Geen idee waar je het over hebt.HanG-BuiK-ZwijN schreef op dinsdag 18 augustus 2026 @ 11:32:
Ach al die enshittification van al die streams. ik zou zeggen fmhy! de rest zou ik aan edit : barbara streissand vragen.
Maar levert dit echt zoveel op dan? Hoeveel mensen in nederland kopen er nu voor 5 euro een 'ticket' voor stream, voor een wedstrijd tegen een onbekende ploeg? En wereldwijd? Denk dat er weinig buitenlanders zijn.Quad schreef op dinsdag 18 augustus 2026 @ 16:12:
Ik denk dat Talpa die NL kijker niet eens boeit. Het is wereldwijd naast die in Zwitserland de enige streamer, dus ze hopen waarschijnlijk het geld van buiten NL binnen te halen.
Maar goed, zal wel winst in zitten anders doen ze het niet.
[Edit, ging met de quote niet helemaal goed]
[ Voor 82% gewijzigd door TripleQ op 18-08-2026 16:15 ]
Ik denk dat Talpa die NL kijker niet eens boeit. Het is wereldwijd naast die in Zwitserland de enige streamer, dus ze hopen waarschijnlijk het geld van buiten NL binnen te halen.
Alles went behalve een Twent.
nggyu nglyd
Ontzettend walgelijk, ik heb mijn directe vrienden/kenninskring ook op de hoogte gebracht dat ze de Zwitsere TV gewoon kunnen volgen voor die wedstrijd
Een kleine correctie. Alle voorronden, met uitzondering van de play-off ronde CL. Clubs mogen ook zelf nog het aanvangstijdstip bepalen.Gonadan schreef op dinsdag 18 augustus 2026 @ 11:38:
Zoals ik het statement van Ziggo begrijp zit deze wedstrijd niet in het UEFA Europees voetbalpakket, waardoor het dus een spelletje bieden wordt. En blijkbaar heeft Kijk daar een beter bod gedaan dan Ziggo, als Ziggo al geboden heeft.
Feitelijk vallen alle voorrondes buiten het pakket, dus mag de thuisspelende club de rechten verkopen. Ajax verkoopt uiteraard aan Ziggo, ook Shelbourne en Vojvodina gingen gewoon akkoord. Het lijkt er dus sterk op dat Sion in dit geval het onderste uit de kan wilde waardoor het Kijk geworden is.
Maar goed dit is al jaren zo. Het valt pas op (en wordt ook weer vergeten) als een groep fans zich benadeelt voelt.
De playoffronde is geen voorronde maar hoort bij het hoofdtoernooi.TimLelieveldt schreef op dinsdag 18 augustus 2026 @ 16:57:
[...]
Een kleine correctie. Alle voorronden, met uitzondering van de play-off ronde CL. Clubs mogen ook zelf nog het aanvangstijdstip bepalen.
Maar goed dit is al jaren zo. Het valt pas op (en wordt ook weer vergeten) als een groep fans zich benadeelt voelt.
En het is niet een groep fans die zich benadeeld voelt, het is al het Nederlandse publiek wat die wedstrijd zou willen kijken die nu verplicht extra moeten gaan betalen. Die Woerts kan er nog zo'n mooi verhaal van maken als hij wil, dit is gewoon vijf euro extra kosten voor iedereen. Mooier kunnen we het niet maken.
Look for the signal in your life, not the noise.
Canon R6 | RF 24-70 f/2.8 L | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8
De UEFA noemt in alle toernooien de 4e voorronde de play-off ronde. Dus ook Sion vs Ajax in de Conference LeagueGonadan schreef op dinsdag 18 augustus 2026 @ 17:01:
De playoffronde is geen voorronde maar hoort bij het hoofdtoernooi.
[ Voor 21% gewijzigd door TimLelieveldt op 18-08-2026 17:18 ]
Haha ja, in België is dit al jaren zo met de Europese voorrondes. Anderlecht heeft vorig seizoen zo zijn eigen europese wedstrijden op hun eigen clubkanaal aangeboden omdat er te weinig werd voor gegeven.TimLelieveldt schreef op dinsdag 18 augustus 2026 @ 16:57:
[...]
Een kleine correctie. Alle voorronden, met uitzondering van de play-off ronde CL. Clubs mogen ook zelf nog het aanvangstijdstip bepalen.
CL begint pas in september, dit is gewoon een voorronde...Gonadan schreef op dinsdag 18 augustus 2026 @ 17:01:
[...]
De playoffronde is geen voorronde maar hoort bij het hoofdtoernooi.![]()
En het is niet een groep fans die zich benadeeld voelt, het is al het Nederlandse publiek wat die wedstrijd zou willen kijken die nu verplicht extra moeten gaan betalen. Die Woerts kan er nog zo'n mooi verhaal van maken als hij wil, dit is gewoon vijf euro extra kosten voor iedereen. Mooier kunnen we het niet maken.
Het WK is ook pas om de 4jaar, voorronde wedstrijden daar zitten toch ook vaak verschillend per zender tov het echte wk
Die Woerts zou ook gewoon een Nederland breed stadion verbod moeten krijgen. Er is werkelijk niets wat hij doet met voetbal wat voor de fans ook goed is.Gonadan schreef op dinsdag 18 augustus 2026 @ 11:38:
[...]
Als je het aan durft zonder huiduitslag te krijgen, hier kan je het terug zien: https://www.vandaaginside.nl/sport/binnenlands-voetbal/ajax/artikelen/chris-woerts-krijgt-staande-ovatie-na-gigantische-scoop-over-ajax (wel even naar het juiste filmpje klikken)
Niet gewoon een voorronde, in deze ronde mag bijvoorbeeld de hymne gebruikt worden en moet het stadion ook qua reclame helemaal voldoen aan UEFA eisen.Chelseamarre123 schreef op dinsdag 18 augustus 2026 @ 17:14:
[...]
CL begint pas in september, dit is gewoon een voorronde...
Dat is geen CL maar CfL.TimLelieveldt schreef op dinsdag 18 augustus 2026 @ 17:12:
[...]
De UEFA noemt in alle toernooien de 4e voorronde de play-off ronde. Dus ook Sion vs Ajax in de Conference League
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Dat is wel duidelijk. Fuck de Nederlandse kijker, graaien maar.Quad schreef op dinsdag 18 augustus 2026 @ 16:12:
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Ik vrees dat die link niet werkt donderdag maar we gaan het zien.Terranova schreef op dinsdag 18 augustus 2026 @ 16:15:
Ontzettend walgelijk, ik heb mijn directe vrienden/kenninskring ook op de hoogte gebracht dat ze de Zwitsere TV gewoon kunnen volgen voor die wedstrijd
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Alsnog blijft het een voorronde of de laatste ronde voor het hoofdtoernooiPolarBear schreef op dinsdag 18 augustus 2026 @ 17:38:
[...]
Niet gewoon een voorronde, in deze ronde mag bijvoorbeeld de hymne gebruikt worden en moet het stadion ook qua reclame helemaal voldoen aan UEFA eisen.
Alle UEFA leagues (UCL - Champions League, EUL - Europa League en EUCL - Conference League) bestaan uit de play-offs, de groepsfase en de knock-out fase. Alles hoort erbij en is onderdeel van de league.Chelseamarre123 schreef op dinsdag 18 augustus 2026 @ 18:06:
[...]
Alsnog blijft het een voorronde of de laatste ronde voor het hoofdtoernooi
[ Voor 3% gewijzigd door Ruzor op 18-08-2026 18:28 ]
Dus in feite heeft NEC zich vorige week geplaatst voor de Champions League 😛Ruzor schreef op dinsdag 18 augustus 2026 @ 18:26:
[...]
Alle UEFA leagues (UCL - Champions League, EUL - Europa League en EUCL - Conference League) bestaan uit de play-offs, de groepsfase en de knock-out fase. Alles hoort erbij en is onderdeel van de league.
Er is altijd een link te vindenGonadan schreef op dinsdag 18 augustus 2026 @ 17:57:
[...]
Ik vrees dat die link niet werkt donderdag maar we gaan het zien.
Er is wel een verschil. Pas vanaf de play-offronde zijn de wedstrijden onderdeel van het centrale commerciële en mediapakket van de UEFA vallen. Dat is tevens de reden waarom daarvoor de hymne niet klinkt en bepaalde eisen nog minder scherp zijn. De UEFA maakt dus wel degelijk verschil tussen de verschillende voorrondes.Ruzor schreef op dinsdag 18 augustus 2026 @ 18:26:
[...]
Alle UEFA leagues (UCL - Champions League, EUL - Europa League en EUCL - Conference League) bestaan uit de play-offs, de groepsfase en de knock-out fase. Alles hoort erbij en is onderdeel van de league.
In principe wel, dus daarom spelen ze morgen ook met het logo op de mouw, is het stadion Champions League ready gemaakt en zal de hymne klinken.Tristan Wins schreef op dinsdag 18 augustus 2026 @ 18:39:
[...]
Dus in feite heeft NEC zich vorige week geplaatst voor de Champions League 😛
Daarom schreef ik ook play-offs, groepsfase en knock-out fasebazzemans schreef op dinsdag 18 augustus 2026 @ 19:29:
[...]
Er is wel een verschil. Pas vanaf de play-offronde zijn de wedstrijden onderdeel van het centrale commerciële en mediapakket van de UEFA vallen. Dat is tevens de reden waarom daarvoor de hymne niet klinkt en bepaalde eisen nog minder scherp zijn. De UEFA maakt dus wel degelijk verschil tussen de verschillende voorrondes.
Maakt allemaal niet zoveel uit wat waar bij hoort.Ruzor schreef op dinsdag 18 augustus 2026 @ 19:41:
Daarom schreef ik ook play-offs, groepsfase en knock-out fase
De tv-rechten van de play-offs CL worden collectief verkocht en die van de EL en de ECL niet.
Ah yes. Mijn hoofd haalde een trucje met mij uit. Waar knockout stond las ik kwalificatie (ook al lijkt dat niet op elkaar).Ruzor schreef op dinsdag 18 augustus 2026 @ 19:41:
[...]
Daarom schreef ik ook play-offs, groepsfase en knock-out fase
Maar nee, NEC heeft niet de CL gehaald vind ik. Voor mij (en over het algemeen) is dat pas als je het hoofdtoernooi haalt.
Nee dat klopt, maar de playoff CL is wel een andere niveau (zowel sportief als commercieel) dan de voorgaande rondes en de voorrondes EL/UCLbazzemans schreef op dinsdag 18 augustus 2026 @ 19:53:
[...]
Maar nee, NEC heeft niet de CL gehaald vind ik. Voor mij (en over het algemeen) is dat pas als je het hoofdtoernooi haalt.
Op zich logisch dat het niveau telkens een stukje omhoog gaat als je dichter bij of in het eindtoernooi komt.PolarBear schreef op woensdag 19 augustus 2026 @ 09:43:
[...]
Nee dat klopt, maar de playoff CL is wel een andere niveau (zowel sportief als commercieel) dan de voorgaande rondes en de voorrondes EL/UCL
Maar zeker waar. NEC is al verzekert van ruim 4 miljoen, ook als ze verliezen. Bij bereiken eindtoernooi verviervoudigd dat makkelijk.
Ik heb ook even geen zin om te kijkenGonadan schreef op dinsdag 18 augustus 2026 @ 17:57:
[...]
Dat is wel duidelijk. Fuck de Nederlandse kijker, graaien maar.
Een beetje Tweaker kan gewoon gratis kijken via de Zwitserse televisie, gewoon op de publieke omroep daar via livestream
Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.
https://nos.nl/artikel/26...league-kan-een-zegen-zijn
Die wedstrijden waren toch nagenoeg uitverkocht? Ipv redelijk vol?De zomerse thuiswedstrijden in de voorrondes tegen Vojvodina (4-1) en Shelbourne (3-1) zat de Johan Cruijff Arena steeds redelijk vol en heerste een positieve sfeer, dankzij aardig voetbal, tegen weliswaar betrekkelijk kleine clubs uiteraard.
Hier dan maar andere plannen dan Ajax kijken. Ik weiger voor losse wedstrijden te betalen. Hopelijk maakt Kijk er flink verlies op.Stimulate14 schreef op donderdag 20 augustus 2026 @ 09:09:
[...]
Ik heb ook even geen zin om te kijken..
Ja die stream was al genoemd hierboven. Er zal een IP-blokkade op zitten vermoed ik maar dat zal geen probleem zijn voor de meeste Tweakers.Han schreef op donderdag 20 augustus 2026 @ 09:36:
Een beetje Tweaker kan gewoon gratis kijken via de Zwitserse televisie, gewoon op de publieke omroep daar via livestream
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Tegenwoordig zie je dat men steeds meer bekende VPN ranges blacklist, of dat men providers juist whitelist. Ik zou het eerst even testen.Gonadan schreef op donderdag 20 augustus 2026 @ 09:49:
[...]
Ja die stream was al genoemd hierboven. Er zal een IP-blokkade op zitten vermoed ik maar dat zal geen probleem zijn voor de meeste Tweakers.
"Nobody is very good at self-reflection, I'm afraid." -- Linus Torvalds. Kindprofielen zijn binnenkort weer beschikbaar.
Voor de liefhebbers, fans. Petitie van voetbalfans om Infantino weg te krijgen.
https://www.change.org/p/...ino-to-resign-fifa-reform
Zie ook https://www.nu.nl/voetbal...tino-om-af-te-treden.html
https://www.change.org/p/...ino-to-resign-fifa-reform
Zie ook https://www.nu.nl/voetbal...tino-om-af-te-treden.html
Naast populair in Indonesië (dankzij Hubner en Romeny) hebben we ook al media aandacht in Peru. Door ons uitshirt met op de achterzijde de heilige Rosa van Lima heeft Fortuna de aandacht weten te trekken van het nieuws en influencers daar. Een vriendin uit Peru had mij al geappt erover, ze wilt ook al een shirtje.
https://nos.nl/artikel/26...and-met-heilige-sint-rosa
/f/image/xbRX4aDRh3zcPCdocsK0OdBA.avif?f=fotoalbum_large)
/f/image/xbRX4aDRh3zcPCdocsK0OdBA.avif?f=fotoalbum_large)
Ik moet er ook nog eentje voor mijzelf bestellen.quote: Wie is Sint Rosa van LimaIsabel Flores de Oliva, beter bekend als Sint Rosa van Lima (1586-1617), werd in de Peruaanse hoofdstad Lima geboren en is de eerste heiligverklaarde in Zuid-Amerika. Dat gebeurde in 1671 door paus Clemens X. Later werd ze de beschermvrouwe van Peru. Ook staat ze afgebeeld op een bankbiljet.
In 1669 werd ze uitgeroepen tot de beschermheilige van Sittard. Inwoners van de stad baden het jaar ervoor tot de heilige vanwege een hevige dysenterie- en pestepidemie.
Ter ere van haar werd in Sittard de Sint Rosakapel gebouwd. Jaarlijks vindt op 30 augustus een processie plaats in de stad. Die dag is ook een nationale feestdag in Peru.
[ Voor 29% gewijzigd door Yakolev op 20-08-2026 18:27 ]
Laat feiten nooit in de weg staan voor goed nieuws
Ik begrijp het artikel op nos niet. Heeft zij daadwerkelijk in Sittard gewoond?Yakolev schreef op donderdag 20 augustus 2026 @ 18:27:
Naast populair in Indonesië (dankzij Hubner en Romeny) hebben we ook al media aandacht in Peru. Door ons uitshirt met op de achterzijde de heilige Rosa van Lima heeft Fortuna de aandacht weten te trekken van het nieuws en influencers daar. Een vriendin uit Peru had mij al geappt erover, ze wilt ook al een shirtje.
[Afbeelding]
[...]
Ik moet er ook nog eentje voor mijzelf bestellen.
Nee, ze is zo ver ik weet nooit buiten Zuid-Amerika geweest. Heel vroeg gestorven ook. (in 1617 op 31 jarige leeftijd)Megupe schreef op donderdag 20 augustus 2026 @ 20:42:
[...]
Ik begrijp het artikel op nos niet. Heeft zij daadwerkelijk in Sittard gewoond?
Toen ze decennia later heilig is verklaard door de Paus (als eerste persoon uit de nieuwe wereld) hebben in 1669 de inwoners van Sittard naar haar gebeden om de stad te behoeden voor de Zwarte Pest. De stad bleef gespaard en zij werd daarna uitgeroepen tot beschermheilige. Tot op de dag van vandaag wordt ze elk jaar met festiviteiten geëerd.
Ik vermoed dat ze, omdat ze recentelijk heilig verklaard was, tijdelijk naamsbekendheid genoot onder veel katholieken in Europa. Als iemand die zieken genas, was ze volgens mij een logische keuze voor ons.
[ Voor 13% gewijzigd door Yakolev op 20-08-2026 21:24 ]
Laat feiten nooit in de weg staan voor goed nieuws
https://www.nu.nl/voetbal...stream-erg-vervelend.html
"Talpa heeft besloten om alle betalende gebruikers van de livestream van de Europese wedstrijd Ajax-FC Sion te compenseren. De betaalde livestream, waar op voorhand al veel kritiek op was, werkte donderdagavond tijdelijk niet. De fans krijgen het volledige aankoopbedrag terug."
klinkt alsof ze als de 'good guy' willen overkomen, maar met zo veel technische mogelijkheden had er binnen 10 seconden geswitched moeten kunnen worden naar een backup. geld terug geven beschouw ik als normaal in dit geval.
toevoeging : Tijdens het C.U.M (Canada, USA, Mexico) WK , hoewel van andere orde, waren er DRIE onafhankelijke volledig met hun eigen route verbindingen via glasvezel en iedere stream kwam dus ook drie keer aan, de snelste die binnen kwam gebruikte je. minimaal een backup stream verbinding had Talpa dus moeten hebben.
"Talpa heeft besloten om alle betalende gebruikers van de livestream van de Europese wedstrijd Ajax-FC Sion te compenseren. De betaalde livestream, waar op voorhand al veel kritiek op was, werkte donderdagavond tijdelijk niet. De fans krijgen het volledige aankoopbedrag terug."
klinkt alsof ze als de 'good guy' willen overkomen, maar met zo veel technische mogelijkheden had er binnen 10 seconden geswitched moeten kunnen worden naar een backup. geld terug geven beschouw ik als normaal in dit geval.
toevoeging : Tijdens het C.U.M (Canada, USA, Mexico) WK , hoewel van andere orde, waren er DRIE onafhankelijke volledig met hun eigen route verbindingen via glasvezel en iedere stream kwam dus ook drie keer aan, de snelste die binnen kwam gebruikte je. minimaal een backup stream verbinding had Talpa dus moeten hebben.
[ Voor 20% gewijzigd door HanG-BuiK-ZwijN op 21-08-2026 13:39 ]
http://i.imgur.com/BYdnj.jpg | http://i.imgur.com/1sNnu.jpg zomg new pic 14 JAN 2013 www.lannersedge.nl Gezellige LAN is Gezellig | i'm OLD!
code:
1
2
3
4
5
6
7
| Naam Speler,Schorsing Wedstrijden,Boete in USD Leandro Paredes,10,90.000 Nahuel Molina,7,90.000 Roberto Ayala,3,0 Thiago Almada,1,0 Gavi,1,0 Argentijnse bond,1x thuiswedstrijd max 50% publiek,221.000 (*) |
https://nos.nl/artikel/26...gen-na-verloren-wk-finale(*) Argentinië moet zijn eerstvolgende thuiswedstrijd met een bezetting van maximaal 50 procent publiek afwerken. Daarnaast kreeg de bond een boete van 221.000 dollar, waarvan iets minder dan de helft (100.000 dollar) moet worden besteed aan campagnes tegen discriminatie.
"Nobody is very good at self-reflection, I'm afraid." -- Linus Torvalds. Kindprofielen zijn binnenkort weer beschikbaar.
Van deze 'boetes' krijgen ze geen spijt. veelste laag. een jaar algehele schorsing van alle wedstrijden leren ze misschien van. hoewel ik die kans gezien 'hun iq' ook op 0,000000000000000000000001% schat en dan, benik nog optimistisch.Jerie schreef op zaterdag 22 augustus 2026 @ 17:23:code:[...]
1 2 3 4 5 6 7 Naam Speler,Schorsing Wedstrijden,Boete in USD Leandro Paredes,10,90.000 Nahuel Molina,7,90.000 Roberto Ayala,3,0 Thiago Almada,1,0 Gavi,1,0 Argentijnse bond,1x thuiswedstrijd max 50% publiek,221.000 (*)
https://nos.nl/artikel/26...gen-na-verloren-wk-finale
http://i.imgur.com/BYdnj.jpg | http://i.imgur.com/1sNnu.jpg zomg new pic 14 JAN 2013 www.lannersedge.nl Gezellige LAN is Gezellig | i'm OLD!
toolkist schreef op donderdag 20 augustus 2026 @ 09:45:
[...]
Hier dan maar andere plannen dan Ajax kijken. Ik weiger voor losse wedstrijden te betalen. Hopelijk maakt Kijk er flink verlies op.
Het was al bekend dat kijk dit ging doen, maar nu ook een bevestiging op de mail:
Hoi,
Bedankt voor je bericht. We vinden het erg vervelend dat je problemen hebt gehad met het bekijken van de livestream van FC Sion - Ajax op KIJK. We begrijpen goed dat dit frustrerend is, zeker omdat je voor de wedstrijd had betaald.
Daarom hebben we besloten om iedereen die voor de livestream heeft betaald het volledige aankoopbedrag van €4,99 terug te betalen. Je hoeft hiervoor niets te doen. Het bedrag wordt automatisch teruggestort op de rekening waarmee je hebt betaald. Afhankelijk van je bank kan het een paar werkdagen duren voordat je de terugbetaling ziet.
Onze excuses dat de livestream niet de ervaring heeft geboden die je van KIJK en Talpa mag verwachten. We werken eraan om dit bij toekomstige evenementen beter te doen.
Groet,
Team KIJK
"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"
Infantino gaat in de verdediging.
https://www.ad.nl/voetbal...anderen-groeien~a2544497/
https://www.ad.nl/voetbal...anderen-groeien~a2544497/
Maar gaat natuurlijk niet inhoudelijk op de kritiek in, maar houdt het bij ad hominems.Volgens de in opspraak geraakte FIFA-voorzitter Gianni Infantino willen sommige grote voetballanden of -bonden niet dat kleinere landen groeien. Infantino doet die uitspraak in een door de FIFA uitgebrachte video.
De voorzitter stelt dat het de taak van de FIFA is om het gat tussen arme en rijke voetballanden kleiner te maken. ,,We willen voetbal laten groeien in al onze 211 landen ter wereld", aldus Infantino. ,,Sommigen hebben daar geen behoefte aan en willen niet dat anderen groeien. Maar we moeten de kloof tussen de grote landen en alle anderen verkleinen. We moeten investeringen vinden voor alle anderen, mogelijkheden en middelen vinden voor alle anderen."
The choice is simple – do you do it in this life, or the next? In case of the former, why wait?
Bij ernstige misdragingen en/of afsteken vuurwerk al dan niet met verwondingen aan toeschouwers, spelers of officials.
1) Wedstrijd tussen Club A en Club B word een reglementaire nederlaag van 3-0, bij een 2de keer 5-0, bij derde en opeenvolgende keren daarbij 3 punten of meer aftrek per keer zonder maximum. 3p , 9p, 15p, 30p of zoiets
2) direct voor Club A of Club B een uitwedstrijd zonder publiek waarbij de thuispelende club ALLE uitkaartjes moet vergoeden, bij een tweede keer direct 3 wedstrijden zonder uitpubliek inclusief vergoeding en bij een derde keer gelijk de rest van het hele seizoen met een minimaal van 10 uitwedstrijden inclusief vergoeding.
3) Indien het de thuisspelende club is direct een thuisduel zonder publiek met uitpubliek, bij een 2de keer 3 duels en bij een derde en opeenvolgende keer 3 punten of meer aftrek per keer zonder maximum
Eigenlijk is bij een 5de keer hardleers van dat hersenloze tuig 30 punten aftrek misschien beter.
KNVB kom er maar in. Ook voetbalclubs zijn een 'soort bedrijf' die zich misschien achter de oren gaan krabben als ze het veel geld kost om die hersenlozen infatielen de hand boven het hoofd te houden.
1) Wedstrijd tussen Club A en Club B word een reglementaire nederlaag van 3-0, bij een 2de keer 5-0, bij derde en opeenvolgende keren daarbij 3 punten of meer aftrek per keer zonder maximum. 3p , 9p, 15p, 30p of zoiets
2) direct voor Club A of Club B een uitwedstrijd zonder publiek waarbij de thuispelende club ALLE uitkaartjes moet vergoeden, bij een tweede keer direct 3 wedstrijden zonder uitpubliek inclusief vergoeding en bij een derde keer gelijk de rest van het hele seizoen met een minimaal van 10 uitwedstrijden inclusief vergoeding.
3) Indien het de thuisspelende club is direct een thuisduel zonder publiek met uitpubliek, bij een 2de keer 3 duels en bij een derde en opeenvolgende keer 3 punten of meer aftrek per keer zonder maximum
Eigenlijk is bij een 5de keer hardleers van dat hersenloze tuig 30 punten aftrek misschien beter.
KNVB kom er maar in. Ook voetbalclubs zijn een 'soort bedrijf' die zich misschien achter de oren gaan krabben als ze het veel geld kost om die hersenlozen infatielen de hand boven het hoofd te houden.
Nav gisteren, waarbij de wedstrijd niet definitief gestaakt werd omdat er "maar" supporters geraakt werden...
Ben echt heel benieuwd naar de redenering hierachter.De KNVB noemt de gebeurtenissen in een verklaring 'verschrikkelijk'. De bond geeft aan de protocollen rond het staken van een wedstrijd bij een vuurwerkincident niet veranderd worden.
Dan draag ik voor die ene keer wel een Feyenoord sjaal hoor. Weet je wat, een half/half sjaal dan is PSV meteen ook de sjaak.HanG-BuiK-ZwijN schreef op maandag 24 augustus 2026 @ 17:50:
Bij ernstige misdragingen en/of afsteken vuurwerk al dan niet met verwondingen aan toeschouwers, spelers of officials.
Dan zouden dus inderdaad die keusloze figuren mekaar in balans houdentoolkist schreef op maandag 24 augustus 2026 @ 17:53:
[...]
Dan draag ik voor die ene keer wel een Feyenoord sjaal hoor. Weet je wat, een half/half sjaal dan is PSV meteen ook de sjaak.
Vermoed dat bij het opstellen van het huidige reglement toeschouwers niet expres buiten beschouwing zijn gelaten, maar dat er niet aan gedacht is.toolkist schreef op maandag 24 augustus 2026 @ 17:51:
Nav gisteren, waarbij de wedstrijd niet definitief gestaakt werd omdat er "maar" supporters geraakt werden...
[...]
Ben echt heel benieuwd naar de redenering hierachter.
Er zijn protocollen opgesteld als er vuurwerk op het veld wordt gegooid, met een verzwarende omstandigheid indien er spelers geraakt worden. Aan toeschouwers is simpelweg niet gedacht.
Alonso over het inhalen in 2026: "it’s more of an evasive manoeuvre than an overtake.”
Mag toch aannemen dat ergens in protocollen staat dat je een wedstrijd staakt als de veiligheid van het publiek niet gewaarborgd kan worden? Ook al voordat die protocollen voor het gooien van voorwerpen (vuurwerk, plastic bekers) werden aangescherpt. Ik kan niet geloven dat de driehoek dat niet ter plekke kan bepalen, ook al staat het niet letterlijk in het protocol.
De reactie hierop kan zijn dat je om bij een voetbalwedstrijd binnen te komen, lid moet zijn van de club. Geen lidmaatschap, geen toegang. Je kunt slechts van één club tegelijk lid zijn. Speelt de club niet, maar draag je wel de outfit van die club dan ben je niet welkom. Daarnaast kun je een identificatieplicht invoeren. Mensen die de boel flessen, kun je straffen. Je kunt clubs ook straffen voor relatieve (in verhouding tot supporter per wedstrijd) of absolute (aantal per wedstrijd) misdragingen. Omdat je meer BOA's nodig hebt, zal het aantal clubs per divisie mogelijk omlaag moeten geschroefd. Ook kun je wedstrijden sneller als risicowedstrijd aanwijzen, waardoor er veel minder (of geen) supporters aanwezig mogen zijn. Het schorriemorrie komt alleen maar weg met hun gedrag omdat ze kunnen opgaan in de massa die zich wel gedraagd. Bij kleiner aantal toeschouwers zijn ze veel eenvoudiger aan te pakken. Wel kan dat tot gevolg hebben dat de kaartjes duurder worden.toolkist schreef op maandag 24 augustus 2026 @ 17:53:
[...]
Dan draag ik voor die ene keer wel een Feyenoord sjaal hoor. Weet je wat, een half/half sjaal dan is PSV meteen ook de sjaak.
Al met al zijn er heel wat opties beschikbaar. Ze hebben allemaal nadelen, maar de huidige situatie is ook nadelig.
De verklaring van de KNVB is dat de veiligheid van het publiek een zaak van de club en de driehoek is. Maar dan zou je ook verwachten dat een wedstrijd op last van de burgemeester gestaakt kan worden.bazzemans schreef op maandag 24 augustus 2026 @ 18:11:
Mag toch aannemen dat ergens in protocollen staat dat je een wedstrijd staakt als de veiligheid van het publiek niet gewaarborgd kan worden? Ook al voordat die protocollen voor het gooien van voorwerpen (vuurwerk, plastic bekers) werden aangescherpt. Ik kan niet geloven dat de driehoek dat niet ter plekke kan bepalen, ook al staat het niet letterlijk in het protocol.
The choice is simple – do you do it in this life, or the next? In case of the former, why wait?
Bedoel je iets zoals een (seizoens)clubkaart? Dat is toch bij vrijwel alle clubs al zo?Jerie schreef op maandag 24 augustus 2026 @ 19:01:
[...]
De reactie hierop kan zijn dat je om bij een voetbalwedstrijd binnen te komen, lid moet zijn van de club. Geen lidmaatschap, geen toegang. Je kunt slechts van één club tegelijk lid zijn.
Er zijn nog een aantal wedstijden zonder clubkaartverplichting en met vrije verkoop. Persoonlijk zou ik het wel jammer vinden als dit helemaal verdwijnt. Degenen die je ermee wilt "pakken" bereik je hier niet of nauwelijks mee. Het is vooral een extra beperking voor de welwillende supporter die een keer incidenteel een wedstrijd wil bezoeken.
In casu mezelf. Ik ben voetballiefhebber, supporter van een kleine club in de Achterhoek. Twintig jaar geleden ging ik nog weleens spontaan naar een stadion, zowel van mijn eigen club als van andere clubs (zonder dat mijn club daartegen speelde). Weekendje weg in Zuid-Limburg? Eens zien wie er thuis speelt, naar het stadion en daar aan de kassa het kaartje kopen. Prachtig.
Het probleem van deze groepen zit ook veel dieper. Het is georganiseerd en daardoor vraagt het om een andere aanpak. Voor die aanpak kan je clubs al lang niet meer alleen verantwoordelijk maken. In Duitsland en Engeland is het gelukt, maar hier blijven we maar in cirkeltjes om elkaar heen draaien. We maken supporters veel te belangrijk. Dat "de club is van ons" geneuzel. Dat is maar in zeer beperkte mate waar.
Precies.Joris748 schreef op maandag 24 augustus 2026 @ 19:11:
[...]
De verklaring van de KNVB is dat de veiligheid van het publiek een zaak van de club en de driehoek is. Maar dan zou je ook verwachten dat een wedstrijd op last van de burgemeester gestaakt kan worden.
Jammer joh, dat zijn uitzonderingen. Welke maatregelen je ook neemt, je gaat nevenschade krijgen. Zelfde met vervuilende boeren. Het doel is de false positives en true negatives zo laag mogelijk houden. Als je constructief betere suggesties hebt, hoor ik ze graag, maar 'het is niet perfect' is een slechte reden om het niet te doen. Vooral niet als je niet zelf met alternatieven komt.bazzemans schreef op maandag 24 augustus 2026 @ 19:12:
[...]
Bedoel je iets zoals een (seizoens)clubkaart? Dat is toch bij vrijwel alle clubs al zo?
Er zijn nog een aantal wedstijden zonder clubkaartverplichting en met vrije verkoop. Persoonlijk zou ik het wel jammer vinden als dit helemaal verdwijnt. Degenen die je ermee wilt "pakken" bereik je hier niet of nauwelijks mee. Het is vooral een extra beperking voor de welwillende supporter die een keer incidenteel een wedstrijd wil bezoeken.
In casu mezelf. Ik ben voetballiefhebber, supporter van een kleine club in de Achterhoek. Twintig jaar geleden ging ik nog weleens spontaan naar een stadion, zowel van mijn eigen club als van andere clubs (zonder dat mijn club daartegen speelde). Weekendje weg in Zuid-Limburg? Eens zien wie er thuis speelt, naar het stadion en daar aan de kassa het kaartje kopen. Prachtig.
Het probleem van deze groepen zit ook veel dieper. Het is georganiseerd en daardoor vraagt het om een andere aanpak. Voor die aanpak kan je clubs al lang niet meer alleen verantwoordelijk maken. In Duitsland en Engeland is het gelukt, maar hier blijven we maar in cirkeltjes om elkaar heen draaien. We maken supporters veel te belangrijk. Dat "de club is van ons" geneuzel. Dat is maar in zeer beperkte mate waar.
Het collectief straffen, zoals elders aangedragen, is een mogelijke oplossing, maar je moet m.i. eerst andere proportionele straffen proberen. Je kunt daarbij denken aan hogere boetes voor clubs, minder of zelfs geen toeschouwers, duurdere prijskaartjes, of het eerdergenoemde voorbeeld. Stuk voor stuk maatregelen met nevenschade. Maatregel zonder nevenschade zijn immers no-brainers.
Het kan ze bij Feyenoord geen ene ruk schelen.
voed je kinderen op.
voed je kinderen op.
[ Voor 33% gewijzigd door pro_6or op 24-08-2026 20:07 ]
een treffende spreuk
Dit is blijkbaar de uitspraak na overleg over wat gisteren gebeurd is...alexbl69 schreef op maandag 24 augustus 2026 @ 18:04:
[...]
Vermoed dat bij het opstellen van het huidige reglement toeschouwers niet expres buiten beschouwing zijn gelaten, maar dat er niet aan gedacht is.
Er zijn protocollen opgesteld als er vuurwerk op het veld wordt gegooid, met een verzwarende omstandigheid indien er spelers geraakt worden. Aan toeschouwers is simpelweg niet gedacht.
niet. en terecht.pro_6or schreef op maandag 24 augustus 2026 @ 20:04:
Wanneer wordt Feyenoord uit de competitie genomen? Het kan ze geen ene ruk schelen.
voed je kinderen op.
Ik vind dat hier wel echte consequenties aan verbonden moeten worden. Dan houd het zo op. Eenhoorn gisteren, echt schandalig hoe makkelijk hij er over praat. Je kind zal maar doof of blind zijn geworden omdat, tja, we kunnen er willen er vooral niks aan doen. Arme lieve supportertjes.
een treffende spreuk
Je bedoelt dat Duitsland waar vorige week nog ik weet niet hoeveel gewonden zijn gevallen, inclusief een zwik agenten?bazzemans schreef op maandag 24 augustus 2026 @ 19:12:
In Duitsland en Engeland is het gelukt
Dat begint bij de daadwerkelijke daders. Maar ja, die hebben ze gisteren alweer rustig naar huis laten gaan. Ongetwijfeld zonder eerst nog een keer fotos van elke persoon te maken, persoonsgegevens te controleren, etc.pro_6or schreef op maandag 24 augustus 2026 @ 20:09:
[...]
Ik vind dat hier wel echte consequenties aan verbonden moeten worden. Dan houd het zo op. Eenhoorn gisteren, echt schandalig hoe makkelijk hij er over praat. Je kind zal maar doof of blind zijn geworden omdat, tja, we kunnen er willen er vooral niks aan doen. Arme lieve supportertjes.
Kijk naar de aanpak in Duitsland en Engeland. Daar is het echt aanzienlijk beter geworden. Wat gaat daar goed?Jerie schreef op maandag 24 augustus 2026 @ 20:02:
[...]
Jammer joh, dat zijn uitzonderingen. Welke maatregelen je ook neemt, je gaat nevenschade krijgen. Zelfde met vervuilende boeren. Het doel is de false positives en true negatives zo laag mogelijk houden. Als je constructief betere suggesties hebt, hoor ik ze graag, maar 'het is niet perfect' is een slechte reden om het niet te doen. Vooral niet als je niet zelf met alternatieven komt.
Het collectief straffen, zoals elders aangedragen, is een mogelijke oplossing, maar je moet m.i. eerst andere proportionele straffen proberen. Je kunt daarbij denken aan hogere boetes voor clubs, minder of zelfs geen toeschouwers, duurdere prijskaartjes, of het eerdergenoemde voorbeeld. Stuk voor stuk maatregelen met nevenschade. Maatregel zonder nevenschade zijn immers no-brainers.
Je zult ook echt naar de kern van het probleem moeten kijken. Een groot deel van de supporters is crimineel, schurkt daar tegenaan of maakt zich schuldig aan crimineel gedrag. Clubbestuurders durven niet op te treden omdat dit resulteert in (reëele) dreiging voor hun persoonlijk en diens familie. Dat is mafia-gedrag en je kan niet verwachten dat de clubs dat zelf gaan oplossen. Maatregelen als kaartcontrole zijn goed, maar niet (meer) afdoende.
Ik denk oprecht dat we de aanpak verkeerd benaderen door het voornamelijk bij de clubs neer te leggen. Het is een collectief aan supporters (niet alle supporters, maar wel een gegroepeerd collectief) die bewust de strijd opzoekt en aangaat. Ze maken hun eigen regels. Er is sprake van iets wat vergelijkbaar is met omerta en er heerst mores. Die moet je zien te doorbreken. Dat vraagt om een intensieve aanpak.
Klopt. Het is daar wel flink veranderd. Dat wil niet zeggen dat er geen incidenten meer zijn.toolkist schreef op maandag 24 augustus 2026 @ 20:10:
[...]
Je bedoelt dat Duitsland waar vorige week nog ik weet niet hoeveel gewonden zijn gevallen, inclusief een zwik agenten?
Edit: misschien is Duitsland niet het beste voorbeeld. Wisselend succesvol. Maar toch. Hier lijkt het weer een groeiend probleem te zijn.
[ Voor 17% gewijzigd door bazzemans op 24-08-2026 20:20 ]
Begint met vuurwerk = stoppen, tegenpartij 3-0 winst, per definitie.toolkist schreef op maandag 24 augustus 2026 @ 20:12:
[...]
Dat begint bij de daadwerkelijke daders. Maar ja, die hebben ze gisteren alweer rustig naar huis laten gaan. Ongetwijfeld zonder eerst nog een keer fotos van elke persoon te maken, persoonsgegevens te controleren, etc.
Ik las het ook in hun reactie, maar dat is toch feitelijk een bizar onderscheid? Alsof de NS zou zeggen dat de trein gewoon doorrijdt als een groep reizigers hun medepassagiers onder vuur neemt, zolang er maar geen personeel geraakt wordt. Als KNVB of club organiseer je een evenement waarbij de toeschouwers je gasten zijn en voor zover je daar geen juridische verantwoordelijkheid voor hebt, heb je daar toch op zijn minst een morele verantwoordelijkheid voor. Ik vind dit eigenlijk een grote middelvinger naar de supporters die gewond zijn geraakt.Joris748 schreef op maandag 24 augustus 2026 @ 19:11:
[...]
De verklaring van de KNVB is dat de veiligheid van het publiek een zaak van de club en de driehoek is. Maar dan zou je ook verwachten dat een wedstrijd op last van de burgemeester gestaakt kan worden.
En dan stellen ze ook nog dat:
Als de beste oplossing voor de openbare en veiligheid voor de bezoekers was om door te spelen zonder de daders te (kunnen) verwijderen, dan moet je bijna concluderen dat uitsupporters dus niet op een verantwoorde wijze mogelijk zijn."Bij incidenten geldt dat per geval en na gezamenlijk overleg besloten wordt welke acties worden genomen. Dit gebaseerd op de informatie die op dat moment bekend is. Hierbij zijn de openbare orde en veiligheid van alle bezoekers altijd leidend."
Ik snap het ergens wel. De KNVB is verantwoordelijk voor de mensen op het veld, maar uiteindelijk is de BVO verantwoordelijk voor de veiligheid in het stadion.NMH schreef op maandag 24 augustus 2026 @ 21:30:
[...]
Ik las het ook in hun reactie, maar dat is toch feitelijk een bizar onderscheid? Alsof de NS zou zeggen dat de trein gewoon doorrijdt als een groep reizigers hun medepassagiers onder vuur neemt, zolang er maar geen personeel geraakt wordt. Als KNVB of club organiseer je een evenement waarbij de toeschouwers je gasten zijn en voor zover je daar geen juridische verantwoordelijkheid voor hebt, heb je daar toch op zijn minst een morele verantwoordelijkheid voor. Ik vind dit eigenlijk een grote middelvinger naar de supporters die gewond zijn geraakt.
En dan stellen ze ook nog dat:
[...]
Als de beste oplossing voor de openbare en veiligheid voor de bezoekers was om door te spelen zonder de daders te (kunnen) verwijderen, dan moet je bijna concluderen dat uitsupporters dus niet op een verantwoorde wijze mogelijk zijn.
Als de BVO de veiligheid niet kan garanderen voor de mensen op het veld, kan de KNVB de wedstrijd staken.
Punt is dat de organiserende partij (Cambuur) in dit geval een andere is dan de club waarvan de supporters waren. Dus hoe werkt dit dan juridisch? En wat nu als er bijvoorbeeld vuurwerk of geweld komt vanuit een neutraal vlak of door een hooligan die in het "verkeerde" vak?Jerie schreef op maandag 24 augustus 2026 @ 20:19:
[...]
Begint met vuurwerk = stoppen, tegenpartij 3-0 winst, per definitie.
Ik ben voorstander van het helemaal stoppen met het meenemen van uitsupporters en wat mij betreft doen clubs dat vrijwillig. Maar vraag is of het tuig zich daardoor laat tegenhouden. En als er dan wat gebeurt is er technisch niemand meer verantwoordelijk. Dus wat dat betreft is vooral de politiek aan zet.
Overigens vind ik dat alle clubs te lief zijn voor hun harde kern.
[ Voor 3% gewijzigd door D-e-n op 24-08-2026 23:37 ]
En en en uitsupporters niet welkom de eerste 5-10 wedstrijden.Jerie schreef op maandag 24 augustus 2026 @ 20:19:
[...]
Nou, die "feyenoord-supporters" hebben hun brevet van (sociaal/maatschappelijk/etc)onvermogen bij deze wel afgegeven...
Kom maar door met het algeheel uitsupporters verbod, als ze er bij feyenoord dit soort onmensen zijn, dan zitten die ook bij andere clubs.
Kom maar door met het algeheel uitsupporters verbod, als ze er bij feyenoord dit soort onmensen zijn, dan zitten die ook bij andere clubs.
[ Voor 21% gewijzigd door Megupe op 25-08-2026 11:35 ]
Het lijkt erop dat er eerst doden of zwaargewonden moeten vallen voordat er daadwerkelijk ingegrepen gaat worden.
Zoals Feyenoord, PSV, Ajax en MVV:
https://nos.nl/nieuwsuur/artikel/2628191-rapport-aanpak-van-vuurwerk-in-voetbalstadions-schiet-tekort
En nu zijn bijvoorbeeld de FC Twente-fans niet meer welkom omdat de Feyenoord "supporters" met vuurwerk gooiden:
https://nos.nl/artikel/2628246-fans-fc-twente-niet-welkom-in-leeuwarden-na-vuurwerkincident-cambuur-feyenoord
Feyenoord heeft er nu alle voordelen van gehad, terwijl FC Twente gestraft wordt. Lijkt me niet de juiste gang van zaken.
Waarom algeheel? Ik zou vooral beginnen bij de clubs waarbij het regelmatig verkeerd gaat.Megupe schreef op dinsdag 25 augustus 2026 @ 11:34:
Zoals Feyenoord, PSV, Ajax en MVV:
https://nos.nl/nieuwsuur/artikel/2628191-rapport-aanpak-van-vuurwerk-in-voetbalstadions-schiet-tekort
En nu zijn bijvoorbeeld de FC Twente-fans niet meer welkom omdat de Feyenoord "supporters" met vuurwerk gooiden:
https://nos.nl/artikel/2628246-fans-fc-twente-niet-welkom-in-leeuwarden-na-vuurwerkincident-cambuur-feyenoord
Feyenoord heeft er nu alle voordelen van gehad, terwijl FC Twente gestraft wordt. Lijkt me niet de juiste gang van zaken.
[ Voor 96% gewijzigd door Ruzor op 25-08-2026 14:00 ]
Dit is precies wat ik bedoel. Die groepen die hier achter zitten, zijn totaal niet meer reëel en bepalen hun eigen regels. Zoals @D-e-n aangeeft hebben clubs jaren voor een softe aanpak gekozen. Dat omdraaien naar een harde aanpak is nog niet zo makkelijk. Lukt dat wel in het stadion, is de kans groot dat het probleem zich verplaatst naar daarbuiten. Dat écht aanpakken, lukt niet met betere kaartjescontrole en uitsupporters weren.Megupe schreef op dinsdag 25 augustus 2026 @ 11:34:
Nou, die "feyenoord-supporters" hebben hun brevet van (sociaal/maatschappelijk/etc)onvermogen bij deze wel afgegeven...
Die groep en een deel van de Noordzijde weten precies wat ze kunnen flikken. Stewards, medewerkers en politie zijn zwaar bang voor deze mensen. Deze mensen hebben zelfs complete trainingskampen in Nederland en daarbuiten om te leren vechten.Megupe schreef op dinsdag 25 augustus 2026 @ 11:34:
Politie heeft de mankracht niet. Stewards hebben er al helemaal geen zin in. Dit geldt tevens voor andere voetbalclubs hoor. Nu zijn er genoeg diamond kaart houders bij Feyenoord die met een pakje whicky en een klamme boterham kaas in de bus zitten, maar dat is denk ik 75%. De andere 25% wordt niet tegengehouden omdat niemand durft.
On Tuesday nights, we get fucked up and throw apples at joggers.
Alle voorbeelden zijn ook gewoon collectieve straffen. Collectieve straffen zijn niet per se slecht, maar over het algemeen grijpt men ernaar niet omdat het de betere oplossing is maar omdat het simpelweg makkelijker of goedkoper te implementeren is. Het is een vaak weinig effectieve 'easy way out'.Jerie schreef op maandag 24 augustus 2026 @ 20:02:
[...]
Jammer joh, dat zijn uitzonderingen. Welke maatregelen je ook neemt, je gaat nevenschade krijgen. Zelfde met vervuilende boeren. Het doel is de false positives en true negatives zo laag mogelijk houden. Als je constructief betere suggesties hebt, hoor ik ze graag, maar 'het is niet perfect' is een slechte reden om het niet te doen. Vooral niet als je niet zelf met alternatieven komt.
De oplossing is al lang bekend, kan je gewoon van de overkant afkijken. Raddraaiers identificeren en persoonlijk straffen, meldplicht en stadionverbod. Het is een kwestie van handhaven. En ja, dat kost veel geld en moeite, maar dat is wel een échte oplossing.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Dat is zeker een belangrijke kern inderdaad. Clubs kunnen het echt niet alleen, daar zitten ook mensen die bang zijn voor hun dierbaren. Je zal dit echt samen met politie en justitie aan moeten pakken wil je hier echt structureel wat aan doen.bazzemans schreef op maandag 24 augustus 2026 @ 20:18:
[...]
Kijk naar de aanpak in Duitsland en Engeland. Daar is het echt aanzienlijk beter geworden. Wat gaat daar goed?
Je zult ook echt naar de kern van het probleem moeten kijken. Een groot deel van de supporters is crimineel, schurkt daar tegenaan of maakt zich schuldig aan crimineel gedrag. Clubbestuurders durven niet op te treden omdat dit resulteert in (reëele) dreiging voor hun persoonlijk en diens familie. Dat is mafia-gedrag en je kan niet verwachten dat de clubs dat zelf gaan oplossen. Maatregelen als kaartcontrole zijn goed, maar niet (meer) afdoende.
Ik denk oprecht dat we de aanpak verkeerd benaderen door het voornamelijk bij de clubs neer te leggen. Het is een collectief aan supporters (niet alle supporters, maar wel een gegroepeerd collectief) die bewust de strijd opzoekt en aangaat. Ze maken hun eigen regels. Er is sprake van iets wat vergelijkbaar is met omerta en er heerst mores. Die moet je zien te doorbreken. Dat vraagt om een intensieve aanpak.
En de rekening mag dan best naar de clubs, daar kan je ze wel verantwoordelijk voor maken zodat ze in ieder geval zoveel mogelijk meewerken en zelf actie ondernemen.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Ik zou het nog wranger maken voor de clubs. Vuurwerk = stoppen en puntenaftrek.Jerie schreef op maandag 24 augustus 2026 @ 20:19:
[...]
Als een Ajax, Feyenoord, PSV het risico lopen Europees voetbal te missen omdat hooligans ervoor verantwoordelijk waren dat de clubs puntenaftrek krijgen, dan zullen ze wel een ander beleid gaan voeren. Want dat doet zowel sportief als ook financieel pijn.
En de hooligans zelf moeten met het strafrecht aangepakt worden i.p.v. meldplicht en stadionverboden.
[ Voor 5% gewijzigd door dawg op 25-08-2026 15:53 ]
De straffen op het afsteken van siervuurwerk zijn vrij mild, dan zal je toch echt moeten zorgen dat ze meer strafbare feiten aan te rekenen valt.dawg schreef op dinsdag 25 augustus 2026 @ 15:52:
En de hooligans zelf moeten met het strafrecht aangepakt worden i.p.v. meldplicht en stadionverboden.
Dan zal je al moeten zien te bewijzen dat de hooligan in kwestie daadwerkelijk schuldig was aan schade of mishandeling.
Ik zou graag zien dat het kan, maar dat is nog niet zo makkelijk. Zonder hulp van de wetgever blijft het pappen en nathouden.
Zeiss Distagon 21 f/2.8