Andere merken hebben ook al gewoone en autopilot he, alleen FSD nog niet helemaal, maar dat is een questie van tijd.Hatsjoe schreef op vrijdag 29 mei 2020 @ 16:58:
[...]
FSD werkt zeker wel, enkel wordt het nu zwaar beperkt door de regels van de EU. Als ik FSD in Europa kan gebruiken zoals in Amerika dan zou ik het zeker aangeschaft hebben. De technologie prijs ik ook zeker de hemel in, de houding van de Europse Unie omtrent FSD echter niet.
Daarnaast weet ik wel zeker dat concurrenten bij lange na niet zover zijn als Tesla. Volgens mij was het zelfs de CEO van VW die in een interne memo meldde zo'n 5 jaar achter te lopen op Tesla. Dat kom doordat Tesla een enorme vloot heeft rondrijden die dagelijks een enorme hoeveelheid data genereert. Daarmee kunnen de autopilot machine learning modellen snel getraind worden, iets dat geen enkele automaker op dit moment kan doen.
Bij Volvo werkt pilot assist makkelijker dan standaard AP:
De auto herkent zelf dat je een baan opschuift en pro pilot is weer geactiveerd. Bij Tesla moet ik door heen sturen en daarna weer aanzetten met alle piepjes tot gevolg.
Ook Audi kan wat AP doet:
MErcedes doet het ook met lane change:
Raar dat een Volkswagen (ook EU) pas na 25 seconden een melding geeft met handen aan het stuur:
Ik denk ook zeker dat Tesla verder is hierin, maar die voorsprong zegt niet zo heel veel in autoland.
Voordeel van Tesla is wel OTA updtaes, hierdoor kun je sneller aanpassen dan anderen.
Maar een dergelijk voordeel ben je ook zo weer kwijt.
Ik zou bij geen enkel merk €6k neertellen voor een self driving system.
Mocht Tesla er ook een abbo van maken zou ik het gedurende vakanties overwegen.
Daar is Tesla wel bijzonder in, het is mogelijk.
[ Voor 10% gewijzigd door BlakHawk op 29-05-2020 17:54 ]
/f/image/cks3jmaWrltTb36GRCXfyBF1.png?f=fotoalbum_large)