Dat het met regelmaat over de prijs gaat vind ik helemaal niet vreemd.
Er zijn meer dan een paar posts te vinden in dit draadje waarin gesteld wordt dat Freedom net zo duur is, of in sommige gevallen zelfs goedkoper. Als je dat verder uitdiept (zoals ik dat gedaan heb) zie je dat die stelling in lang niet alle gevallen klopt.
Het gaat daarbij niet om of Freedom duur of goedkoop is (in vergelijk met andere ISP's), maar de onjuistheden die in andere posts lijken te ontstaan. Ik zie dat meer als het aanbrengen van een stukje nuance in de discussie.
Verder is Freedom (vooralsnog) uniek in zijn soort. De mogelijkheden om zich te profileren zijn eindeloos, maar de centjes in ieders portemonnee zijn dat over het algemeen niet. Ik denk dat iedereen in dit topic deze dienst wel wil gebruiken, maar niet iedereen het kan betalen. Dat daarover wordt geschreven lijkt mij eerlijk gezegd iets van alledag, net zoals dat gebeurt bij vakanties, auto's en wat eigenlijk niet. Er is altijd iets mooiers (en duurders).
Daarnaast staat in het corporate charter van Freedom het volgende:
Open access
We maken ons hard voor reeële, transparante, cost-based tarieven voor de toegang op de infrastructuur van koper, glas, kabel en mobiel. De Nederlandse tarieven zijn veel te hoog als gevolg van gebrek aan concurrentie op de telecommarkt.
Dit kan je op verschillende manieren lezen en uiteraard afvragen wat reëel is voor Freedom (klein als ze zijn).
Dat lijkt me niet helemaal juist. Er is nog steeds prima ipv6, de virusscanner en het gegarandeerd vaste ip bij XS4ALL. Dat "het leven" in de zin van vechten voor privacy eruit is, dat ben ik grotendeels met je eens want daar zie ik de laatste periode ook weinig (lees: niets) meer van.
Frietzegger schreef op donderdag 30 april 2020 @ 21:16:
Natuurlijk moet het voor zoveel mogelijk mensen te betalen zijn. Maar als je de meerwaarde van Freedom niet ziet en je het niet waard vindt of het past niet binnen je budget moet je het niet doen. Maar hou alsjeblieft op met alleen maar melden dat Freedom duurder is dan T-mobile / KPN.
Het lijkt me heel gezond dat er gediscussieerd wordt over onderwerpen die mensen bezighoudt. Wat dat betreft vind ik het juist heel interessant om een inkijkje te hebben in het feit dat er veel mensen veel waarde hechten aan privacy, maar daar wellicht niet voor willen betalen via een internetverbinding.
Ook hier kan je in eerdere posts nuance terugvinden in de vorm dat er mensen zijn (zoals ik) die liever netto doneren aan Freedom, zonder dat daar een (relatief dure) internetverbinding aan te pas komt. Daar houdt Freedom waarschijnlijk netto meer aan over.
Kortom: nuance is het terugkerende woord, denk ik. Jouw vraag om hiermee op te houden is ongeveer de vraag om te stoppen met Nederlander te zijn denk ik. Gaat niet gebeuren gok ik