Het grote fietskleding topic

Pagina: 1 ... 11 ... 63 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutX
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 08:42
slager schreef op woensdag 3 februari 2021 @ 21:33:
Heeft iemand aanbevelingen voor kledingmerken met flink lange mouwen en pijpen? Heb zelf relatief lange armen en benen, bij bijvoorbeeld overhemden heb ik ook altijd extra lange mouw. Ben dus op zoek naar merken die net dat beetje langer uitvallen. Sportful / Castelli / italiaanse fit valt meestel af hierom.
Ik heb een bibshort van gorewear en van lorini (verlengd), vanwege langere pijpen (inseam). dhb van wiggle en Decathlon jackets met lange mouwen. Geen klagen dat ze te kort zijn.
Eroe.cc wordt m'n volgende bib (verlengd) om te proberen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mhr-zip
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23:18
Sherlock schreef op woensdag 3 februari 2021 @ 08:24:
Voor een warme broek die binnen studentenbudget valt en die je over je zomerbib aantrekt verwijs ik je naar Cyclewear:

Sherlock in "Het grote fietskleding topic"

De Craft beenwarmers die ik daar gekocht heb zijn fijner als het wat warmer is, maar met deze temperaturen rij ik vrolijk rond met die broek van €11,95 :*)
Hoe valt die broek qua maat?

Verder nog een budget tip:

Als het te koud wordt voor je lange broek, kan je ook nog beenstukken aantrekken onder je lange broek en een washandje voor je edele delen.

Zijn vijftig was nog schoon. Drinkwaterkaart.nl Drinkwaterspots

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolandos582
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 12-09 21:59
slager schreef op woensdag 3 februari 2021 @ 21:33:
Heeft iemand aanbevelingen voor kledingmerken met flink lange mouwen en pijpen? Heb zelf relatief lange armen en benen, bij bijvoorbeeld overhemden heb ik ook altijd extra lange mouw. Ben dus op zoek naar merken die net dat beetje langer uitvallen. Sportful / Castelli / italiaanse fit valt meestel af hierom.
Heb hetzelfde, altijd lengtemaat 7 of girav voor kleding maar sportful is qua lengte voor mij wel prima. Dat zal wellicht wat lastiger worden als je maat M hebt. Ik houd me overigens wel aangebevolen.

Vgm valt vermarc ook wel langer. Eroe heb ik kort setje van. Wel okay niet speciaal, lengte idd wel goed

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sherlock
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22:20

Sherlock

No Shit

mhr-zip schreef op woensdag 3 februari 2021 @ 22:48:
[...]

Hoe valt die broek qua maat?
Ik heb zelf het ideale fietsfiguur (1.76m en 80kg) 8)7 maar voor mij is maat L dus eigenlijk te lang. Mijn vrouw heeft dezelfde broek in maat M, maar zij is 1.86 en die maat M is lang genoeg. Voor mij is die M te krap, maar de lengte is beter. Voor mijn zoon (1.83 denk ik) hebben we ook maat M besteld en dat zit prima. Hij heeft nog niet van die dikke poten als ik ;)

And if you don't expect too much from me, you might not be let down.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• racoon
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11-09 08:28

racoon

mooowwww

iemand een idee waar ik voordelig de shimano rc701 in het zwart kan aanschaffen?

24 flesjes in een krat 24 uur in een dag toeval??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhr-zip
Sherlock schreef op donderdag 4 februari 2021 @ 08:25:
[...]

Ik heb zelf het ideale fietsfiguur (1.76m en 80kg) 8)7 maar voor mij is maat L dus eigenlijk te lang. Mijn vrouw heeft dezelfde broek in maat M, maar zij is 1.86 en die maat M is lang genoeg. Voor mij is die M te krap, maar de lengte is beter. Voor mijn zoon (1.83 denk ik) hebben we ook maat M besteld en dat zit prima. Hij heeft nog niet van die dikke poten als ik ;)
Ben 1,83, maar denk dat ik ook minimaal een L of XL nodig heb dan (zit die broek wel ruim genoeg bij jouw?).

Ypuh in "Het grote wielrenervaringtopic - Deel 21"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sherlock

Sherlock

No Shit

mhr-zip schreef op donderdag 4 februari 2021 @ 10:55:
[...]

Ben 1,83, maar denk dat ik ook minimaal een L of XL nodig heb dan (zit die broek wel ruim genoeg bij jouw?).

Ypuh in "Het grote wielrenervaringtopic - Deel 21"
Volgens dit plaatje ben ik een MTB'er die ook wel eens op de weg fietst, dus dan heb je een beetje een idee. Die broek in L zit bij mij ruim genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marty!
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 09:12
Zijn er nog recente ervaringen met goede winterjassen voor zowel MTB als road? Heb al een beetje in dit topic lopen speuren, maar nog niet echt een leuke optie kunnen vinden, behalve die van Futurum (inmiddels uitverkocht in maat M)

Had zelf afgelopen week een winterjas van Eroe besteld (instant slimmer collectie) , maar deze heeft de pasvorm van een peer. Te smal op de schouders en bij m’n buik en heupen kan ik rustig nog 15kg aankomen.. (ook maat M).
Ben op zoek naar iets wat redelijk waterdicht is/waterafstotend is en winddicht voor rond het vriespunt tot een graad of 10 boven nul. Iemand suggesties? Budget tot plm 150-ish.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rolandos582
Marty! schreef op donderdag 4 februari 2021 @ 11:08:
Zijn er nog recente ervaringen met goede winterjassen voor zowel MTB als road? Heb al een beetje in dit topic lopen speuren, maar nog niet echt een leuke optie kunnen vinden, behalve die van Futurum (inmiddels uitverkocht in maat M)

Had zelf afgelopen week een winterjas van Eroe besteld (instant slimmer collectie) , maar deze heeft de pasvorm van een peer. Te smal op de schouders en bij m’n buik en heupen kan ik rustig nog 15kg aankomen.. (ook maat M).
Ben op zoek naar iets wat redelijk waterdicht is/waterafstotend is en winddicht voor rond het vriespunt tot een graad of 10 boven nul. Iemand suggesties? Budget tot plm 150-ish.
Heb zelf deze : https://www.sportful.com/.../jackets/p/111950021P-434
https://racefietsblog.nl/...t-en-norain-pro-bibshort/
Zowel Pro als Pro Medium. Prima spul! Voldoet aan je eisen en ook wel voor 150 te krijgen.
https://www.salden.nl/spo...ml#configureer_kleur=4909
https://www.salden.nl/spo...tml#configureer_maat=4620

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mhr-zip
wisselwerking schreef op maandag 1 februari 2021 @ 13:47:
[...]

Dan moet je dus een bagagedrager. Dan kun je de hele garderobe meenemen :+

Zelf gebruik ik dit shirtje voor nood WINDJACK HEREN ULTRALIGHT RR500 Niet duur en voldoende voor nood.
Hij is binnen!
Eerste indruk super positief!

Maat L pas naadloos bij mijn afgetrainde sportlichaam (1,83 m, 84 kg :+ ).

Handige flap aan de achterkant, dat je bij je eigen zakjes kan. Lekker compact op te rollen (kan echt nog wel wat bij in je jerseyzakje als je dit vestje er in stopt).

Verder is Van Rysel en Cervelo uiteraard ook een match made in etc O-) .

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lXB53QeQKjthLSt94kB3KUEFMxE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/HjoyQv2kizWMkXdvjXolAvCf.jpg?f=fotoalbum_large
Banana For Scale

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michaelg
  • Laatst online: 13-09 10:03
Omdat ik me toch wat stoorde aan het feit dat de zeem van de Assos Mille GT tijdens een rit langzaam aan verschuift heb ik nu een Castelli Competitizione besteld. Ben erg benieuwd hoe die zich verhoudt tov de Assos.
Wel echt jammer dat de zeem wat verschuift want buiten dat is het echt een top broekje.

https://www.youtube.com/channel/UCb9hDbClUJUNw_a0v7qCBKA | https://www.strava.com/athletes/33148913

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stufferdt
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 01:26
mhr-zip schreef op donderdag 4 februari 2021 @ 12:47:
[...]

Hij is binnen!

Handige flap aan de achterkant, dat je bij je eigen zakjes kan. Lekker compact op te rollen (kan echt nog wel wat bij in je jerseyzakje als je dit vestje er in stopt).

[Afbeelding]
Banana For Scale
Klinkt goed! Ik ga 'm ook bestellen denk ik, voor dat bedrag kan je niet sukkelen.

Kudoos voor de foto overigens, perfect zoals het hoort :)

Ik ga voor een maatje M denk ik, komt ook uit de maattabel (die erg netjes is bij Decathlon overigens). Ben 1m79, 72~ish KG en skinnyfat zoals ze het zo mooi noemen :+

@mhr-zip Wat voor maat heb jij meestal in fietsshirts? Ik heb overal L (bioracer, agu, sportful).

I don't know what happened, but it sure don't add up on paper And as long as she lets me, I'll take her wherever she wants me to take her

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marty!
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 09:12
Thanks! Beetje aan het bladeren gegaan op Salden, maar nu toch een Northwave Blade jas besteld. Ben benieuwd. Hopelijk klopt de maattabel hier wel met een S..

[ Voor 3% gewijzigd door Marty! op 04-02-2021 14:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhr-zip
Stufferdt schreef op donderdag 4 februari 2021 @ 14:19:
[...]

Klinkt goed! Ik ga 'm ook bestellen denk ik, voor dat bedrag kan je niet sukkelen.

Kudoos voor de foto overigens, perfect zoals het hoort :)

Ik ga voor een maatje M denk ik, komt ook uit de maattabel (die erg netjes is bij Decathlon overigens). Ben 1m79, 72~ish KG en skinnyfat zoals ze het zo mooi noemen :+

@mhr-zip Wat voor maat heb jij meestal in fietsshirts? Ik heb overal L (bioracer, agu, sportful).
Ik draag tussen maat S en XL. Meest appetijtelijke is op dit moment maat L.

Als ik nieuw Sportful of Castelli moet bestellen zou denk ik XL worden (heb nu Castelli kleding in maat L). Maar even buik inhouden met dichtritsen dan past het best O-) , en ik hoop dat de Corona-kilo's weer een beetje weggaan. Van Vermarc past maat M dan wel weer goed. Is ook een beetje hoe Noord-West Europees de maatvoering is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stufferdt
mhr-zip schreef op donderdag 4 februari 2021 @ 15:08:
[...]

Als ik nieuw Sportful of Castelli moet bestellen zou denk ik XL worden (heb nu Castelli kleding in maat L). Maar even buik inhouden met dichtritsen dan past het best O-) , en ik hoop dat de Corona-kilo's weer een beetje weggaan. Van Vermarc past maat M dan wel weer goed. Is ook een beetje hoe Noord-West Europees de maatvoering is.
Tussen S en XL zit nogal wat verschil :9 Maar klinkt alsof ik ook beter een L zou bestellen dan. Vermarc is vrij Noord/West-Europees qua maatvoering inderdaad, hebben bijvoorbeeld t/m 8XXL in sommige lijnen. Je moet moet wat om de gemiddelde wielervereniging te kunnen kleden natuurlijk :+

I don't know what happened, but it sure don't add up on paper And as long as she lets me, I'll take her wherever she wants me to take her

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rolandos582
mhr-zip schreef op donderdag 4 februari 2021 @ 15:08:
[...]

Ga nou eens fietsen man, haal die kilo's er eens af. Afstoffen die Cervelo en gaan!

Heeft iemand ervaring met Giro kleding? MENS CHRONO EXPERT BIB SHORT + MENS CHRONO EXPERT JERSEY

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mhr-zip
Stufferdt schreef op donderdag 4 februari 2021 @ 15:25:
[...]

Tussen S en XL zit nogal wat verschil :9 Maar klinkt alsof ik ook beter een L zou bestellen dan. Vermarc is vrij Noord/West-Europees qua maatvoering inderdaad, hebben bijvoorbeeld t/m 8XXL in sommige lijnen. Je moet moet wat om de gemiddelde wielervereniging te kunnen kleden natuurlijk :+
Denk dat je met een M ook wel weg komt. Ik weeg minimaal 10 kg meer.

Ik had die maatzoeker bij Decathlon ingevuld, die gaf XL aan. Dus toen heb ik een L besteld (je wilt toch gewoon dat je maatje 36 hebt). Nou die past perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhr-zip
Afbeeldingslocatie: https://www.vaneycksport.com/pub/media/catalog/product/cache/d86553058e232795408353b5d8e2b4a5/5/5/550dd91e-1a78-42b8-b444-b851e091c7e6_484022-0_38299.jpg

Ondershirt besteld. Heb veel goede dingen gehoord over dit shirt. Hij was nu voor €72,82 bij Van Eyck Sport

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rolandos582
Ah @mhr-zip was weer zwak zo te zien! Spatzwear sowieso top

Heeft iemand nou nog suggesties voor korte zomersetjes? Ben op zoek naar wat nieuws

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhr-zip
rolandos582 schreef op vrijdag 5 februari 2021 @ 22:30:
Flexibele ruggengraat ;(
Heeft iemand nou nog suggesties voor korte zomersetjes? Ben op zoek naar wat nieuws
Afbeeldingslocatie: https://www.i-ris.cc/wp-content/uploads/2020/03/IRIS-SOMMER20-57-300x200@2x.jpg

[ Voor 5% gewijzigd door mhr-zip op 05-02-2021 22:37 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MaSw85
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 22:52
rolandos582 schreef op vrijdag 5 februari 2021 @ 22:30:

Eroe heeft wat nieuwe kleuren.

Komoot

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• rolandos582
mhr-zip schreef op vrijdag 5 februari 2021 @ 22:36:
ttps://www.i-ris.cc/product/peloton-jersey-by-sue/"][Afbeelding][/url]
Afschuwelijk :X
MaSw85 schreef op vrijdag 5 februari 2021 @ 22:49:
[...]

Eroe heeft wat nieuwe kleuren.
Hmm ja, die pure navy blijf ik nog over twijfelen. Setje kost 145 euro met kortingscode. Maar zo tevreden was ik nou ook weer niet over de kwaliteit.

Had vandaag deze 2 ontvangen :
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VmaMyYkDpy8Uh-vpsswoIXkDFFM=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/dPB8GLbnm3HMARaB7jowEsVr.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/U1xLN6MSUC1W3HgMq1bTYCWAQHs=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/6KpPAnB6wHugeK8f4LMxFCwW.jpg?f=user_large

Opvallend dat Giro's maat dan weer niet Italiaans is. Prijs is goed maar kwaliteit mehh. Ook niet helemaal geweldig en geen grippers op armen is ook wel een nadeel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mhr-zip
Dat is prima, mag je vinden (ik ben een beetje kleurenblind, dus bij mij kan het al gauw).

Maar de zoveelste Eroe of Stolen Goat is ook niet echt origineel meer.

Deze?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• rolandos582
Ja ik wil gewoon een all black setje, altijd goed. Niet van die vage kleuren.

Q36.5, Maap of toch Castelli
Isadore of lapassione zou ook nog kunnen. Nog meer om naar te kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhr-zip
rolandos582 schreef op zaterdag 6 februari 2021 @ 00:15:

https://attaquercycling.eu

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• McMiGHtY
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 13-09 21:11

McMiGHtY

- burp -

mhr-zip schreef op donderdag 4 februari 2021 @ 12:47:
[...]

Hij is binnen!

[Afbeelding]
Banana For Scale
Deze heb ik al een tijdje ingebruik, heerlijk vestje om als het 's ochtend fris is nog even aan te schieten, had nog niet ontdekt dat die een eigen zakje zou hebben, opvouwen gaat zo snel dat ik het nog niet gemist heb.

Vind hem alleen niet zo geweldig ademen, en waterdicht is die uberhaupt niet. Maar voor deze prijs heb je volgens mij niet veel anders (of je moet goed zoeken op ali en de gok nemen)

NEW - Het Grote - 2025 Tweakers Social Ride- Topic!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• McMiGHtY

McMiGHtY

- burp -

mhr-zip schreef op vrijdag 5 februari 2021 @ 22:25:
[Afbeelding]

Ondershirt besteld. Heb veel goede dingen gehoord over dit shirt. Hij was nu voor €72,82 bij Van Eyck Sport
Hier ben ik heel erg benieuwd naar hoe deze bevalt.

Iemand ervaring met de overschoenen van ze btw?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• McMiGHtY

McMiGHtY

- burp -

Vind ik persoonlijk wel weer heel erg mooi.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• McMiGHtY

McMiGHtY

- burp -

nogeeninlog schreef op woensdag 3 februari 2021 @ 19:09:
[...]

Deze van Spexcel heb ik. is opgerold zo klein als een bierblikje:
€ 22,09 | Spexcel 2019 Classic Super Lichtgewicht Regen Jas Winddicht En Waterdicht Fietsjack

Het past dus in een achterzak. Of in een bidonhouder. :)
Is deze echt waterdicht ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rolandos582
McMiGHtY schreef op zondag 7 februari 2021 @ 18:39:
[...]

Iemand ervaring met de overschoenen van ze btw?
Ik gebruik de roadman 2 : https://www.vaneycksport....n-2.html#93=5431&277=5531

Top overschoenen, erg blij mee. Blijft goed warm en waterdicht en top materiaal dus gaat niet zomaar kapot.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• nogeeninlog
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 12-09 21:37
Bij een test door een regenbui van 20 minuten hield dit jack mij keurig droog.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mhr-zip
[...]
Laat het weten zodra ik ervaring heb.
[...]
Vind ik persoonlijk wel weer heel erg mooi.
Het is sowieso 99% origineler dan de rest die je tegenkomt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grin
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 08:11

Grin

Ride si sapis.

Omdat ik toch all-in ben gegaan met die Q36.5 rommel heb ik ook maar hun beste jersey besteld. Vond deze streepjes wel leuk in het antraciet. Hopelijk komt de broek en jersey deze week binnen...

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/C03qdKQhtM0YD_t7sLfwaXYKqOc=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/6IFjNTGdGCdBvoQwoukjoVe1.png?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/O3lLPcQlVleMb4mxf0ZOoMezmOM=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/EryPbbAbjULyVLqwbEatYq2f.png?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rgKESV6gXJ5-9wmPZWHUx80nEfQ=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Nu6baCRmPgKHPxFEHPGNUhU5.jpg?f=fotoalbum_tile

NewsBlur || My Fujifilm gear

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McMiGHtY

McMiGHtY

- burp -

nogeeninlog schreef op zondag 7 februari 2021 @ 19:32:
[...]

Bij een test door een regenbui van 20 minuten hield dit jack mij keurig droog.
Keurig, en is mooi klein op te vouwen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• nogeeninlog
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 12-09 21:37
McMiGHtY schreef op maandag 8 februari 2021 @ 07:58:
[...]

nogeeninlog schreef op woensdag 3 februari 2021 @ 19:09:
[...]
opgerold zo klein als een bierblikje,
<>
Het past dus in een achterzak van een wielershirt. Of in een bidonhouder. :)
.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhr-zip
McMiGHtY schreef op maandag 8 februari 2021 @ 07:58:
[...]

Ik heb zo'n jasje van Rogelli, past perfect in mijn achterzak. Maar ik heb echt grote haat om hem aan te trekken. Is echt bij far mijn meest oncomfortabele kledingstuk. Ik neem hem mee als "life-saver".

Ik zou graag eens zo'n Shakedry jasje uit de opruiming oprapen, maar weet ook niet zo goed welke ? / ? / ? / ? ik moet hebben.

[ Voor 24% gewijzigd door mhr-zip op 08-02-2021 22:20 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jspr
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 31-08-2022

jspr

Bianchi Aria

ik heb wat mooi Attaquer spul te koop mocht je interesse hebben 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhr-zip
Nog een budget tip in deze barre tijden.

Als je aan het fietsen bent en je krijgt koude handen. Wacht even tot je op een recht/vlak stuk weg bent, leg 1 hand achter op je rug zoals schaatsers dat doen. En maak een pompende/knijpende beweging met je hand, niet 2 keer maar echt even tot dat het bloed weer gaat stromen. Daarna van hand wisselen.
jspr schreef op dinsdag 9 februari 2021 @ 09:56:
[...]

ik heb wat mooi Attaquer spul te koop mocht je interesse hebben 8)
I know. Door jouw dacht ik er ook aan.
Mooi als je iets zoekt met zwart/wit en doodskoppen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jspr

jspr

Bianchi Aria

mhr-zip schreef op dinsdag 9 februari 2021 @ 11:15:
I know. Door jouw dacht ik er ook aan.
Mooi als je iets zoekt met zwart/wit en doodskoppen.
Thanks!

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• BreadFan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
mhr-zip schreef op dinsdag 9 februari 2021 @ 11:15:
Nog een budget tip in deze barre tijden.

Als je aan het fietsen bent en je krijgt koude handen. Wacht even tot je op een recht/vlak stuk weg bent, leg 1 hand achter op je rug zoals schaatsers dat doen. En maak een pompende/knijpende beweging met je hand, niet 2 keer maar echt even tot dat het bloed weer gaat stromen. Daarna van hand wisselen.
Alleen als de weg schoon is. Budgettechnisch is een paar goede handschoenen voordeliger dan vallen :+

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• mhr-zip
BreadFan schreef op dinsdag 9 februari 2021 @ 11:46:
[...]

Alleen als de weg schoon is. Budgettechnisch is een paar goede handschoenen voordeliger dan vallen :+
Voortanden zijn overrated.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jspr

jspr

Bianchi Aria

Vreemd, ik greeg net een advies van de Spaanse douane m.b.t. mijn Assos bestelling.
Assos heeft de import kosten gedekt maar ze hadden nog aanvullende info nodig (volledige naam, ID kaart en wat er in de doos zou zitten).
Bij de vorige bestelling was dit niet het geval.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rolandos582
jspr schreef op dinsdag 9 februari 2021 @ 13:54:
Vreemd, ik greeg net een advies van de Spaanse douane m.b.t. mijn Assos bestelling.
Assos heeft de import kosten gedekt maar ze hadden nog aanvullende info nodig (volledige naam, ID kaart en wat er in de doos zou zitten).
Bij de vorige bestelling was dit niet het geval.
Weird, weet je zeker dat het van de Douane is? Klinkt wel vreemd..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jspr

jspr

Bianchi Aria

rolandos582 schreef op dinsdag 9 februari 2021 @ 14:00:
[...]

Weird, weet je zeker dat het van de Douane is? Klinkt wel vreemd..
De email is 100% van DHL ( de track & trace is nu ook geupdate met customs clearance) maar wellicht dat bij het ingaan van 2021 er veranderingen zijn geweest gezien mijn vorige bestelling in december 2020 was.
Ik heb dit vroeger bij Attaquer gehad en flink moeten bijbetalen :'( :'(

[ Voor 6% gewijzigd door jspr op 09-02-2021 16:40 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grin

Grin

Ride si sapis.

Zo dan, het Seta shirtje is binnen. Nu ben ik zeker geen dikke jongen maar zodra je ook maar een beetje zwaarder gebouwd bent dan een stereotype roady, dan kan je deze kleding echt vergeten. Gaat never nooit passen. Deze kleding zit echt superstrak, ondanks de correcte maat.
Allereerste indruk: lekker stofje (voelt wat krokant), mooi en goed in elkaar gezet, netjes genaaid, achterzakken zijn niet heel groot maar voldoende, veel reflectiestukjes/flapjes ingenaaid, stevig/breed elastiek aan de onderkant zodat hij niet omhoog kruipt tijdens het fietsen. En superlicht, weegt echt niks!
210 euro voor een flinterdun (hoog)zomershirt zonder mouwen? Koekoek!
Maar wanneer dit je maat is en je komt hem tegen voor rond de 90-110 euro? Meenemen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• KW25
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 13-09 16:50
Zit al slecht bij het fotomodel

MacBook Pro 13" 2017 512GB  iPhone 13 Pro 128GB

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grin

Grin

Ride si sapis.

Dat ben ik niet met je eens, shirt zit hem goed.
Maar je moet zeker niet steviger/dikker zijn dan dit, anders gaan Q36.5 shirts niet passen.
Afbeeldingslocatie: https://cdn.shopify.com/s/files/1/2384/2841/products/Q36.5_Jersey_Seta_2_800x.jpg?v=1582725800
Afbeeldingslocatie: https://license.citruslime.com/cs/blogs/700/Open-Live-Writer/340ff89bf5ff_ACF6/Elite-seta-combo_2.jpg

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mhr-zip
Grin schreef op dinsdag 9 februari 2021 @ 17:46:
Dat ben ik niet met je eens, shirt zit hem goed.
Maar je moet zeker niet steviger/dikker zijn dan dit, anders gaan Q36.5 shirts niet passen.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Wordt er echt niet warm of koud van, sorry

Net of ze het pak van hun accountant hebben gerecycled.

Gelukkig mogen smaken verschillen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grin

Grin

Ride si sapis.

mhr-zip schreef op dinsdag 9 februari 2021 @ 17:55:
[...]
Net of ze het pak van hun accountant hebben gerecycled.
Mee eens! Maar dat is precies wat mij aansprak in dit shirt.
Maar de hoofdreden is dat dit het beste (hoog)zomershirt van Q36.5 zou moeten zijn. Ik wilde de combo van beste bibshort+jersey hebben om te kijken of dit merk nu echt zo goed is als de prijs doet voorkomen. Stay tuned voor het al dan niet vernietigende eindoordeel (ergens deze zomer).... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhr-zip
Grin schreef op dinsdag 9 februari 2021 @ 18:06:
[...]

Mee eens! Maar dat is precies wat mij aansprak in dit shirt.
Ik geef je ook groot gelijk.
Maar de hoofdreden is dat dit het beste (hoog)zomershirt van Q36.5 zou moeten zijn. Ik wilde de combo van beste bibshort+jersey hebben om te kijken of dit merk nu echt zo goed is als de prijs doet voorkomen. Stay tuned voor het al dan niet vernietigende eindoordeel (ergens deze zomer).... :)
Uiterlijk is inderdaad verre van alles. Als het beter dan goed zijn werk doet is het ook wat waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jspr

jspr

Bianchi Aria

Ik ken dat merk Q36.5 eigenlijk niet, ik ben benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grin

Grin

Ride si sapis.

@rolandos582 Hoe bevallen jouw Castelli Spettacolo RoS handschoenen?
Ik heb aan het begin van deze week toch maar zwaar geschut in huis gehaald voor deze temperaturen: deze bivakmuts en de warmste handschoenen van Castelli.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jspr

jspr

Bianchi Aria

Grin schreef op woensdag 10 februari 2021 @ 09:19:
deze bivakmuts
Mijn god, pas op dat je hem niet vergeet af te zetten als je een winkel/café/tankstation binnen gaat anders kom je nog op Opsporing verzocht :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Stufferdt
Ik heb aan het begin van deze week toch maar zwaar geschut in huis gehaald voor deze temperaturen: deze bivakmuts en de warmste handschoenen van Castelli.
Goede aankoop die bivak, multi-inzetbaar binnen én buiten :)

Afbeeldingslocatie: https://external-content.duckduckgo.com/iu/?u=https%3A%2F%2Fimages-na.ssl-images-amazon.com%2Fimages%2FI%2F413rKvz1kKL._SY445_QL70_.jpg&f=1&nofb=1

Handschoenen zijn er wel goed uit. Schoonvader klaagt zelfs met skihandschoenen nog over koude handjes. Denk dat deze handschoenen de laatste stap zijn voordat het verwarmde worden :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grin

Grin

Ride si sapis.

Hahaha WTF... _O- d:)b
Ik heb er zelfs een video van gevonden, ziet er lekker warm uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jspr

jspr

Bianchi Aria

haha, lekker vreemde video

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BreadFan
  • Niet online
Grin schreef op woensdag 10 februari 2021 @ 10:26:
Hahaha WTF... _O- d:)b
Ik heb er zelfs een video van gevonden, ziet er lekker warm uit.
[YouTube: Craft Active Stretch Face Protector Zwart]
Sluit helemaal niet aan op het voorhoofd. Ook rondom het hoofd lijkt het (te) ruim te zitten.

Ik word er niet warm van (badum-tss).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sherlock

Sherlock

No Shit

Lijkt wel alsof ze een maat te groot aan heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grin

Grin

Ride si sapis.

Waarschijnlijk een klein vrouwenhoofd idd, maar met mijn harses van 62cm hoofdomtrek komt dat wel goed.

Edit: De vrouw op bovenstaande video heeft idd een veel te groot exemplaar aangetrokken. De bivak is zojuist bij mij bezorgd en sluit naadloos aan op mijn gehele hoofd.

[ Voor 49% gewijzigd door Grin op 10-02-2021 11:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaSw85
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 22:52
Ik heb ooit deze handschoenen gewonnen. Hele fijne, warme handschoenen.

Komoot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolandos582
Ja idk... Ik twijfel, kwaliteit vind ik prima maar ik denk dat ze iets te groot zijn. Heb nu XXL ivb bereklauwen maar twijfel of een XL niet beter is. Ik kan ze gewoon aantrekken zonder de rits te gebruiken bijvoorbeeld. En ook in de vingertoppen heb ik flink wat ruimte. Nu begreep ik wel dat je juist wat ruimte moest hebben in winterhandschoenen maarja...

Heb vandaag wel 2 setjes sportful zomerkleding binnen gekregen
Sportful Bodyfit Pro 2.0 Evo Jersey + Sportful Bodyfit Pro 2.0 Ltd Bibshort
Sportful Bodyfit Pro 2.0 X-Jersey + Sportful Bodyfit Pro Ltd Bibshort

Eerste oog erg fijn en goede pasvorm. Die TC pro zemen heb ik nu ook in mijn huidige broeken en vind ik erg fijn. Goede prijs na leuke korting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grin

Grin

Ride si sapis.

rolandos582 schreef op woensdag 10 februari 2021 @ 12:40:
[...]

Ja idk... Ik twijfel, kwaliteit vind ik prima maar ik denk dat ze iets te groot zijn. Heb nu XXL ivb bereklauwen maar twijfel of een XL niet beter is. Ik kan ze gewoon aantrekken zonder de rits te gebruiken bijvoorbeeld. En ook in de vingertoppen heb ik flink wat ruimte. Nu begreep ik wel dat je juist wat ruimte moest hebben in winterhandschoenen maarja...
Hmmm net even geprobeerd maar die van mij kan ik met moeite aantrekken zonder de rits te openen. Het is wel even wat wrikken maar het kan. Duim richting pink bewegen, goed trekken en dat lukt het uiteindelijk. Maar het is zeker niet iets wat ik zou doen, het kost gewoon meer tijd dan even de rits openen en vervolgens netjes aantrekken. Maar ik heb dan ook niet van de enorme poten, een maat L past mij uitstekend.
Een beetje ruimte kan idd geen kwaad bij winterhandschoenen: stilstaande lucht isoleert. Maar je moet er uiteraard niet in zwemmen...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jspr

jspr

Bianchi Aria

jspr schreef op dinsdag 9 februari 2021 @ 14:03:
[...]

De email is 100% van DHL ( de track & trace is nu ook geupdate met customs clearance) maar wellicht dat bij het ingaan van 2021 er veranderingen zijn geweest gezien mijn vorige bestelling in december 2020 was.
Ik heb dit vroeger bij Attaquer gehad en flink moeten bijbetalen :'( :'(
Vandaag is mijn Assos spul geleverd. Altijd goed dat de maat goed is 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djeck
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 08:46
Iemand ervaring met de maatvoering van Primal? En überhaupt ervaringen met Primal?
Ze hebben allerlei soorten fits Relaxed Fit/Standard Fit/Slim Fit/Elite Fit nu heb ik van castelli steevast XL, als ik de maattabel vergelijk zou dit bij Primal ongeveer een L zijn. Maar wat voor fit is dan vergelijkbaar :/

PVoutput

• jspr

jspr

Bianchi Aria

Ik heb even gekeken maar ik heb dat merk nog niet eerder gezien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• djeck
jspr schreef op donderdag 11 februari 2021 @ 09:35:
Ik heb even gekeken maar ik heb dat merk nog niet eerder gezien.
Best leuke dingen https://www.primalwear.com/pages/mens-lander

PVoutput

• jspr

jspr

Bianchi Aria

Ik heb gekeken maar is niet echt mijn ding, sorry :'(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Michaelg
  • Laatst online: 13-09 10:03
Michaelg schreef op donderdag 10 december 2020 @ 15:27:
Aangezien ik best een kou kleum ben, heb ik vanmiddag maar eens twee verschillende echte " winter" sokken besteld. De Craft warm en de GribGrab Merino Winter. Ben erg benieuwd of ik hiermee wel warmere voetjes hou tijdens het fietsen. Zelfs met overschoenen krijg ik bij het vriespunt echt koude voeten met normale fietssokken. Dus hoop dat 1 van deze 2 (of beide :) ) hier een verschil in gaan maken.
Even hier op terugkomend. De GribGrabs zijn echt mega fijne sokken. Zitten echt lekker warm en belangrijker. De opgebouwde warmte blijft lekker behouden zonder dat je zweet voeten krijgt.
De Craft warm zijn niet echt een wintersok voor mij. Eerder een lente / herfst sok.

https://www.youtube.com/channel/UCb9hDbClUJUNw_a0v7qCBKA | https://www.strava.com/athletes/33148913

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Galois
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 10-09 21:54

Galois

1811 - 1832

Iemand een tip voor welk merk handschoenen relatief lange vingers heeft?

Mijn handomtrek is 24 cm, maar mijn vingers zijn te lang voor mijn handomtrek. Moeder natuur heeft hier een fout gemaakt, waardoor handschoenen met lange vingers mij nooit goed passen. Dan zitten ze goed om mijn vingers, maar te wijd om mijn handpalm of andersom.

De maattabellen van de verschillende fabrikanten houdt alleen rekening met de handomtrek, nooit met de lengte van de vingers. Iemand een tip voor naar welk merk ik het beste kan kijken? Ik wil nog een tweede set (extra) warme winterhandschoenen.

1 - Mathematics is the language of nature. 2 - Everything around us can be represented and understood through numbers. 3 - If you graph the numbers of any system, patterns emerge.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• User
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 13-09 19:36

User

S3

Galois schreef op maandag 15 februari 2021 @ 09:57:
Iemand een tip voor welk merk handschoenen relatief lange vingers heeft?

Mijn handomtrek is 24 cm, maar mijn vingers zijn te lang voor mijn handomtrek. Moeder natuur heeft hier een fout gemaakt, waardoor handschoenen met lange vingers mij nooit goed passen. Dan zitten ze goed om mijn vingers, maar te wijd om mijn handpalm of andersom.

De maattabellen van de verschillende fabrikanten houdt alleen rekening met de handomtrek, nooit met de lengte van de vingers. Iemand een tip voor naar welk merk ik het beste kan kijken? Ik wil nog een tweede set (extra) warme winterhandschoenen.
Mn vriendin heeft redelijk smalle handen, die heeft hetzelfde probleem. Vanalles geprobeerd maar niks paste. Als allerlaatste poging een setje Roeckls geprobeerd (vonden we eigenlijk te duur, maar je moet wat) en die pasten perfect. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sherlock

Sherlock

No Shit

Misschien is het sowieso wel een goed idee om naar dameshandschoenen te kijken als je lange vingers hebt? Even los van de kleurtjes natuurlijk, maar ik heb het idee dat vrouwenhanden over het algemeen sowieso wat smaller zijn dan mannenhanden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• racoon

racoon

mooowwww

Ik ben opzoek naar een (online) winkel met een breed assortiment fietsbrillen op sterkte, wie kan mij adviseren, vind het model van de Adidas evil eye wel mooie, houd niet van te grootte brillen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mhr-zip
rolandos582 schreef op zaterdag 6 februari 2021 @ 00:15:

https://uk.blacksheepcycling.cc
https://velobici.cc

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grin

Grin

Ride si sapis.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• McMiGHtY

McMiGHtY

- burp -

*klik*

* McMiGHtY moet ook weer een nieuwe vindik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhr-zip
McMiGHtY schreef op dinsdag 16 februari 2021 @ 12:16:
*klik*

* McMiGHtY moet ook weer een nieuwe vindik
Agu niks voor jouw O-)

Afbeeldingslocatie: https://agu.com/media/catalog/product/4/0/40514600_000_main_01_16.jpg?quality=80&bg-color=255,255,255&fit=bounds&height=700&width=700&canvas=700:700

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stufferdt
Ik vind dit wel een hele gave bril eigenlijk.

Afbeeldingslocatie: https://external-content.duckduckgo.com/iu/?u=https%3A%2F%2Fwww.veldritkrant.be%2Fimages%2Fcontent%2FA%2520WEG%252020%2FWeg%252020%2520okt%2FTrainingskamp%2520Alicante-5%2520Wout.jpg&f=1&nofb=1

Helaas als brildrager beperkt in de opties en voor nu geen zin om lenzen te graan dragen tijdens het fietsen. Gebruik nu een Siroko met inserts die bij de opticien op maat zijn geslepen. Het kan zeker mooier, maar dat kost je een factor 4 tot 10 (70 versus 400 tot 700).

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MX6gVmcc39YVD-5Eley95IGxgy8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/zOIzviIRRWJfW6K9xu53VQ8E.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhr-zip
Stufferdt schreef op dinsdag 16 februari 2021 @ 13:35:
[...]

Ik vind dit wel een hele gave bril eigenlijk.
Hij is te koop O-)

Ff je ogen laseren en gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jspr

jspr

Bianchi Aria

Ik vind hem best cool eigenlijk :-)
Welk model is dat?

[ Voor 22% gewijzigd door jspr op 16-02-2021 15:19 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rolandos582
Ohh die blacksheep ziet er wel goed uit!
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kLkBhmnWFxBrYR-yW2h3hTfKkxE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/g19vTINpBmyAsmBImA5VRrZL.jpg?f=fotoalbum_large

Mooie fit en kwaliteit op foto, https://uk.blacksheepcycl...aero-jersey-stealth-black
Prijs is wel behoorlijk fors :X

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jspr

jspr

Bianchi Aria

Zelf ben ik nu juist afgestapt van Attaquer (boutique merk zoals Black Sheep) gezien het aanbod vrij mager is wat technologie betreft en je wel de volle mep betaald. In 2016 waren de broeken van Attaquer 150€, nu 220€ met niet echt veel veranderingen apart van de looks. Ik heb trouwens wat spul in de aanbieding mocht je interesse hebben :P

Nu ben ik overgestapt op Assos en heb inmiddels al wat duurdere shit gekocht, en het mooiste is dat ik nu lekker kan zoeken naar aanbiedingen in Spanje, Andorra en Nederland, heerlijk!

[ Voor 12% gewijzigd door jspr op 16-02-2021 19:13 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BreadFan
  • Niet online
Assos is vandaag in de actie bij de Futurum merkenzesdaagse ;)

https://www.futurumshop.nl/merkenzesdaagse

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rolandos582
jspr schreef op dinsdag 16 februari 2021 @ 19:05:
Zelf ben ik nu juist afgestapt van Attaquer (boutique merk zoals Black Sheep) gezien het aanbod vrij mager is wat technologie betreft en je wel de volle mep betaald. In 2016 waren de broeken van Attaquer 150€, nu 220€ met niet echt veel veranderingen apart van de looks. Ik heb trouwens wat spul in de aanbieding mocht je interesse hebben :P

Nu ben ik overgestapt op Assos en heb inmiddels al wat duurdere shit gekocht, en het mooiste is dat ik nu lekker kan zoeken naar aanbiedingen in Spanje, Andorra en Nederland, heerlijk!
Dat klopt natuurlijk wel, al die grote merken hebben natuurlijk veel grotere budgetten en vernieuwen natuurlijk ook wat vaker. Als die boutique merken qua prijs nou interessant waren, dan is het nog leuk. Nu vragen ze prijzen vergelijkbaar of duurder als de grotere merken zoals Castelli, Sportful, Q36.5 & Assos etc.

Hoe bevalt Assos je tot nu toe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jspr

jspr

Bianchi Aria

Bedankt!
rolandos582 schreef op dinsdag 16 februari 2021 @ 20:16:
[...]

Dat klopt natuurlijk wel, al die grote merken hebben natuurlijk veel grotere budgetten en vernieuwen natuurlijk ook wat vaker. Als die boutique merken qua prijs nou interessant waren, dan is het nog leuk. Nu vragen ze prijzen vergelijkbaar of duurder als de grotere merken zoals Castelli, Sportful, Q36.5 & Assos etc.

Hoe bevalt Assos je tot nu toe?
De kleding die ik van Attaquer heb, heb ik met heel veel plezier gedragen en het is gewoon goed spul maar als ik dan kijk naar de technologische verschillen met andere merken is de "exclusiviteit" het niet waard meer (ik ben een van de weiniging in Barcelona met Attaquer)

m.b.t. Assos kan ik nog niet echt een goed antwoord geven gezien ik pas 1 ritje hebt gemaakt en dat was zeer positief. Ik heb een paar dingen liggen die ik heel graag wil probere maar de tijd laat het niet toe op dit moment.
Ik ga met Assos ook niet alles meer kopen: 2-3 jerseys en broeken een jas voor de koude dagen, knie/arm/nek warmers, wind/regen jack een petje en wat sokken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djeck
Goh vandaag Castelli, wel 2 hele producten in de aanbieding, blij dat ik even gekeken heb :+

PVoutput

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Stufferdt
djeck schreef op woensdag 17 februari 2021 @ 13:30:
[...]

Goh vandaag Castelli, wel 2 hele producten in de aanbieding, blij dat ik even gekeken heb :+
Het is wel een beetje een wassen neus ja. Ze vergroten de onverkoopbare artikelen uit de outlet nog eens uit en combineren de nieuwe/huidige collectie zodat je moet zoeken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• McMiGHtY

McMiGHtY

- burp -

Ja die is nice.. Ik zie JWvanSchip (zelf ook een brildrager) ook rondrijden met een AGU model (denk ik), al wel eens via insta gevraagd welk modelletje dat is, maar helaas nog geen antwoord op gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhr-zip
McMiGHtY schreef op woensdag 17 februari 2021 @ 17:50:
[...]

Ja die is nice.. Ik zie JWvanSchip (zelf ook een brildrager) ook rondrijden met een AGU model (denk ik), al wel eens via insta gevraagd welk modelletje dat is, maar helaas nog geen antwoord op gehad.
Agu vragen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• McMiGHtY

McMiGHtY

- burp -

Ga ik morgen even doen, fotootje van JW erbij zoeken enzo

Update donderdagochtend: Even een plaatje erbij gezocht en via FB gecontacteerd.. nog geen reactie, we'll wait

[ Voor 50% gewijzigd door McMiGHtY op 18-02-2021 10:45 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jspr

jspr

Bianchi Aria

jspr schreef op woensdag 17 februari 2021 @ 11:00:
m.b.t. Assos kan ik nog niet echt een goed antwoord geven gezien ik pas 1 ritje hebt gemaakt en dat was zeer positief. Ik heb een paar dingen liggen die ik heel graag wil probere maar de tijd laat het niet toe op dit moment.
Ik ga met Assos ook niet alles meer kopen: 2-3 jerseys en broeken een jas voor de koude dagen, knie/arm/nek warmers, wind/regen jack een petje en wat sokken.
Nog even terugkomend hierop.

Gisteren een 2e ritje gemaakt met mijn nieuwe Assos kleding. De S9 broek is simpelweg heerlijk en ik wil hem graag proberen op langere afstanden. Verder had ik een winter base layer (Attaquer), Equipe RS Aero jersey + arm warmers (EVO7) en de Equipe RS regen/wind jack aan.
De eerste klim (3Km met 10 min. 3,8W/K) in de zon met 15 graden was het met de jas open goed te doen omdat de wind toch wel fris was maar mijn voor armen waren toch wel warm.
De jas was voor de afdaling (door het bos in de schaduw met 7 graden) echt fantastisch. Sluit heel goed aan, flappert niet, vette kleur en is regen bestendig. Precies waarvoor ik hem gekocht had!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gC8FJMw06CzDPTUblVsICet_Esg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/xXNk2BRQJbUHwy4lwIMCqW9F.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• racoon

racoon

mooowwww

iemand ervaring met https://maap.cc/eu/produc...-bib-short-3-0-navy-white

Zit erover te denken deze aan te schaffen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoi1234
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 28-10-2024
Assos T Equipe EVO is nu voor 145 euro te koop bij Mantel. Helaas zijn sommige maten al uitverkocht.

https://www.mantel.com/assos-tequipe-evo-fietsbroek

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrBarBarian
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 07-03-2023
jspr schreef op vrijdag 19 februari 2021 @ 08:07:De eerste klim (3Km met 10 min. 3,8W/K) in de zon met 15 graden

[Afbeelding]
Mooie reactie! Maar na drie keer lezen vergeet ik alles behalve dit stukje...

Lucky b*st*rd ;)

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Louislouislouis
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 13-09 21:18
jspr schreef op vrijdag 19 februari 2021 @ 08:07:
[...]
De S9 broek is simpelweg heerlijk en ik wil hem graag proberen op langere afstanden. Verder had ik een winter base layer (Attaquer), Equipe RS Aero jersey + arm warmers (EVO7) en de Equipe RS regen/wind jack aan.
[Afbeelding]
Wat heerlijk om op een plek te wonen met warmer weer en bergen!

Heb je nou een korte broek aan maar wel 3 bovenlagen? Geen koude knieën in de schaduw of tijdens het afdalen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jspr

jspr

Bianchi Aria

MrBarBarian schreef op vrijdag 19 februari 2021 @ 09:15:
[...]

Mooie reactie! Maar na drie keer lezen vergeet ik alles behalve dit stukje...

Lucky b*st*rd ;)
Dank je, ik mag inderdaad niet klagen 8)
Louislouislouis schreef op vrijdag 19 februari 2021 @ 09:23:
Wat heerlijk om op een plek te wonen met warmer weer en bergen!

Heb je nou een korte broek aan maar wel 3 bovenlagen? Geen koude knieën in de schaduw of tijdens het afdalen?
Ik woon al sinds 2007 in Barcelona en ik ben begonnen met fietsen in 2013, en ja het is (bijna) altijd klimmen.

Het is niet zozeer de temperatuur maar de harde/koude wind op de afdalingen die je torso doet afkoelen, tevens houd je torso meer zweet vast dan je benen en die moet je goed warm houden en met meerdere laagjes is het makkelijker reguleren.

Ik heb in 2015 de Turo de l'Home in januari beklommen met 4 graden met volle zon toen nog met mijn Gabba1. Ik was gewoon aan het zweten en kwam redelijk bezweet aan de top (1700m). De afdaling was echt verschrikkelijk (ik had er nog een Castelli wind jack over gedaan en dubbele handschoenen) en ik trilde zo ongecontrolleerd dat ik bijna van mijn fiets af viel. Het goed reguleren van de temperatuur tijdens de klim is belangrijk voor de uiteindelijke afdaling.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Louislouislouis
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 13-09 21:18
jspr schreef op vrijdag 19 februari 2021 @ 09:40:
[...]

Dank je, ik mag inderdaad niet klagen 8)

[...]

Ik woon al sinds 2007 in Barcelona en ik ben begonnen met fietsen in 2013, en ja het is (bijna) altijd klimmen.

Het is niet zozeer de temperatuur maar de harde/koude wind op de afdalingen die je torso doet afkoelen, tevens houd je torso meer zweet vast dan je benen en die moet je goed warm houden en met meerdere laagjes is het makkelijker reguleren.
Ja dat Barcelona had ik al eens voorbij zien komen, jaloersmakend.

Kan me helemaal vinden in die laagjes hoor, heb zelf ook altijd liever een laagje teveel dan te weinig mee (vestje is heilig).

Maar heb je dan ook iets bij je om over je knieën te trekken tijdens het dalen? Kan me voorstellen dat die helemaal op slot schieten wanneer je na een inspanning tijdens het klimmen een tijdlang de benen stil houdt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jspr

jspr

Bianchi Aria

Louislouislouis schreef op vrijdag 19 februari 2021 @ 09:47:
Maar heb je dan ook iets bij je om over je knieën te trekken tijdens het dalen? Kan me voorstellen dat die helemaal op slot schieten wanneer je na een inspanning tijdens het klimmen een tijdlang de benen stil houdt.
Enkel waneer het kouder is dan 15 graden dan heb ik zeer zeker knie warmers aan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• McMiGHtY

McMiGHtY

- burp -

jspr schreef op vrijdag 19 februari 2021 @ 08:07:
[...]

Nog even terugkomend hierop.

Gisteren een 2e ritje gemaakt met mijn nieuwe Assos kleding. De S9 broek is simpelweg heerlijk en ik wil hem graag proberen op langere afstanden.

[Afbeelding]
S9 heb ik hier ook in gebruik, bij mij bleek er een klein draadje niet goed afgewerkt te zijn, m.a.g. een schaafwondje...

En kniestukken, zijn eigenlijk altijd wel een goed idee als het nog geen 15 graden is..
Verdomd goed moeten zoeken naar dat halve mm groote knoopje/rafeltje.. Daarna..heerlijk.

[ Voor 5% gewijzigd door McMiGHtY op 19-02-2021 09:54 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mhr-zip
racoon schreef op vrijdag 19 februari 2021 @ 08:32:
Zit erover te denken deze aan te schaffen.
Bij twijfel altijd kopen.
McMiGHtY schreef op vrijdag 19 februari 2021 @ 09:52:
[...]

S9 heb ik hier ook in gebruik, bij mij bleek er een klein draadje niet goed afgewerkt te zijn, m.a.g. een schaafwondje...

Verdomd goed moeten zoeken naar dat halve mm groote knoopje/rafeltje.. Daarna..heerlijk.
Kwaliteit ook goed? Ik heb toen veel slechte dingen gehoord over de nieuwe lijn.
jspr schreef op vrijdag 19 februari 2021 @ 09:40:

Hoe ben je daar eigenlijk beland?

Ben jaloers O-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• McMiGHtY

McMiGHtY

- burp -

mhr-zip schreef op vrijdag 19 februari 2021 @ 09:56:
[...]

Kwaliteit ook goed? Ik heb toen veel slechte dingen gehoord over de nieuwe lijn.
Ja kwaliteit is mijn inziens goed, en dat mag ook wel voor dat geld.

Pagina: 1 ... 11 ... 63 Laatste