Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Ervaringen openhaardhout - Deel 2 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 31 32 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• RaRo74
  • Registratie: Januari 2021
  • Nu online
HandyLumberjack schreef op maandag 17 november 2025 @ 11:06:
Ik veeg zelf jaarlijks, en maak er ook foto's van als bewijs. Ik maak mij geen zorgen over schoorsteenbrand gezien het minuscule beetje roet wat erin zit.
Hier ook inclusief video en dat toch zeker al de afgelopen 23 jaar. Gaat dusver nog steeds prima en neem er meer de tijd voor dan een zogenaamde schoorsteenveger die bij de buren in 5 minuten klaar is om vervolgens daarna nog tijd te rekken om die 120 euro in rekening te brengen.

Dus kun je het zelf is dat prima. Wees voorzichtig bij vegen van bovenaf en bij twijfel niet doen.
Zelf stap ik hier vanuit het dakraam op de nok alvorens mezelf eerst te zekeren met een veiligheidsharnas.
Eenmalige aanschaf gereedschap heb je er zo uit en laat je vooral niet bang maken door polisvoorwaarden.

mYn Tesla 2024 || MOSTEK 6502C 1.79 MHz | 8/16 - bits | Antic / GTIA | 64k

• Brent
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 17:51
In mijn geval kan ik niet van bovenaf werken, dus ik moet het met zo'n borstel op stok doen. En welke ik in dat geval zou kopen: ik zie verschillen in beoordeling, maar ze lijken allemaal op elkaar. Gebruik hier iemand zo'n borstel op fiber stokken?

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

• HandyLumberjack
  • Registratie: Januari 2023
  • Laatst online: 18:34
Brent schreef op maandag 17 november 2025 @ 12:33:
In mijn geval kan ik niet van bovenaf werken, dus ik moet het met zo'n borstel op stok doen. En welke ik in dat geval zou kopen: ik zie verschillen in beoordeling, maar ze lijken allemaal op elkaar. Gebruik hier iemand zo'n borstel op fiber stokken?
Ja, die gebruik ik van bovenaf in een recht kanaal en dat werkt prima.

Gasloos sinds 2015, 117x125Wp+26x295Wp+11x395Wp

• BeyondThunder
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 13:15

BeyondThunder

Lost Lightning

Brent schreef op maandag 17 november 2025 @ 12:33:
Vegen en verzekering, de eeuwige discussie ;-)
Belangrijkste is dat er geveegd wordt en dat je hiervan bewijs hebt.
Zorg voor stokken die je kan "locken" zodat je ze niet uit elkaar kan draaien als er nog een deel in het rookkanaal zit. Ik heb deze, en werkt prima.

• jpiscaer
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 18:14
Gramser schreef op maandag 17 november 2025 @ 11:14:
Dit jaar voor het eerst laten doen na drie jaar (gelegenheids)stoken. Ons rookkanaal looot voor 80% buiten, langs de gevel. En er kwam nagenoeg geen roet uit.

Wij waren voor €65,- klaar. Denk niet dat ik volgend jaar weer ga vegen…
Ik laat 't elk jaar (ook in de zomermaanden) doen, er komt geen zooi uit. Ik bewaar 't bonnetje goed voor de verzekering. Kost me ook iets van €60 per keer, valt mee voor wat gemoedsrust.

• IJsbeer
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Dat bonnetje bewaar je toch wel buitenshuis, anders heb je er niet zoveel aan :P

• Gramser
  • Registratie: Juli 2020
  • Nu online
Foto maken en uploaden op Tweakers 😄

• RaRo74
  • Nu online
Gramser schreef op maandag 17 november 2025 @ 19:42:
Foto maken en uploaden op Tweakers 😄
Wat een goed idee en bij dezen het bewijs!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YFlSesjF_hClv6cVNhJa5ldkmu0=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/gqkeFHEtD51MnU07gx45WgG0.jpg?f=user_large

• RaRo74
  • Nu online
RaRo74 schreef op woensdag 8 oktober 2025 @ 17:28:
[...]

Ja precies en dat is het plan.
Af en toe een blokje bankirai erop en ook alleen wanneer het buiten echt koud is.

Regulier gebruik ik grove den met beuk eik en er ligt nog iets van een paar kuub waarvan ik vergeten ben wat voor loofboom het is
Het plan is trouwens mislukt want het is geen bankirai maar angelim vermelho.
De kenmerkende houtgeur bracht me even van de kaart en in bedwelmde sfeer dacht ik dus in eerste instantie aan bankirai.

Desalniettemin zijn als proef een paar kleine blokjes angelim verzwolgen op een heet vuurtje. Ook dat gaat dus prima ondanks dat het een snoeiharde hardhout soort is :*)
Volgende keer iets grotere stukjes erop en dan eerst maar eens buiten gaan ruiken. Bij een te sterke geur worden het piketpalen.

• EvaluationCopy
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 15:27
Voor die 7 tientjes ga ik zelf niet lopen viezerikken. Incl certificaat en na 25 minuten staan ze weer buiten.

3DFx Voodoo – Riva TNT2 Ultra – Geforce 3 Ti200 – Radeon 3870 – Radeon 5770 - Radeon 6870 - Radeon 6970 – Radeon 270 (x2) - Geforce 2060 Super – Geforce 4070 Super

• RaRo74
  • Nu online
EvaluationCopy schreef op maandag 24 november 2025 @ 15:26:
Voor die 7 tientjes ga ik zelf niet lopen viezerikken. Incl certificaat en na 25 minuten staan ze weer buiten.
Begrijpelijk en je koopt een stukje gemoedsrust af.
Het zou mij niet om het geld gaan maar meer om het feit dat ze 5 minuten werkelijk bezig zijn om wat stof weg te halen op basis van bangmakerij. Maar goed, zo werken verzekeringsmaatschappijen ook en Nederland is erg goed in het oververzekeren.
Neemt niet weg dat in die 70 euro veel meer zit dan alleen het daadwerkelijk paar minuten vegen want ze zullen ook locaties afgaan waar ze 1 adres hebben en niet meerdere adressen in dezelfde straat/wijk om als voorbeeld te noemen.

• Cafe Del Mar
  • Registratie: Mei 2004
  • Nu online
Hier zijn ze wel wat langer dan 5 min bezig.
Tussen handrem op en handrem af zit makkelijk 45min-1u, met 2 man.
Pagina: 1 ... 31 32 Laatste