Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pjot1
  • Registratie: Augustus 2014
  • Niet online
Grrr. Van de week ging ik laden en kreeg ik deze melding.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wameUlSAfiOjEwqHWXhwAaEIpdI=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/rAqzDgQVgHuIUki0mOvEJ2jC.jpg?f=user_large

Het zal wel. Gisteren auto voorverwarmd en de regeneratie balkjes liepen door naar de 0. Geen enkele regeneratie. De 3 gewelfde balkjes naast de batterij gingen ook steeds aan en uit. Toch maar eens kijken in het service menu.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lCqlERZg73zVatK5xmM9HqTFi6g=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/hsVH31ENQMBuXZId0XotVJ1N.jpg?f=user_large

Even een service verzoek ingeschoten want als het straks echt koud wordt... :( Hopelijk valt het mee.

Ik kan alles, moet alleen nog een hoop leren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RonJ
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 19:31
pjot1 schreef op zondag 2 februari 2025 @ 10:26:

[Afbeelding]

Het zal wel. Gisteren auto voorverwarmd en de regeneratie balkjes liepen door naar de 0. Geen enkele regeneratie. De 3 gewelfde balkjes naast de batterij gingen ook steeds aan en uit. Toch maar eens kijken in het service menu.

[Afbeelding]

Even een service verzoek ingeschoten want als het straks echt koud wordt... :( Hopelijk valt het mee.
En ik dacht dat ik een k*tochtend had met de auto... "Moest" hem even van de oprit af verplaatsen met de spiegels nog half bevroren en visite bij de overburen die de uitrit as usual weer half geblokkeerd heeft. Resultaat: Velg langs de hoge stoeprand en een flinke hap uit mn zwarte velg. Echt top. |:(

Anyway, een nieuwe battery heater module kost je 231,12 en het lijkt erop dat het vervangen redelijk makkelijk gaat. Maar verwacht dan toch wel een estimate/rekening rond de 350-400 euro. Bij mij is vorige week de 3-wegklep van het koelsysteem vervangen, dat is redelijk vergelijkbaar qua stappen en die kostte 131 euro voor het onderdeel met een totale rekening (voor de verkoper gelukkig) van 258.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dNlX7-p0wva2xLmYtR8CG8ol-aU=/800x/filters:strip_exif()/f/image/dlPXhfwBy3ZKHovjmaaAMwa9.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 8% gewijzigd door RonJ op 02-02-2025 11:35 ]

All-electric.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pjot1
  • Niet online
RonJ schreef op zondag 2 februari 2025 @ 11:27:
[...]

En ik dacht dat ik een k*tochtend had met de auto... "Moest" hem even van de oprit af verplaatsen met de spiegels nog half bevroren en visite van de buren die de uitrit half geblokkeerd heeft. Resultaat: Langs de stoeprand en een flinke hap uit mn zwarte velg. |:(

Een battery heater module kost je 231,12 en het lijkt erop dat het vervangen redelijk makkelijk gaat. Maar verwacht dan toch wel een estimate/rekening rond de 350-400 euro. Bij mij is vorige week de 3-wegklep van het koelsysteem vervangen, dat is redelijk vergelijkbaar qua stappen en die kostte 131 euro voor het onderdeel met een totale rekening (voor de verkoper gelukkig) van 258.

[Afbeelding]
Auw! Ik had het al eerder gemeld maar mn vriendin had dit binnen 24 uur voor elkaar.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SmBtYeoj29mw5QgfN3gG_mglDK8=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/39kCjCkIkZUEcLGVHmUfUfWZ.jpg?f=user_large

Bij www.specialwheelrepair.nl had ik hem laten repareren. €150,- en 2 en een halve dag de velg kwijt maar werkelijk waar weer als nieuw.

Voor wat betreft de module, dat valt mee. Ik durf het alleen niet aan om het zelf te doen. :$

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RonJ
pjot1 schreef op zondag 2 februari 2025 @ 11:37:
[...]

Auw! Ik had het al eerder gemeld maar mn vriendin had dit binnen 24 uur voor elkaar.

[Afbeelding]

Bij www.specialwheelrepair.nl had ik hem laten repareren. €150,- en 2 en een halve dag de velg kwijt maar werkelijk waar weer als nieuw.

Voor wat betreft de module, dat valt mee. Ik durf het alleen niet aan om het zelf te doen. :$
Die banden zijn aardig uitgedroogd ook, maar daar zitten nu al Hankooks op he?

Dank voor je tip! Ik ga het wel een beetje profisorisch opschuren en bijwerken als de winterwielen eraf gaan. Wil ze eigenlijk liever allemaal gelijk zilver laten poedercoaten namelijk wat ik vind dat zwart sowieso niet zo mooi, daar heb ik al een prijsopgave van liggen voor rond de 500 voor alle 4. Ik zal deze toko ook even opslaan iig. Maar ik denk dat ik daar nog maar even een jaartje mee wacht, heb al meer dan genoeg kosten aan de auto (en daarnaast het afmaken van onze woning) dit jaar. :X

Ik zou het in dit geval ook laten doen hoor, je hebt hiervoor Toolbox3 toegang nodig (is beschikbaar als particulier, maar kost je 75 per dag voor toegang) en ik denk ook wat speciale vulapparatuur. Dan is het nauwelijks nog interessant om zelf te doen.

[ Voor 3% gewijzigd door RonJ op 02-02-2025 11:46 ]

All-electric.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pjot1
  • Niet online
RonJ schreef op zondag 2 februari 2025 @ 11:45:
[...]

Die banden zijn aardig uitgedroogd ook, maar daar zitten nu al Hankooks op he?

Dank voor je tip! Ik ga het wel een beetje profisorisch opschuren en bijwerken als de winterwielen eraf gaan. Wil ze eigenlijk liever allemaal gelijk zilver laten poedercoaten namelijk wat ik vind dat zwart sowieso niet zo mooi, daar heb ik al een prijsopgave van liggen voor rond de 500 voor alle 4. Ik zal deze toko ook even opslaan iig. Maar ik denk dat ik daar nog maar even een jaartje mee wacht, heb al meer dan genoeg kosten aan de auto (en daarnaast het afmaken van onze woning) dit jaar. :X

Ik zou het in dit geval ook laten doen hoor, je hebt hiervoor Toolbox3 toegang nodig (is beschikbaar als particulier, maar kost je 75 per dag voor toegang) en ik denk ook wat speciale vulapparatuur.
Ja, die uitdroging icm profiel (3,5mm) was voor reden om nieuwe banden te halen. Tot nu toe erg blij mee en nog geen moment gehad dat je te weinig grip hebt. Grootste voordeel is de stilte wat heel erg opvalt tov de Michelin.

Als al je details chroom zijn, handgrepen, raamlijsten enzovoorts dan zou ik zilveren velgen ook mooier vinden. Maar ja, als de velg niet krom is is het alleen esthetisch en zolang je je er niet teveel aan ergert kan het lang aan toch? :P

Dan laat ik het zeker weten doen! Met een sleutel 13 kom ik een heel eind maar dit laat ik dan weer liever doen. O-) Weet ik ook zeker dat het goed is!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• World Citizen
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 08:12

World Citizen

FreeReef.nl

Model S 2018 100D

Met -3 weggereden en met 7graden terug. 200km.
Ik zit nu op 185wh/km. Begint weer leuk te worden.

Wel
- Vastgevroren rechterbuitenspiegel
- vastgevroren windstrip als je het dak open doet.
- alles helemaal kets vol condens.
- over 9000 cameras blocked door condens.

Maar wel een heerlijk ritje gehad zo me dat koude blauwe zonnige weer. Zeker met dak open is het bij 7 graden heerlijk.

Winter en een 2e generatie S zijn alleen niet de beste maatjes. :+

FreeReef.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tweak_ers
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 11-06 17:06
Nou ja iets minder lang dan. Ik rijd het laatste stuk naar de SUC op een 80km weg en dan zorg ik dat ik achteraan een rijtje auto’s zit. Niemand achter mij, dan laat ik de snelheid terugzakken tot bijna 0 en accelereer ik tot 110. Weer regenereren tot bijna 0 en weer naar de 110. Dat lukt mij op dat stukje ongeveer 4 keer en via teslafi krijg ik daar ongeveer 5 graden bij in de accu. Dat is vaak nét het verschil om boven de 20 graden accu uit te komen.

De accuverwarming in de model S doet gewoon nagenoeg niets bij mij.

Sowieso heb ik onder de 30% geen forse acceleratie meer. Komt niet boven de 200kW, eerder 150kW.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RF1000
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 19:36
https://www.rtl.nl/nieuws...derland-loopt-sterk-terug

Hier krijg je toch jeuk van van dit soort suggestieve sturende 'nieuws' berichten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fisherman
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 17:17
RF1000 schreef op maandag 3 februari 2025 @ 18:52:
https://www.rtl.nl/nieuws...derland-loopt-sterk-terug

Hier krijg je toch jeuk van van dit soort suggestieve sturende 'nieuws' berichten.
Ja, heeft gewoon te maken met de juniper. Daar wachten mensen op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RF1000
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 19:36
Ook dat draagt bij maar het is ook standaard dat in de laatste maand van een kwartaal Tesla de hoogste verkoopcijfers (te naam stellingen om precies te zijn) heeft.

(En het ook is standaard dat er altijd na de eerste maand van een kwartaal nieuwsberichten zulke berichten op (auto)sites worden geplaatst 😄)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 20:48
Aan de andere kant is dit nog niet eerder voorgekomen: Tesla-showroom in Den Haag beklad met hakenkruizen en leuzen - https://nos.nl/l/2554357

Niet dat ik wil zeggen dat dit de oorzaak is. Dat zien we eind Q1 wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweak_ers

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Ik had vorig jaar dezelfde melding, toen moest de heter vervangen worden: 1200 euro... :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjot1
  • Niet online
Tweak_ers schreef op dinsdag 4 februari 2025 @ 08:55:
[...]

Ik had vorig jaar dezelfde melding, toen moest de heter vervangen worden: 1200 euro... :/
Daar word ik niet vrolijk van... }:|

Maar, als het onderdeel 231 euro kost, had je dan 1k arbeidsloon of was er nog meer aan de hand? Voor nu wacht ik nog steeds op een reactie van Tesla.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tweak_ers
pjot1 schreef op dinsdag 4 februari 2025 @ 09:47:
[...]

Maar, als het onderdeel 231 euro kost, had je dan 1k arbeidsloon of was er nog meer aan de hand? Voor nu wacht ik nog steeds op een reactie van Tesla.
Ik mij is het (private) lease. Dus ik heb gevraagd aan de tesla medewerker wat het kostte. Geen specificatie gehad. Ik kwam alleen voor dit probleem bij hen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RonJ
Caelorum schreef op maandag 3 februari 2025 @ 19:19:
Aan de andere kant is dit nog niet eerder voorgekomen: Tesla-showroom in Den Haag beklad met hakenkruizen en leuzen - https://nos.nl/l/2554357

Niet dat ik wil zeggen dat dit de oorzaak is. Dat zien we eind Q1 wel.
Ik word met dit soort gekkies wel een beetje zenuwachtig om mijn auto bij het SeC te zetten. Heb morgen een afspraak en wilde m eigenlijk vanmiddag al neerzetten, doe dat nu toch maar morgenochtend.

All-electric.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RonJ
pjot1 schreef op dinsdag 4 februari 2025 @ 09:47:
[...]

Je kan ook even bellen, maar de wachttijd is behoorlijk momenteel. Ze lopen helemaal over bij service door de combinatie van koud weer (dat is altijd feest bij de garages), de FSD-computer issues op nieuwe auto's en alle recent doorverkochte 3's die nu en masse binnenkomen voor openstaande terugroepacties e.d.

All-electric.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Who Am I?
  • Laatst online: 11-06 12:40
En vergeet niet dat de levertijd van onderdelen soms ook flink kan oplopen. Ik zou 26 Jan een monteur langskrijgen om naar de deur van de bestuurder te kijken. Die maakt met koud weer harde tikken bij het open- en dichtdoen. Die afspraak staat inmiddels op 20 feb omdat onderdelen niet geleverd worden.

Sony A77II +A7III, Sigma 35mm f1.4 ART, Tamron 17-28mm f2.8, Sony 85mm f1.8, Sigma 18-35mm f1.8 ART, Tamron SP 70-200mm f2.8, Minolta 35-70mm f3.5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Byte_Me
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20-05 20:53
pjot1 schreef op zondag 2 februari 2025 @ 12:00:
[...]

Ja, die uitdroging icm profiel (3,5mm) was voor reden om nieuwe banden te halen. Tot nu toe erg blij mee en nog geen moment gehad dat je te weinig grip hebt. Grootste voordeel is de stilte wat heel erg opvalt tov de Michelin.
Welke banden zijn dat precies?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fisherman
Byte_Me schreef op woensdag 5 februari 2025 @ 09:18:
[...]
Wat zoek je in een band? Stilte of grip?
Standaard legt Tesla tegenwoordig vaak Hankooks erop. Die zijn niet zo heel best. Ook niet heel slecht trouwens, maar er zijn veel betere banden. Michelin is ook niet meer wat het geweest is, behalve de PS4S en PS5 zijn nog hele goede banden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RonJ

All-electric.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjot1
  • Niet online
Byte_Me schreef op woensdag 5 februari 2025 @ 09:18:
[...]
Ik kom van Michelin Primacy 3 en heb nu de Hankook Ion Evo.
fisherman schreef op woensdag 5 februari 2025 @ 09:34:
[...]

Standaard legt Tesla tegenwoordig vaak Hankooks erop. Die zijn niet zo heel best. Ook niet heel slecht trouwens, maar er zijn veel betere banden. Michelin is ook niet meer wat het geweest is, behalve de PS4S en PS5 zijn nog hele goede banden.
Ben ik het niet helemaal mee eens. Elke band heeft zn plus- en minpunten. De ene hankook is de andere ook niet. En zelfs in de PS4S en PS5 zit nog onderling verschil.

Tegenwoordig zijn er geen echte slechte banden meer. De 1 blinkt wat meer uit in regen, de ander in geluid en weer de ander op droog wegdek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RonJ
[...]

Standaard legt Tesla tegenwoordig vaak Hankooks erop. Die zijn niet zo heel best.
Ik was juist super tevreden over de Ventus S1 Evo 3. Grip vond ik vrij vergelijkbaar met PS2/3 (maar die zaten dan wel weer onder een Audi en Volvo qua referenties) maar dan zonder te piepen.

Twijfel nu nog tussen de bovengenoemde Ventus en de PS5 als zomerbanden voor de MS. Ik lees ook her en der goeie verhalen over de nieuwe Premiumcontact 7, maar ik vond eerdere conti banden altijd zwaar teleurstellend en deze zijn ook (nog) niet leverbaar in 20".

Wat zijn jouw ervaringen c.q. suggesties dan?

[ Voor 3% gewijzigd door RonJ op 05-02-2025 09:47 ]

All-electric.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RonJ
pjot1 schreef op woensdag 5 februari 2025 @ 09:40:
[...]
En zelfs in de PS4S en PS5 zit nog onderling verschil.
De 4S is sowieso niet aan te raden voor dagelijks gebruik. Dat is een leuke band voor je hobby-sportwagen die al dan niet wel eens het circuit op gaat, maar voor dagelijks gebruik vreselijk onhandig en imho zelfs gevaarlijk. Die banden hebben werkelijk 0,0 grip als ze nog niet op temperatuur zijn.

Net als de P-zeros die steenhard worden na een paar jaar een recept voor een krantenartikeltje waarbij er weer eens een peperdure exoot ergens in de berm/vangrail is beland.

All-electric.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fisherman
pjot1 schreef op woensdag 5 februari 2025 @ 09:40:
[...]

Ik kom van Michelin Primacy 3 en heb nu de Hankook Ion Evo.

[...]

Ben ik het niet helemaal mee eens. Elke band heeft zn plus- en minpunten. De ene hankook is de andere ook niet. En zelfs in de PS4S en PS5 zit nog onderling verschil.

Tegenwoordig zijn er geen echte slechte banden meer. De 1 blinkt wat meer uit in regen, de ander in geluid en weer de ander op droog wegdek.
Die Primacy's zijn inderdaad allemaal niet zo'n goede banden. Had ik ook onder mijn vorige auto. Dat is glibberen met nat weer.

Hankooks blinken nergens in uit. Het zijn geen hele slechte banden, maar zeker geen goede.
Als je echt goede banden wil met heel veel grip in alle omstandigheden, dan kom je uit bij de volgende banden:
Goodyear f1 asymmetric 6
Continental Sportcontact 7
Vredestein Ultrac Pro
Michelin Pilot sport 4(s) of 5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fisherman
RonJ schreef op woensdag 5 februari 2025 @ 09:46:
[...]

Ik was juist super tevreden over de Ventus S1 Evo 3. Grip vond ik vrij vergelijkbaar met PS2/3 (maar die zaten dan wel weer onder een Audi en Volvo qua referenties) maar dan zonder te piepen.

Twijfel nu nog tussen de bovengenoemde Ventus en de PS5 als zomerbanden voor de MS. Ik lees ook her en der goeie verhalen over de nieuwe Premiumcontact 7, maar ik vond eerdere conti banden altijd zwaar teleurstellend en deze zijn ook (nog) niet leverbaar in 20".

Wat zijn jouw ervaringen c.q. suggesties dan?
Ik zou zeker ook kijken naar de hier boven genoemde banden.
Goodyear f1 asymmetric 6 is een hele goede band en ook de Vredestein Ultrac Pro is een erg goede band.
Die PremiumContact 7 zou ik laten zitten, dat is een comfort band. Weliswaar een hele goede. Dan kun je beter de SportContact 7 nemen van Continental. Dat is echt ook een hele goede band, vergelijkbaar met de Goodyear en Vredestein, maar wel wat luidruchtiger. Als je dat niet zo erg vindt, is dat ook een optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RonJ
fisherman schreef op woensdag 5 februari 2025 @ 11:12:
[...]

Ik zou zeker ook kijken naar de hier boven genoemde banden.
Goodyear f1 asymmetric 6 is een hele goede band en ook de Vredestein Ultrac Pro is een erg goede band.
Die PremiumContact 7 zou ik laten zitten, dat is een comfort band. Weliswaar een hele goede. Dan kun je beter de SportContact 7 nemen van Continental. Dat is echt ook een hele goede band, vergelijkbaar met de Goodyear en Vredestein, maar wel wat luidruchtiger. Als je dat niet zo erg vindt, is dat ook een optie.
Vredestein heb ik nogal wisselende ervaringen mee. Wel een leuk bedrijf Apollo Tyres, nog zaken mee gedaan, maar Vredestein banden zou ik niet snel nog eens nemen.

De GY F1 Asym is wel een goeie suggestie trouwens, ga daar ook eens de (inkoop)prijs voor opvragen. Moet wel zeggen dat ik de GY Efficientgrip Performance 2 onder onze eGolf een beetje vind tegenvallen, maar dat was natuurlijk ook wel een bewuste keuze voor geluid en rolweerstand boven grip.

Ik ben voornemens om als zomervelgen 20" turbines aan te schaffen (replica's of een goede set van een model X), als mooi compromis tussen het comfort van de 19" en looks van de 21". Het nadeel daarvan is dat de keuze qua banden in 245/40 R20 niet zo heel groot is. PS5 en SC7 (die bedoelde ik ook idd) zijn allemaal (nog) niet leverbaar in die maat.

All-electric.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• pjot1
  • Niet online
Onder mn vorige auto, bmw 320d, had ik GY f1 asymmetric 5 eronder liggen. Vond ik ook top banden zeker in vergelijking met Pirelli. Dat waren echt de slechtste banden die ik heb gehad, luidruchtig, hard en weinig grip. Gingen wel lang mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjot1
  • Niet online
RonJ schreef op woensdag 5 februari 2025 @ 11:47:
[...]

Vredestein heb ik nogal wisselende ervaringen mee. Wel een leuk bedrijf Apollo Tyres, nog zaken mee gedaan, maar Vredestein banden zou ik niet snel nog eens nemen.

De GY F1 Asym is wel een goeie suggestie trouwens, ga daar ook eens de (inkoop)prijs voor opvragen. Moet wel zeggen dat ik de GY Efficientgrip Performance 2 onder onze eGolf een beetje vind tegenvallen, maar dat was natuurlijk ook wel een bewuste keuze voor geluid en rolweerstand boven grip.

Ik ben voornemens om als zomervelgen 20" turbines aan te schaffen (replica's of een goede set van een model X), als mooi compromis tussen het comfort van de 19" en looks van de 21". Het nadeel daarvan is dat de keuze qua banden in 245/40 R20 niet zo heel groot is. PS5 en SC7 (die bedoelde ik ook idd) zijn allemaal (nog) niet leverbaar in die maat.
Stond laatst naast een model s met replica turbine/slipstream velgen. Ik zag meteen dat het niet origineel is. Waaraan kan ik niet te zeggen maar op een 1 of andere manier klopte het niet.

Kan je velgen van een X zo op een S zetten? Zo ja, dan zou ik daarvoor gaan ipv replica. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RonJ
pjot1 schreef op woensdag 5 februari 2025 @ 13:12:
[...]

Stond laatst naast een model s met replica turbine/slipstream velgen. Ik zag meteen dat het niet origineel is. Waaraan kan ik niet te zeggen maar op een 1 of andere manier klopte het niet.

Kan je velgen van een X zo op een S zetten? Zo ja, dan zou ik daarvoor gaan ipv replica. :)
Ik overweeg voor deze te gaan. Die lijken aardig op het origineel, maar of de kwaliteit ook OEM-like is is natuurlijk wel de vraag.

De X heeft 20" velgen met dezelfde steekmaat, wel staggered geloof ik (dus achter wat breder), maar dat heeft de performance op de S ook. Nadeel daarvan is is dat gebruikte velgen vaak al beschadigd en/of niet helemaal recht zijn en ook nog voor aardige bedragen gaan. Staggered setjes kan je bovendien niet roteren.

All-electric.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• fisherman
RonJ schreef op woensdag 5 februari 2025 @ 11:47:
[...]

De Vredestein Ultrac Pro behoort tot de top van de markt voor hele goede prijs. Ze maken ook wel minder goede banden, dus inderdaad wel heel wisselvallend. Maar dat geldt voor de meeste merken wel dat ze goede en minder goede banden maken.
Die GY Efficientgrip zijn natuurlijk wel van die eco banden. De naam verklapt dat al. Dat zijn nooit hele goede performance banden, ook al zit dat ook in de naam.

Ik ken iemand die die GY F1 Asym onder zijn Taycan Turbo S heeft liggen. Dat zijn gewoon hele goede performance banden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Roenie
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
RonJ schreef op woensdag 5 februari 2025 @ 10:01:
[...]
De 4S is sowieso niet aan te raden voor dagelijks gebruik. Dat is een leuke band voor je hobby-sportwagen die al dan niet wel eens het circuit op gaat, maar voor dagelijks gebruik vreselijk onhandig en imho zelfs gevaarlijk. Die banden hebben werkelijk 0,0 grip als ze nog niet op temperatuur zijn...
Ik heb de 4S onder mijn hobbyauto, maar qua grip vind ik die ook als de banden koud zijn best goed. Dan moet ik wel eerlijk zeggen dat ik die auto eigenlijk bij voorkeur alleen met wat hogere buitentemperaturen rijdt. Maar zelfs als ik net op weg ben is de grip al goed. De Tesla staat echter op Hankook Ventus Ion en die vind ik wel wat minder.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pjot1
  • Niet online
RonJ schreef op woensdag 5 februari 2025 @ 13:52:
[...]

Ik overweeg voor deze te gaan. Die lijken aardig op het origineel, maar of de kwaliteit ook OEM-like is is natuurlijk wel de vraag.

De X heeft 20" velgen met dezelfde steekmaat, wel staggered geloof ik (dus achter wat breder), maar dat heeft de performance op de S ook. Nadeel daarvan is is dat gebruikte velgen vaak al beschadigd en/of niet helemaal recht zijn en ook nog voor aardige bedragen gaan. Staggered setjes kan je bovendien niet roteren.
Ik heb er ook naar zitten kijken maar ik ben afgehaakt. Ik weet niet welke kleur je wilt maar het lijkt erop dat de binnenkant niet in kleur is. Ook de welving van de spaken lijken niet helemaal te kloppen met de originel evenals de rand achter de spaken. En dan moet ik toch sterk denken aan die Adidas schoenen met 2 streepjes. :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fisherman
pjot1 schreef op woensdag 5 februari 2025 @ 18:41:
[...]

Ik heb er ook naar zitten kijken maar ik ben afgehaakt. Ik weet niet welke kleur je wilt maar het lijkt erop dat de binnenkant niet in kleur is. Ook de welving van de spaken lijken niet helemaal te kloppen met de originel evenals de rand achter de spaken. En dan moet ik toch sterk denken aan die Adidas schoenen met 2 streepjes. :+
Bij mijn vorige auto had ik een set originele velgen en een set aftermarket. Die aftermarket verschillen bijna altijd iets qua maat. Bij de model 3 heb ik gelukkig de originele 19 en 18 inch.

Als ik aftermarket velgen zou nemen, zou ik eerder op zoek gaan naar mooie magnesium velgen. Daar zijn hele mooie van en die zijn een stuk efficienter dan de originele velgen, doordat ze veel lichter zijn .

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• World Citizen

World Citizen

FreeReef.nl

Het moet haast een S topic gaan worden :)

Ik zit ook met mijn velgen. Ik heb de 19" grijze versie en ik ben geen fan van donkere velgen. De uitstraling is me te stoer.

Ik wil wel een maatje groter maar dan moet ik mijn hele band setup opnieuw aankopen. Meh... dat geld gebruik ik liever anders.

Bij mij is er dus een stuk verf van de velg gevallen. Ik -moet- dus iets gaan doen.

Ik zou wel gewoon originele velgen willen. Er komt nogal wat gewicht en kracht op te staan. Uit voorzorg zou ik geen aftermarkt willen.

Ik kom er maar niet over uit wat ik moet doen... alles lijkt "duur".

FreeReef.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fisherman
World Citizen schreef op woensdag 5 februari 2025 @ 20:42:

Ik kom er maar niet over uit wat ik moet doen... alles lijkt "duur".
Gewoon laten poedercoaten als het je stoort. Is niet zo heel duur.
Wellicht moet je dan wel alle velgen laten doen als het kleurverschil oplevert.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• World Citizen

World Citizen

FreeReef.nl

fisherman schreef op woensdag 5 februari 2025 @ 21:06:
[...]

Gewoon laten poedercoaten als het je stoort. Is niet zo heel duur.
Wellicht moet je dan wel alle velgen laten doen als het kleurverschil oplevert.
Dat begint op 500 euro.

Ik zou hier niet over zeuren als we niet op Tweakers zouden zitten. Op Tweakers probeer ik het liefst een DIY oplossing :+

Maar voor 500 euro kan ik het ook niet zelf. Dit zit me dwars. Ik kan het niet als een Tweakers oplossen dus twijfel wat te doen. :)

FreeReef.nl

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• fisherman
World Citizen schreef op woensdag 5 februari 2025 @ 21:10:
[...]

Dat begint op 500 euro.

Ik zou hier niet over zeuren als we niet op Tweakers zouden zitten. Op Tweakers probeer ik het liefst een DIY oplossing :+

Maar voor 500 euro kan ik het ook niet zelf. Dit zit me dwars. Ik kan het niet als een Tweakers oplossen dus twijfel wat te doen. :)
Klopt, is ongeveer 120 euro per wiel.
Maar als je het mooi wil hebben ontkom je daar vrees ik niet aan. Zelf doen ga je je aan ergeren waarschijnlijk en zo te horen ben je een perfectionist. Niets verkeerd aan trouwens, dat ben ik ook en de meeste mensen hier volgens mij.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pjot1
  • Niet online
World Citizen schreef op woensdag 5 februari 2025 @ 20:42:
Het moet haast een S topic gaan worden :)
Ik ben voor! Er is wel een 3 en y topic maar geen S/X.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RonJ
pjot1 schreef op donderdag 6 februari 2025 @ 06:13:
[...]

Vandaar ook dat hier in het algemene topic vooral de S/X rijders zitten. :)

All-electric.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RonJ
pjot1 schreef op woensdag 5 februari 2025 @ 18:41:
[...]

De kleur zilver/grijs. Maar ik geloof dat ik toch even naar een originele set moet kijken als ze afwijken van het origineel. Dan maar wat budget rekenen om die na aanschaf weer strak te laten maken. Ik hou ook helemaal niet van aftermarket ogende velgen namelijk. Gezien de bandendiscussie hiervoor moet ik misschien toch ook maar gewoon voor 19" ipv 20" gaan, dat is een veel courantere maat en heb je dus ook echt veel meer keuze aan (nieuwere modellen) banden.

De huidige zwarte 19" winterset ga ik denk ik (volgend jaar ofzo) ook een keer laten poedercoaten. Kost idd zo'n 500 euro, maar het is ook best wat werk om ze weer strak te maken/richten, te zandstralen en vervolgens te poedercoaten.

[ Voor 8% gewijzigd door RonJ op 06-02-2025 08:46 ]

All-electric.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• fisherman
pjot1 schreef op donderdag 6 februari 2025 @ 06:13:
[...]

Klopt, er is een apart topic voor de 3 en de Y, maar particulieren zijn daar niet in de meerderheid. Het is juist leuker om ervaringen te lezen van mensen die er zelf een bewust gekocht hebben. Dat geldt voor een EV in het algemeen. Ervaringen van mensen die er toevallig een rijden voor hun werk zijn voor particulieren niet zo interessant.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• pjot1
  • Niet online
RonJ schreef op donderdag 6 februari 2025 @ 08:37:
[...]

De kleur zilver/grijs. Maar ik geloof dat ik toch even naar een originele set moet kijken als ze afwijken van het origineel. Dan maar wat budget rekenen om die na aanschaf weer strak te laten maken. Ik hou ook helemaal niet van aftermarket ogende velgen namelijk. Gezien de bandendiscussie hiervoor moet ik misschien toch ook maar gewoon voor 19" ipv 20" gaan, dat is een veel courantere maat en heb je dus ook echt veel meer keuze aan (nieuwere modellen) banden.

De huidige zwarte 19" winterset ga ik denk ik (volgend jaar ofzo) ook een keer laten poedercoaten. Kost idd zo'n 500 euro, maar het is ook best wat werk om ze weer strak te maken/richten, te zandstralen en vervolgens te poedercoaten.
Marktplaats en eBay zijn your friend! :)
fisherman schreef op donderdag 6 februari 2025 @ 08:52:
[...]

Klopt, er is een apart topic voor de 3 en de Y, maar particulieren zijn daar niet in de meerderheid. Het is juist leuker om ervaringen te lezen van mensen die er zelf een bewust gekocht hebben. Dat geldt voor een EV in het algemeen. Ervaringen van mensen die er toevallig een rijden voor hun werk zijn voor particulieren niet zo interessant.
Klopt ook! Wel leuk om af en toe in te lurken omdat er toch heel veel dingen overeen komen met de S/X. Toch denk ik ook dat de Model S niet zo hard loopt particulier. Ik zie toch dat de auto's vrij lang te koop staan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fisherman
pjot1 schreef op donderdag 6 februari 2025 @ 16:42:

Klopt ook! Wel leuk om af en toe in te lurken omdat er toch heel veel dingen overeen komen met de S/X. Toch denk ik ook dat de Model S niet zo hard loopt particulier. Ik zie toch dat de auto's vrij lang te koop staan.
Als ik een even oude S had gekocht met vergelijkbare kilometerstand was ik bijna 80k kwijt geweest. Mijn 3 kostte me maar 34k. Dat scheelt nogal in de prijs natuurlijk.
Daarnaast zijn banden duurder, het verbruik hoger en is de belasting hoger.
Geen idee of het formaat nog meespeelt, maar veel parkeergarages zijn vrij krap, zelfs al met een 3.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Byte_Me
[...]

Het is een afweging tussen stilte, grip en kosten. Het staat natuurlijk allemaal haaks op elkaar, dus dan een band waarbij de prijs/grip/geluid verhouding optimaal is. Ik heb laatst twee nieuwe winterbanden erop laten leggen, en toen heb ik maar dezelfde genomen als die ik al had, zodat ik 4 dezelfde banden heb, en dat waren Vredestein Wintrac Pro+ 245/45 R19 102W. Volgens mij is die 102W een beetje overkill, sowieso rijdt ik zelden harder dan 110. Alleen vind ik het ook wel lekker om af en toe hard op te trekken, maar daar is geen banden classificatie voor (dat ik weet).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Who Am I?
Byte_Me schreef op vrijdag 7 februari 2025 @ 11:57:
[...]
Het is een afweging tussen stilte, grip en kosten. Het staat natuurlijk allemaal haaks op elkaar, dus dan een band waarbij de prijs/grip/geluid verhouding optimaal is. Ik heb laatst twee nieuwe winterbanden erop laten leggen, en toen heb ik maar dezelfde genomen als die ik al had, zodat ik 4 dezelfde banden heb, en dat waren Vredestein Wintrac Pro+ 245/45 R19 102W. Volgens mij is die 102W een beetje overkill, sowieso rijdt ik zelden harder dan 110. Alleen vind ik het ook wel lekker om af en toe hard op te trekken, maar daar is geen banden classificatie voor (dat ik weet).
Is het niet zo dat je met een hogere classificatie veilig zit qua acceleratie?

Sony A77II +A7III, Sigma 35mm f1.4 ART, Tamron 17-28mm f2.8, Sony 85mm f1.8, Sigma 18-35mm f1.8 ART, Tamron SP 70-200mm f2.8, Minolta 35-70mm f3.5

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• fisherman
Who Am I? schreef op vrijdag 7 februari 2025 @ 13:02:
[...]

Is het niet zo dat je met een hogere classificatie veilig zit qua acceleratie?
Nee niet per definitie. Een sterkere wang, dus een band die meer kan dragen( het getal ervoor dus), is dan zinvoller. Er komt met name op de wang van de band de grootste kracht te staan bij accelereren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• World Citizen

World Citizen

FreeReef.nl

Model S 2018 (audio plus pakket)

Ik ben benieuwd hoe jullie het geluid hebben ingesteld. Ik ben nu op het onderstaande uitgekomen maar ben geen audiophile. Wellicht heeft iemand nog tips.

Vooropgesteld vind in het geluid sowieso echt belachelijk goed. Nog nooit in een auto gezeten waar ik zo aan het genieten ben. Van Klassiek tot Psy … ge-wel-dig.

Ik vind die “immersive Sound” goed werken dus heb die helemaal open staan.
Balans staat iets naar achter en iets naar rechts zodat ik meer “middenin” het geluid zit.

Ik zou zelf iets van Worakls willen adviseren als test. Dan heb je precies Klassiek en Tech door elkaar. Als iemand anders een favo test nummer heeft hoor ik het graag.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fijrY801aZD_PbSpwIOCRy1orgA=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/18mGJjRGPYDPlfIHcm3SG5M6.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VYfjuBwBVz8pjGwzX1jX7aIcdOY=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/aJjxTYek8MQkYcFgUdHXdQ4p.jpg?f=user_large

FreeReef.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fisherman
World Citizen schreef op vrijdag 7 februari 2025 @ 18:20:

Ik ben benieuwd hoe jullie het geluid hebben ingesteld. Ik ben nu op het onderstaande uitgekomen maar ben geen audiophile. Wellicht heeft iemand nog tips.
Normaal gesproken als de luidsprekers goed zijn, hoef je niets in te stellen, althans dat is bij hifi zo. Een equalizer is bij hifi iets wat je niet hoort te gebruiken. Als het niet naar wens is, heb je niet de juiste luidsprekers. Dat is bij een auto natuurlijk wel moeilijker om te vervangen.
Er zijn aftermarket wel betere luidsprekers beschikbaar.
Maar het geluid in een kleine ruimte is natuurlijk nooit vergelijkbaar met een grotere ruimte.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pjot1
  • Niet online
De model 3 werd goedkoper en de model s/x....

https://www.autoweek.nl/a...el-x-tot-e17-000-duurder/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• World Citizen

World Citizen

FreeReef.nl

fisherman schreef op vrijdag 7 februari 2025 @ 18:56:
[...]

Normaal gesproken als de luidsprekers goed zijn, hoef je niets in te stellen, althans dat is bij hifi zo. Een equalizer is bij hifi iets wat je niet hoort te gebruiken. Als het niet naar wens is, heb je niet de juiste luidsprekers. Dat is bij een auto natuurlijk wel moeilijker om te vervangen.
Er zijn aftermarket wel betere luidsprekers beschikbaar.
Maar het geluid in een kleine ruimte is natuurlijk nooit vergelijkbaar met een grotere ruimte.
Ja, maar dan gaan we er vanuit dat de audiotechnicus van Tesla hetzelfde wil als dat ik wil.
We moeten beiden met de speakers werken die erin zitten. Hij kan prima een andere wens van geluid hebben dan ik.

Ik zit niet echt ver van zijn profiel af, maar ik heb thuis grote warme speakers. Ik miste in de tesla her en der wat.

Als ik echt geniet van de muziek dan is niveau 7 soms niet gek.

FreeReef.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fisherman
World Citizen schreef op vrijdag 7 februari 2025 @ 21:19:
[...]

Ja, maar dan gaan we er vanuit dat de audiotechnicus van Tesla hetzelfde wil als dat ik wil.
We moeten beiden met de speakers werken die erin zitten. Hij kan prima een andere wens van geluid hebben dan ik.

Ik zit niet echt ver van zijn profiel af, maar ik heb thuis grote warme speakers. Ik miste in de tesla her en der wat.

Als ik echt geniet van de muziek dan is niveau 7 soms niet gek.
Ik ben zelf wel redelijk audiofiel, maar niet heel fanatiek meer zoals vroeger. Als ik de luidsprekers thuis vergelijk met die van een auto, dan zijn die in alle auto's minder goed. Maar het is zelfs met minder goede luidsprekers thuis al beter dan in eem auto.
Ik ben best teveeden over het geluid in de model 3 en het is waarschijnlijk het beste geluid dat ik ooit in een auto gehad heb, maar heel erg goed is het niet vergeleken met het echte werk.
Ik weet dat er betere speakers te verkrijgen zijn voor Tesla, maar ik zal nooit zoveel geld aan een installatie in een auto uitgeven. Dan leg ik liever wat bij voor andere speakers thuis.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RonJ

Vooropgesteld vind in het geluid sowieso echt belachelijk goed. Nog nooit in een auto gezeten waar ik zo aan het genieten ben. Van Klassiek tot Psy … ge-wel-dig.
De audio in Tesla's is idd echt héél erg goed, zeker voor iets dat standaard geleverd wordt en niet een flinke meerprijs heeft. Scheelt dat ze alles in-house hebben laten doen door wat audio technici uit Hollywood, ipv de boel te outsourcen aan een audiomerk dat ook 40-50% marge wil.

Hoewel ik de ruimtelijkheid en het hoog van Audi's "instap" B&O bijv. wel een stuk beter vindt, heeft de Tesla weer een iets beter laag en meer vermogen. Ik denk dat je het redelijk op hetzelfde niveau als deze instap B&O en vergelijkbare "instap" B&W (Volvo) en Burmester (Mercedes, Land Rover) kan stellen.

Dan staan de premium systemen in de hogere modellen van de genoemde merken er toch nog wel weer een flinke stap boven. En als je écht het summum qua OEM caraudio wil horen, probeer eens een ritje in een Rolls Royce te regelen :) , dan weet je pas écht niet wat je meemaakt. Maargoed, dan heb je het ook over een meerprijs waar je een auto voor kan kopen.
Ik vind die “immersive Sound” goed werken dus heb die helemaal open staan.
Balans staat iets naar achter en iets naar rechts zodat ik meer “middenin” het geluid zit.

Ik zou zelf iets van Worakls willen adviseren als test. Dan heb je precies Klassiek en Tech door elkaar. Als iemand anders een favo test nummer heeft hoor ik het graag.
Ik zal v/d week, als ik hopelijk m'n auto weer terug heb van het SeC, mn instellingen ook eens plaatsen. Heb m idd ook iets naar rechts staan en iets meer sub, maar de bas in de deuren op 0.

Qua testnummer, de DJ Mix van David Vendetta, daar zit echt alles in.

All-electric.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjot1
  • Niet online
Hmz... Het is maar ook net wat je voorkeur geniet. Hier heb ik standaard audio, dus zonder subwoofer en het geluid is al beter dan menig auto. Zelf ben ik fan van metal/rock en af en toe een rapnummer oid. Ik ga niet elke keer mn instellingen nalopen. Als je het zelf goed vind klinken is het goed toch?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Anvil_
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 10-06 15:28

Zelfde auto met dat pakket hier, heerlijk he? Alles klinkt perfect, van dance tot klassiek.. Settings zou ik moeten checken voor je.

Nou, ik heb hier een tijd terug geklaagd over het wegvallen van de data verbinding als ik de grens over ga (dus geen verkeersinfo voor je navi , geen muziek etc.)

half jaar verder, maar opeens lijkt dit probleem verholpen met de laatste update. Ipv standaard een half uurtje geen data, is er nu nauwelijks onderbreking als ik de grens over ga, erg fijn! (vriendin woont in België, dus rij vaak meerdere keren in een week de grens voer.

Hebben anderen hier ook wat van gemerkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fisherman
_Anvil_ schreef op maandag 10 februari 2025 @ 09:04:
[...]

Zelfde auto met dat pakket hier, heerlijk he? Alles klinkt perfect, van dance tot klassiek.. Settings zou ik moeten checken voor je.

Nou, ik heb hier een tijd terug geklaagd over het wegvallen van de data verbinding als ik de grens over ga (dus geen verkeersinfo voor je navi , geen muziek etc.)

half jaar verder, maar opeens lijkt dit probleem verholpen met de laatste update. Ipv standaard een half uurtje geen data, is er nu nauwelijks onderbreking als ik de grens over ga, erg fijn! (vriendin woont in België, dus rij vaak meerdere keren in een week de grens voer.

Ja, vorige maand een paar keer naar sigaren lounges geweest in DL. Viel toen weg. Navi werkt dan nog wel, maar je ziet geen kaart meer en geen wegen. Heel vervelend als je ergens niet zo bekend bent.
Sindsdien niet meer over de grens geweest, maar waarschijnlijk aankomend weekend weer. Even kijken of het dan nog steeds zo is.
Ik had wel een aantal keren dat spotify raar deed en de verbinding verloor deze week. Gewoon in NL dus.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pjot1
  • Niet online
_Anvil_ schreef op maandag 10 februari 2025 @ 09:04:
[...]

Ja!

Afgelopen zaterdag naar Duitsland geweest en de verbinding was inderdaad binnen een minuut weer terug!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fisherman
pjot1 schreef op zondag 9 februari 2025 @ 20:56:
Hmz... Het is maar ook net wat je voorkeur geniet. Hier heb ik standaard audio, dus zonder subwoofer en het geluid is al beter dan menig auto. Zelf ben ik fan van metal/rock en af en toe een rapnummer oid. Ik ga niet elke keer mn instellingen nalopen. Als je het zelf goed vind klinken is het goed toch?
Ik heb ook geen subwoofer. In de auto wellicht iets dat echt wat toevoegt door de kleine ruimte.
Bij luidsprekers thuis heb je normaal geen subwoofer nodig, althans niet bij muziek.
Geluid in een auto vind ik ook meer klinken als een hoofdtelefoon. Heel direct. Er is niets ruimtelijks te bekennen door de gebrekkige ruimte in de auto.
Daardoor klinkt een middelmatige set in huis al een stuk beter dan een hele goede set in een auto.
En ja er zit in auto's wel veel verschil en wat dat betreft klinkt de set van Tesla standaard heel goed..

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• World Citizen

World Citizen

FreeReef.nl

Kennelijk had je bij de S 2e generatie een audio upgrade die er zo uitzag

Zonder upgradeAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RpdakYaHBbpBLepqGftPAEXl6Ts=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/DeQVJV6O7FsbAn8cvnDIYFOV.jpg?f=user_large

Met Upgrade
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Ee4b_zOyVPYaScMrXKkf2TzKH74=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/QfRZZaKhNxMnCXFquQRqVGoo.jpg?f=user_large

Wellicht zit daar nog verschil in ervaring, want ik heb een redelijk serieuze audio opstelling thuis staan die inderdaad weer veel beter is, maar zelden kom ik bij iemand thuis binnen die iets beters heeft dan wat er in het Premium Audio pakket zit van de S.

Geen soundbar of Bose/Sonos systeem is beter te noemen.

FreeReef.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fisherman
World Citizen schreef op maandag 10 februari 2025 @ 21:28:
Kennelijk had je bij de S 2e generatie een audio upgrade die er zo uitzag

Zonder upgrade[Afbeelding]

Met Upgrade
[Afbeelding]

Wellicht zit daar nog verschil in ervaring, want ik heb een redelijk serieuze audio opstelling thuis staan die inderdaad weer veel beter is, maar zelden kom ik bij iemand thuis binnen die iets beters heeft dan wat er in het Premium Audio pakket zit van de S.

Geen soundbar of Bose/Sonos systeem is beter te noemen.
Een soundbar of bose/sonos is geen hifi systeem.
Ik heb het over een systeem met losse voor en eindversterker en full range luidsprekers.
Een auto mist altijd een ruimtelijk geluidsbeeld. Daarom vergelijk ik het ook met een hoofdtelefoon.
Luidsprekers thuis kun je daarnaast zelf kiezen, die van een auto niet, althans niet af fabriek.
Verder ben ik best tevreden dus over de luidsprekers, maar of je nu spotify of tidal gebruikt, zul je niet gaan horen bij de Tesla.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Radiodurans
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 18:31
fisherman schreef op maandag 10 februari 2025 @ 21:58:
[...]
maar of je nu spotify of tidal gebruikt, zul je niet gaan horen bij de Tesla.
Zet ‘m maar eens wat harder, dan hoor je duidelijk het verschil tussen Apple Music via de Tesla App of Apple Music via Bluetooth vanaf je telefoon >:)

Grofweg alles onder de 256kbps is hoorbaar van mindere kwaliteit in m’n Tesla. Dat hoorde ik al op cheap-ass oordopjes in de tijd dat ik L.A.M.E. MP3 aan het tunen was op HA.org en dat is nog steeds zo met bitrate starved streaming van je apps op de Tesla.

[ Voor 27% gewijzigd door Radiodurans op 11-02-2025 11:28 ]

MYLR’23 | AVWC/AVEM/AVWS/VZLE/EN4C

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• World Citizen

World Citizen

FreeReef.nl

Radiodurans schreef op dinsdag 11 februari 2025 @ 11:24:
[...]

Zet ‘m maar eens wat harder, dan hoor je duidelijk het verschil tussen Apple Music via de Tesla App of Apple Music via Bluetooth vanaf je telefoon >:)

Grofweg alles onder de 256kbps is hoorbaar van mindere kwaliteit in m’n Tesla. Dat hoorde ik al op cheap-ass oordopjes in de tijd dat ik L.A.M.E. MP3 aan het tunen was op HA.org en dat is nog steeds zo met bitrate starved streaming van je apps op de Tesla.
Bluetooth is enorm slecht. Ik dacht toen ik hem net had dat de speakers niet goed waren.
Totdat ik stopte met BT vanaf de gsm en overschakelde naar Spotify incar. Wow.

Nooit meer gebruik ik bluetooth voor muziek. Is haast niet aan te horen als he het andere hebt gehoord.

FreeReef.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fisherman
Radiodurans schreef op dinsdag 11 februari 2025 @ 11:24:
[...]

Dat zal meer aan de connectie liggen dan aan de bron. Dat verschil ga je doorgaans op goedkope luidsprekers niet kunnen waarnemen. Overigens js 256k natuurlijk alles behalve hi res audio. Ik heb het over cd kwaliteit audio. Geen bagger mp3 formaat wat spotify streamt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• pjot1
  • Niet online

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Even mezelf quoten! Ik heb gisteren antwoord gehad van de service center. 3 maart een afspraak en een kostenraming van €538,40. De accuheater gaat vervangen worden. Valt me voor nu alleszins mee, zeker aangezien ik bmw prijzen gewend ben... :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fisherman
pjot1 schreef op dinsdag 11 februari 2025 @ 17:16:
[...]

Even mezelf quoten! Ik heb gisteren antwoord gehad van de service center. 3 maart een afspraak en een kostenraming van €538,40. De accuheater gaat vervangen worden. Valt me voor nu alleszins mee, zeker aangezien ik bmw prijzen gewend ben... :X
Is een accu heater zowel iets voor modellen met en zonder warmtepomp? Of alleen voor modellen zonder warmtepomp?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjot1
  • Niet online
fisherman schreef op dinsdag 11 februari 2025 @ 17:43:
[...]

Is een accu heater zowel iets voor modellen met en zonder warmtepomp? Of alleen voor modellen zonder warmtepomp?
Ik heb geen idee. Ik heb naar mijn weten ook geen warmtepomp. :? Gaat om een 75D uit 2016.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fisherman
pjot1 schreef op dinsdag 11 februari 2025 @ 18:03:
[...]

Ik heb geen idee. Ik heb naar mijn weten ook geen warmtepomp. :? Gaat om een 75D uit 2016.
Ik weet dat een warmtepomp ook de accu verwarmt, maar bij bepaalde temperaturen werkt een warmtepomp niet of nauwelijks.
Daarom zou ik denken dat een Tesla met warmtepomp ook een andere vorm van verwarming heeft naast de warmtepomp. Eigenlijk net zoiets als een warmtepomp thuis.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Powrskin
  • Registratie: November 2005
  • Niet online
fisherman schreef op dinsdag 11 februari 2025 @ 20:32:
[...]

Ik weet dat een warmtepomp ook de accu verwarmt, maar bij bepaalde temperaturen werkt een warmtepomp niet of nauwelijks.
Daarom zou ik denken dat een Tesla met warmtepomp ook een andere vorm van verwarming heeft naast de warmtepomp. Eigenlijk net zoiets als een warmtepomp thuis.
hij gebruikt oa de motor als warmtebron. een warmtepomp kan prima werken tot -25 die in tesla geen idee

Nukezone FTW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fisherman
Powrskin schreef op woensdag 12 februari 2025 @ 11:09:
[...]

hij gebruikt oa de motor als warmtebron. een warmtepomp kan prima werken tot -25 die in tesla geen idee
Dat zal inderdaad wel de aanvullende ondersteuning zijn voor de warmtepomp.
De eerste generaties met warmtepomp zijn ook van mindere kwaliteit. Er is op een geveven moment een betere versie gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RonJ
Powrskin schreef op woensdag 12 februari 2025 @ 11:09:
[...]

Deze discussie hebben we een paar pagina's terug al gevoerd hier. De 3/Y gebruiken de (achter)motor, de S/X een aparte batterijverwarmer als extra vermogensbron voor het verwarmen. Dit werkt naast de warmtepomp die ze vrijwel allemaal hebben, om het opwarmen te versnellen tov het vermogen dat de relatief kleine WP kan leveren.

All-electric.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• World Citizen

World Citizen

FreeReef.nl

Een junior van ons team kan momenteel niet autorijden, dus ik heb hem meegenomen op klus. Vandaag mijn S laten staan en met zijn gloednieuwe 3 RWD gegaan.

Nouw... dat is me een verdomde complete, fijne en leuke auto. Ik sta erg positief verrast.
Inderdaad wat meer kart dan limousine. Mijn S is logger, zwaarder en voelt trager ondanks dat hij sneller is. Maar omdat zo een 3 zo klein is met een klein stuur voelt het veel sportiever.

Voor de rest was ik in 5 min vergeten dat het niet mijn S was. Alle luxe zit er in en op autopilot rijden ging vanzelf. Voelt exact hetzelfde als een S.

Je moet even wennen aan de knopjes op het stuur, maar ik ben fan van het automatisch schakelen tussen D en R, en ook fan van de knipperlicht knopjes. Al zijn rotondes linksaf nog een dingetje. Dan is echt alles op zijn kop en verkeerdom :+.

Maar top! Heerlijke auto. Voor mij wat te sportief voor lange ritten. Iets of wat te fel op het pedaal maar dat zal vast wennen.

Aanrader want je mist niks in een 3.

FreeReef.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Byte_Me
Weet iemand hoe deze bevestigingspunten aan de achterkant van de achterbank werken (model s)? Ze zijn zo te zien voor een soort zit verhoger, maar ik wil er een baby spiegel aan ophangen die steeds van de hoofdsteun valt. Passen er bouwtjes in of zo?Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_unv7ak5z2ZT0mJAoD9wmJH3YTA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/XpYi62In60QG58YK6ey1X95i.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 16% gewijzigd door Byte_Me op 12-02-2025 19:12 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Caelorum
Als het goed is, is het een metalen beugel. Onderdeel van Isofix.

Zie ook de handleiding https://www.tesla.com/own...45AA8E61-online-en-US.png

[ Voor 49% gewijzigd door Caelorum op 12-02-2025 19:33 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• World Citizen

World Citizen

FreeReef.nl

Byte_Me schreef op woensdag 12 februari 2025 @ 19:10:
Weet iemand hoe deze bevestigingspunten aan de achterkant van de achterbank werken (model s)? Ze zijn zo te zien voor een soort zit verhoger, maar ik wil er een baby spiegel aan ophangen die steeds van de hoofdsteun valt. Passen er bouwtjes in of zo?[Afbeelding]
Ik weet het nog niet precies maar kennelijk is het een onderdeel van de ISOFIx aansluiting voor kinderzitjes.
Zo te zien is het een oog waar je iets inhaakt. Mogelijk kun je dat oog losschroeven en heb daar dan schroefgaten.

Ik wil het nu ook weten :)

https://www.tesla.com/own...B.html#CONCEPT_IHQ_JYS_24

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4dsCJZ9JRUBcBrCaFWfR48LmpBo=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/Z7iv3P0eo5S8IKBUUs5TypoA.png?f=user_large

FreeReef.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Caelorum
Ik verwacht niet dat je het zomaar los kan maken. Die dingen moeten ook vast blijven zitten als je er 10 jaar mee rondrijd of er een vrachtwagen op de auto knalt.
Zou met verbazen als ze niet zijn vastgelast of met popnagels vastzitten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Byte_Me
Bedankt voor jullie antwoorden, daar kan ik wel wat mee!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• mkrmr
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 19:46

mkrmr

Tesla Model 3, BMW K1600

World Citizen schreef op woensdag 12 februari 2025 @ 18:41:
Een junior van ons team kan momenteel niet autorijden, dus ik heb hem meegenomen op klus. Vandaag mijn S laten staan en met zijn gloednieuwe 3 RWD gegaan.

Nouw... dat is me een verdomde complete, fijne en leuke auto. Ik sta erg positief verrast.
Inderdaad wat meer kart dan limousine. Mijn S is logger, zwaarder en voelt trager ondanks dat hij sneller is. Maar omdat zo een 3 zo klein is met een klein stuur voelt het veel sportiever.

Voor de rest was ik in 5 min vergeten dat het niet mijn S was. Alle luxe zit er in en op autopilot rijden ging vanzelf. Voelt exact hetzelfde als een S.

Je moet even wennen aan de knopjes op het stuur, maar ik ben fan van het automatisch schakelen tussen D en R, en ook fan van de knipperlicht knopjes. Al zijn rotondes linksaf nog een dingetje. Dan is echt alles op zijn kop en verkeerdom :+.

Maar top! Heerlijke auto. Voor mij wat te sportief voor lange ritten. Iets of wat te fel op het pedaal maar dat zal vast wennen.

Aanrader want je mist niks in een 3.
De vernieuwde 3 wordt door reviewers vaak de mini S genoemd, en met reden.

Na drie jaar in een vroege 3 LR (uit 20219) overgestapt in een S 75D en daarna een Y LR. Je merkt echt dat de auto's langzaam maar zeker beter worden, snel en compleet zijn ze allemaal. De bouwkwaliteit van de eerste 3 en S uit Fremont waren ok maar niet geweldig, de Y uit Berlijn is erg goed en de nieuwe 3 uit Shanghai was bij de proefrit ook stil en solide.

En de Y wordt volgende week ingeruild voor een nieuwe 3 Performance, ik ben benieuwd hoe goed die 3 is. Heb wel proefgereden uiteraard, dus weet wat ik kan verwachten. De Insane mode is dat ook echt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jackaubrey
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 16:26
kan je ergens zien welke superchargers een tesla lounge hebben? mijn google skills zijn blijkbaar ontoereikend om dit te vinden }:O

-edit
in google maps zoeken op "bk world" levert een aantal locaties op, zijn dit ze allemaal?

[ Voor 27% gewijzigd door jackaubrey op 14-02-2025 13:58 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rover12345
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 19:06
jackaubrey schreef op vrijdag 14 februari 2025 @ 13:54:
kan je ergens zien welke superchargers een tesla lounge hebben? mijn google skills zijn blijkbaar ontoereikend om dit te vinden }:O

-edit
in google maps zoeken op "bk world" levert een aantal locaties op, zijn dit ze allemaal?
https://bk.world/locations/?lang=en

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fisherman
Waarom zijn de remschijven aan de achterkant eigenlijk groter dan voor? Voor heeft wel grotere klauwen.
Ik las ergens dat het met gewicht te maken heeft, maar het lijkt me sterk dat zo'n klein verschil in gewicht veel uit kan maken.

• RonJ
fisherman schreef op woensdag 19 februari 2025 @ 18:15:
Waarom zijn de remschijven aan de achterkant eigenlijk groter dan voor? Voor heeft wel grotere klauwen.
Ik las ergens dat het met gewicht te maken heeft, maar het lijkt me sterk dat zo'n klein verschil in gewicht veel uit kan maken.
De performance heeft wel weer grotere schijven voor dan achter. Ik denk zodat ze dan achter 1 maat konden aanhouden, die heeft ook een extra klauw voor de handrem namelijk, anders moet je daar ook weer 2 varianten van maken.

All-electric.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fisherman
RonJ schreef op donderdag 20 februari 2025 @ 08:44:
[...]

De performance heeft wel weer grotere schijven voor dan achter. Ik denk zodat ze dan achter 1 maat konden aanhouden, die heeft ook een extra klauw voor de handrem namelijk, anders moet je daar ook weer 2 varianten van maken.
Ik lees toch online dat het met de remverdeling te maken heeft. Er zijn best een hoop auto's die prestatie gericht zijn met grotere schijven achter. Zelfs voorwiel aangedreven auto's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RonJ
fisherman schreef op vrijdag 21 februari 2025 @ 12:11:
[...]

Ik lees toch online dat het met de remverdeling te maken heeft. Er zijn best een hoop auto's die prestatie gericht zijn met grotere schijven achter. Zelfs voorwiel aangedreven auto's.
Je remt altijd veel meer energie weg met de voorremmen doordat het gewicht naar voren verschuift, dus voor heb je meer grip, achter minder door de gewichtsverschuiving, simpele natuurkunde.

Als ik het even snel google, naast de ruimte voor een parkeerrem die ik al noemde is dat je aan de voorkant veel meer (en makkelijker te sturen) airflow richting de schijven hebt, aan de achterkant is het veel lastiger deze goed te koelen, zeker als je ook nog een lage CW-waarde wil. De mindere koeling compenseert men dan met oversized maar dunnere schijven voor de achterkant, makes sense.

Andere valide argumenten die ik las:
- De remklauw achter is kleiner (minder remzuigers), dat staat een grotere rotor toe en die wil je sowieso altijd maximaliseren. Bovendien wordt de remkracht dan weer groter bij dezelfde remdruk door het grotere oppervlak.
- De remmen worden tegenwoordig ook flink gebruikt door de ESP en/of als virtueel sperdifferentieel, dat is nogal wat energie vanuit vooral de motor achter die je dan moet verwerken.
- Een grotere schijf zorgt ervoor dat de elektrische handrem kleiner kan en minder hard hoeft te drukken, wat 'm goedkoper/betrouwbaarder maakt.

Het lijkt dus een combinatie van deze factoren te zijn. Het was me ook eigenlijk nog niet echt opgevallen dat dit bij veel meer auto's zo is.

[ Voor 29% gewijzigd door RonJ op 21-02-2025 13:06 ]

All-electric.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fisherman
RonJ schreef op vrijdag 21 februari 2025 @ 12:56:
[...]

Je remt altijd veel meer energie weg met de voorremmen doordat het gewicht naar voren verschuift, dus voor heb je meer grip, achter minder door de gewichtsverschuiving, simpele natuurkunde.
En toch zijn er behoorlijk wat auto's met grotere schijven achter. Vaak auto's met middenmotor en achterwiel aangedreven.
Ook een EV is natuurlijk heel anders dan een auto met een zware brandstofmotor voorin die veelal voorwielaandrijving hebben.
Schijnbaar toch iets met de druk op de achteras.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• World Citizen

World Citizen

FreeReef.nl

Aanhakend op de remmen.

Ik heb het gevoel dat mijn S 2018 grotere remmen had kunnen gebruiken.

Als je met 100 flink op de rem trapt voelt het heeeel anders als wat ik gewend ben. Ik heb al een aantal keer spontaan een zweetaanval gekregen toen ik echt door moest remmen.

Of het het gewicht is, of de remmen op zich... hoe dan ook, Ik wil betere remmen eigenlijk.

Maar het kan ook aan mij liggen.

FreeReef.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FatalZero
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 10-06 13:33
Ligt niet aan jou @World Citizen, ik kom van een Audi (fat) e-tron naar een MY LR AWD. En ben ook één keer behoorlijk geschrokken aan het verschil in remkracht in het nadeel van de Model Y! Gelukkig geen gevaarlijke situatie, maar rekening ermee houden zal ik zeker.

De fat e-tron is een goede 500kg zwaarder maar remde veel en VEEL beter. Is aan de andere kant ook niet bijzonder gek, de e-tron heeft standaard 6 pots brembo remklauwen (dezelfde als de Porsche Panamera) eronder zitten.

Opper-prutser

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Who Am I?
Ik heb in mijn S 75D 2018 echt nooit het gevoel dat de remmen niet snel genoeg zijn. Nooit de angst dat ik niet op tijd stil sta.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• GekkeRipper
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 20:22
World Citizen schreef op vrijdag 21 februari 2025 @ 18:51:
Aanhakend op de remmen.

Ik heb het gevoel dat mijn S 2018 grotere remmen had kunnen gebruiken.

Als je met 100 flink op de rem trapt voelt het heeeel anders als wat ik gewend ben. Ik heb al een aantal keer spontaan een zweetaanval gekregen toen ik echt door moest remmen.

Of het het gewicht is, of de remmen op zich... hoe dan ook, Ik wil betere remmen eigenlijk.

Maar het kan ook aan mij liggen.
Het is waarschijnlijk het gevoel inderdaad. Elke auto kan een noodstop maken zodanig dat de ABS nodig is. Dat betekent dus dat je niet harder kan afremmen dan dat.

Er zijn drie mogelijkheden.

1. Je bent gewend aan een rempedaal dat meer bekrachtigd al bij licht intrappen.
2. Je bent gewend aan bijterige remblokken.
3. Iets in je remsysteem is echt versleten en ook als je vol op het pedaal stampt kom je niet in de abs.

Het grote verschil tussen normale remmen en sportieve remmen (big brake kit) is het vermogen om kort na elkaar vaak en hard af te remmen. Minder zwaar uitgeruste remsystemen worden heet en gaan faden: de remkracht neemt flink af totdat de boel weer koud is. Ook heb je eerder kans op kromme schijven. Dit is eigenlijk alleen van belang op het circuit of bij zeer agressief Autobahn gebruik.

Bij mijn Model 3 Performance moet ik het pedaal ook verder intrappen en harder dan ik gewend ben. Remmen doet ie dan echt wel.

Aanvulling: probeer eens een noodstop en kom je niet in de abs dan moet je naar de garage. Wel ff stukje rijden daarna he om te koelen.

[ Voor 4% gewijzigd door GekkeRipper op 21-02-2025 19:55 ]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• _eLMo_
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

_eLMo_

Formerly: marowi

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Fy6_14SRoZLmmOUZfJVne2-AcWo=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/fmeL6FWS3BDJn3fwGTDHeEG0.jpg?f=fotoalbum_large

Tot vanmiddag *O*

SFPC - Motorrijder - EV - PV - L/L WP - Steun de TET!

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• _eLMo_
  • Niet online

_eLMo_

Leuk dagje. Wereldrecord gebroken, er waren 1150 auto’s.

Voor het eerst Optimus en Cybertruck gezien. En voor het eerst een drone lichtshow, best cool.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XbdwzzAzVBY-e0-Azrav9AKziC4=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/OZa5R5cCxdp4YbQLCC3FsdlI.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/K1b4_5IK7G4mnV0trqj7MFJq1L4=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/k3pHD6SDGGfTwtMahePORHIm.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Y8QpSS746wLIxzgt0EKwvOPOXVw=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/I8o9wRFEwYAWewz17m1RYDjV.jpg?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/imzL4fjSW-J3KAcIplxXa2w27i0=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/WYNbXjyXYUUYlCjd7OY6xmOc.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/delX4ecdtrKdbC94ejSIzeUXy1w=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/VWTwIBDBwzzEtBfsdBoVhFPq.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5WlZRJ7yimPRqOcJWvRuZKfklKk=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/HooCvIk6oJHzTplpmhwOsqZo.jpg?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_iMfbzsCRLP-f0WdCtacvEr3j4o=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/yBUEyMurZVYIJMDFqsg48CEU.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BmRa1fqPQZzKVCzs5PxzCg5cu_A=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ClgfzOAT1XOvYZADqBlpMSBh.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8eKdTsiwEVdK479HWxlDXoMz5iM=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/FqtsvTXfXcXBmECePlby91DT.jpg?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_LMMmXC9P-rtJ0ZUNMkZpEySz9o=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/i8YuKT23szq3y1kRVjSctfZh.jpg?f=fotoalbum_tile

Het officiële filmpje zal binnenkort wel komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pieter Holtrop
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 14:58
[quote]_eLMo_ schreef op zondag 23 februari 2025 @ 22:46:
Leuk dagje. Wereldrecord gebroken, er waren 1150 auto’s.

Voor het eerst Optimus en Cybertruck gezien. En voor het eerst een drone lichtshow, best cool.

/quote]

Was leuk en informatief met mooi weer. Wel mijn subwoofer vernield tijdens de lichtshow, :)

Pieter Holtrop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _eLMo_
  • Niet online

_eLMo_

Pieter Holtrop schreef op maandag 24 februari 2025 @ 08:52:
[…]

Was leuk en informatief met mooi weer. Wel mijn subwoofer vernield tijdens de lichtshow, :)
Ik heb heel bewust het volume op 50% gezet, de audio komt toch niet terug in het definitieve filmpje. Standaard staat hij op 75%, daar zou hij toch niet aan moeten overlijden..? Heb je hem op 100 gezet? :o

Eerste rapportage van het record met filmpje (nog niet de definitieve montage) hier: https://www.vrt.be/vrtnws...n-wereldrecord-verbroken/

[ Voor 17% gewijzigd door _eLMo_ op 24-02-2025 10:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pieter Holtrop
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 14:58
_eLMo_ schreef op maandag 24 februari 2025 @ 10:22:
[...]

Ik heb heel bewust het volume op 50% gezet, de audio komt toch niet terug in het definitieve filmpje. Standaard staat hij op 75%, daar zou hij toch niet aan moeten overlijden..? Heb je hem op 100 gezet? :o

Eerste rapportage van het record met filmpje (nog niet de definitieve montage) hier: https://www.vrt.be/vrtnws...n-wereldrecord-verbroken/
Op 100% volume, doe ik altijd, ging tot nu toe goed. Volgens Tesla versterker defect. |:(

Pieter Holtrop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• turkeyhakan
  • Registratie: Februari 2009
  • Nu online
Byte_Me schreef op woensdag 12 februari 2025 @ 19:10:
Weet iemand hoe deze bevestigingspunten aan de achterkant van de achterbank werken (model s)? Ze zijn zo te zien voor een soort zit verhoger, maar ik wil er een baby spiegel aan ophangen die steeds van de hoofdsteun valt. Passen er bouwtjes in of zo?[Afbeelding]
Ik heb recent ook een babyspiegel voor onze 3 gekocht. Heb deze maar weer geretourneerd want de hoofdsteunen zijn niet in hoogte verstelbaar helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _eLMo_
  • Niet online

_eLMo_

Pieter Holtrop schreef op maandag 24 februari 2025 @ 10:31:
[...]

Op 100% volume, doe ik altijd, ging tot nu toe goed. Volgens Tesla versterker defect. |:(
RIP, nog binnen de garantie?

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• noo
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online

noo

De officiele video van gisteravond:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel.
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 17:52
Erg gaaf, ook met die Drones die er boven zweven. Zal vast een hele beleving zijn voor de mensen die er zijn geweest!

<GoTHC>Daniel#23781 | Mijn PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noo
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online

noo

Daniel. schreef op maandag 24 februari 2025 @ 18:34:
[...]

Erg gaaf, ook met die Drones die er boven zweven. Zal vast een hele beleving zijn voor de mensen die er zijn geweest!
Het was een uiterst geslaagde middag/avond. Alleen kregen we vanuit het Drivers Village natuurlijk niet alles mee van de light show zelf. Een videoscherm met livebeelden gefilmd vanaf het begin van de startbaan had wel mooi geweest. En ik bedacht me pas toen ik daar was dat ik mijn GoPro had kunnen meenemen en op mijn dak had kunnen plakken om wat beelden op te nemen. Volgende keer :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZeRoC00L
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Ziet er tof uit !

Jammer van auto 2 op rij 2, ben je er speciaal naar toe gereden, doet ie niets.....

[*] Error 45: Please replace user
Volg je bankbiljetten

• Byte_Me
turkeyhakan schreef op maandag 24 februari 2025 @ 10:33:
[...]

Ik heb recent ook een babyspiegel voor onze 3 gekocht. Heb deze maar weer geretourneerd want de hoofdsteunen zijn niet in hoogte verstelbaar helaas.
Ik weet niet precies hoe de
hoofdsteunen in een m3 eruit zien maar ik gok dat ze op een s lijken, dan werkt het wel, het verticale bandje heb ik aan die Isofix bevestigingspunten op de rugleuning geknoopt. En het horizontale bandje om de hoofdsteun. Alleen het horizontale bandje is inderdaad niet genoeg, dan valt de spiegel er gemakkelijk af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• turkeyhakan
  • Registratie: Februari 2009
  • Nu online
Byte_Me schreef op donderdag 27 februari 2025 @ 09:18:
[...]

Ik weet niet precies hoe de
hoofdsteunen in een m3 eruit zien maar ik gok dat ze op een s lijken, dan werkt het wel, het verticale bandje heb ik aan die Isofix bevestigingspunten op de rugleuning geknoopt. En het horizontale bandje om de hoofdsteun. Alleen het horizontale bandje is inderdaad niet genoeg, dan valt de spiegel er gemakkelijk af.
Ik heb ze al teruggestuurd helaas! Ik weet eerlijk gezegd niet of de 3 isofix in de rugleuning heeft.
Pagina: 1 ... 62 ... 64 Laatste

Let op:
Of je wel of geen update hebt ontvangen hoeft niet meer hier in het topic. Dit verschijnsel zie je ook bij elke nieuwe iOS/Android/PS4/Xbox update.

Probleem hier is dat Tesla elke week wel een update uitbrengt, waardoor de vervuiling nog erger is. Als er een nieuwe update is, kan hij natuurlijk wel inhoudelijk besproken worden.

Voor vragen en opmerkingen over de Model 3 en Y kan je terecht in dit topic: Het grote Tesla Model 3 & Y topic