@
Dala @
Barre73 In navolging van hierboven (
eymey in "[Freedom] Ervaringen & Discussie") nóg even iets dat me te binnen schoot. In het bericht hierboven heb ik vooral op de laatste posts gereageerd, maar nog niet je hele 'verhaal' gelezen. Omdat er inmiddels weer nieuwe reacties nagekomen zijn en je mijn initiele reactie misschien al had gelezen, dus nog even een post.....
2 jaar terug ben ik van Coanet (Tweak) naar Coanet (Freedom) gegaan, dus het is iets anders dan bij jouw WBA naar Coanet verhaal, maar voor de root cause van hetgeen waar ik nu over ga schrijven maakt dat niet uit.
Bij mij werkte 2 jaar terug de overstap van Tweak naar Freedom ook niet naadloos, helaas. Wat ik ook probeerde, ik kon met mijn OPNSense firewall/router geen PPPoE sessie opgezet krijgen. De Freedom helpdesk was toen gelukkig wel een stuk behulpzamer dan wat nu bij jou het geval lijkt te zijn. Het maakte de persoon aan de lijn niks uit dat ik gekozen had voor eigen apparatuur en geen huur, hij wilde toch gewoon voor me achterhalen waarom het niet werkte (waarbij ik wel behoorlijk diep in de netwerkmaterie zit en vanuit logging in OPNSense ook behoorlijk veel details kon geven, dus hij zat waarschijnlijk ook wel op een spoor dat hij zelf nog niet zo maar kon beweren dat het bij mij moest liggen).
Terwijl ik aan de lijn hing, had de medewerker via IRC ruggespraak met iemand bij Cambrium. Die is toen in de settings van de switch in mijn Area-PoP gedoken, en op mijn poort bleek een "PPPoE agent" niet aan te staan. Hierdoor gingen PPPoE verbindingen vanuit mijn aansluiting niet door naar de concentrator die uiteindelijk voor de verbinding met het netwerk van Freedom zorgt.
Even los van de mogelijkheid dat het ompatchen misschien nog niet gebeurd zou kunnen zijn (wat @
Barre73 voor je kan uitzoeken), zou het dus ook kunnen zijn dat bij jou er ook een setting in de Area-PoP niet goed is. Dat zou ik dan wel weer knullig vinden, want als je bij 1 (of meerdere?) klanten dit euvel hebt gehad, dan neem je dit als Freedom of Cambrium toch op in je checklists.....
Zou als ik jou was gewoon nog weer eens met Freedom bellen (als je dezelfde medewerker aan de lijn krijgt eventueel eisen dat je met een andere meer skilled/technische medewerker verbonden wordt).
[
Voor 6% gewijzigd door
eymey op 18-11-2022 21:51
]
Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.