• GeeMoney
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 06:09
@The_Woesh ik zou in beiden even een proefrit maken en dan de boost ervaring van de plaid even wegdenken. Dat doe je 3x in het begin en 2x per jaar met een petje bij het stoplicht maar dan heb je het wel gezien. De algemene beleving, besturing van de multimedia, stoelen, afwerking en gebruik van materialen zou ik eerder naar kijken en dan na een proefrit wellicht een keus maken.

• STIMPPYYY
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 02:43
Dat is onzin. Dat heb je niet ‘gezien’. Blijft altijd een vette ervaring. Daar stop je echt niet mee kan ik je uit ervaring vertellen.

• GeeMoney
STIMPPYYY schreef op donderdag 5 januari 2023 @ 10:02:
Dat is onzin. Dat heb je niet ‘gezien’. Blijft altijd een vette ervaring. Daar stop je echt niet mee kan ik je uit ervaring vertellen.
Met een gezin ga je dat echt niet elke rit 8x doen. Natuurlijk blijft het vet maar dat is in 4,5 seconden naar de 100 ook al :) . Als je de auto puur koopt voor de acceleratie zou ik zelf een motor aanschaffen voor 3k en de andere 125k in je zak steken :P .
Voor mij persoonlijk tellen andere zaken zwaarder mee, het is een pluspunt van de plaid maar om dat als enige argument te gebruiken om iets van 130k plus aan te schaffen zou ik niet adviseren.

Laten we wel wezen, een S of een EQS koop je niet om altijd alleen in te zitten en stoplicht sprintjes te trekken. Of je hebt echt geld zat natuurlijk. Het lijkt mij dat het reis/gezins wagens zijn. Waar je in het geval van de Model S dus een absurd snelle variant van kan kopen als extraatje. Verder is hij natuurlijk exact gelijk aan de "normale" S.

[Voor 19% gewijzigd door GeeMoney op 05-01-2023 10:12]

• STIMPPYYY
GeeMoney schreef op donderdag 5 januari 2023 @ 10:10:
[...]

Met een gezin ga je dat echt niet elke rit 8x doen. Natuurlijk blijft het vet maar dat is in 4,5 seconden naar de 100 ook al :) . Als je de auto puur koopt voor de acceleratie zou ik zelf een motor aanschaffen voor 3k en de andere 125k in je zak steken :P .
Voor mij persoonlijk tellen andere zaken zwaarder mee, het is een pluspunt van de plaid maar om dat als enige argument te gebruiken om iets van 130k plus aan te schaffen zou ik niet adviseren.

Laten we wel wezen, een S of een EQS koop je niet om altijd alleen in te zitten en stoplicht sprintjes te trekken. Of je hebt echt geld zat natuurlijk. Het lijkt mij dat het reis/gezins wagens zijn. Waar je in het geval van de Model S dus een absurd snelle variant van kan kopen als extraatje. Verder is hij natuurlijk exact gelijk aan de "normale" S.
Jij zegt, je doet het 2x en dan heb je het wel gezien. Dat vind ik persoonlijk niet waar. Denk overigens dat het voor meerdere een doorslaggevende reden kan zijn om de plaid te nemen (dat is in ieder geval wel waarom in de P rijd).

Overigens ben ik het met je eens dat je gewoon moet rijden om te ervaren. Mis in ieder geval de stilte en afwerking van mijn oude Audi zeker nog. Nu dat er meer keus is lijkt mij dat supertof om alles proef te rijden over een jaar of 2.

• The_Woesh
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 06-02 16:36

The_Woesh

De man die.....

Bedankt voor de reacties. De MS, niet plaid, heb ik wel eens een proefrit gedaan en ook vaak als passagier van een taxi. Fijne auto, en de redesign spreekt mij ook aan. De EQS heb ik nooit in gereden. Ik ga inderdaad nog een proefrit maken.
Het merk spreekt mij wat minder aan. Ik vind het minimalistische van Tesla juist fijn. Verder vind ik een proefrit ook niet alles. Het zegt niks over betrouwbaarheid en ook bv de autopilot is lastig te beoordelen in korte tijd. Daarnaast vind ik de plaid acceleratie wel degelijk een plus. 70% van de tijd rijd ik alleen, en dan is het toch echt genieten.

"You are lucky because you caught me in a transitional phase. I was sitting here, eating my muffin, drinking my coffee, and I had what alcoholics refer to as a moment of clarity." -- Pulp Fiction

• pimk
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 06-02 15:24
Wat ik vooral ongemakkelijk vind aan de Tesla('s) is de bekleding van de stoelen. Ziet er mooi uit, maar is ècht plastic en zweterig (zeker nu de stoelverwarming automatisch aan gaat (wat wel fijn is trouwens)) is.
Daarvoor zou ik geen Tesla kiezen, verder prima.

Ik ben desalniettemin niet zeker of de plaid ook de standaard Tesla bekleding heeft...

• GeeMoney
The_Woesh schreef op donderdag 5 januari 2023 @ 12:11:
Bedankt voor de reacties. De MS, niet plaid, heb ik wel eens een proefrit gedaan en ook vaak als passagier van een taxi. Fijne auto, en de redesign spreekt mij ook aan. De EQS heb ik nooit in gereden. Ik ga inderdaad nog een proefrit maken.
Het merk spreekt mij wat minder aan. Ik vind het minimalistische van Tesla juist fijn. Verder vind ik een proefrit ook niet alles. Het zegt niks over betrouwbaarheid en ook bv de autopilot is lastig te beoordelen in korte tijd. Daarnaast vind ik de plaid acceleratie wel degelijk een plus. 70% van de tijd rijd ik alleen, en dan is het toch echt genieten.
Dan heb je toch eigenlijk je keus al gemaakt? ;) .
Die acceleratie ga je in de EQS niet vinden, die blijft in het dikste model steken rond de 3.4 seconden. Wat natuurlijk ook echt al meer dan zat is maar goed, als je daar echt de beest in wilt uithangen heb je geen andere keus dan de Plaid.
Minimalistisch design spreekt je aan en dan moet je dus wederom niet bij Mercedes zijn.
Betrouwbaarheid is natuurlijk erg lastig te zeggen. De eerste generatie Model S-en zijn niet best maar de grootste problemen lijken in de huidige modellen inmiddels wel opgelost.

Verwacht bij Tesla overigens niet dat je apart behandeld wordt met de aankoop of service van een vlaggenschip, dat kan je wel vergeten en dan spreek ik uit ervaring vanuit mijn directe omgeving (en ook de topics hier bewijzen dat). Die beleving zal mogelijk bij Mercedes wel anders zijn maar goed, als het meezit heb je service nagenoeg niet nodig :).

De Mercedes kan je wel aankleden precies zoals je hem wilt hebben en dus persoonlijk maken. Dat gaat bij de Model S natuurlijk niet.

Niet onaardige vergelijking:
https://www.caranddriver....a-model-s-plaid-compared/

[Voor 8% gewijzigd door GeeMoney op 05-01-2023 12:34]

• Domih
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 06-02 19:03

Domih

Domih.

Daarnaast is de infotainment (dat is waar ik persoonlijk heel veel waarde aan hecht) van de Tesla heeel veel beter dab van de Mercedes.
Ook qua (feature) updates van de hele auto durf ik met zekerheid te zeggen dat de Tesla alleen maar beter wordt en de Mercedes hooguit wat bugfixes krijgt.

Apple Carplay/Android Auto voor BMW/MINI/Audi/Mercedes: Nextgearmedia.nl

• effect10
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 01:25
En bij Mercedes zit veel gekoppeld aan een abonnement (vind ik absurd)

• GeeMoney
@Domih volgens mij was dat alleen bij de pre-productie modellen het geval en schijnt dat opgelost te zijn in de huidige productie modellen maar heb ik zelf geen ervaring mee. Wel iets wat bij een proefrit duidelijk zal worden denk ik. Qua multimedia vind ik persoonlijk juist (wireless) Carplay helemaal niet onderdoen voor het gedeelte van Tesla. (Games daar gelaten, die speel ik niet).

@effect10 veel kan je af-fabriek wel afkopen maar dan moet je dus geen voorraad model kopen.
Bij Tesla heb je feitelijk ook Premium nodig of FSD/EAP en ook die kosten geld natuurlijk.

• mkrmr
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 00:14

mkrmr

Tesla Model Y, BMW K1600

pimk schreef op donderdag 5 januari 2023 @ 12:17:
Wat ik vooral ongemakkelijk vind aan de Tesla('s) is de bekleding van de stoelen. Ziet er mooi uit, maar is ècht plastic en zweterig (zeker nu de stoelverwarming automatisch aan gaat (wat wel fijn is trouwens)) is.
Daarvoor zou ik geen Tesla kiezen, verder prima.

Ik ben desalniettemin niet zeker of de plaid ook de standaard Tesla bekleding heeft...
Alle vernieuwde S en X hebben nu geperforeerde bekleding en ook stoelventilatie, dat zweterige zal wel meevallen dus.

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 22:24

Notna

Where are you?®

Lijkt er op dat Tesla gezwicht is voor de feedback op de Yoke. RAW blijven wel op het stuur zo te zien

Retrofit voor reeds uitgeleverde modellen is een goede 900 euro: https://shop.tesla.com/nl...uurwiel-retrofit?web=true

De S/X LR is nu ook weer bestelbaar tegen een goede 115k/124k, levertijd Q1 2023

https://www.tesla.com/nl_nl/modelx/design#overview

[Voor 45% gewijzigd door Notna op 06-01-2023 09:02]

Xbox Live ID:Notna8310

• The_Woesh

The_Woesh

De man die.....

Mooi dat het ronde stuur er eindelijk is.

Vandaag nog even bij de merc dealer geweest voor de EQS. Auto verkopers zijn toch weer mooie gasten. Al voordat ik iets gezegd had begon hij al te vergelijken met de model S. De mercedes laad sneller want tesla gaat maar hard tot 80%... de mercedes is stiller.... en heerlijk om te rijden zonder gerammel als in een Tesla....
Toen ik vroeg naar de EQS Suv werd natuurlijk ook gelijk vermeld dat de Model X het zwaar ging krijgen... en bleek een vriend van hem een X te bezitten, die was in de parkeergarage al 2x tegen het dak gegaan met de vleugeldeuren...

Verder wel mooie auto hoor die EQS.. scherm viel een beetje tegen, je ziet goed dat het 3 schermen zijn en niet 1 grote.. en het blijft een beetje een senioren merk aan de rest van de klandisie te zien

"You are lucky because you caught me in a transitional phase. I was sitting here, eating my muffin, drinking my coffee, and I had what alcoholics refer to as a moment of clarity." -- Pulp Fiction

• marowi
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
The_Woesh schreef op vrijdag 6 januari 2023 @ 13:26:

Vandaag nog even bij de merc dealer geweest voor de EQS. Auto verkopers zijn toch weer mooie gasten. Al voordat ik iets gezegd had begon hij al te vergelijken met de model S. De mercedes laad sneller want tesla gaat maar hard tot 80%... de mercedes is stiller.... en heerlijk om te rijden zonder gerammel als in een Tesla....
Toen ik vroeg naar de EQS Suv werd natuurlijk ook gelijk vermeld dat de Model X het zwaar ging krijgen... en bleek een vriend van hem een X te bezitten, die was in de parkeergarage al 2x tegen het dak gegaan met de vleugeldeuren...

Verder wel mooie auto hoor die EQS.. scherm viel een beetje tegen, je ziet goed dat het 3 schermen zijn en niet 1 grote.. en het blijft een beetje een senioren merk aan de rest van de klandisie te zien
De BMW iX al overwogen dan? Iets "dynamischer" dan Mercedes. Als de vorm je niet aanspreekt houd het snel op, tenzij je een i4 niet te klein vind.

SFPC - Motorrijder - EV - PV - L/L WP

• STIMPPYYY
The_Woesh schreef op vrijdag 6 januari 2023 @ 13:26:

Als je het als dealer en merk nodig hebt om een ander merk af te zeiken zonder dat je überhaupt even serieus iets over de auto weet te vertellen zou ik het voor mij direct klaar zijn (bij die dealer). Fijn ook dat de X 7 jaar na introductie het moeilijk gaat krijgen, werd tijd. Heb je dat ook even vermeld bij ze ;)
Maar goed, heb je ‘m ook gereden?

• The_Woesh

The_Woesh

De man die.....

@STIMPPYYY : nee ik ga niet in discussie. Ik ben daar niet om Tesla te verdigen. Ook geen proefrit gemaakt, ik was toevallig in de buurt en ging even kijken. Voor proefrit moet ik een afspraak maken.
Daarnaast begreep ik dat je dan in den haag moet zijn als je verschillende uitvoeringen wilt zien en ook de EQS suv.

• wimpie
  • Registratie: September 1999
  • Niet online
Domih schreef op donderdag 5 januari 2023 @ 08:30:
[...]

Hier ook vooral klagers denk ik.
Denk ik niet. Vooral echte ervaringen van mensen die hem meerdere jaren hebben gereden, in plaats van die dromers. Ik heb 4 jaar een Model S 100D gereden, dan weet je echt wel de goede en mindere punten.

Divide and conquer.

• wimpie
  • Niet online
Domih schreef op donderdag 5 januari 2023 @ 08:30:
[...]
Denk dat de QC minder is dan bij BMW/Merc
Dat is zeker waar. Maar wat nog belangrijker is, QC is geen fallback van een niet perfect productieproces. En daar gaat het mis bij Tesla. De productiekwaliteit is op sommige vlakken simpelweg niet goed genoeg. Daar kan QC niks meer aan veranderen (en ze 'highlighten' het daarnaast ook niet, want het kan kan niet opgelost worden).

Divide and conquer.

• wimpie
  • Niet online
The_Woesh schreef op vrijdag 6 januari 2023 @ 15:56:
@STIMPPYYY : nee ik ga niet in discussie. Ik ben daar niet om Tesla te verdigen. Ook geen proefrit gemaakt, ik was toevallig in de buurt en ging even kijken. Voor proefrit moet ik een afspraak maken.
Daarnaast begreep ik dat je dan in den haag moet zijn als je verschillende uitvoeringen wilt zien en ook de EQS suv.
Ga ze vooral allemaal rijden! Op basis van mijn ervaring is een Tesla niet vergelijkbaar qua auto met een BMW, Audi of Mercedes. Qua EV is die mogelijk wel één van de beste.

Range, accu, performance, laadnetwerk, app, etc. allemaal top. Vraag is of er voor jou dealbreakers in zitten. Test bijvoorbeeld de cruise control eens op een 60 weg... Rij er eens mee in de regen en test de 'regensensor'.

Ik sluit niet uit dat ik in de volgorde BMW, Audi, Audi, Tesla, BMW hierna weer een Tesla rijd. Maar zeker alleen in lease :)

Divide and conquer.

• wimpie
  • Niet online
GeeMoney schreef op donderdag 5 januari 2023 @ 09:14:
@The_Woesh ik zou in beiden even een proefrit maken en dan de boost ervaring van de plaid even wegdenken. Dat doe je 3x in het begin en 2x per jaar met een petje bij het stoplicht maar dan heb je het wel gezien.
Ik deed, en doe dat echt elke dag :+

Divide and conquer.

• wimpie
  • Niet online
GeeMoney schreef op donderdag 5 januari 2023 @ 10:10:
[...]
Met een gezin ga je dat echt niet elke rit 8x doen.
Helemaal correct, kan alleen met vrienden en alleen. Met gezin ook niet 1x ;(

Divide and conquer.

• gtp
  • Registratie: November 2022
  • Laatst online: 21:43
Wat zijn jullie ervaringen met EAP in Nederland, wat kun je ermee in vergelijking met hoe het werkt in de VS? Ik heb mijn model Y nu een maand en gebruik het af en toe maar ik heb nog weinig idee wat er allemaal kan. Bij het inhalen slaat het af, auto lane change kan niet? Navigate on autopilot gaat een tijdje goed, stopt netjes voor stoplichten en neemt bochten maar als de belijning te ingewikkeld is dan slaat het ook af en moet je weer overnemen. Ik hoor graag wat jullie ervaringen zijn, ik heb het idee dat het systeem veel meer kan, dat ik er nog te weinig gebruik van maak.

• RichieB
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 23:30
@gtp Ivm de Europese regels mag een auto niet zonder aanwijzing van de bestuurder acties ondernemen. Dus inhalen (auto lane change) zal je zelf moeten aangeven door de richtingaanwijzer te gebruiken en een het stuur een klein beetje te draaien (niet zo ver dat de AP er af schiet). Er is weinig zicht op wanneer Tesla toestemming gaat krijgen om ook in Europa de AP meer zelfstandig te laten doen.

• stylezzz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 06:55
GeeMoney schreef op donderdag 5 januari 2023 @ 09:14:
@The_Woesh ik zou in beiden even een proefrit maken en dan de boost ervaring van de plaid even wegdenken. Dat doe je 3x in het begin en 2x per jaar met een petje bij het stoplicht maar dan heb je het wel gezien. De algemene beleving, besturing van de multimedia, stoelen, afwerking en gebruik van materialen zou ik eerder naar kijken en dan na een proefrit wellicht een keus maken.
Koop dan in godsnaam geen plaid d:)b

Overigens heb ik na 2 jaar nog altijd een smile van oor tot oor als ik 'sportief' optrek met mijn M3P. En mijn neefjes ook als die eens meerijden ;)

• GeeMoney
stylezzz schreef op zaterdag 7 januari 2023 @ 13:41:
[...]

Koop dan in godsnaam geen plaid d:)b

Overigens heb ik na 2 jaar nog altijd een smile van oor tot oor als ik 'sportief' optrek met mijn M3P. En mijn neefjes ook als die eens meerijden ;)
Dat snap ik maar die smile heb je ook op de 4sec naar de 100 hoor :). Dat hoeft niet persé 3 te zijn. Ik vond het jammer dat je op die snelheid na niet een “unieke” Tesla hebt voor dat geld. Hij is exact hetzelfde als een “normale” op velgen na volgens mij?

• stylezzz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 06:55
GeeMoney schreef op zaterdag 7 januari 2023 @ 14:01:
[...]

Dat snap ik maar die smile heb je ook op de 4sec naar de 100 hoor :). Dat hoeft niet persé 3 te zijn. Ik vond het jammer dat je op die snelheid na niet een “unieke” Tesla hebt voor dat geld. Hij is exact hetzelfde als een “normale” op velgen na volgens mij?
2 sec naar de 100 of 4 is een dik verschil... maar goed, nou schaar ik mezelf onder de autoliefhebbers. Zat mensen die dat inderdaad niet boeit en meer waarde hechten aan een chromen stripje meer in het interieur zodat ze 'premium' voelen. Ieder zijn ding.... :)

• gtp
RichieB schreef op zaterdag 7 januari 2023 @ 13:31:
@gtp Ivm de Europese regels mag een auto niet zonder aanwijzing van de bestuurder acties ondernemen. Dus inhalen (auto lane change) zal je zelf moeten aangeven door de richtingaanwijzer te gebruiken en een het stuur een klein beetje te draaien (niet zo ver dat de AP er af schiet). Er is weinig zicht op wanneer Tesla toestemming gaat krijgen om ook in Europa de AP meer zelfstandig te laten doen.
Dus richtingaanwijzer aan en een klein beetje sturen, dan doet EAP de lane change verder? Ga ik proberen 👍

• RichieB
gtp schreef op zaterdag 7 januari 2023 @ 20:25:
[...]

Dus richtingaanwijzer aan en een klein beetje sturen, dan doet EAP de lane change verder? Ga ik proberen 👍
Klopt, maar de richtingaanwijzer niet doordrukken zodat hij blijft staan, maar alleen even aantikken. Dit werkt alleen als AutoSteer actief is, dat kan je zien aan het blauwe stuurtje:

• dez1983
  • Laatst online: 20:56
RichieB schreef op zaterdag 7 januari 2023 @ 20:30:
[...]

Klopt, maar de richtingaanwijzer niet doordrukken zodat hij blijft staan, maar alleen even aantikken. Dit werkt alleen als AutoSteer actief is, dat kan je zien aan het blauwe stuurtje:

[Afbeelding]
Mmm, tnx, heb je dat nog recentelijk geprobeerd? Want ik krijg het bij mijn MY RWD niet aan de praat. Overigens had ik wel iets meer van de AP verwacht, je kan niet echt meesturen en AP schiet er vrij makkelijk vanaf.

• Domih
  • Laatst online: 06-02 19:03

Domih

Domih.

dez1983 schreef op maandag 9 januari 2023 @ 22:05:
[...]

Mmm, tnx, heb je dat nog recentelijk geprobeerd? Want ik krijg het bij mijn MY RWD niet aan de praat. Overigens had ik wel iets meer van de AP verwacht, je kan niet echt meesturen en AP schiet er vrij makkelijk vanaf.
Je ziet dan in je AP links of rechts van jouw auto een vakje. Als je dan je richting die kant op zet, dan wisselt hij van baan. Kijk ff yt videos, misschien heb jij niet de juist AP ofzo?

Apple Carplay/Android Auto voor BMW/MINI/Audi/Mercedes: Nextgearmedia.nl

• dez1983
Tnx, ik ga morgen weer proberen. Dat vakje was me nog niet opgevallen op yt videos, wat me wel opviel dat de meeste met richtingaanwijzers direct van baan wisselen. Doet hij het ook als je boven de maximale snelheid rijdt? En erbij extra 'gas' geeft?

• RichieB
@dez1983 ”meesturen”? “Extra gas geeft”? Wil je nu een AP of het zelf doen? Gewoon de auto het werk laten doen rijdt het meest relaxed IMHO.

• dez1983
RichieB schreef op maandag 9 januari 2023 @ 23:35:
@dez1983 ”meesturen”? “Extra gas geeft”? Wil je nu een AP of het zelf doen? Gewoon de auto het werk laten doen rijdt het meest relaxed IMHO.
Dat de AP het doet natuurlijk, maar omdat het niet echt natuurlijk werkt, probeer ik na te gaan, waarom het niet zou werken (en ja de instellingen staan aan). En dat meesturen is bijvoorbeeld omdat sommige auto's vrij links op de weg rijden en ik dan ook liever iets meer links rij als ik ze in haal (de snelweg assistent van de lynk&co laat bijvoorbeeld wel toe).

• RichieB
Je weet dat er een online handleiding in de Tesla zit? Lees het hoofdsttuk over Auto Lange Change eens door op een parkeerplaats en ga het daarna meteen testten.

• Smobbo
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 23:02
dez1983 schreef op dinsdag 10 januari 2023 @ 00:02:
[...]

En dat meesturen is bijvoorbeeld omdat sommige auto's vrij links op de weg rijden en ik dan ook liever iets meer links rij als ik ze in haal (de snelweg assistent van de lynk&co laat bijvoorbeeld wel toe).
Als het nodig is neemt de auto wel meer afstand (bij vrachtwagens doet hij dit bijvoorbeeld meestal wel), maar zo niet dan niet.
Het idee is juist dat je niet de hele tijd zelf hoeft mee te sturen :+

• gtp
Domih schreef op maandag 9 januari 2023 @ 22:29:
[...]

Je ziet dan in je AP links of rechts van jouw auto een vakje. Als je dan je richting die kant op zet, dan wisselt hij van baan. Kijk ff yt videos, misschien heb jij niet de juist AP ofzo?
Ik heb ook nog nooit zelf zo’n vakje gezien, wel op yt video’s. Ik denk dat je de auto lane change setting op “average” of “mad max “ moet zetten hiervoor. Bij mij staat het tot nu toe op “mild”.

• RichieB
Ik gebruik ook "mad max". In de andere standen is het me allemaal veel te traag.

• PASware
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 06-02 03:52
Iemand al opgevallen dat er geen prijzen meer bij de superchargers vermeld zijn?

Tesla Model 3 SR+ White / Black / 18" Aero | 4425wp (Dak) - 1920wp (platdak) - 840wp (gevel 90gr)

• Liegebeest
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 19:08
PASware schreef op donderdag 12 januari 2023 @ 11:35:
Iemand al opgevallen dat er geen prijzen meer bij de superchargers vermeld zijn?
Gek genoeg viel het mij juist laatst voor het eerst op dat er wel prijzen werden vermeld.

Afgezien daarvan: m'n laatste maand met m'n S is ingegaan. Ik heb net de slotsom van de lease naar De Lage Landen overgemaakt en wacht op de tenaamstellingscode. Ik ben al bij Tesla aan het pingen geweest over hun gegarandeerde terugkoop contract, maar ze reageren niet bepaald happig. Gelukkig zijn Bovag en IWVMAA reactiever.

Liege, liege, liegebeest!

• PASware
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 06-02 03:52
Liegebeest schreef op donderdag 12 januari 2023 @ 19:02:
[...]

Gek genoeg viel het mij juist laatst voor het eerst op dat er wel prijzen werden vermeld.
Die prijzen worden al een poos getoond,waren een poos erg laag, maar helaas laatste weken weer flink hoger.

Tesla Model 3 SR+ White / Black / 18" Aero | 4425wp (Dak) - 1920wp (platdak) - 840wp (gevel 90gr)

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Iemand hier weet dit misschien wel.

Zijn de tesla laad punten in België en Frankrijk ook al opengesteld voor het laden met de Tesla app?
Ik heb dat nu een paar keer gebruikt in NL met mijn elektrische maar niet Tesla auto en werkte best wel fijn en voor mijn komende tripje naar Frankrijk zou het een hoop planning schelen.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

• Perkouw
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 21:19

Perkouw

Moderator General Chat
Donstil schreef op vrijdag 13 januari 2023 @ 10:07:

Zijn de tesla laad punten in België en Frankrijk ook al opengesteld voor het laden met de Tesla app?
Ik heb dat nu een paar keer gebruikt in NL met mijn elektrische maar niet Tesla auto en werkte best wel fijn en voor mijn komende tripje naar Frankrijk zou het een hoop planning schelen.
https://www.tesla.com/en_GB/support/non-tesla-supercharging
Can I Supercharge if I am visiting a pilot Supercharger site from another country?
The non-Tesla Supercharger pilot is currently limited to EV drivers who live in the following countries:

The Netherlands
France
Norway
Germany
UK
Spain
Sweden
Belgium
Austria
Denmark
Finland
Luxembourg
Switzerland
Iceland
Italy

[Voor 25% gewijzigd door Perkouw op 13-01-2023 10:44]

• Donstil
  • Niet online
Ah noice, thanks!

Edit: En voor de zomervakantie zitten er nog wel meer interessante landen bij zie ik, goed om te weten :)

[Voor 20% gewijzigd door Donstil op 13-01-2023 10:46]

• marteltor
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23:47
Donstil schreef op vrijdag 13 januari 2023 @ 10:07:

Dan kijk je toch gewoon in de Tesla app...
Sommige laadterreinen wel, andere niet.

[Voor 4% gewijzigd door marteltor op 13-01-2023 11:29]

• Donstil
  • Niet online
marteltor schreef op vrijdag 13 januari 2023 @ 11:29:
[...]

Dan kijk je toch gewoon in de Tesla app...
Sommige laadterreinen wel, andere niet.
Soms is het leven eenvoudig als je het allemaal al weet hè.

• marteltor
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23:47
Donstil schreef op vrijdag 13 januari 2023 @ 11:39:
[...]

Soms is het leven eenvoudig als je het allemaal al weet hè.
Gelukkig weet jij het nu ook (y)
Graag gedaan.

[Voor 3% gewijzigd door marteltor op 13-01-2023 12:46]

• The_Woesh

The_Woesh

De man die.....

De S en X worden flink in prijs verlaagd:

https://www.teslarati.com...model-x-more-competitive/

Nog niet in NL maar verwacht dat het snel zal volgen want iedereen gaat daar nu op wachten.

• t!n0
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 05-02 23:48
- Knip, te snel gelezen :)

[Voor 95% gewijzigd door t!n0 op 13-01-2023 15:05]

• Notna

Notna

Where are you?®

Goed lezen: de 3 en Y vs de S en X ;)
The_Woesh schreef op vrijdag 13 januari 2023 @ 14:46:
De S en X worden flink in prijs verlaagd:

https://www.teslarati.com...model-x-more-competitive/

Nog niet in NL maar verwacht dat het snel zal volgen want iedereen gaat daar nu op wachten.
De order die ik heb voor een X LR is met Midnight Silver Metallic en Creme binnenkant en 20"velgen, 114.5k Dezelfde config is nu 130k :')

Ik verwacht dus dat ze prijs naar hetzelfde niveau zal zakken als dat ik de order voor heb staan; dat lijkt het meest voor de hand liggende.

Edit:

Als ik de originele order er bij pak (oktober 2021)

- Model X LR: 109.990 EUR
- MSM: 1600 EUR
- Creme: 2200 EUR
Totaal: 114.990

De US prijzen op het moment:

- Model X LR: 109.990 USD
- MSM: 1500 USD
- Creme: 2000 USD

Totaal: 113490 USD

Dus het zal idd wel terug gaan naar de prijzen eind 2021.

[Voor 59% gewijzigd door Notna op 13-01-2023 15:28]

• gtp
Wat denken jullie, maak ik (MY geleverd begin december, zonder USS, zonder supercharger kilometers, stuk duurder dan de prijs van nu) enige kans als ik Tesla nu heel vriendelijk vraag om gratis supercharger kilometers?

Wat is nu trouwens de prijs per kWh bij de supercharger? Het wordt steeds moeilijker om op te laden voor minder dan €0,60 per kWh bij een publieke AC laadpaal.

Ben evengoed wel heel blij met de auto, rijdt fijn ben van plan om em heel lang te houden. 🤗

• Inspired
  • Registratie: November 2018
  • Nu online
gtp schreef op zaterdag 14 januari 2023 @ 11:25:
Wat denken jullie, maak ik (MY geleverd begin december, zonder USS, zonder supercharger kilometers, stuk duurder dan de prijs van nu) enige kans als ik Tesla nu heel vriendelijk vraag om gratis supercharger kilometers?

Wat is nu trouwens de prijs per kWh bij de supercharger? Het wordt steeds moeilijker om op te laden voor minder dan €0,60 per kWh bij een publieke AC laadpaal.

Ben evengoed wel heel blij met de auto, rijdt fijn ben van plan om em heel lang te houden. 🤗
Denk nul kans. :) SuC zit nu rond de 50c. Afhankelijk van tijdstip. Maar dit kun je zelf ook in de app/auto raadplegen.

• Basta3
  • Laatst online: 05-02 11:54
De prijzen van tesla zijn verlaagd. Als je binnen 14 dagen na ophalen van de auto aankaart dat je de auto voor de oude prijs hebt afgehaald en dat je compensatie wil. Dan kan dat. We moesten wel de gratis supercharger km afstaan maar dan nog.

• Navi
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 22:12
RichieB schreef op dinsdag 10 januari 2023 @ 13:47:
Ik gebruik ook "mad max". In de andere standen is het me allemaal veel te traag.
Mad max doet niets mbt de snelheid van het van baan wisselen, het is enkel voor als je navigate on autopilot gebruikt hoe snel hij van baan zou willen wisselen als er een tragere voorganger voor je rijd.

• MaZo
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Hopelijk niet van iemand hier? ;)

Tesla vol met schimmel

• Liegebeest
Liegebeest schreef op donderdag 12 januari 2023 @ 19:02:
[...]
Afgezien daarvan: m'n laatste maand met m'n S is ingegaan. Ik heb net de slotsom van de lease naar De Lage Landen overgemaakt en wacht op de tenaamstellingscode. Ik ben al bij Tesla aan het pingen geweest over hun gegarandeerde terugkoop contract, maar ze reageren niet bepaald happig. Gelukkig zijn Bovag en IWVMAA reactiever.
Om de ervaringen tot nu toe te delen:

Bij de derde keer bellen gaf de mdw me aan dat ik de Sales afdeling moest emailen. Twee dagen later volgde een bevestiging, met het verzoek dat ik een afspraak maak met een taxateur die langs komt om de auto te controleren.

Tesla zegt de taxatieinspectie te betalen, maar ikzelf moet bijna €70 betalen: de voorrij kosten van de inspecteur.

EDIT: Laat maar, ik ga wel voor Bovag. Minder gedonder en ze bieden het zelfde als Tesla's "gegarandeerde restwaarde".

[Voor 9% gewijzigd door Liegebeest op 14-01-2023 19:18]

• gtp
Inspired schreef op zaterdag 14 januari 2023 @ 12:16:
[...]

Denk nul kans. :) SuC zit nu rond de 50c. Afhankelijk van tijdstip. Maar dit kun je zelf ook in de app/auto raadplegen.
Hoe kun je de supercharger tarieven zien? Ik zie wel de superchargers met info over beschikbaarheid, voorzieningen enzo maar niet de tarieven? Niet in de app en ook niet in de auto.

• bottom line
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 21:51
gtp schreef op zondag 15 januari 2023 @ 13:58:
[...]

Hoe kun je de supercharger tarieven zien? Ik zie wel de superchargers met info over beschikbaarheid, voorzieningen enzo maar niet de tarieven? Niet in de app en ook niet in de auto.
In de auto kan je dat normaal wel zien.

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
gtp schreef op zondag 15 januari 2023 @ 13:58:
[...]

In de app en in de auto.

App:
Klik linksboven op hoofdje
Scroll dan aar rechts "Uw niet Tesla opladen"
Dan zie je de kaart met SC's.
Klik je op een SC dan kan je de ledenprijs en niet-ledenprijs zien.

• gtp
Wolly schreef op zondag 15 januari 2023 @ 14:24:
[...]

In de app en in de auto.

App:
Klik linksboven op hoofdje
Scroll dan aar rechts "Uw niet Tesla opladen"
Dan zie je de kaart met SC's.
Klik je op een SC dan kan je de ledenprijs en niet-ledenprijs zien.
Gevonden, bedankt! €0,51 in de daluren, beter dan de Allego paal in mijn straat. _/-\o_

• Inspired
  • Nu online
Hier staan ook de prijzen van de SuCs die open staan voor non-Tesla’s.

https://niek.github.io/tesla-superchargers/

• gtp
Inspired schreef op zondag 15 januari 2023 @ 15:48:
Hier staan ook de prijzen van de SuCs die open staan voor non-Tesla’s.

https://niek.github.io/tesla-superchargers/
Bedankt!
Prijzen zijn niet helemaal hetzelfde als in de app, scheelt een paar cent. Komt misschien door de btw ofzo.

• Inspired
  • Nu online
gtp schreef op zondag 15 januari 2023 @ 16:09:
[...]

Bedankt!
Prijzen zijn niet helemaal hetzelfde als in de app, scheelt een paar cent. Komt misschien door de btw ofzo.
Wellicht dat deze (nog) geen rekening houd met de prijzen afhankelijk van tijd.

• pimk
  • Laatst online: 06-02 15:24
Kans is er wel, schijnt wel een NL-er te zijn.
Issue was blijkbaar dat de wasstraat opgevolgd door een maand stilstand in een schimmelstimulerend klimaat niet de beste combi blijkt.
Heeft een S ook "vegan-leather"? Oftewel kunststof? Oftewel plastic?

• Liegebeest
Liegebeest schreef op zaterdag 14 januari 2023 @ 19:09:
[...]
EDIT: Laat maar, ik ga wel voor Bovag. Minder gedonder en ze bieden het zelfde als Tesla's "gegarandeerde restwaarde".
ViaBovag, snel en netjes geregeld. Over een week wordt ie opgehaald en ik krijg het geld meteen overgemaakt. Nu gauw de opvolger regelen. :o

• Redondo1982
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 23:03
pimk schreef op maandag 16 januari 2023 @ 16:55:
[...]

Kans is er wel, schijnt wel een NL-er te zijn.
Issue was blijkbaar dat de wasstraat opgevolgd door een maand stilstand in een schimmelstimulerend klimaat niet de beste combi blijkt.
Heeft een S ook "vegan-leather"? Oftewel kunststof? Oftewel plastic?
Deze auto moet 100% ergens lekkage hebben. Of hij moet met de ramen open door de wasstraat zijn gegaan haha. Ik vermoed dat de fout bij Tesla ligt.

I don't have dreams, I have goals!!

• Liegebeest
"Leave it in a Turkish garage", dafaque betekent dat nou weer? Hij klinkt idd best sNeerlandsch.

• Smobbo
Redondo1982 schreef op maandag 16 januari 2023 @ 17:32:
[...]

Deze auto moet 100% ergens lekkage hebben. Of hij moet met de ramen open door de wasstraat zijn gegaan haha. Ik vermoed dat de fout bij Tesla ligt.
Mist het woordje ‘niet’ in de laatste zin?
Dit lijkt me namelijk nogal een gekke situatie. Die auto is gewoon idd nat geweest aan de binnenkant, dat krijg je niet voor elkaar met een kleine lekkage ergens in een hoekje :+

• Domotek
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 06:39
Liegebeest schreef op maandag 16 januari 2023 @ 21:07:
[...]

"Leave it in a Turkish garage", dafaque betekent dat nou weer? Hij klinkt idd best sNeerlandsch.
Ik snap je lols maar die man is op reis geweest. En toen hij terug kwam, had hij dit.

• Redondo1982
Smobbo schreef op maandag 16 januari 2023 @ 21:54:
[...]

Mist het woordje ‘niet’ in de laatste zin?
Dit lijkt me namelijk nogal een gekke situatie. Die auto is gewoon idd nat geweest aan de binnenkant, dat krijg je niet voor elkaar met een kleine lekkage ergens in een hoekje :+
Nee, kleine lekkage niet. Als er water door het dak komt dan zou het kunnen. Vanuit het niets kan je auto iig niet zo vol aan de binnenkant met schimmel komen te zitten. Het zal je maar gebeuren... :r

• Smobbo
Redondo1982 schreef op maandag 16 januari 2023 @ 22:18:
[...]

Nee, kleine lekkage niet. Als er water door het dak komt dan zou het kunnen. Vanuit het niets kan je auto iig niet zo vol aan de binnenkant met schimmel komen te zitten. Het zal je maar gebeuren... :r
En dat is dan in grote hoeveelheden door het dak gekomen terwijl hij een maand in een ondergrondse parkeergarage stond…?

Als hij eerder al vol wat was komen te staan dan had de eigenaar dat wel gemerkt, bijvoorbeeld toen hij met open ramen door een wasstraat ging ofzo :+

• Maasluip
  • Laatst online: 06-02 16:16

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Inspired schreef op zondag 15 januari 2023 @ 16:12:
[...]

Wellicht dat deze (nog) geen rekening houd met de prijzen afhankelijk van tijd.
Updatefrequentie is wellicht te laag, laatste update 9 januari.
De niet-Tesla prijzen lijken te kloppen (tijdens piekuren), de Tesla prijzen lijken te hoog te zijn.

Dat slof sigaretten met de pak melk - D/T-regels
Open Source landkaart

• Liegebeest
Domotek schreef op maandag 16 januari 2023 @ 22:00:
[...]

Ik snap je lols maar die man is op reis geweest. En toen hij terug kwam, had hij dit.
Op Reddit is de geldende theorie dat de auto door een "detailing" heen is gegaan om prachtig schoon te worden, waarna de auto direct in het donker met volledig gesloten ramen is geparkeerd. Restvocht van de schoonmaak, donker en warm zonder luchtcirculatie? Dan krijg je dit.

#Gebruikersfout

• Hidde
  • Laatst online: 02:17
Hoe kijkt de SEPP subsidie naar occassions?

Kijkt hij naar de originele catalogusprijs (>45k) of de nieuwe catalogusprijs?

• Joosie200
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Hidde schreef op vrijdag 20 januari 2023 @ 16:19:
Hoe kijkt de SEPP subsidie naar occassions?

Kijkt hij naar de originele catalogusprijs (>45k) of de nieuwe catalogusprijs?
De oorspronkelijke nieuwprijs (catalogusprijs) van de elektrische personenauto was op de datum van 1e toelating minimaal € 12.000 en maximaal € 45.000. Deze prijs is inclusief btw, bpm en opties die de fabrikant of importeur aanbracht voor het kenteken is afgegeven. Controleer de catalogusprijs van uw gebruikte auto via ovi.rdw.nl

En bij menig Tesla occasion is die >45k. Alleen de rdw M3 in zwart of wit nieuw zonder opties komt op 44.990 en dus <45k ondanks de 1k aan afleverkosten.

• Redondo1982
Liegebeest schreef op dinsdag 17 januari 2023 @ 10:09:
[...]

Op Reddit is de geldende theorie dat de auto door een "detailing" heen is gegaan om prachtig schoon te worden, waarna de auto direct in het donker met volledig gesloten ramen is geparkeerd. Restvocht van de schoonmaak, donker en warm zonder luchtcirculatie? Dan krijg je dit.

#Gebruikersfout
Ja, kwam door stoomreiniging hoorde ik net. Hij had even wat langer moeten ventileren, al is dit wel heel erg.

• Redondo1982
Smobbo schreef op dinsdag 17 januari 2023 @ 08:56:
[...]

En dat is dan in grote hoeveelheden door het dak gekomen terwijl hij een maand in een ondergrondse parkeergarage stond…?

Als hij eerder al vol wat was komen te staan dan had de eigenaar dat wel gemerkt, bijvoorbeeld toen hij met open ramen door een wasstraat ging ofzo :+
Als je lekkage hebt in het dak, al dan niet druppelsgewijs dan kan het even duren voordat het tot uiting komt. Overal zit dat dempende spul voor de akoestiek in de auto dus kan even lekker z’n gang gaan voordat het tot uiting komt. Dit had allemaal kunnen gebeuren voordat de auto de garage in ging.

Het blijkt dus door de stoomreiniging te komen.

• The_Woesh

The_Woesh

De man die.....

Ik zie dat levering model S plaid nu naar april-juni is veranderd. Blijkbaar als gevolg van prijsverlaging in US. Iemand enige idee wanneer deze in NL komt? Ik wil namelijk per augustus een nieuwe auto.

• Inspired
  • Nu online
The_Woesh schreef op zondag 22 januari 2023 @ 19:26:
Ik zie dat levering model S plaid nu naar april-juni is veranderd. Blijkbaar als gevolg van prijsverlaging in US. Iemand enige idee wanneer deze in NL komt? Ik wil namelijk per augustus een nieuwe auto.
Neem aan dan april - juni? :) Je kunt Tesla vragen maar ik vraag me af of die veel meer weten dan de indicatie op de Tesla site.

• The_Woesh

The_Woesh

De man die.....

@Inspired thanks. Ik leg het niet goed uit. Ik bedoel wanneer de prijsverlaging naar NL komt. In Amerika zijn de X en S namelijk net goedkoper geworden. Daarnaast zijn de remmen van Plaid geupgrade.

Edit: en Tesla heb ik al vaker gebeld en die weten eigenlijk nooit meer dan hun eigen site.

[Voor 19% gewijzigd door The_Woesh op 22-01-2023 19:58]

• RichieB
@The_Woesh Maar op Tweakers zitten mensen met inside kennis van de Tesla prijsstrategie in Nederland? 8)7

• The_Woesh

The_Woesh

De man die.....

Nee tuurlijk niet... maar een beetje mee speculeren kan geen kwaad

• Djerro123
  • Laatst online: 21:46

• bert pit
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 21:03
Binnenkort krijg ik mijn MY. Nu zal ik in het begin nog voornamelijk openbaar moeten laden. Ik zie in de app supercharge tarieven voor niet Tesla bezitters, daarnaast een abo (12,99) voor niet Tesla bezitters.

Maar wat zijn de tarieven voor een Tesla bezitter?

• RocketKoen
  • Laatst online: 22:43
bert pit schreef op donderdag 26 januari 2023 @ 20:25:
Binnenkort krijg ik mijn MY. Nu zal ik in het begin nog voornamelijk openbaar moeten laden. Ik zie in de app supercharge tarieven voor niet Tesla bezitters, daarnaast een abo (12,99) voor niet Tesla bezitters.

Maar wat zijn de tarieven voor een Tesla bezitter?
Tesla bezitters hebben dezelfde prijzen als niet-tesla bezitters met het abonnement.
Op het moment is dat 55ct piek en 46ct dal.

Overigens kan openbaar langzaam laden een stuk voordeliger zijn. In Den Haag is het bijvoorbeeld overal 33ct.

TheS4ndm4n#1919

• Notna

Notna

Where are you?®

Voor volgende week een afspraak staan voor een proefrit in de refresh Model S. Wil toch eens aanvoelen hoe die yoke stuurt. Kan ik meteen naar de Plaid X in de showroom kijken.

Idee erachter is om een compleet beeld te hebben wanneer de bestelde LR X hier aankomt en ik dan, icm de inruilwaaarde van mijn LR Y, kan kijken of de meerprijs het mij waard is of niet.

Denk nog steeds van niet, maar dan heb ik iig alles overwogen :)

• Inspired
  • Nu online
Binnenkort hoef ik geen uur meer tijd rijden voor service maar kan ik lekker in Hengelo naar de SeC. :) Zal nog wel even duren maar ze komen in het voormalige pand van Ford Noordegraaf hoorde ik.

• turkeyhakan
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 06-02 16:28
Inspired schreef op maandag 30 januari 2023 @ 12:50:
Binnenkort hoef ik geen uur meer tijd rijden voor service maar kan ik lekker in Hengelo naar de SeC. :) Zal nog wel even duren maar ze komen in het voormalige pand van Ford Noordegraaf hoorde ik.
Oh meen je !!! Wat goed nieuws! Hoe weet je dat??

• Inspired
  • Nu online
turkeyhakan schreef op maandag 30 januari 2023 @ 12:54:
[...]

Oh meen je !!! Wat goed nieuws! Hoe weet je dat??
Van iemand die bij Ford werkt. Ze gaan nog wel wat verbouwen, is een redelijk oud pand, maar ze komen er echt.

• turkeyhakan
Inspired schreef op maandag 30 januari 2023 @ 13:08:
[...]

Van iemand die bij Ford werkt. Ze gaan nog wel wat verbouwen, is een redelijk oud pand, maar ze komen er echt.
Dat was vroeger Volvo toch? Of zit het naast Volvo? Hoe zit het met medewerkers, weet je dat? Worden hier nieuwe medewerkers voor aangenomen of gaan bestaande medewerkers van andere SeC naar Hengelo?

• Inspired
  • Nu online
turkeyhakan schreef op maandag 30 januari 2023 @ 13:26:
[...]

Dat was vroeger Volvo toch? Of zit het naast Volvo? Hoe zit het met medewerkers, weet je dat? Worden hier nieuwe medewerkers voor aangenomen of gaan bestaande medewerkers van andere SeC naar Hengelo?
Nee, aan de wegtersweg. Het oude pand van Ford. Naast de Peugeot garage. Hoe het met personeel zit weet ik niet, ik neem aan dat ze tzt vacatures online gooien. De andere SeCs zitten snel op een uur rijden dus denk niet dat er veel mensen van andere SeCs die kant op gaan.

• turkeyhakan
Inspired schreef op maandag 30 januari 2023 @ 13:37:
[...]

Nee, aan de wegtersweg. Het oude pand van Ford. Naast de Peugeot garage. Hoe het met personeel zit weet ik niet, ik neem aan dat ze tzt vacatures online gooien. De andere SeCs zitten snel op een uur rijden dus denk niet dat er veel mensen van andere SeCs die kant op gaan.
Ben benieuwd hoe het dan zit met eventuele kennis... lijkt mij niet dat er blanco medewerkers instappen.

• Inspired
  • Nu online
turkeyhakan schreef op maandag 30 januari 2023 @ 14:10:
[...]

Ben benieuwd hoe het dan zit met eventuele kennis... lijkt mij niet dat er blanco medewerkers instappen.
Nee, zal wel inwerkperiode zijn toch? Dat nieuwe mensen eerst meedraaien in een bestaande SeC of dat er een paar van een andere SeC bij een nieuwe vestiging komen.

• STIMPPYYY
Notna schreef op vrijdag 27 januari 2023 @ 18:42:
Voor volgende week een afspraak staan voor een proefrit in de refresh Model S. Wil toch eens aanvoelen hoe die yoke stuurt. Kan ik meteen naar de Plaid X in de showroom kijken.

Idee erachter is om een compleet beeld te hebben wanneer de bestelde LR X hier aankomt en ik dan, icm de inruilwaaarde van mijn LR Y, kan kijken of de meerprijs het mij waard is of niet.

Denk nog steeds van niet, maar dan heb ik iig alles overwogen :)
Ben nu in Duiven, staat ook de nieuwe X samen met de Y en M3P.

Joke is wel echt apart. Op het eerste oog helemaal niks vind ik. De X is binnen iets ruimer in de breedte. Voor de rest scheelt het allemaal niet veel. Dit is een 7-zits, dat is dan wel weer makkelijk zo nu en dan.

Voor de rest zijn de overeenkomsten, behalve het scherm voor je neus, best groot. Interieur kwaliteit, scherm en middenconsole.

• Maasluip
  • Laatst online: 06-02 16:16

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Kun je in de Tesla App maar op één device ingelogd zijn of zo? Ik heb de app op een tweede telefoon geïnstalleerd en als ik probeer in te loggen word ik geredirect naar de loginpagina, als ik daar emailadres en wachtwoord invul kom ik weer terug in de app met de knop "inloggen".
Dan kan ik dat wel herhalen, maar altijd hetzelfde resultaat. Het wachtwoord is juist want als ik een verkeerd wachtwoord ingeef dan kijg ik daar een melding van.

Dat slof sigaretten met de pak melk - D/T-regels
Open Source landkaart

• Notna

Notna

Where are you?®

STIMPPYYY schreef op dinsdag 31 januari 2023 @ 09:44:
[...]

Ben nu in Duiven, staat ook de nieuwe X samen met de Y en M3P.

Joke is wel echt apart. Op het eerste oog helemaal niks vind ik. De X is binnen iets ruimer in de breedte. Voor de rest scheelt het allemaal niet veel. Dit is een 7-zits, dat is dan wel weer makkelijk zo nu en dan.

Voor de rest zijn de overeenkomsten, behalve het scherm voor je neus, best groot. Interieur kwaliteit, scherm en middenconsole.
Tsja, hoe meer ik er over nadenk, hoe meer ik vrij zeker er van ben dat ik die order gewoon laat schieten. Dat heeft te maken met:

1. Lagere inruilwaarde Model Y LR
2. Gat tussen inruil en aankoopprijs tov wat je er extra voor krijgt. (Y vs X)
3. Afschrijving dus alle kanten op kan gaan met een Tesla; wie kan mij garanderen dat de S en X een week na levering niet 20k goedkoper ineens zijn?
4. Ik rij al niet super veel en dat beetje extra ruimte heb ik nou ook weer niet zo vaak nodig.
5. Die richtingaanwijzer op het stuur met rotondes.....

Wellicht als de X eens een keer richting de <100k gaat dat ik ga heroverwegen. Maar voor nu blijf ik denk ik gewoon lekker in mijn Y rijden. Binnenkort even de mudflaps bestellen en kijken naar een leuke wrap en dan is het wel best zo :)

En toch wil ik die proefrit even maken donderdag, voor mijn eigen gemoedsrust :)

[Voor 3% gewijzigd door Notna op 31-01-2023 09:56]

• Eddos
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 06-02 18:27
Maasluip schreef op dinsdag 31 januari 2023 @ 09:53:
Kun je in de Tesla App maar op één device ingelogd zijn of zo? Ik heb de app op een tweede telefoon geïnstalleerd en als ik probeer in te loggen word ik geredirect naar de loginpagina, als ik daar emailadres en wachtwoord invul kom ik weer terug in de app met de knop "inloggen".
Dan kan ik dat wel herhalen, maar altijd hetzelfde resultaat. Het wachtwoord is juist want als ik een verkeerd wachtwoord ingeef dan kijg ik daar een melding van.
Mijn vrouw en ik zijn al jaren met hetzelfde account ingelogd op twee telefoons, dus dat zou ook bij jou gewoon moeten werken.

Model 3 rijder met een spook trekhaak:https://teslamotorsclub.com/tmc/threads/spook-trekhaken.166257/

• Bever!
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 06:54
Notna schreef op dinsdag 31 januari 2023 @ 09:53:
[...]

Tsja, hoe meer ik er over nadenk, hoe meer ik vrij zeker er van ben dat ik die order gewoon laat schieten. Dat heeft te maken met:

3. Afschrijving dus alle kanten op kan gaan met een Tesla; wie kan mij garanderen dat de S en X een week na levering niet 20k goedkoper ineens zijn?
4. Ik rij al niet super veel en dat beetje extra ruimte heb ik nou ook weer niet zo vaak nodig.

Wellicht als de X eens een keer richting de <100k gaat dat ik ga heroverwegen. Maar voor nu blijf ik denk ik gewoon lekker in mijn Y rijden. Binnenkort even de mudflaps bestellen en kijken naar een leuke wrap en dan is het wel best zo :)

En toch wil ik die proefrit even maken donderdag, voor mijn eigen gemoedsrust :)
Heb je ook richtingaanwijzers op het stuur als je niet die yoke besteld?

• Notna

Notna

Where are you?®

Bever! schreef op dinsdag 31 januari 2023 @ 10:22:
[...]

Heb je ook richtingaanwijzers op het stuur als je niet die yoke besteld?
Correct; rond stuur of yoke maakt niet uit. Ze blijven op het stuur zitten.

• HekkeySE
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Notna schreef op dinsdag 31 januari 2023 @ 09:53:
[...]

Grappig en herkenbaar.

Ik rij nu een MX (wit/wit) uit 2018 en vrijdag krijgen wij een MYP (wit/wit). Voorlopig blijven ze bij elkaar omdat we nog gratis supercharging hebben, de auto nu vrij weinig afschrijft en een 6p is soms wel handig.

Heb zelf ook nog een pre order voor een nieuwe MX en ga vanmiddag ook proefrijden. Maar ik ben er eigenlijk wel over uit dat ik de meerprijs gewoon niet waard vindt. Mijn geconfigureerde MX is dan 135k terwijl mijn MYP 66k is. Oftewel ik kan 2 MYP's kopen en dan hou ik nog geld over.

Recht op morgen heb ik niet, maar morgen wordt beter dan vandaag en gisteren bestaat niet.

• Bever!
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 06:54
HekkeySE schreef op dinsdag 31 januari 2023 @ 10:34:
[...]

Grappig en herkenbaar.

Ik rij nu een MX (wit/wit) uit 2018 en vrijdag krijgen wij een MYP (wit/wit). Voorlopig blijven ze bij elkaar omdat we nog gratis supercharging hebben, de auto nu vrij weinig afschrijft en een 6p is soms wel handig.

Heb zelf ook nog een pre order voor een nieuwe MX en ga vanmiddag ook proefrijden. Maar ik ben er eigenlijk wel over uit dat ik de meerprijs gewoon niet waard vindt. Mijn geconfigureerde MX is dan 135k terwijl mijn MYP 66k is. Oftewel ik kan 2 MYP's kopen en dan hou ik nog geld over.
Voelt als prijs drop incoming?
Pagina: 1 ... 40 41 42 Laatste

Let op:
Of je wel of geen update hebt ontvangen hoeft niet meer hier in het topic. Dit verschijnsel zie je ook bij elke nieuwe iOS/Android/PS4/Xbox update.

Probleem hier is dat Tesla elke week wel een update uitbrengt, waardoor de vervuiling nog erger is. Als er een nieuwe update is, kan hij natuurlijk wel inhoudelijk besproken worden.

Voor vragen en opmerkingen over de Model 3, dan kan je naar dit topic: Het grote Tesla Model 3 topic

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee