_Eend_ schreef op donderdag 19 oktober 2023 @ 14:52:
[...]
Ik kreeg voor mijn aansluiting een ZTE kastje toegestuurd die absoluut niet in het Genexis kastje past. Ik kreeg er een koppelstukje bij om een eigen (met het ZTE kastje meegeleverde) glasvezel op aan te sluiten.
Het ombouwen van dat Genexis kastje kun je trouwens ook prima zelf doen. Op de Freedom community staat een goede handleiding:
https://community.freedom...-ntu-door-sfp-module/2630 en met die handleiding is het mij zelfs gelukt
De meegeleverde papieren handleiding kun je beter gebruiken om er een vliegtuigje van te vouwen, die was voor mij te vaag, en die ging ook over een andere NTU.
Die handleiding ken ik ja. Zeer duidelijk en goed te volgen (al is er altijd discussie met sommige mensen die vinden dat die fiberXport NT eigendom is van KPN en dat je die niet zo moet 'slopen'

). Overigens sloop je ook niks, want later kan je altijd makkelijk de print weer terugplaatsen, mocht je toch de fiberXport NT weer willen gebruiken.
Volgens mij zijn die meeste DHZ pakketten die nieuw worden mee geleverd vooral gericht op nieuwere huisaansluitingen met de TK01 FTU (of nog nieuwer).
En tussen de TK01 en die Genexis GN02 FTU zit ook nog een TY FTU. Daar bestaan ook 'nette' patch covers voor. Maar dus niet voor de GN02.....
Tsja, dan vraag je er als KPNNetwerkNL (of KPNProvider) ook om dat monteurs of mensen zelf met die oude NT's gaan rommelen. In het geval van AON verbindingen kan je ook altijd gewoon nog prima de Genexis NT blijven gebruiken (al is het dan zonde van een LAN poort in een Fritz!box die ook direct op de fiber had gekund). Maar als je, via Fibercrew of Odido, op een GPON verbinding terecht komt, dan is de Genexis NT leeg halen en als een soort van 'patch cover' gebruiken de enige manier om de verbinding met zo'n GN02 nog een beetje te beschermen.......
Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.