Je bent inderdaad gek: het hele verhaal is namelijk gewoon pure onzinO88088 schreef op vrijdag 22 mei 2020 @ 13:32:
[...]
Ben ik nou gek of is de helft van dit verhaal pure onzin? Ik wil best geloven dat er kwaliteitsverschil zit tussen condensators maar dat zit dan vooral in de gebruikte techniek en materialen. Maar zijde dat beter geluid moet opleveren? Of een condensator die trillingen moet verhelpen?!
Verwijderd
https://jcat.eu/product/reference-sata-cable/
Denk niet dat ik er meer over hoef te zeggen...Very high-quality conductor alloy & shield optimized for digital audio
Cryo treatment
Vibration damping
Offers overwhelming improvement of sound quality & image quality
Can be used with any SATA drive with great improvements
A SATA drive with Operating System (Windows or Linux) on it benefits the most from the cable
The cable is directional and must be installed with arrows facing SATA port on a motherboard.
Inderdaad, je zou toch verwachten dat het voornamelijk apple gebruikers zijn die teveel voor een kabeltje willen betalenVerwijderd schreef op woensdag 27 mei 2020 @ 21:33:
[...A SATA drive with Operating System (Windows or Linux) on it benefits the most from the cable...]
Denk niet dat ik er meer over hoef te zeggen...
300 euro voor een metertje jcat LAN kabel is ook niet gek.
Zouden die ook sneller en beter zijn tijdens games?
HAHAHAHAHAH, NEE NATUURLIJK NIET GEKKIEE!!!!Togi schreef op woensdag 27 mei 2020 @ 22:47:
300 euro voor een metertje jcat LAN kabel is ook niet gek.
Alleen muziek klinkt daardoor beter en dan bedoel ik echt wereld van verschil zelfs mn vrouw hoort het. Voor alle andere toepassingen maakt het natuurlijk 0 verschil. Duh...
Wat voor lan netwerk denken zij dat iemand heeft dat jij uitsluitend 1 meter kabels nodig hebt?Standard length is 1 meter
Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
Ik vraag me dan wel af of ze die cryo treatment daadwerkelijk krijgen. Uiteraard helpt het niks (en weet niet in welke stap ze het doen, maar je isolator in vloeibare stikstof duwen lijkt me nogal riskant), maar doen ze het wel, of denken ze: We lichten toch al mensen op, dan kan dit er nog wel bij komen.Verwijderd schreef op woensdag 27 mei 2020 @ 21:33:
[...]
Hey maar heb je het wel zelf geprobeerd?DominoNL schreef op donderdag 28 mei 2020 @ 11:18:
[...]
HAHAHAHAHAH, NEE NATUURLIJK NIET GEKKIEE!!!!
Alleen muziek klinkt daardoor beter en dan bedoel ik echt wereld van verschil zelfs mn vrouw hoort het. Voor alle andere toepassingen maakt het natuurlijk 0 verschil. Duh...
Ik ben een hele goede set en ik hoorde na inspelen wel verschil. Het kan natuurlijk ook aan je set liggen.
Ik had de hoop dat als ik online pacman speel ik met deze kabel sneller ben dan de spookjes.
Dus alleen de sound van pacman wordt dus beter hiermee....
Dus alleen de sound van pacman wordt dus beter hiermee....
Weet je wat het probleem is met reacties als deze? Overduidelijk mag zijn dat die opmerking over muziekweergave sarcastisch is bedoeld. Maar ik heb meer dan eens ondervonden dat niet iedereen een goede verstaander is en daardoor alles serieus wordt gelezen zoals hij er staat. Ook met de toevoeging "zelfs m'n vrouw hoort het" wordt door hen letterlijk aangenomen, alsof vrouwen wereldvreemd zouden zijn.DominoNL schreef op donderdag 28 mei 2020 @ 11:18:
[...]
Tuurlijk! Gewoon vanaf het wijkpunt naar je switch met kabel "van de rol" en dan vanaf je switch naar je media-player met deze joekel en laat het maar over je heenkomen hoor! De doeken vallen weg voor je speakers, de buurvrouw komt je feliciteren met de veel beter klinkende overlast en je hond gaat zichzelf uit pure euforie zelf uitlaten.SinergyX schreef op donderdag 28 mei 2020 @ 11:24:
[...]
Wat voor lan netwerk denken zij dat iemand heeft dat jij uitsluitend 1 meter kabels nodig hebt?
Oja zeker! Natuuuuurlijk hoor ik verschil (zelfs m'n vrouw!), maar hij vroeg of je spelletjes ook sneller gaan, maar dat is natuurlijk een domme vraag. Een spelletje zijn simpel nulletjes en eentjes, wat kan dat daar nou voor effect op hebben! Maar, om terug te komen op de muziek, ja, het klinkt echt fan-tas-tisch!Jag schreef op donderdag 28 mei 2020 @ 11:59:
[...]
Hey maar heb je het wel zelf geprobeerd?
Ik ben een hele goede set en ik hoorde na inspelen wel verschil. Het kan natuurlijk ook aan je set liggen.
Ik snap je punt volledig en ik hoop inderdaad dat het duidelijk mag zijn dat het sarcastisch is. Echter heb ik me alleen in dit topic al zodanig vaak in discussies gemengt dat ik niet meer geloof dat er een "te redden" groep is. Er zijn mensen die alles wat ze willen geloven voor zoete koek aannemen, ook al druipt het sarcasme van zo'n opmerking (en de vrouwen) af. Daarnaast is er een groep die wat meer met beide benen aan de grond blijft en daarbij ook nog eens stevig in de schoenen die met man en macht proberen om de eerstgenoemde groep te overtuigen van de onnozelheid van sommige stellingen tot frustrerens (is dat een woord?) toe. Inmiddels ben ik er heilig van overtuigd dat deze groepen elkaar nimmer gaan overtuigen en dat de discussie eigenlijk compleet zonder eind en zinloos is.Techneut schreef op donderdag 28 mei 2020 @ 13:02:
[...]
Weet je wat het probleem is met reacties als deze? Overduidelijk mag zijn dat die opmerking over muziekweergave sarcastisch is bedoeld. Maar ik heb meer dan eens ondervonden dat niet iedereen een goede verstaander is en daardoor alles serieus wordt gelezen zoals hij er staat. Ook met de toevoeging "zelfs m'n vrouw hoort het" wordt door hen letterlijk aangenomen, alsof vrouwen wereldvreemd zouden zijn.
Als laatste vind ik ook wel een beetje dat als iemand stellingen die hier in het topic, met de naam die het heeft, naar waarheden gaat zoeken en/of het high-end evangelie komt prediken hetzelfde als iemand die "funniest home videos" kijkt voor klusadvies. Met andere woorden; sorry, not sorry.
[ Voor 41% gewijzigd door DominoNL op 28-05-2020 13:09 ]
nee ze hebben kennelijk gewoon hele goede oren!Techneut schreef op donderdag 28 mei 2020 @ 13:02:
[...]
Weet je wat het probleem is met reacties als deze? Overduidelijk mag zijn dat die opmerking over muziekweergave sarcastisch is bedoeld. Maar ik heb meer dan eens ondervonden dat niet iedereen een goede verstaander is en daardoor alles serieus wordt gelezen zoals hij er staat. Ook met de toevoeging "zelfs m'n vrouw hoort het" wordt door hen letterlijk aangenomen, alsof vrouwen wereldvreemd zouden zijn.
Helaas wel en zijn ze vaak ook nog eens selectief.
Verder worden veel van de dingen die ze horen dusdanig opgeslagen op hun geheugendrager dat ze er bij WD en Seagate jaloers op zijn hoe die storage in elkaar zit
Ik denk dat jij de vorige kabel bedoelt, deze doet naast sound & vision ook nog iets met bitjes getuige :DominoNL schreef op donderdag 28 mei 2020 @ 11:18:
[...]
- A SATA drive with Operating System (Windows or Linux) on it benefits the most from the cable
Oftewel een losse schijf met enkel muziek erop is niet optimaal, je moet gewoon op elke schijf ook een os plaatsen om echt goed gebruik te maken van deze kabel.
Ik ga even in mijn archief kijken of ik nog ergens windows 3.1 heb liggen, als ik die erop kopieer verbetert mijn geluid namelijk...
Je kan er gerust van uitgaan dat ze een cryo treatment krijgen, anders kunnen ze zo aangeklaagd worden.Sissors schreef op donderdag 28 mei 2020 @ 11:37:
[...]
Ik vraag me dan wel af of ze die cryo treatment daadwerkelijk krijgen. Uiteraard helpt het niks (en weet niet in welke stap ze het doen, maar je isolator in vloeibare stikstof duwen lijkt me nogal riskant), maar doen ze het wel, of denken ze: We lichten toch al mensen op, dan kan dit er nog wel bij komen.
Alleen de term "Cryo treatment" is nogal op veel manieren uitlegbaar als je voor de rest niets specificeert.
Als je alleen het plastic van het omhulsel 1/100e van een seconde door vloeibare stikstof haalt heeft er een cryo treatment plaatsgevonden zonder dat het enig effect heeft.
En dan interpreteer ik cryo treatment nog als vloeibare stikstof, wat natuurlijk helemaal niet zo hoeft te zijn.
Je kan ook gewoon vragen of ze jouw kabels even door een koelcel heen willen rijden en dat cryo treatment noemen...
Het klinkt heel indrukwekkend, maar praktisch zegt het niets...
Verwijderd
Hoe lang zal het duren voordat er 'quantum treated' kabels op de markt verschijnen? Daarmee je natuurlijk past echt de onhoorbare details naar boven krijgen!
Verwijderd
Oud nieuws I know,ben toch ff wezen kijken.Wackmack schreef op dinsdag 5 mei 2020 @ 13:15:
[...]
Dat kan inderdaad maar deze site/bedrijf volgens mij niet. Check deze review en kijk ook hoeveel content ze generen. Dat is vast niet allemaal verzonnen :
https://www.alpha-audio.n...-digital-sound-projector/
Staat geen een (1) ! meet resultaat in het hele stukje.
Helemaal niets, nada...
Ach er staan wel hele andere interessante uitspraken in als het je gaat om het geluid...Verwijderd schreef op donderdag 28 mei 2020 @ 21:34:
[...]
Oud nieuws I know,ben toch ff wezen kijken.
Staat geen een (1) ! meet resultaat in het hele stukje.
Helemaal niets, nada...
Yep, de gemiddelde muzikant zal het echt schitterend vinden dat zijn muziek veranderd wordt door resonerende plafondplaten...De sub kan, ongeacht de grootte van de ruimte, genoeg druk opbouwen om de plafondplaten van het systeemplafond te laten resoneren. In zowel de grote als in de kleine ruimte. Heel indrukwekkend.
Wow, dit is gewoon hoe geluid werkt...Nu willen we niet beweren dat de Yamaha combinatie tijdens onze test geheel vrij was van onvolkomenheden. Wanneer wij in onze Alpha luisterruimte namelijk vanuit het midden van het geluidsbeeld (recht voor de DSP) anderhalve meter naar links of naar rechts bewogen hoorden we een lichte klankvariatie in het hoog. We kunnen het effect misschien wel het best omschrijven als ‘dopplerwerking’. Het hoog leek enigszins in toonhoogte af te nemen, vergelijkbaar met het langsrijden van een ambulance met sirene. Niet zo sterk, maar wel waarneembaar.
Er is maar (bij een ideale set) 1 sweetspot waar alle geluidsgolven echt 100% samenkomen, ervaar je geen geluidsverschillen als je je hoofd 3 meter gaat bewegen (1 1/2 meter naar links of rechts) dan zit je simpelweg niet in de sweetspot waar alles samenkomt.
Als ik voor het gemak even uitga van een geluidssnelheid in lucht bij 20 graden (en reflecties dan nog even negeer) dan praten we over 343 m/s.
Oftewel als we praten over je hoofd 1 1/2 meter verplaatsen dan praten we over dat het geluid wat van de linkermuur gereflecteerd (of een speaker die links hangt) wordt 5 ms sneller is, en vanaf rechts is het 5 ms langzamer (of net omgekeerd)
oftewel een minimaal daadwerkelijk verschil tussen links en rechts van 10 ms.
Als ik in Audacity gewoon bij een stereo track links of rechts een silence van 10 ms invoer dan hoor ik ook al een daadwerkelijk verschil. En dat is met mijn halfdove oren waarmee ik bijna nergens verschil tussen hoor.
En natuurlijk normaliter hoor ik het niet zo erg als wanneer ik het nu opwek, alleen normaliter heeft de opstelling die geluid produceert ook absoluut geen sweetspot, het is meer een kakefonie van geluidsgolven met allerlei verschillende timings die overal en nergens vandaan komen.
Alleen als je jezelf wilt promoten als serieuze audio-site en je gaat als nadeel benoemen dat een set een echte sweetspot heeft, tja dan ben je wat mij betreft toch wel erg ver heen.
Nou, dat zeg je nou wel... Maar dat is helemaal niet nodig! Je kan er immers een quantum sticker op plakken, die dat effect realiseert.Verwijderd schreef op donderdag 28 mei 2020 @ 19:34:
Hoe lang zal het duren voordat er 'quantum treated' kabels op de markt verschijnen? Daarmee je natuurlijk past echt de onhoorbare details naar boven krijgen!
https://telos-audio.com.tw/sticker/
Slechts $100 voor 16 stuks. Eigenlijk te goedkoop voor zo'n mooie high-end tweak.
Ik heb ze zelf op de buizen van m'n versterker geplakt en m'n vrouw, die verder niets met muziek heeft maar wel goede oren,
spoiler:
vroeg zich af of ik m'n verstand was verloren.
[ Voor 15% gewijzigd door Emiel L op 29-05-2020 14:15 ]
Ik vraag me met dit soort dingen toch af hoe een audiofiel met kinderen / dochters zijn set dan een week later vind klinken als er overal my little-pony stickers opgeplakt zijnEmiel L schreef op vrijdag 29 mei 2020 @ 14:12:
[...]
Nou, dat zeg je nou wel... Maar dat is helemaal niet nodig! Je kan er immers een quantum sticker op plakken, die dat effect realiseert.
Slechts $100 voor 16 stuks. Eigenlijk te goedkoop voor zo'n mooie high-end tweak.
Ik heb ze zelf op de buizen van m'n versterker geplakt en m'n vrouw, die verder niets met muziek heeft maar wel goede oren,spoiler:vroeg zich af of ik m'n verstand was verloren.
Tja, ehm pak de ene stekker in je ene hand, andere stekker in je andere hand en kijk of je er goed mee kan touwtje springen, zoja dan verzorgt die ferrite coil in ieder geval "tru balance".General_Snuss schreef op vrijdag 29 mei 2020 @ 20:14:
[Afbeelding]
In de categorie Zilveren HIFI-kabels gesmeed door elfen bij maanlicht, heb ik deze opgepikt voor een zacht prijsje. Ik hoop niet dat iemand ooit de volle retail prijs voor deze heeft betaald a €4000,-. Volgens mij zit er alleen een ferrite coil in het midden.
Maar gewoon even ter mijn info, wat versta je onder een zacht prijsje? Want bij nieuwprijs 4000,- vind ik 2000,- al een redelijk mooi prijsje, 1000 is een heel zacht prijsje. Ik bedoel gewoon even puur naar het bedrag gekeken en niet naar het goed zelf
Met het goed erbij kan ik me geen prijs bedenken die realistisch is voor mij en voor iemand die het echt gekocht heeft. Laat staan een prijs die ik zou verstaan onder een zacht prijsje...
Ik kom gewoon niet op iets wat ik een zacht prijsje zou kunnen noemen, daarom ben ik benieuwd wat dat inhoud voor iemand anders...
Zacht als in de 000 bestaan niet. Ik wist pas wat ik had toen ik ze op ging zoeken. Ik heb ze alleen maar als XLR kabel gekocht voor mijn microfoon. Maar als iemand ze wil hebben voor 1000,- hou ik ze absoluut niet tegen.Gomez12 schreef op vrijdag 29 mei 2020 @ 21:36:
[...]
Tja, ehm pak de ene stekker in je ene hand, andere stekker in je andere hand en kijk of je er goed mee kan touwtje springen, zoja dan verzorgt die ferrite coil in ieder geval "tru balance".
Maar gewoon even ter mijn info, wat versta je onder een zacht prijsje? Want bij nieuwprijs 4000,- vind ik 2000,- al een redelijk mooi prijsje, 1000 is een heel zacht prijsje. Ik bedoel gewoon even puur naar het bedrag gekeken en niet naar het goed zelf
Met het goed erbij kan ik me geen prijs bedenken die realistisch is voor mij en voor iemand die het echt gekocht heeft. Laat staan een prijs die ik zou verstaan onder een zacht prijsje...
Ik kom gewoon niet op iets wat ik een zacht prijsje zou kunnen noemen, daarom ben ik benieuwd wat dat inhoud voor iemand anders...
Verwijderd
Het kan zijn dat er wat weerstandjes e.d. inzitten, net zoals je bij MIT kabels ziet. Dat past het frequentie bereik flink aan, en verandert dus echt het geluid. Dus ik zou eerst even zeker weten dat het alleen ferriet is.
Ik haal mijn XLR kabels hier vandaan:
https://www.audiocables.eu/collections/microphone-cables
De 2534's, quad kabels hebben daadwerkelijk nut (hoewel ik ze niet als microfoonkabel gebruik en ik mij afvraag hoeveel impact het dan heeft omdat lijnsignalen gewoon flink hoger liggen). Kleine demo met Canare kabels (zelfde principe).
Ik haal mijn XLR kabels hier vandaan:
https://www.audiocables.eu/collections/microphone-cables
De 2534's, quad kabels hebben daadwerkelijk nut (hoewel ik ze niet als microfoonkabel gebruik en ik mij afvraag hoeveel impact het dan heeft omdat lijnsignalen gewoon flink hoger liggen). Kleine demo met Canare kabels (zelfde principe).
Er is daar een forum, met oa dit onderwerp:Verwijderd schreef op woensdag 27 mei 2020 @ 21:33:
[...]
http://jplay.eu/forum/index.php?/topic/1070-jcat-usb-cable/
Onderaan "Bottom line: Don't believe anything I just said. In audio we should only trust our own ears. But with a modest 300euro, what much have got to lose? /wp-content/forum-smileys/sf-cool.gif
"
Spijts die comment, een reactie:
"I loaned a new one to a savvy audio buddy and the cable has about 50 hours on it now, and he says there's not much bass with it compared to his Wywires USB? Is it a matter of more burn-in or is that what others find too?"
Een kabel die, als een motorfiets roderen, moet opwarmen/inbranden of hoe dat ook te vertalen is, nog gekker: 50 uur, en kwadraat gekker, dan nog langer overwegen.
En dan gaat de bass perfect klinken. Allez, en 300 euro voor de hele grap.
Om daarin mee te gaan... bestaat dat, een schoolweek met 29 lessen politieke wetenschappen ofzo?
http://achterdesamenleving.nl/wp-content/uploads/2014/09/Het-meest-gevaarlijke-bijgeloof-11.pdf
Verwijderd
Die claims over extra bass kan je toch gewoon testen? Kwestie van een sweep meten en je ziet zo of er meer of minder bass is.Josio schreef op zaterdag 30 mei 2020 @ 21:14:
[...]
Er is daar een forum, met oa dit onderwerp:
http://jplay.eu/forum/index.php?/topic/1070-jcat-usb-cable/
Onderaan "Bottom line: Don't believe anything I just said. In audio we should only trust our own ears. But with a modest 300euro, what much have got to lose? /wp-content/forum-smileys/sf-cool.gif
"
Spijts die comment, een reactie:
"I loaned a new one to a savvy audio buddy and the cable has about 50 hours on it now, and he says there's not much bass with it compared to his Wywires USB? Is it a matter of more burn-in or is that what others find too?"
Een kabel die, als een motorfiets roderen, moet opwarmen/inbranden of hoe dat ook te vertalen is, nog gekker: 50 uur, en kwadraat gekker, dan nog langer overwegen.
En dan gaat de bass perfect klinken. Allez, en 300 euro voor de hele grap.
Om daarin mee te gaan... bestaat dat, een schoolweek met 29 lessen politieke wetenschappen ofzo?
Waarom ben jij er dan zo goedkoop aangekomen? Hoeveel heb jij ervoor betaald?General_Snuss schreef op vrijdag 29 mei 2020 @ 21:44:
[...]
Zacht als in de 000 bestaan niet. Ik wist pas wat ik had toen ik ze op ging zoeken. Ik heb ze alleen maar als XLR kabel gekocht voor mijn microfoon. Maar als iemand ze wil hebben voor 1000,- hou ik ze absoluut niet tegen.
Als ik naar de lengte kijk, hoeven die dingen toch niet meer dan € 25 te kosten?
Your Friendly Neighborhood Moderator
Nee maar ze horen het.....met hun eigen oren....Verwijderd schreef op zondag 31 mei 2020 @ 00:21:
[...]
Die claims over extra bass kan je toch gewoon testen? Kwestie van een sweep meten en je ziet zo of er meer of minder bass is.
Marktplaats en ik heb de nieuwprijs betaald zonder de nullen.aljooge schreef op zondag 31 mei 2020 @ 00:32:
[...]
Waarom ben jij er dan zo goedkoop aangekomen? Hoeveel heb jij ervoor betaald?
Emiel L schreef op vrijdag 29 mei 2020 @ 14:12:
[...]
Nou, dat zeg je nou wel... Maar dat is helemaal niet nodig! Je kan er immers een quantum sticker op plakken, die dat effect realiseert.
Ik heb ze zelf op de buizen van m'n versterker geplakt en m'n vrouw, die verder niets met muziek heeft maar wel goede oren,spoiler:vroeg zich af of ik m'n verstand was verloren.

Every Quantum X2 applied on the signal transmission path of audio equipment and cables produces 75cpm of far-infrared radiation and high density negative ions to further eliminate electrostatic charge within the audio equipment.
The far-infrared and negative ions energy spread throughout the entire system via the signal transmission path improves music playback atmosphere, soundstage, timbre, dynamics and musical fidelity to a certain standard.

7400 Wp op het dak
Als het zo veel scheelt, is het dan wel de echte? Kabels worden ook volop nagemaakt door onze Aziatische vrienden.General_Snuss schreef op zondag 31 mei 2020 @ 08:25:
[...]
Marktplaats en ik heb de nieuwprijs betaald zonder de nullen.
Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.
Tja, aan de andere kant heb je echtscheidingen / overlijdens etc. etc. Waarbij degene die met de kabels blijft zitten geen idee heeft wat voor kabels het zijn...FeaR schreef op zondag 31 mei 2020 @ 17:23:
[...]
Als het zo veel scheelt, is het dan wel de echte? Kabels worden ook volop nagemaakt door onze Aziatische vrienden.
... aankoop China 1 euro per stuk.General_Snuss schreef op zondag 31 mei 2020 @ 08:25:
[...]
Marktplaats en ik heb de nieuwprijs betaald zonder de nullen.
... gewenst profijt 3 euro per stuk.
... prijskaartje 40 euro per stuk, speciale korting 90% ! Beperkt geldig ! Zolang voorraad strekt !
... klant koopt aan 4 euro per stuk
... denkende oh my god ik heb een slag geslagen, nieuwprijs betaald zonder de nullen, ik heb ze geruineerd.
http://achterdesamenleving.nl/wp-content/uploads/2014/09/Het-meest-gevaarlijke-bijgeloof-11.pdf
Waarschuwt Audioquest ook voor op de website.FeaR schreef op zondag 31 mei 2020 @ 17:23:
[...]
Als het zo veel scheelt, is het dan wel de echte? Kabels worden ook volop nagemaakt door onze Aziatische vrienden.
Kabels zijn redelijk waardevast. Op de tweedehandsmarkt doen ze het behoorlijk goed. Maar ik mag aannemen, dat als iemand voor duizenden euro's aan kabels heeft hangen de apparatuur die erbij is ook heel fors is en dat erfgenamen alle apparatuur en toebehoren niet zomaar naar de kringloop brengen, maar op een dergelijke manier proberen te verkopen voor een leuke prijs.Gomez12 schreef op zondag 31 mei 2020 @ 19:15:
[...]
Tja, aan de andere kant heb je echtscheidingen / overlijdens etc. etc. Waarbij degene die met de kabels blijft zitten geen idee heeft wat voor kabels het zijn...
[ Voor 54% gewijzigd door aljooge op 31-05-2020 22:36 ]
Ik wist niet niet dat dit een elfenkabel was, ik heb ze puur gekocht op de neutrik XLR connector. Kabels fabriceer ik meestal zelf, connectoren zijn de duurste uitgave.Josio schreef op zondag 31 mei 2020 @ 22:25:
[...]
... aankoop China 1 euro per stuk.
... gewenst profijt 3 euro per stuk.
... prijskaartje 40 euro per stuk, speciale korting 90% ! Beperkt geldig ! Zolang voorraad strekt !
... klant koopt aan 4 euro per stuk
... denkende oh my god ik heb een slag geslagen, nieuwprijs betaald zonder de nullen, ik heb ze geruineerd.
Tja, en toch gebeurt het bijna dagelijks hoor...aljooge schreef op zondag 31 mei 2020 @ 22:30:
[...]
Kabels zijn redelijk waardevast. Op de tweedehandsmarkt doen ze het behoorlijk goed. Maar ik mag aannemen, dat als iemand voor duizenden euro's aan kabels heeft hangen de apparatuur die erbij is ook heel fors is en dat erfgenamen alle apparatuur en toebehoren niet zomaar naar de kringloop brengen, maar op een dergelijke manier proberen te verkopen voor een leuke prijs.
Alleen dan dus niet dat het naar de kringloop gebracht wordt, alleen bijv erfgenamen hebben alles van hunner waarde uit het huis gehaald en dan wordt de kringloop gebeld dat die het even leeg mag halen...
En dan liggen er dus nog in 3 dozen op zolder 10 van deze kabels...
Kringloop is ook geen expert hierin en gooit ze voor een standaard prijs in de verkoop...
Let er wel op dat dit steeds minder vaak voorkomt, google images etc hebben dit grotendeels verpest want alles wordt bij binnenkomst gefotografeerd en door google gegooid om een schatting te krijgen etc.
Ah, je moest dus gewoon even connectoren hebben van 1999,00 het stuk en de kabel van 2 euro die ertussen zat interesseerde je niet voor 4,-General_Snuss schreef op zondag 31 mei 2020 @ 23:01:
[...]
Ik wist niet niet dat dit een elfenkabel was, ik heb ze puur gekocht op de neutrik XLR connector. Kabels fabriceer ik meestal zelf, connectoren zijn de duurste uitgave.
XLR connector is iets van 3 a 4 euro, dus als iemand voor hetzelfde geld er een stukje draad tussen hangt en het scheelt mij soldeertijd zou ik het ook wel wetenGomez12 schreef op zondag 31 mei 2020 @ 23:14:
[...]
Ah, je moest dus gewoon even connectoren hebben van 1999,00 het stuk en de kabel van 2 euro die ertussen zat interesseerde je niet voor 4,-
Ik heb ook wat echte ali(na)kamichi pluggen ergens tussen hier en China zweven, tuurlijk is het zo nep als een deur.. Maar dat boeit niet zo heel veel. Het is vooral om net iets makkelijk tussen luidsprekers te kunnen wisselen. Gaat zonder elfenstof ook vast goed komen
Driving a cadillac in a fool's parade.
Wat zou je ook anders verwachten? Van ieder verstandig mens mag toch worden verwacht dat hij weet dat die hele elfenhandel zoals die hier wordt genoemd alleen maar nep is. Geen wonder dus dat die spullen als ze in de kringloop terecht komen zich in niets onderscheiden van normale producten, want dat zijn ze gewoon. In zo'n winkel hoeven ze daar ook geen verstand van te hebben. Het enige is doodsimpel dat de koper destijds dit niet door had, ondanks alle nuchtere waarschuwingen er tegenin. Hoe je het ook wendt of keert, ook bij wel weten van de herkomst, meer dan die standaardprijs is het gewoon nooit waard.Gomez12 schreef op zondag 31 mei 2020 @ 23:14:
[...]
Tja, en toch gebeurt het bijna dagelijks hoor...
Alleen dan dus niet dat het naar de kringloop gebracht wordt, alleen bijv erfgenamen hebben alles van hunner waarde uit het huis gehaald en dan wordt de kringloop gebeld dat die het even leeg mag halen...
En dan liggen er dus nog in 3 dozen op zolder 10 van deze kabels...
Kringloop is ook geen expert hierin en gooit ze voor een standaard prijs in de verkoop...
Edit:
Ook in het grijze gebied geldt dit. Ik bedoel daarmee de redelijk betaalbare producten die ik hier de laatste paar dagen tegen kwam. Zoals "Ik koop m'n kabeltjes altijd bij nnnnn". Snoertjes die ongeveer 10 keer zo duur zijn als in de gewone winkels. Je valt er geen buil aan, maar ook daar laat men zich blindelings oren aan naaien.
[ Voor 13% gewijzigd door Techneut op 01-06-2020 11:31 ]
Tja, ik weet het niet hoor. Ik zou het geen oor aannaaien noemen als jij 10x zo dure kabels koopt puur omdat jij ze mooier vind staan... Of dat jij het belangrijk vind dat er net een connectortje opzit wat voor jou makkelijker werkt etc...Techneut schreef op maandag 1 juni 2020 @ 11:21:
[...]
Ook in het grijze gebied geldt dit. Ik bedoel daarmee de redelijk betaalbare producten die ik hier de laatste paar dagen tegen kwam. Zoals "Ik koop m'n kabeltjes altijd bij nnnnn". Snoertjes die ongeveer 10 keer zo duur zijn als in de gewone winkels. Je valt er geen buil aan, maar ook daar laat men zich blindelings oren aan naaien.
Ik hoef bijv ook lang niet altijd het goedkoopste van het goedkoopste te hebben, stukje esthetiek is me ook simpelweg wel wat waard.
En eerlijk gezegd zou er nu iemand zeggen dat hij elvenkabels koopt omdat hij ze mooier vind, dan vind ik het geen oplichting meer, aangezien er dan geen onware claims meer worden gedaan. Alleen ik vind het ietwat veel geld voor esthetiek, maar ik kan niet in iemands portemonnee kijken.
Verwijderd
Is dit gericht op mij? Met mijn link naar: https://www.audiocables.eu/collections/microphone-cables?Techneut schreef op maandag 1 juni 2020 @ 11:21:
[...]
Edit:
Ja, dat spul is duurder dan de goedkoopste spullen die je kan kopen. De pluggen zijn 3 euro per stuk, en de kabel 3 euro per meter. Dus voor een kabel van een meter betaal je 9 euro aan materiaal kosten en 15 euro arbeidskosten. Lijkt mij prima voor een kabel die gegarandeerd storingsvrij is (nouja -15dB t.o.v. twisted pair) met pluggen die je gehele leven meegaan.
Is dat je een oor laten aannaaien? Dan is het kopen van een eiken salon tafel ook je een oor laten aannaaien, omdat op een Lack tafeltje van Ikea je mok koffie net zo goed staat. Je betaald niet alleen voor prestaties, maar ook voor levensduur.
Sja, ik snap je punt. Neutrik is sowieso briljant, hoge kwaliteit en robuustheid en betaalbaar. Dat Mogami lijkt toch wel tikkie duur. Als je je kabel kist gaat vullen met deze prijzen gaat het wel hard. Sowieso wel bijzonder merk, lijkt een beetje de net niet pro markt te targeten; muziekanten wellicht. Zie hun speaker kabels bijvoorbeeld, speaker kabels met jack connectoren eraan (the horror, bijna net zo erg als een xlr eraan zetten) en allemaal 2 aderig.Verwijderd schreef op maandag 1 juni 2020 @ 14:03:
[...]
Is dit gericht op mij? Met mijn link naar: https://www.audiocables.eu/collections/microphone-cables?
Ja, dat spul is duurder dan de goedkoopste spullen die je kan kopen. De pluggen zijn 3 euro per stuk, en de kabel 3 euro per meter. Dus voor een kabel van een meter betaal je 9 euro aan materiaal kosten en 15 euro arbeidskosten. Lijkt mij prima voor een kabel die gegarandeerd storingsvrij is (nouja -15dB t.o.v. twisted pair) met pluggen die je gehele leven meegaan.
Is dat je een oor laten aannaaien? Dan is het kopen van een eiken salon tafel ook je een oor laten aannaaien, omdat op een Lack tafeltje van Ikea je mok koffie net zo goed staat. Je betaald niet alleen voor prestaties, maar ook voor levensduur.
@Koeitje.
Tja, van die kant bekeken moet ik je gewoon gelijk geven. Maar mijn ervaring is dat snoertjes van slechts een tiende van die prijzen echt helemaal de zelfde kwaliteit hebben. Verder liggen bij mij vrijwel alle verbindingen uitzicht, dus "het oog wil ook wat" speelt bij mij geen enkele rol en ze liggen waar ze liggen, d.w.z. dat ze jarenlang niet of nauwelijks worden aangeraakt.
Maar goed, die overwegingen kunnen bij iedereen anders zijn. Wat ik bedoel is echter een heel ander terrein, namelijk dat er op dit gebied via verzonnen reviews erg veel pseudowetenschappelijk wordt gezwetst om de hoge prijzen te verdedigen. Dát is waar ik op reageer.
Tja, van die kant bekeken moet ik je gewoon gelijk geven. Maar mijn ervaring is dat snoertjes van slechts een tiende van die prijzen echt helemaal de zelfde kwaliteit hebben. Verder liggen bij mij vrijwel alle verbindingen uitzicht, dus "het oog wil ook wat" speelt bij mij geen enkele rol en ze liggen waar ze liggen, d.w.z. dat ze jarenlang niet of nauwelijks worden aangeraakt.
Maar goed, die overwegingen kunnen bij iedereen anders zijn. Wat ik bedoel is echter een heel ander terrein, namelijk dat er op dit gebied via verzonnen reviews erg veel pseudowetenschappelijk wordt gezwetst om de hoge prijzen te verdedigen. Dát is waar ik op reageer.
Nee uiteraard, en dat is (bijna) iedereen met je eens; de claims hebben betrekking op hoorbare verschillen. En ook van het soort over microdetaillering/zwart tussen de instrumenten/een deken valt van geluid/diepgang van het laag/ander gezwets. Ja mensen zwetsen wat af helemaal overtuigd van hun eigen zogenaamd onfeilbare waarneming, soms vraag je je toch af hoe we toch zover gekomen kunnen zijn als diersoort
Verwijderd
Mwah, de Canare kabel kost ook zoveel. De kant en klaar kabels van Roland e.d. zijn ook allemaal rond deze prijs.Jag schreef op maandag 1 juni 2020 @ 14:45:
[...]
Sja, ik snap je punt. Neutrik is sowieso briljant, hoge kwaliteit en robuustheid en betaalbaar. Dat Mogami lijkt toch wel tikkie duur. Als je je kabel kist gaat vullen met deze prijzen gaat het wel hard. Sowieso wel bijzonder merk, lijkt een beetje de net niet pro markt te targeten; muziekanten wellicht. Zie hun speaker kabels bijvoorbeeld, speaker kabels met jack connectoren eraan (the horror, bijna net zo erg als een xlr eraan zetten) en allemaal 2 aderig.
https://www.bax-shop.nl/x...ad-microfoonkabel-1-meter
De kabels naar mijn eindversterker lopen dwars door een berg adapters en electronica (router, Philips Hue en nog wat andere rotzooi), dus betaal graag wat meer voor een gerust gevoel
Nee snap ik, ik betaal ook graag extra voor een gerust gevoel. Denk idd dat ze zich richten op muziekanten / studio, daar kan je ook net iets makkelijker spullen met een licht boutique gehalte aan kwijt. De PA markt is toch wat zakelijker. Die no nonsense houding en schouders eronder mentaliteit heeft me ook altijd wel aangetrokkenVerwijderd schreef op maandag 1 juni 2020 @ 15:29:
[...]
Mwah, de Canare kabel kost ook zoveel. De kant en klaar kabels van Roland e.d. zijn ook allemaal rond deze prijs.
https://www.bax-shop.nl/x...ad-microfoonkabel-1-meter
De kabels naar mijn eindversterker lopen dwars door een berg adapters en electronica (router, Philips Hue en nog wat andere rotzooi), dus betaal graag wat meer voor een gerust gevoel. Als ik zo kijk richten ze zich vooral op muzikanten/studio, niet op de PA markt.
Een groot deel van die 'believers' leven in een bubble met soortgenoten. Die bubble is best groot en als iedereen om je heen maar roept dat er wel degelijk verschil is, gaan mensen er vanzelf in geloven.Techneut schreef op maandag 1 juni 2020 @ 11:21:
[...]
Van ieder verstandig mens mag toch worden verwacht dat hij weet dat die hele elfenhandel zoals die hier wordt genoemd alleen maar nep is.
Daarnaast is er heel veel 'bewijs' op het internet maar ook in tijdschriften te vinden dat de magische kabels wel degelijk werken wat het het standpunt van de believers alleen maar versterkt.
Als je bv. kijkt naar de reactie op https://www.alpha-audio.nl dan zie je dat ze elkaar alleen maar versterken in hun geloof. En de moderator, die doet lekker mee!
En dat 'bewijs' is natuurlijk onzin en gewoon verkapte reclame. Maar je moet maar net de (technische) kennis hebben om dat te doorprikken.
Roland SP404 sampler te koop: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2089640
Een moderator is natuurlijk niets anders dan een forumgebruiker met extra tijd om de discussie prettig te houden. Dat zijn ook gewoon mensen met een mening.ChojinZ schreef op donderdag 4 juni 2020 @ 22:11:
[...]
Een groot deel van die 'believers' leven in een bubble met soortgenoten. Die bubble is best groot en als iedereen om je heen maar roept dat er wel degelijk verschil is, gaan mensen er vanzelf in geloven.
Daarnaast is er heel veel 'bewijs' op het internet maar ook in tijdschriften te vinden dat de magische kabels wel degelijk werken wat het het standpunt van de believers alleen maar versterkt.
Als je bv. kijkt naar de reactie op https://www.alpha-audio.nl dan zie je dat ze elkaar alleen maar versterken in hun geloof. En de moderator, die doet lekker mee!![]()
En dat 'bewijs' is natuurlijk onzin en gewoon verkapte reclame. Maar je moet maar net de (technische) kennis hebben om dat te doorprikken.
Ik onderschrijf helemaal wat je zegt. Los van wat ik van een bepaalde overtuiging vind: Alle extreme meningen kunnen zich niet vinden in de de gematigde mainstream en zullen dus elkaar ter bevestiging opzoeken. Extreem-links, extreem-rechts, extreem-feministisch, incels, spirituelen, hooligans, geloofsfanaten, audiofielen, vegans, bodybuilders, topsporters, verslaafden, work-aholics, samenzweerders, etc, hebben allen 1 ding gemeen: hun kleine eensgezinde bubbel.
Laatst kocht ik een iPhone-oplaadkabel bij de Hema, maar die past dus ook gewoon in mijn Denon versterkertje bij de computer. Weet iemand nog leuke (matige) audiotweaks die ik hierop kan loslaten? Ferrietkernen, kraaltjes, spiegeltjes, dat werk...
Met een föhn ofzo even verwarmen, dan verspreiden de moleculen zich waardoor het beter gaat opladenGluten Parody schreef op vrijdag 5 juni 2020 @ 15:35:
Laatst kocht ik een iPhone-oplaadkabel bij de Hema, maar die past dus ook gewoon in mijn Denon versterkertje bij de computer. Weet iemand nog leuke (matige) audiotweaks die ik hierop kan loslaten? Ferrietkernen, kraaltjes, spiegeltjes, dat werk...
Vooral oppassen dat hij te heet wordt, want dan schrikken ze en vliegen de elektronen eruit
Wat veel mensen niet geloven is de ondergrond waar een kabeltje op komt te liggen of contact maakt.Gluten Parody schreef op vrijdag 5 juni 2020 @ 15:35:
Hou je van rock dan zorgen dat het kabeltje contact heeft met iets van steen.
Hou je van kampmuziek zoals Frans B, Jantje S, etc dan zorgen voor een bedje van hennep of diverse poedertjes dat is even uitproberen.
Hou je meer van pop dan een Barbie of Ken (ook hier afhankelijk van de soort pop muziek) onder het kabeltje.
Is metal meer jouw smaak dan een lading spijkers of andere metalen.
Etc etc.... het is even uitproberen wat voor jouw het beste resultaat geeft.
Maar ik zweer je na een paar dagen uitproberen zal je versteld staan van het resultaat.
Vergeet niet je bevindingen te posten hier en natuurlijk op de gelovige forums.
Ps, dit geldt natuurlijk voor alle kabels, vooral als je vanaf de bron dit al toepast zal je overrompelt worden door het resultaat.
Edit: helemaal vergeten maar ook zeker niet onbelangrijk als een bredere muzieksmaak hebt dan natuurlijk zorgen voor diverse lijntjes van de ondergrond en steeds je kabel(s) wel verleggen voor het beste resultaat.
[ Voor 8% gewijzigd door Ad de Jong op 07-06-2020 11:00 ]
Ik laat mijn kabels in de lucht hangen: meest open en luchtige geluid ooit.Ad de Jong schreef op zondag 7 juni 2020 @ 10:59:
[...]
Wat veel mensen niet geloven is de ondergrond waar een kabeltje op komt te liggen of contact maakt.
Hou je van kampmuziek zoals Frans B, Jantje S, etc dan zorgen voor een bedje van hennep of diverse poedertjes dat is even uitproberen.
Hou je meer van pop dan een Barbie of Ken (ook hier afhankelijk van de soort pop muziek) onder het kabeltje.
Is metal meer jouw smaak dan een lading spijkers of andere metalen.
Etc etc.... het is even uitproberen wat voor jouw het beste resultaat geeft.
Maar ik zweer je na een paar dagen uitproberen zal je versteld staan van het resultaat.
Vergeet niet je bevindingen te posten hier en natuurlijk op de gelovige forums.
Ps, dit geldt natuurlijk voor alle kabels, vooral als je vanaf de bron dit al toepast zal je overrompelt worden door het resultaat.
Edit: helemaal vergeten maar ook zeker niet onbelangrijk als een bredere muzieksmaak hebt dan natuurlijk zorgen voor diverse lijntjes van de ondergrond en steeds je kabel(s) wel verleggen voor het beste resultaat.
Ik luister alleen naar nummers die goud of platina zijn geworden,
Best een duur geintje dat meubel, zijkanten van bladgoud met een platina achterzijde.
Best een duur geintje dat meubel, zijkanten van bladgoud met een platina achterzijde.
Vergeet dan de luchtstromingen niet. Je wil niet dat die verkeerd staat en de muziek vertraagd door tegenwind/stroming uit de luidsprekers komt._Dekker schreef op zondag 7 juni 2020 @ 11:14:
[...]
Ik laat mijn kabels in de lucht hangen: meest open en luchtige geluid ooit.
En dan nog maar niet te spreken over de luchtvochtigheid......of als er gerookt wordt.....
Ha, dank voor de tips!Ad de Jong schreef op zondag 7 juni 2020 @ 10:59:
[...]
Wat veel mensen niet geloven is de ondergrond waar een kabeltje op komt te liggen of contact maakt.
Zonet Cocaine van Eric Clapton geluisterd met een lijntje kristalsuiker over de kabel. Dit smaakt naar meer! Nu waspoeder proberen.
Let op, waspoeder werkt het beste bij die ouwe schuimplaten....Gluten Parody schreef op zondag 7 juni 2020 @ 13:10:
[...]
Ha, dank voor de tips!
Zonet Cocaine van Eric Clapton geluisterd met een lijntje kristalsuiker over de kabel. Dit smaakt naar meer! Nu waspoeder proberen.
Maar... mijn favoriete nummer is Bohemian Rhapsody en het beluisteren hiervan is nu wel veel werk geworden nu ik meerdere keren tijdens het spelen van het nummer m'n kabels op een andere ondergrond moet leggen. Advies graag?Ad de Jong schreef op zondag 7 juni 2020 @ 10:59:
[...]
@Emiel L je luistert alleen?? Tja, dan wordt het lastig. Probeer eens om met z’n vieren te beluisteren, anders kom je handen (en oren) tekort.
[ Voor 4% gewijzigd door Gluten Parody op 08-06-2020 12:11 ]
https://www.thedutchtable.com/2011/04/koninginnesoep.htmlEmiel L schreef op maandag 8 juni 2020 @ 10:30:
[...]
Maar... mijn favoriete nummer is Bohemian Rhapsody en het beluisteren hiervan is nu wel veel werk geworden nu ik meerdere keren tijdens het spelen van het nummer m'n kabels op een andere ondergrond moet leggen. Advies graag?
Schijnt niet al te complex te zijn.
Haha wat is dit nou weer. Shungite gepolijste plaat, extra getachyoniseerd!
"Ideaal als onderzetter om dranken en voeding te vitaliseren.
Gebruik op salontafel of onder het bed voor elektrosmog ontstoring.
Naast het elektrosmog effect werkt shungite ook rustgevend en ontstressend."
https://www.tachyon-aanbi...info.php/products_id/1503
Ik ben met verbazing op de JCat website aan het snuffelen. Een PCI-Express audiophile netwerkkaart met aparte molex powerconnector. Wat voor beest van een netwerkkaart moet dat dan zijn?
En de M12 switch die ze hebben kost 4K. Een kabeltje voor die switch is 1.3K.
Maargoed, je kunt altijd gaan voor de M12 magic switch. 2.5K, maar je krijgt wel een hoogwaardige 100Mbit verbinding met non-standard connectors.
Wie koopt dit? Serieus, wie gaat naar zo'n website om een dergelijke switch in je woonkamer te drukken?
En de M12 switch die ze hebben kost 4K. Een kabeltje voor die switch is 1.3K.
Maargoed, je kunt altijd gaan voor de M12 magic switch. 2.5K, maar je krijgt wel een hoogwaardige 100Mbit verbinding met non-standard connectors.
Wie koopt dit? Serieus, wie gaat naar zo'n website om een dergelijke switch in je woonkamer te drukken?
Ik hou vooral van een warm en wollig geluid. Ik heb dus alles omwikkeld met dikke, wollen dekens. Ook de versterker, zodat die lekker warm wordt. Ik zit er nog over te twijfelen of ik er niet een extra verwarmingselement bij in moet stoppen, ik vind het namelijk af en toe nog steeds wat kil klinken.Ad de Jong schreef op zondag 7 juni 2020 @ 11:26:
[...]
Vergeet dan de luchtstromingen niet. Je wil niet dat die verkeerd staat en de muziek vertraagd door tegenwind/stroming uit de luidsprekers komt.
En dan nog maar niet te spreken over de luchtvochtigheid......of als er gerookt wordt.....
Vooral de combinatie van anti-electrosmog en een plasmabolGluten Parody schreef op maandag 8 juni 2020 @ 19:44:
Haha wat is dit nou weer. Shungite gepolijste plaat, extra getachyoniseerd!![]()

Shungite is trouwens wel een wondergoedje, dat moet je echt niet onderschatten. Het werkt ook super als 5G blokker, om maar iets te noemen. Maar het blokkeert niet de mogelijkheid om de met de buitenwereld te communiceren, wat een kooi van faraday wel doet bijv.
En voor iemand met mij in discussie wil gaan, check ook even de link in mijn sig, daar staat een stukje uitleg die alles gelijk duidelijk maakt
Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier
Verwijderd
Gluten Parody schreef op maandag 8 juni 2020 @ 19:44:
Haha wat is dit nou weer. Shungite gepolijste plaat, extra getachyoniseerd!![]()
Een eerste reactie op dit product.
Ik heb de basic versie besteld.
Het werkt voor mij op 2 vlakken.
Ik merk dat ik bij het zitten achter de PC waarin ik hem ingeplugd heb, het gevoel in mijn benen terug krijg, dat ik blijkbaar kwijt raak als ik daar achter zit. Of er nog zij effecten zijn weet ik nog niet. Merk dat het nu zelfs prettig wordt om achter de PC te zitten. Geen ander product heeft dat bewerkstelligd tot nu toe. Ga hem ook op mijn werk proberen.
Ander terrein waarvoor ik hem besteld heb. Heb mijn PC aangesloten op een goede audioinstallatie met een buizenversterker. Had gelezen dat dit mogelijk een verbetering op dit gebied zou brengen. Dat is inderdaad zo. Opener en losser en minder hard komt de muziek de luidsprekers uit.
:fill(white):strip_exif()/f/image/zrZ2dDv9qIMnDryhFWFyGboh.png?f=user_large)

Mooie afwerking ook.
Ik kan dit spul ook maken voor 30 cent en 2 minuten werk. Ik zie een nieuwe carrière aankomen.
Truth is like a language with no native speakers left.
Its poetry is speechless and it can’t be caught in human being’s breath.
Prop wat willekeurige componentjes in een stekkerbehuizing en claim dat het Schumann-straling uitstraalt en je verdiend nog veel meer.dragonhaertt schreef op dinsdag 9 juni 2020 @ 09:55:
[...]
Mooie afwerking ook.
Ik kan dit spul ook maken voor 30 cent en 2 minuten werk. Ik zie een nieuwe carrière aankomen.
Damn, ik moet even weer landen, wat een zweverig gedoe in die shop

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier
Let er wel op dat je je Shungite-steen regelmatig reinigt, anders is het dweilen met de kraan open.
Omdat Shungite veel negatieve energie opneemt is het goed om de steen vaak te reinigen. Dat doe je met behulp van licht, lucht en aarding. Leg de steen voor aarding op een geaarde metalen leiding (waterleiding, centrale verwarming). Je maakt Shungite schoon met (zon)licht en lucht door de steen zo’n 12 uur buiten te leggen voordat je ‘m wilt gaan gebruiken.
https://holistik.nl/shung...art-straling-bescherming/
Ik ken iemand die daar in gelooftGluten Parody schreef op dinsdag 9 juni 2020 @ 21:17:
Let er wel op dat je je Shungite-steen regelmatig reinigt, anders is het dweilen met de kraan open.
[...]

spoiler:
een client van mijn vriendin, in de GGZ
Ik ben ook niet zo'n fan van XLR connectoren aan speakerkabels, maar waarom is jack zo'n probleem? Speakon is niet overal een bruikbare oplossing en een andere snelle (redelijk) betrouwbare connector die snel aangesloten kan worden bij een mobiele setup kan ik me ze niet bedenken.Jag schreef op maandag 1 juni 2020 @ 14:45:
[...]
[... ]
Zie hun speaker kabels bijvoorbeeld, speaker kabels met jack connectoren eraan (the horror, bijna net zo erg als een xlr eraan zetten) en allemaal 2 aderig.
NZXT H7 Flow | AMD Ryzen 9 5900X | Gigabyte X570 Gaming X | Corsair Vengance LPX 64GB DDR4-3200 | Sapphire Nitro+ RX 6950 XT | FujiFilm X-S10 | Sigma 18-50mm F/2.8 | Sigma 30mm F/1.4 | Sigma 56mm F/1.4 | Viltrox 85mm AF II F/1.8 | Meike 50mm F/0.95
Speakon is in mijn opziens in alles beter voor gebruik als speaker kabel connector. Jack wordt gebruikt voor lijn signalen met bijhorende kabels. Die verwisselen is ongunstigBenedykt schreef op vrijdag 26 juni 2020 @ 11:56:
[...]
Ik ben ook niet zo'n fan van XLR connectoren aan speakerkabels, maar waarom is jack zo'n probleem? Speakon is niet overal een bruikbare oplossing en een andere snelle (redelijk) betrouwbare connector die snel aangesloten kan worden bij een mobiele setup kan ik me ze niet bedenken.
Verwijderd
Er zijn toch wel studiomonitors te vinden met 6.25 jack aansluitingen, niet ontzettend zeldzaam volgens mij.
Actieve, waarbij de jack voor het lijnsignaal wordt gebruikt.Verwijderd schreef op zaterdag 27 juni 2020 @ 01:11:
Er zijn toch wel studiomonitors te vinden met 6.25 jack aansluitingen, niet ontzettend zeldzaam volgens mij.
Er bestaan locking chassis connectors voor jack, maar die zijn bijna net zo groot als een speakon connector.Jag schreef op vrijdag 26 juni 2020 @ 23:35:
[...]
Speakon is in mijn opziens in alles beter voor gebruik als speaker kabel connector. Jack wordt gebruikt voor lijn signalen met bijhorende kabels. Die verwisselen is ongunstig. Ook lockt jack niet, ook niet handig.
Verder is er weinig op tegen om Jack te gebruiken voor speakersignaal, zeker wanneer we over er 15-100W van een beetje buizenbak spreken. Het is goedkoop, erg simpel te begrijpen, troubleshooten en te fixen en een extra jack speakersnoertje pleur je zo in de kabel koffer van je gig setje. Kost hooguit een paar euro
NZXT H7 Flow | AMD Ryzen 9 5900X | Gigabyte X570 Gaming X | Corsair Vengance LPX 64GB DDR4-3200 | Sapphire Nitro+ RX 6950 XT | FujiFilm X-S10 | Sigma 18-50mm F/2.8 | Sigma 30mm F/1.4 | Sigma 56mm F/1.4 | Viltrox 85mm AF II F/1.8 | Meike 50mm F/0.95
Nou ja zo lang je het voor gitaar versterkers gebruikt is het misschien nog wel ok. Maar als je als pa bedrijf of poppodium speaker kabels met jack en signaal kabels met jack door elkaar gaat gebruiken is het wachten op dat speaker kabels voor lijn signalen gebruikt gaan worden en andersom.
Ik ken geen PA bedrijf die met dermate lage kwaliteit hobbyrommel dat er jack speakerlijnen gebruikt wordenJag schreef op zaterdag 27 juni 2020 @ 09:53:
Nou ja zo lang je het voor gitaar versterkers gebruikt is het misschien nog wel ok. Maar als je als pa bedrijf of poppodium speaker kabels met jack en signaal kabels met jack door elkaar gaat gebruiken is het wachten op dat speaker kabels voor lijn signalen gebruikt gaan worden en andersom.
Overigens heb ik wel eens een band geschoven met een oude Klotz Nano 800 set waar nog XLR connectors op zaten; de voormalige techneut beweerde aan de bandleden (die gezamenlijk eigenaar waren van de set) dat je prima microfoonkabels kon gebruiken voor >1000W RMS signalen
XLR als speakerkabel is een overblijfsel uit de oudheid, maar is tegenwoordig eigenlijk nergens meer van toepassing. Zeker niet bij bedrijven die zich als A/V rental te markt zetten.
Ik vond deze audio switch van ruim 575 euro toch ook wel erg mooi:
https://www.marktplaats.n...osse-modificatie-199.html
Speciaal gemodificeerd voor audio signalen.
[ Voor 18% gewijzigd door rajackar op 29-06-2020 15:42 ]
Shrouded by night, but with steady stride. Colored by blood, but always clear of mind. - AMD 9800X3D - Asus RTX 5090 Astral - PS5
Verwijderd
Voor de twijfelaar:rajackar schreef op maandag 29 juni 2020 @ 15:41:
https://www.audiosciencer...de-ethernet-switch.12360/
Dank voor deze link. Ik ga denk ik binnenkort een afspraak maken om deze gewone en gemodificeerde exemplaren te beluisteren. Begin er steeds meer over te horen en wil toch wel eens deze (on)zin op waarde schatten met mijn eigen streamer en dacje.rajackar schreef op maandag 29 juni 2020 @ 15:41:
Haha! Lees vooral ook even het artikel dat hierboven gelinkt is. Dat legt goed uit waarom dit soort producten aantoonbaar totale onzin zijn die in theorie niet eens een verschil kúnnen maken.aljooge schreef op maandag 29 juni 2020 @ 18:52:
[...]
Dank voor deze link. Ik ga denk ik binnenkort een afspraak maken om deze gewone en gemodificeerde exemplaren te beluisteren. Begin er steeds meer over te horen en wil toch wel eens deze (on)zin op waarde schatten met mijn eigen streamer en dacje.
Shrouded by night, but with steady stride. Colored by blood, but always clear of mind. - AMD 9800X3D - Asus RTX 5090 Astral - PS5
En toch wil ik het gehoord hebben. Ze plaatsen heus niet zomaar nieuwe elco's in een niet werkende switch.rajackar schreef op maandag 29 juni 2020 @ 18:55:
[...]
Haha! Lees vooral ook even het artikel dat hierboven gelinkt is. Dat legt goed uit waarom dit soort producten aantoonbaar totale onzin zijn die in theorie niet eens een verschil kúnnen maken.
Volgens mij is een databestand een databestand die gebufferd wordt na de switch. Maar er zijn tegengeluiden die beweren dat je switches moet beluisteren. Dan toch maar een keertje doen en bij deze winkel kan het dus. Dank voor het delen.
...
[ Voor 100% gewijzigd door Póg mo Thóin op 29-06-2020 20:17 ]
Riamh mé ag dul a thabhairt duit suas, ní bheidh mé in iúl duit síos
Je mist 2 punten, elco's zijn voor de stroom, ergste geval zou dat analoog zijn zoals bij een versterker, data en databestanden zijn digitaal en die worden door een chip omgevormd.aljooge schreef op maandag 29 juni 2020 @ 19:09:
[...]
En toch wil ik het gehoord hebben. Ze plaatsen heus niet zomaar nieuwe elco's in een niet werkende switch.
Volgens mij is een databestand een databestand die gebufferd wordt na de switch. Maar er zijn tegengeluiden die beweren dat je switches moet beluisteren. Dan toch maar een keertje doen en bij deze winkel kan het dus. Dank voor het delen.
Het leven is te kort om geduld te hebben!
Verwijderd
Dat doen ze inderdaad niet zomaar, maar wel puur en alleen om onnodig veel euro's uit jouw portemonnee te trekken.aljooge schreef op maandag 29 juni 2020 @ 19:09:
[...]
En toch wil ik het gehoord hebben. Ze plaatsen heus niet zomaar nieuwe elco's in een niet werkende switch.
[....]
Wederom valt het me op dat ze niet het verschil in signaal laten zien tussen voor en na. Als het echt zoveel uit zou maken kun je dat ook makkelijk in een plaatje laten zien. Er zouden dan bitten anders moeten zijn (wat natuurlijk ook zou betekenen dat files die door de switch gaan corrupt zouden worden, wat in de praktijk dus niet gebeurt)Verwijderd schreef op dinsdag 30 juni 2020 @ 09:24:
[...]
Dat doen ze inderdaad niet zomaar, maar wel puur en alleen om onnodig veel euro's uit jouw portemonnee te trekken.
[removed]
Het enige dat er gebeurt is dat er een serie enen en nullen door worden gegeven. Dit gebeurt in setjes van frames waarbij ethernet en TCP/IP zorgen voor fout detectie. Er wordt dus gedetecteerd wanneer er een fout is ontstaan in de doorgave. Deze frames worden dan opnieuw verzonden. Zelfs de meest goedkope noname switches hebben bijna geen fouten meer in de transmissie. En zelfs al zou er een fout zijn dan wordt deze opgevangen en gefixt.aljooge schreef op maandag 29 juni 2020 @ 19:09:
[...]
Het enige dat in theorie kan gebeuren is dat er zoveel fouten ontstaan dat er effectief te weinig data verstuurd wordt om een goede audio stream in stand te houden. Maar aangezien een goede audio stream relatief maar weinig bandbreedte vereist komt dit praktisch helemaal niet voor. Zelfs een bijzonder slecht netwerk zou geen problemen moeten geven.
En zoals redwing al aangeeft. Dat zou betekenen dat andere data die door een normale switch gaat ook corrupt moet raken. En dat gebeurt ook niet.
Dit product is dus letterlijk niets anders dan totale onzin om audiofielen die de onderliggende techniek niet begrijpen te verleiden om veel te veel geld uit te geven. Ik zou zeggen dat het zelfs een scam is.
[ Voor 4% gewijzigd door rajackar op 30-06-2020 10:14 ]
Verwijderd
Die plaatsen ze inderdaad niet zomaar, die plaatsen ze zodat ze extra geld kunnen verdienen met iets wat geen invloed heeft. Als je gaat luisteren zorg er dan voor dat er een dubbel blind opstelling is waarbij jij en de verkoper niet weten welke switch speelt. Dit doe je door twee identieke streamers die beiden gevoed worden door een andere switch aan te sluiten op een versterker waarbij je kan wisselen qua input. Verifieer of het volume niveau op de streamers wel gelijk is, aangezien je dat bij sommige aan kan passen. Als de verkoper weigert deze opstelling mogelijk te maken, of probeert je te beïnvloeden tijdens het luisteren dan weet je al dat het onzin is.aljooge schreef op maandag 29 juni 2020 @ 19:09:
[...]
Of je leest mijn link door en ziet dat het nul invloed heeft op een van de betere streamers op dit moment. Dit is geen meting van een of andere amateur, maar is gedaan door iemand met decennia aan ervaring in digitale audio met behulp van een Audio Precision analyzer van zo'n $30000.
Wil je écht verschil maken in je set? Investeer in akoestische panelen e.d., voor €600 kan je echt heel veel doen.
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 30-06-2020 10:21 ]
En dat vind ik altijd zo typerend aan veel ' believers'. 500 euro uitgeven voor een UTP kabeltje, maar audio room treatment/room EQ-ing volledig links laten liggen.Verwijderd schreef op dinsdag 30 juni 2020 @ 10:21:
[...]
Wil je écht verschil maken in je set? Investeer in akoestische panelen e.d., voor €600 kan je echt heel veel doen.
Ik vermoed dat dat komt omdat soms die materie gewoon te complex is. Dan is het makkelijker om in een kabel van 500 euro te investeren en daar in te geloven dan je bv. te verdiepen in Room EQ-ing.
[ Voor 3% gewijzigd door ChojinZ op 02-07-2020 10:54 ]
Roland SP404 sampler te koop: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2089640
Omdat EQ-ing het in grote mate aanpassen van het geluid is. Als je als filosofie hebt dat al je geluid zo puur als het uit de DAC komt moet worden versterkt en weergegeven, en trouw overal de 'signal direct' schakelaartjes aan zet (of echte audiofiele apparaten hebt zonder enige vorm van toonregeling), dan moet je niet aan komen met zo iets engs als een equalizer.ChojinZ schreef op donderdag 2 juli 2020 @ 10:54:
[...]
Ik vermoed dat dat komt omdat soms die materie gewoon te complex is. Dan is het makkelijker om in een kabel van 500 euro te investeren en daar in te geloven dan je bv. te verdiepen in Room EQ-ing.
Maargoed... dan moet je op een andere manier je kamer geschikt maken als luister-ruimte dus ga je bezig met tweaks als voetjes of je zet een enorme messing bel in je woonkamer. Of je geeft bijna €700 uit aan een Synergistic Research Atmosphere Tuning Module van nog geen 5 centimeter, waardoor je de kracht van de zon kan gebruiken om je geluid te verbeteren. Wel jammer voor hen die graag 's avonds ook van een stukje muziek genieten, maar dat moet je er maar voor over hebben.
Dat klopt als je in het luchtledige zweeft en je nergens reflecties hebt van grond of wanden of plafonds.Emiel L schreef op donderdag 2 juli 2020 @ 12:14:
[...]
Omdat EQ-ing het in grote mate aanpassen van het geluid is. Als je als filosofie hebt dat al je geluid zo puur als het uit de DAC komt moet worden versterkt en weergegeven, en trouw overal de 'signal direct' schakelaartjes aan zet (of echte audiofiele apparaten hebt zonder enige vorm van toonregeling), dan moet je niet aan komen met zo iets engs als een equalizer.
Oftewel in de praktijk is dit nooit.
Oh, maar dat is ook al onderkend. Je hebt daarvoor super werkende oplossingen die ook nog eens een sieraad in je inrichting zijn, zoals beschreven in dit artikel: https://s3.amazonaws.com/hifi.nl/Music-Emotion/ME3-09-SynergisticResearch.pdfGomez12 schreef op donderdag 2 juli 2020 @ 12:17:
[...]
Dat klopt als je in het luchtledige zweeft en je nergens reflecties hebt van grond of wanden of plafonds.
Oftewel in de praktijk is dit nooit.

Ik lees hier vooral maar hier ga ik even op reageren.Emiel L schreef op donderdag 2 juli 2020 @ 12:21:
[...]
Oh, maar dat is ook al onderkend. Je hebt daarvoor super werkende oplossingen die ook nog eens een sieraad in je inrichting zijn, zoals beschreven in dit artikel: https://s3.amazonaws.com/hifi.nl/Music-Emotion/ME3-09-SynergisticResearch.pdf
Wauw, gewoon WAUW.
Einde bericht
Het blijft ongelooflijk dat sommigen zonder met de ogen te knipperen zo'n bedrag zomaar neertellen voor alleen maar een switch. Blijkbaar nooit gehoord hoe je op dit terrein belazerd kan worden met fraaie uiteenzettingen.rajackar schreef op maandag 29 juni 2020 @ 15:41:
Niet helemaal nieuw en ook geen kabel, maar hij blijft hilarisch:
https://attunedvibrations.com/432hz/

Aardige debunk video met wat uitleg:
https://attunedvibrations.com/432hz/
Aardige debunk video met wat uitleg:
[ Voor 40% gewijzigd door ChojinZ op 02-07-2020 18:11 ]
Nee, de switch zelf kost 399,-. Deze die hier aangeboden wordt heeft een extra speciale modificatie ondergaan waardoor er nu 575 voor gevraagd wordt.Techneut schreef op donderdag 2 juli 2020 @ 16:32:
[...]
Het blijft ongelooflijk dat sommigen zonder met de ogen te knipperen zo'n bedrag zomaar neertellen voor alleen maar een switch. Blijkbaar nooit gehoord hoe je op dit terrein belazerd kan worden met fraaie uiteenzettingen.
Met jouw nick verwachtte ik eerlijk gezegd een bak ijs met wat moten verse baars....deepbass909 schreef op dinsdag 9 juni 2020 @ 09:23:
[...]
Ik hou vooral van een warm en wollig geluid. Ik heb dus alles omwikkeld met dikke, wollen dekens. Ook de versterker, zodat die lekker warm wordt. Ik zit er nog over te twijfelen of ik er niet een extra verwarmingselement bij in moet stoppen, ik vind het namelijk af en toe nog steeds wat kil klinken.
[...]
Such Heroic Nonsense - Proud admin of https://www.bartonsontheweb.nl and owner of https://netstek.nl
Ook dat is een absurd bedrag voor een switch.Gomez12 schreef op vrijdag 3 juli 2020 @ 10:53:
[...]
Nee, de switch zelf kost 399,-. Deze die hier aangeboden wordt heeft een extra speciale modificatie ondergaan waardoor er nu 575 voor gevraagd wordt.
https://www.wilbert.nl/
Onder de noemer "we weten zelf ook dat het pure onzin is" 😂😂Shunyata Ethernetkabels... vertel het niet op een feestje.
Met Sbooster, Silent Angel, Shunyata powerkabels ben je als audiofiel al ver voorbij het punt dat je hoopt serieus genomen te worden door een niet audiofiel. Dus houd je het stil en geniet je thuis van de sterk verbeterde muzikale weergave van je systeem door deze "tweaks".Shunyata Ethernet
En natuurlijk is het een no-brainer om als netwerkkabel ipv een CAT 5 een CAT 6 of CAT 7 te gebruiken, want afscherming helpt om de nare "noise" buiten te houden. Immers, des te minder "noise", des te meer muziek. Met de nieuwe complete lijn ethernetkabels van Shunyata (Venom, Delta, Alpha en Sigma) is er wat ons betreft een nieuw hoofdstuk toegevoegd aan het verbeteren van de geluidskwaliteit van streaming hifi-systemen. Meerdere klanten zijn reeds verrast en om. Lees hier de ervaringen van Chris Kelly (The Ear).
.
[ Voor 98% gewijzigd door Cumberworld op 29-12-2020 02:24 ]
Een fabrikant van elfenspul die zoiets zegt, meh, next. Sowieso vind ik ps audio bijzonder kansloos na hun reactie op de nullifier van Ethan Winer.Vettigedennis schreef op donderdag 9 juli 2020 @ 11:13:
Versterkers kunnen wel verschillend klinken.
Goedkope surround recievers zou ik ver bij weg blijven.
YouTube: Do amplifiers sound different?
A software developer is someone who looks both left and right when crossing a one-way street.
Verwijderd
Versterkers klinken alleen anders als ze buiten hun specificaties opereren of de vervorming de spuigaten uitloopt. Dat laatste is meestal een bewuste keuze, PS Audio is een goed voorbeeld van een merk dat als doel heeft een apart geluid te creëren door een bak vervorming toe te voegen in hun ontwerpen. Dat zie je ook bij hun D/A converters, die zetten prestaties neer die zelfs voor begrippen van 20 jaar geleden zeer slecht zijn.Vettigedennis schreef op donderdag 9 juli 2020 @ 11:13:
Versterkers kunnen wel verschillend klinken.
Goedkope surround recievers zou ik ver bij weg blijven.
YouTube: Do amplifiers sound different?
Maar los van dat soort merken zal er geen verschil zitten tussen versterkers, mits ze niet overstuurd worden. Dat komt nog redelijk vaak voor, je hebt voor pieken in muziek en zeker films flink wat meer vermogen nodig. Maar mijn NC400's klinken echt niet anders dan NC500's bijvoorbeeld. Zelfs niets anders dan de klasse A/B versterker die ik hiervoor had.
Bij bovenstaande ga ik er dus wel vanuit dat de versterkers goed ontworpen zijn, dus niet bijvoorbeeld een damping factor die veel te laag is.
PS Audio is inderdaad een grote scam. Als je goede blog wil lezen dan is die van Benchmark interessant. Hoewel ik nog wel wat vraagtekens heb over de hoorbaarheid van vervorming, aangezien dit vooral als promotie is voor hun eigen versterker. Een versterker die mogelijk de beste in de wereld is (mits het genoeg vermogen voor je toepassing is), dat dan weer wel.MerijnB schreef op donderdag 9 juli 2020 @ 12:18:
[...]
Een fabrikant van elfenspul die zoiets zegt, meh, next. Sowieso vind ik ps audio bijzonder kansloos na hun reactie op de nullifier van Ethan Winer.
https://benchmarkmedia.com/blogs/application_notes
[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 09-07-2020 12:45 ]
Nou zeg... de bullshit straalde er vanaf....MerijnB schreef op donderdag 9 juli 2020 @ 12:18:
[...]
Sowieso vind ik ps audio bijzonder kansloos na hun reactie op de nullifier van Ethan Winer.
Hoe kan die man zichzelf nog serieus nemen? Hoe kan iemand met enig verstand die man serieus nemen?ChojinZ schreef op maandag 13 juli 2020 @ 21:35:
[...]
Nou zeg... de bullshit straalde er vanaf....
[YouTube: Is Ethan Winer's test infallible?]
Zijn voorbeeld is ook echt te-nen-krommend; wanneer je twee stroomsnoeren vergelijkt en de een klinkt beter dan de ander, dan zou dat niet per sé electrisch meetbaar hoeven zijn.

Let op:
Let op: dit topic is moderatie-arm. Alleen ernstige zaken (zoals CAT5 speakerkabels en Bose Acoustimass liefhebbers) worden opgepakt, dus geen topic reports voor "boehoe, hij is het niet eens met mij" of "wat deze user zegt is onzin!!111". Vermijd meta-discussie en aannames over iemand anders.
Enjoy!
Discussie even zat en liever luisteren naar muziek?
Het grote 'Audiofiele' muziek topic
Let op: dit topic is moderatie-arm. Alleen ernstige zaken (zoals CAT5 speakerkabels en Bose Acoustimass liefhebbers) worden opgepakt, dus geen topic reports voor "boehoe, hij is het niet eens met mij" of "wat deze user zegt is onzin!!111". Vermijd meta-discussie en aannames over iemand anders.
Enjoy!
Discussie even zat en liever luisteren naar muziek?
Het grote 'Audiofiele' muziek topic