pjot1 schreef op zaterdag 18 januari 2025 @ 14:30:
Zo! Mijn Model S heeft ook een 'upgrade' gehad. In ieder geval 4 nieuwe banden. Hankook Ion Evo, voor deze gekozen vanwege geluid. En inderdaad, wat een stilte in vergelijking met de Michelin Primacy 3. Echt een wereld van verschil!
Ook heb ik een puntje van kritiek op iets heel anders. Met deze mist van afgelopen dagen zet ik de verlichting handmatig aan. Wel zo veilig. Helaas zet de auto dit na 10/15 minuten zelf weer uit. Ben er niet achter waar dit aan ligt. Als ik licht zelf aanzet wil ik ook zelf bepalen wanneer ze weer uitgaan. Iemand een oplossing?
Hele fijne bandjes denk ik! Ben sinds de Ventus S1 Evo 3 op de model 3 ook Hankook fan geworden, voorheen altijd Michelin als ik maar enigszins keus had. Als het weer wat beter weer wordt en je kan een keer de grens opzoeken ben ik benieuwd naar je ervaring qua grip bij droog weer met deze banden.
Ik twijfel zelf nog tussen deze Ion Evo, de Ventus S1 Evo of toch de Michelin equivalenten e-primacy of Pilot Sport 5 als zomerbanden. Ofwel vooral tussen tourbanden met meer range of toch sportbanden met meer grip ten kostte van het verbruik. Bij onze eGolf ben ik voor het eerste gegaan (GoodYear EfficientGrip Performance 2) en daar merk ik toch al dat ik ze grip tekort vind komen, dan vrees ik dat ik dat met het vermogen van de Tesla helemaal ga merken en spijt ga krijgen van dat type band. Helpt ook dat de Tesla toch genoeg range heeft, bij de eGolf is elke km extra range dikke winst, bij deze boeit me dat niet zo.
Mbt je verlichting, neem aan dat je bedoeld dat de mistlichten weer uitgeschakeld worden? Dat doet ie als ik het me goed herinner alleen als je de hoofdverlichting op auto laat staan (en je weer een stukje met beter zicht tegenkomt). Zet je de dimlichten handmatig op aan ipv auto dan schakelt ie de mistlichten ook niet meer uit.
Beetje ongelukkige designkeuze, bij "legacy" auto's zit die combi vaak in de hardware draaischakelaar verwerkt, zoals bij VW, daar moet je naar de stand voor altijd-aan schakelen voordat de draaiknop naar je toe kan om de mistlichten aan te zetten. Dan begint ie bij het uitstappen te piepen dat je m weer terug moet draaien.
Waarschijnlijk is dit gedaan met dank aan de vele bestuurders die anders nog 3 dagen met hun mistlichten iedereen lopen te verblinden

, maar het is wel een beetje onlogisch qua UX, dat moet toch beter kunnen in de software.
[
Voor 11% gewijzigd door
RonJ op 18-01-2025 15:06
]
All-electric.