Jij hebt meer dan 100 kWh aan thuisaccu's staan? Rly?Immutable schreef op donderdag 19 juni 2025 @ 11:03:
[...]
meh valt mee, heb een grotere thuis accu dat de accu in mijn auto. En aardig wat zonnepaneeltjes goedkoop ingekocht.
Kan gewoon zon volledig opslaan in de thuisbatterij(en) en dan daarmee de Tesla laden.
Na mijn terugverdientijd is het gewoon lekker gratis zolang het spul niet kapot gaat.
Overigens gaat dat in de winter niet helpen, tenzij je echt zo'n overmaat aan zonnepanelen hebt dat je zelfs in de winter genoeg opwekt en dat zal zelden het geval zijn.
Kijk, uitzonderingen zullen er altijd zijn, maar in zijn algemeenheid geldt nu nog voor veel mensen met zonnepanelen en een BEV die ze thuis kunnen laden, dat het laden spotgoedkoop is. Ik krijg zelf nog 8 ct ex BTW terug zonder terugleververgoeding, maar dat is al veel als ik zo links en rechts om mij heen hoor. Het vaker de helft, of zelfs minder. Ja, dan kost het laden nog maar 1 tot 2 euro. Dan snap ik goed dat gratis laden onderweg gezien wordt als iets waar je weinig aan hebt, want dan pas je je gedrag aan op zo min mogelijk laden onderweg.
Maar die afweging wordt anders als thuisladen 10x zoveel gaat kosten.