Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Verwijderd1
  • Registratie: Maart 2012
  • Niet online
franssie schreef op zaterdag 5 december 2020 @ 21:02:
[...]

je kan niet iedereen te vriend houden. Zie mijn zachte heelmeesters vergelijking.
Aan de andere kant hoeven we de remainers (die jouw mening net zo goed delen maar gewoon aan de verkeerde kant wonen) natuurlijk geen trap na te geven. Ja, het is uiteindelijk een interne Britse kwestie, maar we moeten er ook niet meer van maken dan het is.
Klopt voorzover er een grens is. Als er geen grens is en je de ander steeds over jouw grens laat lopen is het niet geloofwaardig meer. De EU heeft hier aan geloofwaardigheid ingeboet.
Ik zie dat niet zo. Volgens mij is de Europese postie altijd geweest dat het VK erbij hoort en dat ze mee mogen doen, door blijven handelen is volgens mij niet tegenstrijdig met die positie. Als er iemand aan geloofwaardigheid verliest is het wel het VK, zij (de brexiteers) hebben gouden bergen belooft maar daar wordt niets van waargemaakt (behalve dan misschien voor een kleine groep in de City zoals Virtuozzo eerder zei).
Onderhandelen moeten we blijven doen, maar na de no-deal. De tijd is op, de kosten van onzekerheid zijn hoog en nemen niet bepaald af. En dat bedoel ik niet allen financieel.
Ik ben het met je sentiment eens, maar ik denk dat nu stoppen het Engelse leiderschap teveel munitie voor vingerwijzen geeft. Dat er de komende weken waarschijnlijk niets meer uitkomt is voor (mij / de meesten?) wel duidelijk, maar het geeft Boris in ieder geval niet de mogelijkheid om straks (voor interne consumptie) naar ons te wijzen als zijnde degene die niet meewerken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:43

franssie

Save the albatross

Virtuozzo schreef op zaterdag 5 december 2020 @ 21:07:
[...]
<>
Begrijp me niet verkeerd hier, er moet een einde aan het spel komen. Maar de EU kan daar geen einde aan maken. Dan zit je op het verkeerde paard, dat is het domein van nationale politiek. De EU kan enkel procedureel behartigen, en daar ligt de absolute prioriteit op het overeind houden van level playing field. En als ondernemers dat niet kunnen of willen begrijpen, dan zijn ze geen ondernemers.
Ik ben over het algemeen sociaal democratisch en zie absoluut het voordeel van een EU (op punten die niet landbouw gerelateerd zijn). Maar dat terzijde.

Maar stel je nu dat de onderhandelaars wel mandaat hebben om te onderhandelen maar geen mandaat om die onderhandelingen af te kappen bij gebrek aan resultaat (na ruggespraak met de 26 landen)? Of is er dan een land (ik noem geen namen want wat ik zo uit jouw berichten lees heeft Nederland dat liever niet) dat daar dwars voor gaat liggen? Dat geeft dan wel een aparte dynamiek in het spel waarbij de EU nooit voorop had kunnen lopen in de onderhandelingen.

Ik ben benieuwd naar het boek dat vast geschreven zal worden.

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

Verwijderd1 schreef op zaterdag 5 december 2020 @ 21:12:
[...]

Aan de andere kant hoeven we de remainers (die jouw mening net zo goed delen maar gewoon aan de verkeerde kant wonen) natuurlijk geen trap na te geven. Ja, het is uiteindelijk een interne Britse kwestie, maar we moeten er ook niet meer van maken dan het is.
Het schaadt de EU - mijns inziens is het nu dus al wel wat.
[...]

Ik zie dat niet zo. Volgens mij is de Europese postie altijd geweest dat het VK erbij hoort en dat ze mee mogen doen, door blijven handelen is volgens mij niet tegenstrijdig met die positie. Als er iemand aan geloofwaardigheid verliest is het wel het VK, zij (de brexiteers) hebben gouden bergen belooft maar daar wordt niets van waargemaakt (behalve dan misschien voor een kleine groep in de City zoals Virtuozzo eerder zei).

[...]

Ik ben het met je sentiment eens, maar ik denk dat nu stoppen het Engelse leiderschap teveel munitie voor vingerwijzen geeft. Dat er de komende weken waarschijnlijk niets meer uitkomt is voor (mij / de meesten?) wel duidelijk, maar het geeft Boris in ieder geval niet de mogelijkheid om straks (voor interne consumptie) naar ons te wijzen als zijnde degene die niet meewerken.
gezien de kosten, hoe belangrijk is dat ego ding nou eigenlijk. Laat ze ons de schuld geven, boeien en door. uiteindelijk is de economie toch sterker dan de politiek. Dus laten we de politieke onzekerheid er zo snel mogelijk uitsnijden en doorgaan.

Het zal geen zero sum worden maar ook nooit een win-win. Get over it, get it done.

EDIT maar hoe dan ook nog drie dagen en dan weer verder ... en dat zonde rechte cliff-hanger. :z

[ Voor 3% gewijzigd door franssie op 05-12-2020 21:24 ]

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • +3 Henk 'm!
franssie schreef op zaterdag 5 december 2020 @ 21:13:
[...]

Ik ben over het algemeen sociaal democratisch en zie absoluut het voordeel van een EU (op punten die niet landbouw gerelateerd zijn). Maar dat terzijde.

Maar stel je nu dat de onderhandelaars wel mandaat hebben om te onderhandelen maar geen mandaat om die onderhandelingen af te kappen bij gebrek aan resultaat (na ruggespraak met de 26 landen)? Of is er dan een land (ik noem geen namen want wat ik zo uit jouw berichten lees heeft Nederland dat liever niet) dat daar dwars voor gaat liggen? Dat geeft dan wel een aparte dynamiek in het spel waarbij de EU nooit voorop had kunnen lopen in de onderhandelingen.

Ik ben benieuwd naar het boek dat vast geschreven zal worden.
Dat ligt vast in protocollen. Situationeel mandaat, mandaat voor kwestie, voor taak, etc. Aangaan van onderhandeling voor doelstelling -> rapportage -> terugkoppeling -> beslissing in de arena van nationale politiek. Vaak ligt daar flink wat ruimte, maar de lijn staat. De EU is geen land. Het is geen overheid. Het bestaat uit idee, grondvesten, en dan mechanismen en structuren. Maar het vermogen van de EU tot behartiging ligt verankerd in het procedurele fundament van rechtsorde. De beslissingen worden niet "door de EU" genomen.

Ik kan hier niet ingaan op een vraag van wel of niet mandaat tot "afkappen" van proces door de missie van onderhandeling in relatie tot perspectief van lidstaat. Zie de beslissingsboom.

Onder reguliere omstandigheden heeft de EU altijd het voordeel vanuit de ruimte voor zorgvuldigheid en het vele wegen van vele belangen in complex en breed proces.

Wanneer een partij geen focus heeft op of zelfs erkenning van rechtsorde breekt dat. Je kan als EU dan enkel navigeren om het raamwerk van rechtsorde intact te houden ongeacht wat de andere partij wil.

Dit is een unieke situatie. Om het ietwat op de spits te drijven ter illustratie, de EU hebben nog nooit een onderhandeling gehad voor een handel- en stabiliteitsverdrag binnen internationale rechtsorde met een schurkenstaat.

Populisme: de weigering van complexiteit en de poging om simplistische antwoorden te formuleren op ingewikkelde vraagstukken middels gebruik van elke mogelijke prikkel van gedrag - i.p.v. moeite te doen voor gezonde participatie.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
franssie schreef op zaterdag 5 december 2020 @ 21:19:

Het zal geen zero sum worden maar ook nooit een win-win. Get over it, get it done.
Voor de belangenconcentraties en beslissingsbomen in het VK *is* het de facto en kan het niets anders zijn dan zero sum.

In al die tijd is daar geen millimeter in geschoven. Dit is het raamwerk van denken. Men kent geen ander raamwerk. Men begrijpt het niet, het is een totaal non-topic. En dan, de complicatie dat de Britse overheid in de onderhandeling de verkeerde is. Het is alsof je aan tafel zit met een uitvoerder die agenda noch tekening kent en er enkel zit om talking points te herhalen - en af en toe in opdracht een toneelstukje à la Eton gebral te doen.

Een crash komt hen prima uit. Maar daar komt dat termijnperspectief en de opdracht van behartiging vanuit grondvesten. Willen we echt een panama aan de noordzee zonder regels of kaders volledig tegengesteld in gedachtegoed, vraatzuchtig en subversief? Met al die transnationale verbindingen achter zich van Londongrad, Koch Group en zo meer? Het is misschien wat abstract, maar dit is in dit alles een zeer reëel risico. En de EU is geen land, het heeft geen mechanismen ter verdediging daartegen. Dat is aan de lidstaten, die zijn soeverein.

Populisme: de weigering van complexiteit en de poging om simplistische antwoorden te formuleren op ingewikkelde vraagstukken middels gebruik van elke mogelijke prikkel van gedrag - i.p.v. moeite te doen voor gezonde participatie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

offtopic:
TTIP was anders wel een voorbeeld van hoe de EU te ver voor de troepen vooruit liep met schurken multinationals en dito staat maar dat is een ander onderwerp

Hoe dan ook, tot over drie dagen allemaal, kijken of er dan wel wat uit de etter komt zweten, sommige wonden herstellen zichzelf immers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

franssie schreef op zaterdag 5 december 2020 @ 21:37:
Hoe dan ook, tot over drie dagen allemaal, kijken of er dan wel wat uit de etter komt zweten, sommige wonden herstellen zichzelf immers.
Een slechte deal is de enige stinkende wond die gemaakt kan worden.
No-deal is al een tijd de verwachte uitkomst.

[ Voor 18% gewijzigd door YakuzA op 05-12-2020 21:41 ]

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

Virtuozzo schreef op zaterdag 5 december 2020 @ 21:37:
[...]

Voor de belangenconcentraties en beslissingsbomen in het VK *is* het de facto en kan het niets anders zijn dan zero sum.

In al die tijd is daar geen millimeter in geschoven. Dit is het raamwerk van denken. Men kent geen ander raamwerk. Men begrijpt het niet, het is een totaal non-topic. En dan, de complicatie dat de Britse overheid in de onderhandeling de verkeerde is. Het is alsof je aan tafel zit met een uitvoerder die agenda noch tekening kent en er enkel zit om talking points te herhalen - en af en toe in opdracht een toneelstukje à la Eton gebral te doen.

Een crash komt hen prima uit. Maar daar komt dat termijnperspectief en de opdracht van behartiging vanuit grondvesten. Willen we echt een panama aan de noordzee zonder regels of kaders volledig tegengesteld in gedachtegoed, vraatzuchtig en subversief? Met al die transnationale verbindingen achter zich van Londongrad, Koch Group en zo meer? Het is misschien wat abstract, maar dit is in dit alles een zeer reëel risico. En de EU is geen land, het heeft geen mechanismen ter verdediging daartegen. Dat is aan de lidstaten, die zijn soeverein.
Om heel eerlijk te zijn, en ik roep dit al enige jaren ... Als het alleen Engeland betrof (dus zonder de andere landen van het VK en met name de Ierse grens - ja dan zou een Amerikaans/Russische vrijhandelsstaat recht tegenover Rotterdam ook kansen bieden voor de EU. Zonder handels akkoord, van beide kanten cherry-picken.
En dat lijkt ook wel wat Engeland voor heeft, wat grappig genoeg inhoudt dat ze alle soevereiniteit kwijt zijn.
Hoe dan ook, dit gezeur leidt af van grotere problemen zoals Hongarije en Polen (en iewat Bulgarije) die op lange termijn van grotere invloed op de EU zullen zijn dan Brexit of niet (is mijn inschatting).

[ Voor 0% gewijzigd door franssie op 05-12-2020 21:56 . Reden: een aantal storende type fouten ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
franssie schreef op zaterdag 5 december 2020 @ 21:37:
offtopic:
TTIP was anders wel een voorbeeld van hoe de EU te ver voor de troepen vooruit liep met schurken multinationals en dito staat maar dat is een ander onderwerp

offtopic:
Yup, op instigatie van lidstaten 8) met saillante rol trouwens voor een zekere Nederlandse politica die thuis een heel ander masker had als in de zaal en in het proces.

Sommige wonden moet je uitbranden, maar goed 8)

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3DoJPMHPJ0Ge1W91745YIBJPGsI=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/mmSESXPXGrKU36FcWbeEXOCQ.jpg?f=user_large
Wel mooi weergegeven...

Intussen doen Johnson en von der Leyen een gesprek overdag op zaterdag, is dit de publiciteitsfoto van de Britse regering:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/e1HGjmIElbC4KFtTffUCPE3HLOU=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/HlSPpI3dsAriJHjYUJl2Uzy3.jpg?f=user_large
Een Churchill-pose, avondlampje alsof hij zo hard aan het overwerken is, etc.

EU, poot stijf houden.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bundin
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
https://www.theguardian.c...MP=Share_AndroidApp_Other
On Sunday, France’s European affairs minister, Clément Beaune, a close ally of the French president, Emmanuel Macron, repeated the threat of a French veto amid divisions among the 27 member states over the necessity of a deal this year, but also hinted at a compromise on the thorniest issue.

“The British want access to the single European market without constraints for their social, environmental or health standards, which is unacceptable,” he said. “For our part, we are ready to put in place a system in which a divergence of standards would be allowed but beyond which corrective measures would be taken.
Begint de ruggengraat van de EU te breken? Is het level playing field niet geheel waterpas meer?

Ik hoop dat ik het verkeerd interpreteer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ultimateharry
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 21-09 12:03

ultimateharry

Team Slayer:-)

Bundin schreef op maandag 7 december 2020 @ 07:23:

[...]

Begint de ruggengraat van de EU te breken? Is het level playing field niet geheel waterpas meer?

Het is een rare formulering, maar je kunt hem zo lezen inderdaad. Een systeem waar binnen divergentie mogelijk is, maar waarbij op overschrijdingen correctief gehandeld word.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bundin
  • Niet online
ultimateharry schreef op maandag 7 december 2020 @ 07:58:
[...]

Het is een rare formulering, maar je kunt hem zo lezen inderdaad. Een systeem waar binnen divergentie mogelijk is, maar waarbij op overschrijdingen correctief gehandeld word.
En de vraag is dan: hoe groot mag de delta zijn, waar is de arbitrage geregeld en hoe lang duurt die? En daarna: hoe lang duurt de besluitvorming over maatregelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ultimateharry
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 21-09 12:03

ultimateharry

Team Slayer:-)

Bundin schreef op maandag 7 december 2020 @ 08:41:
[...]

En de vraag is dan: hoe groot mag de delta zijn, waar is de arbitrage geregeld en hoe lang duurt die? En daarna: hoe lang duurt de besluitvorming over maatregelen?
Zeker, de reikwijdte (domeinen, delta) en de governance ben ik in dat geval ook zeer benieuwd naar. Maar ik vind het nogal wat dat de EU dit principe zou accepteren.
En dat straks het symbolische wisselgeld blijkt te zijn dat we een paar extra vissen uit de Britse wateren mogen halen 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
De backstop zou ook een hard ding zijn geweest voor de EU, en nu hebben we een belofte dat er echt douane controles komen voor goederen Noord Ierland in gaan, en kan Noord Ierland de hele regeling afschaffen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Bundin schreef op maandag 7 december 2020 @ 07:23:

[...]

Wie is Clément Beaune?
Zit hij in het EU onderhandel team?

PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bundin
  • Niet online
YakuzA schreef op maandag 7 december 2020 @ 10:03:
[...]

Wie is Clément Beaune?
Zit hij in het EU onderhandel team?
Iemand die beter ingevoerd is dan ik, vermoed ik. Daarom stel ik vragen en poneert hij stellingen, denk ik ;)

En het EU onderhandelteam bepaalt het beleid en de richting niet, zij voeren een opdracht uit binnen een verleend mandaat. De Franse minster van Europese Zaken en zijn collega de president van Frankrijk zullen daar meer dan nul invloed op hebben. Uitspraken van deze meneer zijn dus relevant (en worden dus aangehaald in nieuwsberichten en dus posts op GoT).

[ Voor 38% gewijzigd door Bundin op 07-12-2020 10:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Bundin schreef op maandag 7 december 2020 @ 10:05:
[...]

Iemand die beter ingevoerd is dan ik, vermoed ik. Daarom stel ik vragen en poneert hij stellingen, denk ik ;)

En het EU onderhandelteam bepaalt het beleid en de richting niet, zij voeren een opdracht uit binnen een verleend mandaat. De Franse minster van Europese Zaken en zijn collega de president van Frankrijk zullen daar meer dan nul invloed op hebben. Uitspraken van deze meneer zijn dus relevant (en worden dus aangehaald in nieuwsberichten en dus posts op GoT).
Het is de allereerste keer dat zijn naam in dit topic opduikt :), maar hij zegt idd dat ze kunnen toestaan dat de UK afwijkt, waarna straffen/heffingen uitgedeeld worden. Waarschijnlijk om de level playing field weer te herstellen oid.

Lijkt me een erg omslachtig systeem idd.

PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meekoh
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 16-09 16:34
ultimateharry schreef op maandag 7 december 2020 @ 08:56:
[...]

Zeker, de reikwijdte (domeinen, delta) en de governance ben ik in dat geval ook zeer benieuwd naar. Maar ik vind het nogal wat dat de EU dit principe zou accepteren.
En dat straks het symbolische wisselgeld blijkt te zijn dat we een paar extra vissen uit de Britse wateren mogen halen 8)7
Opzich is het niet heel vreemd. Het grote issue is dat de EU bang is dat het VK goedkoper gaan kunnen produceren door zich niet aan onze hogere standaarden te kunnen houden. Dat maakt de EU Interne markt een ontzezttend interresant gebied, om daar dezeflde goederen goedkoper naar te exporteren dan een Europeaan zelf kan maken, ivm onze hogere standaarden.
Het voorstel/de oplossing van de EU hiervoor is simpelweg eenzijdig hogere tarieven mogen plaatsen in zo'n geval. De extra import tarieven zorgen er dan voor dat de prijs uiteindelijk gelijk is op de Interne markt. Zo hebben wij alsnog een level playing field en het VK toch nog hun eigen standaarden.

Computer says no

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SymbolicFrank
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 14-07-2021
Maar dan komen al die producten wel op onze markt. Chloorkip in ons eten en zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

SymbolicFrank schreef op maandag 7 december 2020 @ 10:46:
"corrective measure" kan ook een importverbod zijn.

PSN

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D-dark
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 14:19
SymbolicFrank schreef op maandag 7 december 2020 @ 10:46:
Nee, want die regels blijven gelden dat producten die in de EU worden ingevoerd aan EU eisen moeten voldoen.

In deze discussie gaat het meer over arbeidsvoorwaarden, milieu eisen en productievoorwaarden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SymbolicFrank
D-dark schreef op maandag 7 december 2020 @ 10:48:
Nee, want die regels blijven gelden dat producten die in de EU worden ingevoerd aan EU eisen moeten voldoen.

In deze discussie gaat het meer over arbeidsvoorwaarden, milieu eisen en productievoorwaarden
Toch zit dat natuurlijk wel dicht tegen elkaar aan. De kip wordt in de VS afgespoeld met chloorwater, omdat ze het met de arbeidsomstandigheden en de hygiëne niet zo nauw nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-dark
SymbolicFrank schreef op maandag 7 december 2020 @ 10:51:
[...]

Toch zit dat natuurlijk wel dicht tegen elkaar aan. De kip wordt in de VS afgespoeld met chloorwater, omdat ze het met de arbeidsomstandigheden en de hygiëne niet zo nauw nemen.
Klopt, overlapt elkaar gedeeltelijk
Choorkip en Pesticides zijn het meest overduidelijke voorbeeld.
Daarom zijn er ook eisen waar voedsel aan moet voldoen voordat het in de EU kan worden ingevoerd.

Vandaar de inzet op een minimum plafond vanuit de EU en een non regressie mechanisme.
2 oplossingen men gaat daarmee akkoord met evt heffingen als gevolg of heronderhandel clausule als de afwijkingen te groot worden.

In het laatste heeft de EU begrijpelijkerwijs geen zin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SymbolicFrank
D-dark schreef op maandag 7 december 2020 @ 10:57:
Klopt, overlapt elkaar gedeeltelijk
Choorkip en Pesticides zijn het meest overduidelijke voorbeeld.
Daarom zijn er ook eisen waar voedsel aan moet voldoen voordat het in de EU kan worden ingevoerd.

Vandaar de inzet op een minimum plafond vanuit de EU en een non regressie mechanisme.
2 oplossingen men gaat daarmee akkoord met evt heffingen als gevolg of heronderhandel clausule als de afwijkingen te groot worden.

In het laatste heeft de EU begrijpelijkerwijs geen zin.
Op dat detailniveau wordt de handhaving natuurlijk wel problematisch, vooral omdat het VK dat moet gaan uitvoeren. Terwijl ze zelf aangeven dat ze van veel van die controles af willen. Hoeveel vertrouwen hebben we daar in?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Seraphin
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:38

Seraphin

Meep?

Ik denk dat we niet eens zozeer bang hoeven te zijn voor Britse chloorkip indien de EU zijn positie omtrent equivalence opgeeft, maar vooral om nieuwe financiële bubbels.

Het gesoebat omtrent equivalence gaat de Britten niet om de export van goederen, maar van diensten. Ze willen toegang tot de financiële markten (edit: en in het verlenge daarvan: lawyers, contracts, m&a) van de EU, zonder zich aan de regulering van de EU te hoeven houden.

Ter illustratie:
The UK had an overall trade deficit of -£79 billion with the EU in 2019. A surplus of £18 billion on trade in services was outweighed by a deficit of -£97 billion on trade in goods.
Bron

Kortom: UK importeert veel meer goederen dan ze exporteert in de handelsrelatie met EU. Maar met diensten heeft de UK juist een handelsoverschot (meer export dan import). Dat is wat ze nu proberen te beschermen.

Take life with a grain of salt. . . . add a slice of lime and a shot of tequila.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:43
Vanochtend sprak ik een Britse collega hierover, hij uitte de wens dat de Britse regering 'would now finally tell the EU to f. o.'. Dat vond ik nogal humoristisch. Ik zie de hele attitude van het VK meer als dat van een zeikerige gast op een gezellig feestje die de hele avond loopt te zeuren over het eten, de andere gasten, en hoe alles beter is bij hem thuis. Maar als hem verteld wordt dat het dan misschien beter is op te stappen obstinaat blijft zitten.

Same back at ya, mate.

These are my principles. If you don't like them, I have others.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SymbolicFrank
Seraphin schreef op maandag 7 december 2020 @ 11:23:
Ik denk dat we niet eens zozeer bang hoeven te zijn voor Britse chloorkip indien de EU zijn positie omtrent equivalence opgeeft, maar vooral om nieuwe financiële bubbels.

Het gesoebat omtrent equivalence gaat de Britten niet om de export van goederen, maar van diensten. Ze willen toegang tot de financiële markten (edit: en in het verlenge daarvan: lawyers, contracts, m&a) van de EU, zonder zich aan de regulering van de EU te hoeven houden.

Ter illustratie:

Bron

Kortom: UK importeert veel meer goederen dan ze exporteert in de handelsrelatie met EU. Maar met diensten heeft de UK juist een handelsoverschot (meer export dan import). Dat is wat ze nu proberen te beschermen.
Leveraging en belastingontduiking. Dus, ze offeren hun hele economie op, zodat de rijken en de mensen aan de bovenkant van de financiële sector nog wat rijker kunnen worden. Maar goed, dat wisten we al.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

https://nos.nl/artikel/23...tten-vragen-kan-niet.html

De onderhandelaars zijn iig duidelijk:
De spanning tussen de Europese Unie en het Verenigd Koninkrijk over de brexit loopt verder op. Vanochtend heeft onderhandelaar Michel Barnier de ambassadeurs van de 27 EU-landen bijgepraat en de toon was volgens betrokkenen niet optimistisch. "Kort samengevat: wat de Britten vragen kan niet."

PSN

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Grappig, dit punt was 4 jaar geleden ook al aan ze uitgelegd :P

https://www.reuters.com/a...n-eu-merkel-idINKBN14T1S1

[ Voor 3% gewijzigd door GekkePrutser op 07-12-2020 18:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basekid
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 21-09 13:08
Bwoah ben echt benieuwd wat het eindresultaat gaat worden. Ene kant lijkt een deal zeer onmogelijk, maar ik kan me ook bijna niet voorstellen dat het no-deal scenario gaat gebeuren...

Gekke wereld hoor!

(en ja ik weet dat het al maanden gek is, maar dat het echt echt echt gaat gebeuren... dat niet)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

Basekid schreef op maandag 7 december 2020 @ 21:48:
Bwoah ben echt benieuwd wat het eindresultaat gaat worden. Ene kant lijkt een deal zeer onmogelijk, maar ik kan me ook bijna niet voorstellen dat het no-deal scenario gaat gebeuren...
Ik kan je de deal wel verklappen. Het wordt een halfzachte deal van jewelste met alleen een enkel speerpunt die de UK cadeau krijgt, zoals de visserij. (ook al zijn Britse visquota te koop en hebben we die al. Johnson blij thuis omdat 'ie zo de evil EU heeft verslagen en via de gele trui een Nobelprijs heeft opgepikt.

In praktijk is de deal dat de UK de grens met de EU openhoudt, exact conform de wensen van de EU en in praktijk aanzienlijk beroerder/duurder dan bv de Zwitsers, maar dit soort details zitten zo ver onder de motorkap dat de Brexiteers dat niet doorhebben en in praktijk (niet in naam) de UK een vazalstaat van de EU wordt. Iedereen blij.

Want laten we wel wezen, indien Johnson morgen op gesprek gaat om de deal vlot te trekken of te redden, Johnson heeft geen benul, verstand of dossierkennis om überhaupt een probleem te zien/herkennen en zet zo zijn handtekening onder welk papier dan ook. Niet dat zijn handtekening iets waard is, maar dat is voor later zorg.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Delerium schreef op maandag 7 december 2020 @ 21:58:
Johnson heeft geen benul, verstand of dossierkennis om überhaupt een probleem te zien/herkennen en zet zo zijn handtekening onder welk papier dan ook. Niet dat zijn handtekening iets waard is, maar dat is voor later zorg.
Zeker.

Maar die handtekening, niet van hem, maar van het VK, dat is de eerste zorg. Men accepteert immers geen enkel kader van rechtsstaat of rechtsorde meer. Als een "handtekening" niets zegt of doet, wat dan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Roozzz
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 22:36

Roozzz

Plus ultra

Virtuozzo schreef op maandag 7 december 2020 @ 22:20:
[...]

Zeker.

Maar die handtekening, niet van hem, maar van het VK, dat is de eerste zorg. Men accepteert immers geen enkel kader van rechtsstaat of rechtsorde meer. Als een "handtekening" niets zegt of doet, wat dan?
De start van een sequal van okkupert? :+

gaat never nooit niet gebeuren natuurlijk, maar een mens mag wel een beetje dagdromen toch?

Prima serie trouwens (y)

If you can see, look. If you can look, observe

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D-dark
[...]

Zeker.

Hmm, terug gaan naar de oude wetten van: een man een man, een woord een woord.

Tot nog toe is het alleen nog maar theoretisch gedreig van een laag allooi.
Effectief over de schreef gaan is een tweede. De EU boos maken dat valt in te calculeren.
De rest van de wereld gaat dan wel 2 keer nadenken over een overeenkomst. Dat zijn wel erg veel schepen om te verbranden. Vooral met Amerika welke men nog nodig gaat hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

D-dark schreef op maandag 7 december 2020 @ 23:03:
[...]
Hmm, terug gaan naar de oude wetten van: een man een man, een woord een woord.

Tot nog toe is het alleen nog maar theoretisch gedreig van een laag allooi.
Effectief over de schreef gaan is een tweede. De EU boos maken dat valt in te calculeren.
De rest van de wereld gaat dan wel 2 keer nadenken over een overeenkomst. Dat zijn wel erg veel schepen om te verbranden. Vooral met Amerika welke men nog nodig gaat hebben.
Met de internal market bill en de financial bill deze week heeft Boris de torpedo’s al afgeschoten zag ik.

PSN

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bwerg
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online

bwerg

Internettrol

Dr. Strangelove schreef op maandag 7 december 2020 @ 11:29:
Vanochtend sprak ik een Britse collega hierover, hij uitte de wens dat de Britse regering 'would now finally tell the EU to f. o.'.
Nou heb ik in de laatste jaren persoonlijk weinig Britten gesproken, en zeker geen die Brexit steunen (Britten die bij een Nederlandse universiteit werken zijn niet geheel representatief, om het zwak uit te drukken). Maar ik hoor dit vaker. Ik blijf me verbazen dat ze dit in een gesprek uiten tegen een EU-inwoner. Als jij op eenzelfde manier reageert met "I hope Britain collapses into the chaos it deserves" o.i.d. dan mogen ze jullie samenwerking op het werk wel beëindigen.

Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• desmond
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Delerium schreef op maandag 7 december 2020 @ 21:58:
[...]

Ik kan je de deal wel verklappen. Het wordt een halfzachte deal van jewelste met alleen een enkel speerpunt die de UK cadeau krijgt, zoals de visserij. (ook al zijn Britse visquota te koop en hebben we die al. Johnson blij thuis omdat 'ie zo de evil EU heeft verslagen en via de gele trui een Nobelprijs heeft opgepikt.

In praktijk is de deal dat de UK de grens met de EU openhoudt, exact conform de wensen van de EU en in praktijk aanzienlijk beroerder/duurder dan bv de Zwitsers, maar dit soort details zitten zo ver onder de motorkap dat de Brexiteers dat niet doorhebben en in praktijk (niet in naam) de UK een vazalstaat van de EU wordt. Iedereen blij.

Want laten we wel wezen, indien Johnson morgen op gesprek gaat om de deal vlot te trekken of te redden, Johnson heeft geen benul, verstand of dossierkennis om überhaupt een probleem te zien/herkennen en zet zo zijn handtekening onder welk papier dan ook. Niet dat zijn handtekening iets waard is, maar dat is voor later zorg.
Als Bojo met zo'n flimsy deal thuiskomt, wordt hij door de ERG geslachtofferd. Dergelijke dilemma's maakt Brexit zo interessant om te volgen. Is hij bereid dat risico te nemen? Ik denk van niet; ook remainers in zijn cabinet zijn klaargestoomd, zie Laura Kuenssberg's artikel:
"And lastly, the expectations regarding an agreement have really shifted since this time last week. Even former strong Remainers now in the cabinet totally accept the notion of no agreement being reached."
Het Brexit-nieuws was een tijdje wat saai, maar ik denk dat de grand finale elk moment kan aanbreken. Gisteren is in de House of Commons opnieuw over de Internal Market Bill gestemd - precies op het moment dat Boris aankondigt naar Brussel te komen om alsnog een deal te sluiten. Hoe valt dat te rijmen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• theturtle
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 17-09 10:25
[...]
Als een "handtekening" niets zegt of doet, wat dan?
Pure Hobbes. En de ultieme consequentie in de zin van de Leviathan zou de gang naar de werken van Clausewitz zijn. En ik hoop dat we dat niet laten gebeuren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Helixes
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 23:30
Het Verenigd Koninkrijk bevind zich vandaag in de diepste constitutionele crisis sinds de Tweede Wereldoorlog. Het is er werkelijk op of onder voor de toekomst van de Britten.

En de BBC website opent met een foto van iemand die een prikje krijgt

Nu wil ik niet zeggen dat het eerste vaccinatieprogramma tegen een nieuwe, pandemische dodelijke ziekte geen nieuwswaarde heeft. Integendeel. Maar het is wel weer verdomd toevallig dat uitgerekend de Britten, uitgerekend in deze week, precies die eersten zijn om dit aan hun bevolking aan te bieden.

Nu heb ik de Britse medicijnenautoriteit vrij hoog zitten. Ze hebben (hadden altijd) een zeer goede reputatie op het gebied van toelating en pharmacovigilance. Maar er komt een moment dat het allemaal gewoon te mooi is om waar te zijn.

Mijn voorspelling is: Er komt geen deal. En achteraf zal blijken dat het Covidvaccin dienst doet als de perfecte afleiding van die realiteit.

License to use this text for use in LLM-related products and services can be purchased for €1.000

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• SkiFan
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21-09 10:10
We gaan begin komend jaar weer hetzelfde meemaken voor goederen als met de Covid-crisis. Er staat straks weer een vrachtwagen klem bij Dover, met daarin een grondstof voor het maken van een coating van een lager. Zonder welke grondstof, die alleen in Wales uit een plant loopt, een coating niet gemaakt kan worden, die noodzakelijk is voor het maken van een automotor. Waardoor een plant in Polen straks op halve capaciteit loopt.

Dit, en zo nog duizenden en duizenden zaken gaan we merken.

Jurist in zijn vrije tijd, IT'er van beroep.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D-dark
YakuzA schreef op dinsdag 8 december 2020 @ 08:11:
[...]

Met de internal market bill en de financial bill deze week heeft Boris de torpedo’s al afgeschoten zag ik.
Correct, maar volledig prematuur en van een te grote afstand.
Als dit bedoeld was om de EU te forceren tot grotere concessies dan heeft het eerder tegenovergesteld uitgepakt.

Ps. Om in nautische termen te spreken. Nog maar 1 vliegkampschip is operationeel. Nr 2 hebben ze zelf geraakt. Moet gerepareerd worden wegens een lekkage in de machinekamer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postius
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 25-08-2021
SkiFan schreef op dinsdag 8 december 2020 @ 10:00:
We gaan begin komend jaar weer hetzelfde meemaken voor goederen als met de Covid-crisis. Er staat straks weer een vrachtwagen klem bij Dover, met daarin een grondstof voor het maken van een coating van een lager. Zonder welke grondstof, die alleen in Wales uit een plant loopt, een coating niet gemaakt kan worden, die noodzakelijk is voor het maken van een automotor. Waardoor een plant in Polen straks op halve capaciteit loopt.

Dit, en zo nog duizenden en duizenden zaken gaan we merken.
Nee hoor, je vervangt je leverancier in wales door een andere ergens niet in het VK.

Supply chain kan gewoon door, misschien wat duurder, plant in wales gaat naar de klote. Goed gedaan brexit

GoT Warhammer Community op steam http://steamcommunity.com/groups/got40k

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SkiFan
@Postius Da's dus maar de vraag of dat kan. Niet alle leveranciers zijn 1:1 vervangbaar. En is eerste instantie gaan er toch wat supply chains onderuit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
SkiFan schreef op dinsdag 8 december 2020 @ 10:32:
@Postius Da's dus maar de vraag of dat kan. Niet alle leveranciers zijn 1:1 vervangbaar. En is eerste instantie gaan er toch wat supply chains onderuit.
MKB Nederland heeft daar hard op proberen in te springen, maar ja, Den Haag kreeg eerst niks te horen via VNO, en daarna was het een brug te ver want visie en Britse partners en zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seraphin
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:38

Seraphin

Meep?

Ik ben oprecht benieuwd welke kritieke grondstoffen / producten uit de UK komen.

Vziw zit er behoorlijk veel productie van pharma in UK wat naar EU gaat (de grote jongens zijn daarbij overigens ook al zover dat ze hun eigen logistieke keten naar het continent hebben opgezet / ingericht), verder weet ik eigenlijk niet welke "hiccups" te verwachten zijn.

Volgens mij bestaat de goederenstroom naar het continent wel overwegend uit eindfabricaat; dwz ze exporteren auto's, geen auto-onderdelen.

Take life with a grain of salt. . . . add a slice of lime and a shot of tequila.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SkiFan
Virtuozzo schreef op dinsdag 8 december 2020 @ 12:25:
[...]

MKB Nederland heeft daar hard op proberen in te springen, maar ja, Den Haag kreeg eerst niks te horen via VNO, en daarna was het een brug te ver want visie en Britse partners en zo.
Is zeker bij de grotere bedrijven al veel aandacht voor hoor. Werk voor een adviesbureau, en wij proberen klanten hier in te laten groeien, middels het gebruik van Control Towers. Een van de functies van die dingen is dus niet alleen inzicht in jouw leverancier te krijgen, maar ook in de hele keten. Dus waar het vandaan komt en waar kans op disruptie bestaat.

Daar waar het vroeger om Cost-Quality matrixes ging, zijn het tegenwoordig nog wat meer Cost-Quality-Risk matrixes.

[ Voor 8% gewijzigd door SkiFan op 08-12-2020 12:52 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!
Helixes schreef op dinsdag 8 december 2020 @ 09:53:
Het Verenigd Koninkrijk bevind zich vandaag in de diepste constitutionele crisis sinds de Tweede Wereldoorlog. Het is er werkelijk op of onder voor de toekomst van de Britten.

En de BBC website opent met een foto van iemand die een prikje krijgt

Nu wil ik niet zeggen dat het eerste vaccinatieprogramma tegen een nieuwe, pandemische dodelijke ziekte geen nieuwswaarde heeft. Integendeel. Maar het is wel weer verdomd toevallig dat uitgerekend de Britten, uitgerekend in deze week, precies die eersten zijn om dit aan hun bevolking aan te bieden.

Nu heb ik de Britse medicijnenautoriteit vrij hoog zitten. Ze hebben (hadden altijd) een zeer goede reputatie op het gebied van toelating en pharmacovigilance. Maar er komt een moment dat het allemaal gewoon te mooi is om waar te zijn.

Mijn voorspelling is: Er komt geen deal. En achteraf zal blijken dat het Covidvaccin dienst doet als de perfecte afleiding van die realiteit.
Brexit heeft altijd slechts één agenda gehad. Heel kort, hier wordt het cru maar volledig correct omschreven: https://www.taxresearch.o...o-he-released-last-night/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• .ScorpionSquad
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 11-09 23:22

.ScorpionSquad

Nickname van een 14-jarige

Virtuozzo schreef op dinsdag 8 december 2020 @ 13:30:
[...]

Brexit heeft altijd slechts één agenda gehad. Heel kort, hier wordt het cru maar volledig correct omschreven: https://www.taxresearch.o...o-he-released-last-night/
Ik kreeg een aantal zeer pijnlijke flashbacks naar mijn lessen aardrijkskunde op de middelbare school omtrent het onderwerp sociale geografie. De onderwezen dogma's rondom de vermeende voordelen van vrijhandelszones zijn een-op-een te herkennen in dat artikel.

'Quaevis terra patria' - Desiderius Erasmus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mekkieboek
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 23:40
Seraphin schreef op dinsdag 8 december 2020 @ 12:38:
Ik ben oprecht benieuwd welke kritieke grondstoffen / producten uit de UK komen.
Rolls Royce vliegtuigmotoren?.
Ze hebben een handvol sites in de UK: https://careers.rolls-royce.com/our-locations/uk

|       |       |   ·  |     |  ·  |    |  · |    | · |   |   | : |  |  |·| |·| |·| |·|

Acties:
  • +2 Henk 'm!
.ScorpionSquad schreef op dinsdag 8 december 2020 @ 14:15:
[...]

Ik kreeg een aantal zeer pijnlijke flashbacks naar mijn lessen aardrijkskunde op de middelbare school omtrent het onderwerp sociale geografie. De onderwezen dogma's rondom de vermeende voordelen van vrijhandelszones zijn een-op-een te herkennen in dat artikel.
Tja, en als je helemaal gek wil worden ... weet je waar die concepten én de dogma’s van vrijhandelszones vandaan komen?

Ik het VK kwamen ze uit de koker van een saillante filosoof met breed netwerk in economische kringen van Cambridge, Scruton. De beste man werkte, hij is eindelijk overleden, voor de Heritage Foundation waar hij leerde onder één naam die we uit het VS topic kennen, de Nobel prijs winnaar James M Buchanan. Die ontwikkelde concepten én dogma én deed het netwerken voor diezelfde kliek plus het Cato Institute - die laatste maakte er een campagne van gericht op onderwijs en internationale mechanismen van kennisuitwisseling onderwijs om het in canon van onderwijs te krijgen. Met bijzonder succes. Die Cambridge club zit trouwens al een aantal decennia genesteld in Eton College, dit terzijde. Nederland kocht adviezen altijd klakkeloos vanuit werkbezoeken aan de VS, en nog steeds is het traditie dat de onderwijsmensen zelf daar slechts beperkt genodigd voor zijn.

In dit geval, dik vijftig jaar agenda van consistent netwerken en investeren puur voor het scheppen van termijneffecten van algemeen geinternaliseerde perceptie bij onderwerp. Wat te zijner tijd, zo schreef Buchanan nog in 2002, als transactionele ingang zou kunnen dienen voor herordening van de Anglosphere.

Maar ja, willen weten, daar wringt een schoen bij dit debat in het VK. Zie de leestips in het VS verkiezingen topic, het ligt allemaal gedocumenteerd en getoetst voorhanden.

[ Voor 7% gewijzigd door Virtuozzo op 08-12-2020 14:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Meanwhile probeert men het nog eens met kretologie die niet serieus te nemen is, tenzij je in de Haagse politiek zit natuurlijk.

PM drops international law-breaking measures after UK and EU reach deal on Northern Ireland protocol

https://www.theguardian.c...-5fcf7eaf8f08a20e617da522

Gove kan zeggen wat hij wil, maar zonder raamwerk voor sancties blijft het probleem de volledige afwezigheid van vertrouwen bij cumulatief politiek gedrag. Los van de reële beslissingsbomen in het VK, buiten de politiek.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• theturtle
Virtuozzo schreef op dinsdag 8 december 2020 @ 14:38:
[...]
In dit geval, dik vijftig jaar agenda van consistent netwerken en investeren puur voor het scheppen van termijneffecten van algemeen geinternaliseerde perceptie bij onderwerp. Wat te zijner tijd, zo schreef Buchanan nog in 2002, als transactionele ingang zou kunnen dienen voor herordening van de Anglosphere.
Funny how ideas come together. Gisteren nog een draadje gelezen op twitter over het Overton Window, 'een zone warbinnen politieke opvattingen acceptabel zijn'. Zie hier een mooi plaatje:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vEQ0SQgNNTcphUBBWVVhcQztpsQ=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/oIXl9NJ7nfZbHY6p9DR4XxpD.jpg?f=user_large

Taak van Thinktanks - en dus ook van de zojuist genoemde meneer - was/is om nieuwe ideëen te pushen totdat ze 'sensible' worden, en vervolgens 'policy'. Soms kan dat vijftig jaar duren, soms gaat het snel, soms lukt het nooit ;-). (meer achtergrond in het Nederlands bij de correspondent)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
theturtle schreef op dinsdag 8 december 2020 @ 15:10:
[...]

Funny how ideas come together. Gisteren nog een draadje gelezen op twitter over het Overton Window, 'een zone warbinnen politieke opvattingen acceptabel zijn'. Zie hier een mooi plaatje:

[Afbeelding]

Taak van Thinktanks - en dus ook van de zojuist genoemde meneer - was/is om nieuwe ideëen te pushen totdat ze 'sensible' worden, en vervolgens 'policy'. Soms kan dat vijftig jaar duren, soms gaat het snel, soms lukt het nooit ;-). (meer achtergrond in het Nederlands bij de correspondent)
Ja, correct inderdaad. We weten dit best wel, toch wijzen we het af. Immers, het is een confrontatie tussen ons zelfbeeld en de echte sociale psychologie van het beestje.

En dat in een tijd waarin al die lijnen samenkomen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SymbolicFrank
Virtuozzo schreef op dinsdag 8 december 2020 @ 15:00:
Meanwhile probeert men het nog eens met kretologie die niet serieus te nemen is, tenzij je in de Haagse politiek zit natuurlijk.

PM drops international law-breaking measures after UK and EU reach deal on Northern Ireland protocol

https://www.theguardian.c...-5fcf7eaf8f08a20e617da522

Gove kan zeggen wat hij wil, maar zonder raamwerk voor sancties blijft het probleem de volledige afwezigheid van vertrouwen bij cumulatief politiek gedrag. Los van de reële beslissingsbomen in het VK, buiten de politiek.
Interessant. Dat had ik niet verwacht. Ze geven N-I dus officieel op. En ik deel je twijfel. Eerst zien met welke hefbomen ze komen en in hoeverre N-I ook zelfstandig wordt en binnen de regels kan blijven. De Nationalisten en Schotland gaan niet blij zijn.

Bij nader inzien is het dan wel weer in lijn met het idee van vrijhavens, maar ik denk niet dat ze daar in dit geval mee weg kunnen komen. Kent lijkt daar nu de aangewezen plaats voor.

[ Voor 8% gewijzigd door SymbolicFrank op 08-12-2020 15:57 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Ze geven NI op, maar verder niets; ze stoppen alleen de internationale wet-brekende clausules niet in hun eigen voorstel. Dat is als het intrekken van de dreiging de ander met een loden pijp te bewerken.

Wat niet herstelt is, is het vertrouwen. De hele wereld weet nu dat het VK niet vertrouwd kan worden in onderhandelingen.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
gambieter schreef op dinsdag 8 december 2020 @ 16:00:
Ze geven NI op, maar verder niets; ze stoppen alleen de internationale wet-brekende clausules niet in hun eigen voorstel. Dat is als het intrekken van de dreiging de ander met een loden pijp te bewerken.

Wat niet herstelt is, is het vertrouwen. De hele wereld weet nu dat het VK niet vertrouwd kan worden in onderhandelingen.
Precies, voor nu. Je kan er dankzij a) eigen politiek gedrag en b) de intrinsieke verbindingen met transnationale oligarchie niet op bankieren.

Elke marketing van “deal” blijft per definitie een moeras voor de komende jaren - generatie.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• NMH
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 00:57

NMH

Moderator General Chat
SymbolicFrank schreef op dinsdag 8 december 2020 @ 15:51:
Interessant. Dat had ik niet verwacht. Ze geven N-I dus officieel op. En ik deel je twijfel. Eerst zien met welke hefbomen ze komen en in hoeverre N-I ook zelfstandig wordt en binnen de regels kan blijven. De Nationalisten en Schotland gaan niet blij zijn.

Bij nader inzien is het dan wel weer in lijn met het idee van vrijhavens, maar ik denk niet dat ze daar in dit geval mee weg kunnen komen. Kent lijkt daar nu de aangewezen plaats voor.
Voor zolang het duurt, op de backstop zijn ze ook teruggekomen, dus het kan prima zijn dat de volgende premier (Gove wellicht) onder een of ander voorwendsel begint te zagen aan het NIP. Dat, of ze houden zich er gewoon niet aan. Het NIP creeert een feitelijke customs border tussen NI en de rest van het VK, maar welk belang heeft het VK om die te enforcen, in ieder geval in de richting van NI? Sterker nog, ze hebben er alle belang bij om dat ontzettend lauw of niet te doen en zo een achterdeurtje naar de EU te maken voor Britse bedrijven. Dat zal ongetwijfeld tegen de regels zijn, maar goed, Nederland houdt zich bijvoorbeeld ook niet aan zijn NAVO verplichting om 2% van het GDP aan defensie uit te geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SymbolicFrank
NMH schreef op dinsdag 8 december 2020 @ 16:27:
Voor zolang het duurt, op de backstop zijn ze ook teruggekomen, dus het kan prima zijn dat de volgende premier (Gove wellicht) onder een of ander voorwendsel begint te zagen aan het NIP. Dat, of ze houden zich er gewoon niet aan. Het NIP creeert een feitelijke customs border tussen NI en de rest van het VK, maar welk belang heeft het VK om die te enforcen, in ieder geval in de richting van NI? Sterker nog, ze hebben er alle belang bij om dat ontzettend lauw of niet te doen en zo een achterdeurtje naar de EU te maken voor Britse bedrijven. Dat zal ongetwijfeld tegen de regels zijn, maar goed, Nederland houdt zich bijvoorbeeld ook niet aan zijn NAVO verplichting om 2% van het GDP aan defensie uit te geven.
Het is maar zeer de vraag of ze het zo erg vinden om NI op te geven, als ze daarmee wat andere concessies (vooral op het gebied van financiën) binnen kunnen harken. Het is vooral een kwestie van gezichtsverlies.

Zo denk ik dat de EU best een concessie wil doen met de visgebieden, maar dat is voor de Engelse regering ook vooral een kwestie van marketing. Ze zijn er niet echt in geïnteresseerd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
SymbolicFrank schreef op dinsdag 8 december 2020 @ 16:45:
[...]

Het is maar zeer de vraag of ze het zo erg vinden om NI op te geven, als ze daarmee wat andere concessies (vooral op het gebied van financiën) binnen kunnen harken. Het is vooral een kwestie van gezichtsverlies.

Zo denk ik dat de EU best een concessie wil doen met de visgebieden, maar dat is voor de Engelse regering ook vooral een kwestie van marketing. Ze zijn er niet echt in geïnteresseerd.
Hoeveel concessie is het als je ondernemende burgers de quota opgekocht hebben 😎

En, ja, NI is een probleem om op te geven. Niet omdat men het wil, maar omdat het al verkocht is in de freeport agenda. En dat is een probleem. Zou opgelost kunnen worden, maar ja, Number 10 neemt de beslissingen niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
NMH schreef op dinsdag 8 december 2020 @ 16:27:
[...]

Kern van het probleem, je hebt een zone voor de deur wat zich aan geen enkel kader wenst te houden, behoudens might makes right.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bundin
  • Niet online
https://www.gov.uk/govern...-the-withdrawal-agreement
An agreement in principle has been found in the following areas, amongst others: Border Control Posts/Entry Points specifically for checks on animals, plants and derived products, export declarations, the supply of medicines, the supply of chilled meats, and other food products to supermarkets, and a clarification on the application of State aid under the terms of the Protocol.

...the exemption of agricultural and fish subsidies from State aid rules...

...the UK will withdraw clauses 44, 45 and 47 of the UK Internal Market Bill, and not introduce any similar provisions in the Taxation Bill...
Dus er wordt toch niet niet gemorreld aan het NI protocol, want er ligt een kakelvers (principe)akkoord over hoe de afspraken van bijna een jaar geleden nou eigenlijk moet worden geinterpreteerd.

NI blij, EU blij genoeg, UK kan doen alsof in de media. Ze zijn het eindelijk over iets echt groots eens! Klinkt super positief! En nu kan er ook na morgen onderhandeld worden, want artikelen 44-47 zijn de deur uit. Misschien komt er dus toch nog een deal.

Maar dit betekent dus ook dat No Deal veel gemakkelijker wordt. Hoe dan ook komt er geen NI conflict. Dat hete hangijzer is verwijderd, dus weer vol gas richting "taking back control". En cruciaal in dezen is dat de reputatie van de UK geen verdere schade oploopt en een toekomstig handelsverdrag met de regering Biden geen enorme deuk oploopt.

Persoonlijk zie ik deze deelovereenkomst en het bekendmaken van enkel overeenstemming op dit onderwerp als precursor voor een No Deal aankondiging later deze week. Ik ben benieuwd hoe jullie dit duiden: meer of minder kans op een deal na dit verhaal?

[ Voor 11% gewijzigd door Bundin op 08-12-2020 18:37 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Indoubt
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 19:39

Indoubt

Always be indoubt until sure

Laten we ook niet over het hoofd ien dat het de intentie is van de huidige regering om "freeports" te creëren. In principe heeft de staat dan geen controle, of heel beperkte, over wat daar gebeurt. In ieder geval zijn ze buiten het belasting regime.

Nu zijn er wel meer freeports in deze wereld en je vindt ze in de EU ook maar het is in het licht van alles wat er gebeurt wel een stevige anti-climax in het "taking back control"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

PSN

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Indoubt schreef op dinsdag 8 december 2020 @ 20:05:
Laten we ook niet over het hoofd ien dat het de intentie is van de huidige regering om "freeports" te creëren. In principe heeft de staat dan geen controle, of heel beperkte, over wat daar gebeurt. In ieder geval zijn ze buiten het belasting regime.

Nu zijn er wel meer freeports in deze wereld en je vindt ze in de EU ook maar het is in het licht van alles wat er gebeurt wel een stevige anti-climax in het "taking back control"
Heb je je nooit afgevraagd “control voor wie?” De Leave campagne heeft dat nooit uitgelegd of zelfs maar aangestipt. De lekken bij Palantir hebben duidelijk gemaakt dat in 2016 de marketing in de City al jaren dat wel deed. Property economics. Taking back control for the oligarch entrepreneurs.

Het freeport probleem is een gruwelijk probleem trouwens. Stel je voor dat je beperkt bent tot onderhandeling met een Britse overheid die dus geen mandaat heeft terwijl twee dozijn freeport zones & constructies doen wat ze willen en je kan ze op geen enkele wijze beperken.

Niet om bruut te zijn, maar in Duitsland en Frankrijk begrijpt men totaal niet waarom men in Den Haag niet staat te stuiteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-dark
Virtuozzo schreef op dinsdag 8 december 2020 @ 20:30:
[...]

Heb je je nooit afgevraagd “control voor wie?” De Leave campagne heeft dat nooit uitgelegd of zelfs maar aangestipt. De lekken bij Palantir hebben duidelijk gemaakt dat in 2016 de marketing in de City al jaren dat wel deed. Property economics. Taking back control for the oligarch entrepreneurs.

Het freeport probleem is een gruwelijk probleem trouwens. Stel je voor dat je beperkt bent tot onderhandeling met een Britse overheid die dus geen mandaat heeft terwijl twee dozijn freeport zones & constructies doen wat ze willen en je kan ze op geen enkele wijze beperken.

Niet om bruut te zijn, maar in Duitsland en Frankrijk begrijpt men totaal niet waarom men in Den Haag niet staat te stuiteren.
Den Haag is simpel, te weinig intelligentie om te snappen dat er ook aan Liberaal gedachtengoed grenzen zijn. Tot hier en niet verder.

Wat de Freeports betreft. Upgrade die eens naar versie 2.0
Waarom een kleine Freeport hebben als je ook een compleet dorp / stad tot freeport kan verklaren.
Doe eens gek en ga voor een stuk of 5.
Dat alles onder de noemer van broedplaats voor innovatieve ontwerpen. Ze betalen zich zelf door materiaal vanuit de rest van het UK te onttrekken. En worden ze te groot dan moeten ze zichzelf verplaatsen naar de reguliere UK.

Financiëel gezien in London wil je er ook een stuk of 3.
Zwitsers bankgeheim kopiëren en klaar.

Alleen voer je die strategie uit dan kom je uit op de situatie waar je geen regering meer hebt maar mega corporaties die regeren.

Als EU zijnde snap ik waarom men zo op non regressie hamert.

Acties:
  • +4 Henk 'm!
D-dark schreef op dinsdag 8 december 2020 @ 21:04:
[...]

Den Haag is simpel, te weinig intelligentie om te snappen dat er ook aan Liberaal gedachtengoed grenzen zijn. Tot hier en niet verder.

Wat de Freeports betreft. Upgrade die eens naar versie 2.0
Waarom een kleine Freeport hebben als je ook een compleet dorp / stad tot freeport kan verklaren.
Doe eens gek en ga voor een stuk of 5.
Dat alles onder de noemer van broedplaats voor innovatieve ontwerpen. Ze betalen zich zelf door materiaal vanuit de rest van het UK te onttrekken. En worden ze te groot dan moeten ze zichzelf verplaatsen naar de reguliere UK.

Financiëel gezien in London wil je er ook een stuk of 3.
Zwitsers bankgeheim kopiëren en klaar.

Alleen voer je die strategie uit dan kom je uit op de situatie waar je geen regering meer hebt maar mega corporaties die regeren.

Als EU zijnde snap ik waarom men zo op non regressie hamert.
Dat is al onderdeel van het concept. Sociale geografie inbegrepen, human resource reservoir dynamics e.d.

Zie de externe consultatie focus van Shanker Singham,

https://www.opendemocracy...led-access-to-government/

https://www.opendemocracy...exit-svengali-shanker-si/

https://www.opendemocracy...ng-brexit-influencing-ga/

https://www.opendemocracy...k-and-who-is-behind-them/

https://www.opendemocracy...hly-meetings-with-brexit/

https://www.opendemocracy...n-sheet-for-dirty-brexit/

https://www.taxresearch.o...se-still-organised-crime/

Voor diegene die nog twijfelt, https://www.gov.uk/govern...ss-opens-for-applications

Ja, het bieden is open. https://www.gov.uk/govern...eports-bidding-prospectus

Nogmaals, het bid proces is open en actief. Tot zover dus het geraaskal van Gove van "alles komt goed hoor, we houden ons aan de regels!"

[ Voor 38% gewijzigd door Virtuozzo op 08-12-2020 21:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mekkieboek
YakuzA schreef op dinsdag 8 december 2020 @ 20:29:
[...]

En de eigenaar van Rolls-Royce is?
Het is nog altijd een Brits bedrijf. Zie de wiki pagina.
(niet te verwarren met het gelijknamige auto merk).

|       |       |   ·  |     |  ·  |    |  · |    | · |   |   | : |  |  |·| |·| |·| |·|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SymbolicFrank
mekkieboek schreef op dinsdag 8 december 2020 @ 21:35:
[...]

Ik heb een paar jaar geleden een documentaire gezien over hoe ze die turbines maken. Het is vreemd genoeg nog een heel manueel proces. De meeste onderdelen worden met de hand gemaakt.

Nou is de markt vrij klein (nu helemaal) en de initiële investering groot, maar zodra iemand daar een moderne fabriek voor uit de grond stampt, zal het snel bergafwaarts gaan. Er is ook al een groot probleem met de moderne Trent 1000, dus het ziet er niet goed uit.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mekkieboek
SymbolicFrank schreef op dinsdag 8 december 2020 @ 21:44:
Ik heb een paar jaar geleden een documentaire gezien over hoe ze die turbines maken. Het is vreemd genoeg nog een heel manueel proces. De meeste onderdelen worden met de hand gemaakt.
offtopic:
Het is een relatief kleine markt (er zijn wat? 30k .. 40k psg vliegtuigen in de wereld) en de motoren hebben een relatief lange levenduur én ze zijn absurd duur. Mss dat door die combinatie een robot productielijn niet economisch haalbaar is.
Maar het is wel redelijk high tech (b.v. compressorblades van titanium met inwendige kanaaltjes voor aircooling, en toch bestand tegen enorme rotatiesnelheid en daarbij met variabele aansnijhoek, zie AgentJayZ op youtube voor alle ranzige tech-details :) ).

Het is denkbaar dat veel is dichtgetimmerd met patenten :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Killjoy
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21:30

Killjoy

Klingon lawn products

De geestelijk opvolger van de Landrover Defender, de Grenadier, had het automobiele symbool van het succes van Brexit moeten worden. Nu wordt het ding ontworpen door Duitsers en gebouwd in Frankrijk in een voormalige fabriek van Mercedes.

https://www.theguardian.c...-rover-defender-in-france

Het is den ambtenaar verboden gedurende den werktijd alcoholhoudende dranken te gebruiken, bij zich te hebben of in de dienstlokalen te bewaren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

mekkieboek schreef op dinsdag 8 december 2020 @ 21:35:
[...]

Zag het idd. Wist niet dat dat onderdeel af was gesplitst en Brits was gebleven :)

PSN

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SkiFan
Killjoy schreef op dinsdag 8 december 2020 @ 22:12:
De geestelijk opvolger van de Landrover Defender, de Grenadier, had het automobiele symbool van het succes van Brexit moeten worden. Nu wordt het ding ontworpen door Duitsers en gebouwd in Frankrijk in een voormalige fabriek van Mercedes.

https://www.theguardian.c...-rover-defender-in-france
Yup, en de ironie wil dat Ratcliffe samen met Dyson een van de grootste financiers van de campagne was. Ratcliffe is m afgetaaid naar Monaco, Dyson heeft zojuist het duurste appartement in Singapore gekocht. Helemaal in lijn met het hun financiën in offshore-havens onderbrengen en dus compleet in lijn met het free-ports idee.

Dit soort personen moeten tot op de laatste cent onteigend en kaalgeplukt worden. Tuig van de riggel noemen we dat in gewoon Nederlands.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SymbolicFrank
Virtuozzo schreef op dinsdag 8 december 2020 @ 21:11:
Voor diegene die nog twijfelt, https://www.gov.uk/govern...ss-opens-for-applications

Ja, het bieden is open. https://www.gov.uk/govern...eports-bidding-prospectus

Nogmaals, het bid proces is open en actief. Tot zover dus het geraaskal van Gove van "alles komt goed hoor, we houden ons aan de regels!"
Wow, dit had ik gemist. Ze zijn dus eigenlijk begonnen het grondgebied waarover ze regeren te verkopen, zodat de kopers er onafhankelijke stadsstaatjes van kunnen maken. DÁT is pas privatiseren en je eigen bevolking onder de trein gooien.

En je insinueert dus, dat ze dat in Den Haag eigenlijk wel een heel goed idee vinden...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Indoubt
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 19:39

Indoubt

Always be indoubt until sure

Virtuozzo schreef op dinsdag 8 december 2020 @ 20:30:
[...]

Eigenlijk had ik gehoopt dat die Duitsers en Fransen het dan goed zouden uitleggen aan die Nederlanders maar ik begrijp uit je woorden dat het ijdele hoop is dat we het in de Nedrelandse politiek oppakken cq zelfs ook maar begrijpen

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• theturtle
Indoubt schreef op woensdag 9 december 2020 @ 10:22:
[...]
Eigenlijk had ik gehoopt dat die Duitsers en Fransen het dan goed zouden uitleggen aan die Nederlanders maar ik begrijp uit je woorden dat het ijdele hoop is dat we het in de Nedrelandse politiek oppakken cq zelfs ook maar begrijpen
O, maar we begrijpen het prima in de Nederlandse politiek hoor. De partij die de grootste banden heeft met de grote (ABDUP) bedrijven zorgt er door middel van korte termijnen voor haar politici (max. 2 termijnen kamer hé) wel voor dat er geen kennis opgebouwd kan worden buiten de lobbytanks. En voorlichting aan de kiezers wordt zo veel mogelijk beperkt (door bezuinigingen publieke omroep en focus op brood en spelen).

We zijn wat dat betreft al verder heen dan je denkt. Als je het maar wilt zien.

(On topic: is er al iets uitgelekt over het menu voor het diner vanavond? Cake als toetje?)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Helixes
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 23:30
theturtle schreef op woensdag 9 december 2020 @ 10:38:
We zijn wat dat betreft al verder heen dan je denkt. Als je het maar wilt zien.
... is ongeveer de meest conspiratoire opmerking die je maar kunt maken :Y)

License to use this text for use in LLM-related products and services can be purchased for €1.000

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• aicaramba
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 05-09 07:40
Helixes schreef op woensdag 9 december 2020 @ 10:44:
[...]

Nee serieus. Doe je eigen onderzoek!

staat ook hoog op het lijstje :+

CS:GO Stats | DotA 2 Stats | iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freak187
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 00:10

Freak187

geen

SymbolicFrank schreef op dinsdag 8 december 2020 @ 21:44:
[...]

Nou is de markt vrij klein (nu helemaal) en de initiële investering groot, maar zodra iemand daar een moderne fabriek voor uit de grond stampt, zal het snel bergafwaarts gaan. Er is ook al een groot probleem met de moderne Trent 1000, dus het ziet er niet goed uit.
Het assembleren van vliegtuigmotoren is handwerk, de onderdelen maken gebeurt machinaal. Single crystal turbinebladen maken doe je niet handmatig.

RR is 1 van de 2 grote spelers op deze markt, de andere grote speler is General Electric. De markt is wel degelijk groot en enorm waardevol. Ook voornamelijk in de 'after market', daarmee bedoelende onderhoud en onderdelen.
Dit is een van de bedrijven die wel degelijk een asset is voor de UK.

Kia Niro-EV 2024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theturtle
Helixes schreef op woensdag 9 december 2020 @ 10:44:
[...]
Sorry. Ik was de nudge,nudge,wink,wink vergeten O-) O-) O-) .

Als er trouwens iemand nog Trade Commissioner wil worden voor de UK is de vacature hier. Standplaats Milaan, om de een of andere vage reden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Indoubt schreef op woensdag 9 december 2020 @ 10:22:
[...]

Tot in den treure geprobeerd. Het komt niet aan. Vaak letterlijk, via de structuren van externe consultatie en dienstverlening die communicatie en informatiestromen verzorgen. Maar bovenal is er sprake van een enorme kloof van aangeleerd perspectief. Simplistisch gesteld, Nederland is opmerkelijk neo-klassiek gelovig. Het is alsof je met een equivalent van de Curie probeert te communiceren.

Puur het concept van niet bankieren op een typisch Angelsaksisch fenomeen, normatieve waarden. De boodschap dat er aantoonbaar niet op te bankieren is komt niet aan. Je zou zeggen dat na vier jaar Trump en al die jaren van Brexit drama men wakker wordt, maar nee dus. Het komt gewoon niet aan.

Merkel is er duidelijk bij, zie bijvoorbeeld https://www.theguardian.c...o-be-resolved-says-merkel - maar de gemiddelde Nederlandse politiek is onbewust extreem Angelsaksisch geworden. Men ziet en hoort dit wel, maar ja, er is nul resonantie want het idee van formele regels is eng. - ga zo door, het is een flinke lijst van onbegrip.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SymbolicFrank
Staan Nederlandse vrijhavens al op de politieke agenda in Den Haag?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SkiFan
Freak187 schreef op woensdag 9 december 2020 @ 11:09:
[...]

Het assembleren van vliegtuigmotoren is handwerk, de onderdelen maken gebeurt machinaal. Single crystal turbinebladen maken doe je niet handmatig.

RR is 1 van de 2 grote spelers op deze markt, de andere grote speler is General Electric. De markt is wel degelijk groot en enorm waardevol. Ook voornamelijk in de 'after market', daarmee bedoelende onderhoud en onderdelen.
Dit is een van de bedrijven die wel degelijk een asset is voor de UK.
En toch kunnen die Britten geen motor bouwen zonder de Nederlanders. Kijk maar eens wat Eldim doet. Ja, inmiddels Zwitsers, maar de kennis van boren zit wel degelijk gewoon in NL. En zo is iedereen van iedereen afhankelijk in deze moderne wereld.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
SymbolicFrank schreef op woensdag 9 december 2020 @ 12:32:
Staan Nederlandse vrijhavens al op de politieke agenda in Den Haag?
Eerst districten en verwijdering resterende mechanismen van nivellering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
SkiFan schreef op woensdag 9 december 2020 @ 14:49:
[...]

En toch kunnen die Britten geen motor bouwen zonder de Nederlanders. Kijk maar eens wat Eldim doet. Ja, inmiddels Zwitsers, maar de kennis van boren zit wel degelijk gewoon in NL. En zo is iedereen van iedereen afhankelijk in deze moderne wereld.
Interdependentie is een taboe in het VK. Exceptionalism.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SkiFan
Virtuozzo schreef op woensdag 9 december 2020 @ 15:12:
[...]

Interdependentie is een taboe in het VK. Exceptionalism.
Zonder ventilatiekanalen gaan die rotorbladen inderdaad exceptioneel snel een vastloper veroorzaken.... :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• theturtle
theturtle schreef op woensdag 9 december 2020 @ 10:38:
[...]
(On topic: is er al iets uitgelekt over het menu voor het diner vanavond? Cake als toetje?)
Voor de geïnteresseerden in dit non-nieuws:

Pompoensoep, coquilles
Gestoomde tarbot, aardappelpuree met wasabi en groenten
Pavlova met exotisch fruit, kokossorbet

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D-dark
theturtle schreef op woensdag 9 december 2020 @ 21:56:
[...]

Voor de geïnteresseerden in dit non-nieuws:

Pompoensoep, coquilles
Gestoomde tarbot, aardappelpuree met wasabi en groenten
Pavlova met exotisch fruit, kokossorbet
Voorgerecht en Hoofdgerecht subtiel zoals verwacht. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theturtle
D-dark schreef op woensdag 9 december 2020 @ 22:13:
[...]
Voorgerecht en Hoofdgerecht subtiel zoals verwacht. ;)
“For what it's worth Cuisine du Monde (online) gives this background: In 1934 Herbert Sachse the chef at the Hotel Esplanade in Perth Western Australia presented a new cake he named Pavlova because it was as light as Pavlova. “

Cake als toet. Australische cake. Ook subtiel als een blok beton.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• D-dark
theturtle schreef op woensdag 9 december 2020 @ 22:57:
[...]

“For what it's worth Cuisine du Monde (online) gives this background: In 1934 Herbert Sachse the chef at the Hotel Esplanade in Perth Western Australia presented a new cake he named Pavlova because it was as light as Pavlova. “

Cake als toet. Australische cake. Ook subtiel als een blok beton.
Dat maakt het een mooie mix

Voorgerecht met een recente vis oorlog tussen Frankrijk en de UK
Hoofdgerecht met een vis die alleen in de EU wordt gegeten en de Britten niet interesseert.
Toetje met een snufje Australië om het toch wat werelds te geven. WTO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
Totaal OT maar hoe kom je erbij dat de Britten niet geïnteresseerd zijn in turbot? Is een hoog aangeschreven vis, staat in de pikorde nog boven Dover Sole notabene. Alleen in de betere restaurants te krijgen, zeker geen pub grub, maar ik heb het vaak genoeg op het menu gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Een vis met graten, in de hoop dat er eentje blijft steken in de keel van Boris? :p

Het VK heeft nog vier dagen om toe te geven, de EU heeft nog 4 dagen om een manier te vinden die het niet teveel op een afgang van het VK laat lijken.

• polthemol
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 21:07

polthemol

Moderator General Chat
gambieter schreef op woensdag 9 december 2020 @ 23:50:
Een vis met graten, in de hoop dat er eentje blijft steken in de keel van Boris? :p

Het VK heeft nog vier dagen om toe te geven, de EU heeft nog 4 dagen om een manier te vinden die het niet teveel op een afgang van het VK laat lijken.
of men is beide al lang klaar en begint nu met een mexican standoff-variant: de eerste die knippert is de schuldige en politiek gezien is dat iets wat Johnson absoluut niet wil: verantwoordelijk zijn voor iets of schuld moeten opnemen voor iets wat niet gunstig is.

Ik denk dat de EU netjes door blijft gaan met zeggen dat men altijd wil praten en men keer op keer de Britten ook zal ontvangen voor gesprekken/onderhandelingen, tot op de allerlaatste seconde. Als 2020 voorbij is, zullen Britse handelsdelegaties nog altijd welkom zijn in Brussel, maar de eisen zullen niet veranderen.

Nunc purus risus, volutpat sagittis, lobortis at, dignissim sed, sapien

• SkiFan
@polthemol Ik vermoed dat de eisen alleen maar omhoog gaan vanwege het afwezig zijn van urgentie vanaf dat moment. Tijd werkt niet in het voordeel van het VK.

De EU is een dusdanig grote economische macht dat het VK zich uiteindelijk maar naar onze kant van de plas te schikken heeft. Als alle kikkertjes in de pan blijven zitten, en daar lijkt het vooralsnog wel op, heeft het VK geen alternatief.

Het grote herschikkingsplan wat ze hadden zie ik vooralsnog eindigen in splendid isolation en het schot in de eigen voet.

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Kicking the ball:
https://ec.europa.eu/comm...rner/detail/en/IP_20_2368
The Commission is therefore putting forward today four contingency measures to mitigate some of the significant disruptions that will occur on 1 January in case a deal with the UK is not yet in place:

Basic air connectivity:
A proposal for a Regulation to ensure the provision of certain air services between the UK and the EU for 6 months, provided the UK ensures the same.
Aviation safety:
A proposal for a Regulation ensuring that various safety certificates for products can continue to be used in EU aircraft without disruption, thereby avoiding the grounding of EU aircraft.
Basic road connectivity:
A proposal for a Regulation covering basic connectivity with regard to both road freight, and road passenger transport for 6 months, provided the UK assures the same to EU hauliers.
Fisheries:
A proposal for a Regulation to create the appropriate legal framework until 31 December 2021, or until a fisheries agreement with the UK has been concluded – whichever date is earlier – for continued reciprocal access by EU and UK vessels to each other's waters after 31 December 2020. In order to guarantee the sustainability of fisheries and in light of the importance of fisheries for the economic livelihood of many communities, it is necessary to facilitate the procedures of authorisation of fishing vessels.

[ Voor 89% gewijzigd door YakuzA op 10-12-2020 11:43 ]

PSN

• ph4ge
  • Laatst online: 20:29
Je kan zeggen wat je wil, maar het Brexit team heeft zn marketing nog steeds prima op orde. De term Project Fear was buitengewoon effectief in aanloop naar het referendum en tijdens de verkiezingen, en nu wordt iedere die kritiek op de Brexit onderhandelingen en de voorbereidingen weggezet als het ondermijnen van de onderhandelingspositie. Zulke labels lijken mij heel lastig om te overkomen voor de Britten die geen Brexit willen of zich zorgen maken over wat er over 3 weken gebeuren gaat.

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

• polthemol
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 21:07

polthemol

Moderator General Chat
ph4ge schreef op donderdag 10 december 2020 @ 11:57:
Je kan zeggen wat je wil, maar het Brexit team heeft zn marketing nog steeds prima op orde. De term Project Fear was buitengewoon effectief in aanloop naar het referendum en tijdens de verkiezingen, en nu wordt iedere die kritiek op de Brexit onderhandelingen en de voorbereidingen weggezet als het ondermijnen van de onderhandelingspositie. Zulke labels lijken mij heel lastig om te overkomen voor de Britten die geen Brexit willen of zich zorgen maken over wat er over 3 weken gebeuren gaat.
wat is je definitie van marketing prima op orde? :) Dankzij het districtensysteem hebben ze eenzelfde probleem als in de VS: disproportionele vertegenwoordiging en een regering die de oppositie totaal kan negeren en elk tegenargument wegvegen met 'project fear!!!!!!'.

Ik denk niet dat het dus echt marketing is, er is geen enkele noodzaak voor Johson en consorten om iets anders te roepen dan 'project fear!'. Het valt ook in lijn met gedrag van andere populisten die aan de macht zijn: altijd naar een zondebok wijzen in plaats van argumentatie.

Nunc purus risus, volutpat sagittis, lobortis at, dignissim sed, sapien

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

ph4ge schreef op donderdag 10 december 2020 @ 11:57:
Momenteel zijn allerlei minkukels bezig met artikelen te schrijven dat het falen van de onderhandelingen de schuld is van "Hard Remainers", want er was zogenaamd een Soft Brexit mogelijk. Alleen is dat nooit op het menu geweest, want zelfs EFTA werd al gelijk door Theresa May in haar Lancaster speech afgeschoten met haar rode lijnen en het absoluut afwijzen van Freedom of Movement. Oftewel: als de EU geen zondebok meer is, dan vast een andere categorie aanboren.

Men mag ook niet blijven wijzen op de vele blunders en kwaadaardige acties van de Brexit <bleeps>:

Mensen zijn zich aan het indekken richting een "Ich habe es nicht gewusst". We did tell them so, en ze proberen elke verantwoordelijkheid voor hun xenofobie, kwaadaardigheid, stompzinnigheid en domheid te vermijden. Ik ben niet triomfantelijk, ik ben heel erg boos.

• Dr. Strangelove
Dat is een lastig artikel voor Remainers maar ik ben het er wel mee eens. Met 'I told you so' ga je de slag niet winnen als Remainer. Dat is nu al vier jaar glashelder. Beter vooruitkijken naar hoe je uit de puinhopen die er gaan komen wat beters bouwt en een alternatief bieden dat Brexit als feit accepteert maar tegelijk de incompetentie van de Tories aankaart.
What Remainers cannot do is keep fighting the last war. The battle of Brexit is over and that must be recognised before the battle for a better Britain can be rejoined.

• Joris748
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 00:13
Waarom houdt de EC zo vast aan het delen van viswateren, terwijl de UK vissers nauwelijks aan ‘onze’ kant vissen?

Dat heeft toch niets te maken met basisprincipes van de EU?

The choice is simple – do you do it in this life, or the next? In case of the former, why wait?

Pagina: 1 ... 17 ... 53 Laatste