@
xileS @
annespruit1980
Ik heb (ook) een hoop gezeik met verzekeren gehad. Ik begon bij EAS met een hele mooie all-risk deal voor 1100 Euro per jaar. Voor de model S P85D en drie schadevrije jaren. (het was mijn tweede auto)
Die maatschappij stopte er toen helemaal mee en iedereen moest over. Volgens EAS was Allianz wel een goede en zo werd dat verzorgd. De premie werd wel 2900 per jaar met inmiddels 4 schadevrije jaren.
Na een jaar werd die premie doodleuk met 50% opgehoogd. Allianz, ik zou daar ver vandaan blijven....
Toen (2018) ben ik dus overgestapt op Centraal Beheer. Beperkt casco voor 180 per maand.
Heerlijk, niet meer dat jaarlijkse gezeik met het zoeken van een nieuwe verzekering. Ik ben tijdens EAS zelfs een keer door de politie aan de kant gezet voor onverzekerd rijden, omdat Allianz administratieve achterstand had.
Eind 2019 de P85D ingeruild voor een Model S long range performance. Terug naar all risk, geen probleem. Het enige nadeel is wel; als centraal beheer ruikt dat de auto op de zaak staat, dan ben je verplicht om hun 'zakelijke' producten af te nemen. Die zijn wel een stukje soberder dan de particuliere producten, zoals geen no claim bescherming. Ik zit nu op € 260 euro per maand incl. belasting.
Bij het zoeken viel mij steeds op dat je bij het opgeven van vermogen en cataloguswaarde al snel bij een sportwagen-verzekering uit komt. Die verzekeringen rekenen vervolgens de hoofdprijs als je jaarlijks meer dan 10k kilometers rijdt.