@Dreadnought dat is absoluut een voordeel van 'nu' vergeleken met 20-30 jaar terug. Je kunt nu oortjes kopen voor een paar tientjes met zeer acceptabel geluid, een hoofdtelefoon hoeft ook geen honderden euro's te kosten en uit relatief kleine streaming speakers komt een best aanhoorbaar geluid. Dat is enorm vooruit gegaan en goedkoper geworden, in relatieve zin.
Andere kant van het verhaal vind ik wel het gebruik van plastic in speaker behuizingen en focus op connectivity en uiterlijk, accuduur, boven geluidskwaliteit. Wil je dus weer wat beters dan is het een beetje puzzelen. Ik ben 'ouderwets' in m'n keuzes: receiver, tamelijk zware speakers van hout, etc. Heb nu voor de kinderen en voor ons kantoor annex gym ook geluid geupgrade omdat ik dat gewoon fijn vond voor m'n gehoor.
Heb overigens om je punt van tweedehands kracht bij te zetten net mijn 35-40 jaar oude speakers verkocht en vervangen door nieuwe speakers na een lange zoektocht voor iets wat ik mooier vond klinken en eruit vond zien. Die tweedehands heb ik bij elkaar gespaard in een jaar of 10, toen 10-15 jaar gebruikt en nu dus vervangen voor iets wat ik graag wilde hebben. Dat was niet goedkoop, maar wel een mooie waardevolle reis waar ik nu elke dag van geniet
Was wel erg leuk om met die oude speakers te gaan slepen om ze in de audio zaak te vergelijken met modernere speakers. En gelukkig is er wel wat veranderd in 35-40 jaar. Ik merkte daar echter ook dat er tussen de 80-100% maximum prijs, die laatste 20% van wat kwalitatief betere speakers moeten zijn een enorm prijsverschil zit en ik het ook na uren luisteren maar moeilijk op kwaliteit kan scheiden. Tuurlijk hoor ik het verschil, maar dan komt het smaak aspect kijken - wat vind je mooi klinken.
Andere kant van het verhaal vind ik wel het gebruik van plastic in speaker behuizingen en focus op connectivity en uiterlijk, accuduur, boven geluidskwaliteit. Wil je dus weer wat beters dan is het een beetje puzzelen. Ik ben 'ouderwets' in m'n keuzes: receiver, tamelijk zware speakers van hout, etc. Heb nu voor de kinderen en voor ons kantoor annex gym ook geluid geupgrade omdat ik dat gewoon fijn vond voor m'n gehoor.
Heb overigens om je punt van tweedehands kracht bij te zetten net mijn 35-40 jaar oude speakers verkocht en vervangen door nieuwe speakers na een lange zoektocht voor iets wat ik mooier vond klinken en eruit vond zien. Die tweedehands heb ik bij elkaar gespaard in een jaar of 10, toen 10-15 jaar gebruikt en nu dus vervangen voor iets wat ik graag wilde hebben. Dat was niet goedkoop, maar wel een mooie waardevolle reis waar ik nu elke dag van geniet
KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – bejaardenexport, WEF en de LIDL kassa kwamen al voorbij. Meepraten als gast? DM mij!