Verwijderd

R_yen schreef op dinsdag 10 maart 2020 @ 13:27:
Heeft hier iemand recent een nieuwe model X ontvangen en iets van een OTA update gezien waardoor de range toenam? Ik vroeg mij af in hoeverre de long range plus (softwarematig) beschikbaar komt in NL. Op mijn vraag hierover aan een Tesla verkoopmedewerker kreeg ik enkel de reactie dat de Model X die in Amerika wordt aangeboden anders is dan de Europese variant. Maar ik las online dat de long range plus middels een OTA update ook op alle recent geleverde Model X/S uitgerold wordt. Op de .nl tesla site staan echter de specs van de oorspronkelijke long range (acceleratie en rijkwijdte).

Ik ben voornemens om een model X te bestellen, maar kreeg van mijn mobiliteitsgoeroe het advies te wachten tot na q1 i.v.m. mogelijke prijs acties door o.a. tegenvallende verkoopresultaten in q1 t.o.v. q4 (wegens afgenomen compensatieregelingen e.d.). Wishfull thinking?
Refresh komt er aan, dus de huidige modellen zullen waarschijnlijk wel wat incentive krijgen, helemaal aan het eind van het kwartaal kan het nog wel hard gaan (de komende week)

Dus net voor het einde van Q1 kan je wel wat discount verwachten, na Q1 waarschijnlijk op de inventory die ze nog hebben staan en geen interior refresh is.

Ik zou me geen zorgen maken of de update naar NL komt, tegen de tijd dat je hem koopt, is hij vast beschikbaar.

• Rebunted
  • Registratie: September 2006
  • Niet online
Zijn er hier meer M3 eigenaren die de auto inmiddels een jaar hebben en benieuwd zijn hoe het met het onderhoud gaat? Ik lees berichten dat het 'jaarlijks onderhoud' is afgeschaft, maar ook dat er toch met enige regelmaat banden gebalanceerd moeten worden e.d.

Mijn M3P is nu een jaar oud en heeft 25k kilometers gelopen zonder enig onderhoud. Banden zijn nog goed en verder eigenlijk ook geen problemen. Wel zou ik graag de hardware 2.5 -> 3.0 update willen krijgen (ik heb FSD), wat ik lees ook gebeurt bij een service-interval.

• Strykeforce
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 21:21
Verwijderd schreef op dinsdag 10 maart 2020 @ 20:18:
[...]

Refresh komt er aan, dus de huidige modellen zullen waarschijnlijk wel wat incentive krijgen, helemaal aan het eind van het kwartaal kan het nog wel hard gaan (de komende week)

Dus net voor het einde van Q1 kan je wel wat discount verwachten, na Q1 waarschijnlijk op de inventory die ze nog hebben staan en geen interior refresh is.

Ik zou me geen zorgen maken of de update naar NL komt, tegen de tijd dat je hem koopt, is hij vast beschikbaar.
Die interior refresh is toch nog steeds alleen maar een gerucht die telkens weer (ook door Elon) is ontkracht dat het er aan zit te komen? Het zou best kunnen hoor dat ze een refresh doen maar het blijft koffie dik kijken of en wanneer het gaat gebeuren.

Einde van het kwartaal zal sales wel weer wat extra willen doen ja om de nummers op te poetsen, maar wie weet komen ze weer met gratis supercharging in Q2.
Rebunted schreef op woensdag 11 maart 2020 @ 00:03:
Zijn er hier meer M3 eigenaren die de auto inmiddels een jaar hebben en benieuwd zijn hoe het met het onderhoud gaat? Ik lees berichten dat het 'jaarlijks onderhoud' is afgeschaft, maar ook dat er toch met enige regelmaat banden gebalanceerd moeten worden e.d.

Mijn M3P is nu een jaar oud en heeft 25k kilometers gelopen zonder enig onderhoud. Banden zijn nog goed en verder eigenlijk ook geen problemen. Wel zou ik graag de hardware 2.5 -> 3.0 update willen krijgen (ik heb FSD), wat ik lees ook gebeurt bij een service-interval.
Wat ik met mijn Model S te horen heb gekregen in Tilburg was dat ze wel willen dat je nog elke 2 jaar binnen komt om wat checks uit te laten voeren, eigenlijk is dus het interval simpelweg van 1 naar 2 jaar gegaan. Ik ben benieuwd of ik aan het einde van dit jaar dan ook een mail/uitnodiging krijg om langs te gaan. Zo niet dan plan ik zelf wel wat in.

• bottom line
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 11-11 11:46
Strykeforce schreef op woensdag 11 maart 2020 @ 06:52:
[...]

Die interior refresh is toch nog steeds alleen maar een gerucht die telkens weer (ook door Elon) is ontkracht dat het er aan zit te komen? Het zou best kunnen hoor dat ze een refresh doen maar het blijft koffie dik kijken of en wanneer het gaat gebeuren.

Einde van het kwartaal zal sales wel weer wat extra willen doen ja om de nummers op te poetsen, maar wie weet komen ze weer met gratis supercharging in Q2.
Gratis supercharging zit er, sinds een half jaar geleden, standaard erbij :)

• Strykeforce
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 21:21
bottom line schreef op woensdag 11 maart 2020 @ 07:11:
[...]

Gratis supercharging zit er, sinds een half jaar geleden, standaard erbij :)
Ik zie het nu ook ja, het stond er eerst met grote letters bij maar nu is het simpelweg bij het overzicht in de lijst pas zichtbaar.

• Tassadar32
  • Laatst online: 09-11 16:07

Misschien meer iets voor het Model 3 topic. Ik heb em nu ook bijna een jaar en zit ook te wachten op de HW upgrade (heb ook FSD). Verder alleen afleverproblemen gehad en daar vaak voor naar het SeC gemoeten, maar qua onderhoud helemaal niks. Aangezien 2020.8.1 net binnenkwam is er nu een functioneel verschil tussen HW2.5 en 3.0 (al is het alleen maar de AP visualisatie). Bij een verschil tussen 2.5 en 3.0 zouden de upgrades starten en dat is ook in de US zo gelopen.

27x320Wp LG | 7.4 kW W/W warmtepomp | 2024 Model 3 Performance+FSD | 2019 Zoë 40kWh Star Wars edition

• knakworst
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 22:29

knakworst

Get more sats!

Heb maandag nog de model S laten repareren (gele randen op scherm) en geen HW3 gekregen, wel FSD. In China hebben ze een tekort aan HW3 waardoor ze zelfs nu nog HW2.5 auto's afleveren. Ik zou dus voorlopig niet op HW3 upgrade rekenen.

• RomeoJ
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online

RomeoJ

Matched: (.*)

Die HW3 upgrade wordt nog niet in NL actief uitgevoerd. Slechts enkele klanten in de US hebben deze upgrade gekregen.

En dit was tot een paar jaar terug het onderhoudsplan van een Tesla. Nu is dit niet meer van kracht en is deze informatie van de website gehaald:

Afbeeldingslocatie: https://www.dropbox.com/s/m7c6teri11qsfs2/tesla-onderhoud.png?dl=1

You only need two tools in life: WD-40 and Duct-Tape, if it doesn't move and it should, use the WD-40. If it does move and it shouldn't, use the Tape.

• acidfever
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 06-01-2024

acidfever

I am allready working!

Tassadar32 schreef op woensdag 11 maart 2020 @ 07:44:
[...]

Misschien meer iets voor het Model 3 topic. Ik heb em nu ook bijna een jaar en zit ook te wachten op de HW upgrade (heb ook FSD). Verder alleen afleverproblemen gehad en daar vaak voor naar het SeC gemoeten, maar qua onderhoud helemaal niks. Aangezien 2020.8.1 net binnenkwam is er nu een functioneel verschil tussen HW2.5 en 3.0 (al is het alleen maar de AP visualisatie). Bij een verschil tussen 2.5 en 3.0 zouden de upgrades starten en dat is ook in de US zo gelopen.
Dat verschil was er toch al maanden met weergave van de pylonen in HW3.0? Bovendien heeft Musk aangegeven dat het visualisatie verschil gelijk getrokken zal worden met HW2.5 (al kan dat natuurlijk ook een smoes zijn om even van het gezeur af te zijn).

Ik neem persoonlijk aan dat Tesla op functioneel verschil doelt en dan ook specifiek voor FSD.

Weet iemand overigens of de laatste update ook al naar HW2.5 updates wordt uitgerold? Ik zou de AP wijzigingen graag hebben namelijk.

[ Voor 6% gewijzigd door acidfever op 11-03-2020 09:45 ]

• Tassadar32
acidfever schreef op woensdag 11 maart 2020 @ 09:43:
[...]
Weet iemand overigens of de laatste update ook al naar HW2.5 updates wordt uitgerold? Ik zou de AP wijzigingen graag hebben namelijk.
Heb 2020.8.1 gisteravond ontvangen. Heb er nog niet mee kunnen rijden want werk vanuit thuis vandaag (iets met COVID-19).

27x320Wp LG | 7.4 kW W/W warmtepomp | 2024 Model 3 Performance+FSD | 2019 Zoë 40kWh Star Wars edition

• R_yen
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 09-07 16:56
Verwijderd schreef op dinsdag 10 maart 2020 @ 20:18:
[...]

De berichten die ik lees duiden niet op een grote interior refresh, (als in.. model 3 achtig dashboard). Dat zou voor mij ook niet hoeven, ik prefereer de huidige opstelling.
Voor een auto in deze prijsklasse zou ik hem wel graag precies zo hebben als ik hem heb samengesteld. Die hebben ze op het moment niet op voorraad voor zover ik kan zien. Lokale discounts hoefde ik niet te verwachten, wellicht dat landelijk iets gedaan zou worden, maar daar worden nu uiteraard geen uitspraken over gedaan.

• bove027
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 19:40
Ik ben wel benieuwd wat (en of) Tesla nog wat gaan doen met de snelheid aanpassingen hier in Nederland...

Aangezien ACC standaard naar de "maximum snelheid" gaat zodra je die aanzet, en er een hoop wegen gaan veranderen volgende week zou dit betekenen dat ACC compleet onbruikbaar wordt. En aangezien die kaartupdates ook niet echt regelmatig komen zou dit wel eens interessant kunnen worden...

Iemand daar al eens over nagedacht?

• Phontana
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 09-11 14:04
bove027 schreef op donderdag 12 maart 2020 @ 10:56:
Ik ben wel benieuwd wat (en of) Tesla nog wat gaan doen met de snelheid aanpassingen hier in Nederland...

Aangezien ACC standaard naar de "maximum snelheid" gaat zodra je die aanzet, en er een hoop wegen gaan veranderen volgende week zou dit betekenen dat ACC compleet onbruikbaar wordt. En aangezien die kaartupdates ook niet echt regelmatig komen zou dit wel eens interessant kunnen worden...

Ja, dacht er afgelopen week aan toen ik overal de nieuwe borden zag staan met 100 erop. Fingers crossed dat Tesla die aanpassingen snel doorvoert, want anders wordt ACC een stuk minder prettig. |:(

• acidfever

acidfever

I am allready working!

Ik verwacht eerlijk gezegd dat dat wel even een probleem gaat zijn. Het zou ze sieren als ze eens verkeersborden/ portalen herkenning (snelheid) zouden inbouwen. Dat is zelfs met basic AP eigenlijk echt al noodzaak aangezien de kaart informatie vaak niet up to date is of simpelweg niet klopt met de situatie op dat tijdstip.

De bovenstaande situatie heb ik in ieder geval al veelvuldig meegemaakt in Duitsland waar volgens de navigatie kaarten geen snelheids beperking bestond maar de portalen toch echt een maximum van 100 aan gaven.

• bove027
Ik heb er maar eens een "tweetje" aan gewaagd

https://twitter.com/fat_basstard/status/1238046607930789889

Kijken wat er gebeurt....
acidfever schreef op donderdag 12 maart 2020 @ 11:09:
[...]
Het zou ze sieren als ze eens verkeersborden/ portalen herkenning (snelheid) zouden inbouwen. Dat is zelfs met basic AP eigenlijk echt al noodzaak aangezien de kaart informatie vaak niet up to date is of simpelweg niet klopt met de situatie op dat tijdstip.
Dit heeft als het goed is puur te maken met patenten van Mobileye geloof ik. Die schijnen binnenkort te "verlopen", dus het zal vast wel komen.

• Hunkaroglu
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 05-11 12:20

je kan toch instellen dat je max -30 doet of zo? Dan weet je zeker dat je veilig zit.

• graceful
  • Registratie: Maart 2008
  • Niet online
bove027 schreef op donderdag 12 maart 2020 @ 11:25:
Ik heb er maar eens een "tweetje" aan gewaagd

https://twitter.com/fat_basstard/status/1238046607930789889

Kijken wat er gebeurt....

[...]

Dit heeft als het goed is puur te maken met patenten van Mobileye geloof ik. Die schijnen binnenkort te "verlopen", dus het zal vast wel komen.
Sommige oudere modellen hebben dit wel, gezien daar Mobileye hardware in zit. Achter een AP1 aanrijden ;)

Op TMC hebben ze in een thread al meermaals debunked dat een patent het lezen van borden blokkeert. Tesla’s zouden wel stop-borden lezen bijvoorbeeld, wat ook een verkeersbord is. Dus wat het ook is, het zal niet zo snel veranderen sinds dit een probleem is vanaf AP1.

• webpatrick
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 13-08 14:20
Hunkaroglu schreef op donderdag 12 maart 2020 @ 11:40:
[...]

je kan toch instellen dat je max -30 doet of zo? Dan weet je zeker dat je veilig zit.
Zoiets dacht ik ook. Je kan toch de absolute MAX instellen op 100km/u in het Autopilot menu?

• CyBeRSPiN
  • Laatst online: 04:08

CyBeRSPiN

sinds 2001

Zou wel een mooie innovatie zijn als ze een +/- knopje zouden kunnen ondersteunen op het stuur waarmee je dan realtime de actuele ACC snelheid kunt regelen. En dan uit kunnen schakelen dat ie reageert op kaartmateriaal of gegokte vmax op basis van borden.

• webpatrick

Eigenlijk veranderen de maximum snelheden niet. Er geldt straks alleen een uitzondering tussen 6:00 en 19:00. Dan mag er overal niet harder worden gereden dan 100km/u.

• webpatrick
CyBeRSPiN schreef op donderdag 12 maart 2020 @ 13:17:
Zou wel een mooie innovatie zijn als ze een +/- knopje zouden kunnen ondersteunen op het stuur waarmee je dan realtime de actuele ACC snelheid kunt regelen. En dan uit kunnen schakelen dat ie reageert op kaartmateriaal of gegokte vmax op basis van borden.
Dat +/- knopje op het stuur heeft al een hele fijne functie. Je kunt daar je ingestelde snelheid verhogen of verlagen met 1 km/u of als je snel draait met 5 km/u ongeacht de VMAX. Dat zou ik niet graag in willen ruilen voor een andere functie.
Alleen bij automatisch sturen is deze 'soms' begrenst tot de VMAX.

Ook de <> gebruik ik wel om de afstand op de voorligger te vergroten of te verkleinen.

• bove027
webpatrick schreef op donderdag 12 maart 2020 @ 13:11:
[...]

Zoiets dacht ik ook. Je kan toch de absolute MAX instellen op 100km/u in het Autopilot menu?
[...]

webpatrick schreef op donderdag 12 maart 2020 @ 13:18:
[...]

Eigenlijk veranderen de maximum snelheden niet. Er geldt straks alleen een uitzondering tussen 6:00 en 19:00. Dan mag er overal niet harder worden gereden dan 100km/u.
Zeker, er zijn trucjes om er omheen te werken en alles. Alleen dit is natuurlijk geen schaalbare/bruikbare structurele werkwijze voor alle 30K+ Tesla's die hier rondrijden... Daar gaat het mij om, ik hoop dat Tesla hierop reageert en dit vlotjes oplost. Als een keertje een snelheid niet klopt is al "irritant" (first world problems!), maar nergens is ook een beetje "meh"

• Hunkaroglu
bove027 schreef op donderdag 12 maart 2020 @ 13:53:
[...]

[...]

[...]

Zeker, er zijn trucjes om er omheen te werken en alles. Alleen dit is natuurlijk geen schaalbare/bruikbare structurele werkwijze voor alle 30K+ Tesla's die hier rondrijden... Daar gaat het mij om, ik hoop dat Tesla hierop reageert en dit vlotjes oplost. Als een keertje een snelheid niet klopt is al "irritant" (first world problems!), maar nergens is ook een beetje "meh"
Er zijn nu genoeg wegen waar het ook nog niet klopt. Dus verwacht het niet dat ze dat gaan toepassen zo snel. Voorlopig even handmatig inregelen of die VMAX instellen in het menu

• Hunkaroglu
webpatrick schreef op donderdag 12 maart 2020 @ 13:11:
[...]

Correctie. Max VMAX -10 of + 10km

• pimk
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 12-11 11:31
Phontana schreef op donderdag 12 maart 2020 @ 11:09:
[...]

Ja, dacht er afgelopen week aan toen ik overal de nieuwe borden zag staan met 100 erop. Fingers crossed dat Tesla die aanpassingen snel doorvoert, want anders wordt ACC een stuk minder prettig. |:(
Resume!
Dat zou de zaak in ieder geval minder vervelend maken.
Zouden ze er ooit mee komen?

• webpatrick
Hunkaroglu schreef op donderdag 12 maart 2020 @ 18:00:
[...]

Correctie. Max VMAX -10 of + 10km
Je hebt daar in het menu de keuze Absoluut of Relatief, ook kan je die - en + aanpassen, toch? Bijvoorbeeld naar 0

• Hunkaroglu
webpatrick schreef op donderdag 12 maart 2020 @ 18:39:
[...]

Je hebt daar in het menu de keuze Absoluut of Relatief, ook kan je die - en + aanpassen, toch? Bijvoorbeeld naar 0
Daar doelde ik ook op. Max -10 of +10.. Dit kan je instellen als het op Relatief staat. Bij Absoluut kan je handmatig een
maximumsnelheid instellen tussen 30 en 240 km/h. Dus daar ga ik hem maar op zetten voorlopig.

• Tassadar32
webpatrick schreef op donderdag 12 maart 2020 @ 13:18:
[...]

Heb in Frankrijk al gezien dat dit gewoon ondersteund word door de navigatie van Tesla. Heb zelfs bij regen de snelheid aangepast zien worden op het scherm :)

• DaCoTa
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 23:19
Tassadar32 schreef op vrijdag 13 maart 2020 @ 10:42:
[...]

Heb in Frankrijk al gezien dat dit gewoon ondersteund word door de navigatie van Tesla. Heb zelfs bij regen de snelheid aangepast zien worden op het scherm :)
Ik heb het in europa ook bij mist en bij vaste tijdslots zien werken idd. Erg cool. (Als de data correct is :-) )

• DJGizbo
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 11-11 10:51
DaCoTa schreef op vrijdag 13 maart 2020 @ 14:00:
[...]

Ik heb het in europa ook bij mist en bij vaste tijdslots zien werken idd. Erg cool. (Als de data correct is :-) )
Waar kan je eigenlijk een bug-report heensturen als de snelheid niet klopt? Is dat Google of Tesla? Als we dat nou allemaal doen waar er nog 130 wordt aangegeven terwijl het 100 is, moeten ze die bug-reports wel oplossen toch? >:)

• webpatrick
DJGizbo schreef op vrijdag 13 maart 2020 @ 14:10:
[...]

Waar kan je eigenlijk een bug-report heensturen als de snelheid niet klopt? Is dat Google of Tesla? Als we dat nou allemaal doen waar er nog 130 wordt aangegeven terwijl het 100 is, moeten ze die bug-reports wel oplossen toch? >:)
En daarna weer na 19:00 uur een bug inschieten omdat er dan 100 wordt aangegeven, terwijl je er dan 130 mag ;)

• Perkouw
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 12-11 15:27

Perkouw

Moderator General Chat
webpatrick schreef op vrijdag 13 maart 2020 @ 17:16:
[...]

En daarna weer na 19:00 uur een bug inschieten omdat er dan 100 wordt aangegeven, terwijl je er dan 130 mag ;)
Gelukkig wordt op veel trajecten al de tijd tussen 0600 en 1900 aangegeven en die daarbuiten. :+

• Stef87
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 11-11 23:41
Dit gaat best veel verschil maken. Hang er een SCOP (seasonal coëfficiënt of performance) aan van 5.7 (570%) en je verbruikt 5.7x minder stroom aan verwarmen of koelen!

In werkelijkheid zal het waarschijnlijk lager zijn, maar je weet het nooit. Grootste verschillen gaan mensen merken bij -10 t/m 15c.

Ik kan mij ook voorstellen dat je de batterij sneller kan verwarmen óf koelen, wat ook weer gunstig is voor Tesla.

(Fyi: Bij een lucht/lucht warmtepomp, ofwel een goede airco thuis kan je een SCOP halen t/m wel 5.93)

[ Voor 7% gewijzigd door Stef87 op 14-03-2020 13:40 ]

Model Y -P, Hyundai Inster, Daikin FTXM & 5kW Monoblock. Ex-Autotechnisch Specialist. www.GewoonDuurzaamAdvies.nl

• ybos
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 12-11 18:06
[...]

Leuk als je een stukje in een 50km/u zone rijdt...

• Hunkaroglu
ybos schreef op zaterdag 14 maart 2020 @ 13:51:
[...]

Leuk als je een stukje in een 50km/u zone rijdt...
Ik heb het op relatief staan nu.

• Taro
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

Taro

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Kennis delen > DM

Deveon schreef op dinsdag 10 maart 2020 @ 08:49:
@Verwijderd De LR heeft ook nog een betaalde OTA update waarmee de 0-100 tijd onder de 4s komt. Daarnaast is de LR vanwege de kleinere velgen comfortabeler, efficiënter en heeft de optie voor een trekhaak wat de auto véél praktischer maakt.
@Verwijderd Klinkt alsof je een Stealth Performance op de kop moet proberen te tikken :)

Het enige dat ik mis op de Stealth Performance zijn de rode remklauwen. Verder is het de beste variant van de Model 3: Performance acceleratie, Trackmode, 19" velgen voor comfort en range, wél een trekhaak, etc. Er ontbreekt standaard wel een spoiler, maar dat is prima te regelen en heb ik in goed overleg met Tesla alsnog achteraf kunnen toevoegen. Ik vermoed dat je ze niet meer gaat vinden, maar van mij zou Tesla deze in het standaard assortiment mogen opnemen.

iotdomotica.nl | Replace fear of the unknown with curiosity | 76 kWh thuisaccu's | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | 11.460 Wp PV

• Novadecasa
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 19:46
Ik heb het hier nog niet voorbij zien komen. Excuus als dit al gepost is.

Als geluid bij EV straks verplicht wordt, in het kader van fun:

https://www.google.nl/amp...3-lamborghini-sounds/amp/

[ Voor 16% gewijzigd door Novadecasa op 15-03-2020 11:49 ]

• aerialqueen
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 01-09-2021
Hallo luitjes, even een ander vraagje.

Collega van me ging gister naar de Tesla dealer, en die verkoper verkondigde doodleuk dat de Standard Range (niet de plus!) binnenkort zal worden gemaakt voor Nederland en dat het 'zo maar in mei zou kunnen verschijnen'.

Ik vind het niet erg geloofwaardig en kan er ook niets over vinden, iemand anders wel? Als ze in mei gaan 'verschijnen' dan moeten ze nu al op de boot staan.

SR+ | White | Black | Aero > Bestelling LM: 31/01, Tesla: 03/02 | RN: 18/02 | VIN: 06/03 | Levering: 13/03

• Inspired
  • Registratie: November 2018
  • Nu online
aerialqueen schreef op zondag 15 maart 2020 @ 12:49:

Collega van me ging gister naar de Tesla dealer, en die verkoper verkondigde doodleuk dat de Standard Range (niet de plus!) binnenkort zal worden gemaakt voor Nederland en dat het 'zo maar in mei zou kunnen verschijnen'.

Ik vind het niet erg geloofwaardig en kan er ook niets over vinden, iemand anders wel? Als ze in mei gaan 'verschijnen' dan moeten ze nu al op de boot staan.
Lijkt me ook sterk. Aan de andere kant; SR is een softwarematige downgrade (OTA) van de SR+. Dus shipping is niet zozeer het issue. Zolang er genoeg vraag is dan zie ik niet echt de noodzaak voor Tesla om met de SR te komen.

Heb begrepen dat ze de update in NL al getest hebben bij @Stef87. :+

[ Voor 4% gewijzigd door Inspired op 15-03-2020 13:03 ]

Tesla Model 3 | LR AWD | 2019 - Tesla Model Y | Performance | 2023

• aerialqueen
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 01-09-2021
Inspired schreef op zondag 15 maart 2020 @ 13:02:
[...]

Lijkt me ook sterk. Aan de andere kant; SR is een softwarematige downgrade (OTA) van de SR+. Dus shipping is niet zozeer het issue. Zolang er genoeg vraag is dan zie ik niet echt de noodzaak voor Tesla om met de SR te komen.

Heb begrepen dat ze de update in NL al getest hebben bij @Stef87. :+
Ja, ik vond het ook al een raar verhaal, geen idee waar hij die spookverhalen vandaan haalt.

Maar als het een softwarematige downgrade is en de auto 'hetzelfde' blijft qua inhoud, hoe gaat bijv. de fiscus er dan mee om?
Want in principe, als het dezelfde auto is als de SR+, dan zou je denken dat die cataloguswaarde niet zodanig gaat dalen dat het nog onder de 45K komt. Dan is het theoretisch gezien ook technisch mogelijk om hem weer te upgraden naar SR+...

Misschien denk ik alvast te ver vooruit, maar ben gewoon benieuwd naar zo'n scenario :P Al weet ik absoluut ook niet van de hoed en de rand hoor.

SR+ | White | Black | Aero > Bestelling LM: 31/01, Tesla: 03/02 | RN: 18/02 | VIN: 06/03 | Levering: 13/03

• ArPi75
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 19:54
aerialqueen schreef op zondag 15 maart 2020 @ 13:48:
[...]

Ja, ik vond het ook al een raar verhaal, geen idee waar hij die spookverhalen vandaan haalt.

Maar als het een softwarematige downgrade is en de auto 'hetzelfde' blijft qua inhoud, hoe gaat bijv. de fiscus er dan mee om?
Want in principe, als het dezelfde auto is als de SR+, dan zou je denken dat die cataloguswaarde niet zodanig gaat dalen dat het nog onder de 45K komt. Dan is het theoretisch gezien ook technisch mogelijk om hem weer te upgraden naar SR+...

Misschien denk ik alvast te ver vooruit, maar ben gewoon benieuwd naar zo'n scenario :P Al weet ik absoluut ook niet van de hoed en de rand hoor.
Fiscus vindt daar niets van; dat is bij elke andere auto ook dat je dingen ofwel vooraf kunt bijbestellen ofwel nabestellen. In het laatste geval telt het ook niet mee voor bijtelling. Het feit dat het om een software upgrade gaat of een hardwarematige fysieke upgrade doet niet ter zake.

Audi Q4 e-tron 45 Quattro, 10.600 Wp PV, water-water warmtepomp, gasloos, dynamisch energiecontract, 32 kWh thuisaccu

• RomeoJ
  • Niet online

RomeoJ

aerialqueen schreef op zondag 15 maart 2020 @ 12:49:

Het zou kunnen dat de SR voor Nederland beschikbaar komt om nog binnen de subsidiegrens voor nieuwe- en tweedehands EV's te vallen voor particulieren.
De subsidiegrens is AFAIK gemaximeerd op 45.000 EUR.

Als Tesla een SR levert die onderhuids een SR+ is, maar enkel softwarematig geknepen is, en deze verkoopt voor bijvoorbeeld 44.500 EUR, dan valt -ie binnen de voorwaarden voor deze subsidie.
Vervolgens kunnen ze nadien dus een upgrade aanbieden om van je SR een SR+ te maken, en profiteert iedereen er van ;)

Best slim, ze doen dit overigens vaker zo, volgens mij doen ze zoiets ook in Canada.

edit:
Ah, er is inderdaad al een topic over binnen TMC: https://teslamotorsclub.c...s/nieuwe-subsidie.184088/

[ Voor 5% gewijzigd door RomeoJ op 15-03-2020 19:43 ]

You only need two tools in life: WD-40 and Duct-Tape, if it doesn't move and it should, use the WD-40. If it does move and it shouldn't, use the Tape.

• Deveon
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Behalve als de koper achteraf niet upgrade.. Enige nadeel is dat er geen Autopilot op zit, maar anders was ik er tevreden mee.

• pimk
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 12-11 11:31
Shoot, hier had iemand een bericht over dat ik dmv van het naar beden houden van de linker stengel en vervolgens 5 seconden het Tesla-logo ingedrukt te houden in een bepaalde modus kon komen waarin alle rij-assistenten uit staan, maar ik vind het nergens meer.

Wie weet hoe dat zit?

• acidfever

acidfever

I am allready working!

pimk schreef op maandag 16 maart 2020 @ 09:54:
Shoot, hier had iemand een bericht over dat ik dmv van het naar beden houden van de linker stengel en vervolgens 5 seconden het Tesla-logo ingedrukt te houden in een bepaalde modus kon komen waarin alle rij-assistenten uit staan, maar ik vind het nergens meer.

Wie weet hoe dat zit?
https://www.teslarati.com...-tesla-dyno-mode-3-steps/

Zou er wel mee oppassen, wordt een compleet andere auto.

• DaCoTa
pimk schreef op maandag 16 maart 2020 @ 09:54:

Wie weet hoe dat zit?
Wat ben je precies van plan dan? Want als je zonder enig hulpmiddel gaat rijden, lig je volgens mij bij de eerste de beste bocht in de greppel.

• Eddos
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 21:44
DaCoTa schreef op maandag 16 maart 2020 @ 13:59:
[...]

Wat ben je precies van plan dan? Want als je zonder enig hulpmiddel gaat rijden, lig je volgens mij bij de eerste de beste bocht in de greppel.
Daar staan genoeg filmpjes van op YouTube :P

• DaCoTa
Eerste Model Y reviews zijn er:

Lol, zelfs van fysiek dezelfde auto als ik het zo zie.

[ Voor 9% gewijzigd door DaCoTa op 17-03-2020 10:02 ]

• DigiDaan
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 19:13
Jezus wat een bakbeest. Of staat er een klein mannetje naast?

Verwijderd

DigiDaan schreef op dinsdag 17 maart 2020 @ 10:32:
[...]

Hij staat minstens een meter achter de auto.

• Sunri5e
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06:38
Dat is gewoon een model 3 :D

• mooste
  • Laatst online: 07-11 10:17
DigiDaan schreef op dinsdag 17 maart 2020 @ 10:32:
[...]

Het scheelt niet echt veel met een Model X.

Nu ik het zo zie.... vind het nog steeds een lelijke auto. Maar zal zijn ding wel goed doen.

• CyBeRSPiN
  • Laatst online: 04:08

CyBeRSPiN

sinds 2001

Sunri5e schreef op dinsdag 17 maart 2020 @ 10:53:
[...]

Dat is gewoon een model 3 :D
Maar dan met veel meer ruimte en een praktische kofferbak ;)

• Deveon
  • Niet online
Persoonlijk vind het design van de Y beter gelukt dan de 3. Vooral de voorklep (?) oogt wat beter in verhouding tot de voorruit.

Hier nog grote twijfel over een 3 of gebruikte X en daarna opvolgen met de Y.

• RomeoJ
  • Niet online

RomeoJ

mooste schreef op dinsdag 17 maart 2020 @ 11:17:
[...]

Het scheelt niet echt veel met een Model X.

Nu ik het zo zie.... vind het nog steeds een lelijke auto. Maar zal zijn ding wel goed doen.
wielbasislengtebreedtehoogte
Model S2960 mm4980 mm1964 mm1440 mm
Model 32880 mm4690 mm1850 mm1440 mm
Model X2965 mm5036 mm1999 mm1684 mm
Model Y2891 mm4750 mm1920 mm1626 mm

Al met al toch wel kleiner dan de Model X, vooral de lengte. De Model Y lijkt ook qua dimensies meer op de Model 3, wat natuurlijk niet heel vreemd is.

Bron: Wikipedia

• GeeMoney
  • Laatst online: 23:39
Het is inderdaad een kloon van een Model 3 en iets opgeblazen. Qua ruimte is het wel een flinke verbetering zo te zien, ik begrijp alleen dat gekke palletje niet in die achterbank als je het middendeel plat klapt. Had dat toch even anders opgelost, dit ziet er toch niet uit? En ook helemaal niet praktisch, als je dat deel al plat klapt wil je juist die ruimte gebruiken.

Lijkt mij een auto met flinke marge gezien alle M3 onderdelen :).

Ik had hem graag willen proefrijden maar hij kwam helaas te laat. Qua formaat wel een topper, niet zo groot als een Model X en niet zo klein als de Model 3.

[ Voor 15% gewijzigd door GeeMoney op 17-03-2020 20:01 ]

Verwijderd

Nog even permanent visum afwachten maar een Performance Y zit er hier wel in waarschijnlijk, in afwachting tot de Cybertruck. :9

• ybos
GeeMoney schreef op dinsdag 17 maart 2020 @ 19:59:
Het is inderdaad een kloon van een Model 3 en iets opgeblazen. Qua ruimte is het wel een flinke verbetering zo te zien, ik begrijp alleen dat gekke palletje niet in die achterbank als je het middendeel plat klapt. Had dat toch even anders opgelost, dit ziet er toch niet uit? En ook helemaal niet praktisch, als je dat deel al plat klapt wil je juist die ruimte gebruiken.

Lijkt mij een auto met flinke marge gezien alle M3 onderdelen :).
ik meen dat ze 70% van de onderdelen delen.

• renegrunn
  • Laatst online: 22:45
Deveon schreef op dinsdag 17 maart 2020 @ 11:20:
Persoonlijk vind het design van de Y beter gelukt dan de 3. Vooral de voorklep (?) oogt wat beter in verhouding tot de voorruit.
Was ook mijn eerste gedachte, de verhouding kloppen beter.

Detail, maar zie ik nu goed in het eerste filmpje (vanaf 6:00) dat de oplaad-mat voor je telefoon een usb-poort in beslag neemt? Dat is wel een beetje knullig uitgevoerd...

• GeeMoney
renegrunn schreef op donderdag 19 maart 2020 @ 08:24:
[...]

Was ook mijn eerste gedachte, de verhouding kloppen beter.

Detail, maar zie ik nu goed in het eerste filmpje (vanaf 6:00) dat de oplaad-mat voor je telefoon een usb-poort in beslag neemt? Dat is wel een beetje knullig uitgevoerd...
Dat leek ik ook te zien inderdaad, en dan nog eens de enige (snelle) USB-C poort ook nog.
Kleine gemiste kans lijkt het op.

• Inspired
  • Nu online
Vraag me af of die draadloze charger wel gratis is/blijft op de Y. Op de 3 is er ook genoeg verdwenen. Als ze het echt gewoon standaard mee zouden willen geven hadden ze het beter anders op kunnen lossen inderdaad. Al gebruik ik zelf de poorten verder nooit. Op 1 zit de wireless charger en de andere de SSD voor Sentry. Zou niet weten wat ik anders aan zou moeten sluiten.

• tc_bakker
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 20:50
Goedemorgen!
Eergisteren eindelijk de model 3 SR+ in ontvangst genomen, het was het wachten zeker waard. Nu begreep ik dat ik gedeeltelijk premium connectivity heb als pakket waardoor de connectivity services zoals spotify etc allemaal vervallen na 30 dagen.

Ik heb twee vragen hierover. Ik heb ergens gelezen dat er een abonnement beschikbaar komt voor ongeveer 10eu per maand voor deze services. Is er al duidelijk wanneer dit in Europa beschikbaar is?

En tweede vraag, ik ben een leaserijder. Heb dus geen mogelijkheden in mijn account om upgrades te bestellen, is het dan straks wel mogelijk om zelf dat abonnement te bestellen en ook zelf te betalen?

• Inspired
  • Nu online
tc_bakker schreef op donderdag 19 maart 2020 @ 08:46:
Goedemorgen!
Eergisteren eindelijk de model 3 SR+ in ontvangst genomen, het was het wachten zeker waard. Nu begreep ik dat ik gedeeltelijk premium connectivity heb als pakket waardoor de connectivity services zoals spotify etc allemaal vervallen na 30 dagen.

Ik heb twee vragen hierover. Ik heb ergens gelezen dat er een abonnement beschikbaar komt voor ongeveer 10eu per maand voor deze services. Is er al duidelijk wanneer dit in Europa beschikbaar is?

En tweede vraag, ik ben een leaserijder. Heb dus geen mogelijkheden in mijn account om upgrades te bestellen, is het dan straks wel mogelijk om zelf dat abonnement te bestellen en ook zelf te betalen?
Werkt je premium nu wel? Andere nieuwe rijders gaven aan dat de trial niet meer bestaat? Er is nog geen nieuws over wanneer het in Europa komt. Als je geen toegang hebt tot je account kun je het wellicht wel via Tesla direct regelen. Of via LM.

• tc_bakker
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 20:50
Inspired schreef op donderdag 19 maart 2020 @ 08:55:
[...]

Werkt je premium nu wel? Andere nieuwe rijders gaven aan dat de trial niet meer bestaat? Er is nog geen nieuws over wanneer het in Europa komt. Als je geen toegang hebt tot je account kun je het wellicht wel via Tesla direct regelen. Of via LM.
Yes hij werkt zeker met alle functionaliteiten. Ik wacht gewoon even af, als ik het zo lees is er ook nog weinig bekend over..

• Inspired
  • Nu online
tc_bakker schreef op donderdag 19 maart 2020 @ 09:01:
[...]

Yes hij werkt zeker met alle functionaliteiten. Ik wacht gewoon even af, als ik het zo lees is er ook nog weinig bekend over..
Klopt. Het komt maar onduidelijk wanneer. Weet eigenlijk ook niet of het echt stopt na die 30 dagen of dat het gewoon blijft werken bij de SR+.

• Khayma
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 12-11 16:37
Inspired schreef op donderdag 19 maart 2020 @ 09:12:
[...]

Klopt. Het komt maar onduidelijk wanneer. Weet eigenlijk ook niet of het echt stopt na die 30 dagen of dat het gewoon blijft werken bij de SR+.
Blijft gewoon werken. Ik heb et nu iets van 2,5 maand op mijn SR+

• Deveon
  • Niet online
Inspired schreef op donderdag 19 maart 2020 @ 08:41:
Vraag me af of die draadloze charger wel gratis is/blijft op de Y. Op de 3 is er ook genoeg verdwenen. Als ze het echt gewoon standaard mee zouden willen geven hadden ze het beter anders op kunnen lossen inderdaad. Al gebruik ik zelf de poorten verder nooit. Op 1 zit de wireless charger en de andere de SSD voor Sentry. Zou niet weten wat ik anders aan zou moeten sluiten.
Waarschijnlijk onderdeel van het “premium” interieur net als de vloermatten op de 3.

Verwijderd

Ik heb me echt kapot gelachen!

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XhZdcASOnommdXAFBefb5oFhFsY=/f/image/UedewnfU7JOUJbQVJsb8vr2y.png

:9

Model Y Performance+ blauw :)

• ybos
Nice, maar waarom in vredesnaam die egel bij de orderbevestiging :?

Verwijderd

Al enig idee wat de levertijd is, nu de fabriek stil komt te liggen?

• Tomas_
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 12-11 12:59
ybos schreef op maandag 23 maart 2020 @ 08:47:
[...]

Met de kleur blauw en performance denk ik wel aan Sonic...

[ Voor 3% gewijzigd door Tomas_ op 23-03-2020 09:38 ]

Verwijderd

ybos schreef op maandag 23 maart 2020 @ 08:47:
[...]

Dat is een meme ;)

• ybos
Ja, en :?

Er zijn meme's met apen, honden, katten, bomen, coronaonzin enz enz.
Dan blijft mijn vraag staan, waarom een egel :? Meestal zit er bij Tesla een gedacht achter.

• Hatsjoe
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 11-11 10:10
ybos schreef op maandag 23 maart 2020 @ 16:45:
[...]

Dan blijft mijn vraag staan, waarom een egel :? Meestal zit er bij Tesla een gedacht achter.
Waarom niet?

En als er dan toch een gedachte achter moet zitten... Een egel is een "hedgehog" in het Engels. Dan heb je "Sonic the Hedgehog" welke heel snel is en elektriciteit opwerkt met het snelle rennen, snelheid + elektra = Tesla. Daar heb je je link tussen een egel en Tesla ;).

Daarnaast is Elon gewoon een nerd die van memes houdt en graag dolt. Hij vond de "haha yes" meme gewoon grappig en heeft besloten deze te laten zien op de bestelpagina.

• PASware
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12-11 15:58
[...]

Ik had ook een egeltje, voor een witte SR+, geen idee waarom.

Tesla Model 3 SR+ | 4425wp (Dak) - 1920wp (platdak) - 840wp (gevel 90gr) | Panasonic 5kW warmtepomp | Hewalex WPB 200L boiler

• Koeniepoenie
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 14-10 22:16
[...]

Nee in dit geval niet, Elon wilde het graag ;)

Overigens krijgen de S/3/X/Y modellen een egel, en de Cybertruck een uil.

[ Voor 10% gewijzigd door Koeniepoenie op 24-03-2020 13:32 ]

Parse error: syntax error, unexpected GOT_USER in https://gathering.tweakers.net on line 1337

• JamesB009
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 25-07 19:29

JamesB009

Sjimmeh!!

Koeniepoenie schreef op dinsdag 24 maart 2020 @ 10:03:
[...]

Nee in dit geval niet, Elon wilde het graag ;)

Overigens krijgen de S/3/X/Y modellen een egel, en de Cybertruck een uil.
Of dit?
https://sonicfanon.fandom.com/wiki/Tesla_The_Hedgehog

1337 | RLVANT | Canon EOS 5D Mark II + 500D | 70-200 F4 L IS | 100mm L F2.8 IS macro | 17-40 F4 L | 50mm F1.8

Verwijderd

De enige review die er toe doet!

Can't wait!!!

• GeeMoney
@Verwijderd wat is de verwachte levertijd?
Qua formaat is het volgens mij een echte hit. De model 3 is voor een gezin naar mijn idee eigenlijk net te klein, de S heeft een lage instap en qua kofferbak wel ruim maar niet hoog en de Model X is eigenlijk net even te groot.
Als hij eerder leverbaar was geweest wist ik het nog niet zo zeker met mijn E-tron :).

Wel blijf ik het jammer vinden dat hij niet wat anders oogt dan een 3 en dan voornamelijk het dashboard en gekozen materialen. Had hem net even nog specialer gemaakt.

[ Voor 19% gewijzigd door GeeMoney op 24-03-2020 18:10 ]

Verwijderd

GeeMoney schreef op dinsdag 24 maart 2020 @ 18:07:
@Verwijderd wat is de verwachte levertijd?
Qua formaat is het volgens mij een echte hit. De model 3 is voor een gezin naar mijn idee eigenlijk net te klein, de S heeft een lage instap en qua kofferbak wel ruim maar niet hoog en de Model X is eigenlijk net even te groot.
Als hij eerder leverbaar was geweest wist ik het nog niet zo zeker met mijn E-tron :).

Wel blijf ik het jammer vinden dat hij niet wat anders oogt dan een 3 en dan voornamelijk het dashboard en gekozen materialen. Had hem net even nog specialer gemaakt.
Voor mij hier in Canada ongeveer 6 maanden denk ik? Komt opzich wel goed uit ook.

Ja, het interieur is een nadeel, zal ik eerlijk toegeven, maar verder is alles zo erg top!!!

• RomeoJ
  • Niet online

RomeoJ

De Model Y vind ik inderdaad de ideale auto. Niet te groot maar ook niet te klein.
Handige achterklep opening (dat vind ik ook een nadeel van, specifiek, de Model 3).

Het nadeel van mijn Model X is dat -ie echt lomp groot is, zeker bij krappe parkeerplekken. het overgrote deel van de tijd heb ik daar geen last van en is het wel erg fijn om een grote, ruimtelijke auto te rijden en ook het interieur vind ik persoonlijk mooier en fijner met twee aparte schermen.

Dat gezegd hebbende, mocht ik nu voor de keuze staan tussen een Model Y of Model X, dan zou het waarschijnlijk wel de Model Y worden, ook vanwege het kostenaspect wat dan meespeelt.

• GeeMoney
De Model X is inderdaad echt groot en sommige parkeergarages zijn ook een uitdaging, met mijn E-tron namelijk al en de X is zelfs nog een klein tikje groter.
Wat ik ook jammer vindt is het giga voorraam, het loopt wat mij betreft te ver door boven mijn hoofd en je kan het ook niet sluiten. Het panoramadak zelf is wel mooi in de Y maar wederom, je kan hem niet sluiten. Soms heeft dat toch mijn voorkeur.

Verwijderd

Leuke vergelijking tussen de i-Pace and de Y.

• DaCoTa
Per ongeluk eerst in Model 3 topic gepost, maar past beter hier.

Munroe gaat de Model Y teardown live streamen: https://munrolive.com/

[ Voor 5% gewijzigd door DaCoTa op 29-03-2020 16:30 ]

• thumblex.
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 09-11 10:40
Waar kun je de referral KM's vinden? Ik heb een link laten invoeren in mijn bestelling, dus zou 1500km SuC moeten hebben.Ik zie het niet in de app staan onder Loot box. Als ik inlog op de Tesla website zie ik verder ook niets, mijn auto zelf staat hier geeneens in. Gaat om een Model 3, via ALD Lease.

• Taro
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

Taro

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Kennis delen > DM

thumblex. schreef op dinsdag 31 maart 2020 @ 16:58:
Waar kun je de referral KM's vinden? Ik heb een link laten invoeren in mijn bestelling, dus zou 1500km SuC moeten hebben.Ik zie het niet in de app staan onder Loot box. Als ik inlog op de Tesla website zie ik verder ook niets, mijn auto zelf staat hier geeneens in. Gaat om een Model 3, via ALD Lease.
Is de betreffende auto inmiddels geleverd? Anders moet je daar nog even op wachten, dan worden ze direct zichtbaar.

iotdomotica.nl | Replace fear of the unknown with curiosity | 76 kWh thuisaccu's | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | 11.460 Wp PV

• thumblex.
  • Laatst online: 09-11 10:40
Taro schreef op dinsdag 31 maart 2020 @ 20:17:
[...]

Is de betreffende auto inmiddels geleverd? Anders moet je daar nog even op wachten, dan worden ze direct zichtbaar.
De auto is inderdaad al geleverd, ongeveer een week geleden. Waar zouden ze zichtbaar moeten zijn?

• Inspired
  • Nu online
thumblex. schreef op woensdag 1 april 2020 @ 08:48:
[...]

De auto is inderdaad al geleverd, ongeveer een week geleden. Waar zouden ze zichtbaar moeten zijn?
Loot box en op de site als je daar toegang tot hebt. Wellicht niet goed gegaan. Je kunt gaan mailen naar de referral helpdesk maar verwacht geen oplossing/antwoord. :)

[ Voor 17% gewijzigd door Inspired op 01-04-2020 09:16 ]

• RomeoJ
  • Niet online

RomeoJ

Ik heb een aantal maanden geleden ook een referral aangedragen, die auto is ook geleverd, en de eigenaar van deze auto heeft zijn deel van de 1500 km aan supercharge tegoed wel gehad.

Mijn deel van de 1500 km supercharge is nooit uitgegeven. Heb een paar weken geleden een e-mail gestuurd naar referralprogramemea@tesla.com maar tot op heden nog geen enkel antwoord gehad.

Ik was dus van plan om een e-mail te sturen referralprogram@tesla.com (zonder 'emea'), maar gezien de situatie die nu speelt, leek het me handig om hier gewoon bewust mee te wachten tot ik de auto weer kan gebruiken (vakanties oid) want de supercharge km's zijn beperkt geldig, meen een half jaar.

• Hatsjoe
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 11-11 10:10
RomeoJ schreef op woensdag 1 april 2020 @ 09:38:
Ik heb een aantal maanden geleden ook een referral aangedragen, die auto is ook geleverd, en de eigenaar van deze auto heeft zijn deel van de 1500 km aan supercharge tegoed wel gehad.

Mijn deel van de 1500 km supercharge is nooit uitgegeven. Heb een paar weken geleden een e-mail gestuurd naar referralprogramemea@tesla.com maar tot op heden nog geen enkel antwoord gehad.

Ik was dus van plan om een e-mail te sturen referralprogram@tesla.com (zonder 'emea'), maar gezien de situatie die nu speelt, leek het me handig om hier gewoon bewust mee te wachten tot ik de auto weer kan gebruiken (vakanties oid) want de supercharge km's zijn beperkt geldig, meen een half jaar.
Toevallig in het verleden al een referral gedaan en tegoed gehad welke nu op is? Heb ergens gelezen dat je tegenwoordig nog maar voor 1 referral SuC tegoed krijgt en dit niet meer stackt zoals vroeger. Geen idee of het echt zo is, heb zelf nog nooit een referral gehad ;(

• RomeoJ
  • Niet online

RomeoJ

Nee, helaas. Dit is echt de enige referral die ik heb aangedragen.

• Inspired
  • Nu online
Stacken kan nog wel volgens mij. Wat wel aangepast is dat is de einddatum. Voorheen werd alles steeds met 6 maand verlengt. Nu zou elke 1500km een eigen einddatum hebben als je Tesla moet geloven.

Dus, twee vandaag is 3000km (twee referrals) die per 1/10 vervallen. Voorheen had je een jaar om ze op te maken.

[ Voor 22% gewijzigd door Inspired op 01-04-2020 12:24 ]

• Tassadar32
Dashcam viewer komt eraan! Wel zo handig.

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Jeej, eindelijk! :D

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

• bottom line
Dat zet wel poorten open om zelf x264 video's op je usb stick te zetten en die daarna te bekijken op je scherm..
Om nog maar te zwijgen van mensen die er andere files op gaan kunnen zetten

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
bottom line schreef op vrijdag 3 april 2020 @ 09:54:
Dat zet wel poorten open om zelf x264 video's op je usb stick te zetten en die daarna te bekijken op je scherm..
Om nog maar te zwijgen van mensen die er andere files op gaan kunnen zetten
Wie zegt dat dit kan onder het rijden?

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

• Da_Vinz
  • Laatst online: 08-11-2024
DennusB schreef op vrijdag 3 april 2020 @ 09:55:
[...]

Ik lees dat de viewer alleen werkt in Park mode...
(zie de tekst in de schermprint)

https://twitter.com/esok_mir/status/1245968207338328065

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZCbAbSKxadLR-t84zgMH9JgqmGE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/tscV32g20a7JAuGLI4jrBKrs.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 46% gewijzigd door Da_Vinz op 03-04-2020 09:58 ]

• bottom line
DennusB schreef op vrijdag 3 april 2020 @ 09:55:
[...]

Dus ik kan video's piraten en op de usb stick zetten ipv. netflix bekijken tijdens een laadsessie bijvoorbeeld.
Dat bedoel ik ;)
Niet tijdens het rijden offcourse.

Of een vermomd hack programma als .mp4/mkv (geen idee of dit kan, maar ik ga uit van wel)
Pagina: 1 ... 11 ... 66 Laatste

Let op:
Of je wel of geen update hebt ontvangen hoeft niet meer hier in het topic. Dit verschijnsel zie je ook bij elke nieuwe iOS/Android/PS4/Xbox update.

Probleem hier is dat Tesla elke week wel een update uitbrengt, waardoor de vervuiling nog erger is. Als er een nieuwe update is, kan hij natuurlijk wel inhoudelijk besproken worden.

Voor vragen en opmerkingen over de Model 3 en Y kan je terecht in dit topic: Het grote Tesla Model 3 & Y topic