Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domih
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 02-09 17:25

Domih

Domih.

Wat is MTC?

Apple Carplay/Android Auto voor BMW/MINI/Audi/Mercedes: Nextgearmedia.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 20:35
https://www.mtc.nl/
multitankcard

Ik heb overigens het geluk dat ik gewoon een bulkinvoer mag doen. Dus ik spaar ze gewoon op, exporteer 1x een excel vanuit Tesla app, maak een screenshot en voer een laadsessie of 20 in 1x in. Scheelt een hoop werk, en het maakt voor mijn werkgever niets uit.

[ Voor 46% gewijzigd door Caelorum op 19-04-2024 14:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Deveon schreef op zaterdag 6 april 2024 @ 22:50:
Buiten de VS vind ook nauwelijks ontwikkeling plaats voor FSD. Het is gewoon de oude vertrouwde Enhanced Autopilot van 5 jaar geleden, misschien wat finetuning voor de wetgeving.
Ik kwam gisteren weer terug uit Amerika en heb wat FSD gesprekken gehad met mijn Uber drivers aldaar :p

Heb ook 2x gevraagd om het even te laten zien. Beide keren moest de chauffeur binnen 2 minuten een ingreep doen. Wat ze aangeven is dat het op typische Amerikaanse wegen op zich redelijk werkt. Maar zodra je iets hebt wat meer uitzondering is, zoals bijvoorbeeld de kustwegen in Californië die niet lijken op de US standard Highway/Suburb wegen, is het hopeloos. Ook pikt hij overstekende voetgangers niet of nauwelijks op. Nu zie je in Amerika minder snel mensen zomaar oversteken, maar in Europa is het normaler als voetganger om niet naar een stoplicht te lopen.

Laat de EU nog maar lekker lang streng zijn :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• World Citizen
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 19:21

World Citizen

FreeReef.nl

Hmm. Kennelijk zit er een soort tabblad functie in. Ik weet niet zo goed hoe het is ontstaan en het is een beetje buggy maar het zit er in.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RHByv6nuB1DcvcCM4jOhNypHm5s=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/e6KuOd4Nkm4m0curVpNxoGOD.jpg?f=user_large

FreeReef.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pimk
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 17-09 16:17
Gdzr schreef op donderdag 11 april 2024 @ 08:04:
Iemand wel eens meegemaakt dat het premium connectivity abonnement ineens niet meer verlengd is? Heb het sinds januari 2023 aan staan, maar vandaag had ik ineens geen subscription meer. Moest het zelf weer opnieuw toevoegen als upgrade in de app.
kocht je dat abo, of kreeg je het?
Ik heb het een paar jaar gratis gekregen van ome Elon, maar dat was opeens over, conform de kleine lettertjes in het contract.

Jammer maar helaas...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gdzr
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 14:56
pimk schreef op dinsdag 23 april 2024 @ 11:57:
[...]

kocht je dat abo, of kreeg je het?
Ik heb het een paar jaar gratis gekregen van ome Elon, maar dat was opeens over, conform de kleine lettertjes in het contract.

Jammer maar helaas...
Had 1 maand proef, daarna meteen abo genomen

6.8 kWp op zuid en west

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Oekol
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 10:58

Oekol

waka waka hey hey

Ging vanmorgen de webcast luisteren van de financiele resultaten van Q1. Het rapport met veel financiele cijfers en wat meer inzicht te vinden via deze link.

Vragen die zoal aan bod komen zijn:
  • What is the status of 4680? What is the current output?
  • What is the current status of Optimus? Are they currently performing any factory tasks? When do you expect to start mass production?
  • What is Tesla's current assessment of the pathway toward regulatory approval for unsupervised FSD in the US, and how should we think about the appropriate safety threshold compared to human drivers?
  • Can we get an official announcement and timeline of the $25K vehicle?
  • Have any of the legacy automakers contacted Tesla about possibly licensing FSD in the future?
  • What is tbe progress on the cheaper next generation vehicle?
  • What specifically is delaying the factory in Mexico?
  • When will Model 2 be available?
  • Is the board working on a package to give Elon the 25% voting rights? I hope the answer is 'Yes', which leads to: Can it be expedited? Times are wasting.
Tussen deze vragen door, of tijdens de beantwoording kwam onder andere naar voren dat:
  • Elon Musk zegt dat HW5 nu in ontwikkeling is en dat die naar verwachting eind volgend jaar in auto's zit.
  • De huidige product faciliteiten van de M3 en MY zijn omgebouwd om te versnellen met de nieuwe modellen (meervoud(!)) In plaats van half 2025 zal dat eerder beginnen.
  • FSD overdraagbaar maken tussen auto's tot het echt volledig uit is: volmondig 'nee' van Elon.
  • Tesla is meer dan een automaker (dit gaat over de aandelen). Tesla moet gewaardeerd worden op zijn ecosysteem wat veel meer is dan de auto alleen (zie foto hieronder).
  • Zijn in gesprek met 1 grote andere automaker om FSD te licenseren, hij verwacht dit jaar nog 1 overeenkomst te tekenen en wellicht meer. De auto's hebben de camera's van Tesla nodig en de computer. Dat proces zal nog drie jaar duren, dus in 2028 de eerste gelicenseerde FSD auto's op de weg (in USA).
  • Elon heeft het over eventueel terugkopen van aandelen van aandeelhouders door Tesla
  • Tesla eigenaren rijden nu gemiddeld 14.7 miljoen mijl op FSD per dag. 250% meer dan 3 maanden geleden. 1 miljard mijl elke 68 dagen. Hiervoor duurder het 3,5 jaar tot deze mijlpaal van 1 miljard mijl.
  • Elon noemt de Robotaxi in de webcast 'Cyber Cab'
  • Dit jaar zullen er meer auto's verkocht worden dan vorig jaar
  • De 4680 batterijen zullen de competitie voorbij gaan bij het einde van dit jaar
  • Elon vond het bestellen van een auto te ingewikkeld worden, moet terug naar onder 1 minuut
  • Elon vergelijkt Tesla met Amazon. Niemand had verwacht dat een boekwinkel uiteindelijk met AWS de meeste waarde toegevoegd aan het bedrijf
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/ZAPuaVz.png

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Galahad
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 18-06 13:12
Volgens Twitter/X zijn er 4 Cybertrucks aangekomen in Tilburg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
Vast voor een show, want ik kan me niet voorstellen dat ze hopen hier een typegoedkeuring te krijgen voor die dingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RichieB
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 18:22
@Caelorum Zonder testvoertuigen krijgen ze zeker geen typegoedkeuring. Klinkt logisch.

Panasonic WH-MDC09J3E5, Atlantic Explorer V4 270C, 57x PV 23115 Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
Ja, en dan is Nederland ook wel logisch want naar verluid is een type goedkeuring hier krijgen makkelijker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroeneThee
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 16-09 18:25
Ik wil graag mijn ramen laten tinten(folie), bij voorkeur in de buurt van Utrecht. Zijn er mensen die ergens goede ervaringen hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qoon3x
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 20:43
Galahad schreef op woensdag 24 april 2024 @ 10:43:
Volgens Twitter/X zijn er 4 Cybertrucks aangekomen in Tilburg.

[Embed]
Vast hiervoor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• World2022
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 16-09 16:52
Mijn Tesla Camera slaat geen beelden meer op, omdat mijn USB blijkbaar geen ruimte meer heeft.

Heb je niet ergens een instelling dat je kan zeggen van verwijder automatisch de laatste gedateerde beelden?

Iemand enig idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 20:21

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

World2022 schreef op dinsdag 30 april 2024 @ 08:39:
Mijn Tesla Camera slaat geen beelden meer op, omdat mijn USB blijkbaar geen ruimte meer heeft.

Heb je niet ergens een instelling dat je kan zeggen van verwijder automatisch de laatste gedateerde beelden?

Iemand enig idee?
Heb je zoveel opgeslagen in je Sentry mode of 'vastleg' folder toevallig? Dat is het enige wat hij niet kan overschrijven. Wellicht daar eens in kijken (hoeveel er in staat) en daar wat van verwijderen?

In de regel overschrijft hij continue de oude files, maar dat zijn alleen de lopende opnames en niet degene die jij aangegeven hebt te moeten opslaan :)

Xbox Live ID:Notna8310

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Oekol

Oekol

waka waka hey hey

Mensen die benieuwd zijn naar de Cybertruck kunnen hem binnenkort in NL bij de SeC zien.

De aftrap lijkt in
  • Eindhoven te zijn op 25-26 juni.
  • Daarna Den Haag op 28 en 29 juni.
  • Amsterdam 1-4 juli.
  • Utrecht volgt op 5-6 juli.

[ Voor 9% gewijzigd door Oekol op 30-04-2024 11:29 ]

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• World2022
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 16-09 16:52
Notna schreef op dinsdag 30 april 2024 @ 08:44:
[...]

Heb je zoveel opgeslagen in je Sentry mode of 'vastleg' folder toevallig? Dat is het enige wat hij niet kan overschrijven. Wellicht daar eens in kijken (hoeveel er in staat) en daar wat van verwijderen?

In de regel overschrijft hij continue de oude files, maar dat zijn alleen de lopende opnames en niet degene die jij aangegeven hebt te moeten opslaan :)
Ik heb zelf niets opgeslagen. Het enige wat ik gedaan heb is de USB van 128 gb verdeeld in 3 partities met TeslaCam (60gb), Teslalightshow (10gb), Muziek (50gb) etc.

Bij mij overschrijft niet automatisch en het geeft nu aan in de auto, dat die niet kan opnemen omdat het vol zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k995
  • Laatst online: 11-04 20:45
Oekol schreef op dinsdag 30 april 2024 @ 11:25:
Mensen die benieuwd zijn naar de Cybertruck kunnen hem binnenkort in NL bij de SeC zien.

De aftrap lijkt in
  • Eindhoven te zijn op 25-26 juni.
  • Daarna Den Haag op 28 en 29 juni.
  • Amsterdam 1-4 juli.
  • Utrecht volgt op 5-6 juli.
Waarom eigenlijk? Zal de cybertruck ooit hier toegelaten worden en wie zal kopen en speciaal een rijbewijs voor halen ? Betwijfel dat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maharens
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 04-08 11:05
k995 schreef op dinsdag 30 april 2024 @ 12:17:
[...]

Waarom eigenlijk? Zal de cybertruck ooit hier toegelaten worden en wie zal kopen en speciaal een rijbewijs voor halen ? Betwijfel dat.
Je geeft zelf al het antwoord, als je hem graag een keer wil zien dan moet je nu je kans grijpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jip_86
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 20:44
[...]

Omdat het kan natuurlijk *O*

Gratis reclame met alle publiciteit er om heen. Ga denk ik ook wel een poging doen om het ding eens te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol

Oekol

waka waka hey hey

[...]

Snap de reden ook niet. 'As is' wordt die niet toegelaten dus vooral een showcase van kijk wat we gemaakt hebben. Ben evenmin toch nieuwsgierig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k995
  • Laatst online: 11-04 20:45
jip_86 schreef op dinsdag 30 april 2024 @ 14:35:
[...]

Omdat het kan natuurlijk *O*

Gratis reclame met alle publiciteit er om heen. Ga denk ik ook wel een poging doen om het ding eens te zien.
Reclame voor mensen die die nooit kunnen kopen?

Tja zal wel een tesla dingetje zijn zeker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maurice-
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 18:57
k995 schreef op dinsdag 30 april 2024 @ 16:12:
[...]

4 productieauto's meesturen op een boot die toch al naar Europa kwam en iedereen heeft het erover. Goedkope reclame toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Radiodurans
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 20:42
Ik ga zeker kijken, ben echt wel benieuwd naar dat beest :D

Overigens geen extra actie voor de mensen die een ‘reservering’ hebben.

MYLR’23 | AVWC/AVEM/AVWS/VZLE/EN4C

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jip_86
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 20:44
k995 schreef op dinsdag 30 april 2024 @ 16:12:
[...]

Reclame voor het merk he. Een dealer van een ander merk heeft misschien een bijzondere uitvoering of een oldtimer als eyecatcher. Het is niet te koop, maar wel gaaf om te bekijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• World Citizen

World Citizen

FreeReef.nl

Is het niet zo dat je hem wel kan kopen, maar niet op kenteken mag zetten. Op eigen terrein mag je hem toch wel gebruiken?

FreeReef.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• turkeyhakan
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 06:38
World Citizen schreef op woensdag 1 mei 2024 @ 07:43:
Is het niet zo dat je hem wel kan kopen, maar niet op kenteken mag zetten. Op eigen terrein mag je hem toch wel gebruiken?
Ik denk dat je alle voertuigen op eigen terrein mag gebruiken, als het maar niet ver de lucht in gaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinny1
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 16-09 22:25
Ik had afgelopen week een retourtje Parijs gedaan met een Tesla model 3 (2024) van een vriend. Mooie auto en rijdt goed, verbaasde me alleen wel over het zogenaamde phantom breaking als je auto pilot hebt aanstaan. De auto remt ontiegelijk hard zodra er iemand op de baan rechts of linksvoor je iets de dicht bij jou weghelft komt. We hadden geluk dat we geen bumperklever achter ons hadden maar ik vond het levensgevaarlijk. Ervaren rijders proberen hard remmen altijd te vermijden.

Vraag me af hoe Tesla rijders hier tegen aankijken. Twijfelde om zelf een Tesla te kopen maar dit maakt voor mij dat ik de auto pilot niet wil gebruiken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Card Nox
  • Laatst online: 20:48
@Vinny1, je leest hier veel wisselende reacties. Sommige hebben er nooit last van, andere om de haverklap.

Ik geloof wel dat het in de toekomst (ik houd het lekker vaag) beter wordt als je ziet wat FSD al kan in de US of A.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JungleJim
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20:02
Vinny1 schreef op woensdag 1 mei 2024 @ 10:40:
Ik had afgelopen week een retourtje Parijs gedaan met een Tesla model 3 (2024) van een vriend. Mooie auto en rijdt goed, verbaasde me alleen wel over het zogenaamde phantom breaking als je auto pilot hebt aanstaan. De auto remt ontiegelijk hard zodra er iemand op de baan rechts of linksvoor je iets de dicht bij jou weghelft komt. We hadden geluk dat we geen bumperklever achter ons hadden maar ik vond het levensgevaarlijk. Ervaren rijders proberen hard remmen altijd te vermijden.

Vraag me af hoe Tesla rijders hier tegen aankijken. Twijfelde om zelf een Tesla te kopen maar dit maakt voor mij dat ik de auto pilot niet wil gebruiken.
Ik rij altijd met m’n voet aan het “gas”pedaal, om snel “gas” bij te geven als m’n Model Y gaat remmen wanneer ik dat niet wil. Maar ik zou eigenlijk niet zonder Autopilot willen, ik rij zo veel mogelijk met AP aan.

Wat je beschrijft is trouwens geen phantom breaking. Phantom braking is echt uit het niets gaan remmen. Op mijn vorige Tesla (Model S 2018) gebeurde dat regelmatig, bijvoorbeeld wanneer je onder een viaduct door reed. Mijn huidige Tesla (Model Y 2023) heeft hier geen last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemySoeters
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 17:28
JungleJim schreef op woensdag 1 mei 2024 @ 10:58:
[...]

Ik rij altijd met m’n voet aan het “gas”pedaal, om snel “gas” bij te geven als m’n Model Y gaat remmen wanneer ik dat niet wil. Maar ik zou eigenlijk niet zonder Autopilot willen, ik rij zo veel mogelijk met AP aan.

Wat je beschrijft is trouwens geen phantom braking. Phantom breaking is echt uit het niets gaan remmen. Op mijn vorige Tesla (Model S 2018) gebeurde dat regelmatig, bijvoorbeeld wanneer je onder een viaduct door reed. Mijn huidige Tesla (Model Y 2023) heeft hier geen last van.
Ik reed eergisteren van rotterdam naar nijmegen, waarbij ik op de TACC 100 reed(ik vermijd AP ivm random phantom braking). Echter kwam ik er achter dat hij het ook doet vij TACC.

Gelukkig zat de bumperklevert op te letten, anders had ik nu een ander probleem. Sinds aankoop begin deze maand al 4 keer gehad op AP of TACC.

[ Voor 0% gewijzigd door RemySoeters op 02-05-2024 07:11 . Reden: Braking ipv breaking ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 14-08 09:13
Dit is zeker nog een probleem, en een reden dat mijn vriendin het echt niet leuk vind om in onze auto te rijden. Het is niet normaal en eigenlijk absurd dat ze goedkeuring hebben gekregen met zo’n gevaarlijke feature. En dit zeg is als grotendeels tevreden eigenaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinny1
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 16-09 22:25
Dank voor al jullie reacties. Was benieuwd of het aan mij lag. Blijkbaar niet dus. Het zou al enorm helpen als de auto niet zo agressief afremt.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Smobbo
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 17-09 22:32
Ik hoop niet dat de auto echt spontaan kapot ging en dat je alleen te maken had met onverwachte remacties (braking dus en niet breaking).
Is een probleem met alle TACC/LKAS systemen, maar de Tesla’s hebben er wel vaker last van (zien meer objecten?).

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Who Am I?
  • Laatst online: 17-09 10:41
Is er een gecoördineerde anti Autopilot actie aan de gang? Om wat tegengas te bieden kan ik vertellen dat ik wél goede ervaringen heb met de standaard Autopilot. Afgelopen week zaten wij in zuid Limburg en zowel de heen- als terugreis bijna volledig op Autopilot gereden van en naar mijn woonplaats Leiden. Een enkele keer leek er een phantom brake te zijn, maar dat was omdat iemand op de baan naast ons met iets anders bezig was dan autorijden en onze baan op kwam. Baanwisseling ook meestal automatisch, tenzij er even wat assertiever van baan moet worden gewisseld. De sterke en minder sterke punten van de Autopilot kennen en erkennen is wel belangrijk, maar over het algemeen gaat het erg goed en is het heerlijk rijden. Dit overigens op een Model S uit 2018, dus ook zeker niet de meest moderne set camera's en sensoren.

Sony A7R4+A7III, Sigma 35mm f1.4 ART, Tamron 17-28mm f2.8, Sony 85mm f1.8, Sony G II 70-200mm f2.8, Minolta 35-70mm f3.5

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• World Citizen

World Citizen

FreeReef.nl

Ik was toch niet helemaal tevreden over de plastidip. Het is niet echt steenslag bestendig en schuivende delen zoals spiegels en klinken op een Model S werkt niet echt. Dat laat los.

Dus Wrap! Altijd al willen leren.
3 soorten wrap van de Aliexpress. 28 euro.
3x100, 7x100 en 10x100
Samen 28 euro.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/J89xBczEj0E9VExggFWBz1j18es=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/WHeoR5k8r3cL1dvIYHpktpoS.jpg?f=user_large

Ik was begonnen met de deurstrips. Die trek je er makkelijk af en wrap je lekker in de zon in de tuin. Eerst maar eens oefenen.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HOHX_nf94oZebYsSzPfjlGXiZS8=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/btZvO9LQAjANfDd5yTsIBYXC.jpg?f=user_large

De rest van het chrome is 1 groot stuk. Ik durfde nog geen vellen te kopen dus heb het in 2 delen gedaan. Het zal vast netter kunnen maar ik druf er niet korter op te snijden. Wellicht als ik wat meer geoefend ben nog eens naadloos snijden.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qnxBUjwNTDPcNo5q99EqCsoaVDU=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/oox0CWlXL7iBlx7yzrL6TgnM.jpg?f=user_large

De rest wel uit 1 deel gedaan. Langsaam rondgaan en rondbuigen.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2LpqYx6SrthWi5fLdIETQS6vcOg=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/IATYh4OvwXBDPV7JUyV6KdtH.jpg?f=user_large

De chrome strip onderin heb ik ook helemaal eruit gehaald. Best simpel te doen en de moeite waard. Anders un je hem onderaan niet goed rondvouwen en komt het los.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3Rdo3JReN7ZII5R2BsGaRTXI8LA=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/w1E44b6Gcwa1HPxxLTwmHjqu.jpg?f=user_large

Langsaam hoop ik er mee om te leren gaan en de rest te doen. Ik denk dat ik eerst de gril en de voorbumper roosters doe.
Daarna de balk in de kofferbak en klinken. Als dat eenmaal allemaal gelukt is dan de spiegels.
voor nu dus half plastidip en half wrap :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DxTokBxAce71F811qoEGt_d_3H8=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/wRSmkZ7acg6Usx5CTtGxQMmP.jpg?f=user_large

[ Voor 8% gewijzigd door World Citizen op 05-05-2024 21:44 ]

FreeReef.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Caelorum
@Who Am I? Ik snap het ook niet hoor. Vorige week naar vlakbij Parijs en daar een paar dagen rondgebracht. AP heeft het heel goed gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taro
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

Taro

Kan helaas de video's niet embedden, maar de 3rd party Cybertruck Super Sport versie concepten hebben wel iets, in ieder geval bruter dan de Roadster :)

-> https://twitter.com/Rainmaker1973/status/1786979132032586071.

En nog een variant:
-> https://twitter.com/John_...tatus/1786993124050616367

Edit: Geen idee waarom er hier en daar uitlaten zichtbaar zijn, AI misschien?

[ Voor 9% gewijzigd door Taro op 05-05-2024 18:38 ]

Replace fear of the unknown with curiosity | 54 kWh thuisaccu's | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | Totaal 190 kWh opslag | 10.660 Wp zonnepanelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ybos
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 11:49
Caelorum schreef op vrijdag 19 april 2024 @ 14:10:
[...]

https://www.mtc.nl/
multitankcard

Ik heb overigens het geluk dat ik gewoon een bulkinvoer mag doen. Dus ik spaar ze gewoon op, exporteer 1x een excel vanuit Tesla app, maak een screenshot en voer een laadsessie of 20 in 1x in. Scheelt een hoop werk, en het maakt voor mijn werkgever niets uit.
Waar vind jij de facturen in de app :?
Ik zoek me blind maar vind niets. Ook niet via de website in mijn tesla account :?
(eigen auto, dus niet afgeschermd door lease maatschappij oid)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Davidas
  • Registratie: Mei 2020
  • Nu online
ybos schreef op zondag 5 mei 2024 @ 20:11:
[...]

Ik zoek me blind maar vind niets. Ook niet via de website in mijn tesla account :?
In de app onder je account, en dan bij Opladen. Daar kun je je laatste sessie direct zien en onder Geschiedenis de rest, vanuit daar kun je de facturen ook inzien en downloaden.

Tesla Model 3 (Highland) LR AWD Ultra Red

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JungleJim
ybos schreef op zondag 5 mei 2024 @ 20:11:
[...]

Heb je toevallig je een Tesla via de lease? Dan kan het zijn dat je Tesla account als berijder gekoppeld is aan de auto, en dan heb je geen toegang tot gegevens over de laadsessies en facturen. Accounts die als eigenaar geregistreerd staan hebben wel toegang. Mijn Tesla account staat bijv. ook als berijders account gekoppeld aan mijn (geleasede) Model Y.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

JungleJim schreef op zondag 5 mei 2024 @ 21:16:
[...]

Heb je toevallig je een Tesla via de lease? Dan kan het zijn dat je Tesla account als berijder gekoppeld is aan de auto, en dan heb je geen toegang tot gegevens over de laadsessies en facturen. Accounts die als eigenaar geregistreerd staan hebben wel toegang. Mijn Tesla account staat bijv. ook als berijders account gekoppeld aan mijn (geleasede) Model Y.
Heb je de laatste zin in zijn bericht/jouw quote wel gelezen? O-)

Replace fear of the unknown with curiosity | 54 kWh thuisaccu's | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | Totaal 190 kWh opslag | 10.660 Wp zonnepanelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
Sowieso klopt het niet. Ik heb een leaseauto met berijdersaccount en kan gewoon via hamburger menu, charging, history alle facturen inzien incl. een downloadknop voor een excel (csv eigenlijk) export.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JungleJim
Taro schreef op zondag 5 mei 2024 @ 21:25:
[...]

Heb je de laatste zin in zijn bericht/jouw quote wel gelezen? O-)
Oeps, foutje bedankt :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JungleJim
Caelorum schreef op zondag 5 mei 2024 @ 21:40:
Sowieso klopt het niet. Ik heb een leaseauto met berijdersaccount en kan gewoon via hamburger menu, charging, history alle facturen inzien incl. een downloadknop voor een excel (csv eigenlijk) export.
Ik heb ook een leaseauto met berijdersaccount en ik kan dus niet via het hamburger menu de oplaadhistorie inzien...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
Klopt, maar het is niet een simpele berijdersaccount of niet. Ze kunnen die functionaliteit gewoon aanzetten als de leasemaatschappij dat ok vind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JungleJim
Ah ok, ik had van de leasemij begrepen dat het te maken had met het berijdersaccount, en niet met bepaalde rechten binnen dat account. Morgen maar eens met ze bellen dan :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• World Citizen

World Citizen

FreeReef.nl

Joah, ik heb een template gevonden om de deurklinken van een Model S te wrappen.

Koop je bij de bouwmarkt zwart folie, dat knip je op A4 maat en dan print je op de achterkant deze template.

Handig!

https://www.dropbox.com/s...ndle-wrap-v7.pdf?e=1&dl=0

FreeReef.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hongy
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 10:18
Cyleo schreef op woensdag 1 mei 2024 @ 18:27:
Dit is zeker nog een probleem, en een reden dat mijn vriendin het echt niet leuk vind om in onze auto te rijden. Het is niet normaal en eigenlijk absurd dat ze goedkeuring hebben gekregen met zo’n gevaarlijke feature. En dit zeg is als grotendeels tevreden eigenaar.
Ikzelf vind de cruise control op mijn huidige Audi top werken. Het is gewoon domme cruise control. Aanzetten en het houd die snelheid aan. Snelheid aanpassen gaat met stappen van 1 km/u bij kort hendel duwen en 100 km/u bij langer hendel duwen. Adaptive cruise control hoeft van mij niet omdat bij gewoon verkeer zelf wil bepalen hoe dicht/ ver ik van de voorganger rijd om in te halen. Hoe ga ik het straks ervaren met TACC/AP?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
Met TACC kan je het nog steeds zelf bepalen. Dat de auto zelf een veilige afstand aanhoud wil niet zeggen dat je het gas/stroompedaal niet alsnog kan indrukken om het te overrulen.
Sterker nog... Volgens EU richtlijnen moet je het zelfs kunnen overrulen op die manier.
Het enige wat (T)ACC je gaat brengen is dat het niet meer zelf handelingen uitvoert die gevaarlijk zijn, zoals stug doorrijden totdat "boem is ho" of met TACC rechts inhalen. Wat je daarnaast zelf doet moet je zelf weten.

[ Voor 29% gewijzigd door Caelorum op 06-05-2024 20:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
JungleJim schreef op zondag 5 mei 2024 @ 21:54:
Ah ok, ik had van de leasemij begrepen dat het te maken had met het berijdersaccount, en niet met bepaalde rechten binnen dat account. Morgen maar eens met ze bellen dan :)
En?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JungleJim
Helaas niet aan toegekomen vandaag, als ik reactie heb van de leasemij laat ik het weten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JungleJim
Hongy schreef op maandag 6 mei 2024 @ 20:38:
[...]

Ikzelf vind de cruise control op mijn huidige Audi top werken. Het is gewoon domme cruise control. Aanzetten en het houd die snelheid aan. Snelheid aanpassen gaat met stappen van 1 km/u bij kort hendel duwen en 100 km/u bij langer hendel duwen. Adaptive cruise control hoeft van mij niet omdat bij gewoon verkeer zelf wil bepalen hoe dicht/ ver ik van de voorganger rijd om in te halen. Hoe ga ik het straks ervaren met TACC/AP?
Zoals Caelorum aangeeft kun je prima gas bijgeven op het moment dat de auto afremt wanneer je dat niet wilt. Zo rij ik zelf ook en ik vind het fijner rijden dan een “domme” cruise control.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deveon
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Hongy schreef op maandag 6 mei 2024 @ 20:38:
[...]

Eenmaal gewend aan adaptieve cruise control praat je wel anders. Gewoon instellen op de maximale snelheid en inclusief files nooit de snelheid hoeven bij te stellen voor de juiste afstand. Hooguit even met het acceleratiepedaal even het gat dichtrijden dat iemand er niet tussenkruipt, en zo wel dan lost de auto dat ook voor je op.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• STIMPPYYY
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21:01
Heb 5 jaar een model 3 gereden, maar TACC of AP gaat verder dan ACC (in de negavtieve zin). Afremmen (te hard) voor bochten of snelheid aanpassen zonder enige waarschuwing. Resulteert in onrustig en soms paniekerig rijgedrag. Je leert er wel mee omgaan, maar domme CC en zelf de controle houden geeft een veel rustiger rijgedrag. Met de Tesla reed ik altijd met mijn voet boven het gaspedaal. Overigens leer je er wel mee rijden. Bijvoorbeeld TACC (om meer in de ACC hoek te blijven) kan je niet aanzetten met tegemoetkomend verkeer zonder middenstreep. Auto gaat vol op de rem bij een tegenligger.
Het heeft zeker z’n voordelen. Lange stukken snelweg waren erg fijn op AP. Daarnaast rijd ik nu een MG, maar dat is toch wel lachwekkend te noemen. Dan is AP echt heel veel beter. Beetje een kwaaltje van iedere moderne auto denk ik. Het is nu eenmaal verplicht en ik lees het overal. Mijn conclusie is dan ook dat Tesla het redelijk goed voor elkaar heeft en er sterk op doorontwikkeld. Maar de rust, controle en zelfredzaamheid vind je alleen op oudere auto’s. Tenminste, echt ontspannen cruisen, voetje op de grond en geen zorgen over spontane remacties doe ik in mijn oude benzine slurper op CC :) (helaas).

Maar hé, dat is mijn mening en ervaring :). Overigens zou ik zo ruilen als het kon. Heb enorm
veel plezier beleeft aan m’n Tesla.

[ Voor 13% gewijzigd door STIMPPYYY op 07-05-2024 00:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhatsappHack
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
Ah, 2024.14 is hier nu beschikbaar waar tot mijn grote vreugde geluidssignalen voor flitsers en trajectcontroles (en daar gemiddelde snelheid) in blijken te zitten. Als er ook nog mobiele flitsers inkomen is het feest compleet en kan FlitsMeister er right on que uit. :P

Maar dat terzijde, heeft iemand deze update al binnen gehaald en de automatische achterklep geprobeerd…? Ik ben erg benieuwd of dit a.) naar behoren werkt, b.) niet op rare moment triggert? (Eg: je partner rijdt in eigen auto achter je aan en in een keer gaat het kreng open :P)

Ik twijfel een beetje of dit nuttig is. Handsfree de klep openen kan heel handig zijn, maar risico dat het ding ongewild opengaat als je er achterstaat klinkt bijzonder onhandig?

-edit- FYI: installeren duurde bijna een uur (M3H), dus bedenk goed wanneer je het doet.

[ Voor 5% gewijzigd door WhatsappHack op 07-05-2024 03:24 ]

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhatsappHack
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
Deveon schreef op maandag 6 mei 2024 @ 21:24:
[...]

Eenmaal gewend aan adaptieve cruise control praat je wel anders.
Hard disagree. Leuk in de file en acceptabel op een drukke eenbaansweg, maar echt strontvervelend en waardeloos op de snelweg. (Ja tijdens trajectcontrole op de A2 misschien met AutoSteer aan, meer ook niet.). Daar werkt de “domme” modus zoveel fijner dan TACC.

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Damian
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-09 22:42

Damian

Insane Obtrusion

WhatsappHack schreef op dinsdag 7 mei 2024 @ 02:47:
Ah, 2024.14 is hier nu beschikbaar waar tot mijn grote vreugde geluidssignalen voor flitsers en trajectcontroles (en daar gemiddelde snelheid) in blijken te zitten. Als er ook nog mobiele flitsers inkomen is het feest compleet en kan FlitsMeister er right on que uit. :P

Maar dat terzijde, heeft iemand deze update al binnen gehaald en de automatische achterklep geprobeerd…? Ik ben erg benieuwd of dit a.) naar behoren werkt, b.) niet op rare moment triggert? (Eg: je partner rijdt in eigen auto achter je aan en in een keer gaat het kreng open :P)

Ik twijfel een beetje of dit nuttig is. Handsfree de klep openen kan heel handig zijn, maar risico dat het ding ongewild opengaat als je er achterstaat klinkt bijzonder onhandig?

-edit- FYI: installeren duurde bijna een uur (M3H), dus bedenk goed wanneer je het doet.
Ik heb het op mijn KIA Ceed gehad en mis het sindsdien op elke auto daarna. En nee, het werkte in ieder geval op de KIA als een zonnetje.
WhatsappHack schreef op dinsdag 7 mei 2024 @ 02:50:
[...]

Hard disagree. Leuk in de file en acceptabel op een drukke eenbaansweg, maar echt strontvervelend en waardeloos op de snelweg. (Ja tijdens trajectcontrole op de A2 misschien met AutoSteer aan, meer ook niet.). Daar werkt de “domme” modus zoveel fijner dan TACC.
Ik vind de TACC de beste uitvinding sinds gesneden brood. Ik gebruik het eigenlijk altijd, zelfs op b wegen en binnen de bebouwde kom waar mogelijk. Op de snelweg nog AP erbij aan en mijn god wat een verademing is die auto om in te rijden t.o.v. een auto met domme cruise control, waarbij je elke keer maar weer moet plussen en minnen om een normale afstand te houden.

Ieri ero quiete, perché oggi sarò la tempesta

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cyleo
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 14-08 09:13
STIMPPYYY schreef op dinsdag 7 mei 2024 @ 00:03:
Heb 5 jaar een model 3 gereden, maar TACC of AP gaat verder dan ACC (in de negavtieve zin). Afremmen (te hard) voor bochten of snelheid aanpassen zonder enige waarschuwing. Resulteert in onrustig en soms paniekerig rijgedrag. Je leert er wel mee omgaan, maar domme CC en zelf de controle houden geeft een veel rustiger rijgedrag. Met de Tesla reed ik altijd met mijn voet boven het gaspedaal. Overigens leer je er wel mee rijden. Bijvoorbeeld TACC (om meer in de ACC hoek te blijven) kan je niet aanzetten met tegemoetkomend verkeer zonder middenstreep. Auto gaat vol op de rem bij een tegenligger.
Het heeft zeker z’n voordelen. Lange stukken snelweg waren erg fijn op AP. Daarnaast rijd ik nu een MG, maar dat is toch wel lachwekkend te noemen. Dan is AP echt heel veel beter. Beetje een kwaaltje van iedere moderne auto denk ik. Het is nu eenmaal verplicht en ik lees het overal. Mijn conclusie is dan ook dat Tesla het redelijk goed voor elkaar heeft en er sterk op doorontwikkeld. Maar de rust, controle en zelfredzaamheid vind je alleen op oudere auto’s. Tenminste, echt ontspannen cruisen, voetje op de grond en geen zorgen over spontane remacties doe ik in mijn oude benzine slurper op CC :) (helaas).

Maar hé, dat is mijn mening en ervaring :). Overigens zou ik zo ruilen als het kon. Heb enorm
Dit zijn precies mijn ervaringen. Ik was groot fan van ACC op mijn Volvo, ik vind de TACC waardeloos op alles behalve een snelweg. Ik rijd dus in de Tesla meer zelf, dan dat ik mijn 10 jaar oude Volvo deed. De wereld op z'n kop maar wel de praktijk als je een hartverzakking of een aanrijding achterop wil voorkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
Mja, TACC van Tesla is in ieder geval nog steeds stukken beter dan reguliere CC.

Als je over harverzakkingen enz begint dan vermoed ik dat je doelt op phantom breaks e.d. en die hebben nou net niet met TACC te maken, maar de andere veiligheidsfeatures.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemySoeters
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 17:28
Caelorum schreef op dinsdag 7 mei 2024 @ 13:33:
Mja, TACC van Tesla is in ieder geval nog steeds stukken beter dan reguliere CC.

Als je over harverzakkingen enz begint dan vermoed ik dat je doelt op phantom breaks e.d. en die hebben nou net niet met TACC te maken, maar de andere veiligheidsfeatures.
Zijn een aantal van deze veiligheidsfeatures ook uit te zetten ?:)

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Li1quid
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 19:11
Hij staat hier te bezichtigen in Hasselt. Straks eens van dichtbij gaan bekijken.
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/hoMObF9.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
RemySoeters schreef op dinsdag 7 mei 2024 @ 13:38:
[...]
Zijn een aantal van deze veiligheidsfeatures ook uit te zetten ?:)
Elke keer dat je in D gaat moet dat opnieuw. Dat is overigens EU regelgeving dus dat ga je wel in meer auto's zien. Al is het in sommige auto's wel wat makkelijker gemaakt door gewoon een "disable all" knop (soms zelfs fysiek) te hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RichieB
Hou jij ook zo van old skool hiphop? Of bedoel je phantom brakes?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
RichieB schreef op dinsdag 7 mei 2024 @ 22:50:
[...]

Hou jij ook zo van old skool hiphop? Of bedoel je phantom brakes?
Weet je wat het vervelende is? De autocorrect van mijn telefoon doet dit dus wel vaker...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hongy
Deveon schreef op maandag 6 mei 2024 @ 21:24:
[...]

Eenmaal gewend aan adaptieve cruise control praat je wel anders. Gewoon instellen op de maximale snelheid en inclusief files nooit de snelheid hoeven bij te stellen voor de juiste afstand. Hooguit even met het acceleratiepedaal even het gat dichtrijden dat iemand er niet tussenkruipt, en zo wel dan lost de auto dat ook voor je op.
Hoe gaat de TACC/AP om met de volgende situatie;
2 banen op de A59 richting zonzeel, linkerbaan is naar A16 Antwerpen en rechterbaan A16 Rotterdam. Vrachtwagen gaat te vroeg naar de linkerbaan en ik moet op de rechterbaan erlangs voordat de geblokte strepen komen voor de snelwegsplitsing. Gaat de tesla zorgen dat ik niet voorbij de vrachtwagen langs rechts kan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JungleJim
Hongy schreef op donderdag 9 mei 2024 @ 11:57:
Hoe gaat de TACC/AP om met de volgende situatie;
2 banen op de A59 richting zonzeel, linkerbaan is naar A16 Antwerpen en rechterbaan A16 Rotterdam. Vrachtwagen gaat te vroeg naar de linkerbaan en ik moet op de rechterbaan erlangs voordat de geblokte strepen komen voor de snelwegsplitsing. Gaat de tesla zorgen dat ik niet voorbij de vrachtwagen langs rechts kan?
Uit zichzelf zal TACC/AP niet rechts inhalen. Maar als je klein beetje gas bij geeft versnelt ie naar de ingestelde snelheid en zal de auto wel rechts inhalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RichieB
@Hongy Wat je voorstelt snap ik helemaal, maar het blijft rechts inhalen. Dat is volgens mij ook in België verboden. Geen enkele TACC/AP gaat dat automatisch voor je doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hongy
RichieB schreef op donderdag 9 mei 2024 @ 15:32:
@Hongy Wat je voorstelt snap ik helemaal, maar het blijft rechts inhalen. Dat is volgens mij ook in België verboden. Geen enkele TACC/AP gaat dat automatisch voor je doen.
Weet inderdaad dat rechts inhalen niet mag bij normaal verkeer ook al gebeurt dit geregeld. Die vrachtwagen denkt natuurlijk zo snel mogelijk de linkerbaan pakken voor hij straks meer moeite heeft ertussen te komen. Met domme cc reed ik voorbij zonder de gaspedaal aan te raken.

In geval als er file is en de matrixborden geven 50 aan en ik rijd rechts op een driebaans zal TACC/AP dan ook inhouden ten opzichte van de auto in de middelste baan die langzamer rijd dan ik? Volgens mij mag ik dan wel langs rechts zolang ik die 50 aanhoud.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deveon
  • Niet online
RichieB schreef op donderdag 9 mei 2024 @ 15:32:
FSD zoals in de VS zou dat verschil wel moeten kunnen maken wanneer het wel mag. In Nederland heb in dat echter nog nooit ervaren bij diverse fabrikanten (rijd geen Tesla meer).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Who Am I?
Ook in het geval van matrixborden met 50 zal een Tesla er niet uit zichzelf langs gaan aan de rechterkant, maar dit kun je overruled door even een beetje gas bij te geven. Dan gaat hij er gewoon langs zonder de Autopilot uit te schakelen. Let wel op, zo lang de bestuurder gas bij geeft, zal Autopilot niet zelf gaan remmen.

[ Voor 3% gewijzigd door Who Am I? op 09-05-2024 17:58 ]

Sony A7R4+A7III, Sigma 35mm f1.4 ART, Tamron 17-28mm f2.8, Sony 85mm f1.8, Sony G II 70-200mm f2.8, Minolta 35-70mm f3.5

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• schumi1986
  • Registratie: Februari 2014
  • Nu online
Caelorum schreef op dinsdag 7 mei 2024 @ 13:33:

Dat TACC van Tesla beter is als CC bij andere merken ben ik het niet mee eens.

TACC is bijvoorbeeld niet te gebruiken op een 60km/h weg zonder middenstreep. Bij tegemoetkomend verkeer gaat de auto soms niet, soms zacht en soms hard op de rem. Ook bij tegemoetkomende fietsers of fietsers inhalen gaat de auto vol op de rem.

Dat heb ik echt bij al mijn andere auto’s met (A)CC niet meegemaakt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
Ik gebruik CC dan ook niet op wegen zonder middenstreep. Dat zijn, waar ik woon, namelijk gevaarlijke wegen waar je volledige controle over de auto moet hebben, omdat je anders tegen een andere auto, fietser of wandelaar aan zit in bijv. bochten.

Op alle andere wegen vind ik de Tesla TACC inderdaad vele malen beter dan een reguliere CC van welk merk ook. Sowieso vind ik de meeste ACC implementaties beter, maar dag staat los van deze discussie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• schumi1986
  • Registratie: Februari 2014
  • Nu online
Caelorum schreef op donderdag 9 mei 2024 @ 20:32:
Ik gebruik CC dan ook niet op wegen zonder middenstreep. Dat zijn, waar ik woon, namelijk gevaarlijke wegen waar je volledige controle over de auto moet hebben, omdat je anders tegen een andere auto, fietser of wandelaar aan zit in bijv. bochten.

Op alle andere wegen vind ik de Tesla TACC inderdaad vele malen beter dan een reguliere CC van welk merk ook. Sowieso vind ik de meeste ACC implementaties beter, maar dag staat los van deze discussie.
Maar wat maakt het voor jou dan vele malen beter?

Ik rij al jaren in auto’s met CC en ACC en daar heb ik nooit bijzondere ingrepen gehad. TACC van Tesla blijft voor mij bijzonder onvoorspelbaar. Redelijk wat plotselinge rem acties, snelheid wat om wat voor reden soms niet gehandhaafd word, tijdens het file rijden is het zeer nerveus met hard remmen en weer heel traag optrekken..

Over AP op de snelweg ben ik verder wel tevreden, heerlijk lange stukken op de snelweg rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
Simpel: ten opzichte van ACC haalt het niet rechts in waar het niet mag en blijft het niet doorrijden terwijl de auto voor je ineens stilstaat of langzamer gaat rijden.
CC mag wat mij betreft verboden worden en (T)ACC verplicht om te implementeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gebruikershaes
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 17-09 20:36
STIMPPYYY schreef op dinsdag 7 mei 2024 @ 00:03:

Mijn ervaring is precies andersom. Domme CC vind ik erg onrustig. Constant snelheid bijstellen adhv verkeer om je heen, aan/uit doen, zelf sturen. Vond het altijd meer vermoeiend dan zelf rijden. Ik gebruikte het ook nooit. Met tesla AP rijd ik naar Kroatië en de auto rijdt zichzelf. Doe echt geen ene moer. Soms beetje bijsturen met de knie omdat die begint met piepen dat ik stuur moet vasthouden 🤓

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpikeHome
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21:12
Alleen jammer dat ap niet werkt als je er iets achter hebt.
Wat wel bij mijn vorige auto werkte.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DSFile
  • Registratie: September 2022
  • Laatst online: 28-06-2024
Knip, waarom zou men op de link moeten klikken? Volgende keer graag even een toelichting erbij, linkdrops zijn niet toegestaan.

[ Voor 78% gewijzigd door Taro op 25-05-2024 12:27 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tspawn
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 13:22
Supercharger Eemnes/witte bergen doet het gewoon, navigatie geeft aan gesloten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knakworst
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 16:35

knakworst

Get more sats!

Sinds 2024.14.6 update heb ik in het geheel geen autopilot meer. Stoplichten ook niet. Geen foutmeldingen dat het tijdelijk niet beschikbaar zou zijn. Reboot niet geholpen. Autopilot uit aan ook niet geholpen. Vervelend, want zelfs een 'domme' cruise control is niet beschikbaar. Voet permanent op gaspedaal dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvolutionX
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19:25
gebruikershaes schreef op vrijdag 10 mei 2024 @ 06:44:
[...]

Mijn ervaring is precies andersom. Domme CC vind ik erg onrustig. Constant snelheid bijstellen adhv verkeer om je heen, aan/uit doen, zelf sturen. Vond het altijd meer vermoeiend dan zelf rijden. Ik gebruikte het ook nooit. Met tesla AP rijd ik naar Kroatië en de auto rijdt zichzelf. Doe echt geen ene moer. Soms beetje bijsturen met de knie omdat die begint met piepen dat ik stuur moet vasthouden 🤓
Ah foei! (Werkt prima idd met knie 😊)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Als ik sommige renders langs zie komen denk ik dat Tesla echt veel meer uit hun design kan halen en Franz misschien weleens afgewisseld kan worden door iemand met een frisse blik. Ja, de Cybertruck is zeker wat anders, maar door wat kleine zaken aan te passen kunnen Tesla's echt wel een stukje hipper worden gemaakt.

Een uiterste daarin zijn dan weer de volgende 2 ;)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/X4myRjTrZ74RuvtmsG22BTYbm3Q=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/UjKU1znNmKGiyZ1sMzANhjWX.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tc_e3-UZposuETwyE69sQuu527g=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/QAQATlSOZ3UwOP17Ab3DMx1Z.jpg?f=fotoalbum_large

Ook het Tesla logo zelf vind ik overigens oubollig, zie ook de 2e render. Ja, ik weet dat het een deel van een velg is, maar het ziet er niet strak en anno 2024 uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devian
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 19:17
Taro schreef op maandag 20 mei 2024 @ 15:32:
Als ik sommige renders langs zie komen denk ik dat Tesla echt veel meer uit hun design kan halen en Franz misschien weleens afgewisseld kan worden door iemand met een frisse blik. Ja, de Cybertruck is zeker wat anders, maar door wat kleine zaken aan te passen kunnen Tesla's echt wel een stukje hipper worden gemaakt.

Een uiterste daarin zijn dan weer de volgende 2 ;)
[Afbeelding]

[Afbeelding]

Ook het Tesla logo zelf vind ik overigens oubollig, zie ook de 2e render. Ja, ik weet dat het een deel van een velg is, maar het ziet er niet strak en anno 2024 uit.
En wat is de CW waarde van deze designs?

https://wren.co/join/Devian

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Devian schreef op maandag 20 mei 2024 @ 16:25:
[...]

En wat is de CW waarde van deze designs?
Beroerd. Maar ik zei toch niet voor niets "uiterste"?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Who Am I?
Er is een video uitgebracht om aandeelhouders te vragen om te stemmen voor het toekennen van de beloning van Elon Musk. Hierin kwam onderstaande mockup voorbij. Lijkt op een concept voor de robotaxi zonder stuur enzo. Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Bouphr4b8rOPLgXLjOPwnKvInqs=/800x/filters:strip_exif()/f/image/lOorUPVPuafpYLnyrFy7jwIX.png?f=fotoalbum_large

En over al die toffe renders. Een beetje renders maken kunnen heel veel mensen, de kunst zit 'm uiteindelijk niet alleen in het maken van een tof concept, maar ook in het maken van een ontwerp dat praktisch is om te bouwen. Zoals Elon zelf altijd zegt: prototypes are easy production is hard.

[ Voor 20% gewijzigd door Who Am I? op 20-05-2024 17:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Who Am I? schreef op maandag 20 mei 2024 @ 17:55:
Er is een video uitgebracht om aandeelhouders te vragen om te stemmen voor het toekennen van de beloning van Elon Musk. Hierin kwam onderstaande mockup voorbij. Lijkt op een concept voor de robotaxi zonder stuur enzo. [Afbeelding]
Op 8 augustus zullen we het weten :)
En over al die toffe renders. Een beetje renders maken kunnen heel veel mensen, de kunst zit 'm uiteindelijk niet alleen in het maken van een tof concept, maar ook in het maken van een ontwerp dat praktisch is om te bouwen. Zoals Elon zelf altijd zegt: prototypes are easy production is hard.
Volgens mij is iedereen het hier wel over eens. Maar dat betekent niet dat als er dan een keer een render wordt gepost dat we het alleen over CW waardes en productie kunnen hebben, toch?

Persoonlijk zou ik wel wat efficiëncy willen inruilen voor betere looks.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hmr
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 15:17

hmr

Net een Wall Connector besteld met referral tegoed. Nu maar hopen dat ze niet opeens met een Gen4 komen ;)

hmr hmr hmr hmr hmr hmr

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Who Am I?
hmr schreef op donderdag 23 mei 2024 @ 14:16:
Net een Wall Connector besteld met referral tegoed. Nu maar hopen dat ze niet opeens met een Gen4 komen ;)
Hier is gisteren de Wall connector aangesloten. Het had (letterlijk) wat voeten in de aarde om een nieuwe grondkabel naar de schuur te krijgen, maar dan heb je ook wat. 3 fase, 20A met een lekker dikke 6mm2 per ader kabel. De totale afstand is een meter of 20 van de meterkast naar de Wall connector, dus om veel verlies te voorkomen een lekker dikke kabel gekozen. Nu wachten tot Liander ook daadwerkelijk de aansluiting 3x25A maakt. Dat moet ergens in de tweede week van juni gaan gebeuren. Voor nu dus nog even op 1 fase, maar het werkt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geffe
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 24-11-2024
Knip, nee dat mag niet

[ Voor 90% gewijzigd door Taro op 23-05-2024 22:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maurice-
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 18:57
YouTube: Lamborghini Revuelto v Tesla Model S Plaid: DRAG RACE

Bizar hoe een jong bedrijf als Tesla in brute sprintkracht nog steeds beter/hooguit hetzelfde presteert als een sportautobouwer met 60 jaar ervaring. Tesla 2021 €110k vs Lamborghini 2024 +-€600k.

Sidenode: vervelende knoppen op het stuur, meerdere foutmeldingen en opgefikte remmen na 2 sprints even daargelaten :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ybos
SpikeHome schreef op vrijdag 10 mei 2024 @ 08:42:
Alleen jammer dat ap niet werkt als je er iets achter hebt.
Wat wel bij mijn vorige auto werkte.
!!!Op eigen risico!!!

Aanhangmodus uitzetten, dan werkt het.
Ik doe dit regelmatig. Maar plak dan de auto achter een vrachtwagen en rij dan chill naar huis.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ybos
Taro schreef op maandag 20 mei 2024 @ 15:32:
. Ja, ik weet dat het een deel van een velg is, maar het ziet er niet strak en anno 2024 uit.
Deel van een elektromotor, niet van een velg ;)

Elon Musk, the CEO of Tesla, explained what the simple 'T' letter in the logo stands for. On a social media platform, he had said that the letter represented the company's products, precisely the cross-section of an electric motor. The ''T'' logo stands for one of the sticks of a motor's rotor.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

ybos schreef op zaterdag 25 mei 2024 @ 10:53:
[...]

Deel van een elektromotor, niet van een velg ;)

Elon Musk, the CEO of Tesla, explained what the simple 'T' letter in the logo stands for. On a social media platform, he had said that the letter represented the company's products, precisely the cross-section of an electric motor. The ''T'' logo stands for one of the sticks of a motor's rotor.
Ik zie het inderdaad, heb ooit wel een foto gezien waarop het ook prima een velg kon zijn, maar het zal idd wel een elektrische motor zijn geweest:
Afbeeldingslocatie: https://qph.cf2.quoracdn.net/main-qimg-16d6fb8c37bd87484dab44a91b64262e-lq

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• f.sjoerd
  • Laatst online: 24-08 06:47
Sinds afgelopen week eigenaar geworden van een model Y rwd. Aanstaande vrijdag gaan we op vakantie. We gaan kamperen en laden de auto vol.

Wat is de ideale bar bij een volgeladen tesla naar zuid Frankrijk? Gewoon 2,9 bar aanhouden of 3,1 bar, als je de auto niet bepakt is en met koude banden vult?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Card Nox
@f.sjoerd, wat is jou definitie van ideaal?

Ik zou gewoon aanhouden wat op de binnenkant van de deur staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• f.sjoerd
  • Laatst online: 24-08 06:47
Card Nox schreef op zondag 26 mei 2024 @ 10:37:
@f.sjoerd, wat is jou definitie van ideaal?

Ik zou gewoon aanhouden wat op de binnenkant van de deur staat.
Ideaal is voor het beste bereik, maar dat het ook nog comfortabel rijdt en niet te vergeten dat het niet ten kosten gaat van de banden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Card Nox
@f.sjoerd, dat zijn subjectieve zaken en het antwoord zal voor iedereen anders zijn.

Gewoon met de Tesla standaard beginnen en dan een keer aanpassen en kijken of je dat fijner vind of niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deveon
  • Niet online
f.sjoerd schreef op zondag 26 mei 2024 @ 10:30:
Sinds afgelopen week eigenaar geworden van een model Y rwd. Aanstaande vrijdag gaan we op vakantie. We gaan kamperen en laden de auto vol.

Wat is de ideale bar bij een volgeladen tesla naar zuid Frankrijk? Gewoon 2,9 bar aanhouden of 3,1 bar, als je de auto niet bepakt is en met koude banden vult?
Altijd koud vullen en zou persoonlijk beladen eerder 3.1 aanhouden. Let wel op dat het laad gewicht van de Model Y minimaal is. Het maximale gewicht ligt niet zo hoog, tijdens het rijden merk je daar echter niets van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smobbo
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 17-09 22:32
f.sjoerd schreef op zondag 26 mei 2024 @ 10:30:

Voor bereik is dit echt gerommel in de marge…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andy88
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 16-09 11:14
Op dit moment rij ik een diesel uit 2016, dat kost me circa 200 euro diesel per maand en 135 euro wegenbelasting. Nu viel het mij op dat aan het einde van mijn straat er een enorm Tesla supercharger station ligt. Sindsdien loop ik met het idee om een ouder model YS te kopen met gratis supercharge optie en zodoende aanzienlijk in mijn maandelijkse lasten te sparen (op diesel en MRB). Ik rij ongeveer 25.000 km per jaar waarvan het merendeel van de ritten < 50 km is, het gros van mijn kilometers kan ik dus aan het einde van mijn straat laden.

Is er iets wat ik over het hoofd zie? Is het aanschaffen van een tien jaar oude Tesla met pak en beet twee ton op de klok goed te doen of Russisch roulette? Graag jullie meningen!

[ Voor 5% gewijzigd door andy88 op 27-05-2024 13:11 ]

Pagina: 1 ... 53 ... 66 Laatste

Let op:
Of je wel of geen update hebt ontvangen hoeft niet meer hier in het topic. Dit verschijnsel zie je ook bij elke nieuwe iOS/Android/PS4/Xbox update.

Probleem hier is dat Tesla elke week wel een update uitbrengt, waardoor de vervuiling nog erger is. Als er een nieuwe update is, kan hij natuurlijk wel inhoudelijk besproken worden.

Voor vragen en opmerkingen over de Model 3 en Y kan je terecht in dit topic: Het grote Tesla Model 3 & Y topic