Apple Carplay/Android Auto voor BMW/MINI/Audi/Mercedes: Nextgearmedia.nl
Een zekering zou fijner zijn. De helft zit in de auto en de ander onder een redelijk makkelijk bereikbare plek elders.
Sleutels worden bij dit model enkel per setje gedaan. Ik kan er wel eens langs rijden of ze er tijdelijk eentje uit kunnen halen maar van wat ik lees kan dit niet. De afspraak kan ik pas vanaf vandaag inplannen, dus het gaat hoogstens over een paar dagen.
FreeReef.nl
Gewoon pin-to-drive instellen, dan kunnen ze niet wegkomen en daarna gewoon je sleutels laten regelen bij Tesla. Niet zo nerveus of met zekeringen aan de gang.World Citizen schreef op woensdag 13 maart 2024 @ 08:02:
@ChrisL1971 @Domih Dat durf ik niet aan.
Een zekering zou fijner zijn. De helft zit in de auto en de ander onder een redelijk makkelijk bereikbare plek elders.
Sleutels worden bij dit model enkel per setje gedaan. Ik kan er wel eens langs rijden of ze er tijdelijk eentje uit kunnen halen maar van wat ik lees kan dit niet. De afspraak kan ik pas vanaf vandaag inplannen, dus het gaat hoogstens over een paar dagen.
De pin-to-drive heeft nog niemand kunnen omzeilen dus dat gaat die eventuele sleutelvinder van je ook echt niet lukken die paar dagen.
[ Voor 12% gewijzigd door GeeMoney op 13-03-2024 08:31 ]
Sinds 2022 schijnen er gevallen bekend te zijn waar ze pin to drive hebben kunnen passeren.GeeMoney schreef op woensdag 13 maart 2024 @ 08:30:
[...]
Gewoon pin-to-drive instellen, dan kunnen ze niet wegkomen en daarna gewoon je sleutels laten regelen bij Tesla. Niet zo nerveus of met zekeringen aan de gang.
De pin-to-drive heeft nog niemand kunnen omzeilen dus dat gaat die eventuele sleutelvinder van je ook echt niet lukken die paar dagen.
https://teslaowners.org.u...w-to-defeat-tesla-thieves
Stukje "The New Key Hack:"
FreeReef.nl
Dus door 1 artikel van een vaag blaadje zonder ook maar enige fysiek bewijs dat deze methode er is en daadwerkelijk werkt slaap jij nu niet lekker straks?World Citizen schreef op woensdag 13 maart 2024 @ 08:38:
[...]
Sinds 2022 schijnen er gevallen bekend te zijn waar ze pin to drive hebben kunnen passeren.
https://teslaowners.org.u...w-to-defeat-tesla-thieves
Stukje "The New Key Hack:"
Je weet dat je huidige auto zeer waarschijnlijk veel makkelijker te stelen is?
[ Voor 9% gewijzigd door GeeMoney op 13-03-2024 09:30 ]
Dus zonder fysieke toegang nodig, alleen een apparaatje dat je bijv. onder de auto legt.
En ja er zijn over de jaren ook verschillende keren geweest dat het hackers is gelukt om de pin to drive te bypassen, maar die zijn ook allemaal weer dichtgetimmert. De kans dat er nu een mogelijkheid is, is er zeker, de kans dat er 1 is die bekend is bij het publiek sinds 2022 en nog steeds niet is gedicht acht ik nihil.
Dat verschilt per Tesla model.World Citizen schreef op donderdag 7 maart 2024 @ 10:07:
Ik stap over van een Kona naar een Tesla dus lees hier graag mee.
Maar, die range zegt bij een Kona helemaal niks. Als het 2 graden warmer of kouder is dan veranderd het toch al? Of laat een tesla bij 100% altijd de theoretische waarde zien?
Een Kona is op papier 480. In de winter 350. Maar als ik er een sport van maak staat er 520 bij 100%.
De Kona kijkt bij 100% dus naar temp en rij gedrag.
De Model 3 en Y laten enkel de theoretische waarde zien die je nooit haalt.
De S en X verwerken verbruik in de range die je ziet.
Had een hoop frustratie gescheeld in de afgelopen 4 jaar Model 3
Haal je maximaal 270km, terwijl dat ding bijna 500 aangaf. Dat wekt bij mij irritatie op
Nu met de S werkt dat veel beter. Ik vind de S sowieso echt 10 stappen vooruit, ten opzichte van de 2019 3.
De nieuwe Highland 3 zou ik dan weer wel overwegen, al denk ik dat ik de huidige luchtvering en isolatie wel ga missen.
Ondanks dat het bij de Highland weer een klein stukje beter is, zit het echt nog heel ver van de Model S af.
Eigenlijk dacht ik de afgelopen 4 jaar dat Tesla gewoon slecht auto's kon bouwen, maar sinds ik nu een paar maanden de Model S rijd, kom ik tot de conclusie dat ze het prima kunnen!
Alleen de accu... Ik heb een 2018 Model S en die heeft de oudere 18650 LiPo's. Daar merk ik vooral op lagere soc en langere tijd hogere belasting echt wel weer een groot verschil met de 3. De 3 gaat veel langer door, ook op lagere soc's. De (2018) S heeft beduidend minder power op lagere soc's.
Weet iemand of de nieuwe S en X wel de 2170 LiPo's hebben? Want ik denk dat dat het verschil is, oudere vs nieuwere accu architectuur.
[ Voor 13% gewijzigd door Tweak_ers op 13-03-2024 10:03 ]
Nee, maar als er een beer op de weg staat ga ik hem niet eerst aaien voordat ik uitzoek of hij vriendelijk is.GeeMoney schreef op woensdag 13 maart 2024 @ 09:28:
[...]
Dus door 1 artikel van een vaag blaadje zonder ook maar enige fysiek bewijs dat deze methode er is en daadwerkelijk werkt slaap jij nu niet lekker straks?
Je weet dat je huidige auto zeer waarschijnlijk veel makkelijker te stelen is?
En ik ben nogal blij met het exacte model wat ik heb gevonden, dus liever wissel ik hem niet meteen in voor een andere. Dat ze hem stelen is niet zo erg, dat ik hem niet meer heb wel.
@Caelorum Dank voor de info.
@Tweak_ers Ik ben benieuwd. Ik wil alles goed gaan uitlezen en meten en dan hier er het eea over schrijven. Dit weekend rij ik hem leeg en doe ik de Servicemenu test. Eens kijken wat de baseline is, en dan maar grafiekjes en statistieken maken.
Thanks.
FreeReef.nl
Het komt vrijwel nooit voor dat een hack direct publiekelijk bekend gemaakt wordt.
Dus ik zou me er niet al te druk over maken. Lekker pin to drive aanzetten en je camera op de auto zetten en zsm nieuwe keycards regelen. Vergeet overigens ook niet de auto te resetten en er echt een nieuw account aan te hangen.
[ Voor 23% gewijzigd door Caelorum op 13-03-2024 10:27 ]
Nu nog leren kennen. Mijn vader wilde instappen en ik wist niet eens hoe die klink eruit moest komen.
Morgen een flinke rit voor de boeg dus dan komen we daar allemaal wel achter.
Eerste dingen:
- Dat scherm is gevaarlijk. Ik ben het eens met die euro ncap conclusie dat schermen afleiden. Het scherm van mijn Kona was kleiner en zat hoger. Bij een S zit je soms helemaal naar beneden te kijken. Het zal wel wennen omdat je straks weet waar knoppen zitten, maar dan nog
- Interieur kan inderdaad een beetje kraken her en der.
- Airbag plaatje in raamstijl reflecteert licht en is irritant
- De armsteun kan niet open (wtf, helemaal nooit opgevallen)
- Deurklinken klinken als Optimus Prime.
- Vocht in de koplampen (word kosteloos gefixed, maja voor hoelang)
- Optisch bedrog van achteruitrij camera's (althans, bij mijn Kona voelde ik me zekerder)
- Afschrijving van dit exemplaar is 1 euro per Kilometer geweest

- CCS upgrade is het enigste wat mist. Voor de rest alle opties en MCU upgrade.
- Er zouden geen kabels bij zitten, maar er zitten er 2 bij (tof)
- 1 deurklink is vervangen en heeft een ander kleur lampje (ziet er iets te raar uit, wil ik fixen)
- Premium Audio pakket is niet zo goed als het Premium pakket van een Kona (verder prima zat)
- Als ik precies goed zit, zie ik de snelheid weer eens niet (heb ik bij de meeste auto's)
- Dit is gewoon te snel. Slaat nergens op. Chill mode is MEER dan prima genoeg.
Maar wat een heerlijke wegligging. Die luchtvering is gewoon hartstikke tof. Sturen is ook prima. Hij zou wat zachter mogen veren, maar vooruit.. ze noemen het een sportieve auto dus ik begrijp het.
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/snlX5nyZF0llLziObk8VyZED.jpg?f=user_large)
FreeReef.nl
Ik had wel eens dat mijn MCU niet opstartte, ik kon dan wegrijden door de rem 30sec ingedrukt te houden, ondanks dat ik pin to drive aan had staan. Dus als je een manier kan vinden om de MCU te laten crashen, kan je denk ik zonder pin wegrijdenGeeMoney schreef op woensdag 13 maart 2024 @ 08:30:
[...]
Gewoon pin-to-drive instellen, dan kunnen ze niet wegkomen en daarna gewoon je sleutels laten regelen bij Tesla. Niet zo nerveus of met zekeringen aan de gang.
LiesWorld Citizen schreef op donderdag 14 maart 2024 @ 00:01:
- Dit is gewoon te snel. Slaat nergens op. Chill mode is MEER dan prima genoeg.
Geniet ervan
[ Voor 4% gewijzigd door Slonzo op 14-03-2024 11:49 ]
Musk is er woensdagochtend geweest voor een paar uur en heeft dit medegedeeld aan de collega's.
🇩🇪🚛
— Teslascope (@teslascope) 14 maart 2024
Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.
Gewoon op percentage zetten, dan klopt hij altijdTweak_ers schreef op woensdag 13 maart 2024 @ 10:00:
[...]
Dat verschilt per Tesla model.
De Model 3 en Y laten enkel de theoretische waarde zien die je nooit haalt.
De S en X verwerken verbruik in de range die je ziet.
Had een hoop frustratie gescheeld in de afgelopen 4 jaar Model 3![]()
Haal je maximaal 270km, terwijl dat ding bijna 500 aangaf. Dat wekt bij mij irritatie op
Op het energie tabblad heb je dan alle gedetailleerde info, inclusief realistisch bereik, maar ik merk dat ik daar na een paar keer al niet meer naar keek
Yeah thanks voor de tip. Die lijkt eruit gepatched te zijn want heb het net getest en moet alsnog een code invoeren.Domih schreef op donderdag 14 maart 2024 @ 07:04:
[...]
Ik had wel eens dat mijn MCU niet opstartte, ik kon dan wegrijden door de rem 30sec ingedrukt te houden, ondanks dat ik pin to drive aan had staan. Dus als je een manier kan vinden om de MCU te laten crashen, kan je denk ik zonder pin wegrijden
Maar super bedankt. Je weet het nooit.
FreeReef.nl
En voor het cluster dat je niet kan zien (denk omdat je lang bent?). Bouw een Yoke in, heb ik ook gedaan!World Citizen schreef op donderdag 14 maart 2024 @ 17:15:
[...]
Yeah thanks voor de tip. Die lijkt eruit gepatched te zijn want heb het net getest en moet alsnog een code invoeren.
Maar super bedankt. Je weet het nooit.
:strip_exif()/f/image/KegMWYe3L6meIru481eaM8jX.jpg?f=fotoalbum_large)
Hmm... dat zou ik eens moeten proberen of dat bevalt. Want inderdaad dat zou het probleem oplossen. Goede tip!Domih schreef op donderdag 14 maart 2024 @ 22:15:
[...]
En voor het cluster dat je niet kan zien (denk omdat je lang bent?). Bouw een Yoke in, heb ik ook gedaan!
[Afbeelding]
Rectificatie:
Premium Audio:
Is wel gewoon goed. Bluetooth is gewoon slecht. Ik was dat al weer vergeten omdat ik Bluetooth audio overal in en om het huis al verbannen had. Wat is dat waardeloos slecht zeg.
Ik ga zo ook eens googlen hoe dat zit met dat Premium Connectivity pakket. Ik heb net de hele tijd Spotify kunnen luisteren met het "account van de auto", en kennelijk krijg je dan geen reclame's...
( bij mij staat er "meegeleverd pakket" ik betaal dus niks? )
Het geluid is dan geweldig, alleen trilt er iets links voor. Als ik mijn vinger tussen de deur en het dashboard steek is het weg. Ik ga met de App Sonic eens goed testen waar het precies zit.
Wel helemaal blij nu want het geluid is naar wens.
Het is nog erger...
Afremmen gaat soms ook best stevig. Je kunt het niet echt vaart minderen noemen. Het is echt remmen voor mijn gevoel.
Niet echt een probleem maar het past niet bij mijn stijl.
Ow en.. Als je in Amsterdam woont zou ik hem niet gekozen hebben. Ik moest door wat woonwijken heen en dat is niet tof. Veel te groot. Parkeren is helemaal al pittig. Gelukkig dat je al die camera's hebt die erg scherp en goed beeld geven.
FreeReef.nl
Ik begrijp ook niet dat de Bluetooth zo slecht is, is het de bluetooth of komt het door de kwaliteit waarop je telefoon met Spotify streamt?World Citizen schreef op donderdag 14 maart 2024 @ 23:33:
[...]
Hmm... dat zou ik eens moeten proberen of dat bevalt. Want inderdaad dat zou het probleem oplossen. Goede tip!
Rectificatie:
Premium Audio:
Is wel gewoon goed. Bluetooth is gewoon slecht. Ik was dat al weer vergeten omdat ik Bluetooth audio overal in en om het huis al verbannen had. Wat is dat waardeloos slecht zeg.
Ik ga zo ook eens googlen hoe dat zit met dat Premium Connectivity pakket. Ik heb net de hele tijd Spotify kunnen luisteren met het "account van de auto", en kennelijk krijg je dan geen reclame's...
Het geluid is dan geweldig, alleen trilt er iets links voor. Als ik mijn vinger tussen de deur en het dashboard steek is het weg. Ik ga met de App Sonic eens goed testen waar het precies zit.
[...]
Ik wil graag Apple CarPlay gebruiken, maar dan moet ik voor muziek bluetooth gebruiken en dat is zo slecht dat ik geen CarPlay gebruik.
Als je premium connectivity hebt, zit daar gratis Spotify met het auto account bij inbegrepen inderdaad!
Ik gebruik ook het liefst Apple Music via iPhone, maar ik heb getest met youtube muziek wat niet de beste oplossing is inderdaad. Een hippe jonge collega kreeg Tidal op de auto aan de gang en toe viel het me op dat dit veel beter was. Toen ik zelf Spotify probeerde wist ik het zeker omdat ik mijn eigen muziek kon draaien.Domih schreef op vrijdag 15 maart 2024 @ 08:53:
[...]
Ik begrijp ook niet dat de Bluetooth zo slecht is, is het de bluetooth of komt het door de kwaliteit waarop je telefoon met Spotify streamt?
Ik wil graag Apple CarPlay gebruiken, maar dan moet ik voor muziek bluetooth gebruiken en dat is zo slecht dat ik geen CarPlay gebruik.
Als je premium connectivity hebt, zit daar gratis Spotify met het auto account bij inbegrepen inderdaad!
Dingen die gratis zijn voelen altijd beter, maar ik ga denk ik toch wel Apple Music gebruiken. Al lees ik her en der wat voor en nadelen waardoor Spotify blijkbaar iets of wat fijner is (bufferen, iets hogere kwaliteit).
Nog een paar uurtjes werken en dan rol ik mijn slaapzak uit in de achterbak en kom 2 dagen niet uit de auto

FreeReef.nl
Hoe ver je van de realiteit zitMaurice- schreef op zaterdag 24 februari 2024 @ 13:17:
[...]
Alle signalen?![]()
Grondwerk voor Giga 6 begint pas in maart. De bouw van Berlijn duurde 3 jaar en daar was al een fatsoenlijke infrastructuur.
https://www.autoweek.nl/a...-termijn-ook-uit-berlijn/
Misschien volg je Musk nog niet zo lang maar zijn tijdgebonden beloftes betekenen niet zoveel. Maar ik wil best zo sportief zijn om op je deadline een goed flesje wijn te zetten.DeJurist schreef op vrijdag 15 maart 2024 @ 22:23:
[...]
Hoe ver je van de realiteit zit.
https://www.autoweek.nl/a...-termijn-ook-uit-berlijn/
Ik ben al lang genoeg bekend met de werkwijze van Musk om het niet te hebben over de productie en uitlevering in Nederland. Maar dat was ook niet het onderwerp als je mijn tekst goed had gelezen. In dit geval ging het om de aankondiging/eerste beelden.Maurice- schreef op vrijdag 15 maart 2024 @ 23:15:
[...]
Misschien volg je Musk nog niet zo lang maar zijn tijdgebonden beloftes betekenen niet zoveel. Maar ik wil best zo sportief zijn om op je deadline een goed flesje wijn te zetten.
Een aankondiging kan iedereen doen (zoals VW met de id.1 die er nooit komt) en de schetsen zijn er al sinds de earnings call van vorig jaar. Je trekt de keutel duidelijk al terug.DeJurist schreef op zaterdag 16 maart 2024 @ 01:59:
[...]
Ik ben al lang genoeg bekend met de werkwijze van Musk om het niet te hebben over de productie en uitlevering in Nederland. Maar dat was ook niet het onderwerp als je mijn tekst goed had gelezen. In dit geval ging het om de aankondiging/eerste beelden.
Ik quote nog even wat je schreef: "Alle signalen wijzen erop dat we volgend jaar de Tesla Model 2 zullen verwelkomen." Daarin lees ik niet je huidige voorbehoud.
[ Voor 12% gewijzigd door Maurice- op 16-03-2024 02:08 ]
In de eerste plaats herroep ik niet mijn standpunt, maar benadruk ik eerder jouw onjuistheid. Ten tweede is het belangrijk dat je beter leest.Maurice- schreef op zaterdag 16 maart 2024 @ 02:06:
[...]
Een aankondiging kan iedereen doen (zoals VW met de id.1 die er nooit komt) en de schetsen zijn er al sinds de earnings call van vorig jaar. Je trekt de keutel duidelijk al terug.
Ik quote nog even wat je schreef: "Alle signalen wijzen erop dat we volgend jaar de Tesla Model 2 zullen verwelkomen." Daarin lees ik niet je huidige voorbehoud.
Het feit dat jij nu een andere interpretatie hebt, is eerder toe te schrijven aan jou dan aan mijn opmerking.
Wanneer de Tesla 2 volgend jaar officiëel wordt gepresenteerd, is dat gewoon een "verwelkoming".
Vraag: Parkeren jullie helemaal zonder in je spiegels te kijken? Compleet op camera?
Want ik vind het wat lastig. Mijn Kona had duidelijkere lijnen in beeld waar ik op durfde te sturen. Bij een S heb je enkel die witte. En die geven denk ik niet de breedte van het laatste stukje van je kont weer. Het beeld lijkt wat bol ofzo. Ik merk dat ik constant in mijn spiegels moet kijken om zeker te zijn.
Iemand tips?
Ervaringen (goed en slecht):
- Waarom rijden en eigenlijk auto's op mijn dashboard. Wat voegt dat precies toe? Want wat mij betreft mag het uit. Het lijkt wel een Linedance waar iedereen dronken is en hondertachtigmiljard oranje pionnen staan.
Alles danst heen en weer en constant die kwart cirkels omdat hij iets ziet.
Nog geen een keer heb gedacht "ahja, nu heb ik die informatie nodig". Het voegt toch niks toen.
Plaats gewoon de snelheidsmeter in het midden.
- Mijn vader
Mijn pa restaureert al zijn hele leven auto's. Helemaal Oude Alfa en Jaguar fan. Die is sportieve alfa's gewend en daar kan hij dan ook echt met passie over vertellen. Vooropgesteld, oude Alfa's geven mij ook een grotere glimlach dan een Tesla. Maar,
Hij werd helemaal klein. Hij heeft een uurtje gereden en was er stil van. Als hij eens flink power gaf dan zag ik een gezichtje wat ik nog niet eerder had gezien. "Wow, dit is serieus snel".
We waren naar Dire Straits aan het luisteren (onze muziek voor in oude auto's), en toen kwam in het dashboard het album art van Making Movies in beeld. Hij schrok zich helemaal dood, riep een soort WTF en keek mij aan van paniek

Ik snap het. Het ziet er zo uit.
/f/image/g3Odvjap9yuJsTbNlCTAPq9L.png?f=fotoalbum_large)
- Om de een of andere reden vind ik dat knopje om 1 keer je ruitenwisser te doen helemaal magisch. Ik kan er maar niet bij waarom ik dat zo bizar geweldig vind. Het voelt naturel en luxe. Dat andere merken dat nooit gedaan hebben. Het voelt ineens heel lomp om een hendel naar beneden te tikken zoals het bij andere auto's gaat. "Sophisticated" zou ik het noemen.
- Optrekken voelt heel fijn omdat de auto denk ik zo groot en lang is. Bij mijn Kona rolde de kooi meer naar achteren. De Kona voelt (nu ik dit ervaren heb) als een soort wipwap op wielen. De Model S is stabieler en als je dan wat power geeft dan trek je in een streep weg. Heel weinig rol van voor naar achteren. Erg fijn.
- Die spiegels... Waarom heb ik het gevoel dat ik meer tegen de zijkant van de spiegel aan kijk dan erin. Enorme zijkant die recht in je beeld zitten. Raar.
- Dingen achterin leggen. Ik moet een soort halve stellingkast ontwerpen wil iets niet rond vliegen en een hele marathon afleggen. Wat een gigantische kofferbak. Helemaal top, maar alles schuift alle kanten op. Daar moet ik eens over nadenken.
- Dat rechter scrol wiel kan de temperatuur aanpassen. Kennelijk vind ik dit ineens iets handigs. Nooit heb ik moeite gehad met verwarming in een auto, maar blijkbaar gebruik ik dat knopje nu ineens heel vaak. Handig.
- Mijn stiefzusje heeft zo een grote schoudertas van Louis Vuitton. Mega duur, maar er zitten geen vakjes in. 1 Grote zak. Nou, welkom in een Model S. Je hebt een mega middenconsole om dingen in te doen, maar als je iets nodig hebt moet je haast stil gaan staan en met een zaklamp dingen zoeken. 1 Grote bak zonder licht. Heel die auto zit vol lampjes... maar niet in je middenconsole. Ik maak er wel zo een kledingkast lampje in op batterijen. Eentje die op beweging aangaat. En iets van schotten ofzo.
En dat klapklepje wat ervoor zit... Daar kunnen dingen uitschuiven die dan in die grote bak terecht komen. OF ze schieten onder het achterste gedeelte van het middenconsole. Er zit een kleine gleuf onderaan die open is.
- Half de Mercedes/BWM/Audi rijders denkt dat je inherent straatracer bent. Laat me met rust.
- Open dak op de snelweg is.... nee, niet echt tof. Tot aan 90 is het te doen, daarna is het een beetje luid en winderig. Wel erg fijn als het wel kan. Formaat is prima, mocht iets groter.
- Achterin zitten is niet heel top. Ik wist dit en had erover gelezen, maar je zit inderdaad een beetje te laag. Mensen zitten met hun knieën omhoog. Prima verder, maar als iemand ruimte achterin zoekt is dit niet handig.
- Ik was bij de Hornbach en dan is Summon ineens niet zo gek bedacht. Net als dat ik bij de Kona onderschat had hoe handig en veilig een Headup Display is, blijk Summon ook echt handig.
Maar ik klaag niet
FreeReef.nl
Ik gebruik de achteruit rij camera alleen om te zorgen dat ik niet te ver of juist ver genoeg naar achteren sta, voor de rest puur op de spiegels. Als je te veel zijkant van de auto in de spiegel ziet, moet je ze misschien anders instellen?
En ja, heeel veel ruimte in de kofferbak!
:strip_exif()/f/image/9CHKiksR7yRW6j3EslGB8B9g.jpg?f=fotoalbum_large)
Sony A7R4+A7III, Sigma 35mm f1.4 ART, Tamron 17-28mm f2.8, Sony 85mm f1.8, Sony G II 70-200mm f2.8, Minolta 35-70mm f3.5
Als ik daar naar kijk dan zie ik de weg niet. Het voelt zo vreemd. Het verteld me wat er rond om mij heen gebeurd. Maar volgens mij moet je zelf rondkijken om te zien wat er om je heen gebeurt. Ik snap de logica niet.Who Am I? schreef op zaterdag 16 maart 2024 @ 21:27:
Ik heb ook een witte S uit 2018. Stoor mij totaal niet aan de auto's in het dashboard. Als er een rode auto in beeld staat, betekent het volgens mij dat hij of in je dode hoek zit of dat je er bovenop knalt als je blijft doen wat je doet.
Maar dat kan aan mij liggen.
Die spiegels doen het goed, maar de behuizing van de spiegel is raar. Je kijkt in mijn geval tegen een enorm wit vlak aan.Ik gebruik de achteruit rij camera alleen om te zorgen dat ik niet te ver of juist ver genoeg naar achteren sta, voor de rest puur op de spiegels. Als je te veel zijkant van de auto in de spiegel ziet, moet je ze misschien anders instellen?
NetjesEn ja, heeel veel ruimte in de kofferbak![Afbeelding]
FreeReef.nl
Hahaha, je doet je nickname eer aan.DeJurist schreef op zaterdag 16 maart 2024 @ 03:02:
[...]
In de eerste plaats herroep ik niet mijn standpunt, maar benadruk ik eerder jouw onjuistheid. Ten tweede is het belangrijk dat je beter leest.
Het feit dat jij nu een andere interpretatie hebt, is eerder toe te schrijven aan jou dan aan mijn opmerking.
Wanneer de Tesla 2 volgend jaar officiëel wordt gepresenteerd, is dat gewoon een "verwelkoming".
Het is hier echter geen rechtbank waarbij het om de letter van er wet gaat.
Als je op een Nederlands forum schrijft dat “we” volgend jaar de model 2 kunnen verwelkomen dan leest iedereen natuurlijk dat de auto vanaf ergens in volgend jaar te krijgen is in Nederland.
Een eerste foto van een auto is geen ‘verwelkoming’. De Model 3 is vanaf 2017 in Amerika leverbaar, maar ‘wij’ konden hem pas ‘verwelkomen’ eind Q1 2019…
Mijn tip, ga gewoon vooral veel rijden. Je gaat vanzelf wennen aan dingen die je nu nog af vindt leiden. Je moet de auto leren kennen, 'vriendjes worden' noem ik het altijd. Ik denk dat ik na een maand of 4-5 pas echt het gevoel had dat ik controle kreeg voor de omvang en alle bediening.World Citizen schreef op zaterdag 16 maart 2024 @ 21:35:
[...]
Als ik daar naar kijk dan zie ik de weg niet. Het voelt zo vreemd. Het verteld me wat er rond om mij heen gebeurd. Maar volgens mij moet je zelf rondkijken om te zien wat er om je heen gebeurt. Ik snap de logica niet.
Maar dat kan aan mij liggen.
[...]
Die spiegels doen het goed, maar de behuizing van de spiegel is raar. Je kijkt in mijn geval tegen een enorm wit vlak aan.
[...]
Netjes
Sony A7R4+A7III, Sigma 35mm f1.4 ART, Tamron 17-28mm f2.8, Sony 85mm f1.8, Sony G II 70-200mm f2.8, Minolta 35-70mm f3.5
Het testen is begonnen. Ik merkte al dat de dealer er wat vlot mee had gereden dus de computer dacht dat er niet zo veel bereik was. Dag 1 was 410km bereik op een volle accu.
Dat word al wat beter. Zojuist 200km gereden en zo direct nog eens 200km. Ik probeer er nu alles uit te halen dus hang dan achter een vrachtwagen met Autopilot.
Als het verkeer mee zit kom ik op 142Wh/km
Maar als je 100 gaat rijden ben je dat wel kwijt. Ik denk dat je dan snel aan de 160Wh/km zit.
Verwarming op 21.5 en muziek lekker aan.
Maar het gaat de goede kant op.
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/bU9h7RDRQoYzJLTUp2rSHBen.jpg?f=user_large)
FreeReef.nl
Dit soort efficiëntie is mij niet vreemd, boven de 10C tenminste. Bij kouder weer neemt dit heel snel toe. Met 100kmh op lange ritten komen we vaak rond de 150Wh/km uit met weer zoals vandaag, dus tussen de 10-15C. Het beste wat we hebben gehaald is 130Wh/km, toen was het 20C buiten en airco uit. Jij hebt een 100kWh accu als ik je range zo zie, wij hebben 75kWh, die is wat lichter, dus dat zou het verschil wel kunnen verklaren.World Citizen schreef op dinsdag 19 maart 2024 @ 20:56:
2018 Model S 100D
Het testen is begonnen. Ik merkte al dat de dealer er wat vlot mee had gereden dus de computer dacht dat er niet zo veel bereik was. Dag 1 was 410km bereik op een volle accu.
Dat word al wat beter. Zojuist 200km gereden en zo direct nog eens 200km. Ik probeer er nu alles uit te halen dus hang dan achter een vrachtwagen met Autopilot.
Als het verkeer mee zit kom ik op 142Wh/km
Maar als je 100 gaat rijden ben je dat wel kwijt. Ik denk dat je dan snel aan de 160Wh/km zit.
Verwarming op 21.5 en muziek lekker aan.
Maar het gaat de goede kant op.
[Afbeelding]
De vorige eigenaar had gemiddeld 230Wh/km over 123k km. Hij reed een stuk sportiever dan wij😅.
Vond het al raar dat de Kona beter geluid zou hebben dan een Model S. Juist Tesla wordt vaak geprezen om de goede en gebalanceerde audio.World Citizen schreef op donderdag 14 maart 2024 @ 23:33:
[...]
Hmm... dat zou ik eens moeten proberen of dat bevalt. Want inderdaad dat zou het probleem oplossen. Goede tip!
Rectificatie:
Premium Audio:
| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340
Nee, het is nu inderdaad buitengewoon perfect. Ik luister graag muziek van Worakls als ik in de avonden over de snelweg zoef, en dat is serieus geweldig. Overal speakers, mooi breed geluidsbeeld, lage en hoge tonen worden perfect weergegeven. Stukken met violen zijn kippenvel.Jeroenneman schreef op woensdag 20 maart 2024 @ 11:46:
[...]
Vond het al raar dat de Kona beter geluid zou hebben dan een Model S. Juist Tesla wordt vaak geprezen om de goede en gebalanceerde audio.
Ik moet vaak in de avonden over de snelweg en dan is dit wel een hele toffe auto. Autopilot aan, muziekje op standje 8 en de tijd vliegt weg.
FreeReef.nl
Als je een doekje volspuit met WD40 SILICONEN spray, en daar de rubbers mee inwrijft dan is het weg. Ik weet nog niet voor hoe lang. Vergeet het rubber niet wat in de deur zit en waar je raam in zakt.
LET OP: Niet de gewone “wd40”. Je moet echt de siliconenspray hebben. Die ruikt ook niet.
En mocht iemand een tip hebben om speakervibratie op te lossen dan hoor ik het graag. Linksvoor waar de deur en het dashboard bij elkaar komen trilt het op meerdere frequenties.
Als er geen tips zijn haal ik dit weekend daar het dashboard en de deur open om eens te kijken. Als ik namelijk een vinger tussen de deur en het dashboard steek dan is het weg.
FreeReef.nl
Goed om te weten! ik zal je laten weten als hij binnen is.
Keep it cool
Dit doet pijn aan mijn ogen, maar mooi dat het er in past.Who Am I? schreef op zaterdag 16 maart 2024 @ 21:27:
Ik heb ook een witte S uit 2018. Stoor mij totaal niet aan de auto's in het dashboard. Als er een rode auto in beeld staat, betekent het volgens mij dat hij of in je dode hoek zit of dat je er bovenop knalt als je blijft doen wat je doet.
Ik gebruik de achteruit rij camera alleen om te zorgen dat ik niet te ver of juist ver genoeg naar achteren sta, voor de rest puur op de spiegels. Als je te veel zijkant van de auto in de spiegel ziet, moet je ze misschien anders instellen?
En ja, heeel veel ruimte in de kofferbak![Afbeelding]
Haha, hoeveel opmerkingen ik wel niet krijg van voorbijgangers als ik 'm weer een vol hout heb geladen. Uiteindelijk is het een auto met heel veel ruimte, het is zonde om die ruimte niet te gebruiken. Ik bescherm het interieur natuurlijk wel goed en maak hem regelmatig schoon van binnen.turkeyhakan schreef op maandag 25 maart 2024 @ 09:13:
[...]
Dit doet pijn aan mijn ogen, maar mooi dat het er in past.
Het is maar net wat je daaronder verstaat. In mijn ogen is dit geen maatregelen treffen, maar dat is je goed recht!Who Am I? schreef op maandag 25 maart 2024 @ 14:41:
[...]
Haha, hoeveel opmerkingen ik wel niet krijg van voorbijgangers als ik 'm weer een vol hout heb geladen. Uiteindelijk is het een auto met heel veel ruimte, het is zonde om die ruimte niet te gebruiken. Ik bescherm het interieur natuurlijk wel goed en maak hem regelmatig schoon van binnen.
Verwijderd
Ik heb internet afgezocht, maar kan niet vinden of dit nu wel of niet kan.
Ik dacht dat deze geen kaartlezer had, dus nee.Verwijderd schreef op maandag 25 maart 2024 @ 15:53:
Aangezien dit het grote tesla forum is heb ik een vraag over tesla wall connector. Is deze te koppelen met een MTC kaart?
Ik heb internet afgezocht, maar kan niet vinden of dit nu wel of niet kan.
Panasonic WH-MDC09J3E5, Atlantic Explorer V4 270C, 57x PV 23115 Wp
Hangt van je werkgever af. Als ik vergoeding van stroom wil hebben voor thuis laden dan MOET ik een laadpaal hebben die OCPP (RFID laadpas) support heeft. Andere werkgevers vinden het al prima als je er een MID-gecertificeerde kWh-meter tussen hangt en eens per maand een declaratie doet.RichieB schreef op maandag 25 maart 2024 @ 16:14:
@Verwijderd Om een of andere reden denken lease rijders dat een EV laadpaal altijd een RFID activatie nodig heeft. De TWC is geen laadpaal voor commerciële oplossingen, maar gewoon voor thuisgebruikers om hun eigen auto te laden. Deze heeft dus ook geen RFID lezer. Gewoon inprikken en laden.
Hey, zijn er uberhaupt dakdragers van Thule die je voor een Y kan gebruiken?
Vindt hier precies niets over terug, enkel over andere merken.
Thanks!
Ik sta versteld van hoe slecht dat ontwerp is vanuit de fabriek. 1 groot vak zonder verlichting. Succes met ordenen en succes met terugzoeken in het donker zullen ze hebben gedacht.
Dus maar eens aan de slag de komende weken met wat opzetjes om er iets nuttigs van te maken.
Eisen:
- ruimte voor 2 flesjes water
- verlichting
- draadloos opladen gsm
- zacht beschermvakje voor zonnebrillen
- vakje voor smintjes oid
- vakje voor laadpassen.
En dat het ook allemaal blijft liggen en staan als je met de auto rijd.
Komende weken eens wat verschillende mockups maken en kijken wat echt fijn is.
Eerste werk de flesjes houder naast elkaar. Even snel een mal gemaakt en zo eens ronde rijden om te kijken of het blijft staan en of je er een beetje makkelijk bij kunt.
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/e6mpAb7i6jinaZmJ0R7kCExm.jpg?f=user_large)
Ik denk dat ik hem wat hoger wil en toch helemaal vooraan. Je moet nu wat naar voren leunen om een blikje eruit te pakken. Bij eens flesje gaat het wel beter.
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/EZjgtuqYemBYerUDLCGS7YtW.jpg?f=user_large)
FreeReef.nl
History was made 1st electric car to reach 2 millions km!!! I am very proud and happy to be part of it, congratulation @gem8mingen for reaching such a milestone. Many were saying it’s impossible to travel with an electric to the next city, your reply is to reach 2 millions km in… pic.twitter.com/XOUL6lgriz
— Ali Lakrakbi 🇲🇦 🚗🔌 (@alilakrakbi) 1 april 2024
Video -> https://twitter.com/alilakrakbi/status/1774854420699680795.
Replace fear of the unknown with curiosity | 54 kWh thuisaccu's | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | Totaal 190 kWh opslag | 10.660 Wp zonnepanelen
1 April ? Alle vragen over onderhoud-accu wissels reageert hij niet op.Taro schreef op maandag 1 april 2024 @ 23:31:
2.000.000 km's met een Model S:
[Twitter]
Video -> https://twitter.com/alilakrakbi/status/1774854420699680795.
https://www.autobild.de/a...-vier-akkus-16130445.html
Signatures zijn voor boomers.
Sinds 2014, dat is 200k km per jaar en dus 550 tot 1000km per dag..Maasluip schreef op dinsdag 2 april 2024 @ 09:23:
Nee, die kerel heeft echt een Model S met zoveel kilometers. Hansjörg von Gemmingen-Hornberg, is een bekend persoon. Blijkbaar 14 nieuwe motoren en 4 nieuwe accu's.
https://www.autobild.de/a...-vier-akkus-16130445.html
Dat is dan gemiddeld tussen de 5 a 10u per dag in de wagen

14 motoren is trouwens een nieuwe motor per ~140k km... Dat valt mij nogal tegen?
[ Voor 7% gewijzigd door Slonzo op 02-04-2024 09:37 ]
Ik zou eigenlijk verwachten dat de 3 of Y het echt een stuk beter zou doen. Maar dat is meer een gevoel op basis van 4,5 jaar ervaring met de 3 en nul technische issues.
De technologie van een Model 3 ligt ook +/- 6 jaar voor op de eerste generatie Model S. Niet heel gek dus.STIMPPYYY schreef op dinsdag 2 april 2024 @ 09:44:
Leuk, maar als je de halve auto 4x vervangt dan is het niet echt een mijlpaal te noemen.
Ik zou eigenlijk verwachten dat de 3 of Y het echt een stuk beter zou doen. Maar dat is meer een gevoel op basis van 4,5 jaar ervaring met de 3 en nul technische issues.
14 motoren is wel echt buitensporig en wekt niet echt vertrouwen op.
Ik moest na 250k km een nieuwe drive unit in mijn 2016 P90D, gelukkig toen nog garantie. Er zit nu een nieuwere revisie in
Hij is ook op redelijk exotische plekken geweest met zijn auto. China en zo.Slonzo schreef op dinsdag 2 april 2024 @ 09:36:
[...]
Sinds 2014, dat is 200k km per jaar en dus 550 tot 1000km per dag..
Dat is dan gemiddeld tussen de 5 a 10u per dag in de wagen
Tsja, als je gratis kan laden, ga je gekke dingen doenMaasluip schreef op dinsdag 2 april 2024 @ 10:47:
[...]
Hij is ook op redelijk exotische plekken geweest met zijn auto. China en zo.
[YouTube: The story of the world record Tesla with 1.9 million km and its owner]
Al heeft hij alsnog dure kilometers gehad met al die motoren... Volgens mij waren er daarvan maar 4 onder garantie
Ik heb de CCS upgrade niet maar kan wel gratis laden.
Dus ik die upgrade bestellen en maar gewoon met laadpasje geladen de afgelopen tijd.
Komt vandaag de Tesla monteur voor de Upgrade, en vraagt “hoe deed je dat nu dan? Want hier bij van der Valk kon je niet laden. Reed je altijd naar die andere van der Valk?”
Waarop ik hem even vreemd aankeek en er wat tandwieltjes begonnen te lopen.
“Ja je ziet die andere van der Valk wel op je navigatie toch?”
Nogmaals had ik een soort BSOD. En toen werd me duidelijk dat er dus nog wel oude laadpalen zijn. En ik dus altijd al gratis had kunnen laden.
Ik ga even in een hoekje zitten balen van 200 euro stroomkosten die niet nodig waren.
FreeReef.nl
Het word ingewikkeld.
Ik wil niet alle ruimte verliezen door inlegbakjes of inzetstukken waardoor je niet meer in het achterste deel van het midden console kan komen. Bij een S loopt dat best diep door. Je kunt daar bij wijzen van spreken nog een tissuedoos kwijt.
Maar als ik mijn GSM daar kwijt wil incl opladen dan moet de GSM best schuin staan om niet voorover te vallen als je optrekt (ja ook in Chill mode).
Ik heb een ander opzetje gemaakt. Dit is hem denk ik ook niet, maar ik zou wel makkelijk achterin kunnen komen.
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/9MzxFb04Ediwe7FFCy2OeZdB.jpg?f=user_large)
Bij de zonnebrillen komt dan draadloos laden.
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/8hbSpIHISGdeRPYyRWzmw92g.jpg?f=user_large)
FreeReef.nl
Er is een artikel (staat daar op 1.800.000 km) en daar zeggen ze dat hij op de 4e batterij zit en de 14e motor.GeeMoney schreef op dinsdag 2 april 2024 @ 07:07:
[...]
1 April ? Alle vragen over onderhoud-accu wissels reageert hij niet op.
Model Y -P, Hyundai Inster, Daikin FTXM & 5kW Monoblock. Ex-Autotechnisch Specialist. www.GewoonDuurzaamAdvies.nl
Ik las ergens dat het volgens mij inmiddels zijn 5e accu is. Dat “valt” mij nog mee al rijmt het niet met de beloofde laadcycli van al die leveranciers maar vooral 14 motoren klinkt mij als teveel. Hij heeft er 2 toch? Dan zou er dus 7x een volledige wissel hebben plaats gevonden op “slechts” die 2 miljoen kilometer. Dat is dus elke 150k km een nieuwe motor voor of achter.Stef87 schreef op woensdag 3 april 2024 @ 07:48:
[...]
Er is een artikel (staat daar op 1.800.000 km) en daar zeggen ze dat hij op de 4e batterij zit en de 14e motor.
[ Voor 5% gewijzigd door GeeMoney op 03-04-2024 08:00 ]
Hij heeft er 1
ik ben al een paar dagen aan het zoeken maar ik kan alleen de dakdragers van tesla zelf vinden en die van FARAD. Tot nu toe dus nog geen kitset gevonden van Thule zelf.Mikydb84 schreef op zondag 31 maart 2024 @ 19:53:
[...]
Hey, zijn er uberhaupt dakdragers van Thule die je voor een Y kan gebruiken?
Vindt hier precies niets over terug, enkel over andere merken.
Thanks!
PH-MRK request startup
Rwd, dus alleen motor achter vervangen. Artikel via tweet paar onder de post gevonden.GeeMoney schreef op woensdag 3 april 2024 @ 08:00:
[...]
Ik las ergens dat het volgens mij inmiddels zijn 5e accu is. Dat “valt” mij nog mee al rijmt het niet met de beloofde laadcycli van al die leveranciers maar vooral 14 motoren klinkt mij als teveel. Hij heeft er 2 toch? Dan zou er dus 7x een volledige wissel hebben plaats gevonden op “slechts” die 2 miljoen kilometer. Dat is dus elke 150k km een nieuwe motor voor of achter.
“Tesla weet niet waarom zo stuk gaan dus vervangen de motor gewoon elke keer. Soms onder garantie kort na het vervangen, maar “vaker niet” werd gezegd in het artikel.
Model Y -P, Hyundai Inster, Daikin FTXM & 5kW Monoblock. Ex-Autotechnisch Specialist. www.GewoonDuurzaamAdvies.nl

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.
[ Voor 4% gewijzigd door Caelorum op 03-04-2024 17:26 ]

Ik heb zelf prima ervaring altijd met Faradbox dakdragers, op mijn laatste 4 auto's hebben deze er op gezeten. Nu op mijn MY ook.Mrkoekie schreef op woensdag 3 april 2024 @ 08:13:
[...]
ik ben al een paar dagen aan het zoeken maar ik kan alleen de dakdragers van tesla zelf vinden en die van FARAD. Tot nu toe dus nog geen kitset gevonden van Thule zelf.
Ik heb deze:
https://www.faradbox.nl/D...ULI_aR_zcDqBoC7NMQAvD_BwE
Ieri ero quiete, perché oggi sarò la tempesta
Zo niet gaat er wrap over. Denk ik.
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/Zb8uLSqmPfK5mck8P6nIP5nD.jpg?f=user_large)
FreeReef.nl
Dapper. Maar waarom heb je je kentekenplaat helemaal geel gespoten? Is ook niet helemaal netjes, je bent wat plekjes vergeten🤔World Citizen schreef op vrijdag 5 april 2024 @ 18:37:
Uhhrrr hopen dat het iets word. Meer info volgt.
Zo niet gaat er wrap over. Denk ik.
[Afbeelding]
Verrassend nieuws!DeJurist schreef op zaterdag 16 maart 2024 @ 03:02:
[...]
In de eerste plaats herroep ik niet mijn standpunt, maar benadruk ik eerder jouw onjuistheid. Ten tweede is het belangrijk dat je beter leest.
https://www.reuters.com/b...v-competition-2024-04-05/
Fake news:Maurice- schreef op vrijdag 5 april 2024 @ 21:02:
[...]
Verrassend nieuws!
https://www.reuters.com/b...v-competition-2024-04-05/
[@elonmusk: Reuters is lying (again)]
[ Voor 4% gewijzigd door RichieB op 05-04-2024 21:20 ]
Chrome delete laten doen met vinyl kost best wel wat geld. Ik denk zo 700 euro.
Een doe het zelf kit met op maat gesneden vinyl zit op 250 euro
Deze spuitbus (die je 2 nodig hebt) kost 17 euro.
Ik vond dit het waard om te proberen. Uiteraard eerst getest hoe makkelijk het eraf gaat. Dat is geen probleem. Met alcohol en wrijven trek je het er als vellen vanaf. Dus als het niks word heb ik een middag werk met schoonmaken.
Dus eerst goed schoonmaken
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/44cA3F566AKsOXDu4wEGAq4S.jpg?f=user_large)
Dan met alcohol schoonmaken
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/TOgYFzmgKTULtvqnYbW9OSAL.jpg?f=user_large)
Dan alles afplakken
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/Xg4Sd26OHTFlDRKEfW3ZJxoX.jpg?f=user_large)
Uiteraard even een masker op doen.
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/JJuejdkj7mxsNfe8fHSyVMK1.jpg?f=user_large)
Beetje sprayen (5 lagen. Om de 5 min een laag)
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/g6ARCGS07V4NqHvtZCSTtPFa.jpg?f=user_large)
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/Zb8uLSqmPfK5mck8P6nIP5nD.jpg?f=user_large)
En het resultaat
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/BXQU4nfYPg4DCjvAXUxVM6ps.jpg?f=user_large)
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/T0dhZVZFHFwr3icqDRsbZFtv.jpg?f=user_large)
En dus maar begonnen aan de rest. Morgen afmaken.
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/JWAGuBi3LiEMYlPXiIPfayQC.jpg?f=user_large)
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/3V4BiT2HESa62wadkyoSfGjD.jpg?f=user_large)
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/pCyPfl1cMQhIRGAbXjldz3l9.jpg?f=user_large)
[ Voor 3% gewijzigd door World Citizen op 05-04-2024 21:36 ]
FreeReef.nl
Tesla Robotaxi unveil on 8/8
— Elon Musk (@elonmusk) 5 april 2024
En deze was natuurlijk te verwachten...
WHAT YEAR ELON ?
— GURGAVIN (@gurgavin) 5 april 2024
[ Voor 39% gewijzigd door Taro op 06-04-2024 17:43 ]
Replace fear of the unknown with curiosity | 54 kWh thuisaccu's | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | Totaal 190 kWh opslag | 10.660 Wp zonnepanelen
Misschien is dit niet de juiste bouwjaar, maar kijk ff op aliexpress en toets in model s middenconsoleWorld Citizen schreef op dinsdag 2 april 2024 @ 23:31:
Een update over mijn middenconsole.
Het word ingewikkeld.![]()
Ik wil niet alle ruimte verliezen door inlegbakjes of inzetstukken waardoor je niet meer in het achterste deel van het midden console kan komen. Bij een S loopt dat best diep door. Je kunt daar bij wijzen van spreken nog een tissuedoos kwijt.
Maar als ik mijn GSM daar kwijt wil incl opladen dan moet de GSM best schuin staan om niet voorover te vallen als je optrekt (ja ook in Chill mode).
Ik heb een ander opzetje gemaakt. Dit is hem denk ik ook niet, maar ik zou wel makkelijk achterin kunnen komen.
[Afbeelding]
Bij de zonnebrillen komt dan draadloos laden.
[Afbeelding]
Ik heb net dit geweldige item op AliExpress gevonden. Bekijk het nu!
€8,63 | Voor Tesla Model S Model X Accessoires Middenconsole Abs Organizer Centrale Armleuning Onderopbergdoos Органайзер Schotel
https://a.aliexpress.com/_EukPYCv
:strip_exif()/f/image/RqAgm809tDH6jSqVct2Dbzsf.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 38% gewijzigd door Ferry34 op 06-04-2024 18:30 ]
Hit >1 billion miles driven on FSD pic.twitter.com/9okyTIkeev
— Tesla AI (@Tesla_AI) 5 april 2024
Moet je nagaan hoe snel dit nog verder gaat met die gratis FSD maand.
En 8e van de 8e komt de onthulling van de taxi:
Tesla Robotaxi unveil on 8/8
— Elon Musk (@elonmusk) 5 april 2024
Moet je nagaan hoeveel data ze al hebben en hoe beroerd het dan eigenlijk nog werkt hierOekol schreef op zaterdag 6 april 2024 @ 19:39:
[Embed]
Moet je nagaan hoe snel dit nog verder gaat met die gratis FSD maand.
En 8e van de 8e komt de onthulling van de taxi:
[Embed]
Ik raak steeds meer overtuigd dat het grootste probleem inmiddels niet meer de hoeveelheid data is maar toch echt in de hardware “beperkingen” zit. Ze hebben honderden petabytes aan data inmiddels, die AI moet daar genoeg uit kunnen halen.
De kans dat de huidige HW2.5/3 ooit echt FSD gaat krijgen acht ik nihil maar ik laat mij graag verrassen.
[ Voor 24% gewijzigd door GeeMoney op 06-04-2024 22:36 ]
Data hebben ze vermoedelijk inmiddels wel genoeg, al zijn edges cases altijd schaars. Het is maar de vraag in hoeverre ze daar, buiten de VS, actief op inventariseren. Als eenmaal FSD technisch gezien werkt op HW4 denk ik dat ze efficiency zullen zoeken om het ook op HW3.5 te draaien en eventueel HW5 met nog lager verbruik van de chip zelf gezien 100 watt/uur voor een taxi toch snel een paar kilometer bereik per dag kost.
Maak daar maar regelgeving van. Als je met hier EU bedoelt. Zie het als in Amerika mogen ze gaande weg dingen ontwikkelen en bijsturen. Hier moet het zo erg volgens de regels die strenger zijn dan USA dat de benadering 180 graden anders is.GeeMoney schreef op zaterdag 6 april 2024 @ 22:32:
[...]
Moet je nagaan hoeveel data ze al hebben en hoe beroerd het dan eigenlijk nog werkt hier.
Ik raak steeds meer overtuigd dat het grootste probleem inmiddels niet meer de hoeveelheid data is maar toch echt in de hardware “beperkingen” zit. Ze hebben honderden petabytes aan data inmiddels, die AI moet daar genoeg uit kunnen halen.
De kans dat de huidige HW2.5/3 ooit echt FSD gaat krijgen acht ik nihil maar ik laat mij graag verrassen.
Uiteindelijk wordt het in USA steeds strenger en strenger als het systeem beter wordt en hier steeds minder streng (mag steeds meer). We komen elkaar een keer in het midden tegen.
Maar ik vind de navigatie toch wel een beetje vervelend hoor. Ik moest 2 laadstops tot mijn bestemming, bij de eerst had ik wat meer tijd nodig en toen ik bij de auto terug kwam had hij de 2e laadstop verwijderd en zei dat ik nog 20 minuten moest laden om mijn bestemming te halen. Nou, nee, geef me die laadstop maar want ik zit alweer op 70%. Maar ook de route opnieuw laten berekenen gaf alleen maar "je moet nu wel heel erg langzaam rijden om je bestemming te halen".
Dus maar met de hand een supercharger toegevoegd. Ook dat is vervelend, want dan moet je op het bolletje voor de laadplekken duwen en er eentje kiezen. Als je gewoon uitzoomt laat hij de laadplekken niet zien.
En de eerste rit werd er veel meer verbruik voorspeld (ook vreemd, 35% stond in het navigatiescherm maar 20% in het scherm waar je de verbruiksgrafiek ziet), de andere twee ritten werd dan weer te weinig voorspeld en ging er vooral in het begin vrij snel 5% vanaf en op een rit van een uur 10% meer verbruik dan voorspeld.
Ja, dan moet je je wel aan de voorgestelde 20% bij aankomst houden.
Check eens of je range indicatie op typical of rated staat. Wellicht dat dit helpt?Maasluip schreef op zondag 7 april 2024 @ 13:21:
Ik zit nu in de VS en heb hier een M3 gehuurd. Ik heb er zelf een dus ik weet hoe het werkt.
Maar ik vind de navigatie toch wel een beetje vervelend hoor. Ik moest 2 laadstops tot mijn bestemming, bij de eerst had ik wat meer tijd nodig en toen ik bij de auto terug kwam had hij de 2e laadstop verwijderd en zei dat ik nog 20 minuten moest laden om mijn bestemming te halen. Nou, nee, geef me die laadstop maar want ik zit alweer op 70%. Maar ook de route opnieuw laten berekenen gaf alleen maar "je moet nu wel heel erg langzaam rijden om je bestemming te halen".
Dus maar met de hand een supercharger toegevoegd. Ook dat is vervelend, want dan moet je op het bolletje voor de laadplekken duwen en er eentje kiezen. Als je gewoon uitzoomt laat hij de laadplekken niet zien.
En de eerste rit werd er veel meer verbruik voorspeld (ook vreemd, 35% stond in het navigatiescherm maar 20% in het scherm waar je de verbruiksgrafiek ziet), de andere twee ritten werd dan weer te weinig voorspeld en ging er vooral in het begin vrij snel 5% vanaf en op een rit van een uur 10% meer verbruik dan voorspeld.
Ja, dan moet je je wel aan de voorgestelde 20% bij aankomst houden.
FreeReef.nl
Vreemd dat de routeplanner van Tesla dit niet weet. Tomtom wist bijna alle geplande afsluitingen. Beetje met klamme handjes en veel geluk bij een shell charger station met 2% aangekomen. Geweldig systeem met die routeplanning, maar dan moeten je sucs wel ten ale tijden goed bereikbaar zijn.
Deurgrepen en spiegels zijn geen succes. Daar zul je echt moeten wrappen.
Je handen of huidvet is niet echt een probleem. Het is meer dat delen tegen elkaar schuren en daar kan coating niet tegen.
Aldus, er komt een update waar ik wat delen ga wrappen.
FreeReef.nl
Ja nee. Ik vind het geen slecht ding, maar ik wil dat ding er niet uit hoeven halen als ik eronder wil zijn.Ferry34 schreef op zaterdag 6 april 2024 @ 18:18:
[...]
Misschien is dit niet de juiste bouwjaar, maar kijk ff op aliexpress en toets in model s middenconsole
Ik heb net dit geweldige item op AliExpress gevonden. Bekijk het nu!
€8,63 | Voor Tesla Model S Model X Accessoires Middenconsole Abs Organizer Centrale Armleuning Onderopbergdoos Органайзер Schotel
https://a.aliexpress.com/_EukPYCv
[Afbeelding]
Ik wil dus altijd de hele bak kunnen gebruiken.
FreeReef.nl
https://www.rtl.nl/nieuws...che-auto-kabinet-verlengtEigenaren van elektrische auto's kunnen langer blijven genieten van korting op de wegenbelasting. Dat wil het demissionaire kabinet bekendmaken bij het verschijnen van de voorjaarsnota, melden bronnen aan de politieke redactie van RTL Nieuws. De belastingkorting wordt de komende jaren langzaam afgebouwd en verdwijnt pas in 2031. Het geld daarvoor wordt opgehoest door bezitters van plug-in hybride auto's.
Had deze maand hetzelfde, sinds augustus 2023 premium connectivity en zonder aanpassing van mijn kant was het abo verlopen per 1 april.Gdzr schreef op donderdag 11 april 2024 @ 08:04:
Iemand wel eens meegemaakt dat het premium connectivity abonnement ineens niet meer verlengd is? Heb het sinds januari 2023 aan staan, maar vandaag had ik ineens geen subscription meer. Moest het zelf weer opnieuw toevoegen als upgrade in de app.
Nope, geen verlopen credit card. De gekoppelde credit card is nog een half jaar geldig.turkeyhakan schreef op donderdag 11 april 2024 @ 09:19:
@Gdzr en @JungleJim toevallig een nieuwe creditcard (in geval van betaling via cc)?
Nope, CC is nog geldig tot 2028, dus dat kan het niet zijn. Maar laten we het probleem ook niet groter maken dan het is, opnieuw aanzetten duurt 1 minuut.turkeyhakan schreef op donderdag 11 april 2024 @ 09:19:
@Gdzr en @JungleJim toevallig een nieuwe creditcard (in geval van betaling via cc)?
Eenvoudig zelf te doen. Je wipt ze eruit en klikt ze eenvoudig weer terug. 1 min per lampje.
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/YMR3YsUnLK8FMcLQg3ncVQgJ.jpg?f=user_large)
Oude lampje
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/QIS7s9VCT9kMSqQx2d1LFS5f.jpg?f=user_large)
Nieuwe lampje
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/nheWAyea2uma2acsWyCPRkVS.jpg?f=user_large)
FreeReef.nl
Peter
24 euro incl verzenden voor 12 stuks. Na wat vergelijken heb ik het idee dat dit dezelfde zijn dan dat je elders duurder koopt.peerke 1960 schreef op zaterdag 13 april 2024 @ 10:16:
Wat waren de kosten, ik zag ze hier in Nederland voor een 20 euro per twee stuks.
Peter
Ik wilde die met 6 ledjes erin, en dat zijn deze.
:strip_exif()/f/image/ral74Vvck2bXGeKHK7auU9fq.jpg?f=fotoalbum_large)
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/d2Gh7bTWVCA8z2li3o6gqige.jpg?f=user_large)
[ Voor 15% gewijzigd door World Citizen op 13-04-2024 10:22 ]
FreeReef.nl
FreeReef.nl
En…….veel meer lichtopbrengst in het donker?
Peter
Je het scheelt echt enorm. Bij je voeten is het natuurlijk niet echt praktisch, maar in de kofferbak en frunk is het een voorruitgang. Onder de deuren is ook wel fijn omdat je toch wat beter een plas water of rotzooi ziet liggen.peerke 1960 schreef op zaterdag 13 april 2024 @ 23:49:
Setje fellere lampjes gekocht voor in het interieur. 12 stuks. Je ziet het verschil overdag al maar het is even wachten tot het donker is.
En…….veel meer lichtopbrengst in het donker?
Peter
Hieronder staat ergens al een foto maar ik zal er nog een paar maken.
Zeker de moeite en het geld waard.
FreeReef.nl
Verder vandaag de Tesla wallmount binnen gekregen. Op 18 mei komt er een elektricien een 3 fase kabel naar de schuur leggen en alles wat daarbij hoort. En in juni komt Liander ook echt 3 fase aansluiten in de meterkast. Kijk er erg naar uit weer thuis te kunnen laden met de zonnepanelen sinds mollen de grondkabel hebben gesloopt in februari...
Je hebt liever dat iemand anders het uit China besteld en voor meer geld aan jou doorverkoopt? Vraag dan de Chinese verkoper of je los van de aanschaf niet een donatie kan doen. Pas dan komt het geld echt op de juiste plek terecht.Who Am I? schreef op dinsdag 16 april 2024 @ 15:00:
Ik heb een paar vragen over die lampjes. 1. Zijn ze gemakkelijk te installeren? 2. Kun je ze ook ergens anders kopen dan AliExpress? Ik heb een afkeer tegen dat soort winkels.
Goed punt.Deveon schreef op dinsdag 16 april 2024 @ 16:34:
[...]
Je hebt liever dat iemand anders het uit China besteld en voor meer geld aan jou doorverkoopt? Vraag dan de Chinese verkoper of je los van de aanschaf niet een donatie kan doen. Pas dan komt het geld echt op de juiste plek terecht.
https://github.com/WesSec/tesla_mtc
Het is een python script welke een .zip export vanuit tesla parsed, de juiste data uit de factuur haalt en deze indient als declaratie bij MTC. Het werkt op het moment nog niet voor enkele facturen, alleen voor bulk
Als het eenmaal ingesteld is: zip exporteren uit Tesla app/email, zipje in de project folder zetten en op enter drukken. De tool parsed the zip, haalt de benodigde waardes voor declaratie uit de PDFs in de zip en dient de declaratie in bij MTC.
Ook gepost in LigeTRy in "[EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 3", maar ook hier voor visiblity, ik denk er hier ook nog wel TeslaTweakers zijn die hier wat aan hebben.
Mocht je ergens tegenaan lopen, open een issue op GitHub of laat het even weten in DM! 🍻
Of je wel of geen update hebt ontvangen hoeft niet meer hier in het topic. Dit verschijnsel zie je ook bij elke nieuwe iOS/Android/PS4/Xbox update.
Probleem hier is dat Tesla elke week wel een update uitbrengt, waardoor de vervuiling nog erger is. Als er een nieuwe update is, kan hij natuurlijk wel inhoudelijk besproken worden.
Voor vragen en opmerkingen over de Model 3 en Y kan je terecht in dit topic: Het grote Tesla Model 3 & Y topic