Taro schreef op zondag 15 maart 2020 @ 11:35:
[...]
Tenzij de koers nog lager gaat en daar nooit meer boven komt. Klinkt voor veel mensen als een optie die niet bestaat, maar je kunt er maar beter wel rekening mee houden. En als dat niet binnen 5-10 jaar is, zie je jezelf als 80-jarige (er van uitgaande dat een gemiddelde lezer daar nog 15-65 jaar bij vandaan is) nog in een wereld leven waarin we speculeren met Bitcoin of cryptocurrency? Ik niet.
Tegen die tijd zijn er twee scenario's:
1. Cryptocurrencies worden wijdverspreid gebruikt en mensen die vroeg zijn ingestapt hebben allemaal een klein fortuin in hun crypto wallet.
2. Cryptocurrencies hebben gefaald en de waarde is 0 of dicht bij de 0.
Gezien hoe lang cryptocurrencies al bestaan en hoe laag de adoptie op dit moment is, schat ik de kans van scenario 2 hoger in dan scenario 1. Dit kan natuurlijk altijd veranderen door technologische verbeteringen waardoor cryptocurrencies makkelijker te gebruiken worden door de gemiddelde Jan met de pet.
Uiteraard hoop ik op scenario 1, anders zat ik niet in dit topic

Maar ik zou zeker niet meer dan 10% van je bankrekeningsaldo in cryptocurrencies stoppen. Het is gewoon te risicovol op het moment, zelfs nu de prijs zo laag staat.