@
don spike Toen ik van Tweak overstapte naar XS4ALL zat er netjes een patch cover in de doos naast de Fritz!Box. Maar het kan inderdaad anders lopen.
Het Tweak abonnement heb ik genomen direct na oplevering van mijn nieuwbouwwoning in 2016. Zij stuurden mij een pakket met router en een begeleidende brief dat ik naast de router een Genexis zou aantreffen. Maar geen Genexis in de doos, en ook geen andere NT. De Guidion monteur vond het maar gek dat het ontbrak.
Na contact met de Tweak klantenservice stuurden zij alsnog een Genexis op. Maar dat is er een die op een GN02 zou passen. In nieuwbouw zit toch echt een TK01 en dat past echt niet.

De Guidion monteur had een patch cover achtergelaten, en daar had ik tijdelijk de Genexis mee aan de praat gekregen (
dat zag er zo uit).
Een tijd later kwam de Guidion monteur weer terug met de juiste NT, die past op de TK01. Alleen duurde het hem tientallen minuten om dat ding op de TK01 te krijgen. Er leek iets klem te zitten en hij dacht dat er meer kracht nodig was om het vast te krijgen. Ik had hem maar even verzocht te stoppen.

Uiteindelijk is het wel gelukt.
Waar het precies mis is gegaan? Ik weet het niet. Ik had er over geschreven in het Tweak topic destijds, @
Barre73 schreef nog dit:
Barre73 schreef op vrijdag 13 januari 2017 @ 11:40:
[...]
Ik snap wel een beetje waarom de verkeerde werd geleverd. Pas sinds 1 juli werd de nieuwe FTU massaal gemonteerd en niet alle providers waren daar al helemaal op voorbereid. Dan krijg je fouten.