Grappig, ik vind nota bene
op de KPN consumentenwebsite de benodigde technische specificaties voor gebruik van een eigen mediaconverter bij AON. Natuurlijk wel met waarschuwing voor eigen risico bij beschadiging.
Bij GPON heb je een bijbehorende ONT (die op adres geregistreerd staat) en daar kan je nog steeds al je eigen apparatuur achter hangen.
Ja. Net zoals de router van de provider die je in bridge mode kan zetten om vervolgens al je eigen apparatuur achter te hangen. Dat is toch precies hetzelfde? Wat maakt een ONT acceptabel en een router-in-bridge-mode niet?
En nog lopen hier mensen te miepen dat ze bij GPON geen glas in hun router kunnen prikken.
Ik vind het jammer dat je niet inziet
waarom mensen hierover lopen te miepen. De redenen zijn in dit topic en in andere topics al voldoende duidelijk uitgelegd.
En ja, ik geef zeker toe dat ik voor mijn part niet inzie waarom eigen hardware niet gebruikt mag worden voor GPON terminatie. Als het enkel gaat over adresregistratie, dan lijkt een self-service portal mij nog het minste werk.
Nu heb ik wel
enige kennis van de technische werking van GPON (in het algemeen, niet bij NetwerkNL). Vandaar dat ik het ook heb over encryptiesleutels, welke bij registratie worden toegewezen aan de ONT. Want zou er geen sprake zijn van encryptie, dan zou het met het termineren van GPON op eigen hardware mogelijk zijn om andermans verkeer te onderscheppen.
Of zeg je dat dit juist de feitelijke situatie is? Geen encryptie, en daarom is GPON terminatie op eigen hardware niet toegestaan?
[
Voor 26% gewijzigd door
Zr40 op 10-01-2021 19:44
]