en het geen magisch individu zoals gedacht zijn. Waarna bias omarmd wordt.

[ Voor 3% gewijzigd door Virtuozzo op 29-12-2020 13:24 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nox
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 18:28

Nox

Noxiuz

De Commons hebben voor gestemd, 521 vs 73, royale meerderheid dus. Maar veel MP's vonden de optie van nodeal nog erger dan deze waardeloze deal. Het is dus een beetje door de strot geduwd: stem voor de deal of wees verantwoordelijk voor een nodeal.

Overlever van KampeerMeet 4.1
"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Indoubt

Indoubt

Er zijn soms kortstondige momentjes dat ik denk dat de EU een tandeloze tijger is. De 27 EU landen hebben natuurlijk veel macht en zeggenschap aan zichzelf gehouden zodat de EU, behoudens enkele aspecten, altijd terug moet voor consultatie aan de lidstaten.

Goed of fout, we hebben daarvoor gekozen en het is op dit moment wat het is. Hopelijk evolueert dat in de toekomst naar een iets betere balans.

Maar ze zijn niet altijd een tandeloze tijger en van onderhandelen hebben ze wel iets verstand. In ieder geval doen ze hun best om ervoor te zorgen dat de EU landen niet de dupe worden van rare sprongen in het soevereine VK die maar wat graag bepaalde aspecten in de samenleving wil versoepelen.

Mochten ze dat doen tegen de regels in dan is er toch nog wat slagkracht.
https://www.independent.c...fish-stocks-b1780376.html

Als ze bijvoorbeeld toch met de kanonneer bootjes van de Royal Navy op vissers afgaan dan gaat gewoon het licht uit.

Ik ken veel Engelsen en dat zijn mensen die ik erg waardeer, ik hoop voor ze en wens ze toe dat het nog enigszins goed gaat in het VK. Ik heb helaas minder lof over hoe het land bestuurd wordt en vertrouwen in de overheid van het VK. Waar vroeger de Britse democracy een voorbeeld was is het dat nu niet meer m.i.

Ik ben het er wel mee eens dat de EU eventueel maatregelen kan nemen als ze daartoe worden gedwongen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dieselb0y
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 15-10 22:17
Zo te zien begint langzaam door te sijpelen wat de Brexit 't VK gaat opleveren of beter gezegd gaat kosten op de diverse terreinen. De vissers zijn iig al ontevreden.

Ook wel opmerkelijk hoe de strekking van de reacties onder het artikel is momenteel. Voornamelijk realistisch voor Nu.nl doen : https://www.nu.nl/brexit/...ssen-bij-brexit-deal.html

En ondertussen valt het VK buiten de boot :+ bij de handelsdeal die de EU met China heeft gesloten.

https://www.nu.nl/economi...-handelsverhoudingen.html

Ik ben bang dat het een pijnlijk decennium wordt voor het VK. Ik denk dat ze voor 2050 er weer bij zitten net zoals nog een paar half half lid landen in Europa, dat of het VK is uit elkaar gevallen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

dieselb0y schreef op woensdag 30 december 2020 @ 15:54:
<>
Ik ben bang dat het een pijnlijk decennium wordt voor het VK. Ik denk dat ze voor 2050 er weer bij zitten net zoals nog een paar half half lid landen in Europa, dat of het VK is uit elkaar gevallen.
Het één sluit het ander niet uit, zeker niet.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Meekoh
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 15-10 13:42
Ben benieuwd of de leave.eu website het morgen nog doet...
Blijkbaar worden alle .eu domeinen van Britse bedrijven morgen ingetrokken en vrijgegeven voor heruitgifte.
Dus al je leave.eu wilt registreren, sla je slag morgen ;)
https://www.agconnect.nl/...iten-naar-hun-eu-domeinen

[ Voor 17% gewijzigd door Meekoh op 31-12-2020 12:07 ]

Computer says no

Lijkt me logisch en terecht dat die ingetrokken wordt. Het TLD .eu is expliciet bedoeld voor inwoners/bedrijven van/in de EU (plus de EEA, dus ook IJsland, Liechtenstein en Noorwegen). Als je geen inwoner bent van de EU, zoals de Britten over een uur of 12, heb je ook geen recht meer op dat TLD.

Virussen? Scan ze hier!

• Cobb
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 20:16
Nieuwe EU wetgeving is dat vanaf juli 2021 ook BTW moet worden afgerekend over bestellingen van buiten de EU onder de 22 euro grens.

Komt wel heel toevallig nu na de Brexit...

U don't get it boy, this isn't a mudhole. It's an operating table. And I'm the surgeon.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Cobb schreef op donderdag 31 december 2020 @ 12:21:
Mwoa, gezien de volumes handel bij dat soort bedragen lijkt dat me iets dat meer op China is gericht..

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

Is dat uitgesteld? Dat zou toch al op 1 januari ingaan??

Ja dus..

[ Voor 59% gewijzigd door Cyberpope op 31-12-2020 12:25 ]

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• NMH
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 22:38

NMH

Moderator General Chat
Er schijnen ook wat passages in het Brexit akkoord te staan die een klein beetje... outdated zijn: :P
The text cites "modern e-mail software packages including Outlook, Mozilla Mail as well as Netscape Communicator 4.x."
[...]
The document also recommends using 1024-bit RSA encryption and the SHA-1 hashing algorithm, which are both outdated and vulnerable to cyber-attacks.

• D-dark
Nieuwe EU wetgeving is dat vanaf juli 2021 ook BTW moet worden afgerekend over bestellingen van buiten de EU onder de 22 euro grens.

Eerder vanwege de nieuwe overeenkomst met China
Ali route afsluiten dat alles zogenaamd minder dan 22 euro is.

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

D-dark schreef op donderdag 31 december 2020 @ 12:41:
[...]

Alles was 21 euro wat uit China verstuurd werd idd.

PSN

• _eLMo_
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
21% BTW + €14 inklaring natuurlijk. Dan gaan de helft van de Ali toys over de kop qua prijs, haha.

SFPC - Motorrijder - EV - PV - L/L WP - Steun de TET!

• ToolkiT
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Bij het verdrag zijn er geen tarrifs tussen de UK en EU, valt BTW daar onder?

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NMH
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 22:38

NMH

Moderator General Chat
ToolkiT schreef op donderdag 31 december 2020 @ 13:03:
Volgens mij zijn tariffs in- en uitvoerrechten; BTW staat daar volgens mij los van. Maar zeker weten doe ik het niet. :)

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

ToolkiT schreef op donderdag 31 december 2020 @ 13:03:
[...]

Btw staat los van invoerrechten.

Zolang er geen verdrag is over verrekenen VAT <> BTW zal er gewoon 21% moeten worden afgedragen bij invoer.
Zelfde als een pakketje uit China of VS bijvoorbeeld.

PSN

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• U123456
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 21:51
British PM Johnson's father applying for French citizenship

Stanley Johnson, a former member of the European Parliament who voted Remain in Britain’s 2016 referendum, told RTL radio he wanted to become a French citizen because of strong family links to France.

“If I understand it correctly, I am French. My mother was born in France, her mother was totally French as was her grandfather. So for me it is about reclaiming what I already have. And that makes me very happy,”
https://uk.reuters.com/ar...nson-father-idUKKBN2950VV

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dcell
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 21:38
YakuzA schreef op donderdag 31 december 2020 @ 14:26:
[...]

Btw staat los van invoerrechten.

Zolang er geen verdrag is over verrekenen VAT <> BTW zal er gewoon 21% moeten worden afgedragen bij invoer.
Zelfde als een pakketje uit China of VS bijvoorbeeld.
Volgens mij is dit juist. Bij een UK webshop waar ik vaker bestel geven ze aan dat ze vanaf 1 januari geen VAT meer berekenen over bestellingen naar NL. Zodra je pakket ingevoerd wordt betaal je hier de BTW (21% dus) over de waarde van het pakket + evt invoerrechten en inklaringskosten.

De omgekeerde weg werkt zo : https://www.theguardian.c...goods-worth-more-than-390

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Indoubt

Indoubt

Grappig, De vader van de Britse PM, Stanley Johnson wil (en krijgt waarschijnlijk) een Frans paspoort. Zijn moeder is blijkbaar Frans.

Volgens de dochter van Stanley Johnson is zij dus ook Frans en krijgt daarmee ook een Frans paspoort.

Indien dat waar is is dus Boris Johnson eigenlijk ook Frans. Misschien was het een heel geslepen zet van de Fransen om de Britten uit de EU te gooien. Zorg dat je in het VK een Franse PM krijgt die ze naar de uitgang leidt. Het zou de grap van het millennium zijn.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

Indoubt schreef op donderdag 31 december 2020 @ 15:54:
[...]

<>
Indien dat waar is is dus Boris Johnson eigenlijk ook Frans. Misschien was het een heel geslepen zet van de Fransen om de Britten uit de EU te gooien. Zorg dat je in het VK een Franse PM krijgt die ze naar de uitgang leidt. Het zou de grap van het millennium zijn.
Normaal hou ik niet van complot theorieën maar deze is wel fantastisch <3

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• __fred__
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13-10 12:06
Vandaag een pakketje uit engeland binnen gekregen met een sticker erop dat er de volgende keer importheffing en BTW afgerekend moet worden. Besteld op Amazon.nl. Er zullen wel wat stores binnen amazon sluiten vanwege Brexit gok ik.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Indoubt

Indoubt

__fred__ schreef op donderdag 31 december 2020 @ 16:03:
Vandaag een pakketje uit engeland binnen gekregen met een sticker erop dat er de volgende keer importheffing en BTW afgerekend moet worden. Besteld op Amazon.nl. Er zullen wel wat stores binnen amazon sluiten vanwege Brexit gok ik.
Dat denk ik ook. Ik heb nog wat pakketjes uitstaan. Als daar BTW en doane kosten bijkomen heeft het geen zin om nog in het VK te bestellen.

De Guardian is niet lief voor Boris. Ze pakken uit met het volgende artikel:
https://www.theguardian.c...ns-and-their-cheerleaders

"View from the EU: Britain 'taken over by gamblers, liars, clowns and their cheerleaders'"

Nu was de Guardian altijd wel redelijk kritisch naar de Brexit maar dit is wel een stevige headline.

[ Voor 29% gewijzigd door Indoubt op 31-12-2020 16:09 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bundin
  • Niet online
Indoubt schreef op donderdag 31 december 2020 @ 16:06:
[...]

Dat denk ik ook. Ik heb nog wat pakketjes uitstaan. Als daar BTW en doane kosten bijkomen heeft het geen zin om nog in het VK te bestellen.

De Guardian is niet lief voor Boris. Ze pakken uit met het volgende artikel:
https://www.theguardian.c...ns-and-their-cheerleaders

"View from the EU: Britain 'taken over by gamblers, liars, clowns and their cheerleaders'"

Nu was de Guardian altijd wel redelijk kritisch naar de Brexit maar dit is wel een stevige headline.
Dit is een opiniestuk. De news desk van The Guardian is al behoorlijk anti-Brexit, het gemiddelde opiniestuk daar is dat nog veel meer. Helaas weinig nieuws, pre-Brexit was dat medium mijn go-to voor Brits redelijk unbiased nieuws.

Ik zoek nog naar een vervanging, iemand suggesties?

• Postius
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 25-08-2021
Bundin schreef op donderdag 31 december 2020 @ 16:36:
[...]

Dit is een opiniestuk. De news desk van The Guardian is al behoorlijk anti-Brexit, het gemiddelde opiniestuk daar is dat nog veel meer. Helaas weinig nieuws, pre-Brexit was dat medium mijn go-to voor Brits redelijk unbiased nieuws.

Ik zoek nog naar een vervanging, iemand suggesties?
Gaan ze stoppen dan?
Bundin schreef op donderdag 31 december 2020 @ 16:47:
[...]

Nope, maar ik zoek meer unbiased dan dat ze nu zijn.
Ik vind ze behoorlijk neutraal, maar je zoekt meer iets van een krant die ook de (niet aanwezige) voordelen van de brexit belicht?

Ik snap niet zo goed wat je bedoeld met bias in dit geval. Je zegt zelf al dat ze je voorkeurs krant waren dat zal niet opeens anders zijn denk ik?

Of zoek je gewoon een rkant die wat minder over de brexit schrijft?

Je beschuldigt ze wel makkelijk van bias wat ik een beetje een gevaarlijke tendens vindt. Komt dit alleen omdat je anders in de brexit staat dan die krant? (want er zitten voor zover iedereen kan zien, nauwelijks voordelen aan de brexit al helemaal niet voor de gewone brit, maar dat nieuws ben je zat?)

The Sun is wel vrij pro brexit ;)

[ Voor 50% gewijzigd door Postius op 31-12-2020 16:54 ]

GoT Warhammer Community op steam http://steamcommunity.com/groups/got40k

• Bundin
  • Niet online

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

[...]

Eén bron is géén bron. De kunst blijft om meerdere bronnen te vinden die elk vanuit hun eigen perspectief c.q. intersubjectieve waarheid rapporteren te kruisen. Als ik soms een andere bril wil kijk ik wel eens naar tv5 etc.

edit: wat ik omslachtig probeer te vertellen, elke bron/krant etc heeft een Bias. Feitelijk politiek nieuws bestaat niet.

[ Voor 13% gewijzigd door franssie op 31-12-2020 16:52 ]

• bwerg
  • Niet online

bwerg

Internettrol

Niet alleen dat, het stuk gaat over de visie vanuit de EU. Het artikel gáát over die bias (even vanuit de aanname dat het een bias is, en niet strikt beter onderbouwd en accurater en daarmee minder bevooroordeeld dan de visie vanuit het GB).

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Goh, die 1-2’tjes.

• Bundin
  • Niet online
@franssie volledig eens, meer bronnen is beter. Echter had ik TG vrij hoog zitten omdat ze met een beperkte slant nog redelijk in het neutrale midden bleven op heel veel vlakken. Natuurlijk is er een verschil tussen de news desk en het opinie-gedeelte, maar toch: het kleurt het beeld van 'voorspelbaar in de buurt van het midden'.

@Postius wellicht is het een beetje "I thought they were better than that", vooral ingegeven door de opiniestukken. Denk 'De Correspondent', je hoopt neutrale (onderzoeks)journalistiek, je krijgt een duidelijke bias een kant op, bij best een aantal onderwerpen. Ik ben overigens van mening dat Brexit de grootste dwaling in de recente geschiedenis is, een bevestiging dat de wereld onherroepelijk ten slechte is veranderd: populisme is een ding, kritisch nadenken is dat niet meer voor een te groot deel van de maatschappij en vrijwel niemand kan zelfstandig doorzien waar de machine nou door is/wordt aangezwengeld.

• Indoubt

Indoubt

Bedoel je mijn 1-2 tje gedachtenkronkel over dat Boris eigenlijk Frans is en daar is neergezet door de franssen of iets anders.

Mijne was een practical joke, meer een woordgrap achtige door omstandigheden genomen fun momentje. Ik ben niet echt zo;n conspiracy man eigenlijk. 8)

• Mutatie
  • Laatst online: 17:49
D-dark schreef op donderdag 31 december 2020 @ 12:41:
[...]

Geloof dat ze al lang warenhuizen in de EU hebben gezet?

• franssie

franssie

Save the albatross

Mutatie schreef op donderdag 31 december 2020 @ 17:35:
[...]

Geloof dat ze al lang warenhuizen in de EU hebben gezet?
offtopic:
klopt maar dit heeft echt nul met Brexit te maken

• SkiFan
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21:57
wildhagen schreef op donderdag 31 december 2020 @ 15:54:
[...]

Zullen gezellige feestjes zijn daar in huize Johnson :P
Dat was het toch al niet.

https://www.bbc.com/news/av/uk-politics-49601130

Dit zal niet helpen, maar och, erger kon toch al niet. Ik bedoel, je zult de grootste leugenaar van het VK maar als broer hebben.... 8)7 8)7 8)7

Jurist in zijn vrije tijd, IT'er van beroep.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

[...]

Of je accepteerde het idee dat brexit gewoon objectief gezien batshit crazy is.

PSN

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Wait wut:
https://nos.nl/l/2362660
Gibraltar treed toe tot Schengen :o
Spanje en het Verenigd Koninkrijk hebben een principeakkoord gesloten over de controles op de grens tussen Gibraltar en Spanje. De Britse kroonkolonie hoort anders dan de rest van het VK voortaan bij het Schengengebied. "Feitelijk betekent dit het einde van de grens tussen Gibraltar en Spanje", zegt correspondent in Spanje Rop Zoutberg.

[ Voor 71% gewijzigd door YakuzA op 31-12-2020 18:56 ]

PSN

• Hupske
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 22:09

Hupske

AFCA

Indoubt schreef op donderdag 31 december 2020 @ 16:06:
[...]

Dat denk ik ook. Ik heb nog wat pakketjes uitstaan. Als daar BTW en doane kosten bijkomen heeft het geen zin om nog in het VK te bestellen.'"
Volgens mij de pakketten die je voor 1 januari hebt gekocht hoef je niks over te betalen. Het gaat dan om de invoice datum.
Dus lopende pakketten moet geen probleem zijn.

Bekijk mijn Cults3d pagina voor simracing ontwerpen. iRacing.

• GekkePrutser
  • Niet online
__fred__ schreef op donderdag 31 december 2020 @ 16:03:
In Ierland was ook een dienst genaamd "Parcel Motel". Die hadden een afleverpunt in Noord Ierland, en dan werd het voor 3,50 naar Ierland gebracht en in een soort locker gestopt (precies zoiets als die Amazon lockers).

Dat was ideaal voor goederen boven de 100 euro omdat de BTW in het VK 19% was en in Ierland 23%, en het dus voor zichzelf betaalde. Ook kon je gewoon dingen bestellen die alleen leverbaar waren in het VK (zoals de Google Nexus 5 destijds).

Helaas zijn die er ook mee gestopt nu. Brexit maakt meer kapot dan je lief is :'( Maar gelukkig woon ik er toch niet meer.

• GekkePrutser
  • Niet online
YakuzA schreef op donderdag 31 december 2020 @ 18:55:
Wait wut:
https://nos.nl/l/2362660
Gibraltar treed toe tot Schengen :o
[...]
Geweldig!! Nu Noord-Ierland (en daarmee de rest van Ierland) nog!

• bkor
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
GekkePrutser schreef op donderdag 31 december 2020 @ 20:05:
Nu Noord-Ierland (en daarmee de rest van Ierland) nog!
Volgens het akkoord wordt Noord-Ierland een speciaal land. Wel lid van de interne markt (toch?), tegelijk garandeert het VK/GB dat Noord-Ierland makkelijk kan exporteren richting GB. Ik vraag me hierdoor af of Noord-Ierland niet een redelijk gunstig land wordt om vanuit te exporteren. Of zijn er nog steeds veel administratieve handelingen waaraan voldaan moeten worden?

Indien Noord-Ierland echt een unieke status heeft (en makkelijk wordt voor export), dan neem ik aan dat meer bedrijven zich daar gaan vestigen. Plus dat het samengaan met Ierland misschien niet zo gemakkelijk zal zijn als eerder gedacht (ze verliezen dan de nieuw verhuizde bedrijven/fabrieken).

PS: Hoop dat ik iets over het hoofd zie hierin. Correcties van mijn gedachtegang zeer welkom.

[ Voor 5% gewijzigd door bkor op 31-12-2020 20:15 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Hupske schreef op donderdag 31 december 2020 @ 19:56:
[...]

Volgens mij de pakketten die je voor 1 januari hebt gekocht hoef je niks over te betalen. Het gaat dan om de invoice datum.
Dus lopende pakketten moet geen probleem zijn.
Inklaringsdatum bij de douane is normaal gesproken leidend.

Datum van invoeraangifte dus:
dcell in "pakket uit engeland"

[ Voor 11% gewijzigd door YakuzA op 31-12-2020 21:30 ]

PSN

• D-dark
bkor schreef op donderdag 31 december 2020 @ 20:14:
[...]

Volgens het akkoord wordt Noord-Ierland een speciaal land. Wel lid van de interne markt (toch?), tegelijk garandeert het VK/GB dat Noord-Ierland makkelijk kan exporteren richting GB. Ik vraag me hierdoor af of Noord-Ierland niet een redelijk gunstig land wordt om vanuit te exporteren. Of zijn er nog steeds veel administratieve handelingen waaraan voldaan moeten worden?

Indien Noord-Ierland echt een unieke status heeft (en makkelijk wordt voor export), dan neem ik aan dat meer bedrijven zich daar gaan vestigen. Plus dat het samengaan met Ierland misschien niet zo gemakkelijk zal zijn als eerder gedacht (ze verliezen dan de nieuw verhuizde bedrijven/fabrieken).

PS: Hoop dat ik iets over het hoofd zie hierin. Correcties van mijn gedachtegang zeer welkom.
Ja en Nee

Voor Noord-Ierland via schip of vliegtuig naar EU, interne markt transport met wat extra formulieren qua productie in NI
Voor Noord-Ierland via vrachtwagen (VK) naar EU extra douane formulieren
Voor Noord-Ierland naar VK Interne markt VK transport met wat extra formulieren qua productie in NI

Waar het ingewikkeld wordt is als Noord-Ierland halffabrikaten uit het VK nodig heeft, die verrijkt en gaat exporteren naar de EU. Dan moet er net als voor een EU land aangetoond worden dat de VK gedeeltes aan de vereisten van de Europese regels voldoen.

Idem bij omgekeerde situatie
Halffabrikaten uit de EU nodig heeft, die verrijkt en gaat exporteren naar de VK. Dan moet er net als voor een EU land aangetoond worden dat de EU gedeeltes aan de vereisten van het VK voldoen.

Dat is de hypothetische Noord-Ierland route die je benoemd. Naar Noord-Ierland vanuit de EU exporteren en rechtstreeks door naar de VK

In de praktijk moet er dus voor elke beweging vanuit een EU land of het VK bijgehouden worden wat er mee gebeurt en waar het heen gaat. dat zijn al extra kosten.

Dan hebben we ook nog de situatie wat betreft levensmiddelen Noord-Ierland 100% onder de Europese regels valt. Gaat het VK daarvan afwijken in de toekomst dan wordt het niet meer lonend voor VK supermarkten om de bevoorrading vanuit het VK te doen vanwege formulieren. Die beweging is nu al gaande.

Ook 1 van de redenen dat men extra geld krijgt vanuit het VK om de industrie te ondersteunen voor al die extra kosten. Hoeveel jaar denk je dat dat blijft ;) Vanuit de EU gezien vind ik het prima daar dit een samengaan met Ierland veel reëler maakt in de toekomst. :)

[ Voor 7% gewijzigd door D-dark op 31-12-2020 22:37 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Malantur
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 22:06
Over een dik uurtje deze op twitter gooien:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MqwQmDfR0C-OYmg3MC2Ix-KQeKs=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/TK7eEddcKtW7tAbTttguvKTf.jpg?f=user_large
Of is dat olie op het vuur? oOo

'Let's eat Grandma!' or, 'Let's eat, Grandma!'. Punctuation saves lives.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D-dark
Malantur schreef op donderdag 31 december 2020 @ 22:44:
Over een dik uurtje deze op twitter gooien:
[Afbeelding]
Of is dat olie op het vuur? oOo
Mag wat eerder, uit beleefdheid kunnen we wel GMT aanhouden.
Weet dat het echt om GMT+1 is 'EU tijd' maar dat snappen de brexiteers toch niet.

[ Voor 7% gewijzigd door D-dark op 31-12-2020 22:57 ]

Indoubt schreef op donderdag 31 december 2020 @ 17:14:
[...]

Bedoel je mijn 1-2 tje gedachtenkronkel over dat Boris eigenlijk Frans is en daar is neergezet door de franssen of iets anders.

Mijne was een practical joke, meer een woordgrap achtige door omstandigheden genomen fun momentje. Ik ben niet echt zo;n conspiracy man eigenlijk. 8)
Nee, ik zat te kijken naar twee andere deelnemers met opzetje voor het script van “het is allemaal maar opinie” et cetera ad absurdum 😎

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Indoubt

Indoubt

Er zijn een paar landen op deze wereld die geen deel uitmaken van trade blocks. Sommige van die Landen daarvan zijn insignificant, sommige zijn zogenaamde "failed states"

en het VK natuurlijk

Afbeeldingslocatie: https://vip.politicsmeanspolitics.com/content/images/2020/12/world.jpg

Het is duidelijk dat de meeste handelsblokken geografisch zijn georiënteerd. Bij de meeste is het zo dat geografie zelfs een vereiste is.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• bwerg
  • Niet online

bwerg

Internettrol

Virtuozzo schreef op donderdag 31 december 2020 @ 23:02:
[...]

Nee, ik zat te kijken naar twee andere deelnemers met opzetje voor het script van “het is allemaal maar opinie” et cetera ad absurdum 😎
Dan heb je denk ik mijn post verkeerd gelezen/begrepen.

Maar of dat zo is kan ik niet bepalen op basis van een reactie van 3 woorden. :P

Tevens, als je hier al scripts en 1-2'tjes in gaat zien, dan is het misschien eens tijd om een Brexit-vakantie te nemen.

[ Voor 25% gewijzigd door bwerg op 31-12-2020 23:40 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SkiFan
Welkom Britten in een realiteit die jullie niet gaat bevallen. Sterkte. Sterkte ook iedereen hier aan deze kant van de plas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

SkiFan schreef op vrijdag 1 januari 2021 @ 00:00:
Welkom Britten in een realiteit die jullie niet gaat bevallen. Sterkte. Sterkte ook iedereen hier aan deze kant van de plas.
Nu stel je dat Brexit begon in Brusselse tijd. Volgens mij moeten we nog een minuut wachten voordat de Engelsen het vieren. ;)
Maar het zal voorlopig geen totale chaos worden bij de douane. Nee, het zal een halve chaos zijn. Ze hebben al een generale repetitie gehad, en zijn gezakt, dus tijd voor de herkansing.

Maar ik moet nog zien hoe dat gaat met de Ierse grens of het hele "smokkellaarsnest" verhaal op termijn.

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkiFan
@DaniëlWW2 Het begon ook op 0:00 uur onze tijd.

https://www.bbc.com/news/uk-politics-51315772

[ Voor 4% gewijzigd door SkiFan op 01-01-2021 01:29 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• alienfruit
  • Laatst online: 13:20

alienfruit

the alien you never expected

Videoland is er snel bij... Werkt nu al niet meer vanuit het VK

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SkiFan
@alienfruit Dat lijkt me dan een van de kleinere slachtoffers van de Brexit te worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ijdod
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 10-10 07:40
NMH schreef op donderdag 31 december 2020 @ 12:35:
Er schijnen ook wat passages in het Brexit akkoord te staan die een klein beetje... outdated zijn: :P

[...]
Dat is de Engelse methode: je loopt voorop als het nieuw is, en komt er vervolgens niet maar aan todat het 50 jaar later van ellende in elkaar stort :D

Root don't mean a thing, if you ain't got that ping...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Milmoor
  • Laatst online: 20:52

Milmoor

Footsteps and pictures.

franssie schreef op donderdag 31 december 2020 @ 16:51:
[...]

Eén bron is géén bron. De kunst blijft om meerdere bronnen te vinden die elk vanuit hun eigen perspectief c.q. intersubjectieve waarheid rapporteren te kruisen. Als ik soms een andere bril wil kijk ik wel eens naar tv5 etc.

edit: wat ik omslachtig probeer te vertellen, elke bron/krant etc heeft een Bias. Feitelijk politiek nieuws bestaat niet.
De extreem uit elkaar liggende standpunten, en de popularisatie maken dit niet gemakkelijk. Het koppelen van een idioot aan een expert maakt iets nog niet gebalanceerd. Het werkt beter als er aan beide kanten media zijn die ook inhoudelijke argumenten geven.

“Never argue with an idiot. They will drag you down to their level and beat you with experience.”

Alleen hoe bepaal je wie de idioot en wie de expert is?

Rekeningrijden is onvermijdelijk, uitstel is struisvogelpolitiek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21:01
Blij hier dat we nu een stap verder zijn. Mag dan richting afgrond zijn, in elk geval is het progress :P

Ik ben vooral benieuwd hoe de arbeidsmarkt in de UK voor hoger opgeleiden omgaat met Brexit en in hoeverre EU inwoners nog welkom zijn.

These are my principles. If you don't like them, I have others.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Tja. City watchdog relaxes trading rules hours before Brexit: https://www.theguardian.c...rules-hours-before-brexit
The last-minute adjustment came hours before the UK’s departure from the EU’s single market at 11pm GMT on New Year’s Eve. The move will allow banks and financial companies to trade derivatives known as swaps, which are contracts that allow companies to protect themselves against risks such as movements in interest or currency exchange rates.
The Bank of England previously warned that interest rate swaps worth about $200bn (£146bn) could be disrupted due to the clash between UK and EU swaps rules.
Upping the ante. As expected. Brexit, the social engineering game that keeps creating problems.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DevWouter

DevWouter

Creator of Todo2d.com

Milmoor schreef op vrijdag 1 januari 2021 @ 11:49:
[...]

De extreem uit elkaar liggende standpunten, en de popularisatie maken dit niet gemakkelijk. Het koppelen van een idioot aan een expert maakt iets nog niet gebalanceerd. Het werkt beter als er aan beide kanten media zijn die ook inhoudelijke argumenten geven.
Het is juist moeilijker om een zijde te kiezen wanneer beide kanten inhoudelijk/relevante argumenten zouden maken.

Zou men het advies van @franssie opvolgen dan wordt men blootgesteld aan alle argumenten. Vervolgens kan men er een selectie gemaakt worden op persoonlijke voorkeur en prioriteit. Zolang de persoon zich in alle argumenten even veel verdiept (wat niet mogelijk is bij inhoudsloze argumenten) dan zal men een beter onderbouwde (maar mogelijk niet gebalanceerde) keuze maken.

Men overziet dan het spel en niet alleen de bal of de spelers.
En als ze dan een keuze maken dan de kans groter dat die goed is onderbouwt en kan men ingaan op iemands persoonlijke voorkeur en prioriteit.
“Never argue with an idiot. They will drag you down to their level and beat you with experience.”

Alleen hoe bepaal je wie de idioot en wie de expert is?
Een expert op een bepaald onderwerp is niet automatisch een expert in "overtuigen".
Een goeie expert levert de middelen/tools waardoor een ander in staat is om de expertise eigen te maken.
Een expert die alleen kennis kan overdragen zal eerst een expert moeten worden in "overtuigen" voor dat die effectief is.

"Give a man a fish and he will eat for a day. Teach a man to fish and he will ask for bait everyday."
:+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Indoubt

Indoubt

@Virtuozzo Die had ik inderdaad al geien maar de strekking is me nog niet helemaal duidelijk. De FCA, een regulatory body van de City of Londen, staat het firma's in Londen toe om gebruik te maken van het EU platform voor het verhandelen van Rente en exchange rate swaps.

Zoals ik het lees is het uberhaupt vreemd dat dat daarvoor niet mocht. Ik vindt het artikel niet heel erg duidelijk qua consequenties.

Voor Brexit had de City toegang tot firma's in de EU, hetgeen nu niet meer het geval is.

Wat voegt dit dan toe?
Pagina: 1 ... 22 ... 53 Laatste