Het blijft een serieus vermakelijke soap zo, popcorn en genieten. NPO moet hier toch ook iets mee kunnen, na de hitserie boer zoekt vrouw, nu iets als: Tweaker zoekt provider. Ik zie de scenario's al helemaal voor me, het concept wordt wat meer richting de luizenmoeder ook. Maar in plaats van het schoolplein, iets meer de familiekring uitlichten.
De ene heeft geen mobiel, de volgende is het er politiek niet mee eens, de derde is afgunstig omdat er daar helemaal geen glasvezel ligt waar Freedom op wordt aangeboden. Nog een vierde erbij, welke illegaal steeds wat verder dan de eigen tuin de grond omschoffelt, en zo de halve wijk daar weer eens zonder vaste lijnen komt te zitten.
En dan is er nog de schoonfamilie, wat een stel, allemaal gescheiden. De schoonvader zit illegaal op Starlink met zijn superjacht, maar is nog te krenterig om de trein naar Assen te pakken, de rest van de familie moet in plaats daarvan maar aan het water gaan wonen. De schoonmoeder betaalt gemiddeld € 1.500 per maand aan extra verbruik van mobiel internet, haar faceboek groep heeft immers bewezen dat vaste lijnen een overheidscomplot zijn om iedereen af te luisteren. Gelukkig heeft ze een klein fortuin overgehouden aan de smart blockchain en een nieuwe rijke vriend om het allemaal van te betalen.
En de tante en oom? Gelukkig getrouwd, hebben Freedom internet, Ubiquity router, paar wi-fi 6 schotels in huis en eentje op de tuin, video deurbel op en top. Alles werkt gewoon, blij met wat die provider allemaal doet, het internet is toch van iedereen, de kinderen mogen er later graag een fijne plek aan hebben. Het goede en vredige leven daar in huis... tenminste... totdat er familie op bezoek komt
Je moet het maar kunnen, zo een provider oprichten en draaiende houden met al die karikaturen. Ik zeg respect voor Freedom, en al die anderen ook