[Freedom] Ervaringen & Discussie

Pagina: 1 ... 14 ... 80 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dolopfriet
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 26-12-2024
Als dat STB kastje zo bagger is verwacht dat veel klanten snel er gillend vandoor gaan bij Freedom.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• HiddenWolf
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 10-01 08:08
Wij zijn zojuist gemigreerd van XS4all naar Freedom op het KPN WBA-netwerk. De lijn was kort voor 7 uur even weg. IPv4 en IPv6 werkten daarna out-of-the-box met onze USG Pro4 zonder iets te hoeven doen.
Sterker nog, IPv6 heb ik bij XS nooit aan de praat gekregen.

Net een paar speedtestjes gedraaid via Ookla
Ik haal gemiddeld 189 down, 300 up met een ping van 7-8ms. Bij XS was dat gemiddeld 205/300/5ms

[ Voor 4% gewijzigd door HiddenWolf op 15-06-2020 08:12 . Reden: Taalfouten ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joop99
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 13-09 13:43
Edje040 schreef op zondag 14 juni 2020 @ 22:59:
[...]

Het feit dat CD bagger is lees ik inderdaad provider- en modemonafhankelijk. Het gewoon balen dat als je alle Foxsports en Ziggo Totaal zenders wilt zien, je vast zit aan een provider. Anders zou ik lineaire tv zo de deur uit doen.
Ziggo sport kun je ook OTT zien zonder tv abonnement, is nog goedkoper ook. https://go.ziggosporttotaal.nl/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22:19
Zr40 schreef op zondag 14 juni 2020 @ 22:59:
tcpdump *O*

Het gebeurt bij een binnenkomende router advertisement. ...binnenkomende?! * Zr40 doet wat meer tcpdump...

edit: ik zie niets raars in de RA. Ook geen prefix. En DHCPv6-PD met een RA zonder prefix schijnt normaal te zijn. Dan laat ik dat disable-flow-flushing-on-fib-changes lekker ingeschakeld :P
Ja het flushen van je flow tabel (sudo conntrack -F) is onnodig vervelend. Wat ik mij wel afvraag; waarom ontstaat dit gedrag. Heb je een screenshot van de RA waarop hij flushed, heeft FREEDOM daar een verkeerd bitje in actief gezet? Ik neem aan dat je over de WAN zijde spreekt?
ik222 schreef op zondag 14 juni 2020 @ 23:15:
[...]

De lineaire multicast streams zelf zijn nog wel prima. Maar alles daaromheen is heel matig, de interface, opnames, begin gemist etc.
Aha ja het is een bijzondere markt, een van de weinige spelers welke TV onafhankelijk kan aanbieden is Canal Digital. Als dat product zo matig is als, bijna iedereen, schrijft dan zou het slim zijn daar iets aan te doen voordat er een andere aanbieder opstaat.

Als we dat wat breeder trekken, het is een bijzondere markt. KPN tobt wat met de proposities en de winstgevendheid, Ziggo loopt volgens mij wel OK maar die hebben de glasmarkt in hun nek hijgen. Mijn gevoel is dat het er over 3 jaar heel anders uit ziet op de markt.

Wat je bij Ziggo ziet is dat ze echt vol, maar dan ook echt vol, inzetten op het perfectioneren van het NEXT tv kastje. Veel usergroup interactie, met veel feedback wordt ook echt wat gedaan. Ik vraag mij wel af wat hun langetermijnvisie is mbt tot de glasuitrol en het verlies van klanten op het internet segment. Volgens mij zitten ze nu vol op de TV beleving. De NEXT pauze/replay streams zijn 10-11Mbit dat is geen magere kwaliteit. Waarbij de NEXT ultiem integreert met replay/pauze, super snel en je merkt geen kwaliteitsafname qua beeld

Mijn ultieme combinatie zou zijn; glas internet + NEXT coax TV. Nu is de NEXT om bepaalde, logistieke, redenen alleen bij het duurste abonnement beschikbaar. Stel dat ze de NEXT los zouden verkopen als TV product naast glas internet van concurrenten, ik denk dat ze dan een leegloop op hun internet segment zien. Zullen ze misschien niet zo snel doen...Dat vult wel de gap op de markt die Canal Digital nu heeft in TV beleving.

KPN heb ik ook even getest (maandabonnement) en het TV kastje is goed, maar het verschil met de NEXT was erg groot mbt gebruikerservaring. Ben daarom toch maar niet overgestapt, ook ivm QUAD-play. Heb er nu een VDSL lijntje van BudgetThuis naast zodat ik een beetje "glas gevoel low latency" heb :*) (er zit slechts 192m koper tussen)

KPN gaat hier verglazen de komende jaren, maar die zijn zo verrekte duur op mobiel dat je daar bijna niet met gezond verstand voor QUAD play kunt kiezen. Uitgaande dat je een zakelijk mobiel hebt en je privé mobiel er voor "extra" bij hebt, en daar niet de hoofdprijs voor wil betalen.

[ Voor 4% gewijzigd door stormfly op 15-06-2020 07:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zr40
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

Zr40

Moderator General Chat

heeft native IPv6

stormfly schreef op maandag 15 juni 2020 @ 07:41:
[...]

Ja het flushen van je flow tabel (sudo conntrack -F) is onnodig vervelend.
conntrack is toch alleen relevant voor NAT, en dus IPv4?
Wat ik mij wel afvraag; waarom ontstaat dit gedrag. Heb je een screenshot van de RA waarop hij flushed, heeft FREEDOM daar een verkeerd bitje in actief gezet? Ik neem aan dat je over de WAN zijde spreekt?
De specifieke melding (Flushing IPv6 cache) is afkomstig uit de cavium-ip-offload kernel module. Van wat ik er van begrepen heb is dit relevant voor de hardware offload - binnenkomende packets (op iedere interface) kunnen alleen door hardware gerouteerd worden als de betreffende flow in de cache aanwezig is, anders worden ze door de Linux kernel gerouteerd. Die vervolgens de cache weer vult. Deze cache is te bekijken in /proc/cavium/ipv6/flows.

Maar inderdaad, wat triggert het precies.

Ja, het komt binnen over de PPPoE interface. Dit is zo'n RA:
Afbeeldingslocatie: https://dev.zr40.nl/img/freedom-ra-20200615.png

[ Voor 41% gewijzigd door Zr40 op 15-06-2020 08:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
Zr40 schreef op maandag 15 juni 2020 @ 08:21:
[...]

conntrack is toch alleen relevant voor NAT, en dus IPv4?

[...]

Ja, het komt binnen over de PPPoE interface. Dit is zo'n RA:
[Afbeelding]
Goede vraag over conntrack, ik neig ernaar te zeggen: voor de volledige hardware offloading zowel IPv4 als IPv6.

RA other configuration flag (Enable DHCP for other information): A flag that indicates that the hosts can use the administered (stateful) protocol for autoconfiguration of other (non-address) information.

Als je het luisteren naar RA's eens helemaal uitschakelt en overstapt op DHCPv6 only, is het dan niet gefixed? https://wiki.vyos.net/wiki/Network_address_setup

[ Voor 3% gewijzigd door stormfly op 15-06-2020 08:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zr40
  • Niet online

Zr40

Moderator General Chat

heeft native IPv6

stormfly schreef op maandag 15 juni 2020 @ 08:39:
[...]
Als je het luisteren naar RA's eens helemaal uitschakelt en overstapt op DHCPv6 only, is het dan niet gefixed? https://wiki.vyos.net/wiki/Network_address_setup
Ik zie daar niet hoe je luisteren naar RA helemaal uitschakelt? Alleen hoe je SLAAC inschakelt, en dat heb ik natuurlijk niet ingeschakeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
Zr40 schreef op maandag 15 juni 2020 @ 08:47:
[...]

Ik zie daar niet hoe je luisteren naar RA helemaal uitschakelt? Alleen hoe je SLAAC inschakelt, en dat heb ik natuurlijk niet ingeschakeld.
Je hebt niet het autoconf kopje ingeschakeld?

delete interfaces ethernet eth0 vif 90 ipv6 address autoconf

Note: This method automatically disables IPv6 traffic forwarding on the interface in question.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zr40
  • Niet online

Zr40

Moderator General Chat

heeft native IPv6

Die heb ik inderdaad niet ingeschakeld. Zou ook redelijk zinloos zijn, het schakelt forwarding uit :+

ethernet eth3 {
         duplex full
         mtu 1508
         speed 1000
         vif 6 {
             mtu 1508
             pppoe 0 {
                 default-route auto
                 dhcpv6-pd {
                     no-dns
                     pd 0 {
                         prefix-length 48
                     }
                     prefix-only
                     rapid-commit enable
                 }
                 firewall {
                     in {
                         ipv6-name internet-in
                     }
                 }
                 ipv6 {
                     dup-addr-detect-transmits 1
                     enable {
                     }
                 }
                 mtu 1500
                 name-server none
                 password x
             }
         }
     }

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
Zr40 schreef op maandag 15 juni 2020 @ 08:55:
Die heb ik inderdaad niet ingeschakeld. Zou ook redelijk zinloos zijn, het schakelt forwarding uit :+

ethernet eth3 {
         duplex full
         mtu 1512
         speed 1000
         vif 6 {
             mtu 1508
             pppoe 0 {
                 default-route auto
                 dhcpv6-pd {
                     no-dns
                     pd 0 {
                         prefix-length 48
                     }
                     prefix-only
                     rapid-commit enable
                 }
                 firewall {
                     in {
                         ipv6-name internet-in
                     }
                 }
                 ipv6 {
                     enable {
                     }
                 }
                 mtu 1500
                 name-server none
                 password x
             }
         }
     }
Heb je geen IPv4 firewall ingeschakeld?

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
[edit interfaces ethernet eth2 vif 34]
 address dhcp
 address dhcpv6
 description KPN
 dhcp-options {
     default-route update
     default-route-distance 200
     name-server no-update
 }
 egress-qos 0:1
 firewall {
     in {
         ipv6-name WANv6_IN
         name WAN_IN
     }
     local {
         ipv6-name WANv6_LOCAL
         name WAN_LOCAL
     }
 }
 ipv6 {
     address {
         autoconf
     }
 }

Wat mij opvalt is dat jij geen autoconf hebt staan, en het daarmee bewust uitgeschakeld hebt? En toch werkt je forwarding nog?

KPN Telfort config, maar ik heb geen IPv6 actief, zowel Ziggo als Telfort leveren dat niet. Ik zal hem eerdaags eens ombouwen naar DHCPv6-PD mochten ze het ineens wel inschakelen _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zr40
  • Niet online

Zr40

Moderator General Chat

heeft native IPv6

stormfly schreef op maandag 15 juni 2020 @ 09:33:
[...]

Heb je geen IPv4 firewall ingeschakeld?
Correct.
Wat mij opvalt is dat jij geen autoconf hebt staan, en het daarmee bewust uitgeschakeld hebt? En toch werkt je forwarding nog?
Nee, je redeneert verkeerd om. Als je autoconf inschakelt wordt forwarding uitgeschakeld. Met autoconf doe je aan SLAAC op deze interface en daarmee zou je één /128 adres krijgen. Daar valt natuurlijk niets aan te routeren. NAT over IPv6 doen we uiteraard niet aan :P

Daarnaast is DHCPv6-PD de enige manier om bij Freedom (en bij XS4ALL) IPv6 toegewezen te krijgen. De RA die ik ontvang bevat geen prefix en is dus niet bruikbaar voor SLAAC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
Zr40 schreef op maandag 15 juni 2020 @ 09:46:
[...]

Correct.

[...]

Nee, je redeneert verkeerd om. Als je autoconf inschakelt wordt forwarding uitgeschakeld. Met autoconf doe je aan SLAAC op deze interface en daarmee zou je één adres krijgen. Daar valt natuurlijk niets aan te routen. NAT over IPv6 doen we uiteraard niet aan :P

Daarnaast is DHCPv6-PD de enige manier om bij Freedom (en bij XS4ALL) IPv6 toegewezen te krijgen. De RA die ik ontvang bevat geen prefix en is dus niet bruikbaar voor SLAAC.
Tnx voor de toelichting, gewaardeerde interactie.

code:
1
2
3
4
5
6
7
dhcpv6-pd {
     no-dns
     pd 0 {
         prefix-length 48
     }
     rapid-commit enable
 }

KPN voorbeeld van hun forum:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
           dhcpv6-pd {
                    no-dns
                    pd 0 {
                        interface eth1 {
                            host-address ::1
                            no-dns
                            prefix-id :1
                            service slaac
                        }
                        prefix-length /48
                    }
                    rapid-commit enable

Heb je hier nog een mening over wat wel/niet inclusief 1 regel onderbouwing? Kan geen kwaad omdat FREEDOM toch een van de weinige IPv6 providers is, het hier te benoemen. In die template fixeren ze PD LAN naar eth1 only, klinkt ook wel als logisch.

Jij gebruikt prefix-only, klinkt logisch voor een mooie clean config. Toch de controle vraag, hij is dan nog wel in staat om te routeren zonder WAN adres?

code:
1
2
3
4
5
6
7
set dhcpv6-pd
Possible completions:
  duid          DUID to use for DHCPv6 PD
  no-dns        Option to not locally use the DNS server from the DHCPv6-pd server
  pd            PD number
  prefix-only   Option to not request an WAN address (no ia-na) from the DHCPv6-pd server
  rapid-commit  Policy for using rapid-commit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• digiben
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 18:07
dolopfriet schreef op maandag 15 juni 2020 @ 01:08:
Als dat STB kastje zo bagger is verwacht dat veel klanten snel er gillend vandoor gaan bij Freedom.
Ze moeten gewoon de hardware verbeteren canal digital, en of goede software.
Wie weet kan freedom hier nog wat aan veranderen?
Op een dreambox werkt alles snel en goed, zowel iptv en of sat.
Maar dat mag helaas niet 🥳

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zr40
  • Niet online

Zr40

Moderator General Chat

heeft native IPv6

stormfly schreef op maandag 15 juni 2020 @ 09:55:
[...]

Tnx voor de toelichting, gewaardeerde interactie.

code:
1
2
3
4
5
6
7
dhcpv6-pd {
     no-dns
     pd 0 {
         prefix-length 48
     }
     rapid-commit enable
 }

KPN voorbeeld van hun forum:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
           dhcpv6-pd {
                    no-dns
                    pd 0 {
                        interface eth1 {
                            host-address ::1
                            no-dns
                            prefix-id :1
                            service slaac
                        }
                        prefix-length /48
                    }
                    rapid-commit enable

Heb je hier nog een mening over wat wel/niet inclusief 1 regel onderbouwing? Kan geen kwaad omdat FREEDOM toch een van de weinige IPv6 providers is, het hier te benoemen. In die template fixeren ze PD LAN naar eth1 only, klinkt ook wel als logisch.
Het verschil met mijn config en die van het KPN forum is dat ik mijn lokale SLAAC configureer op de LAN interfaces. Zij doen het binnen de DHCPv6-PD configuratie node.

De reden daarvoor is dat ik eigen nameservers wil kunnen meesturen in de RA en dat kan ik niet instellen bij het KPN forum voorbeeld. Voordeel van hun voorbeeld is dat je je IPv6 prefix nergens hoeft in te stellen - stap je over naar een andere ISP met DHCPv6-PD, dan werkt het vanzelf. Ik moet het handmatig aanpassen.
Jij gebruikt prefix-only, klinkt logisch voor een mooie clean config. Toch de controle vraag, hij is dan nog wel in staat om te routeren zonder WAN adres?
Er is geen WAN adres zoals bij IPv4. De LAN interfaces hebben een IPv6 adres uit mijn prefix toegewezen en de PPPoE interface heeft alleen een link-local adres (fe80::). Hij weet hoe het gerouteerd moet worden middels een static route:

protocols {
     static {
         interface-route6 ::/0 {
             next-hop-interface pppoe0 {
             }
         }

route 10.1.0.0/24 {
             next-hop 10.0.0.7 {
             }
         }
         route6 2a10:3781:xxxx:1::/64 {
             next-hop 2a10:3781:xxxx:0:yyyy:yyff:feyy:yyyy {
             }
         }
     }
 }

(Hier zie je ook hoe ik mijn WireGuard tunnels voorzie van routing voor zijn eigen /64 en RFC1918 subnet.)

[ Voor 3% gewijzigd door Zr40 op 15-06-2020 10:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
Zr40 schreef op maandag 15 juni 2020 @ 10:08:
[...]

Het verschil met mijn config en die van het KPN forum is dat ik mijn lokale SLAAC configureer op de LAN interfaces. Zij doen het binnen de DHCPv6-PD configuratie node.

De reden daarvoor is dat ik eigen nameservers wil kunnen meesturen in de RA en dat kan ik niet instellen bij het KPN forum voorbeeld. Voordeel van hun voorbeeld is dat je je IPv6 prefix nergens hoeft in te stellen - stap je over naar een andere ISP met DHCPv6-PD, dan werkt het vanzelf. Ik moet het handmatig aanpassen.

[...]

Er is geen WAN adres zoals bij IPv4. De LAN interfaces hebben een IPv6 adres uit mijn prefix toegewezen. Hij weet hoe het gerouteerd moet worden middels een static route:

(Hier zie je ook hoe ik mijn WireGuard tunnels voorzie van routing voor zijn eigen /64 en RFC1918 subnet.)
Aha helder, in de KPN template geven ze de DNS servers nog wel los mee, wat ook schijnt te werken. Clients krijgen dat IP adres, hun forum had een post waarin iemand dat ook niet wilde ivm pi-hole/domain etc.

Ik zou wat minder fan zijn van statische routes, zeker bij Ziggo wisselt de IPv6 range regelmatig als je het topic daarover doorzoekt.

Goed; de config staat klaar nu de provider nog :P

ethernet eth1 {
        address 192.168.2.254/24
        description Thuis
        duplex auto
        ipv6 {
            router-advert {
                cur-hop-limit 64
                link-mtu 0
                managed-flag false
                max-interval 600
                name-server 2a02:a47f:e000::53
                name-server 2a02:a47f:e000::54
                other-config-flag false
                prefix ::/64 {
                    autonomous-flag true
                    on-link-flag true
                    valid-lifetime 2592000
                }
                radvd-options "RDNSS 2a02:a47f:e000::53 2a02:a47f:e000::54 {};"
                reachable-time 0
                retrans-timer 0
                send-advert true
            }
        }
        speed auto
    }

[ Voor 4% gewijzigd door stormfly op 15-06-2020 10:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jgelauff
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 23:17
Kan en wil iemand een backup bestand (.export ) van de fritzbox (liefst) 7583 van freedom beschikbaar stellen zodat ik mijn prive fritzbox 7583 kan gaan voorbereiden op een overgang? ja ik weet dat het waarschijnlijk ook op kpn of xs4all als provider instellingen gaat werken maar wil graag eea bekijken/vergelijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zr40
  • Niet online

Zr40

Moderator General Chat

heeft native IPv6

Hier vind je de instellingen voor DSL:
https://freedom.nl/helpdesk/internet/instellen-xdsl
https://freedom.nl/helpdesk/internet/algemene-instellingen

[ Voor 26% gewijzigd door Zr40 op 15-06-2020 16:55 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zr40
  • Niet online

Zr40

Moderator General Chat

heeft native IPv6

.oisyn schreef op donderdag 11 juni 2020 @ 21:32:
Freedom had eerst een heel overzichtelijk lijstje met TV zenders op de site staan, maar die kan ik nu niet neer terugvinden. Ik zie nu alleen maar een hele onoverzichtelijke PDF (die bovendien niet klopt, BBC Entertainment en RTL Telekids zou bijvoorbeeld in het extra pakket moeten zitten maar die kan ik gewoon kijken). Weet iemand waar ik dat andere lijstje kan vinden? Was met de zenders onder elkaar en daarachter vinkjes oid met in welk pakket ze zaten.
Is het toevallig deze? https://freedom.nl/diensten/zenderoverzicht-canal-digitaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jgelauff
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 23:17
Haha zover was ik wel, modem niet verkegen via freedom kent geen freedomprofiel en vlan instellingen moeten via configfile worden aangemaakt dus vandaar de vraag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BushWhacker
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 27-08 17:09

BushWhacker

developer

Zr40 schreef op zondag 14 juni 2020 @ 21:41:
Is het echt bagger, of ontbreekt er misschien iets qua configuratie ten opzichte van de Fritz!Box? Je zou denken dat alle CD klanten inmiddels gillend zijn weggerend... ;)

Ik zou het zelf niet weten, ik heb geen TV en geen Fritz!Box :P

[...]

Dit viel mij ook op, en ik legde ook een link met IPv6. Maar nu merk ik het niet meer (of valt het niet meer op).

In de eerste dagen kwam ik er achter dat ik nog wat fouten had met mijn netwerkconfiguratie. Zoals interfaces die nog een IPv6 adres hadden uit de XS4ALL range met een lifetime van een week. Dat is nu weg. Misschien lag het daar aan.

Op mijn ER4 zie ik dit nog verschijnen in dmesg:

[Sun Jun 14 21:32:11 2020] 
                           Flushing IPv6 cache
[Sun Jun 14 21:32:12 2020] 
                           Flushing IPv6 cache
[Sun Jun 14 21:35:03 2020] 
                           Flushing IPv6 cache
[Sun Jun 14 21:35:04 2020] 
                           Flushing IPv6 cache
[Sun Jun 14 21:38:18 2020] 
                           Flushing IPv6 cache
[Sun Jun 14 21:38:19 2020] 
                           Flushing IPv6 cache
[Sun Jun 14 21:41:10 2020] 
                           Flushing IPv6 cache
[Sun Jun 14 21:41:11 2020] 
                           Flushing IPv6 cache

En dat herken ik niet van bij XS4ALL. Ben er ook nog niet achter wat het triggert. Ik zal eens kijken of een reboot helpt. (edit: nee, verschijnt nog steeds iedere 3 minuten)

edit: als ik de setting "system offload ipv6 disable-flow-flushing-on-fib-changes" inschakel verdwijnt de melding. Ik ben er vrij zeker van dat mijn routing table niet iedere 3 minuten hoort te veranderen. Misschien heb ik ergens een brakke kabel? * Zr40 gaat de leds even in de gaten houden...
Dat flushing is volgens mij een bug in de er4 firmware.
Ik heb het vaker gelezen in de ubnt-fora.

Freedom FttH - EdgeRouter 4 SFP - OnePlus 8T - Debian - Home Assistant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zr40
  • Niet online

Zr40

Moderator General Chat

heeft native IPv6

BushWhacker schreef op maandag 15 juni 2020 @ 18:43:
[...]

Dat flushing is volgens mij een bug in de er4 firmware.
Ik heb het vaker gelezen in de ubnt-fora.
Daar heb ik nog gezocht, maar welgeteld nul relevante resultaten kunnen vinden. Wat heb jij er over gelezen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TBrrrrrrr
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 01-09 09:46
Heeft iemand als IPTV van CanalDigitaal aan de praat gekregen zonder de meegeleverde FritzBox? Ik ben zelf gestart met mijn eigen USG3P, en voor internet werkt t prima, maar de IPTV ontvanger van CanalDigitaal kreeg ik niet aan de gang.
Dus nu tijdelijk de FritzBox ertussen gehangen (die is voorgeconfigureerd), maar ik heb liever een hop minder in het netwerk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rixvet
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 27-08 17:31
menocchio schreef op dinsdag 11 februari 2020 @ 18:15:
Okay, je krijgt bij je DSL/glasvezel dus waarschijnlijk een vast IPv4 adres en een eigen IPv6/48 prefix.

Maar ik lees nergens iets over extra diensten zoals een IPv4/29 subnet. Voor mij zou dat het laatste zetje zijn om echt over te stappen. Iemand enig idee?
Al wat over gehoord?

Heb momenteel ook een "Subnet IPv4" bij XS4ALL lopen. Zou inderdaad fijn zijn als dat bij Freedom ook weer kan, tegen bijbetaling natuurlijk. Het is bijvoorbeeld lastig om bijvoorbeeld een tor-exit node op hetzelfde IPv4 adres te draaien als je huisaansluiting, garantie voor gezeur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zr40
  • Niet online

Zr40

Moderator General Chat

heeft native IPv6

Nee, een IPv4 subnet wordt (althans op dit moment) niet aangeboden door Freedom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
TBrrrrrrr schreef op dinsdag 16 juni 2020 @ 08:44:
Heeft iemand als IPTV van CanalDigitaal aan de praat gekregen zonder de meegeleverde FritzBox? Ik ben zelf gestart met mijn eigen USG3P, en voor internet werkt t prima, maar de IPTV ontvanger van CanalDigitaal kreeg ik niet aan de gang.
Dus nu tijdelijk de FritzBox ertussen gehangen (die is voorgeconfigureerd), maar ik heb liever een hop minder in het netwerk
https://freedom.nl/helpdesk/internet/algemene-instellingen De config van KPN voor de USG wat aanpassen en youre ready to go.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jacques1971
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 10-09 14:07
Sinds ik Freedom glasvezel heb, ervaar ik veel problemen met de lan2lan VPN (5490 Freedom to 7490 XS4ALL) Ik zie veel IKE error 0x1c en 0x2027 errors aan beide zijden. Toen ik zelf nog bij XS4ALL zat, werkte lan2lan VPN nog wel goed. Kan zoiets aan de internet verbinding liggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TBrrrrrrr
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 01-09 09:46
stormfly schreef op dinsdag 16 juni 2020 @ 13:44:
[...]

https://freedom.nl/helpdesk/internet/algemene-instellingen De config van KPN voor de USG wat aanpassen en youre ready to go.
Helaas werkt dit niet zo eenvoudig als hierop staat; ik heb diverse zaken geprobeerd, maar ik heb wel behoefte aan een wat meer op de USG3P toegespitst voorbeeld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12-09 15:22

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

rixvet schreef op dinsdag 16 juni 2020 @ 11:28:
[...]

Al wat over gehoord?

Heb momenteel ook een "Subnet IPv4" bij XS4ALL lopen. Zou inderdaad fijn zijn als dat bij Freedom ook weer kan, tegen bijbetaling natuurlijk. Het is bijvoorbeeld lastig om bijvoorbeeld een tor-exit node op hetzelfde IPv4 adres te draaien als je huisaansluiting, garantie voor gezeur.
Biedt een dienst als extraip.com geen soelaas? Geen ervaring mee zelf, hoor.

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• don spike
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 21:24
.oisyn schreef op dinsdag 16 juni 2020 @ 17:08:
Biedt een dienst als extraip.com geen soelaas? Geen ervaring mee zelf, hoor.
Op de website van ExtraIP;
* Enkel bedrijven met een Nederlandse Kamer van Koophandel inschrijving kunnen gebruik maken van de ExtraIP diensten.
Ik denk gewoon nog even geduld hebben, Freedom Internet zit nog in Beta en startup fase. Zullen we eerst beginnen met bijvoorbeeld VoIP-diensten, en daarna pas rustig verder met het uitrollen van aanvullende diensten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Oh ja dat is wel een hindernis dan :p

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freee!!
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 21:38

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

.oisyn schreef op dinsdag 16 juni 2020 @ 19:20:
[...]
Oh ja dat is wel een hindernis dan :p
Kleintje maar ;)

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Convirion
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 03-09 00:26
PPPoE error: timeout sinds 22:46, hersteld om 22:53. Meer mensen last van? DSL verbinding hier.

Edit: Thanks hieronder voor de replies, lijkt er op dat ik de enige was.

[ Voor 28% gewijzigd door Convirion op 17-06-2020 08:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zr40
  • Niet online

Zr40

Moderator General Chat

heeft native IPv6

Hier niets bijzonders gebeurd. Glasvezel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Active PPPoE client sessions:

User       Time      Proto Iface   Remote IP       TX pkt/byte   RX pkt/byte
---------- --------- ----- -----   --------------- ------ ------ ------ ------
a          07d18h02m PPPoE pppoe0  xxx.xxx.xxx.xxx 131.1M  77.0G 197.8M 153.6G

Up sinds ik het heb, dus :)

.edit: jezus, 77GB upstream in een week? Hoe krijg ik dat voor elkaar :?
* .oisyn slingert traffic analysis maar even aan, dit is vaag...

.edit: oooh, videomeetings, duh.

[ Voor 25% gewijzigd door .oisyn op 17-06-2020 00:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jurry
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 12-09 06:30
Convirion schreef op dinsdag 16 juni 2020 @ 23:01:
PPPoE error: timeout sinds 22:46, hersteld om 22:53. Meer mensen last van? DSL verbinding hier.
Hier bonded DSL. In de eerste weken viel de verbinding vaker uit van maar de afgelopen weken gebeurt het nog maar één keer per week. Wel heb ik de Internet verbinding handmatig geconfigureerd in plaats van het profiel Freedom Founding te kiezen. Hierdoor maakt de FB wel weer meteen verbinding. De Freedom helpdesk heeft mij geadviseerd om de FB eens volledig terug te zetten naar fabrieksinstellingen maar dit heb ik nog niet gedaan.

code:
1
2
3
4
5
14.06.20 17:41:51   Internetverbinding is losgekoppeld.
14.06.20 17:43:30   Internetverbinding is correct tot stand gebracht. IP-adres: 185.238.x.x, DNS-server: 87.251.42.44 en 87.251.42.45, gateway: 185.93.x.x, breedband-PoP:rb600.sara.cambrium.net-XXXXXXXX

07.06.20 02:41:06   Internetverbinding is losgekoppeld.
07.06.20 02:42:47   Internetverbinding is correct tot stand gebracht. IP-adres: 185.238.x.x, DNS-server: 87.251.42.44 en 87.251.42.45, gateway: 185.93.x.x, breedband-PoP:rb600.sara.cambrium.net-XXXXXXXX

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Zr40 schreef op zondag 14 juni 2020 @ 22:59:
Dan laat ik dat disable-flow-flushing-on-fib-changes lekker ingeschakeld :P
Ik moet zeggen dat sinds ik dit ook heb ingeschakeld ik er totaal geen last meer van heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• novastorm76
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 04-09 14:52
Even een vraagje voor de mensen die al televisie hebben via Freedom.

Momenteel heb ik nog XS4ALL via mijn unify USG met mijn televisie op VLAN4. Dit werkt redelijk goed. Soms moet ik even van kanaal veranderen omdat hij vast loopt. maar goed, dat is niet mijn vraag ;)

Nu heb ik het Canal Digitaal kastje binnen en zo enthousiast als ik ben, heb ik het kastje al een keer aangesloten. Kreeg de "no such box" melding. Helemaal zoals verwacht. Maar ik zag dat mijn kastje een IP adres in VLAN 4 gekregen had.

Nu mijn vraag. voor de mensen die het kastje al wel aan de praat hebben, krijgen jullie ook een IP adres uit je VLAN4 range? of heb ik een issue in mijn configuratie?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

@novastorm76 Hoe dan? Route je VLAN4 over een ander intern netwerk? De STB zou gewoon in je lokale LAN moeten hangen, en krijgt dus ook gewoon een lokaal IP-adres van je router. In de router staan vervolgens wat static routes om IP-verkeer over VLAN4 te routen, alsmede IGMP snooping of proxy om multicast te laten werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• novastorm76
.oisyn schreef op woensdag 17 juni 2020 @ 11:42:
@novastorm76 Hoe dan? Route je VLAN4 over een ander intern netwerk? De STB zou gewoon in je lokale LAN moeten hangen, en krijgt dus ook gewoon een lokaal IP-adres van je router. In de router staan vervolgens wat static routes om IP-verkeer over VLAN4 te routen, alsmede IGMP snooping of proxy om multicast te laten werken.
ah duidelijk. ik was in de veronderstelling dat je ook VLAN4 in je lokale netwerk moest aanmaken om de STB te laten werken. Maar dat kan dus eigenlijk elk VLAN zijn als ik je goed begrijp.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EnigmA-X
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 05-09 11:01
@novastorm76 dat klopt (je kan ieder vlan gebruiken), makkelijkste is om het gewoon in je normale vlan te hangen waar ook je computers/laptops in hangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• novastorm76
EnigmA-X schreef op woensdag 17 juni 2020 @ 11:49:
@novastorm76 dat klopt (je kan ieder vlan gebruiken), makkelijkste is om het gewoon in je normale vlan te hangen waar ook je computers/laptops in hangen.
Helemaal duidelijk. Dan is het nu alleen nog even wachten tot alles geactiveerd is

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Edje040
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 08-09 21:37
novastorm76 schreef op woensdag 17 juni 2020 @ 11:50:
[...]

Helemaal duidelijk. Dan is het nu alleen nog even wachten tot alles geactiveerd is
Ik ben heel erg benieuwd naar de tv-ervaringen. Zou je die hier willen delen als het zover is?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• novastorm76
Edje040 schreef op woensdag 17 juni 2020 @ 16:20:
[...]

Ik ben heel erg benieuwd naar de tv-ervaringen. Zou je die hier willen delen als het zover is?
Zeker. Zal ik doen. Ben er zelf ook wel benieuwd naar. Wil sowieso ook wat meer tijd besteden aan mijn usg oplossing, nu ik eindelijk de fritzbox ertussenuit gehaald heb

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Edje040
novastorm76 schreef op woensdag 17 juni 2020 @ 16:21:
[...]

Zeker. Zal ik doen. Ben er zelf ook wel benieuwd naar. Wil sowieso ook wat meer tijd besteden aan mijn usg oplossing, nu ik eindelijk de fritzbox ertussenuit gehaald heb
Gezien mijn gebrek aan tweak-ervaring zal ik het gewoon bij een FB houden (mocht ik ooit overstappen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LLuke
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 11-07 12:11
Hoor ook graag voordelen van evt alternatieve oplossingen t.o.v. de fritzbox!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EnigmA-X
@Convirion en @jurry : ik heb ook een ticket lopen bij de helpdesk vanwege wegvallende pppoe verbinding, maar dan op glas. Soms anderhalve dag niet, dan op een avond gerust 5x.

Behoorlijk irritant. Zit inmiddels (diep) in pcaps te graven om erachter te komen wat het issue is. Ik zie wel dat we naar dezelfde concentrator van Cambrium worden geleid. Ik verdenk NTU, of AC.

Als er meer mensen zijn met pppoe issues (wegvallend internet), laat je even horen.

[ Voor 12% gewijzigd door EnigmA-X op 17-06-2020 23:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zr40
  • Niet online

Zr40

Moderator General Chat

heeft native IPv6

Hier geen issues. Ik zie rb600.sara.cambrium.net in de PPPoE logs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorikc
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 18:52
Hier ook geen issue op glas vanuit Eindhoven, ik ben verbonden sinds 28-5. De enige PPPoE info in de Event Log van m'n Fritzbox is:

28.05.20 07:13:51
Internet connection established successfully. IP address: [X.X.X.X], DNS server: 87.251.42.44 and 87.251.42.45, gateway: [Y.Y.Y.Y], broadband PoP: rb600.sara.cambrium.net-[ZZZ]

Dus hier ook op rb600.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zr40
  • Niet online

Zr40

Moderator General Chat

heeft native IPv6

Vandaag een brief van XS4ALL in de bus. Bevestiging dat opzegging is doorgevoerd. Facturering is met terugwerkende kracht per 11 juni (mijn overstapdatum) stopgezet.

Dat doet XS4ALL heel netjes. Helaas is dat niet de norm onder bepaalde andere providers...

[ Voor 4% gewijzigd door Zr40 op 18-06-2020 16:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freee!!
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 21:38

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

Zr40 schreef op donderdag 18 juni 2020 @ 16:35:
Vandaag een brief van XS4ALL in de bus. Bevestiging dat opzegging is doorgevoerd. Facturering is met terugwerkende kracht per 11 juni (mijn overstapdatum) stopgezet.

Dat doet XS4ALL heel netjes. Helaas is dat niet de norm onder bepaalde andere providers...
Is waarschijnlijk het laatste protest van XS4All personeel tegen de inlijving bij KPN.

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mad-dog
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:43
Freee!! schreef op donderdag 18 juni 2020 @ 16:57:
[...]

Is waarschijnlijk het laatste protest van XS4All personeel tegen de inlijving bij KPN.
Come on zeg... Dit is zoals een nette provider werkt en zoals het altijd al ging bij XS4ALL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oliveroms
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 10-09 18:55
2 weken geleden op de eerste beta-512 dag in de eerste minuten aangemeld, vandaag opgeleverd. van XS4all 500/500 Glas naar 500/1000 WBA, verbding lag er volgens mij nog geen 30 seconden uit volgens pppd :)

Heel netjes, jammer genoeg lijkt me verbinding op het moment geknepen op 100/100 volgens verschillende speedtests, hopelijk een foutje ergens en lost de helpdesk dit snel op!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• antidote
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22:29
mad-dog schreef op donderdag 18 juni 2020 @ 17:41:
[...]

Come on zeg... Dit is zoals een nette provider werkt en zoals het altijd al ging bij XS4ALL
Een aantal jaar geleden ben ik van XS4all overgestapt naar een andere provider. De verbinding was begin van de maand omgezet, toch werd daarna het bedrag voor die maand afgeschreven door XS4all.
In mijn ervaring doet XS4all het op dit punt dus niet beter dan andere providers.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zr40
  • Niet online

Zr40

Moderator General Chat

heeft native IPv6

Nouja, dat is normaal lijkt mij. De incasso is al enkele dagen eerder ingediend bij de bank.

Ik ga er van uit dat je het teveel betaalde ook redelijk snel terug hebt gekregen. Dat heeft XS4ALL bij mij ook toegezegd schriftelijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jorikc
Doorlopende incasso's en latere verrekening is uiteraard wel normaal, maar als je een maand opzegtermijn hebt en je wordt binnen die maand afgesloten ivm lijn-overname, dan kan ik me voorstellen dat een provider daar geen coulance laat zien.

Aan de andere kant, als je de klant ooit nog terug wilt zien, is de manier van opzeggen de laatste kans om een goede beurt te maken, dus er zijn wel meer (commerciele) bedrijven die dit toch gewoon heel netjes afhandelen en dat is dan juist beleid voor de langere termijn. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad-dog
antidote schreef op vrijdag 19 juni 2020 @ 00:17:
[...]

Een aantal jaar geleden ben ik van XS4all overgestapt naar een andere provider. De verbinding was begin van de maand omgezet, toch werd daarna het bedrag voor die maand afgeschreven door XS4all.
In mijn ervaring doet XS4all het op dit punt dus niet beter dan andere providers.
En uiteindelijk heb je netjes automatisch met terugwerkende kracht het bedrag retour ontvangen, dus wat zeur je nou.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Edje040
Beetje stemmingmakerij hier in dit draadje imho. Als je kiest voor Freedom respecteer dan in ieder geval de club waar je jaren over geroepen hebt hoe goed ze zijn. En als je iets wilt delen doe het dan op basis van feiten. Dat lijkt me eerlijk voor iedereen die nog een keuze wil/moet/gaat maken tussen Freedom en (bijvoorbeeld) XS4ALL.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• antidote
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22:29
Zr40 schreef op vrijdag 19 juni 2020 @ 07:03:
Nouja, dat is normaal lijkt mij. De incasso is al enkele dagen eerder ingediend bij de bank.

Ik ga er van uit dat je het teveel betaalde ook redelijk snel terug hebt gekregen. Dat heeft XS4ALL bij mij ook toegezegd schriftelijk.
Bij internetproviders is dit normaal inderdaad. Zowel vanaf XS4all als bij de volgende provider overstap gebeurde dit. Mobiele providers doen dit niet, daar betaal je na afloop van het contract alleen resterende kosten: verbruik of eventueel een aantal dagen abonnement in de nieuwe maand (tot aan de dag dat je overgaat). Administratief gezien is het ook niet normaal: de overstapdatum kies ik altijd minimaal een maand in de toekomst, de bestaande provider heeft dan ook de tijd om de incasso stop te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mlohnen
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 11-09 10:38
Sinds gisteren over van XS4ALL, zonder problemen (nou ja de eigen VOIP provider werkte even niet goed, even opnieuw ingesteld en toen werkte het ineens wel weer..)
Ben tevreden, snelheid 500/500 glas is prima, bij speedtest goede resultaten.
Zat bij de 256 groep met TV, ben wat minder tevreden over Canal Digitaal.
Het werkt, het beeld is goed maar de GUI van die kastjes is vreselijk, dat heeft KPN toch beter geregeld.
De gids is traag, onoverzichtelijk (elke keer maar per zender) en ook een programma opnemen kost veel stappen. Zappen gaat ook een stuk trager dan KPN.
Ik hoop dat CD en Freedom hier in de toekomst wat aan gaan doen want zo is het een slechte concurrent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woutertje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19:53
antidote schreef op vrijdag 19 juni 2020 @ 16:20:
[...]

Bij internetproviders is dit normaal inderdaad. Zowel vanaf XS4all als bij de volgende provider overstap gebeurde dit. Mobiele providers doen dit niet, daar betaal je na afloop van het contract alleen resterende kosten: verbruik of eventueel een aantal dagen abonnement in de nieuwe maand (tot aan de dag dat je overgaat). Administratief gezien is het ook niet normaal: de overstapdatum kies ik altijd minimaal een maand in de toekomst, de bestaande provider heeft dan ook de tijd om de incasso stop te zetten.
Tja, er zijn verschillende manieren om hier mee om te gaan. Ik til er niet zo zwaar aan, als het uiteindelijk maar klopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad-dog
antidote schreef op vrijdag 19 juni 2020 @ 16:20:
[...]

Ook dat maakt geen verschil. Facturatie wordt pas stopgezet als opzegging is doorgevoerd en de diensten zijn gestaakt
Voorbeeld: Je krijgt de facturen normaal gezien de 24e van de maand en je hebt een opzegging voor de 25e van de maand lopen. Een dag voor beëindiging zul je dan nog gewoon een factuur krijgen voor een hele nieuwe maand, die de 24e van de volgende maand wordt verrekend

M.a.w.
Er wordt pas rekening gehouden met een opzegging als de dienstverlening daadwerkelijk is gestaakt

[ Voor 5% gewijzigd door mad-dog op 19-06-2020 20:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LLuke
Het zal in deze fase nog wel heel druk zijn bij Freedom, maar ik mis een forum/ usenet group. In een draadje hier op Tweakers is het allemaal toch wat onoverzichtelijk als het gaat om support e.d. Ik hoop ook dat ze snel verder gaan met uitbreiding van hun diensten. Shell account, betaalbare extra storage, usenet. Zo duur hoeft dat allemaal niet te zijn en hetgeen ze nu bieden, is nog wat mager...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zr40
  • Niet online

Zr40

Moderator General Chat

heeft native IPv6

LLuke schreef op zaterdag 20 juni 2020 @ 08:46:
Het zal in deze fase nog wel heel druk zijn bij Freedom, maar ik mis een forum/ usenet group.
Ik hoop op een IRC kanaal... :)

[ Voor 76% gewijzigd door Zr40 op 20-06-2020 08:54 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Edje040
LLuke schreef op zaterdag 20 juni 2020 @ 08:46:
Het zal in deze fase nog wel heel druk zijn bij Freedom, maar ik mis een forum/ usenet group. In een draadje hier op Tweakers is het allemaal toch wat onoverzichtelijk als het gaat om support e.d. Ik hoop ook dat ze snel verder gaan met uitbreiding van hun diensten. Shell account, betaalbare extra storage, usenet. Zo duur hoeft dat allemaal niet te zijn en hetgeen ze nu bieden, is nog wat mager...
Is deze iets voor je?:

https://freedom.gebruikers.eu/news.php

Het is een vervolg op die van XS4ALL en het zit nog in de beginfase maar je moet ergens beginnen 😉

[ Voor 8% gewijzigd door Edje040 op 20-06-2020 14:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LLuke
> https://freedom.gebruikers.eu/news.php
Kende ik nog niet, thx!!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• novastorm76
Edje040 schreef op woensdag 17 juni 2020 @ 16:20:
[...]

Ok, here goes. Afgelopen vrijdagmiddag is Canal Digitaal geactiveerd op mijn lijn. Gedurende het weekend heb ik getest. Toen was nog wel XS4all actief. Maar ik denk niet dat dat van invloed was op mijn ervaringen.

vastloper bij "begin gemist"
Wanneer je midden in een programma terecht komt kan je kiezen voor de optie "Begin Gemist". Dan zou je het programma dus vanaf het begin kunnen zien. Dat loopt soms vast. Sowieso duurt het lang voor het begin van het programma gevonden is. Zeker 15 tot 25 seconden. Resulteerde ook in een reboot ergens

vastloper bij pauze
Ik wou een programma even op pauze zetten zodat iedereen vanaf het begin erbij kon zijn. Nadat ik de pauze stand eraf wou halen, bleven de 3 bolletjes (wachtstand) in beeld en uiteindelijk kreeg ik een reboot.

startup tijd
Soms is de opstarttijd enorm groot. Soms is de box snel met starten. Ik kan nog niet vinden wat de oorzaak is.

Onduidelijke kanaal aanduiding
Als je van kanaal wisselt krijg je onderin beeld 3 grote rode vierkanten met wat er op het kanaal is geweest, wat er nu op is, en wat er hierna op komt. Nergens zie je op welk kanaal je zit. Dus dat is soms even zoeken.

Traag menu
Bij sommige acties is het menu traag. je drukt en 2 seconden later reageert het menu pas. Ook hapert het geluid soms als je in het menu aan het scrollen bent. geen schokkend iets, maar het viel mij op.

Dit is wat ik tot nu toe gevonden heb. Mocht ik nog gekke dingen tegenkomen dan laat ik het weten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edje040
novastorm76 schreef op maandag 22 juni 2020 @ 13:29:
[...]

Ok, here goes. Afgelopen vrijdagmiddag is Canal Digitaal geactiveerd op mijn lijn. Gedurende het weekend heb ik getest. Toen was nog wel XS4all actief. Maar ik denk niet dat dat van invloed was op mijn ervaringen.

Wanneer je midden in een programma terecht komt kan je kiezen voor de optie "Begin Gemist". Dan zou je het programma dus vanaf het begin kunnen zien. Dat loopt soms vast. Sowieso duurt het lang voor het begin van het programma gevonden is. Zeker 15 tot 25 seconden. Resulteerde ook in een reboot ergens

vastloper bij pauze
Ik wou een programma even op pauze zetten zodat iedereen vanaf het begin erbij kon zijn. Nadat ik de pauze stand eraf wou halen, bleven de 3 bolletjes (wachtstand) in beeld en uiteindelijk kreeg ik een reboot.

startup tijd
Soms is de opstarttijd enorm groot. Soms is de box snel met starten. Ik kan nog niet vinden wat de oorzaak is.

Als je van kanaal wisselt krijg je onderin beeld 3 grote rode vierkanten met wat er op het kanaal is geweest, wat er nu op is, en wat er hierna op komt. Nergens zie je op welk kanaal je zit. Dus dat is soms even zoeken.

Traag menu
Bij sommige acties is het menu traag. je drukt en 2 seconden later reageert het menu pas. Ook hapert het geluid soms als je in het menu aan het scrollen bent. geen schokkend iets, maar het viel mij op.

Dit is wat ik tot nu toe gevonden heb. Mocht ik nog gekke dingen tegenkomen dan laat ik het weten
Dank je. De ontvanger lijkt dus niet een van de snelste. Da's toch wel minder. Wellicht dat er nog een hardware matige update komt (?). Voorlopig is dit voor mij in ieder geval reden om nog niet over te stappen. Ik heb geen zin in echtelijke ruzies omdat het niet werkt zoals het zou moeten 😉

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zr40
  • Niet online

Zr40

Moderator General Chat

heeft native IPv6

Ik kijk zelf geen TV en ben dus totaal niet op de hoogte van de TV diensten tegenwoordig. Bestaat er in Nederland echt geen alternatief voor televisie via de internetprovider?

[ Voor 7% gewijzigd door Zr40 op 22-06-2020 21:39 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

vastloper bij pauze
Ik heb geen van deze punten werkend gezien hier. Al verschillende keren geprobeerd, hij gaat niet verder dan de drie bolletjes, tot in de eeuwigheid. TV gemist werkt wel, begin gemist en pauzeren (wat me van hetzelfde laken een pak lijkt) dus niet.

Wat zijn jouw routingsettings?

[ Voor 5% gewijzigd door .oisyn op 22-06-2020 21:44 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JohanKupers
  • Registratie: Juli 2018
  • Niet online

JohanKupers

Würüm? Dürüm!

Zr40 schreef op maandag 22 juni 2020 @ 21:39:
Ik kijk zelf geen TV en ben dus totaal niet op de hoogte van de TV diensten tegenwoordig. Bestaat er in Nederland echt geen alternatief voor televisie via de internetprovider?
Voor de Nederlandse TV zenders heb ik NLZiet in gebruik. Dat bevalt me beter dan voorheen Canal Digitaal via de satelliet en een stuk voordeliger. :)

⛔ Trackers of betalen ⛔

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jorikc
Ja ik kijk ook al een tijdje tv via NLZiet op m’n Apple TV, werkt hier inmiddels prima. Ik kan me voorstellen dat het niet voor iedereen een alternatief is, aangezien er alleen Nederlandse zenders op beschikbaar zijn. Maar voor mij is dit met Netflix voldoende keuze voor op de TV thuis. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• novastorm76
.oisyn schreef op maandag 22 juni 2020 @ 21:43:
[...]

Wat zijn jouw routingsettings?
Niets meer of niets minder dan wat hier staat: https://github.com/coolhva/usg-kpn-ftth/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• overhyped
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 21:16
Ik heb zelf de over the top dienst van canal digital. Op Android TV vindt ik dat prima werken, maar behalve af en toe in een loze bui pawn stars bingen en het journaal kijken heb ik niet zo gek veel eisen. 😂

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• novastorm76
overhyped schreef op maandag 22 juni 2020 @ 23:30:
[...]

Op Android TV vindt ik dat prima werken,
ah cool om te horen. ik wacht nog op de inlogcodes voor canal digitaal en dan kan ik ook via mijn android tv gaan kijken. kan het canal digitaal kastje de kast in ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• digiben
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 18:07
Soms kijk ik ook via Android tv en dat werkt wel goed.. al niet te vergelijken met beeld en bediening van mij sat box.
Ik heb canal digitaal al vanaf begin jaren via mijn (dreambox) satelliet.
Beeld bevalt me uitstekend, enige nadeel weer wat zenders uit het pakket.
Maar kan gelukkig kijken via de concurrent joyne etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jacques1971
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 10-09 14:07
@digiben Ik kijk ook Canal Digitaal satelliet met een VU solo 4K se box met dubbele tuner en harddisk. Dat bevalt meer dan goed. De beeldkwaliteit is ongekend, de box met harddisk geeft ongekende mogelijkheden. Het programmeren van de timer gaat met Dreamdroid op mijn mobiel. Het zou leuk zijn, als dit te combineren was met Freedom Internet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fmrama
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 12-09 22:51
Ik kijk hier tv van caiway via (jaj coax. Totaal nooit problemen. Als ontvanger een humax 5200. Pauseren, opnemen, en terugkijken wanneer je wilt. :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Zr40
  • Niet online

Zr40

Moderator General Chat

heeft native IPv6

Er wordt in ieder geval gewerkt aan verbetering van de TV-dienst. Twitterdraadje:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mgroen81
  • Laatst online: 20:24
CanalDigitaal werkt hier redelijk goed via DSL van Freedom. Wij zijn nog geen rare problemen tegen gekomen in ieder geval.
Vergeleken met TV kijken via Telfort/KPN merken we weinig verschil.
Misschien iets langzamer met opstarten.

Mitsubishi PUHZ-W50VHA + EHPT20X-VM2C / 30x JASolar 265Wp oost/west + SolarEdge 7K

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mlohnen
  • Laatst online: 11-09 10:38
[...]

vastloper bij pauze

startup tijd

Traag menu

Ik sluit me hier geheel bij aan, heb dit ook al gemeld aan Freedom als opbouwende kritiek, tenslotte er is altijd wel ruimte voor verbetering ;-)
Kom van XS4ALL (KPN) interactieve tv en dat is toch wel goed uitgewerkt vind ik. Stukken sneller, beeld terwijl je doorspoelt (bij CD moet je maar raden waar je bent). Doorspoelen kan daar wel bij opnames.. enz..enz..
En ook de gids kan veel beter, die is nu per zender en niet een mooi totaaloverzicht waar je doorheen kunt bladeren.
Opnemen vergt ook meer stappen dan bij KPN.

Al met al, het is niet slecht, beeldkwaliteit is erg goed, maar genoeg ruimte voor verbetering!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• novastorm76
Zr40 schreef op dinsdag 23 juni 2020 @ 11:09:
Er wordt in ieder geval gewerkt aan verbetering van de TV-dienst. Twitterdraadje:
[Twitter][Twitter][Twitter]
ah goed om te weten... dan zal ik ook nog even op de lijst zetten dat als je in de gids terug scrolled naar programma's die al geweest zijn (en het viel mij bij de national geographic achtige channels op. dat ipv de naam van het programma, de naam van het kanaal komt te staan. je moet dan op het item drukken om te zien was het was. en je kan niet terug kijken.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ericafterdark
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19-08 10:57
Ik heb weer eens bijgelezen. Al met al doet Freedom het uitstekend voor een opstartende ISP. Complimenten zeg!

Hier had uw reclame kunnen staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Ik kan momenteel alleen Ned 1 t/m 3 goed ontvangen. De rest is geen beeld en glitchy geluid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mount
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 18:28
EnigmA-X schreef op woensdag 17 juni 2020 @ 23:41:
@Convirion en @jurry : ik heb ook een ticket lopen bij de helpdesk vanwege wegvallende pppoe verbinding, maar dan op glas. Soms anderhalve dag niet, dan op een avond gerust 5x.

Behoorlijk irritant. Zit inmiddels (diep) in pcaps te graven om erachter te komen wat het issue is. Ik zie wel dat we naar dezelfde concentrator van Cambrium worden geleid. Ik verdenk NTU, of AC.

Als er meer mensen zijn met pppoe issues (wegvallend internet), laat je even horen.
Mijn lijn deed het sinds gister (fiber, cambrium) en zou vandaag officieel opgeleverd worden. Initieel werkte dit, alleen na een reboot van de router krijg ik een 'timeout waitinh for pado packets' van de ppp daemon en verder geen internet. Net deed die het heel even maar nu niets meer. Ben jij nog verder gekomen?

Ik zal ze iig morgen even contacten. Ik probeer het met een Ubiquiti UDM pro met een fs.com transreceiver.

Edit: Opeens ging het over naar authentication failures, en vervolgens opeens connected zonder dat ik aan de configuratie zat. Zeer vaag, we houden het in de gaten
Jun 24 20:47:41 UDMPRO daemon.info pppd[14868]: Sent PADT
Jun 24 20:47:46 UDMPRO daemon.info pppd[14868]: PPP session is 356
Jun 24 20:47:46 UDMPRO daemon.warn pppd[14868]: Connected to 00:30:88:16:ac:fd via interface eth9.6
Jun 24 20:47:46 UDMPRO daemon.info pppd[14868]: Using interface ppp0
Jun 24 20:47:46 UDMPRO daemon.notice pppd[14868]: Connect: ppp0 <--> eth9.6
Jun 24 20:47:46 UDMPRO daemon.info pppd[14868]: CHAP authentication failed: CHAP authentication failure, unit 9
Jun 24 20:47:46 UDMPRO daemon.err pppd[14868]: CHAP authentication failed
Jun 24 20:47:46 UDMPRO daemon.notice pppd[14868]: Connection terminated.
Jun 24 20:47:47 UDMPRO daemon.info pppd[14868]: Sent PADT
Jun 24 20:47:52 UDMPRO daemon.info pppd[14868]: PPP session is 357
Jun 24 20:47:52 UDMPRO daemon.warn pppd[14868]: Connected to 00:30:88:16:ac:fd via interface eth9.6
Jun 24 20:47:52 UDMPRO daemon.info pppd[14868]: Using interface ppp0
Jun 24 20:47:52 UDMPRO daemon.notice pppd[14868]: Connect: ppp0 <--> eth9.6
Jun 24 20:47:52 UDMPRO daemon.info pppd[14868]: CHAP authentication failed: CHAP authentication failure, unit 9
Jun 24 20:47:52 UDMPRO daemon.err pppd[14868]: CHAP authentication failed
Jun 24 20:47:52 UDMPRO daemon.notice pppd[14868]: Connection terminated.
Jun 24 20:47:52 UDMPRO daemon.info pppd[14868]: Sent PADT
Jun 24 20:47:57 UDMPRO daemon.info pppd[14868]: PPP session is 358
Jun 24 20:47:57 UDMPRO daemon.warn pppd[14868]: Connected to 00:30:88:16:ac:fd via interface eth9.6
Jun 24 20:47:57 UDMPRO daemon.info pppd[14868]: Using interface ppp0
Jun 24 20:47:57 UDMPRO daemon.notice pppd[14868]: Connect: ppp0 <--> eth9.6
Jun 24 20:47:57 UDMPRO daemon.info pppd[14868]: CHAP authentication failed: CHAP authentication failure, unit 9
Jun 24 20:47:57 UDMPRO daemon.err pppd[14868]: CHAP authentication failed
Jun 24 20:48:03 UDMPRO daemon.notice pppd[14868]: Connection terminated.
Jun 24 20:48:03 UDMPRO daemon.info pppd[14868]: Sent PADT
Jun 24 20:48:03 UDMPRO daemon.notice pppd[14868]: Modem hangup
Jun 24 20:48:23 UDMPRO daemon.info pppd[14868]: PPP session is 359
Jun 24 20:48:23 UDMPRO daemon.warn pppd[14868]: Connected to 00:30:88:16:ac:fd via interface eth9.6
Jun 24 20:48:23 UDMPRO daemon.info pppd[14868]: Using interface ppp0
Jun 24 20:48:23 UDMPRO daemon.notice pppd[14868]: Connect: ppp0 <--> eth9.6
Jun 24 20:48:23 UDMPRO daemon.info pppd[14868]: CHAP authentication succeeded: CHAP authentication success, unit 1
Jun 24 20:48:23 UDMPRO daemon.notice pppd[14868]: CHAP authentication succeeded

[ Voor 57% gewijzigd door Mount op 24-06-2020 22:53 . Reden: added logging ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grave176
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 08-09 16:33
Mount schreef op woensdag 24 juni 2020 @ 22:22:
[...]

Mijn lijn deed het sinds gister (fiber, cambrium) en zou vandaag officieel opgeleverd worden. Initieel werkte dit, alleen na een reboot van de router krijg ik een 'timeout waitinh for pado packets' van de ppp daemon en verder geen internet. Net deed die het heel even maar nu niets meer. Ben jij nog verder gekomen?

Ik zal ze iig morgen even contacten. Ik probeer het met een Ubiquiti UDM pro met een fs.com transreceiver.

Edit: Opeens ging het over naar authentication failures, en vervolgens opeens connected zonder dat ik aan de configuratie zat. Zeer vaag, we houden het in de gaten

[...]
Heb jij met de UDM-PRO pppoe icm met vlan iets speciaals gedaan dat het werkt ? Probeer al maanden rechtstreeks via een SFP module en Vlan 6 verbinding te maken met xs4all maar dit lukt me niet zonder tussenkomst van switch om de vlan vd lijn te halen en dit zonder tag door te sturen naar de UDM PRO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zr40
  • Niet online

Zr40

Moderator General Chat

heeft native IPv6

@grave176 Hier met een ER4 moest ik expliciet de interface instellen op 1000 Mbit full duplex, ipv autodetect, anders zag mijn SFP module geen link.

Verder werkt alles rechtstreeks op de ER4. Vroeger gebruikte ik ook de omweg via een managed switch om de vlan eraf te halen, maar dat bleek niet nodig. En het verhoogde de latency met 0.7 ms :+

[ Voor 39% gewijzigd door Zr40 op 24-06-2020 23:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mount
grave176 schreef op woensdag 24 juni 2020 @ 23:16:
[...]

Heb jij met de UDM-PRO pppoe icm met vlan iets speciaals gedaan dat het werkt ? Probeer al maanden rechtstreeks via een SFP module en Vlan 6 verbinding te maken met xs4all maar dit lukt me niet zonder tussenkomst van switch om de vlan vd lijn te halen en dit zonder tag door te sturen naar de UDM PRO.
De SFP van autosensing afhalen en op 1gbit zetten, en vervolgens gewoon de WAN configureren zoals op de freedom site staat (https://www.freedom.nl/he...net/algemene-instellingen)

Spuit 11 op @Zr40 zie ik net.. ;)

[ Voor 3% gewijzigd door Mount op 24-06-2020 23:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grave176
Ok ga in het morgen nog eens proberen met autosensing uit, bedankt.
Edit : @Mount De SFP wan is overigens Port 10 en de RJ45 Wan is poort 9 , heb je die zelf omgedraaid aangezien hij connectie opbouwt met 9.6 en je een SFP module gebruikt ?

[ Voor 56% gewijzigd door grave176 op 24-06-2020 23:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mount
Je zou hem als WAN2 kunnen configureren, echter als je reboot zonder iets in je RJ45 wan poort dan gaat de configuratie niet lekker. Ik heb bij Devices -> UDM -> Ports -> WAN de 1e WAN poort gedisabled en de 2e gekoppeld aan 'WAN' met de 1000 FDX

Afbeeldingslocatie: https://mount.cc/q/1593034938f9-2yh85dAX0y-chrome.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EnigmA-X
Mount schreef op woensdag 24 juni 2020 @ 22:22:
[...]

Ben jij nog verder gekomen?

[...]
Ja, afgelopen weekend veel getest en met wat hulp van Freedom (leen Fritzbox en patchcover voor mijn FTU) heb ik uiteindelijk de NTU kunnen aanwijzen als boosdoener. De Fritzbox had nog meer last van de brakke NTU dan mijn mikrotik :)

Mijn mikrotik hangt nu direct (via een SFP) aan het glas en connected sinds afgelopen zaterdag zonder verdere verbrekingen.

Jouw melding is anders, heb ik wel eerder gezien, ook melding van gemaakt bij Freedom. Hier hadden ze wel interesse in, want "in den beginne" gebeurde dit vaker en zijn ze niet blij mee. Kortom, misschien wel even doormelden aan Freedom met de tijdstippen en andere details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grave176
@Mount bedankt voor de uitleg. Bij mij werkt het inmiddels ook nu , dat scheelt weer een extra apparaat tussen mij en de ISP. Hoe doen de speedtesten het bij freedom tov je oude aanbieder ? Ga me nu ook maar aanmelden bij freedom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mount
Kwa speedtest deed ik gisteravond 940/720 met de IPS feature uit, met de IPS feature aan is het (conform ubiquiti documentatie) 850 mbit max down. Ik heb alleen geen vergelijkingsmateriaal: Ik ben net een nieuwbouwwoning betrokken en dit is de eerste ISP hier ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ascension
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 13-09 08:24
NLziet werkt goed, hebben ook een goed werkende AppleTV-app alleen zenderaanbod is wat mager (alleen NL-zenders). Canaldigitaal heeft ook een interessant aanbod met smart tv apps en een breder zenderaanbod. Helaas (voor mij) nog geen AppleTV app.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• voorstad
  • Laatst online: 13-09 00:41
Ascension schreef op donderdag 25 juni 2020 @ 09:04:
[...]
NLziet werkt goed, hebben ook een goed werkende AppleTV-app alleen zenderaanbod is wat mager (alleen NL-zenders). Canaldigitaal heeft ook een interessant aanbod met smart tv apps en een breder zenderaanbod. Helaas (voor mij) nog geen AppleTV app.
Volgens mij ziet het landschap er momenteel ongeveer zo uit:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/V5oukbBm7-dcMnLLWZArZEB2iEU=/800x/filters:strip_exif()/f/image/wYHE4saVWy8MKUxaoIxW8EFk.png?f=fotoalbum_large
*aangepast 25-6-2020 11:25

[ Voor 58% gewijzigd door voorstad op 25-06-2020 11:25 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ascension
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 13-09 08:24
@voorstad Canal Digitaal heeft geen Apple TV app (tenzij die onlangs gelanceerd is), ondersteunt wel AirPlay maar voor de "zap"-ervaring niet erg relaxed.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Alpha89
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 21:22
voorstad schreef op donderdag 25 juni 2020 @ 10:52:
[...]

[Afbeelding]
Volgens mij klopt bij KPN de opmerking SmartTV app niet:
https://www.kpn.com/thuis/smart-tv-app.htm

Tenminste als rood betekent dat die niet bestaat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• voorstad
Alpha89 schreef op donderdag 25 juni 2020 @ 11:05:
[...]

Volgens mij klopt bij KPN de opmerking SmartTV app niet:
https://www.kpn.com/thuis/smart-tv-app.htm

Tenminste als rood betekent dat die niet bestaat.
Ik heb 'm bijgewerkt. Het is een poging om in een diffuus landschap wat overzicht te creeeren. Er valt nog veel over te zeggen (kwaliteit, pauzeren, terugkijken, spoelen, reclameblokken, etc.), maar daar wilde ik even van wegblijven. Rood is inderdaad niet beschikbaar, oranje is in ontwikkeling en in beta bij testgroep, groen is beschikbaar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JohanKupers
  • Registratie: Juli 2018
  • Niet online

JohanKupers

Würüm? Dürüm!

voorstad schreef op donderdag 25 juni 2020 @ 10:52:
[...]

[Afbeelding]

*aangepast 25-6-2020 11:14
De NPO extra kanalen heb je ook bij NLZiet, die zitten ondertussen al op 34 kanalen:

Hoofdkanalen:

NPO:
NPO 1, NPO 2, NPO 3

RTL:
RTL 4, RTL 5, RTL 7, RTL 8, RTL Z

KIJK:
Net5, SBS6, Veronica, SBS9

Thema-kanalen:

NPO:
NPO 1 Extra, NPO 2 Extra, NPO Zappelin Extra, NPO Nieuws, NPO Politiek

RTL:
RTL Crime, RTL Lounge, RTL Telekids

KIJK:
TV538

Regionale omroepen:

RPO:
RTV Noord, Omrop Fryslân, NH Nieuws, RTV Drenthe, RTV Oost, Omroep GLD, Omroep Flevoland, RTV Utrecht, West, Rijnmond, Omroep Zeeland, Omroep Brabant en L1.

Bron

⛔ Trackers of betalen ⛔

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voorstad
JohanKupers schreef op donderdag 25 juni 2020 @ 11:21:
[...]
De NPO extra kanalen heb je ook bij NLZiet, die zitten ondertussen al op 34 kanalen:
Je hebt gelijk, ik doelde op npo+ plus. De optie om alle programma's een jaar terug te kijken en sommige prorgamma's vooruit te kijken. Dat vind ik persoonlijk belangrijker dan het npo extra aanbod. Overzicht heb ik aangepast.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JiMiHeNdRiX
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 13-09 15:39
Ziggo € 18,70 wordt miv 1 juli € 19,95.
Pagina: 1 ... 14 ... 80 Laatste