Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• Smobbo
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 21:32
Gophlin schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 08:55:
In de VS is er nu ook een Model Y Standard Range RWD beschikbaar gekomen voor $41990. En ze bieden nu op alle Model Y's ook de 7 zits optie aan voor $3000,-

[...]

Kan niet wachten tot ze in Berlijn ook uit de fabriek rollen (en hopelijk tegen een gunstige prijs) :P
4k meer dan de Model 3 SR+, zou mooi zijn als dat 1 op 1 vertaald naar het verschil in euro's.
Dan zou de Model Y SR voor 53k gaan :)

• annespruit1980
  • Registratie: april 2017
  • Laatst online: 17:47
Eddos schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 09:12:
[...]

Ben benieuwd, nooit in zo'n situatie geweest. Ik denk dat de meeste Tesla rijders dat ook niet snel zullen proberen. We proberen stall pairing al te mijden, laat staan laden op dezelfde paal. :P
Ja, de meeste. Maar dit is ook een vreemde situatie. Als alle wagens maar aan een kant konden staan was het duidelijk. En de meeste zullen ook aan de voorkant gaan staan. Maar ik wilde nu eens kijken of het echt aan de achterkant kon. En ja kon, volledig ingericht met stootbalken. Maar toen begon ik me dat dubbele laden dus af te vragen.

En wat als de hele voorkant vol is. Zou dan aan de achterkant geladen kunnen worden door iemand die b.v. net een Tesla heeft gekocht?

Kan me wel voorstellen dat het handig is als er niet elektrische auto's aan de voorkant de laadplekken blokkeren.

• ybos
  • Registratie: juni 2013
  • Laatst online: 19:23
Deveon schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 10:03:
[...]

Die bij Eemnes lijkt mij toch bijzonder onlogisch geplaatst. Het ligt wel langs de snelweg, maar niet bij een afslag. Ook vraag ik mij af wat ze van plan zijn in het Vondelpark in Amsterdam, zou dat een ondergrondse Urben Supercharger worden?
Komt bij de Van der Valk Witte Bergen, wel een afrit :Y

• Carman1971
  • Registratie: maart 2017
  • Laatst online: 31-05 00:18
jschoorl2 schreef op vrijdag 1 januari 2021 @ 09:47:
Tesla China heeft de prijzen voor de model Y flink naar beneden aangepast.

Zelf wil ik, particulier, een RWD aanschaffen. Wat is nu handig een reservering plaatsen, die ik later kan wijzigen of annuleren of toch wachten met plaatsing order? Hoe gaat Tesla met bestellingen, wijziging va configuratie om als de prijs wordt aangepast?

Ik ben ook benieuwd naar jullie speculaties voor de model Y prijs in Nederland, zodra deze vanuit Berlijn geleverd kan worden...
Die prijs kan je toch vinden in de configurator van Tesla Nederland ?
Goedkoopste versie in wit staat op 65 K

Maar voor deze prijs zal er tegen eind 2021 wel een hoop nieuwe EV's van andere merken ook beschikbaar zijn.

• DaCoTa
  • Registratie: april 2002
  • Laatst online: 18-06 11:55
Carman1971 schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 12:58:
[...]
Die prijs kan je toch vinden in de configurator van Tesla Nederland ?
Goedkoopste versie in wit staat op 65 K

Maar voor deze prijs zal er tegen eind 2021 wel een hoop nieuwe EV's van andere merken ook beschikbaar zijn.
Maar dat is dan een MiB toch?

• Uberprutser
  • Registratie: januari 2000
  • Laatst online: 21:52
Ik heb vorige week 2020.48.30.2 geïnstalleerd en deze heeft zichzelf gedowngrade zondag toen de auto wifi verbinding had terug naar 2020.48.30. Had met .2 problemen met Netflix (kon niet worden afgesloten dus moest resetten) en zeer hoog verbruik, 350 a 400Wh bij 100km/u. Hierdoor moest ik halverwege mijn rit aan de SC om thuis te halen ('s nachts, wel een leuke dame leren kennen die vriendelijk vroeg of ik wilde wachten tot zij klaar was met laden omdat ze het wat spannend vond om er alleen te staan...). Het hoge verbruik is nu gelukkig weer weg, alleen de auto valt niet meer in slaap en blijft geluid maken. Nog een tip wat ik kan doen voor ik Tesla ermee lastig ga vallen?

[Voor 7% gewijzigd door Uberprutser op 12-01-2021 07:30]

As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.

• annespruit1980
Uberprutser schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 07:28:
Ik heb vorige week 2020.48.30.2 geïnstalleerd en deze heeft zichzelf gedowngrade zondag toen de auto wifi verbinding had terug naar 2020.48.30. Had met .2 problemen met Netflix (kon niet worden afgesloten dus moest resetten) en zeer hoog verbruik, 350 a 400Wh bij 100km/u. Hierdoor moest ik halverwege mijn rit aan de SC om thuis te halen ('s nachts, wel een leuke dame leren kennen die vriendelijk vroeg of ik wilde wachten tot zij klaar was met laden omdat ze het wat spannend vond om er alleen te staan...). Het hoge verbruik is nu gelukkig weer weg, alleen de auto valt niet meer in slaap en blijft geluid maken. Nog een tip wat ik kan doen voor ik Tesla ermee lastig ga vallen?
Ah, nu begrijp ik waarom ik die update niet meer moest installeren.
De auto zat me al een paar weken te vragen om hem te installeren, maar vorige week was dat gezeur ineens weg. Daar ik geen ervaring had met updates die ik niet wil, dacht ik dat ik iets had gedaan waardoor dat weg ging. Maar die update hebben ze dus teruggetrokken.

Ik kan verder helaas niets zeggen wat te doen. Tesla bellen denk ik. Maar zoals ik al zei, ik ben een leek wat dat betreft.

• Uberprutser
17% drain sinds gisteren middag 1300 tot nu...
Tesla gaan 'm resetten op afstand.

As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.

• Caelorum
  • Registratie: april 2005
  • Laatst online: 00:32
@Uberprutser sowieso altijd een reboot proberen. Als dat niet werkt een shutdown in service menu (wel echt stil blijven zitten..)

• DS7
  • Registratie: november 2019
  • Laatst online: 00:35
Caelorum schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 08:34:
@Uberprutser sowieso altijd een reboot proberen. Als dat niet werkt een shutdown in service menu (wel echt stil blijven zitten..)
Shutdown is het beste door van buiten de auto met het raam open van buitenaf afsluiten en dan 10 min later terugkomen. Kun je in die 10 minuten wat nuttigs doen. ;)

• xileS
  • Registratie: maart 2003
  • Niet online
RomeoJ schreef op woensdag 1 juli 2020 @ 19:38:
[...]

Wat ik al vertelde, Allianz Direct is voor mij juist weer het goedkoopste.

Concreet voorbeeld:
Ik betaal nu 135 EUR p/m voor een Allrisk verzekering voor een Model X met cataloguswaarde van 141.000 EUR. Dat is echt wel heel wat anders dan de 290 EUR p/m die ik bij EAS Insurance betaalde.

Daarnaast kwam met die premiestijging ook nog de volgende annex op de clausules, dit zou betekenen dat als ik 1 niet-verhaalbare schade maak, mijn premie voor een jaar stijgt naar 377 EUR |:(

[...]
Zit ook al een tijdje te kijken voor een verzekering, maar merk dat erg weinig bedrijven een Tesla willen verzekeren met een hoge cataloguswaarde. Momenteel hebben wij de verzekering ook lopen via EAS Insurance voor ruim 3300 euro per jaar (er is ook verplicht een LoJack geïnstalleerd).. Ik begreep dat het maandelijks op te zeggen is.

Intussen bijna overal beetje gekeken die een stuk goedkoper zijn. Bv Carmeleon en Univé, maar als ik ze bel blijkt het toch weer niet mogelijk om bij ze te verzekeren. Allianz Direct heb ik ook even gekeken, daar kom ik ook al tegen de 250 euro per maand aan met 500 eigen risico. Iemand nog een tip? Bij veenstradejong lijkt het al een stuk goedkoper, maar ben benieuwd of zij het uiteindelijk accepteren..

• annespruit1980
xileS schreef op vrijdag 15 januari 2021 @ 18:42:
[...]

Zit ook al een tijdje te kijken voor een verzekering, maar merk dat erg weinig bedrijven een Tesla willen verzekeren met een hoge cataloguswaarde. Momenteel hebben wij de verzekering ook lopen via EAS Insurance voor ruim 3300 euro per jaar (er is ook verplicht een LoJack geïnstalleerd).. Ik begreep dat het maandelijks op te zeggen is.

Intussen bijna overal beetje gekeken die een stuk goedkoper zijn. Bv Carmeleon en Univé, maar als ik ze bel blijkt het toch weer niet mogelijk om bij ze te verzekeren. Allianz Direct heb ik ook even gekeken, daar kom ik ook al tegen de 250 euro per maand aan met 500 eigen risico. Iemand nog een tip? Bij veenstradejong lijkt het al een stuk goedkoper, maar ben benieuwd of zij het uiteindelijk accepteren..
ik zit nu zelf bij Centraal Beheer.
Betaal iets van 120 per maand, maar daar heb ik dan ook 3 auto's ( waaronder een S85 ) voor verzekerd.
Telsa All Risk, de rest WA plus ( of hoe dat ook heet ).
Mijn vorige tussenpersoon deed moeilijk, was heel duur ( kwam op iets van 2000 per jaar uit voor alleen de 6 jaar oude S85 ) en ik moest een alarm laten installeren ( die blijkt er trouwens al in te zitten ).
Toen ik melde dat ik dan de auto bij Centraal Beheer ging verzekeren ( kon die tussenpersoon niet doen om de een of andere reden ) kreeg ik nog wel de waarschuwing dat de auto alarm moest hebben ( waarschuwing door mijn huidige tussenpersoon, terwijl er heel duidelijk in de voorwaarde van CB staat dat het niet geldt voor auto's ouder dan 5 jaar ).

• xileS
  • Niet online
annespruit1980 schreef op zondag 17 januari 2021 @ 10:50:
[...]

ik zit nu zelf bij Centraal Beheer.
Betaal iets van 120 per maand, maar daar heb ik dan ook 3 auto's ( waaronder een S85 ) voor verzekerd.
Telsa All Risk, de rest WA plus ( of hoe dat ook heet ).
Mijn vorige tussenpersoon deed moeilijk, was heel duur ( kwam op iets van 2000 per jaar uit voor alleen de 6 jaar oude S85 ) en ik moest een alarm laten installeren ( die blijkt er trouwens al in te zitten ).
Toen ik melde dat ik dan de auto bij Centraal Beheer ging verzekeren ( kon die tussenpersoon niet doen om de een of andere reden ) kreeg ik nog wel de waarschuwing dat de auto alarm moest hebben ( waarschuwing door mijn huidige tussenpersoon, terwijl er heel duidelijk in de voorwaarde van CB staat dat het niet geldt voor auto's ouder dan 5 jaar ).
Heb ik zonet ook even gekeken (weet niet meer of ik daar eerder gekeken heb), maar komt met een eigen risico van 300 en wat andere opties erbij op € 238 per maand. Goedkoper dan EAS nog steeds, maar vind het nog steeds wel erg duur.

• PEPPI
  • Registratie: november 2000
  • Laatst online: 14:45

PEPPI

Informatiemanager

@xileS @annespruit1980
Ik heb (ook) een hoop gezeik met verzekeren gehad. Ik begon bij EAS met een hele mooie all-risk deal voor 1100 Euro per jaar. Voor de model S P85D en drie schadevrije jaren. (het was mijn tweede auto)
Die maatschappij stopte er toen helemaal mee en iedereen moest over. Volgens EAS was Allianz wel een goede en zo werd dat verzorgd. De premie werd wel 2900 per jaar met inmiddels 4 schadevrije jaren.
Na een jaar werd die premie doodleuk met 50% opgehoogd. Allianz, ik zou daar ver vandaan blijven....

Toen (2018) ben ik dus overgestapt op Centraal Beheer. Beperkt casco voor 180 per maand.
Heerlijk, niet meer dat jaarlijkse gezeik met het zoeken van een nieuwe verzekering. Ik ben tijdens EAS zelfs een keer door de politie aan de kant gezet voor onverzekerd rijden, omdat Allianz administratieve achterstand had.

Eind 2019 de P85D ingeruild voor een Model S long range performance. Terug naar all risk, geen probleem. Het enige nadeel is wel; als centraal beheer ruikt dat de auto op de zaak staat, dan ben je verplicht om hun 'zakelijke' producten af te nemen. Die zijn wel een stukje soberder dan de particuliere producten, zoals geen no claim bescherming. Ik zit nu op € 260 euro per maand incl. belasting.

Bij het zoeken viel mij steeds op dat je bij het opgeven van vermogen en cataloguswaarde al snel bij een sportwagen-verzekering uit komt. Die verzekeringen rekenen vervolgens de hoofdprijs als je jaarlijks meer dan 10k kilometers rijdt.

There's no place like 127.0.0.1

• xileS
  • Niet online
PEPPI schreef op zondag 17 januari 2021 @ 12:20:
@xileS @annespruit1980
Ik heb (ook) een hoop gezeik met verzekeren gehad. Ik begon bij EAS met een hele mooie all-risk deal voor 1100 Euro per jaar. Voor de model S P85D en drie schadevrije jaren. (het was mijn tweede auto)
Die maatschappij stopte er toen helemaal mee en iedereen moest over. Volgens EAS was Allianz wel een goede en zo werd dat verzorgd. De premie werd wel 2900 per jaar met inmiddels 4 schadevrije jaren.
Na een jaar werd die premie doodleuk met 50% opgehoogd. Allianz, ik zou daar ver vandaan blijven....

Toen (2018) ben ik dus overgestapt op Centraal Beheer. Beperkt casco voor 180 per maand.
Heerlijk, niet meer dat jaarlijkse gezeik met het zoeken van een nieuwe verzekering. Ik ben tijdens EAS zelfs een keer door de politie aan de kant gezet voor onverzekerd rijden, omdat Allianz administratieve achterstand had.

Eind 2019 de P85D ingeruild voor een Model S long range performance. Terug naar all risk, geen probleem. Het enige nadeel is wel; als centraal beheer ruikt dat de auto op de zaak staat, dan ben je verplicht om hun 'zakelijke' producten af te nemen. Die zijn wel een stukje soberder dan de particuliere producten, zoals geen no claim bescherming. Ik zit nu op € 260 euro per maand incl. belasting.

Bij het zoeken viel mij steeds op dat je bij het opgeven van vermogen en cataloguswaarde al snel bij een sportwagen-verzekering uit komt. Die verzekeringen rekenen vervolgens de hoofdprijs als je jaarlijks meer dan 10k kilometers rijdt.
Oh vreemd, hier zitten wij nog steeds bij EAS, heb niks gehoord dat ze ermee gingen stoppen. Heb EAS wel een keer gebeld om een vraag te stellen. Man, ik dacht dat ik verkeerd verbonden was. Werd gewoon met HALLO opgenomen (wellicht omdat ik net buiten kantoortijd belde). Maar met je €260 per maand zit je ook al boven de 3k per jaar, vind ik niet goedkoop. Het gaat hier trouwens wel om een auto die op zaak staat.

• Inspired
  • Registratie: november 2018
  • Laatst online: 23:34
Eerste Ytjes binnenkort op de weg hier? Zou leuk zijn.

https://www.tesmanian.com...y-model-y-to-china-europe

• PEPPI
  • Registratie: november 2000
  • Laatst online: 14:45

PEPPI

Informatiemanager

xileS schreef op zondag 17 januari 2021 @ 13:12:
[...]

Oh vreemd, hier zitten wij nog steeds bij EAS, heb niks gehoord dat ze ermee gingen stoppen. Heb EAS wel een keer gebeld om een vraag te stellen. Man, ik dacht dat ik verkeerd verbonden was. Werd gewoon met HALLO opgenomen (wellicht omdat ik net buiten kantoortijd belde). Maar met je €260 per maand zit je ook al boven de 3k per jaar, vind ik niet goedkoop. Het gaat hier trouwens wel om een auto die op zaak staat.
EAS is een tussenpersoon. Bij de eerste verzekering was het niet EAS die stopte, maar de verzekeringsmaatschappij die EAS voor mij geregeld had. Allianz had ik ook via EAS, daarna ben ik bij EAS (en Allianz) weg gegaan.

There's no place like 127.0.0.1

• NeoPhire
  • Registratie: juni 2005
  • Laatst online: 18-06 16:36
Zit zelf ook bij Centraal Beheer. Model 3 Long Range Dual Motor, 7 schadevrije jaren, all risk met 300 eigen risico, verzekerd voor 77,49 per maand.

Was ook veruit de goedkoopste die ik kon vinden in maart 2019, toen was deze auto net op de markt. Heel veel prijsverschillen tussen verzekeraars, tot het bizarre toe.

• Taro
  • Registratie: september 2000
  • Niet online

Taro

Moderator General Chat
Steeds meer berichten over een S & X refresh icm het tijdelijk sluiten van de productielijnen. En air suspension voor de Model 3 & Y. Heel benieuwd...

Edit: De titel van de video is wat misleidend.
Edit 2: Inmiddels is de titel weer aangepast incl. juiste thumbnail, stond eerst iets over een Model S Convertible.

[Voor 112% gewijzigd door Taro op 23-01-2021 18:40]

I'm not buying Bitcoin, I'm selling fiat | Tesla Model 3 Performance | 6340 Wp zonnepanelen

• Taro
  • Niet online

Taro

Moderator General Chat
Goed nieuws voor o.a. Tesla:

Biden administration promises an EV era, new world for the auto industry
https://www.cnet.com/road...portation-infrastructure/

I'm not buying Bitcoin, I'm selling fiat | Tesla Model 3 Performance | 6340 Wp zonnepanelen

• JohnW1
  • Registratie: oktober 2020
  • Laatst online: 16-06 14:23
Iemand een idee wat de kofferinhoud gaat worden van de Y?
Ik lees met de achterbank plat over aanzienlijk meer ruimte, grotere achterklep, grotere frunk, maar ik kan helaas nog niets vinden over de kofferinhoud voor een 5 zits Y.

[Voor 6% gewijzigd door JohnW1 op 24-01-2021 22:29]

• CyBeRSPiN
  • Registratie: februari 2001
  • Laatst online: 23:57

CyBeRSPiN

sinds 2001

JohnW1 schreef op zondag 24 januari 2021 @ 22:26:
Iemand een idee wat de kofferinhoud gaat worden van de Y?
Ik lees met de achterbank plat over aanzienlijk meer ruimte, grotere achterklep, grotere frunk, maar ik kan helaas nog niets vinden over de kofferinhoud voor een 5 zits Y.
Gaat worden? De Y rijdt al een hele tijd rond in o.a. de US ;)
https://www.tesmanian.com...nk-and-other-measurements

• JohnW1
Thanks!

Was me ervan bewust dat de Y al rond rijdt inderdaad, excuus:)

Ik ben me nog niet bewust van verwachte leverdatum in Nederland, heb je daar een idee bij?

• Taro
  • Niet online

Taro

Moderator General Chat
JohnW1 schreef op zondag 24 januari 2021 @ 22:37:
[...]
Ik ben me nog niet bewust van verwachte leverdatum in Nederland, heb je daar een idee bij?
Op de Tesla website staat: De productie begint naar verwachting begin 2021.

Daarnaast verwacht men dat de productie pas start als Tesla Berlin gereed is, dus daar is nog wel enige onzekerheid over. Ik zou rekening houden met Q2-Q3 2021.

• JohnW1
Taro schreef op zondag 24 januari 2021 @ 22:42:
[...]

Op de Tesla website staat: De productie begint naar verwachting begin 2021.

Daarnaast verwacht men dat de productie pas start als Tesla Berlin gereed is, dus daar is nog wel enige onzekerheid over. Ik zou rekening houden met Q2-Q3 2021.
Toch kijken om de Mach E te annuleren dan. Kofferbakruimte is nogal een issue en de Y heeft bijna 18% meer oppervlak ruimte. Morgen eens met de LM gaan bellen..

• Inspired
  • Registratie: november 2018
  • Laatst online: 23:34
Hij zal wellicht uit China komen eerst. Berlijn gaat nog wel ff wat tijd kosten.

• Taro
  • Niet online

Taro

Moderator General Chat
Ben wel benieuwd of ze die daadwerkelijk hierheen gaan verschepen of wachten.

[Voor 194% gewijzigd door Taro op 24-01-2021 23:22]

• Hertog_Martin
  • Registratie: juli 2002
  • Laatst online: 18-06 09:09
Taro schreef op zaterdag 23 januari 2021 @ 21:59:
Goed nieuws voor o.a. Tesla:

Biden administration promises an EV era, new world for the auto industry
https://www.cnet.com/road...portation-infrastructure/
Niet per se, kan ook inhouden dat de concurrentie in het zadel geholpen gaat worden. Opzich zou dat voor Musk z'n streven voor de wereld goed nieuws moeten zijn en voor de consument ook, maar voor Tesla als bedrijf is het nog maar zien waar Biden administratie mee komt.

Ik denk namelijk niet dat ze zeggen van laten we het bedrijf met voorsprong, van de rijkste persoon ter wereld, de hoofdrol hierin geven en een monopolie laten realiseren terwijl onze historische fabrikanten omvallen.

• DS7
Hertog_Martin schreef op maandag 25 januari 2021 @ 08:33:
[...]

Niet per se, kan ook inhouden dat de concurrentie in het zadel geholpen gaat worden. Opzich zou dat voor Musk z'n streven voor de wereld goed nieuws moeten zijn en voor de consument ook, maar voor Tesla als bedrijf is het nog maar zien waar Biden administratie mee komt.

Ik denk namelijk niet dat ze zeggen van laten we het bedrijf met voorsprong, van de rijkste persoon ter wereld, de hoofdrol hierin geven en een monopolie laten realiseren terwijl onze historische fabrikanten omvallen.
Volgens mij heeft Musk gedoneerd aan zijn campagne, dus ik denk dat hij gewoon mee mag praten. ;)

• Deveon
  • Registratie: december 2007
  • Niet online
De S en X hebben eindelijk hun refresh gekregen en helemaal niet-Tesla hebben ze zelfs de Nederlandse website al bijgewerkt.

https://tesla-cdn.thron.c...ly_Update_Deck_SMXBZX.pdf

3.9 KW ZO/ZW / Atlantic Explorer V4 / eGolf

• Jeroenneman
  • Laatst online: 15:43

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

Deveon schreef op woensdag 27 januari 2021 @ 22:29:
De S en X hebben eindelijk hun refresh gekregen en helemaal niet-Tesla hebben ze zelfs de Nederlandse website al bijgewerkt.

Gek stuurtje, vraag me af of dat een verbetering is. En de voorkant is héél lichtjes geretoucheerd. Niet zo'n grote veranderingen van buiten als ik dit zie.

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

• revolution-nl
  • Registratie: december 2011
  • Laatst online: 17-06 18:09

revolution-nl

B≡ TH≡ CHANG≡

Dat dashboard... just WOW!! :9~
Ik wil wel zo'n aftermarket stuurtje voor mijn 3 :*)

[Voor 7% gewijzigd door revolution-nl op 27-01-2021 22:42]

8555Wp solar | Tesla Model 3 SR+ | Skoda Citigo E iV | Mitsubishi SRK 35 ZS-WT | Gasloos

• Taro
  • Niet online

Taro

Moderator General Chat
Dat hebben ze lang en netjes verborgen kunnen houden. Ziet er intern beter uit, al twijfel ik over het Roadster stuur. Van buiten nog steeds wat lafjes, had gehoopt op een iets stoerder uiterlijk.

Maar dus toch de horizontale schermen zoals verwacht.

• Notna
  • Registratie: november 2002
  • Laatst online: 23:56

Notna

Where are you?®

Dat stuur is wel.... apart. Maar het dashboard is wel een verbetering imo. Wat voor informatie hebben ze nu verschoven van de middenconsole/display naar 'de stuurkant'

Voor de rest: :w

Ik dacht; laat ik mij eens melden in dit topic. Eind dit jaar (medio september) gaan we naar een nieuwe familieauto kijken en een Model X is toch wel aan het kriebelen (Long Range met de grotere velgen)

Sinds september 2020 is er een Tesla dealer geopend hier in Purmerend. Zodra de Covid perikelen achter de rug zijn eens kijken of we een testrit kunnen plannen. Iig de showroom even bezoeken; ik rijd nu een Citroen C4 GP en ben een bak ruimte gewend. In alle videos ziet een Model X er ook goed ruim uit, maar dat is toch iets dat je moet 'voelen'

Edit: ligt het aan mij of zijn de actieradius en de acceleratiesnelheid van de Model X ook aangepast tov 4 weken terug (dat ik voor het laatst keek)

[Voor 6% gewijzigd door Notna op 27-01-2021 22:46]

DIY Klus Topic + DIY gereedschapstopic || Xbox Live ID:Notna8310

• RocketKoen
  • Registratie: december 2001
  • Laatst online: 21:00
Naast Plaid is er ook een Plaid+ optie.
Vooral de range schiet van 628 naar 840+ km
Dat lijkt dus op een 135kWh accu

TheS4ndm4n#1919

• Sunri5e
  • Registratie: december 2003
  • Laatst online: 18-06 22:39
revolution-nl schreef op woensdag 27 januari 2021 @ 22:37:
[...]

Dat dashboard... just WOW!! :9~
Ik wil wel zo'n aftermarket stuurtje voor mijn 3 :*)
Het stuurtje ziet er anders uit. Maar is het niet gewoon een marketing tool? Ik pak nu best vaak tijdens het stuur aan de bovenkant vast. Dat zou nu dus niet meer kunnen. Dit lijkt mij dus een achteruitgang.

• RocketKoen
Sunri5e schreef op woensdag 27 januari 2021 @ 22:48:
[...]

Het stuurtje ziet er anders uit. Maar is het niet gewoon een marketing tool? Ik pak nu best vaak tijdens het stuur aan de bovenkant vast. Dat zou nu dus niet meer kunnen. Dit lijkt mij dus een achteruitgang.
Ik denk dat je met een auto die 1100pk heeft, het sowieso geen goed idee is om het stuur met 1 handje vast te houden.
Ter illustratie... Dat is ongeveer het vermogen waar Max Verstappen mee rond rijdt.

[Voor 8% gewijzigd door RocketKoen op 27-01-2021 22:52]

TheS4ndm4n#1919

• RomeoJ
  • Registratie: mei 2003
  • Niet online

RomeoJ

Matched: (.*)

Notna schreef op woensdag 27 januari 2021 @ 22:43:
[...]

Sinds september 2020 is er een Tesla dealer geopend hier in Purmerend. Zodra de Covid perikelen achter de rug zijn eens kijken of we een testrit kunnen plannen. Iig de showroom even bezoeken; ik rijd nu een Citroen C4 GP en ben een bak ruimte gewend. In alle videos ziet een Model X er ook goed ruim uit, maar dat is toch iets dat je moet 'voelen'
De Model X is echt wel een grote bak. Hij is breed (Amerikaans breed) en lang. De voorruit geeft juist dat gevoel van vrijheid en ruimte. Dit zal je misschien ook al wel voelen in je Citroen C4 GP waar je ook een panoramische voorruit hebt.

Mijn ervaring met de Model X in de afgelopen jaren is dat het qua parkeren in de steden echt een verschrikking kan zijn, zeker als je wat zuiniger bent op je auto (zoals /me). Verder niets meer dan lof over de auto, ik heb nog de "normale" luchtgeveerde variant, maar vanaf de Raven modellen is het onderstel en demping verbeterd. Die van mij is nogal stug geveerd, wat uiteraard best vreemd lijkt voor een SUV-achtig model.

Als je echt een grote laadruimte wilt: kies dan de 5-zits of de 7-zits variant. De 6-zits variant heeft wel de "captain" chairs achterin maar die kunnen niet neerklappen. Je laadvloer is dus maar beperkt. Ik heb zelf de 6-zits versie en heb er niet direct heel veel spijt van omdat ik een aanhangwagen heb voor de grotere zaken die vervoerd moeten worden.

You only need two tools in life: WD-40 and Duct-Tape, if it doesn't move and it should, use the WD-40. If it does move and it shouldn't, use the Tape.

• RomeoJ
  • Niet online

RomeoJ

RocketKoen schreef op woensdag 27 januari 2021 @ 22:51:
[...]

Ik denk dat je met een auto die 1100pk heeft, het sowieso geen goed idee is om het stuur met 1 handje vast te houden.
Ter illustratie... Dat is ongeveer het vermogen waar Max Verstappen mee rond rijdt.
Eens, maar toch… hoe vaak laat je in een bocht het stuur door je hand glijden tot de "rechtdoor" positie? Dat gaat met dit stuur echt wel wennen worden en ik zie ook in eerste instantie geen voordelen ten opzichte van een regulier rond (afgevlakt) stuur.

You only need two tools in life: WD-40 and Duct-Tape, if it doesn't move and it should, use the WD-40. If it does move and it shouldn't, use the Tape.

• Deveon
  • Niet online
RocketKoen schreef op woensdag 27 januari 2021 @ 22:46:
Naast Plaid is er ook een Plaid+ optie.
Vooral de range schiet van 628 naar 840+ km
Dat lijkt dus op een 135kWh accu
De normale Plaid is volgens mij gewoon de oude Performance. Enkel de Plaid is nu Plaid+.

@Notna Welkom, dit jaar komt ook de Model Y naar Europa. Die is ook erg ruim en wat vriendelijker geplaatst. De 7 zitter is wel wat behelpen dus zou ik pas bestellen als je ze bij Tesla kan bewonderen.

• Notna
  • Registratie: november 2002
  • Laatst online: 23:56

Notna

Where are you?®

RomeoJ schreef op woensdag 27 januari 2021 @ 22:57:
[...]

De Model X is echt wel een grote bak. Hij is breed (Amerikaans breed) en lang. De voorruit geeft juist dat gevoel van vrijheid en ruimte. Dit zal je misschien ook al wel voelen in je Citroen C4 GP waar je ook een panoramische voorruit hebt.

Mijn ervaring met de Model X in de afgelopen jaren is dat het qua parkeren in de steden echt een verschrikking kan zijn, zeker als je wat zuiniger bent op je auto (zoals /me). Verder niets meer dan lof over de auto, ik heb nog de "normale" luchtgeveerde variant, maar vanaf de Raven modellen is het onderstel en demping verbeterd. Die van mij is nogal stug geveerd, wat uiteraard best vreemd lijkt voor een SUV-achtig model.

Als je echt een grote laadruimte wilt: kies dan de 5-zits of de 7-zits variant. De 6-zits variant heeft wel de "captain" chairs achterin maar die kunnen niet neerklappen. Je laadvloer is dus maar beperkt. Ik heb zelf de 6-zits versie en heb er niet direct heel veel spijt van omdat ik een aanhangwagen heb voor de grotere zaken die vervoerd moeten worden.
De GP die ik nu heb is een 7 zitter en ik gebruik dat ad-nihil. Ik zie er de meerwaarde iig niet van bij een nieuwe auto om daarvoor te gaan. Het zou dus idd een 5 of 7 zitter worden; ik neig naar het eerste.

Then again; als je bijna 110k uitgeeft is die 3500 euro extra nou ook weer niet zo een ramp :X

Over een maand of 3 een testrit plannen; ben benieuwd
Deveon schreef op woensdag 27 januari 2021 @ 22:59:
[...]

De normale Plaid is volgens mij gewoon de oude Performance. Enkel de Plaid is nu Plaid+.

@Notna Welkom, dit jaar komt ook de Model Y naar Europa. Die is ook erg ruim en wat vriendelijker geplaatst. De 7 zitter is wel wat behelpen dus zou ik pas bestellen als je ze bij Tesla kan bewonderen.
Ik zou dat IRL moeten ervaren. Met die C4 ben ik heel wat gewend namelijk :P

Zoals hierboven aangegeven; een 7 zitter is geen must, ruimte wel (al dan niet met de banken plat)

En thanks oOo

[Voor 16% gewijzigd door Notna op 27-01-2021 23:04]

DIY Klus Topic + DIY gereedschapstopic || Xbox Live ID:Notna8310

• Sunri5e
RocketKoen schreef op woensdag 27 januari 2021 @ 22:51:
[...]

Dat klopt. Maar tijdens het rijden en inparkeren tijdens dagelijks gebruik ben je geen Max Verstappen die op een zsm manier rondjes op een circuit rijdt.

Het ziet er leuk uit maar zie meer nadelen als voordelen...

• Jeroenneman

Jeroenneman

Sunri5e schreef op woensdag 27 januari 2021 @ 22:48:
[...]

Ik zou verwachten dat de auto met dit stuur wordt afgekeurd in Europa. Hoe ga je zo je handen op 10 en 2 kunnen houden?

Wordt eerder 8 en 4 op deze manier...

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

• Sunri5e
Jeroenneman schreef op woensdag 27 januari 2021 @ 23:05:
[...]

Ik zou verwachten dat de auto met dit stuur wordt afgekeurd in Europa. Hoe ga je zo je handen op 10 en 2 kunnen houden?

Dat gaat idd niet. Dit gaat hem idd niet worden.

• bottom line
  • Registratie: december 2013
  • Laatst online: 00:10
Het zal ongetwijfeld wel de hit worden onder de familie reis auto's

• Jeroenneman

Jeroenneman

bottom line schreef op woensdag 27 januari 2021 @ 23:15:
Het zal ongetwijfeld wel de hit worden onder de familie reis auto's

[Afbeelding]
Leuk, maar was mij als kind niet goed bevallen qua wagenziekte. Mooiste wijziging in mijn ogen: eindelijk portier vakken in de voordeur. Was echt verbaasd dat ik die zo erg miste in een voor de rest zo vooruitstrevende auto.

• RocketKoen
Jeroenneman schreef op woensdag 27 januari 2021 @ 23:05:
[...]

De afgelopen 10 jaar leer je bij rijles al 3 en 9
En zie hier de Mercedes AMG One:
https://upload.wikimedia....nkfurt_%281Y7A3441%29.jpg
Of de Lotus Evija:
https://en.wikipedia.org/...:Lotus_Evija_interior.jpg

TheS4ndm4n#1919

• bottom line
Grappig die commotie over het stuur.
Niemand heeft ervaring met het rijden met zo'n stuur, maar iedereen doet het wel af als 'onmogelijk'.

Net hetzelfde als toen Tesla de Model S voor de eerste keer uitbracht.
Elektrisch rijden? Onmogelijk, wie doet dat nu als je in 6 minuten je tank kan volgooien met benzine?

Wil wel eens weten hoe dat rijd.

• RocketKoen
bottom line schreef op woensdag 27 januari 2021 @ 23:51:
Niemand heeft ervaring met het rijden met zo'n stuur, maar iedereen doet het wel af als 'onmogelijk'.

Elektrisch rijden? Onmogelijk, wie doet dat nu als je in 6 minuten je tank kan volgooien met benzine?

ik hok dat de stuuruitslag wordt beperkt tot 100 graden naar beide kanten. Net als in de F1. Je laat het stuur dan nooit los.

Wat ik mij meer afvraag. Waar zit de autopilot bediening en richting aanwijzer? Dit stuur heeft namelijk geen pookjes.

TheS4ndm4n#1919

• GeeMoney
  • Nu online
RocketKoen schreef op woensdag 27 januari 2021 @ 23:18:
[...]

Of de Lotus Evija:
Die lopen beiden door naar boven. Die bij Tesla niet.
Zal mij worst wezen maar wel blij dat het scherm achter het stuur is behouden.
Voor mijn gevoel is de Y nu wel gelijk wat jammer qua dashboard maar dat komt door de late introductie denk ik. Die moet nog uitkomen hier maar naast deze S en X lijkt hij gelijk een stuk ouder eigenlijk net als de 3.
Al is er nu wel een duidelijk verschil in “klasses” gezien de prijsstellingen ook.
Range valt tegen voor de X eerlijk gezegd. 0-100 is natuurlijk belachelijk snel al had ik dan liever 3,5 seconden gezien en 800km range :). Niets bekend over het (snel)laden?

• KelvinX
  • Registratie: december 2019
  • Niet online
bottom line schreef op woensdag 27 januari 2021 @ 23:51:

Zo moeilijk is het niet om je te bedenken dat een vierkant hoekig stuur niet lekker hoeft te rijden. Dat hoef je echt niet te proberen, dat kan je je gewoon voorstellen. Dan ben je niet meteen conservatief, de vergelijking met toen elektrisch rijden uitkwam gaat een beetje mank.

[Voor 22% gewijzigd door KelvinX op 28-01-2021 06:29]

• bottom line
KelvinX schreef op donderdag 28 januari 2021 @ 06:23:
[...]

Zo moeilijk is het niet om je te bedenken dat een vierkant hoekig stuur niet lekker hoeft te rijden. Dat hoef je echt niet te proberen, dat kan je je gewoon voorstellen. Dan ben je niet meteen conservatief, de vergelijking met toen elektrisch rijden uitkwam gaat een beetje mank.
Cybertruck heeft ook zo'n vierkant stuur.
Daar heb ik niemand over weten klagen (wel over auto in zijn geheel, maar over het stuur viel niemand)

De roadster heeft net hetzelfde stuur.

Het is legaal blijkbaar, anders zouden ze niet zoveel moeite doen om pinkers, ruitenwissers en licht te integreren op het stuur.

• KelvinX
  • Niet online
bottom line schreef op donderdag 28 januari 2021 @ 07:19:
[...]

Daar heb ik niemand over weten klagen (wel over auto in zijn geheel, maar over het stuur viel niemand)

Het is legaal blijkbaar, anders zouden ze niet zoveel moeite doen om pinkers, ruitenwissers en licht te integreren op het stuur.
De regels tussen de EU en de US zijn wel significant anders. Zie ook de discussie over wat AutoPilot kan enzo. Maar een stuur hoeft niet per se rond te zijn.

Maar goed dat was je punt niet. Je punt was dat je er blijkbaar niet over mag vallen zonder het te hebben geprobeerd en dat is natuurlijk een beetje raar.

• bottom line
KelvinX schreef op donderdag 28 januari 2021 @ 07:28:
[...]

De regels tussen de EU en de US zijn wel significant anders. Zie ook de discussie over wat AutoPilot kan enzo. Maar een stuur hoeft niet per se rond te zijn.

Maar goed dat was je punt niet. Je punt was dat je er blijkbaar niet over mag vallen zonder het te hebben geprobeerd en dat is natuurlijk een beetje raar.
Punt is dat je niet kan zeggen dat het onmogelijk/onrealistisch is, zonder het hebben geprobeerd.

Praten erover mag je zoveel doen als je wilt.

• Uberprutser
Ik ben wel benieuwd naar hoe de besturing dan is. Over het centrale scherm (en geen klokken voor je neus) ging ook de halve wereld van over hun nek en nu hoor je er niemand meer over. Ik wil het wel proberen in elk geval, alhoewel ik ook zeer te spreken ben over het stuur in de M3.

• GeeMoney
  • Nu online
Ik ben vooral benieuwd naar het materiaalgebruik, de kwaliteit en de look & feel voor die wederom een goede 120k. Die snelheden zijn leuk maar ik heb liever betere kwaliteit en een luxer gevoel dan een halve seconde sneller naar de 100.
En bedoelen ze met actieve ruisonderdrukking noise-canceling ?
Ook een manier natuurlijk om geluid van buiten te weren maar ik had liever dan gelaagd glas gezien met knappere isolatie.
Ik ga zeker een proefrit maken in de X als die mogelijkheid er is. Qua buitenkant lijkt er weinig veranderd, ik hoop toch wel dat die Falcon Doors echt beter zijn geworden en oa niet meer zorgen voor een waterplens binnen.

[Voor 20% gewijzigd door GeeMoney op 28-01-2021 08:18]

• Deveon
  • Niet online
bottom line schreef op donderdag 28 januari 2021 @ 07:19:
[...]

Bij de Model 3 werd ook gesproken van een “spaceship” stuur. Dat is er toen nooit gekomen maar lijkt deze wel een evolutie van te zijn.

Helaas geen trekhaak op de S, anders had ik hem misschien wel besteld (met al die WSB winsten uiteraard) 8)

• Jeroenneman

Jeroenneman

RocketKoen schreef op woensdag 27 januari 2021 @ 23:18:
[...]

Of de Lotus Evija:
Je linkt nu twee auto's die allebei een ander soort stuur hebben dan de nieuwe S. Deze sturen lopen door aan de bovenkant. Bij de nieuwe S lijkt het alsof je links en rechts gewoon losse pookjes hebt.

Ik zie 3 en 9 trouwens ook niet echt comfortabel gebeuren met dat nieuwe stuur, en zoals iemand hiervoor al zei: hoevaak laat je het stuur rustig door je handen terugdraaien na een haakse bocht?

• KelvinX
  • Niet online
bottom line schreef op donderdag 28 januari 2021 @ 07:31:
[...]

Punt is dat je niet kan zeggen dat het onmogelijk/onrealistisch is, zonder het hebben geprobeerd.

Tuurlijk kan dat wel. Ik hoef ook geen deegroller in mijn poepgaatje te stoppen om te weten dat ik er niet van hou.

• bottom line
Jeroenneman schreef op donderdag 28 januari 2021 @ 08:04:
[...]

Je linkt nu twee auto's die allebei een ander soort stuur hebben dan de nieuwe S. Deze sturen lopen door aan de bovenkant. Bij de nieuwe S lijkt het alsof je links en rechts gewoon losse pookjes hebt.

Ik zie 3 en 9 trouwens ook niet echt comfortabel gebeuren met dat nieuwe stuur, en zoals iemand hiervoor al zei: hoevaak laat je het stuur rustig door je handen terugdraaien na een haakse bocht?
@KelvinX
Wees gerust.
Tesla heeft als optie nog steeds het oude stuur.

• RomeoJ
  • Niet online

RomeoJ

bottom line schreef op donderdag 28 januari 2021 @ 08:07:
[...]

@KelvinX
Wees gerust.
[Afbeelding]
Gaaf. Dit ziet er al een stuk praktischer uit. Mooi interieur zo! Interieur in zwart-zwart carbon zou wederom mijn favoriet zijn :D

• Jeroenneman

Jeroenneman

bottom line schreef op donderdag 28 januari 2021 @ 08:07:
[...]

@KelvinX
Wees gerust.
[Afbeelding]
Waar haal je die extra plaatjes vandaan? Deze stonden volgens mij niet in de pdf die gedeeld is?

Wel fijn dat er ook nog een ergonomisch stuur te krijgen is. Futuristisch design is leuk, maar meestal ook een stap terug in gebruiksgemak.

• bottom line
Jeroenneman schreef op donderdag 28 januari 2021 @ 08:11:
[...]

Waar haal je die extra plaatjes vandaan? Deze stonden volgens mij niet in de pdf die gedeeld is?

Wel fijn dat er ook nog een ergonomisch stuur te krijgen is. Futuristisch design is leuk, maar meestal ook een stap terug in gebruiksgemak.
Nope. Maar staan wel verborgen op website van Tesla

@RomeoJ
Deze kleur combo is beter lijkt me :P

[Voor 34% gewijzigd door bottom line op 28-01-2021 08:17]

• Tjenok
  • Registratie: februari 2014
  • Laatst online: 17-06 17:41
Waar ik vooral benieuwd naar ben is of hij in Europa nu eindelijk een CCS aansluiting krijgt. Zo toch raar zijn als de S/X nog steeds achterblijven bij de 3/Y op het gebied van snelladen.

• RomeoJ
  • Niet online

RomeoJ

Tjenok schreef op donderdag 28 januari 2021 @ 08:33:
Waar ik vooral benieuwd naar ben is of hij in Europa nu eindelijk een CCS aansluiting krijgt. Zo toch raar zijn als de S/X nog steeds achterblijven bij de 3/Y op het gebied van snelladen.
Native CCS al in de auto bedoel je? Want CCS is ook gewoon bij de S/X mogelijk. Nu enkel wel met een adapter/hulpstuk om van Type2 -> CCS te gaan.

• Tjenok
  • Registratie: februari 2014
  • Laatst online: 17-06 17:41
RomeoJ schreef op donderdag 28 januari 2021 @ 08:35:
[...]

Native CCS al in de auto bedoel je? Want CCS is ook gewoon bij de S/X mogelijk. Nu enkel wel met een adapter/hulpstuk om van Type2 -> CCS te gaan.
Native inderdaad. Volgens mij zorgt die adapter er nu voor dat de laadsnelheid gelimiteerd is.

• Uberprutser
GeeMoney schreef op donderdag 28 januari 2021 @ 07:44:
En bedoelen ze met actieve ruisonderdrukking noise-canceling ?
Ook een manier natuurlijk om geluid van buiten te weren maar ik had liever dan gelaagd glas gezien met knappere isolatie.
Waarschijnlijk, omdat ze het ook in de M3 nu gebruiken, zit er wel gelaagd glas in, hopelijk nu wel in alle 4 de deuren ipv alleen voor. Als je dan ANR gebruikt moet het vast een stuk beter worden + beter dempende materialen gebruiken.

• Deveon
  • Niet online
bottom line schreef op donderdag 28 januari 2021 @ 08:14:
[...]

Nope. Maar staan wel verborgen op website van Tesla

@RomeoJ
Deze kleur combo is beter lijkt me :P
[Afbeelding]
Mij een beetje té, net als wit eigenlijk maar dat is redelijk kenmerkend. Liever gewoon zwart. Net als de buitenkant in het zwart ziet er wel erg dik uit. Het wegdoen van chrome kan ik alleen maar toejuichen (ook gezien de milieu impact een nobrainer.).

[Voor 3% gewijzigd door Deveon op 28-01-2021 09:10]

• .oisyn
  • Laatst online: 22:16

.oisyn

Moderator Devschuur® / Cryptocurrencies

Demotivational Speaker

bottom line schreef op donderdag 28 januari 2021 @ 07:31:
[...]

https://www.thedrive.com/...t-need-a-tesla-to-get-one

En als ik dan bedenk dat ik tijdens het inparkeren oid best wel vaak de bovenkant van mijn stuur pak, tja, doe mij dan alsjeblieft gewoon een volledig (en rond) stuurwiel.

[Voor 18% gewijzigd door .oisyn op 28-01-2021 12:48]

You see, killbots have a preset kill limit. Knowing their weakness, I sent wave after wave of my own men at them until they reached their limit and shut down. Kif, show them the medal I won.

• bottom line
Sorry maar dat stuur is totaal niet hetzelfde.. Dat je dat wilt vergelijken met het Yokestuur van Tesla is niet realistisch.
Die hendels volgen mee je handen en zitten niet vast, en je hebt geen enkele positie.

Zo'n stuur vergelijk je met de vierkante sturen die je sommige sportauto's kan terugvinden.
En tegenwoordig is er al genoeg technologie die ervoor zorgt dat je amper je stuur meer als 360° moet draaien.

• .oisyn
  • Laatst online: 22:16

.oisyn

Moderator Devschuur® / Cryptocurrencies

Demotivational Speaker

bottom line schreef op donderdag 28 januari 2021 @ 12:53:
En tegenwoordig is er al genoeg technologie die ervoor zorgt dat je amper je stuur meer als 360° moet draaien.
Je snapt hopelijk wel dat het vanaf 180 graden al een probleem is, he. Eerder eigenlijk al. Eigenlijk wil je bij meer dan 90 al je handen opnieuw positioneren.

En dat ie niet rond is is dan nog tot daar aan toe, maar dat ie geen bovenkant heeft lijkt mij persoonlijk een serieuze issue.

[Voor 26% gewijzigd door .oisyn op 28-01-2021 13:03]

You see, killbots have a preset kill limit. Knowing their weakness, I sent wave after wave of my own men at them until they reached their limit and shut down. Kif, show them the medal I won.

• STIMPPYYY
  • Laatst online: 12-06 15:10
Uberprutser schreef op donderdag 28 januari 2021 @ 08:54:
[...]

Waarschijnlijk, omdat ze het ook in de M3 nu gebruiken, zit er wel gelaagd glas in, hopelijk nu wel in alle 4 de deuren ipv alleen voor. Als je dan ANR gebruikt moet het vast een stuk beter worden + beter dempende materialen gebruiken.
Gelaagd glas zit meestal voor (EQC etc ook allemaal). Dit heeft niet alleen als functie om het geluid te weren (idealiter moet alles dan gelaagd zijn), maar ook warmte wordt beter binnengehouden. Dat is bij koudere temperaturen prettiger voor de bestuurder.

• Uberprutser
STIMPPYYY schreef op donderdag 28 januari 2021 @ 13:06:
[...]

Gelaagd glas zit meestal voor (EQC etc ook allemaal). Dit heeft niet alleen als functie om het geluid te weren (idealiter moet alles dan gelaagd zijn), maar ook warmte wordt beter binnengehouden. Dat is bij koudere temperaturen prettiger voor de bestuurder.
In mijn Volvo was het rondom, behalve de twee kleine ruitjes achterin (V60).
Alleen voor voelt voor mij een beetje hetzelfde als je huis helemaal isoleren maar wel een kiertje niet dicht maken omdat je frisse lucht zo lekker vind.

• DS7
Met de nieuwe lineup is de Model S ook weer een stuk sneller geworden. Dat geeft weer ruimte voor een OTA update waarmee de M3 weer een stukkie sneller kan accelereren. ;)

• Eddos
  • Laatst online: 20:39
.oisyn schreef op donderdag 28 januari 2021 @ 12:58:
[...]

Je snapt hopelijk wel dat het vanaf 180 graden al een probleem is, he. Eerder eigenlijk al. Eigenlijk wil je bij meer dan 90 al je handen opnieuw positioneren.

En dat ie niet rond is is dan nog tot daar aan toe, maar dat ie geen bovenkant heeft lijkt mij persoonlijk een serieuze issue.
Deze klapt makkelijker weg in het dashboard, als straks FSD dan écht goed werkt.

Model 3 rijder met een spook trekhaak:https://teslamotorsclub.com/tmc/threads/spook-trekhaken.166257/

• GeeMoney
  • Nu online
Eddos schreef op donderdag 28 januari 2021 @ 14:09:
[...]

Deze klapt makkelijker weg in het dashboard, als straks FSD dan écht goed werkt.
Dan zitten we al op de volgende refresh hoor ;) .

• Caelorum
GeeMoney schreef op donderdag 28 januari 2021 @ 14:10:
[...]
Dan zitten we al op de volgende refresh hoor ;) .
Volgens ons wel, maar Tesla denkt daar met elk model toch anders over ;)

• RocketKoen
Jeroenneman schreef op donderdag 28 januari 2021 @ 08:04:
[...]
Niet. Maximale stuuruitslag van 90 of 100 graden. Altijd je handen op dezelfde positie op het stuur.

En dan om te zorgen dat je zowel op de autobahn als op de parkeerplaats fatsoenlijk kan sturen, proportionele stuurbekrachtiging.
Dus of je stuurbeweging en de reactie van je wielen is niet lineair. Bijvoorbeeld 10 graden sturen = 1 grade op de wielen en 45 graden sturen is 20 graden op de wielen.
Of snelheid afhankelijk.

TheS4ndm4n#1919

• Jeroenneman

Jeroenneman

RocketKoen schreef op donderdag 28 januari 2021 @ 17:27:
[...]

Niet. Maximale stuuruitslag van 90 of 100 graden. Altijd je handen op dezelfde positie op het stuur.

En dan om te zorgen dat je zowel op de autobahn als op de parkeerplaats fatsoenlijk kan sturen, proportionele stuurbekrachtiging.
Dus of je stuurbeweging en de reactie van je wielen is niet lineair. Bijvoorbeeld 10 graden sturen = 1 grade op de wielen en 45 graden sturen is 20 graden op de wielen.
Of snelheid afhankelijk.
Bijzonder. Lijkt me onprettig rijden. Vraag me af hoe je je handen op dezelfde positie houdt bij een scherpe bocht dan. Je zit toch helemaal krom dan?

• RocketKoen
Jeroenneman schreef op donderdag 28 januari 2021 @ 17:30:
[...]

Bijzonder. Lijkt me onprettig rijden. Vraag me af hoe je je handen op dezelfde positie houdt bij een scherpe bocht dan. Je zit toch helemaal krom dan?
Ligt er aan hoe ver ze de max zetten. Bij een F1 auto is het 110 graden. Maar misschien bij deze minder.

Elon heeft trouwens op Twitter bevestigd dat de S/X geen pookjes meer heeft. De auto gaat automatisch richting aangeven.

TheS4ndm4n#1919

• Caelorum
RocketKoen schreef op donderdag 28 januari 2021 @ 17:27:
[...]
[... ]
Dan hoop ik maar dat het op basis van de gereden snelheid is en niet op basis van kaartdata... ^_^

• RocketKoen
Caelorum schreef op donderdag 28 januari 2021 @ 18:17:
[...]

Dan hoop ik maar dat het op basis van de gereden snelheid is en niet op basis van kaartdata... ^_^
De snelweg lijkt af en toe erg op een parkeerplaats.

TheS4ndm4n#1919

• Jeroenneman

Jeroenneman

RocketKoen schreef op donderdag 28 januari 2021 @ 17:51:
[...]

Ligt er aan hoe ver ze de max zetten. Bij een F1 auto is het 110 graden. Maar misschien bij deze minder.

Elon heeft trouwens op Twitter bevestigd dat de S/X geen pookjes meer heeft. De auto gaat automatisch richting aangeven.
Eh? Automatisch richting aangeven? Hoe gaat dat precies in zijn werk dan?

• Taro
  • Niet online

Taro

Moderator General Chat
Jeroenneman schreef op donderdag 28 januari 2021 @ 18:48:
[...]

Dat ziet hij straks in de praktijk wel, nog veel te vroeg om daar over na te denken. Iets met Deep Steering ofzo :)

• RocketKoen
Jeroenneman schreef op donderdag 28 januari 2021 @ 18:48:
[...]

Autopilot heeft geleerd te voorspellen wanneer andere weggebruikers afslaan. Die kennis gaan ze nu toepassen op de eigen bestuurder.

Hopelijk werkt het beter dan de automatische ruitenwisser.

[Voor 8% gewijzigd door RocketKoen op 28-01-2021 19:06]

TheS4ndm4n#1919

• GeeMoney
  • Nu online
RocketKoen schreef op donderdag 28 januari 2021 @ 19:05:
[...]

Autopilot heeft geleerd te voorspellen wanneer andere weggebruikers afslaan. Die kennis gaan ze nu toepassen op de eigen bestuurder.

Het stuur heeft touchknoppen voor de richtingaanwijzer zo lijkt het op de foto’s in ieder geval. Het zal ook verplicht zijn gok ik.

• RocketKoen
GeeMoney schreef op donderdag 28 januari 2021 @ 19:17:
[...]

Het stuur heeft touchknoppen voor de richtingaanwijzer zo lijkt het op de foto’s in ieder geval. Het zal ook verplicht zijn gok ik.

Richtingaanwijzer is wettelijk verplicht. Maar hoe die bediend worden is vrij te bepalen.

[Voor 12% gewijzigd door RocketKoen op 28-01-2021 19:33]

TheS4ndm4n#1919

• koifim
  • Registratie: december 2006
  • Niet online
Die tweet gaat over het schakelen, niet de richtingaanwijzers.

• RocketKoen
koifim schreef op donderdag 28 januari 2021 @ 19:34:
[...]

Je hebt gelijk. Ik had verkeerd gelezen.
Hier zit de richtingaanwijzer:

TheS4ndm4n#1919

• Jeroenneman

Jeroenneman

koifim schreef op donderdag 28 januari 2021 @ 19:34:
[...]

Het wordt steeds absurder. Wat gaat de auto doen op een grote parkeerplaats? Afwisselend vooruit en achteruit?

Nee, op sommige vlakken heeft Musk hele goede ideeën, maar op andere momenten lijkt ie het wel bewust moeilijk en anders te willen maken.

• zwahiel
  • Registratie: augustus 2001
  • Laatst online: 18-06 15:19

zwahiel

Eindbaas HK

Keihard de lekkerste!

RocketKoen schreef op donderdag 28 januari 2021 @ 20:05:
[...]

Je hebt gelijk. Ik had verkeerd gelezen.
Hier zit de richtingaanwijzer:
[Embed]
Wacht ff, zag ik daar niet een poosje geleden een patentaanvraag voor. Specifiek dit! Daar gingen ze nog verder door een soort van scherm in te bouwen als touchscreen. Zal dit de eerste iteratie wel van zijn.

Laten we weer 's bierbrouwen of gewoon gekke dingen bouwen en knutselen. YEAH!
RIP Lada 2105 "Igor" 31-12-1992 - † 21-02-2014. De nieuwe Igor: Tesla model 3 SR+ 21-08-2020

• Stef87
  • Registratie: mei 2012
Jeroenneman schreef op donderdag 28 januari 2021 @ 22:37:
[...]

Het wordt steeds absurder. Wat gaat de auto doen op een grote parkeerplaats? Afwisselend vooruit en achteruit?

Nee, op sommige vlakken heeft Musk hele goede ideeën, maar op andere momenten lijkt ie het wel bewust moeilijk en anders te willen maken.
Via touchscreen kan je alsnog dmv een “override ” schakelen.
Sommige functies zijn gewoon niet handig op een touchscreen (zolang lvl 5 FSD er niet is.)

Ruitenwissers werken bijvoorbeeld na 1.5j nog steeds niet goed op de automatische stand. Zit constant te “kutten” met de handmatige standen op touchscreen.

Het interieur vind ik verder dan wel zeet geslaagd. Ik vraag mij alleen af hoe je comfortabel een scherpe bocht kan maken. Kan niet meer het stuur door je hand laten “afglijden” of goed “overpakken”

[Voor 13% gewijzigd door Stef87 op 29-01-2021 00:42]

Citigo-E, Model 3 SR+ Daikin FTXM & 5kW Monoblock. Ex-Autotechnisch Specialist. www.GewoonDuurzaamAdvies.nl

• ybos
  • Registratie: juni 2013
  • Laatst online: 19:23
Stef87 schreef op vrijdag 29 januari 2021 @ 00:40:
[...]

Sommige functies zijn gewoon niet handig op een touchscreen (zolang lvl 5 FSD er niet is.)

Ruitenwissers werken bijvoorbeeld na 1.5j nog steeds niet goed op de automatische stand. Zit constant te “kutten” met de handmatige standen op touchscreen.

Het interieur vind ik verder dan wel zeet geslaagd. Ik vraag mij alleen af hoe je comfortabel een scherpe bocht kan maken. Kan niet meer het stuur door je hand laten “afglijden” of goed “overpakken”
Ik heb gisteren een flink eind in de regen gereden en ik had het idee dat het wel beter is geworden :o
Redelijk harde regen maar niet 1 keer in de allersnelste stand, terwijl de auto voorheen toch vrij vlot naar die snelste stand toe ging.
misschien hebben ze die snelste stand gewoon geblokt in "auto", wat mij betreft prima :P

• Jeroenneman

Jeroenneman

Stef87 schreef op vrijdag 29 januari 2021 @ 00:40:
[...]

Oh, ik vind het zeker een geslaagd interieur. Maar ik had twee hengels naast het stuur niet zó lelijk gevonden dat ze moesten verdwijnen. Vooral inderdaad omdat je gewoon functionaliteit verliest (even denkende aan die Duitse rechter die oordeelde dat functies op een touchscreen eigenlijk niet goed zijn voor de veiligheid).

Automatische lichten, dat moet nu wel goed gaan. Die raak ik in mijn huidige auto ook nooit aan.
Maar automatische regenwissers zitten er toch vaak genoeg naast, dat het irritant wordt om die continu via een touchscreen te moeten bedienen.

• koifim
  • Registratie: december 2006
  • Niet online
ybos schreef op vrijdag 29 januari 2021 @ 08:08:
[...]

Ik heb gisteren een flink eind in de regen gereden en ik had het idee dat het wel beter is geworden :o
Redelijk harde regen maar niet 1 keer in de allersnelste stand, terwijl de auto voorheen toch vrij vlot naar die snelste stand toe ging.
misschien hebben ze die snelste stand gewoon geblokt in "auto", wat mij betreft prima :P
Mijn ervaring is dat het overdag beter werkt dan in het donker. Gisterochtend continu zelf moeten activeren omdat hij anders steeds te laat was. Als je veel tegenliggers tegenkomt op de dorpsweggetjes (met felle koplampen), dan is het gewoon fijn als je raam continue “schoon” is.

• DS7
Ik zag net een Model Y in Eindhoven rondrijden met gele platen. Is dat een signaal dat ze inderdaad snel in Nederland geleverd gaan worden?

• KelvinX
  • Niet online
RocketKoen schreef op donderdag 28 januari 2021 @ 19:05:
[...]

Haha wat een optimistische kletspraat van Elon toch weer. Ik wil nog wel geloven dat hij die stengel weghaalt maar de bediening automatisch? Gaat echt niet werken. Genoeg uitzonderingen te bedenken.

• Hoedje
  • Registratie: april 2003
  • Laatst online: 23:08

Hoedje

Moderator Apple Talk
KelvinX schreef op vrijdag 29 januari 2021 @ 10:37:
[...]

Haha wat een optimistische kletspraat van Elon toch weer. Ik wil nog wel geloven dat hij die stengel weghaalt maar de bediening automatisch? Gaat echt niet werken. Genoeg uitzonderingen te bedenken.
Er zijn gewoon nog knoppen op het stuur om het handmatig doen. Daarbij is het op z'n minst handig om Tesla een kans te geven. Wellicht is het wel hartstikke handig.

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

• DS7
KelvinX schreef op vrijdag 29 januari 2021 @ 10:37:
[...]

Elon doelde helemaal niet op de richtingaanwijzer.

Hij doelde op voor- dan wel achteruit rijden. Ook dat lijkt mij onhandig, maar toch.

• KelvinX
  • Niet online
Hoedje schreef op vrijdag 29 januari 2021 @ 10:41:
[...]

Er zijn gewoon nog knoppen op het stuur om het handmatig doen. Daarbij is het op z'n minst handig om Tesla een kans te geven. Wellicht is het wel hartstikke handig.
Oh ongetwijfeld gaat het goed hoor maar dit voelt voor mij als klassieke over-engineering. Er zijn genoeg punten dat het handig is om richting aan te geven, zoals uitvoegstroken en voorsorteerdingen, maar daar voelt het dubbel: je staat al voorgesorteerd of je zit al in die strook.

Ik vind het nogal spannend soms om te anticiperen op wat weggebruikers doen en dan is het fijn als ze richting aangeven. Dan heb je zekerheid.

Maar als de auto zelf ook een mening heeft over wat de bestuurder gaat doen vind ik het minder tof. Dat maakt het minder betrouwbaar.
Pagina: 1 ... 26 ... 30 Laatste

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True