MacBook Pro 13" 2017 512GB iPhone 13 Pro 128GB
Schaatsbroek, niet skibroek.hoi1234 schreef op zondag 20 december 2020 @ 17:21:
[...]
Heb jij een voorbeeld van een betaalbare skibroek? Ik vind vooral hele dure broeken van 150+. De goedkopere zijn erg wijd, dus dan komt de broek weer tussen de ketting en dat fiets ook gewoon ronduit dramatisch.
Ik heb er eentje van Craft met bretels. Gaat goed tot -5, maar bij +5 al bijna te heet, vooral een hete buik!
https://www.feestwinkelxl...YIZdwv6lqUBYaAgPxEALw_wcBhoi1234 schreef op zondag 20 december 2020 @ 17:21:
[...]
Heb jij een voorbeeld van een betaalbare skibroek? Ik vind vooral hele dure broeken van 150+. De goedkopere zijn erg wijd, dus dan komt de broek weer tussen de ketting en dat fiets ook gewoon ronduit dramatisch.
Een heel pak zelfs

Meld je aan voor de geweldige, fantastische gravelrit: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2075464
DIE MOET IK HEBBEN!!!Nutterd schreef op zondag 20 december 2020 @ 17:41:
[...]
https://www.feestwinkelxl...YIZdwv6lqUBYaAgPxEALw_wcB
Een heel pak zelfs
Ik zoek nog een jas voor temperaturen van net boven het vriespunt. Dus thermoshirt, jersey en dan deze jas als outer shell. Liefst waterafstotend, helemaal waterdicht hoeft van mij niet, dan doe ik een regenjas aan of ik fiets helemaal niet
Budget ligt wel op max €100, als het echt duurder moet dan moet ik langer doorsparen...
Edit:
Dit jack van wielersets.nl lijkt me ook wel wat.
[ Voor 9% gewijzigd door Sherlock op 22-12-2020 09:11 ]
And if you don't expect too much from me, you might not be let down.
Vorig jaar kwam ik een mooie aanbieding tegen van de Castelli Polare 2 lange broek (100 euro!
Eigenlijk wil ik een tweede lange broek, met goed zeem. Maar wat ik wil kost toch 170-250 euro en no way dat ik dat uit ga geven... dus wachten op een aanbieding!
1 - Mathematics is the language of nature. 2 - Everything around us can be represented and understood through numbers. 3 - If you graph the numbers of any system, patterns emerge.
Heb er tot nu toe 4 ritjes mee gereden. Goede zeem! Prima pasvorm (maat M bij 191 cm / 80 kg), netjes afgewerkt ook. Wat mij betreft bruikbaar vanaf iets onder 0 tot 10 graden. Bevalt me minstens net zo goed als mijn Castelli Sorpasso 2.
We gaan het zien... ik denk dat M net iets beter zal zitten. Ik val ook binnen de maten van de maattabel van Castelli. Maar als ik dan lees dat sommigen van (bv) 1,85 en 75 kg maat XL nemen... nou... We gaan het zien en anders (kosteloos) retour.
1 - Mathematics is the language of nature. 2 - Everything around us can be represented and understood through numbers. 3 - If you graph the numbers of any system, patterns emerge.
Ben ook wel benieuwd.McMiGHtY schreef op vrijdag 25 december 2020 @ 12:18:
Iemand ervaring met de 7Mesh Oro? (Behalve ddx)
Ook naar shakedry alternatieven.
Zijn vijftig was nog schoon. Drinkwaterkaart.nl Drinkwaterspots
Ik ben benieuwd hoe de M gaat bevallen. Ik heb twee keer een L en ben 1.79 en weeg 65 kg. Ik vind die broek al wat krapjes om mijn benen.Galois schreef op woensdag 23 december 2020 @ 17:08:
Ik heb een Castelli Polare lange broek in maat L (ik ben 1,80 en 70 kg). Deze zit goed, maar bij mijn heup en buik toch wel wat los. Vandaag een Sorpasso besteld en maar maat M genomen. Ondanks dat iedereen aanraadt 'maatje groter bij Castelli!'
We gaan het zien... ik denk dat M net iets beter zal zitten. Ik val ook binnen de maten van de maattabel van Castelli. Maar als ik dan lees dat sommigen van (bv) 1,85 en 75 kg maat XL nemen... nou... We gaan het zien en anders (kosteloos) retour.
... het voorwiel omhoog en dan oei oei :)
Ben ook benieuwd. Verbaast mij trouwens. Ik ben 1,80 en 70 kg. Ik heb een L en die past goed, alleen bij mijn heupen/middel wel wat ‘ruimte over’. Had wel strakker gemogen...Fisico schreef op vrijdag 25 december 2020 @ 22:16:
[...]
Ik ben benieuwd hoe de M gaat bevallen. Ik heb twee keer een L en ben 1.79 en weeg 65 kg. Ik vind die broek al wat krapjes om mijn benen.
Maandag komt die binnen en ik zal het laten weten!
Qua protectie ben ik er wel uit denk ik: Fox Enduro D3O (maar mocht iemand andere suggesties hebben...)
Jas zou ik ook een oude softshell kunnen gebruiken die ik nog heb liggen. Een aparte broek lijkt me wel handig aangezien mijn wielrenkleding niet waterdicht is en ik geen zin heb in een natte kont
https://www.bike-discount...tb-softshell-pants-975757 zou iets wat zijn?
Vanuit de motocross/enduro ken ik wat merken als Alpinestar en Fox echter snap ik sommige dingen niet. Zitten in die specifieke MTB broeken nu wel of geen zeem in? Wat heb je werkelijk nodig?
Ben niet van plan in de zeikende regen te gaan fietsen maar als je een buitje tegekom tijdens een rit...
Iemand een tip waarna te kijken want ik zie door de bomen het bos niet meer
In Nederland rijden de meeste mountainbikers met lycra pakjes, zo'n broek die je linkt is meer voor extremere omstandigheden. Dat dragen dowmhillers enz.Tortelli schreef op zaterdag 26 december 2020 @ 14:35:
Wil beginnen met MTBen en zoek daarvoor wat winterkleding: broek en jas.
Qua protectie ben ik er wel uit denk ik: Fox Enduro D3O (maar mocht iemand andere suggesties hebben...)
Jas zou ik ook een oude softshell kunnen gebruiken die ik nog heb liggen. Een aparte broek lijkt me wel handig aangezien mijn wielrenkleding niet waterdicht is en ik geen zin heb in een natte kont
https://www.bike-discount...tb-softshell-pants-975757 zou iets wat zijn?
Vanuit de motocross/enduro ken ik wat merken als Alpinestar en Fox echter snap ik sommige dingen niet. Zitten in die specifieke MTB broeken nu wel of geen zeem in? Wat heb je werkelijk nodig?
Ben niet van plan in de zeikende regen te gaan fietsen maar als je een buitje tegekom tijdens een rit...
Iemand een tip waarna te kijken want ik zie door de bomen het bos niet meer.
Sommige van mijn mtb kledingstukken zijn ook eigenlijk voor wegwielrennen. Broek met zeem vind ik een must maar hangt misschien ook wat van je zadel af. Heb alleen een korte broek die dan soms word bijgestaan door losse beenstukken
En qua bescherming ga ik met alleen een helm (ofcourse) en handschoenen, in Nederland is dat wel afdoende. Als je naar het buitenland trekt winterberg ofzo is extra bescherming handig
[ Voor 6% gewijzigd door Jampot007 op 29-12-2020 09:59 ]
@Fisico, nou... maat M past goed. Zit wel wat strakker dan de L. Er is geen loszittende stof meer rond mijn middel (wat bij de L wel een heel klein beetje het geval is).Galois schreef op vrijdag 25 december 2020 @ 22:24:
[...]
Ben ook benieuwd. Verbaast mij trouwens. Ik ben 1,80 en 70 kg. Ik heb een L en die past goed, alleen bij mijn heupen/middel wel wat ‘ruimte over’. Had wel strakker gemogen...
Maandag komt die binnen en ik zal het laten weten!
Je zou kunnen zeggen dat M hier wel wat beter zit, maar de pijplengte is wel wat korter. Ik heb relatief lange benen, dus dat is wel weer jammer. Maar binnen de marges.
Is ook erg lastig vergelijken, aangezien deze Sorpasso echt een andere stof en model is dan mijn Polare.
Ik ben niet 100% overtuigd dat deze 100% goed zit, maar zeker 90%
Ik houd 'm in ieder geval en kijk even aan of ik na echt gebruik een voorkeur zal hebben voor M of L. Hij is in ieder geval prima. Op dit moment zou ik niet weten welke beter zit, M of L, wellicht na een paar keer gebruik wel.
Maar zijn er meer mensen van (rond) 1,80 m en 70 kg die Catelli maat M broeken dragen? Ik val binnen maattabel van Castelli, maar in alle reviews hebben deze mensen toch wel vaak L.
Ben je nog steeds tevreden? Mijn twee jaar oude Bioracer bib gaat redelijk af (na ongeveer 6k km). Overweeg ook Spexcel maar ik ben vooral wantrouwig op de langere termijn kwaliteit.Sherlock schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 09:20:
Ik heb inmiddels mijn derde Spexcel bib besteld, ben echt enorm goed te spreken over de eerste twee exemplaren die ik heb, en voor <€18 kan ik er best eentje in de kast leggen als reserve.
Ik heb ook nog een setje beenwarmers (van Craft) gekocht, en dat zit voor deze periode prima. Daarnaast nog een lange broek (van het Cyclewear huismerk) gekocht. Die is eigenlijk iets te lang voor me (in maat L) maar ja, hij is zo goedkoop dat het de moeite van terugsturen niet waard is. Hij zit verder wel heel erg lekker, maar ik moet goed opletten dat er niet ergens plooien ontstaan. Wellicht dat ik bij een volgende bestelling een maat M erbij bestel.
Hoe zit jij qua maatvoering? Ik ben 1.88 a 77 kilo met een laag vetpercentage.
Ik ben zeker nog tevreden! Qua maatvoering ben je het tegenovergestelde van mij denk ik; ik ben 1.76m en weeg ca. 80kg. Een XL past mij prima, maar dat is dus niet te vergelijken qua lichaamsbouw.Mitashi schreef op zaterdag 2 januari 2021 @ 14:11:
[...]
Ben je nog steeds tevreden? Mijn twee jaar oude Bioracer bib gaat redelijk af (na ongeveer 6k km). Overweeg ook Spexcel maar ik ben vooral wantrouwig op de langere termijn kwaliteit.
Ik meet 1m85 en weeg 71 kilo. maat L past mij. Het zit strak, maar ik voel me op geen enkele manier beperkt in mijn bewegingen.Mitashi schreef op zaterdag 2 januari 2021 @ 14:11:
[...]
Overweeg ook Spexcel maar ik ben vooral wantrouwig op de langere termijn kwaliteit.
Ik fiets nog maar sinds vorige zomer en heb dus momenteel enkel maar korte bib shorts (MILLE GT), base layer zonder mouwen en enkele truitjes met korte mouwen. Ik ben niet zo een fan van deze temperaturen, maar zou toch wel ééns in het weekend terug buiten willen rondrijden zodra het bvb rond de 10° is.
Mijn huidige bib shorts en enkel een extra shirt met lange mouwen zou hiervoor voldoende moeten zijn denk ik? Of zou dat toch echt te koud zijn? Eventueel een betere base layer? Of korte mouwen houden met daarboven een fietsjack? Niet gemakkelijk...
Wat raden de kenners hier aan?
Je kunt wel proberen om met beenwarmers te fietsen volgens mij. Ik vind een lang ondershirt + lang shirt voldoende met 10 graden.
Been- of kniestukken aanschaffen. Is niet duur en meer dan voldoende voor temperaturen rond de 10graden. Jouw knieën zullen jou dankbaar zijn.SanderH_ schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 23:57:
Na een Zwift streak van 30 dagen begin ik toch weer te verlangen om buiten te fietsen.
Ik fiets nog maar sinds vorige zomer en heb dus momenteel enkel maar korte bib shorts (MILLE GT), base layer zonder mouwen en enkele truitjes met korte mouwen. Ik ben niet zo een fan van deze temperaturen, maar zou toch wel ééns in het weekend terug buiten willen rondrijden zodra het bvb rond de 10° is.
Mijn huidige bib shorts en enkel een extra shirt met lange mouwen zou hiervoor voldoende moeten zijn denk ik? Of zou dat toch echt te koud zijn? Eventueel een betere base layer? Of korte mouwen houden met daarboven een fietsjack? Niet gemakkelijk...![]()
Wat raden de kenners hier aan?
Geen ervaring met andere jacks, ik heb een paar maanden terug deze besteld: https://www.decathlon.nl/...k-voor-heren-rc500-zwart/Sherlock schreef op maandag 21 december 2020 @ 15:28:
Heeft iemand ervaring met het Gonso Diorit softshell jack? Of het TAFI Tempesta jack?
Ik zoek nog een jas voor temperaturen van net boven het vriespunt. Dus thermoshirt, jersey en dan deze jas als outer shell. Liefst waterafstotend, helemaal waterdicht hoeft van mij niet, dan doe ik een regenjas aan of ik fiets helemaal niet
Budget ligt wel op max €100, als het echt duurder moet dan moet ik langer doorsparen...
Edit:
Dit jack van wielersets.nl lijkt me ook wel wat.
En ben ik erg tevreden over (buiten het feit om dat ik er 4km mee onderweg was, viel, en er nu een gaatje in de mouw zit, en kleding reparatie winkels niet direct "prio"-winkels zijn). Hij is goed winddicht, waterdicht en zit toch ook strak genoeg.
Bedankt! Ik heb vlak voor de Kerstperiode een AGU winterjack Hi-vis besteld, die was toen in de aanbieding voor €89,99Raznov schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 09:33:
[...]
Geen ervaring met andere jacks, ik heb een paar maanden terug deze besteld: https://www.decathlon.nl/...k-voor-heren-rc500-zwart/
En ben ik erg tevreden over (buiten het feit om dat ik er 4km mee onderweg was, viel, en er nu een gaatje in de mouw zit, en kleding reparatie winkels niet direct "prio"-winkels zijn). Hij is goed winddicht, waterdicht en zit toch ook strak genoeg.
Ik was echter iets te 'optimistisch' over mijn maat, ik had een L besteld maar die was veel te klein. Vervolgens heb ik hem teruggestuurd en een XL besteld. Daar zat een klein vlekje op, en hij was toch nog steeds wat aan de krappe kant. Dus even contact gezocht en ik mocht hem zelf even proberen schoon te maken, maar omdat ik toch niet echt het gevoel had dat het het goede jack voor mij zou zijn heb ik dat niet gedaan.
Daarna heb ik weer wat contact over en weer gehad, en uiteindelijk heb ik 4 jacks besteld, daar zou toch vast wel een goede bij moeten zitten!
AGU Essential Winterjacket in XXL (XL was er niet meer)
AGU Winter solid underwater in XL Wel boven budget, maar ja, als het het waard is dan kan het misschien ook wel.
Craft Ideal jacket in XL Aanbieding voor €69,99
Apura Pollux in XL Aanbieding voor €74,99
Gisteren zijn ze binnengekomen, even wat korte puntjes per jack:
AGU Essential Winterjacket in XXL:
+ past goed
+ iets dikker dan het andere AGU jack
+ ritsvak voor mijn telefoon (vind ik voornamelijk met MTB wel prettig)
+/- waterafstotend
- kleur zwart is gewoon saai
AGU Winter solid underwater in XL:
+ mooie kleur
+ strakke 'look'
+ waterdicht
- duur(der dan de rest)
- zit te strak om mijn armen
- geen ritsvak voor telefoon
Craft Ideal jacket in XL:
+ fluo geel is wat dieper dan op de foto's op de site
+ Voelde erg 'warm' aan
+/- ritsvak achter, echter maar 1 (groot) vak
+/- waterafstotend
- wat aan de ruimte kant
- Ik vond het er toch een beetje "havenwerker-achtig" uitzien, met de onderkant zo in het grijs en de bovenkant fluo
Apura Pollux in XL:
+ Voelde warm aan, vergelijkbaar met de Craft
+ pasvorm was ok, iets aan de ruime kant
+/- waterafstotend
- kleur was een beetje vaal, erg saai
- geen ritsvak voor mijn telefoon
Uiteindelijk viel de Apura voor mij als eerste af, en daarna heb ik behoorlijk zitten twijfelen tussen de drie overgebleven jacks. De AGU Underwater was echt wel het mooiste jack, maar ook het duurste, het dunste en zat het krapst bij mijn armen. En ook nog eens geen ritsvak, dus die viel (met pijn in het hart) ook af.
De pasvorm van de AGU heeft het daarna gewonnen van de Craft, die zat toch iets te ruim, en dan in combinatie met de fluo kleur die ik matig kon waarderen (wel beter dan op de site) en de enkele zak was het enige nadeel van AGU dat hij saai was, en iets duurder. Dus ik rij voorlopig rond in een effen zwart jasje...
Conclusie; ga passen als je een jasje wil kopen want geen maat is hetzelfde
Het bestellen was geen makkie. Heel duidelijk maken die Chinezen het niet hoe je moet bestellen. Ook stopte de communicatie ineens. Vervolgens bleek het wel te zijn verstuurd en kon ik alleen nog afwachten.
Vandaag kwam het binnen. De kwaliteit is niet zo goed als Spexcel, maar zeker acceptabel. Aan het shirt zaten dezelfde labels als aan dit shirt
Eigenlijk bestel je twee producten: een blanco kledingstuk en de opmaak
Vervolgens mail je de afbeelding (JPG is mogelijk) en laten zij de patroondelen zien die zij ervan gemaakt hebben. Dat kun je aan laten passen als het anders is dan wat je wilt.
Daar kan dus wel wat mee mis gaan. Mijn laatste aanpassing hebben ze dus niet meegenomen en in het Engels communiceren op Aliexpress is dus een uitdaging.
Maar dan nog vind ik het superleuk dat ik dit shirt nu heb. Alleen nog wachten op de zomer, dan kan ik het dragen.
Dit is het geworden :

Ter vergelijking met de hoes ernaast :

[ Voor 8% gewijzigd door nogeeninlog op 08-01-2021 19:25 ]
Erg vet gewordennogeeninlog schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 19:23:
In een paar berichten op Fiets.nl had ik gelezen dat het mogelijk is om op Aliexpress wielerkleding te bestellen met een opdruk die je zelf in kunt leveren. Nu wilde ik nog een shirt hebben met veel geel erin en dacht meteen aan de hoes van het beste album ooit gemaakt. Vind ik tenminste.![]()
Het bestellen was geen makkie. Heel duidelijk maken die Chinezen het niet hoe je moet bestellen. Ook stopte de communicatie ineens. Vervolgens bleek het wel te zijn verstuurd en kon ik alleen nog afwachten.
Vandaag kwam het binnen. De kwaliteit is niet zo goed als Spexcel, maar zeker acceptabel. Aan het shirt zaten dezelfde labels als aan dit shirt
Vervolgens mail je de afbeelding (JPG is mogelijk) en laten zij de patroondelen zien die zij ervan gemaakt hebben. Dat kun je aan laten passen als het anders is dan wat je wilt.
Daar kan dus wel wat mee mis gaan. Mijn laatste aanpassing hebben ze dus niet meegenomen en in het Engels communiceren op Aliexpress is dus een uitdaging.
Maar dan nog vind ik het superleuk dat ik dit shirt nu heb. Alleen nog wachten op de zomer, dan kan ik het dragen.
Dit is het geworden :
[Afbeelding]
[Afbeelding]
:fill(white):strip_exif()/f/image/Px5oR0HNLPkMDlG9zuA54qA1.png?f=user_large)
Een kleine fortuin aan Look kleding lijkt mij een goede stok achter de deur om mezelf niet te verschuilen achter: ja maar het is koud! Nu maar hopen dat het werkt...

"Ja maar het is glad"! Tijd voor spijkerbanden op de fiets?Grin schreef op zaterdag 9 januari 2021 @ 11:03:
Forgive me father for I have sinned...
[Afbeelding]
Een kleine fortuin aan Look kleding lijkt mij een goede stok achter de deur om mezelf niet te verschuilen achter: ja maar het is koud! Nu maar hopen dat het werkt...
We hebben laatst via het werk custom fietskleding besteld, geschatte levertijd (van de fabrikant) 6-8 weken. Kregen we deze week de leverdatum door, zit er 12 weken levertijd op! Best wat collega's hadden winterkleding besteld, dat kan dus rechtstreeks de kast in zodra het binnen is.

Is altijd zo. In november heb ik clubkleding besteld. Verwachte levering medio februari. Ik weet geen eens meer wat ik allemaal besteld heb, maar er zit veel winterspul bij. Gelukkig ook korte handschoenen, een korte broek en een paar bidons.User schreef op zaterdag 9 januari 2021 @ 11:37:
[...]
"Ja maar het is glad"! Tijd voor spijkerbanden op de fiets?![]()
We hebben laatst via het werk custom fietskleding besteld, geschatte levertijd (van de fabrikant) 6-8 weken. Kregen we deze week de leverdatum door, zit er 12 weken levertijd op! Best wat collega's hadden winterkleding besteld, dat kan dus rechtstreeks de kast in zodra het binnen is.
[ Voor 5% gewijzigd door hoi1234 op 09-01-2021 12:00 ]
Vergeet de regen/natte weg excuses niet.User schreef op zaterdag 9 januari 2021 @ 11:37:
[...]
"Ja maar het is glad"! Tijd voor spijkerbanden op de fiets?![]()
Dat is idd verrot van deze periode: alle fietsonderdelen, fietsen, fietskleding, etc zijn overal uitverkocht of een levertijd van 'zomer 2021'...
Gelukkig nog 1 winterjack in de uitverkoop kunnen scoren, maar dat was het dan ook wel. De rest voor de volle pond...
Mijn ervaring is dat de opruiming pas in de lente begint. De opruiming van zomerkleding begint ook in de herfst. Ik betwijfel alleen wat er nog over is.Grin schreef op zaterdag 9 januari 2021 @ 12:01:
[...]
Vergeet de regen/natte weg excuses niet.
Dat is idd verrot van deze periode: alle fietsonderdelen, fietsen, fietskleding, etc zijn overal uitverkocht of een levertijd van 'zomer 2021'...
Gelukkig nog 1 winterjack in de uitverkoop kunnen scoren, maar dat was het dan ook wel. De rest voor de volle pond...
De winterkleding sale begint doorgaans in de week voor kerst, tenminste dat is wat ik om mij heen zie. Maar vaak vis ik achter het net met mijn gangbare maat M...hoi1234 schreef op zaterdag 9 januari 2021 @ 12:02:
[...]
Mijn ervaring is dat de opruiming pas in de lente begint. De opruiming van zomerkleding begint ook in de herfst. Ik betwijfel alleen wat er nog over is.
Zelf heb ik meestal voor normale kleding een M en broek maat 32/32. Daarbij ben ik 1,80m en 66kg. Smal van postuur, wel wat bredere benen. Wat raden jullie aan? Castelli/Sportful zijn volgens mij goede merken, Shimano zag ik ook wel een mooi setje die leuk betaalbaar is als beginnende wielrenner.
Is het zo dat ik bij Castelli bijvoorbeeld altijd een maat groter moet kopen (dus L waarschijnlijk?) En hoe zou je dan uitkomen met de lengte?
De winkels zijn nog dicht dus moet online bestellen en terugsturen zou geen probleem zijn, maar ik wil wel een beetje in de richting van iets goeds zitten. Ik zoek vooral een broek/shirt combi voor de zomer. Voor de koudere dagen wil ik losse beenstukken/armstukken gebruiken en zoek nog een extra jas met lange mouw of windstopper, dan moet ik volgens mij in de meeste "redelijk weer (10-30graden)" situatie prima kunnen fietsen.
Ideetje qua broek bijv (maat L denk?): https://www.mantel.com/castelli-competizione
+ shirt (maat M denk) https://www.mantel.com/poc-essential-road-logo
[ Voor 5% gewijzigd door user_tweakers op 09-01-2021 12:31 ]
Ik had al net een setje (redelijk) goed winterspul gekocht van Gore Wear dus ik had de winterspullen overgeslagen en alleen zomerspul besteld. Maar wel lullig voor de collega's die alleen winterspul hebben besteld.hoi1234 schreef op zaterdag 9 januari 2021 @ 11:59:
[...]
Is altijd zo. In november heb ik clubkleding besteld. Verwachte levering medio februari. Ik weet geen eens meer wat ik allemaal besteld heb, maar er zit veel winterspul bij. Gelukkig ook korte handschoenen, een korte broek en een paar bidons.
Ondershirts voor de zomer:user_tweakers schreef op zaterdag 9 januari 2021 @ 12:20:
Ik ben dit topic nog een beetje aan het doorlezen, maar misschien heeft iemand hier ook nog tips voor mij. Vorig jaar ben ik begonnen met fietsen en heb toen een oud setje kleding van me vader gekregen, die iets te groot is. (broek maat L, shirt maat XL, sponsorkleding staat Cyclewear in, misschien is dit een oud kledingmerk?) De broek zit wel goed, in ieder geval overal strak. Het shirt zit om de middel en mouwen echt te ruim. Dit moet eigenlijk een stuk strakker.
Zelf heb ik meestal voor normale kleding een M en broek maat 32/32. Daarbij ben ik 1,80m en 66kg. Smal van postuur, wel wat bredere benen. Wat raden jullie aan? Castelli/Sportful zijn volgens mij goede merken, Shimano zag ik ook wel een mooi setje die leuk betaalbaar is als beginnende wielrenner.
Is het zo dat ik bij Castelli bijvoorbeeld altijd een maat groter moet kopen (dus L waarschijnlijk?) En hoe zou je dan uitkomen met de lengte?
De winkels zijn nog dicht dus moet online bestellen en terugsturen zou geen probleem zijn, maar ik wil wel een beetje in de richting van iets goeds zitten. Ik zoek vooral een broek/shirt combi voor de zomer. Voor de koudere dagen wil ik losse beenstukken/armstukken gebruiken en zoek nog een extra jas met lange mouw of windstopper, dan moet ik volgens mij in de meeste "redelijk weer (10-30graden)" situatie prima kunnen fietsen.
Ideetje qua broek bijv (maat L denk?): https://www.mantel.com/castelli-competizione
https://www.futurumshop.n...-short-sleeve-black.phtml
Of
https://www.futurumshop.n...-mouwen-zwart-heren.phtml
Ik heb ze beide. Ze zijn lekker goedkoop, zitten prima en voeren het zweet goed af. Die van Futurumshop heeft een aansluitende fit. Die van craft is ook redelijk strak, maar niet aansluitend. Zelf even proberen wat je prettig vindt. Ik vind de craft het fijnst, maar dat heeft te maken met de afvoerende werking. Waar de craft kurkdroog is na een ritje, is die van Futurumshop licht vochtig tot iets nat. Overigens blijft je rug kurkdroog. Sommige mensen gebruiken als het echt warm is geen ondershirt, dat vind ik zelf niet prettig, omdat ik dan heel erg ga zweten. Dat moet je dus zelf even proberen.
Verder zou ik voor de 4 seasons broek en jack en beenwarmers van Futurumshop gaan. De broek mag je 14 dagen gebruiken en retourneren. Als je niet met slecht weer rijdt, kun je ook gewoon de Pepijn of Joris gebruiken. Je kunt ook een jersey van Futurumshop kopen.
Ik heb alleen ervaring met de futurum Pepijn fietsbroek en de ondershirts. Maar als je alles een beetje hetzelfde merk wilt houden, zou ik alles van Futurumshop kopen.
Nog een laatste tip: zorg er voor dat je alles in één keer goed doet. Ik heb dat niet gedaan. Dan blijf je bezig. Het is uiteindelijk goedkoper om één dure broek te kopen in plaats van er later achter te komen dat je andere broeken nodig hebt, omdat de eerste niet alle nodige eigenschappen heeft.
4 seasons moet je trouwens wassen met technisch wasmiddel.
Moet zeggen dat ik bij de, in de eerste post van dit draadje, prima winkels vond met nog genoeg voorraad van (winter) kledij in courante maten (M-en en L-en e.d.) met leuke kortingen. Bij Hopmans heb ik nog best wat aardig spul gekocht recent.Grin schreef op zaterdag 9 januari 2021 @ 12:01:
Cyclewear kleding komt waarschijnlijk wel van cyclewear.euuser_tweakers schreef op zaterdag 9 januari 2021 @ 12:20:
Ik ben dit topic nog een beetje aan het doorlezen, maar misschien heeft iemand hier ook nog tips voor mij. Vorig jaar ben ik begonnen met fietsen en heb toen een oud setje kleding van me vader gekregen, die iets te groot is. (broek maat L, shirt maat XL, sponsorkleding staat Cyclewear in, misschien is dit een oud kledingmerk?) De broek zit wel goed, in ieder geval overal strak. Het shirt zit om de middel en mouwen echt te ruim. Dit moet eigenlijk een stuk strakker.
+ shirt (maat M denk) https://www.mantel.com/poc-essential-road-logo
Ik heb daar ook wel eens wat besteld, ze hebben af en toe echt goede aanbiedingen!
Hoe kies je de opmaak dan? Die snap ik namelijk nog niet helemaalnogeeninlog schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 19:23:
In een paar berichten op Fiets.nl had ik gelezen dat het mogelijk is om op Aliexpress wielerkleding te bestellen met een opdruk die je zelf in kunt leveren. Nu wilde ik nog een shirt hebben met veel geel erin en dacht meteen aan de hoes van het beste album ooit gemaakt. Vind ik tenminste.![]()
Dit is het geworden :
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Het beste is om eerst contact op te nemen met de verkoper en een afbeelding te mailen om te vragen of het überhaupt mogelijk is. Zoja, dan kun je bestellen wat je wilt. Daarna heb ik nog een keer de afbeelding gestuurd en kreeg dit als eerste voorstel:McMiGHtY schreef op maandag 11 januari 2021 @ 13:42:
[...]
Hoe kies je de opmaak dan? Die snap ik namelijk nog niet helemaal

Vervolgens heb ik nog aanpassingen laten doen. Zoals ik al zei is de communicatie een uitdaging en is het niet precies geworden wat ik bedoelde, maar voor 32 Euro wilde ik wel een gokje wagen.
Is dit antwoord op je vraag?
- Gregarius Ultra
- Salopette L1 Dottore
- Salopette L1 Dottore X (vernieuwde versie, weinig verschil)
- Salopette Elite (luxere uitvoering van de L1 Dottore)
- Salopette Unique (opvolger van de Elite, wel totaal anders)
Ik heb ervaring met de L1 Dottore en heb onlangs 2 Elite's gekocht met 50% korting als vervanger van de Dottore. De één is niet overdreven veel beter dan de ander, maar heb voor de Elite's minder betaald dan de Dottore L1. Het is een technisch hoogstaande broek, maar wel een relatief dunne zeem dus mogelijk niet voor iedereen.
Van Grin zijn post begrijp ik dat je waarschijnlijk een ander model geleverd krijgt. De foto en beschrijving zijn van de Dottore L1 met de compressie beenstukken en technische stoffen, waar die Essential meer een oud instap model lijkt van reguliere stoffen. Dan is €120,- wel een hoge prijs voor een relatief doorsnee bib.
Futurum heeft overigens de Dottore en Elite in de outlet voor goede prijzen (helemaal i.c.m. €20 Strava kortingscode). Wel alleen nog de XS en S.
---------------------------------
Ff verplaatst naar het kledingtopic, maar volgens mij had @Stoffa al een aanbieding gevonden van +/- €220-230 laatst. Wij zijn beide ook al eens aan het kijken naar deze broek. Heb hem al een keer door de handen gehad, maar vind hem nog steeds net iets te duur (wetende dat Q36.5 net als Assos met een beetje geduld vaak wel voor 40-50% discount te koop komt).Grin schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 14:21:
@Ypuh Lees edit 2, die broek krijg je. Je krijgt idd een relatief oude broek uit de instap-range.
Ik al enkele dagen te kijken naar de Unique, Bakker heeft daar nu een leuke aanbieding mee: 359 287 euro.
Omdat ik nog maar één goede zomerbroek had en niet meer kon wachten, heb ik zelf deze winter maar 2 nieuwe Q36.5 Elite broeken aangeschaft bij Futurum met 50% korting plus €25,- Strava korting. Dan betaal je nog steeds een aanzienlijk bedrag, maar is het niet meer van de zotte. Over 1-2 jaar dan maar eens naar de ervaringen van Stoffa en een leuke aanbieding voor de Unique afwachten
De ekster in my wilde hem halen, maar uiteindelijk heeft de ratio het gewonnen. Ergens baal ik er wel een beetje van.
Waar ik zelf vooral heel benieuwd naar ben, heb dus vooralsnog geen van bovengenoemde BIB shorts (uit post @Ypuh ), hoe deze zich verhouden tav een Futurum Jona Bib short.
Deze laatst genoemde heb ik dus (o.a.), en ik moet zeggen, ik ben hier èrg tevreden over! Ondanks dit een van de duurdere is in mijn kledingkast, heb ik relatief weinig vergelijkingsmateriaal (zeker in relatie tot de zojuist genoemde merken).
Zijn er fietsers hier die ervaring hebben met b.v. een Jona BIB èn een BIB wat zojuist genoemd is geworden? Om gevoel te krijgen voor prijs/kwaliteit verhouding tav het duurdere (€) segment.
Ik ben zelf in het bezit van een assos cento (krijgertje en oudere versie), een bioracer (75 euro) en 2 lange broeken van sportful met de TC pro zeem. Geen heel slechte broeken, maar zeker niet het neusje van de zalm. Ik heb nooit écht last, maar snap ook niet hoe mensen 20+ uur op de fiets kunnen zitten zonder een derde, vierde en vijfde bal te ontwikkelen.
Het kriebelt weleens om een écht goede broek te kopen, maar ben dan weer bang dat het alsnog niet voelt alsof er 3 fotomodellen het hele zaakje vasthebben en liefkozen
Schoonvader reed altijd op de duurste broek van Assos, omdat hij altijd last van z'n zitvlak had. Nu met een ander zadel fietst hij doodleuk 5 uur in elk gesponsord krijgertje zonder problemen. Mijn zadel is prima aldus een zadeldrukmeting, maar echt 100% comfortabel zit ik nooit.
I don't know what happened, but it sure don't add up on paper And as long as she lets me, I'll take her wherever she wants me to take her
Kwaliteit kent zijn prijs, daarvan ben ik me absoluut bewust (en ben ik ook, afhankelijk van doel, bereid te betalen). Drempel ligt gewoon hoog bij dit soort dingen (als je het mij vraagt), ondanks het mij ook kriebelt om het eens te proberen...

[ Voor 6% gewijzigd door RR46 op 13-01-2021 16:16 ]
Bij Assos hadden alle broeken dezelfde zeem. En de goedkoopste zit bij mij het beste.Ypuh schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 14:29:
Ik ben ook een beetje confused wat nou de 'Essential' is. Je hebt naar mijn weten van laag naar hoog segment de:
- Gregarius Ultra
- Salopette L1 Dottore
- Salopette L1 Dottore X (vernieuwde versie, weinig verschil)
- Salopette Elite (luxere uitvoering van de L1 Dottore)
- Salopette Unique (opvolger van de Elite, wel totaal anders)
Een goed zittende broek is onbetaalbaar. Maar wat moet ik met compressie, kleding die lichter is en al die andere "onzin"?
Stufferdt schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 15:51:
Het kriebelt weleens om een écht goede broek te kopen, maar ben dan weer bang dat het alsnog niet voelt alsof er 3 fotomodellen het hele zaakje vasthebben en liefkozen
Ik weet niet of ik dan nog zou fietsen of dat ik in de berm ging liggen

Toevallig vanmiddag langs geweest bij iemand die samples heeft ontvangen voor onze nieuwe clubkleding. Van 3 merken (Bioracer, Vermarc, 36 Cycling) met elk 2-3 verschillende lijnen de nodige kleding vergeleken en mijn voorkeur aangegeven. Wel eens leuk om het op die manier te vergelijken en je hoeft geen expert te zijn om de goedkopere van de duurdere lijnen te onderscheiden.
Overigens koopt Assos hun zeem ook maar gewoon in. Ik ben al verschillende B-merken tegengekomen (o.a. 36 cycling en Lawi) die dezelfde zemen als Assos gebruiken in hun duurdere lijnen. Assos moet zich dus juist onderscheiden op het gebied van gebruikte stoffen, pasvorm, goede grippers etc.
Assos is ook niet heilig meer bij mij. De prijzen zijn exponentieel toegenomen en de kwaliteit is er niet op vooruit gegaan. Er zijn tegenwoordig genoeg B-merken die kwalitatief goede broeken aanbieden voor lagere prijzen (+/- €70-90). Met Assos is de hit-or-miss ratio doorgaans lager. Het instapmodel van Assos is vergelijkbaar met het topmodel van bijvoorbeeld Vermarc (PR.R), alleen is de Assos dan wel 1.5x zo duur (ca. €130 vs. €90 ofzo). Zelf kan ik het me veroorloven/verantwoorden een paar tientjes meer te betalen voor een topmodel, wetende dat je 2x de prijs betaald voor een 10% betere broek. Eigenlijk is dat nergens voor nodig...
Wat ik belangrijk vind in een broek:
1) Zeem
2) Juiste pasvorm
3) Goede grips op de beenstukken
[ Voor 17% gewijzigd door Ypuh op 13-01-2021 16:38 ]
Deze vul ik aan met 'type stof'.Ypuh schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 16:31:
Wat ik belangrijk vind in een broek:
1) Zeem
2) Juiste pasvorm
3) Goede grips op de beenstukken
Ik heb vorig jaar een winterbroek van Castelli gekocht: de Polare 2. Erg fijne broek, zit erg goed. Met een Kiss3 zeem, hun 'standaard' zeem.
Ik heb maar één winterbroek en gebruik daarom ook vaak beenstukken. Dit jaar kwam ik een mooie aanbieding tegen voor nog een winterbroek: de Castelli Sorpasso 2. Vergelijkbaar met de Polare waar ik zo tevreden over ben, maar met een Progetto X2 zeem, hun 'duurdere' zeem.
Broek zit goed, zeem zit goed, maar de stof die bij de Sorpasso gebruikt wordt, is toch een andere stof die niet echt lekker zit. Hij 'glijdt' wat meer over mijn zadel, kan het niet echt goed omschrijven, maar zit in ieder geval minder lekker dan de Polare vanwege het materiaal.
Ik herken dat. Had ook zo'n broek (Assos Mille s7 als ik me niet vergis) die van die gladde stof was. Daarmee gleed ik ook over het zadel en was echt hatelijk. Heb de broek uiteindelijk nog wel vaak gedragen, maar op één van mijn fietsen. Beide hebben hetzelfde type zadel, maar de één in een soort glad lederen uitvoering en de ander een soort suede, oftewel wat ruwer. Inmiddels blij dat ik van die broek af ben.Galois schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 20:53:
Hij 'glijdt' wat meer over mijn zadel, kan het niet echt goed omschrijven, maar zit in ieder geval minder lekker dan de Polare vanwege het materiaal.
Heb nu 3 (vrijwel) nieuwe korte broeken en hoop dat ik daar eerst weer een paar jaar mee vooruit kan. Door ze een beetje te rouleren gaan ze ook wat langer mee en hoef je niet stel op sprong opzoek naar een nieuwe als er eentje versleten is. Sowieso zijn meerdere fietsbroeken wel handig voor fietsvakanties/weekendjes weg etc.
Nu kom ik veel de Northwave Raptor Arctic tegen. Niet iedereen is er even enthousiast over en een van de klachten is dat de ‘sok’ te strak is en na verloop van tijd scheurt.
Bij Futurumshop hebben ze nu een leuke aanbieding, alleen wil ik ze liever helemaal zwart.
Iemand ervaring met goede winterschoenen (liefst Goretex) en wat tips of aan te raden?
Dat heb ik met een broek van Nalini, de gebruik ik nu nog om te zwiften omdat dan minder weerstand wel fijn is. Ook de afwerking en de zeem zijn echt matig.Galois schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 20:53:
[...]
Deze vul ik aan met 'type stof'.
Broek zit goed, zeem zit goed, maar de stof die bij de Sorpasso gebruikt wordt, is toch een andere stof die niet echt lekker zit. Hij 'glijdt' wat meer over mijn zadel, kan het niet echt goed omschrijven, maar zit in ieder geval minder lekker dan de Polare vanwege het materiaal.
U ziet Mondriaan FTW. Van links naar rechts, van boven naar beneden, beginnen bij:
- Twee bidons
- Winterjack
- Shirt lange mouwen + nekwarmer(buff)
- Winterjack (was in de aanbieding, dus waarom niet...) + petje + 3 paar sokken
- Koersbroek
- Lange broek (met zeem)
- Drie verschillende shirtjes korte mouw, dit zijn stapeltjes van 2-3 shirtjes (op 1 been kan je niet lopen...)
- Koersbroeken + armstukken
:strip_exif()/f/image/mYfmsDlTBfRNPRM872V9RNHo.jpg?f=fotoalbum_large)
Nu zit ik wel even vast aan Look, het is niet rendabel/modieus om dit seizoen van fietsmerk te wisselen...
https://www.redwhite.cc/p...mkTfDcv3Puu1YX-P7Q1QYCRfU
(mijn ervaring is dat die gewone rw bib na 250km fietsen nog steeds functioneerd en ik zonder problemen die dag doorgekomen ben)
Ik kreeg enkele dagen geleden een mailtje van Look:
"
Your loyalty rewarded!
We are delighted to count you amongst our best 2020 customers and are proud of your interest in our products, know-how and history. As a thank you for your commitment to our brand, we are offering you a discount on www.lookcycle.com, using the following coupon code:
"
Dit jaar maar even wat rustiger aan doen... *kuch, proest, yeah right Grin...*
[ Voor 12% gewijzigd door Grin op 18-01-2021 14:50 ]
Het zou netjes zijn als ze met terugwerkende kracht op bovenstaande berg kleding korting geven, nu moet je eerst nog meer uitgeven voordat je profijt hebt van de korting. Maar dat is waarschijnlijk ook het hele doel dus doen ze slimGrin schreef op maandag 18 januari 2021 @ 14:42:
@rolandos582
Ik kreeg enkele dagen geleden een mailtje van Look:
"
Your loyalty rewarded!
We are delighted to count you amongst our best 2020 customers and are proud of your interest in our products, know-how and history. As a thank you for your commitment to our brand, we are offering you a discount on www.lookcycle.com, using the following coupon code:
"
Dit jaar maar even wat rustiger aan doen... *kuch, proest, yeah right Grin...*
Hier afgelopen half jaar niks gekocht aan kleding, op 3 paar funky fietssokken uit China. Zijn prima voor op de tacx.
Op de planning staan nog wat goede ondershirts (huidige zijn of verkleurd, zitten onder de etensresten of zijn ingepikt door m'n vriendin) en een windvest. Maar die vind ik lastig; wil geen 100 euro uitgven en zoek wel weer een vest dat meerwaarde biedt.
I don't know what happened, but it sure don't add up on paper And as long as she lets me, I'll take her wherever she wants me to take her
Deze Craft met een nekwarmer/buff. Dan heb je een goed (het beste?) ondershirt en kan je prima af met een goedkoper windjack. Dat lichter grijze stuk bij de borst (en schouders) is namelijk een Goretex Windstopper, ik heb hier een aantal van en ze werken briljant. Ik gebruik deze (en varianten daarvan) ook bij het schaatsen, zo kan je toch je armen vrij bewegen en heb je een goede windstopper.
Ik draag graag beide, dus windstopper ondershirt en jack. Is natuurlijk persoonlijk maar ik vind het erg fijn.BreadFan schreef op maandag 18 januari 2021 @ 15:55:
Ik heb geen ervaring met windstopper ondershirts, maar als je jack al winddicht is, in hoeverre heb je dan nog behoefte aan een windstopper ondershirt?
Het is maar net waar je voorkeur ligt, ik zweer echt bij de Craft Active Extreme onderkleding, en voor de koudere dagen met dat extra laagje Goretex Windstopper. Echt briljant spul!
[ Voor 7% gewijzigd door Grin op 18-01-2021 16:07 ]
Oeh, klinkt goed!Grin schreef op maandag 18 januari 2021 @ 15:37:
@Stufferdt
Deze Craft met een nekwarmer/buff. Dan heb je een goed (het beste?) ondershirt en kan je prima af met een goedkoper windjack. Dat lichter grijze stuk bij de borst (en schouders) is namelijk een Goretex Windstopper, ik heb hier een aantal van en ze werken briljant. Ik gebruik deze (en varianten daarvan) ook bij het schaatsen, zo kan je toch je armen vrij bewegen en heb je een goede windstopper.
Heb een gabba die ik vrij snel aandoe in de winter, dus dan is een gevoerd ondershirt misschien wel wat overdreven. Ben vooral op zoek naar iets dat ik altijd mee kan nemen tijdens twijfelritjes in de zomer of herfst, zodat je een extra laagje bij hebt.Grin schreef op maandag 18 januari 2021 @ 16:04:
@BreadFan Dan uiteraard niet, een dubbele windstopper-laag gaat alleen maar broeien (bij mij tenminste...). Of het moet echt een stevige/matige vorst zijn, dan wellicht wel. Maar ik heb het niet zo op de serieuze windjacks, deze beperken je doorgaans aanzienlijk in je bewegingsvrijheid. Nu is dat niet zo'n probleem voor op de fiets, maar voor schaatsen wil je dat echt niet.
Het is maar net waar je voorkeur ligt, ik zweer echt bij de Craft Active Extreme onderkleding, en voor de koudere dagen met dat extra laagje Goretex Windstopper. Echt briljant spul!
Die shirts heb ik ook, bevallen mij goed. Ik koop ze vaak bij https://www.bakkerracingproducts.nl omdat ze daar vaak voordelig te krijgen zijn en gratis verzenden vanaf 25,-.
Ik draag gerust dubbel windstopper, als je dan je rits van je jersey/jack open doet, waai je niet gelijk uit je hemd.
Over de Spatzwear Basez 2 hoor ik ook goede verhalen, maar ik heb even genoeg kleding op het moment
Influencer
Heb jij zin insta nooit gezien

Met welke broeken kan je die zeem vergelijken. En hoe komt tie zeem dan uit de bus?McMiGHtY schreef op maandag 18 januari 2021 @ 14:40:
Voor diegene die wel eens van RedWhite hebben gehoord en een cargo bib willen aanschaffen:
https://www.redwhite.cc/p...mkTfDcv3Puu1YX-P7Q1QYCRfU
(mijn ervaring is dat die gewone rw bib na 250km fietsen nog steeds functioneerd en ik zonder problemen die dag doorgekomen ben)
[ Voor 32% gewijzigd door mhr-zip op 19-01-2021 08:42 ]
https://www.redwhite.cc/c...ib-long-distance-bibshort de zeem zit niet zo los als bij een Assos bijvoorbeeld, ook van iets ander materiaal, maar mij bevalt die opzich goed. Voor korte ritjes of een uurtje zwiften moet je deze niet gebruiken maar voor een dag lang in het zadel zitten (8~14 uur) bevalt mij deze beter dan een ASSOS T EQUIPE EVO (die een équipeEVO_S7 zeem heeft).
Ben erg nieuwsgierig naar hoe de bibs van komraid zijn, maar kan daar maar weinig reviews/ervaringen over vinden. Vind ze namelijk wel leuke prints hebben
https://www.youtube.com/channel/UCb9hDbClUJUNw_a0v7qCBKA | https://www.strava.com/athletes/33148913
Heb eroe.cc in huis, decent maar kan beter volgens mij!
Lapassione misschien?rolandos582 schreef op donderdag 21 januari 2021 @ 00:29:
Heeft iemand nog aan te raden merken om naar te kijken voor korte setjes? Naast de standaard castelli/sportful etc.
The tyres begin to write cheques that the geometry can’t quite cash.
Vind MAAP wel leuk (en duur). Heb er sinds afgelopen jaar 2 shirts en een broek van en die zijn allemaal wel favoriet. Technisch misschien niet zo ver als bijv. Assos, maar de gebruikte stoffen en pasvorm zijn wel bijzonder fijn.rolandos582 schreef op donderdag 21 januari 2021 @ 00:29:
Heeft iemand nog aan te raden merken om naar te kijken voor korte setjes? Naast de standaard castelli/sportful etc.
Verder vind ik Torm.cc wel een fijn merk, maar wel minder duurzaam. Die shirts zijn veelal gemaakt van superwool, exact dezelfde stof als Rapha gebruikt voor hun merino kleding (classic lijn).
[ Voor 15% gewijzigd door Ypuh op 21-01-2021 16:03 ]
Heb zelf goede ervaringen met de Fiandre-lijn van Sportful, maar als Rogelli dezelfde prestaties kan leveren voor een zachter prijsje...
Bij het uitkleden merkte ik dat mijn onderbuik en kont ijskoud waren. Met 4 lagen op het bovenlichaam en met de winterbroek had ik dit niet verwacht. Er lekt dus warmte weg, en dan wil je niet.
Wat kan ik hier aan veranderen/verbeteren om dit te voorkomen?
4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.
Als je het pas merkte bij het uitkleden, lijkt me er niet veel aan de hand.Microkid schreef op zondag 24 januari 2021 @ 15:09:
Vanmiddag 1.5 uur gefietst op de racefiets. De kleding was boven: mesh zweetshirt, thermoshirt met lange mouwen, wielerjackje en thermo jas. Als broek een Craft Storm fietsbroek.
Bij het uitkleden merkte ik dat mijn onderbuik en kont ijskoud waren. Met 4 lagen op het bovenlichaam en met de winterbroek had ik dit niet verwacht. Er lekt dus warmte weg, en dan wil je niet.
Bij mij zijn heupen vaak koud, maar geen last van bij het fietsen. Ik heb wel een winterbroek met rits die vrij hoog sluit, bijna tot solar plexus
The tyres begin to write cheques that the geometry can’t quite cash.
Ik krijg het al warm als ik lees wat je aanhad... ik had een winter-ondershirt aan met lange mouwen, winterbroek, en een winterjas. Had alleen steenkoude voeten nadat het was gaan regenen. En ook een koude kont trouwens dus de winterbroek is gewoon niet warm genoeg op sommige plekkenMicrokid schreef op zondag 24 januari 2021 @ 15:09:
Vanmiddag 1.5 uur gefietst op de racefiets. De kleding was boven: mesh zweetshirt, thermoshirt met lange mouwen, wielerjackje en thermo jas. Als broek een Craft Storm fietsbroek.
Exact expert nodig?
Harder fietsen!Microkid schreef op zondag 24 januari 2021 @ 15:09:
Als het je huid is die koud aanvoelt lijkt me dit volkomen normaal. Zolang je het tijdens het fietsen zelf niet koud hebt gehad, lijkt me deze (ietwat forse) hoeveelheid kleding voor jou gewoon toereikend!Microkid schreef op zondag 24 januari 2021 @ 15:09:
Checkchielmi schreef op maandag 25 januari 2021 @ 09:24:
[...]
Als het je huid is die koud aanvoelt lijkt me dit volkomen normaal. Zolang je het tijdens het fietsen zelf niet koud hebt gehad, lijkt me deze (ietwat forse) hoeveelheid kleding voor jou gewoon toereikend!
4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.
Ryzen 7 9800x3D / RX7900XTX OC / 32 GB Corsair Vengeance 6000 Mhz RGB DDR5 / ASUS TUF Gaming B650-Plus WiFi
- Betere kledingMicrokid schreef op zondag 24 januari 2021 @ 15:09:
- (Lange) thermo onderbroek van Craft, niet super comfortabel, maar voor 1,5 uur wel te doen.
- Washandje voor je zaakie
- Gewone bib + winterbroek zonder zeem (heb je 2 lagen op bepaalde plekken).
- Probleem is dat zweet sowieso altijd koud aangaat voelen.
- Rule #5
PS: troost je, ik had zaterdag hetzelfde aan als bovenkleding.
Als broek had ik mijn herfst lange broek aan met beenstukken eronder. Mijn echte winterbroek zit een heel stuk minder fijn, maar die draag ik niet zo veel dus geen zin om een andere aan te schaffen.
[ Voor 13% gewijzigd door mhr-zip op 25-01-2021 13:48 ]
Je vind overal wel wat qua maatvoering.. lengte opmeten, breedte opmeten. Hak moet goed vast zitten enzo, maar is er een richting over hoeveel bewegingsruimte je zou moeten hebben voor je tenen voorin de schoen?
Voorkant niet raken is 1, maar moet je je tenen ook kunnen 'terugtrekken' als het ware?
Ohja, heb zojuist een Q3.65 Unique Bibshort besteld. Ik zat de afgelopen week elke avond even te kijken; reviews lezen, filmpjes, etc - damn you lockdown(!). Dus zojuist bedacht: Beste Grin, je kunt nu wel doen alsof je dit niet gaat kopen maar wie hou je nu voor de gek? Daarom maar besteld zodat ik niet nog een week ga 'kijken' naar dat ding; zonde van mijn tijd en dus is aanschaf goedkoper. <-- Heb je ooit zo'n lulverhaal gelezen? Ik niet...

[ Voor 66% gewijzigd door Grin op 26-01-2021 21:13 ]
Je moet echt wel zorgen voor ruimte voorin hoor. Ik zou daar ongeveer een cm voor rekenen. Je voeten zetten bij inspanning ook uit. Als ze gaan knellen, heb je een groter probleem. Beter 0,5 cm te groot dan 0,5 cm te kleinDutX schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 18:27:
Vraagje over fietsschoenen;
Je vind overal wel wat qua maatvoering.. lengte opmeten, breedte opmeten. Hak moet goed vast zitten enzo, maar is er een richting over hoeveel bewegingsruimte je zou moeten hebben voor je tenen voorin de schoen?
Voorkant niet raken is 1, maar moet je je tenen ook kunnen 'terugtrekken' als het ware?
Grin schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 19:52:
Het zijn geen loopschoenen, dus bij mijn wielerschoenen kan dat niet. Ze moeten strak zitten met een stijve zool. @DutX
Ik denk dat deze dus net te ruim waren... Het was een leuke aanbieding. Een zelfde maat van ander merk was overduidelijk te klein. Dan toch maar wat gaan inplannen bij een speciaalzaak na de lockdown.Galois schreef op donderdag 28 januari 2021 @ 15:17:
[...]
Je moet echt wel zorgen voor ruimte voorin hoor. Ik zou daar ongeveer een cm voor rekenen. Je voeten zetten bij inspanning ook uit. Als ze gaan knellen, heb je een groter probleem. Beter 0,5 cm te groot dan 0,5 cm te klein
Edit: Ik heb echt snel koude handen

[ Voor 7% gewijzigd door Timoth op 31-01-2021 19:29 ]
Van min 5 tot 5-6 graden echt wereldtoppers voor een koukleum als ik, vandaag heerlijk warme handen (-2 in Groningen)! Ze zijn regelmatig te krijgen voor 60-70 euro. Maar met de wetenschap van nu zou ik er ook full-retail voor betalen.
[ Voor 3% gewijzigd door Grin op 31-01-2021 20:25 ]
Heb je al iets gevonden?Stufferdt schreef op maandag 18 januari 2021 @ 15:24:
[...]
en een windvest. Maar die vind ik lastig; wil geen 100 euro uitgven en zoek wel weer een vest dat meerwaarde biedt.
Ik zoek ook nog zoiets

Moest er toevallig nog aan denken gisterenavond, maar loop nog niet tegen de mooie deal of het in mijn ogen ideale windvest aan. Dus helaas...mhr-zip schreef op zondag 31 januari 2021 @ 23:16:
[...]
Heb je al iets gevonden?
Ik zoek ook nog zoiets
Vrees dat het een dure variant gaat worden.
Ik kijk overigens even snel bij banierhuis, hier heb je best wel wat keus. De sale staat er vol mee.
Sportful hot pack ultalight
Castelli thermal pro
Castelli perfetto vest
Ik moet me nog even inlezen en weer gokken welke maat ik nodig ga hebben. Altijd een ramp bij die Italianen. Heb een xl in de lange broeken van Sportful en heb een XL Perfetto, maar zit daar tussen XL en L in (Dunne armpjes
Ik heb zeg maar de Sportful variant van het Perfetto vest (Fiandre). Echt prima vestje maar het is net of je een Perfetto zonder mouwen in je achterzak mee moet nemen zeg maar. Dat is best even vouwen dat het een beetje normaal past. Hij (en de Perfetto) is niet waterdicht, dus als ik hem als extra meeneem en het gaat alsnog regenen.........Stufferdt schreef op maandag 1 februari 2021 @ 09:39:
[...]
Moest er toevallig nog aan denken gisterenavond, maar loop nog niet tegen de mooie deal of het in mijn ogen ideale windvest aan. Dus helaas...
Vrees dat het een dure variant gaat worden.
Ik kijk overigens even snel bij banierhuis, hier heb je best wel wat keus. De sale staat er vol mee.
Sportful hot pack ultalight
Castelli thermal pro
Castelli perfetto vest
Ik moet me nog even inlezen en weer gokken welke maat ik nodig ga hebben. Altijd een ramp bij die Italianen. Heb een xl in de lange broeken van Sportful en heb een XL Perfetto, maar zit daar tussen XL en L in (Dunne armpjes). Nu zijn beiden niet relevant in dit verhaal, maar ga niet zo lekker op Italiaanse maatvoering dus.
Ik heb er wel eens een beet gehad van Rapha en die was veel dunner. Ik zoek iets dat ik halverwege de rit open/uit doe zeg maar. En evt makkelijk in mijn achterzak prop en ook "waterdicht" is.
Dat waar "al" die Hipster Gravelrijders mee rijden en open hebben wapperen zeg maar
Niks mis met wat jij uitkiest, ligt alleen aan het doel wat je voor ogen hebt.
Heb je deze al eens bekeken? https://www.futurumshop.n...rlight-merino-black.phtml Ik ben er aardig tevreden over. Doe 'm overigens niet aan voor de regen (dan ga ik niet fietsen) maar gebruik 'm vooral als tussenstap over m'n longsleeve jersey voordat ik een winterjasje aandoe. Prop 'm zo in een zak als ik het warm krijg. Heb het vest veel gebruikt dit najaar.mhr-zip schreef op zondag 31 januari 2021 @ 23:16:
[...]
Heb je al iets gevonden?
Ik zoek ook nog zoiets
[ Voor 9% gewijzigd door Jesse op 01-02-2021 13:30 ]
Oh, dat is dan weer niet direct wat ik zoek inderdaad. Zoek meer iets wat je bij twijfel kan meenemen, mocht het kouder zijn dan verwacht. Heb een perfetto convertible, dus met afritsmouwen, maar dan is alsnog de body behoorlijk warm (dus perfetto vestje valt wel af dan). Een extra laagje is bij onvoorziene koud, wind of een pechgeval toch wel fijn. Maar het is niks als je een bagagedrager nodig hebt om 'm mee te kunnen nemenmhr-zip schreef op maandag 1 februari 2021 @ 10:42:
[...]
Ik heb zeg maar de Sportful variant van het Perfetto vest (Fiandre). Echt prima vestje maar het is net of je een Perfetto zonder mouwen in je achterzak mee moet nemen zeg maar. Dat is best even vouwen dat het een beetje normaal past. Hij (en de Perfetto) is niet waterdicht, dus als ik hem als extra meeneem en het gaat alsnog regenen.........
Ik heb er wel eens een beet gehad van Rapha en die was veel dunner. Ik zoek iets dat ik halverwege de rit open/uit doe zeg maar. En evt makkelijk in mijn achterzak prop en ook "waterdicht" is.
Dat waar "al" die Hipster Gravelrijders mee rijden en open hebben wapperen zeg maar![]()
Niks mis met wat jij uitkiest, ligt alleen aan het doel wat je voor ogen hebt.
Dan moet je dus een bagagedrager. Dan kun je de hele garderobe meenemenStufferdt schreef op maandag 1 februari 2021 @ 13:40:
[...]
Oh, dat is dan weer niet direct wat ik zoek inderdaad. Zoek meer iets wat je bij twijfel kan meenemen, mocht het kouder zijn dan verwacht. Heb een perfetto convertible, dus met afritsmouwen, maar dan is alsnog de body behoorlijk warm (dus perfetto vestje valt wel af dan). Een extra laagje is bij onvoorziene koud, wind of een pechgeval toch wel fijn. Maar het is niks als je een bagagedrager nodig hebt om 'm mee te kunnen nemen
Zelf gebruik ik dit shirtje voor nood WINDJACK HEREN ULTRALIGHT RR500 Niet duur en voldoende voor nood.
https://www.salden.nl/spo...vest-mouwloos-189278.html
Hier 24 euro, heb 'm zelf ook bij Wiggle vandaan voor 15 ofzo, was toen een koopje.
We gaan het meemakenwisselwerking schreef op maandag 1 februari 2021 @ 13:47:
Zelf gebruik ik dit shirtje voor nood WINDJACK HEREN ULTRALIGHT RR500 Niet duur en voldoende voor nood.
Ook wel mooie optie, goedkoper verzenden als het naar een afhaalpunt gaat. Had ik al wel gehoord, maar nog nooit ergens gezien.

Krachttraining was i.c.m. hardlopen het originele plan in plaats van doorfietsen in de winter, de racefiets staat nu sinds eind november (zulke warme novembers mogen we vaker hebben

Ik heb momenteel korte bib + korte mouwen shirt + armstukken + beenstukken + groot assortiment sokken + legio katoenen t-shirts wat met 10+ Celsius nog wel prima ging (ik heb het vrij snel warm, kreeg vaak thuis pas last van koud zweet). Een mooi-weer fietser dus, want bij slecht weer heb ik nog genoeg andere sport om te doen.
Ik heb vanmiddag anticiperend op de verlening van de maatregelen al wat zitten zoeken naar kleding om in de winter (lees: vanaf vrijdag) toch te fietsen. Nou heb ik mijn handschoenen, sjaal, muts, thermoshirt (ook nuttig bij hardlopen en toch beter dan katoen) en windjas uitgezocht.
Het hoeft van mij echt niet allemaal gerenommeerd merk met fancy kleurtjes te zijn. Ik zoek gewoon de beste prijs/kwaliteit (arme student
Overschoenen kan ik volgens mij prima oplossen met betere sokken? Ik las dubbele sokken, of skisokken o.i.d. Als het op mijn "cardio dag" écht koud is en/of hard waait en/of meer dan een paar druppels regent, ga ik liever hardlopen.
Volgens mij het enige dat ik nog zoek is een lange broek? Maar ik twijfel heel erg of ik er eentje met of zonder zeem wil. Concreter twijfel ik tussen de Futurum Joris Thermo met of zonder zeem. Futurum omdat ik daar ook mijn Edge 530 bundel ga bestellen, goede ervaringen mee heb en volgens mij nog een kortingscode heb. Ik had niet stilgestaan bij de mogelijkheid om een lange broek zonder zeem over een korte bib aan te doen, totdat ik hem hier las. Nu vraag ik mij wel af: hoeveel warmer is zo'n broek + korte bib vergeleken met een korte bib + beenwarmers of alleen lange broek met zeem (dus zonder korte bib)? Wordt dat echt de tent uit zweten bij een graad of 10? Normaal fietste ik niet onder de 10 graden dus ik vind het lastig inschatten/vergelijken.
Informaticus of vakkundig Googler?
Sherlock in "Het grote fietskleding topic"
De Craft beenwarmers die ik daar gekocht heb zijn fijner als het wat warmer is, maar met deze temperaturen rij ik vrolijk rond met die broek van €11,95
Deze van Spexcel heb ik. is opgerold zo klein als een bierblikje:Stufferdt schreef op maandag 1 februari 2021 @ 13:40:
[...]
Oh, dat is dan weer niet direct wat ik zoek inderdaad. Zoek meer iets wat je bij twijfel kan meenemen, mocht het kouder zijn dan
€ 22,09 | Spexcel 2019 Classic Super Lichtgewicht Regen Jas Winddicht En Waterdicht Fietsjack
Het past dus in een achterzak. Of in een bidonhouder.
[ Voor 16% gewijzigd door nogeeninlog op 03-02-2021 19:26 ]