Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DS7
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 16:43

DS7

Immutable schreef op donderdag 19 juni 2025 @ 11:03:
[...]

meh valt mee, heb een grotere thuis accu dat de accu in mijn auto. En aardig wat zonnepaneeltjes goedkoop ingekocht.
Kan gewoon zon volledig opslaan in de thuisbatterij(en) en dan daarmee de Tesla laden.
Na mijn terugverdientijd is het gewoon lekker gratis zolang het spul niet kapot gaat.
Jij hebt meer dan 100 kWh aan thuisaccu's staan? Rly?

Overigens gaat dat in de winter niet helpen, tenzij je echt zo'n overmaat aan zonnepanelen hebt dat je zelfs in de winter genoeg opwekt en dat zal zelden het geval zijn.

Kijk, uitzonderingen zullen er altijd zijn, maar in zijn algemeenheid geldt nu nog voor veel mensen met zonnepanelen en een BEV die ze thuis kunnen laden, dat het laden spotgoedkoop is. Ik krijg zelf nog 8 ct ex BTW terug zonder terugleververgoeding, maar dat is al veel als ik zo links en rechts om mij heen hoor. Het vaker de helft, of zelfs minder. Ja, dan kost het laden nog maar 1 tot 2 euro. Dan snap ik goed dat gratis laden onderweg gezien wordt als iets waar je weinig aan hebt, want dan pas je je gedrag aan op zo min mogelijk laden onderweg.

Maar die afweging wordt anders als thuisladen 10x zoveel gaat kosten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Immutable
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 09-07 17:24
DS7 schreef op donderdag 19 juni 2025 @ 12:00:
[...]

Jij hebt meer dan 100 kWh aan thuisaccu's staan? Rly?

Overigens gaat dat in de winter niet helpen, tenzij je echt zo'n overmaat aan zonnepanelen hebt dat je zelfs in de winter genoeg opwekt en dat zal zelden het geval zijn.

Kijk, uitzonderingen zullen er altijd zijn, maar in zijn algemeenheid geldt nu nog voor veel mensen met zonnepanelen en een BEV die ze thuis kunnen laden, dat het laden spotgoedkoop is. Ik krijg zelf nog 8 ct ex BTW terug zonder terugleververgoeding, maar dat is al veel als ik zo links en rechts om mij heen hoor. Het vaker de helft, of zelfs minder. Ja, dan kost het laden nog maar 1 tot 2 euro. Dan snap ik goed dat gratis laden onderweg gezien wordt als iets waar je weinig aan hebt, want dan pas je je gedrag aan op zo min mogelijk laden onderweg.

Maar die afweging wordt anders als thuisladen 10x zoveel gaat kosten.
Ja meer dan 100kWh.

Het gaat om welke opzet, heb je nog een lucratieve salderings vaste contract. Ja dan ben je het mannetje en kan je salderen. Na 2027 zal je het salderen zelf moeten regelen via een Thuisbatterij. Betekend wel extra investeringen natuurlijk. Dus het is niet zo lucratief als het huidige salderingsregeling.

En ja, zeg nou zelf. Wanneer de zon schijnt, ben je vaak met je Tesla weg van huis. Het voordeel in de winter is wel, dat de stroom juist in de nacht heel goedkoop is. En dus wel weer goedkoop kan laden.
Daarnaast, na 2027 moet je gewoon de gouden triple combo hebben: Zonnepanelen+Thuisbatterij+dynamisch contract.
Hiermee kan je in de zomer op dure momenten je overtollige stroom verkopen, en dat is dan je "Salderen" door in de zomer je "financiele" batterij op te laden. En deze dan te gebruiken in de winter door in de nacht je thuisbatterij goedkoop weer op te laden + je EV.
Overall is je EV toch de grootste gebruiker, daarna eventueel de warmtepomp als je die hebt. De rest van de gebruikers zijn bijna kruimels geworden.

Zomer: EV opladen via de thuisbatterij + in het weekend. Overtollige zon verkopen op dure momenten tegen kale prijs. En als de energieprijs negatief is: Zonnepanelen uitzetten, full pull de thuisbatterij laden uit het net. = free money.

Winter: EV in de nacht op laden direct van het net + thuisbatterij vullen uit het net + kleine restjes zon af en toe.

[ Voor 8% gewijzigd door Immutable op 19-06-2025 12:17 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DS7

DS7

Immutable schreef op donderdag 19 juni 2025 @ 12:14:
[...]

Daarnaast, na 2027 moet je gewoon de gouden triple combo hebben: Zonnepanelen+Thuisbatterij+dynamisch contract.
Dat is echt voor iedereen anders. Sowieso zijn thuisbatterijen voor veel mensen economisch geen verstandige keuze. Maar goed, de prijzen zijn dalende.

Dan nog zul je zien dat het vaak alleen maar economisch verstandig is om de nacht te kunnen overbruggen. Voor de meeste mensen is dan een accu van 5 kWh of minder ruim voldoende.

Bij mij draagt gratis kunnen laden bij aan de gouden combo. In de zomer lekker thuis aan de stekker overdag. In de winter lekker gratis aan de SuC. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Immutable
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 09-07 17:24
DS7 schreef op donderdag 19 juni 2025 @ 13:59:
[...]

Dat is echt voor iedereen anders. Sowieso zijn thuisbatterijen voor veel mensen economisch geen verstandige keuze. Maar goed, de prijzen zijn dalende.

Dan nog zul je zien dat het vaak alleen maar economisch verstandig is om de nacht te kunnen overbruggen. Voor de meeste mensen is dan een accu van 5 kWh of minder ruim voldoende.

Bij mij draagt gratis kunnen laden bij aan de gouden combo. In de zomer lekker thuis aan de stekker overdag. In de winter lekker gratis aan de SuC. :)
Als ik eerlijk bent, historisch gezien kan je gewoon het beste op zondag tijdens de zonnige uren laden. En dan kan je weer een week prakisch je woon/werk verkeer doen. Model 3 die ik heb is echt heel zuinig.

Zou stiekem wel de nieuwste Model 3 willen hebben. Maar dan gooi ik weer alle besparingen in het water. De 2022 RWD die ik heb is al heel fijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Anvil_
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 12:57
RichieB schreef op zaterdag 14 juni 2025 @ 12:36:
@DS7 Ik vind dat gratis laden overrated (heb het zelf 2 jaar gehad) tenzij je het in je dagelijks gebruik veel doet. Ik laad liever op m'n oprit dan dat ik bij een Tesla Supercharger sta te wachten. In de vakanties betaal ik zo'n €200 aan SUC per jaar. Het zou voor mij niet iets zijn dat ik in mijn overwegingen mee zou nemen.
Is heel persoonlijk he, ik woon vlakbij een SUC en maak veel lange prive ritten van 100-150km waarbij ik ook veelvuldig Superchargers gebruik. Ben dus meer afhankelijk van laden onderweg en dat is duur. Ik laad 80% van mn stroom gratis bij superchargers, de rest thuis of aan betaalpalen.

Ik moet inderdaad best vaak wachten bij mn local suc (meestal vanuit werk richting huis), maar dan ga ik een rondje hardlopen, bel ik mensen, kijk ik netflix (uniek voor Tesla toch?) loop ik naar een winkel etc. Soms lees ik simpelweg een boek op een bankje in de zon. #omdenken
DS7 schreef op zondag 15 juni 2025 @ 18:04:
[...]

Mijn punt is nu juist dat vanaf 2027 thuis laden voor mensen met zonnepanelen veel duurder wordt en dan is gratis kunnen laden, zeker met het verbruik van een MSP die nu eenmaal niet uitnodigt om op de rechterbaan achter een vrachtwagen te hangen, gewoon best een meerwaarde.
Beetje kort door de bocht deze aanname, snap sowieso niet dat mensen met panelen nu nog gaan klooien met een vast contract persoonlijk. Ik ben in december overgestapt op dynamisch en heb al diverse keren kunnen laden met negatieve stroomprijzen. In de winter waren mijn nachtelijke stroomprijzen verwaarloosbaar laag (bijna gratis, zeker niet duur) en nu in de zomer is het overdag zo. Bij mooi weer rij ik op de ebike naar mn werk, dus prima te doen voor mij om mn ev dan overdag te laden. En anders op zaterdag of zondag.

[ Voor 33% gewijzigd door _Anvil_ op 19-06-2025 14:58 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Anvil_
DS7 schreef op donderdag 19 juni 2025 @ 13:59:
[...]

Toevallig werk ik zelf in de energiesector, thuisbatterijen zijn nu simpelweg een hobby, geen goede investering voor de meesten.

De prijzen dalen inderdaad, maar de opbrengst via de energiemarkt (en dus de verwachte terugverdientijd) ook. In de haven van Vlissingen wordt nu de volgende mega batterij (Tesla) gebouwd, dit soort grote jongens drukt de opbrengsten van particulieren thuis nog meer mbt het traden. Helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pimk
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 19-06 15:52
Maurice- schreef op woensdag 11 juni 2025 @ 10:57:
[...]

Nice! Benieuwd naar het nieuws morgen.

Maar gezien deze test met een JY en hiervoor een 3 als Robotaxi mule lijkt een bumpercamera toch echt een vereiste voor het degelijk functioneren.
[Afbeelding]

Spijtig dat de 3 deze niet heeft gekregen (ondanks dat het wel aanwezig was op de eerste officiële afbeeldingen).
Ik had liever een richtingaanwijzerstengel en RADAR dan die bumpercam.
Just saying...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pimk
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 19-06 15:52
_Anvil_ schreef op donderdag 19 juni 2025 @ 15:02:
[...]

Toevallig werk ik zelf in de energiesector, thuisbatterijen zijn nu simpelweg een hobby, geen goede investering voor de meesten.

De prijzen dalen inderdaad, maar de opbrengst via de energiemarkt (en dus de verwachte terugverdientijd) ook. In de haven van Vlissingen wordt nu de volgende mega batterij (Tesla) gebouwd, dit soort grote jongens drukt de opbrengsten van particulieren thuis nog meer mbt het traden. Helaas.
Yup.
Ik heb er 1, sinds april, en zie nu al waar het gaat knijpen.
Want koop je er 1 om altijd al je overschot te absorberen, of koop je er 1 om een beetje peakshaving te doen?
Ik ga voorlopig voor het laatste, dus ik sla een redelijk gedeelte van mijn overschot op en gebruik dat 's avonds en 's nachts.
Ik heb serieus twijfel hoeveel er aan overschot in de wintermaanden gaat zijn...

Maar goed off topic, alleen FYI

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RichieB
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 18:47
Kan je iets meer vertellen over je setup? Welke accu's, omvormers, controllers gebruik je? Wat heb je hiervoor betaald? Ik zie een paar berichten van je in Thuisaccu: al interessant (voor mij)?, daar zou die uitleg niet misstaan.

Panasonic WH-MDC09J3E5, Atlantic Explorer V4 270C, 57x PV 23115 Wp

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DS7

DS7

_Anvil_ schreef op donderdag 19 juni 2025 @ 14:18:

Beetje kort door de bocht deze aanname, snap sowieso niet dat mensen met panelen nu nog gaan klooien met een vast contract persoonlijk. Ik ben in december overgestapt op dynamisch en heb al diverse keren kunnen laden met negatieve stroomprijzen. In de winter waren mijn nachtelijke stroomprijzen verwaarloosbaar laag (bijna gratis, zeker niet duur) en nu in de zomer is het overdag zo. Bij mooi weer rij ik op de ebike naar mn werk, dus prima te doen voor mij om mn ev dan overdag te laden. En anders op zaterdag of zondag.
Volgens mij zijn wij het veel meer eens dan oneens.

Het punt is dat voor mensen met genoeg opwek van de zonnepanelen nu het laden eigenlijk maar een paar cent per kWh kost.

Het kan eigenlijk niet anders dan dat dat straks veel duurder wordt. Vergeet ook niet dat dynamische stroomprijzen minder gaan fluctueren als steeds meer mensen zich in gaan stellen daarop. Als op een moment waarop vroeger de vraag x was door dynamische stroomprijzen de vraag 5x wordt, dan zal de prijs daarop reageren.

Hoe dan ook: ik ben blij met gratis laden. :)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• pjot1
  • Registratie: Augustus 2014
  • Niet online
Ggggrrrr, sta je een paar dagen in je eigen straat geparkeerd, loop ik naar de auto en mn blik viel gelijk op de bumper..... :(

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QeGus2CUmJJxdjB28s7pGHimAHY=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/6AcWjNUYcM2zNobmePCQlxYc.jpg?f=user_large

Ik vermoed een kind met een fiets(je). Natuurlijk geen spoor van de dader dus zelf maar naar een schadeherstelbedrijf en ze hebben het echt keurig gefixt! :*)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/aZgyhPi3UcBLqB2QVlqsiRmC7_0=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/pLR7Aj656lkzQQ4MUgwyl3Iw.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/N3k8PVWD25-6A7aUqE2Mc5LVfLE=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/wf4ZbghN7pNxrw77awDjZWH5.jpg?f=user_large

Ik kan alles, moet alleen nog een hoop leren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fisherman
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 17:13
pjot1 schreef op zaterdag 21 juni 2025 @ 15:45:
Ggggrrrr, sta je een paar dagen in je eigen straat geparkeerd, loop ik naar de auto en mn blik viel gelijk op de bumper..... :(

[Afbeelding]

Ik vermoed een kind met een fiets(je). Natuurlijk geen spoor van de dader dus zelf maar naar een schadeherstelbedrijf en ze hebben het echt keurig gefixt! :*)

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Met spot repair?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pjot1
  • Niet online

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• ZeRoC00L
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Robotaxi live in Austin Texas:

[*] Error 45: Please replace user
Volg je bankbiljetten

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Maurice-
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 16:13
ZeRoC00L schreef op zondag 22 juni 2025 @ 22:11:
Robotaxi live in Austin Texas:

[Embed]
Natuurlijk, allerlei haken en ogen, mitsen en maren... Ze flikken het toch gewoon. Als de toelatingen volgen en straks alle recente Tesla's met FSD als autonome taxi ingezet kunnen worden hebben ze de industrie wederom op z'n kop gezet. En dan te bedenken dat de eerste S in 2012 de band af rolde, wat een prestatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Anvil_

[Afbeelding]

Het lijkt wel heel laag te zitten voor een kidnerfiets? Call me crazy, maar ik heb een vergelijkbaar krasje gewoon laten zitten ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pjot1
  • Niet online
_Anvil_ schreef op maandag 23 juni 2025 @ 08:55:
[...]

Het lijkt wel heel laag te zitten voor een kidnerfiets? Call me crazy, maar ik heb een vergelijkbaar krasje gewoon laten zitten ;)
Ik dacht ook aan een trapper.

Kon het ook gewoon niet hebben. Hij is verder in hele goede staat en dan zit ik me te ergeren aan dat plekje. Wil hem verder ook netjes houden anders ben ik ook bang dat ik hem ga verslonzen. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fisherman
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 17:13
pjot1 schreef op maandag 23 juni 2025 @ 09:33:
[...]

Ik dacht ook aan een trapper.

Kon het ook gewoon niet hebben. Hij is verder in hele goede staat en dan zit ik me te ergeren aan dat plekje. Wil hem verder ook netjes houden anders ben ik ook bang dat ik hem ga verslonzen. :)
Met spotrepair kan dat gelukkig tegenwoordig vrij goedkoop gerepareerd worden. Ik zou zo'n reparatie ook uit laten voeren door spotrepair als het mij zou overkomen.
Hele panelen of bumper zou ik er zeker niet voor laten overspuiten, dat is gewoon heel erg duur. Dan zou ik eerder wachten op een schade erbij die vergoed wordt door een verzekeraar.
Ik had 2 auto's geleden een keer een paaltje geraakt met de achterbumper. Dat heb ik toen niet laten repareren. Een paar maanden daarna reden ze bij de garage achteruit ergens tegenaan en is gratis die hele bumper overgespoten en was dus gratis weer als nieuw.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Who Am I?
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11-07 16:45
Vandaag voor mijn verjaardag van mijn vrouw gekregen. Hij is 3D geprint en ze vond hem op vinted en het werkt zowaar! Er zit geen powerbank in, dus ik heb gelijk ook maar de Tesla megapack powerbank besteld.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/J2ffn-9QInRY7apPumqq3usEOWo=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/OebIp8uOe9B1KylP5ySPy7y9.jpg?f=fotoalbum_large

Sony A7R4+A7III, Sigma 35mm f1.4 ART, Tamron 17-28mm f2.8, Sony 85mm f1.8, Sony G II 70-200mm f2.8, Minolta 35-70mm f3.5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knakworst
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 17:44

knakworst

Get more sats!

Wat kost zo'n spot repair als ik vragen mag :?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pjot1
  • Niet online
knakworst schreef op donderdag 26 juni 2025 @ 09:56:
[...]

Wat kost zo'n spot repair als ik vragen mag :?
Dit koste €420,-. Ook omdat het een makkelijke kleur is. :? 3 a 4 lagen was voldoende. Rood schijnt heel moeilijk te zijn vertelde hij; je hebt soms wel 10 lagen nodig heb ik me laten vertellen. :)

Gefeliciteerd @Who Am I? !

Heel gaaf! Is het gewoon een telefoonlader of is het puur decoratief?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Who Am I?
pjot1 schreef op donderdag 26 juni 2025 @ 10:10:
[...]

Dit koste €420,-. Ook omdat het een makkelijke kleur is. :? 3 a 4 lagen was voldoende. Rood schijnt heel moeilijk te zijn vertelde hij; je hebt soms wel 10 lagen nodig heb ik me laten vertellen. :)

Gefeliciteerd @Who Am I? !

Heel gaaf! Is het gewoon een telefoonlader of is het puur decoratief?
Dankjewel!
Het is een telefoonoplader. Eigenlijk is het zelfs alleen een snoertje, maar dan ziet het er leuk uit. Dus ook decoratief.

Sony A7R4+A7III, Sigma 35mm f1.4 ART, Tamron 17-28mm f2.8, Sony 85mm f1.8, Sony G II 70-200mm f2.8, Minolta 35-70mm f3.5

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Card Nox
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 18:50

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ethirty
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 16:34

Ethirty

Who...me?

Misschien hier al langsgekomen maar als je in de markt bent voor een nieuwe S of X (uit voorraad) krijg je zo te zien onbeperkt Supercharging :o

#team_UTC+1

An investment in knowledge always pays the best interest - Benjamin Franklin
You can call me McOverloper  Mini '12 i7/16/256  Air '13 i5/8/256  iPad mini 5 64GB  iPhone SE 128GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 18:48
Elon Musk Takes Over Tesla Sales For North America and Europe
Following the recent departure of longtime deputy Omead Afshar, Elon Musk has stepped up to personally oversee Tesla’s sales operations in North America and Europe, according to a new report from Bloomberg, which cites people familiar with the matter.

This is a big shake-up that places Elon directly in charge of fixing Tesla’s sales slump in two key markets. The move has come as Tesla reported nearly on-the-ball deliveries for Q2 2025, hitting 384k deliveries, against a consensus street estimate of 385k deliveries.

Twitch || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DS7

DS7

Ethirty schreef op zaterdag 28 juni 2025 @ 17:27:
Misschien hier al langsgekomen maar als je in de markt bent voor een nieuwe S of X (uit voorraad) krijg je zo te zien onbeperkt Supercharging :o
Is al maandenlang zo, ook op nieuwe bestellingen (niet meer mogelijk nu).

Voor mij een reden om een aantal maanden terug de trekker over te halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• turkeyhakan
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 17:10

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Wat waren hier de kosten van als ik vragen mag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• turkeyhakan
Ik las op het nieuws dat Elon Musk zijn eigen politieke partij gaat beginnen. Zonder een discussie over politiek te starten: hij zou zich toch weer op Tesla gaan focussen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stefxx
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 14:49
Ik heb zojuist een service request aangemaakt voor wat kleine issues met mijn Model 3 2023. Ik kreeg de vraag of ze gelijk een banden rotatie konden doen, en zonder lang nadenken heb ik "ja" geantwoord.

Enig idee wat dat kost bij Tesla? Is vast geen gratis service...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Maurice-
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 16:13
stefxx schreef op zondag 6 juli 2025 @ 20:12:
Ik heb zojuist een service request aangemaakt voor wat kleine issues met mijn Model 3 2023. Ik kreeg de vraag of ze gelijk een banden rotatie konden doen, en zonder lang nadenken heb ik "ja" geantwoord.

Werkplaatstarief is €130 ex btw per uur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roenie
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Maurice- schreef op zondag 6 juli 2025 @ 20:18:
[...]

Werkplaatstarief is €130 ex btw per uur.
Dat is serieus geld. Dat haalt de gemiddelde garage niet. Net koffieautomaat handel: gratis apparaat maar je betaalt lekker voor de koffie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pjot1
  • Niet online
turkeyhakan schreef op zondag 6 juli 2025 @ 19:48:
[...]

Wat waren hier de kosten van als ik vragen mag?
€420,- inclusief btw.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• turkeyhakan

Ik laat het niet doen, maar heb dan ook een P. Mijn wielen slijten redelijk gelijkmatig, zijn alle 4 tegelijk vervangen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stefxx

Even mezelf quoten, misschien heeft een ander er nog iets aan. Valt me erg mee, al vind ik het bijzonder dat ze excl. BTW prijzen hanteren, ik ben toch echt een particulier.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VdiRSjWXNzACR6jECw72Gmbv8SQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/NTpbAhC9TSbBPhRBOAET73Id.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +15 Henk 'm!

• Domih
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 10-07 17:18

Domih

Domih.

Vandaag mijn accu gerepareerd. (Van mijn P85)
Had foutmelding BMS_f107_SW_Cell_Voltage_Sensor

Na uitlezen met ScanMyTesla bleek het module 6 te zijn die de storing gaf.
Deze foutmelding betekent meestal dat er een balansdraadje losgekomen is.
Na het losbikken van het deksel (dit is het vervelendste werk) module 9 eruit gehaald en geïnspecteerd.
Bleek het oranje balansdraadje te zijn en capacitor C27 was gecorrodeerd.
Balansdraadje verlengd en op een andere plek op de module met een oogje en een popnagel vastgezet en preventief de capacitor vervangen (deze gaf nog geen storing)
Verder alle andere modules gecontroleerd en die zagen er goed uit.
Accu weer dicht gekit en gemonteerd en de auto rijdt weer, wát een voldoening geeft dat zeg na een dag hard werk! _O_
Foto’s:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ebma8SiFF7zwpZxuXVjBEry6wvc=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/Ai20zi2i9B9piaVC1A2KTP8o.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UF6cCt18ZqNWzA0Ss3OBmZNLk9s=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/tFKpKfOJvCl31LOIPGIdIRc5.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yCkxF_0B74sEBW65to4K1dE-4hI=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/tblItiXLNP0S64GRYckLmxGZ.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9eBmwI234PTDrtGW-VESlqhDXL8=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/5WmRuzUqqG2zOEJYmzGgSNbc.jpg?f=user_large

Apple Carplay/Android Auto voor BMW/MINI/Audi/Mercedes: Nextgearmedia.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel.
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 16:47
Domih schreef op dinsdag 8 juli 2025 @ 23:05:

Na het losbikken van het deksel (dit is het vervelendste werk) module 9 eruit gehaald en geïnspecteerd.
Balansdraadje verlengd en op een andere plek op de module met een oogje en een popnagel vastgezet en preventief de capacitor vervangen (deze gaf nog geen storing)
Accu weer dicht gekit en gemonteerd en de auto rijdt weer, wát een voldoening geeft dat zeg na een dag hard werk! _O_
Foto’s:

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Hoe oud was je auto of hoeveel km's had je accu. Dit lijkt nog een reparatie die redelijk te doen is, maar wat zijn de kosten als je niet zo handig bent als @Domih ?

<GoTHC>Daniel#23781 | Mijn PC

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Who Am I?

Foto’s:

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Ik hoop dat als module 6 een storing geeft, er dan niet in module 9 iets mis is😅 Verder snap ik volkomen dat zo'n reparatie heel veel voldoening geeft! Tesla zelf had waarschijnlijk het gehele pakket afgeschreven. Nu kan je er weer heerlijk mee doorrijden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domih

Domih

Domih.

Who Am I? schreef op woensdag 9 juli 2025 @ 14:53:
[...]

Ik hoop dat als module 6 een storing geeft, er dan niet in module 9 iets mis is😅 Verder snap ik volkomen dat zo'n reparatie heel veel voldoening geeft! Tesla zelf had waarschijnlijk het gehele pakket afgeschreven. Nu kan je er weer heerlijk mee doorrijden!
Haha foutje!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Domih

Domih

Domih.

Daniel. schreef op woensdag 9 juli 2025 @ 09:13:
[...]

Hoe oud was je auto of hoeveel km's had je accu. Dit lijkt nog een reparatie die redelijk te doen is, maar wat zijn de kosten als je niet zo handig bent als @Domih ?
Model S uit 2014 met 330.000km.
Als je dit ergens laat doen, kost het rond de €3.000,- excl BTW.

Eigenlijk zouden ze allemaal preventief een ‘beurt’ moeten krijgen waarbij de umbrella valves vervangen worden, fuse cover vervangen etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
  • Registratie: Juli 2001
  • Nu online
stefxx schreef op maandag 7 juli 2025 @ 18:03:
[...]

Even mezelf quoten, misschien heeft een ander er nog iets aan. Valt me erg mee, al vind ik het bijzonder dat ze excl. BTW prijzen hanteren, ik ben toch echt een particulier.

[Afbeelding]
Per zijde of totaal? Voor totaal is het inderdaad een fijne prijs.

[ Voor 4% gewijzigd door stormfly op 09-07-2025 17:19 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stormfly
  • Registratie: Juli 2001
  • Nu online

Foto’s:

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Heel tof dat je het deelt, bekend probleem denk ik want ik meen er al eerder over gelezen te hebben. Hebben de nieuwere auto ook nog "balansdraadjes"?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dinictus208
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

Dinictus208

Tele romeo

Tesla belt nu ook actief leaseklanten waarvan de lease af gaat lopen. Gaat u weer voor een Tesla?
ik: Het was en goede auto maar er komt geen nieuwe tesla door het gedrag van musk. Hij begreep het direct. Dan horen we meer, zei hij.

I could feel at the time There was no way of knowing Fallen leaves in the night Who can say where they're blowing As free as the wind And hopefully learning Why the sea on the tide Has no way of turning

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• dedominee
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 02:18
Ik vervang mijn huidige model Y anders gewoon met de Juniper Model Y. Dat horen ze meer, zeiden ze.

[ Voor 19% gewijzigd door dedominee op 09-07-2025 17:37 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 3D ontwerp
  • Registratie: November 2024
  • Laatst online: 09-07 17:44
jarenlang fan hier van tesla.

eindelijk dit jaar geneog geld bijaan om een degelijk aanbetaling te doen en dan de rest zakelijk leasen via eigen bedrijf. mede omdat ik wil dat de auto van mij blijft na 5 jaar. twijfel nog met model Y en model 3.
enige tips? of dingen waar ik rekening mee moet houden?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 18:48
Dinictus208 schreef op woensdag 9 juli 2025 @ 17:23:
Tesla belt nu ook actief leaseklanten waarvan de lease af gaat lopen. Gaat u weer voor een Tesla?
ik: Het was en goede auto maar er komt geen nieuwe tesla door het gedrag van musk. Hij begreep het direct. Dan horen we meer, zei hij.
Rijdt ie daar ineens minder om?
Je komt ook niet in Duitsland over de autobahn? Je kiest ook geen Volkswagen?

Twitch || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perkouw
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 11-07 17:05

Perkouw

Moderator General Chat
3D ontwerp schreef op woensdag 9 juli 2025 @ 17:44:
jarenlang fan hier van tesla.

eindelijk dit jaar geneog geld bijaan om een degelijk aanbetaling te doen en dan de rest zakelijk leasen via eigen bedrijf. mede omdat ik wil dat de auto van mij blijft na 5 jaar. twijfel nog met model Y en model 3.
enige tips? of dingen waar ik rekening mee moet houden?
Ja, met je eigen wensen en eisen palette die je niet met ons deelt ;) Valt op deze manier vrij weinig over te zeggen. Heb je veel ruimte nodig? Kijk je beide naar nieuwe versie en zo ja welke en waarom etc. . .

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• stefxx
stormfly schreef op woensdag 9 juli 2025 @ 17:10:
[...]

Per zijde of totaal? Voor totaal is het inderdaad een fijne prijs.
Totaal. Heb inmiddels de officiële prijsindicatie en die zegt ook 39 euro totaal excl BTW.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• turkeyhakan
stefxx schreef op maandag 7 juli 2025 @ 18:03:
[...]

[Afbeelding]
Nette prijs :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• turkeyhakan
Dinictus208 schreef op woensdag 9 juli 2025 @ 17:23:
Hoe weet Tesla nou wat ik met mijn werkgever heb afgesproken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dinictus208
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

Dinictus208

Tele romeo

Rivanov schreef op woensdag 9 juli 2025 @ 17:56:
[...]

Rijdt ie daar ineens minder om?
Je komt ook niet in Duitsland over de autobahn? Je kiest ook geen Volkswagen?
Ik wil er niks meer mee te maken hebben. Maar zal weinig aansluiting vinden in dit topic.

I could feel at the time There was no way of knowing Fallen leaves in the night Who can say where they're blowing As free as the wind And hopefully learning Why the sea on the tide Has no way of turning

Pagina: 1 ... 64 65 Laatste

Let op:
Of je wel of geen update hebt ontvangen hoeft niet meer hier in het topic. Dit verschijnsel zie je ook bij elke nieuwe iOS/Android/PS4/Xbox update.

Probleem hier is dat Tesla elke week wel een update uitbrengt, waardoor de vervuiling nog erger is. Als er een nieuwe update is, kan hij natuurlijk wel inhoudelijk besproken worden.

Voor vragen en opmerkingen over de Model 3 en Y kan je terecht in dit topic: Het grote Tesla Model 3 & Y topic