Zilveren HIFI-kabels gesmeed door elfen bij maanlicht #6 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 107 ... 118 Laatste
Acties:

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09:22
@Dreadnought dat is absoluut een voordeel van 'nu' vergeleken met 20-30 jaar terug. Je kunt nu oortjes kopen voor een paar tientjes met zeer acceptabel geluid, een hoofdtelefoon hoeft ook geen honderden euro's te kosten en uit relatief kleine streaming speakers komt een best aanhoorbaar geluid. Dat is enorm vooruit gegaan en goedkoper geworden, in relatieve zin.

Andere kant van het verhaal vind ik wel het gebruik van plastic in speaker behuizingen en focus op connectivity en uiterlijk, accuduur, boven geluidskwaliteit. Wil je dus weer wat beters dan is het een beetje puzzelen. Ik ben 'ouderwets' in m'n keuzes: receiver, tamelijk zware speakers van hout, etc. Heb nu voor de kinderen en voor ons kantoor annex gym ook geluid geupgrade omdat ik dat gewoon fijn vond voor m'n gehoor.

Heb overigens om je punt van tweedehands kracht bij te zetten net mijn 35-40 jaar oude speakers verkocht en vervangen door nieuwe speakers na een lange zoektocht voor iets wat ik mooier vond klinken en eruit vond zien. Die tweedehands heb ik bij elkaar gespaard in een jaar of 10, toen 10-15 jaar gebruikt en nu dus vervangen voor iets wat ik graag wilde hebben. Dat was niet goedkoop, maar wel een mooie waardevolle reis waar ik nu elke dag van geniet :) Was wel erg leuk om met die oude speakers te gaan slepen om ze in de audio zaak te vergelijken met modernere speakers. En gelukkig is er wel wat veranderd in 35-40 jaar. Ik merkte daar echter ook dat er tussen de 80-100% maximum prijs, die laatste 20% van wat kwalitatief betere speakers moeten zijn een enorm prijsverschil zit en ik het ook na uren luisteren maar moeilijk op kwaliteit kan scheiden. Tuurlijk hoor ik het verschil, maar dan komt het smaak aspect kijken - wat vind je mooi klinken.

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – bejaardenexport, WEF en de LIDL kassa kwamen al voorbij. Meepraten als gast? DM mij!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• john keats
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 04-08-2024
Een mooi stuk waarin wel een kern van waarheid zit echter na vorige week een luidspreker kabel te hebben voorzien van een paar forken moet ik echter concluderen dat ik Audioquest niet direct zou rekenen tot de top bandenmerken. Dit waren overgens niet de goedkoopste serie maar de meegeleverde "tool" doet je gelijk na de eerste connector naar je eigen gereedschap zoeken en de mechanische constructie had ook beter gekund, zeker als de concurentie mooiere oplossingen heeft.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Waar zit de kern van waarheid dat precies? Ik lees een lang stuk klinkklare kolder.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Cheezus
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online

Cheezus

Luiaard

Verwijderd schreef op zondag 9 juni 2024 @ 23:32:
Waar zit de kern van waarheid dat precies? Ik lees een lang stuk klinkklare kolder.
Dat het inderdaad onverstandig is om de allergoedkoopste banden onder je porsche te zetten :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• redwing
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 08:51
Verwijderd schreef op zondag 9 juni 2024 @ 23:32:
Hij benoemd wel de kern uiteindelijk :
Het is niet dat het verschil dan reëel zo groot is, maar emotioneel wel
Oftewel er is geen reëel verschil, het enige verschil zit tussen de oren.

[removed]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Ah ja, janken omdat je een nutteloze hap uit je bankrekening neemt. Dat is wel een significant emotioneel verschil inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• canonball
  • Registratie: Juli 2004
  • Nu online
redwing schreef op maandag 10 juni 2024 @ 11:04:
[...]
Oftewel er is geen reëel verschil, het enige verschil zit tussen de oren.
Jij zegt het goed, maar in de tekst staat: "Het is niet dat het verschil dan reëel zo groot is"
Dat zou dus inhouden dat er wel een klein verschil is maar dat het niet zo groot is.

Dat komt de hifi site beter uit ivm reclame inkomsten, maar er is voor je gehoor gewoon geen enkel verschil, niet een "niet zo groot verschil".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 09:06
john keats schreef op zondag 9 juni 2024 @ 21:38:
[...]
...moet ik echter concluderen dat ik Audioquest niet direct zou rekenen tot de top bandenmerken...
Die conclusie trok ik ook toen ik mijn Audioquest HDMI kabels verving. Toegegeven, dat waren geen HDMI kabels uit de Diamond reeks maar "Forest" en "Chocolate" was ook niet instap. Connectoren helemaal sticky, verwacht je niet. HDMI kabels overigens vervangen door cheap dunne exemplaren van Amazon :>

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het is wat dat betreft wel een prestatie dat Amazon kabels zoveel dunner en goedkoper kan maken, met hetzelfde eindresultaat. Daar kan AudioQuest nog wat van leren!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toshirou
  • Registratie: Mei 2009
  • Nu online

Toshirou

Vinyl Surfer

Weer prachtig leesvoer over filter van Yeti. Alleen al om het lijstje voor en nadelen… prachtig 😂. Vooral het punt “klank karakter moet matchen”.

Het komt bij mij over als onzin, maar iemand die hier met meer kennis van heeft hier wat meer over kan vertellen?

Ik ben benieuwd of het meerwaarde heeft wat ze hier zeggen of dat het zoals veel van dit soort sites is… “wanneer je wilt dat het beter klinkt, dan klinkt het ook beter”. Want als ik dit lees, dan zou elke middelmatig systeem ineens velen malen boven niveau gaan presteren.

[ Voor 41% gewijzigd door Toshirou op 13-06-2024 07:52 ]

Vinyl & CD's | Vinyl Insta | XBL tag: Yashirou | Google Pixel 9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WCA
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 18-09 14:40

WCA

Toshirou schreef op donderdag 13 juni 2024 @ 07:46:
Weer prachtig leesvoer over filter van Yeti. Alleen al om het lijstje voor en nadelen… prachtig 😂. Vooral het punt “klank karakter moet matchen”.

Het komt bij mij over als onzin, maar iemand die hier met meer kennis van heeft hier wat meer over kan vertellen?

Ik ben benieuwd of het meerwaarde heeft wat ze hier zeggen of dat het zoals veel van dit soort sites is… “wanneer je wilt dat het beter klinkt, dan klinkt het ook beter”. Want als ik dit lees, dan zou elke middelmatig systeem ineens velen malen boven niveau gaan presteren.
Toch altijd mooi hoe ze consistent het verkeerde blijven meten bij Alpha Audio.

Als je wil bewijzen dat het verschil kan horen of anders hoeveel verschil het maakt, moet je de -output- van je versterker, of beter nog, de output van je speakers meten (met een microfoon).

Je kan wel de filtering van zo'n ding gaan meten, maar dat zegt niets over wat dat met het geluid doet.

Hun beredenering is ook altijd zo scheef, hoe higher end je spul is, hoe harder je een filter nodig hebt. Alsof goede kwaliteit versterkers zelf niets aan filtering en scheiding doen.

Het idee dat een netfilter een verschil in het stereobeeld kan maken is in ieder geval onzin. Op z'n allerbest verlaagt het de ruisvloer, maar met een fatsoenlijke versterker geloof ik ook daar eigenlijk al niet van dat dat verschil maakt, of op z'n minst hoorbaar verschil.

Share and Enjoy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toshirou
  • Nu online

Toshirou

Vinyl Surfer

Thanks voor de meer verdiepende info.

Het valt mij op dat ze net als Hifi.nl direct beginnen met een hele lijst invloeden... LED verlichting, opladers etc.. Daarna veel opvul tekst schrijven en dan komen met iets waarvan ik het idee heb dat het altijd hetzelfde conclusie is.

En wat je zegt.. het duurdere apparatuur lijkt mij juist voorzien van een goede filtering. Daarnaast vraag ik mij altijd af met zulke metingen of dit nog wel hoorbaar is. Of dat het alleen verschil op grafieken zichtbaar is maar het hoorbare verschil/verbetering compleet buiten het menselijk gehoor valt.

Daarom heb ik altijd het idee dat met zulke metingen ze "denken" dat ze het verschil horen in plaats van het echt te horen. En zeker met eerdere testen (kabels, routers etc..) hebben ze al hun fantasie meerdere malen de vrije loop laten gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• john keats
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 04-08-2024
Toshirou schreef op donderdag 13 juni 2024 @ 09:56:
Het valt mij op dat ze net als Hifi.nl direct beginnen met een hele lijst invloeden... LED verlichting, opladers etc.. Daarna veel opvul tekst schrijven en dan komen met iets waarvan ik het idee heb dat het altijd hetzelfde conclusie is.

En wat je zegt.. het duurdere apparatuur lijkt mij juist voorzien van een goede filtering. Daarnaast vraag ik mij altijd af met zulke metingen of dit nog wel hoorbaar is. Of dat het alleen verschil op grafieken zichtbaar is maar het hoorbare verschil/verbetering compleet buiten het menselijk gehoor valt.

Daarom heb ik altijd het idee dat met zulke metingen ze "denken" dat ze het verschil horen in plaats van het echt te horen. En zeker met eerdere testen (kabels, routers etc..) hebben ze al hun fantasie meerdere malen de vrije loop laten gaan.
Wanneer je een goed system of koptelefoon setup (hoeft niet de hoofdprijs te kosten) dan kan je deze invloeden horen.

Wat vooral bij Alpha-Audio wordt uitgelegd is wat de storing doet in je geluidsbeeld en of de geteste filtering oplossingen werken en wat deze doen. De meting welke ze verrichten heeft verband met de verandering in het geluidsbeeld, dit is iets anders dan de input en output van het electrische signaal met elkaar vergelijken.

Voor goede filtering van verstoring op je netspanning zijn meerdere manieren om dit te realiseren echter vele van deze veranderen de capaciteit en impedantie welke bv je versterker ziet aan zijn power input. Dit heeft impact hoe de versterker zich gedraagd.

Dat dure merken dit (filtering) goed voor elkaar hebben ...die aanname zou ik niet zo snel doen. Dure merken hebben vaak een lagere oplage van een model (versterker, cd-speler, etc) dan de mass market zoals een Sony, Philips (vroeger), etc) Dit betekent dus dat een "duur" merk met lage oplage de inverstering over minder verkoop units moet spreiden. En dan hebben we het nog niet over de kennis van de ontwerpers (cursussen) en ontwerp pakketten, meet apparatuur, calibraties, veiligheids testen, etc etc.

En ja ik wil ook graag waar voor mijn geld maar ik begrijp waarom "high-end" merken duurder zijn en de betere kwaliteit meestal niet gelijk loopt met de vermeerdering van prijs.

Verder zou ik je aanraden om eens gek te doen en een tulp kabel setje bij de Gamma of Action te halen en een 5N zilveren kabel met neutrik pluggen te maken (zoals op Audio Alpha) en dat hoef je niet eens je elfen pak aan te trekken en 's nachts bij maanlicht aan het werk te gaan. Dit kost niet de wereld en dan kan je gelijk zelf testen of dit verbeelding is dat kabels het verschil maken.

[ Voor 0% gewijzigd door john keats op 13-06-2024 22:16 . Reden: spelling ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Verwijderd

@john keats Wat bedoel je met geluidsbeeld? Welke capaciteit en impedantie zouden beïnvloedt moeten worden door netstroomfiltering?
Als dure merken de filtering al niet netjes kunnen doen, waarom zijn ze dan zo duur?
Hoe stel je voor dat we zo'n zelfbouwkabel testen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NicoHF
  • Registratie: Mei 2022
  • Niet online
Leuk dat het over netfilters gaat.

Zelf vraag ik mij al een tijdje af waarom er stekkerdozen verkocht worden met een netfilter erin en wat nou echt de toegevoegde waarde daar van zal zijn?
Ik mag toch hopen dat een goede versterker al een goede netfilter ingebouwd heeft zitten en dat al op orde heeft?

Ik lees zo veel tegenstrijdigheden, sommige sferen er bij andere weer niet om dat het de dynamiek negatief zou beïnvloeden.

Wat is jullie mening hierover?

Moet zeggen dat ik die stekkerblokken wel heel mooi eruit vind zien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
  • Laatst online: 07:55
FeaR schreef op maandag 10 juni 2024 @ 11:36:
[...]

Die conclusie trok ik ook toen ik mijn Audioquest HDMI kabels verving. Toegegeven, dat waren geen HDMI kabels uit de Diamond reeks maar "Forest" en "Chocolate" was ook niet instap. Connectoren helemaal sticky, verwacht je niet. HDMI kabels overigens vervangen door cheap dunne exemplaren van Amazon :>
Hier ook mijn AudioQuest Slates adieu gezegd ten faveure van dunnere en veel goedkopere bi-amping kabels die makkelijker weg te werken waren langs de plinten. Verkocht voor hetzelfde geld als ik ervoor betaald had. Genoeg types die nog geld over hebben voor dat spul blijkbaar.

Het feit dat die dure kabels stug en groot zijn is een punt dat je nooit hoort noemen als nadeel, maar als je kleine kinderen, huisdieren en een vrouw hebt wel degelijk naar voren komt.

These are my principles. If you don't like them, I have others.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Laatst online: 09:06
Dr. Strangelove schreef op vrijdag 14 juni 2024 @ 07:52:
[...]
Het feit dat die dure kabels stug en groot zijn is een punt dat je nooit hoort noemen als nadeel, ..
Toevallig zat ik gisteren aan mijn Van den Hul - The Magnum Hybrid te "twijfelen". Toen ik de kabel kocht was een opvallende kabel haast een eis, kabel mocht gezien worden. The Magnum Hybrid voldeed daar aan, grove rode kabel. Wat ik quotte, daar kwam ik later pas achter. Dat je met dergelijke kabels naar specifieke banaanstekkers moet uitwijken omdat niet elke banaan (in dit geval) 8,36mm² accepteert. Gaat het geheel toch wel een stuk meer van uitsteken aan de achterzijde van de receiver, dan is The Magnum Hybrid nog niet eens extreem stug. Toegegeven, eindversterkers in plaats van een receiver maakt het geheel ook dieper. Gedoe, toch eens een Sound Bar uitzoeken :+

Met de dunne HDMI ("2.1") kabels hangt mijn TV nu wel strak tegen de muur. Met de dikke Audioquest HDMI ("1.4") waren de clips aan de achterzijde van de TV niet lekker dicht te krijgen.

[ Voor 11% gewijzigd door FeaR op 14-06-2024 08:26 ]

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• WCA

WCA

john keats schreef op donderdag 13 juni 2024 @ 22:09:
[...]

Wanneer je een goed system of koptelefoon setup (hoeft niet de hoofdprijs te kosten) dan kan je deze invloeden horen.

Wat vooral bij Alpha-Audio wordt uitgelegd is wat de storing doet in je geluidsbeeld en of de geteste filtering oplossingen werken en wat deze doen. De meting welke ze verrichten heeft verband met de verandering in het geluidsbeeld, dit is iets anders dan de input en output van het electrische signaal met elkaar vergelijken.
Dat is precies hetzelfde. Een verandering in 'geluidsbeeld' is een verandering in output.
[...]
Voor goede filtering van verstoring op je netspanning zijn meerdere manieren om dit te realiseren echter vele van deze veranderen de capaciteit en impedantie welke bv je versterker ziet aan zijn power input. Dit heeft impact hoe de versterker zich gedraagd.
En dat is meetbaar, maar in plaats daarvan meten ze alleen de impact van het filter vóór het de versterker ingaat. Terwijl dat nu net niet is wat je probeert te bewijzen
Dat dure merken dit (filtering) goed voor elkaar hebben ...die aanname zou ik niet zo snel doen. Dure merken hebben vaak een lagere oplage van een model (versterker, cd-speler, etc) dan de mass market zoals een Sony, Philips (vroeger), etc) Dit betekent dus dat een "duur" merk met lage oplage de inverstering over minder verkoop units moet spreiden. En dan hebben we het nog niet over de kennis van de ontwerpers (cursussen) en ontwerp pakketten, meet apparatuur, calibraties, veiligheids testen, etc etc.

En ja ik wil ook graag waar voor mijn geld maar ik begrijp waarom "high-end" merken duurder zijn en de betere kwaliteit meestal niet gelijk loopt met de vermeerdering van prijs.
Met die logica ga je compleet de mist in wat mij betreft. Of het moet zijn dat je zegt dat high-end versterkers geen voordeel bieden boven een 'gewone' denon of marantz.
Verder zou ik je aanraden om eens gek te doen en een tulp kabel setje bij de Gamma of Action te halen en een 5N zilveren kabel met neutrik pluggen te maken (zoals op Audio Alpha) en dat hoef je niet eens je elfen pak aan te trekken en 's nachts bij maanlicht aan het werk te gaan. Dit kost niet de wereld en dan kan je gelijk zelf testen of dit verbeelding is dat kabels het verschil maken.
Hoe wil je 'bewijzen' dat het verbeelding is, als je vervolgens niet gaat meten, maar alleen luisteren? Zeker een niet-blinde test zou dat niet kunnen bevestigen

Share and Enjoy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
Ik vind het tekenend dat wanneer je op netfilter zoekt op google je alleen maar high end audio hits krijgt. Je zou denken dat als die dingen echt iets nuttigs deden je veel meer algemene electrotechnische hits zou krijgen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• WCA

WCA

Dr. Strangelove schreef op vrijdag 14 juni 2024 @ 09:38:
Ik vind het tekenend dat wanneer je op netfilter zoekt op google je alleen maar high end audio hits krijgt. Je zou denken dat als die dingen echt iets nuttigs deden je veel meer algemene electrotechnische hits zou krijgen.
Een netfilter bouwen is dan ook geen rocket science. Daarom zit zo'n ding ook in praktisch elk apparaat met een voeding ingebouwd.

Share and Enjoy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redwing
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 08:51
[...]

En precies daarom moet je naar de output kijken en niet allerlei metingen op de ingang doen. Bij een goede versterker is het juist zo dat zooi op de input er uit wordt gehaald en niet in de output terug komt. Dan kun je wel allerlei manieren bedenken om die input beter te krijgen, maar dan a je ruis weghalen die de versterker er zelf al uit haalt.

Kijk je naar de ingang kun je wel door blijven gaan met filters, want elk filter dat je voor het hele systeem zet zal het input signaal van het volgende component beter maken :+
Het grootste deel van filtering is supersimpel en zal dus standaard goed in elkaar zitten. Pak daarbij iets de iets betere schakelingen en componenten en je hebt je 'dure' filtering te pakken. Het is niet alsof dit tegenwoordig nog rocket-science is.
Als je naar de versterker of luidspreker kijkt klopt dat. Als je naar de kabels gaat kijken voegen dure kabels zelden iets toe.
Die Audio Alpha ziet er dan inderdaad beter uit. Doe er echter metingen aan en je zult zien dat de output niet verandert, en daar gaat dit topic juist over. Daarbij is dit juist niet de manier om te testen of het verbeelding is of niet. Veel mensen zullen door de mooiere kabels al het gevoel hebben dat het geluid beter is. Wil je objectief weten of er echt een verschil is moet je een dubbel-blind test doen, of gaan meten.

[removed]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

AB-X is nog leuker dan dubbelblind testen wat mij betreft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

Verwijderd schreef op vrijdag 14 juni 2024 @ 10:54:
AB-X is nog leuker dan dubbelblind testen wat mij betreft.
Leuker vast. Maar meer betrouwbaar?
En dubbel blind is ook vorm van AB-X testen overigens. Alleen schakel je 1 factor uit die de X kan verraden.

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NicoHF
  • Niet online
Zo een netfilter heb je voor rond de €15~ op aliexpres, dat is alleen de filter met een IEC C13 socket erin.
Zou daar nog verschil in zitten of zouden de duurde stekkerdozen ook zo een 'goedkope' netfilter erin hebben zitten?

Acties:
  • +2 Henk 'm!
[...]

Als de dure merken de kennis, de apparatuur en de oplages missen om fatsoenlijke voedingscircuits te maken, ben je het er dan mee eens dat het heel twijfelachtig is of ze wel de kennis, de apparatuur en de oplages hebben om fatsoenlijke versterker circuits te maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NicoHF
  • Niet online
Sissors schreef op vrijdag 14 juni 2024 @ 11:29:
[...]

Als de dure merken de kennis, de apparatuur en de oplages missen om fatsoenlijke voedingscircuits te maken, ben je het er dan mee eens dat het heel twijfelachtig is of ze wel de kennis, de apparatuur en de oplages hebben om fatsoenlijke versterker circuits te maken?
Ik ben het ermee eens!

Een voeding is een essentieel onderdeel van de versterker zo niet het belangrijkste onderdeel, als dat al niet op orde is dan kan de rest ook nooit goed zijn.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• koelpasta
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
[...]
Fak, dat is echt een omgekeerde interpretatie van 'een goed systeem'.
Luister, we leven in het jaar 2024. Een goed ontworpen systeem heeft geen hoorbare last van dat soort storingen.
Dat mensen bereid zijn om duizenden, tienduizenden, honderduizenden euro te betalen voor een matig ontworpen set die problemen heeft met externe stoorsignalen is een ander ding.
Veel van die sets, ook in het lager segment, hebben moedwillig slecht ontworpen circuits die gebreken vertonen. Daar worden dan weer 'passende' stroomkabels bij verkocht voor absurde prijzen want blijkbaar kost het te veel om wat condensatoren in te bouwen want dat zou de winst op die 5k+ apparaten teveel drukken. 8)7
Het is allemaal gepruts. De pro-audio wereld heeft dit soort problemen al 50+ jaar geleden opgelost maar in de hifi wereld wordt er nog steeds gehannest met ongebalanceerde interconnects, passieve speakers, elvenkabeltjes, etc, etc, etc,., Maar ja, het oog wil ook wat.... :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SX-Superfly
  • Laatst online: 15-09 15:24
Ik ben van plan een nieuwe televisie aan te schaffen, de LG OLED65G45LW.
Het enige wat ik er op aansluit is een soundbar (Samsung Q950a).
HelloTV probeert mij een https://www.hellotv.nl/pr...-hdmi-kabel-2-1-1-8-meter 2.1 8k HDMI kabel aan te smeren voor 40 ipv 60 euro. Nu vind ik 40 euro sowieso nog te veel, maar is het überhaupt nodig? Krijg je met een 'nieuwe' 2.1 HDMI kabel beter beeld/geluid?

Acties:
  • +7 Henk 'm!

Verwijderd

Kort antwoord is nee. Alle kabels die aan de specificaties voldoen en in goede staat verkeren doen effectief hetzelfde.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rodie83
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
SX-Superfly schreef op zondag 23 juni 2024 @ 17:35:
Ik ben van plan een nieuwe televisie aan te schaffen, de LG OLED65G45LW.
Het enige wat ik er op aansluit is een soundbar (Samsung Q950a).
HelloTV probeert mij een https://www.hellotv.nl/pr...-hdmi-kabel-2-1-1-8-meter 2.1 8k HDMI kabel aan te smeren voor 40 ipv 60 euro. Nu vind ik 40 euro sowieso nog te veel, maar is het überhaupt nodig? Krijg je met een 'nieuwe' 2.1 HDMI kabel beter beeld/geluid?
Even los van of het allemaal hoorbaar is, ik meen wel dat HDMI 2.1 support heeft voor eARC (in tegenstelling tot regulier ARC), en dat heeft de nodige extra features:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FtacQrUACbm7JlmVHSHPHQWFtFM=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/kT8BTcQZPCgDA4YwMOF96KiF.webp?f=user_large

Al was het maar om compatibiliteitsissues te voorkomen zou ik dan dus wel een HDMI 2.1 kabel halen :)

[ Voor 5% gewijzigd door rodie83 op 24-06-2024 10:27 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Een HDMI 2.1 kabel hebben is inderdaad helemaal prima. Ik ben ervan uit gegaan dat @SX-Superfly al een 2.1 kabel had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SX-Superfly
  • Laatst online: 15-09 15:24
Klopt hdmi 2.1 heb ik al vanwege earc functionaliteit. Dank voor de info!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NicoHF
  • Niet online
Voor de looks zit ik eraan te denken om mijn huidige speakerkabels te twisten.
Maar heeft dit nadelige gevolgen?

De aders zijn 4mm2 puur koper
Lengte netto zal uitkomen op zo een 1.5 meter

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yaksa
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 22:47
NicoHF schreef op maandag 24 juni 2024 @ 21:50:

Ik denk dat je dan de staande golven in het geluidsbeeld gaat missen....... >:)

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dragonhaertt
  • Registratie: Februari 2011
  • Nu online

dragonhaertt

@_'.'

Nee, voor audio signalen en zeker voor zo'n korte afstand zal dit geen gevolgen hebben.

Truth is like a language with no native speakers left.
Its poetry is speechless and it can’t be caught in human being’s breath.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cheezus
  • Nu online

Cheezus

Luiaard

Je kabel zal korter worden.. als dat verder geen probleem is dan gewoon lekker twisten :)

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Of-Aaargh
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 18-09 06:39

Het kan juist een positief effect hebben. Door het twisten van de kabel wordt het signaal gedwongen minder rechtlijnig te gaan, en zal het geluid warmer en meer analoog klinken. :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• L-project
  • Registratie: Januari 2001
  • Nu online

Let wel op dat je dan je geluid polariseert. Dus wel hetzelfde aantal twists voor links en rechts, en ieder een andere kant op. Dat opent ook het geluid, als ze dezelfde kant op draaien raakt heel je geluidsbeeld verdraaid.

:+

Hail to the greatest philosophers of all time: Calvin and Hobbes!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Verwijderd

Alles is op te lossen. Afhankelijk van hoe je draaiing uitkomt, kun je gewoon je speakers op de kop zetten. :Y)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• koelpasta
  • Niet online
Of een kabel nemen met een star quad formatie, dan blijven de meridiaanstromen i.i.g. recht op het quantumveld staan.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• GarBaGe
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 18-09 18:13
L-project schreef op dinsdag 25 juni 2024 @ 10:03:
[...]

Let wel op dat je dan je geluid polariseert. Dus wel hetzelfde aantal twists voor links en rechts, en ieder een andere kant op. Dat opent ook het geluid, als ze dezelfde kant op draaien raakt heel je geluidsbeeld verdraaid.

:+
Inderdaad.
Zelfde aantal twists.
Een linker speaker linksom twisten, rechter speaker rechtsom twisten (center speaker kan je NIET twisten, natuurlijk)

Ryzen9 5900X; 16GB DDR4-3200 ; RTX-4080S ; 7TB SSD

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NicoHF
  • Niet online
De 'humor' mag wel weer stoppen, ik heb mijn antwoord

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• DominoNL
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 14-09 15:37

DominoNL

Professioneel Azijnzeiker

NicoHF schreef op dinsdag 25 juni 2024 @ 15:06:
De 'humor' mag wel weer stoppen, ik heb mijn antwoord
Tja, wat verwacht je als je in de feestwinkel vraagt om een maatpak. _/-\o_

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NicoHF
  • Niet online
DominoNL schreef op dinsdag 25 juni 2024 @ 15:08:
[...]

Tja, wat veracht je als je in de feestwinkel vraagt om een maatpak. _/-\o_
Het was een serieuze vraag en geen 'maanlicht' vraag omdat ik geen nadelige gevolgen wou/wil hebben.
Dat het verbeteringen geeft geloof ik niet in ook al beweren sommige van wel.
Daarom dacht ik dat het hier wel serieus zou kunnen omdat jullie kritiek op alles hebben en niks geloven.

Het enige wat ik wil bereiken zijn mooiere kabels👌

Ik kan ook naar het HT forum toe gaan maar daar krijg je dan alleen maar dure hocus spokes oplossingen.
Maar moet wel eerlijk toegeven dat ik de sfeer daar wel een heel stuk prettiger vind dan de audio sectie van Tweakers.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• koelpasta
  • Niet online
NicoHF schreef op dinsdag 25 juni 2024 @ 15:44:
[...]

Het was een serieuze vraag en geen 'maanlicht' vraag omdat ik geen nadelige gevolgen wou/wil hebben.
Daarom dacht ik dat het hier wel serieus zou kunnen omdat jullie kritiek op alles hebben en niks geloven.

Ik kan ook naar het HT forum toe gaan maar daar krijg je dan alleen maar dure hocus spokes oplossingen.
Maar moet wel eerlijk toegeven dat ik de sfeer daar wel een heel stuk prettiger vind dan de audio sectie van Tweakers.
Het lijkt erop alsof je je aangevallen voelt... En er worden grapjes gemaakt. Maar we maken grapjes over de mogelijke 'elfenkabels' die mensen aangesmeerd krijgen en de verhalen die daar bijhoren en niet over jou. En jij hebt inderdaad gewoon antwoord gehad. En dat ondanks dat dit geen vraag&antwoord forum is maar een uitlachforum voor de stupititeit van de markt.

In ieder geval is het spijtig dat je niet 100% tevreden bent over het feit dat je op je wenken bedient bent met een serieus antwoord op een off-topic vraag in een publiek forum. Dat mag natuurlijk nooit gebeuren. Ik ga het direct opnemen met het managementsteam.... :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NicoHF
  • Niet online
koelpasta schreef op dinsdag 25 juni 2024 @ 16:19:
[...]

Het lijkt erop alsof je je aangevallen voelt... En er worden grapjes gemaakt. Maar we maken grapjes over de mogelijke 'elfenkabels' die mensen aangesmeerd krijgen en de verhalen die daar bijhoren en niet over jou. En jij hebt inderdaad gewoon antwoord gehad. En dat ondanks dat dit geen vraag&antwoord forum is maar een uitlachforum voor de stupititeit van de markt.

In ieder geval is het spijtig dat je niet 100% tevreden bent over het feit dat je op je wenken bedient bent met een serieus antwoord op een off-topic vraag in een publiek forum. Dat mag natuurlijk nooit gebeuren. Ik ga het direct opnemen met het managementsteam.... :D
Bedankt voor je reactie.
Misschien vatte ik het verkeerd op in dat geval excuus.

Bedoelde ook niet alleen specifiek hier maar het 'audio' gedeelte van Tweakers.
Zodra het over bekabeling gaat krijg ik rare reacties of wordt ik direct hierheen verwezen.
Zo ook in het China topic.

Ik vind het leuk om over bekabeling te hebben en hou van mooie kabels aan de set omdat je ze toch ziet.
Al die verhalen geloof ik niet in, maar wil wel graag goede kwaliteit hebben en vooral dat het er mooi uit ziet en ben best bereid om er voor te betalen maar geen hoofdprijzen.
Weet alleen niet zo goed of Tweakers wel de juiste plek daar voor is en dat vind ik eigenlijk een beetje gek omdat kabels nou eenmaal er wel bijhoort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sonsan
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 23:14
[...]

Nou, dan lees je niet alle berichten ben ik bang. Als je niet mee gaat in de denkwijze van wat jij noemt "dure hocus pocus" dan word je ter plaatse terecht gesteld....
Lees b.v. maar eens dit topic: https://www.htforum.nl/index.php?topic=181772.0;topicseen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NicoHF
  • Niet online
sonsan schreef op dinsdag 25 juni 2024 @ 16:44:
[...]

Nou, dan lees je niet alle berichten ben ik bang. Als je niet mee gaat in de denkwijze van wat jij noemt "dure hocus pocus" dan word je ter plaatse terecht gesteld....
Lees b.v. maar eens dit topic: https://www.htforum.nl/index.php?topic=181772.0;topicseen
Vandaar dat ik zei dat je daar alleen de 'dure hocus pocus' oplossingen krijg en kennelijk alleen daar over mag hebben.
Maar dat is hetzelfde 's hier, alleen dan het tegenovergestelde.

Maar daar kan en mag je wel over bekabeling praten.
En dat ontbreekt naar mijn mening op Tweakers.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• GarBaGe
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 18-09 18:13
@NicoHF voor het oog kan je nemen wat je mooi vindt.
Kijk je puur naar je kabels vanuit een elektrisch oogpunt....
Speakers krijgen DC aangeboden met een voltage rond de 100V en een stroomsterkte van enkele amperes maximaal.
Op een afstand van 1,5 meter is waarschijnlijk 0.75mm2 al meer dan genoeg.
Sterker nog, waarschijnlijk kan je ook met 0,5mm2 af.
puur koper is wel een aanrader.
alles meer dan dat is "voor het oog".
twisten is niet nodig, wat het is DC vermogen en geen data signaal, zoals bij ethernet oid.

Ryzen9 5900X; 16GB DDR4-3200 ; RTX-4080S ; 7TB SSD

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15-09 21:53
@GarBaGe Behalve dat het een AC signaal is met een veel lager voltage ook :+

[ Voor 7% gewijzigd door Jag op 25-06-2024 20:49 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

@NicoHF Mooie kabels bestaan natuurlijk gewoon, maar dat is zeer smaakafhankelijk. Ik heb ooit ook kabels gekocht op het uiterlijk, ook al is er maar een klein stukje zichtbaar. Ze kostten echter niets extra. Uiteindelijk waren deze wat te kort in een nieuwe set-up, dus ik heb ze verlengd met nog goedkopere kabel en wat kroonsteentjes. :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!
NicoHF schreef op dinsdag 25 juni 2024 @ 17:09:
[...]

Vandaar dat ik zei dat je daar alleen de 'dure hocus pocus' oplossingen krijg en kennelijk alleen daar over mag hebben.
Maar dat is hetzelfde 's hier, alleen dan het tegenovergestelde.

Maar daar kan en mag je wel over bekabeling praten.
En dat ontbreekt naar mijn mening op Tweakers.
Tussen de lollige opmerkingen had ook wel iets eerder een serieus antwoord mogen komen idd. Maar hier hebben we ook andere topics waar wel mensen beginnen over de elfjes hoor.

Maar voor de zekerheid: Twisten gaat nul impact hebben op jouw geluid. Theoretisch wat minder instraling net als bij ethernet, maar als je een langere kabel moet gebruiken (omdat bij twisten je natuurlijk extra kabel per meter nodig hebt), heb je de impact van die langere kabel. Die impact is effectief nul, en dus is het helemaal prima om te doen.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• florizla
  • Laatst online: 18-09 15:44
Ethernet heeft last van storing omdat het met heel snel veranderende, hele kleine stroompjes werkt (om 1 Gigabit per seconde te halen). De getwiste aderparen zorgen dat beide aders dezelfde storing oppikken. Zodat het *verschil* signaal (verschil tussen beide aders) duidelijk uit te lezen blijft.

Speaker-signaal heeft geen last van storing omdat het met grote stromen werkt (om de spoel te doen bewegen), aan lage snelheid (22.05 Khz). Enige storing (ruis) die de kabel oppikt wordt gewoon overstemd door de speakerstroom.

"Maar kan je dat dan echt niet horen, die storing"? Zet je versterker UIT en leg je oor tegen de speaker. Dit is de hoeveelheid ruis die je kan horen...

[ Voor 19% gewijzigd door florizla op 26-06-2024 14:32 . Reden: Verduidelijking over aderparen ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
florizla schreef op woensdag 26 juni 2024 @ 14:28:
Ethernet heeft last van storing omdat het met heel snel veranderende, hele kleine stroompjes werkt (om 1 Gigabit per seconde te halen). De getwiste aderparen zorgen dat beide aders dezelfde storing oppikken. Zodat het *verschil* signaal (verschil tussen beide aders) duidelijk uit te lezen blijft.

Speaker-signaal heeft geen last van storing omdat het met grote stromen werkt (om de spoel te doen bewegen), aan lage snelheid (22.05 Khz). Enige storing (ruis) die de kabel oppikt wordt gewoon overstemd door de speakerstroom.

"Maar kan je dat dan echt niet horen, die storing"? Zet je versterker UIT en leg je oor tegen de speaker. Dit is de hoeveelheid ruis die je kan horen...
En daarbij komt ook nog dat je speaker met veel lagere impedanties werkt, dus enige stroom van buitenaf die erin koppelt doet weinig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• florizla
  • Laatst online: 18-09 15:44
Die stroom 'doet weinig', hoe bedoel je dat precies? Dat die geen grote spanning veroorzaakt?

Dat is niet zo relevant want de beweging van de spoel hangt af van de stroom, niet van de spanning.

[ Voor 0% gewijzigd door florizla op 28-06-2024 09:58 . Reden: typo ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
[...]

De sfeer hier is inderdaad anders dan, in elk geval, dat specifieke topic waar hieronder naar gelinked wordt op HTforum. Ik om daar al twee decennia niet meer regelmatig dus kan niet oordelen over het algemene beeld. Hier op t.net wordt er doorgaans wat empirischer gekeken naar zaken. Zeker in dit topic waar de trend toch is om te lachen om de onzin die gespuit wordt over met name kabels. Maar de titel van het topic had je dat ook al kunnen vertellen denk ik. Dus misschien niet de beste plek om deze vraag te stellen als je een superserieus antwoord wil.

Wat de vraag overigens niet diskwalificeert. Heeft alleen een simpel antwoord dat al gegeven is, nl. het maakt niet uit. Er zal geen waarneembaar verschil zijn, behalve voor het oog, wat precies is wat je wil bereiken begrijp ik. Dus zet Chubby Checker aan, do the twist en geniet van je kabels.
Verwijderd schreef op dinsdag 25 juni 2024 @ 22:48:
@NicoHF Mooie kabels bestaan natuurlijk gewoon, maar dat is zeer smaakafhankelijk. Ik heb ooit ook kabels gekocht op het uiterlijk, ook al is er maar een klein stukje zichtbaar. Ze kostten echter niets extra. Uiteindelijk waren deze wat te kort in een nieuwe set-up, dus ik heb ze verlengd met nog goedkopere kabel en wat kroonsteentjes. :D
Laat ze het op htforum niet 'horen' :)

[ Voor 13% gewijzigd door Dr. Strangelove op 27-06-2024 09:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsD
  • Laatst online: 08:09

MsD

Super leuk dit topic, heerlijk dat het moderatie arm is.

Maar er zou een toevoeging aan de blacklist mogen worden toegevoegd.

Kroonsteentjes.

Dat is bijna nog erger dan de cat5 kabel voor je speakers.

Maar dit geheel terzijde. Natuurlijk 😋

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falco
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 22:57
MsD schreef op donderdag 27 juni 2024 @ 12:52:

Kroonsteentjes.

Wat is er nou mis met kroonsteentjes? Sterker nog, het lijkt mij een geheel nieuwe markt!
Voor de audiofiel die zijn "zilveren hifi-kabels gesmeed door elfen bij maanlicht" moet verlengen omdat men groter is gaan wonen/de hifi set meer ruimte krijgt toebedeeld... Daar past een prachtig mooi esoterisch kroonsteentje prima bij... :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MsD
  • Laatst online: 08:09

MsD

Falco schreef op donderdag 27 juni 2024 @ 13:12:
[...]

Wat is er nou mis met kroonsteentjes? Sterker nog, het lijkt mij een geheel nieuwe markt!
Voor de audiofiel die zijn "zilveren hifi-kabels gesmeed door elfen bij maanlicht" moet verlengen omdat men groter is gaan wonen/de hifi set meer ruimte krijgt toebedeeld... Daar past een prachtig mooi esoterisch kroonsteentje prima bij... :+
Nou we het over hebben, ja. Ik heb hier nog wat porceleinen kroonsteentjes liggen, met licht geoxideerde schroeven erin zodat de signaaloverdracht naar de lucht ether (!) minimaal zal zijn.

En ze zijn ruimschoots ingespeeld!

Acties:
  • +18 Henk 'm!

• pporrio
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 22:51
Falco schreef op donderdag 27 juni 2024 @ 13:12:
[...]

Hou het stil alsjeblieft! Straks krijgen we dit soort praktijken: 8)7

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nzKGLHH7LElpfgQVklxbS0Fpt0M=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/GFkWZJuDLlvRhxBCUlMBejXd.png?f=user_largeAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/A0ya2oKpv_1OLVkBH8IHg4jqzFE=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/WObZ3mWs0mSmE1KACBAxEopQ.png?f=user_large
€ 0,15€ 149,-

Mijn platencollectie

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• DominoNL
  • Laatst online: 14-09 15:37

DominoNL

Professioneel Azijnzeiker

pporrio schreef op donderdag 27 juni 2024 @ 13:52:
[...]

Hou het stil alsjeblieft! Straks krijgen we dit soort praktijken: 8)7

[Afbeelding][Afbeelding]
€ 0,15€ 149,-
Dan kan je lachen, maar die rechter klinkt gewoon een stuk beter - m'n vrouw hoorde het ook duidelijk.

Wel zorgen dat je een matched pair hebt natuurlijk.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• devriesjande
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 03:17
florizla schreef op woensdag 26 juni 2024 @ 21:19:
Die stroom 'doet weinig', hoe bedoel je dat precies? Dat die geen grotw spanning veroorzaakt?

Dat is niet zo relevant want de beweging van de spoel hangt af van de stroom, niet van de spanning.
Zonder spanning geen stroom. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kroonsteentjes.

De mijne hebben ander wel het stereobeeld en het phantom center effect versterkt! Maar zijn natuurlijk ook van specifiek audiofiele kwaliteit. :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• inhico
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 18-09 14:04

inhico

pw

Tja, valt recent nogal tegen met al die pogingen om lollig te zijn.

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
florizla schreef op woensdag 26 juni 2024 @ 21:19:
Die stroom 'doet weinig', hoe bedoel je dat precies? Dat die geen grotw spanning veroorzaakt?

Ja fair enough, die hangt samen met dat je grote stromen hebt tov de spanning.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

@inhico Waarover zou je graag discussie willen zien?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nicootje077
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 08:55
Verwijderd schreef op donderdag 27 juni 2024 @ 14:44:
[...]

De mijne hebben ander wel het stereobeeld en het phantom center effect versterkt! Maar zijn natuurlijk ook van specifiek audiofiele kwaliteit. :+
Beginnersfout:
Dan heb je er 1 achterstevoren gemonteerd,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• inhico

inhico

pw

Verwijderd schreef op vrijdag 28 juni 2024 @ 06:56:
@inhico Waarover zou je graag discussie willen zien?
zie topic start

...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15-09 21:53
@inhico het is mij niet duidelijk wat je daarmee bedoelt.

Wat mij betreft is dit topic bedoeld om te kunnen grinniken om excessen, en daar is geen gebrek aan binnen hifi.

En daarnaast om de zinvolheid van dure kabels/net filters/insert ander device zonder objectief vast te stellen meerwaarde, te bediscussiëren. En dat lukt aardig :). Dus wat mis je precies?

[ Voor 3% gewijzigd door Jag op 29-06-2024 10:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• inhico

inhico

pw

Jag schreef op zaterdag 29 juni 2024 @ 10:05:
@inhico het is mij niet duidelijk wat je daarmee bedoelt.
Grozno vraagt waarover ik discussie zou willen zien. Kortheidshalve verwijs ik in mijn antwoord naar het start-topic: daar worden de onderwerpen genoemd waarvoor dit draadje is, en daarmee wat mij betreft de onderwerpen waar we het over hebben in dit topic.
Wat mij betreft is dit topic bedoeld om te kunnen grinniken om excessen, en daar is geen gebrek aan binnen hifi.

En daarnaast om de zinvolheid van dure kabels/net filters/insert ander device zonder objectief vast te stellen meerwaarde, te bediscussiëren. En dat lukt aardig :). Dus wat mis je precies?
Ik mis niks, hoezo?

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CPM
  • Registratie: November 2008
  • Niet online

CPM

Ik doe maar wat, jij dan?

Wat is er mis met Cat5 S/ftp? Koper is koper.

| LG C1 65" | Denon x3800h | Dali: Oberon/Opticon/ Alteco C1 | KEF Q600c | SVS: SB-1000 (x2) | Denon X2200w | MiniDSP 2x4 HD | XBOX Series X | Quatt (x2)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@inhico Okay, dan snap ik niet waar je post over de pogingen tot lolligheid voor bedoeld was. We hebben het in dit topic namelijk nog steeds over de onderwerpen die in de TS worden genoemd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koldur
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 09:16
CPM schreef op zondag 30 juni 2024 @ 22:49:
[...]

Op zich is er niets mis mee, maar het gaat om de reden waarom mensen denken dat het beter zou zijn, en dat blijkt dus geen ding te zijn. Standaard kabel is net zo goed (mits de juiste dikte e.d. natuurlijk), dus waarom zou je het doen.

[ Voor 5% gewijzigd door Koldur op 01-07-2024 11:25 ]

i7 12700K,GB WindForce RTX4090,32GB KF436C16RB1K2/32,Gigabyte Z690 UD DDR4,Corsair RM1000x,WD Black SN850 2TB,Phanteks Eclipse P360A,Quest 3 VR Headset,Corsair iCUE H100i RGB Pro XT 240mm

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• heuveltje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18-09 20:51

heuveltje

KoelkastFilosoof

CPM schreef op zondag 30 juni 2024 @ 22:49:
[...]

Mogelijk, maar strip eens alle plastic uit een utp kabel. dan houd je niet heel veel mm2 koper over :)

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xfile
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16-09 17:51
Op de site van Alpha-Audio een review van luidsprekerkabel van 22.000 euro .....
Ik dacht eerst dat het typefout was, niet dus. Voor 22.000 kan ik wel leukere dingen mee doen,
https://www.alpha-audio.n...erkabel-oneindig-inzicht/

Whereof one cannot speak, one must remain silent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toshirou
  • Nu online

Toshirou

Vinyl Surfer

Ik vraag mij toch wat ze nu precies met “inzichtelijk“ bedoelen? 😜 🤣 De clichés komen er weer met aantallen in terug.

[ Voor 33% gewijzigd door Toshirou op 24-07-2024 05:38 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Xfile
Een quote van de review:
Hoe klinkt dit alles nu? Nou… simpel samengevat: zeer open, snel, inzichtelijk en organisch. Het vloeit de kamer in en geeft het idee dat er gewoon geen kabels meer zijn. Ongeacht de bron of muzieksoort.
Dat heb ik met de goedkope luidsprekerkabels die ik gebruik ook, dan heb ik ook geen idee dat er nog kabels aan mijn audioapparatuur hangen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cheezus
  • Nu online

Cheezus

Luiaard

En van de fabrikant:
“QSA, a proprietary marvel born from 22 years of intensive research and 4 years of rigorous testing, redefines audio experiences. Operating at the quantum level of metals, it transforms ordinary materials into superconductors, ensuring flawless electron flow, heightened conductivity, and a sonic purity that transcends industry norms.”
Ze claimen dus superconductivity, wat later gewoon weerlegt wordt in de metingen (en als ze het voor elkaar zouden krijgen bij kamertemperatuur hadden ze heel wat meer dan 22k voor het kabeltje kunnen krijgen). Lijkt me een duidelijk geval van false advertising..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mattie112
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 18-09 16:37
Hoe klinkt dit alles nu? Nou… simpel samengevat: zeer open, snel, inzichtelijk en organisch. Het vloeit de kamer in en geeft het idee dat er gewoon geen kabels meer zijn. Ongeacht de bron of muzieksoort. En daar houden we wel van bij Alpha Audio!
geeft het idee dat er gewoon geen kabels meer zijn

Neem dan gewoon een draadloze speaker :+

3780wP (18x 210wP EC Solar) | 2x Marstek Venus E (5.12kWh)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 09:10

-tom-562

Oliesjeik

Xfile schreef op dinsdag 23 juli 2024 @ 18:45:
Een quote van de review:

[...]

Dat heb ik met de goedkope luidsprekerkabels die ik gebruik ook, dan heb ik ook geen idee dat er nog kabels aan mijn audioapparatuur hangen.
Weet je hoeveel bluetooth/wifi speakers je kan kopen voor 22k euro, die hebben fabrieksaf geen kabels 8)

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicroVAX3400
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 18-09 15:05
heuveltje schreef op maandag 1 juli 2024 @ 11:32:
[...]
Mogelijk, maar strip eens alle plastic uit een utp kabel. dan houd je niet heel veel mm2 koper over :)
+- 0.8mm^2 als een reguliere cat5 kabel gebruikt zou worden voor één speaker, bij twee paren per pool. Prima te doen lijkt me.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• cmndr_adama
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 18-09 16:14
10k voor een stroomkabel, koopje! Voor (uiteraard niet meetbare) rust, ruimte, klankkleuren, en microdynamiek!

https://hifi.nl/artikel/3...t-V1-NCF-Power-Cable.html

Ik ben op facebook lid van de hifi Nl groep, toen ik daar wat commentaar had op de bizarre prijs kreeg ik als reactie ja maar los van de prijs maakt een goede powerkabel het verschil, of ik het artikel wel gelezen had?

Toen ik daarop antwoordde dat ik de hoogstandjes van hifi.nl wel ken maar toch echt iets aantoonbaars wil zien bleef het natuurlijk stil ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragonhaertt
  • Registratie: Februari 2011
  • Nu online

dragonhaertt

@_'.'

cmndr_adama schreef op donderdag 8 augustus 2024 @ 16:14:
10k voor een stroomkabel, koopje! Voor (uiteraard niet meetbare) rust, ruimte, klankkleuren, en microdynamiek!

Ik ben op facebook lid van de hifi Nl groep, toen ik daar wat commentaar had op de bizarre prijs kreeg ik als reactie ja maar los van de prijs maakt een goede powerkabel het verschil, of ik het artikel wel gelezen had?

Toen ik daarop antwoordde dat ik de hoogstandjes van hifi.nl wel ken maar toch echt iets aantoonbaars wil zien bleef het natuurlijk stil ;)
10k voor nog geen 2 meter kabel. Doen die mensen dan ook hun hele huis-elektra aan laten passen voor 2 ton?
Ik zou best zzp-er 'hifi elektricien' willen zijn. Daar kan je flinke marges op rekenen!

Truth is like a language with no native speakers left.
Its poetry is speechless and it can’t be caught in human being’s breath.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Amdwarrior
  • Laatst online: 08:54
Xfile schreef op dinsdag 23 juli 2024 @ 18:20:
Op de site van Alpha-Audio een review van luidsprekerkabel van 22.000 euro .....
Ik dacht eerst dat het typefout was, niet dus. Voor 22.000 kan ik wel leukere dingen mee doen,
https://www.alpha-audio.n...erkabel-oneindig-inzicht/
Gelukkig was de prijs geen minpunt :') :') :') :') :')

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Toshirou
  • Nu online

Toshirou

Vinyl Surfer

Als ik ooit een carrièreswitch wil maken dan wordt het reviewer voor High-end Audio apparatuur en accessoires 😜. Zweverige verhalen schrijven tot je erbij neervalt.. waar zijn de vacatures of zal ik beginnen met een open sollicitatiebrief?🤣

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobWest
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 29-08 17:51
cmndr_adama schreef op donderdag 8 augustus 2024 @ 16:14:

Hoe langer het artikel, hoe groter de bullshit.

PVOutput

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobWest
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 29-08 17:51
Toshirou schreef op donderdag 8 augustus 2024 @ 17:39:
Als ik ooit een carrièreswitch wil maken dan wordt het reviewer voor High-end Audio apparatuur en accessoires 😜. Zweverige verhalen schrijven tot je erbij neervalt.. waar zijn de vacatures of zal ik beginnen met een open sollicitatiebrief?🤣
Denk je dat het jouw lukt om een sollicitatiebrief te schrijven waar net zo veel onzin in staat?

PVOutput

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xfile
De wonderlijk wereld van high end hifi. Ik val van de ene verbazing in de andere.

https://avatar-audio.com/en/product/produkt-13/
The new model of the Receptor cable stand consists of four discs made of a hard wooden composite with a soft material between them and on the bottom. In the middle there is a ball made of very hard exotic wood. The cable is weighted down with a bag with lead shot weighing 1 kg. In total, there are 9 layers of 4 anti-vibration materials with different hardnesses to dampen other vibration frequencies. Each of them was carefully selected from many materials by listening tests.

The stands work with both signal cables (loudspeakers and interconnects) and power cables.

The stand works in several ways:
1. moves the cable away from the floor, which prevents deformation of the electromagnetic field around the cable
2. prevents the collection of electrostatic charges on the floor surface
3. isolates the cable from ground vibrations
4. absorbs the vibration of the cable itself
5. top weight dampens cable vibration and strengthens the anti-vibration effect of the base layers

The height of the roller: 8 cm, diameter: 8 cm, weight: 0.32 kg plus a bag of lead shot 1 kg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 16-09 14:40

n00bs

Het is weer Zomer!

Xfile schreef op vrijdag 9 augustus 2024 @ 17:30:
De wonderlijk wereld van high end hifi. Ik val van de ene verbazing in de andere.

[...]
Knettergek... van mij apart maakt het 0.000001% uit. Dit ga je gewoon nooit horen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• MallePietje
  • Laatst online: 16-09 07:33
dragonhaertt schreef op donderdag 8 augustus 2024 @ 16:22:
[...]
10k voor nog geen 2 meter kabel. Doen die mensen dan ook hun hele huis-elektra aan laten passen voor 2 ton?
Ik zou best zzp-er 'hifi elektricien' willen zijn. Daar kan je flinke marges op rekenen!
Haha. Vraag me af hoe ver je hierin kunt gaan.
Ik wil een soort hifi timmerman worden. Dan loop ik eerst door de ruimte met een wichelroede. Volgens schroef ik wat willekeurige latjes op de muren en plafond onder zorgvuldig gekozen hoeken. Om het af te maken sprenkel ik wat wijwater. Voor een luttele 50k is je ruimte helemaal hifi.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• The Eagle
  • Laatst online: 22:36

The Eagle

I wear my sunglasses at night

[...]
Ben dit spul op een hifi beurs wel eens tegengekomen. Hingen speaker kabels van 2cm doorsnee op. Die vervolgens naar een simpele spade gingen omdat de speaker geen grotere aansluiting had.

Enige waar dat goed voor is is om mensen sneller of langzamer te laten struikelen :+

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aljooge
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 09:13
The Eagle schreef op vrijdag 9 augustus 2024 @ 22:26:
[...]

Ben dit spul op een hifi beurs wel eens tegengekomen. Hingen speaker kabels van 2cm doorsnee op. Die vervolgens naar een simpele spade gingen omdat de speaker geen grotere aansluiting had.

Enige waar dat goed voor is is om mensen sneller of langzamer te laten struikelen :+
Deze vind ik bijzonder:

prevents the collection of electrostatic charges on the floor surface

Hoe kan de aarde nou statisch geladen zijn? :?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Nu online

Wildfire

Joy to the world!

[...]
Complete kwats inderdaad en ze kosten ook nog eens €136 per stuk zo te zien (590 zloty rekent tegen huidige koers om naar dat bedrag).

|:(

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Prisma16
  • Registratie: Augustus 2023
  • Niet online
aljooge schreef op vrijdag 9 augustus 2024 @ 23:27:
[...]

Deze vind ik bijzonder:

prevents the collection of electrostatic charges on the floor surface

Vooral geen vragen stellen maar gewoon genieten van die heerlijk zweverige HieFieBullShit teksten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koelpasta
  • Niet online
aljooge schreef op vrijdag 9 augustus 2024 @ 23:27:
[...]
Afhankelijk van het oppevlaktemateriaal kan dat best. Denk aan hoogpolig tapijt ofzo.
Of het enig effect heeft op de stroom in kabels is vrij twijfelachtig..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikG2
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 18-09 20:57
Ik laat dit even hier achter.

https://audiowijzer.com/i...t/audiowijzer-underboard/

Huizen flippen, auto's flippen, pc's flippen, nu hebben we blijkbaar ook resthout flippen.... 8)7

Lees vooral ook even de review! (die denk ik niet serieus is... :+ )

[ Voor 15% gewijzigd door ErikG2 op 27-08-2024 09:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tux3.14
  • Registratie: September 2009
  • Niet online
ErikG2 schreef op dinsdag 27 augustus 2024 @ 09:46:

Huizen flippen, auto's flippen, pc's flippen, nu hebben we blijkbaar ook resthout flippen.... 8)7

Uit de review:
''Heb het nu onder al mijn apparaten, van Ziggo modem, switches, stekkerblok en streamer gezet. En dat heeft een prachtig cumulerend effect. Ik wil nooit meer zonder.''
Ja een plankje onder een Ziggo modem zetten heeft invloed op het geluid. Sure 8)7
Ben benieuwd wat voor spul die gasten snuiven...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Koldur
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 09:16
ErikG2 schreef op dinsdag 27 augustus 2024 @ 09:46:

Dit riekt wel heel erg naar oplichting natuurlijk, dit gaat echt een grens te ver. Die review is gewoon een eigen geplaatst ding.

In de beschrijving melden dat 54mm het beste is, en dan ook dikkere voor meer geld aanbieden. Als beetje normaal mens trap je hier never nooit in, maar blijf vinden dat dergelijke praktijken gewoon hard aangepakt moeten worden.

Ergens grappig te lezen, maar je weet dat er mensen intrappen en dat vind ik minder grappig. Weet dat anderen dat dan weer hun probleem vinden, maar ik vind het echt te ver gaan dit.

i7 12700K,GB WindForce RTX4090,32GB KF436C16RB1K2/32,Gigabyte Z690 UD DDR4,Corsair RM1000x,WD Black SN850 2TB,Phanteks Eclipse P360A,Quest 3 VR Headset,Corsair iCUE H100i RGB Pro XT 240mm

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ErikG2
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 18-09 20:57
Deze is ook bijzonder:

https://audiowijzer.com/i...oduct/asi-phase-inverter/

Ik vraag me af of mensen hier in trappen. Ik kwam op deze pagina via een Facebook advertentie en in de reacties nam niemand het serieus. Maar idd als er iemand intrapt is het pure oplichting.
Pagina: 1 ... 107 ... 118 Laatste

Let op:
Let op: dit topic is moderatie-arm. Alleen ernstige zaken (zoals CAT5 speakerkabels en Bose Acoustimass liefhebbers) worden opgepakt, dus geen topic reports voor "boehoe, hij is het niet eens met mij" of "wat deze user zegt is onzin!!111". Vermijd meta-discussie en aannames over iemand anders.

Enjoy!

Discussie even zat en liever luisteren naar muziek?
Het grote 'Audiofiele' muziek topic