| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340
Het is niet helemaal mijn kleur maar zeker wel anders dan de standaard Model X, zelf zou ik dan eerder naar een Satin Black of Grey wrap nemen, zoals:Taro schreef op vrijdag 9 oktober 2020 @ 20:50:
Ziet er toch wat beter uit dan de standaard versie, of niet?
[Afbeelding]
You only need two tools in life: WD-40 and Duct-Tape, if it doesn't move and it should, use the WD-40. If it does move and it shouldn't, use the Tape.
Gelukkig heeft 'ie standaard luchtvering, kan je 'm ook nog op "Ultra High" zetten49euro schreef op vrijdag 9 oktober 2020 @ 21:32:
[...]
Ziet eruit alsof je iedere dag met een omweg naar huis moet want hij komt niet over drempels heen
You only need two tools in life: WD-40 and Duct-Tape, if it doesn't move and it should, use the WD-40. If it does move and it shouldn't, use the Tape.
So it’s 2020, where are all the EVs that were supposed to come out and kill Tesla?
— TREV PAGE (@Model3Owners) 9 oktober 2020
Feels like we were lied to pic.twitter.com/75DlWeDPET
Eens, er zouden dit jaar toch allemaal Tesla killers de markt op komen? Wel leuk om tussen de nieuwsitems weer >500 km WLTP ranges terug te zien, maar bij de daadwerkelijke lanceringen valt het toch allemaal weer tegen. De Polestar 2 is vooralsnog ook niet echt een succes, de Taycan heeft wel zijn voordelen, maar ook veel nadelen.
iotdomotica.nl | Replace fear of the unknown with curiosity | 76 kWh thuisaccu's | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | 11.460 Wp PV
Bedoel je opgeteld als totaal, of individueel per ander type?CyBeRSPiN schreef op vrijdag 9 oktober 2020 @ 23:40:
In NL zijn de verkoopcijfers van de Model 3 toch wel vergelijkbaar met EVs van andere merken? De alleenheerschappij is er niet meer. Denk dat dit vaak bedoeld werd met de zeer negatieve/ongewenste term van “killer”..
Killer = beter dan. En ik zie wel heel veel EV's van andere merken rijden, maar de vraag is of ze een Tesla killer zijn, of gewoon een (goede) EV. Een aantal collega's van mij hebben Kona's, E-Niro's, iPace's, E-Trons en i3's, prima en leuke auto's, maar geen Tesla killers. Iemand in mijn straat heeft een Polestar 2 P, die moet even heen en weer naar de dealer voor een software upgrade omdat de auto anders onderweg kan stilvallen, daarnaast is de range en efficiency lager dan die van een Model 3. Wederom geen Tesla killer.
Er komt steeds meer aanbod en concurrentie, anderen pakken allemaal een gedeelte van de taart, maar vooralsnog springt geen ander er echt bovenuit. Benieuwd naar de komende jaren.
iotdomotica.nl | Replace fear of the unknown with curiosity | 76 kWh thuisaccu's | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | 11.460 Wp PV
Het is maar net op welke punten je de focus legt.Taro schreef op vrijdag 9 oktober 2020 @ 23:50:
[...]
Bedoel je opgeteld als totaal, of individueel per ander type?
Killer = beter dan. En ik zie wel heel veel EV's van andere merken rijden, maar de vraag is of ze een Tesla killer zijn, of gewoon een (goede) EV. Een aantal collega's van mij hebben Kona's, E-Niro's, iPace's, E-Trons en i3's, prima en leuke auto's, maar geen Tesla killers. Iemand in mijn straat heeft een Polestar 2 P, die moet even heen en weer naar de dealer voor een software upgrade omdat de auto anders onderweg kan stilvallen, daarnaast is de range en efficiency lager dan die van een Model 3. Wederom geen Tesla killer.
Er komt steeds meer aanbod en concurrentie, anderen pakken allemaal een gedeelte van de taart, maar vooralsnog springt geen ander er echt bovenuit. Benieuwd naar de komende jaren.
In dat rijtje wat je opnoemt is er van elke auto wel een pluspunt tov een Tesla te vinden(en andersom natuurlijk ook).
Het doet mij in ieder geval goed te zien dat er dit jaar maar ook volgend jaar veel concurrentie bijkomt in ieder geval. Laat ze allemaal maar lekker vechten om die zogenaamde 1ste plek. Die is er namelijk niet
Met name dit lijkt me wel een leuke toevoeging
Tesla is also adding a powered trunk gate, like in the Model Y.
Vergeet dubbel glas niet, verwacht daarin wel grote verbeteringen in rijgeluiden.Perkouw schreef op zaterdag 10 oktober 2020 @ 04:53:
Als ik Electrek mag geloven dan zit er een refresh van de Model 3 aan te komen Zie https://electrek.co/2020/10/08/tesla-model-3-2021-refresh/
Met name dit lijkt me wel een leuke toevoeging
[...]
Killer is ook gewoon een mening.Taro schreef op vrijdag 9 oktober 2020 @ 23:50:
[...]
Bedoel je opgeteld als totaal, of individueel per ander type?
Ik vind een Etron echt een Model X killer. Maar dat komt mede omdat ik de X niet de juiste verhoudingen vind hebben. Een soort bolhoedje.
De Etron daarentegen vind ik echt prachtig.
Mocht je een X voor 60k kunnen kopen, zou ik best bereid zijn door het uiterlijk heen te kijken, het zijn voor mij vooral de bijzaken die mij voor Tesla laten kiezen: superchargers.
Je kunt echt overal komen met een Tesla en dat gebruik ik ook met enige regelmaat,
Maar het kan niet als verrassing komen dat ik persoonlijk totaal niet onder de indruk ben van mijn Tesla exemplaar en het bedrijf Tesla met de service die ze leveren.
Toch is er op dit moment geen auto waarmee ik zou willen ruilen. Vooral niet gezien de 4% bijtelling.
E-tron had alleen weer dat bereik heel erg tegenviel begreep ik, maar qua vormgeving eens. Overigens vind ik de X nog meevallen, vind die zelf ook niet mooi, maar vooral vooraanzicht van de 3 vind ik er echt niet uit zien. Lijnen van de S zijn echt veel en veel beter. De motorkap van de 3 is te laag en daardoor de voorruit te hoog.BlakHawk schreef op zaterdag 10 oktober 2020 @ 05:38:
Ik vind een Etron echt een Model X killer. Maar dat komt mede omdat ik de X niet de juiste verhoudingen vind hebben. Een soort bolhoedje.
[ Voor 93% gewijzigd door PEPPI op 10-10-2020 12:47 . Reden: Beeste late reactie. ]
There's no place like 127.0.0.1
Hahaha klopt, de voorkant is niet moeders mooiste, de achterkant vind ik nog steeds wel geslaagd. Al moet ik zeggen dat de voorkant ook wel een beetje went.Kid Jansen schreef op zaterdag 10 oktober 2020 @ 12:01:
[...]
E-tron had alleen weer dat bereik heel erg tegenviel begreep ik, maar qua vormgeving eens. Overigens vind ik de X nog meevallen, vind die zelf ook niet mooi, maar vooral vooraanzicht van de 3 vind ik er echt niet uit zien. Lijnen van de S zijn echt veel en veel beter. De motorkap van de 3 is te laag en daardoor de voorruit te hoog.
De S is inderdaad een stuk mooier qua uiterlijk. Maar los van het feit dat de S buiten budget ligt, heb ik wel in een S proefgereden en de 3 ligt echt een stuk lekkerder op de weg, vind ik.
De binnenkant van de X kan ik dan wel weer waarderen.
Toch een maatje van mij geeft de Etron 50. Dus de trage versie. Maar waar ik in mijn 3 wel eens zin heb om te trappen en te hoeken, krijg je in de Etron veel meer het gevoel van klasse, ik had helemaal geen zin om echt te trappen, dat ding was zo comfortabel. Het nodigt veel meer uit om te cruisen. Dat cruise gevoel heeft de 3 totaal niet, mede door het rijgeluid. Dat zal de S en C beter voor elkaar hebben.
Daarom is er zelfs binnen het Tesla gamma geen winnaar aan te duiden... ze hebben voor en nadelen.
Vergis je niet, een Kia of Hyundai doen het ook echt heel erg goed op efficiency. Alleen hebben die geen SuC’s. Maar qua EV hebben ze een heel mooi product neergezet! Ik heb er nog nooit echt mee kunnen rijden, maar op papier en de filmpjes op internet erg mooi.
Kwa snelheid en opties zullen die het niet halen bij Tesla, maar puur qua drivetrain kunnen die zomaar op gelijk niveau zitten als de Model 3, ze komen erg ver op een lading en als voordeel dat die aan de bovenkant nog wat “vrije acculading” hebben, waardoor ze standaard tot 100% laden.
Ik weet het, het is een gevoel, maar met standaard laden tot 90% voelt het toch alsof die eerste 10% een beetje weg gesjoemeld is
Maar alles valt of staat hier nog steeds met het SuC netwerk. Dan kun je nog zo’n Tesla killer neerzetten, maar zonder snellaadnetwerk is het hier een no-go.
Ik sluit dan ook niet uit dat ik na de Tesla weer in een ICE stap, want ik ga nooit van mijn leven 22% over de €63k van mijn Model 3 aftikken.
Tegen 22% houdt het bij 40-45k echt wel op. Ik betaal al genoeg belasting en daar ligt bij mij de grens voor wat ik over heb voor vervoer.
De S is overigens wel stuk comfortabeler qua wegligging dan de 3, vooral met drempels. Langere wielbasis, nog iets grotere wielen en vooral de luchtvering helpen daar echt bij.
Is er al een verwachting wanneer ze de Y kunnen gaan leveren in Europa?
Vroemt met EV | 10.000WP | 14kWh Thuisaccu | 2x MHI SRK/SRC 35 ZS | LG-WH27s Boiler
Zodra Giga Berlin up en running is. Volgens de verwachting is de productielijn van Giga Berlin juli 2021 operationeel, maar zal dan uiteraard nog niet op volle kracht gaan draaien. Zou dus rekening houden met eind 2021/begin 2022 voordat de Model Y goed verkrijgbaar gaat zijn. Eventuele vertragingen verbazen mij ook niet aangezien de MY die in Giga Berlin gemaakt gaat worden op de nieuwe manier gemaakt wordt (giga press, nieuwe accu cells etc..).revolution-nl schreef op zondag 11 oktober 2020 @ 18:04:
Tesla mag wel opschieten met de Model Y nu Duitse fabrikanten op korte termijn al een auto in dit segment kunnen aanbieden.
Je bedoelt de I-PACE, E-Tron en de EQC?revolution-nl schreef op zondag 11 oktober 2020 @ 18:04:
Tesla mag wel opschieten met de Model Y nu Duitse fabrikanten op korte termijn al een auto in dit segment kunnen aanbieden.
Tesla moet heus niet de eerste zijn in europa hoor.revolution-nl schreef op zondag 11 oktober 2020 @ 18:04:
Het enige waar de concurrenten moeten naar kijken is of ze de prijzen genoeg kunnen verlagen om nog competitief te kunnen zijn. Want qua productieaantallen schat ik ze sowieso al niet hoog in.
[ Voor 6% gewijzigd door bottom line op 11-10-2020 18:37 ]
Limited FSD beta releasing on Tuesday next week, as promised. This will, at first, be limited to a small number of people who are expert & careful drivers.
— Elon Musk (@elonmusk) 12 oktober 2020
Hoe zou Tesla een "careful" driver detecteren? Leggen ze dan überhaupt een profiel met rijstijl-classificatie aan van elke rijder?
De mensen met het minst aantal autopilot 'handen aan je stuur' meldingen en weinig 'reddingen' dmv aan je stuur' te trekken?CyBeRSPiN schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 14:36:
[...]
Hoe zou Tesla een "careful" driver detecteren? Leggen ze dan überhaupt een profiel met rijstijl-classificatie aan van elke rijder?
Killer is een te grote godwin term. Het gaat er van uit dat alles een zero-sum game is, wat natuurlijk onzin is. Had je ook met nieuwe smartphones, alles was een iPhone killer.Taro schreef op vrijdag 9 oktober 2020 @ 23:13:
[Twitter]
Eens, er zouden dit jaar toch allemaal Tesla killers de markt op komen? Wel leuk om tussen de nieuwsitems weer >500 km WLTP ranges terug te zien, maar bij de daadwerkelijke lanceringen valt het toch allemaal weer tegen. De Polestar 2 is vooralsnog ook niet echt een succes, de Taycan heeft wel zijn voordelen, maar ook veel nadelen.
Ik vind dat er in ieder geval meer keuze is. Vorige jaar was de model 3 de enige keuze. Dit jaar niet meer. En dat zie je terug in de verkoopcijfers. Model 3 zal nog steeds dominant blijven omdat het zo'n goed aanbod is, maar de vraag is of het terug kan keren naar de nummer 1 positie in NL/EU.
En meer keuze is uiteindelijk goed voor ons allemaal, dan moet Tesla verder verbeteren om klanten terug te winnen en andere concurrenten ook. Win win voor ons als consument.
Verwijderd
Of ze selecteren wat testrijders met de hand. Niet alles is AI, zelfs niet bij Elon.CyBeRSPiN schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 14:36:
[...]
Bedoelde meer dat Tesla dus blijkbaar allerlei data over jou als bestuurder verzamelt om überhaupt zo'n selectie te kunnen maken, handmatig of AI.Verwijderd schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 15:26:
[...]
Of ze selecteren wat testrijders met de hand. Niet alles is AI, zelfs niet bij Elon.
Zou er al iemand een GDPR verzoek hebben gedaan bij Tesla om te zien wat ze allemaal over je bijhouden?
Verwijderd
Meh. Elon weet het leuk te brengen elke keer maar je moet hem wel een beetje met een korreltje zout nemen.CyBeRSPiN schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 15:54:
[...]
Bedoelde meer dat Tesla dus blijkbaar allerlei data over jou als bestuurder verzamelt om überhaupt zo'n selectie te kunnen maken, handmatig of AI.
Zou er al iemand een GDPR verzoek hebben gedaan bij Tesla om te zien wat ze allemaal over je bijhouden?
Let maar op dat het gewoon de vaste testrijders in dienst van tesla zijn.
Of degene die in het EAP zittenVerwijderd schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 19:46:
[...]
Meh. Elon weet het leuk te brengen elke keer maar je moet hem wel een beetje met een korreltje zout nemen.
Let maar op dat het gewoon de vaste testrijders in dienst van tesla zijn.
Het lijkt mij niet dat ze dit in Europa doen, maar in de VS zijn ze in California ook verzekeraar en dan kan het waarschijnlijk wel. Dat doet de ANWB hier ook (opt-in).CyBeRSPiN schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 15:54:
[...]
Bedoelde meer dat Tesla dus blijkbaar allerlei data over jou als bestuurder verzamelt om überhaupt zo'n selectie te kunnen maken, handmatig of AI.
Hoppa! Model S nog geen 70k in dollar 👌😊. In de ideale wereld zou ik direct mijn model 3 inruilen en 8% bijtelling pakken.
Dat is €59k omgerekend, helaas werk dat niet zo, maar dat is goedkoper dan mijn Model 3 van €63k...Wackmack schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 21:09:
https://twitter.com/elonmusk/status/1316454051693895680?s=19
Hoppa! Model S nog geen 70k in dollar 👌😊. In de ideale wereld zou ik direct mijn model 3 inruilen en 8% bijtelling pakken.
Euro er achter en je hebt de prijs, rond de 70k verwacht ik. Snel model 3 verkopen en in 2020 model S op kenteken 😊BlakHawk schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 21:16:
[...]
Dat is €59k omgerekend, helaas werk dat niet zo, maar dat is goedkoper dan mijn Model 3 van €63k...
Blijkbaar wordt dat dan in mijn profiel opgeslagen, want ik heb de volgende dag 1,5 uur met een warme rechter voorstoel rondgereden, waar niemand profijt van had.
Bij een high-tech auto zou ik otch minstens verwachten dat de stoelverwarming (met uitzondering van de bestuurdersstoel) is gekoppeld aan het contact dat detecteert of er überhaupt iemand zit...
Alles voor de extra kilometers :-)
Moeten ze dan niet de prijs omlaag doen? Je weet toch, als je net iets gekocht hebt, moet je het eerste jaar niet meer naar de prijs kijken.Sunri5e schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 22:47:
Lekker dan als je er net een aangekocht hebt.
En als je Tesla een beetje volgt weet je ook dat prijsverlagingen en prijsverhogingen (FSD) af en toe voorkomen.DaCoTa schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 09:33:
[...]
Moeten ze dan niet de prijs omlaag doen? Je weet toch, als je net iets gekocht hebt, moet je het eerste jaar niet meer naar de prijs kijken.
Dat is inderdaad wel irritant. Stoelverwarming van de bestuurder en passagier blijven inderdaad onthouden in je profiel, van de achterbank geloof ik niet. Ik zou liever zien dat ze automatisch uitgaan wanneer er niemand op de stoel zit, of dat je zelf kan instellen welke instellingen onthouden moeten worden in je profiel en welke niet.pimk schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 09:14:
Ook apart, mijn dochter zette recent de stoelverwarming rechts aan.
Blijkbaar wordt dat dan in mijn profiel opgeslagen, want ik heb de volgende dag 1,5 uur met een warme rechter voorstoel rondgereden, waar niemand profijt van had.
Bij een high-tech auto zou ik otch minstens verwachten dat de stoelverwarming (met uitzondering van de bestuurdersstoel) is gekoppeld aan het contact dat detecteert of er überhaupt iemand zit...
Alles voor de extra kilometers :-)
Nu in NL te bestellen vanaf €64.000: Model Y, met trekhaak 1600 kg
https://www.tesla.com/nl_nl/modelyVoor 1100 euro een trekhaak, met opgegeven trekgewicht 1600kg.
(Verwacht wel dat range met een grote aanhanger (bijv. paardentrailer) gauw -50% haalt)
Deze was toch al te bestellen?henqnl schreef op zondag 18 oktober 2020 @ 00:00:Nu in NL te bestellen vanaf €64.000: Model Y, met trekhaak 1600 kg
https://www.tesla.com/nl_nl/modely
Voor 1100 euro een trekhaak, met opgegeven trekgewicht 1600kg.
(Verwacht wel dat range met een grote aanhanger (bijv. paardentrailer) gauw -50% haalt)
Mbt de trekhaak, ik bestelde mijn M3 met trekhaak waar volgens Tesla 910kg aan mag hangen (inmiddels volgens de site zelfs 1000kg).henqnl schreef op zondag 18 oktober 2020 @ 00:00:Nu in NL te bestellen vanaf €64.000: Model Y, met trekhaak 1600 kg
Helaas staat op mijn kentekenbewijs dat er maar 750kg aan mag (gelukkig voldoende voor mij)
Ik ben benieuwd (maar heb er nog geen zaak van gemaakt) waar dit verschil vandaan komt, en of de MY daar ook last van gaat krijgen...
[ Tesla MIG MYP ]
Wat gek dat deze dan nog niet het geupdate interieur heefthenqnl schreef op zondag 18 oktober 2020 @ 00:00:Nu in NL te bestellen vanaf €64.000: Model Y, met trekhaak 1600 kg
Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer
Lijkt me dat de Model Y voor Europa dezelfde interieurupdate krijgt, kan me namelijk niet voorstellen dat ze in Berlijn nog het oude interieur gaan maken.DennusB schreef op maandag 19 oktober 2020 @ 11:29:
[...]
Wat gek dat deze dan nog niet het geupdate interieur heeft
Dat lijkt me ook, maar in de configurator zie je nog het oude in ieder gevalDaCoTa schreef op maandag 19 oktober 2020 @ 11:31:
[...]
Lijkt me dat de Model Y voor Europa dezelfde interieurupdate krijgt, kan me namelijk niet voorstellen dat ze in Berlijn nog het oude interieur gaan maken.
Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer
Heeft met de 20 inch (load index) te maken volgens Tesla. Daarom kan het op een P- met 18 of 19 inch wel gewoon.Cyw00d schreef op maandag 19 oktober 2020 @ 11:26:
Op mijn kenteken staat helaas maar 500kg, maar dat komt omdat ik de performance versie heb. Wat gek is want dat zou gewoon precies dezelfde auto moeten zijn als de long range (die 1000kg zou mogen trekken). Zal wel door de extra power komen dan.
18" - 235/45-18, 98W > 750 kg
19" - 235/40-19, 96W > 710 kg
20" - 235/35-20, 92Y > 630 kg
Tesla Model 3 | LR AWD | 2019 - Tesla Model Y | Performance | 2023
Ik heb een stealth performance, dus gewoon met 19". Heeft daar dus niets mee te maken.Inspired schreef op maandag 19 oktober 2020 @ 11:39:
[...]
Heeft met de 20 inch (load index) te maken volgens Tesla. Daarom kan het op een P- met 18 of 19 inch wel gewoon.
[ Tesla MIG MYP ]
Oh? Dacht dat die gewoon wel 1000 kon trekken.Cyw00d schreef op maandag 19 oktober 2020 @ 11:39:
[...]
Ik heb een stealth performance, dus gewoon met 19". Heeft daar dus niets mee te maken.
Dat hoopte ik ook, maar helaas. Dus ik gok dat het met de performance (van de motoren) te maken heeft, voor de rest is er geen verschil mat de long range namelijk.Inspired schreef op maandag 19 oktober 2020 @ 11:40:
[...]
Oh? Dacht dat die gewoon wel 1000 kon trekken.
[ Tesla MIG MYP ]
Het trekgewicht komt juist niet op die banden terecht, enkel de kogeldruk zal je daar bij op horen te rekenen. Overigens zit je met Model 3 wel erg snel over het maximale laadgewicht heen.Inspired schreef op maandag 19 oktober 2020 @ 11:39:
[...]
Heeft met de 20 inch (load index) te maken volgens Tesla. Daarom kan het op een P- met 18 of 19 inch wel gewoon.
Dat zouden ze met tow-mode kunnen inperken lijkt mij. Je zou eerder zeggen dat de performance versie "cherry picked" aandrijflijn heeft waardoor die juist meer kan hebben.Cyw00d schreef op maandag 19 oktober 2020 @ 11:41:
[...]
Dat hoopte ik ook, maar helaas. Dus ik gok dat het met de performance (van de motoren) te maken heeft, voor de rest is er geen verschil mat de long range namelijk.
De aanbetaling is ook nog steeds €2000, staat niet op de frontpage en de nieuwe kleuren zijn nog niet bekend. Ze willen denk ik voorkomen dat nu de 3 niet meer verkocht wordt in afwachting van de Y. Ik wacht het nog een jaartje af zodat ik kan sparen voor de Y Performance mét trekhaak.DennusB schreef op maandag 19 oktober 2020 @ 11:29:
[...]
Wat gek dat deze dan nog niet het geupdate interieur heeft
Klinkt alsof we Te land, ter zee en in de lucht weer terug op de buis moeten krijgen, met Caravanracen.Inspired schreef op maandag 19 oktober 2020 @ 11:45:
Blijft wat vreemd allemaal. Bij een LR met trekhaak kun je ook prima de performance boost nemen. Dat is dan weer geen issue. Denk dat je met menig caravan ook niet in 4s naar de 100 moet willen.
Ik ben voor!DaCoTa schreef op maandag 19 oktober 2020 @ 12:16:
[...]
Klinkt alsof we Te land, ter zee en in de lucht weer terug op de buis moeten krijgen, met Caravanracen.
[ Tesla MIG MYP ]
Wat gek, op RDW.nl staat bij die van mij:Cyw00d schreef op maandag 19 oktober 2020 @ 11:26:
Op mijn kenteken staat helaas maar 500kg, maar dat komt omdat ik de performance versie heb. Wat gek is want dat zou gewoon precies dezelfde auto moeten zijn als de long range (die 1000kg zou mogen trekken). Zal wel door de extra power komen dan.
Ja, dacht idd dat iemand wel aangegeven had dat hij 1000kg mocht trekken met een stealth P.Taro schreef op maandag 19 oktober 2020 @ 13:26:
[...]
Wat gek, op RDW.nl staat bij die van mij:
[Afbeelding]
Dat krijg ik nu dus al een aantal dagen, ook met een andere brouwser geprobeerd, maar hetzelfde resultaat.
Vrijdag een email gestuurd via mijn account naar Tesla, maar geen antwoord.
Dus, nu is mijn vraag, wat doe ik verkeerd??????????
Of, hoe los ik het op?
Was even zoeken naar het nieuwsbericht, maar moest meteen denken aan deze: 213 km/h mét aanhanger waar je 80 mag zónder rijbewijs.Inspired schreef op maandag 19 oktober 2020 @ 11:45:
Blijft wat vreemd allemaal. Bij een LR met trekhaak kun je ook prima de performance boost nemen. Dat is dan weer geen issue. Denk dat je met menig caravan ook niet in 4s naar de 100 moet willen.
Taro schreef op maandag 19 oktober 2020 @ 13:26:
[...]
Wat gek, op RDW.nl staat bij die van mij:
[Afbeelding]
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/MpsF1G4CRcDBj36DQld7yFlU.jpg?f=user_large)
Dit bij mij
[ Tesla MIG MYP ]
Ik weet dat Tesla erg van het digitaal en online is, maar voor het kopen van occasions kan je ze ook gewoon bellen. Op elke pagina van een 2e hands Tesla staat een link ala https://www.tesla.com/nl_...allback/5YJSA7E17FF111512 waarbij het laatste deel de VIN is. Daar laat je je nummer achter en wordt je gebeld. Of je belt het filiaal waar hij staat en je vraagt naar de verkoopmedewerker.annespruit1980 schreef op maandag 19 oktober 2020 @ 14:10:
[...]
Vrijdag een email gestuurd via mijn account naar Tesla, maar geen antwoord.
Dus, nu is mijn vraag, wat doe ik verkeerd??????????
Of, hoe los ik het op?
Panasonic WH-MDC09J3E5, Atlantic Explorer V4 270C, 57x PV 23115 Wp
Ok, dan ga ik dat proberen.RichieB schreef op maandag 19 oktober 2020 @ 16:29:
[...]
Ik weet dat Tesla erg van het digitaal en online is, maar voor het kopen van occasions kan je ze ook gewoon bellen. Op elke pagina van een 2e hands Tesla staat een link ala https://www.tesla.com/nl_...allback/5YJSA7E17FF111512 waarbij het laatste deel de VIN is. Daar laat je je nummer achter en wordt je gebeld. Of je belt het filiaal waar hij staat en je vraagt naar de verkoopmedewerker.
Op emails reageren ze in ieder geval niet.
En die auto claimen via hun site werkt ook nog steeds niet.
Edit:
Ik realiseer me net dat je het over het kopen van een tesla via de site van tesla zelf had.
Maar ik heb de auto al ( prive naar prive ) in bezit.
Alleen wil ik wel een aan mijn account gekoppelde auto.
En daarvoor moet je dus die auto claimen.
Maar goed, ik heb mijn telefoonnummer via die link gestuurd ( met mijn VIN uiteraard ).
Kijken of ze nu wel reageren.
[ Voor 21% gewijzigd door annespruit1980 op 19-10-2020 17:22 ]
Ik heb de BB1T1 uitvoering, dan heb jij waarschijnlijk PB1T1 ? Dat zou het verschil verklaren. Grote kans dat die van mij op een LR met trekhaak gebaseerd is en die van jou op een andere variant, waar deze later aan is toegevoegd.
Bij prestaties staat:
- Elektrisch verbruik WLTP 160 Wh/km
- Elektrische actieradius WLTP 560 km
Dat zijn volgens mij ook LR waarden. Maar voor een Performance Base/Stealth kunnen die waarden natuurlijk prima zo blijven. Daarom is het ook zo'n fijne variant, het beste van beide werelden
Jep, bij mij zijn die anders:Taro schreef op maandag 19 oktober 2020 @ 16:40:
[...]
Ik heb de BB1T1 uitvoering, dan heb jij waarschijnlijk PB1T1 ? Dat zou het verschil verklaren. Grote kans dat die van mij op een LR met trekhaak gebaseerd is en die van jou op een andere variant, waar deze later aan is toegevoegd.
Bij prestaties staat:
- Elektrisch verbruik WLTP 160 Wh/km
- Elektrische actieradius WLTP 560 km
Dat zijn volgens mij ook LR waarden. Maar voor een Performance Base/Stealth kunnen die waarden natuurlijk prima zo blijven. Daarom is het ook zo'n fijne variant, het beste van beide werelden
Uitvoering: PB1T1
Elektrisch verbruik: WLTP 166 Wh/km
Elektrische actieradius: WLTP 530 km
Wat is het verschil dan precies, die van jou gebaseerd op LR en die van mij op Performance ofzo?
[ Tesla MIG MYP ]
Ja, die van mij is waarschijnlijk een LR AWD met trekhaak -> omgecat naar Performance. Die van jou is dan waarschijnlijk een Performance met LR onderdelen en later toegevoegde trekhaak.Cyw00d schreef op maandag 19 oktober 2020 @ 16:43:
[...]
Wat is het verschil dan precies, die van jou gebaseerd op LR en die van mij op Performance ofzo?
Ben wel benieuwd of ze even snel zijn. Misschien allebei ook maar even met Dragy aan de slag als BlakHawk en Inspired klaar zijn
Of gewoon een keer testen zij aan zij, dat is veel leuker natuurlijkTaro schreef op maandag 19 oktober 2020 @ 16:46:
[...]
Ja, die van mij is waarschijnlijk een LR AWD met trekhaak -> omgecat naar Performance. Die van jou is dan waarschijnlijk een Performance met LR onderdelen en later toegevoegde trekhaak.
Ben wel benieuwd of ze even snel zijn. Misschien allebei ook maar even met Dragy aan de slag als BlakHawk en Inspired klaar zijn
[ Tesla MIG MYP ]
PrimaCyw00d schreef op maandag 19 oktober 2020 @ 17:51:
[...]
Of gewoon een keer testen zij aan zij, dat is veel leuker natuurlijkWel met alle fatsoen natuurlijk.
Dat zeggen ze ook niet toch?mazzoop80 schreef op maandag 19 oktober 2020 @ 19:44:
Een long lange model3 met boost is niet zo snel als regulier performance.
Wij hebben een stealth performance. Dus zelfde snelheid (0-100 in ~3.4s) maar uiterlijk zelfde als een normale LR. Is trouwens niet via de website te bestellen/configureren.mazzoop80 schreef op maandag 19 oktober 2020 @ 19:44:
Een long lange model3 met boost is niet zo snel als regulier performance.
[ Voor 8% gewijzigd door Cyw00d op 19-10-2020 19:58 ]
[ Tesla MIG MYP ]
Ah, je wilt de auto aan je Tesla-account gekoppeld hebben.annespruit1980 schreef op maandag 19 oktober 2020 @ 16:32:
[...]
Ok, dan ga ik dat proberen.
Op emails reageren ze in ieder geval niet.
En die auto claimen via hun site werkt ook nog steeds niet.
Edit:
Ik realiseer me net dat je het over het kopen van een tesla via de site van tesla zelf had.
Maar ik heb de auto al ( prive naar prive ) in bezit.
Alleen wil ik wel een aan mijn account gekoppelde auto.
En daarvoor moet je dus die auto claimen.
Maar goed, ik heb mijn telefoonnummer via die link gestuurd ( met mijn VIN uiteraard ).
Kijken of ze nu wel reageren.
Dan inderdaad een e-mail sturen met alle informatie (rijbewijs, kentekenbewijs, NAW) naar AccountSupportEMEA@tesla.com.
In de tijd dat ik dat deed, was hun backlog 2 weken, je ontvangt vanzelf een reactie wanneer ze de accountoverdracht hebben geregeld is mijn ervaring. Duurt inderdaad wel lang, te lang!
https://www.reddit.com/r/...1_model_3_center_console/
[ Tesla MIG MYP ]
Ja, de auto is, nu alleen nog de auto aan mijn account zien te koppelen.RomeoJ schreef op maandag 19 oktober 2020 @ 20:32:
[...]
Ah, je wilt de auto aan je Tesla-account gekoppeld hebben.
Dan inderdaad een e-mail sturen met alle informatie (rijbewijs, kentekenbewijs, NAW) naar AccountSupportEMEA@tesla.com.
In de tijd dat ik dat deed, was hun backlog 2 weken, je ontvangt vanzelf een reactie wanneer ze de accountoverdracht hebben geregeld is mijn ervaring. Duurt inderdaad wel lang, te lang!
En ik moet dus rekening houden met twee weken begrijp ik........
Kennelijk druk daar, of geen zin in dit soort toestanden.
Bedankt in ieder geval, ik zal ze morgen een email sturen.
Ze zijn wel onder de indrukCyw00d schreef op maandag 19 oktober 2020 @ 20:38:
Nieuwe interieur van M3 nu in een filmpje:
https://www.reddit.com/r/...1_model_3_center_console/
Ok, dat ging dus wel snel.RomeoJ schreef op maandag 19 oktober 2020 @ 20:32:
[...]
Ah, je wilt de auto aan je Tesla-account gekoppeld hebben.
Binnen een uur een email dat hij gekoppeld is.
Moet ik nog wel uitproberen, maar in ieder geval snel reactie.
Fijn dat dat nu veel sneller gaat, 2 weken duurde inderdaad veel te lang, dan is de auto ook pas praktisch bruikbaar geworden voor je (je kunt anders ook niet eens bij een SuC terecht aangezien je je creditcard niet kunt koppelen, tenzij je unlimited SuC hebt).annespruit1980 schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 14:09:
[...]
Ok, dat ging dus wel snel.
Binnen een uur een email dat hij gekoppeld is.
Moet ik nog wel uitproberen, maar in ieder geval snel reactie.
Ja, dit viel me niet tegen, na het totaal niet rwerken van de site, en het niet reageren op mijn emails begon ik te twijfelen.RomeoJ schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 16:44:
[...]
Fijn dat dat nu veel sneller gaat, 2 weken duurde inderdaad veel te lang, dan is de auto ook pas praktisch bruikbaar geworden voor je (je kunt anders ook niet eens bij een SuC terecht aangezien je je creditcard niet kunt koppelen, tenzij je unlimited SuC hebt).
Gelukkig hier bij Tweakers goed geholpen.
Het is een oude, met gratis laden dus dat werkte ook zonder dat hij gekoppeld was.
Dat gratis laden was wel een gok, de vorige eigenaar wist niet 100 % zeker dat het op de auto zelf zat, en dus ook voor mij zou gelden.
Nu nog een maand uitproberen, en dan als hij inderdaad bevalt die emmc laten vervangen en ccs laten installeren.
Enige is dat helaas wat langzaam laden van deze uitvoering bij SuC, maar dat wist ik toen ik hem kocht.
En misschien dat Tesla het in de toekomst weer wat sneller laat gaan.
Let op, je kunt tegenwoordig ook je complete MCU upgraden (dat is dat grote touchscreen + computer), deze is supersnel in vergelijing met de jouwe (MCU1). Daarnaast als je upgrade naar de nieuwe MCU2, heb je die eMMC fix ook niet meer nodig, dat geld spaar je dus uit.annespruit1980 schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 16:57:
[...]
Nu nog een maand uitproberen, en dan als hij inderdaad bevalt die emmc laten vervangen en ccs laten installeren.
Voor meer info, zie hier: https://www.tesla.com/nl_NL/support/infotainment?redirect=no
Daarna kan je alleen FM en DAB radio vergetenRomeoJ schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 19:13:
[...]
Let op, je kunt tegenwoordig ook je complete MCU upgraden (dat is dat grote touchscreen + computer), deze is supersnel in vergelijing met de jouwe (MCU1). Daarnaast als je upgrade naar de nieuwe MCU2, heb je die eMMC fix ook niet meer nodig, dat geld spaar je dus uit.
Voor meer info, zie hier: https://www.tesla.com/nl_NL/support/infotainment?redirect=no
Nee hoor, voor slechts 520 euro kunnen ze die module later dit jaar alsnog inbouwenDeveon schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 19:23:
[...]
Daarna kan je alleen FM en DAB radio vergeten
Ik neem aan dat het bepaald is, niet betaald? ( het woord bedoel ik in die zin ).RichieB schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 18:42:
@annespruit1980 Pas wel op met dat gratis snelladen. Bij een betaald aantal kWh DC laden wordt de snelheid geknepen en duurt het superchargen daarna veel langer. Dus ik zou het alleen gebruiken op doorreis maar niet als hoofd laadsysteem. Gewoon langzaam (AC) laden is beter voor de accu. Veel plezier met je Tesla!
En hij laad al langzaam, dus ik neem aan dat het niet nog langzamer gaat.
Op dit moment is het iets van 60 kW bij 40% lading.
Dus supersnel kan ik dat niet noemen.
Ik zie het, merkwaardig dat in mijn account staat dat ik alle updates al heb.RomeoJ schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 19:13:
[...]
Let op, je kunt tegenwoordig ook je complete MCU upgraden (dat is dat grote touchscreen + computer), deze is supersnel in vergelijing met de jouwe (MCU1). Daarnaast als je upgrade naar de nieuwe MCU2, heb je die eMMC fix ook niet meer nodig, dat geld spaar je dus uit.
In ieder geval wacht ik even met deze update, alleen de emmc laten vervangen scheelt nogal in prijs.
Maar misschien volgend jaar.
Hoeveel zou dat dan moeten zijn en per welke periode? Heb nu drie maanden een S 100D van eind 2018 en in die tijd 11k km gereden en >90% daarvan bij SuCs geladen. Zeker van 15-40% lading zit ik vrijwel altijd op laadstroom van zo'n 120-125 kW, daarna gaat het langzaam naar beneden.RichieB schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 18:42:
@annespruit1980 Pas wel op met dat gratis snelladen. Bij een betaald aantal kWh DC laden wordt de snelheid geknepen en duurt het superchargen daarna veel langer. Dus ik zou het alleen gebruiken op doorreis maar niet als hoofd laadsysteem. Gewoon langzaam (AC) laden is beter voor de accu. Veel plezier met je Tesla!
Met dat tempo wordt het een kwestie van tijd totdat je gelimiteerd worden naar 90 kW. De verhalen zijn hier en daar wel te vinden dat het gebeurd bij excessief veel snelladen (zoals jij dus in dit geval ook doet).Kid Jansen schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 01:16:
[...]
Hoeveel zou dat dan moeten zijn en per welke periode? Heb nu drie maanden een S 100D van eind 2018 en in die tijd 11k km gereden en >90% daarvan bij SuCs geladen. Zeker van 15-40% lading zit ik vrijwel altijd op laadstroom van zo'n 120-125 kW, daarna gaat het langzaam naar beneden.
Bijvoorbeeld hier na rond zo'n 6.600 kWh snelladen (let op amerikaanse notitie in het artikel):
https://electrek.co/2017/...ing-speed-number-charges/
De vraag is of dit ook gaat gebeuren bij een 100D maar de kans is groot, (zo vaak) snelladen is simpelweg niet goed voor de batterij en zou dus ook niet als primary laadmogelijkheid benut moeten worden. Dus ga er maar vanuit dat je met dit tempo vanzelf gelimiteerd gaat worden en je SuC bezoeken langer worden.
Als hij bij mij naar 90 kW gaat, ben ik heel blij.........Strykeforce schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 07:17:
[...]
Met dat tempo wordt het een kwestie van tijd totdat je gelimiteerd worden naar 90 kW. De verhalen zijn hier en daar wel te vinden dat het gebeurd bij excessief veel snelladen (zoals jij dus in dit geval ook doet).
Bijvoorbeeld hier na rond zo'n 6.600 kWh snelladen (let op amerikaanse notitie in het artikel):
De vraag is of dit ook gaat gebeuren bij een 100D maar de kans is groot, (zo vaak) snelladen is simpelweg niet goed voor de batterij en zou dus ook niet als primary laadmogelijkheid benut moeten worden. Dus ga er maar vanuit dat je met dit tempo vanzelf gelimiteerd gaat worden en je SuC bezoeken langer worden.
Dat haal ik misschien als hij 5% of zo over heeft, nog niet geprobeerd.
Het is nu globaal dat de lading procentueel samen met de snelheid op ongeveer 100 uitkomt.
Dus 30% geeft 70 kW, 50% geeft 50kW, enz.
Dus een limiet van 90 kW? graag......
Edit:
Hoe kan ik zien hoeveel hij aan SuC heeft gestaan? In mijn account kan ik het niet vinden, en de auto zelf geeft dat ook niet aan. Valt me trouwens op dat de internet browser het niet doet, en de handleiding daar ook leeg is. Dus daar moet ik ook eens naar kijken. Google maps wel, dus hij heeft internet ( zou ook moeten, premium connectiviteit ).
[ Voor 13% gewijzigd door annespruit1980 op 21-10-2020 08:33 ]
Ik zit nu op nog geen derde daarvan bij SuCs en gaat ook om een 3,5 jaar oud artikel en heb dus de 100D en kan me voorstellen dat het ook relatief is ten opzichte van accucapaciteit.Strykeforce schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 07:17:
Met dat tempo wordt het een kwestie van tijd totdat je gelimiteerd worden naar 90 kW. De verhalen zijn hier en daar wel te vinden dat het gebeurd bij excessief veel snelladen (zoals jij dus in dit geval ook doet).
Overigens zou 90 kW niet zo'n ramp zijn nog. De eerste maand dat ik hem had kwam charge rate ook zelden boven de 100 kW uit, daarna piekte hij vaak op 120-125 kW. Hoe dan ook komt hij bij mij volgens mij alleen tussen de 15 en 55% boven de 90 kW uit, maar kom vaak met zo'n 22-26% bij de SuC aan, dus dan zou het maar paar minuten schelen. Nog te overzien.
Recenter:Kid Jansen schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 09:41:
[...]
Ik zit nu op nog geen derde daarvan bij SuCs en gaat ook om een 3,5 jaar oud artikel en heb dus de 100D en kan me voorstellen dat het ook relatief is ten opzichte van accucapaciteit.
Overigens zou 90 kW niet zo'n ramp zijn nog. De eerste maand dat ik hem had kwam charge rate ook zelden boven de 100 kW uit, daarna piekte hij vaak op 120-125 kW. Hoe dan ook komt hij bij mij volgens mij alleen tussen de 15 en 55% boven de 90 kW uit, maar kom vaak met zo'n 22-26% bij de SuC aan, dus dan zou het maar paar minuten schelen. Nog te overzien.
https://insideevs.com/new...uced-supercharging-speed/
Maar klopt, de reductie zal wel meevallen verder, tis maar dat je het weet
Misschien een keertje resetten voor die problemen. Hoe je het wil zien is lastig. Dan zou je "scan my tesla" moeten gebruiken volgens mij want de API geeft het ook niet aan, maar de obd poort gebruiken is vrij tricky, heb je wat kabeltjes voor nodig. (zelf geen ervaring mee)annespruit1980 schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 08:29:
[...]
Als hij bij mij naar 90 kW gaat, ben ik heel blij.........
Het is nu globaal dat de lading procentueel samen met de snelheid op ongeveer 100 uitkomt.
Dus een limiet van 90 kW? graag......
Edit:
Hoe kan ik zien hoeveel hij aan SuC heeft gestaan? In mijn account kan ik het niet vinden, en de auto zelf geeft dat ook niet aan. Valt me trouwens op dat de internet browser het niet doet, en de handleiding daar ook leeg is. Dus daar moet ik ook eens naar kijken. Google maps wel, dus hij heeft internet ( zou ook moeten, premium connectiviteit ).
Inderdaad. Ik heb het woord in mijn bericht gecorrigeerd.annespruit1980 schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 19:54:
[...]
Ik neem aan dat het bepaald is, niet betaald? ( het woord bedoel ik in die zin ).
Wat is de maximum laadsnelheid die je haalt? Hoe lang kan je met meer dan 100 kW laden? Want 60 kW gemiddeld om 40% bij te laden is best normaal. Mijn oude S70 had een gemiddelde van 60 kW voor dat hij werd geknepen, daarna was het gemiddelde 50 kW.En hij laad al langzaam, dus ik neem aan dat het niet nog langzamer gaat.
Op dit moment is het iets van 60 kW bij 40% lading.
Dus supersnel kan ik dat niet noemen.
Je moet natuurlijk zelf weten hoe je de auto laadt, maar het vermoeden is dat Tesla de DC laadsnelheid knijpt om de levensduur van de accu te verlengen. Als jij alleen maar Superchargers gebruikt en nooit AC laadt zal je eerder problemen met je accu kunnen verwachten dan iemand die alleen Superchargers gebruikt bij lange ritten.
In je account zie je alleen de software opties (FSD) die je kan aanschaffen. Hardware upgrades zoals CCS en MCU2 staan daar niet bij. Daarvoor moet je een service verzoek indienen met de Tesla app.annespruit1980 schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 19:58:
[...]
Ik zie het, merkwaardig dat in mijn account staat dat ik alle updates al heb.
In deze video wordt gezegd dat bij een S75 de DC laadsnelheid vanaf 2625 kWh wordt geknepen en dat bij 13125 kWh DC laden de snelheidsbeperking maximaal is. De periode waarover gerekend wordt is "all time". Dus hoeveel kWh je accu in totaal via DC heeft geladen. Dit getal kan je uitlezen met een OBD2 dongle die je via een verloopkabel kan inprikken onder de MCU.Kid Jansen schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 01:16:
[...]
Hoeveel zou dat dan moeten zijn en per welke periode?
Vooralsnog heeft de S100D geen last van dit probleem. Het is geconstateerd bij de oudere accu's: de 60/70/75/85 packs.Heb nu drie maanden een S 100D van eind 2018 en in die tijd 11k km gereden en >90% daarvan bij SuCs geladen. Zeker van 15-40% lading zit ik vrijwel altijd op laadstroom van zo'n 120-125 kW, daarna gaat het langzaam naar beneden.
Als je niet boven de 100 kW uitkomt wordt hij inderdaad al geknepen.annespruit1980 schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 08:29:
[...]
Als hij bij mij naar 90 kW gaat, ben ik heel blij.........
Dat valt op zich nog mee. Het belangrijkste is: hoeveel kW haal je gemiddeld? Bijv. van 5% naar 70% (typische laadbeurt op doorreis). Ik houd bij een SuC altijd bij hoeveel kWh erbij is gekomen en hoeveel tijd ik daarop heb moeten wachten. Deel die 2 door elkaar en je hebt de gemiddelde snelheid in kW. Of gebruik een tool zoals Telafi of Teslamate.Het is nu globaal dat de lading procentueel samen met de snelheid op ongeveer 100 uitkomt.
Dit getal kan je uitlezen met een OBD2 dongle die je via een verloopkabel kan inprikken onder de MCU.Hoe kan ik zien hoeveel hij aan SuC heeft gestaan?
De MCU1 webbrowser is al jaren onbruikbaar langzaam. Wil je die gebruiken dan is een upgrade naar MCU2 de enige echte oplossing.Valt me trouwens op dat de internet browser het niet doet, en de handleiding daar ook leeg is. Dus daar moet ik ook eens naar kijken. Google maps wel, dus hij heeft internet ( zou ook moeten, premium connectiviteit ).
Ik heb er een van de 85 serie die al door Tesla is geknepen, zowel in range als in laadsnelheid zover ik het kan nagaan.RichieB schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 11:40:
[...]
Inderdaad. Ik heb het woord in mijn bericht gecorrigeerd.
[...]
Wat is de maximum laadsnelheid die je haalt? Hoe lang kan je met meer dan 100 kW laden? Want 60 kW gemiddeld om 40% bij te laden is best normaal. Mijn oude S70 had een gemiddelde van 60 kW voor dat hij werd geknepen, daarna was het gemiddelde 50 kW.
Je moet natuurlijk zelf weten hoe je de auto laadt, maar het vermoeden is dat Tesla de DC laadsnelheid knijpt om de levensduur van de accu te verlengen. Als jij alleen maar Superchargers gebruikt en nooit AC laadt zal je eerder problemen met je accu kunnen verwachten dan iemand die alleen Superchargers gebruikt bij lange ritten.
Dat vermoede ik al voordat ik hem had, maar hij was nogal goedkoop, dus vandaar dat ik hem toch genomen heb.
Snelheid is redelijk uit te rekenen, ik heb de snelheden opgenomen bij laden van 40 tot 80 %, om de 10%.
En die is dus redelijk rechtlijnig aan het dalen van 60 kW ( 40% ) tot 25 kW ( 80% ).
Dus samen ongeveer 100.
Gemiddeld zou het dus van 30% tot 70% ongeveer teruglopen van 70 kW naar 30 kW ( 50 kW dus gemiddeld ).
Morgen is de accu redelijk leeg, dus dan zal ik eens kijken wat het bij 10 % is, maar ik schat dat het 90 kW maximaal zal zijn.
Thanks, hopen dat dat zo blijft dan. Reden voor vrijwel alleen maar superchargen is dat ik bij die S onbeperkt superchargen heb en dat m'n werkgever KPIs heeft op privégebruik, zuinig rijden en goedkoop laden/tanken.RichieB schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 11:45:
Vooralsnog heeft de S100D geen last van dit probleem. Het is geconstateerd bij de oudere accu's: de 60/70/75/85 packs.
Zuining rijden KPI target is maar 133 Wh / km. Dat haalt die S van mij echt nooit. Misschien als ik 80-90 km/h midden in de nacht op lege snelweg ga rijden op autopilot. Op lange stukken (>70 km) zit ik aan het eind meestal op 185-190 Wh/km gemiddeld over laatste 50 km, eerste 15 km is altijd veel hoger.
Daarnaast hebben we target van €0,25/kWh ex BTW. Als ik aan gewone laadpalen ga hangen kost me dat een vermogen per maand extra met hoeveel km ik tot drie weken geleden maakte, nu krijg ik juist vrijwel volledige laadvoorschot uit leasebedrag terug.
Is dan dus maar heel jammer voor die accu, maar hij gaat dan mooi aan de SuC. Daarnaast kan ik thuis geen laadpaal krijgen (parkeerplek in parkeergarage onder appartementencomplex) en in de buurt is het een drama met parkeren, waardoor er laadpalen vaak genoeg door hybrides bezet gehouden worden (niet veel EVs hier in de buurt) en er ook regelmatig gewoon 100% brandstofauto's op staan (wordt nauwelijks gehandhaafd). Bij huidige klant kan ik ook niet op locatie laden. Dichtstbijzijnde paal is nog best een stukje lopen.
Maar het is als ik het goed begrijp een leasebak? Dan is een verrotte accu sowieso niet jouw probleem natuurlijk.
True, vind ik zelf ook wel irritant. Als ik een laadpaal op m'n parkeerplek kon krijgen zou ik het waarschijnlijk ook wel doen, maar al nagevraagd en is niet mogelijk. Paar honderd meter lopen naar een laadpaal bij huis zie ik niet zitten. Fijne van die parkeerplek is nou juist dat ik altijd plek heb, niet ver zeulen met je zooi, auto altijd rond de 20°C, altijd droog over en dat hij niet wordt ondergescheten door vogels.RichieB schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 16:44:
@Kid Jansen Zonde, je mist dan een van de grootste voordelen van een EV rijden: nooit hoeven te “tanken” omdat je altijd vol weg rijdt.
Dan lever ik het ene gemak voor het andere in en ben ik nog stuk duurder uit ook.
Als ik bij klanten kan laden of ergens anders minimaal anderhalf uur sta en kan laden doe ik het overigens wel, maar dat heb ik de afgelopen drie maanden dus maar een paar keer gehad.
Hoef je mij niet van te overtuigen, maar toevallig heeft een maat van mij nu een rechtszaak omdat het VvE bij hem heeft besloten dat er helemaal geen (PH)EV überhaupt meer geparkeerd mogen worden in de parkeergarage onder het appartementencomplex waar hij woont, laat staan laden.Er is trouwens onderzoek gedaan naar de risico’s van laden in een ondergrondse garage en die blijken niet groter te zijn dan het opslaan van een 50-100L brandstoftank op wielen in dezelfde ruimte.
Leasebak inderdaad, overgenomen van een collega.Maar het is als ik het goed begrijp een leasebak? Dan is een verrotte accu sowieso niet jouw probleem natuurlijk.
https://www.teslarati.com...q3-2020-earnings-results/
Hoe kan dat nou? Over 2 weken gaan nieuwsberichten allemaal weer zot gaan van dat de vraag is ingekakt in Europa want dat er amper wordt geleverdTaro schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 22:39:
Weer een goed kwartaal voor Tesla geweest:
https://www.teslarati.com...q3-2020-earnings-results/
Zonder EV credits was er nooit winst geweest!!11!bottom line schreef op donderdag 22 oktober 2020 @ 08:58:
[...]
Hoe kan dat nou? Over 2 weken gaan nieuwsberichten allemaal weer zot gaan van dat de vraag is ingekakt in Europa want dat er amper wordt geleverd
Verder wel goed nieuws dat ze volgend jaar (onofficieel) 850k tot 1 miljoen auto's willen bouwen en de Y in Berlijn de 4870 krijgt, aangevuld uit Fremont pilot fabriek en voor de aandeelhouders interessant dat de Semi volgend jaar ook geleverd gaat worden.
Of je wel of geen update hebt ontvangen hoeft niet meer hier in het topic. Dit verschijnsel zie je ook bij elke nieuwe iOS/Android/PS4/Xbox update.
Probleem hier is dat Tesla elke week wel een update uitbrengt, waardoor de vervuiling nog erger is. Als er een nieuwe update is, kan hij natuurlijk wel inhoudelijk besproken worden.
Voor vragen en opmerkingen over de Model 3 en Y kan je terecht in dit topic: Het grote Tesla Model 3 & Y topic