[Freedom] Ervaringen & Discussie

Pagina: 1 ... 4 ... 80 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• antidote
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 17:03
Op Twitter nog iets meer informatie: vanaf 30 maart gaat de website open voor founding members. Freedom verwacht dat het een aantal maanden kost om die aan te sluiten. Dat vind ik op zich niet erg, omdat het contract met mijn huidige provider nog een aantal maanden loopt. Als er een overstapservice wordt geboden, zou ik eind maart kunnen aanmelden en kan de verbinding t.z.t. worden overgenomen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mgroen81
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 10:56
Ben zeer benieuwd. Ik kan maandelijks opzeggen bij Telfort.
Het wordt een aardige klap voor KPN vermoed ik. Ik ken ook mensen die gelijk gaan overstappen waar ik het niet van had verwacht. En anderen die er over nadenken.

Mitsubishi PUHZ-W50VHA + EHPT20X-VM2C / 30x JASolar 265Wp oost/west + SolarEdge 7K

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ANdrode
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
cctl01 schreef op zaterdag 8 februari 2020 @ 12:37:
Vanaf 30 maart worden de eerste internet verbindingen geleverd. 50 euro voor 1Gb/s. https://twitter.com/freed.../1226102394284658688?s=21
Dit vind ik echt een ontzettend goede prijs (tov Tweak). Het harde product is goed: een volwaardige verbinding met goede router en native dual stack.

T-Mobile is wat betreft prijs voordeliger maar wat betreft hard product (router, IPv6, routering) minder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soundwork
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 10-09 19:04
.oisyn schreef op zaterdag 8 februari 2020 @ 12:45:
Ben benieuwd of dat ook voor WBA-gebied geldt.
Ik dus ook, want in eerste instantie werd gesproken over een samenwerking met Tweak.
Als dat zo, dan is het maar een klein gebied waar Freedom over glasvezel kan leveren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joop99
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 11:55
ANdrode schreef op zondag 9 februari 2020 @ 13:08:
[...]

Dit vind ik echt een ontzettend goede prijs (tov Tweak). Het harde product is goed: een volwaardige verbinding met goede router en native dual stack.

T-Mobile is wat betreft prijs voordeliger maar wat betreft hard product (router, IPv6, routering) minder.
Gezien het feit dat ze ook efiber gebieden doen moeten ze denk ik wel Cambrium (moeder bedrijf van Tweak) als leverende partij hebben (zoals velen denken), als het dan 50 euro, grofweg 10 extra, is t.o.v. Tweak in de "Tweak" gebieden dan klinkt dat goed. Ben eigenlijk heel tevreden met Tweak maar de service desk is budget niveau, zou daar misschien best 10 euro extra voor over hebben. Prijs is dan wel verschillend afhankelijk van het gebied.

[ Voor 3% gewijzigd door joop99 op 09-02-2020 15:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 10:48
Er werd gesproken over Cambrium, vooral om via hun KPN-WBA contract te kunnen leveren.

Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edje040
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 08-09 21:37
Ik wacht het gewoon af. Voorlopig zit ik nog vast aan XS4ALL (eind mei). Als het Cambrium/Tweak gaat worden dan moet ik het allemaal nog zien. Hier levert Tweak geen gigabit maar max 500/500 tegen een veel hogere prijs. Ben dus benieuwd wat Freedom hier (glasvezel 5632) voor mij kan/gaat betekenen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dronium
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 11:15
antidote schreef op zondag 9 februari 2020 @ 12:09:
Op Twitter nog iets meer informatie: vanaf 30 maart gaat de website open voor founding members. Freedom verwacht dat het een aantal maanden kost om die aan te sluiten. Dat vind ik op zich niet erg, omdat het contract met mijn huidige provider nog een aantal maanden loopt. Als er een overstapservice wordt geboden, zou ik eind maart kunnen aanmelden en kan de verbinding t.z.t. worden overgenomen.
Hmmm, kan nog heel krap worden dan. :X
Ongeveer half April wordt mijn nieuwe woning opgeleverd, mijn huidige glasprovider zal daar niet leveren, dat is een locale provider die zelf glas heeft gelegd. (Hoewel dat ondertussen wel is overgenomen en is open gesteld.)
En mijn internet moet echt goed werken voordat ik ga verhuizen. Ik draai al meer als 20 jaar zel mijn mail-server en dat wil ik graag zou houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• canizares99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 11-05 18:46
Freedom gaat o.a. leveren op het netwerk van E-Fiber in Amstelveen. Ze waren tijdens de laatste informatieavond al aanwezig, maar konden toch nog geen prijzen/bedragen noemen. Hoogstwaarschijnlijk dus ook in andere E-Fiber gebieden. Alleen de vraag, via welke laag 2 operator gaan zij leveren? Cambrium?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RollieBollie
  • Registratie: Oktober 2004
  • Nu online
canizares99 schreef op maandag 10 februari 2020 @ 15:30:
Freedom gaat o.a. leveren op het netwerk van E-Fiber in Amstelveen. Ze waren tijdens de laatste informatieavond al aanwezig, maar konden toch nog geen prijzen/bedragen noemen.
Ik was van plan ook naar de laatste infoavond te gaan, maar lag helaas ziek in bed. Was er toevallig al bekend of E-Fiber de benodigde aanvragen al heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guido66
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 17:06
Ik heb me hier (Zundert) via e-fiber opgegeven bij Tweak, want Freedom was nog geen optie. Dus mocht het glasvezelproject hier doorgaan, dan is het goed om te horen dat ik na een verplicht jaartje bij Tweak ik mogelijk toch naar Freedom kan.

Polestar 2 (2020) - Fiat 500e (2022) - Zappi v2 - 7250Wp SMA (2013) - 5850Wp Enphase (2021)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ANdrode
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Dronium schreef op zondag 9 februari 2020 @ 21:07:
[...]
En mijn internet moet echt goed werken voordat ik ga verhuizen. Ik draai al meer als 20 jaar zel mijn mail-server en dat wil ik graag zou houden.
Wel een kort lijstje dat daaraan kan voldoen. Als het om een overgangsperiode gaat kan je tegenwoordig tegenwoordig een maandelijks opzegbaar KPN abonnement nemen.
offtopic:
Maar nee dan gaat email afleveren niet lukken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• canizares99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 11-05 18:46
RollieBollie schreef op maandag 10 februari 2020 @ 16:17:
[...]

Ik was van plan ook naar de laatste infoavond te gaan, maar lag helaas ziek in bed. Was er toevallig al bekend of E-Fiber de benodigde aanvragen al heeft?
Helaas nog niets over bekend, volgens mij geven ze helemaal geen tussenstand vrij. Maar pas na afloop of het wel of niet gehaald is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hp-got
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 17-01-2021

hp-got

Moi

De tweede nieuwsbrief van Freedom staat online: klik
Er staan wat antwoorden in op vragen die hier regelmatig voorbijkomen :)

Als data het nieuwe goud is dan is je telefoon een goudmijn. | Mijn RIPE Atlas probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fmrama
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 09-09 19:53
Ja, maar echt duidelijkheid is er nog niet. Over verschillende netwerken? Tja..
Nog maar effe geduld hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pimjoosten
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 11:12
Ik vind de prijzen wel een beetje tegenvallen. Ze zitten hoger dan XS4ALL als je een klein(er) abonnement hebt (Internet compact bij XS4ALL € 46, DSL bij Freedom vanaf € 47,50, glas bij Freedom vanaf € 50). Ik had eerlijk gezegd verwacht dat ze iets (niet veel) onder de prijzen van XS4ALL zouden gaan zitten, omdat ze eerder hadden gezegd dat ze op een vergelijkbaar niveau als KPN en Ziggo wilden gaan zitten. Bij mijn weten is XS4ALL meestal wat duurder dan die twee. Bovendien heeft XS4ALL de afgelopen jaren steeds prijsverhogingen doorgevoerd die volgens het actiecomité XS4ALL moet blijven telkens in opdracht van KPN werden doorgevoerd. Dan lijkt het dat ze het zelf daarmee ook niet eens waren. Maar nu gaan ze dus met hun laagste prijzen hoger zitten dan de laagste prijzen van XS4ALL. Als daar dan meer tegenover staat of als wordt gezegd dat dit is om goed te kunnen starten, dan kan ik het nog wel billijken, maar daar wordt niets over gezegd.

Edit: standaard een monteur bij een glasvezelaansluiting snap ik ook niet helemaal. Bij mij is het gewoon een kwestie van de ethernetkabel van de NT op een ander modem aansluiten. Dat kan ik makkelijk zelf.

[ Voor 9% gewijzigd door pimjoosten op 11-02-2020 16:10 . Reden: Tekst toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
@pimjoosten Je krijgt wel de mogelijkheid om gelijk 1 jaar te betalen en dan krijg je 1 maand gratis. Dat is dus voor 1gbit 50 * 11/12 = €45.83 Oftewel de prijs van xs4all.

Wat niet wil zeggen dat je verhaal helemaal vervalt trouwens.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jacques1971
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 10-09 14:07
Bij xs4all krijg je geen 1GB internet tegen €50,=

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fmrama
En 12,50 er boven op voor pairbonding!
Mijn abo bij xs4all loopt sowieso nog tot augustus 2020. Genoeg tijd dus om de kat uit de boom te kijken.

[ Voor 58% gewijzigd door fmrama op 11-02-2020 16:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie1
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 11-09 16:50
Freedom gaat pair bonding leveren voor een meerprijs van €12,50 :
Pairbonding kunnen we straks tegen een meerprijs van 12,50 euro per maand leveren.
Een nieuwe aanvraag van pairbonding vergt veel begeleiding van onze (nog) kleine helpdesk. Maar we willen eerst zo veel mogelijk Founding Members aansluiten. Daarom zetten we vanaf 30 maart alleen bestaande DSL-verbindingen met bestaande pairbonding over naar Freedom. Aanvragen voor nieuwe pairbonding aansluitingen (dus een hardware wijziging van de situatie op dat adres) zullen -helaas- moeten wachten tot de Founding Members zijn aangesloten.
Fijn dat die mogelijkheid er komt, maar lopen die abonnementsgelden voor DSL dan niet heel erg op?
Als het goedkoopste abonnement €47,50 gaat kosten(waarschijnlijk 50Mbit?), en je hebt pair bonding nodig om de maximale snelheid te kunnen behalen, dan tikt het wel flink aan. Dan heb je 50Mbit voor €60,00 bij Freedom versus XS4ALL bonded 50Mbit voor €46,00.

Spiegeltje, spiegeltje aan de wand, wie heeft de mooiste telefoon van het land?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joop99
pimjoosten schreef op dinsdag 11 februari 2020 @ 16:04:
Ik vind de prijzen wel een beetje tegenvallen. Ze zitten hoger dan XS4ALL als je een klein(er) abonnement hebt (Internet compact bij XS4ALL € 46, DSL bij Freedom vanaf € 47,50, glas bij Freedom vanaf € 50). Ik had eerlijk gezegd verwacht dat ze iets (niet veel) onder de prijzen van XS4ALL zouden gaan zitten, omdat ze eerder hadden gezegd dat ze op een vergelijkbaar niveau als KPN en Ziggo wilden gaan zitten. Bij mijn weten is XS4ALL meestal wat duurder dan die twee. Bovendien heeft XS4ALL de afgelopen jaren steeds prijsverhogingen doorgevoerd die volgens het actiecomité XS4ALL moet blijven telkens in opdracht van KPN werden doorgevoerd. Dan lijkt het dat ze het zelf daarmee ook niet eens waren. Maar nu gaan ze dus met hun laagste prijzen hoger zitten dan de laagste prijzen van XS4ALL. Als daar dan meer tegenover staat of als wordt gezegd dat dit is om goed te kunnen starten, dan kan ik het nog wel billijken, maar daar wordt niets over gezegd.

Edit: standaard een monteur bij een glasvezelaansluiting snap ik ook niet helemaal. Bij mij is het gewoon een kwestie van de ethernetkabel van de NT op een ander modem aansluiten. Dat kan ik makkelijk zelf.
Uitgaande van een Fritzbox 5490 op glas wordt er geen media convertor gebruikt en i.c.m met de verschillende netwerken kan ook het fiber termination point anders zijn. Dan is een monteur wel zo verstandig. Gezien de prijzen blijft mijn gok dat ze op Cambrium meeliften, DSL is met WBA heel duur, zeker in vergelijking met glas via coanet of e-fiber.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pimjoosten
jacques1971 schreef op dinsdag 11 februari 2020 @ 16:14:
Bij xs4all krijg je geen 1GB internet tegen €50,=
Ik heb echt geen behoefte aan 1GB, dat is het punt. Mijn huidige 50/50 verbinding is (meer dan) genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

pimjoosten schreef op dinsdag 11 februari 2020 @ 16:18:
[...]

Ik heb echt geen behoefte aan 1GB, dat is het punt. Mijn huidige 50/50 verbinding is (meer dan) genoeg.
Veel goedkoper zullen ze dat denk ik niet aan kunnen bieden. Ze hebben nu veel opstartkosten, maar die zijn hetzelfde voor een 50/50 verbinding.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pimjoosten
joop99 schreef op dinsdag 11 februari 2020 @ 16:16:
[...]

Uitgaande van een Fritzbox 5490 op glas wordt er geen media convertor gebruikt en i.c.m met de verschillende netwerken kan ook het fiber termination point anders zijn. Dan is een monteur wel zo verstandig. Gezien de prijzen blijft mijn gok dat ze op Cambrium meeliften, DSL is met WBA heel duur, zeker in vergelijking met glas via coanet of e-fiber.
Klopt, maar ik ga er vanuit dat ze niet het fiber termination point met ethernetaansluiting gaan vervangen voor een met glasaansluiting. Dat kost gewoon teveel moeite en geld. Bovendien heb ik denk ik liever eentje met ethernet, dan ben ik veel vrijer in mijn routerkeuze. Ik bedoelde vooral dat het niet standaard zo hoeft te zijn dat er een monteur komt. In mijn geval hoeft het echt niet.
Marzman schreef op dinsdag 11 februari 2020 @ 16:20:
[...]

Veel goedkoper zullen ze dat denk ik niet aan kunnen bieden. Ze hebben nu veel opstartkosten, maar die zijn hetzelfde voor een 50/50 verbinding.
Snap ik als dat zo is. Ben ik ook wel bereid te betalen als dat zo wordt gemeld, maar dat staat er niet bij. Maar ik zou het niet fijn vinden als ze structureel (dus ook op langere termijn) hoger dan XS4ALL gaan zitten, vooral gezien dat ze in het verleden wel kritiek hebben gehad op de hoge prijzen van XS4ALL (o.a. bij de laatste prijsverhoging). Ik was voordat KPN het besluit nam om XS4ALL op te heffen al niet zo blij met die steeds weer hoger wordende prijzen. De prijsverhogingen waren steeds ruim boven de inflatie, voor mijn gevoel kreeg ik jaren geleden meer waar voor mijn geld.

En dan nog een kort maar interessant SIDN artikel: Freedom Internet zet in op statische IPv4-adressen en dual-stack.

[ Voor 38% gewijzigd door pimjoosten op 11-02-2020 17:53 . Reden: Link naar artikel toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomi
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 17:16
Okay, je krijgt bij je DSL/glasvezel dus waarschijnlijk een vast IPv4 adres en een eigen IPv6/48 prefix.

Maar ik lees nergens iets over extra diensten zoals een IPv4/29 subnet. Voor mij zou dat het laatste zetje zijn om echt over te stappen. Iemand enig idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
pimjoosten schreef op dinsdag 11 februari 2020 @ 16:23:
[...]

Klopt, maar ik ga er vanuit dat ze niet het fiber termination point met ethernetaansluiting gaan vervangen voor een met glasaansluiting. Dat kost gewoon teveel moeite en geld. Bovendien heb ik denk ik liever eentje met ethernet, dan ben ik veel vrijer in mijn routerkeuze. Ik bedoelde vooral dat het niet standaard zo hoeft te zijn dat er een monteur komt. In mijn geval hoeft het echt niet.

[...]

Snap ik als dat zo is. Ben ik ook wel bereid te betalen als dat zo wordt gemeld, maar dat staat er niet bij. Maar ik zou het niet fijn vinden als ze structureel (dus ook op langere termijn) hoger dan XS4ALL gaan zitten, vooral gezien dat ze in het verleden wel kritiek hebben gehad op de hoge prijzen van XS4ALL (o.a. bij de laatste prijsverhoging). Ik was voordat KPN het besluit nam om XS4ALL op te heffen al niet zo blij met die steeds weer hoger wordende prijzen. De prijsverhogingen waren steeds ruim boven de inflatie, voor mijn gevoel kreeg ik jaren geleden meer waar voor mijn geld.

En dan nog een kort maar interessant SIDN artikel: Freedom Internet zet in op statische IPv4-adressen en dual-stack.
De FTU heeft geen ethernet aansluiting, dat is de NT die daarop geklikt zit. Als je die laatste weghaalt kan je net als T-Mobile voorheen altijd deed, een glaskabeltje op de connector klikken (meestal met een patchkap om het netter te doen) en die glaskabel direct in de Fritbox.
Meer waarschijnlijkere reden van die monteur is dat er niet bekend is of er al een NT zit. Die informatie krijgt een provider niet, behalve misschien van de nieuwe klant, maar dat is niet altijd betrouwbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zr40
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

Zr40

Moderator General Chat

heeft native IPv6

Maar het hele idee van de NT is toch dat de klant die zelf op de FTU kan installeren? Erop klikken en klaar, zeker met de nieuwe versie (inmiddels al weer een jaar of 4 geleden). Wat doet die monteur dan bij je thuis wat je zelf niet kan doen?

Bij mij ging het zelfs bijna mis dankzij de monteur. :+ Eerst de verkeerde NT leveren (wat ik met een patch kap tijdelijk heb kunnen oplossen, dat zag er dan zo uit), en toen hij een paar weken later de juiste NT bij zich had (die hij naar eigen zeggen 'over had van een andere klant') sloopte hij bijna de FTU omdat er iets klem kwam te zitten en hij dacht dat hij harder moest duwen... 8)7

[ Voor 52% gewijzigd door Zr40 op 11-02-2020 20:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pimjoosten
Barre73 schreef op dinsdag 11 februari 2020 @ 19:52:
[...]

De FTU heeft geen ethernet aansluiting, dat is de NT die daarop geklikt zit. Als je die laatste weghaalt kan je net als T-Mobile voorheen altijd deed, een glaskabeltje op de connector klikken (meestal met een patchkap om het netter te doen) en die glaskabel direct in de Fritbox.
Meer waarschijnlijkere reden van die monteur is dat er niet bekend is of er al een NT zit. Die informatie krijgt een provider niet, behalve misschien van de nieuwe klant, maar dat is niet altijd betrouwbaar.
Dan snap ik het. Ik wist dat niet.

Tja, FTU had ik overgenomen van joop99 die reageerde op mijn post van 16:03. Daarin noemde ik het NT, waarvan ik door Joops reactie dus dacht dat dat niet de goede term was, maar dat blijkt toch wel zo te zijn. Ik ben geen echte techneut, maar toch goed te weten dat ik het in eerste instantie uit mezelf al goed had :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
Zr40 schreef op dinsdag 11 februari 2020 @ 19:57:
Maar het hele idee van de NT is toch dat de klant die zelf op de FTU kan installeren? Erop klikken en klaar, zeker met de nieuwe versie (inmiddels al weer een jaar of 4 geleden). Wat doet die monteur dan bij je thuis wat je zelf niet kan doen?

Bij mij ging het zelfs bijna mis dankzij de monteur. :+ Eerst de verkeerde NT leveren (wat ik met een patch kap tijdelijk heb kunnen oplossen, dat zag er dan zo uit), en toen hij een paar weken later de juiste NT bij zich had (die hij naar eigen zeggen 'over had van een andere klant') sloopte hij bijna de FTU omdat er iets klem kwam te zitten en hij dacht dat hij harder moest duwen... 8)7
Zelf opklikken van de NT op de nieuwe FTU (die van 2016) was voor Reggefiber wel de bedoeling. Helaas merk je dat de providers dat risico blijkbaar toch niet willen lopen. Onzinnig maar ja... Doe er maar eens wat aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gjtm
  • Laatst online: 17:58
Barre73 schreef op dinsdag 11 februari 2020 @ 20:14:
Onzinnig maar ja... Doe er maar eens wat aan.
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/PEsX4QX.jpg

:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
Dan zou er uiteraard wel een korte handleiding bij zitten...
Pak de NT, verwijder het dopje van de connector, plaats de NT tegen de FTU en schuif naar boven tot het lipje in het gaatje schuift.
Klaar.

Wat op dat plaatje is gebeurd is iemand die heeft geprobeerd de kap ervan af te trekken... Dat zou niet in mijn handleiding hebben gestaan :-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• esky
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 16:10
timmie1 schreef op dinsdag 11 februari 2020 @ 16:16:
Freedom gaat pair bonding leveren voor een meerprijs van €12,50 :
[...]
Fijn dat die mogelijkheid er komt, maar lopen die abonnementsgelden voor DSL dan niet heel erg op?
Hoe ik het lees:

Max. snelheidFreedomXS4ALLZiggo
DSL 100/30 (non-bonded)€47,50€51-
DSL 200/60 (bonded)€60€61-
Cable 50/5--€46,50
Cable 250/25--€56,95
Cable 500/40--€64,50
Cable 1000/50--€76,50
Fiber 500/500-€68,50-
Fiber 1000/1000€50--

*Edit: prijzen Ziggo aangepast zoals @Jay-B hieronder zegt.

[ Voor 14% gewijzigd door esky op 14-02-2020 09:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mkrmr
  • Registratie: Juni 2010

mkrmr

Tesla Model 3, BMW K1600

esky schreef op woensdag 12 februari 2020 @ 10:06:
[...]

Hoe ik het lees:

Cable 50/5--€52
Cable 250/25--€67
Cable 500/40--€87,50
Cable 1000/50--€99,50
Fiber 500/500-€68,50-
Fiber 1000/1000€50--
Ter vergelijking, T-Mobile thuis via DSL of glas via KPN:
50/50 €30
100/100 €35
1000/1000 €40 (waar ze eigen apperatuur in de wijkcentrales hebben, anders max 500/500 dacht ik).

Hopelijk kan Freedom 1000 leveren hier in regio 040, maar 100 zou ook al voldoende zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

XS4All rekent geen meerkosten voor bonded. Is ook niet logisch als je zonder bonding je abonnementssnelheid niet kunt halen. Het is aan de provider om er voor te zorgen dat de infrastructuur geleverd wordt bij het abonnement waarmee die abonnementssnelheid gehaald kan worden als die mogelijkheid er is. Als er geen glas aanwezig is dan maar bonded koper.

Ik vind het dan ook geen goede stap dat Freedom bonding apart gaat berekenen. Als het nodig is om de snelheid van je abonnement te halen dan horen eventuele kosten daarvoor gewoon bij het abonnement in te zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XingV
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 30-04-2024
XingV schreef op woensdag 22 januari 2020 @ 15:23:
Mail naar freedom.nl geeft SSL certificate Error. Certificaat van mail @freedom.nl is fout.

Er kunnen mail servers zijn die een bericht naar @freedom.nl weigeren. De meeste mail servers geven niet een error

Bij een test zie je:

Cert Hostname DOES NOT VERIFY (mx.freedom.soverin.net != *.soverin.net | DNS:*.soverin.net | DNS:soverin.net)
(see RFC-2818 section 3.1 paragraph 4 for info on wildcard ("*") matching)
So email is encrypted but the host is not verified.

Een mailserver zegt b.v. used SSL-X509_V_ERR_HOSTNAME_MISMATCH- , gelukkig geven veel mailservers geen error, en verzenden het gewoon.

Heb het gemeld aan de helpdesk.

Moet wel opgelost worden.
Opgelost !!

• antidote
CaptJackSparrow schreef op woensdag 12 februari 2020 @ 10:28:
XS4All rekent geen meerkosten voor bonded. Is ook niet logisch als je zonder bonding je abonnementssnelheid niet kunt halen. Het is aan de provider om er voor te zorgen dat de infrastructuur geleverd wordt bij het abonnement waarmee die abonnementssnelheid gehaald kan worden als die mogelijkheid er is. Als er geen glas aanwezig is dan maar bonded koper.

Ik vind het dan ook geen goede stap dat Freedom bonding apart gaat berekenen. Als het nodig is om de snelheid van je abonnement te halen dan horen eventuele kosten daarvoor gewoon bij het abonnement in te zitten.
Er is er nu geen enkele "virtual provider" die bonding aanbiedt. KPN (-netwerk) zal voor bonding het maximaal toegestane tarief berekenen aan de virtual provider; die leveren dan ook geen bonding omdat ze daarmee het prijsvoordeel t.o.v. KPN zouden inleveren. Bij Freedom is dit een ander verhaal omdat ze niet op prijs gaan concurreren met KPN. Freedom zou er voor kunnen kiezen om bonding aan te bieden zonder meerprijs. Dat kan door de meerprijs niet door te berekenen, wat bedrijfseconomisch niet verantwoord is. Of door de kosten af te wentelen op de niet-bonding klanten -dat is qua marketing niet zo handig.

• zonder.h
  • Registratie: Juni 2014
  • Niet online
Hier ook pairbonding van XS4ALL om ~100/25 te halen, zonder is hier 'slechts' dus ongeveer de helft mogelijk qua snelheden. In mijn geval krijg ik daar wel nog steeds gratis Spotify Premium bij, omdat dat ooit zo was. Voor zover ik weet, zijn er ook geen plannen wat betreft glasvezel. Ik ben al jaren contract-vrij, maar ik ben er nog niet helemaal uit hoe aantrekkelijk ik het pairbonding aanbod van Freedom nu eigenlijk vind.

Wel of geen Spotify is overigens geen dealbreaker, maar wel het idee om meer te betalen voor dezelfde of vergelijkbare snelheden, ook in verhoudeing met het glasvezelaanbod. Aan de andere kant is er natuurlijk de optie om het 'instap' DSL abonnement te nemen, dus zonder pairbonding, maar zoals het nu verwoord is, lijkt de kans mij dan groot dat het niet makkelijk zal worden om er later weer eens pairbonding 'bij te nemen'. Maar goed er is nog tijd, dus die kat zit wat mij betreft nog prima in de boom.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Barre73
antidote schreef op donderdag 13 februari 2020 @ 02:00:
[...]

Er is er nu geen enkele "virtual provider" die bonding aanbiedt. KPN (-netwerk) zal voor bonding het maximaal toegestane tarief berekenen aan de virtual provider; die leveren dan ook geen bonding omdat ze daarmee het prijsvoordeel t.o.v. KPN zouden inleveren. Bij Freedom is dit een ander verhaal omdat ze niet op prijs gaan concurreren met KPN. Freedom zou er voor kunnen kiezen om bonding aan te bieden zonder meerprijs. Dat kan door de meerprijs niet door te berekenen, wat bedrijfseconomisch niet verantwoord is. Of door de kosten af te wentelen op de niet-bonding klanten -dat is qua marketing niet zo handig.
Er is er wel eentje die pairbonding aanbiedt, namelijk Cheap Connect. Op dezelfde manier als Freedom, namelijk met een meerprijs.

• Jay-B
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
esky schreef op woensdag 12 februari 2020 @ 10:06:
[...]

Hoe ik het lees:

Cable 50/5--€52
Cable 250/25--€67
Cable 500/40--€87,50
Cable 1000/50--€99,50
Fiber 500/500-€68,50-
Fiber 1000/1000€50--
De bedragen van Ziggo kloppen in jouw overzicht niet. Volgens mij heb je internet only vergelijken toch?. Zou dan moeten zijn:

Cable 50/5 €46,50
Cable 250/25 €56,95
Cable 500/40 €64,50
Cable 1000/50 €76,50

Zie ook: https://www.ziggo.nl/pakk...t-online-tv#zonder-bellen

Even de link copy pasten zoals je ziet wordt het laatste stukje niet meegenomen |:(

[ Voor 31% gewijzigd door Jay-B op 13-02-2020 21:58 ]

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15:22

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

@Jay-B even zelf een [url] tag er omheen zetten :)

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jay-B
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joen
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 09-08 18:34
https://www.ziggo.nl/pakk...t-online-tv#zonder-bellen
code:
1
[url]https://www.ziggo.nl/pakketten#internet-online-tv#zonder-bellen[/url]

Ik denk dat het komt omdat in de URL geen dubbele hashtags horen te zitten en de UBB parser de link daarom ook niet parsed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• esky
Jay-B schreef op donderdag 13 februari 2020 @ 21:46:
De bedragen van Ziggo kloppen in jouw overzicht niet. Volgens mij heb je internet only vergelijken toch?. Zou dan moeten zijn:
Thanx, ik wist niet dat er internet-only is bij Ziggo, weer wat geleerd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voorstad
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 15:07
esky schreef op vrijdag 14 februari 2020 @ 09:18:
[...]

Thanx, ik wist niet dat er internet-only is bij Ziggo, weer wat geleerd :)
Dat is er, maar dan krijg je er "gratis" DVB-C in SD (NPO 1,2,3 in HD) kwaliteit bij en kun je ook via de Ziggo Go app kijken en terugkijken. Neem je Ziggo Internet met TV, dan krijg je een mediabox/horizonbox/neXt opgedrongen en wat meer HD zenders en "movies en series" erbij. Internet-only is dus eigenlijk een prima internet + tv (type "regel ik zelf") optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joen
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 09-08 18:34
voorstad schreef op vrijdag 14 februari 2020 @ 10:06:
[...]

Dat is er, maar dan krijg je er "gratis" DVB-C in SD (NPO 1,2,3 in HD) kwaliteit bij en kun je ook via de Ziggo Go app kijken en terugkijken. Neem je Ziggo Internet met TV, dan krijg je een mediabox/horizonbox/neXt opgedrongen en wat meer HD zenders en "movies en series" erbij. Internet-only is dus eigenlijk een prima internet + tv (type "regel ik zelf") optie.
Eigenlijk is het dus gewoon het "Kabel TV" pakket + Internet?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

antidote schreef op donderdag 13 februari 2020 @ 02:00:
[...]

Nou zou ik toch verwachten dat de ACM er op toe hoort te zien dat die andere providers ook met bonded verbindingen moeten kunnen concurreren met KPN en niet alleen op enkelvoudige verbindingen. Dat zou KPN een oneerlijk marktvoordeel geven en dat is toch wat de ACM dient te voorkomen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freee!!
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 16:53

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

CaptJackSparrow schreef op vrijdag 14 februari 2020 @ 14:21:
[...]
Nou zou ik toch verwachten dat de ACM er op toe hoort te zien dat die andere providers ook met bonded verbindingen moeten kunnen concurreren met KPN en niet alleen op enkelvoudige verbindingen. Dat zou KPN een oneerlijk marktvoordeel geven en dat is toch wat de ACM dient te voorkomen?
In andere topics is al vaak genoeg gebleken, dat de ACM een tandeloze waakhond is, die zelfs nauwelijks kan blaffen.

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• antidote
[...]

Dat doet de ACM toch, door toezicht te houden op de hoogte van de tarieven die KPN mag rekenen voor gebruik van hun netwerk? Er zijn veel niet-KPN providers die o.b.v. de gereguleerde tarieven brood zien in het leveren van DSL over een enkel aderpaar. Voor bonded verbindingen is dat niet het geval. Ook met een gereguleerd tarief is dat blijkbaar commercieel niet interessant.
Barre73 wees mij op CheapConnect, dat als niet-KPN provider wel bonded DSL aanbiedt. Ze rekenen daar ook een meerprijs voor: 30 euro per maand, oftewel een verdubbeling t.o.v. een enkelvoudige verbinding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
[...]

KPN neemt als provider twee lijnen af bij WBA en betaalt dus ook gewoon hetzelfde als andere providers. Ze berekenen het echter niet door aan de klant. Uiteindelijk blijft het geld binnen de KPN groep maar zover gaat de ACM niet. Dan zouden ze moeten eisen dat de andere providers gratis pairbonding kunnen afnemen. Dan zou je een gelijk speelveld hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Barre73 schreef op vrijdag 14 februari 2020 @ 18:24:
[...]

KPN neemt als provider twee lijnen af bij WBA en betaalt dus ook gewoon hetzelfde als andere providers. Ze berekenen het echter niet door aan de klant. Uiteindelijk blijft het geld binnen de KPN groep maar zover gaat de ACM niet. Dan zouden ze moeten eisen dat de andere providers gratis pairbonding kunnen afnemen. Dan zou je een gelijk speelveld hebben.
En dat deugt natuurlijk voor geen meter. Het geld dat de ISP-tak van KPN betaalt aan de infrastructuur-tak komt direct weer terug bij het bedrijf en 'kost' ze dus netto niets. Ze krijgen er echter wel een meer tevreden klant voor terug die minder neiging heeft om zijn heil elders te zoeken en hadden dat aderpaar anders toch ongebruikt hebben liggen. Dit geldt ook voor alle ISPs die 100% eigendom zijn van KPN.

Als de andere providers meer geld daadwerkelijk kwijt zijn om eenzelfde tevredenheidsniveau bij hun klanten te kunnen opleveren dan is er dus sprake van concurrentievervalsing en dient er ingegrepen te worden.

Dat de ACM schromelijk heeft gefaald daar ben ik het roerend mee eens. Ze hadden KPN NOOIT zoveel mogen laten opkopen. KPN heeft een marktontwrichtende dominante positie bereikt daarmee. KPN had ook NOOIT geprivatiseerd moeten worden. Ik heb wel vaker beargumenteerd dat telecom daardoor alleen maar duurder en slechter is geworden. Renationaliseren van die telecom zou dan ook het allerbeste zijn. Ik vrees dat de kans dat dit gebeurt vooralsnog niet bijster groot zal zijn.

Het beste alternatief zou dan waarschijnlijk zijn om net zoals bij de elektriciteitsvoorziening en de spoorwegen de infrastructuur af te splitsen van KPN en bij een andere partij onder te brengen, misschien daarvoor wel weer de overheid, en KPN net als alle andere partijen per klant te laten betalen voor gebruik van die infrastructuur.

Ik kwam een tijdje terug op de ACM-site een document tegen waarin op grond van een geregeld uitgevoerde marktsectoranalyse de ACM had besloten dat het toezichtniveau daar verlaagd mocht worden. Ik was het daar hartgrondig mee oneens. Ik kan het helaas zo snel niet meer terugvinden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Barre73
Dat ongebruikte aderpaar maakt niet zoveel uit. Het kost wel een extra poort op de Dslam die ze anders hadden kunnen verhuren aan een niet-KPN provider. In dat opzicht kost het ze wel geld (omzet).
Maar het is eigenlijk alleen pairbonding waar je dit ziet. En zoveel wordt dat nou ook weer niet gebruikt.

Maar inderdaad geldt in het algemeen dat de omzet van Wholesale terug vloeit naar KPN BV in het algemeen. Maar dat geldt ook voor Ziggo, geen Wholesale maar netwerk en provider bij hetzelfde bedrijf. Dus in dat opzicht is het speelveld gelijker. Het zijn echter maar twee grote machten en dat vind ik ook te weinig. De ACM ziet dat ook wel maar kan nog niet veel. Ze hebben geprobeerd het gelijker te maken met het nieuwe besluit van 2018 maar de protesten van Zigo daartegen lopen nog altijd dus dat schiet niet echt op.

Ik denk zeker niet dat de overheid het infradeel apart had moeten overnemen. Vooral de overheid niet alsjeblieft...
Wat glasvezel betreft had Reggefiber een 100% zelfstandig bedrijf moeten worden, en dan hadden we op die markt een gezonder speelveld kunnen hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joop99
Ik kan me nog destijds de introductie van ADSL herinneren, daar is KPN door de markt toe gedwongen, ik denk dat een overheids netwerk (passieve en actieve laag)128 kbit misschien nog steeds genoeg had gevonden. Iets soortgelijks zie je nu met T-Mobile en Tweak die denk 1 Gbit en misschien 10 Gbit forceren. In dat opzicht jammer dat je eigenlijk bij xDSL, glasvezel en kabel ziet dat een open passieve infrastructuur niet haalbaar is (financieel gezien).

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• pimjoosten
Artikel in Trouw van vandaag: ‘Overal zeiden ze: Freedom Internet is een goed idee’. Freedom wil uiteindelijk groeien naar 100.000 klanten. Een van de interessante uitspraken van directeur Anco Scholte ter Horst in het artikel is: "We zullen iets goedkoper zijn dan XS4ALL nu is.".

[ Voor 22% gewijzigd door pimjoosten op 15-02-2020 19:24 ]

• hp-got
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 17-01-2021

hp-got

Moi

Nog een dikke maand te gaan tot Freedom "live" gaat, de orderstraat lijkt het te doen: klik

Als data het nieuwe goud is dan is je telefoon een goudmijn. | Mijn RIPE Atlas probe

• jacques1971
@hp-got Cool kan haast niet wachten.

• voorstad
hp-got schreef op donderdag 27 februari 2020 @ 08:18:
Nog een dikke maand te gaan tot Freedom "live" gaat, de orderstraat lijkt het te doen: klik
Een echt vrouwenbolwerk zo te zien 8)

• mindcrimemike
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 10-07 12:22
Ik zal dus ook overgaan op freedom.nl en ben aan het voorbereiden. Een van de zaken is een alternatief voor F-Secure. Ik heb ook na de overstap 6 licenties nodig van een virus-scanner. Zoeken op F-Secure in dit forum leverde niets op. Tips anyone?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EnigmA-X
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 05-09 11:01
mindcrimemike schreef op donderdag 27 februari 2020 @ 12:15:
Ik zal dus ook overgaan op freedom.nl en ben aan het voorbereiden. Een van de zaken is een alternatief voor F-Secure. Ik heb ook na de overstap 6 licenties nodig van een virus-scanner. Zoeken op F-Secure in dit forum leverde niets op. Tips anyone?
Ik kijk meestal hier als er gewijzigd/verlengd moet worden :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Louw Post
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 16:30

Louw Post

Cerenas

Ik kan je dit topic wel aanraden:
[Virusscanners] Discussietopic deel 4

Volgens mij is F-Secure niet heel populair, behalve dan dat het vanuit sommige providers geleverd wordt.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Devaqto
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 14:38
Gewoon Windows Security? Wist niet dat er nog mensen waren die commerciële antivirus software gebruiken :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mindcrimemike
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 10-07 12:22
Tamerciaga schreef op zondag 1 maart 2020 @ 18:16:
[...]
Gewoon Windows Security? Wist niet dat er nog mensen waren die commerciële antivirus software gebruiken :P
OK had ik mss ff moeten zeggen. Op een machine na allemaal mac hier. En tsja, er zaten toch al wat F-Secure licenties bij het XS4ALL abo....dus daar maar verder mee gegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devaqto
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 14:38
mindcrimemike schreef op maandag 2 maart 2020 @ 10:17:
[...]

OK had ik mss ff moeten zeggen. Op een machine na allemaal mac hier. En tsja, er zaten toch al wat F-Secure licenties bij het XS4ALL abo....dus daar maar verder mee gegaan.
Voor macOS lijkt het me eigenlijk helemaal overbodig als je geen gekke dingen doet op het internet. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• valkenier
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11-09 15:52
Ha, de kaartjes voor Paradiso launchparty zijn uitgedeeld. Handdoek meenemen staat er.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zr40
  • Niet online

Zr40

Moderator General Chat

heeft native IPv6

Je begrijpt toch hopelijk wel wat ze daarmee bedoelen? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freee!!

Freee!!

Zr40 schreef op maandag 2 maart 2020 @ 16:54:
Waarschijnlijk een wedstrijd of demonstratie uien pellen ;)

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• valkenier
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11-09 15:52
Zr40 schreef op maandag 2 maart 2020 @ 16:54:
;) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fmrama
Als er niet bij staat, dat je ook je zwembroek mee moet nemen. Heb je niks te vrezen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• anboni
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 14:33
Beetje vroeg voor towel day...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nwnc
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 12:14
Wat wordt er mee bedoeld dan met handdoek stelletje geheimzinnigerds?

Inventaris

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• MatHack
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

MatHack

Dev by day, Gamer by night

Afbeeldingslocatie: https://i.pinimg.com/originals/82/e4/82/82e48200df0d883779464461bfe6da9d.jpg

There's no place like 127.0.0.1

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zr40
  • Niet online

Zr40

Moderator General Chat

heeft native IPv6

Nieuwsbrief #3 is uit.

Sinds de vorige nieuwsbrief:
* Is onze eerste zending modems voor DSL- en glasverbindingen onderweg!
* Hebben we de monteurspartij geselecteerd die de installatie bij jou thuis komt uitvoeren. We maken nu aanvullende afspraken om je privacy te beschermen en regelen alles achter de schermen om jouw overstap naar Freedom zo soepel mogelijk te laten verlopen;
* Voeren we intensief overleg met een tv-aanbieder die zijn voorwaarden aanpast, zodat hij straks via Freedom diensten mag leveren;
* Zijn we in gesprek met KPN over rechtstreekse toegang tot het landelijke KPN-netwerk;
* Kunnen we eindelijk vertellen welke internetverbindingen we gaan aanbieden voor welk tarief.
Aanvragen verbinding:
Op 30 maart opent de bestelomgeving op www.freedom.nl. Daar kan iedereen zijn postcode invullen om te checken welke verbindingen Freedom op dat adres kan leveren. Uitsluitend Freedom Founding Members krijgen toegang tot de bestelstraat. Zij moeten inloggen met hun naam@freedom.nl en hun wachtwoord. We starten met een eerste testgroep van 128 bestellingen, daarna sluiten we de orderstraat. Zodra de eerste groep klanten is aangesloten, heropenen we de website voor 256 nieuwe orders. Daarna volgt er een groep van 512 klanten, 1024 klanten en 2048 klanten. Daarna kunnen we het tempo opvoeren. Onze helpdesk beoordeelt hoe snel zij de volgende groep Founding Members kunnen aansluiten. Zodra er ruimte is voor nieuwe bestellingen, communiceren we dat via www.freedom.nl/nieuws en via onze social kanalen.
Tarieven:
* Eur 49,- pmnd 1000 mbit/s Glasvezel (= 1 Gigabit/s); Regionaal beschikbaar (via verschillende netwerken)
* Eur 59,- pmnd 100 Mbit/s glasvezel; Landelijk beschikbaar via KPN-netwerk
* Eur 65,- pmnd 200 Mbit/s glasvezel; Landelijk beschikbaar via KPN-netwerk
* Eur 79,- pmnd 500 Mbit/s glasvezel; Landelijk beschikbaar via KPN-netwerk
* Eur 47,- pmnd DSL; Landelijk beschikbaar via KPN-netwerk
* Eur 12,- pmnd toeslag voor bestaande DSL-pairbonding; Landelijk beschikbaar via KPN-netwerk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• esky
Uit de nieuwsbrief:

NaamMax snelheidprijs per maand
DSL 1 lijn100/30€ 47
Bonded DSL200/60€ 59
Regionaal glasvezel1000/1000€ 49
KPN glasvezel100/100€ 59
KPN glasvezel200/200€ 65
KPN glasvezel500/500€ 79

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edje040
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 08-09 21:37
Die € 49 voor 1 Gigabit/s klinkt wel lekker! Nu maar hopen dat ze hiervoor niet het netwerk van Tweak gaan gebruiken want die is niet beschikbaar in 040... ;w

KPN gaat hier wel 1 gigabit-leveren (naar verwachting) voor een prijs van €65. Daar krijg ik bij Freedom dan 200/200 voor. Dat is wel een verschilletje (voor heel veel mensen) en kan een dus een 'no-go' worden. Even afwachten maar..

[ Voor 42% gewijzigd door Edje040 op 03-03-2020 14:13 . Reden: schrijfvoutje ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tafmaf
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11-09 21:36
Is het eigenlijk al bekent welk modem ze gaan gebruiken?
Jammer dat er geen 50/50 verbinding tussen staat want dan ben ik wel duurder uit dan xs4all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pazo
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 15:34

Pazo

Mroaw?

Glasvezel 1000 voor €49,-, w00t! :9~ Goedkoper dan de 500 van XS4all die ik nu heb. Zou leuk zijn als ik die kan krijgen. Mijn abo van XS4all loopt 31 maart af, daarna kan ik dus per maand opzeggen.
En ik heb een kaartje mogen krijgen voor de launch party. Ben benieuwd! :)

Grote Enphase topicIQ Gateway uitlezenPVOutput
PV 10,7kWp O/W • WP Panasonic KIT-WC07K3E5 7kW • Airco ME MSZ HR50VF 5kW • Gasloos per 11-2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2Dutch
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

1 Gbit/s dus regio-afhankelijk, en de 500/500 te prijzig naar mijn smaak, jammer! Als het nou 5 euro scheelt met KPN, maar dit wordt 55 vs 79, dat ga ik niet doen.

Hopelijk komen ze nog met leuke combideals in de toekomst :)

| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• odo966
  • Laatst online: 10-09 22:45
Edje040 schreef op dinsdag 3 maart 2020 @ 14:09:
Die € 49 voor 1 Gigabit/s klinkt wel lekker! Nu maar hopen dat ze hiervoor niet het netwerk van Tweak gaan gebruiken want die is niet beschikbaar in 040... ;w
Ze zeggen "via verschillende netwerken"? Iemand enig idee welke dit allemaal zouden kunnen zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• esky
odo966 schreef op dinsdag 3 maart 2020 @ 14:43:
[...]

Ze zeggen "via verschillende netwerken"? Iemand enig idee welke dit allemaal zouden kunnen zijn?
Tweak en E-Fiber zijn denk ik wel van de partij. Misschien nog meer bijvoorbeeld T-Mobile in Den Haag en L2Fiber in Rotterdam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freee!!

Freee!!

esky schreef op dinsdag 3 maart 2020 @ 14:50:
[...]
Tweak en E-Fiber zijn denk ik wel van de partij. Misschien nog meer bijvoorbeeld T-Mobile in Den Haag en L2Fiber in Rotterdam.
Jammer, dat die laatste (nog) niet bij mij in de buurt zit/komt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pimjoosten
Oei die prijzen. Nu betaal ik via XS4ALL € 46/mnd voor een 50/50 glasverbinding. De laagste glasverbinding van Freedom is 100/100 voor € 59/mnd. (KPN netwerk). Dat betekent € 13/mnd meer, waar ik dan wel een hogere snelheid voor krijg, maar die heb ik volstrekt niet nodig. € 13/mnd vind ik een erg groot verschil. Ik ben met goede moed founding member geworden ook om ze een goede start te gunnen. Ik was positief over de uitspraak van de directeur dat ze iets onder de prijs van XS4ALL wilden gaan zitten, maar ze zitten er (fors) boven, zeker in mijn geval. Ik begin nu te twijfelen of ik nog wel wil overstappen en heb eerlijk gezegd nu ook een beetje spijt van mijn founding memberschap. Ik had achteraf gezien misschien beter kunnen afwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2Dutch
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

pimjoosten schreef op dinsdag 3 maart 2020 @ 14:54:
Oei die prijzen. Nu betaal ik via XS4ALL € 46/mnd voor een 50/50 glasverbinding. De laagste glasverbinding van Freedom is 100/100 voor € 59/mnd. (KPN netwerk). Dat betekent € 13/mnd meer, waar ik dan wel een hogere snelheid voor krijg, maar die heb ik volstrekt niet nodig. € 13/mnd vind ik een erg groot verschil. Ik ben met goede moed founding member geworden ook om ze een goede start te gunnen. Ik was positief over de uitspraak van de directeur dat ze iets onder de prijs van XS4ALL wilden gaan zitten, maar ze zitten er (fors) boven, zeker in mijn geval. Ik begin nu te twijfelen of ik nog wel wil overstappen en heb eerlijk gezegd nu ook een beetje spijt van mijn founding memberschap. Ik had achteraf gezien misschien beter kunnen afwachten.
Vind die 60 euro niet weggegooid, gun ze het wel, maar het is zo prijzig dat alleen echte die hards (of mensen met leukere salarissen :P) de overstap maken in het begin. Sowieso in kleine stappen nieuwe klanten, dus dit jaar verwacht ik nog weinig.

Voor heel veel peepz is de stap nu in bedrag echt te groot. Maar laten we afwachten en zien wat er komen gaat :)

| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pimjoosten
2Dutch schreef op dinsdag 3 maart 2020 @ 14:57:
[...]

Vind die 60 euro niet weggegooid, gun ze het wel, maar het is zo prijzig dat alleen echte die hards (of mensen met leukere salarissen :P) de overstap maken in het begin. Sowieso in kleine stappen nieuwe klanten, dus dit jaar verwacht ik nog weinig.

Voor heel veel peepz is de stap nu in bedrag echt te groot. Maar laten we afwachten en zien wat er komen gaat :)
Hopelijk zijn die hogere prijzen alleen tijdelijk om goed op te kunnen starten, dan zou ik er nog in mee kunnen/willen gaan. Maar dan heb ik wel graag een uitspraak dat dat om die reden is en dat de prijzen in de toekomst (relatief) zullen gaan dalen. Vergeet niet dat de afgelopen jaren XS4ALL de afgelopen jaren ieder jaar al prijsverhogingen heeft doorgevoerd die (ver) boven de inflatie uitkwamen, steeds weer onder het mom van "kwaliteit", maar feitelijk opgelegd door KPN die ieder jaar vergelijkbare prijsverhogingen doorvoerde. Omdat het actiecomité in het verleden daar ook kritiek op had verwachtte ik niet dat Freedoms prijzen nòg hoger zouden zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• odo966
  • Laatst online: 10-09 22:45
In de nieuwsbrief leggen ze uit dat ze transparant en eerlijk willen zijn met de prijzen:

"De prijzen van de Freedom internetverbindingen zijn sterk afhankelijk van de prijs die Freedom betaalt aan netwerkleveranciers. Omdat de inkooptarieven van netwerkproviders onderling sterk verschillen, hanteert Freedom Internet transparante tarieven voor haar internetverbindingen.

We vragen een eerlijke prijs voor de internetdiensten die we over de verbindingen leveren. We doen geen concessies aan onze kwaliteit en service. We zijn vastbesloten een bedrijf te bouwen dat voldoende winst maakt om te kunnen investeren in nieuwe diensten, eigen hardware en personeel. Daarnaast willen we ons sterk kunnen maken voor maatschappelijk relevante onderwerpen die met online privacy en security te maken hebben."

Daarom zijn de prijzen voor verbindingen die ze via KPN moeten leveren ook meer dan dan de 1Gbit "via regionale netwerken" prijs, bijvoorbeeld.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Ik zie 'm nergens :'(

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• antidote
In de mailbox :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

@antidote No shit sherlock ;) Ik heb 'm dus (nog) niet gehad.
Kan iemand 'm mij forwarden? Staat inmiddels online

[ Voor 50% gewijzigd door .oisyn op 03-03-2020 16:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• don spike
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 08:45
esky schreef op dinsdag 3 maart 2020 @ 14:50:
[...]

Ik hoop dat T-Mobile met hun eigen 1 Gbit netwerk in Rotterdam ook mee doet.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• voorstad
esky schreef op dinsdag 3 maart 2020 @ 14:08:
Uit de nieuwsbrief:

NaamMax snelheidprijs per maand
DSL 1 lijn100/30€ 47
Bonded DSL200/60€ 59
Regionaal glasvezel1000/1000€ 49
KPN glasvezel100/100€ 59
KPN glasvezel200/200€ 65
KPN glasvezel500/500€ 79
Oef... kan de ACM mij vertellen waarom regionale glasvezel 30 euro goedkoper is dan glasvezel van KPN? En waarom ben ik overgeleverd aan KPNGlasvezel die binnenkort komt graven? Hoezo vrij markt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pimjoosten
odo966 schreef op dinsdag 3 maart 2020 @ 15:10:
In de nieuwsbrief leggen ze uit dat ze transparant en eerlijk willen zijn met de prijzen:

"De prijzen van de Freedom internetverbindingen zijn sterk afhankelijk van de prijs die Freedom betaalt aan netwerkleveranciers. Omdat de inkooptarieven van netwerkproviders onderling sterk verschillen, hanteert Freedom Internet transparante tarieven voor haar internetverbindingen.

We vragen een eerlijke prijs voor de internetdiensten die we over de verbindingen leveren. We doen geen concessies aan onze kwaliteit en service. We zijn vastbesloten een bedrijf te bouwen dat voldoende winst maakt om te kunnen investeren in nieuwe diensten, eigen hardware en personeel. Daarnaast willen we ons sterk kunnen maken voor maatschappelijk relevante onderwerpen die met online privacy en security te maken hebben."

Daarom zijn de prijzen voor verbindingen die ze via KPN moeten leveren ook meer dan dan de 1Gbit "via regionale netwerken" prijs, bijvoorbeeld.
Ja, dat heb ik natuurlijk gelezen. Wat ze daar vooral mee bedoelen is dat ze onderscheid maken tussen de KPN en niet KPN netwerken. Als je het heel letterlijk interpreteert is het juist niet zo transparant om te zeggen dat je onder de prijs van XS4ALL wilt gaan zitten, maar daar dan dus boven gaat zitten. Ik weet ook niet of ze het hiermee gaan redden. Zoals 2Dutch hierboven al zei wordt het zo "alleen voor echte die hards (of mensen met leukere salarissen :P) ". Ik ga erg twijfelen. € 13/mnd * 12 = € 156/jaar en dat vind ik (waarschijnlijk te) veel geld.

En waarom geen 50/50 verbinding? Ik heb daar meer dan genoeg aan. Ik zou zelfs met minder genoegen nemen, dat is voor mij goed genoeg. Waarom steeds maar meer en meer? Voor mij persoonlijk hoeft dat echt niet op dit moment. Maar als ik daar wel voor moet betalen dan weet ik het zo net niet meer of ik dat bereid ben te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freee!!

Freee!!

tafmaf schreef op dinsdag 3 maart 2020 @ 14:17:
Is het eigenlijk al bekent welk modem ze gaan gebruiken?
Ik heb begrepen, dat ze een Fritzbox gaan gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr Magic
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 11:53
Ik vind de prijzen ook wel erg hoog.

Heb nu 100/100 glasvezel bij Telfort voor 42,50 per maand incl. een vast telefoonnummer (dat ik overigens niet gebruik).

Zou bij Freedom 16,50 per maand meer gaan betalen voor dezelfde snelheid en dat waarschijnlijk nog zonder het vaste telefoonnummer.

KPN rekent op mijn adres overigens 47,50 voor 100/100 en slechts 2,50 meer voor 200/200 (tegenover de 6 euro meer die Freedom rekent). Vast telefoonnummer zou dan nog wel 2 euro extra kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• don spike
pimjoosten schreef op dinsdag 3 maart 2020 @ 15:22:
[...]Ik ga erg twijfelen. € 13/mnd * 12 = € 156/jaar en dat vind ik (waarschijnlijk te) veel geld.[...]
Voor jouw jammer dat ze geen 50/50 gaan leveren nu.

Het rekensommetje kan wel iets voordeliger;
XS4ALL nu 50/50 is € 47/maand.
Freedom 100/100 € 59/maand, maar als je per jaar betaald krijg je een maand gratis.

Dus dan is het geen € 13/maand meer, maar € 8,08/maand meer.
Wat uit komt op € 97/jaar meer in plaats van € 156/jaar meer bij 50/50 XS nu en 100/100 Freedom straks.

Blijft een groot verschil als voor jouw de prijs een belangrijk punt is, maar het verschil kan minder groot zijn dan jouw eerste berekening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pimjoosten
don spike schreef op dinsdag 3 maart 2020 @ 15:38:
[...]Het rekensommetje kan wel iets voordeliger; ... maar als je per jaar betaald krijg je een maand gratis.
Klopt, die korting was ik even vergeten. Maar zoals je zegt blijft het verschil groot, zeker t.o.v. de verwachting die ze eerder gewekt hebben. Dus de twijfel blijft. Ik zoek zeker geen prijsvechter, maar om nu nog duurder te worden dan XS4ALL :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
don spike schreef op dinsdag 3 maart 2020 @ 15:15:
[...]

Ik hoop dat T-Mobile met hun eigen 1 Gbit netwerk in Rotterdam ook mee doet.
`
T-Mobile heeft geen netwerk in Rotterdam maar een klein netwerkje in Den Haag (Segbroek).
Rotterdam wordt door L2Fiber uitgerold maar L2 Fiber levert zelf geen diensten. De actieve operator daar lijkt Trined te zijn. Geen idee eigenlijk of die 1Gbit leveren als operator.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BlijeGub
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 16:47
Ik ben wel benieuwd of er toch heel mischien iets beschikbaar gaat komen op het cif/delta/caiway glasvezel netwerk want er is nu al jaren praktisch geen concurrentie op dat netwerk.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• zordaz
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11:52
Die tarieven zullen een flinke tegenvaller zijn voor de mensen die nu vast zitten aan KPN-glasvezel.... Dan is het gewoon duurder dan xs4all, waarbij velen ook nog eens het inbegrepen Spotify inleveren en dat apart moeten afsluiten. Ik ben founding member, maar vrees een moeilijke business case....

[ Voor 12% gewijzigd door zordaz op 03-03-2020 15:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• don spike
Barre73 schreef op dinsdag 3 maart 2020 @ 15:50:
[...]

T-Mobile heeft geen netwerk in Rotterdam maar een klein netwerkje in Den Haag (Segbroek).
Rotterdam wordt door L2Fiber uitgerold maar L2 Fiber levert zelf geen diensten. De actieve operator daar lijkt Trined te zijn. Geen idee eigenlijk of die 1Gbit leveren als operator.
T-Mobile levert in een deel van Rotterdam al meer dan een jaar minimaal 1 Gbit, in het gebied waar ik woon. Had daar pas naar gekeken toen een kennis twijfelde tussen T-mobile 1 Gbit voor € 40/mnd of XS 500 Mbit in onze wijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freee!!

Freee!!

Barre73 schreef op dinsdag 3 maart 2020 @ 15:50:
[...]
En die zitten niet in Rotterdam, die zitten uitsluitend in Kralingen, dat is maar een verdomd klein (en duur) stukje Rotterdam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• racnor2
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 14:06
BlijeGub schreef op dinsdag 3 maart 2020 @ 15:52:
Ik ben wel benieuwd of er toch heel mischien iets beschikbaar gaat komen op het cif/delta/caiway glasvezel netwerk want er is nu al jaren praktisch geen concurrentie op dat netwerk.
Ik hoop het ook.
Duimen dus!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jacques1971
In Hilversum levert T-mobile ook 1000/1000, hopelijk heeft Freedom daar een contract mee.
Anders wordt het idd via kpn, helaas duurder.
Pagina: 1 ... 4 ... 80 Laatste