Ik kwam vanochtend een witte Model Y tegen met een andere achterkant dan ik gewend ben. Omdat ik de voorkant niet had gezien heb ik de dashcam beelden even opgeslagen om er later naar te kijken.
Toevallig reed er een zwarte Model Y met een gewone achterkant vlak voor, dus kon mooi vergelijken.
:strip_exif()/f/image/aqC6VugX4tNE2cFtvuTMNPwi.jpg?f=fotoalbum_large)
Het grootste verschil zit in de achterlichten en dat er geen Tesla logo zit, maar dat Tesla is uitgeschreven, net als bij de nieuwe Model 3. Wat mij ook opviel, was dat de camera boven het rechter voorwiel een wat grotere omkasting had.
:strip_exif()/f/image/leeUw9M9cVvaT667oNDLB6J8.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/N4qv4ir62np657AG22P3AVpi.jpg?f=fotoalbum_large)
Aan de voorkant zag ik geen duidelijke verschillen. Misschien de koplampen, maar het is lastig te zien. In elk geval geen vergelijkbare bumper zoals bij de nieuwe Model 3.
:strip_exif()/f/image/0owyFiRgmaZtqwTljjMgjuaK.jpg?f=fotoalbum_large)
Misschien valt jullie nog ander dingen op, maar het zou wel gek zijn als Tesla voor de nieuwe Model Y andere achterlichten zou gebruiken dan voor de nieuwe Model 3. Dat betekent een extra onderdeel dat verschillend is en het was juist zo fijn dat de Model Y en 3 veel onderdelen delen.
Ik kwam hem tegen, vlak bij de Tesla garage in Den Haag.
Toevallig reed er een zwarte Model Y met een gewone achterkant vlak voor, dus kon mooi vergelijken.
:strip_exif()/f/image/aqC6VugX4tNE2cFtvuTMNPwi.jpg?f=fotoalbum_large)
Het grootste verschil zit in de achterlichten en dat er geen Tesla logo zit, maar dat Tesla is uitgeschreven, net als bij de nieuwe Model 3. Wat mij ook opviel, was dat de camera boven het rechter voorwiel een wat grotere omkasting had.
:strip_exif()/f/image/leeUw9M9cVvaT667oNDLB6J8.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/N4qv4ir62np657AG22P3AVpi.jpg?f=fotoalbum_large)
Aan de voorkant zag ik geen duidelijke verschillen. Misschien de koplampen, maar het is lastig te zien. In elk geval geen vergelijkbare bumper zoals bij de nieuwe Model 3.
:strip_exif()/f/image/0owyFiRgmaZtqwTljjMgjuaK.jpg?f=fotoalbum_large)
Misschien valt jullie nog ander dingen op, maar het zou wel gek zijn als Tesla voor de nieuwe Model Y andere achterlichten zou gebruiken dan voor de nieuwe Model 3. Dat betekent een extra onderdeel dat verschillend is en het was juist zo fijn dat de Model Y en 3 veel onderdelen delen.
Ik kwam hem tegen, vlak bij de Tesla garage in Den Haag.
Sony A7R4+A7III, Sigma 35mm f1.4 ART, Tamron 17-28mm f2.8, Sony 85mm f1.8, Sony G II 70-200mm f2.8, Minolta 35-70mm f3.5