Ik heb een aantal jaar terug – ook inderdaad om dat AllianzDirect ronduit de goedkoopste was – een voertuigvolgsysteem laten plaatsen, heb zelf gekozen voor MovingIntelligence, de installatie kostte me €300 meen ik me te herinneren, dit was met korting, en daar zat dan een jaarabonnement bij, verder kost een abonnement circa €10 per maand.
Wat wel een aantal mede-Tesla-rijders doen, is de auto verzekeren zonder diefstaldekking, dat scheelt een hoop premie en dan vervalt de verplichting voor het plaatsen van een voertuigvolgsysteem. De dagwaarde van de auto's (MX en MS) ligt niet hoog meer, plus als je kijkt naar hoeveel Tesla's er daadwerkelijk gestolen worden, is verwaarloosbaar, zeker als je in acht neemt dat je ook pin-to-drive aan kunt zetten. Sommigen nemen het risico, zelf heb ik nog wel diefstaldekking.
Overigens hier al bijna 6 jaar een zeer tevreden MX rijder, de gekende problemen zijn tijdens garantie vervangen, deze is inmiddels al enkele jaren afgelopen, maar in de tussentijd heb ik – buiten het reguliere onderhoud zoals nieuwe banden en ruitenwissers – geen onderhoudskosten gehad.
[
Voor 3% gewijzigd door
RomeoJ op 28-02-2024 07:30
]
You only need two tools in life: WD-40 and Duct-Tape, if it doesn't move and it should, use the WD-40. If it does move and it shouldn't, use the Tape.