Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GeeMoney
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 23:50
Notna schreef op woensdag 13 oktober 2021 @ 23:33:
[...]

Ook naar gekeken, maar die vonden we te krap voelen, met name in de hoogte achterin.

Mbt dimensies is de X groter aan de buitenkant dan de C4 GP, maar van binnen gevoelsmatig niet. En dat zou je niet zeggen, dus de verbazing was groot :+

Toch denk ik ook dat het kwam omdat de X als een druppel.loopt itt een rechte achterkant van de C4. Daarnaast nemen die 6de en 7de stoel gewoon heel veel ruimte in (ook neergeklapt) in de hoogte die je anders kan benutten door de 'klep' te verwijderen
Het is gevoelsmatig denk ik want de X is maar liefst 50cm langer en dik 20cm breder dan je C en ook nog eens helemaal vlak.
De 7-zits zou ik nooit kiezen al is het maar voor de veiligheid van de achterste rij, dan maar 2 auto’s als je 4 of meer kinderen hebt :+ .

De E-tron heeft al geen zeven zits versie en is kleiner dan de X dus daar ga je zeker niet een nog ruimtelijker gevoel aan over houden.

De X is de grootste EV die je kan rijden momenteel als je busjes niet meeneemt in je keuze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 21:57

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

GeeMoney schreef op woensdag 13 oktober 2021 @ 23:42:
[...]

Het is gevoelsmatig denk ik want de X is maar liefst 50cm langer en dik 20cm breder dan je C en ook nog eens helemaal vlak.
De 7-zits zou ik nooit kiezen al is het maar voor de veiligheid van de achterste rij, dan maar 2 auto’s als je 4 of meer kinderen hebt :+ .

De E-tron heeft al geen zeven zits versie en is kleiner dan de X dus daar ga je zeker niet een nog ruimtelijker gevoel aan over houden.

De X is de grootste EV die je kan rijden momenteel als je busjes niet meeneemt in je keuze.
Hey, ik heb de keuze wel al gemaakt, maar de baas wil graag 'het goedkopere alternatief' zien dus dan doen we dat :P

Xbox Live ID:Notna8310

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna

Notna

Where are you?®

Notna schreef op woensdag 13 oktober 2021 @ 23:44:
[...]

Hey, ik heb de keuze wel al gemaakt, maar de baas wil graag 'het goedkopere alternatief' zien dus dan doen we dat :P
Nou, zoals verwacht was de Audi nogal een deceptie; klein, plastic fantastic grill, niet bijzondere rijervaring... :N

Dus een pre-order gedaan voor een LR Model X, grijs met verder alles standaard (die 22" velgen vond ik niet heel mooi tov de 20" en al die extra auto pilot dingen heb ik nu nog echt niet nodig)

En aangezien je bijna tot de dag van levering kan annuleren, is het een no-brainer voor die 100 euro :)

Enige twijfelpunt waaroo ik nog zou annuleren is dat yoke stuur en dan met name het stukje RAW/toeter. Kijk dan je door musclememory vaak mis gaat grijpen in het begin aan de bovenkant van het stuur; ok. En dat de gear selector nu knoppen zijn of op je scherm; prima.

Maar die RAW plaatsing... Ik weet het nog niet. Hopen dat er een testmodel begin 2022 in NL is zodat we dat kunnen testen voor de auto definitief geleverd loopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaCoTa
  • Laatst online: 02-07 13:08
Notna schreef op donderdag 14 oktober 2021 @ 13:23:
[...]

Maar die RAW plaatsing... Ik weet het nog niet. Hopen dat er een testmodel begin 2022 in NL is zodat we dat kunnen testen voor de auto definitief geleverd loopt.
Is de yoke sowieso wel goedgekeurd door de EU/RDW? Kan best zijn dat dat U.S. only is vooralsnog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna

Notna

Where are you?®

DaCoTa schreef op donderdag 14 oktober 2021 @ 13:37:
[...]

Is de yoke sowieso wel goedgekeurd door de EU/RDW? Kan best zijn dat dat U.S. only is vooralsnog.
Ik vroeg daar naar bij de verkoper maar vooralsnog is het onbekend, hoewel de tekenen daar zijn dat het goedgekeurd gaat worden. Maar dat is nu nog steeds pure speculatie afaik.

Dat gezegd hebbende zou ik daar dus 0 moeite mee hebben. Ik zou liever het stuur hebben zoals dat nu is, maar daar is niet aan te komen. Tenzij ik mazzel heb op de 2dehands markt. Maar dan is het verschil tussen 2dehands en nieuw zo klein, dat ik liever voor nieuw ga. Of het moet heel raar lopen.

Edit; overigens lijkt het erop dat de RDW begin dit jaar al gezegd heeft dat het toegestaan is in NL

https://www.rtlnieuws.nl/...liegtuigstuur-mag-dat-rdw

Maar we gaan het zien

Iemand trouwens ervaringen met verzekeringen? Schijnt erg lastig te zijn. Ik heb nu Allianz gevonden die all risk voor ~120 euro de maand wil doen mits met een tracking systeem:

Let op! Heeft je auto een peilzender? Je hebt alleen dekking bij (poging tot) diefstal als de auto is beveiligd met een Mi01 Peilzender (CCV Klasse TV01 Terugvindsysteem).

Leuk en aardig, maar hoe doe je dat als je de auto nieuw geleverd krijgt? Op de gok verzekeren en hooen dat deze niet gestolen wordt tussen levering en plaatsing systeem?

Fbto is een kleine 162 euro all risk (met 8 schadevrije jaren) en verder krijg ik 0 op het rekest ?

[ Voor 65% gewijzigd door Notna op 14-10-2021 14:09 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaCoTa
Notna schreef op donderdag 14 oktober 2021 @ 13:58:
[...]
Iemand trouwens ervaringen met verzekeringen? Schijnt erg lastig te zijn. Ik heb nu Allianz gevonden die all risk voor ~120 euro de maand wil doen mits met een tracking systeem:
[...]
Probeer Centraal Beheer eens. Model Y is < €80/mnd all risk + inzittenden, met 13 schadevrije jaren. Geen tracker of andere dingen nodig, maar weet niet of ze andere eisen boven de 100k hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna

Notna

Where are you?®

Hmm, dat is balen. Levertijd voor de X is op de verkoopsite nu van mid 2022 naar eind 2022 gesprongen. Bij mijn eigen account heb ik, uiteraard, nog geen indicatie.

Hopen dat dit niet betekent dat ik die auto pas over 12 maanden zie :X Want dat gaat wel problematisch worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
  • Laatst online: 23:50
Notna schreef op zaterdag 16 oktober 2021 @ 08:07:
Hmm, dat is balen. Levertijd voor de X is op de verkoopsite nu van mid 2022 naar eind 2022 gesprongen. Bij mijn eigen account heb ik, uiteraard, nog geen indicatie.

Hopen dat dit niet betekent dat ik die auto pas over 12 maanden zie :X Want dat gaat wel problematisch worden.
Volgens mij ook laatst aangekondigd. Ook de Cybertruck en Roadster zijn wederom met ruim een jaar vertraagd. Zal ongetwijfeld door chip tekorten komen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Notna

Notna

Where are you?®

Meet your Model X, maar nu met het vernieuwde design.

https://player.vimeo.com/video/606728648?player_id=606728648

Vind de vernieuwingen best prima zoals ze hier worden getoond. Stuur zal wennen zijn, maar dat moet niet te ingewikkeld zijn.

Vandaag zijn ook de eerste Model X 6p LR autos geleverd aan klanten, blijkbaar worden mensen met een 7p order actief opgebeld om te vragen of ze naar 6p willen en zo nog een 2021 levering kunnen krijgen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gY822mP1J8LGxVUjh4_ilVzG25w=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/iPOlug1oZ0qddChuzDcxVCaj.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PjN52Nf77kfn8oo_f8wOGfbDmgg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/AwGPnCxKwwiBcFvAuQfPoZJO.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_Ebba5HV2P7x58Bi8lKprsrcFTI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Oiaa4g8Tay1xsDdZF7LhuY8M.jpg?f=fotoalbum_large

Aldus de verkoper kan ik, met een slag om de arm, alsnog verwachten dat mijn order rond medio 2022 wordt geleverd. Maar dan moet Covid en de chip tekorten geen roet in het eten gooien

[ Voor 9% gewijzigd door Notna op 17-10-2021 13:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FFW
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 27-06 06:40

FFW

Er is een verschil tussen minimalisme en cheap.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna

Notna

Where are you?®

FFW schreef op zondag 17 oktober 2021 @ 12:12:
Er is een verschil tussen minimalisme en cheap.
Hoewel eens met je uitspraak in het algemeen, ben ik benieuwd naar je stelling hier? Ik gok dat jij bedoelt dat je de revamp er cheap uit vindt zien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smobbo
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 02-07 15:23
De interieur refresh van de S en de X vind ik echt heel gaaf. Het scherm zit mooi op/in het dashboard en voor de liefhebbers heb je nog wel een displaytje midden voor je neus.
Nou ben ik ook fan van het model 3 interieur, dus dit sluit daar mooi op aan ;) !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RomeoJ
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online

RomeoJ

Matched: (.*)

Ik vind het interieur-refresh ook wel cool, alleen ik verwacht dat ik het yoke-stuur te onhandig ga vinden, maar misschien is dat gewoon een kwestie van wennen. Overigens vind ik het vorige interieur van de S en X nog steeds prima, zeker met carbon inleg.

@Notna heb je nu nog een optie om te kiezen voor tussen het yoke-stuur of een "gewoon" rond stuur als je een nieuwe Tesla bestelt?

You only need two tools in life: WD-40 and Duct-Tape, if it doesn't move and it should, use the WD-40. If it does move and it shouldn't, use the Tape.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OMX2000
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22:53

OMX2000

By any means necessary...

Smobbo schreef op maandag 18 oktober 2021 @ 07:21:
De interieur refresh van de S en de X vind ik echt heel gaaf. Het scherm zit mooi op/in het dashboard en voor de liefhebbers heb je nog wel een displaytje midden voor je neus.
Nou ben ik ook fan van het model 3 interieur, dus dit sluit daar mooi op aan ;) !
Zeker heel gaaf! Vind de iets traditionelere indeling vs die van de M3 en Y fijner. Alleen de de S/X gaan in leaseland nooit meer zo populair worden. Redelijk onbetaalbaar, wat ook wel terecht is. Maar wel jammer. Ik vind de MX is heel fijn rijden, maar hierna zal het eerder een Y worden.

Dè developers podcast in je moerstaal : CodeKlets Podcast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna

Notna

Where are you?®

RomeoJ schreef op maandag 18 oktober 2021 @ 07:37:
Ik vind het interieur-refresh ook wel cool, alleen ik verwacht dat ik het yoke-stuur te onhandig ga vinden, maar misschien is dat gewoon een kwestie van wennen. Overigens vind ik het vorige interieur van de S en X nog steeds prima, zeker met carbon inleg.

@Notna heb je nu nog een optie om te kiezen voor tussen het yoke-stuur of een "gewoon" rond stuur als je een nieuwe Tesla bestelt?
Nope, yoke is de enige keuze hierin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inspired
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 22:13
Zou van mij ook niet echt nodig zijn zo’n stuur maar ik denk dat je er binnen een dag aan gewend bent.

Tesla Model 3 | LR AWD | 2019 - Tesla Model Y | Performance | 2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RomeoJ
  • Niet online

RomeoJ

Inspired schreef op maandag 18 oktober 2021 @ 08:53:
Zou van mij ook niet echt nodig zijn zo’n stuur maar ik denk dat je er binnen een dag aan gewend bent.
Het stuur zelf is ook niet zozeer het probleem denk ik, maar die knoppen die op het stuur zitten lijken me wat vervelend te bedienen, bijvoorbeeld terwijl je alvast een bocht indraait en richtingaanwijzer wilt aanzetten.

You only need two tools in life: WD-40 and Duct-Tape, if it doesn't move and it should, use the WD-40. If it does move and it shouldn't, use the Tape.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RichieB
  • Laatst online: 23:48
Als Max het kan, kunnen wij het vast ook!

Panasonic WH-MDC09J3E5, Atlantic Explorer V4 270C, 57x PV 23115 Wp

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joosie200
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rTPUOdfPptaISav9CO4Mxz5JvBE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/bze2NympS3GlTEBSwCj2OekV.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IIrIziOTsqvTEFkZWAFq-N918CE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/OX3S448FpLEBW4kLvFQgndkx.jpg?f=fotoalbum_large

Hoe heet deze kleur? Dacht even dat deze Tesla gewrapt was maar na een kenteken heck staat het op groen geregistreerd. Wist niet dat die kleur te kiezen viel. Of is dit een limited edition?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dindr
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 05-02 19:57
Joosie200 schreef op woensdag 20 oktober 2021 @ 18:10:
[Afbeelding]

[Afbeelding]

Hoe heet deze kleur? Dacht even dat deze Tesla gewrapt was maar na een kenteken heck staat het op groen geregistreerd. Wist niet dat die kleur te kiezen viel. Of is dit een limited edition?
Naar mijn weten moet je kleurwijzigingen dmv wraps ook doorgeven aan de RDW.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eddos
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 18:58
[Afbeelding]

[Afbeelding]

Is een wrap. Wel netjes dat de kleurwijziging is doorgegeven. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joosie200
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Eddos schreef op woensdag 20 oktober 2021 @ 19:03:
[...]

Is een wrap. Wel netjes dat de kleurwijziging is doorgegeven. :)
Ik vind het wel een mooie legergroene wrap. Mooie matte kleur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna

Notna

Where are you?®

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Mooi zo een wrap :Y. Denk toch dat ik dit ook ga doen vlak na levering. Prijzen vallen mij enorm mee (een toko hier vlakbij (Zwaag) geeft aan dat een SUV/MPV wrap start vanaf 2200 EUR excl. Btw. En hoewel ik de door mij gekozen grijs best prima vind, is een wat lichtere matte grijs ook wel heel mooi :9

En het is net alsof je een case om je nieuwe telefoon doet; daar ben ik ook wel fan van :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RomeoJ
  • Niet online

RomeoJ

Notna schreef op woensdag 20 oktober 2021 @ 20:46:
[...]

Mooi zo een wrap :Y. Denk toch dat ik dit ook ga doen vlak na levering.
Een wrap staat wel enorm goed op de Model X, ik ben ook voorstander van bijvoorbeeld Satin Black:

Afbeeldingslocatie: https://static.wixstatic.com/media/cbfd16_56b8f7d6752847b6ad076a47f9b1469c~mv2.jpg/v1/fill/w_646,h_408,al_c,q_80,usm_0.66_1.00_0.01/DSC_0019_wm_JPG.webp

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• RichieB
Ik heb nu ook software 2021.36.5 binnen en kan nu dus via de charging_amps API call de laadsnelheid instellen. Omdat ik ook al DSMR-reader had draaien voor het uitlezen van mijn slimme meter heb ik meteen even een simpele Tesla loadbalancer geschreven. Lijkt prima te werken. Komend weekend ga ik mijn TWC op 24A zetten en kijken hoe de code zich dan houdt op mijn 3x25A aansluiting. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OMX2000

OMX2000

RichieB schreef op woensdag 20 oktober 2021 @ 23:41:
Ik heb nu ook software 2021.36.5 binnen en kan nu dus via de charging_amps API call de laadsnelheid instellen. Omdat ik ook al DSMR-reader had draaien voor het uitlezen van mijn slimme meter heb ik meteen even een simpele Tesla loadbalancer geschreven. Lijkt prima te werken. Komend weekend ga ik mijn TWC op 24A zetten en kijken hoe de code zich dan houdt op mijn 3x25A aansluiting. 8)
Dat is wel nice! Ik moet voor ons nog op te leveren nieuwbouwhuis een laadpunt laten installeren. En ik vond het al irritant dat je met Gen3 lader van Tesla nog geen mogelijkheid had om load balancing te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RichieB
OMX2000 schreef op woensdag 20 oktober 2021 @ 23:57:
[...]

Dat is wel nice! Ik moet voor ons nog op te leveren nieuwbouwhuis een laadpunt laten installeren. En ik vond het al irritant dat je met Gen3 lader van Tesla nog geen mogelijkheid had om load balancing te doen.
Deze oplossing is compleet onafhankelijk van het laadpunt omdat de Tesla zelf wordt afgeknepen. Erg elegant al zeg ik het zelf..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OMX2000

OMX2000

RichieB schreef op donderdag 21 oktober 2021 @ 00:15:
[...]

Deze oplossing is compleet onafhankelijk van het laadpunt omdat de Tesla zelf wordt afgeknepen. Erg elegant al zeg ik het zelf..
Smart! 😋

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dindr
Hebben jullie hier ook last van nu het best fris en zonnig is?

Autopilot meteen faulty. Zo veel over gelezen gisteravond dat Tesla hier niets mee kan.

Toch maar een afspraak gemaakt, ben benieuwd.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0rZlYPAUNh1k7GQys-6e2oh38EY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/e8kFwoB5Pu0ihDzOffDeyY49.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emnich
  • Registratie: November 2012
  • Niet online

emnich

kom je hier vaker?

Ik zag vandaag dat het tarief voor de supercharger bij Eemnes op 0.57 /kWh stond. Is het daar altijd zo duur of gaat Tesla prijsverhogingen door voeren?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Inspired
emnich schreef op zondag 24 oktober 2021 @ 19:04:
Ik zag vandaag dat het tarief voor de supercharger bij Eemnes op 0.57 /kWh stond. Is het daar altijd zo duur of gaat Tesla prijsverhogingen door voeren?
Dat is wel hoog. Is het ook echt afgeschreven? Die 57 cent?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luapper
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 02-07 12:21
dindr schreef op zondag 24 oktober 2021 @ 11:45:

Autopilot meteen faulty. Zo veel over gelezen gisteravond dat Tesla hier niets mee kan.

[Afbeelding]
Yep, heb hetzelfde. Al sinds dag 1 eigenlijk. Moet wel zeggen dat ik de zeer zelden (lees nooit) schoonmaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dindr
Luapper schreef op zondag 24 oktober 2021 @ 19:46:
[...]

Yep, heb hetzelfde. Al sinds dag 1 eigenlijk. Moet wel zeggen dat ik de zeer zelden (lees nooit) schoonmaak.
Jeetje, merk je dan dat het minder snel beslaat als je een tijdje je auto niet schoonmaakt? Ben toch wel benieuwd hoe dit zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emnich
  • Registratie: November 2012
  • Niet online

emnich

kom je hier vaker?

Inspired schreef op zondag 24 oktober 2021 @ 19:28:
[...]

Dat is wel hoog. Is het ook echt afgeschreven? Die 57 cent?
Ik heb een andere gekozen omdat ik het te duur vond :) ik ga er van uit dat de prijzen die ik op het scherm zie ook berekend gaan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• STIMPPYYY
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22:08
dindr schreef op zondag 24 oktober 2021 @ 11:45:

[Afbeelding]
Nog nooit last van gehad, dus echt geen AP beschikbaar? Wel regelmatig dat camera’s niet werken met dit weer, maar AP blijft dan gewoon werken.

Weet iemand trouwens of je ergens meldingen kan indienen over foutieve snelheden? Rijd vrijwel meteen een 80 weg op en die werd zo herkend, maar sinds de navi update is het 50 waardoor ik geen AP kan gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smobbo
STIMPPYYY schreef op maandag 25 oktober 2021 @ 08:01:
[...]

Nog nooit last van gehad, dus echt geen AP beschikbaar? Wel regelmatig dat camera’s niet werken met dit weer, maar AP blijft dan gewoon werken.

Weet iemand trouwens of je ergens meldingen kan indienen over foutieve snelheden? Rijd vrijwel meteen een 80 weg op en die werd zo herkend, maar sinds de navi update is het 50 waardoor ik geen AP kan gebruiken.
Hier in de omgeving is de helft van de 80 wegen sinds de 2021 navi update volgens tesla een 60 weg (was ook het probleem bij de teruggetrokken 2020 update destijds). Je kan lang op het auto icoontje drukken om een melding door te geven, maar daar wordt volgens mij niets centraal mee gedaan…

Overigens werkt acc nog wel gewoon, alleen Autopilot springt terug naar een lagere Max snelheid

[ Voor 5% gewijzigd door Smobbo op 25-10-2021 09:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inspired
Ze willen naar level 5 en dan dit soort basics niet voor elkaar. Ik rij weinig maar kom toch bijna elke keer wel situaties tegen waar het mis gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 21:47
Ik reed gisteren op een 80 weg bij Arnhem. Er stond een 30 bordje bij een tankstation. Auto had op AP meteen afgeremd. Gelukkig had ik hem gewoon op TACC staan op dat moment.
Ik kom het zelden tegen waar ik normaal rij. Eigenlijk is er maar 1 weg die altijd fout gaat, maar het zit toch wel een beetje in mijn achterhoofd blijkbaar., want ik zag dat bordje staan en wist meteen wat er zou gaan gebeuren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dindr
STIMPPYYY schreef op maandag 25 oktober 2021 @ 08:01:
[...]

AP werkt wel maar lane change werkt niet omdat de camera op de deurstijlen beslagen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna

Notna

Where are you?®

In de US is de prijs overigens verhoogd met 5000 USD. Ik heb deze prijsverhoging nog niet gezien hier in NL, maar dat zal binnenkort ook wel gaan gebeuren.

Verschil tussen de US en EU is afgezien van dat nog steeds absurd veel. De Model X start hier vanaf 109.990 EUR en in de US met 104995 USD ( 90.315 EUR)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RichieB
@Notna Heb je daarbij al rekening gehouden met de 21% BTW in Nederland? Prijzen in de USA worden altijd ex BTW vermeldt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna

Notna

Where are you?®

RichieB schreef op maandag 25 oktober 2021 @ 11:48:
@Notna Heb je daarbij al rekening gehouden met de 21% BTW in Nederland? Prijzen in de USA worden altijd ex BTW vermeldt.
Goede vraag, want ik kan niet zelf op de US site kijken omdat deze door Goe locking automatisch naar nl_NL gaat. Ik heb de prijs via het Tesla forum (teslamotorsclub.com) en weet dus niet of dat met of zonder BTW is.

Als de btw daar nog bovenop moet, is het een ander verhaal. Dan zit je op ongeveer dezelfde prijs als je in NL zit met de huidige koers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
Naja, de Sales Tax is per staat en per county verschillend. Ik heb ergens eens gelezen dat er 12000 verschillende zones zijn voor de Sales Tax (als in, 12000 plekken die elk een andere Sales Tax zouden kunnen hanteren als ze willen). Dat is ook de reden dat het nooit is opgenomen in de listed price.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inspired
Komt bij dat importkosten ook 10% is oid. Dus de marge voor Tesla zal niet veel groter zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deveon
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Notna schreef op maandag 25 oktober 2021 @ 11:51:
[...]

Goede vraag, want ik kan niet zelf op de US site kijken omdat deze door Goe locking automatisch naar nl_NL gaat. Ik heb de prijs via het Tesla forum (teslamotorsclub.com) en weet dus niet of dat met of zonder BTW is.

Als de btw daar nog bovenop moet, is het een ander verhaal. Dan zit je op ongeveer dezelfde prijs als je in NL zit met de huidige koers.
Via de site van Tesla kan ik ook de Amerikaanse prijzen gewoon zien. De Model X met 105k snap ik wel gezien de levering in september. Model 3 SR staat op 44k in juni (S LR ook). Ze kunnen gewoon niet aan de vraag voldoen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smobbo
Inspired schreef op maandag 25 oktober 2021 @ 09:19:
Ze willen naar level 5 en dan dit soort basics niet voor elkaar. Ik rij weinig maar kom toch bijna elke keer wel situaties tegen waar het mis gaat.
Ja, dat is best bizar.
Het is gewoon een fijne TACC en lane assist. Ik gebruik het vrijwel altijd en het werkt gewoon prettig.
Het is echter nog lang niet een zelfrijdend gebeuren. Ik ben blij dat ik 2 jaar geleden niet gekozen heb voor de toen 3700€(?) extra voor FSD ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna

Notna

Where are you?®

Deveon schreef op maandag 25 oktober 2021 @ 13:38:
[...]

Via de site van Tesla kan ik ook de Amerikaanse prijzen gewoon zien. De Model X met 105k snap ik wel gezien de levering in september. Model 3 SR staat op 44k in juni (S LR ook). Ze kunnen gewoon niet aan de vraag voldoen.
Ah, ik moest het selecteren in het menu idd; zelf de URL aanpassen doet een redirect :')

Maar dat is verder offtopic :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RocketKoen
  • Laatst online: 19:58
Hertz heeft net bekend gemaakt dat ze een order van 100k model 3s hebben geplaatst. En dat ze een grote marketing campagne gaan draaien om elektrische huurauto's te promoten.

Dat verklaart de lange wachttijden op nieuwe orders.

Edit: filmpje
YouTube: Plugged In :30

[ Voor 9% gewijzigd door RocketKoen op 25-10-2021 16:27 ]

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
Daar kunnen ze een compleet nieuwe fabriek voor bouwen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroenneman
  • Laatst online: 03-05-2024

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

Caelorum schreef op maandag 25 oktober 2021 @ 16:26:
Daar kunnen ze een compleet nieuwe fabriek voor bouwen..
Én ze zijn in de EU in september de bestverkochte auto (niet EV, auto).

Het lijkt alsof de rek er nog niet uit is qua groeipotentieel.

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RichieB
Smobbo schreef op maandag 25 oktober 2021 @ 13:49:
[...]

Ja, dat is best bizar.
Het is gewoon een fijne TACC en lane assist. Ik gebruik het vrijwel altijd en het werkt gewoon prettig.
Het is echter nog lang niet een zelfrijdend gebeuren.
In de EU heeft Tesla geen toestemming om de auto zelfstandig te laten rijden. Sommige zaken zoals het veranderen van rijstrook mogen alleen met een bevestiging van de bestuder, maar andere zaken mogen hier helemaal niet. In de USA is er meer toegestaan en is FSD al verder ontwikkeld. Gezien die situatie snap ik wel dat er eerst wordt ingezet om FSD in de USA zo goed mogelijk te laten werken. Dingen die in de EU dan nog moeten worden verbeterd komen dan niet op de eerste plaats.
Ik ben blij dat ik 2 jaar geleden niet gekozen heb voor de toen 3700€(?) extra voor FSD ;)
Het is inderdaad de vraag hoe lang het nog duurt voordat Tesla de volledige FSD mogelijkheden in de EU kan uitrollen. Het zal er toch niets mee te maken hebben dat de Europese merken eerst nog hun FSD systemen op hetzelfde niveau moeten krijgen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TNJ
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 27-05 17:32

TNJ

Frugalite

RocketKoen schreef op maandag 25 oktober 2021 @ 16:11:
Hertz heeft net bekend gemaakt dat ze een order van 100k model 3s hebben geplaatst. En dat ze een grote marketing campagne gaan draaien om elektrische huurauto's te promoten.

Dat verklaart de lange wachttijden op nieuwe orders.

Edit: filmpje
YouTube: Plugged In :30
En het aandeel is daardoor vandaag >10% hoger gesloten. :) $1024.86 en een 1Trillion $US market cap. :P

Zonder GigaTexas en GigaBerlin zou daardoor 1 van de 10 volgend jaar naar Hertz gaan. :P

[EDIT]Ff doublechecked: 12.81% hoger, bij 881,70 Euri en after market schommelt er nog eens 0.17% bovenop. *O*

[ Voor 6% gewijzigd door TNJ op 25-10-2021 22:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
  • Laatst online: 19:58
TNJ schreef op maandag 25 oktober 2021 @ 22:22:
[...]

En het aandeel is daardoor vandaag >10% hoger gesloten. :) $1024.86 en een 1Trillion $US market cap. :P

Zonder GigaTexas en GigaBerlin zou daardoor 1 van de 10 volgend jaar naar Hertz gaan. :P

[EDIT]Ff doublechecked: 12.81% hoger, bij 881,70 Euri en after market schommelt er nog eens 0.17% bovenop. *O*
Elon is door deze order van $4,2 miljard ongeveer $20 miljard rijker geworden.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bottom line
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 01-07 23:30
En zal de komende dagen / weken nog wel hoger komen te liggen.
Dit is fantastische reclame voor Tesla / EV rijden, als gewone mensen beseffen hoe simpel het wel kan zijn, het elektrisch rijden ( met een Tesla.)

En ondertussen maken klassieke fabrikanten tonnen spotjes om hun EV's aan te prijzen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tdn135
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
emnich schreef op zondag 24 oktober 2021 @ 19:04:
Ik heb 22 oktober nog in Eemnes geladen tegen € 0,24 per kWh. De auto gaf inderdaad een veel hoger bedrag aan dan wat daadwerkelijk is afgeschreven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
Die supercharger tarieven zijn sowieso vaag. Ik heb het overzicht van de afgelopen anderhalf jaar opgevraagd en een hoop supercharger sessies hadden uiteindelijk een duur van 0 min en een prijs van 0 Euro, ook al weet ik zeker dat bij die sessies echt wel wat energie de auto in is gegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dindr
Caelorum schreef op woensdag 27 oktober 2021 @ 15:22:
Die supercharger tarieven zijn sowieso vaag. Ik heb het overzicht van de afgelopen anderhalf jaar opgevraagd en een hoop supercharger sessies hadden uiteindelijk een duur van 0 min en een prijs van 0 Euro, ook al weet ik zeker dat bij die sessies echt wel wat energie de auto in is gegaan.
Inderdaad! Ik ben dit jaar van Slovenië naar Kroatië tot Italië gereden. Supercharger kosten ongeveer 200 euro voor de hele trip. Er is maar 80 euro daadwerkelijk afgeschreven. Snap er werkelijk waar niets van!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaCoTa
Heeft Italië nog steeds 0-tarief?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tdn135
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Caelorum schreef op woensdag 27 oktober 2021 @ 15:22:
Had je misschien een aantal kilometer gratis? Dit was zo bij mijn auto waarbij ik een referral van iemand had gehad.
DaCoTa schreef op donderdag 28 oktober 2021 @ 00:02:
Helaas niet meer. Volgens mij was het voor de zomervakantie aangepast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1302638

RichieB schreef op maandag 25 oktober 2021 @ 17:03:
[...]

Het is inderdaad de vraag hoe lang het nog duurt voordat Tesla de volledige FSD mogelijkheden in de EU kan uitrollen. Het zal er toch niets mee te maken hebben dat de Europese merken eerst nog hun FSD systemen op hetzelfde niveau moeten krijgen?
Het is meer het principiele punt dat Tesla niet mag experimenteren op burgers en dat gaat niet snel veranderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inspired
DaCoTa schreef op donderdag 28 oktober 2021 @ 00:02:
Vanaf 09/20 is Tesla ook een energieleverancier in Italie en moet je gewoon betalen bij de SuC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 02-07 11:50
Voor degene die geïnteresseerd zijn in wat momenteel kan / mag in de EU t.a.v. FSD (beta) is dit een hele interessante video:

Per EU land en per functionaliteit zal Tesla eerst een ontheffing moeten krijgen via de Nederlandse (en in andere landen equivalent) Experimenteer Wet, maar als je kijkt wat daarbij allemaal komt kijken... Tesla is in overleg met de verschillende autoriteiten in de EU en ik ben benieuwd hoe ze dat uiteindelijk gaan aanvliegen :)

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna

Notna

Where are you?®

Afbeeldingslocatie: https://i.redd.it/y18r3yzoe2w71.jpg

Nu al leuk voor 1 april :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inspired
Na drie jaar Sentry 24/7 aan ben je meer kwijt dan een goede beveiligingscamera maar goed. Fijn dat hij er blij mee is. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceTeaGX
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 02-07 14:58
Inspired schreef op donderdag 28 oktober 2021 @ 09:46:
Na drie jaar Sentry 24/7 aan ben je meer kwijt dan een goede beveiligingscamera maar goed. Fijn dat hij er blij mee is. :)
Een beetje nutteloze investering om alleen 3 jaar 24/7 sentry aan te hebben. Af en toe eens mee rijden lijkt me ook prettig.

Maar dat sentry gedeelte is toch wel een issue, blijkbaar moet heel het autopilot/AI systeem daarvoor op volle toeren draaien. Een RPi met wat camera's en storage heeft maar een paar wattjes nodig voor bewegingsdetectie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stef87
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 02-07 14:55
IceTeaGX schreef op donderdag 28 oktober 2021 @ 09:56:
[...]

Een beetje nutteloze investering om alleen 3 jaar 24/7 sentry aan te hebben. Af en toe eens mee rijden lijkt me ook prettig.

Maar dat sentry gedeelte is toch wel een issue, blijkbaar moet heel het autopilot/AI systeem daarvoor op volle toeren draaien. Een RPi met wat camera's en storage heeft maar een paar wattjes nodig voor bewegingsdetectie.
Het normale alarmsysteem werkt ook (gewoon) zonder sentry modus. Kost je dan ook maar weinig energie.

Sentry modus is wel erg handig af en toe! Ik heb de afgelopen jaren wel 6 keer gehad dat iemand halve bumper eraf heeft gereden of nep briefje achter de ruitenwisser had gedaan..

Ik ben dan nog iemand die juist wat verder weg wilt parkeren en niet vlakbij de ingang.

Verder selectieproces bestaat uit: Auto naast mij deuken of krassen op de randen van de deur? Is het een oude gedeukt barrel? Kinderstoelen op achterbank? Slecht in het vak geparkeerd? Moeten mensen hier regelmatig keren? Etc.

Misschien een beetje overdreven voor veel mensen, maar het helpt wel sinds ik dat doe. Nu dus met sentry modus aan :)

Gisteren nog gehad dat een bejaarde een klap op de “motor” kap gaf, om daarna een andere bejaarde het scherm binnen in de auto aan te wijzen… Geen schade gevonden gelukkig.

Model Y -P, Hyundai Inster, Daikin FTXM & 5kW Monoblock. Ex-Autotechnisch Specialist. www.GewoonDuurzaamAdvies.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Smobbo
Stef87 schreef op donderdag 28 oktober 2021 @ 10:52:
[...]

Het normale alarmsysteem werkt ook (gewoon) zonder sentry modus. Kost je dan ook maar weinig energie.

Sentry modus is wel erg handig af en toe! Ik heb de afgelopen jaren wel 6 keer gehad dat iemand halve bumper eraf heeft gereden of nep briefje achter de ruitenwisser had gedaan..

Ik ben dan nog iemand die juist wat verder weg wilt parkeren en niet vlakbij de ingang.

Verder selectieproces bestaat uit: Auto naast mij deuken of krassen op de randen van de deur? Is het een oude gedeukt barrel? Kinderstoelen op achterbank? Slecht in het vak geparkeerd? Moeten mensen hier regelmatig keren? Etc.

Misschien een beetje overdreven voor veel mensen, maar het helpt wel sinds ik dat doe. Nu dus met sentry modus aan :)

Gisteren nog gehad dat een bejaarde een klap op de “motor” kap gaf, om daarna een andere bejaarde het scherm binnen in de auto aan te wijzen… Geen schade gevonden gelukkig.
Wow! In welke regio woon/werk jij?
Ik heb nog geen een keer meegemaakt dat iemand schade aan mijn auto heeft toegebracht als die geparkeerd is *afkloppen!*. Sentry laat alleen langslopende mensen zien en een paar jaar geleden nog mensen die naar binnen loerden :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:12

CyBeRSPiN

sinds 2001

@Smobbo denk dat jij mazzel hebt gehad dan. Met 12 jaar leasen heb ik 4 schades gehad die zijn ontstaan terwijl ik geparkeerd stond:
-2x parkeerdeuk door iemand die lomp zn deur heeft geopend (beide keren dader onbekend)
-een graafmachine die al draaiende met zn achterkant een portier als een blikopener heeft bewerkt (is gelukkig netjes afgehandeld, was forse schade)
-iemand die bij het uitparkeren mn wielkast heeft geraakt, flink stuk lak eraf (dader onbekend)
Wel allemaal in de Randstad, maar niet op locaties waar het allemaal zo krap is met parkeren..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceTeaGX
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 02-07 14:58

Sentry modus is wel erg handig af en toe! ...
Het alarmsysteem en sentry zijn meer complementair dan concurrerend, dus is het wel handig dat bide werken.
Het heeft weinig nut dat we efficient elektrisch gaan rijden, maar dan op andere manieren de energie er door jagen. Het erge is dat bewegingsdetectie en opname veel zuiniger kan, maar blijkbaar wordt ook heel de AI stack geactiveerd hiervoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna

Notna

Where are you?®

Refresh Model X footage :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
tdn135 schreef op donderdag 28 oktober 2021 @ 05:56:
[...]
Had je misschien een aantal kilometer gratis? Dit was zo bij mijn auto waarbij ik een referral van iemand had gehad.
[...]
Het is een lease auto en er zijn tussendoor wel laadbeurten betaald. Het is echt random. Ik zit er verder niet mee, maar vreemd is het wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inspired
Caelorum schreef op donderdag 28 oktober 2021 @ 17:44:
[...]

Het is een lease auto en er zijn tussendoor wel laadbeurten betaald. Het is echt random. Ik zit er verder niet mee, maar vreemd is het wel.
Van mijn trip naar Spanje dit jaar zie ik ook maar de helft in de portal van Leaseplan. Alle SuC sessies in Spanje wel maar veel in Frankrijk/Duitsland niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stef87
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 02-07 14:55
Smobbo schreef op donderdag 28 oktober 2021 @ 10:55:
[...]

Wow! In welke regio woon/werk jij?
Ik heb nog geen een keer meegemaakt dat iemand schade aan mijn auto heeft toegebracht als die geparkeerd is *afkloppen!*. Sentry laat alleen langslopende mensen zien en een paar jaar geleden nog mensen die naar binnen loerden :+
Nooit in eigen gemeente (Eindhoven) meegemaakt. Wel tijdens bezoekjes in gewoon “normale” buurten, of bijv. op openbare parkeerplaatsen.

Pech?.. waarschijnlijk wel. Maar daarom erg blij met sentry mode dus :-)

[ Voor 4% gewijzigd door Stef87 op 28-10-2021 21:33 ]

Model Y -P, Hyundai Inster, Daikin FTXM & 5kW Monoblock. Ex-Autotechnisch Specialist. www.GewoonDuurzaamAdvies.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• STIMPPYYY
  • Laatst online: 22:08
[...]

Wat deed je met die sentry beelden. Doet de politie of verzekering daar iets mee?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• bartlauwers
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 02-07 04:33
Het is begonnen:
https://www.tesla.com/nl_NL/support/non-tesla-supercharging
Op 10 locaties in Nederland een pilot voor niet-Tesla's aan de superchargers via de Tesla-app.

M3SR+'19-Wit-Aero-TH-HW2.5-nonFSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroenneman

Jeroenneman

bartlauwers schreef op maandag 1 november 2021 @ 14:09:
Het is begonnen:
Op 10 locaties in Nederland een pilot voor niet-Tesla's aan de superchargers via de Tesla-app.
Is de kabel van een Supercharger lang genoeg voor elke elektrische auto?
Bepaalde Supercharger-locaties zijn mogelijk niet geschikt voor alle auto's. Blokkeer geen andere auto's door buiten het vak te parkeren als de kabel niet gemakkelijk op uw auto kan worden aangesloten

Derp. Dus zoek het zelf maar uit. Geheid dat er mensen gaan zijn die toch foutparkeren.

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bottom line
Elke wagen dus waar de laadpoort tussen het voorste en achterste wiel zit. Dus als je een Porsche, Audi of Jaguar ziet staan. Dan weet je dat er sowieso 2 plaatsen weg zijn..

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jeroenneman

Jeroenneman

bottom line schreef op maandag 1 november 2021 @ 14:22:
Elke wagen dus waar de laadpoort tussen het voorste en achterste wiel zit. Dus als je een Porsche, Audi of Jaguar ziet staan. Dan weet je dat er sowieso 2 plaatsen weg zijn..
Hopen dat ze dan ook een optie in de app bouwen om aan te geven dat een auto plekken blokkeert.
Dan zou je na x aantal reports de auto moeten kunnen blokkeren van het Supercharger netwerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deveon
  • Niet online
Wel netjes 57ct/kWh (Naarden) en 24ct met het membership van 12,99 per maand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaCoTa
bartlauwers schreef op maandag 1 november 2021 @ 14:09:
Het is begonnen:
Ah, interessant. Ik dacht dat de het alleen om bepaalde merken auto's zou gaan, maar het is dus opengesteld voor iedereen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inspired
Hadden ze beter twee weken eerder kunnen doen. Waren er meteen opstoppingen geweest ivm de vakanties. Afgelopen weekend was het flink druk hier bij de SuC. (Hengelo)

Vind dit uitermate slecht nieuws.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jeroenneman

Jeroenneman

Deveon schreef op maandag 1 november 2021 @ 14:37:
Wel netjes 57ct/kWh (Naarden) en 24ct met het membership van 12,99 per maand.
Een betere deal dan Fastned. Die vragen 11,99 voor 35ct/kWh.

Die ene euro heb je er dan zo uit, na één charging sessie al.

Even een halve laadbeurt (35kWh):
Tesla
Abonnement: 12,99
Laadkosten: 8,40

Fastned
Abonnement: 11,99
Laadkosten: 12,25

Loopt snel op als je meerdere keren per maand snellaad.

Hopelijk kan Tesla de getoonde opties voor niet-Tesla's afstemmen op de vraag.

10 stalls leeg: locatie tonen in app voor niet-Tesla's.
Minder dan 5 stalls beschikbaar: de optie om te laden bij deze locatie voor niet-Tesla's komt te vervallen.

[ Voor 19% gewijzigd door Jeroenneman op 01-11-2021 15:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inspired
Jeroenneman schreef op maandag 1 november 2021 @ 14:32:
[...]

Hopen dat ze dan ook een optie in de app bouwen om aan te geven dat een auto plekken blokkeert.
Dan zou je na x aantal reports de auto moeten kunnen blokkeren van het Supercharger netwerk.
Hoe wil je een auto blokkeren? Gaat via een account in de app. Dus na blokkade maak je weer een nieuw profiel aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inspired
Jeroenneman schreef op maandag 1 november 2021 @ 14:55:
[...]

..

Hopelijk kan Tesla de getoonde opties voor niet-Tesla's afstemmen op de vraag.

10 stalls leeg: locatie tonen in app voor niet-Tesla's.
Minder dan 5 stalls beschikbaar: de optie om te laden bij deze locatie voor niet-Tesla's komt te vervallen.
Dit gaan ze niet doen lijkt me. Ik had gehoopt op iets minder uitnodigende prijsstelling en opties voor non-Tesla's. :(

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:12

CyBeRSPiN

sinds 2001

Inspired schreef op maandag 1 november 2021 @ 15:06:
[...]

Hoe wil je een auto blokkeren? Gaat via een account in de app. Dus na blokkade maak je weer een nieuw profiel aan.
Elke auto heeft een uniek ID die via de CCS stekker wordt gecommuniceerd, ze zouden dus in theorie een blocklist kunnen maken. FastNed gebruikt dit CCS-ID om "AutoCharge" te laten werken, dat ie meteen bij inpluggen begint met laden.

[ Voor 12% gewijzigd door CyBeRSPiN op 01-11-2021 15:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inspired
CyBeRSPiN schreef op maandag 1 november 2021 @ 15:07:
[...]

Elke auto heeft een uniek ID die via de CCS stekker wordt gecommuniceerd, ze zouden dus in theorie een blocklist kunnen maken. FastNed gebruikt dit CCS-ID om "AutoCharge" te laten werken, dat ie meteen bij inpluggen begint met laden.
Gaat al wel heel arbeidsintensief worden. Ik zie dit niet zo snel gebeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deveon
  • Niet online
Inspired schreef op maandag 1 november 2021 @ 14:54:
Hadden ze beter twee weken eerder kunnen doen. Waren er meteen opstoppingen geweest ivm de vakanties. Afgelopen weekend was het flink druk hier bij de SuC. (Hengelo)

Vind dit uitermate slecht nieuws.
Het is jammer dat er gekozen is voor betalen per kWh en niet per minuut. Mijn eGolf vol laden duurt net zo lang als een Model X/S dus is de impact op beschikbaarheid veel groter. Overigens zie ik Hengelo nog niet beschikbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bottom line
Inspired schreef op maandag 1 november 2021 @ 15:07:
[...]

Dit gaan ze niet doen lijkt me. Ik had gehoopt op iets minder uitnodigende prijsstelling en opties voor non-Tesla's. :(
Ik op verschillende tarieven naargelang snelheid van het laden en afhankelijk van bezetting/SOC.
Stel je voor dat er nu EV meetings worden gehouden bij Tesla laadpalen. Dan sta je daar mooi als Tesla rijder. Want dat zijn de enige plaatsen waar je meerdere EV's kunt opladen.

Maarja, dit is een pilot :)
Dus ze gaan nu een marktonderzoek kunnen doen, om het correct te kunnen implementeren om het merk niet eronder te laten lijden.

[ Voor 5% gewijzigd door bottom line op 01-11-2021 15:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pimk
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 19-06 15:52
Inspired schreef op maandag 1 november 2021 @ 15:06:
[...]

Tuurlijk wel, de auto word herkend. Hoe weet Elon anders welke jouw Tesla is om de rekening op jouw account te boeken.
Als een auto continue dwarsligt, kunnen ze verladingen met die specifieke auto makkelijk voor een tijdsbestek blokkeren, bij wijze van penalty.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pimk
Inspired schreef op maandag 1 november 2021 @ 15:07:
[...]

Vast en zeker wel, Elon gaat er wel voor zorgen dat Tesla's voorkeursbehandeling krijgen. Zo niet, dan is de grootste USP om Tesla te gaan rijden weg...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inspired
bottom line schreef op maandag 1 november 2021 @ 15:10:
[...]

Ik op verschillende tarieven naargelang snelheid van het laden en afhankelijk van bezetting/SOC.
Stel je voor dat er nu EV meetings worden gehouden bij Tesla laadpalen. Dan sta je daar mooi als Tesla rijder. Want dat zijn de enige plaatsen waar je meerdere EV's kunt opladen.

Maarja, dit is een pilot :)
Dus ze gaan nu een marktonderzoek kunnen doen, om het correct te kunnen implementeren om het merk niet eronder te laten lijden.
Ja, een pilot in Nederland in een periode tussen twee vakanties waarschijnlijk. Waar de laadinfrastructuur ook al prima is. Ik geloof wel dat we hier weinig issues krijgen. Afgezien van v2 locaties al weet ik even niet of die er nu bij zitten. Denk het niet. In Frankrijk en Spanje is het echt heel anders. Als daar alles open gaat dan heb je in de zomervakantie meteen en probleem en lange wachtrijen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inspired
pimk schreef op maandag 1 november 2021 @ 15:12:
[...]

Vast en zeker wel, Elon gaat er wel voor zorgen dat Tesla's voorkeursbehandeling krijgen. Zo niet, dan is de grootste USP om Tesla te gaan rijden weg...
Hoe dan? Je ziet toch dat het nu niet zo is?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• redwing
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 22:31
Inspired schreef op maandag 1 november 2021 @ 15:14:
[...]

Dat is juist het hele idee van zo'n pilot. Ze gaan kijken of het met deze prijs Tesla meer oplevert dan ze verwachten te verliezen aan auto-verkopen. En afhankelijk van de uitkomst zullen ze deze prijs aanhouden of de prijs verhogen als ze het verder gaan uitrollen.

[removed]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pimk
[...]

Door, als er 10 vrije palen zijn, ze niet allemaal vrij te geven voor externe partijen.
Nu zie je hoeveel beschikbare palen er zijn voor je Tesla, als het account voor een ander merk is, kan men minder vrije palen weergeven en alleen laden dáár toestaan.

Dat het nu nog niet zo is geregeld in de app zal alles te maken hebben met het pilot zijn, ze gaan eerst kijken hoeveel vreemde merken komen laden, hoe lang, wat de issues zijn, etc.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• bottom line
[...]

Bwa.
Als Elon ervoor zorgt dat de kabels dezelfde lengte blijven, dan kan er al een groot deel van de concurrentie niet of continu ongemakkelijk laden :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deveon
  • Niet online
pimk schreef op maandag 1 november 2021 @ 15:12:
[...]

Tuurlijk wel, de auto word herkend. Hoe weet Elon anders welke jouw Tesla is om de rekening op jouw account te boeken.
Als een auto continue dwarsligt, kunnen ze verladingen met die specifieke auto makkelijk voor een tijdsbestek blokkeren, bij wijze van penalty.
Je kiest in de app bij welke paal je staat om vrij te geven, maar in de communicatie protocol kan de auto zeker wel herkend worden op basis van het MAC(?) adres en eventueel blokkeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deveon
  • Niet online
redwing schreef op maandag 1 november 2021 @ 15:16:
[...]

Dat is juist het hele idee van zo'n pilot. Ze gaan kijken of het met deze prijs Tesla meer oplevert dan ze verwachten te verliezen aan auto-verkopen. En afhankelijk van de uitkomst zullen ze deze prijs aanhouden of de prijs verhogen als ze het verder gaan uitrollen.
Volgens mij kunnen ze die conclusie onmogelijk trekken uit de pilot tenzij ze het nog tot eind 2023 zo houden en de Y in grote getallen hier geleverd moet worden.

Ik denk dat ze meer op zoek zijn wat het effect op de bezetting is en dat er per locatie gekozen gaat worden om beschikbaar te stellen voor derde. Daarmee houden ze ook een enorm slag om de arm om toch auto’s te blijven verkopen.
Zullen meer locaties worden opengesteld voor Niet-Tesla's?
We beginnen met een beperkt aantal locaties zodat we ervaring kunnen opdoen, de doorstroming bij de laders kunnen monitoren en feedback van gebruikers kunnen verzamelen voordat we meer locaties openstellen. Toekomstige locaties worden enkel geopend voor Niet-Tesla's als hier voldoende capaciteit voor is.

[ Voor 19% gewijzigd door Deveon op 01-11-2021 15:35 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Inspired
pimk schreef op maandag 1 november 2021 @ 15:16:
[...]

Door, als er 10 vrije palen zijn, ze niet allemaal vrij te geven voor externe partijen.
Nu zie je hoeveel beschikbare palen er zijn voor je Tesla, als het account voor een ander merk is, kan men minder vrije palen weergeven en alleen laden dáár toestaan.

Dat het nu nog niet zo is geregeld in de app zal alles te maken hebben met het pilot zijn, ze gaan eerst kijken hoeveel vreemde merken komen laden, hoe lang, wat de issues zijn, etc.
Maar je zult toch altijd minimaal twee moeten vrij geven lijkt me. Je kunt moeilijk ineens als het druk is reduceren tot nul. Beetje lullig als iemand daar met een non-Tesla aan komt met 10% SoC. We gaan het zien maar ik vind het geen goede ontwikkeling. Afgelopen jaar was het al druk genoeg in Frankrijk & Spanje bij de SuSs. Als aanbod van auto's ineens naar 2x/3x/4x gaat dan hoef je geen genie te zijn om in te zien dat het te druk gaat zijn.

[ Voor 10% gewijzigd door Inspired op 01-11-2021 15:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deveon
  • Niet online
Deveon schreef op maandag 1 november 2021 @ 15:10:
[...]
Overigens zie ik Hengelo nog niet beschikbaar.
Zelf zie ik er trouwens maar 3 van de 10. Zou dat afhankelijk zijn van je eigen locatie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inspired
Deveon schreef op maandag 1 november 2021 @ 15:32:
[...]

Zelf zie ik er trouwens maar 3 van de 10. Zou dat afhankelijk zijn van je eigen locatie?
Ja, die app is waardeloos. :) (Tenminste, die map functie.) Kijkt alleen in de buurt. Ik zie Hengelo wel. Maar zit daar nu ook. :) Ik zie ook alleen maar Hengelo trouwens. Ook geen Zwolle/Apeldoorn oid. Lekker handig plannen.

[ Voor 16% gewijzigd door Inspired op 01-11-2021 15:33 ]

Pagina: 1 ... 34 ... 65 Laatste

Let op:
Of je wel of geen update hebt ontvangen hoeft niet meer hier in het topic. Dit verschijnsel zie je ook bij elke nieuwe iOS/Android/PS4/Xbox update.

Probleem hier is dat Tesla elke week wel een update uitbrengt, waardoor de vervuiling nog erger is. Als er een nieuwe update is, kan hij natuurlijk wel inhoudelijk besproken worden.

Voor vragen en opmerkingen over de Model 3 en Y kan je terecht in dit topic: Het grote Tesla Model 3 & Y topic