Dus, enige tijd geleden mij hier al gemeld dat we in de markt zijn voor een Model X.
Vandaag er eindelijk aan toegekomen om er 1, lokaal, te kunnen proefrijden; een P90D uit 2017, 7 sits configuratie. Kwa interieur totaal niet onze smaak, maar er was geen andere manier om lokaal een Model X te kunnen proefrijden.
Enfin; eerste ervaring een een elektrische auto, dus een aantal dingen (die ik in de theorie wel wist, maar in de praktijk moest ervaren) waren wennen; regeneratief remmen , vermogen (

) KNOPJES VOOR ALLES!, Etc.
Al met al een hele prettige ervaring, hoewel de X wel klein aanvoelt tov mijn huidige Citroen C4 GP. Goed dat we de 7 zits config hebben gereden, want we weten meteen dat we dit niet willen om zo ook meer ruimte achterin te krijgen. Deze versie had ook nog de niet inklapbare, elektrisch verstelbare 2de rij en dat is ook compleet niet praktisch. Ergo; ik moet op zijn minst voor een model gaan vanaf Raven.
Maar dat is, 2de hands, best een uitdaging. De modellen die beschikbaar zijn, zijn wel de goede config, maar dan met een somber en lelijk interieur (smaak, I know). En aangezien je dan 90k+ uitgeeft, vind ik de stap naar nieuw bestellen dermate klein, dat dit nu serieus op de tafel ligt.
Maar dat heeft weer andere, mogelijke, uitdagingen; geen selecterpook, Yoke stuur, lange (onbekende) levertijd (onze huidige auto is op zijn laatste poten.) Geen fysieke RAW (touch based)
Een hoop om over na te denken dus; de config zoals wij die willen is ~114k en dat is geen droog brood
Morgen de etron Q55 bekijken bij Audi, gewoon om een vergelijk te hebben. Ben benieuwd
[
Voor 3% gewijzigd door
Notna op 13-10-2021 18:31
]