Acties:
  • 0 Henk 'm!

• World Citizen
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 07:48

World Citizen

FreeReef.nl

twain4me schreef op donderdag 28 augustus 2025 @ 20:08:
Ik was bezig om Sentry Mode aan te zetten op mijn tesla model S (2018)
Met een oude usb stick van 4GB werkt het prima, maar is de opslag natuurlijk erg beperkt. als ik het probeer met een 1TB drive van WD (2 verschillende types geprobeerd) dan geeft de auto een fout bij het formateren. Als ik ze handmatig formateer en de juiste folder erop zet neemt de auto niets op. De drives werken veder prima. Ik heb veder geen usbopslag die kleiner is dan 1 TB of groter dan 4 GB :+ heeft iemand een idee wat ik nog kan proberen voordat ik een usbstick ga kopen ?

de werkwijze die ik heb gevolgd

https://www.autopilotrevi...-setup-sentry-mode-music/
Ik heb dit ook gehad. Zelfs met een stick die het eerder wel deed.
Uiteindelijk heb ik een andere stick gevonden die het wel deed en die er even ingedaan.
Daarna alle mappen van die stick gekopieerd naar de stick die niet werkte, en toen kon ik hem wel formateren.

Ik meen te herinneren dat ik zelfs met partitiesoftware de stick een paar keer had overschreven en geformatteerd, maar nog deed hij het niet.

Volgens mij hete het mapje TESLADRIVE wat ik over moest zetten.

FreeReef.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• patrickt35
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 06:34
World Citizen schreef op maandag 8 september 2025 @ 07:48:
[...]

Ik heb dit ook gehad. Zelfs met een stick die het eerder wel deed.
Uiteindelijk heb ik een andere stick gevonden die het wel deed en die er even ingedaan.
Daarna alle mappen van die stick gekopieerd naar de stick die niet werkte, en toen kon ik hem wel formateren.

Ik meen te herinneren dat ik zelfs met partitiesoftware de stick een paar keer had overschreven en geformatteerd, maar nog deed hij het niet.

Volgens mij hete het mapje TESLADRIVE wat ik over moest zetten.
De schijf heet "TeslaDrive" met daarin een map "TeslaCam".
Schijf formatteren als ExFat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Who Am I?
  • Laatst online: 06:28
Heeft iemand dit al uitgeprobeerd?
https://www.teslarati.com...ng-at-non-tesla-stations/

Wat is een Tesla MultiPass? Los van een geweldige referentie naar the fifth element.

Oké, ik had het zelf ook kunnen googlen natuurlijk😇

Het lijkt er op alsof je een laadpas van een derde partij, in mij geval Greenchoice, kan toevoegen aan de Tesla app. Helaas is dit mij tot nu toe niet gelukt. De RFID scanner van mijn telefoon ziet de laadpas niet. Iemand anders meer geluk?

Niet gek dat Greenchoice niet werkt, die staat nog niet in het lijstje compatibele passen:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/d4F3zkpYC3EN1x3UwWrojLcRCGU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/EcZF1qy3nFczkHBq8IklHgcM.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 70% gewijzigd door Who Am I? op 09-09-2025 16:04 ]

Sony A7R4+A7III, Sigma 35mm f1.4 ART, Tamron 17-28mm f2.8, Sony 85mm f1.8, Sony G II 70-200mm f2.8, Minolta 35-70mm f3.5

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RichieB
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 11:19
@Who Am I? Zie hier.

Panasonic WH-MDC09J3E5, Atlantic Explorer V4 270C, 57x PV 23115 Wp

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RichieB
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 11:19
Who Am I? schreef op dinsdag 9 september 2025 @ 15:43:
[...]
Het lijkt er op alsof je een laadpas van een derde partij, in mij geval Greenchoice, kan toevoegen aan de Tesla app. Helaas is dit mij tot nu toe niet gelukt. De RFID scanner van mijn telefoon ziet de laadpas niet. Iemand anders meer geluk?
Dat kon al veel langer. Tesla MultiPass is precies andersom: je voegt je Tesla Key (RFID pasje van Tesla) toe als betaalmiddel zodat je daarmee bij andere aanbieders zoals Fastned, IONITY en Shell Recharge kan laden. De betaling loopt dan via de Tesla App.

Panasonic WH-MDC09J3E5, Atlantic Explorer V4 270C, 57x PV 23115 Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• World Citizen
  • Laatst online: 07:48

World Citizen

FreeReef.nl

Nou ga ik een potje zitten duimen dat dit ook geld voor het "gratis laden" .

De kans is natuurlijk nihil, maar dat zou wel helemaal een feestje worden dan.

FreeReef.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pjot1
  • Registratie: Augustus 2014
  • Niet online
World Citizen schreef op dinsdag 9 september 2025 @ 16:15:
Nou ga ik een potje zitten duimen dat dit ook geld voor het "gratis laden" .

De kans is natuurlijk nihil, maar dat zou wel helemaal een feestje worden dan.
Als dat zo is, laat je het even weten? O-)

Ik kan alles, moet alleen nog een hoop leren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stefxx
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 08:58
RichieB schreef op dinsdag 9 september 2025 @ 16:06:
[...]

Tesla MultiPass is precies andersom: je voegt je Tesla Key (RFID pasje van Tesla) toe als betaalmiddel zodat je daarmee bij andere aanbieders zoals Fastned, IONITY en Shell Recharge kan laden. De betaling loopt dan via de Tesla App.
Dat klinkt wel handig. De vraag is alleen hoeveel opslag er gerekend wordt, want dat is nu ook meestal afhankelijk van welke pas je gebruikt. Dit is het enige dat ik kan vinden mbt kosten... en dat helpt niet echt:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/81VtOxs1Cev9FYN5EyydyWtjeW0=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/bGvI0tfomssIHfdXXdbmr5yn.png?f=user_large

• MrDirect
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10-09 23:21
Ik zag 73 cent bij Fastned als je via tesla keycard betaald. Staat gewoon in je Navi.
Pagina: 1 ... 65 66 Laatste

Let op:
Of je wel of geen update hebt ontvangen hoeft niet meer hier in het topic. Dit verschijnsel zie je ook bij elke nieuwe iOS/Android/PS4/Xbox update.

Probleem hier is dat Tesla elke week wel een update uitbrengt, waardoor de vervuiling nog erger is. Als er een nieuwe update is, kan hij natuurlijk wel inhoudelijk besproken worden.

Voor vragen en opmerkingen over de Model 3 en Y kan je terecht in dit topic: Het grote Tesla Model 3 & Y topic