Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:49

franssie

Save the albatross

gambieter schreef op donderdag 29 oktober 2020 @ 18:08:
<>
Moet ik mijn synoniemenboek gaan opzoeken...
https://www.mijnwoordenboek.nl/puzzelwoordenboek/ruine/1/1

"Overblijfsel" heb ik dacht ik nog niet zien langskomen ;)
In de persoonlijke vorm kan overschot ook ...

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nou ja, beter “overschot” dan “uitschot” zoals bij de Tories. Goed, ik heb het weer gehad voor vandaag. Britse politiek, buik vol.

Het is lood om oud ijzer geworden daar.

Populisme: de weigering van complexiteit en de poging om simplistische antwoorden te formuleren op ingewikkelde vraagstukken middels gebruik van elke mogelijke prikkel van gedrag - i.p.v. moeite te doen voor gezonde participatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bundin
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Tl;dr: people suck, politics as well. Waarschuwing: hierna volgt welgemeend cynisme.

Heh, noem één politiek bestel met een economie in de top 100 waarvan de meerderheid van de partijen zich daadwerkelijk primair inzetten voor het belang van het gebied dat eronder valt en niet voor de eigen positie en daarmee samenhangende invloed/perks/monetair gewin.

Als je geluk hebt, is het algemeen belang secundair, maar ook dan mag je je in je handjes knijpen. De UK en USA springen er in de media uit, maar binnen de EU zijn ook genoeg voorbeelden. En daar gaan we vooral niks aan doen want das politiek niet opportuun. Dus fijn veroordelen van achter het spreekgestoelte en dan is het klaar. Want anders wordt 't zo ongezellig. Dat de PiS en Fidesz de rechtstaat uithollen is dan maar zo. De geloofwaardigheid is wat mij betreft naderend aan nul. Maar wat kan je verwachten van een club die vergaderen in Straatsburg niet afgeschaft krijgen, al kost 't miljoenen en is het enorm schadelijke propaganda voor anti-EU groeperingen.

Dus ja, Putin en Xi kijken hoe het ontwikkelde westen zichzelf prima naar de tering helpt en lachen zich de ballen uit hun broek. Nu de UK, straks de rest. En wanneer het klimaat echt een issue wordt, wordt het iedereen voor zichzelf en jammer voor de rest.

[ Voor 8% gewijzigd door Bundin op 29-10-2020 19:45 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Killjoy
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21:35

Killjoy

Klingon lawn products

Virtuozzo schreef op donderdag 29 oktober 2020 @ 17:52:
Labour was al niet onbestuurbaar en kapot?
Nee. Wel gebroken en gezonken, maar de zeebodem is nog niet bereikt. Titanic scenario, zeg maar. In meerdere opzichten.

Het is den ambtenaar verboden gedurende den werktijd alcoholhoudende dranken te gebruiken, bij zich te hebben of in de dienstlokalen te bewaren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defiant
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 01:34

defiant

Moderator General Chat
Momentum (en dus Corbyn) en de tactiek van entryism is het bewijs dat je moeilijk een partij revolutie kan veroorzaken als je geen significante steun hebt in de maatschappij en kiezers. Bij succesvolle pogingen bij de republikeinse partij in de VS met de tea party of de evangelisten was achterban al rijp gemaakt en gemasseerd door fox news en talk radio zodat toen de overname begon het eigenlijk al direct aansloeg bij de achterban.

Bij momentum (en veel andere klassiek linkse partijen) heerst het idee dat de steun voor links beleid impliciet aanwezig is en het alleen ontbreekt aan partij die ook daadwerkelijk de optie biedt. Een blik op het continent waarbij in bijna elk land linkse partijen in de touwen liggen had ze al wakker moeten schudden.

"When I am weaker than you I ask you for freedom because that is according to your principles; when I am stronger than you I take away your freedom because that is according to my principles"- Frank Herbert

Acties:
  • 0 Henk 'm!
defiant schreef op donderdag 29 oktober 2020 @ 22:55:
Momentum (en dus Corbyn) en de tactiek van entryism is het bewijs dat je moeilijk een partij revolutie kan veroorzaken als je geen significante steun hebt in de maatschappij en kiezers. Bij succesvolle pogingen bij de republikeinse partij in de VS met de tea party of de evangelisten was achterban al rijp gemaakt en gemasseerd door fox news en talk radio zodat toen de overname begon het eigenlijk al direct aansloeg bij de achterban.

Bij momentum (en veel andere klassiek linkse partijen) heerst het idee dat de steun voor links beleid impliciet aanwezig is en het alleen ontbreekt aan partij die ook daadwerkelijk de optie biedt. Een blik op het continent waarbij in bijna elk land linkse partijen in de touwen liggen had ze al wakker moeten schudden.
Wakker is men vooralsnog nergens. Niet-conservatieve politiek blijft de facto reactief binnen niet zelfstandig geschapen kaders met ook nog eens beperkt bereik.

Ik moet hierbij toch denken aan een ietwat ruw gesimplificeerde uitspraak:

Progressieven proberen elk werk te doen, conservatieven doen enkel marketing. Welke optie levert bij politiek gedrag het bredere resultaat op?

Populisme: de weigering van complexiteit en de poging om simplistische antwoorden te formuleren op ingewikkelde vraagstukken middels gebruik van elke mogelijke prikkel van gedrag - i.p.v. moeite te doen voor gezonde participatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

defiant schreef op donderdag 29 oktober 2020 @ 22:55:

Nee, het is nog erger, het is een soort cult. Het gaat ze bij Momentum e.d. om ideologische puurheid: het is totaal niet belangrijk om wat te doen of te bereiken, het gaat erom dat je zuiver bent (in hun ogen). Het zijn fundamentalisten die liever afbreken als het niet 100% gaat zoals zij het willen en iedereen die niet in hun straatje past wordt meedogenloos aangevallen. En weggaan of nuanceren, dan lig je eruit.

Ze zijn echt niet slimmer dan de gemiddelde brexit-aanhanger, maar nog minder effectief.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
"If I cannot have my cake the right way I will not have any cake at all, and I will destroy the kitchen".

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ZenTex
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 20-09 03:46

ZenTex

Doet maar wat.

Virtuozzo schreef op donderdag 29 oktober 2020 @ 18:02:
[...]

😎 Hoe zou je het nu omschrijven dan, van wrak naar ruïne? 😎
Flotsam een optie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wilke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:19
Virtuozzo schreef op donderdag 29 oktober 2020 @ 23:17:
Ik moet hierbij toch denken aan een ietwat ruw gesimplificeerde uitspraak:

Progressieven proberen elk werk te doen, conservatieven doen enkel marketing. Welke optie levert bij politiek gedrag het bredere resultaat op?
En waar kom je uit als je dat lijntje doortrekt? Hoe ver kun je gaan voordat mensen door de marketing heen prikken?

https://www.theverge.com/...onsin-jobs-loophole-trump

Niet in de UK, maar zelfs met wat je denkt te weten over hoe het toegaat, ontluisterend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Wilke schreef op vrijdag 30 oktober 2020 @ 06:51:
[...]

En waar kom je uit als je dat lijntje doortrekt? Hoe ver kun je gaan voordat mensen door de marketing heen prikken?

https://www.theverge.com/...onsin-jobs-loophole-trump

Niet in de UK, maar zelfs met wat je denkt te weten over hoe het toegaat, ontluisterend.
Eindeloos ver. People are programmable. Individu volgt op groep. Cognitieve bias doet de rest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alienfruit
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 01:32

alienfruit

the alien you never expected

Nu is het alweer November.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

offtopic:
November

Het regent en het is november
Weer keert het najaar en belaagt
Het hart, dat droef, maar steeds gewender,
Zijn heimelijke pijnen draagt.

En in de kamer, waar gelaten
Het daaglijks leven wordt verricht,
schijnt uit de troosteloze straten
Een ongekleurd namiddaglicht.

De jaren gaan zoals zij gingen,
Er is alengs geen onderscheid
Meer tussen dove erinneringen
En wat geleefd wordt en verbeid.

Verloren zijn de prille wegen
Om te ontkomen aan de tijd;
Altijd november, altijd regen,
Altijd dit lege hart, altijd.

J.C. Bloem

Kon het niet nalaten maar ergens treft het mij hier.

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Positief bekijken, het is pas 2020.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMH
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 01:37

NMH

Moderator General Chat
En weer een "harde" deadline (31 oktober) die stilletjes voorbij is gegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eric.1
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 19-09 17:03
Hoeveel tijd is er überhaupt nog om een deal te regelen incl goedkeuring 27 landen, EU Council en eventuele implementatie ervan? 2 maanden lijkt me toch aardig krap. Al heb ik ook vernomen dat BoJo de verkiezingen in de VS afwacht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-dark
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 20:30
eric.1 schreef op maandag 2 november 2020 @ 10:53:
Hoeveel tijd is er überhaupt nog om een deal te regelen incl goedkeuring 27 landen, EU Council en eventuele implementatie ervan? 2 maanden lijkt me toch aardig krap. Al heb ik ook vernomen dat BoJo de verkiezingen in de VS afwacht...
Zou net moeten kunnen als er rond 15 november een versie op tafel ligt.
Dat wordt dan wel een minimale overeenkomst.

Wat betreft verkiezingen VS.
Indien Trump wint, dan vermoedelijk voor No Deal gaan en NHS + voedselstandaard opofferen.
Indien Biden wint, overeenkomst met de EU en later gaan voor overeenkomende voeldselstandaarden.

[ Voor 19% gewijzigd door D-dark op 02-11-2020 11:01 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SymbolicFrank
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 14-07-2021
Behalve als ze de hele Brexit terugdraaien, is er in ieder geval geen tijd meer om nog een overeenkomst te maken die een grens voorkomt.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Indoubt
  • Laatst online: 20-09 12:16

Indoubt

Always be indoubt until sure

SymbolicFrank schreef op maandag 2 november 2020 @ 11:01:
Behalve als ze de hele Brexit terugdraaien, is er in ieder geval geen tijd meer om nog een overeenkomst te maken die een grens voorkomt.
Die kans lijkt me nagenoeg nul. Als kijkt naar de opstelling van de Britten en hoe vast ze zitten in hun eigen verhaal dan gaat dat niet gebeuren.

De vraag is zelfs of de EU dat nog wil. Als de Britten het voor de buhne en voor intern gebruik hebben gedaan en nu terug willen is er in de EU nogal wat schade ontstaan. Denk dat die eerst even op tafel komt dan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alienfruit

alienfruit

Oh, er was een deadline op 31 Oktober? Er niet echt veel nieuws over Brexit. Misschien zijn ze ook te druk bezig met de Coronavirus hier in VK. Hoe kan Boris wachten tot de uitslag? Ik krijg het idee dat die echt onbeslist is en veel rechtszaken zullen zijn in Amerika.

Maar goed, het lijkt mij niet een goed plan om de EU overeenkomst door de verschillende parlementen van de 27 landen te drukken. Zonder het eens grondig te lezen. Anders krijg je hetzelfde als de Torries in VK ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 21:27
eric.1 schreef op maandag 2 november 2020 @ 10:53:
Hoeveel tijd is er überhaupt nog om een deal te regelen incl goedkeuring 27 landen, EU Council en eventuele implementatie ervan?
Het is een deadline. Ik weet niet hoe het bij jou op het werk gaat, maar bij mij: deadlines zijn flexibel en kunnen verzet worden als beide partijen accoord gaan.

Zo ook hier. Europa zal nog steeds wel baat hebben bij een zinnig handelsaccoord zo lang er niet onredelijk water bij de wijn gedaan hoeft te worden. Als ze op 31 december ineens perspectief zien voor zo'n accoord, dan kan elke deadline verzet worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eric.1
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 19-09 17:03
vanaalten schreef op maandag 2 november 2020 @ 12:56:
[...]

Het is een deadline. Ik weet niet hoe het bij jou op het werk gaat, maar bij mij: deadlines zijn flexibel en kunnen verzet worden als beide partijen accoord gaan.

Zo ook hier. Europa zal nog steeds wel baat hebben bij een zinnig handelsaccoord zo lang er niet onredelijk water bij de wijn gedaan hoeft te worden. Als ze op 31 december ineens perspectief zien voor zo'n accoord, dan kan elke deadline verzet worden.
Och ja, onze deadlines zijn op zich rekbaar. Maar goed, de deadlines waar ik mee werk staan ook niet verankerd in een wet. Er is heel specifiek voor gekozen om hier géén verlenging voor te vragen, ergens in de zomer.

En een wet aanpassen, dat kost hoe dan ook tijd. Als ze dit de 31e inzien, dan lijkt me dat simpelweg te laat. Bij mijn weten waren alle deadlines flexibel, maar deze is vooralsnog erg definitief.
Terugdraaien? Ze zijn al uit de EU. Moeten ze dan niet gewoon de toetredingsprocedure doorlopen?

[ Voor 15% gewijzigd door eric.1 op 02-11-2020 13:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bkor
  • Niet online
alienfruit schreef op maandag 2 november 2020 @ 12:36:
Oh, er was een deadline op 31 Oktober?
De 31 oktober datum is de datum waarbij de ingangsdatum van 1 januari 2021 waarschijnlijk nog gehaald kan worden. Na 31 oktober is dat niet meer zeker. Oftewel, er is nu een (grotere) kans dat een akkoord pas na 1 januari in zal gaan.

31 oktober moet je niet zien als een uiterste datum voor een akkoord, dat kan altijd, ook ergens in 2021, 2022, etc.
Hoe kan Boris wachten tot de uitslag?
Boris Johnson heeft vele deadlines verteld. Deze zijn allemaal verlopen zonder echte gevolgen.
Maar goed, het lijkt mij niet een goed plan om de EU overeenkomst door de verschillende parlementen van de 27 landen te drukken. Zonder het eens grondig te lezen. Anders krijg je hetzelfde als de Torries in VK ;)
Het ligt natuurlijk aan het land. Nederland zal het mogelijk erdoorheen jagen. Frankrijk misschien juist weer niet. Hongarije/Polen, misschien gebruiken ze de haast om meer uit de EU te krijgen, etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Indoubt schreef op maandag 2 november 2020 @ 11:10:
[...]

Die kans lijkt me nagenoeg nul. Als kijkt naar de opstelling van de Britten en hoe vast ze zitten in hun eigen verhaal dan gaat dat niet gebeuren.

De vraag is zelfs of de EU dat nog wil. Als de Britten het voor de buhne en voor intern gebruik hebben gedaan en nu terug willen is er in de EU nogal wat schade ontstaan. Denk dat die eerst even op tafel komt dan.
Er is slechts een lidstaat die dat prima zou vinden. Al de rest vertrouwt de Engelsen pur sang niet meer. Er is wel breed besef van de noodzaak van relaties en gedeelde belangen, maar welke vorm de relate zal krijgen is volledig afhankelijk van herstel van vertrouwen. En dat, tja, men is het punt ver voorbij waar woorden dat kunnen verzorgen. Zelfs handelen is problematisch. Garanties, sancties.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bwerg
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online

bwerg

Internettrol

vanaalten schreef op maandag 2 november 2020 @ 12:56:
[...]

Ik weet niet hoet het bij jou op je werk gaat, maar bij mij: als een deadline tig keer verzet is zonder dat er merkbare voorgang is, gaan we even een grondige analyse doen van waarom het niet opschiet en gaan we even her-evalueren of het gekozen pad wel haalbaar en juist is, en of er eigenlijk wel draagvlak voor is.

Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Voortbordurend op de WA komt de grens de facto in de Ierse zee te liggen bij een no deal voor zover ik dacht?

https://ec.europa.eu/comm...er/detail/en/qanda_20_104
Article VII
Does this protect the EU's Single Market?

The Protocol on Ireland / Northern Ireland is a fully legally operative solution that avoids a hard border on the island of Ireland, protects the all-island economy and the Good Friday (Belfast) Agreement in all its dimensions, and safeguards the integrity of the Single Market. Northern Ireland will continue to apply the Union's Customs Code and will remain aligned to relevant rules of the Single Market needed to avoid a hard border on the island of Ireland.

The necessary checks and controls will take place on goods entering Northern Ireland from the rest of the United Kingdom, including for example, Border Inspection Posts to ensure that the necessary sanitary and phyto-sanitary (“SPS”) controls are carried out.

UK authorities will implement and apply the provisions of Union law that the Protocol makes applicable in the United Kingdom in respect of Northern Ireland. Therefore, all checks will be carried out by UK authorities, with appropriate supervisory and enforcement mechanisms for the EU.

[ Voor 56% gewijzigd door YakuzA op 02-11-2020 14:11 ]

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Indoubt

Indoubt

Niet alle deadlines kunnen worden verzet zonder gevolgen. Misschien dat dat in de politiek vaak zo is maar in het echte leven gaat het vaak niet zomaar.

Denk aan een shutdown van een fabriek die normaal 24/7/365 draait. Mis je het window in de shutdown dan kan dat serieuze gevolgen hebben zoals niet kunnen starten van de fabriek. Zo zijn er nog wel meer voorbeelden te geven van situaties waarbij het niet halen van een deadline gevolgen heeft.

Bij de Brexit maakt het niet zo veel uit. In principe is 1 jan 2021 de datum waarop de transitieperiode voorbij is. Dat betekend een aantal zaken zoals bijvoorbeeld grenscontroles en douane formaliteiten. DIe zijn er zowel met als zonder deal. Het verschil zit hem in de invoertarieven: met een handelsdeal kan het eventueel tariefvrij, zonder deal gaat het op WTO tarieven.

Uiteraard zijn er nog veel meer zaken die een rol spelen. Ik verwacht dat er zonder deal ook nog gehandeld zal worden alleen minder (en sommige dingen misschien niet zoals verse, niet ingevroren, vis)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 07:03
Die hele onderhandelingsdiscussie over Brexit doet me denken aan een scene uit The Thick of It, waar de minister per ongeluk een policy heeft aangekondigd in de pers en op weg is naar een bijeenkomst met journalisten om het verder toe te lichten, om vervolgens door de PM te worden teruggefloten en geïnstrueerd wordt om alles te terug te trekken.

'What if the big announcement is that... there is no big announcement?'

Als we nou gewoon doen alsof alles geregeld is en gewoon doorgaan zoals we deden, dan kraait er toch geen haan naar. Want face it, dat is toch waar het uiteindelijk op de lange duur allemaal gaat neerkomen.

These are my principles. If you don't like them, I have others.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkiFan
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23:20
@Dr. Strangelove Alleen gaan er binnenkort invoerheffingen betaald moeten worden. En files van en naar Dover staan. En... En... En....

Ah well, we gaan het zien hè..... :)

Jurist in zijn vrije tijd, IT'er van beroep.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Indoubt

Indoubt

SkiFan schreef op maandag 2 november 2020 @ 15:16:
@Dr. Strangelove Alleen gaan er binnenkort invoerheffingen betaald moeten worden. En files van en naar Dover staan. En... En... En....

Ah well, we gaan het zien hè..... :)
Jawel, maar de douane papieren en procedures moeten zowel met als zonder deal. Het verschil is de import heffing. Dat is slechts een ander prijskaartje maar maakt verder de hele importprocedure niet heel veel uitgebreider

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkiFan
Da's dan ook wel weer zo. Voor bedrijfsplanning is dit echter een wereld van verschil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bwerg
  • Niet online

bwerg

Internettrol

YakuzA schreef op maandag 2 november 2020 @ 14:05:
Voortbordurend op de WA komt de grens de facto in de Ierse zee te liggen bij een no deal voor zover ik dacht?
Jammer alleen dat je voor de uitvoering en handhaving van die grens afhankelijk bent van een zekere partij waar je als EU nou niet bepaald controle over hebt, laat staan dat je het kan vertrouwen.

De facto lijkt "aanmodderen" me een realistischere kijk.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

bwerg schreef op maandag 2 november 2020 @ 15:52:
[...]

Jammer alleen dat je voor de uitvoering en handhaving van die grens afhankelijk bent van een zekere partij waar je als EU nou niet bepaald controle over hebt, laat staan dat je het kan vertrouwen.

De facto lijkt "aanmodderen" me een realistischere kijk.
Staat ook vermeld in de quote idd:
all checks will be carried out by UK authorities, with appropriate supervisory and enforcement mechanisms for the EU.
En dat zijn weer 400 EU-burgers aan een baan geholpen als customs officer supervisor idd :p

[ Voor 6% gewijzigd door YakuzA op 02-11-2020 15:55 ]

PSN

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bwerg
  • Niet online

bwerg

Internettrol

YakuzA schreef op maandag 2 november 2020 @ 15:54:
[...]

Staat ook vermeld in de quote idd:
Hmm, daar heeft een EU-vertegenwoordiger zijn werk goed gedaan. En daar heeft een Britse vertegenwoordiger even niet goed opgelet tijdens het ondertekenen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bkor
  • Niet online
Indoubt schreef op maandag 2 november 2020 @ 15:22:
[...]
Jawel, maar de douane papieren en procedures moeten zowel met als zonder deal. Het verschil is de import heffing. Dat is slechts een ander prijskaartje maar maakt verder de hele importprocedure niet heel veel uitgebreider
Het gaat om meer dan alleen de importheffing. Je hebt ook het erkennen van verschillende standaarden, plus wat acceptabel is om in te voeren.

Een voorbeeld uit dit artikel:
British makers of sausages, pies and minced beef are facing a potentially crippling hit to their trade with Europe because of EU rules requiring prepared meat products to be imported in frozen form, the industry has warned.

The meat industry fears that unless UK negotiators can secure an exemption to the rules, EU customers will look elsewhere for premium chilled products.
Zonder een overeenkomst mogen sommige producten niet meer ingevoerd worden (vlees moet bevroren zijn, niet gekoeld). Een alternatief is soms niet mogelijk (te weinig vriescapaciteit), plus de klant wilt het niet en heeft genoeg alternatieven.

De EU wilt niet allemaal losse akkoorden vanwege de ervaring met Zwitserland, of alles in 1 akkoord, of alleen wat gunstig is voor de EU.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

bkor schreef op maandag 2 november 2020 @ 17:03:
[...]

Het gaat om meer dan alleen de importheffing. Je hebt ook het erkennen van verschillende standaarden, plus wat acceptabel is om in te voeren.

Een voorbeeld uit dit artikel:

[...]

Zonder een overeenkomst mogen sommige producten niet meer ingevoerd worden (vlees moet bevroren zijn, niet gekoeld). Een alternatief is soms niet mogelijk (te weinig vriescapaciteit), plus de klant wilt het niet en heeft genoeg alternatieven.

De EU wilt niet allemaal losse akkoorden vanwege de ervaring met Zwitserland, of alles in 1 akkoord, of alleen wat gunstig is voor de EU.
Er zijn talloze van deze voorbeelden idd, net zoals de typegoedkeuring van auto's, die in elk willekeurig EU land gedaan kunnen worden met dan geldigheid voor hele EU.
Daar valt nu dus de UK uit:
https://www.gov.uk/guidan...-if-theres-no-brexit-deal

PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkiFan
@YakuzA Da's best jammer, want via het VK kon je de meest vage auto's op kenteken krijgen. Volgens mij kon dat de laatste jaren ook al niet meer, maar leuk en handig was t.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CornermanNL
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 04:29
Het mooie was , ze hadden al al uitzonderingen. Grenzen , eigen munt ga zo maar door.

En toch ingegeven door neo liberalen die een nog groter deel van de taart willen, laat de rest van het land zich als gewillig vee naar de slachtbank brengen.

Ik snap de machinaties erachter wel , maar wonderlijk blijft het allemaal wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alienfruit

alienfruit

Vraag mij af wat ze nu gaan doen nu dat VK de deadline voor reactie op de brief omtrent de Market Bill is verlopen. De EU zou wel niks anders verwacht hebben :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Conform verwachting, inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

alienfruit schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 17:17:
Vraag mij af wat ze nu gaan doen nu dat VK de deadline voor reactie op de brief omtrent de Market Bill is verlopen. De EU zou wel niks anders verwacht hebben :)
Wat zouden ze moeten doen dan?

De internal market bill is voorlopig afgeschoten door de house of lords, dus de UK heeft nog steeds niks in de wetten veranderd toch?

PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alienfruit

alienfruit

Ja, maar moet de VK niet antwoorden op de brief dan? Ik had het idee dat de EU viel over de mogelijke intentie van VK om de laars te lappen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-dark
alienfruit schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 17:51:
Ja, maar moet de VK niet antwoorden op de brief dan? Ik had het idee dat de EU viel over de mogelijke intentie van VK om de laars te lappen?
In theorie Ja maar in de praktijk Nee.

Dit is maar 1 van de stappen die nu speelt. Wat er nu gaat gebeuren is vermoedelijk een herhaald verzoek om alsnog te reageren. Eind november of ietsje eerder als de EU top plaatsvind zal logisch zijn.
Vandaar deze datum, House of Lords en 1 keer uitstel zijn ingecalculeerd

Dan zijn er nog een paar factoren die meespelen.
- Uitslag VS verkiezingen.
- Zicht op alsnog een deal
- Hoe hard de regeringsleiders het spel willen spelen.

Blijft over hoe hard wil je het spel spelen? Geen zin om alteveel moeite te steken in de vervolging van een EU lidstaat welke het over 2 maanden niet meer is over een wet die in theorie een akkoord kan breken.
Dan kan je beter al je moeite steken in een gepaste reactie welke je vantevoren al overlegd hebt om op te treden op het moment dat de mogelijke overtreding plaatsvind. Er zal gegarandeerd een procedure worden opgestart, dat is een principe kwestie, maar spoed: Nee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alienfruit

alienfruit

Inderdaad, maar je zou ook denken dat het twee aparte dingen zijn een nieuwe handelsverdrag met VK en dit probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alienfruit

alienfruit

Hebben jullie de persconferentie gezien van Barnier? Lijkt er op dat het nog steeds behoorlijk muurvast zit

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

alienfruit schreef op donderdag 5 november 2020 @ 18:05:
Hebben jullie de persconferentie gezien van Barnier? Lijkt er op dat het nog steeds behoorlijk muurvast zit
Gemist maar ik had niet anders verwacht Alleen op Visserij verwacht ik hooguit nog iets (want economisch niet heel belangrijk maar wel een 'eye-catcher').
Het gaat echt een klassiek geval worden van "we weten niet hoe we het zonder jou zouden moeten doen, maar we gaan het toch proberen"
Nederland zal zich moeten heroriënteren maar is daar traditioneel flexibel genoeg in. En dit kan er ook nog wel bij, nu de focus en energie weer op de EU markt leggen ipv dat eiland - dat levert meer op lijkt mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mb1
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 20:24

mb1

Geen trade deal voor BJ lijkt me met de USA, of kan Trump dit nog regelen op de valreep?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
mb1 schreef op zaterdag 7 november 2020 @ 18:22:
Geen trade deal voor BJ lijkt me met de USA, of kan Trump dit nog regelen op de valreep?
Hangt van de prijs af. Niets meer, niets minder. Godfather geopolitics.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

mb1 schreef op zaterdag 7 november 2020 @ 18:22:
Denk je dat dit voor ‘America First’ Trump ook maar enige prioriteit zal hebben?

PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amphiebietje
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 20-09 18:58

Amphiebietje

In de blubber

MIsschien dat ze D. "MAGA" Trump en zijn schulden asiel kunnen bieden? :+

Alhoewel ik vermoed dat dat tot gevolg zal hebben dat hij nogmaals zal moeten vluchten als Schotland zich losweekt van Engeland... :P

Of gewoon direct naar Engeland gaan, en meewerken aan "Make England Great Again" (MEGA, klinkt goed, toch?). :9

[ Voor 21% gewijzigd door Amphiebietje op 07-11-2020 23:05 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Indoubt

Indoubt

Nog geen echte oplossing voor pasporting rights voor de financiale instituren en banken.

Veel banken hadden daarop gehoopt maar hebben (blijkbaar) stil hun voorbereidingen getroffen. Veel assets worden overgeheveld naar de EU.

https://uk.finance.yahoo....S543JqQjT9WPNavFzo7PoQLrp

Goldman Sachs 60bn USD nu
Morgan Chase 200bn € September
Barclays 218bn USD al eerder

Lijkt me niet fijn voor de Britten. Volgens mij hadden ze toch de mate van exodus onderschat

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• lukadad
  • Laatst online: 20-09 19:08
Als Boris deze hint niet snapt...

Joe Biden's Celtic code name revealed as President-elect underlines Irish connection
https://www.dailyrecord.c...celtic-code-name-22974742

En als ie het echt niet snapt :
[Twitter: https://twitter.com/i/status/1325146317287526400]

[ Voor 17% gewijzigd door lukadad op 08-11-2020 08:19 . Reden: Twitter filmpje ]

Missed out on Lego? Visit Yprabrick : https://store.bricklink.com/lukadad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMH

NMH

Moderator General Chat
Amphiebietje schreef op zaterdag 7 november 2020 @ 23:04:
[...] meewerken aan "Make England Great Again" (MEGA, klinkt goed, toch?). :9
Dat is volgens mij echt een ding. :) In de heyday van het Brexit gebeuren ben ik een Twitter account tegengekomen van een enthousiaste Brexit supporter waar ik zo nu en dan nog eens kijk: https://twitter.com/TheEnglishRebel/. En wat staat daar tegenwoordig boven:
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/profile_banners/3218868310/1588739118/600x200

(MEGA - Make England Great Again, voor het geval de banner ooit veranderd.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

NMH schreef op zondag 8 november 2020 @ 13:19:
[...]

Dat is volgens mij echt een ding. :) In de heyday van het Brexit gebeuren ben ik een Twitter account tegengekomen van een enthousiaste Brexit supporter waar ik zo nu en dan nog eens kijk: https://twitter.com/TheEnglishRebel/. En wat staat daar tegenwoordig boven:
[Afbeelding]

De slogan is wel jammer voor Schotland, Noord Ierland en Wales.

PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SymbolicFrank
  • Laatst online: 14-07-2021
YakuzA schreef op zondag 8 november 2020 @ 13:40:
Maar over een paar jaar heel waarschijnlijk wel correct, alhoewel Wales nog een twijfelgeval is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kridri
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 27-08 12:56
Een interessante read omtrent het onderwijs in het VK. Waar enkele academici vanuit voornamelijk Vlaanderen, al dan niet werkend in het VK, gehoord worden over de invloeden van covid en het regeringsbeleid op de financiering van het heden en de toekomst.

Als iedereen een klein beetje luier was, zouden er een heleboel problemen zo de wereld uit zijn

Acties:
  • +1 Henk 'm!
[...]

[Afbeelding]

Directe iteratie op het Maga draaiboek. Wat incidenteel ook het fundament is voor dat media initiatief waar Murdoch mee bezig is, nu de BBC aan banden gelegd is. Local UK focus, network focus on Europe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bonsaiboom
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 13-09 11:35
Tja, make britain great again durven ze niet aan blijkbaar ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Let’s stick to England 😎

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ErnstH
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
Ik ben meer voor "let's stick it to England".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coffeemonster
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 16-09 19:38
[...]

[Afbeelding]

Valt me nog mee dat ze nog niet komen aanzetten met KEG: Keep England Great. Als je ziet hoe de regering daar soms te werk gaat...

Look for something long enough and you will find it; look for something without understanding, and it will find you.
A normal day at the stock exchange

Acties:
  • +3 Henk 'm!
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4cxGLO5J0OPAjFTI1cPJ7ErsnsM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/dTW7SqbGvEX6LksTH8xUsOEn.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bonsaiboom
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 13-09 11:35
Make the rest of the world see reality again...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Standeman
  • Laatst online: 22:59

Standeman

Prutser 1e klasse

4 dagen te laat :+

The ships hung in the sky in much the same way that bricks don’t.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Indoubt

Indoubt

https://www.nu.nl/brexit/...remier-johnson-deels.html

Het Britse hogerhuis heeft vannacht de Internal Market bill clausule verworpen die het de Britse regering mogelijk maakte om delen van het verdrag (WA) buiten werking te stellen.

Lijkt me dat de verkiezingen in de US hier ook nog een beetje invloed op hebben gehad. Biden had al aangegeven dat hij het geen goed plan vond. Niet onverwacht met zijn Ierse achtergrond.

Ik dank dat het Boris goed uitkomt. Hij kan tegen zijn hardline brexiteers zeggen dat ie het heeft geprobeerd maar dat het hogerghuis niet meewerkt. Uiteraard mooie blame game

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Indoubt schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 10:13:
Lijkt me dat de verkiezingen in de US hier ook nog een beetje invloed op hebben gehad. Biden had al aangegeven dat hij het geen goed plan vond. Niet onverwacht met zijn Ierse achtergrond.
Niet gerelateerd denk ik, het hogerhuis had sowieso al tegen de clausules gestemd en deze proposal om dat gedeelte te verwerpen was al voor de verkiezingen op de agenda gezet.

Het zal misschien een paar twijfelaars in het hogerhuis geturned hebben, maar over de gehele linie waren ze al tegen.

PSN

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DOA
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online

DOA

Wanneer je Minister van binnenlandse zaken bent, is het altijd goed om te vieren dat je onderdanen in het binnenland dienen te blijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nox
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 20-09 00:02

Nox

Noxiuz

DOA schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 12:58:
[Embed]

Wanneer je Minister van binnenlandse zaken bent, is het altijd goed om te vieren dat je onderdanen in het binnenland dienen te blijven.
Volgens mij is dit een hele dikke middelvinger richting de EU. Ik las net op nu.nl dat er 'optimistische geluiden' klinken. https://www.nu.nl/brexit/...remier-johnson-deels.html
Optimistische geluiden over onderhandelingen met EU

Mochten de EU en het VK een deal over een handelsverdrag sluiten, dan zijn de passages mogelijk niet langer nodig. De onderhandelingen daarover verkeren in een eindfase. Er klinken enige optimistische geluiden.
Maar wat hier van waar is is mij een volkomen raadsel, het heeft er alle schijn van dat de onderhandelingen alleen maar verder zakken. Of zit ik er nu enorm naast?

Overlever van KampeerMeet 4.1
"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-dark
Nox schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 13:21:
[...]

Maar wat hier van waar is is mij een volkomen raadsel, het heeft er alle schijn van dat de onderhandelingen alleen maar verder zakken. Of zit ik er nu enorm naast?
We zijn nu in de eindfase beland. Laatste week waarin een overeenkomst nog kan worden uitgewerkt en door alle parlementen (landelijk en regionaal) nog voor het eind van het jaar kan worden goedgekeurd.

Alles hangt nu af van de keuzes welke men in Engeland gaat maken.
Overeenkomst sluiten en de ERG onder de bus gooien en ala May overeenkomst met de hulp van de oppositie erdoorheen krijgen of gaan voor No Deal.

Probleem van elke overeenkomst is dat het nooit puur genoeg is in de Brexit filosofie. Vanuit die optiek zou No Deal logischer zijn. Alles wat mis gaat is dan de schuld van de Remainers, Wereld, Eu etc, maar nooit van Brexit. Dat is het probleem van een ideologie. 8)7 |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkiFan
Ach, zelfs al krijgen ze No Deal, waar het wel naar uit ziet, dan nog zullen ze de schuld van hun miserabele economische situatie bij de EU leggen, want ze willen niet dat Brexit een succes wordt, en Corona is de oorzaak, en het is de schuld van de deal van May/ Johnson en... en....

Dit soort mensen zullen NOOIT de reden voor hun falen bij zichzelf en hun mallotige denkbeelden uit 1910 zoeken.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Johnson heeft telefonisch audientie mogen doen bij Biden. Belangrijk, als "eerste" vandaag.

Zowel 10 Downing Street als Biden hebben een verklaring afgelegd. Die leken veel op elkaar, alleen had de Britse versie "vergeten" te zeggen dat Biden heel duidelijk zijn steun voor het Good Friday Agreement heeft uitgesproken.

Het einde van de laatste zin heeft de Britse verklaring eruit gelaten. Zo zielig.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

D-dark schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 14:46:
[...]

Probleem van elke overeenkomst is dat het nooit puur genoeg is in de Brexit filosofie. Vanuit die optiek zou No Deal logischer zijn. Alles wat mis gaat is dan de schuld van de Remainers, Wereld, Eu etc, maar nooit van Brexit. Dat is het probleem van een ideologie. 8)7 |:(
De Calimero politiek, die ironisch genoeg weer recht tegenover hun gewenste uitstraling van machtig en ‘soeverein’ staat.

PSN

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• D-dark
Zag dit plaatje op reddit en te mooi om niet te delen
Uit de laatste aflevering van de Simpsons.

Mooie symboliek
Afbeeldingslocatie: https://i.redd.it/mvxokn0fjey51.jpg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Dominic Cummings to leave Downing Street by Christmas
Boris Johnson's senior adviser Dominic Cummings is expected to leave his position by the end of the year. Mr Cummings told the BBC "rumours of me threatening to resign are invented", after speculation this week. But he added that his "position hasn't changed since my January blog" when he said that he wanted to make himself "largely redundant" by the end of 2020.

And a senior Downing Street source said that Mr Cummings would be "out of government" by Christmas.

It follows a turbulent week at No 10 in which Lee Cain - the director of communications and an ally of Mr Cummings - also stood down amid reports of internal tensions at Downing Street.
Eerst zien, dan geloven. Ook lijkt me dat eerder een letterlijke rat die het zinkende schip verlaat. De schade is gedaan, hij heeft het werk voor Putin afgerond en nu mogen de Tories de klappen opvangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P-Rock
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 01:06
Cummings, dat is toch die kerel die familietripjes maakte terwijl de rest van het VK in lockdown zat? Good riddance.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
gambieter schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 00:33:

[...]

Eerst zien, dan geloven. Ook lijkt me dat eerder een letterlijke rat die het zinkende schip verlaat. De schade is gedaan, hij heeft het werk voor Putin afgerond en nu mogen de Tories de klappen opvangen.
Cummings is niet langer noodzakelijk als aanwezige actor. De Policy Exchange groep is er - dankzij Cummings - in geslaagd om op indrukwekkende wijze mensen in posities te kunnen brengen, zowel binnen cabinet als civil service en elders. Wat Lee Cain naar buiten is aan het brengen bij zijn vertrek is indicatief.

Ik zie geen zinkend schip. Ik zie een zuivering, een herpositioneren en een doorstoten van kritieke subactoren naar de dynamiek van besluitvorming die zich geconsolideerd heeft buiten de politieke arena - grotendeels dankzij Cummings en het amateurisme van BJ.

Enig mogelijke breekpunt is de ERG cirkel. Die weten nog niet of ze nu wel of niet happy zijn.

Het moet we wel van het hart, de Britse Civil Service. Wat een dystopia van puin. De spreekwoordelijke Sir Humphrey Appleby's zijn nergens meer te bekennen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
Ik zie ook niet veel veranderen qua policy met het vertrek van Cummings. Die heeft zijn werk als breekijzer geleverd en is nu redelijk dispensable. De posities zijn ingevuld met trawanten die doen wat de Brexit-vleugel van de partij wil.

Wat wel een issue is op termijn is dat ik altijd het gevoel heb gehad dat van de inner circle van BoJo ongeveer 80% van de brainpower bij Cummings lag. Als het lastig wordt, en dat wordt het, dan heeft hij nu niet erg veel intelligente types meer om zich heen om op terug te vallen. Zijn kabinet is een bij elkaar geraapt zooitje zeloten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJzerlijm
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

IJzerlijm

Is net nieuw

Daar gaat Cummings, nog maar een paar maanden geleden de sinistere meester die 'primair indirect maar ook direct alles aanstuurt' maar nu opeens irrelevant en maar een wegwerpmiddel voor de ongrijpbare en onzichtbare krachten er achter.

And to think they once said that computers would take away jobs.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
YakuzA schreef op zondag 8 november 2020 @ 13:40:
[...]

Voor Schotland maakt het niet uit, die zijn klaar met Johnson, en een meerderheid is inmiddels vóór afscheiding van Groot Klein-Brittanië: Schotten willen zich afscheiden van gehate premier Johnson
Pure afkeer van premier Boris Johnson stuwt de wens van de Schotten om zich via een tweede referendum af te splitsen van het Verenigd Koninkrijk naar ongekende hoogte.

Een bliksembezoek van premier Boris Johnson in juli aan Schotland om de roep om onafhankelijkheid terug te dringen, ontlokte bij eerste minister Nicola Sturgeon een cynische reactie. ,,Ik kon me geen beter verjaardagscadeau wensen”, sneerde de leider van het deels autonome land. De opmerking was meer dan een poging om punten te scoren bij haar achterban. Johnson werkt op Schotten als een rode lap op een stier.

Een enquête van bureau Ipsos Mori legde dit sentiment vorige maand onbarmhartig bloot. Bijna driekwart van de Schotse bevolking vindt Johnson een slechte premier. Deze afkeer tegen hem vormt de drijvende kracht achter de groeiende steun voor een afscheiding van het Verenigd Koninkrijk. Haat breekt bij steeds meer mensen het laatste restje verzet. ,,Het gaat om één ding”, schreef The Herald. ,,Mensen denken: Ik kan die Johnson niet uitstaan.”

De drang naar onafhankelijkheid neemt serieuze vormen aan. Volgens Ipsos Mori zou 58 procent van de Schotten er nu vóór zijn. Steekproeven van andere organisaties bevestigen dit beeld. Het betekent een toename van 13 procent ten opzichte van het referendum in 2014, toen ‘yes’ maar 45 procent van de stemmen kreeg. Nu voelt 38 procent van het nee-kamp van toen zich aangetrokken tot het idee om als zelfstandig land verder te gaan.
(meer info in het artikel)

Heeft weliswaar niet alleen met de Brexit te maken (hoewel die wel het laatste zetje geeft), maar meer met het algemene gruwelijke wanbeleid van Johson en zijn handlangers.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Indoubt

Indoubt

<blockquote class="twitter-tweet"><p lang="en" dir="ltr">Short break from intense 🇪🇺🇬🇧 negotiations in London.<br><br>Went looking for level playing fields... <a href="https://t.co/2X4jbygorI">pic.twitter.com/2X4jbygorI</a></p>— Michel Barnier (@MichelBarnier) <a href="https://twitter.com/MichelBarnier/status/1326909858034163712?ref_src=twsrc%5Etfw">November 12, 2020</a></blockquote> <script async src="https://platform.twitter.com/widgets.js" charset="utf-8"></script>

Leuke tweet van Barnier op zoek naar een level playing field om het maar even bij iets luchtigs te houden

Edit: krijg de tweet er niet in. Blijkbaar erg onhandig

[ Voor 4% gewijzigd door Indoubt op 13-11-2020 16:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19-09 10:55

[...]

Afbeeldingslocatie: https://i.guim.co.uk/img/media/eb43311cef95b45e74f6aa04eff5fb935d06b941/0_256_3500_2100/master/3500.jpg?width=1920&quality=85&auto=format&fit=max&s=c12c905e4cde1778fc8db3105c59a75a

Missie zit erop, terug naar Epsilon 5 8)

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Nu online

CyBeRSPiN

sinds 2001

Indoubt schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 16:05:

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/Emohep5XEAIHuTX?format=jpg&name=small

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

Indoubt schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 16:05:

edit: hierboven zelfs met foto (rechter-klik en dan foto bekijken dan zie je de URL naar de foto).

[ Voor 17% gewijzigd door franssie op 13-11-2020 16:12 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• IJzerlijm
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

IJzerlijm

Is net nieuw

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/gQkA9C6.jpg

Daar gaat ie.

Het is alsof je op een kanaal Veep hebt en op het andere The Thick Of It.

And to think they once said that computers would take away jobs.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

_o-

Nou ben ik benieuwd wanneer de tabloids de compromitterende foto's van Bojo, Gove etc gaan publiceren, en de chantage materialen die in Dom's autobiografie komen :+ . Ik zou Nr 10 aanraden een goede security sweep voor camera's te doen :p

Maar dit is natuurlijk voor de foto's gedaan. Je gaat normaal niet met een doos weg, en niet door de voordeur.

[ Voor 18% gewijzigd door gambieter op 13-11-2020 18:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMH

NMH

Moderator General Chat
Het zou me niet verbazen als Johnson zelf ook opstapt in de loop van 2021. Hij klaagde al dat hij amper rond kan komen van zijn salaris van 150K per jaar en zijn optredens in het parlement schijnen ook niet altijd geweldig te zijn. Het kan best zijn dat als hij straks "I got Brexit done" op zijn palmares heeft staan hij er de brui aan geeft.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D-dark

[...]

Op naar andere gronden.
Zijn werk is gedaan. De structuren zijn gelegd. Het schip is van koers veranderd

Kijk je naar de reacties overal in de media dan wordt dit als goed nieuws verkondigt.
Hangt van je visie af want als het een succes maken van Brexit betreft dan verlaat hier de Admiraal de vloot.
En wat er overblijft, misschien geschikt als Kapitein van een Fregat Korvet .
Johnson is leuk en aardig maar zonder goede adviseurs nergens.

En ja, over een paar maanden als de troep gaat bezinken wie staat dan aan de leiding van een goede welgeorganiseerde denktank vanuit de Business. Jep Dominic Cummings die ideeën gaat aandragen om maar iets positief te krijgen. En zijn structuren zijn receptief genoeg om daarin mee te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

@NMH @D-dark ik ben bang dat jullie gelijk zullen krijgen. In een aantal jaar een land gesloopt en met alle egards naar buiten lopen, daarna kijken hoe ze er verder aan kunnen verdienen.
De vraag resteert of de Britse kiezer er wakker van ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Brent schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 16:06:
[...]

[Afbeelding]

Missie zit erop, terug naar Epsilon 5 8)
Hij was mijn favoriete Tory. -O- :P
YouTube: Goodbye Dominic Cummings | Spitting Image

Maar de schade is aangericht en tijd om er vandoor te gaan voordat het misgaat. Met nog circa zes weken is hij misschien net vergeten voordat het echt losbarst. :/

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

DaniëlWW2 schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 20:31:
[...]

Hij was mijn favoriete Tory. -O- :P <>
Ik las Toy :+

[ Voor 44% gewijzigd door franssie op 13-11-2020 22:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Nu online

CyBeRSPiN

sinds 2001

gambieter schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 18:49:
_o-

Nou ben ik benieuwd wanneer de tabloids de compromitterende foto's van Bojo, Gove etc gaan publiceren, en de chantage materialen die in Dom's autobiografie komen :+ . Ik zou Nr 10 aanraden een goede security sweep voor camera's te doen :p

Maar dit is natuurlijk voor de foto's gedaan. Je gaat normaal niet met een doos weg, en niet door de voordeur.
Ja is duidelijk in scène gezet, waardoor het hele verhaal in twijfel getrokken dient te worden. Ze weten precies hoe de media smult van soort foto’s, lekker afleiden van hoe ze het onderling allemaal bekokstoofd hebben..

[ Voor 5% gewijzigd door CyBeRSPiN op 13-11-2020 23:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plasma_Wolf
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 20-09 17:47

Plasma_Wolf

Student

Barclays gaat mijn bankaccount sluiten. Ik heb het ook niet meer nodig want ik woon niet meer in het VK (en heb geen intentie om terug te komen), maar wel vervelend dat dit gebeurt.

Het meest vervelend vind ik dat ze in de email zeggen, dat de brief waarin ze dit uitleggen zou staan onder "manage accounts -> online statements." Maar daar zijn alleen de afschriften te vinden. De brieven die ze naar me sturen zijn in terug te vinden onder "messages." Lekker bezig, IT-crowd van Barclays (y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
Yup, bij mijn vrouw ook gebeurd bij Lloyds. Na het sluiten van de rekening ontving ze een week later een gloednieuwe debit card :p Wat een sukkels.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Plasma_Wolf schreef op zaterdag 14 november 2020 @ 10:33:
Barclays gaat mijn bankaccount sluiten. Ik heb het ook niet meer nodig want ik woon niet meer in het VK (en heb geen intentie om terug te komen), maar wel vervelend dat dit gebeurt.
Dit was idd al een week of 6 geleden bekend gemaakt dat de Britse banken rekeningen van EU-inwoners zou gaan opheffen: Brexit nadert: Britse banken heffen plotseling rekening van Nederlandse klanten op

De reden is simpel: ze hebben door de Brexit geen vergunning meer:
Bij een no-deal-brexit raken Britse banken na 1 januari hun vergunning kwijt om vanuit het Verenigd Koninkrijk betaal- en spaarrekeningen aan te bieden aan klanten in Nederland, bevestigt De Nederlandsche Bank (DNB).

Vorige week plaatste DNB een update op de site, waarin staat welke diensten Britse banken, verzekeraars en betaalinstellingen vanaf 1 januari niet meer mogen aanbieden. DNB waarschuwt banken: "DNB verwacht dat partijen tijdig de noodzakelijke maatregelen nemen om ervoor te zorgen dat zij ook na afloop van de overgangsperiode voldoen aan Europese en Nederlandse wetgeving."
Zie deze PDF van de DNB: https://www.toezicht.dnb.nl/binaries/50-238351.pdf

Nou kunnen Britse banken die een kantoor in de EU hebben deze mensen wel blijven helpen, maar ze kiezen ervoor om dat niet te doen:
Een aantal Britse banken heeft de afgelopen jaren wel een kantoor gevestigd op het Europese vasteland, en een zogenoemd 'Europees paspoort' verkregen om ook in het geval van een no-deal-brexit de dienstverlening te kunnen voortzetten.

Maar dat betekent wel dat klanten overgeheveld moeten worden naar die Europese vestiging. Lloyds en Barclays hebben zo'n Europees paspoort, maar kiezen er niet voor om de klanten in Nederland tijdig over te zetten.
Gewoon EU-klantje pesten dus. Niet meer, niet minder. Zo kennen we de Britten weer, met hun stoten onder de gordel :)

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alienfruit

alienfruit

Hoe zit het met mijn Nederlandse bankrekening dan? Mogen ze die wel aanbieden aan mij?
Misschien adres maar wijziging naar mijn appartement in NL

[ Voor 5% gewijzigd door alienfruit op 14-11-2020 14:06 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
alienfruit schreef op zaterdag 14 november 2020 @ 14:06:
Hoe zit het met mijn Nederlandse bankrekening dan? Mogen ze die wel aanbieden aan mij?
Misschien adres maar wijziging naar mijn appartement in NL
Staat ook gewoon in het artikel, dit probleem geldt dus niet voor NL-banken, het zijn alleen de Britten die (voor de zoveelste keer...) moeilijk menen te moeten doen....
Nederlandse banken met klanten in het Verenigd Koninkrijk hebben dit probleem niet. Banken die voor de brexit-datum actief waren in het VK konden zich aanmelden voor een tijdelijke vergunning. Daarmee mogen ze maximaal drie jaar op dezelfde manier actief blijven in het Verenigd Koninkrijk.

In die periode moeten ze een traject doorlopen om een Britse vergunning te krijgen. De Nederlandse banken waarvoor dit relevant is hebben zich daarvoor aangemeld.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alienfruit

alienfruit

Handig, herinnert mij wel aan dat ik mijn CH bankrekening moet opzeggen. Dure rekening 😬 25chf/mo)

[ Voor 6% gewijzigd door alienfruit op 14-11-2020 14:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Boris Johnson houdt grote schoonmaak. Of zit zijn verloofde er achter?
Het kantoor van de Britse premier Boris Johnson schudt op zijn grondvesten. Twee belangrijke adviseurs zijn opgestapt dan wel ontslagen, naar verluidt dankzij Johnsons verloofde Carrie. Gaat er nu een andere wind waaien? En wat betekent dit voor de brexit?

[...]

Het lijkt er nu op dat Johnson eindelijk tot actie is gedwongen door zijn verloofde Carrie Symonds. De twee hebben sinds 2018 een relatie en kregen in april van dit een jaar een zoontje, Wilfred. Symonds, die theaterwetenschappen en kunstgeschiedenis studeerde, kan Cummings en ook Lee Cain (die chef staf zou worden) niet luchten of zien. Ze houdt hen naar verluidt verantwoordelijk voor het politiek isolement waarin haar Boris zich inmiddels bevindt. Ook het zwabberende coronabeleid van de regering (scholen wel/niet open, wel/geen track-&-trace app) en het geruzie met de pers is wat haar betreft de schuld van Cummings en Cain.

De onmiddellijke aanleiding voor de clash was de benoeming van Allegra Stratton, oud-BBC-journalist en goede vriendin van Symonds, Die start binnenkort met dagelijkse persconferenties, live op tv uitgezonden, om de luiken weer open te gooien. Toen Cain dit hoorde (hij was er niet in gekend), diende hij onmiddellijk zijn ontslag in. Of hij werd ontslagen, daarover verschillen de lezingen. Met Cummings werd aanvankelijk afgesproken dat hij tot kerstmis zou aanblijven, maar hij vertrok dus gisteravond. In goed overleg, zo bezwoer Johnsons woordvoerder.
(meer info in het artikel)

Lekker sappig gedoe weer. Waarom worden landen tegenwoordig bestuurd alsof het een roddelblaadje als de Privé of de Story is?

Kijk naar de VS, de UK, Brazilië,, de Filipijnen. Allemaal clowns aan de macht die er een potje van maken.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

wildhagen schreef op zaterdag 14 november 2020 @ 14:08:
[...]

Staat ook gewoon in het artikel, dit probleem geldt dus niet voor NL-banken, het zijn alleen de Britten die (voor de zoveelste keer...) moeilijk menen te moeten doen....

[...]
Hangt van het perspectief af naar mijn mening. De UK heeft drie jaar vrijstelling gegeven om de vergunningen te regelen, de EU niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
franssie schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 20:15:
@NMH @D-dark ik ben bang dat jullie gelijk zullen krijgen. In een aantal jaar een land gesloopt en met alle egards naar buiten lopen, daarna kijken hoe ze er verder aan kunnen verdienen.
De vraag resteert of de Britse kiezer er wakker van ligt.
Wat volgt wanneer mensen moe zijn en onzeker. Hoe hard ook om te zeggen, er zijn kritieke overslag punten van individuele perceptie en groepsdynamica.

Sla een geschiedenisboek open, wat volgt meestal?

Pagina: 1 ... 14 ... 53 Laatste