• mazzoop80
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 20:54
Kid Jansen schreef op maandag 17 augustus 2020 @ 23:08:
Wat is max laadstroom met V3 op een eind 2018 Model S 100D als je die die update geeft en CCS2 naar Mennekes verloop gebruikt? Is dat dan ook 200+ kW? In zowel Badhoevedorp als Naarden blijft hij nu net onder de 120kW steken. Heb nog geen andere superchargers gebruikt.

De Model S / X (P)100D zou sowieso 150 kW aan moeten kunnen begreep ik.
Hier ook 2018 S met CCS2. Personal high score van 153kW bij ionity.

Wat me ook opvalt dat gehele range van laden echt sneller is op V3 bij een SuC, niet alleen de piek(en die piek haal je alleen bij ideale omstandigheden lader en auto) boven 70% ongeveer niet meer sneller maar tot 70% veel sneller op opgeladen :9

• Kid Jansen
  • Registratie: Oktober 2005
  • Niet online
150 kW gaat het verschil voor mij niet maken. Ik heb die in Apeldoorn Zuid (Ugchelen) en Naarden op de route, in beide gevallen is dat in totaal maar iets meer dan 1 km om. Voor Apeldoorn Oost moet ik eerst stuk A1 verkeerde kant op en dan A50 op. Heen en terug samen 18 km en zo'n 20 minuten om, dat haal ik er niet uit met 150 i.p.v. 120 kW. Binnendoor is korter, maar duurt stuk langer.

• svdgraaf
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 21-12 18:44
Kid Jansen schreef op dinsdag 18 augustus 2020 @ 11:28:
150 kW gaat het verschil voor mij niet maken. Ik heb die in Apeldoorn Zuid (Ugchelen) en Naarden op de route, in beide gevallen is dat in totaal maar iets meer dan 1 km om. Voor Apeldoorn Oost moet ik eerst stuk A1 verkeerde kant op en dan A50 op. Heen en terug samen 18 km en zo'n 20 minuten om, dat haal ik er niet uit met 150 i.p.v. 120 kW. Binnendoor is korter, maar duurt stuk langer.
bij de v3 stalls deel je ook de infra niet meer, dus als het druk is, is een v3 lader wel nog steeds net zo snel, bij een v2 lader zal de snelheid flink dalen.

MY LR 2022 Midnight Gray, Black interior, 20” FSD

• mazzoop80
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 20:54
Kid Jansen schreef op dinsdag 18 augustus 2020 @ 11:28:
voor dagelijks zou ik het niet doen nee, maar als je op doorreis bent voor langere afstanden zou ik absoluut relaxter zitten bij Hotel Apeldoorn (in Oost dus)

• Bosma
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 04-12 22:54
balblas schreef op maandag 17 augustus 2020 @ 21:54:
[...]

Ik start de navigatie op de bestemming tijdens het laden. Dan start ik de energie app. Die geeft dan precies aan hoeveel procent lading je naar verwachting nog hebt op de plek van bestemming en het verloop in een grafiek. Zodra de grafiek gestegen is naar 5% lading op de bestemming vertrek ik.
Dank voor deze tip, dat ga ik een volgende keer ook zo doen! (y)

• IceOnFire
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Een tijdje terug had ik hier gevraagd wat het sluipverbruik is van de model 3 aangezien ik hem ivm een maandje vakantie met een andere auto die hele periode niet gebruikte en ook niet kon inpluggen. Ik kon weinig vinden over de gevolgen van de auto echt langdurig op die manier wegzetten.

Inmiddels zijn we die ruime maand verder dus ik dacht ik zal de resultaten ook nog even delen; eea werkt in principe prima. Zolang de auto slaapt verbruikt hij consistent tussen de 1 en 2% energie per dag, in totaal 44% gedurende de volle 34 dagen. Grappig genoeg wordt de auto uit zichzelf gemiddeld eens in de drie dagen wakker en doet dan een uur of twee "iets". Dat lijkt niet veel extra energie te kosten. Belangrijk aandachtspuntje; hij checkt dan kennelijk ook op updates.

Als hij er eentje vind gaat hij hem downloaden en blijft wakker tot hij binnen is. Daarna slaapt hij ook niet tot je hem daadwerkelijk installeert, daar moet je dus niet mee wachten. Dat was wel even schrikken aangezien hij nauwelijks in wifi bereik stond dus dat duurde alles bij elkaar bijna een volle dag. Dan gaat de accu wel vlot leeg, was daaraan bijna 10% kwijt. Gelukkig ging hij daarna weer slapen. Dat is in totaal twee keer gebeurd, bij een eventuele volgende keer zet ik de wifi wel volledig uit om dat te voorkomen.

Al met al ging alles dus verder prima, goed te doen en geen reden voor paniek als je de auto een keer voor langere tijd niet kan inpluggen. Totale drain na 34 dagen 44% voor alle tijd in slaapstand en 65% netto totaal met het extra verbruik van beide updates erbij.

[ Voor 9% gewijzigd door IceOnFire op 19-08-2020 10:22 ]

• pimk
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 24-12 10:48
IceOnFire schreef op dinsdag 18 augustus 2020 @ 20:25:
Een tijdje terug had ik hier gevraagd wat het sluipverbruik is van de model 3 aangezien ik hem ivm een maandje vakantie met een andere auto die hele periode niet gebruikte en ook niet kon inpluggen. Ik kon weinig vinden over de gevolgen van de auto echt langdurig op die manier wegzetten.

Inmiddels zijn we die ruime maand verder dus ik dacht ik zal de resultaten ook nog even delen; eea werkt in principe prima. Zolang de auto slaapt verbruikt hij consistent tussen de 1 en 2% energie per dag, in totaal 44% gedurende de volle 34 dagen. Grappig genoeg wordt de auto uit zichzelf gemiddeld eens in de drie dagen wakker en doet dan een uur of twee "iets". Dat lijkt niet veel extra energie te kosten. Belangrijk aandachtspuntje; hij checkt dan kennelijk ook op updates.

Als hij er eentje vind gaat hij hem downloaden en blijft wakker tot hij binnen is. Daarna slaapt hij ook niet tot je hem daadwerkelijk installeert, daar moet je dus niet mee wachten. Dat was wel even schrikken aangezien hij nauwelijks in wifi bereik stond dus dat duurde alles bij elkaar bijna een volle dag. Dan gaat de accu wel vlot leeg, was daaraan bijna 10% kwijt. Gelukkig ging hij daarna weer slapen. Dat is in totaal twee keer gebeurd, bij een eventuele volgende keer zet ik de wifi wel volledig uit om dat te voorkomen.

Al met al ging alles dus verder prima, goed te doen en geen reden voor paniek als je de auto een keer voor langere tijd niet kan inpluggen. Totale drain na 34 dagen 44% voor alle tijd in slaapstand en 65% netto totaal met het extra verbruik van beide updates erbij.
Dat is dan wel een dingetje als je 'm ergens op Schiphol parkeert voor een week of 3.
Kan ie dus mooi leeg staan als je terug komt.
En om nu 45 gaan powerchargen voor ik 'm op Schiphol zet is ook weer zo'n dingetje...

• IceOnFire
  • Niet online
pimk schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 11:08:
[...]

Dat is dan wel een dingetje als je 'm ergens op Schiphol parkeert voor een week of 3.
En om nu 45 gaan powerchargen voor ik 'm op Schiphol zet is ook weer zo'n dingetje...
Ik denk dat het meevalt als de auto geen actieve wifi-mogelijkheid heeft. Op Schiphol sowieso niet van toepassing, maar bij parkeren op een bekende plek moet je er dus wel even aan denken wifi om zeep te helpen. Zonder wifi zal hij nog steeds wel om de paar dagen even een paar uurtjes wakker zijn, maar dat lijkt an sich dus niet veel stroom te kosten. Vooral die updates hakten er wel in, zonder was de drain waarschijnlijk uitgekomen op 2 a 3 procent boven de 44, zo'n 46-47% dus.

[ Voor 10% gewijzigd door IceOnFire op 19-08-2020 11:16 ]

• MacorgaZ
  • Laatst online: 20-11 01:13
pimk schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 11:08:
[...]

Als je op Schiphol dus geen WiFi hebt kan hij de update ook niet downloaden, dus daarvoor blijft ie niet wakker en is ie ook niet wakker-tot-je-installeert. Als je heel lang wacht met de update kan Tesla hem wel pushen via 4G, dat is dan misschien nog een onverwachte factor.
Daarnaast, bij een acculading onder 20% wordt standaard Sentry ook al uitgezet zodat je niet onverwacht een lege accu hebt. Ik ga er van uit dat er ook wel zoiets met updates zal gebeuren? Anders zou dat wel raar zijn ja, de auto niet meer in sleep omdat er een update klaar staat en dan langzaam van 20% naar 0% laten leeglopen.

Bambu Lab P1S Combo

• IceOnFire
  • Niet online
MacorgaZ schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 11:15:
[...]

Als je op Schiphol dus geen WiFi hebt kan hij de update ook niet downloaden, dus daarvoor blijft ie niet wakker en is ie ook niet wakker-tot-je-installeert. Als je heel lang wacht met de update kan Tesla hem wel pushen via 4G, dat is dan misschien nog een onverwachte factor.
Daarnaast, bij een acculading onder 20% wordt standaard Sentry ook al uitgezet zodat je niet onverwacht een lege accu hebt. Ik ga er van uit dat er ook wel zoiets met updates zal gebeuren? Anders zou dat wel raar zijn ja, de auto niet meer in sleep omdat er een update klaar staat en dan langzaam van 20% naar 0% laten leeglopen.
Ja als je pech hebt dat er een update via 4G gepushed wordt zou dat theoretisch kunnen denk ik, maar die kans is sowieso niet groot natuurlijk. Ik verwacht idd wel dat hij dan stel dat je de 20% bereikt hij alsnog zichzelf uit accubehoud geforceerd in slaapstand zet. Heb ik alleen niet zelf kunnen testen aangezien bij beide updates de eindpercentagestand boven de 20% gebleven is.

Het BMS lijkt overigens wel een tikje van slag van de hele exercitie; heb sindsdien drie keer geladen en in alle gevallen stijgt het accupercentage nadat het laden gestopt is nog 2 a 3%. Zal vanzelf wel weer bijtrekken..

[ Voor 11% gewijzigd door IceOnFire op 19-08-2020 11:24 ]

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 01:16
IceOnFire schreef op dinsdag 18 augustus 2020 @ 20:25:
[...]
Als hij er eentje vind gaat hij hem downloaden en blijft wakker tot hij binnen is. Daarna slaapt hij ook niet tot je hem daadwerkelijk installeert, daar moet je dus niet mee wachten.[...]
Heb al een aantal keren een update gedownload en niet geïnstalleerd, waarbij de auto wel degelijk in slaapstand ging. Wel alle keren de wifi uit.

Reden van niet installeren was overigens altijd dat mijn vrouw nog weg moest en ik geen idee heb of die update slaagt en hoe lang die ermee bezig is. Ook al eens een zwart scherm gehad voor half uur na de update, dus dat is niet goed voor de WAF.

• IceOnFire
  • Niet online
Caelorum schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 11:27:
[...]

Heb al een aantal keren een update gedownload en niet geïnstalleerd, waarbij de auto wel degelijk in slaapstand ging. Wel alle keren de wifi uit.
Misschien is dat t verschil. Kan ook dat na langere tijd de auto wellicht alsnog in slaapstand gaat, bij de eerste update deed hij dat in ieder geval iets van 18u niet en aangezien in de tijd dat hij wakker is de accu een stuk vlotter leeggaat heb ik toen niet langer gewacht. Bij de tweede heb ik een maar paar uur gewacht. Na wakker maken via de app was de auto altijd consistent na een kwartier weer aan t snurken, dus het wat in die zin iig duidelijk anders en langer.

Verwijderd

Een vraag: kan je de originele 19 inch sportwheels ook monteren als bijv. winterset op een Model 3 Performance?

• Taro
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

Taro

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Kennis delen > DM

Verwijderd schreef op maandag 24 augustus 2020 @ 18:23:
Een vraag: kan je de originele 19 inch sportwheels ook monteren als bijv. winterset op een Model 3 Performance?
Kan wel, maar let op de remarks in de eerste paar posts over welke 19" het moet zijn: https://teslamotorsclub.c...0Tesla%20sport%20wheels..

[ Voor 43% gewijzigd door Taro op 24-08-2020 18:47 ]

iotdomotica.nl | Replace fear of the unknown with curiosity | 76 kWh thuisaccu | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | 11.460 Wp PV

• bottom line
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 24-12 14:03

+
https://electrek.co/2020/...l-y-taillight-design/amp/
Model Y is nog geen 3 maanden oud, of heeft al updates gekregen :P
Zo kan je natuurlijk een gelijkblijvende prijs erg rechtvaardigen.
Vraag me of hoe VW/Polestar hun prijzen gaan positioneren. Gaan ze elk modeljaar ook iets toevoegen? Lijkt me straf met hun bedrijfsprocessen/structuur. Maar elk jaar prijs laten dalen lijkt me ook niet echt slim.

[ Voor 6% gewijzigd door bottom line op 26-08-2020 17:14 ]

• Deveon
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Positief: Tesla vernieuwt erg snel
Negatief: Tesla brengt auto’s die niet af zijn op de markt.

De Berlijnse Y schijnt ook weer een revolutionaire verbetering te zijn. Is de Y dan in de VS niet iets te vroeg de markt op gekomen (vanwege Corona)? Gelukkig hebben wij er in Europa niet zo last van omdat introductie toch al vertraagd is.

• bottom line
Deveon schreef op woensdag 26 augustus 2020 @ 17:25:
Positief: Tesla vernieuwt erg snel
Negatief: Tesla brengt auto’s die niet af zijn op de markt.

De Berlijnse Y schijnt ook weer een revolutionaire verbetering te zijn. Is de Y dan in de VS niet iets te vroeg de markt op gekomen (vanwege Corona)? Gelukkig hebben wij er in Europa niet zo last van omdat introductie toch al vertraagd is.
Bwa, denk dat de Y in Amerika nu ook al redelijk revolutionair gebouwd wordt.
https://electrek.co/2020/...-largest-casting-machine/

En zo had Munro ook al over een van de eerste Y modellen zijn loftrompet boven gehaald. De updates die nu gebeuren maken het allemaal makkelijker / efficienter voor Tesla om de auto's beter/goedkoper te maken.

Te vroeg omwille van Corona, maar elk ander automerk moet automodellen uitstellen omwille van Corona. Er klopt dan toch iets niet :+

• Deveon
  • Niet online
bottom line schreef op woensdag 26 augustus 2020 @ 18:02:
[...]

Bwa, denk dat de Y in Amerika nu ook al redelijk revolutionair gebouwd wordt.
https://electrek.co/2020/...-largest-casting-machine/
Je hoeft mij niet te geloven ;)

• MeZZiN
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 04-12 11:42
PWM schreef op dinsdag 22 oktober 2019 @ 11:32:
[...]

Gaan ze er wat aan doen dan? Ik heb die gele rand al 2 jaar. Ik weet dat ze ergens mee bezig waren (een tijdelijke fix die je 1x mag doen), maar heb er nooit meer iets over gehoord.
Even een kleine update nadat mijn gele rand weg was uit hoofdscherm kwam het heel snel terug. Maar dan alleen de boven rand. Minder irritant maar wel onacceptabel.

Dus deze week opnieuw (had lang gewacht vanwege corona) maar nu ook voor het dashboard scherm.

Helemaal naar moerdijk omdat ze daar alleen het dashboard gaan kunnen doen. Maar goed probleem is weer opgelost nu hopen dat het ook echt weg blijft. Vind het maar raar dat niet een echt issue is maar een gezien wordt als een courtesy om het te fixen terwijl het echt heel lelijk en tegen irritant aan zit. Als een dode pixel al vervelend is dan is dit toch nog veel vervelender.

• RichieB
  • Registratie: Mei 2003
  • Nu online
MeZZiN schreef op maandag 31 augustus 2020 @ 09:41:
[...]

Vind het maar raar dat niet een echt issue is maar een gezien wordt als een courtesy om het te fixen terwijl het echt heel lelijk en tegen irritant aan zit. Als een dode pixel al vervelend is dan is dit toch nog veel vervelender.
Het is een bekend productieprobleem met de lijm die gebruikt is in het scherm. Zeker binnen de garantieperiode gewoon aan Tesla om op te lossen. Geen coulance, maar niet-conformiteit oplossen.

Panasonic WH-MDC09J3E5, Atlantic Explorer V4 270C, 57x PV 23115 Wp

• MeZZiN
Volgens tesla is het geen defect maar een cosmetische issue dus valt het niet onder garantie maar onder coulance. Dus voor de tweede ronde moest ik eigenlijk eerst bij betalen gelukkig is het gratis opgelost nu maar toch.

Ben het er niet mee eens natuurlijk maar zolang ze het fixen zonder kosten vind ik het wel best. Netjes is het niet maar het is niet anders plus nadat het gedaan is ook weg. (tot de boven rand weer terug kwam denk dat ze bij SC in amsterdam het niet lang genoeg gedaan hebben).

Maar goed mogen het wel duidelijk zijn dit is een stuk onderdeel lijkt me ook voor de wet wat tesla er over vind. Zolang ze het oplossen gratis is het prima dan mogen ze het van mijn part een feature noemen. Zolang ze het maar oplossen.

[ Voor 19% gewijzigd door MeZZiN op 31-08-2020 10:30 ]

• RichieB
  • Nu online
Oh, ze hebben voor het verlenen van coulance dat UV-apparaat ontwikkeld en in elke SeC neergezet. Natuurlijk, compleet logisch. Want coulance leveren is je bestaansrecht als service organisatie natuurlijk.

• Kid Jansen
  • Niet online
Hoop dat het bij mij niet ook terugkomt dan. Heb het ook recent laten doen in Amsterdam op Model S van eind 2018. Heb toen een uur of 4 daar gezeten.

• OMX2000
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 07:12

OMX2000

By any means necessary...

Weer een euvel in de Model X. Een deel van de achterbank (7 zits config) gaat niet meer plat. Knopje om te ontgrendelen lijkt niet meer te werken. Dus nu zit ie de achterleuning vast op standje 65 graden. Dus dat deel is niet bruikbaar meer, zucht. A.s. vrijdag heb ik een afspraak in Tilburg. En ik hoop dat ze het dan kunnen fixen, anders moeten ze bank vervangen. Althans ik las op teslamotorsclub dat iemand verbaasd was dat de hele bank vervangen werd.

Dè developers podcast in je moerstaal : CodeKlets Podcast

• RomeoJ
  • Niet online

RomeoJ

Matched: (.*)

@MeZZiN In Moerdijk een Tesla SeC? Bedoel je Rotterdam / Botlek?

Ik had ook last van die yellow borders een poos geleden, niet zozeer dat ik me er echt dagelijks aan stoorde maar is netjes zonder gezeur verholpen door SeC Rotterdam tezamen met wat andere kleinere puntjes die ik toch al wilde laten fixen. Ook niets van een opmerking over goodwill versus garantie.

You only need two tools in life: WD-40 and Duct-Tape, if it doesn't move and it should, use the WD-40. If it does move and it shouldn't, use the Tape.

• MeZZiN
Mijn fout het was Moordrecht. door al mijn issues was hij door het sc heen gebracht als service.

Je kan veel vinden van Tesla maar service is over het algemeen goed! Plus klein voordeel nu mijn werk om de hoek zit kan in de ochtend de auto brengen en s'middags weer ophalen scheelt mij weer parkeer kosten ;)

• Kid Jansen
  • Niet online
Gisteravond een fijne: had update gedownload en dacht bij supermarkt 'ik start die update nu wel'. Deed dat ding er ruim 40 minuten over (2020.32.2 naar 2020.32.5) en gaf het daarna nog problemen ook:
  • Performance/verbruik meter in dashboard was weg
  • Bluetooth viel steeds uit (muziek van telefoon)
  • Als Bluetooth wel werkte deed forward, back en play/pause nog steeds niks
  • Album cover thumbnail, verstreken tijd en resterende tijd van nummer werden niet meer getoond
Reset met rem + scrollwieltjes en de knoppen daarboven lijkt problemen opgelost te hebben. Kende die optie nog niet, maar maat kwam met die tip. Kon het alleen pas bij de klant op locatie doen, dus was behoorlijk chagrijnig tijdens de rit daar naartoe :(

• Perkouw
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 24-12 15:14

Perkouw

Moderator General Chat
@Kid Jansen Zonder rempedaal kan ook en dat kan dus al rijdende. Let wel op dat je geen beeld hebt etc. zaken als auto pilot / cruise control etc. blijven wel actief. :)

• Cyw00d
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 22-12 21:02
Perkouw schreef op donderdag 3 september 2020 @ 10:41:
@Kid Jansen Zonder rempedaal kan ook en dat kan dus al rijdende. Let wel op dat je geen beeld hebt etc. zaken als auto pilot / cruise control etc. blijven wel actief. :)
Belangrijke toevoeging hier is dat het geluid van je knipperlichten software matig is. Dus je hoort de knipperlichten niet tijdens een reset, maar ze werken wel gewoon. ;)

[ Tesla MIG MYP ]

• DaCoTa
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 23-12 23:16
Kid Jansen schreef op donderdag 3 september 2020 @ 10:34:
Gisteravond een fijne: had update gedownload en dacht bij supermarkt 'ik start die update nu wel'. Deed dat ding er ruim 40 minuten over (2020.32.2 naar 2020.32.5) en gaf het daarna nog problemen ook:
Ik start geen updates als ik weet dat ik nog weg moet, de tijd is een indicatie, heb ook gehoord dat het soms tot een uur kan duren.

• Kid Jansen
  • Niet online
Belangrijke les inderdaad. Normaal doe ik het altijd als hij thuis in parkeergarage staat en ik komende paar uur niet weg moet, maar dacht nu met 2020.32.2 naar 2020.32.5 'hoe groot kan die update nou zijn?'

• TwOkkie
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 00:48

TwOkkie

Tweakin' Okkie

Weer een tipje van de sluier?

"There's a bunch of innovative stuff that we'll be doing here, that we will tell you about in the future. It's not just a copy of the Model Y. It's actually a radical redesign of the core technology of building a car. And some of this, when I do battery day, ehm, later in september, I'll talk about what we'll be doing here in Berlin. But it'll be the first time that there's gonna be a transformation in the core structural design of the vehicle. It's quite a big thing. So, ehh, it's like I said, both manufacturing, engineering and design as well."

Wat zou hij nou toch echt willen vertellen op 6:08 ?

[J|O|R] <- .signature.gz

• bottom line
TwOkkie schreef op vrijdag 4 september 2020 @ 22:54:
[...]

Weer een tipje van de sluier?

"There's a bunch of innovative stuff that we'll be doing here, that we will tell you about in the future. It's not just a copy of the Model Y. It's actually a radical redesign of the core technology of building a car. And some of this, when I do battery day, ehm, later in september, I'll talk about what we'll be doing here in Berlin. But it'll be the first time that there's gonna be a transformation in the core structural design of the vehicle. It's quite a big thing. So, ehh, it's like I said, both manufacturing, engineering and design as well."

Wat zou hij nou toch echt willen vertellen op 6:08 ?

[YouTube: Elon Musk speech at Giga Berlin]
Dat de Y zo gemaakt wordt dat ie ongeloofelijk veel winst gaat opleveren, waar geen enkele concurrent tegenop kan :+
En hij dus kan gaan voor wereldoverheersing.

• Incolumis
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 23-12 18:43
Ik kwam deze belg tegen in Veldhoven :+

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/PqndYK8.jpg

I hide at work because good employees are hard to find.

• DaCoTa
Kan in de collectie:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WEAC2TzddbLlDwPY4AerezSaxF0=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/sZUDGtUMHXjQmq7zK6kjVbmY.png?f=user_large

Heb op de dashcam ook nog GIGAWATT staan, maar die moet ik nog screencappen.

Voor de belgen hier: hoeveel kost zo'n vanity plate nou?

• bottom line
DaCoTa schreef op dinsdag 8 september 2020 @ 10:49:
Kan in de collectie:

[Afbeelding]

Heb op de dashcam ook nog GIGAWATT staan, maar die moet ik nog screencappen.

Voor de belgen hier: hoeveel kost zo'n vanity plate nou?
€1.000

Een tijdje terug €2.000, maar ze hebben het goedkoper gemaakt zodat er meer mensen dat gingen doen (en de staatskas meer gesponsord werd)

• pimk
Toch snap ik ook hier geen zak van. Ik woon dicht bij Zwolle, waar een vd Valk is met een bult Tesla Superchargers.
Als ik thuis in de app kijk, zie ik dit:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nWQHdPFnwOFRKTNK9gELsAzQGLA=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/bUu6SJ5pSKuk8hMAOzD11h56.png?f=user_large

• GeeMoney
  • Laatst online: 00:53
pimk schreef op woensdag 9 september 2020 @ 18:30:
Toch snap ik ook hier geen zak van. Ik woon dicht bij Zwolle, waar een vd Valk is met een bult Tesla Superchargers.
Als ik thuis in de app kijk, zie ik dit:
Je hebt een S of X denk ik?
Is een bekende bug, je moet volgens mij andere typen laders even aanzetten in je instellingen.

• Taro
  • Niet online

Taro

Kennis delen > DM

GeeMoney schreef op woensdag 9 september 2020 @ 18:33:
[...]

Is een bekende bug, je moet volgens mij andere typen laders even aanzetten in je instellingen.
Tussen de locatie's door zie ik volgens mij een witte 3 met aero's :)

@pimk Bij mij staat Zwolle op dit moment bovenaan, dus lijkt een lokaal probleempje te zijn. Probeer het eens met Wifi uit? Misschien bepaalt die omdat je binnen bent op basis van je ISP je locatie en is dat een verkeerde schatting.

[ Voor 27% gewijzigd door Taro op 09-09-2020 19:15 ]

iotdomotica.nl | Replace fear of the unknown with curiosity | 76 kWh thuisaccu | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | 11.460 Wp PV

• DJGizbo
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 24-12 16:38
Taro schreef op woensdag 9 september 2020 @ 19:12:
[...]

@pimk Bij mij staat Zwolle op dit moment bovenaan, dus lijkt een lokaal probleempje te zijn. Probeer het eens met Wifi uit? Misschien bepaalt die omdat je binnen bent op basis van je ISP je locatie en is dat een verkeerde schatting.
Ik heb hier ook veel last van. Als ik bijvoorbeeld in de auto rijd van Amsterdam in de richting van Emmeloord en zeker weet dat ik dichterbij Emmeloord zit dan bij welke andere supercharger laat hij toch Naarden, Amsterdam en Badhoevedorp zien, ipv Emmeloord. :(

• Kid Jansen
  • Niet online
GeeMoney schreef op woensdag 9 september 2020 @ 18:33:
Gaat dat dan om V3 i.p.v. V2, of bedoel je wat anders met 'typen laders'?

Had tijdje terug ook toen ik in Breda was dat de SuC in Breda-West langs de A16 ook niet gezien werd door m'n Model S. Toen gaf hij aan dat Oosterhout dichtstbijzijnde was.

• pimk
Taro schreef op woensdag 9 september 2020 @ 19:12:
[...]

Klopt, een Scrooge-model 3
En blijkbaar heeft het zin hier je verbazing te uiten, want nu staat opeens Zwolle wel op de eerste plaats :-)

• DJGizbo
<off topic: concurrentie>
https://www.auto-motor-un...-verarbeitung-elektronik/
Knapp 49.000 Euro ruft VW für denID.3-Testwagen auf, vor Abzug der Umweltprämie. Gemessen an den Qualitäts-Baustellen, die die Tester von auto motor und sport festgestellt haben, dürfte es bestenfalls die Hälfte sein.
>:)

• Deveon
  • Niet online
https://electrek.co/2020/...del-3-made-in-china-cars/

Negatief: Vraag in China neemt af.
Positief: Vraag in VS neemt toe.

Vermoedelijk zal het gaan om de SR modellen aangezien Chinese LR’s ook uit de VS komen/kwamen. Gezien de hoge marges op Chinese 3’s kan er misschien eind van het jaar ook nog iets van de prijs af, onder de €45k zal in Nederland erg interessant worden.

• styno
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23-12 21:28

styno

Koffie? Hmmm, ja, lekkerrr

Ietwat relevant vanwege de lopende rechtzaak tussen beide bedrijven, er zijn twee financiele onderzoekspartijen die Nikola Motors van fraude betichten. Talloze grote en kleine claims blijken frauduleus...

Hindenburg Research

Citron Research

Trevor Milton, Nikola’s CEO/founder en bron van de vele valse claims, heeft een advocaten kantoor in de arm genomen...
Deveon schreef op vrijdag 11 september 2020 @ 18:25:
https://electrek.co/2020/...del-3-made-in-china-cars/

Negatief: Vraag in China neemt af.
Positief: Vraag in VS neemt toe.

Vermoedelijk zal het gaan om de SR modellen aangezien Chinese LR’s ook uit de VS komen/kwamen. Gezien de hoge marges op Chinese 3’s kan er misschien eind van het jaar ook nog iets van de prijs af, onder de €45k zal in Nederland erg interessant worden.
Minder vraag in China? Verkopen van Augustus waren eenna hoogste.

Model 3:
August 2020: production - 12,714, sales - 11,800
July 2020: production - 12,571, sales - 11,041
June 2020: production - N/A, sales - 14,954
May 2020: production - 11,501, sales - 11,095
April 2020: production - 11,211, sales - 3,635
March 2020: production - 10,158, sales - 10,160
February 2020: sales - 3,900
January 2020: sales - 2,620
December 2019: start of production

[ Voor 47% gewijzigd door styno op 11-09-2020 21:38 ]

Climatechange is a super-wicked problem, but:
"The stone age came to an end not for lack of stones. And the oil age will come to an end not for lack of oil." -- Sheikh Yamani, Saudi oil minister
8xLG Neon MonoX 290Wp SMA SB2100TL / MY SR '22

• bottom line
En nu 100% ontopic :P

Zet maar in jullie agenda

• Deveon
  • Niet online
Naast de next-gen batterij die in de Plaid S en X komt verwacht ik eerlijk gezegd niet zoveel. Een datum voor de Roadster (of zelfs delivery?) en Semi zou wel interessant zijn. Of bidirectionele laders in alle modellen.

• bottom line
Ik laat me graag verrassen.
Bidirect zou ik zelf nooit gebruiken trouwens, als dat betekent dat mijn batterij daardoor sneller verslijt.

• Deveon
  • Niet online
bottom line schreef op vrijdag 11 september 2020 @ 22:46:
Ik laat me graag verrassen.
Bidirect zou ik zelf nooit gebruiken trouwens, als dat betekent dat mijn batterij daardoor sneller verslijt.
Je wilt natuurlijk niet dat je million mile battery na 800.000 km al degradatie onder de 90% laat zien :+

Volgens mij is er onderzocht dat het mogelijk juist beter is voor je batterij om continue op te laden of te ontladen in plaats van op een hoog voltage te houden.

[ Voor 19% gewijzigd door Deveon op 12-09-2020 07:25 ]

• RaymondD
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 05-12 10:21
YouTube: E Golf lädt am Tesla Supercharger- kostenlos- Model 3 muss zahlen

E Golf lädt am Tesla Supercharger- kostenlos- Model 3 muss zahlen

v3 superchargers staan momenteel (perongeluk?) open voor alle auto's met CCS aansluiting. Gratis!

Gasloos, 3600Wp Zuid, Panasonic 7K l/w warmtepomp, VW ID.3

• GeeMoney
RaymondD schreef op zaterdag 12 september 2020 @ 18:51:

v3 superchargers staan momenteel (perongeluk?) open voor alle auto's met CCS aansluiting. Gratis!
Ik heb er 1 in de buurt welke ik maandag wel even kan testen. Als hij het niet doet sta ik wel even voor paal natuurlijk met mijn E-tron :+ . Ik hoor ze al roepen: staat weer zo’n dombo met zijn Audi :)

• Taro
  • Niet online

Taro

Kennis delen > DM

Heel fijn voor al die anderen, maar het is vaak al druk genoeg... Aan de andere kant, als dit voor extra inkomsten voor Tesla zorgt en ze daardoor alle locaties kunnen uitbreiden en upgraden: Prima!

[ Voor 33% gewijzigd door Taro op 12-09-2020 20:08 ]

• Inspired
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 23:35
Taro schreef op zaterdag 12 september 2020 @ 20:06:
Heel fijn voor al die anderen, maar het is vaak al druk genoeg... Aan de andere kant, als dit voor extra inkomsten voor Tesla zorgt en ze daardoor alle locaties kunnen uitbreiden en upgraden: Prima!
[Twitter]
Ik zie het nog niet gebeuren maar kan het mis hebben. Dat er nu af en toe op v3 geladen kan worden door non Tesla’s zegt me nog niet zoveel. Ook is het op drukke dagen nu al druk zat idd.

Tesla Model 3 | LR AWD | 2019 - Tesla Model Y | Performance | 2023

• Taro
  • Niet online

Taro

Kennis delen > DM

Inspired schreef op zaterdag 12 september 2020 @ 20:16:
[...]

Ik zie het nog niet gebeuren maar kan het mis hebben. Dat er nu af en toe op v3 geladen kan worden door non Tesla’s zegt me nog niet zoveel. Ook is het op drukke dagen nu al druk zat idd.
Ik zit net weer de vakantie naar Italië te plannen die in de meivakantie door Corona niet door kon gaan en laadpalen zijn daar al schaars. Ik zit er bijv. niet op te wachten dat er 5 E-Golfs, 3 E-Trons en een Polestar de Superchargers bezet houden als ik snel door wil rijden :) Waarschijnlijk zijn we gewoon verwend, maar toch.

Als het doorgaat vind ik dat een slim en goed plan van Tesla, want je gaat de concurrentie met o.a. Ionity en anderen aan, maar ik verwacht dan ook wel snel een uitbreiding van alle locaties.

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online

CyBeRSPiN

sinds 2001

Er moeten nog heel veel meer snelladers bij als je een zwarte zaterdag aan wil kunnen en er, zeg, 10% met een EV rijden ipv de huidige 0,05%.
Vraag me echt af hoe dat opschalen gaat lukken. Voor de vakantiepiek schalen kan niet uit lijkt me..

• Taro
  • Niet online

Taro

Kennis delen > DM

Ik durf de meivakantie wel aan met een EV, maar voor de zomervakantie zou ik denk ik nog een ICE huren.

• OMX2000

OMX2000

Deveon schreef op vrijdag 11 september 2020 @ 22:14:
Naast de next-gen batterij die in de Plaid S en X komt verwacht ik eerlijk gezegd niet zoveel. Een datum voor de Roadster (of zelfs delivery?) en Semi zou wel interessant zijn. Of bidirectionele laders in alle modellen.
Ik denk dat ie updates aan MX en MS designs gaat laten zien, pronken met Model Y updates die in Duitsland geproduceerd gaat worden. En Plaid S/X tonen.

• RomeoJ
  • Niet online

RomeoJ

Matched: (.*)

OMX2000 schreef op zaterdag 12 september 2020 @ 21:00:
[...]

Ik denk dat ie updates aan MX en MS designs gaat laten zien, pronken met Model Y updates die in Duitsland geproduceerd gaat worden. En Plaid S/X tonen.
Maar het ging toch juist nu om de accu (battery)? Zou kunnen dat je gelijk hebt maar ik verwacht veel meer focus op de technologie, evolutie en/of revolutie van de accu (battery).

You only need two tools in life: WD-40 and Duct-Tape, if it doesn't move and it should, use the WD-40. If it does move and it shouldn't, use the Tape.

• Inspired
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 23:35
Taro schreef op zaterdag 12 september 2020 @ 20:27:
Ik durf de meivakantie wel aan met een EV, maar voor de zomervakantie zou ik denk ik nog een ICE huren.
Als je op (zwarte) zaterdag wilt rijden wel ja. Maar op vrijdag/zondag is het nog prima te doen. Wij hebben in de drukke periode dit jaar op vrijdag gereden. Dan kan het nog. Wel druk maar wel overal plek. (~ 80% bezetting)

Zou persoonlijk volgend jaar liever op een andere dag gaan maar kan helaas niet bij veel accomodaties.

Al kijken we voor 2021 al met een schuin ook naar Spanje. Daar is wat meer flexibiliteit. Aankomen op donderdag dus woensdag en donderdag rijden. Dat durf ik nog wel aan.

Tesla Model 3 | LR AWD | 2019 - Tesla Model Y | Performance | 2023

• Smobbo
  • Laatst online: 24-12 13:38
Taro schreef op zaterdag 12 september 2020 @ 20:06:
[Twitter]
Dit betekent denk ik wel wat voor een partij als FastNed. Die rommelen nu met 2-4 stalls per locatie aan, waar tesla met 8-32 stalls aan komt zetten.

• Taro
  • Niet online

Taro

Kennis delen > DM

Smobbo schreef op zaterdag 12 september 2020 @ 21:32:
[...]

Dit betekent denk ik wel wat voor een partij als FastNed. Die rommelen nu met 2-4 stalls per locatie aan, waar tesla met 8-32 stalls aan komt zetten.
Daarom, ik lees net dat het waarschijnlijk een bug betreft, maar zoiets gebeurt niet zomaar. Waar rook is is vuur en het zou wel een meesterlijke zet van Tesla zijn. Helemaal als ze bijv. 40-65 cent per kWh vragen voor niet-Tesla's, dan zijn ze goedkoper dan vele concurrenten en hebben Tesla's nog steeds een financieel voordeel.

• GeeMoney
Taro schreef op zaterdag 12 september 2020 @ 21:34:
[...]

Daarom, ik lees net dat het waarschijnlijk een bug betreft, maar zoiets gebeurt niet zomaar. Waar rook is is vuur en het zou wel een meesterlijke zet van Tesla zijn. Helemaal als ze bijv. 40-65 cent per kWh vragen voor niet-Tesla's, dan zijn ze goedkoper dan vele concurrenten en hebben Tesla's nog steeds een financieel voordeel.
Meesterlijk? Dat is naast de 0-100 snelheid het meest aangehaalde argument waarom je voor een Tesla moet kiezen. Het eigen SuC netwerk, alleen voor Tesla's. Dat voordeel ben je dan dus helemaal kwijt.
Dan sta je met je reizen door Europa gewoon in de rij want de locaties van de Tesla SuC's zijn namelijk erg goed voor lange trips dus iedereen die kan snelladen zal dat als serieuze optie gaan doen naast mogelijk Ionity (afhankelijk van prijs).

[ Voor 15% gewijzigd door GeeMoney op 12-09-2020 21:53 ]

• EvaluationCopy
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 24-12 11:41
Ik zou daar goed chagrijnig van zijn. Eigen SC’s is zowat het USP bij uitstek: minimale laadstress op langere ritten. Zou me goed belazerd voelen.

3DFx Voodoo – Riva TNT2 Ultra – Geforce 3 Ti200 – Radeon 3870 – Radeon 5770 - Radeon 6870 - Radeon 6970 – Radeon 270 (x2) - Geforce 2060 Super – Geforce 4070 Super

• Taro
  • Niet online

Taro

Kennis delen > DM

GeeMoney schreef op zaterdag 12 september 2020 @ 21:52:
[...]

Meesterlijk? Dat is naast de 0-100 snelheid het meest aangehaalde argument waarom je voor een Tesla moet kiezen. Het eigen SuC netwerk, alleen voor Tesla's. Dat voordeel ben je dan dus helemaal kwijt.
Dan sta je met je reizen door Europa gewoon in de rij want de locaties van de Tesla SuC's zijn namelijk erg goed voor lange trips dus iedereen die kan snelladen zal dat als serieuze optie gaan doen naast mogelijk Ionity (afhankelijk van prijs).
Tenzij je Tesla er nog steeds goedkoper en sneller laadt dan vele andere auto's, en misschien ook wel voorrang gaat krijgen. En Tesla de extra opbrengsten gebruikt voor het uitbreiden van het aantal laders.

De Lucid Air is misschien een echte concurrent, maar de Polestar bijv. niet. Ik heb niet alleen om het laadnetwerk een Tesla, het heeft wel meegewogen bij het besluit.

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online

CyBeRSPiN

sinds 2001

Het zou wel bij de missie van Tesla passen: meehelpen aan de energietransitie, niet alleen voor het eigen merk.
Maar zolang SuCs niet op A-locaties staan en geen RFID laadpassen accepteren zal het zo’n vaart niet lopen. Ook zijn niet alle EV geschikt, de laadpoort moet precies goed zitten, de kabel van de SuC is heel kort vergeleken met de generieke snelladers.

• Deveon
  • Niet online
Het lijkt mij zeer onwaarschijnlijk dat Tesla zijn supercharger netwerk open gaat stellen. Dat verkoopt auto’s. In Spanje zag ik enkel Tesla en geen anders volledige elektrische auto’s. Of zou er dan toch een dealtje gemaakt zijn met Volkswagen met een grote pot met geld?

@Taro Bij snelladen is beschikbaarheid veel belangrijker dan prijs of snelheid. Hoe sneller een ander laad, hoe eerder de paal weer beschikbaar is.

@CyBeRSPiN RFID is zo ouderwets, waarom niet via een app koppelen en AutoCharge?

Edit: Aan de andere kant is het ook niet zo dat Tesla momenteel geld nodig heeft om verder uit te breiden. De kas is een paar weken geleden 5 miljard bij geplusd.

[ Voor 15% gewijzigd door Deveon op 12-09-2020 22:09 ]

• Taro
  • Niet online

Taro

Kennis delen > DM

@Deveon Eens en klopt. Zou ook ernstig zijn als je bijv. 2 uur moet wachten op een traag ladende niet-Tesla :)

Ik heb liever dat het exclusief voor Tesla's blijft, maar zou het wel begrijpen als ze het laadnetwerk breder beschikbaar gaan stellen.

• GeeMoney
@Taro er zijn genoeg auto's die nagenoeg net zo snel laden (is het niet in kWh dan wel in percentage/tijd tov hun accu). Mijn E-tron 55 zou prima aan die v3 kunnen laden namelijk, wellicht nog langer en sneller dan een 3. Het gaat erom dat jij je plek kwijt raakt als ik er eerder ben en dat terwijl jij een Tesla rijdt. Ik zie niet hoe je dat namelijk makkelijk gaat reguleren, tenzij ze maar een deel van de stalls dan open gooien voor andere merken. En de Lucid is geen concurrent, dat is een klasse waar Tesla niet in zit. (Mercedes S-klasse/ echt serieus luxe wagens).
Er zijn voor de Model 3, Y en X voldoende alternatieven inmiddels en er staan er nog veel op de plank.

En als ze het open gooien verwacht ik dat er idd inkomsten binnenkomen maar het huidige netwerk is niet kostendekkend voor Tesla, dat los je niet op door andere merken toe te staan die voor kostprijs mogen laden. Dan zou ik als ik Tesla was de prijzen exact aanhouden van de grootste snellaadstations concurrent.

@CyBeRSPiN eens, het zou wel perfect bij de missie passen.

[ Voor 24% gewijzigd door GeeMoney op 12-09-2020 22:15 ]

• Deveon
  • Niet online
Taro schreef op zaterdag 12 september 2020 @ 22:09:
@Deveon Eens en klopt. Zou ook ernstig zijn als je bijv. 2 uur moet wachten op een traag ladende niet-Tesla :)

Ik heb liever dat het exclusief voor Tesla's blijft, maar zou het wel begrijpen als ze het laadnetwerk breder beschikbaar gaan stellen.
Volgens mij is de enige die daar beter van wordt de concurrentie. Niet de klanten, niet Tesla zelf en zelfs niet de aandeelhouders. De omzet die ze uit het laadnetwerk extra halen verliezen ze in kwadraat in de concurrentie. Volgens mij gaat er nog steeds een bepaald deel van de aanschaf van een Tesla richting het Supercharger potje en het aanbod voor andere merken om daarop aan te sluiten heeft altijd op tafel gelegen.

• Taro
  • Niet online

Taro

Kennis delen > DM

@Deveon Wederom eens, daarom zou ik het als ik Tesla was ook zeker niet doen. MAAR, als ze het wel doen, dan moet je minimaal incalculeren hoeveel auto's je er minder door zult verkopen en wat de uitbreiding van de locaties kost en daar een enorme marge op leggen.

Het is natuurlijk wel zo dat marge op stroom je minder arbeid kost dan marge op auto's die je moet produceren, verschepen, verkopen en servicen. Daarom zou het tarief voor niet-Tesla's ook een stuk hoger moeten liggen. Concurrerend met Ionity en Fastned, maar net daaronder. Dan maakt Tesla een mooie marge.

• xos
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12-12 10:15

xos

De concurrentie timmert hard aan de weg en dat roept de vrrag op hoe lang de voorsprong van het Tesla laadnetwerk nog bestaan als over een paar jaar ook veel niet Telsa elektrische auto's worden verkocht die bij de concurentie moeten laden? Denk dat ze er verstandig aan doen door het open te stellen en zo een dominante speler in het laadpaal infrastructuur te blijven. Anders zitten ze straks met een infrastructuur waar een aanzienlijk deel van de auto's niet terecht kan.

Verder kan momenteel het superchargenetwork een reden zijn om een Tesla te komen. Met het verbeteren van accu technologie en het op gang komen van laadinfrastructuur bij de concurrentie kan dat snel veranderen. Dan wil je commercieel gezien een zo'n groot mogelijke groep kunnen bedienen en nu al de wind uit de zeilen van je toekomstige concurenten nemen. Snap het wel en het past ook mooi bij hun missie.

• bottom line
RaymondD schreef op zaterdag 12 september 2020 @ 18:51:

Ik zie dus nergens in die 12 minuten een moment dat ze daadwerkelijk laten zien dat een E-Golf laad aan de SuC's (snel even snel door beelden gebladerd) Toevallig dat ze hun filmpje starten en ze het kunnen laten zien na enkele minuten dat er een E-Golf staat. Maar dan nog, hoe weet je hoeveel dat ze hebben geladen?
Ik kan ook met de Golf GTE daar gaan staan en de pries insteken, en vanalles beweren.

[ Voor 8% gewijzigd door bottom line op 12-09-2020 23:10 ]

• Taro
  • Niet online

Taro

Kennis delen > DM

bottom line schreef op zaterdag 12 september 2020 @ 23:09:
[...]

Ik zie dus nergens in die 12 minuten een moment dat ze daadwerkelijk laten zien dat een E-Golf laad aan de SuC's (snel even snel door beelden gebladerd) Toevallig dat ze hun filmpje starten en ze het kunnen laten zien na enkele minuten dat er een E-Golf staat. Maar dan nog, hoe weet je hoeveel dat ze hebben geladen?
Ik kan ook met de Golf GTE daar gaan staan en de pries insteken, en vanalles beweren.
In andere filmpjes is dat wel zichtbaar. Het laden lijkt dus nu daadwerkelijk mogelijk te zijn. Gratis (uiteraard tijdelijk) en al dan niet als test of een bug.

• bottom line
Moet je eens in het E-Golf topic dan posten om te zien wat de echte waarheid is :)

• GeeMoney
bottom line schreef op zaterdag 12 september 2020 @ 23:28:
Moet je eens in het E-Golf topic dan posten om te zien wat de echte waarheid is :)
Ik kan zojuist bevestigen dat v3 superchargers “open” staan.
Een mede FB E-tron rijder bevestigd dat hij al op 2 locaties heeft geladen.

Ook gaan er geruchten dat er wettelijk iets afgedwongen gaat worden op beschikbaarheid voor iedereen al dan niet voor een X aantal palen per locatie. Op die manier zou het snelladen dus voor meerdere merken en mensen bereikbaar worden.

Dat zou op zich goed nieuws zijn voor alle EV rijders. Van de 32 stalls wellicht 4-6 open voor ook andere merken auto’s tegen betaling is echt geen gek idee.

[ Voor 13% gewijzigd door GeeMoney op 13-09-2020 09:56 ]

• bottom line
GeeMoney schreef op zondag 13 september 2020 @ 09:55:
[...]

Ik kan zojuist bevestigen dat v3 superchargers “open” staan.
Een mede FB E-tron rijder bevestigd dat hij al op 2 locaties heeft geladen.

Ook gaan er geruchten dat er wettelijk iets afgedwongen gaat worden op beschikbaarheid voor iedereen al dan niet voor een X aantal palen per locatie. Op die manier zou het snelladen dus voor meerdere merken en mensen bereikbaar worden.

Dat zou op zich goed nieuws zijn voor alle EV rijders. Van de 32 stalls wellicht 4-6 open voor ook andere merken auto’s tegen betaling is echt geen gek idee.
Zag het net ook in het openbare laadpaal topic hier, dat elk merk met CCS er kan laden.
Als Europa dan ook nog subsidies ervoor geeft voor die 1-2 publieke laadpalen, geen probleem. Want anders is dit puur een wet die gericht is tegen Tesla.

Ik voorspel wel enorme wachtrijen voor niet-Tesla rijders tijdens vakantieperiodes :+
En zou op zich weer geniale marketing zijn, als anderen zien hoe makkelijk en snel teslarijders kunnen laden en vertrekken.

• AndRo555
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 24-12 12:35
bottom line schreef op zaterdag 12 september 2020 @ 23:09:
[...]

Als je een prototype Golf GTE met CCS stekker en laadmogelijkhen hebt wel ja. ;)

• GeeMoney
bottom line schreef op zondag 13 september 2020 @ 10:20:
[...]

Zag het net ook in het openbare laadpaal topic hier, dat elk merk met CCS er kan laden.
Als Europa dan ook nog subsidies ervoor geeft voor die 1-2 publieke laadpalen, geen probleem. Want anders is dit puur een wet die gericht is tegen Tesla.

Ik voorspel wel enorme wachtrijen voor niet-Tesla rijders tijdens vakantieperiodes :+
En zou op zich weer geniale marketing zijn, als anderen zien hoe makkelijk en snel teslarijders kunnen laden en vertrekken.
Dat kunnen we bij Ionity natuurlijk ook al. Het grote voordeel is dat andere merken er nu dus (potentieel) een heleboel strategische snelladers bij krijgen op gunstige locaties voor het reizen door Europa :).
En die wachtrijen zou kunnen al verwacht ik dat ze qua prijs gelijk zullen zijn aan een Ionity. Dus als ze beiden in de buurt zijn dan za het wel loslopen.

[ Voor 9% gewijzigd door GeeMoney op 13-09-2020 10:32 ]

• DJGizbo
bottom line schreef op zondag 13 september 2020 @ 10:20:
[...]

Dit was dus precies mijn gedachte! Laat anderen ook maar tijdelijk ervaren hoe het is om met een landelijk (wereldwijd) dekkend laadnetwerk te reizen en je volgende EV wordt een Tesla _/-\o_

• Deveon
  • Niet online
DJGizbo schreef op maandag 14 september 2020 @ 09:02:
[...]

Dit was dus precies mijn gedachte! Laat anderen ook maar tijdelijk ervaren hoe het is om met een landelijk (wereldwijd) dekkend laadnetwerk te reizen en je volgende EV wordt een Tesla _/-\o_
Tegen die tijd zal Ionity ook wel fatsoenlijke dekking hebben hoop ik. Daarnaast zal je maar net je reis gepland hebben en vervolgens kom je bij de eerste lader en werkt het niet meer. Dan krijg je die Tesla ervaring ook gelijk mee :+ De superchargers zullen de komende paar dagen wel vol staan met taxi's, krijgen Tesla rijders trouwens nog wel de rekening of ligt het volledige facturatie model eruit?

• KingFox
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 06:13
Afgaande op een recente video van TeslaBjorn, lijkt het gefixed te zijn:

YouTube: Ioniq trying to charge at Tesla supercharger v3

• OMX2000

OMX2000

Hoe werkt navigatie bij jullie met wegwerkzaamheden? Ik heb nog niet meegemaakt dat er een alternatieve route wordt aangeboden als een route geblokkeerd is. Met als gevolgd dat ik dan ga zitten klooien met Waze of Google maps.

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
OMX2000 schreef op maandag 14 september 2020 @ 16:35:
Hoe werkt navigatie bij jullie met wegwerkzaamheden? Ik heb nog niet meegemaakt dat er een alternatieve route wordt aangeboden als een route geblokkeerd is. Met als gevolgd dat ik dan ga zitten klooien met Waze of Google maps.
Ja dat hadden wij pas ook in Zwitserland, erg onhandig dat ie die data nog niet gebruikt van Google Maps

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

• Jeroenneman
  • Laatst online: 03-05-2024

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

CyBeRSPiN schreef op zaterdag 12 september 2020 @ 22:06:
Het zou wel bij de missie van Tesla passen: meehelpen aan de energietransitie, niet alleen voor het eigen merk.
Maar zolang SuCs niet op A-locaties staan en geen RFID laadpassen accepteren zal het zo’n vaart niet lopen. Ook zijn niet alle EV geschikt, de laadpoort moet precies goed zitten, de kabel van de SuC is heel kort vergeleken met de generieke snelladers.
Ik zou zeggen dat SuCs juist op A-locaties staan. Altijd bij een prima hotel of plek om een kopje koffie te drinken. Of betekent een A-locatie naast een snelweg?

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

• DaCoTa
Zeker wel, meerdere keren al gehad. En ook file-omleidingen.

• OMX2000

OMX2000

DaCoTa schreef op maandag 14 september 2020 @ 22:49:
[...]

Zeker wel, meerdere keren al gehad. En ook file-omleidingen.
Bijzonder. Ik heb het nu in een maand tijd 4 keer gehad. 1 keer in het centrum van A'dam. Twee keer tussen Breda en R'dam. En in Tilburg.

Ik zie wel gewoon dat er files zijn (rood en oranje).

• Hatsjoe
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 17-12 10:42
Dit lijkt enkel te werken wanneer de werkzaamheden als zodanig staan aangegeven binnen Google Maps. Bij ons in de wijk was door werkzaamheden langere tijd een weg afgesloten. Dit stond binnen geen enkele navigatie app aangegeven, tot ik zelf binnen Google Maps de werkzaamheden en wegblokkade opgaf. De dag daarna stuurde de Tesla navigatie mij keurig via een andere route.

Het zou kunnen dat dit verder compleet los staat van Google en dat Google deze informatie enkel doorspeelt naar een 3e partij die ook gebruikt wordt door Tesla, of Tesla vraagt deze informatie wel op bij Google Maps. Maar het gaat in ieder geval niet vanzelf, iets of iemand moet wel de werkzaamheden doorgeven.

• pimk
Hatsjoe schreef op dinsdag 15 september 2020 @ 01:17:
[...]

, iets of iemand moet wel de werkzaamheden doorgeven.
Maar wie?
En hoe?

Waze heeft daar een prachtige oplossing voor, die volgens mij ook wordt overgenomen door Google maps, maar om daar iedere keer Waze voor aan te slingeren is mij te omslachtig en te onhandig..

• Kid Jansen
  • Niet online
Geen idee eigenlijk hoe vaak hij het goed heeft gedaan, maar hij doet het in ieder geval ook regelmatig fout. Vooral opvallend vond ik dat hij de afsluiting van de Schipholweg/N232 bij SuC Badhoevedorp heel lang negeerde. Daar moeten heel wat Teslas overheen rijden normaal gesproken, aangezien Badhoevedorp nog steeds de grootste SuC is van Nederland en met Schiphol (alle Tesla taxi's) vlakbij.

Overigens maakt bocht van de A4 naar de A9 veel van het omrijden weer goed, mooi lusje van zo'n 250° met een lichte chicane er achteraan. Mooie bocht om uit te testen hoe goed de S middelpuntvliedende kracht onder controle kan houden.

Irritante van te laat erachter komen dat er werkzaamheden zijn is dat je dan vaak de op één na beste route al gemist hebt en dat je samen met alle andere weggebruikers die er te laat achter kwamen de omleiding moet nemen die dan achterlijk druk is.
Jeroenneman schreef op maandag 14 september 2020 @ 16:58:
Ik zou zeggen dat SuCs juist op A-locaties staan. Altijd bij een prima hotel of plek om een kopje koffie te drinken. Of betekent een A-locatie naast een snelweg?
A-locaties gaat meer om interessantste vestigingslocaties voor multinationals en andere grote/financieel sterke bedrijven. Zijn dan vaak de business districts zoals de Zuidas en de prestige gebouwen, zoals grote oude panden in historische stadscentra die logistiek nog enigszins gunstig liggen. Noordelijke kade (Boompjes) aan Nieuwe Maas tussen Willemsbrug en Erasmusbrug is er ook zo één.

[ Voor 21% gewijzigd door Kid Jansen op 15-09-2020 10:53 ]

• PWM
  • Niet online
De dagrij verlichting van mijn Model S was aan 1 kant kapot. Deze word nu vervangen. Hele voorkant er af. Kosten: 3200,- ex BTW.

Lekker als hij uit garantie gaat.

• Jeroenneman
  • Laatst online: 03-05-2024

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

Kid Jansen schreef op dinsdag 15 september 2020 @ 10:45:

[...]

A-locaties gaat meer om interessantste vestigingslocaties voor multinationals en andere grote/financieel sterke bedrijven. Zijn dan vaak de business districts zoals de Zuidas en de prestige gebouwen, zoals grote oude panden in historische stadscentra die logistiek nog enigszins gunstig liggen. Noordelijke kade (Boompjes) aan Nieuwe Maas tussen Willemsbrug en Erasmusbrug is er ook zo één.
Maar wat heb ik daar aan een SuC? De grote bedrijven zullen gewoon hun eigen laadplekken inrichten, en daar zullen auto's waarschijnlijk een paar uur blijven staan.

SuC moeten een dekkend netwerk vormen, en zijn bedoeld voor het afleggen van lange afstanden. Een SuC in het midden van een historisch stadscentrum lijkt me juist een gruwel. Dan kun je helemaal de stad in rijden, voor een kwartiertje laden. Kost je evenveel in omrijden, als in laadtijd.

Edit: Oh, gemist dat je niet degene was die argumenteerde dat het jammer was dat de SuC's nu niet op A-locaties staan. We zijn het volgens mij inderdaad volledig eens.

[ Voor 8% gewijzigd door Jeroenneman op 15-09-2020 12:50 ]

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

• Kid Jansen
  • Niet online
@Jeroenneman het ging om de vraag wat er bedoeld wordt met A-locaties. Ik ben het helemaal met je eens dat ze nu logistiek gezien juist wel al op A-locaties staan: binnen kilometer van de snelweg en met hotel+restaurant ernaast. Voor doorreis dus ideaal en dat is ook waar het voor bedoeld is.

• Releases
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 24-12 16:05

Releases

Ja maar!

PWM schreef op dinsdag 15 september 2020 @ 10:50:
De dagrij verlichting van mijn Model S was aan 1 kant kapot. Deze word nu vervangen. Hele voorkant er af. Kosten: 3200,- ex BTW.

Dit belooft niet veel goeds voor mensen die hem als occassion kopen zonder fabrieks garantie. Wat een kosten maak je dan voor maar wat dagrij verlichting.

Zou graag naar een Model S willen overstappen als ze wat vriendelijker geprijst zijn als occassion maar dit soort fratsen dan ga je hard in ze achteruit.

• GeeMoney
PWM schreef op dinsdag 15 september 2020 @ 10:50:

Een van de statements was dat reparaties toch goedkoop zouden zijn en zonder winstoogmerk :9 .
Behoorlijk prijzig inderdaad voor DRL.

• noo
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online

noo

Ik heb een tijdje geleden een keer een alternatieve route gekregen bij de werkzaamheden op de A1 tussen het knooppunt met de A50 en Wilp (via N345 en N791). Weer een week later niet meer want toen waren de werkzaamheden tot Deventer.
(NB: ik heb premium connectivity)

• PEPPI
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 24-12 00:28

PEPPI

Informatiemanager

Releases schreef op dinsdag 15 september 2020 @ 12:59:
[...]

Dit belooft niet veel goeds voor mensen die hem als occasion kopen zonder fabrieksgarantie. Wat een kosten maak je dan voor maar wat dagrij verlichting.

Zou graag naar een Model S willen overstappen als ze wat vriendelijker geprijsd zijn als occasion maar dit soort fratsen dan ga je hard in ze achteruit.
LED koplampen zouden lang probleemloos moeten functioneren en bij elk merk zijn ze alles behalve goedkoop. De hele unit wordt vervangen.

Zelf heb ik ooit een tweedehands (twee jaar) Model S P85D gekocht en daarmee heb ik zonder noemenswaardige problemen van 90K naar 210K kilometers kunnen rijden. Bij één mankement, zoals een weigerende handgreep, kon ik vaak kiezen voor het toepassen van een 'niet nieuw'/refurbished onderdeel, hetgeen de prijs van de reparatie behoorlijk drukte.
De xenon lampen (en ballast) heb ik ook een keer moeten vervangen. Dat heb ik ooit een keer door tesland.nl laten doen.
Vervolgens had ik (i.v.m. bijtelling) de 5jaar oude auto met >200K kilometers nog voor € 35 duizend Euro in kunnen ruilen.

Van de tweedehands aanschaf heb ik geen moment spijt gehad.

There's no place like 127.0.0.1

• naii11
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 04-01-2021
DaCoTa schreef op dinsdag 15 september 2020 @ 16:22:
[...]

Maar voegt je reactie iets toe aan het topic? Ik vraag me echt af waarom je binnen een kwartier reageert in een topic over iets wat je klaarblijkelijk rommel vindt. Haal het gewoon uit je bookmarks dan.
Ik rij in een Tesla. Mag ik zeggen. En met name de S en X hebben een bijzonder tenenkrommende, 18e eeuwse bouwkwaliteit. Mijn Model 3 is nog redelijk. Valt te accepteren met 4% bijtelling.

Dat voegt het toe. Die gast wil een auto kopen. Ik zeg, niet doen. Alleen operational leasen.

• Hatsjoe
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 17-12 10:42
pimk schreef op dinsdag 15 september 2020 @ 10:44:
[...]

Maar wie?
En hoe?

Waze heeft daar een prachtige oplossing voor, die volgens mij ook wordt overgenomen door Google maps, maar om daar iedere keer Waze voor aan te slingeren is mij te omslachtig en te onhandig..
Weet niet zo 1 2 3 uit mijn hoofd waar die optie precies zit, maar volgens mij was het een kwestie van ergens iets van "melden" aantikken en dan via de kaart op de juiste plek een "pin" neerzetten en dan het soort melding aangeven en wat de gevolgen ervan zijn (bijvoorbeeld straat in beide richtingen afgesloten).

• soodaa
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 17-12 21:49
Ik rij in een models S uit 2018. Twee jaar geleden aangeschaft op mijn BV. Nooit problemen, op een paar kleine dingen na. Hiervoor een Audi A6 en altijd problemen. Elke keer flink genaaid bij de Volkswagen dealer.

Bij aanschaf wordt sowieso alles nog 2 jaar gratis gerepareerd. Misschien hebben vooral de oudere modellen issues.

De auto is dus echt top, maar de klantenservice is wel om te huilen. Met een tip aan andere Tesla rijders, breng je auto bij de Tesla dealer en vraag om een vervangauto. Vaak wacht je voor niets en moet de auto blijven staan voor een paar dagen. Dit hoor je pas na uren in de wachtruimte zitten.

Ik rij er alle kanten mee op, helemaal naar Italië met gratis opladen bij de supercharges. Elke keer weer een update met nieuwe features. De autopilot waar ik niet meer zonder mee kan. De power bij het optrekken. Ik kan zeggen dat ik na 2 jaar, en een ton overgemaakt te hebben naar Telsa, nog elke dag blij ben met de keuze.
naii11 schreef op dinsdag 15 september 2020 @ 16:24:
[...]

Ik rij in een Tesla. Mag ik zeggen. En met name de S en X hebben een bijzonder tenenkrommende, 18e eeuwse bouwkwaliteit. Mijn Model 3 is nog redelijk. Valt te accepteren met 4% bijtelling.

Dat voegt het toe. Die gast wil een auto kopen. Ik zeg, niet doen. Alleen operational leasen.

• RichieB
  • Nu online
naii11 schreef op dinsdag 15 september 2020 @ 16:24:
[...]
Wat erg voor je dat je in zo'n belabberd merk auto moet rijden. We leven hier allemaal met je mee.
Hier is mijn eigen n=1. Ik heb al 2x een occasion Model S gekocht. Geen noemenswaardige problemen mee gehad. Altijd netjes geholpen bij SeC Den Haag en Rotterdam. De bouwkwaliteit is prima, wellicht iets minder luxe dan de Volvo V60 PIH Summum die ik daarvoor had maar absoluut een veel betere auto overall.

Pagina: 1 ... 20 ... 66 Laatste

Let op:
Of je wel of geen update hebt ontvangen hoeft niet meer hier in het topic. Dit verschijnsel zie je ook bij elke nieuwe iOS/Android/PS4/Xbox update.

Probleem hier is dat Tesla elke week wel een update uitbrengt, waardoor de vervuiling nog erger is. Als er een nieuwe update is, kan hij natuurlijk wel inhoudelijk besproken worden.

Voor vragen en opmerkingen over de Model 3 en Y kan je terecht in dit topic: Het grote Tesla Model 3 & Y topic