ESPN is een sportzender. Voorheen FOX sportsJiMiHeNdRiX schreef op maandag 17 mei 2021 @ 17:54:
O ja, dat vergat ik er nog bij te zeggen. Gewoon het goedkoopste televisie pakket, 19,95. Wij hebben al jaren een Humax 5050c staan voor opnemen maar terugkijken doen we zelden. ESPN? Ik weet niet wat dat betekent.
Als founder member ook hier een CD abonnement. Naast de drie ESPN zenders ook Ziggo Sport erbij genomen, zodat er afgelopen tijd toch wat vertier op de buis was.
Ervaringen zijn over het algemeen redelijk positief. Live kijken, wat hier verreweg het meest gebeurt, gaat goed. Gids is voor verbetering vatbaar, KPN/XS4ALL was stuk overzichtelijker. Terugkijken werkt soms niet, terugspoelen tijdens een uitzending gaat ook regelmatig mis. Maar dat wordt hier niet zoveel gebruikt.
Ervaringen zijn over het algemeen redelijk positief. Live kijken, wat hier verreweg het meest gebeurt, gaat goed. Gids is voor verbetering vatbaar, KPN/XS4ALL was stuk overzichtelijker. Terugkijken werkt soms niet, terugspoelen tijdens een uitzending gaat ook regelmatig mis. Maar dat wordt hier niet zoveel gebruikt.
[ Voor 8% gewijzigd door bubbelbart op 17-05-2021 18:21 ]
Ja, volgens mij kun je gewoon extra pakketten aanschaffen met TV Start (€26,95). Het kan alleen niet met gewone kabel TV (€19,95).TR1969 schreef op maandag 17 mei 2021 @ 17:32:
[...]
Welk abonnement heb jij bij Ziggo, TV Start?
Kun je daar ook ESPN bij afnemen
Oude prijzen trouwens, misschien dat het nu net iets anders is
[ Voor 12% gewijzigd door .oisyn op 17-05-2021 19:51 ]
Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.
https://www.ziggo.nl/televisie/tv-start.oisyn schreef op maandag 17 mei 2021 @ 19:50:
[...]
Ja, volgens mij kun je gewoon extra pakketten aanschaffen met TV Start (€26,95). Het kan alleen niet met gewone kabel TV (€19,95).
Oude prijzen trouwens, misschien dat het nu net iets anders is
Q: How many geeks does it take to ruin a joke? A: You mean nerd, not geek. And not joke, but riddle. Proceed.
Wat een leugens trouwens:
Afspelen vanaf het begin kan helemaal niet met een CI+ module. En meestal mag je dat ook niet casten met Ziggo Go, terwijl je live TV wel mag castenMet een CI+ module kijk je tv op een charmante manier. Geen losse mediabox naast je tv, maar een digitale ontvanger in de vorm van een kaartje, in je televisie. Zoals je gewend bent, kijk je daarmee al je digitale zenders uit je abonnement. Ook extra zenderpakketten.
Alles wat je verwacht van het nieuwe televisiekijken: afspelen vanaf het begin, online kijken, mobiel kijken, de gekste zenders en beste films.
Met de Ziggo Go app voor Android TV of Apple TV werkt dat dan waarschijnlijk weer wel.
[ Voor 7% gewijzigd door .oisyn op 17-05-2021 20:12 ]
Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.
Dat laatste dan weer niet. ZiggoGo op Android TV werkt alleen over een Ziggo verbinding. Via Freedom dus niet (zonder VPN)..oisyn schreef op maandag 17 mei 2021 @ 20:10:
Afspelen vanaf het begin kan helemaal niet met een CI+ module. En meestal mag je dat ook niet casten met Ziggo Go, terwijl je live TV wel mag casten.
Met de Ziggo Go app voor Android TV of Apple TV werkt dat dan waarschijnlijk weer wel.
Weet iemand wanneer we het eerste jaarverslag kunnen verwachten?
Oh dat is wel kut dan. Ik dacht juist een Chromecast met Google TV aan te schaffen in mijn nieuwe huis straksvoorstad schreef op maandag 17 mei 2021 @ 20:33:
[...]
Dat laatste dan weer niet. ZiggoGo op Android TV werkt alleen over een Ziggo verbinding. Via Freedom dus niet (zonder VPN).
Dan neem je zo'n kastje van Alie, bijv. een A95X, die heb ik ook. Daar draait een gewone Android op en daar werkt de ZiggoGo app wel via Freedom.
Maar dan werkt Replay TV weer niet.....JiMiHeNdRiX schreef op maandag 17 mei 2021 @ 21:28:
Dan neem je zo'n kastje van Alie, bijv. een A95X, die heb ik ook. Daar draait een gewone Android op en daar werkt de ZiggoGo app wel via Freedom.
Vandaag wordt mijn lijn bij Freedom geactiveerd! Ik stap over vanaf Telfort xDSL. Weet iemand hoe laat dit meestal gebeurt? Ik had gehoopt dat ik al was overgezet, maar ik zie dat het IP van KPN nog actief is en heb ook de nieuwe snelheid van Freedom nog niet. Fritzbox al een keer herstart. Iemand nog tips? Of gebeurt overzetten ook weleens later op de dag?
Edit: In Fritzbox staat wel Provider: Freedom Founding, maar ip-adres e.d. is nog van Telfort en ook snelheid is nog van Telfort. Helpdesk maar bellen om 11 uur, of zou het vanzelf nog goedkomen?
Edit: In Fritzbox staat wel Provider: Freedom Founding, maar ip-adres e.d. is nog van Telfort en ook snelheid is nog van Telfort. Helpdesk maar bellen om 11 uur, of zou het vanzelf nog goedkomen?
[ Voor 22% gewijzigd door Tdem op 18-05-2021 08:16 ]
Vind ik lastig in te schatten.JiMiHeNdRiX schreef op maandag 17 mei 2021 @ 17:30:
Ik ben erg benieuwd hoe belangrijk het aanbieden van televisie voor Freedom is, in bedrijfseconomische zin. Ik neem als founding member alleen internet van Freedom af en heb Ziggo voor televisie. Dat ik daardoor iets meer betaal dan wanneer ik alles onder één dak had belegd vind ik geen probleem. We zijn tenslotte niet naar Freedom gegaan omdat we op zoek waren naar een budgetprovider. Kwaliteit vind ik belangrijker. Van mij mag Freedom televisie daarom de deur uitgooien. Alleen wel sneu voor mensen die die keuze niet hebben omdat er geen coax het huis binnenkomt.
Als ik puur naar mijzelf kijk was ik degene die graag over wilde stappen (van internetprovider). Ik was de laatste tijd niet meer zo tevreden over KPN door downtime, de experiabox en en het telkens maar weer automatisch overschrijven van mijn port forwards door KPN
Mijn vrouw deelde die onvrede over KPN niet omdat zij een meer basic gebruiker is (logisch), maar ze vond overstappen naar een andere provider wel prima zolang alles gewoon bleef werken en het niet (veel) duurder werd. Ik verzekerde haar dat er in de praktijk niet veel zou veranderen los van een andere menustructuur en een ander kastje/afstandsbediening.
We kenden toen NLziet nog niet, dus dat Freedom ook tv aanbood was wel een reden dat we zijn overgestapt.
Ik kan mij voorstellen dat deze situatie bij meerdere Freedom klanten het geval is, dus dat het aanbieden van tv in die zin in bedrijfseconomische zin voor Freedom wel interessant is.
Gecharcheerd (en generaliserend) gezegd: de 'tweaker' des huizes wil beter internet maar partner wil ook graag tv kijken. Dan is op papier Freedom een goede kanshebber.
En daarnaast zullen ze met de tv-abonnementen allicht ook enkele €€ marge maken.
Maar, ik kon de belofte over de tv-service dus niet waarmaken en door de goede ervaring met NLziet hebben we besloten tv eruit te gooien.
Er komt ook een coax ons huis binnen, maar door (eveneens) slechte ervaringen met Ziggo uit het verleden komt dat er ook niet meer in bij ons.
Ja, ik weet dat dat ervaringen zijn van >10jaar geleden en dat er vast wel het e.e.a. is veranderd in de dienstverlening, maar bij mij werkt het zo in m'n hoofd. Ik heb een vrij slecht geheugen, maar als een bedrijf er een potje van maakt, dan onthou ik dat echt wel en zijn ze mij voor eeuwig kwijt als klant
Dat had ik ze van te voren al kunnen vertellen. Ik zit nu bij XS4All maar heb hiervoor een jaar Tweak gehad. Was een goede provider zonder problemen zolang je niet naar het TV platform kijkt. Idd... CD... Daar hadden ze nog die M7 boxjes in gebruik en dat was gewoonweg een ramp... De kwaliteit van het beeld was op zich niets mis mee, maar al het andere van CD is gewoon slecht of soms niet werkend en vaak tergend traag...Gitarist schreef op maandag 17 mei 2021 @ 15:27:
Maar het lijkt me wel een lastige situatie voor Freedom. Zij dachten een partner te hebben gevonden met een goed product (CD), maar zij blijken het allemaal niet waar te maken.
Ik zat voor de overstap naar XS4All ook te kijken naar Freedom, maar toen ik zag dat zij CD als TV provider gingen gebruiken was het meteen bekeken voor mij...
Ik heb idd ook slechte ervaringen gehad in het verleden, maar ik heb recent nog een aantal interacties gehad met Ziggo en ik moet zeggen dat ik nu best positief ben. De klantenservice was meteen bereikbaar, en ik heb gisteren nog om 1:00 's nachts zitten chatten met de webcare via TwitterGitarist schreef op dinsdag 18 mei 2021 @ 09:50:
[...]
Er komt ook een coax ons huis binnen, maar door (eveneens) slechte ervaringen met Ziggo uit het verleden komt dat er ook niet meer in bij ons.
Ja, ik weet dat dat ervaringen zijn van >10jaar geleden en dat er vast wel het e.e.a. is veranderd in de dienstverlening, maar bij mij werkt het zo in m'n hoofd. Ik heb een vrij slecht geheugen, maar als een bedrijf er een potje van maakt, dan onthou ik dat echt wel en zijn ze mij voor eeuwig kwijt als klant
[ Voor 5% gewijzigd door .oisyn op 18-05-2021 10:58 ]
Ik ook. Het verbaast me eerlijk gezegd dat CD zo'n drama is, want het moederbedrijf Vivendi/Canal+ draait een miljardenomzet. Dan moet je toch met gemak een goed werkend product in de markt kunnen zetten zou je zeggen. Maar goed, CD is kennelijk in 2019 pas overgenomen, ik mag hopen dat er sindsdien hard aan gewerkt wordt om het product te verbeteren. Maar eerst zien.
Update 1. Gebeld met Freedom. Oplevering is meestal ‘s ochtends, maar kan ook later op de dag zijn als er fysiek ergens iets geregeld moet worden. Even geduld hebben dus nog.Tdem schreef op dinsdag 18 mei 2021 @ 07:47:
Vandaag wordt mijn lijn bij Freedom geactiveerd! Ik stap over vanaf Telfort xDSL. Weet iemand hoe laat dit meestal gebeurt? Ik had gehoopt dat ik al was overgezet, maar ik zie dat het IP van KPN nog actief is en heb ook de nieuwe snelheid van Freedom nog niet. Fritzbox al een keer herstart. Iemand nog tips? Of gebeurt overzetten ook weleens later op de dag?
Update 2. Nu een aantal uur zonder internet. Freedom heeft een ticket ingediend bij KPN WBA. Gelukkig hebben we nog een onbeperkte mobiele hotspot van het werk
[ Voor 9% gewijzigd door Tdem op 18-05-2021 17:08 ]
Welke firmware versie heb je?nokiaan958GB schreef op zondag 16 mei 2021 @ 22:25:
Deze week lag bij mij het internet er uit, niemand in huis had via wifi of bedraad nog internet.
Toen op mijn FRITZ!Box 7590 proberen te kijken maar het ip-adres reageerde niet.
Na de FRITZ!Box 7590 opnieuw opgestart te hebben hadden we weer internet en kon ik de FRITZ!Box 7590 weer via het ip-adres benaderen.
Meer mensen hier die hebben gehad dat de FRITZ!Box 7590 niet benaderbaar is?
Voor de 7590 is versie 7.27 uit sinds 6 mei 2021: https://nl.avm.de/nc/serv...ds/?product=fritzbox-7590
Iemand anders ook problemen? Router verliest hier internet en kan geen pppoe verbinding meer opbouwen
I love it when a plan comes together!
Toch ligt hier weer de verbinding er uit.
Het begon mooi... Maar moet niet te veel worden 🥳
Dan kijken we weer verder!
Het begon mooi... Maar moet niet te veel worden 🥳
Dan kijken we weer verder!
Hier ook storing sinds enkele minuten.
Regio Huizen (Cambrium) ook wederom geen internet.
Dit moet niet gekker worden. Dat het er savonds of snachts uitligt boeit me minder maar dit is de zoveelste storing tijdens dit specifieke tijdstip/werktijd
Dit moet niet gekker worden. Dat het er savonds of snachts uitligt boeit me minder maar dit is de zoveelste storing tijdens dit specifieke tijdstip/werktijd
Hier ook storing. Is toch wel relatief vaak in korte tijd.
Wat ik ook mis vanuit Freedom is een evaluatie van deze storingen en wat wordt gedaan om het in de toekomst te voorkomen. Communicatie mag/moet beter.
Wat ik ook mis vanuit Freedom is een evaluatie van deze storingen en wat wordt gedaan om het in de toekomst te voorkomen. Communicatie mag/moet beter.
Zie op allestoringen ook een piek bij Tweak, zal dus wel weer bij cambrium liggen?
Hier is de verbinding inmiddels weer up.
Ja wekt hier ook weer.
Maar moet niet een gewoonte worden zeg.
Dan word ik snel nerveus 😉
Maar moet niet een gewoonte worden zeg.
Dan word ik snel nerveus 😉
Wat communicatie zou ik zelf ook erg fijn vinden, verbinding hier ook weer in orde overigens
I love it when a plan comes together!
Nog steeds down hier in Amsterdam. Dit moet inderdaad geen gewoonte worden.
Het heeft er bij mij een minuut of vijftien uitgelegen, en dat is ook niet de eerste keer; toch een paar keer per week dat het even een paar minuten weg is. Nou gebeurt dat meestal wanneer ik 's ochtends of 's avonds in bed lig en nog wat met mijn telefoon speel, dus dan kan ik gewoon even over op mijn bundel. Zo overdag vind ik wat minder handig...
So long, and thanks for all the fish!
Had hier ook problemen met DSL. Buurman ook, maar die zit bij KPN.
We ondervinden momenteel een storing. Het lijkt enkel het KPN netwerk te zijn. We hebben het in onderzoek, updates volgen.
— Freedom Internet (@FreedomNetNL) 19 mei 2021
Hier ook weer up. Begint vervelend te worden. Ik hoop dat er dit keer eens fatsoenlijke communicatie komt over wat deze (korte) onderbrekingen veroorzaakt en hoe dit voorkomen gaat worden.
09.45 uur hadden ze al een twitterberichtje de deur uit, is toch aardig snel dacht ik zo..misschien moeten ze iedereen persoonlijk bellen of zo?
Heb zelf in het verleden bij Ziggo of KPN nog nooit een bericht gehad of een update over de status.
De afhankelijkheid van KPN/Cambruim maakt het er niet makkelijker op.
Heb zelf in het verleden bij Ziggo of KPN nog nooit een bericht gehad of een update over de status.
De afhankelijkheid van KPN/Cambruim maakt het er niet makkelijker op.
Ik wil ook iedereen die ontevreden is over storingen aanmoedigen om hierover contact met Freedom op te nemen. Klagen op een forum maakt de onvrede niet aan Freedom kenbaar.
[ Voor 4% gewijzigd door Zr40 op 19-05-2021 10:22 ]
Ik volg Freedom vanaf het eerste uur (ook als founding member) maar ik wordt steeds minder enthousiast. De achterliggende gedachte van veilig internet steun ik volledig maar kwaliteit is voor mij (en mijn gezin) nog belangrijker. Waarom zou ik €40 per maand meer gaan betalen dan nu en daarvoor regelmatig wegvallende verbindingen en een bagger tv-product voor terug krijgen? Ik begrijp de opstartfase maar normaliter zou het na die fase beter moeten worden en dat mis ik gezien vele reacties hier (en of het Freedom-forum) volledig.
Ik gun het Freedom van harte maar voor mijn gevoel gaat het de verkeerde kant op en zijn er klanten die alweer vertrekken bij Freedom. De focus ligt nu te veel op nieuwe klanten binnen halen (en dat zal bedrijfseconomisch ook nodig zijn) en minder op kwaliteit (zo lijkt het).
Ik gun het Freedom van harte maar voor mijn gevoel gaat het de verkeerde kant op en zijn er klanten die alweer vertrekken bij Freedom. De focus ligt nu te veel op nieuwe klanten binnen halen (en dat zal bedrijfseconomisch ook nodig zijn) en minder op kwaliteit (zo lijkt het).
Wat mij betreft ligt de focus te weinig op de hoofddienst: Internet, en teveel op bijzaak: Televisie. "Freedom Internet", maar de hoofdprioriteit is televisie[1] ;-). Logisch ook, klanten willen perse televisie, en het enige aanbod (CanalDigitaal) is helaas blijvend slecht. Denk dat ze overspoeld worden met klachten daarover.
Zou graag een provider zoals Freedom Internet zien maar dan zonder televisieaanbod.
Zou graag een provider zoals Freedom Internet zien maar dan zonder televisieaanbod.
Hebben ze net een tweetje over geplaatst:DatKanVeiliger schreef op woensdag 19 mei 2021 @ 09:49:
Hier ook weer up. Begint vervelend te worden. Ik hoop dat er dit keer eens fatsoenlijke communicatie komt over wat deze (korte) onderbrekingen veroorzaakt en hoe dit voorkomen gaat worden.
https://twitter.com/FreedomNetNL/status/1394956060897812483
Dit staat in de tweet:Lucas schreef op woensdag 19 mei 2021 @ 12:10:
[...]
Hebben ze net een tweetje over geplaatst:
https://twitter.com/FreedomNetNL/status/1394956060897812483
De recente storingen hebben te maken met het feit dat we via een 3e partij gekoppeld zijn aan het KPN netwerk. We zijn nu een directe eigen verbinding met het KPN netwerk aan het implementeren wat er voor zorgt dat de stabiliteit verbetert.
@Lucas dat zijn toch positieve berichten.
Neem je toch alleen het internet?woutertje schreef op woensdag 19 mei 2021 @ 11:42:
Dat heb ik al. Vreemd genoeg is de hoofdprioriteit van Freedom nog steeds televisie ;-).
Waaruit concludeer je dat?woutertje schreef op woensdag 19 mei 2021 @ 12:56:
[...]
Dat heb ik al. Vreemd genoeg is de hoofdprioriteit van Freedom nog steeds televisie ;-).
Daarnaast. Premium Internet is al een niche. Als je dan ook nog voor premium Internet zonder TV gaat wordt de markt erg klein. Velen van ons zitten met een gezin dat TV wil kijken..
[ Voor 27% gewijzigd door Tukk op 19-05-2021 13:02 ]
Q: How many geeks does it take to ruin a joke? A: You mean nerd, not geek. And not joke, but riddle. Proceed.
Met tv zijn de problemen ook het grootst (en daardoor vele klachten). Met alleen internet gaan ze het niet redden. TV is nodig om het businessplan te doen slagen. Als TV dermate slecht is dat klanten weer vertrekken dan nemen (de meesten althans) ook internet mee naar een andere provider. En dan sta je dus met lege handen.woutertje schreef op woensdag 19 mei 2021 @ 12:56:
[...]
Klopt, en dat snap ik ook helemaal. Vind het alleen jammer dat televisie zo'n zware wissel trekt op de kleine(re) providers.Tukk schreef op woensdag 19 mei 2021 @ 13:00:
[...]
Waaruit concludeer je dat?
Daarnaast. Premium Internet is al een niche. Als je dan ook nog voor premium Internet zonder TV gaat wordt de markt erg klein. Velen van ons zitten met een gezin dat TV wil kijken..
(Bron televisie hoofdprioriteit: https://freedom.nl/storin...kijken-via-canal-digitaal "Het verbeteren van de televisiedienst heeft onze hoofdprioriteit.")
Dit komt nu natuurlijk ook omdat er zoveel klachten over TV zijn. Zodra dat wat beter loopt gaat er vanzelf ook weer meer aandacht naar internet.woutertje schreef op woensdag 19 mei 2021 @ 13:17:
[...]
Klopt, en dat snap ik ook helemaal. Vind het alleen jammer dat televisie zo'n zware wissel trekt op de kleine(re) providers.
(Bron televisie hoofdprioriteit: https://freedom.nl/storin...kijken-via-canal-digitaal "Het verbeteren van de televisiedienst heeft onze hoofdprioriteit.")
Mja, ik vraag het me af of TV óóit beter zal gaan lopen dan dat het nu doet.
Tweak is zelf al heel wat jaartjes bezig met Canal Digitaal en alle problemen en klachten die er nu spelen, speelden in 2017/2018 ook al.......
Wat internet betreft: Zelf (gelukkig) geen last gehad van de storing van vanochtend. Maar ik zit dan ook direct in Cambrium (Coanet) gebied en hoef dus niet via Cambrium door naar KPN.
Als ik even naar mijn RIPE Atlas probe kijk, dan moet ik zeggen dat ik ook de veelvuldige korte onderbrekingen, waar sommigen aan refereren, niet herken.
Dat biedt dus goede hoop voor wanneer Freedom binnenkort de WBA klanten gewoon direct kan bedienen in plaats van via Cambrium als extra tussenstap
.
Ik heb er zelf in ieder geval nog geen seconde spijt van gehad dat ik overgestapt ben op Freedom.
Tweak is zelf al heel wat jaartjes bezig met Canal Digitaal en alle problemen en klachten die er nu spelen, speelden in 2017/2018 ook al.......
Wat internet betreft: Zelf (gelukkig) geen last gehad van de storing van vanochtend. Maar ik zit dan ook direct in Cambrium (Coanet) gebied en hoef dus niet via Cambrium door naar KPN.
Als ik even naar mijn RIPE Atlas probe kijk, dan moet ik zeggen dat ik ook de veelvuldige korte onderbrekingen, waar sommigen aan refereren, niet herken.
Dat biedt dus goede hoop voor wanneer Freedom binnenkort de WBA klanten gewoon direct kan bedienen in plaats van via Cambrium als extra tussenstap
Ik heb er zelf in ieder geval nog geen seconde spijt van gehad dat ik overgestapt ben op Freedom.
Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.
Voor ons is tv geen issue, we kijken het nauwelijks en wat we willen zien kijken we via NPO Start Plus. Tot nu toe zijn we heel tevreden over Freedom. Ik merk wel dat het lastiger wordt om de meerprijs te verantwoorden naar mijn vriendin. We zijn steeds meer aan het budgetteren wat we uitgeven om slimmer met ons geld om te gaan, en het is moeilijk uit te leggen waarom we (11 × 59 - 12 × 30) ÷ 12 ≈ 24 euro per maand extra uitgeven t.o.v. bijvoorbeeld T-Mobile (100Mbit glasvezel). Ze accepteert het nu nog, maar ik weet niet hoe lang "statisch IP-adres en privacy-principes" als argumenten gaan standhouden voor het prijsverschil. De tijd zal het leren...
Nog even over onze verbinding die gisteren is opgeleverd maar niet werkte, morgen zou er een monteur komen.
Zojuist dacht ik. Wat zou er gebeuren als ik de kabel in de andere poort van het ISRA-punt stop? Tot nu toe hadden we altijd de blauwe in gebruik, nu prikte ik ‘m in de grijze.
Twee minuten later kwam het modem online…… Hoera!
Weer iets geleerd. Blijkbaar was ons ISRA-punt al voorbereid op de nieuwe en snellere DSL-techniek en moesten we het stekkertje in de andere poort doen. Wist niet eens dat die poort ook op de centrale was aangesloten…
Hoop dat iemand hier in de toekomst profijt van heeft ;-).
Zojuist dacht ik. Wat zou er gebeuren als ik de kabel in de andere poort van het ISRA-punt stop? Tot nu toe hadden we altijd de blauwe in gebruik, nu prikte ik ‘m in de grijze.
Twee minuten later kwam het modem online…… Hoera!
Weer iets geleerd. Blijkbaar was ons ISRA-punt al voorbereid op de nieuwe en snellere DSL-techniek en moesten we het stekkertje in de andere poort doen. Wist niet eens dat die poort ook op de centrale was aangesloten…
Hoop dat iemand hier in de toekomst profijt van heeft ;-).
Tsja.... dan vergelijk je wel meteen 2 uitersten.Basje schreef op woensdag 19 mei 2021 @ 14:52:
Voor ons is tv geen issue, we kijken het nauwelijks en wat we willen zien kijken we via NPO Start Plus. Tot nu toe zijn we heel tevreden over Freedom. Ik merk wel dat het lastiger wordt om de meerprijs te verantwoorden naar mijn vriendin. We zijn steeds meer aan het budgetteren wat we uitgeven om slimmer met ons geld om te gaan, en het is moeilijk uit te leggen waarom we (11 × 59 - 12 × 30) ÷ 12 ≈ 24 euro per maand extra uitgeven t.o.v. bijvoorbeeld T-Mobile (100Mbit glasvezel). Ze accepteert het nu nog, maar ik weet niet hoe lang "statisch IP-adres en privacy-principes" als argumenten gaan standhouden voor het prijsverschil. De tijd zal het leren...
Met de fratsen die T-mobile steeds probeert uit te halen (alles via Internet Exchange van Deutsche Telekom routeren ipv Amsterdam, etc. ) legt T-mobile het er wel heel erg dik bovenop dat hun motieven duidelijk anders zijn dan die van Freedom.
Nou ben ik ook weer niet zó veel kwijt aan Freedom als jij... hier betaal ik 48 euro per maand voor 1 Gigabit via het netwerk van Cambrium. En inderdaad zou ik, ook gegeven het feit dat ik mobiel af neem, bij T-mobile naar 35 per maand voor Gigabit kunnen, 30 per maand voor 100 Mbit of zefls 25 euro per maand voor 50.
Maar goed, wie weet als we écht genoodzaakt zouden worden om de hand op de knip te houden.....
Voor nu is het zo dat zowel mijn vriendin als ik maandelijks een bepaald bedrag te besteden hebben aan wat we voor ons zelf leuk of belangrijk vinden. Voor mij is dat de privacy, het verhaal en de mogelijkheden bij Freedom
Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.
Wat ik steeds mis als men over het prijsverschil tussen Freedom en een andere ISP begint is e-mail en eigen domein.
Bij Freedom krijg je een eigen .nl domeinnaam en 5 mailboxen van 25 GB.
De prijs hiervan zou je mee moeten nemen in vergelijkingen, ook als je een domein ergens anders onderbrengt.
De prijs hiervan zou je mee moeten nemen in vergelijkingen, ook als je een domein ergens anders onderbrengt.
Je hebt natuurlijk volledig gelijk, daarom hebben wij nu ook Freedom. T-Mobile heb ik nooit overwogen maar is wel een naam die vaak terugkomt als we het over de kosten van ons internet hebben. Ik zal me eens verdiepen in de praktijken die je noemt. Uiteindelijk komt het neer op: wat zijn we bereid te betalen en wat krijgen we ervoor? Privacy is gewoon moeilijk te kwantificeren. Gelukkig wordt mijn omgeving zich steeds meer bewust van privacy (en het gebrek eraan), dus ik zie het argument wel aan kracht winnen.eymey schreef op woensdag 19 mei 2021 @ 15:08:
Tsja.... dan vergelijk je wel meteen 2 uitersten.
Met de fratsen die T-mobile steeds probeert uit te halen (alles via Internet Exchange van Deutsche Telekom routeren ipv Amsterdam, etc. ) legt T-mobile het er wel heel erg dik bovenop dat hun motieven duidelijk anders zijn dan die van Freedom.
Nou ben ik ook weer niet zó veel kwijt aan Freedom als jij... hier betaal ik 48 euro per maand voor 1 Gigabit via het netwerk van Cambrium. En inderdaad zou ik, ook gegeven het feit dat ik mobiel af neem, bij T-mobile naar 35 per maand voor Gigabit kunnen, 30 per maand voor 100 Mbit of zefls 25 euro per maand voor 50.
Maar goed, wie weet als we écht genoodzaakt zouden worden om de hand op de knip te houden.....
Voor nu is het zo dat zowel mijn vriendin als ik maandelijks een bepaald bedrag te besteden hebben aan wat we voor ons zelf leuk of belangrijk vinden. Voor mij is dat de privacy, het verhaal en de mogelijkheden bij Freedom.
Goed punt. Ik breng mijn domeinen nu ergens anders onder en een los domein bij Freedom registreren voor de kostenbesparing is het mij niet waard. Ook voor mail betaal ik al een andere provider waar ik heel tevreden over ben, dus daar blijf ik ook zitten. Maar als je van die services van Freedom gebruik maakt dan wordt het plaatje inderdaad veel aantrekkelijker.Sudoku schreef op woensdag 19 mei 2021 @ 15:20:
Wat ik steeds mis als men over het prijsverschil tussen Freedom en een andere ISP begint is e-mail en eigen domein.
@Basje Zelf maak ik (nog) niet actief gebruik van de mailservices van Freedom, zelfs al heb ik wel al mijn bij de prijs inbegrepen .nl-domein geclaimd.
Voor mijn 2 andere domeinnamen zou ik best wel de mail bij Freedom kunnen afhandelen (zitten nu allebei nog op de gratis Google G-suite). Probleem is alleen dat je bij Freedom maar 5 'losse' mailboxen krijgt, en mijn broers en zussen en mijn ouders in totaal al op 8 mailboxen uit komen.
Ik wil wel een keer van G-suite af, maar dan moet ik dus nog zien wat ik met de 3 overige mailboxen doe. Het liefst zou ik die tegen eventuele meerprijs dan ook bij Freedom onderbrengen, maar het kan ook maar zo dat ik dan dus toch nog naar Soverin (bedrijf achter de maildienst bij Freedom) toe moet. En natuurlijk ook de logistieke operatie voor mijn ouders en broers/zussen die ook hun hele "google leven" moeten migreren naar een ander account bij Google.
Maar goed, punt is, ook wij maken dus nog niet direct gebruik van alle Freedom-diensten die het de meerprijs waard maken. Aan de andere kant, native DualStack IPv6 vind ik dan ook wel weer fijn, ook voor mijn eigen educatie.
Voor mijn 2 andere domeinnamen zou ik best wel de mail bij Freedom kunnen afhandelen (zitten nu allebei nog op de gratis Google G-suite). Probleem is alleen dat je bij Freedom maar 5 'losse' mailboxen krijgt, en mijn broers en zussen en mijn ouders in totaal al op 8 mailboxen uit komen.
Ik wil wel een keer van G-suite af, maar dan moet ik dus nog zien wat ik met de 3 overige mailboxen doe. Het liefst zou ik die tegen eventuele meerprijs dan ook bij Freedom onderbrengen, maar het kan ook maar zo dat ik dan dus toch nog naar Soverin (bedrijf achter de maildienst bij Freedom) toe moet. En natuurlijk ook de logistieke operatie voor mijn ouders en broers/zussen die ook hun hele "google leven" moeten migreren naar een ander account bij Google.
Maar goed, punt is, ook wij maken dus nog niet direct gebruik van alle Freedom-diensten die het de meerprijs waard maken. Aan de andere kant, native DualStack IPv6 vind ik dan ook wel weer fijn, ook voor mijn eigen educatie.
Ik ben ook nog aan het wachten tot er meer dan 5 mailboxen gebruikt kunnen worden. Ik had eigenlijk verwacht dat dat wel al eerder geregeld zou zijn. Maar er zullen wel heel weinig klanten deze request hebben
Volgens mij word dat canal digitaal nooit wat via iptv.
En of wat voor provider ook met tv 📺
Heb wel eens gevraagd aan canal digitaal medewerker of ze het beeld niet kunnen verbeteren.
Vragen ze wat ziet u dan met iptv HD en sat HD.
Toen wist ik al genoeg... 😂
Ik heb zelf schotel van canal digitaal.
Bevalt me prima en ook iptv abo.. En via de andere manier omdat ze zenders niet aanbieden in je pakket in Nederland.
Alleen schotel 📡 is veel beter als iptv.
Heb wel eens gevraagd aan canal digitaal medewerker of ze het beeld niet kunnen verbeteren.
Bevalt me prima en ook iptv abo.. En via de andere manier omdat ze zenders niet aanbieden in je pakket in Nederland.
Vers van de pers: XS4ALL stopt met subnetten, Freedom Internet biedt oplossing
Dit laat toch weer zien dat Freedom op allerlei vlakken hard aan de weg blijft timmeren. Ja, de twee recente storingen zijn niet fijn, maar in het afgelopen jaar was mijn verbinding superstabiel. Storingen heb je bij alle providers. Freedom geeft aan ook bezig te zijn met een structurele oplossing. Dat Canal Digitaal een hoofdprioriteit is betekent niet dat er niet ook andere hoofdprioriteiten (zoals internet) kunnen zijn
.
Dit laat toch weer zien dat Freedom op allerlei vlakken hard aan de weg blijft timmeren. Ja, de twee recente storingen zijn niet fijn, maar in het afgelopen jaar was mijn verbinding superstabiel. Storingen heb je bij alle providers. Freedom geeft aan ook bezig te zijn met een structurele oplossing. Dat Canal Digitaal een hoofdprioriteit is betekent niet dat er niet ook andere hoofdprioriteiten (zoals internet) kunnen zijn
Dat is nog al kort door de bocht. Dat Canal Digitaal het verprutst betekent niet dat IPTV per definitie slecht is.digiben schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 10:32:
Volgens mij word dat canal digitaal nooit wat via iptv.
KPN en diverse andere glasvezelproviders uit het verleden (Glashart Media) laten zien dat IPTV een prima stabiele dienst met zeer goede beeldkwaliteit kan geven. NLZiet, dat zelfs "Over The Top" werkt laat zien dat je zelfs dan een prima snel reagerende ervaring met 1080p50 beeldkwaliteit kan bieden.
Trouwens, schotel is allesbehalve zaligmakend. Zeker als je kijkt naar het aanbod van Canal Digitaal, waar ook flink wordt geknepen en bezuinigd op beschikbare bandbreedte.
Ja, ik ben me ook aan het ergeren aan het Canal Digitaal TV gedeelte, maar ik weet waar ik bewust voor heb gekozen en in welke levensfase van een bedrijf ik ben ingestapt en welke producten zij leveren (CD).
Ter informatie ik ben een crowdfunder, founding member van Freedom.
Bij mij hangt er nogal eens wat bij CD met de Amino, en regelmatig trek ik dan maar de voeding van de Amino eruit.
Deze ochtend bleef de boel weer eens hangen dus weer even "de stekker eruit en erin".
Maar wat tot nu toe nog niet vaak was gebeurd, gebeurde nu wel ineens.
Van versie 20.1.81 > 20.1.82 > 20.1.83 naar versie 20.2.91 (build 15).
3 versies in 1 keer..... We gaan het weer eens even aankijken.
Bekend met de verschillende andere producten zoals NLZiet enz. Maar dan mis ik nog wel wat zender waar ik wel eens op kijk.
Niet dat ik veel aan de TV gekluisterd zit, want het boek wat internet heet heb ik nog steeds niet uit
Ter informatie ik ben een crowdfunder, founding member van Freedom.
Bij mij hangt er nogal eens wat bij CD met de Amino, en regelmatig trek ik dan maar de voeding van de Amino eruit.
Deze ochtend bleef de boel weer eens hangen dus weer even "de stekker eruit en erin".
Maar wat tot nu toe nog niet vaak was gebeurd, gebeurde nu wel ineens.
Van versie 20.1.81 > 20.1.82 > 20.1.83 naar versie 20.2.91 (build 15).
3 versies in 1 keer..... We gaan het weer eens even aankijken.
Bekend met de verschillende andere producten zoals NLZiet enz. Maar dan mis ik nog wel wat zender waar ik wel eens op kijk.
Niet dat ik veel aan de TV gekluisterd zit, want het boek wat internet heet heb ik nog steeds niet uit
Hoe meer ik weet, hoe meer ik weet dat ik te weinig weet
Dit , hierom en hierom
@ollie1965 en @digiben
https://community.freedom...aar-grondig-geupdate/1890
Blijkbaar is de software vandaag geupdate, ik heb geen tv-dienst van CD, maar ben wel benieuwd naar jullie ervaringen nu dan?
Blijkbaar is de software vandaag geupdate, ik heb geen tv-dienst van CD, maar ben wel benieuwd naar jullie ervaringen nu dan?
Ik moet wel zeggen dat sinds ik wat naslepende issues had na de storing van pakweg een maand geleden (had een paar dagen geen TV), de boel nu wel een stuk beter werkt. Ik heb nooit meer last gehad van haperingen bij Begin- of TV Gemist.
Maar wel blijft het zo dat sommige programma's echt compleet niet kloppen. Mijn vrouw kijkt graag Below Deck, doordeweeks tussen 16:30 en 18:30 op Fox (twee afleveringen), en het gebeurt echt zo enorm vaak dat uitgerekend in dat tijdslot de opname van Begin Gemist of TV Gemist van die programma's eigenlijk overeenkomt met wat zo'n 2 uur geleden bij die zender op TV was
Maar goed, ik had het al opgezegd, kan nog een week "genieten"
. Hoe dan ook is de algemene ervaring rond de interface wel iets beter dan die klote Mediabox XL van Ziggo.
Maar wel blijft het zo dat sommige programma's echt compleet niet kloppen. Mijn vrouw kijkt graag Below Deck, doordeweeks tussen 16:30 en 18:30 op Fox (twee afleveringen), en het gebeurt echt zo enorm vaak dat uitgerekend in dat tijdslot de opname van Begin Gemist of TV Gemist van die programma's eigenlijk overeenkomt met wat zo'n 2 uur geleden bij die zender op TV was
Maar goed, ik had het al opgezegd, kan nog een week "genieten"
[ Voor 13% gewijzigd door .oisyn op 23-05-2021 22:10 ]
Maar ik bedoel met schotel 📡eymey schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 14:38:
[...]
Dat is nog al kort door de bocht. Dat Canal Digitaal het verprutst betekent niet dat IPTV per definitie slecht is.
KPN en diverse andere glasvezelproviders uit het verleden (Glashart Media) laten zien dat IPTV een prima stabiele dienst met zeer goede beeldkwaliteit kan geven. NLZiet, dat zelfs "Over The Top" werkt laat zien dat je zelfs dan een prima snel reagerende ervaring met 1080p50 beeldkwaliteit kan bieden.
Trouwens, schotel is allesbehalve zaligmakend. Zeker als je kijkt naar het aanbod van Canal Digitaal, waar ook flink wordt geknepen en bezuinigd op beschikbare bandbreedte.
Kijk eens verschil canal digitaal schotel en in de apps...Natuurlijk wort er geknepen..nu het verschil te groot word 👍
Op illegaal gebied heb je nog beter beeld met iptv 😂
Maar dat mag niet.
Zou graag zien dat je zelf je hardware mocht gebruiken met iptv.
Dat zou mooi zijn.
Trouwens.... Op de schotel is ook meer als canal digitaal alleeen
Leuke zenders uit Duitsland, Engeland, 4k etc
Enige is dat het weg moet het aanzicht🥳
Hoi,.VHware schreef op zondag 23 mei 2021 @ 18:46:
@ollie1965 en @digiben
Ik heb geen iptv van freedom.
Mijn broer wel de hardware
Ik heb het van Canal Digitaal op de schotel en apps in de tv en nvidia shield pro.
Maar ik heb er nog niet op gelet.
Zal eens kijken hoe en wat vandaag.
Canal Digitaal in de app is inderdaad niet best.digiben schreef op dinsdag 25 mei 2021 @ 10:33:
[...]
Maar ik bedoel met schotel 📡
Kijk eens verschil canal digitaal schotel en in de apps...Natuurlijk wort er geknepen..nu het verschil te groot word 👍
Op illegaal gebied heb je nog beter beeld met iptv 😂
Maar dat mag niet.
Zou graag zien dat je zelf je hardware mocht gebruiken met iptv.
Dat zou mooi zijn.
Trouwens.... Op de schotel is ook meer als canal digitaal alleeen
Leuke zenders uit Duitsland, Engeland, 4k etc
Enige is dat het weg moet het aanzicht🥳
Maar ik durf best wel te stellen dat het beeld van Canal Digitaal via de resellers (Tweak, Freedom), zeker de lineaire IGMP streams, betere beeldkwaliteit geven dan het Canal Digitaal aanbod op de sateliet. (de rest laat ik even buiten beschouwing, want het gaat hier over Canal Digitaal )
Nou ik zie een ander beeld van Canal Digitaal via iptv en de hardware wat ze nu leveren standaard op iptv en mijn dreambox 😂eymey schreef op dinsdag 25 mei 2021 @ 10:53:
[...]
Canal Digitaal in de app is inderdaad niet best.
Maar ik durf best wel te stellen dat het beeld van Canal Digitaal via de resellers (Tweak, Freedom), zeker de lineaire IGMP streams, betere beeldkwaliteit geven dan het Canal Digitaal aanbod op de sateliet. (de rest laat ik even buiten beschouwing, want het gaat hier over Canal Digitaal )
Dat ding wat ze leveren is zo digitaal, dat ik er scheel van word.
Nee ik ga er niet over discuseren van hoe en of wat.
Kijk het verschil eens naast elkaar.
Er zijn nog betere illegale streams die beter beeld geven.
Maar laat ik maar zo 👍
Dat standaard ip kastje is bagger 😂
[ Voor 3% gewijzigd door digiben op 27-05-2021 00:14 ]
Freedom levert nu ook via KPN GPON glasvezel: https://freedom.nl/nieuws...-nu-over-het-gpon-netwerk
Kan iemand trouwens bevestigen dat de oude DNS van Freedom op 18/5 in de ochtend zijn uitgezet? Ik had toen plotseling DNS issues en kwam er na puzzelen achter dat ik de oude DNS nog in mijn PiHole had staan (hard geconfigureerd). Heb er verder geen mededeling of e-mail over zien langs komen (dat was wel toegezegd door Freedom).
Via het Forum van Freedom zelf krijg ik geen duidelijke reactie helaas.
Of ze al zijn uitgezet weet ik niet, maar dit was wel plan: https://freedom.nl/nieuwsartikel/nieuwe-dns-serverszordaz schreef op vrijdag 28 mei 2021 @ 17:43:
Kan iemand trouwens bevestigen dat de oude DNS van Freedom op 18/5 in de ochtend zijn uitgezet? Ik had toen plotseling DNS issues en kwam er na puzzelen achter dat ik de oude DNS nog in mijn PiHole had staan (hard geconfigureerd). Heb er verder geen mededeling of e-mail over zien langs komen (dat was wel toegezegd door Freedom).
Deel van de e-mail die ik vandaag kreeg, blijkbaar komt er een nieuwe crowdfundactie:
Beste Crowdfunder van het eerste uur,
Mede dankzij jouw hulp is Freedom in korte tijd neergezet als internetprovider met focus voor veiligheid en privacy op het gebied van internet. Om de volgende stap te kunnen zetten en verder te kunnen groeien (van start-up naar scale-up), lanceren wij een nieuwe crowdfunding. Omdat jij ons vorig jaar hebt geholpen, willen we je als eerste op de hoogte brengen over deze nieuwe crowdfunding.
Koop jouw stukje Freedom
Het belangrijkste verschil t.o.v. de eerste crowdfunding is dat je dit keer een stukje Freedom koopt in de vorm van een certificaat. Naarmate Freedom verder groeit stijgt de waarde van het certificaat en krijg je mogelijk (op termijn) dividend.
There's no place like 127.0.0.1
Daarin stond:RollieBollie schreef op vrijdag 28 mei 2021 @ 17:55:
[...]
Of ze al zijn uitgezet weet ik niet, maar dit was wel plan: https://freedom.nl/nieuwsartikel/nieuwe-dns-servers
Binnenkort worden de oude DNS servers uitgezet. Dit wordt uiteraard pas gedaan op het moment dat wij zien dat niemand meer gebruikmaakt van de oude IP-adressen.
Dan hebben ze niet goed opgelet.
zordaz schreef op vrijdag 28 mei 2021 @ 17:43:
offtopic:
Als je toch al Pi-Hole gebruikt, zou ik je aanraden ook Unbound te gebruiken, dat voorkomt dit soort problemen.
Als je toch al Pi-Hole gebruikt, zou ik je aanraden ook Unbound te gebruiken, dat voorkomt dit soort problemen.
The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long
GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT
Kak, dat meen jeZr40 schreef op maandag 17 mei 2021 @ 11:47:
[...]
Dit is niet meer nieuw beschikbaar. Als je nu al per jaar betaalt blijf je de korting natuurlijk wel houden.
Freee!! schreef op vrijdag 28 mei 2021 @ 18:56:
[...]
offtopic:
offtopic:
Ik zou zelf geen recursive resolver draaien - je lekt op die manier vrij veel van je browse-gedrag. Alle requests van die machine komen uit jouw huishouden - bij een andere server deel je dit.
Ik zou zelf geen recursive resolver draaien - je lekt op die manier vrij veel van je browse-gedrag. Alle requests van die machine komen uit jouw huishouden - bij een andere server deel je dit.
Moet wel zeggen dat die iptv nu lekker draait na de update op de Nvidia Shield Tv Pro
Heb dan zelf tivimate nu nog beter geworden.
De canal digitaal app is beeld mooi, alleen vind het zo digitaal, Of je fles drank op hebt 🥳
Al met al ziet er weer fijner uit 📺
Heb dan zelf tivimate nu nog beter geworden.
De canal digitaal app is beeld mooi, alleen vind het zo digitaal, Of je fles drank op hebt 🥳
Al met al ziet er weer fijner uit 📺
Hmm, ben founding member maar heb geen email, zou best mee willen doen namelijkMatHack schreef op vrijdag 28 mei 2021 @ 18:02:
Deel van de e-mail die ik vandaag kreeg, blijkbaar komt er een nieuwe crowdfundactie:
[...]
Hier hetzelfdeGG85 schreef op zaterdag 29 mei 2021 @ 10:34:
[...]
Hmm, ben founding member maar heb geen email, zou best mee willen doen namelijk
Ik ben zelf ook founding member maar geen crowdfunder. Ik neem aan dat dat de reden is waarom wij die email niet ontvangen hebben.
[ Voor 68% gewijzigd door JiMiHeNdRiX op 29-05-2021 11:03 . Reden: Herschreven ]
Ik heb de mail ontvangen op mijn crowdfunding adres.
Als ik de mail zo lees zal de nieuwe crowdfunding voor iedereen toegankelijk zijn, maar eerdere crowdfunders zijn als eerste op de hoogte gebracht. En ze kunnen ook als eerste deelnemen:
Als ik de mail zo lees zal de nieuwe crowdfunding voor iedereen toegankelijk zijn, maar eerdere crowdfunders zijn als eerste op de hoogte gebracht. En ze kunnen ook als eerste deelnemen:
De crowdfunding gaat pas enkele dagen later open voor het gehele publiek.
[ Voor 26% gewijzigd door Zr40 op 29-05-2021 11:30 ]
Ik dacht ook dat ik de email niet heb gekregen, maar ik zie 'm nu met als onderwerp "Exclusieve uitnodiging webinar crowdfunding". Ik zag het woord "webinar" en gelijk verwijderd
Ik heb de email verwijderd toen ik een waarschuwing kreeg dat onder de aanmeldingsurl een heel andere url verstopt zat.
Heeft iemand IPTV van Freedom werkend gekregen op een OpenWRT router?
Inmiddels ben ik al zo ver dat de IPTV interface een IP-adres en de juiste routes toebedeeld krijgt. Vermoedelijk gaat het ergens fout in de configuratie van de IGMP proxy.
Als je het werkend hebt gekregen zou je de inhoud van het bestand /etc/config/igmpproxy kunnen delen?
Andere tips zijn natuurlijk ook welkom.
Inmiddels ben ik al zo ver dat de IPTV interface een IP-adres en de juiste routes toebedeeld krijgt. Vermoedelijk gaat het ergens fout in de configuratie van de IGMP proxy.
Als je het werkend hebt gekregen zou je de inhoud van het bestand /etc/config/igmpproxy kunnen delen?
De dag weet ik even niet meer precies (ergens vorige week in de ochtend), maar ik had idd hetzelfde probleemzordaz schreef op vrijdag 28 mei 2021 @ 17:43:
@zordazRollieBollie schreef op vrijdag 28 mei 2021 @ 17:55:
[...]
Of ze al zijn uitgezet weet ik niet, maar dit was wel plan: https://freedom.nl/nieuwsartikel/nieuwe-dns-servers
Ik had hetzelfde, maar via mijn edgerouter (die had al 3 maanden [sinds mijn overgang vanaf XS4ALL] geen disconnect gehad en dus geen renew van de settings gedaan).
Het is idd vreemd dat wij er geen mail over hebben gehad (of ik niet hem gemist hebben).
Manual reconnect loste het op
Freedom FttH - EdgeRouter 4 SFP - OnePlus 8T - Debian - Home Assistant
Vandaag Freedom Internet besteld op mijn Bonded VDSL aansluiting. Over een paar jaar komt hier glas van E-fiber waar Freedom ook op aanbiedt en ik vond xs4all ook altijd prettig. Hopelijk loopt het bestelproces (en dus de overstap) soepel. Heb verder geen Bellen of TV.
Bij mij werkt het nu goed. Heb 1 kastje in huis. Op andere tv kijken we via de app.Sternis schreef op zondag 30 mei 2021 @ 14:32:
Heeft iemand IPTV van Freedom werkend gekregen op een OpenWRT router?
Dit is de inhoud van mijn /etc/config/igmpproxy:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
| root@router:~# cat /etc/config/igmpproxy
config igmpproxy
option quickleave 1
# option verbose [0-3](none, minimal[default], more, maximum)
config phyint
option network iptv_wan
option zone iptv_wan
option direction upstream
list altnet 0.0.0.0/0
config phyint
option network lan
option zone lan
option direction downstream |
Wat werkt er bij jou niet?
Freedom biedt nu glasvezel internet via KPN-netwerk vanaf € 49,- p/m
Interessante ontwikkeling. Toch maar eens nadenken of 50Mbps voor ons genoeg is, want dan is downgraden van de snelheid een reële optie ipv overstappen naar een goedkopere provider (mits nog steeds 1 maand gratis bij jaarbetalingen).
Interessante ontwikkeling. Toch maar eens nadenken of 50Mbps voor ons genoeg is, want dan is downgraden van de snelheid een reële optie ipv overstappen naar een goedkopere provider (mits nog steeds 1 maand gratis bij jaarbetalingen).
[ Voor 12% gewijzigd door Basje op 01-06-2021 15:32 ]
Dat is inderdaad een interessante ontwikkeling!
Maar toch wel een dieptriest voorbeeld van hoe verziekt de markt op dit moment is.
Blijkbaar moet Freedom via KPN 49 euro p/m vragen voor een schamele 50 Mbit/s verbinding om er nog wat aan te verdienen, terwijl wholesale via Cambrium in eigen coanetgebieden op 1 Gbit/s kan via ongeveer dat bedrag......
Maar toch wel een dieptriest voorbeeld van hoe verziekt de markt op dit moment is.
Blijkbaar moet Freedom via KPN 49 euro p/m vragen voor een schamele 50 Mbit/s verbinding om er nog wat aan te verdienen, terwijl wholesale via Cambrium in eigen coanetgebieden op 1 Gbit/s kan via ongeveer dat bedrag......
[ Voor 4% gewijzigd door eymey op 01-06-2021 17:25 ]
Blijft belachelijk dat essentieele infrastructuur eigendom is van enkele commercieele partijen. Moet je je voorstellen dat dat ook zo was met het electriciteitsnet en aanbieders zouden moeten gaan betalen om stroom te mogen leveren. Of dat sommige partijen nieuwe koperleidigen naar je meterkast aanleggen om concurrerend stroom te kunnen leveren.....
In feite gebeurt dat al, alleen staat dit tarief apart gespecificeerd op de factuur van de energieleverancier. Kosten netbeheer.Sakura_nl schreef op dinsdag 1 juni 2021 @ 17:36:
Moet je je voorstellen dat dat ook zo was met het electriciteitsnet en aanbieders zouden moeten gaan betalen om stroom te mogen leveren.
[ Voor 17% gewijzigd door Zr40 op 01-06-2021 17:42 ]
Maar de kabelbeheerder levert zelf geen stroom. En dat er betaald moet worden voor het gebruik van de infrastructuur is logisch en niets mis mee.Zr40 schreef op dinsdag 1 juni 2021 @ 17:40:
[...]
In feite gebeurt dat al, alleen staat dit tarief apart gespecificeerd op de factuur van de energieleverancier. Kosten netbeheer.
Maar alle leveranciers betalen hetzelfde tarief voor het gebruik van de infrastructuur. Dat levert dus een eerlijk speelveld op.
Dat eerlijke speelveld mist totaal bij de infrastructuur voor het internet, terwijl dat zeer zeker ook de benaming "nutsvoorziening" mag hebben.
[ Voor 0% gewijzigd door Sakura_nl op 01-06-2021 17:48 . Reden: typo ]
Bedankt, het werkt nu.amarok schreef op dinsdag 1 juni 2021 @ 11:47:
[...]
Bij mij werkt het nu goed. Heb 1 kastje in huis. Op andere tv kijken we via de app.
Dit is de inhoud van mijn /etc/config/igmpproxy:
...
Wat werkt er bij jou niet?
Kennelijk had ik de list altnet optie verkeerd ingesteld.
Mja.... bij Telecom is het natuurlijk wel wat gecompliceerder omdat je het op nogal wat verschillende manieren geleverd kan krijgen en dat veel verschil kan maken voor hoe snel de verbinding is, hoe betrouwbaar, de diensten, etc.Sakura_nl schreef op dinsdag 1 juni 2021 @ 17:48:
[...]
Maar de kabelbeheerder levert zelf geen stroom. En dat er betaald moet worden voor het gebruik van de infrastructuur is logisch en niets mis mee.
Maar alle leveranciers betalen hetzelfde tarief voor het gebruik van de infrastructuur. Dat levert dus een eerlijk speelveld op.
Dat eerlijke speelveld mist totaal bij de infrastructuur voor het internet, terwijl dat zeer zeker ook de benaming "nutsvoorziening" mag hebben.
Bij stroom hoef je alleen mas 230V op 50 hz. wisselspanning binnen te krijgen
Maar verder ben ik het met je eens dat op z'n minst de fysieke telecom-infra gewoon een nutsvoorziening zou moeten zijn.
Als er in NL naar ieder huis gewoon, a la de 'oude' Reggefiber opzet, 2 vezels zouden liggen die ook uit komen op 2 vezels in de area-PoP (dus point to point) en die fysieke PoP's + de kabels + ring tussen de PoP's zijn eigendom van één onafhankelijke instantie die verder geen actieve diensten levert, dan zou iedere marktpartij vervolgens eigen apparatuur kunnen plaatsen en licht op de vezels zetten.
En partijen die niet genoeg vermogen hebben om zelf apparatuur in PoP's te plaatsen en backhauls vanuit de City-PoP's te hebben, die zouden dan eventueel nog wholesale breedbandtoegang kunnen inkopen bij een operator die dat wél heeft.
Maar nu is de optie om eigen apparatuur te plaatsen er überhaupt in heel veel plaatsen niet. omdat er óf geen glasvezel ligt, óf KPN NetwerkNL heeft besloten om er PON te leggen met shared medium FttH.
En dan ben je overgeleverd aan wat KPN voor WBA-toegang vraagt.
Reggefiber had achteraf gezien beter kunnen worden overgenomen door de overheid in een soort constructie à la Tennet en Novec.eymey schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 10:21:
[...]
Mja.... bij Telecom is het natuurlijk wel wat gecompliceerder omdat je het op nogal wat verschillende manieren geleverd kan krijgen en dat veel verschil kan maken voor hoe snel de verbinding is, hoe betrouwbaar, de diensten, etc.
Bij stroom hoef je alleen mas 230V op 50 hz. wisselspanning binnen te krijgen.
Maar verder ben ik het met je eens dat op z'n minst de fysieke telecom-infra gewoon een nutsvoorziening zou moeten zijn.
Als er in NL naar ieder huis gewoon, a la de 'oude' Reggefiber opzet, 2 vezels zouden liggen die ook uit komen op 2 vezels in de area-PoP (dus point to point) en die fysieke PoP's + de kabels + ring tussen de PoP's zijn eigendom van één onafhankelijke instantie die verder geen actieve diensten levert, dan zou iedere marktpartij vervolgens eigen apparatuur kunnen plaatsen en licht op de vezels zetten.
En partijen die niet genoeg vermogen hebben om zelf apparatuur in PoP's te plaatsen en backhauls vanuit de City-PoP's te hebben, die zouden dan eventueel nog wholesale breedbandtoegang kunnen inkopen bij een operator die dat wél heeft.
Maar nu is de optie om eigen apparatuur te plaatsen er überhaupt in heel veel plaatsen niet. omdat er óf geen glasvezel ligt, óf KPN NetwerkNL heeft besloten om er PON te leggen met shared medium FttH.
En dan ben je overgeleverd aan wat KPN voor WBA-toegang vraagt.
Had er nog wel een bedragje van 7 miljard gereserveerd moeten worden voor de verdere aanleg in Nederland. Plus alle jaarlijkse onderhouds en beheerkosten.
Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.
Dat was een prima plan geweest. Ik zit nu op GPON met KPN WBA, bleeehhhBarre73 schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 11:23:
[...]
Reggefiber had achteraf gezien beter kunnen worden overgenomen door de overheid in een soort constructie à la Tennet en Novec.
Had er nog wel een bedragje van 7 miljard gereserveerd moeten worden voor de verdere aanleg in Nederland. Plus alle jaarlijkse onderhouds en beheerkosten.
[ Voor 4% gewijzigd door voorstad op 02-06-2021 11:45 ]
Verwijderd
Het zou een goede en toekomstvaste investering zijn geweest omdat iedereen toch op glasvezel zal overgaan, zeker in de buitengebieden vanwege de lange overbrugbare afstanden.
Hier ook Reggefiber met twee vezel waarvan één 'dark'.
Hier ook Reggefiber met twee vezel waarvan één 'dark'.
Huidige huis wel (6 jaar oud). Naar mijn nieuwe huis (2 weken geleden opgeleverd) gaat maar 1 ader.
KPN gebied? Bij mij ook recent aangelegd en maar 1 vezel met een aansluiting eraan, maar de kabel heeft wel twee vezels. Geen idee of die ook helemaal tot aan de wijkcentrale komt, of in de mof in de grond al ophoudt..oisyn schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 11:45:
Huidige huis wel (6 jaar oud). Naar mijn nieuwe huis (2 weken geleden opgeleverd) gaat maar 1 ader.
Kaart met alle 2G/3G/4G/5G zendmasten in Nederland: https://antennekaart.nl | https://www.antenneforum.nl
Ja KPN, en nee echt maar 1 vezel. Of iig 1 kabel, maar ik ga er niet vanuit dat er twee vezels in 1 kabel zitten, of wel?
Ja, in die kabel zitten twee vezels. Als de zegel onderop je glasvezeldoosje al doorbroken is (of gewoon los zit, zoals bij mij) kun je hem openen. Daar zie je dan een groene en een blauwe vezel. Ze gebruiken er maar 1.oisyn schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 11:47:
Ja KPN, en nee echt maar 1 vezel. Of iig 1 kabel, maar ik ga er niet vanuit dat er twee vezels in 1 kabel zitten, of wel?
Kaart met alle 2G/3G/4G/5G zendmasten in Nederland: https://antennekaart.nl | https://www.antenneforum.nl
Zal vanavond eens spieken
[ Voor 10% gewijzigd door .oisyn op 02-06-2021 11:50 ]