Crypts schreef op vrijdag 24 januari 2020 @ 20:38:
[...]
Je hebt jezelf al in een hoekje gezet met redelijk antieke gedachten.
Die subsidies zijn er al even en vallen onder ISDE. Zelf doe ik het even anders omdat ik toch alleen ben, onze vrienden in het zuiden serveren lampolie C aan de pomp voor niet al teveel geld en dat doet het prima in wat wij kennen als petroleumkachel. Tegenwoordig zijn de lasergestuurde varianten en goedkoop en goed plus je hebt de warmte waar je deze wil hebben. Nou is het verbranden van petroleum wellicht niet heel ecologisch maar de gasaansluiting is hierdoor niet meer nodig, douchen doe ik op een doorstroomverwarmer en koken op inductie. Houtkachel kan maar dan kun je denk ik beter voor een pelletkachel gaan.
De overheid wil het salderen idd wel op termijn de nek omdraaien dus indirect ga je betalen op het opvangen van zonlicht. Lang leve het milieu en zulks.

Wellicht heb je gelijk, ik ben best wel een boomertje met veel dingen... En dan ben ik nog maar 36...
Pelletkachel is leuk idd maar ik wil een kachel waar je 3 keer warm van wordt. 1 keer van het slepen, 1x van het hakken, 1 keer van het stoken.
Koken doen wij ook op inductie inmiddels. Zonnepanelen is toch ook wel een optie maar ik vind het maar niets dat de overheid ons langzaam gewoon die richting in drukt.
Die krengen zijn alleen aantrekkelijk omdat de energie gewoon stervensduur is gemaakt. Ik begrijp dat het alleen maar erger zal worden maar je wordt gewoon als een schaapje naar het slachthuis geleid. In Duitsland krijg je momenteel subsidie als je overschakelt van bruinkool naar gas, en wij moeten en zullen gasloos.
Eigenlijk heb ik het helemaal niet zo met de overheid. Maargoed dat komt gewoon ook omdat ik waarschijnlijk ook best wel een rare vent ben die wellicht wat vaker zijn aluhoedje aan de kapstok moet hangen.
Ik ga alsnog eerst voor het kacheltje, gratis hout is gratis warmte en je hebt je kamer zomaar op 23/24 graden savonds. Heerlijk.
Plus mocht de pleuris uitbreken als het coronavirus zich niet beperkt houdt tot China en de stroom gaat eraf, dan mogen jullie altijd een avondje komen chillen bij de kachel.
Rij ik met mijn verbrandingsmotor ook nog wel even langs de lokale moonshine brouwer voor wat weckpotjes vloeibare vrolijkheid.
Maar graag zou ik het nu weer on topic willen houden want politiek is niet aan mij besteed, dan moet ik weer paracetamolletjes halen en ik koop er liever wat Bitcoin voor