Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

[Freedom] Ervaringen & Discussie

Pagina: 1 ... 33 34 35 Laatste
Acties:

• eymey
  • Registratie: februari 2000
  • Laatst online: 22:04
Pi-Hole overweeg ik af en toe (OPNSense/unbound biedt overigens soortgelijke functionaliteit), maar het probleem wat ik er een beetje mee heb is dat ik dan niet op website-niveau whitelisting kan toepassen, alleen op ad-provider niveau.

Dat laatste wil ik echter niet, want het kan heel goed zijn dat een website die ik waardeer dezelfde ad-provider gebruikt als bv. een clickbait-nieuwssite waar ik af en toe wel benieuwd naar ben maar die ik niet wil 'steunen'.

• horizon1978
  • Registratie: maart 2012
  • Laatst online: 18:43
Kunnen we eigenlijk nog verbetering op tv gebied verwachten?

Beeld hangen is schering en inslag. Nu boeit mij tv niet zoveel maar er zijn anderen in het huishouden die daar anders over denken.

Dus mij is al gevraagd nieuwe provider te zoeken.

• VHware
  • Registratie: januari 2000
  • Laatst online: 17:01
horizon1978 schreef op donderdag 8 april 2021 @ 19:47:

Beeld hangen is schering en inslag. Nu boeit mij tv niet zoveel maar er zijn anderen in het huishouden die daar anders over denken.

NLZiet geen optie anders?

• GerkeP
  • Registratie: augustus 2002
  • Laatst online: 15:24

GerkeP

Vragen mag altijd........

horizon1978 schreef op donderdag 8 april 2021 @ 19:47:

Wij zijn even internetloos, nu 4G van TMobile in huis.
Voor TV een abonnement op NLZiet genomen. Dat werkt prima, alle NL zenders plus Insight TV (dus ook RTL Crime en Lounge die bij alle providers in het pluspakket zitten.
Daarnaast Netflix en hier geen behoefte meer an iets anders.
Dus nu 7,99 + 13,99 voor TV en Netflix.

GerkeP

Acties:
  • +2Henk 'm!

• eymey
Zelfde hier. Als je genoeg hebt aan NPO, RTL, de zenders van Talpa Networks (SBS, etc.) en alle themakanalen: Neem NLZiet!

Is er nu voor de meeste smart-TV platformen én AndroidTV (inclusief de nieuwe Chromecast met GoogleTV). En van alle "Over The Top" tv-apps de beste beeldkwaliteit. De UX blijft, ook met de nieuwe layout, wat spartaans en gebruiksonvriendelijk.

Maar zo lang NLZiet er is (hopelijk nog lang) is er geen haar op m'n hoofd die er nog aan denkt om naar Canal Digitaal te gaan, tenzij die nog hun UX en techniek drastisch gaan verbeteren.

Het regelmatig haperen van het beeld (vooral bij "begin gemist") en de opdringerige spam voor programma's bij andere zenders (die alleen in het pluspakket zitten) duurt al minimaal sinds 2018, toen ik ook nog Canal Digitaal heb geprobeerd via Tweak. Of er nog (snel) verbeteringen te verwachten zijn laat ik verder aan een ieder's eigen oordeel over :P

[Voor 23% gewijzigd door eymey op 09-04-2021 09:25]

• .oisyn
  • Registratie: september 2000
  • Laatst online: 20:32

.oisyn

Moderator Devschuur® / Cryptocurrencies

Demotivational Speaker

Vandaag al de hele dag geen NPO1, foutcode C004

You see, killbots have a preset kill limit. Knowing their weakness, I sent wave after wave of my own men at them until they reached their limit and shut down. Kif, show them the medal I won.

• TR1969
  • Registratie: juni 2013
  • Laatst online: 21:08
.oisyn schreef op maandag 12 april 2021 @ 01:34:
Vandaag al de hele dag geen NPO1, foutcode C004
Via de app of de box?
Heb zelf met allebei geen problemen gehad vandaag op NPO1 en andere zenders.

Krijg deze wel een enkele keer als ik de app weer opstart op de tv maar die verdwijnt meestal weer na korte tijd of als ik de tv even opnieuw uit en aan zet.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Demotivational Speaker

@TR1969 TV app idd (LG WebOS). Ik heb de foutcode nog nooit eerder gehad, maar het persisteerde ook gewoon na reboots van de TV.

Hoe is jouw app ervaring trouwens? Ik heb de laatste tijd dat de stream om de haverklap vast loopt. Op de ene zender weliswaar erger dan de andere (vaak op net5, veronica en comedy central). Grappig genoeg ook vaak bij dezelfde content. Laatst een film zitten kijken met een "deze film wordt mogelijk gemaakt door Beter Bed" reclame tussendoor, en dan freezete hij steevast op het eind van die reclame. Dan moet ik even naar een ander kanaal zappen en weer terug om het weer goed te krijgen.

Maar goed, ik vind het sowieso dikke ellende, dat hele Canal Digitaal. Vaak slechte verbinding, die freezes dus, TV of Begin Gemist dat gewoon niet goed werkt, of zelfs TV Gemist dat compleet het verkeerde programma heeft opgenomen (eentje die 2 uur eerder op die zender was), of dat de tijd niet klopt (programma dat een uur zou moeten duren dat maar 25 minuten duurt). Binnenkort loopt mijn jaarabo af, en echt niet dat ik deze schijtzooi ga verlengen.

You see, killbots have a preset kill limit. Knowing their weakness, I sent wave after wave of my own men at them until they reached their limit and shut down. Kif, show them the medal I won.

• Vyps
  • Registratie: februari 2003
  • Laatst online: 13:59
.oisyn schreef op maandag 12 april 2021 @ 11:22:
@TR1969 TV app idd (LG WebOS). Ik heb de foutcode nog nooit eerder gehad, maar het persisteerde ook gewoon reboots van de TV.

Hoe is jouw app ervaring trouwens? Ik heb de laatste tijd dat de stream om de haverklap vast loopt. Op de ene zender weliswaar erger dan de andere (vaak op net5, veronica en comedy central). Grappig genoeg ook vaak bij dezelfde content. Laatst een film zitten kijken met een "deze film wordt mogelijk gemaakt door Beter Bed" reclame tussendoor, en dan freezete hij steevast op het eind van die reclame. Dan moet ik even naar een ander kanaal zappen en weer terug om het weer goed te krijgen.

Maar goed, ik vind het sowieso dikke elende, dat hele Canal Digitaal. Vaak slechte verbinding, die freezes dus, TV of Begin Gemist dat gewoon niet goed werkt, of zelfs TV Gemist dat compleet het verkeerde programma heeft opgenomen (eentje die 2 uur eerder op die zender was), of dat de tijd niet klopt (programma dat een uur zou moeten duren dat maar 25 minuten duurt). Binnenkort loopt mijn jaarabo af, en echt niet dat ik deze schijtzooi ga verlengen.
Ik gebruik zelf Kodi met Retrospect (https://www.rieter.net/content/) op een Pi4 om TV te kijken, maar kan me voorstellen dat dat niet voor iedereen een oplossing is. Wat ik wel weet is dat Kodi verschillende IPTV-plugins heeft.

Als Freedom IPTV-streams kan aanleveren die je in Kodi kunt inladen lijkt me dat best prima. Iedereen heeft dan ook de vrijheid om zijn eigen hardware te kiezen om TV te kijken.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Zanbee
  • Registratie: mei 2004
  • Laatst online: 20-04 17:13
Vyps schreef op maandag 12 april 2021 @ 13:05:
[...]
Als Freedom IPTV-streams kan aanleveren die je in Kodi kunt inladen lijkt me dat best prima. Iedereen heeft dan ook de vrijheid om zijn eigen hardware te kiezen om TV te kijken.
Als Freedom dat voor elkaar zou krijgen helemaal geweldig natuurlijk maar ben bang dat daar vooral wat juridische haken en ogen aan zitten. Meer nog vanuit de zenderbazen dan vanuit CD.

Zou het wel toejuichen.

Failure is not an option -- it comes bundled with Windows.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• eymey
Dat zou zeker toe te juichen zijn, maar het is naïef te denken dat dit ooit gaat gebeuren (even hard gezegd :P ).

Bron: Meerdere discussies die ik ooit, over de jaren heen, hier op het forum al heb gevolgd (bij zo ongeveer iedere nieuwe provider die iets met TV ging doen, inclusief Tweak).

Het grote probleem zit hem inderdaad in de contentproviders en zenderhuizen die dit gewoon absoluut niet willen, uiteraard om redenen zoals streams opslaan, verder verspreiden, etc.

Ik heb wel begrepen dat Kodi op een gegeven moment het plan had om ook DRM-frameworks te gaan supporten. Geen idee of dat er inmiddels is. Maar dan nog, KODI heeft al een te slechte naam op dat gebied, doordat het is misbruikt door aanbieders van settopboxjes met illegale IPTV-abonnementen.

Sterker nog, in de 'traditionele' tv-wereld is er met de jaren ook al mee 'lock-in' gekomen:
* Digitenne kon je 'vroeger' nog legaal decrypten met eigen hardware (Conax module of softcam icm je smartcard). Sinds de introductie van DVB-T2 deelt KPN uberhaupt geen smartcards meer uit, of mogelijkheden om het met je eigen apparatuur te ontvangen.

* fZiggo gebieden met IRDETO, waarbij je je smartcard in een kaartlezer icm. softcam, of CI+-gecertificeerde CAM met IRDETO kon doen. Tegenwoordig kan je bij Ziggo als nieuwe TV-klant, zowel in fUPC als fZiggo gebieden, alleen nog maar voor hun locked-in Nagravision CI+ CAM of mediaboxen kiezen.

De kans dat een provider het nog voor elkaar krijgt om "eigen hardware vriendelijke" streams aan te (mogen) gaan bieden lijkt me dus uiterst klein.

Het enige wat er nog een beetje in de buurt komt if een app voor je meest favoriete smart TV platform, door de provider zelf geleverd/gebouwd. Maar ja, dan zit je dus nog steeds aan de commerciele grillen van de serviceprovider en contentproviders vast.

Zeker bij Canal Digitaal zie ik weinig hoop op meer 'Freedom'. Ze kiezen er in zowel hun smart-tv apps (iig AndroidTV) als ook hun STB zelfs voor om hun commerciele belangen voor te laten gaan op een prettige gebruikservaring. Zoals bv. verplicht zenders in je lijsten te krijgen die je niet hebt omdat je niet het meest uitgebreide pakket hebt. Of die verrotte kijksuggesties in de infobalk van een zender, waardoor je bv. nieteens direct bij "begin gemist" kan.

[Voor 11% gewijzigd door eymey op 12-04-2021 15:18]

• TR1969
@TR1969 TV app idd (LG WebOS). Ik heb de foutcode nog nooit eerder gehad, maar het persisteerde ook gewoon na reboots van de TV.

Maar goed, ik vind het sowieso dikke ellende, dat hele Canal Digitaal. Vaak slechte verbinding, die freezes dus, TV of Begin Gemist dat gewoon niet goed werkt, of zelfs TV Gemist dat compleet het verkeerde programma heeft opgenomen (eentje die 2 uur eerder op die zender was), of dat de tijd niet klopt (programma dat een uur zou moeten duren dat maar 25 minuten duurt). Binnenkort loopt mijn jaarabo af, en echt niet dat ik deze schijtzooi ga verlengen.
Wij kijken nu via de tv App op een Philips (Android 8.0) en hebben hier vrijwel geen problemen.
Een enkele keer die code bij het opstarten maar dat zelden.
Freezes hebben wij nog niet gehad en zelfs uitzending gemist gaat meestal goed (een keertje gehad dat het einde net miste maar dat kan ook een uitgelopen programma zijn geweest).
Voordat we het afsloten hadden we al wel een proefmaand gehad bij CD (Bomvol) om een en ander te testen n.a.v. jou ervaringen.

Jammer genoeg kun je geen reclame doorspoelen bij sommige zenders (bv Voetbal Inside) bij Ziggo kon dat dan wel weer.
De Aminobox heeft bij een aantal zenders een iets betere beeldkwaliteit (ESPN/Ziggo Sport) dus misschien dat we straks deze wel weer in de woonkamer zetten en dan via de app/Apple TV op de slaapkamer kunnen kijken.
In combinatie met een Logitech Harmony afstandsbediening was dat eigenlijk een prima oplossing en hoef je die goedkope afstandsbediening die bij de Amino zit niet te gebruiken.

Zou het kunnen dat de CD App op de LG misschien wat minder stabiel is dan zijn Android broertje?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Vyps
eymey schreef op maandag 12 april 2021 @ 15:15:
Dat zou zeker toe te juichen zijn, maar het is naïef te denken dat dit ooit gaat gebeuren (even hard gezegd :P ).

Bron: Meerdere discussies die ik ooit, over de jaren heen, hier op het forum al heb gevolgd (bij zo ongeveer iedere nieuwe provider die iets met TV ging doen, inclusief Tweak).

Het grote probleem zit hem inderdaad in de contentproviders en zenderhuizen die dit gewoon absoluut niet willen, uiteraard om redenen zoals streams opslaan, verder verspreiden, etc.

Ik heb wel begrepen dat Kodi op een gegeven moment het plan had om ook DRM-frameworks te gaan supporten. Geen idee of dat er inmiddels is. Maar dan nog, KODI heeft al een te slechte naam op dat gebied, doordat het is misbruikt door aanbieders van settopboxjes met illegale IPTV-abonnementen.

Sterker nog, in de 'traditionele' tv-wereld is er met de jaren ook al mee 'lock-in' gekomen:
* Digitenne kon je 'vroeger' nog legaal decrypten met eigen hardware (Conax module of softcam icm je smartcard). Sinds de introductie van DVB-T2 deelt KPN uberhaupt geen smartcards meer uit, of mogelijkheden om het met je eigen apparatuur te ontvangen.

* fZiggo gebieden met IRDETO, waarbij je je smartcard in een kaartlezer icm. softcam, of CI+-gecertificeerde CAM met IRDETO kon doen. Tegenwoordig kan je bij Ziggo als nieuwe TV-klant, zowel in fUPC als fZiggo gebieden, alleen nog maar voor hun locked-in Nagravision CI+ CAM of mediaboxen kiezen.

De kans dat een provider het nog voor elkaar krijgt om "eigen hardware vriendelijke" streams aan te (mogen) gaan bieden lijkt me dus uiterst klein.

Het enige wat er nog een beetje in de buurt komt if een app voor je meest favoriete smart TV platform, door de provider zelf geleverd/gebouwd. Maar ja, dan zit je dus nog steeds aan de commerciele grillen van de serviceprovider en contentproviders vast.

Zeker bij Canal Digitaal zie ik weinig hoop op meer 'Freedom'. Ze kiezen er in zowel hun smart-tv apps (iig AndroidTV) als ook hun STB zelfs voor om hun commerciele belangen voor te laten gaan op een prettige gebruikservaring. Zoals bv. verplicht zenders in je lijsten te krijgen die je niet hebt omdat je niet het meest uitgebreide pakket hebt. Of die verrotte kijksuggesties in de infobalk van een zender, waardoor je bv. nieteens direct bij "begin gemist" kan.
Sinds een tijdje is er qua DRM Widevine beschikbaar voor Kodi, daarmee is het mogelijk om o.a. de streams van RTL XL te kijken, Netflix werkt bij mij prima (https://github.com/CastagnaIT/plugin.video.netflix) en voor NLZiet is er ook een plugin beschikbaar. Dus er lijkt wel enige vooruitgang in te zitten.

Edit: Blijkbaar is er een Kodi-plugin voor Canal Digitaal, geen idee of hij werkt (heb zelf geen TV abbo bij Freedom) https://github.com/dut-ip...lugin.video.canaldigitaal

[Voor 3% gewijzigd door Vyps op 12-04-2021 21:06]

• hkoster1
  • Registratie: juli 2012
  • Laatst online: 10:38
De combinatie van NLZiet + Eurosport Player als apps op mijn AppleTV bevalt me goed.
Wel mis ik de BBC (UK en World) en CNN, zijn daar nog app alternatieven voor?

• VHware
hkoster1 schreef op maandag 12 april 2021 @ 21:10:
De combinatie van NLZiet + Eurosport Player als apps op mijn AppleTV bevalt me goed.
Wel mis ik de BBC (UK en World) en CNN, zijn daar nog app alternatieven voor?
https://edition.cnn.com/specials/mobile-apps
Zo te zien CNN als app.
BBC iPlayer ook, maar die werkt volgens mij niet buiten de UK (wellicht dan met VPN....)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• MetalfanBlackness
  • Registratie: oktober 2001
  • Laatst online: 19:16

MetalfanBlackness

bit.ly/2hfd6Gb

NLziet heeft/had jammer genoeg op de android tv app (nog) geen ondertiteling, mijn vrouw hoort minder goed en heeft dit dus nodig.

Have fun reading this :)

• hkoster1
@VHware De CNN app (op de AppleTV) is alleen bruikbaar na inloggen via een US TV-station...
Er zijn wel diverse aanbieders van apps die zeggen CNN, MSNBC, e.d. te kunnen aanbieden,
via Youtube ? - lijken me niet pluis.

Ik heb wel de CBC app (Canada) voor de AppleTV gevonden die zonder inloggen kan worden
bekeken, zowel Live als het The National nieuws programma. NHL (ijs)hockey (Hockey Night in
Canada) weet ik nog niet, denk het niet.

• VHware
hkoster1 schreef op maandag 12 april 2021 @ 21:59:
@VHware De CNN app (op de AppleTV) is alleen bruikbaar na inloggen via een US TV-station...
Spijtig dat dat dan weer moet ...

Acties:
  • +1Henk 'm!

• hkoster1
@MetalfanBlackness Ik ben zelf ook slechthorend. NLZiet heeft op de AppleTV ook geen "888 teletekst"
ondertiteling voor Nederlandstalige programma's, en ook NPO Start/Plus heeft dat niet.
Wel is er een NOS app die zich houdt aan de algemene AppleTV instellingen, dus NL ondertiteling voor nieuwsprogramma's, plus engelstalige ondertiteling (CC, close-captioned) voor ATV+ en Netflix.

• hkoster1
VHware schreef op maandag 12 april 2021 @ 22:02:
[...]

Spijtig dat dat dan weer moet ...
Inderdaad. Ik heb in het verleden wel gebruik gemaakt van o.a. Witopia en Vypr VPN met TCP 443/SSL instellingen via servers in de UK en USA. Die werkten dan een tijdje totdat de "internetpolitie" ze weer afsloot.
Gewoon teveel gedoe...

Ik heb nu een Contabo VPS (in Duitsland), maar zo vaak kijk ik geen Duitse zenders...
Al met al een spijtige situatie :-(

Acties:
  • +2Henk 'm!

• eymey
Vyps schreef op maandag 12 april 2021 @ 20:59:
[...]

Sinds een tijdje is er qua DRM Widevine beschikbaar voor Kodi, daarmee is het mogelijk om o.a. de streams van RTL XL te kijken, Netflix werkt bij mij prima (https://github.com/CastagnaIT/plugin.video.netflix) en voor NLZiet is er ook een plugin beschikbaar. Dus er lijkt wel enige vooruitgang in te zitten.

Edit: Blijkbaar is er een Kodi-plugin voor Canal Digitaal, geen idee of hij werkt (heb zelf geen TV abbo bij Freedom) https://github.com/dut-ip...lugin.video.canaldigitaal
Ah, wel goed om te zien dat er tegenwoordig dus inderdaad DRM support is in Kodi!

Overigens zeer interessant om te zien dat er ook een NLZiet plugin is. Daar ga ik eerdaags eens even mee testen :D. Ik vind de nieuwe UI van NLZiet namelijk nog niet echt een verbetering

Eigenlijk zou ik zelf überhaupt graag zien dat aanbieders (NLZiet, Canal Digitaal) voor AndroidTV eens wat meer gebruik gaan maken van de TV-mogelijkheden van dat platform. Bijvoorbeeld integratie met "Live Channels" (waardoor je echt een tv-achtige ervaring krijgt qua 'zappen'), of meer 'channels' op het homescreen dan alleen maar een vaag channel met irrelevante kijksuggesties.
MetalfanBlackness schreef op maandag 12 april 2021 @ 21:27:
NLziet heeft/had jammer genoeg op de android tv app (nog) geen ondertiteling, mijn vrouw hoort minder goed en heeft dit dus nodig.
Mee eens. Zelf mis ik ook nog "GOS" audiostreams (gesproken ondertiteling service). Ben zelf slechtziend. Ik kan perfect Engels, maar soms mis ik bij andere talen wel even een gesproken ondertitelhulpje. :P

Maar goed, we gaan beetje off-topic (hoewel het wel over meer 'freedom' gaat bij TV kijken :P )

• Tukk
  • Registratie: januari 2002
  • Laatst online: 20-04 15:39

Tukk

De α-man met het ẞ-brein

Dank voor deze informatie. Dit is echt het enige dat mu nu tegenhoudt om naar Freedom te gaan.. KPN heeft de TV te goed voor elkaar om zover terug te gaan in kwaliteit van levering.

Q: How many geeks does it take to ruin a joke? A: You mean nerd, not geek. And not joke, but riddle. Proceed.

• jacques1971
  • Registratie: oktober 2010
  • Laatst online: 13:04
Weet iemand of je reclame kan doorspoelen met een opname van RTL of SBS op de Amino Aria A710 met TV van canal digitaal?

[Voor 8% gewijzigd door jacques1971 op 13-04-2021 12:43]

• TR1969
jacques1971 schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 12:43:
Weet iemand of je reclame kan doorspoelen met een opname van RTL of SBS op de Amino Aria A710 met TV van canal digitaal?
Dat kan helaas niet

• jacques1971
Ook niet bij ingeplande opnames? Bij gemist kan ik mij het voorstellen..
Zou wel erg ruk zijn als dat niet kan.

• TR1969
jacques1971 schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 12:52:
[...]

Ook niet bij ingeplande opnames? Bij gemist kan ik mij het voorstellen..
Zou wel erg ruk zijn als dat niet kan.
Nee. bv de reclame van Voetbal Inside kon ik ik bij Ziggo wel doorspoelen maar niet bij CD. Is hier volgens mij nog niet zo kort terug ook voorbij gekomen.
Een en ander ligt volgens mij niet bij CD maar bij de rechthebbende van de zenders.

• TR1969
Tukk schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 11:00:
[...]

Dank voor deze informatie. Dit is echt het enige dat mu nu tegenhoudt om naar Freedom te gaan.. KPN heeft de TV te goed voor elkaar om zover terug te gaan in kwaliteit van levering.
Wij hebben in het verleden ook KPN gehad en als laatste Ziggo.
CD is wel ietsje minder maar de problemen die @.oisyn heeft ervaren wij gelukkig niet.
En anders zou ik adviseren eens een maand gratis CD te proberen (met de tv app), dat kan je besluit wellicht wat vereenvoudigen.

[Voor 17% gewijzigd door TR1969 op 13-04-2021 15:52]

• jacques1971
TR1969 schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 15:46:
[...]

Nee. bv de reclame van Voetbal Inside kon ik ik bij Ziggo wel doorspoelen maar niet bij CD. Is hier volgens mij nog niet zo kort terug ook voorbij gekomen.
Een en ander ligt volgens mij niet bij CD maar bij de rechthebbende van de zenders.
Mijn schoonouders hebben TV van KPN, waarbij je reclame in opnames (RTL en SBS) kunt doorspoelen.

Acties:
  • +3Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Demotivational Speaker

Het is zo iammer dat je bij al die diensten ook meteen aan het bijbehorende internetabo vastzit. Ik zou best KPN TV willen proberen icm Freedom.

• Koning-Admiraal
  • Registratie: maart 2016
  • Laatst online: 20:13

Koning-Admiraal

De commandant!

Komt er nog een tweede tv aanbieder dan Canal Digitaal? Ik wil gewoon een decorder hebben met een Bluetooth afstandsbediening. En tot op heden biedt alleen KPN dat.

‪Set your goals high, and don't stop till you get there.‬

• MetalfanBlackness

MetalfanBlackness

bit.ly/2hfd6Gb

Koning-Admiraal schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 19:08:
Komt er nog een tweede tv aanbieder dan Canal Digitaal? Ik wil gewoon een decorder hebben met een Bluetooth afstandsbediening. En tot op heden biedt alleen KPN dat.
Ik hoop het. Gelukkig geven in het verleden behaalde resultaten geen garantie voor de toekomst.

• Koning-Admiraal
  • Registratie: maart 2016
  • Laatst online: 20:13

Koning-Admiraal

De commandant!

MetalfanBlackness schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 19:19:
[...]

Ik hoop het. Gelukkig geven in het verleden behaalde resultaten geen garantie voor de toekomst.
Ik zou liever hebben gehad dat providers niet aan koppel verkoop deden. Technisch zou het vrij gemakkelijk moeten zijn om internet bij Freedom af te nemen en het tv gebeuren bij KPN.

‪Set your goals high, and don't stop till you get there.‬

• MetalfanBlackness

MetalfanBlackness

bit.ly/2hfd6Gb

Koning-Admiraal schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 19:23:
[...]

Ik zou liever hebben gehad dat providers niet aan koppel verkoop deden. Technisch zou het vrij gemakkelijk mogelijk moeten zijn om internet bij Freedom af te nemen en het tv gebeuren bij KPN.
Dat is precies wat play van KPN, knippr van t-mobile en sparql waren.
CD is echt een van de weinige die niet perse gekoppeld met een internet anno hoeft.

Ziggo doet dit nog wel https://www.ziggo.nl/televisie/kabel-tv of https://www.ziggo.nl/televisie/tv-start, maar ik vind ze wel duur.

[Voor 26% gewijzigd door MetalfanBlackness op 13-04-2021 19:31]

• HoleinOne
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 20-04 16:58
Is het ook niet een probleem om de QOS te garanderen bij een onafhankelijk tv signaal provider? Dan moet je ook nog altijd concurreren met de huidige tv aanbieding van de huidige internetproviders. Is dit iets waar de NMA al een mening over heeft?

• Sakura_nl
  • Registratie: juni 2017
  • Laatst online: 16:48
jacques1971 schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 15:55:
[...]

Mijn schoonouders hebben TV van KPN, waarbij je reclame in opnames (RTL en SBS) kunt doorspoelen.
NOG kunt doorspoelen, want ook daar gaat het absoluut verdwijnen.

Als je er over nadenkt, is het ook volslangen idioot dat je reclames door zou kunnen spoelen. Reclames zijn immers de hoofdinkomsten van zowel commercieele als (in iets mindere mate) publieke TV zenders.

Dat het bij KPN soms nog kan, komt door oude contracten van de begintijd van digitale TV. De zenders wilden per se dat systeem doordrukken en konden dat alleen voor elkaar krijgen met voor hun onvoordelige contracten die kpn deels nog heeft.
Die contracten lopen echter een dezer dagen af en dan staat nu al vast dat er geen enkel reclameblokje meer door gespoeld zal kunnen worden, ook niet bij vooraf opgenomen uitzendingen.

• Xantis
  • Registratie: april 2006
  • Laatst online: 20:55
Sakura_nl schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 21:24:
[...]

Als je er over nadenkt, is het ook volslangen idioot dat je reclames door zou kunnen spoelen. Reclames zijn immers de hoofdinkomsten van zowel commercieele als (in iets mindere mate) publieke TV zenders.
Volslagen idioot klinkt wel een tikkie overdreven. Waarom geen duurdere Abbo vorm volledig zonder reclame aanbieden? Ik gok dat daar wel markt voor is, ook al je daar substantieel meer voor moet neerleggen.

Maargoed, wie ben ik... Kijk zelf al jaren geen (lineaire) tv meer (op een paar NPO Gemist dingetjes na)

• Mr Magic
  • Registratie: juni 1999
  • Laatst online: 18:59
eymey schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 10:41:
[...]

Overigens zeer interessant om te zien dat er ook een NLZiet plugin is. Daar ga ik eerdaags eens even mee testen :D. Ik vind de nieuwe UI van NLZiet namelijk nog niet echt een verbetering
Dit is ook een mooie plugin voor Kodi: https://dut-iptv.github.io/

• eymey
@Mr Magic kwam ik gisteravond idd ook tegen. Ga ik eerdaags eens naar kijken.

Hoewel het eigenlijk nog steeds niet m'n voorkeur geniet om kodi op te moeten starten om tv te kijken (kodi gebruik ik eigenlijk bijna niet meer, alleen nog voor eigen media op m'n NAS.... zou dus puur voor de 'leuk' zijn).

• TR1969
Misschien niet onverstandig om de Kodi tips en discussie in een ander draadje te vervolgen?
Het gaat nu wel wat off topic.....

• Tdem
  • Registratie: februari 2008
  • Niet online
Hallo Tweakers. Volgende maand ga ik van Telfort overstappen naar Freedom. Nu heb ik een 'geplande' aansluitdatum gekregen. Ik twijfel zelf even aan hoe definitief dit geplande moment is, i.v.m. thuiswerken wil ik geen risico lopen.

Klopt het dat ik aan KPN kan doorgeven dat mijn huidige abonnement per 18 mei kan stoppen?

Benieuwd naar de ervaringen van mensen die zijn overgestapt. Was dit inderdaad de datum waarop het overstappen definitief plaatsvindt?
De aansluiting staat gepland op: 18 mei 2021.

Freedom neemt je internetverbinding over van jouw huidige provider. Vanaf dit moment kun je jouw huidige abonnement opzeggen en voorkom je dat je dubbel betaald.

[Voor 11% gewijzigd door Tdem op 15-04-2021 09:36]

• joop99
  • Registratie: juni 2005
  • Laatst online: 18:57
Tdem schreef op donderdag 15 april 2021 @ 09:36:
Hallo Tweakers. Volgende maand ga ik van Telfort overstappen naar Freedom. Nu heb ik een 'geplande' aansluitdatum gekregen. Ik twijfel zelf even aan hoe definitief dit geplande moment is, i.v.m. thuiswerken wil ik geen risico lopen.

Klopt het dat ik aan KPN kan doorgeven dat mijn huidige abonnement per 18 mei kan stoppen?

Benieuwd naar de ervaringen van mensen die zijn overgestapt. Was dit inderdaad de datum waarop het overstappen definitief plaatsvindt?

[...]
Ik dacht dat KPN stopt bij lijn overname, je kunt dat in je opzegging noemen/afhankelijk van maken.

• jorikc
  • Registratie: mei 2003
  • Laatst online: 08:42
Gaat Freedom van dezelde fysieke aansluiting gebruik maken als je bestaande Telfort verbinding (bijvb beide DSL of beide glasvezel)? Zo ja, dan denk ik dat je het beste bij Freedom kunt zijn om de ingangsdatum te veranderen, aangezien ze niet beide actief kunnen zijn.

• Barre73
  • Registratie: mei 2011
  • Nu online
Tdem schreef op donderdag 15 april 2021 @ 09:36:

[...]
Niet zelf opzeggen. Als het goed is zou je nu vanuit KPN/Telfort een bericht moeten gaan krijgen dat zij een migratieverzoek hebben ontvangen en dit beschouwen als een opzegging. Dan heb je geen downtime (misschien heel eventjes).

• Tdem
  • Niet online
Dank voor jullie snelle en behulpzame reacties. KPN zegt dat ik alsnog zelf moet opzeggen, ondanks dat Freedom de lijn kaapt. Voor de zekerheid heb ik Freedom ook gemaild, maar nog geen reactie ontvangen. Ik zal het hier posten als ik iets hoor, kan me voorstellen dat anderen hier ook tegenaan lopen.

Mocht er iemand van Freedom meelezen: verander in de email 'geplande overstap ...' naar 'uw abonnement wordt actief op ...'.

• jorikc
Raar, ik dacht vrij zeker te weten dat alle nieuwe Freedom abonnees die migreerden van een eerdere provider naar Freedom op dezelfde fysieke aansluiting vanzelf een bevestiging van de opzegging ontvingen. Daar staan behoorlijk wat voorbeelden van in dit topic. Ik weet 100% zeker dat het zo was bij T-Mobile en XS4All. Ik zou in ieder geval een paar dagen wachten nadat de overstapdatum door Freedom bevestigd is, zodat een eigen opzegging niet in de weg gaat zitten van een wellicht toch wel automatisch verwerkte opzegging.

• joop99
  • Registratie: juni 2005
  • Laatst online: 18:57
Tdem schreef op donderdag 15 april 2021 @ 14:13:
Dank voor jullie snelle en behulpzame reacties. KPN zegt dat ik alsnog zelf moet opzeggen, ondanks dat Freedom de lijn kaapt. Voor de zekerheid heb ik Freedom ook gemaild, maar nog geen reactie ontvangen. Ik zal het hier posten als ik iets hoor, kan me voorstellen dat anderen hier ook tegenaan lopen.

Mocht er iemand van Freedom meelezen: verander in de email 'geplande overstap ...' naar 'uw abonnement wordt actief op ...'.
De opmerking van @Barre73 gaat eigenlijk erover dat er in de systemen van KPN netwerk maar 1 order tegelijkertijd op een aansluiting kan zitten, als dat een migratie order is dan zit je goed en heb je heel weinig downtijd, als dat het opheffen is dan ben je de pineut want de aansluiting order kan pas daarna gegeven worden. Het is dus wie het eerst komt, wie het eerst maalt. Als je een opzegging indient dan zou ik daarin expliciet vermelden dat de lijn door een andere provider wordt overgenomen en of je dat per overname datum wil doen.

• hkoster1
Beste xxxxx,

Hartelijk welkom bij Freedom Internet!

Je bestelling is helemaal compleet. Wij gaan nu aan de slag om je internetverbinding op de geplande datum op te leveren. De aansluiting staat gepland op: 28 april 2021.

Freedom neemt je internetverbinding over van jouw huidige provider. Vanaf dit moment kun je jouw huidige abonnement opzeggen en voorkom je dat je dubbel betaald.

[snip]
Mijn communicatie met Freedom bestond uit 3 emails, waarvan hierboven een fragment van de laatste email.
Ik neem aan dat @Tdem ook zo'n email heeft gekregen. Daar staat toch ondubbelzinnig vermeld dat de nieuwe klant (ikzelf en @Tdem neem ik aan) het huidige abonnement moet opzeggen om te voorkomen dat je dubbele kosten betaalt.
Dat laatste omdat de overstapservice bij Freedom nog niet is aangezet.
Ik heb toen KPN gebeld en de opzegging per mijn einddatum doorgegeven, en heb desgevraagd aangegeven dat de lijn zal worden overgenomen door Freedom (daar waren ze mee vertrouwd). De retourdoos inmiddels ontvangen van KPN, dus ik zie geen aanwijzingen dat dit nog verkeerd kan aflopen... 8)

• Barre73
  • Nu online
hkoster1 schreef op donderdag 15 april 2021 @ 20:35:
[...]

Mijn communicatie met Freedom bestond uit 3 emails, waarvan hierboven een fragment van de laatste email.
Ik neem aan dat @Tdem ook zo'n email heeft gekregen. Daar staat toch ondubbelzinnig vermeld dat de nieuwe klant (ikzelf en @Tdem neem ik aan) het huidige abonnement moet opzeggen om te voorkomen dat je dubbele kosten betaalt.
Dat laatste omdat de overstapservice bij Freedom nog niet is aangezet.
Ik heb toen KPN gebeld en de opzegging per mijn einddatum doorgegeven, en heb desgevraagd aangegeven dat de lijn zal worden overgenomen door Freedom (daar waren ze mee vertrouwd). De retourdoos inmiddels ontvangen van KPN, dus ik zie geen aanwijzingen dat dit nog verkeerd kan aflopen... 8)
Ja, Freedom geeft aan dat je zelf moet opzeggen. Maar zoals hierboven al aangegeven zijn er meerdere providers die het ontvangen van het migratie verzoek (via de operator) beschouwen als opzegging. Telfort en XS4All in ieder geval. KPN wellicht niet, dat weten we niet zeker. Niet alle providers werken zo dus daarom zal Freedom voor de zekerheid altijd vermelden dat de klant nog moet opzeggen.
En dat kan je ook wel doen maar (vooral bij glas) kan dat een risico zijn als je dat te vroeg doet. De reden daarvoor staat ook hierboven in een andere reactie.
Bij DSL speelt dat niet zo naar mijn weten.

• hkoster1
Barre73 schreef op vrijdag 16 april 2021 @ 08:03:
[...]

Ja, Freedom geeft aan dat je zelf moet opzeggen. Maar zoals hierboven al aangegeven zijn er meerdere providers die het ontvangen van het migratie verzoek (via de operator) beschouwen als opzegging. Telfort en XS4All in ieder geval. KPN wellicht niet, dat weten we niet zeker. Niet alle providers werken zo dus daarom zal Freedom voor de zekerheid altijd vermelden dat de klant nog moet opzeggen.
En dat kan je ook wel doen maar (vooral bij glas) kan dat een risico zijn als je dat te vroeg doet. De reden daarvoor staat ook hierboven in een andere reactie.
Bij DSL speelt dat niet zo naar mijn weten.
Ja, ook bij DSL speelt dat: toen ik een jaar geleden bij XS4ALL vertrok voor een "tussenjaar" bij KPN maakte ik gebruik van de KPN overstapservice. De netwerkzijde van KPN werkte sneller dan de opzegzijde, met als gevolg dat XS4ALL de opzegging al in werking had gezet en KPN me vertelde dat de overstap was "mislukt".
Mijn conclusie toen: niet blind vertrouwen op een opzegservice en altijd even met telefoontjes naar beide partijen checken of alles in orde is.

• Sudoku
  • Registratie: januari 2021
  • Laatst online: 20:58

Sudoku

sudo ku: command not found

[b]Tdem in "[Freedom] Ervaringen & Discussie"
[...]
[...]
Onze Oosterburen zeggen in zo'n geval 'jein'.

Het ergste dat kan gebeuren is dat KPN de stekker uit jouw verbinding trekt zonder een schakelaartje om te zetten zodat de nieuwe provider kan gaan leveren.
Als je pech hebt claimt KPN dan 5 werkdagen om dit te herstellen (been there, seen that een aantal jaren geleden).

Wat je naar mijn mening het beste kan doen is die veiligheidsmarge van 5 werkdagen inbouwen in jouw opzegging naar KPN.
Je betaalt dan een week meer dan nodig is, maar je bent er vrijwel zeker van dat je niet met een week zonder internet komt te zitten.

• Tdem
  • Niet online
Van Freedom heb ik zojuist gehoord dat alles bij hun goed in het systeem staat. KPN heb ik een aantal dagen na de ingang van Freedom opgezegd, zodat er nog wat speling is. En anders bellen we aan bij de buren of we daar even thuis mogen werken :)

Dank voor het meedenken en het delen van jullie ervaring!

• BushWhacker
  • Registratie: september 2006
  • Laatst online: 18:18

BushWhacker

developer

Welke hardware gebruik je?
Op een RPi2 moet hij nogal vaak bufferen.

Freedom FttH - EdgeRouter 4 SFP - Pixel C - OnePlus 6 Midnight Black - Home Assistant

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Vyps
BushWhacker schreef op vrijdag 16 april 2021 @ 18:29:
[...]

Welke hardware gebruik je?
Op een RPi2 moet hij nogal vaak bufferen.
Mijn ervaring is dat als je DRM-streams van Netflix bekijkt dat je met een RPi4 1080P kunt kijken en op een RPi3 max 720P. Komt doordat het decoden van DRM met de CPU moet en geen hardware-versnelling mag gebruiken aangezien Pi's geen "certified devices" zijn.

Acties:
  • +4Henk 'm!

• Sakura_nl
  • Registratie: juni 2017
  • Laatst online: 16:48
Mijn ervaring is dat je helemaal niet zelf op hoeft te zeggen. Freedom start de overstap, en dat is genoeg om jouw abbo bij kpn te beeindigen.
Ondanks dat het in de brief staat, blijk je zelf dus niets te hoeven doen.

• DatKanVeiliger
  • Registratie: februari 2021
  • Laatst online: 22:03
Sakura_nl schreef op vrijdag 16 april 2021 @ 21:49:
Mijn ervaring is dat je helemaal niet zelf op hoeft te zeggen. Freedom start de overstap, en dat is genoeg om jouw abbo bij kpn te beeindigen.
Ik heb precies dezelfde ervaring met mijn switch van XS4ALL naar Freedom.

• efox
  • Registratie: november 2011
  • Laatst online: 17:52
Idem. 3 maart overgestapt, XS4ALL incasseerde een paar dagen later nog wel het volle bedrag over maart, maar het overschot kreeg ik in april vanzelf netjes teruggestort.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• TJR
  • Registratie: februari 2005
  • Laatst online: 18:47
ArisB schreef op vrijdag 2 april 2021 @ 23:50:
[...]Volgens de FB
Lijn 1: 182m, receive 5dB, send 6dB.
Lijn 2: 181m, receive 5dB, send 7dB.
Aangezien mijn uptime van slecht naarr dramatisch ging sinds 7.21 op de 7583 was ik tijdelijk gedowngraded naar de 7581, inmiddels vorige week ge-upgrade naar de FRITZ!Box 7583 VDSL en so far so good. Als test ook nog een normale 7583 gehad een etmaal met een totale uptime van 83%, nu met de 7583 VDSL is de uptime voorlopig 100%. Upload is nog steeds wel een stuk lager maar goed je kan niet alles hebben natuurlijk.

• tubejack
  • Registratie: maart 2017
  • Laatst online: 21:21
TJR schreef op zondag 18 april 2021 @ 11:55:
[...]
Aangezien mijn uptime van slecht naarr dramatisch ging sinds 7.21 op de 7583 was ik tijdelijk gedowngraded naar de 7581, inmiddels vorige week ge-upgrade naar de FRITZ!Box 7583 VDSL en so far so good. Als test ook nog een normale 7583 gehad een etmaal met een totale uptime van 83%, nu met de 7583 VDSL is de uptime voorlopig 100%. Upload is nog steeds wel een stuk lager maar goed je kan niet alles hebben natuurlijk.
Wat is het verschil qua upload tussen de 7581 en 7583 VDSL ?

Acties:
  • +2Henk 'm!

• TJR
Dit zijn mijn snelheden per modem, zo'n ~300m van de wijkcentrale:

ModemMbit/s DownMbit/s UpUptime
7581222,161,5100%
7583218,551,683%
7583 VDSL214,355,3100%

Gek genoeg presteert het oudste modem dus nog steeds het best qua snelheden. Bij mij zit het modem wel zo'n 16 m van het ISRA punt. Op het moment gaat het nu van ISRA punt > Y-kabel -> Cat6a met keystones aan beide kanten -> 30cm Patch-kabel naar het modem. Mocht iemand daar iets optimalers voor weten dan hoor ik dat graag.

[Voor 26% gewijzigd door TJR op 19-04-2021 10:03]

• eymey
Sakura_nl schreef op vrijdag 16 april 2021 @ 21:49:
Zelfde hier bij overgang van Tweak naar Freedom (op Coanet)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• jurry
  • Registratie: juni 2003
  • Laatst online: 21:05
TJR schreef op maandag 19 april 2021 @ 09:53:
Gek genoeg presteert het oudste modem dus nog steeds het best qua snelheden. Bij mij zit het modem wel zo'n 16 m van het ISRA punt. Op het moment gaat het nu van ISRA punt > Y-kabel -> Cat6a met keystones aan beide kanten -> 30cm Patch-kabel naar het modem. Mocht iemand daar iets optimalers voor weten dan hoor ik dat graag.
Om eens uit te proberen zou ik je aanraden om de nieuwe F!B 7583 VDSL eens rechtstreeks aan de Y-kabel te hangen en kijken of je dan een verschil ziet op bijvoorbeeld de grafieken op tabblad Spectrum. Mogelijk is de F!B 7583 extra gevoelig voor kabelovergangen, patches, etc.

Ondertussen werkt de F!B 7581 hier als een zonnetje: na de firmware upgrade 07.14 alweer 3 weken een perfect stabiele verbinding met Freedom Internet.

Connection
222,05 Mbit/s
62,51 Mbit/s

1. DSL active since: 23 days, 0 hours, 12 minutes
VDSL2 17a G.Vector (ITU G.993.5)
2. DSL active since: 23 days, 0 hours, 12 minutes
VDSL2 17a G.Vector (ITU G.993.5)

PPPoE client vanaf MikroTik router:
Uptime 23d 00:12:30
Active AC Name asd-itxams9-rtr2.cambrium.net

• ZwarteIJsvogel
  • Registratie: juni 2008
  • Laatst online: 20-04 10:20

ZwarteIJsvogel

Zuid-Limburg

TJR schreef op maandag 19 april 2021 @ 09:53:
ModemMbit/s DownMbit/s UpUptime
7581222,161,5100%
7583218,551,683%
7583 VDSL214,355,3100%
Welke versie FRITZ!OS draai je op de 7583 VDSL? (liefst met build nummer) Op de AVM download server kan ik nog geen firmware image vinden voor dit model (wat gebruikelijk is bij een eerste release).

"Als de oplossing complex is, heb je het probleem niet begrepen"

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Barre73
  • Nu online
nieuws: Tweak gaat glasvezel aanbieden via netwerk van T-Mobile

Als je bovenstaande ziet en we weten dat Freedom dat ook al gaat doen, zou er dan toch Coanet van Cambrium worden uitgerold op de PoPs van T-Mobile/Primevest?
Dus toch met eigen apparatuur als operator?

• Mumsel
  • Registratie: augustus 2002
  • Laatst online: 20-04 18:16
Daar lijkt het wel op @Barre73 . Ik zit in Loosduinen een wijk naast Segbroek met blijkbaar een andere PoP? Hoop dat ze daar ook binnenkort hun diensten gaan aanbieden.

• Tdem
  • Niet online
eymey schreef op maandag 19 april 2021 @ 10:31:
[...]

Zelfde hier bij overgang van Tweak naar Freedom (op Coanet)
Interessant allemaal! Dank voor het delen. Volgens KPN moest ik écht opzeggen en was het 'kapen' van de lijn niet genoeg. Kan niet wachten om te worden aangesloten. Maken we er een feestje van met de FRITZ!Repeater 3000 en kan de Experiabox het raam uit. :*)

• TJR
ZwarteIJsvogel schreef op maandag 19 april 2021 @ 16:57:
[...]
Welke versie FRITZ!OS draai je op de 7583 VDSL? (liefst met build nummer) Op de AVM download server kan ik nog geen firmware image vinden voor dit model (wat gebruikelijk is bij een eerste release).
code:
1
2
3
##### TITLE Version 260.07.21
##### TITLE SubVersion 
##### TITLE Produkt Fritz_Box_HW260

Subversion is dus leeg en kan verder niet veel hints over een specifiek build nummer vinden behalve dat de SIP User-Agent zich aankondigt als: AVM FRITZ!Box 7583 VDSL 260.07.21 (Sep 3 2020). Verder zie ik nog ergens CONFIG_BUILDNUMBER=82244 en bootloaderVersion 1.11216 maar geen idee of je dat bedoelt? Komt in ieder geval redelijk overeen met de BoxMatrix pagina voor dit modem.

• eymey
Barre73 schreef op maandag 19 april 2021 @ 18:00:
nieuws: Tweak gaat glasvezel aanbieden via netwerk van T-Mobile

Als je bovenstaande ziet en we weten dat Freedom dat ook al gaat doen, zou er dan toch Coanet van Cambrium worden uitgerold op de PoPs van T-Mobile/Primevest?
Dus toch met eigen apparatuur als operator?
Als je de bedragen ziet die Tweak gaat vragen voor de abonnementen, dan zou je inderdaad wel vermoeden dat ze eigen operator worden.

Dat zou ook verklaren waarom ze in andere wijken pas later beschikbaar komen.

Wholesale zou ook kunnen, maar dan rekent T-mobile daar wel héél lage bedragen voor (en dan hadden ze, lijkt me, ook direct al overal kunnen beginnen).

Wel jammer dat er in glasvezelland zo'n versnippering ontstaat wat betreft de aanwezigheid en sterkte van concurrentie. Straks heb je de situatie dat in alle nieuwe GPON-gebieden van KPN NetwerkNL alleen een soort schijnconcurrentie via WBA is, terwijl andere eigenaren van glasvezelnetwerken (T-mobile/Primevest , E-Fiber, etc.) wél een open model hebben.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• ZwarteIJsvogel
  • Registratie: juni 2008
  • Laatst online: 20-04 10:20

ZwarteIJsvogel

Zuid-Limburg

TJR schreef op dinsdag 20 april 2021 @ 09:38:
code:
1
2
3
##### TITLE Version 260.07.21
##### TITLE SubVersion 
##### TITLE Produkt Fritz_Box_HW260

Verder zie ik nog ergens CONFIG_BUILDNUMBER=82244
Die bedoelde ik. Dank je!

De gemakkelijkste manier om FRITZ!OS build informatie te verkrijgen is overigens via
http://fritz.box/juis_boxinfo.xml. Je krijgt dan een XML-structuur terug met allerlei informatie (veel meer dan je hier kwijt zou willen).

"Als de oplossing complex is, heb je het probleem niet begrepen"

Acties:
  • +5Henk 'm!

• jorikc
Nieuw op de site van Freedom (heeft vast iets te maken met het nieuws van Tweak):
https://freedom.nl/nieuws...glasvezelnetwerk-t-mobile
Vanaf 10 mei levert Freedom een internetverbinding via het glasvezelnetwerk van T-Mobile in de wijk Segbroek (Den Haag). Je kunt daarom nu al bestellen. Je ontvangt dan al een 1GB internetverbinding voor slechts €49 per maand.

[Voor 40% gewijzigd door jorikc op 20-04-2021 17:21. Reden: inhoud van nieuwsbericht toegevoegd]

Pagina: 1 ... 33 34 35 Laatste

Apple iPhone 12 Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5 Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True