Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweak_ers
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 09:04
mkrmr schreef op zaterdag 13 januari 2024 @ 11:59:
[...]

Kan me niet herinneren dat ik die ooit groen heb zien branden, misschien tijdens opladen?
Nee stond niet aan de lader.
Maar bij brand dat niet aan de lader trouwens.

Volgende keer maak ik een foto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Radiodurans
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 13:22
Radiodurans schreef op woensdag 10 januari 2024 @ 14:39:
Ik heb een probleem met mijn wall charger en hoop dat jullie mij hier kunnen helpen, het lukt nl. niet meer om te chargen.
Lijkt erop dat er iets mis gaat tussen Tessie en m'n wall charger. Iets met een 'charging schedule' dat moet worden 'overridden'. Ben er nog niet uit hoe ik het structureel op kan lossen maar met wat extra handelingen kan ik nu in ieder geval al weer thuis opladen. :/

MYLR’23 | AVWC/AVEM/AVWS/VZLE/EN4C

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rover12345
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 19-09 22:28
Niet simpelweg laden tijdens daluren aanstaan?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• bob-nwk
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09:55
Oude Android tablet (Mi pad 4) die ik nog ergens in een lade had liggen onder een dikke laag stof, werkt prima in combinatie met de S3XY commander:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xjRnLyhwg5sR86yqY-Rm7EwU5F8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/rsO5pDGqHJoFYfMwuUljZvNv.jpg?f=fotoalbum_large

Direct gekoppeld met ODB2 poort dus real-time data zonder vertraging (Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Who Am I?
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 05:15
Sinds de laatste update, 2023.44.30.8, doet de auto 'ploink' als ik hem op slot zet en 'ploink, ploink' als ik hem van slot haal. Een beetje het zelfde geluid als wanneer je hem in D zet terwijl de gordel nog niet vast zit. Ik associeer het met dat er iets niet goed is, maar ik kan er niet achter komen wat. Ook blijft, sinds de laatste update, het scherm en het dashboard aan staan als ik de auto op slot doe. Ook de climate control blijft soms actief. Hebben meer mensen hier last van? Ik ben vandaag door alle menu's heen geweest, maar ik kon niet vinden of er ergens nieuwe instellingen zijn die het scherm enzo langer aan laten staan. Het scherm gaat na verloop van tijd wel uit, al heb ik geen idee of dit 5 min is of 15 min.

Sony A7R4+A7III, Sigma 35mm f1.4 ART, Tamron 17-28mm f2.8, Sony 85mm f1.8, Sony G II 70-200mm f2.8, Minolta 35-70mm f3.5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damian
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20-09 23:44

Damian

Insane Obtrusion

bob-nwk schreef op zaterdag 13 januari 2024 @ 22:24:
Oude Android tablet (Mi pad 4) die ik nog ergens in een lade had liggen onder een dikke laag stof, werkt prima in combinatie met de S3XY commander:

[Afbeelding]

Direct gekoppeld met ODB2 poort dus real-time data zonder vertraging (Y)
We zien de uitgebreide how-to wel verschijnen ok? :P

Ieri ero quiete, perché oggi sarò la tempesta

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megat
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 08:56
Vanmiddag 15-1-24 laadde onze dochter met haar Model Y bij de SuperCharger in Horst (Limburg) 38,8 kW voor €2,88. Dat is ongeveer 8 cent/kW. Afschrift gecontroleerd en inderdaad dat bedrag afgeschreven.
Loopt er vandaag weer een actie ? Krijgen we direct nog een correctie ? Komt dit ooit meer voor ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Card Nox
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 11:43
@Megat, dat is in mijn dorpje. In de app zie ik normale prijzen EDIT: voor een niet Tesla voertuig.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/p1GFPcoKOxSZOXdl9ximsAhHgcU=/x800/filters:strip_exif()/f/image/6c4PPgbkFibAf2YNJlvm6tBg.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 4% gewijzigd door Card Nox op 16-01-2024 10:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 13:13
Iemand een 4 vergeten in te voeren? :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megat
Card Nox schreef op maandag 15 januari 2024 @ 20:27:
@Megat, dat is in mijn dorpje. In de app zie ik normale prijzen.
Bedankt voor je reactie. Ik snap er niets van. We hadden ook geen tegoed meer of zo, dus het is ons een raadsel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jpdijkshoorn
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 08-09 11:00
Megat schreef op maandag 15 januari 2024 @ 20:30:
[...]
Bedankt voor je reactie. Ik snap er niets van. We hadden ook geen tegoed meer of zo, dus het is ons een raadsel.
De prijzen voor Tesla auto's liggen normaal gesproken wel lager dan die voor andere auto's. Maar dit zijn wel heel lage prijzen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mikydb84
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 12-11-2024
Ik heb een Tesla Model Y en zou hier een Ikea Pax kast mee moeten vervoeren,
deze is 236 diep en 58cm breed.
Als ik de achterbank neer leg past dit er dan in?
Iemand hier toevallig al ervaring mee?

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Who Am I?
Mikydb84 schreef op dinsdag 16 januari 2024 @ 11:54:

Alvast bedankt!
In elkaar gezet geef ik je weinig kans. Ik heb in mijn S een bed van 200cm lang vervoerd, maar toen zat ik met mijn knieën in m'n nek achter het stuur. Als het nog in de verpakking van de IKEA zit zou het kunnen als je het pakket op het middenconsole laat rusten. Maar het gemakkelijkste is toch wel om even een rolmaat te pakken en het even opmeten.

Sony A7R4+A7III, Sigma 35mm f1.4 ART, Tamron 17-28mm f2.8, Sony 85mm f1.8, Sony G II 70-200mm f2.8, Minolta 35-70mm f3.5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mikydb84
Who Am I? schreef op dinsdag 16 januari 2024 @ 16:02:
[...]

In elkaar gezet geef ik je weinig kans. Ik heb in mijn S een bed van 200cm lang vervoerd, maar toen zat ik met mijn knieën in m'n nek achter het stuur. Als het nog in de verpakking van de IKEA zit zou het kunnen als je het pakket op het middenconsole laat rusten. Maar het gemakkelijkste is toch wel om even een rolmaat te pakken en het even opmeten.
Het is 2de hands en zou gedemonteerd zijn, dus je hebt wel panelen van 2m36 lang en 1m breed...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Who Am I?
Who Am I? schreef op zondag 14 januari 2024 @ 19:23:
Sinds de laatste update, 2023.44.30.8, doet de auto 'ploink' als ik hem op slot zet en 'ploink, ploink' als ik hem van slot haal. Een beetje het zelfde geluid als wanneer je hem in D zet terwijl de gordel nog niet vast zit. Ik associeer het met dat er iets niet goed is, maar ik kan er niet achter komen wat. Ook blijft, sinds de laatste update, het scherm en het dashboard aan staan als ik de auto op slot doe. Ook de climate control blijft soms actief. Hebben meer mensen hier last van? Ik ben vandaag door alle menu's heen geweest, maar ik kon niet vinden of er ergens nieuwe instellingen zijn die het scherm enzo langer aan laten staan. Het scherm gaat na verloop van tijd wel uit, al heb ik geen idee of dit 5 min is of 15 min.
Ik ben er achter wat het probleem was. Ik had een kinderstoel op de passagiersstoel staan, waardoor de auto dacht dat er nog iemand in de auto zat... Toevallig viel dit samen met de update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domih
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 02-09 17:25

Domih

Domih.

Mikydb84 schreef op woensdag 17 januari 2024 @ 08:15:
[...]

Het is 2de hands en zou gedemonteerd zijn, dus je hebt wel panelen van 2m36 lang en 1m breed...
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JkRjkAzBsgx7h1QQOSEI0XTarZo=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/4ermtE9L7FmF2R3rfn6aQfgX.jpg?f=fotoalbum_large

Apple Carplay/Android Auto voor BMW/MINI/Audi/Mercedes: Nextgearmedia.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Who Am I?
Schuin tussen de voorstoelen door zou mogelijk dus wel passen, maar het wordt erg krap. En leg er een dekentje tussen ter bescherming.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• bob-nwk
Mikydb84 schreef op dinsdag 16 januari 2024 @ 11:54:

Alvast bedankt!
Het toppunt van luiheid: op een Tweakers forum vragen of iemand mijn eigen auto even voor me kan opmeten.. 8)7

En het dan vervolgens nog voor elkaar krijgen ook :?

[ Voor 6% gewijzigd door bob-nwk op 17-01-2024 09:25 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Deveon
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Mikydb84 schreef op woensdag 17 januari 2024 @ 08:15:
[...]

Er zijn geen panelen in een pax kast met dat formaat. De zijkanten van 2.26 zijn 58 breed, de achterkant zit een vouw in en de boven en onderkant zijn wel 1 breed op dezelfde 58 cm diepte.

[ Voor 215% gewijzigd door Deveon op 17-01-2024 09:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12:32

CyBeRSPiN

sinds 2001

Who Am I? schreef op woensdag 17 januari 2024 @ 09:18:
[...]

Schuin tussen de voorstoelen door zou mogelijk dus wel passen, maar het wordt erg krap. En leg er een dekentje tussen ter bescherming.
Ik zou dat absoluut niet doen. 1x een noodstop en die planken rammen je tablet of je voorruit naar de knoppen.
Gewoon even een boedelbakje regelen zou ik doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Radiodurans
CyBeRSPiN schreef op woensdag 17 januari 2024 @ 10:01:
[...]

Ik zou dat absoluut niet doen. 1x een noodstop en die planken rammen je tablet of je voorruit naar de knoppen.
Gewoon even een boedelbakje regelen zou ik doen.
Precies, die planken zijn enorm groot en zwaar, levensgevaarlijk om die los in je auto te leggen. Gewoon laten bezorgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nietwijk
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 29-08 08:41
Radiodurans schreef op woensdag 17 januari 2024 @ 10:48:
[...]

Precies, die planken zijn enorm groot en zwaar, levensgevaarlijk om die los in je auto te leggen. Gewoon laten bezorgen.
Nou nou...Pax kasten zijn van boardpanelen gemaakt (karton honingraat) met een beetje spaanplaat versteviging ter hoogte van de plankendragers en scharnieren. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• STIMPPYYY
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11:05
Je kunt toch gewoon de zooi erin gooien en de klep dichtmaken met een touwtje oid.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bob-nwk
Kunnen jullie de pax discussie verder in een Ikea forum voeren svp?

Weer even on-topic:
Damian schreef op zondag 14 januari 2024 @ 22:15:
[...]

We zien de uitgebreide how-to wel verschijnen ok? :P
Nou zo uitgebreid wordt de how-to niet :)

1: Tablet met een magneet-holder aan dashboard bevestigd:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HE4AsEW2IIOY6WTYtQ9A7GLXkjo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/q0eMNqKjBhEqDltNN2EaSgCf.jpg?f=fotoalbum_large
2. S3XY commander aan OBD2 poort koppelen achter linker panel van de middensonsole:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DCsjPzipg6CAywQjeRhY1Oj13tk=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/jtUmj2QfiGib8OBim0E25oNs.jpg?f=fotoalbum_large
3. Installeer S3XY App: https://play.google.com/s...buttons&hl=en&gl=US&pli=1
4. Tablet via Bluetooth verbinden met S3XY Commander via de app.
5. Dashboard openen via deze app op de tablet
6. Rijden maar!
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7FD5UFJqS5veHzrMOPFM3I5b_wY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/03IWFEqUMg4MYNtveFEMBhlw.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• ybos
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 09:10
Thanks voor de foto's maar die "carbon" hendels, brrrrrr
Laten we het erop houden dat smaken verschillen :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maurice-
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 12:04
bob-nwk schreef op woensdag 17 januari 2024 @ 14:18:

Weer even on-topic:

[...]

[Afbeelding]
2. S3XY commander aan OBD2 poort koppelen achter linker panel van de middensonsole:
[Afbeelding]
6. Rijden maar!
[Afbeelding]
Leuke modificaties! Door de recente berichten over verval garantie (zelfs bij een screenprotector 8)7 ) durf ik zelf niks meer. Had nog een powered frunk in gedachten. Toen m'n 3 voor een software storing naar het SC ging heb ik de commander en buttons ook maar verwijderd.

Hoe sta jij erin?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mikydb84
Thanks :-) Ja deze had ik ook al gevonden, maar ik gezien ik mijn Model Y nog maar een half jaar heb weet ik niet goed of ik er op kan vertrouwen voor deze zaken te vervoeren, vandaar ik even pols of er mensen zijn die effectief deze ervaring al hebben.

Trouwens @bob-nwk Dit lijkt me toch wel on-topic mits dit specifiek over de verhuiscapaciteit van de Tesla Model Y gaat en niet zozeer over de kast maar de afmeting...
Heeft ook niets met luiheid te maken, maar toch bedankt voor uw vriendelijke bijdrage.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 13:13
Maurice- schreef op woensdag 17 januari 2024 @ 16:21:
[...] (zelfs bij een screenprotector 8)7 ) [...]
Ik heb nooit begrepen waarom mensen die dingen erop doen. Ik rij er nu alweer bijna 4 jaar in en er zit echt ngo een enkele kras op dat scherm. Je moet wel heel lomp zijn om daar iets op te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smobbo
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 17-09 22:32
bob-nwk schreef op woensdag 17 januari 2024 @ 14:18:

Weer even on-topic:

[...]

[Afbeelding]
[Afbeelding]
6. Rijden maar!
[Afbeelding]
Leuk om te zien dat je de auto helemaal aan je eigen voorkeuren aanpast!
Ik moet zeggen dat ik juist het cleane interieur en dito interface van de tesla waardeer, nu heb je de deur panelen veranderd, stalks veranderd, extra scherm met onnodige dubbele info en een raar telefoonhouder ding aan je scherm. DRUK :o :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ybos
Smobbo schreef op donderdag 18 januari 2024 @ 11:31:
[...]

Leuk om te zien dat je de auto helemaal aan je eigen voorkeuren aanpast!
Ik moet zeggen dat ik juist het cleane interieur en dito interface van de tesla waardeer, nu heb je de deur panelen veranderd, stalks veranderd, extra scherm met onnodige dubbele info en een raar telefoonhouder ding aan je scherm. DRUK :o :+
Zie zelfs vloerbedekking op t dashboard :o

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Megat
Card Nox schreef op maandag 15 januari 2024 @ 20:27:
@Megat, dat is in mijn dorpje. In de app zie ik normale prijzen EDIT: voor een niet Tesla voertuig.
Foutje aan onze kant.
Onze dochter kreeg een overzicht van de geladen stroom over de periode van 15-12 tot 15-1 en dat was 38kW.
In werkelijkheid had ze op 15-1 maar 8 kW geladen en in de maand daaraan voorafgaand totaal 30 kW bij Tesla, dus de prijs klopte wel (€0,38 per kW).
Een beetje een dom foutje dus.
Sorry?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stephane
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 29-06 11:36

Stephane

Behhhhh

De trekhaak is van €1.500 naar €1.350 aangepast. Nog steeds pittig voor een trekhaak optie maar toch…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deveon
  • Niet online
Stephane schreef op vrijdag 19 januari 2024 @ 05:43:
De trekhaak is van €1.500 naar €1.350 aangepast. Nog steeds pittig voor een trekhaak optie maar toch…
Voor dat geld zou je elektrisch inklapbaar verwachten maar helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strykeforce
  • Laatst online: 20-09 15:33
Stephane schreef op vrijdag 19 januari 2024 @ 05:43:
Jaaaaa… gisteren een trekhaak laten installeren, ff kijken of ik het verrekend kan krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nietwijk
Strykeforce schreef op vrijdag 19 januari 2024 @ 08:33:
[...]

Jaaaaa… gisteren een trekhaak laten installeren, ff kijken of ik het verrekend kan krijgen.
Is de trekhaak achteraf te monteren? Moet dit bij een SC, of kan elke trekhaakboer het? Gedeeltelijke achtergrond van de vraag: Telt die € 1.350,- mee met de fiscale waarde ivm SEPP subsidie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12:32

CyBeRSPiN

sinds 2001

nietwijk schreef op vrijdag 19 januari 2024 @ 09:12:
[...]

Is de trekhaak achteraf te monteren? Moet dit bij een SC, of kan elke trekhaakboer het? Gedeeltelijke achtergrond van de vraag: Telt die € 1.350,- mee met de fiscale waarde ivm SEPP subsidie?
Alle fabrieksopties tellen mee voor de SEPP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nietwijk
CyBeRSPiN schreef op vrijdag 19 januari 2024 @ 09:14:
[...]

Alle fabrieksopties tellen mee voor de SEPP.
Vandaar de vraag of het een fabrieksoptie is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domih
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 02-09 17:25

Domih

Domih.

nietwijk schreef op vrijdag 19 januari 2024 @ 09:15:
[...]

Vandaar de vraag of het een fabrieksoptie is...
Als je de auto bestelt met trekhaak, telt het mee. Als je de auto bestelt zonder trekhaak en achteraf laat monteren (wat kan), dan telt het niet mee.

Apple Carplay/Android Auto voor BMW/MINI/Audi/Mercedes: Nextgearmedia.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deveon
  • Niet online
[...]

Elke trekhaakboer, ook een stuk voordeliger dan die 1350. Ik durf alleen niet te zeggen of de tow-mode dan ook geactiveerd wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nietwijk
Ik heb het even uitgezocht voor de tesla MY:
Afneembare trekhaak € 300,- tot € 400,-
Voertuigspecifieke kabelset € 200,-
Montage € 200,- tot € 300,- (tenzij je het zelf kan aansluiten)
Samen € 700,- tot € 900,- (€ 500,- tot € 600,- als je het zelf aansluit)

Juiste kabelset is vaak het belangrijkste. ECS heeft er 1 met een goede handleiding . Je moet wel handmatig de parkeersensoren uitschakelen als je geen gepiep wilt bij het achteruitrijden. Geen idee of dat ook voor de origineel ingebouwde set geldt.

Ik monteer wel vaker trekhaken. Bij de klassieke automerken is het een acessoire (telt niet mee met de fiscale waarde). Als je zelf kan monteren is het daarnaast een stuk goedkoper.

[ Voor 8% gewijzigd door nietwijk op 19-01-2024 11:00 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stephane

Stephane

Behhhhh

Deveon schreef op vrijdag 19 januari 2024 @ 09:47:
[...]

Elke trekhaakboer, ook een stuk voordeliger dan die 1350. Ik durf alleen niet te zeggen of de tow-mode dan ook geactiveerd wordt.
Tow mode krijg je alleen bij originele Tesla. Prijsverschil incl installatie, kabelset, etc. is mij te klein om te rommelen met andere merken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nietwijk
Stephane schreef op vrijdag 19 januari 2024 @ 12:03:
[...]

Tow mode krijg je alleen bij originele Tesla. Prijsverschil incl installatie, kabelset, etc. is mij te klein om te rommelen met andere merken.
De prijs van de MY zit rond de SEPP limiet. Als de trekhaak je over de € 45.000,- grens heen trekt wordt het een trekhaak van € 4.300,- ;) Vandaar mijn vraag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deveon
  • Niet online
nietwijk schreef op vrijdag 19 januari 2024 @ 12:10:
[...]

De prijs van de MY zit rond de SEPP limiet. Als de trekhaak je over de € 45.000,- grens heen trekt wordt het een trekhaak van € 4.300,- ;) Vandaar mijn vraag.
Bij Tesla is die achteraf slechts 1500 euro. Je bent dan alleen we afhankelijk van beschikbaarheid van het Service Center. Ik kan mij herinneren dat sommige maanden hebben moeten wachten op hun aftermarket-trekhaak. Als je voor SEPP in aanmerking wilt komen moet je dus niet op korte termijn de trekhaak nodig hebben als je tow-mode wilt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• m.eddy
  • Registratie: Juni 2007
nietwijk schreef op vrijdag 19 januari 2024 @ 12:10:
[...]

Witte Y RWD met trekhaak zit binnen SEPP als ik me niet vergis. Met de manier waarop Tesla met garantie omgaat zou ik goed nadenken voordat ik niet-tesla spul monteer op de auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stephane

Stephane

Behhhhh

Deveon schreef op vrijdag 19 januari 2024 @ 12:25:
[...]

Bij Tesla is die achteraf slechts 1500 euro. Je bent dan alleen we afhankelijk van beschikbaarheid van het Service Center. Ik kan mij herinneren dat sommige maanden hebben moeten wachten op hun aftermarket-trekhaak. Als je voor SEPP in aanmerking wilt komen moet je dus niet op korte termijn de trekhaak nodig hebben als je tow-mode wilt.
Nieuwe prijs is 1.350. vanmorgen aangeschaft en 7 februari de installatie. Inderdaad moet je de trekhaak achteraf installeren om voor subsidie in aanmerking te komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deveon
  • Niet online
Stephane schreef op vrijdag 19 januari 2024 @ 15:08:
[...]

Nieuwe prijs is 1.350. vanmorgen aangeschaft en 7 februari de installatie. Inderdaad moet je de trekhaak achteraf installeren om voor subsidie in aanmerking te komen.
Zie dat ze de prijs in de shop inmiddels aangepast hebben, helaas inderdaad niet leverbaar. Gelukkig ben jij er wel doorheen gekomen. Het zal de komende tijd wel een populaire aftermarket optie zijn op de standaard uitvoering.

[ Voor 9% gewijzigd door Deveon op 19-01-2024 15:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strykeforce
  • Laatst online: 20-09 15:33
[...]

Ja, kan je dus gewoon in de app achteraf bestellen en laten monteren, ik ben wel mn auto kwijt geweest van 09:00 tot 14:00, voor ons gelukkig dichtbij.

Als ie tijdelijk weer uitverkocht is kan je je inschrijven voor de email, dat heb ik met een aantal dingen gedaan en je krijgt tijdig een mailtje dat het er weer is.

Ze boden me helaas geen coulance aan, achja jammer dan ben blij dat ik em nu heb. De auto heeft ook al 700 euro extra afgeschreven (zwarte lak) met de recente prijsverlaging. Het hoort er bij die schommelingen.

Gisteren nog wel kunnen profiteren van een mega deal bij de lidl voor een goede fietsendrager voor nog geen 200 euro die normaal rond de 500 kost! (Binnen een paar uur uitverkocht).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stephane

Stephane

Behhhhh

Strykeforce schreef op zaterdag 20 januari 2024 @ 18:39:
[...]

Gisteren nog wel kunnen profiteren van een mega deal bij de lidl voor een goede fietsendrager voor nog geen 200 euro die normaal rond de 500 kost! (Binnen een paar uur uitverkocht).

Mooi, welke is dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stephane

Stephane

Behhhhh

Wow, dat is inderdaad best een robuuste unit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pimk
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 17-09 16:17
nietwijk schreef op vrijdag 19 januari 2024 @ 10:59:
Ik heb het even uitgezocht voor de tesla MY:
Afneembare trekhaak € 300,- tot € 400,-
Voertuigspecifieke kabelset € 200,-
Montage € 200,- tot € 300,- (tenzij je het zelf kan aansluiten)
Samen € 700,- tot € 900,- (€ 500,- tot € 600,- als je het zelf aansluit)

Juiste kabelset is vaak het belangrijkste. ECS heeft er 1 met een goede handleiding . Je moet wel handmatig de parkeersensoren uitschakelen als je geen gepiep wilt bij het achteruitrijden. Geen idee of dat ook voor de origineel ingebouwde set geldt.

Ik monteer wel vaker trekhaken. Bij de klassieke automerken is het een acessoire (telt niet mee met de fiscale waarde). Als je zelf kan monteren is het daarnaast een stuk goedkoper.
En mag je dan ook voor de papierwinkel wat aan die haak hangen?
Oftewel staat er op je kenteken ook een trekgewicht vermeld?

Ik MOEST mijn M3 verplicht af-fabriek met een trekhaak laten komen vanwege dat issue...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nietwijk
pimk schreef op maandag 22 januari 2024 @ 10:57:
[...]

En mag je dan ook voor de papierwinkel wat aan die haak hangen?
Oftewel staat er op je kenteken ook een trekgewicht vermeld?

Ik MOEST mijn M3 verplicht af-fabriek met een trekhaak laten komen vanwege dat issue...
Dat verschilt per land, merk en model.
De meeste merken hebben het trekgewicht gewoon op het kenteken staan, ongeacht of er wel of niet een trekhaak gemonteerd is. Zojuist bij een paar Tesla's M3 gecontroleerd en daar zag ik niks op het kenteken staan. Bij de Tesla MY wel (ook als ze niet van trekhaak voorzien zijn).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pimk
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 17-09 16:17
nietwijk schreef op maandag 22 januari 2024 @ 11:16:
[...]

De meeste merken hebben het trekgewicht gewoon op het kenteken staan, ongeacht of er wel of niet een trekhaak gemonteerd is. Zojuist bij een paar Tesla's M3 gecontroleerd en daar zag ik niks op het kenteken staan. Bij de Tesla MY wel (ook als ze niet van trekhaak voorzien zijn).
Klopt, BMW bestelt bijvoorbeeld als z'n MINI's ZONDER trekgewicht.
Het schijnt een extra keuring te schelen en dus geld...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tissa12345
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 12-09 11:24
Hoi,

A.s. donderdag mag ik mijn Tesla in ontvangst nemen.

Ik laat er daarna gelijk winterbanden onder leggen. Profile vraagt nu aan mij welk merk banden er onder ligt en wat de banden maat is.

Kan iemand mij vertrekken welk merk banden en welke maat er standaard onder de Tesla model 3 Highland ligt (het betreft de 19” wielen).

Een korte zoektocht op Google levert verschillende resultaten op, dus ik hoop hier een sluit eind antwoord te vinden 😄.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• turkeyhakan
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 06:50
Tissa12345 schreef op maandag 22 januari 2024 @ 11:44:
Hoi,

Ik laat er daarna gelijk winterbanden onder leggen. Profile vraagt nu aan mij welk merk banden er onder ligt en wat de banden maat is.

Kan iemand mij vertrekken welk merk banden en welke maat er standaard onder de Tesla model 3 Highland ligt (het betreft de 19” wielen).

Een korte zoektocht op Google levert verschillende resultaten op, dus ik hoop hier een sluit eind antwoord te vinden 😄.
Wat maakt dat verder uit? Zij kunnen je toch gewoon een merk aanbieden?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• nietwijk
Profile vraagt nu aan mij welk merk banden er onder ligt en wat de banden maat is.
Dus de snackbar vraagt aan jou hoe je patat moet bakken? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luqq
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 19-09 14:23
nietwijk schreef op maandag 22 januari 2024 @ 11:16:
[...]

- model 3 non-highland staat niet default op kenteken dus moest vanaf de fabriek met trekhaak besteld worden
- model 3 highland is als het goed is wel default met trekgewicht op kenteken dus kan je hem later monteren
- model y hetzelfde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• turkeyhakan
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 06:50
nietwijk schreef op maandag 22 januari 2024 @ 12:03:
[...]

Dus de snackbar vraagt aan jou hoe je patat moet bakken? 8)7
Ben zelf ook geen voorstander van Profile, net zoals Euromaster en Kwikfit. Blijft er helaas weinig over. Tesla zelf wellicht..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• basto11
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 20-09 23:57
Hoi,

Voor mijn MY stond het in de handleiding, ik dacht onder onderhoud/wielen. Het gaat dan alleen over de bandenmaat. Gewicht per band kun je uitrekenen en zou voor Extra Load banden gaan vanwege het gewicht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroenneman
  • Laatst online: 03-05-2024

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

Heeft er iemand nog aanraders voor de wintersport trip naar Oostenrijk qua Autohof/leuke plekjes met laders?

Ik stop altijd de eerste keer bij Limburg an der Lahn. Fantastisch bakker daar.

Vorig jaar ook nog de Innovations park ontdekt. Echt heel leuk daar.

SEED&Greet Hilden vond ik ook leuk.

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweak_ers
Nou inmiddels is zowel de ccs upgrade gedaan als de accu verwarming en sta ik bij een V3 supercharger. Helaas blijft de laad snelheid dramatisch laag…

Sowieso heb ik genavigeerd naar de supercharger en heeft hij onderweg de accu voorbereid/verwarmd.

Vervolgens start het op 70kW en zakt hij heel snel terug naar 54kW:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6AWAyrcJRGbRcU5V31igXDDbf6Y=/x800/filters:strip_exif()/f/image/8oANdIYxniQ8icdFMA5TKXuK.png?f=fotoalbum_large

Je ziet dat de verwarming nog actief is.
Zodra die klaar is met verwarmen is de snelheid alleen maar dramatischer:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BM_DHxn0a1RGcuVt3tXqiI3lBhI=/x800/filters:strip_exif()/f/image/6eZpUXTPT7TKQWzhXiAKJbPN.png?f=fotoalbum_large

Wat kan ik hier mee? Voor vakanties is dit ondoenlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• winwiz
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20-09 19:59
Zo te zien is de accu nog steeds niet op de optimale temperatuur (oranje verwarming symbool)

Ryzen 5950x + 32GB GSKILL @3600 op Rog Strix Gaming E x570 + Asrock Phantom Gaming 6800XT+ Gigabyte Aorus FV43U Zwart + DS1621+ + DS414 + MacbookPro 16" 2021 + Mac Mini M4 Pro + Tesla MY RWD 2023 BYD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweak_ers
winwiz schreef op dinsdag 23 januari 2024 @ 12:22:
Zo te zien is de accu nog steeds niet op de optimale temperatuur (oranje verwarming symbool)
Hoe warm moet hij worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maurice-
Tweak_ers schreef op dinsdag 23 januari 2024 @ 11:49:
Nou inmiddels is zowel de ccs upgrade gedaan als de accu verwarming en sta ik bij een V3 supercharger. Helaas blijft de laad snelheid dramatisch laag…

Sowieso heb ik genavigeerd naar de supercharger en heeft hij onderweg de accu voorbereid/verwarmd.

Vervolgens start het op 70kW en zakt hij heel snel terug naar 54kW:
[Afbeelding]

Je ziet dat de verwarming nog actief is.
Zodra die klaar is met verwarmen is de snelheid alleen maar dramatischer:

[Afbeelding]

Wat kan ik hier mee? Voor vakanties is dit ondoenlijk.
Met dit weer zijn dit (vanuit het perspectief van een M3RWD 2023) geen hele slechte cijfers. Als ik een 25 minuten voorverwarm en bij een SuC aankom gaat het bij mij ook zo. Tenzij je 100+ km's heb gereden, onder 20% start en langer dan 45 minuten hebt voorverwarmd, dan is er wellicht wat aan de hand.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• winwiz
Maurice- schreef op dinsdag 23 januari 2024 @ 12:35:
[...]

Met dit weer zijn dit (vanuit het perspectief van een M3RWD 2023) geen hele slechte cijfers. Als ik een 25 minuten voorverwarm en bij een SuC aankom gaat het bij mij ook zo. Tenzij je 100+ km's heb gereden, onder 20% start en langer dan 45 minuten hebt voorverwarmd, dan is er wellicht wat aan de hand.
Voorbeeldje bij mij Na een ritje van 16 km neergezet bij station Breukelen bij -5 's avonds om 17:30 zo ongeveer naar SuC Breukelen dus nagenoeg geen voorverwarmtijd. (Wel 10 minuten voordat ik aankwam de boel aangezet, dan wordt ook de accu alvast opgewarmt.)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pWvdVR9pjmvbSQCQlyv-62cYWmg=/800x/filters:strip_exif()/f/image/nbpBWsEbVT8OsCPl8UNikTwG.png?f=fotoalbum_large

Begint ergens bij 40KW te laden met maximaal 90KW na pakweg 20 minuten

[ Voor 3% gewijzigd door winwiz op 23-01-2024 13:23 ]

Ryzen 5950x + 32GB GSKILL @3600 op Rog Strix Gaming E x570 + Asrock Phantom Gaming 6800XT+ Gigabyte Aorus FV43U Zwart + DS1621+ + DS414 + MacbookPro 16" 2021 + Mac Mini M4 Pro + Tesla MY RWD 2023 BYD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Who Am I?
winwiz schreef op dinsdag 23 januari 2024 @ 13:21:
[...]

Voorbeeldje bij mij Na een ritje van 16 km neergezet bij station Breukelen bij -5 's avonds om 17:30 zo ongeveer naar SuC Breukelen dus nagenoeg geen voorverwarmtijd. (Wel 10 minuten voordat ik aankwam de boel aangezet, dan wordt ook de accu alvast opgewarmt.)

[Afbeelding]

Begint ergens bij 40KW te laden met maximaal 90KW na pakweg 20 minuten
Hoe kom je aan dit soort grafiekjes?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• winwiz
Who Am I? schreef op dinsdag 23 januari 2024 @ 13:51:
[...]

Hoe kom je aan dit soort grafiekjes?
Teslamate YouTube: TeslaMate Overview and Install | Self-Hosted Tesla Data Logger | Tes...

Bizar hoeveel info je daar uit haalt

[ Voor 4% gewijzigd door winwiz op 23-01-2024 13:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Who Am I?
Dank! Ik ben een cijfergek, dus dit soort dingen vind ik geweldig!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• winwiz
Who Am I? schreef op dinsdag 23 januari 2024 @ 14:08:
[...]

Dank! Ik ben een cijfergek, dus dit soort dingen vind ik geweldig!
Laatste voorbeeld een ritje naar mijn werk. Er staat ook een kaartje bij en je kunt door de tijd heenlopen en de exacte plaats op de kaart wordt dan getoond. je kunt het zo gek niet bedenken of het staat er bij. Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1H3NqFR4OPBjx9d_AtsEfYs7RZw=/x800/filters:strip_exif()/f/image/9EdTYgqrZHLuu3QCy8cURwBF.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi1986
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 13:32
Bizar hoeveel positieve reacties en aandacht een CyberTruck trekt zeg..

YouTube: MY FIRST CYBERTRUCK ROAD TRIP!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deveon
  • Niet online
schumi1986 schreef op woensdag 24 januari 2024 @ 13:48:

Volgens mij was het CarWow die net voor de uitlevering ermee naar een boulevard ging en de mensen daar werkelijk nog benoemde dat ze niet geloofde dat die ooit in productie zou gaan. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Radiodurans

Ding is dan ook gewrapped in het groen! :*)

*koestert pre-order

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweak_ers
Ik vroeg hier onlangs naar de groene ledjes aan de zijkant van de achterlamp unit van een Model S.

Daarbij zou ik nog een foto nemen als ik het weer zag, dus gisteren even een foto gemaakt:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Pz-GJHCQpNar-J92SqJWcCAJioQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/6fwFcPuTzFnpEZBYCbFcimMn.jpg?f=fotoalbum_large

Hoe en wanneer kun je dit laten branden? En niet geheel onbelangrijk, met welk doel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ybos
Snelle google actie gedaan maar ik kan er niets over vinden :N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puntje-NL
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 19-09 08:58
Tweak_ers schreef op vrijdag 26 januari 2024 @ 07:57:
Ik vroeg hier onlangs naar de groene ledjes aan de zijkant van de achterlamp unit van een Model S.

Daarbij zou ik nog een foto nemen als ik het weer zag, dus gisteren even een foto gemaakt:

[Afbeelding]

Hoe en wanneer kun je dit laten branden? En niet geheel onbelangrijk, met welk doel?
Geen idee wat het is maar ik zie op google het volgende: https://www.google.com/se...1049#imgrc=Vsy65pMmYmkcZM

In diezelfde search zie ik ook rode lichtjes: https://www.google.com/se...cZM&imgdii=X1yji1on7zRIxM

Geen antwoord maar het lijkt alsof je niet de enige bent haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JungleJim
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13:24

Het lijkt me de statusindicator voor het opladen? In de US modellen zit er een LED ring rond de laadpoort, maar op de foto lijkt een EU Type 2 laadpoort te zitten zonder LED ring. Dus dan geven de LEDs de status van het opladen aan, zie de handleiding voor de betekenis van de kleuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• STIMPPYYY
  • Registratie: December 2001

[Afbeelding]

Geen idee waarom, maar heb oprecht een uur gezocht op internet een week geleden. Had denk ik niks te doen. Kon er niets over vinden. Behalve hetgeen wat @JungleJim aangeeft. Doorgaand betekent groen laden en blauw aangesloten. Maarja… dat was het ook niet dacht ik te lezen in je eerdere post.

Wat zegt Tesla?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip
  • Laatst online: 11:07

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Dus dan is dat dezelfde functie als de verlichte T bij de model 3 en Y.
Maar constant groen is laden voltooid. Blijft dat dan aan als je de stekker eruit haalt? Of gaat het misschien uit als je gaat rijden.

Signatures zijn voor boomers.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• -Muncky-
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 20-09 07:24

Ik vind het persoonlijk echt een onwijs bruut ding, jammer dat 'ie niet naar Europa komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweak_ers
JungleJim schreef op vrijdag 26 januari 2024 @ 10:42:
[...]

Het lijkt me de statusindicator voor het opladen? In de US modellen zit er een LED ring rond de laadpoort, maar op de foto lijkt een EU Type 2 laadpoort te zitten zonder LED ring. Dus dan geven de LEDs de status van het opladen aan, zie de handleiding voor de betekenis van de kleuren.
STIMPPYYY schreef op vrijdag 26 januari 2024 @ 10:45:
[...]

Geen idee waarom, maar heb oprecht een uur gezocht op internet een week geleden. Had denk ik niks te doen. Kon er niets over vinden. Behalve hetgeen wat @JungleJim aangeeft. Doorgaand betekent groen laden en blauw aangesloten. Maarja… dat was het ook niet dacht ik te lezen in je eerdere post.

Wat zegt Tesla?
Maasluip schreef op vrijdag 26 januari 2024 @ 11:16:
Dus dan is dat dezelfde functie als de verlichte T bij de model 3 en Y.
Maar constant groen is laden voltooid. Blijft dat dan aan als je de stekker eruit haalt? Of gaat het misschien uit als je gaat rijden.
Zat geen lader aangesloten.
Het is wel de linkerkant, dus waar de laad poort zit bij de S

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tweak_ers
-Muncky- schreef op vrijdag 26 januari 2024 @ 12:05:
[...]

Ik vind het persoonlijk echt een onwijs bruut ding, jammer dat 'ie niet naar Europa komt.
Is dat officieel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JungleJim
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13:24
Tweak_ers schreef op vrijdag 26 januari 2024 @ 14:27:
Zat geen lader aangesloten.
Het is wel de linkerkant, dus waar de laad poort zit bij de S
Apart dan, branden die LEDs altijd? Heb zelf nooit de eerste generatie Model S gehad dus ken alleen de verlichte T onder de klep van de laadpoort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweak_ers
JungleJim schreef op vrijdag 26 januari 2024 @ 16:14:
[...]

Apart dan, branden die LEDs altijd? Heb zelf nooit de eerste generatie Model S gehad dus ken alleen de verlichte T onder de klep van de laadpoort.
Ik vind het ook apart, ik zag het nu voor het eerst, daarom dat ik het hier postte 😉

Zit hier niet iemand met een pre-facelift S? Die kan bevestigen dat ze altijd branden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smobbo

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Inspired
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 13:30
Nou ja, bij Elon is natuurlijk nooit echt wat officieel maar hij is niet te preorderen hier. Elon heeft ook aangegeven dat de huidige gewoon niet naar de EU kan ivm regelgeving. Dus ja, dat het de huidige versie hier niet gaat komen lijkt me wel redelijk vast te staan.

Tesla Model 3 | LR AWD | 2019 - Tesla Model Y | Performance | 2023

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Smobbo
Inspired schreef op vrijdag 26 januari 2024 @ 19:38:
[...]

Nou ja, bij Elon is natuurlijk nooit echt wat officieel maar hij is niet te preorderen hier. Elon heeft ook aangegeven dat de huidige gewoon niet naar de EU kan ivm regelgeving. Dus ja, dat het de huidige versie hier niet gaat komen lijkt me wel redelijk vast te staan.
Ik dacht dat ze bezig waren met aanpassingen om hem wel goedgekeurd te krijgen. Of is dat nooit officieel bevestigd?
Zo’n auto heeft overigens wat mij betreft niets te zoeken in Nederland. Net als al die mensen met een pickup truck die nooit zwaar materieel hoeven te trekken…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deveon
  • Niet online
Inspired schreef op vrijdag 26 januari 2024 @ 19:38:
[...]

Niet meer dan? Want ik heb de reservering nog openstaan. Overigens verwacht ik hem niet in Europa. Misschien een iets kleiner model maar zonder de 6de zitplaats en dit formaat gaat het toch niet worden voor mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inspired
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 13:30
Deveon schreef op zaterdag 27 januari 2024 @ 07:56:
[...]

Niet meer dan? Want ik heb de reservering nog openstaan. Overigens verwacht ik hem niet in Europa. Misschien een iets kleiner model maar zonder de 6de zitplaats en dit formaat gaat het toch niet worden voor mij.
Kan niet meer idd. Qua MRB in de toekomst wil je die ook niet rijden denk ik. En ook nog C nodig. Nee, die gaan we hier niet zien.

Tesla Model 3 | LR AWD | 2019 - Tesla Model Y | Performance | 2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deveon
  • Niet online
Inspired schreef op zaterdag 27 januari 2024 @ 08:00:
[...]

Kan niet meer idd. Qua MRB in de toekomst wil je die ook niet rijden denk ik. En ook nog C nodig. Nee, die gaan we hier niet zien.
Persoonlijk geloof ik niet dat we (lang) voor elektrische auto’s hetzelfde MRB (tarief) gaan krijgen als benzine. Het drukt nu wel lekker de aanschafprijs van een gebruikte X. Twijfel alleen nog tussen 75 of 100, deels wel vanwege die MRB..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maurice-
Deveon schreef op zaterdag 27 januari 2024 @ 08:47:
[...]

Persoonlijk geloof ik niet dat we (lang) voor elektrische auto’s hetzelfde MRB (tarief) gaan krijgen als benzine. Het drukt nu wel lekker de aanschafprijs van een gebruikte X. Twijfel alleen nog tussen 75 of 100, deels wel vanwege die MRB..
Wat doet zo'n auto op het moment?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bert pit
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 20-09 11:38

bert pit

asdasd

Mijn voorraam sluit niet goed af. vandaag een rit van circa 300km in het vooruitzicht. Met dus een gedeeltelijk open raam. Wat te doen?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dLtb-CdeXBGsOldzkNgJ2e70nDk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/OmZSAZKobgZgScNhifT2xYnw.jpg?f=fotoalbum_large

Tijdens het lezen van deze zin, wordt wereldwijd circa 1.000.000 liter olie verstookt. Dus niet 2X lezen hè.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mkrmr
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 17-09 20:36

mkrmr

Tesla Model 3, BMW K1600

bert pit schreef op zaterdag 27 januari 2024 @ 11:18:
Mijn voorraam sluit niet goed af. vandaag een rit van circa 300km in het vooruitzicht. Met dus een gedeeltelijk open raam. Wat te doen?

[Afbeelding]
Ramen kalibreren al geprobeerd? Staat zo in de gebruikshandleiding:

Ramen kalibreren
In het onwaarschijnlijke geval dat een raam niet naar verwachting functioneert (raakt de lichte raamlijst, gaat niet goed open of dicht, gaat verder open dan normaal bij het openen van het portier, etc.), kunt u het raam kalibreren om het probleem op te lossen.

Een raam kalibreren:

Sluit het portier met het betreffende raam.
Ga in de bestuurdersstoel zitten en sluit het bestuurdersportier.
Sluit het betreffende raam met de raamschakelaar op het bestuurdersportier totdat het raam stopt.
Open het betreffende raam met de raamschakelaar op het bestuurdersportier totdat het raam stopt.
Herhaal stap 3 en sluit het betreffende raam totdat het raam stopt.
Het raam is nu gekalibreerd. Als het probleem aanhoud nadat u de kalibratieprocedure enkele keren hebt uitgevoerd, neem dan contact op met Tesla.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bert pit
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 20-09 11:38

bert pit

asdasd

mkrmr schreef op zaterdag 27 januari 2024 @ 11:23:
[...]

Ramen kalibreren al geprobeerd? Staat zo in de gebruikshandleiding:

Ramen kalibreren
In het onwaarschijnlijke geval dat een raam niet naar verwachting functioneert (raakt de lichte raamlijst, gaat niet goed open of dicht, gaat verder open dan normaal bij het openen van het portier, etc.), kunt u het raam kalibreren om het probleem op te lossen.

Een raam kalibreren:

Sluit het portier met het betreffende raam.
Ga in de bestuurdersstoel zitten en sluit het bestuurdersportier.
Sluit het betreffende raam met de raamschakelaar op het bestuurdersportier totdat het raam stopt.
Open het betreffende raam met de raamschakelaar op het bestuurdersportier totdat het raam stopt.
Herhaal stap 3 en sluit het betreffende raam totdat het raam stopt.
Het raam is nu gekalibreerd. Als het probleem aanhoud nadat u de kalibratieprocedure enkele keren hebt uitgevoerd, neem dan contact op met Tesla.
Dank je, ik was hiermee nog niet bekend en ga kijken of het lukt.

Tijdens het lezen van deze zin, wordt wereldwijd circa 1.000.000 liter olie verstookt. Dus niet 2X lezen hè.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweak_ers
Nou, mijn laad issue is helaas nog niet opgelost.

Ik heb het idee dat de accu verwarming nog steeds niet lekker werkt.

Hoe warm moet hij de accu maken?

Dit is na 20 minuten voorverwarmen en ik begon op 14 graden.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/swnnfvgsp3CstEkf9cImJqg2pQQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/6NeDz6boLLretzWYvL8Llj8z.jpg?f=fotoalbum_large

19,6 graden lijkt mij niet heel warm…

2,5 uur aan de supercharger gestaan, van 15% tot 97%

[ Voor 4% gewijzigd door Tweak_ers op 27-01-2024 13:10 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Deveon
  • Niet online
Maurice- schreef op zaterdag 27 januari 2024 @ 10:48:
[...]

Wat doet zo'n auto op het moment?
30-40k voor een 2018 model X. Nieuwer zijn aanzienlijk duurder en hoge kilometerstanden zijn ook onder de 30 te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Card Nox
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 11:43
Tweak_ers schreef op zaterdag 27 januari 2024 @ 12:30:
Die laatste 7 a 17% gaan natuurlijk ook langzaam, daar zit niet de kracht van een super charger. Dan beter eerder afkoppelen en elders nog een keer een paar minuten laden.

Alsnog vind ik het lang, daar niet van. Kan je er helaas niet mee helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maharens
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 04-08 11:05
Tweak_ers schreef op zaterdag 27 januari 2024 @ 12:30:
Nou, mijn laad issue is helaas nog niet opgelost.

Ik heb het idee dat de accu verwarming nog steeds niet lekker werkt.

Hoe warm moet hij de accu maken?

Dit is na 20 minuten voorverwarmen en ik begon op 14 graden.

[Afbeelding]

19,6 graden lijkt mij niet heel warm…

Voorverwarmen duurt op zich best lang, maar aan de SuC zou ie ook de accu moeten opwarmen, dan is 2,5 u best lang, dus klinkt idd alsof er iets niet helemaal goed zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweak_ers
Card Nox schreef op zaterdag 27 januari 2024 @ 14:08:
[...]

Die laatste 7 a 17% gaan natuurlijk ook langzaam, daar zit niet de kracht van een super charger. Dan beter eerder afkoppelen en elders nog een keer een paar minuten laden.

Alsnog vind ik het lang, daar niet van. Kan je er helaas niet mee helpen.
Als het alleen dat zou zijn, prima.
Maar mijn probleem zit hem (ook) hierin:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HBGiRJe_GXg4m6ZOiUUC4dA3lVQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/APGVW0hHIzA0uUuYU9pFYyGm.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweak_ers
maharens schreef op zaterdag 27 januari 2024 @ 14:36:
[...]

Voorverwarmen duurt op zich best lang, maar aan de SuC zou ie ook de accu moeten opwarmen, dan is 2,5 u best lang, dus klinkt idd alsof er iets niet helemaal goed zit.
Ik heb 30 minuten naar de SUC genavigeerd, daarvan stond 20-25 minuten “voorbereiden accu op superchargen” oid in beeld.

Tot het punt dat ik na 20 minuten landweggetjes de snelweg opreed was de accu 14 graden.

De snelweg op geef ik vol gas, ik heb het idee dat dit meer deed dan de hele accu verwarming.

Om na 25 minuten “voorbereiden op snelladen” bij de suc aan te komen met een accu van 19 graden.

Het lijkt net alsof Tesla de melding heeft uitgezet, maar dat de accu heater nog steeds niet werkt. Maar wel €1173 in rekening heeft gebracht…

Weer een melding aangemaakt, dit keer dat ik 2,5 snelladen wat lang vind voor het resultaat. Worden lang en druk bezette snelladers deze zomer.

Op 97% zat hij op 1kW 🤣
Volgens mij had hij nog wel twee uur kunnen staan zonder vol te raken 😅

Voordeel: geen idle fees 🤣🤣🤣

[ Voor 13% gewijzigd door Tweak_ers op 27-01-2024 15:09 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Maasluip
  • Laatst online: 11:07

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Card Nox schreef op zaterdag 27 januari 2024 @ 14:08:
[...]

Ja, maar 2,5 uur is wel heel erg veel.

@Tweak_ers Wat voor vermogen krijg je dan bij lage SOC? Zit dat wel op 120 kW?

Signatures zijn voor boomers.

Pagina: 1 ... 50 ... 66 Laatste

Let op:
Of je wel of geen update hebt ontvangen hoeft niet meer hier in het topic. Dit verschijnsel zie je ook bij elke nieuwe iOS/Android/PS4/Xbox update.

Probleem hier is dat Tesla elke week wel een update uitbrengt, waardoor de vervuiling nog erger is. Als er een nieuwe update is, kan hij natuurlijk wel inhoudelijk besproken worden.

Voor vragen en opmerkingen over de Model 3 en Y kan je terecht in dit topic: Het grote Tesla Model 3 & Y topic