[Freedom] Ervaringen & Discussie

Pagina: 1 ... 8 ... 79 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zr40
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

Zr40

Moderator General Chat

heeft native IPv6

Wat is dat toch met het slopen van NTUs om de glasvezelkabel te pakken te krijgen? Ik heb zo'n ding, die klik ik op de FTU en er komt netjes een glasvezelkabel uit.

Afbeeldingslocatie: https://www.kpnwebshop.com/mediadepot/30362d1ab623/536/200/6408875660460.jpg

Ook heel eenvoudig (en goedkoop) te vervangen bij eventuele beschadiging.

[ Voor 10% gewijzigd door Zr40 op 08-05-2020 21:47 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• willemb2
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 21:36
Geen track & trace code ontvangen, klein minpuntje, maar ik was thuis toen PostNL vanavond laat met een pretpakket kwam:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lWEr5BC-mIq71ZTWG82g6iXsgds=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/Vy7jA6oUiIdXsw8ZVASBhNEt.jpg?f=user_large

4 minuten later was ik online:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/iUW3kUrDMbARYkqm0O3tqljR1cY=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/LPkUOoQGA1VLDCssol5lAhZh.jpg?f=user_large

Morgen even verder testen, poort 25 en dat soort dingen...

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:28

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Barre73
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 28-05 13:37
Zr40 schreef op vrijdag 8 mei 2020 @ 21:42:
Wat is dat toch met het slopen van NTUs om de glasvezelkabel te pakken te krijgen? Ik heb zo'n ding, die klik ik op de FTU en er komt netjes een glasvezelkabel uit.

[Afbeelding]

Ook heel eenvoudig (en goedkoop) te vervangen bij eventuele beschadiging.
Maar dan zal je ook wel weten dat deze alleen gemaakt is voor de nieuwe FTU TK01. Er is er ook eentje voor de TY01 maar voor de Genesis FTU's is er echt niks. Dan is het inderdaad een kwestie van openmaken, netjes koppelen en proberen je patchkabeltje netjes weg te leiden via de lege kap.

Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vyps
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 24-04 22:56
Barre73 schreef op vrijdag 8 mei 2020 @ 22:37:
[...]

Maar dan zal je ook wel weten dat deze alleen gemaakt is voor de nieuwe FTU TK01. Er is er ook eentje voor de TY01 maar voor de Genesis FTU's is er echt niks. Dan is het inderdaad een kwestie van openmaken, netjes koppelen en proberen je patchkabeltje netjes weg te leiden via de lege kap.
idd, het is zo'n soort apparaat:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dJJOGvtib1pzlvUybgxq5J4CRcY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Zcf9CpfVBPv914d9oEVkF1ad.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 30% gewijzigd door Vyps op 08-05-2020 23:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorikc
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 00:29
Ik heb nu een TY01 volgens mij. Ik heb sinds glasvezel hier gelegd werd (2012), wel al 3 verschillende systemen gehad. Eerst een Packetfront DRG met Coax-aansluiting en een switch erin waar ik maar 1 poort van kon gebruiken. Volgens mij was de bodemplaat alleen geschikt voor dat modem.
Toen ik overstapte naar KPN kwam er volgens mij een TK01 met Genexis modem en bij de overstap naar Vodafone Thuis (inmiddels T-Mobile Thuis) hebben ze een TY01 geplaatst en gaat er een vezeltje naar de SFP module in het Draytek modem. Ik ben benieuwd wat er precies naast de 5490 geleverd zal worden en wat ik precies naar T-Mobile mag terugsturen. Maar het zal wel los lopen denk ik.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tlpeter
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 18:11
MisteRMeesteR schreef op vrijdag 8 mei 2020 @ 20:58:
[...]

Yeap, leuk als je de 2 aders tegelijkertijd op je handpalm kreeg tijdens het fröbelen :+
Wel weer een goed gevoel als uiteindelijk de groene ‘Line OK’ Ledje weer ging branden.

Je bedoelt een NTU? (Cq. Media Converter)
Een grappig detail, dat lampje ging ook branden door een analoge lijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ericafterdark
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 30-05 20:11
Wij zitten nu op glas van KPN en ik denk niet dat ik Freedom er hier doorheen krijg omdat televisie van KPN ook zeer wordt gewaardeerd. Maar ik lees met veel plezier mee. Blijf vooral alles delen hier! Ik ben overigens, uiteraard, founding member.

Hier had uw reclame kunnen staan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vyps
Eiríkr schreef op zaterdag 9 mei 2020 @ 08:46:
Wij zitten nu op glas van KPN en ik denk niet dat ik Freedom er hier doorheen krijg omdat televisie van KPN ook zeer wordt gewaardeerd. Maar ik lees met veel plezier mee. Blijf vooral alles delen hier! Ik ben overigens, uiteraard, founding member.
Over de telefoon werd mij verteld dat TV over ongeveer 2 weken beschikbaar komt. Ze hebben hier een lijstje met zenders gepubliceerd:
https://freedom.nl/nieuws/binnenkort-bbc-via-freedom-tv

Zelf gebruik ik geen tv abbo. NPO, radio en netflix e.d. kun je streamen en bij de rest wordt ik knetter gek van alle reclame maar ik snap het gemak van "de tv aanzetten" :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Probleem is dat het gebruikte Canal Digitaal platform inferieur is aan KPN of Ziggo. Dat is voor mij ook de reden om voorlopig bij XS4ALL / KPN te blijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• overhyped
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 22:59
ik222 schreef op zaterdag 9 mei 2020 @ 12:26:
Probleem is dat het gebruikte Canal Digitaal platform inferieur is aan KPN of Ziggo. Dat is voor mij ook de reden om voorlopig bij XS4ALL / KPN te blijven.
Wat is dan zoal het probleem? (serieuze vraag) Ik gebruik zelf al tijden de IPTV app van Canaal digitaal op android TV en 't werkt prima. Geen extra kastjes, De zenders die ik nodig heb, kwaliteit prima.

Vindt het hele idee van verplicht een extra doosje terwijl ik genoeg doosjes heb die media kunnen afspelen juist inferieur :)

Ontkoppeling van intra, netwerk en diensten for the win ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• joop99
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 01-06 09:50
ik222 schreef op zaterdag 9 mei 2020 @ 12:26:
Ik had het bij Tweak, ik heb het opgezegd 1-3 van dit jaar omdat we te weinig keken (nu NLziet). Ik geef toe dat het geen KPN niveau is maar het is het laatste jaar echt wel vooruit gegaan, de boxen zijn niet snel maar het deed wat het moest doen en de laatste maanden zelfs geen issues met opnames en replay tv gezien. HD glas streams op de verwachtte plekken bij Canal Digitaal is wel een genot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vyps
Mooi weer dit, mail van Telfort een maand geleden:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/w3uUoc5LzGuLiO_NLM-P42gDSlk=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/VrB2SDE5vx6piaxVRYAj0BzW.png?f=user_large

Mail van gisteren:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/u32F9QCLniIRzOKdRHVEN9cJLxg=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/P7sbB7AJy2Dlo80mMNPJukP3.png?f=user_large

En zo gaat het ieder jaar :7 . Nou maakt de prijs me niet zo heel erg veel uit, maar stuur die eerste mail dan niet |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zr40
  • Niet online

Zr40

Moderator General Chat

heeft native IPv6

Stond er geen inflatiecorrectie in de voorwaarden van Telfort destijds?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vyps
Zr40 schreef op zaterdag 9 mei 2020 @ 12:46:
Stond er geen inflatiecorrectie in de voorwaarden van Telfort destijds?
Uiteraard staat dat er in, maar als je wil dat je klanten blijven terwijl je een migratie naar een ander merk doet komt het wel een beetje gek over. Ik ga volgende week iig over naar Freedom dus ga die verhoging niet meer meemaken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• overhyped
Even stomme vraag: werden jullie gebeld door een anoniem nummer? Had een gemiste anonieme oproep, maar kon niet opnemen... wil overstappen :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vyps
overhyped schreef op zaterdag 9 mei 2020 @ 13:01:
Even stomme vraag: werden jullie gebeld door een anoniem nummer? Had een gemiste anonieme oproep, maar kon niet opnemen... wil overstappen :)
Bij mij was het een 088-nummer, niet anoniem dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• overhyped
Vyps schreef op zaterdag 9 mei 2020 @ 13:04:
[...]

Bij mij was het een 088-nummer, niet anoniem dus.
Ok, terug naar de geduld modus ;) ik heb de mail gehad, heb het formulier ingevuld, dus moet goed komen :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RollieBollie
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21:06
overhyped schreef op zaterdag 9 mei 2020 @ 13:05:
[...]

Ok, terug naar de geduld modus ;) ik heb de mail gehad, heb het formulier ingevuld, dus moet goed komen :)
Je doet je nickname eer aan. ;)

En ik doe lekker mee en wacht ook (on)geduldig het telefoontje af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• overhyped
RollieBollie schreef op zaterdag 9 mei 2020 @ 13:13:
[...]

Je doet je nickname eer aan. ;)

En ik doe lekker mee en wacht ook (on)geduldig het telefoontje af.
Hmmm.... getting to close ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gjtm
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 22:15
Vyps schreef op zaterdag 9 mei 2020 @ 12:40:
Mooi weer dit, mail van Telfort een maand geleden:

[Afbeelding]

Mail van gisteren:
[Afbeelding]

En zo gaat het ieder jaar :7 . Nou maakt de prijs me niet zo heel erg veel uit, maar stuur die eerste mail dan niet |:(
Je prijs veranderd terwijl je nog bij Telfort zit. Wanneer de migratie plaatsvindt is nog niet duidelijk, maar wanneer het wel gebeurd nemen ze prijs over die op dat moment geldt. Die mail is dus gewoon correct.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vyps
gjtm schreef op zaterdag 9 mei 2020 @ 13:26:
[...]

Je prijs veranderd terwijl je nog bij Telfort zit. Wanneer de migratie plaatsvindt is nog niet duidelijk, maar wanneer het wel gebeurd nemen ze prijs over die op dat moment geldt. Die mail is dus gewoon correct.
Hij is volgens de regels die ze opgesteld hebben inderdaad correct. Er zijn ook providers die niet ieder jaar een inflatiecorrectie doen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoGoHaRrY
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

GoGoHaRrY

ik Hier ?

slijkie schreef op vrijdag 8 mei 2020 @ 19:28:
Heb zojuist mijn ipv4 & ipv6 adres mogen ontvangen. Ipv6 een /48, genoeg dus!

Ook de settings voor mijn netwerk VLAN en security data.
Als ik de Freedom tijdlijn van jou vergelijk met die van mij lijkt die heel erg op elkaar.
  • Donderdag - Telefoontje gemist
  • Vrijdag - Eind van de ochtend wel het gesprek gehad, en meteen betaalmachtiging gedaan
  • Geen "modem", maar eigen router
  • Betalien per jaar
Maar ik heb nog geen mailttje met de bevestiging van de datum dat ik de verbinding via Freedom heb, mogelijk gaat dat proces bij je oude provider (Tmobile als ik goed teruglees) net even wat soepeler dan bij XS4ALL (Mijn huidige verbinding).

En natuurlijk ben ik ongeduldig enzo ...... en ben benieuwd of er verassingen in de VLAN/Netwerk instellingen of is het precies wat je op KPN/Reggefiber zou verwachtten?

Murphy was an optimist

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slijkie
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 01-06 13:04
GoGoHaRrY schreef op zondag 10 mei 2020 @ 10:35:
[...]

Als ik de Freedom tijdlijn van jou vergelijk met die van mij lijkt die heel erg op elkaar.
  • Donderdag - Telefoontje gemist
  • Vrijdag - Eind van de ochtend wel het gesprek gehad, en meteen betaalmachtiging gedaan
  • Geen "modem", maar eigen router
  • Betalien per jaar
Maar ik heb nog geen mailttje met de bevestiging van de datum dat ik de verbinding via Freedom heb, mogelijk gaat dat proces bij je oude provider (Tmobile als ik goed teruglees) net even wat soepeler dan bij XS4ALL (Mijn huidige verbinding).

En natuurlijk ben ik ongeduldig enzo ...... en ben benieuwd of er verassingen in de VLAN/Netwerk instellingen of is het precies wat je op KPN/Reggefiber zou verwachtten?
Zou kunnen ja. De VLAN settings zijn in iedergeval anders dan T-Mobile Thuis.

Waar je bij T-Thuis vlan 300 hebt voor internet en vlan 640 voor tv. Is het bij Freedom PPPoE mode met PAP authenticatie. Uiteraard nu (nog) geen TV. Maar we zullen het zien. Zodra de boel hier uitvalt ga ik kijken of ik de boel weer werken kan krijgen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xebeche4you
  • Niet online
Nog geen modem ontvangen van Freedom, maar al wel de retourdoos voor het modem m.b.t. XS4all.
Dus de boodschap m.b.t. overname van de lijn, is inmiddels wel ontvangen door XS4all. Enkel dus in afwachting van het nieuwe modem van Freedom + E-mail van Freedom met de benodigde gegevens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ocf81
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

ocf81

Gewoon abnormaal ;-)

Topicstarter
Een vraagje: Zou jij een abonnement afsluiten als je weet dat je binnen een jaar gaat verhuizen, of zou je dan de afweging maken om later lid te worden zodat de kosten voor Freedom niet te hoog zouden worden?

© ocf81 1981-infinity
Live the dream! | Politiek Incorrecte Klootzak uitgerust met The Drive to Survive
Bestrijd de plaag die woke heet! | <X> as a Service --> making you a poor & dependent slave

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freee!!
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 19:35

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

ocf81 schreef op zondag 10 mei 2020 @ 21:39:
Een vraagje: Zou jij een abonnement afsluiten als je weet dat je binnen een jaar gaat verhuizen, of zou je dan de afweging maken om later lid te worden zodat de kosten voor Freedom niet te hoog zouden worden?
Ik denk, dat je iets preciezer moet zijn over de termijn. Binnen zes maanden lijkt me niet, maar tien of elf maanden wel.

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie1
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 00:09
Heeft Freedom TV van Canaldigitaal ook een Android app welke geoptimaliseerd is voor Android mediaspelers? Of kan ik op een of andere manier daar een playlist downloaden om in een andere app te gebruiken? Ik heb momenteel een andere IPTV provider met een app op de mediaspeler. Ik kan alles regelen met de pijltjestoetsen op de afstandsbediening, van live tv tot VOD. Dit werkt perfect. Ik hoef geen muis aan te sluiten, heb geen vastlopers zoals met de KPN iTV app of Ziggo Go en hoef geen Tizen tv te kopen.

Spiegeltje, spiegeltje aan de wand, wie heeft de mooiste telefoon van het land?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
overhyped schreef op zaterdag 9 mei 2020 @ 12:36:
[...]

Wat is dan zoal het probleem? (serieuze vraag) Ik gebruik zelf al tijden de IPTV app van Canaal digitaal op android TV en 't werkt prima. Geen extra kastjes, De zenders die ik nodig heb, kwaliteit prima.

Vindt het hele idee van verplicht een extra doosje terwijl ik genoeg doosjes heb die media kunnen afspelen juist inferieur :)

Ontkoppeling van intra, netwerk en diensten for the win ;)
TV kijken via een app biedt voor mij niet de kwaliteit die ik zoek. Beeldkwaliteit via die streams is simpelweg flink minder, vooral bij live sport wat ik voornamelijk veel kijk (oke nu even niet ;) ) is dat niet om aan te zien.

En wat betreft het Canal Digitaal televisie platform met settopboxen is dat het wat mij betreft ook net niet. Het is over de hele linie stukken minder betrouwbaar dan KPN ITV (meer last van blokjes, haperingen en dat soort dingen) en bijvoorbeeld spoelen in opnames is niet mogelijk of werkt slecht (spoelen zonder beeld als je überhaupt door mag spoelen).

Maar goed ieder zijn ding, ik weet zelf ook dat ik echt heel kritisch ben betreffende de kwaliteit van televisie. KPN is ook niet perfect (gedoe met opname sync tussen settopboxen, HD glas op aparte kanalen) maar overall wel echt veel en veel beter dan Canal Digitaal, dat platform is wat mij betreft gewoon nog niet volwassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slijkie
Ja, ik wel. (Voor mij) draait niet alles om geld, ook om de kwaliteit.
timmie1 schreef op zondag 10 mei 2020 @ 22:00:
Heeft Freedom TV van Canaldigitaal ook een Android app welke geoptimaliseerd is voor Android mediaspelers? Of kan ik op een of andere manier daar een playlist downloaden om in een andere app te gebruiken? Ik heb momenteel een andere IPTV provider met een app op de mediaspeler. Ik kan alles regelen met de pijltjestoetsen op de afstandsbediening, van live tv tot VOD. Dit werkt perfect. Ik hoef geen muis aan te sluiten, heb geen vastlopers zoals met de KPN iTV app of Ziggo Go en hoef geen Tizen tv te kopen.
Nee, Freedom heeft nog geen apps. Misschien gaan ze de app van Canaldigitaal gebruiken. Heb dat wel eens een maand gebruikt als proef als smartTV app op een LG tv. Werkte best goed. Geen STB nodig dus dat was top.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vyps
xebeche4you schreef op zondag 10 mei 2020 @ 19:53:
Nog geen modem ontvangen van Freedom, maar al wel de retourdoos voor het modem m.b.t. XS4all.
Dus de boodschap m.b.t. overname van de lijn, is inmiddels wel ontvangen door XS4all. Enkel dus in afwachting van het nieuwe modem van Freedom + E-mail van Freedom met de benodigde gegevens.
Dat doen ze bij xs4all dan wel weer netjes. Bij Telfort geven ze als 'tip' aan:

"gebruik de doos van het installatiepakket om de apparatuur terug te sturen. Natuurlijk kunt u ook een andere doos gebruiken."

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vyps
Dit werd er over verhuizen in de algemene voorwaarden gezegd die ik toegestuurd heb gekregen, mogelijk helpt dat bij je beslissing:

Artikel 14. Verhuizing van de Abonnee

14.1 Ga je verhuizen en wijzigt daarmee het adres waar de Dienst wordt
geleverd? Dan verzoeken we je om ten minste één (1) maand voorafgaand aan
de verhuizing je nieuwe adres aan ons door te geven.

14.2 Als het kan verhuizen we de Aansluiting met je mee. Dit kan niet als we op
je nieuwe adres de Dienst(en) niet kunnen leveren. Bijvoorbeeld omdat je buiten
Nederland gaat wonen of omdat op een adres komt te wonen waar wij geen
Diensten leveren of zich andere technische belemmeringen voordoen om je
aansluiting mee te kunnen verhuizen.

14.3 De Voorzieningen die je in huur of bruikleen hebt, moet je zelf demonteren
en meenemen naar je nieuwe adres. Je mag geen wijzigingen aanbrengen in
het netwerkaansluitpunt of dit (laten) verplaatsen, tenzij we je daarvoor
toestemming geven. Als je Aansluiting niet mee kan verhuizen, vragen we je
binnen één (1) maand de Voorzieningen in huur of bruikleen aan ons terug
sturen.

14.4 We stellen in overleg met jou vast wanneer je Aansluiting verhuist. Als op
het afgesproken moment je Aansluiting op je nieuwe adres nog niet werkend is
opgeleverd, zijn we je daarvoor geen schadevergoeding verschuldigd. Dan
stellen we in overleg een nieuw tijdstip vast voor verhuizing van je Aansluiting.

14.5 Het Abonnement loopt voor, tijdens en na de verhuizing door, tenzij dit niet
mogelijk is (bijvoorbeeld omdat de Dienst(en) op je nieuwe postcode niet
geleverd kan worden). Dat betekent dat de kosten (zoals jouw
abonnementskosten) ook doorlopen, maar dat je geen nieuw jaarcontract hoeft
af te sluiten. Aan de verhuizing zijn voor jou alleen kosten verbonden als een
monteur moet worden ingezet of als je kiest voor een monteur.

14.6 Verhuis je naar een adres met een ander type aansluiting (DSL of
glasvezel) dan je op je oude adres had, dan wordt het Abonnement op dat punt
aangepast. Vanaf de Aansluitdatum op je nieuwe adres gaan ook de
bijbehorende abonnementskosten voor je gelden. De looptijd van het
Abonnement blijft door deze aanpassing ongewijzigd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Emperor_
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 01-06 08:12
Ik heb wel het telefoontje gehad over de beta maar ik mocht niet mee doen omdat ik binnen 2 maanden zou verhuizen en er geen verhuisproces was ingeregeld bij Freedom. Jammer, maar te begrijpen. Wellicht dat ik mij weer inschrijf bij de volgende ronde later dit jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voorstad
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 31-05 15:01

oftwel:

https:// freedom.nl/nieuws/binnenkort-geen-discovery-via-freedom-tv ;)

Gaan zo langzaam toe naar allemaal losse abonnementjes (npostart+, netflix, nlzier en/of d-play).

[ Voor 9% gewijzigd door voorstad op 12-05-2020 14:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slijkie
https://freedom.nl/nieuws/geplande-werkzaamheden

Zo te zien vanacht werkzaamheden aan hun DNS servers.
Vannacht tussen 00:15 en 01:30 uur staan er onderhoudswerkzaamheden gepland. Freedom update dan o.a. haar DNS-servers. We verwachten geen downtime. Mocht dat toch gebeuren, dan hoef je geen mail te sturen naar de helpdesk. Freedom Beheer is vannacht wakker en onze Helpdesk niet.
Heb zelf hun lijn nog niet, maar heb zelf alles op 1.1.1.1 staan. Benieuwd of je dan ook last hebt.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• pimjoosten
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 31-05 11:11
Freedom pakt door: a.s vrijdag 15 mei starten ze de 2e beta test voor 256 Founding members en nu is televisie ook mogelijk.
voorstad schreef op dinsdag 12 mei 2020 @ 14:44:
oftwel:
https:// freedom.nl/nieuws/binnenkort-geen-discovery-via-freedom-tv ;) ...
Ja, ik vond die melding een te laag Freedom gehalte hebben: vooral benadrukken wat er nieuw is, maar niet als eerste vermelden waarom dat is. Een betere titel was geweest: "Eurosport en Discovery worden vervangen door BBC zenders". Dat was neutraler geweest en zou m.i. beter bij Freedom hebben gepast. De titel moet de hele lading dekken en niet alleen de verbetering.

[ Voor 60% gewijzigd door pimjoosten op 13-05-2020 11:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 563525

Het lijkt mij logischer om SchlagerTV te vervangen en te kiezen voor Eurosport.

[ Voor 17% gewijzigd door Anoniem: 563525 op 13-05-2020 12:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrmrmr
  • Registratie: April 2007
  • Niet online
Anoniem: 563525 schreef op woensdag 13 mei 2020 @ 12:10:
Het lijkt mij logischer om SchlagerTV te vervangen en te kiezen voor Eurosport.
"De zenderwijziging wordt veroorzaakt door vastgelopen prijsonderhandelingen tussen Discovery Network Benelux en de M7 Group, waar Canal Digitaal onderdeel van uitmaakt. Freedom heeft geen invloed op"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Met xs4all op €69,50, en Freedom op €72 met de €2 eigen modem korting (die ik al heb) is het prijsverschil nog maar een peuleschilletje. En ook nog eens Ziggo die de prijsen ophoogt, ik denk dat ik mezelf maar aan ga melden voor die 2e batch vrijdag :)

Het enige waar ik een beetje mee zit is of ik eigenlijk wel moet gaan experimenteren nu mijn vrouw en ik elke dag thuiswerken... Misschien maar even een 4g dongel regelen als backup :)

[ Voor 26% gewijzigd door .oisyn op 13-05-2020 13:38 ]

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zr40
  • Niet online

Zr40

Moderator General Chat

heeft native IPv6

Ik ga er inmiddels wel van uit dat ik een paar weken offline zal zijn. Maar dat is niets wat je met enige creativiteit en een iPhone/Android hotspot niet tijdelijk kan oplossen :P (Heb dit al eens eerder gedaan toen de overstap van Tweak naar XS4ALL mis ging.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slijkie
Zr40 schreef op woensdag 13 mei 2020 @ 13:39:
Ik ga er inmiddels wel van uit dat ik een paar weken offline zal zijn. Maar dat is niets wat je met enige creativiteit en een iPhone/Android hotspot niet tijdelijk kan oplossen :P (Heb dit al eens eerder gedaan toen de overstap van Tweak naar XS4ALL mis ging.)
Paar weken offline? Hoe kom je daarbij? Ik ben bij alle overstappen tot nu toe maar enkele uren offline geweest :?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mumsel
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 22:42
.oisyn schreef op woensdag 13 mei 2020 @ 13:36:
En ook nog eens Ziggo die de prijsen ophoogt, ik denk dat ik mezelf maar aan ga melden voor die 2e batch vrijdag :)
Ik heb hetzelfde, nu Ziggo de prijzen ophoogt ga ik me ook proberen aan te melden voor de tweede batch a.s. vrijdag :). Een lagere prijs maar ook een lagere snelheid omdat helaas hier in Den Haag alleen VDSL beschikbaar is, toch heb ik dat er voor over omdat ik de gedachte die Freedom uitdraagt van harte ondersteun! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zr40
  • Niet online

Zr40

Moderator General Chat

heeft native IPv6

slijkie schreef op woensdag 13 mei 2020 @ 16:00:
[...]

Paar weken offline? Hoe kom je daarbij? Ik ben bij alle overstappen tot nu toe maar enkele uren offline geweest :?
Vertel dat tegen Tweak. Zie ook mijn post van destijds:
Zr40 schreef op donderdag 31 augustus 2017 @ 10:16:
Oude provider heeft vannacht de verbinding opgeheven. De lijnaanvraag door XS4ALL is afgewezen omdat de opheffing nog niet afgerond was... 8)7 Dus nu zit ik even zonder internetverbinding. Dan maar even 4G tethering configureren op mijn router :P

Volgens XS4ALL zou de lijn nu 'zo snel mogelijk' opgeleverd worden. Enig idee hoe lang dat in de praktijk duurt?
Uiteindelijk werd de lijn weer actief op 5 september. Dus wel echt 6 dagen offline geweest.

Maar je hebt gelijk, dat was niet een paar weken :+

[ Voor 8% gewijzigd door Zr40 op 13-05-2020 16:25 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• slijkie
Zojuist nette (auto) welkoms mail met aansluitdatum en mijn ip adressen.

Aantal ipv4 adressen: 1 (/32)
Aantal ipv6 adressen: 65,536 (/48)

Benieuwd...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zr40
  • Niet online

Zr40

Moderator General Chat

heeft native IPv6

slijkie schreef op woensdag 13 mei 2020 @ 17:27:
Aantal ipv6 adressen: 65,536 (/48)
Nouja, dat zijn 65,536 /64. Klein verschil met 65,536 adressen ;)

Een /48 is uitstekend :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slijkie
Zr40 schreef op woensdag 13 mei 2020 @ 17:31:
[...]

Nouja, dat zijn 65,536 /64. Klein verschil met 65,536 adressen ;)

Een /48 is uitstekend :)
Je hebt gelijk :9

Afbeeldingslocatie: https://www.ripe.net/about-us/press-centre/IPv6Chart_2015.png

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jorikc
Ik heb net ook m'n "Hartelijk welkom bij Freedom Internet!" emailtje ontvangen met IPv4 en IPv6 info erin :)

Als ik die tabel hierboven goed begrijp (en vergelijk met de info die ik net gekregen heb) hebben we een /48 prefix, en dus 64K "/64s" IPv6 adressen netwerken?

Dan klopt deze rekensom, toch? IPv6 heeft 128bit, dus 128-48-64 voor de prefix en "postfix" geeft nog 16bit, dus 2^16 = 64Ki adressen voor je eigen netwerk.

Overigens, toen ik wat info voor m'n nieuwe IP aan het opzoeken was, kwam ik een lijstje tegen met hostnames voor hetzelfde IPv4 adres als van freedom.nl. Deze vond ik wel grappig :)
http://xs5all.nl

[ Voor 4% gewijzigd door jorikc op 13-05-2020 20:18 . Reden: Eea doorgestreept/verbeterd n.a.v. uitleg van Zr40, zie onder... ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• odo966
  • Laatst online: 13-05 22:29
En hoe ziet je reverse DNS eruit? Kun je die al zelf kiezen bij Freedom, of heeft die een standaardvorm?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Zr40
  • Niet online

Zr40

Moderator General Chat

heeft native IPv6

@jorikc Een IPv6 /64 kan je het beste omschrijven als "een netwerk", waarbinnen je praktisch gezien geen beperking hebt op het aantal adressen dat je kan toewijzen. Een /64 heeft een 64 bit prefix, dus blijven er 128-64=64 bit over. Je hebt binnen een /64 dus 2^64 adressen.

Wat "een netwerk" voor jou precies betekent kan je zelf invullen - denk aan VLANs, een gastennetwerk, een verzameling containers op je raspberry pi cluster, een wireguard VPN, een geisoleerd netwerk voor ieder van je IoT apparaten, noem maar op :)

Met een /48 heb je 65536 /64s, dus 65536 netwerken. De hele /48 wordt gerouteerd naar jouw router. Op zijn beurt wijst je router standaard een /64 toe aan je LAN. De resterende 65535 /64s zijn beschikbaar voor jouw creativiteit ;)

[ Voor 8% gewijzigd door Zr40 op 13-05-2020 18:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorikc
odo966 schreef op woensdag 13 mei 2020 @ 18:28:
En hoe ziet je reverse DNS eruit? Kun je die al zelf kiezen bij Freedom, of heeft die een standaardvorm?
Als ik nu een reverse DNS lookup doe op m'n IPv4, wordt er niets gevonden. mxtoolbox zegt "DNS record not found"

Maar ik heb ook nog geen toegang tot een online portal als abonnee. Volgens de Algemene Voorwaarden zou dat op:
https://mijn.freedom.nl
moeten zijn, maar dat werkt nog niet. Ook heb ik het idee, dat dat vooral voor administratieve zaken gebruikt gaat worden, zoals opzeggingen, facturen downloaden en je gegevens wijzigen.
Zr40 schreef op woensdag 13 mei 2020 @ 18:29:
@jorikc Een IPv6 /64 kan je het beste omschrijven als "een netwerk", waarbinnen je praktisch gezien geen beperking hebt op het aantal adressen dat je kan toewijzen. Een /64 heeft een 64 bit prefix, dus blijven er 128-64=64 bit over. Je hebt binnen een /64 dus 2^64 adressen.

Wat "een netwerk" voor jou precies betekent kan je zelf invullen - denk aan VLANs, een gastennetwerk, een verzameling containers op je raspberry pi cluster, een wireguard VPN, een geisoleerd netwerk voor ieder van je IoT apparaten, noem maar op :)

Met een /48 heb je 65536 /64s, dus 65536 netwerken. De hele /48 wordt gerouteerd naar jouw router. Op zijn beurt wijst je router standaard een /64 toe aan je LAN. De resterende 65535 /64s zijn beschikbaar voor jouw creativiteit ;)
Thanks! Nadat ik het stuurde, dacht ik ook al dat er iets niet klopte. Ik ga me nog wat inlezen in IPv6, IPv4 heb ik nog uitleg over gekregen bij TU Elektrotechniek begin jaren 2000 en die kennis is nog wel eens van pas gekomen bij het troubleshooten. Ik had een keer een router, die het subnetmask van de response van de DHCP server van de ISP niet goed snapte en er maar /24 van maakte... |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ocf81
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

ocf81

Gewoon abnormaal ;-)

Topicstarter
het is zo jammer dat veel spellen nog geen IPv6 stack aankunnen als het om zelf gehoste servers gaat. Zo zijn bijvoorbeeld alle spellen die de Steam integratie gebruiken voor het hosten van games vooralsnog verstoten van IPv6 support.

© ocf81 1981-infinity
Live the dream! | Politiek Incorrecte Klootzak uitgerust met The Drive to Survive
Bestrijd de plaag die woke heet! | <X> as a Service --> making you a poor & dependent slave

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• digiben
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 24-05 15:45
Ik Kom van xs4all, en dus kijken hoe het loopt de overzetting.
Morgen één van de gelukkige 128 bèta, naar Freedom.
Modem en alles al klaar staan,
Eindelijk bij freedom 👍

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basje
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 31-05 18:49
Wij zijn pas verhuisd naar een nieuwbouwhuis en daar hebben we zo'n KPN-glasvezelaansluitpunt. Hoe moeilijk is het om daarop zelf Freedom Internet aan te sluiten? Ik neem aan dat er nog een kastje komt tussen de FritzBox en dat KPN-kastje, toch?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/w1r_5WAHr9glBz91bZgGzSVffm0=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/gd4VpebAkLu1OMZGbn8hICcn.jpg?f=user_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jorikc
Ik weet niet precies wat je van Freedom ontvangt, maar in principe zou een patch cover voor je TY01 NT rechtstreeks op een Fritz!Box 5490 aangesloten moeten kunnen worden. (Ik neem aan dat je ervoor gekozen hebt om het modem van Freedom te gebruiken?)
Zo’n patch cover zou je evt. ook hier kunnen bestellen:
https://www.kpnwebshop.co...patchcover-kit-ftu-ty01/2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basje
Misschien wil ik me morgen aanmelden, dus ik heb nog niets gekozen, maar ik zou inderdaad het modem van Freedom willen gebruiken. Ik vind mezelf redelijk handig, maar ik heb geen idee wat ik kan verwachten bij het aansluiten van alles. Heb ik speciaal gereedschap nodig? Ik heb dingen als een krimptang en een LSA-tang. Het modem configureren is sowiewso geen probleem, en ik heb Ziggo-internet als back-up.

Edit: Nu ik erover nadenk, wat zou een goed modem zijn om zelf te kopen ipv iets van Freedom af te nemen? Het hoeft geen router te zijn of wifi te hebben want ik heb al een Unifi-netwerk liggen, dus het modem kan het signaal wat mij betreft gelijk doorgeven aan de USG op de WAN-poort.

[ Voor 29% gewijzigd door Basje op 14-05-2020 08:24 . Reden: Vraag toegevoegd ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Axelfoley007
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 23:14
Als je een unifi switch hebt met een glas/sfp poort kan je deze gebruiken als uplink naar je NT en USG
Mocht je die switch niet hebben kan je een glas naar utp converter kopen en daarachter je USG hangen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mumsel
Ik heb ook een USG in m'n network. Ik zit er aan te denken om een Draytek Vigor 165 te kopen en als transparante bridge te configureren, omdat ik helaas alleen vdsl kan afnemen.

[ Voor 13% gewijzigd door Mumsel op 14-05-2020 08:45 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Barre73
Basje schreef op donderdag 14 mei 2020 @ 07:48:
Misschien wil ik me morgen aanmelden, dus ik heb nog niets gekozen, maar ik zou inderdaad het modem van Freedom willen gebruiken. Ik vind mezelf redelijk handig, maar ik heb geen idee wat ik kan verwachten bij het aansluiten van alles. Heb ik speciaal gereedschap nodig? Ik heb dingen als een krimptang en een LSA-tang. Het modem configureren is sowiewso geen probleem, en ik heb Ziggo-internet als back-up.

Edit: Nu ik erover nadenk, wat zou een goed modem zijn om zelf te kopen ipv iets van Freedom af te nemen? Het hoeft geen router te zijn of wifi te hebben want ik heb al een Unifi-netwerk liggen, dus het modem kan het signaal wat mij betreft gelijk doorgeven aan de USG op de WAN-poort.
Twee opties bij glasvezel:
1) de patchcover die hierboven genoemd werd zodat je direct op de router kan aansluiten als deze een SFP module heeft (heb je nog wel een glaspatchkabel nodig)
2) De mediaconverter die op deze FTU geschoven kan worden en vanaf daar met een standaard UTP kabel je router in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• odo966
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/g0mPanQm.jpg

Ik heb bij XS4ALL nog dit type NT, waarbij er dus gewoon een Ethernet-kabel naar de FritzBox gaat. Vind ik eigenlijk wel fijn, want dan kan ik de FritzBox meer centraal in huis plaatsen ipv in de meterkast. Kan ik deze setup dus gewoon houden, als ik naar Freedom zou gaan? De NT hoort niet bij wat ik in principe aan XS4ALL terug in moet leveren?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mad-dog
  • Laatst online: 23:37
odo966 schreef op donderdag 14 mei 2020 @ 09:02:
[Afbeelding]

Ik heb bij XS4ALL nog dit type NT, waarbij er dus gewoon een Ethernet-kabel naar de FritzBox gaat. Vind ik eigenlijk wel fijn, want dan kan ik de FritzBox meer centraal in huis plaatsen ipv in de meterkast. Kan ik deze setup dus gewoon houden, als ik naar Freedom zou gaan? De NT hoort niet bij wat ik in principe aan XS4ALL terug in moet leveren?
In principe moet de NT terug, aangezien alleen de FTU wordt geleverd door KPNNetwerkNL, echter wordt deze in de praktijk nooit teruggestuurd.

Buiten dat kun je altijd zelf een eigen Mediaconverter aanschaffen

[ Voor 5% gewijzigd door mad-dog op 14-05-2020 09:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorikc
@odo966 dat is mij ook nog steeds niet helemaal duidelijk. Wat krijgen we precies van Freedom? Ik verwacht mijn aansluitpakket vrij snel te ontvangen en houd jullie dan op de hoogte. En wat moeten we terugsturen naar de vorige ISP?

@mad-dog goed om te weten.

In mijn geval heb ik een patch cover voor TK01 naar SFP module in een Draytek Vigor router met SFP WAN poort. Ik kan me bijna niet voorstellen dat ik die TK01 cover moet terugsturen naar T-Mobile. (Volgens mij mag alleen een monteur die officieel plaatsen of verwijderen?)

Maar ik weet ook niet of die SFP module bij het modem hoort (die wel terug moet verwacht ik) of bij de patch cover.

Ik was ook aan het twijfelen of ik de 5490 zou moeten gebruiken en dan nog een extra access point centraler (wellicht zo'n Mesh geval van Fritz die ik dan bedraad aansluit) of dat ik maar gewoon en simpele media converter moet aansluiten en een normale router centraler plaats die dan via ethernet z'n WAN krijgt.

Mijn huidige access point (dat eigenlijke een router is) is een Linksys EA7500 en die geeft prima wifi, met 802.11ac MU-MIMO. Ik denk niet dat de Fritz het beter zal doen, zeker niet vanuit de meterkast. Door nog even door te gaan met de EA7500, kan ik later dan wel een keer upgraden naar een Wifi 6 router/access point.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad-dog
jorikc schreef op donderdag 14 mei 2020 @ 09:17:
@odo966 dat is mij ook nog steeds niet helemaal duidelijk. Wat krijgen we precies van Freedom? Ik verwacht mijn aansluitpakket vrij snel te ontvangen en houd jullie dan op de hoogte. En wat moeten we terugsturen naar de vorige ISP?

In mijn geval heb ik een patch cover voor TK01 naar SFP module in een Draytek Vigor router met SFP WAN poort. Ik kan me bijna niet voorstellen dat ik die TK01 cover moet terugsturen naar T-Mobile. (Volgens mij mag alleen een monteur die officieel plaatsen of verwijderen?)

Maar ik weet ook niet of die SFP module bij het modem hoort (die wel terug moet verwacht ik) of bij de patch cover.

Ik was ook aan het twijfelen of ik de 5490 zou moeten gebruiken en dan nog een extra access point centraler (wellicht zo'n Mesh geval van Fritz die ik dan bedraad aansluit) of dat ik maar gewoon en simpele media converter moet aansluiten en een normale router centraler plaats die dan via ethernet z'n WAN krijgt.

Mijn huidige access point (dat eigenlijke een router is) is een Linksys EA7500 en die geeft prima wifi, met 802.11ac MU-MIMO. Ik denk niet dat de Fritz het beter zal doen, zeker niet vanuit de meterkast. Door nog even door te gaan met de EA7500, kan ik later dan wel een keer upgraden naar een Wifi 6 router/access point.
Eerlijk gezegd denk ik dat Freedom alleen de 7590 en 7583(ivm Pairbonding) en niet nog een 5490 voor directe glas-verbindingen. Ze hoeven dan alleen de NTU te leveren voor de TK01 en TY01, welke dan op de 7590 is aan te sluiten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorikc
Ik zit bij de eerste batch, maar ik kan pas op de 28e aangesloten worden.

Aan de telefoon werd mij vorige week bevestigd dat ik een 5490 zou krijgen ivm glas. Maar ik heb nu dus nog even nagevraagd of dat nog geannuleerd kan worden, en ik m'n eigen apparatuur kan gebruiken. Dat is nog niet bevestigd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad-dog
jorikc schreef op donderdag 14 mei 2020 @ 09:30:
Ik zit bij de eerste batch, maar ik kan pas op de 28e aangesloten worden.

Aan de telefoon werd mij vorige week bevestigd dat ik een 5490 zou krijgen ivm glas. Maar ik heb nu dus nog even nagevraagd of dat nog geannuleerd kan worden, en ik m'n eigen apparatuur kan gebruiken. Dat is nog niet bevestigd.
Slechte zaak. 5490 is een prima router, echter is de 7590 op gebied van WiFi wel beter en werkt de band-steering er echt beter op.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Barre73
mad-dog schreef op donderdag 14 mei 2020 @ 09:08:
[...]

In principe moet de NT terug, aangezien alleen de FTU wordt geleverd door KPNNetwerkNL, echter wordt deze in de praktijk nooit teruggestuurd.

Buiten dat kun je altijd zelf een eigen Mediaconverter aanschaffen
De NT hoeft niet terug. Ik ken geen enkele provider die de NT terug vraagt als je je abonnement opzegt. Alleen de router, decoders etc..moeten terug.

NT terug sturen zou ook vervelend worden want er wordt een monteur verplicht om die NT te plaatsen maar als die weer verwijderd moet worden zou de klant het wel zelf moeten doen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Ik kreeg €35 borg terug na het terugsturen van mijn NT bij Fieber (een crappy zakelijke provider). Als ik dat gedaan zou hebben dan :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jacques1971
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 28-05 09:21
Ik hoop de Freedom ook een Newszilla achtig ding gaat faciliteren.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• xebeche4you
  • Niet online
Mijn Freedom Internet modem voor DSL is ontvangen en aangesloten.
Oude Fritzbox modem retour XS4all. Tevens opzegbrief ontvangen van XS4all,

Ik zou zeggen, ik ben klaar voor de overstap op de 15e !

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• slijkie
Basje schreef op donderdag 14 mei 2020 @ 07:48:

Ik gebruik ook ubiquity apperatuur, valt mee. Ik zal hier een verslag posten over een paar dagen met hoe je dat instelt. Dus dat zou ik doen als ik jou was ;)
jorikc schreef op donderdag 14 mei 2020 @ 09:17:

Ik heb gewoon mijn modem, stroomkabel, tv kastje en afstandsbediening in een doos gepropt en terug gestuurd naar hun antwoordnummer. :+

T-Mobile Thuis
Antwoordnummer 15021
1117 ZZ SCHIPHOL

[ Voor 44% gewijzigd door slijkie op 14-05-2020 14:04 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• digiben
Zo Alles netjes geregeld... zonder ik het wist over gegaan van xs4all naar Freedom.
Werkt goed met het modem fritz 7590, betere wifi etc.
Nou hier een gelukkig freedom gebruiker😀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• overhyped
Ondertussen hier ook prefix, IP en leverdatum bekend. Nog een weekje ofzo en ik wordt omgezet!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zr40
  • Niet online

Zr40

Moderator General Chat

heeft native IPv6

Waar blijven die traceroutes? O-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• overhyped
Zr40 schreef op donderdag 14 mei 2020 @ 22:47:
Waar blijven die traceroutes? O-)
Er komt iets mooiers.... maar eerst even aangesloten zijn ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vyps
overhyped schreef op donderdag 14 mei 2020 @ 22:45:
Ondertussen hier ook prefix, IP en leverdatum bekend. Nog een weekje ofzo en ik wordt omgezet!
Same here :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tomba
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 01-06 09:24

Tomba

Quis custodiet ipsos custodes?

jacques1971 schreef op donderdag 14 mei 2020 @ 10:34:
Ik hoop de Freedom ook een Newszilla achtig ding gaat faciliteren.
Dat dus, gebruik newszilla vrij intensief en ook de 4G SIM wordt gebruikt (in de auto voor file info en dergelijke), hopelijk heeft Freedom tegen de tijd dat ik contract vrij ben dat ook (en wat realistischere prijzen zou ook mooi zijn)

tomba.tweakblogs.net || Mijn V&A

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• purge
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Afgelopen week heb ik van Freedom een bevestigingsbrief gekregen met ip adressen en de geplande datum van omzetting, dat is vandaag.

Zo te zien ben ik vanochtend om 5:30 omgezet en duurde 7 seconden. Ik zie dat de nieuwe Ip adressen actief zijn en de verbinding werkt. Anders zou dit bericht niet geplaatst kunnen worden.
Ik ben nog niet zover om een traceroute of speedtest te doen, dat is voor later vandaag.

Het gaat hier om Vplus dsl in combinatie met eigen apparatuur. Het is niet nodig om de pppoe/vlan configuratie aan te passen.

De overstap is hier geruisloos en prima gedaan.

Straks de oude apparatuur (settopbox en stoffig modem) inpakken en terugsturen naar de voormalige provider.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• overhyped
Tomba schreef op vrijdag 15 mei 2020 @ 07:17:
[...]

Dat dus, gebruik newszilla vrij intensief en ook de 4G SIM wordt gebruikt (in de auto voor file info en dergelijke), hopelijk heeft Freedom tegen de tijd dat ik contract vrij ben dat ook (en wat realistischere prijzen zou ook mooi zijn)
Ik denk dat juist freedom realistische prijzen heeft. Bijvoorbeeld een t-mobile komt weg met z'n prijzen om markt te kopen en door andere diensten te kunnen pushen. (zie het ams-ix debacle)

Willen we een stukje onafhanklijkheid in ISP land dan kan dat niet tegen grootgrutter prijzen.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• xebeche4you
  • Niet online
Vanmorgen is ook mijn Vplus Dsl lijn opgeleverd zonder problemen. Vooraf opgegeven Freedom IP adressen komen overeen met mijn eerste test.

Tot gisteren had ik met de FRITZ!box 7590 -> 50,42 Mbps down / 30,47 Mbps up / Ping 5 ms via XS4all Compact. De maximale snelheid op mijn adres is 101 Mbps down / 33 Mbps up

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Ym-CzSX5A0ur1zDD2cteM5M1Vys=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/7AS3j8P5NIdNAUotY6pMzyVI.png?f=user_large

Ik kan met dit resultaat prima leven, ook gezien de toekomstige prijsverhogingen bij KPN / Ziggo vanaf 1 juli a.s. . Wie had ooit gedacht dat Freedom nog goedkoper zou zijn (in mijn geval dan).

Succes met de volgende 256 aansluitingen !

[ Voor 62% gewijzigd door xebeche4you op 15-05-2020 09:05 . Reden: Snelheidstest toegevoegd / Info maximale snelheid adres ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ericafterdark
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 30-05 20:11
Ik ben heel benieuwd naar traceroute resultaten.

Hier had uw reclame kunnen staan.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• woutertje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 29-05 09:49
Mocht je interesse hebben, je kunt op https://bgp.he.net/AS206238#_graph4 al zien hoe het verkeer gaat lopen. Het upstream verkeer van Freedom wordt volgens dit schema afgehandeld door Fusix Networks, een Nederlandse partij. Die hebben weer verbinding met diverse transit partijen (bijv. Telia, NTT, PCCW), en peeren ook op vier exchange points (https://bgp.he.net/AS57866#_ix en https://www.peeringdb.com/net/4853).

Het goede nieuws is dat ze peeren met True, dus de verbinding met tweakers.net zal wel in orde zijn ;-).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tomba

Tomba

overhyped schreef op vrijdag 15 mei 2020 @ 07:53:
[...]

Ik denk dat juist freedom realistische prijzen heeft. Bijvoorbeeld een t-mobile komt weg met z'n prijzen om markt te kopen en door andere diensten te kunnen pushen. (zie het ams-ix debacle)

Willen we een stukje onafhanklijkheid in ISP land dan kan dat niet tegen grootgrutter prijzen.
Met realistische prijzen bedoel ik dus xs4all niveau. T-mobile is wel heel erg het andere uiterste. De prijzen van xs4all zijn al bovengemiddeld en daar zit Freedom nu ruimschoots boven en daar krijg je dan nog minder voor ook (ze hebben een slechter tv platform en bieden vooralsnog geen newsgroepen, antivirus, shell of 4G backup SIM)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xebeche4you
  • Niet online
[quote]Tomba schreef op vrijdag 15 mei 2020 @ 09:33:
[...]

Met realistische prijzen bedoel ik dus xs4all niveau. T-mobile is wel heel erg het andere uiterste. De prijzen van xs4all zijn al bovengemiddeld en daar zit Freedom nu ruimschoots boven en daar krijg je dan nog minder voor ook (ze hebben een slechter tv platform en bieden vooralsnog geen newsgroepen, antivirus, shell of 4G backup SIM)
[/quote

Daar heb je gelijk in. Het ligt er een beetje aan wat voor abonnement je nu hebt en wat de mogelijkheden bij Freedom zijn. Bij mij is het momenteel goedkoper, ook wanneer ik eigen anti-virus licentie koop, aangezien ik per jaar vooruit betaal bij Freedom.

Ik heb wel aantal maanden zitten dubben wel of niet bij XS4all blijven. Gemak versus idealen. Het veranderen van alle accounts waar mijn xs4all adressen op stonden was ook niet het leukste klusje. Het is voor mij toch een sprong in het diepe. Ik heb er tot nu toe alle vertrouwen in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basje
slijkie schreef op donderdag 14 mei 2020 @ 14:00:
Ik gebruik ook ubiquity apperatuur, valt mee. Ik zal hier een verslag posten over een paar dagen met hoe je dat instelt. Dus dat zou ik doen als ik jou was ;)
Ik wacht met smart jouw verslag af, zou heel fijn zijn om een soort van stappenplan of in ieder geval richting te hebben op basis waarvan ik kan doorzoeken. Weet nog steeds niet of ik me vanmiddag ga inschrijven, dat hangt met name af van of ik op dat moment tijd kan maken op werk. Maar dat ik dit jaar overstap naar Freedom is vrijwel 100% zeker. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 23:57

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

digiben schreef op donderdag 14 mei 2020 @ 22:40:
Zo Alles netjes geregeld... zonder ik het wist over gegaan van xs4all naar Freedom.
Werkt goed met het modem fritz 7590, betere wifi etc.
Nou hier een gelukkig freedom gebruiker😀
Uit interesse omdat je een FritzBox hebt. Had je Freedom als keuze in de FB7590? Of moest je de instellingen handmatig doorvoeren?

☀️ Goedemorgen zonneschijn! ☀️
☀️Ja, je maakt me zo gelukkig, en door jou voel ik me fijn! ☀️

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• digiben
Tomba schreef op vrijdag 15 mei 2020 @ 09:33:
[...]

Ik ben hier goedkoper uit als xs4all/Kpn.
Antivirus, canal digitaal enzo had ik al.
Maar eigenlijk gaat het mij niet om de prijs, van wie vijf euro goedkoper is... Het gaat om freedom :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• digiben
AW_Bos schreef op vrijdag 15 mei 2020 @ 09:56:
[...]

Uit interesse omdat je een FritzBox hebt. Had je Freedom als keuze in de FB7590? Of moest je de instellingen handmatig doorvoeren?
Ik heb niks hoeven doen.
Alles is al ingesteld voor je hem aan sluit door freedom. 👍
Maar De keuze tussen modem kan je maken met aanvraag.
Als je zelf een FritzBox(modem) hebt kan je deze ook prima gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomba

Tomba

digiben schreef op vrijdag 15 mei 2020 @ 09:57:
[...]

Ik ben hier goedkoper uit als xs4all/Kpn.
Antivirus, canal digitaal enzo had ik al.
Maar eigenlijk gaat het mij niet om de prijs, van wie vijf euro goedkoper is... Het gaat om freedom :)
Dan zit je neem ik aan op een plek weer Freedom wél 1Gbit kan leveren? Ik zou met Freedom 59*11=649 euro kwijt zijn (mits ik 1 jaar vooruit betaal) voor 100Mbit Internet. Ik betaal nu bij xs4all 41*12=492euro. Met andere woorden per maand ben ik dan ruim 13 euro meer kwijt dan nu en ik verlies dan ook nog de toegang tot een aantal zaken (met name newszilla en de 4G SIM)
NB wij nemen geen televisie af dus alleen internet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ANdrode
  • Niet online
woutertje schreef op vrijdag 15 mei 2020 @ 09:16:
Mocht je interesse hebben, je kunt op https://bgp.he.net/AS206238#_graph4 al zien hoe het verkeer gaat lopen. Het upstream verkeer van Freedom wordt volgens dit schema afgehandeld door Fusix Networks, een Nederlandse partij. Die hebben weer verbinding met diverse transit partijen (bijv. Telia, NTT, PCCW), en peeren ook op vier exchange points (https://bgp.he.net/AS57866#_ix en https://www.peeringdb.com/net/4853).

Het goede nieuws is dat ze peeren met True, dus de verbinding met tweakers.net zal wel in orde zijn ;-).
Bedankt voor het posten hiervan. Hoewel dit natuurlijk altijd kan veranderen in de toekomst zijn dit voorlopig veel transit partijen voor een consumenten ISP.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Basje
Tomba schreef op vrijdag 15 mei 2020 @ 11:28:
Ik zou met Freedom 59*11=649 euro kwijt zijn (mits ik 1 jaar vooruit betaal) voor 100Mbit Internet. Ik betaal nu bij xs4all 41*12=492euro.
Dan heb je een goede deal bij XS4ALL, want als ik daar nu een abonnement zou afnemen voor 100Mbit dan kost mij dat €51 * 12 = €612 (korting eerste 4 maanden niet meegerekend, want die krijg je het tweede jaar niet meer). Het verschil van €37 (ofwel ~€3/maand) betaal ik graag, en wellicht kan ik er nog iets vanaf snoepen door eigen apparatuur te gebruiken.

Dus bij zo'n groot verschil als bij jou zou ik het waarschijnlijk ook (nog) niet doen, maar voor nieuwe abonnementen is dat verschil veel kleiner.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomba

Tomba

Basje schreef op vrijdag 15 mei 2020 @ 12:25:
[...]

Dan heb je een goede deal bij XS4ALL, want als ik daar nu een abonnement zou afnemen voor 100Mbit dan kost mij dat €51 * 12 = €612 (korting eerste 4 maanden niet meegerekend, want die krijg je het tweede jaar niet meer). Het verschil van €37 (ofwel ~€3/maand) betaal ik graag, en wellicht kan ik er nog iets vanaf snoepen door eigen apparatuur te gebruiken.

Dus bij zo'n groot verschil als bij jou zou ik het waarschijnlijk ook (nog) niet doen, maar voor nieuwe abonnementen is dat verschil veel kleiner.
Das de standaard deal van xs4all; als je als bestaande klant je contract verlengd voor een jaar krijg je 10 euro korting per maand (heb dit inmiddels al 3 jaar op rij) Die deal kan iedereen die contractvrij is krijgen.

[ Voor 3% gewijzigd door Tomba op 15-05-2020 12:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basje
Oh, dan heb ik flink achter het net gevist in de tijd dat ik XS4ALL-glasvezel had. Het is mij nooit aangeboden. Maar goed, dat maakt voor jou niet uit, dus geniet van je voordeel! :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tomba

Tomba

Basje schreef op vrijdag 15 mei 2020 @ 12:29:
Oh, dan heb ik flink achter het net gevist in de tijd dat ik XS4ALL-glasvezel had. Het is mij nooit aangeboden. Maar goed, dat maakt voor jou niet uit, dus geniet van je voordeel! :)
Bieden ze ook niet vanzelf aan; je moet zelf een keer per jaar even bellen dat je een heel goed aanbod hebt van een andere partij (bv T-mobile :P) maar dat je eigenlijk liever blijft. 5 minuten later heb je 10 euro korting voor een jaar.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Iedereen weer in de startblokken? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mgroen81
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 00:33
Ik zit er klaar voor!

Mitsubishi PUHZ-W50VHA + EHPT20X-VM2C / 30x JASolar 265Wp oost/west + SolarEdge 7K

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mumsel
Ik zit er ook klaar voor!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zr40
  • Niet online

Zr40

Moderator General Chat

heeft native IPv6

Idem!
Gelukt
Het formulier is succesvol verzonden, wij nemen contact met u op.
oOo

[ Voor 91% gewijzigd door Zr40 op 15-05-2020 13:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Ziezo. Nu afwachten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mumsel
Gelukt. Nu wachten op een telefoontje hoop ik :*)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• odo966
Gelukt
Het formulier is succesvol verzonden, wij nemen contact met u op.
Ik heb dit in beeld gekregen, maar nog geen bevestigingsmailtje. Het formulier staat ook nog in beeld en ik zou nogmaals op Versturen kunnen klikken, wat wel gek lijkt, maar ok.
Pagina: 1 ... 8 ... 79 Laatste