Toon posts:

Het grote Tesla topic - deel 3 Vorige deelOverzicht

Pagina: 1 ... 39 ... 43 Laatste
Acties:

• Inspired
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 17:05
@Richh ik zou zelf gewoon even vooraf checken via bv Chargefinder welke stalls er staan. In Zwolle bv; https://chargefinder.com/...zwolle-supercharger/2n9r8

Je zult niet elke dag bij een andere locatie komen denk ik.

• Richh
  • Registratie: Augustus 2009
  • Nu online
Inspired schreef op maandag 12 september 2022 @ 09:10:
@Richh ik zou zelf gewoon even vooraf checken via bv Chargefinder welke stalls er staan. In Zwolle bv; https://chargefinder.com/...zwolle-supercharger/2n9r8
Kijk, dat is een goed overzicht :) thnx!
@Gummie ook bedankt!!
Je zult niet elke dag bij een andere locatie komen denk ik.
We gaan binnenkort naar Noorwegen en een aantal Superchargers liggen gunstig gepositioneerd, dan is het wel handig om nu al te weten of we er gebruik van kunnen maken ;)

• Inspired
Richh schreef op maandag 12 september 2022 @ 09:39:
[...]

Kijk, dat is een goed overzicht :) thnx!
@Gummie ook bedankt!!

[...]

We gaan binnenkort naar Noorwegen en een aantal Superchargers liggen gunstig gepositioneerd, dan is het wel handig om nu al te weten of we er gebruik van kunnen maken ;)
Ja, maar bedoel dan kun je idd vooraf even een overzichtje maken. Tesla verstopt het een beetje idd. Goeie trip alvast!

• svdgraaf
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 12-02 06:07
ChillPascal schreef op maandag 12 september 2022 @ 08:57:
Weet iemand of het mogelijk is om twee Tesla's in de app (iOS) te koppelen van twee verschillende gebruikers? Ik zou mijn vriendin graag toegang geven tot mijn Model 3, maar ze is ook al gekoppeld (en ingelogd op het account) van de Model 3 van haar vader. In beide gevallen betreft het een zakelijke leaseauto.
Yep, ik zou haar gewoon als extra gebruiker toevoegen in het Tesla account voor jouw auto, ze krijgt dan 2 auto's in dr app (swipe left/right).

edit:
Ik zie dat het nu zelfs vanuit de app kan: Beveiliging -> Bestuurder toevoegen, ha!

MY LR 2022 Midnight Gray, Black interior, 20” FSD

• ChillPascal
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 06:56

ChillPascal

In the end...

svdgraaf schreef op maandag 12 september 2022 @ 10:14:
[...]

Yep, ik zou haar gewoon als extra gebruiker toevoegen in het Tesla account voor jouw auto, ze krijgt dan 2 auto's in dr app (swipe left/right).

edit:
Ik zie dat het nu zelfs vanuit de app kan: Beveiliging -> Bestuurder toevoegen, ha!
Hm ik zie die optie er niet bij staan. Daarbij zie ik ook geen "eigen auto" staan als ik inlog op Tesla.com. Wellicht een soort secundair account?

• Inspired
ChillPascal schreef op maandag 12 september 2022 @ 10:31:
[...]

Hm ik zie die optie er niet bij staan. Daarbij zie ik ook geen "eigen auto" staan als ik inlog op Tesla.com. Wellicht een soort secundair account?
Komt dat je geen hoofdaccount hebt omdat het een leasewagen is.

• ChillPascal

ChillPascal

In the end...

Inspired schreef op maandag 12 september 2022 @ 10:34:
[...]

Komt dat je geen hoofdaccount hebt omdat het een leasewagen is.
Precies, maar is het onderstaande dan uberhaupt wel mogelijk?
ChillPascal schreef op maandag 12 september 2022 @ 08:57:
Weet iemand of het mogelijk is om twee Tesla's in de app (iOS) te koppelen van twee verschillende gebruikers? Ik zou mijn vriendin graag toegang geven tot mijn Model 3, maar ze is ook al gekoppeld (en ingelogd op het account) van de Model 3 van haar vader. In beide gevallen betreft het een zakelijke leaseauto.

• marowi
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
ChillPascal schreef op maandag 12 september 2022 @ 10:37:
[...]

[...]
Je lease maatschappij bellen lijkt me.

SFPC - Motorrijder - EV - PV - L/L WP

• Inspired
ChillPascal schreef op maandag 12 september 2022 @ 10:37:
[...]

[...]
Ik denk het niet. Tenzij de LM dit wil regelen maar ik gok ff van niet.

• appel00
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 27-02 12:16
Iemand die ervaring heeft met een Model S met kapotte accu (buiten garantie) verkopen?

Ik zie meerdere opties:
  • OSW als bemiddelaar
  • BCA als veilingsbemiddelaar
  • T Service Hoofddorp als inkoop voor losse onderdelen
Maar weet niet waar ik de beste prijs/service kan verwachten.

• Domih
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 17:16

Domih

Domih.

Iemand ervaring met het Gen1 dakraam die niet meer normaal open gaat? Ik moet hem aan de rechterkant omhoog duwen anders klemt hij. Heb hem er al afgehaald maar kan niks zien aan de rails oid. Als het dak eraf is, gaat het wel soepel.

Enige optie die Tesla biedt is een nieuw dakraam voor ~€1700,- (als ik het me goed herinner, ben gestopt met luisteren bij ‘nieuw dakraam’)

Apple Carplay/Android Auto voor BMW/MINI/Audi/Mercedes: Nextgearmedia.nl

• STIMPPYYY
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 08:55
Is dat bij de S niet een bekend issue? Tenminste, mijn loaner had dit ook.

Op YT al gezocht toevallig?

• IceTeaGX
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 16:29
@Domih hoor eens bij de paar onafhankelijke tesla garages.
In Belgenland is er https://nikola-brussels.be
Ben verder niet zo op de hoogte van het NL landschap.

• Domih

Domih

Domih.

STIMPPYYY schreef op dinsdag 20 september 2022 @ 08:13:
Is dat bij de S niet een bekend issue? Tenminste, mijn loaner had dit ook.

Op YT al gezocht toevallig?
Ja gezocht maar niet dit probleem gevonden, alleen dat het aan de motor lag.

• ybos
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 21-03 20:43
appel00 schreef op dinsdag 13 september 2022 @ 10:32:
Iemand die ervaring heeft met een Model S met kapotte accu (buiten garantie) verkopen?

Ik zie meerdere opties:
  • OSW als bemiddelaar
  • BCA als veilingsbemiddelaar
  • T Service Hoofddorp als inkoop voor losse onderdelen
Maar weet niet waar ik de beste prijs/service kan verwachten.
Even los van jouw vraag: is de range dan beroerd of rijdt de auto daadwerkelijk niet meer :?
Evengoed niet best. Zou je wat info willen delen :? km stand / leeftijd.

Ik rij een 3 en vraag me weleens af wat wijsheid is. Mijn plan is nu 7 jaar rijden (ongeveer 3 ton) en dan inruilen/verkopen. Maar als blijkt dat de levensduur van de accu ongeveer 7 jaar is, kan het misschien beter zijn om hem einde jaar weg te doen met een serieuze restwaarde (3 jaar oud) en zelfs 2 jaar extra bijtelling te pakken :?

• STIMPPYYY
Domih schreef op dinsdag 20 september 2022 @ 11:03:
[...]

Ja gezocht maar niet dit probleem gevonden, alleen dat het aan de motor lag.
Kan ik mij best voorstellen. Door slijtage kan hij mogelijk het raam niet meer verplaatsen (en zonder wel)?

• appel00
  • Laatst online: 27-02 12:16
ybos schreef op dinsdag 20 september 2022 @ 11:25:
[...]

Even los van jouw vraag: is de range dan beroerd of rijdt de auto daadwerkelijk niet meer :?
Evengoed niet best. Zou je wat info willen delen :? km stand / leeftijd.

Ik rij een 3 en vraag me weleens af wat wijsheid is. Mijn plan is nu 7 jaar rijden (ongeveer 3 ton) en dan inruilen/verkopen. Maar als blijkt dat de levensduur van de accu ongeveer 7 jaar is, kan het misschien beter zijn om hem einde jaar weg te doen met een serieuze restwaarde (3 jaar oud) en zelfs 2 jaar extra bijtelling te pakken :?
Rijdt daadwerkelijk niet meer. KM stand tussen 150-200k, leeftijd +/- 9.5 jaar. Te vroeg om te gaan.

Ik denk dat je best goede statistieken kan vinden voor levensduur accu's (zeker model S). Ik zag dat Tesla voor zijn eigen sustainability report werkt met een levensduur van 180.000 km maar zie elders dat de gemiddelde levensduur een stuk hoger ligt.

Ik raad aan om voor einde garantie in te ruilen/verkopen, tenzij de accu daarvoor vervangen moet worden, dan gaat hij zeer waarschijnlijk nog een tijdje mee.

• Domih

Domih

Domih.

appel00 schreef op dinsdag 20 september 2022 @ 16:15:
[...]

Rijdt daadwerkelijk niet meer. KM stand tussen 150-200k, leeftijd +/- 9.5 jaar. Te vroeg om te gaan.

Ik denk dat je best goede statistieken kan vinden voor levensduur accu's (zeker model S). Ik zag dat Tesla voor zijn eigen sustainability report werkt met een levensduur van 180.000 km maar zie elders dat de gemiddelde levensduur een stuk hoger ligt.

Ik raad aan om voor einde garantie in te ruilen/verkopen, tenzij de accu daarvoor vervangen moet worden, dan gaat hij zeer waarschijnlijk nog een tijdje mee.
Accu vervangen kost €12.000,- bij Tesla. Volgens mij is dat ook nog ex BTW...

Mijne heeft 220.000 gelopen en heeft in 2017 een accu gekregen (km stand weet ik niet)

Ik heb gelezen dat ze gemiddeld 600.000 - 800.000 mee gaan.. Dat zou mooi zijn, hoop dat ik het nog ff volhoud :P

• ybos
Domih schreef op dinsdag 20 september 2022 @ 20:42:
[...]

Accu vervangen kost €12.000,- bij Tesla. Volgens mij is dat ook nog ex BTW...

Mijne heeft 220.000 gelopen en heeft in 2017 een accu gekregen (km stand weet ik niet)

Ik heb gelezen dat ze gemiddeld 600.000 - 800.000 mee gaan.. Dat zou mooi zijn, hoop dat ik het nog ff volhoud :P
Dat is pittig geld.
Aan andere kant, 2 jaar bijtelling 50K voor 4% of (2000 euro -> 2 jaar -> 4000 bijtelling totaal)
30K voor 16% en dan 20K voor 22% (4800 + 4400 -> 9200) -> 2 jaar -> 18400 bijtelling totaal)
18400 - 4000 = 14400. en daar grofweg de helft van want van in hoogste schaal is netto voordeel ongeveer 7200 euro.
Het bedrag van 12K is een accu voor een S neem ik aan. Accu voor een 3 zal iets goedkoper zijn ivm lagere capaciteit (ik heb een SR).
Dan zal accu vervangen ex btw ongeveer gelijk staat aan het verschil in bijtelling. Ik kan de BTW verrekenen. Mocht het zover komen zal de "nieuwe" accu bijdragen aan de waarde van de auto, ik rij nog even door :)

• balblas
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 12-03 15:01
Richh schreef op zondag 11 september 2022 @ 12:18:
Ik maak hier misschien geen vrienden mee, maar hier een niet-Telsa bezitter die zonet een Supercharger heeft gebruikt :+

Ik heb een vraagje: hoe kan ik herkennen, op afstand/online, of een Supercharger locatie V2 laders heeft?

Mijn Hyundai heeft namelijk een lipje strak boven de CCS poort waardoor de V3 stekker fysiek niet past door zijn afgeronde vorm aan de bovenkant. Het kan wel, maar dan moet ik dat lipje 'slopen'. Dat wil ik liever niet doen, maar voor een aankomende vakantie heb mogelijk Superchargers nodig en ik ben niet van plan een boormachine mee te nemen.
De V2 stekker past gewoon prima :)

Ik weet dat V2 150kwh is en V3 250kwh is. Dat getal is in de app zichtbaar. 150kwh locaties zijn dus 100% bereikbaar voor mij.
Tegelijkertijd was ik net in Zwolle, deze locatie staat als 250kwh in de app. Daar staan toch 16x V2 naast 8x V3. Ik vermoed dat dit het geval is bij heel veel Superchargers die met 250kwh in de app staan, en dus maar zo de helft van de laders vaak gewoon voor mij toegankelijk zal zijn.

Is mijn aanname veilig dat:
  • Superchargers met in de app een reeks als: 1A/1B - 2A/2B - 3A/3B - 4A/4B altijd V2 zijn?
  • Superchargers met in de app een reeks als: 1A/1B/1C/1D - 2A/2B/2C/2D altijd V3 zijn?
Je kunt gewoon in de Tesla app zien of het 150kW of 250kW chargers zijn

• Richh
  • Registratie: Augustus 2009
  • Nu online
balblas schreef op maandag 3 oktober 2022 @ 14:56:
[...]

Je kunt gewoon in de Tesla app zien of het 150kW of 250kW chargers zijn
Dat klopt, maar geeft niet antwoord op mijn vraag.
Er zijn namelijk heel veel 250kW locaties in de app waar wel degelijk een select aantal 150kW laders staan. Daar kan je met een iets oudere Hyundai/Kia dus prima laden zonder dat er een lipje in de weg zit. :)

Ik heb overigens inmiddels mijn vakantie achter de rug.
  • Superchargers met in de app een reeks als: 1A/1B - 2A/2B - 3A/3B - 4A/4B altijd V2 zijn?
  • Superchargers met in de app een reeks als: 1A/1B/1C/1D - 2A/2B/2C/2D altijd V3 zijn?
Dit bleek altijd te kloppen :)

En Chargefinder geeft idd eigenlijk het overzicht wat ik wou, voor wie 100% zekerheid zoekt:
Inspired schreef op maandag 12 september 2022 @ 09:10:
@bartlauwers aangepast, thnx :)

• Pieter Holtrop
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 16:09
Ik maak hier misschien geen vrienden mee, maar hier een niet-Telsa bezitter die zonet een Supercharger heeft gebruikt :+

Ik heb een vraagje: hoe kan ik herkennen, op afstand/online, of een Supercharger locatie V2 laders heeft?

Mijn Hyundai heeft namelijk een lipje strak boven de CCS poort waardoor de V3 stekker fysiek niet past door zijn afgeronde vorm aan de bovenkant. Het kan wel, maar dan moet ik dat lipje 'slopen'. Dat wil ik liever niet doen, maar voor een aankomende vakantie heb mogelijk Superchargers nodig en ik ben niet van plan een boormachine mee te nemen.
De V2 stekker past gewoon prima :)

Ik weet dat V2 150kwh is en V3 250kwh is. Dat getal is in de app zichtbaar. 150kwh locaties zijn dus 100% bereikbaar voor mij.
Tegelijkertijd was ik net in Zwolle, deze locatie staat als 250kwh in de app. Daar staan toch 16x V2 naast 8x V3. Ik vermoed dat dit het geval is bij heel veel Superchargers die met 250kwh in de app staan, en dus maar zo de helft van de laders vaak gewoon voor mij toegankelijk zal zijn.

Als hulpje kijk ik naar het aantal kabels van de supercharger. 1 kabel is V3, 2 kabel is V2

Pieter Holtrop

• Inspired
Pieter Holtrop schreef op maandag 3 oktober 2022 @ 17:57:
[...]

Als hulpje kijk ik naar het aantal kabels van de supercharger. 1 kabel is V3, 2 kabel is V2
Denk dat hij het graag vooraf wil weten. :) Als je met 5% aankomt kun je niet zoveel meer.

• bartlauwers
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 16:27
Richh schreef op maandag 3 oktober 2022 @ 15:04:
Er zijn namelijk heel veel 250kwh locaties in de app waar wel degelijk een select aantal 150kwh laders staan.
Sorry, even zeiken op de eenheden :+
Het zijn geen 150 of 250 kWh laders maar het zijn 150 en 250 kW laders(vermogen). In een uur kunnen die theoretisch maximaal respectievelijk 150 en 250 kWh (hoeveelheid) leveren. De capaciteit van een accu druk je ook uit in kWh(bijv 50 kWh), en het vermogen waarmee zo’n accu opgeladen kan worden of wat een lader levert, is kW.

M3SR+'19-Wit-Aero-TH-HW2.5-nonFSD

• Domih

Domih

Domih.

Crap er is net iemand achterop geklapt, een duitser. Plotse rijbaanversperring in de mist.
Iemand tips qua schadeherstel? Heb aanvullend dat ik een hersteller mag kiezen. Zit er vooral mee dat ik vervoer nodig heb en het gratis superchargen een luxe is waaraan ik erg gehecht ben…
I’m ok btw. Wel beetje last van nek dus als ik thuis ben ff langs huisartsenpost

[Voor 6% gewijzigd door Domih op 13-10-2022 05:24]

• PEPPI
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 14:14

PEPPI

Informatiemanager

Domih schreef op donderdag 13 oktober 2022 @ 05:22:
Crap er is net iemand achterop geklapt, een duitser. Plotse rijbaanversperring in de mist.
Iemand tips qua schadeherstel? Heb aanvullend dat ik een hersteller mag kiezen. Zit er vooral mee dat ik vervoer nodig heb en het gratis superchargen een luxe is waaraan ik erg gehecht ben…
I’m ok btw. Wel beetje last van nek dus als ik thuis ben ff langs huisartsenpost
Ai. Ik hoop dat het goed met je gaat en dat je nek geen schade heeft. ;(

Ik ben zelf zeer tevreden met Autoschade Herstel Verweij.
Het is een Tesla Body shop voor complexe schades.

Een beschadigde velg en het vervangen van een voorruit ging daar (bij mij) heel soepel en ik had wel een klik met die mensen. Ik ging de schades zelf betalen en ze dachten actief met mij mee voor een betaalbare oplossing. Behulpzaam.

There's no place like 127.0.0.1

• ignatius
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 18-03 21:13
Domih schreef op donderdag 13 oktober 2022 @ 05:22:

[Afbeelding]
Gelukkig ben je zelf OK. Hopenlijk is je Tesla snel weer gefixt. Success met de reparatie.

• STIMPPYYY
Dat is een tegenvaller. Maar gelukkig heelhuids er vanaf gekomen. Zelf goede ervaringen met ABS autoherstel Diemen

• PEPPI

PEPPI

Informatiemanager

@Domih
Hey Domih, Het is al een tijdje stil. Hoe is het met je? Geen whiplash hoop ik.
Is er al zicht op een gerepareerde auto? Ofwel, is de schade goed te herstellen?

• Domih

Domih

Domih.

PEPPI schreef op maandag 24 oktober 2022 @ 22:31:
@Domih
Hey Domih, Het is al een tijdje stil. Hoe is het met je? Geen whiplash hoop ik.
Is er al zicht op een gerepareerde auto? Ofwel, is de schade goed te herstellen?
Hey! Thanks voor de goede zorgen. Heb wat last van mijn nek maar het valt mee.
Schade is geschat op €16.500,- morgen naar de schade expert voor een taxatie. Het gaat allemaal mega traag…

• Oekol
  • Registratie: September 2007
  • Nu online

Oekol

waka waka hey hey

Anderen ook opgevallen dat de tesla duurder is geworden om op directlease samen te klikken?

Onze leaseregeling is aangepast. 15% er bij, de auto's zijn nog harder gestegen in 1 maand tijd. Heb 30 dagen geleden een offerte bij elkaar geklikt voor een Y en dat zou 94 euro bijbetalen zijn in oude regeling. In nieuwe regeling geen eigen netto bijdrageb(met de oude offerte). De nieuwe offerte van vandaag 134 euro bijbetalen.... Het houdt nooit op... Niet vanzelf....

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

• Redondo1982
  • Laatst online: 16:06
Kan je gewoon naar een TS toerijden en alle auto’s daar bekijken? Of gaat het er anders aan toe? Dat is me nog niet helemaal duidelijk. Anders stap ik morgen even in de auto, want ben in de markt voor een Model X.

I don't have dreams, I have goals!!

• marowi
  • Niet online
Ja dat kan, best afspraak maken, dan heeft een advisor gegarandeerd tijd en kan hij eventueel een auto voor je klaarzetten voor proefrit.
Als dat niet kan, even bellen als je wil komen. En anders gewoon gaan ;P

• pimk
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 10:57
Redondo1982 schreef op woensdag 9 november 2022 @ 19:58:
Kan je gewoon naar een TS toerijden en alle auto’s daar bekijken? Of gaat het er anders aan toe? Dat is me nog niet helemaal duidelijk. Anders stap ik morgen even in de auto, want ben in de markt voor een Model X.
No offence (hopelijk) maar dit soort vragen snap ik nooit helemaal.
Gewoon een belletje is toch sneller, makkelijker en duidelijker?

• Redondo1982
pimk schreef op donderdag 10 november 2022 @ 15:29:
[...]

No offence (hopelijk) maar dit soort vragen snap ik nooit helemaal.
Gewoon een belletje is toch sneller, makkelijker en duidelijker?
Het was avond en ik wilde het gewoon al weten. Het kwam slechts in me op en het aankopen van een Tesla gaat nu eenmaal wat anders dan de reguliere weg bij de 'normale' dealer. Wilde gewoon goed voorbereid zijn, mijn tijd is kostbaar op het moment.

• Sander
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Redondo1982 schreef op donderdag 10 november 2022 @ 15:48:
[...]

Het was avond en ik wilde het gewoon al weten. Het kwam slechts in me op en het aankopen van een Tesla gaat nu eenmaal wat anders dan de reguliere weg bij de 'normale' dealer. Wilde gewoon goed voorbereid zijn, mijn tijd is kostbaar op het moment.
Utrecht had alleen Y en 3 staan in showroom paar weken terug dus zou zeker even bellen.

• Redondo1982
Sander schreef op donderdag 10 november 2022 @ 17:49:
[...]

Utrecht had alleen Y en 3 staan in showroom paar weken terug dus zou zeker even bellen.
Zoiets had ik al gelezen inderdaad. Daar komt mijn vraag ook vandaan. Sowieso even babbelen is geen probleem, maar het is wel fijn als je er even in kan zitten.

• ybos
Even voor de grap gekeken, alleen de plaid is nu te bestellen, dik 140K :P
Serieuze klap geld (voor wel een serieus vette en snelle auto)

• bottom line
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 16:01
Redondo1982 schreef op donderdag 10 november 2022 @ 19:32:
[...]

Zoiets had ik al gelezen inderdaad. Daar komt mijn vraag ook vandaan. Sowieso even babbelen is geen probleem, maar het is wel fijn als je er even in kan zitten.
Denk dat nog geen enkele showroom een nieuwe MX hebben, dus veel ga je er niet aan hebben op eens langs te gaan.
Want dan zou het enkel een oude zijn, en die zijn niet meer leverbaar/bestelbaar.

De nieuwe zijn ook nog niet echt leverbaar, dus veel verschil is er op zich nog niet :P

[Voor 8% gewijzigd door bottom line op 10-11-2022 20:22]

• Redondo1982
ybos schreef op donderdag 10 november 2022 @ 20:04:
Even voor de grap gekeken, alleen de plaid is nu te bestellen, dik 140K :P
Serieuze klap geld (voor wel een serieus vette en snelle auto)
Ja, behoorlijke prijs. Alleen ik heb de MX altijd al iets aparts gevonden en het moet bij mij wel snel zijn tegenwoordig. Dan is een Plaid wel echt next level. Filmpjes gezien dat ie 2,3 sec doet naar de 100, dat zijn echt bizarre tijden. Maar ook die futuristische binnenzijde (en ook buitenzijde) trekt m’n aandacht. Ik ben meer geïnteresseerd geraakt nadat ik in een MY had gezeten van iemand en dat we hebben zitten spelen met al die (te gekke) functies. Dat vond ik echt geweldig.

Echter dat instant vermogen trekt mij zeker het meest samen met de buitenzijde (zwart).

• Redondo1982
bottom line schreef op donderdag 10 november 2022 @ 20:21:
[...]

Denk dat nog geen enkele showroom een nieuwe MX hebben, dus veel ga je er niet aan hebben op eens langs te gaan.
Want dan zou het enkel een oude zijn, en die zijn niet meer leverbaar/bestelbaar.

De nieuwe zijn ook nog niet echt leverbaar, dus veel verschil is er op zich nog niet :P
Ja, dat maakt het niet makkelijker haha. Hopelijk hebben ze wel een nieuwe MS staan, zodat ik de binnenzijde even kan zien.

• ChillPascal

ChillPascal

In the end...

Heeft iemand ervaring met "Watch for Tesla" in combinatie met een multisim abbonement van KPN op je Apple Watch. Daarmee zou je in principe kunnen rijden zónder telefoon of pasje.

[Voor 6% gewijzigd door ChillPascal op 11-11-2022 15:48]

• ignatius
Heeft iemand met een Android telefoon toevallig al Android 13? Ik lees veel problemen met Android 13 en bluetooth waar je last van kan hebben met een Tesla. Ik heb een Samsung S22+ en mijn android 13 update staat klaar, maar ik twijfel of ik m al kan installeren

• Inspired
ChillPascal schreef op vrijdag 11 november 2022 @ 15:48:
Heeft iemand ervaring met "Watch for Tesla" in combinatie met een multisim abbonement van KPN op je Apple Watch. Daarmee zou je in principe kunnen rijden zónder telefoon of pasje.
Ik heb de app wel maar nog geen LTE Watch. Maar lijkt me gewoon dat het werkt.

• Pierz
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 16:21
ChillPascal schreef op vrijdag 11 november 2022 @ 15:48:
Maar werkt wel via LTE, voorzichtig zijn in parkeer kelders enzo. Geen bereik betekent geen toegang tot je auto.

• gtp
  • Registratie: November 2022
  • Laatst online: 20-03 17:16
Ik heb een model Y besteld met Advanced Autopilot, leverdatum 30 november, maar twijfel nu omdat er geen ultrasonic sensors in zitten die het parkeren makkelijker maken. Wat vinden jullie, zal ik wachten totdat er een software update is die Autopark en Park Assist weer mogelijk maakt, of dit gewoon accepteren?

• Card Nox
  • Registratie: Januari 2006
  • Nu online
@gtp, ik zou het accepteren. Die update komt vanzelf en tot die tijd rij je in een heerlijke auto.

• Inspired
gtp schreef op zondag 13 november 2022 @ 10:09:
Ik heb een model Y besteld met Advanced Autopilot, leverdatum 30 november, maar twijfel nu omdat er geen ultrasonic sensors in zitten die het parkeren makkelijker maken. Wat vinden jullie, zal ik wachten totdat er een software update is die Autopark en Park Assist weer mogelijk maakt, of dit gewoon accepteren?
Is het al zeker dat ze in de EU ook al zonder USS zijn dan? Vaak wil China/Berlijn nog wel eens wat achter lopen op US. Je kunt dus nog geluk hebben. Helemaal als je auto uit China komt.

Het is eigenlijk gek dat ze nu gewoon minder functionaliteit leveren maar goed. Tesla komt er gewoon mee weg. :)

[Voor 8% gewijzigd door Inspired op 13-11-2022 11:01]

• gtp
Inspired schreef op zondag 13 november 2022 @ 10:59:
[...]

Is het al zeker dat ze in de EU ook al zonder USS zijn dan? Vaak wil China/Berlijn nog wel eens wat achter lopen op US. Je kunt dus nog geluk hebben. Helemaal als je auto uit China komt.

Het is eigenlijk gek dat ze nu gewoon minder functionaliteit leveren maar goed. Tesla komt er gewoon mee weg. :)
Jazeker, ik kreeg een bericht in mijn Tesla account dat er geen USS op zitten, met de vraag of ik dat accepteer en doorwil met de levering. Voor alle M3 en MY geproduceerd vanaf 4 oktober geldt dat ze zonder USS komen, en zonder Autopark en Park Assist.

• TNJ
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 04-03 18:45

TNJ

Frugalite

[...]

Ook al heb je USS, deze zijn blijkbaar al uitgeschakeld. In deze clip testen ze zelf-parkeerfuncties van de Ioniq 5, de BMW i3 en de Model 3. Bij de timestamp gaat Gints (hier de cameraman) in de dooie hoek rechtsvoor om de sensor te blokkeren:
YouTube: Self-Parking Tesla Vision v Hyundai Ioniq 5 with remote parking v BM...

Als ze met de Occupancy Network nu de "lage snelheid=hoge resolutie" (Bijvoorbeeld kubussen van 30cm^3 naar 10cm^3) hebben, zouden ze statische vormen nauwkeurig kunnen bepalen en heel dichtbij kunnen komen. Bewegende objecten kunnen zoals in de clip nog altijd in de dooie hoek komen.

Nog een Mr. Obvious statement: Sowieso moet je huisdieren en kinderen altijd in de gaten houden rondom auto's.

• marowi
  • Niet online
[...]

Er zijn foto’s van MiC RWD’s in Portugal die geleverd worden zonder USS. Met oude camera’s.

Maar boeiend? De update voor USS is al uit en je ziet weer centimeters.

https://tesla-info.com/release/2022.40

• gtp
marowi schreef op zondag 13 november 2022 @ 15:43:
[...]

De update voor USS is al uit en je ziet weer centimeters.

Ik heb hier nog geen bewijs van gezien. Er zijn een paar nieuwe Tesla’s zonder USS die al 2022.40.4 geïnstalleerd hebben, hiermee zijn de afstanden tot voorwerpen niet zichtbaar.
Ik hoop echt dat er snel een software update komt met de parkeerfuncties die nu vervallen zijn.

https://teslamotorsclub.c...mon-not-available.285261/

• Inspired
TNJ schreef op zondag 13 november 2022 @ 15:33:
[...]

Ook al heb je USS, deze zijn blijkbaar al uitgeschakeld. In deze clip testen ze zelf-parkeerfuncties van de Ioniq 5, de BMW i3 en de Model 3. Bij de timestamp gaat Gints (hier de cameraman) in de dooie hoek rechtsvoor om de sensor te blokkeren:
YouTube: Self-Parking Tesla Vision v Hyundai Ioniq 5 with remote parking v BM...

Als ze met de Occupancy Network nu de "lage snelheid=hoge resolutie" (Bijvoorbeeld kubussen van 30cm^3 naar 10cm^3) hebben, zouden ze statische vormen nauwkeurig kunnen bepalen en heel dichtbij kunnen komen. Bewegende objecten kunnen zoals in de clip nog altijd in de dooie hoek komen.

Nog een Mr. Obvious statement: Sowieso moet je huisdieren en kinderen altijd in de gaten houden rondom auto's.
Lijkt me sterk dat ze USS al uitschakelen. Dan zou niemand autopark hebben. Ze testen in die video autopark toch? Dan moet je wel USS hebben toch?

• Inspired
marowi schreef op zondag 13 november 2022 @ 15:43:
[...]

Er zijn foto’s van MiC RWD’s in Portugal die geleverd worden zonder USS. Met oude camera’s.

Maar boeiend? De update voor USS is al uit en je ziet weer centimeters.

Bron? Dat je de cm’s weer ziet? Er staat bij die release dat het waarschijnlijk alleen bij FSD beta werkt. Heeft iedereen dat in de EU? Ook non-FSD rijders?

• gtp
Inspired schreef op zondag 13 november 2022 @ 18:43:
[...]

Lijkt me sterk dat ze USS al uitschakelen. Dan zou niemand autopark hebben. Ze testen in die video autopark toch? Dan moet je wel USS hebben toch?
In de auto’s die USS hebben blijft het gewoon werken zegt Tesla: Op dit moment zijn we niet van plan om de functionaliteit van ultrasoonsensoren uit ons bestaande wagenpark te verwijderen.
https://www.tesla.com/nl_...ransitioning-tesla-vision

• gtp
Andere vraag: waar hebben jullie je nieuwe Tesla verzekerd? Ik heb een offerte gekregen van EAS (European Automotive Services) die zeggen dat het belangrijk is dat bij eventuele schade de auto binnen het erkende herstelnetwerk van Tesla gerepareerd mag worden, maar dit is behoorlijk duur (komt bij ons op €230 per maand). Bij onze eigen verzekeringsmaatschappij waar we inboedel en opstalverzekering hebben is het rond de €140 per maand, maar dan moet je dus maar afwachten waar je je Tesla kunt laten repareren bij schadegevallen.

• RichieB
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 10:49
gtp schreef op zondag 13 november 2022 @ 20:02:
[...]
maar dan moet je dus maar afwachten waar je je Tesla kunt laten repareren bij schadegevallen.
Waarom moet je dat afwachten? Dat kan je ook vooraf navragen natuurlijk. Tesla levert gewoon onderdelen aan alle schadebedrijven. Als er iets stuk is aan de drivetrain kom je vanzelf bij Tesla uit om dat te laten herstellen. Ik zit zelf bij Interpolis met de verzekering.

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 14:57

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

De piektarieven bij de Tesla Superchargers gelden vanaf nu alleen nog maar van 16:00 tot 20:00 uur.

Dat slof sigaretten met de pak melk - D/T-regels
Open Source landkaart

• Damian
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12:57

Damian

Insane Obtrusion

Ieri ero quiete perché oggi sarò la tempesta

• ignatius
Nee, maar ik ben wel benieuwd. Misschien moet je de vraag ook in het Model 3/Y topic posten?

• Liegebeest
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 09:54
Alsof ze nog even een laatst afscheids-schot wilde geven... na de drie eerdere reparaties dit jaar, twee maanden voordat ze weg gaat: BMS_W035.

Jawel, de hoogspanning-accu geeft een fatale error. En omdat bij remote uitlezen lijkt dat het gaat om de verwarming van de accu en niet de accu zelf, is de reparatie niet gedekt door garantie. Nog eens €900 aftikken.

Ik ben zo klaar met dit ding.

Liege, liege, liegebeest!

• STIMPPYYY
Liegebeest schreef op woensdag 23 november 2022 @ 10:22:
Alsof ze nog even een laatst afscheids-schot wilde geven... na de drie eerdere reparaties dit jaar, twee maanden voordat ze weg gaat: BMS_W035.

Jawel, de hoogspanning-accu geeft een fatale error. En omdat bij remote uitlezen lijkt dat het gaat om de verwarming van de accu en niet de accu zelf, is de reparatie niet gedekt door garantie. Nog eens €900 aftikken.

Rijd je dit apparaat lease of op eigen kosten?

• Stef87
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 12:51
Liegebeest schreef op woensdag 23 november 2022 @ 10:22:

Is dit een S of een X..? De oude 3 gebruikt de aandrijflijn voor verwarmen, die valt ook onder garantie samen met de batterij. (Of is bijv. je koelsysteem defect? Valt iets buiten garantie te bedenken iig)

Ben benieuwd wat je moet laten doen. Succes

Citigo-E, Model 3 SR+ Daikin FTXM & 5kW Monoblock. Ex-Autotechnisch Specialist. www.GewoonDuurzaamAdvies.nl

• Liegebeest
STIMPPYYY schreef op woensdag 23 november 2022 @ 14:54:
[...]

Rijd je dit apparaat lease of op eigen kosten?
Financial lease, in eigendom van mijn BV. Dus niet op privé "eigen" kosten, maar wel voor mijn eigen bedrijf.

• Liegebeest
Stef87 schreef op woensdag 23 november 2022 @ 19:53:
[...]

Is dit een S of een X..? De oude 3 gebruikt de aandrijflijn voor verwarmen, die valt ook onder garantie samen met de batterij. (Of is bijv. je koelsysteem defect? Valt iets buiten garantie te bedenken iig)

Ben benieuwd wat je moet laten doen. Succes
Een S van bijna vijf jaar oud. Volgens Tesla zelf is het de verwarming van de accu. Dus niet die van de airco, maar voor het paraat houden van de hoogspanning accu.

• STIMPPYYY
Liegebeest schreef op woensdag 23 november 2022 @ 20:14:
[...]

Financial lease, in eigendom van mijn BV. Dus niet op privé "eigen" kosten, maar wel voor mijn eigen bedrijf.
Zuur man. Succes, nog even doorbijten dan ;)

• effect10
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 21-03 15:47
Ik ben in de markt voor een occasion model S of X met gratis laden. Oriënterende navraag bij een lease maatschappij geeft aan dat per februari 2023 het stopt met de mogelijkheid tot gratis laden voor alle Tesla modellen, is dit zo? Ik dacht dat het levenslang laden was?

• geerttttt
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 17:11

geerttttt

Manisch positief

Hallo allen, onder het kopje #DTV, ik heb een Tesla wall connector (Gen 2) gekocht via marktplaats. Is nu binnen, maar ik wil graag hem aan de muur hangen, maar ik mis de low profile muurbeugel.

Is er iemand die deze over heeft die ik kan overnemen? Het gaat om deze:

Oost west, 127.0.0.1 best!

• Smobbo
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 09:58
effect10 schreef op donderdag 24 november 2022 @ 17:50:
Ik ben in de markt voor een occasion model S of X met gratis laden. Oriënterende navraag bij een lease maatschappij geeft aan dat per februari 2023 het stopt met de mogelijkheid tot gratis laden voor alle Tesla modellen, is dit zo? Ik dacht dat het levenslang laden was?
Dat zou idd levenslang moeten zijn. Of je het jezelf aan moet doen om 1 van de oudste types S of X te kopen is wel een vraag. Daar zaten nog vrij veel kinderziektes in ;)

• Deveon
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
effect10 schreef op donderdag 24 november 2022 @ 17:50:
Wat ik begrepen heb is dat het voor de 2017 modellen nog wel te vinden is maar vanaf begin 2018 het niet meer overdraagbaar is naar de volgende eigenaar (eventueel leasemaatschappij).

• effect10
Smobbo schreef op donderdag 24 november 2022 @ 18:37:
[...]

Dat zou idd levenslang moeten zijn. Of je het jezelf aan moet doen om 1 van de oudste types S of X te kopen is wel een vraag. Daar zaten nog vrij veel kinderziektes in ;)
Dank voor je reactie. Ik zag een paar uit 2017 met gratis laden, hoopte dat de kinderziektes er dan al uit zijn.

• effect10
Deveon schreef op donderdag 24 november 2022 @ 18:46:
[...]

Wat ik begrepen heb is dat het voor de 2017 modellen nog wel te vinden is maar vanaf begin 2018 het niet meer overdraagbaar is naar de volgende eigenaar (eventueel leasemaatschappij).
Top, dank!

• marowi
  • Niet online
effect10 schreef op donderdag 24 november 2022 @ 18:47:
[...]

Dank voor je reactie. Ik zag een paar uit 2017 met gratis laden, hoopte dat de kinderziektes er dan al uit zijn.
Lees vooral even de posts van @Liegebeest over zijn S uit 2018 >:)

• effect10
Wauw, dat is wel drama idd. Als het kan wachten op de 2022 (plaid) versie dus?

• Liegebeest
effect10 schreef op donderdag 24 november 2022 @ 19:44:
Ha :D Nou, persoonlijk zeg ik "nooit meer een Tesla", maar doe vooral wat jouw voorkeur heeft. :)

Ik ga hierna voor iets totaal anders: een e-Up, of een Zoe. Betaalbaarder en bij bedrijven die bijna een eeuw aan ervaring hebben met het runnen van auto-onderhoud.

• Liegebeest
effect10 schreef op donderdag 24 november 2022 @ 18:47:
[...]

Hebben we het hier over tweedehands? Volgens mij was het gratis laden helemaal niet overdraagbaar. Mijn 2017 Model S heeft ook gratis super-chargen, maar dat geldt alleen voor de eerste eigenaar.

• Smobbo
effect10 schreef op donderdag 24 november 2022 @ 19:44:
Haha, tja je moet dan wel ff 100.000 euro extra uitgeven, maar dan heb je ook wat :+

• STIMPPYYY
Je moet je afvragen of je wel een model moet willen met gratis sucen. De kans is aanemelijk groter dat er vaker bij een suc mee is opgeladen wat niet ten goede komt van de levensduur van de accu. Tevens, wil je dan vaak bij een suc gaan laden? Lijkt mij niet handig gezien de levensduur van je accu die dan sneller degradeert. Dus dan kom je op situaties dat je iets vaker of misschien wel even vaak als de rest bij een suc staat. Die paart tientjes per jaar wil je dan besparen (waar hebben we het nu over, 200-500 euro)?

• Maasluip

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Het zijn sowieso modellen die nooit harder dan 120 kW hebben kunnen laden en vanwege degradatie en nerf komen ze waarschijnlijk niet meer boven de 100 kW en dat zakt al heel snel. En een stuk minder zuinig dan een moderne Tesla dus je moet vaker laden.

Dus ja, je kunt gratis superchargen, maar het kost je wel veel tijd.
Liegebeest schreef op donderdag 24 november 2022 @ 20:59:
[...]

Hebben we het hier over tweedehands? Volgens mij was het gratis laden helemaal niet overdraagbaar. Mijn 2017 Model S heeft ook gratis super-chargen, maar dat geldt alleen voor de eerste eigenaar.
Vanaf maart 2017 was het non-transferrable. Dus je moet auto van daarvoor hebben.

Open Source landkaart

• effect10
Duidelijk, dank! 100.000 euro is wel veel.....ik denk er nog over na

• Liegebeest
M'n eigen S staat nog bij de garage voor de reparatie aan de accu-verwarming. Gisteren op pad met de leen-auto van de garage en daar kreeg ik ook een schrik mee.

Naast het feit dat na 155k kilometer de accu echt niet meer zo lang meegaat als je zou hopen, merkte ik ook dat de laadpoort sores gaf. Dat is rot, wanneer je met 30% ergens staat en nog een lange rit moet gaan doen! De laadpoort bleef maar klagen dat de latch en/of de manual release niet meewerkten.

Onderweg naar huis dus maar even bij Tesla's eigen Super Charger proberen, maar A) daar gaf de laadpoort dezelfde alarmen, plus B] ik kwam er achter dat je bij de V3 SC helemaal niet meer terecht kan met de originele model S en X!

V1 SC had nog de Type 2 aansluiting, V2 heeft zowel CCS als Type 2, maar V3 heeft alleen nog maar CCS!

Ik heb de hele kofferbak van de leen-Tesla binnenstebuiten gehaald en gelukkig hadden ze ergens een koppelstuk achterin gegooid. Anders had ik dus ook niet bij de SCs kunnen laden die tussen mijn vertrek- en eindpunt lagen.

• RichieB
Je klaagt er nu over dat je een leen Model S meekrijgt die een CCS upgrade heeft gekregen maar dat je de adapter even moest zoeken? Tsjonge, Tesla kan niets meer goed doen bij jou.

• Smobbo
Liegebeest schreef op zaterdag 26 november 2022 @ 20:38:
M'n eigen S staat nog bij de garage voor de reparatie aan de accu-verwarming. Gisteren op pad met de leen-auto van de garage en daar kreeg ik ook een schrik mee.

Naast het feit dat na 155k kilometer de accu echt niet meer zo lang meegaat als je zou hopen, merkte ik ook dat de laadpoort sores gaf. Dat is rot, wanneer je met 30% ergens staat en nog een lange rit moet gaan doen! De laadpoort bleef maar klagen dat de latch en/of de manual release niet meewerkten.

Onderweg naar huis dus maar even bij Tesla's eigen Super Charger proberen, maar A) daar gaf de laadpoort dezelfde alarmen, plus B] ik kwam er achter dat je bij de V3 SC helemaal niet meer terecht kan met de originele model S en X!

V1 SC had nog de Type 2 aansluiting, V2 heeft zowel CCS als Type 2, maar V3 heeft alleen nog maar CCS!

Ik heb de hele kofferbak van de leen-Tesla binnenstebuiten gehaald en gelukkig hadden ze ergens een koppelstuk achterin gegooid. Anders had ik dus ook niet bij de SCs kunnen laden die tussen mijn vertrek- en eindpunt lagen.
Aaaaaah, wat een stresss!!! :+
Maar even serieus, ik zou idd zsm van je oude model s afscheid nemen en gewoon naar een ander merk overstappen. Je bent het vertrouwen gewoon compleet kwijt en daardoor is alles gelijk een gigantisch probleem. Dat lijkt me niet prettig, dus hop door naar iets anders!

• Maasluip

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

RichieB schreef op zondag 27 november 2022 @ 00:34:
Je klaagt er nu over dat je een leen Model S meekrijgt die geen CCS upgrade heeft gekregen
FTFY :Y)

Maar ja, dat moet je maar even weten dat je dan niet aan de V3's terecht kunt.

Open Source landkaart

• IceTeaGX
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 16:29
Maasluip schreef op maandag 28 november 2022 @ 09:08:
[...]

FTFY :Y)

Duidelijk wel, want het koppelstuk was aanwezig en werkte. De CCS upgrade zorgt ervoor dat het koppelstuk bruikbaar is. Het is niet dat er een CCS stekker in de auto gemonteerd wordt, daar is onvoldoende plaats voor.
(of heb ik het verkeerd begrepen?)

• RichieB
Maasluip schreef op maandag 28 november 2022 @ 09:08:
[...]

Dan had er ook geen koppelstuk in de auto gelegen. In een Model S zonder CCS upgrade worden V3 SUCs ook niet aangegeven in de navigatie, dus knap als je daar dan toch naar toe rijdt.

• STIMPPYYY
Wel vaag als je zelf een MS rijdt ook, maar goed je moet het wel weten. Dat zal voor het merendeel van de mensen niet gelden. Dus effe een berichte of iets van communicatie lijkt mij op z'n plaats. En plus spul gaf ook een foutmeldingen wat natuurlijk ook niet echt vertrouwen geeft.

• Kid Jansen
  • Registratie: Oktober 2005
  • Niet online
Maasluip schreef op donderdag 24 november 2022 @ 21:59:
Het zijn sowieso modellen die nooit harder dan 120 kW hebben kunnen laden en vanwege degradatie en nerf komen ze waarschijnlijk niet meer boven de 100 kW en dat zakt al heel snel.
Hangt van accupakket af. De 100D is niet generfd, ook niet als je heel veel supercharged (zit inmiddels denk ik wel op iets van 12 MWh), alle kleinere pakketten kregen wel nerf, in ieder geval tot bepaalde fabricagedatum. Had volgens mij met type accucellen te maken.

Die van mij is juist recentelijk sneller geworden. In begin was het max 120 kW (heb 'm sinds juli 2020), niet al te lang daarna werd het verhoogd naar 150 kW, maar laatst haalde ik op piek 167 kW bij SuC Eemnes bij Hilversum. Overigens enige keer dat ik 'm zo hoog gezien heb, hoogste daarvoor was 148 kW. Maar sta ook meestal bij V2s en daar kan je sowieso niet boven de 150 kW.

Inzakken onder de 100 kW laadstroom is meestal pas vanaf 52-57%.

• gtp
Wat hebben jullie betaald voor installatie van een laadpaal thuis? Is het het beste om een Tesla Wall Connector te nemen of maakt dat niet uit, andere laadpalen zijn ook goed? Wij hebben publieke laadpalen bij ons in de straat, maar het zou fijn zijn als we kunnen laden met onze zonnepanelen. Als ik de kosten bij Vandebron (waar wij elektriciteit afnemen) bereken komt het op €1745 voor laadpaal+ installatie, en dan nog €4,95 per maand voor online standaard service… best wel een investering als ik ook gewoon in de straat kan opladen.

• marowi
  • Niet online
Tesla Wall Connector kan niet load balancen. Maar hij is wel mooi slank.

Ik heb zelf 4 jaar een Wall Connector opgehangen op 20A zonder loadbalancing wat prima ging op 1x35A hoofdaansluiting.

Nu zelf een Zappi geplaatst. €1300 materiaal.

• Eddos
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 16:51
gtp schreef op woensdag 30 november 2022 @ 10:25:
Wat hebben jullie betaald voor installatie van een laadpaal thuis? Is het het beste om een Tesla Wall Connector te nemen of maakt dat niet uit, andere laadpalen zijn ook goed? Wij hebben publieke laadpalen bij ons in de straat, maar het zou fijn zijn als we kunnen laden met onze zonnepanelen. Als ik de kosten bij Vandebron (waar wij elektriciteit afnemen) bereken komt het op €1745 voor laadpaal+ installatie, en dan nog €4,95 per maand voor online standaard service… best wel een investering als ik ook gewoon in de straat kan opladen.
Kun je dan niet gewoon laden met de meegeleverde lader op een wandcontactdoos? Gaat (nogal wat) langzamer, maar wel een stuk minder nodig qua investering.

Model 3 rijder met een spook trekhaak:https://teslamotorsclub.com/tmc/threads/spook-trekhaken.166257/

• gtp
Eddos schreef op woensdag 30 november 2022 @ 12:44:
[...]

Kun je dan niet gewoon laden met de meegeleverde lader op een wandcontactdoos? Gaat (nogal wat) langzamer, maar wel een stuk minder nodig qua investering.
Daar zit ik ook aan te denken. Wij hebben al een 3 fase groepenkast (nieuwbouwhuis). Maar load balancing is dan nog wel nodig denk ik? Of gewoon een paar uur opladen als de zon schijnt en de wasmachine etc uitstaat.

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 17:10

Notna

Where are you?®

gtp schreef op woensdag 30 november 2022 @ 10:25:
1922 euro voor een 5m, Wallbox Plus met load balancer en gemonteerd op een paal / aansluiting in de meterkast. Geplaatst op 01-12-2021

Xbox Live ID:Notna8310

• STIMPPYYY
gtp schreef op woensdag 30 november 2022 @ 12:57:
[...]

Daar zit ik ook aan te denken. Wij hebben al een 3 fase groepenkast (nieuwbouwhuis). Maar load balancing is dan nog wel nodig denk ik? Of gewoon een paar uur opladen als de zon schijnt en de wasmachine etc uitstaat.
Zou echt geen scenario kennen waarbij dat nodig is.

Je laadt de auto standaard in dal-tarief op (dus rond de nachturen), dan is hij met 11kw vol binnen een paar uur. De momenten dat je echt in de knel komt (omdat je dus overdag moet laden) zet je de auto op wat minder Ampere.

• Eddos
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 16:51
STIMPPYYY schreef op woensdag 30 november 2022 @ 13:02:
[...]

Zou echt geen scenario kennen waarbij dat nodig is.

Je laadt de auto standaard in dal-tarief op (dus rond de nachturen), dan is hij met 11kw vol binnen een paar uur. De momenten dat je echt in de knel komt (omdat je dus overdag moet laden) zet je de auto op wat minder Ampere.
Zonder laadpaal doe je alleen niet echt opladen met 11kW (tenzij je voor zo'n lader gaat) maar eerder met ~2kW. Dus dan ben je gauw ~ 20 uur aan het laden.

Model 3 rijder met een spook trekhaak:https://teslamotorsclub.com/tmc/threads/spook-trekhaken.166257/

• GeeMoney
  • Laatst online: 17:33
Eddos schreef op woensdag 30 november 2022 @ 14:06:
[...]

Zonder laadpaal doe je alleen niet echt opladen met 11kW (tenzij je voor zo'n lader gaat) maar eerder met ~2kW. Dus dan ben je gauw ~ 20 uur aan het laden.
Hij doelt op het loadbalancing gedeelte.
Ik zou een Tesla Wall Charger gen 3 halen en een vriendelijke electricien zoeken. Dan ben je voor pak hem beet 800,- helemaal het mannetje.
Als je meterkast echt ver weg zit en door funderingen moet boren dan lopen de kosten op maar zo’n paal installeren kan je gewoon zelf. Ik heb alleen de meterkast altijd overgelaten aan een professional.

Loadbalancing is aardig maar bijna niet noodzakelijk als je een beetje handig nadenkt over je laadtijden.
Hier een behoorlijke elektrische installatie en geen loadbalancing.

[Voor 10% gewijzigd door GeeMoney op 30-11-2022 14:42]

• PEPPI

PEPPI

Informatiemanager

Precies wat @GeeMoney zegt, met de aanname dat jouw aansluiting al voor de zonnecollecoren naar drie fasen is verzwaard. Anders komt er waarschijnlijk nog een paar honderd bij.

• Liegebeest
RichieB schreef op zondag 27 november 2022 @ 00:34:
Je klaagt er nu over dat je een leen Model S meekrijgt die een CCS upgrade heeft gekregen maar dat je de adapter even moest zoeken? Tsjonge, Tesla kan niets meer goed doen bij jou.
Nou, eerlijk gezegd was het andersom: ik had een stokoude S mee, die niet meer mee kon doen met de nieuwe chargers.

Ik wist ik niet dat A) die adapters bestonden, B) in de kofferbak lagen en C) uberhaupt nodig waren. Ik schrok me dus rot toen ik met best weinig prik bij de tweede super charger ook al niet kon laden. Gecombineerd met een laadpoort die de hele tijd in de errors schoot.

En wat @Smobbo zegt: ik moet gewoon lekker naar een ander bedrijf gaan... en dat doe ik ook :D
RichieB schreef op maandag 28 november 2022 @ 13:49:
[...]

Dan had er ook geen koppelstuk in de auto gelegen. In een Model S zonder CCS upgrade worden V3 SUCs ook niet aangegeven in de navigatie, dus knap als je daar dan toch naar toe rijdt.
#TIL, weer wat geleerd! Dankjewel :)

[Voor 22% gewijzigd door Liegebeest op 30-11-2022 16:13]

• Jeroenneman
  • Laatst online: 09:18

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

Liegebeest schreef op woensdag 30 november 2022 @ 16:11:
[...]

Nou, eerlijk gezegd was het andersom: ik had een stokoude S mee, die niet meer mee kon doen met de nieuwe chargers.

Ik wist ik niet dat A) die adapters bestonden, B) in de kofferbak lagen en C) uberhaupt nodig waren. Ik schrok me dus rot toen ik met best weinig prik bij de tweede super charger ook al niet kon laden. Gecombineerd met een laadpoort die de hele tijd in de errors schoot.

En wat @Smobbo zegt: ik moet gewoon lekker naar een ander bedrijf gaan... en dat doe ik ook :D

[...]

#TIL, weer wat geleerd! Dankjewel :)
Je doet je username wel eer aan. Met een adapter kun je toch gewoon laden? Dit is gewoon user error.

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

• marowi
  • Niet online
Jeroenneman schreef op woensdag 30 november 2022 @ 16:15:
[...]

Je doet je username wel eer aan. Met een adapter kun je toch gewoon laden? Dit is gewoon user error.
Nee, dit is service assistant error die even had moet zeggen: dit is een oude Model S, je hebt de adapter in de kofferbak nodig voor de supercharger.

Pagina: 1 ... 39 ... 43 Laatste

Let op:
Of je wel of geen update hebt ontvangen hoeft niet meer hier in het topic. Dit verschijnsel zie je ook bij elke nieuwe iOS/Android/PS4/Xbox update.

Probleem hier is dat Tesla elke week wel een update uitbrengt, waardoor de vervuiling nog erger is. Als er een nieuwe update is, kan hij natuurlijk wel inhoudelijk besproken worden.

Voor vragen en opmerkingen over de Model 3, dan kan je naar dit topic: Het grote Tesla Model 3 topic

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee