Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• bubbelbart
  • Registratie: augustus 2020
  • Laatst online: 05-06 14:01
Meer mensen last van connectieproblemen? Sinds circa 23.20u geen internet en TV meer.

• digiben
  • Registratie: april 2004
  • Laatst online: 08-06 20:01
Hier ook weg hoor 🥳

• TR1969
  • Registratie: juni 2013
  • Laatst online: 16:06
Yepp hier ook

• bubbelbart
Op Twitter ook meerdere meldingen. Storingen pagina meldt nog niets.

• .oisyn
  • Registratie: september 2000
  • Laatst online: 13:20

.oisyn

Moderator Devschuur® / Cryptocurrencies

Demotivational Speaker

You see, killbots have a preset kill limit. Knowing their weakness, I sent wave after wave of my own men at them until they reached their limit and shut down. Kif, show them the medal I won.

• bubbelbart
Freedom onderzoekt de storing:

• RampeStamp
  • Registratie: maart 2001
  • Laatst online: 13:27

RampeStamp

Pannekoek!

Lijkt ook verderop in het netwerk te zitten. Want de freedom servers kan ik nog wel bereiken..

Have fun in live and you will survive!

• Sarum4n
  • Registratie: maart 2014
  • Niet online
Mijn Fritz!box 7590 geeft aan dat DSL gewoon "up" is, maar IPv4 en IPv6 zijn "not connected"

• dennistd
  • Registratie: augustus 2004
  • Laatst online: 16:09
Als ik deze zo bekijk van allestoringen.nl zit het probleem niet bij Freedom zelf...

• bubbelbart
dennistd schreef op donderdag 29 april 2021 @ 23:55:
Als ik deze zo bekijk van allestoringen.nl zit het probleem niet bij Freedom zelf...
[Afbeelding]
Klopt, Tweak heeft ook storing. Van www.tweakstatus.nl :

Een core router in locatie interxion Amsterdam (Sara) is onbereikbaar. We hebben dit in onderzoek.

• bubbelbart

• HoleinOne
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 11-06 12:20
bubbelbart schreef op donderdag 29 april 2021 @ 23:36:
Meer mensen last van connectieproblemen? Sinds circa 23.20u geen internet en TV meer.
Via de app kan ik nog wel TV kijken.

• dennistd
Volgens mij doet ie het weer *O*

• hackerhater
  • Registratie: april 2006
  • Laatst online: 16:01
Gisteren viel ie hier ook weg, gelukkig nu weer connectie.
En wel toen het weg viel rond half 12 care, was toch tijd om te gaan slapen.

• Rcire
  • Registratie: februari 2002
  • Laatst online: 15:40
Zojuist ligt de verbinding er weer uit ☹️

• Convirion
  • Registratie: augustus 2005
  • Laatst online: 10-06 11:13
Jep hier ook. Sinds 9:36

• hackerhater
  • Registratie: april 2006
Same. Weer online, maar voor hoelang?
Naja Freedom is dus afhankelijk van Cambrium om het op te lossen. We kunnen weinig anders dan afwachten.

• eymey
  • Registratie: februari 2000
  • Laatst online: 11:40
Hmm, toch vreemd.

Ik heb gisteravond gewoon nog tot 0:00 "Over The Top" TV (NLZiet) zitten kijken. En vanochtend met het thuiswerken ook geen last ondervonden.

Ik zit in Almere, Cambrium Coanet.

edit: Volgens mijn Atlas probe ook geen problemen gehad....
https://stat.ripe.net/m/w..._id=9002&w.probe_id=28663

[Voor 29% gewijzigd door eymey op 30-04-2021 14:12]

• .oisyn

.oisyn

Demotivational Speaker

Internet werkt wel, maar geen TV.

Internet overigens ook niet helemaal, Twitter lijkt het er behoorlijk lastig mee te hebben bijvoorbeeld. Ook geen plaatjes bij nos.nl

[Voor 72% gewijzigd door .oisyn op 30-04-2021 15:29]

You see, killbots have a preset kill limit. Knowing their weakness, I sent wave after wave of my own men at them until they reached their limit and shut down. Kif, show them the medal I won.

• HoleinOne
.oisyn schreef op vrijdag 30 april 2021 @ 15:09:
Internet werkt wel, maar geen TV.

Internet overigens ook niet helemaal, Twitter lijkt het er behoorlijk lastig mee te hebben bijvoorbeeld. Ook geen plaatjes bij nos.nl
Bij mij in Almere Literatuurwijk via Cambrium glas werkt alles prima.

• .oisyn

.oisyn

Demotivational Speaker

Na nogmaals een reboot van m'n ER-4 begon alles weer naar behoren te werken 8)7

Acties:
  • 0Henk 'm!

• HoleinOne
Weer drama met afspelen opnames van Canal Digitaal. Heeel veel schokkend/stilstaand beeld.
Zowel op de stb als via de app. In Almere/Cambrium

Acties:
  • +1Henk 'm!

• ocf81
  • Registratie: april 2000
  • Niet online

ocf81

Gewoon abnormaal ;-)

Topicstarter
Wat vinden we er eigenlijk van dat Freedom een nieuwe funding ronde gaat houden?

© ocf81 1981-infinity
Live the dream! | Politiek Incorrecte Klootzak uitgerust met The Drive to Survive | Upgrade your life!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• TJR
  • Registratie: februari 2005
  • Laatst online: 09:05
ocf81 schreef op maandag 3 mei 2021 @ 09:01:
Wat vinden we er eigenlijk van dat Freedom een nieuwe funding ronde gaat houden?
Nog niets van gehoord, heb je een bron?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• ocf81
  • Niet online

ocf81

Gewoon abnormaal ;-)

Topicstarter
@TJR De advertentie van afgelopen week op de FP.

© ocf81 1981-infinity
Live the dream! | Politiek Incorrecte Klootzak uitgerust met The Drive to Survive | Upgrade your life!

Acties:
  • +3Henk 'm!

• TR1969
ocf81 schreef op maandag 3 mei 2021 @ 09:01:
Lijkt me een logische stap, ze hebben nu een (kleine) positie in de markt en zullen willen/moeten uitbreiden om stand te kunnen houden.
Daarnaast zijn er natuurlijk ook de nodige verbeterpunten (tv) en wensen van de gebruikers die tijd/geld gaan kosten.

Al met al lijkt dit me een manier van funding waar je je gedachte goed als Freedom zijnde beter kunt bewaken.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Tukk
  • Registratie: januari 2002
  • Laatst online: 11:59

Tukk

De α-man met het ẞ-brein

TR1969 schreef op maandag 3 mei 2021 @ 09:16:
[...]

Lijkt me een logische stap, ze hebben nu een (kleine) positie in de markt en zullen willen/moeten uitbreiden om stand te kunnen houden.
Daarnaast zijn er natuurlijk ook de nodige verbeterpunten (tv) en wensen van de gebruikers die tijd/geld gaan kosten.

Al met al lijkt dit me een manier van funding waar je je gedachte goed als Freedom zijnde beter kunt bewaken.
Dit.

Ik zou principieel graag naar Freedom gaan, ook de hogere prijs wil ik betalen.
Het is het gemak dat me nu tegenhoudt. Xs4all werkt gewoon feilloos en ik moet een goed verhaal naar m'n kinderen hebben wil ik ze de TV-service van KPN afnemen zonder een gelijk alternatief.

Q: How many geeks does it take to ruin a joke? A: You mean nerd, not geek. And not joke, but riddle. Proceed.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Demotivational Speaker

Ik ga binnenkort m'n 2e jaar Freedom in, en daar gaat TV niet meer bijzitten

Acties:
  • 0Henk 'm!

• ocf81
  • Niet online

ocf81

Gewoon abnormaal ;-)

Topicstarter
Ik kan pas over naar Freedom als ik ga verhuizen. Nu nog even een huis vinden in een stad waar alles al is verkocht voordat het op Funda staat 8)7

© ocf81 1981-infinity

Acties:
  • 0Henk 'm!

• hkoster1
  • Registratie: juli 2012
  • Laatst online: 14:44
.oisyn schreef op maandag 3 mei 2021 @ 12:15:
Dit, al duurt het bij mij nog wel even voordat mijn tweede jaar bij Freedom begint. 8)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• debom
  • Registratie: januari 2007
  • Laatst online: 08-06 11:13
.oisyn schreef op maandag 3 mei 2021 @ 12:15:
Waar ga je dan je tv vandaan halen? Ik zit ook aan freedom te denken om naar toe te gaan, alleen vind ik Canal Digitaal een suboptimaal tv product. Hetzelfde geldt voor T-mobile trouwens.

Acties:
  • +5Henk 'm!

• horizon1978
  • Registratie: maart 2012
  • Laatst online: 13:21
debom schreef op maandag 3 mei 2021 @ 13:02:
[...]

Waar ga je dan je tv vandaan halen? Ik zit ook aan freedom te denken om naar toe te gaan, alleen vind ik Canal Digitaal een suboptimaal tv product. Hetzelfde geldt voor T-mobile trouwens.
Meest voor de hand liggende is NLZiet.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Demotivational Speaker

[...]

Ik heb nog altijd een Ziggo abonnement die ik niet op kon zeggen omdat het niet mogelijk was om extra ontvangers bij te bestellen via Freedom 8)7. Inmiddels is dat overigens wel mogelijk, maar evenwel scheiden hier de wegen tussen mij en Canal Digitaal.

En ja, het is idd best duur.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• yodeluxe
  • Registratie: november 2003
  • Laatst online: 03-06 08:24
[...]

Er zijn verschillende mogelijkheden. NLZiet is er een van, maar ook ouderwets via Digitenne kan. Wat ik zelf heb (en wat ik al had voor de overstap naar Freedom) is Canal Digitaal via de schotel, in mijn optiek dan best of both worlds: lineair kijken via schotel, eventueel terugkijken via de app al neem ik in principe alles lokaal op wat ik eventueel zou willen terugzien. Voordeel (voor mij dan) is dat je veel meer zenders hebt die anders niet te ontvangen zouden zijn, ook niet via internet (geoblock, is teveel gedoe om via VPN werkend te krijgen). Vooral de Engelse zenders zou ik niet willen missen.

Mijn platencollectie (nog bezig met invoeren)
Hotel nodig? Kijk in dit topic voor 10% korting!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• digiben
  • Registratie: april 2004
  • Laatst online: 08-06 20:01
Lekker hoor.
Ik kijk ook nog via de schotel.
Nog veel beter beeld ook📡
Werkt uitstekend, en anders nog de app er bij of iptv.
Zo heb je toch alles 👍

Acties:
  • 0Henk 'm!

• tlpeter
  • Registratie: oktober 2005
  • Nu online
Volgend jaar wordt er glasvezel aangelegd door E-fiber dus dat wordt een mooi moment om over te stappen van XS4ALL naar Freedom. Ik lees nog steeds negatieve verhalen over het Tv-aanbod dus dat zal ik niet gaan afnemen.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• VHware
  • Registratie: januari 2000
  • Laatst online: 15:13
[...]

Voor mij is NLZiet voldoende, maar anders zou een Ziggo TV-only kunnen (wel duur, 19,95 p/m)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Tukk

Tukk

De α-man met het ẞ-brein

VHware schreef op maandag 3 mei 2021 @ 16:42:
[...]

Voor mij is NLZiet voldoende, maar anders zou een Ziggo TV-only kunnen (wel duur, 19,95 p/m)
Ik moest even goed zoeken bij Ziggo, maar inderdaad een kleine 20 euro per maand
https://www.ziggo.nl/televisie/tv-start

Q: How many geeks does it take to ruin a joke? A: You mean nerd, not geek. And not joke, but riddle. Proceed.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• VHware
Tukk schreef op maandag 3 mei 2021 @ 17:21:
[...]

Ik moest even goed zoeken bij Ziggo, maar inderdaad een kleine 20 euro per maand
Goedkoopste TV-abbo bij Ziggo is https://www.ziggo.nl/televisie/kabel-tv

Acties:
  • 0Henk 'm!

• ocf81
  • Niet online

ocf81

Gewoon abnormaal ;-)

Topicstarter
Welke TV-provider heeft een DVR die je lokaal kan neerzetten zonder dat je kijkgedrag wordt geregistreerd? Bij ziggo kijk je terug middels interactieve TV, waarmee je dus je kijkgedrag teruggeeft aan Ziggo. (moet je zelf uitzetten en in sommige use cases gaat dat niet)

© ocf81 1981-infinity

Acties:
  • +1Henk 'm!

• guido66
  • Registratie: oktober 2007
  • Laatst online: 12:39
@ocf81 Bij Trined kun je kiezen voor tv die via glasvezel binnenkomt maar als dvb-c via coax naar je ontvangers wordt gestuurd, zonder smartcard. Dvr ertussen en je kunt volgens mij opnemen wat je wilt.

Ik begin er niet aan want lineaire tv kijk ik amper nog en dat gaat alleen maar minder worden.

[Voor 21% gewijzigd door guido66 op 03-05-2021 19:01]

Polestar 2 - Fiat 500e(USA) - Zappi v2 - 7250Wp SMA - 5850Wp Enphase

Acties:
  • 0Henk 'm!

• ocf81
  • Niet online

ocf81

Gewoon abnormaal ;-)

Topicstarter
De meeste VoD platforms houden te veel bij over je kijkgedrag en hebben veel trackers. Tevens weren ze vaak TOR, wat voor mij ook een dingetje is. Ik dus heb liever een DVR dan dat ik via een browser moet kijken.

[Voor 21% gewijzigd door ocf81 op 03-05-2021 19:31]

© ocf81 1981-infinity

Acties:
  • 0Henk 'm!

• msatter
  • Registratie: maart 2021
  • Niet online

msatter

PVoutput

VHware schreef op maandag 3 mei 2021 @ 16:42:
[...]

Daar komt toch nog het bedrag bij voor het gebruik van de kabel en WCD? Zo'n 15 Euro p/m.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• yodeluxe
  • Registratie: november 2003
  • Laatst online: 03-06 08:24
ocf81 schreef op maandag 3 mei 2021 @ 19:30:
De meeste VoD platforms houden te veel bij over je kijkgedrag en hebben veel trackers. Tevens weren ze vaak TOR, wat voor mij ook een dingetje is. Ik dus heb liever een DVR dan dat ik via een browser moet kijken.
Dan blijft geloof ik schotel over en dan gewoon opnemen met een E2 (Linux) receiver. Ik doe niet anders.

Mijn platencollectie (nog bezig met invoeren)
Hotel nodig? Kijk in dit topic voor 10% korting!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• VHware
msatter schreef op maandag 3 mei 2021 @ 19:44:
[...]

Daar komt toch nog het bedrag bij voor het gebruik van de kabel en WCD? Zo'n 15 Euro p/m.
19,95 p/m is het bedrag voor standaard kabel-tv (DVB-C). Je hebt verder geen mediabox / interactieve tv dan.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Barre73
  • Registratie: mei 2011
  • Laatst online: 14:29
VHware schreef op maandag 3 mei 2021 @ 20:16:
[...]

19,95 p/m is het bedrag voor standaard kabel-tv (DVB-C). Je hebt verder geen mediabox / interactieve tv dan.
En ook geen HD zenders, anders dan NPO 1 tot en met 3 en Ziggo Sport. Alle andere zijn old skool SD (576p).
Maar inderdaad verder geen bijkomende kosten.

[Voor 6% gewijzigd door Barre73 op 03-05-2021 22:35]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Demotivational Speaker

Voor €7 meer heb je TV Start met 80 zenders waarvan 35 in HD, en VoD etc. Dat abonnement heb ik nu. Ik heb nu nog een Mediabox XL (:r) maar ik ga eens kijken hoe met met een CI+ module werkt. Ik dacht dat je dan die digitale diensten niet had maar dat werkt dus gewoon.

.edit: is het trouwens überhaupt nog mogelijk om een abo zonder internet af te sluiten bij Ziggo? Ik kan het niet vinden via het menu.

.edit2: misschien is dat allemaal een beetje offtopic hier :$

[Voor 27% gewijzigd door .oisyn op 03-05-2021 22:49]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• eymey
@.oisyn Tsja.... offtopic.... dat is natuurlijk altijd een beetje een kwestie van definitie. Schijnbaar is het Canal Digitaal pakket zo ontzettend slecht dat mensen constant op zoek zijn naar alternatieven. Da nis het bijna logisch dat die ook de revue passeren. Als Freedom of CD hier mee leest is dat misschien een veeg teken.... (niet dat er voor een partij als Freedom echt alternatieven bestaan qua TV Wholesale).

Maar idd, je kan bij Ziggo voor €7 meer tov. het "Kabel-TV pakket" HD en dergelijke krijgen. Maar dan zit je weer met het originele probleem van @ocf81: Die extra zenders in HD zitten versleuteld achter een "lock in" qua hardware die je kan gebruiken.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• NY_Giant
  • Registratie: februari 2004
  • Laatst online: 16:11
@.oisyn Je kunt inderdaad nog gewoon losse tv-pakketten zonder internet afsluiten bij Ziggo. Zie hier bijvoorbeeld het digitale basispakket 'Kabel TV'. En hier 'TV Start', eventueel uit te breiden met extra opties.

Voor 'Kabel TV' heb je geen extra apparatuur nodig. 'TV Start' komt met een Mediabox of CI module.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• MetalfanBlackness
  • Registratie: oktober 2001

MetalfanBlackness

bit.ly/2hfd6Gb

.oisyn schreef op maandag 3 mei 2021 @ 22:41:
.edit: is het trouwens überhaupt nog mogelijk om een abo zonder internet af te sluiten bij Ziggo? Ik kan het niet vinden via het menu.
Zie:
Tukk schreef op maandag 3 mei 2021 @ 17:21:
[...]

voor tv start (incl opnemen) a 26,95 p/m

en:
Voor kabel tv zonder mediabox (wel ziggo go trouwens) a € 19,95 p/m

Have fun reading this :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• ocf81
  • Niet online

ocf81

Gewoon abnormaal ;-)

Topicstarter
Tja, privacyvriendelijk TV kijken is nog niet zo makkelijk in het digitale tijdperk.
Als ik straks verhuis kan ik wellicht eens kijken naar een schotel + DVR.
Momenteel kijk ik dus via Ziggo met een CI+ module in mijn TV. Geen retour, dus ook geen registratie.

[Voor 24% gewijzigd door ocf81 op 04-05-2021 10:13]

© ocf81 1981-infinity

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Tukk

Tukk

De α-man met het ẞ-brein

eymey schreef op dinsdag 4 mei 2021 @ 09:34:
@.oisyn Tsja.... offtopic.... dat is natuurlijk altijd een beetje een kwestie van definitie. Schijnbaar is het Canal Digitaal pakket zo ontzettend slecht dat mensen constant op zoek zijn naar alternatieven. Da nis het bijna logisch dat die ook de revue passeren. Als Freedom of CD hier mee leest is dat misschien een veeg teken.... (niet dat er voor een partij als Freedom echt alternatieven bestaan qua TV Wholesale).

Maar idd, je kan bij Ziggo voor €7 meer tov. het "Kabel-TV pakket" HD en dergelijke krijgen. Maar dan zit je weer met het originele probleem van @ocf81: Die extra zenders in HD zitten versleuteld achter een "lock in" qua hardware die je kan gebruiken.
Ik ben blij met deze discussie in relatie met Freedom. Hierdoor ben ik nu NLZiet aan het test op Android TV om te kijken of dit voldoet voor me, zodat ik naar Freedom kan overstappen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Demotivational Speaker

Het grootste nadeel van NLZiet vind ik dat ze geen Fox en Comedy Central hebben.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• eymey
Klopt. Ik mis ook wel wat zenders bij NLZiet (bijvoorbeeld publieke zenders van de buurlanden, met name de BBC ).

Aan de andere kant, als je ziet waar ze vandaan gekomen zijn: Een gezamenlijk VoD platform van NPO, RTL en SBS....

Dan vind ik dat ze nu al behoorlijk veel waar voor je geld bieden. De beeldkwaliteit vind ik beter dan ieder ander "Over The Top" tv-platform, inclusief die van Canal Digitaal, Ziggo of KPN. De UX vind ik nog steeds hooguit redelijk, maar zeker op de NVidia Shield (AndroidTV) is de snelheid en betrouwbaarheid een genot.

Edit: Overigens, Sinds de overstap naar DVB-T2 en 1080p/50 (qua beeldkwaliteit nu vergelijkbaar met NLZiet op maximale kwaliteit) zou ik Digitenne van KPN ook weer serieus een optie vinden. Heb hier ook een DVB-T2 stickje in het netwerk hangen voor NPO-mux en de beeldkwaliteit is echt heel OK. Echter, Digitenne is tegenwoordig ook flink aan de prijs en geen optie voor kijken via CI/CI+ meer .

[Voor 26% gewijzigd door eymey op 04-05-2021 14:06]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Mr Magic
  • Registratie: juni 1999
  • Laatst online: 08:43
Heeft KPN het WBA-tarief voor een 1 Gbit verbinding ook verlaagd of hebben ze dat alleen gedaan voor hun eigen diensten? Ik las dat dit tarief met € 7,50 omlaag gaat per 1 juni?

Zou wel mooi zijn als het 1 Gbit tarief van Freedom via WBA ook omlaag gaat :D

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Barre73
  • Registratie: mei 2011
  • Laatst online: 14:29
Mr Magic schreef op woensdag 5 mei 2021 @ 11:27:
Heeft KPN het WBA-tarief voor een 1 Gbit verbinding ook verlaagd of hebben ze dat alleen gedaan voor hun eigen diensten? Ik las dat dit tarief met € 7,50 omlaag gaat per 1 juni?

Zou wel mooi zijn als het 1 Gbit tarief van Freedom via WBA ook omlaag gaat :D
Helaas zijn de tarieven sinds een tijdje niet meer openbaar toegankelijk dus we kunnen het niet zien. Maar we kunnen wel zien op de site van KPN Wholesale dat de laatste tarievenlijst van 2 januari 2021 dateert.

Dus het lijkt erop dat het tarief op WBA niveau niet ook is verlaagd. Maar je weet nooit.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• EnigmA-X
  • Registratie: februari 2002
  • Laatst online: 12:18
Wat ik wel apart vind is dat de gigabit variant op de kpn website niet symetrisch is? 1Gbit/s down en 500Mbit/s up?

Bij Freedom (lees: WBA) is die variant wel symetrisch (1Gbit/s up en down)?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Zr40
  • Registratie: juli 2000
  • Niet online

Zr40

heeft native IPv6

Nee, bij Freedom is het alleen 1000/1000 bij niet-WBA. Op mijn adres met WBA kan ik bij Freedom ook slechts 1000/512 krijgen.

[Voor 57% gewijzigd door Zr40 op 05-05-2021 13:36]

10x270 Wp zuid (PVoutput) | CityStrides | Smashrun

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Tdem
  • Registratie: februari 2008
  • Niet online
In de nieuwsbrief van Freedom van vandaag staat dat ze de overstapservice gaan aanbieden.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• fmrama
  • Registratie: mei 2014
  • Nu online
Het verbaast mij toch dat freedom als beste “alles in één” provider is uitgeroepen. Aangezien TV via canal digital te wensen overlaat. Als ik het hier zo lees.

9 LG black 320wp, SMA 2.5, Daikin 2mvm40, FMTX-N 2,5-2

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Dennis-L
  • Registratie: augustus 2007
  • Laatst online: 15:45
EnigmA-X schreef op woensdag 5 mei 2021 @ 13:28:
Wat ik wel apart vind is dat de gigabit variant op de kpn website niet symetrisch is? 1Gbit/s down en 500Mbit/s up?

Bij Freedom (lees: WBA) is die variant wel symetrisch (1Gbit/s up en down)?
Dat komt omdat KPN-WBA nog geen 1000/1000 profiel heeft.
Dat komt later dt jaar wel, dan wordt 1000/500, 1000/1000.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• dennistd
fmrama schreef op woensdag 5 mei 2021 @ 14:18:
Het verbaast mij toch dat freedom als beste “alles in één” provider is uitgeroepen. Aangezien TV via canal digital te wensen overlaat. Als ik het hier zo lees.
De score voor TV was dan ook maar een 5,9. Op de andere punten werd zoveel beter gescoord dan de rest dat het uiteindelijke cijfer toch het hoogst uit kwam: https://www.consumentenbond.nl/alles-in-1/beste

Acties:
  • 0Henk 'm!

• fmrama
  • Registratie: mei 2014
  • Nu online
Ok! Dat verklaart het een en ander.

9 LG black 320wp, SMA 2.5, Daikin 2mvm40, FMTX-N 2,5-2

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Sudoku
  • Registratie: januari 2021
  • Laatst online: 15:53

Sudoku

sudo ku: command not found

Waar ik nog niemand over hoor is het nieuws dat Freedom dit jaar de prijzen niet verhoogt, laatste puntje uit de nieuwsbrief: klik

• HoleinOne
Geen internet meer in Almere. Meer mensen met dit probleem? Cambrium glasaansluiting dus. Ik zag dat de ntu ook geen licht binnen krijgt. Dus mogelijk in de pop een probleem. Literatuurwijk.

Update: de NTU was defect. Na vervanging was het weer ok. Dus wel erg lokaal probleem.

Update2: gas vervangen door glas. Werkte toch niet over gas heb ik gemerkt. :*)

[Voor 32% gewijzigd door HoleinOne op 06-05-2021 19:31]

• dennistd
Nu lijkt KPN er helemaal uit te liggen. Geen internet meer via Freedom WBA, maar ook geen mobiel netwerk meer. Kan op zolder nog net Telekom.de oppikken...

• .oisyn

.oisyn

Demotivational Speaker

Hier in Utrecht geen last van KPN WBA

• RollieBollie
  • Registratie: oktober 2004
  • Laatst online: 13:03
Ik lag gelukkig te slapen rond die tijd. En volgens mijn fritzbox was er geen probleem met de verbinding.

Acties:
  • +3Henk 'm!

• jurroen
  • Registratie: mei 2012
  • Laatst online: 13-06 17:55

jurroen

Security en privacy geek

Dat is een nieuwe. Internet over Gas!

Acties:
  • +4Henk 'm!

• VHware
jurroen schreef op donderdag 6 mei 2021 @ 18:29:
[...]

Dat is een nieuwe. Internet over Gas!
Nee hoor, die hadden we al van Gasema.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• TR1969
Voor de twijfelaars nu 3 maanden 15 euro korting (eerste actie voor zover ik weet)

https://www.freedom.nl/diensten/internet

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Tdem
  • Niet online
TR1969 schreef op dinsdag 11 mei 2021 @ 14:37:
Voor de twijfelaars nu 3 maanden 15 euro korting (eerste actie voor zover ik weet)

Altijd zuur om achter het net te vissen, mijn aansluiting wordt volgende week geactiveerd. Ach, ik gun het ze maar als nieuwkomer en startup :D

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Zr40
  • Niet online

Zr40

heeft native IPv6

TR1969 schreef op dinsdag 11 mei 2021 @ 14:37:

De tweede actie. De eerste was (en is nog steeds) een maand korting wanneer je het jaar vooruit betaalt.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Tukk

Tukk

De α-man met het ẞ-brein

Tdem schreef op dinsdag 11 mei 2021 @ 14:59:
[...]

Altijd zuur om achter het net te vissen, mijn aansluiting wordt volgende week geactiveerd. Ach, ik gun het ze maar als nieuwkomer en startup :D
Volgens mij is de regel dat je de korting krijgt als je lijn nu nog niet actief is.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• TR1969
Tdem schreef op dinsdag 11 mei 2021 @ 14:59:
[...]

Je hebt geluk:
Goed nieuws! Afgelopen week kwam FreedomInternet bij de Consumentenbond als 'Beste uit de Test Alles-in-1 Provider'. Een unieke prestatie waar we supertrots op zijn. We willen dit graag met jullie vieren en hebben daarom besloten geen prijsverhoging door te voeren én een kortingsactie op te zetten! Bestel nu Freedom Internet en je ontvangt de eerste 3 maanden 15 euro korting >>https://freedom.nl/.../ontvang-nu-de-eerste-3-maanden-15...
Klik hier om te check
en of we op jouw adres Freedom Internet leveren: https://freedom.nl/
FEEL FREE!
Ps. Heb je onlangs een bestelling geplaatst maar moet je lijn nog worden opgeleverd, dan wordt bovenstaande korting automatisch verrekend, mits je hebt gekozen om per maand te betalen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• JiMiHeNdRiX
  • Registratie: juni 2008
  • Laatst online: 16:02
Zr40 schreef op dinsdag 11 mei 2021 @ 15:25:
[...]

De eerste was (en is nog steeds) een maand korting wanneer je het jaar vooruit betaalt.
Ik heb vorig jaar een jaar vooruit betaald. Ik heb hier vwb het komende jaar eigenlijk niets meer over gehoord, maar gaat Freedom binnenkort gewoon weer het jaarbedrag (minus 1 maand) incasseren, of moet ik daar iets voor doen?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Tdem
  • Niet online
TR1969 schreef op dinsdag 11 mei 2021 @ 15:44:
[...]

Je hebt geluk:
Goed nieuws! Afgelopen week kwam FreedomInternet bij de Consumentenbond als 'Beste uit de Test Alles-in-1 Provider'. Een unieke prestatie waar we supertrots op zijn. We willen dit graag met jullie vieren en hebben daarom besloten geen prijsverhoging door te voeren én een kortingsactie op te zetten! Bestel nu Freedom Internet en je ontvangt de eerste 3 maanden 15 euro korting >>https://freedom.nl/.../ontvang-nu-de-eerste-3-maanden-15...
Klik hier om te check
en of we op jouw adres Freedom Internet leveren: https://freedom.nl/
FEEL FREE!
Ps. Heb je onlangs een bestelling geplaatst maar moet je lijn nog worden opgeleverd, dan wordt bovenstaande korting automatisch verrekend, mits je hebt gekozen om per maand te betalen.
Oehhh, dat is sportief én leuk! Dank voor de update _/-\o_

Acties:
  • +4Henk 'm!

• Zr40
  • Niet online

Zr40

heeft native IPv6

JiMiHeNdRiX schreef op dinsdag 11 mei 2021 @ 15:54:
[...]

Ik heb vorig jaar een jaar vooruit betaald. Ik heb hier vwb het komende jaar eigenlijk niets meer over gehoord, maar gaat Freedom binnenkort gewoon weer het jaarbedrag (minus 1 maand) incasseren, of moet ik daar iets voor doen?
Zo te zien hoef je er niets voor te doen:
Ben je al klant en betaal je al per jaar, dan kun je dit gewoon blijven doen en behoud je de korting (1 maandbedrag korting op je abonnement, m.u.v. tv). Ben je een nieuwe klant bij Freedom, dan geldt deze kortingsactie niet meer.
Ook goed om te weten dat de korting voor jaarbetaling niet meer nieuw beschikbaar is. Als je nu per jaar betaalt dan blijf je de korting houden :)

Acties:
  • +3Henk 'm!

• xebeche4you
  • Registratie: maart 2007
  • Niet online
Ook mooi dat de bestaande klanten die nog steeds een jaar vooruit betalen, een maand korting krijgen. Volgende week gaat jaar twee in. Tot nu toe erg tevreden !

Acties:
  • 0Henk 'm!

• nokiaan958GB
  • Registratie: augustus 2008
  • Niet online
Deze week lag bij mij het internet er uit, niemand in huis had via wifi of bedraad nog internet.
Toen op mijn FRITZ!Box 7590 proberen te kijken maar het ip-adres reageerde niet.
Na de FRITZ!Box 7590 opnieuw opgestart te hebben hadden we weer internet en kon ik de FRITZ!Box 7590 weer via het ip-adres benaderen.

Meer mensen hier die hebben gehad dat de FRITZ!Box 7590 niet benaderbaar is?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Sakura_nl
  • Registratie: juni 2017
  • Laatst online: 13-06 22:36
Heb ik ook 1 keer gehad inderdaad. Reboot lostte dat ook weer op.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• RR2USA
  • Registratie: maart 2011
  • Laatst online: 05-06 00:47
Even een vraag hier: waarom kost 1gbit bij Freedom 84,- en bij KPN zelf “slechts” 65,-? Wat krijg je dan meer bij Freedom? Kan dat prijsverschil niet zo goed verklaren, want zij nemen ook WBA af.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• woutertje
  • Registratie: maart 2002
  • Nu online
RR2USA schreef op maandag 17 mei 2021 @ 01:51:
Even een vraag hier: waarom kost 1gbit bij Freedom 84,- en bij KPN zelf “slechts” 65,-? Wat krijg je dan meer bij Freedom? Kan dat prijsverschil niet zo goed verklaren, want zij nemen ook WBA af.
In het geval van KPN neemt alleen KPN een stuk marge, bij Freedom doen zowel Freedom als KPN dat. De prijs is bij Freedom inderdaad hoog. Freedom heeft niet dezelfde commerciele insteek als KPN. Bij betaling per jaar gaat er trouwens nog 1 maand van af.

Laatst een vraag gesteld over het wijzigen van m'n rekeningnummer, met in dezelfde mail een vraag over het factuuradres (dat systeem werkt niet). Na meer dan een week een reactie op alleen het eerste gedeelte van die e-mail met de vraag om een formulier uit te printen en in te scannen. Dat soort dingen moeten imho echt wel heel veel beter en sneller gaan worden, zeker gezien de prijs die de WBA-klanten moeten betalen.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Jeltel
  • Registratie: juni 2001
  • Niet online
@woutertje Nee, je kunt niet meer per jaar betalen. Je krijgt als nieuwe klant nu 3 maanden korting. Komt overeen met per jaar betalen, maar is uiteindelijk minder gunstig. Omdat je het tweede jaar niet standaard de korting hebt, maar moet gaan bellen (als Freedom daaraan doet).

Acties:
  • 0Henk 'm!

• woutertje
  • Registratie: maart 2002
  • Nu online
Jeltel schreef op maandag 17 mei 2021 @ 11:02:
@woutertje Nee, je kunt niet meer per jaar betalen. Je krijgt als nieuwe klant nu 3 maanden korting. Komt overeen met per jaar betalen, maar is uiteindelijk minder gunstig. Omdat je het tweede jaar niet standaard de korting hebt, maar moet gaan bellen (als Freedom daaraan doet).
Ah dat zie ik nu ook inderdaad. 15 euro korting voor drie maanden is sowieso al minder dan 1 hele maand gratis (in het geval van het duurste abonnement).

Acties:
  • +4Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Demotivational Speaker

Wat krijg je dan meer bij Freedom?
Vrijheid ;)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Zr40
  • Niet online

Zr40

heeft native IPv6

woutertje schreef op maandag 17 mei 2021 @ 10:50:
[...]
Bij betaling per jaar gaat er trouwens nog 1 maand van af.
Dit is niet meer nieuw beschikbaar. Als je nu al per jaar betaalt blijf je de korting natuurlijk wel houden.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Dennis-L
  • Registratie: augustus 2007
  • Laatst online: 15:45
Vanaf 1 juli kost het bij KPN zelfs €57,50 ;)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• MetalfanBlackness
  • Registratie: oktober 2001

MetalfanBlackness

bit.ly/2hfd6Gb

Het grootste verschil in kosten is dat KPN de kosten van de lijn aan KPN over maakt (geen idee hoeveel dat is). Stel dat hiervoor € 60 overgemaakt moet worden, dan heeft KPN NetwerkNL (uiteraard moeten hier kosten van af, maar ook op de WBA lijn zit gewoon een lekkere winstmarge) een broekzak vestzak situatie, waardoor ze een veel lagere prijs kunnen vragen. Freedom moet deze kosten ook over maken, en mogelijk ook nog een klein beetje (extra) geld aan cambrium (want ze zitten zelf niet direct op WBA vanwege o.a. kosten) en wat daarna over blijft moet freedom zijn omzet van maken.

[Voor 11% gewijzigd door MetalfanBlackness op 17-05-2021 12:22]

Have fun reading this :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Gitarist
  • Registratie: september 2001
  • Niet online
Het waren een mooie drie maanden*, maar ik ga weer afscheid nemen van het tv-gedeelte van m'n abo. Over de internetservice ben ik zeer tevreden (dus ik blijf gewoon klant bij Freedom), maar het tv kijken daarentegen via Canal Digitaal, en dan met name uitgesteld kijken of terugkijken/terugspoelen, dat blijft echt om te janken.

Met terugwerkende kracht was het tv kijken via KPN toch niet zo slecht...

Ik heb nu een NLZiet abo aangemaakt en dat biedt eigenlijk alles wat we nodig hebben.

Na m'n opzegging (per mail) werd ik gebeld door iemand van Freedom en alhoewel hij het niet met zo veel woorden zei, leek hij erg door te schemeren dat ik niet de enige ben die er klaar mee is. Hij probeerde me niet over te halen of iets dergelijks.

*Ik ben Freedom klant sinds 1 feb.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Demotivational Speaker

@Gitarist Klopt, ik kreeg ook meteen een belletje zo'n 10 minuten nadat ik het mailtje over het opzeggen van TV gestuurd had. Ik wilde eigenlijk opzeggen per ingangsdatum van mijn 2e jaar, maar hij wilde dat ook wel op het eind van deze maand zetten.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Tukk

Tukk

De α-man met het ẞ-brein

Ik heb besloten geen lid te worden van Freedom en heb mijn abbo bij xs4all een jaar verlengd. Ik ga dan wel weer kijken naar Freedom. Het gaat mij ook om het tv-verhaal dat ik niet ga trekken.

Ik heb NLZiet ook afgetest. Met m'n kinderen even zappen om te kijken of er iets leuks op is, de gids openen of kijken welke afleveringen van het klokhuis de laatste weer er op waren. Op m'n mobiel gaat dat wel, maar een kind met de afstandbediening in de app op tv is de weg kwijt.

Dus.. Als een echte boomer, ik wil m'n tv-gids niet kwijt.
Het gaat niet om geld, ik ben overtuigd van het nu van Freedom, al kost me alles 20 euro meer, maar dit is het gewoon niet.

[Voor 11% gewijzigd door Tukk op 17-05-2021 15:46]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Gitarist
  • Niet online
@.oisyn Ja, hier exact hetzelfde verhaal. Per einde van de maand kan ik er al vanaf. Ik wilde dat niet meteen hier posten aangezien ik niet wist hoe 'speciaal' dat is O-)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Demotivational Speaker

Gitarist schreef op maandag 17 mei 2021 @ 13:46:
@.oisyn Ja, hier exact hetzelfde verhaal. Per einde van de maand kan ik er al vanaf. Ik wilde dat niet meteen hier posten aangezien ik niet wist hoe 'speciaal' dat is O-)
Ben jij founding member?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Gitarist
  • Niet online
.oisyn schreef op maandag 17 mei 2021 @ 13:55:
[...]

Ben jij founding member?
Nee, ben pas sinds februari dit jaar klant.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Demotivational Speaker

Gitarist schreef op maandag 17 mei 2021 @ 15:24:
[...]

Nee, ben pas sinds februari dit jaar klant.
Nou weten we ook meteen wat die opmerking "stukje service naar founding members" die ik kreeg waard was :+

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Gitarist
  • Niet online
.oisyn schreef op maandag 17 mei 2021 @ 15:25:
[...]

Nou weten we ook meteen wat die opmerking "stukje service naar founding members" die ik kreeg waard was :+
Oh dat is wel sneu dan (voor jou).. ik zou ook graag fouding member percs willen hebben (als ik dat was geweest)

Maar het lijkt me wel een lastige situatie voor Freedom. Zij dachten een partner te hebben gevonden met een goed product (CD), maar zij blijken het allemaal niet waar te maken.
Ik denk dat ze een klant het liefst zo tevreden mogelijk houden (door ons tv abo eerder op te laten zeggen), dan dat ze ons aan de contractvoorwaarden houden en ons daarna helemaal kwijt zijn.

[Voor 5% gewijzigd door Gitarist op 17-05-2021 15:28]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• JiMiHeNdRiX
Ik ben erg benieuwd hoe belangrijk het aanbieden van televisie voor Freedom is, in bedrijfseconomische zin. Ik neem als founding member alleen internet van Freedom af en heb Ziggo voor televisie. Dat ik daardoor iets meer betaal dan wanneer ik alles onder één dak had belegd vind ik geen probleem. We zijn tenslotte niet naar Freedom gegaan omdat we op zoek waren naar een budgetprovider. Kwaliteit vind ik belangrijker. Van mij mag Freedom televisie daarom de deur uitgooien. Alleen wel sneu voor mensen die die keuze niet hebben omdat er geen coax het huis binnenkomt.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• TR1969
JiMiHeNdRiX schreef op maandag 17 mei 2021 @ 17:30:
Ik ben erg benieuwd hoe belangrijk het aanbieden van televisie voor Freedom is, in bedrijfseconomische zin. Ik neem als founding member alleen internet van Freedom af en heb Ziggo voor televisie. Dat ik daardoor iets meer betaal dan wanneer ik alles onder één dak had belegd vind ik geen probleem. We zijn tenslotte niet naar Freedom gegaan omdat we op zoek waren naar een budgetprovider. Kwaliteit vind ik belangrijker. Van mij mag Freedom televisie daarom de deur uitgooien. Alleen wel sneu voor mensen die die keuze niet hebben omdat er geen coax het huis binnenkomt.
Welk abonnement heb jij bij Ziggo, TV Start?
Kun je daar ook ESPN bij afnemen O-) , is in huize TR wel een redelijk belangrijke zender.
Ook wij overwegen sterk om CD op te zeggen vanwege problemen met terugkijken en opnames. regulier tv kijken gaat op zich wel.

[Voor 7% gewijzigd door TR1969 op 17-05-2021 17:33]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• JiMiHeNdRiX
O ja, dat vergat ik er nog bij te zeggen. Gewoon het goedkoopste televisie pakket, 19,95. Wij hebben al jaren een Humax 5050c staan voor opnemen maar terugkijken doen we zelden. ESPN? Ik weet niet wat dat betekent.
Pagina: 1 ... 36 37 38 Laatste

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True