Heeft iemand tips? Na jarenlang commentaar geven op onze clubkleding (Rogelli en Bioracer), mag ik samen met een paar clubgenoten de nieuwe kleding organiseren.
Zelf ben ik een liefhebber van mooie en goede (lees: niet per se dure) fietskleding, maar voor 100 man kleding uitzoeken is een nieuwe ervaring. De variatie binnen onze club is groot; voor de één is €50/set al veel en die rijdt daar BRM's mee van 1.600km, de ander heeft meerdere broeken van €300 in rotatie en zal tegen betaling onze clubkleding nog niet aantrekken. De illusie dat we iedereen tevreden kunnen stellen is er niet; maar het uitgangspunt is dat we een stap omhoog willen qua kwaliteit en design. Beide hoeven in mijn ogen niet extreem veel meer te kosten dan een Bioracer.
Een paar ervaringen die ik zelf heb:
-
LAWI Sportswear. Heb hierzelf kleding van een lokale sponsor. Zelfde zeem als de oude Assos s5 broeken, goede grippers in broek en shirt
-
Parentini. Oude kit van CycloWorld (@
havana). Zijn zelf inmiddels overgestapt naar Castelli, maar ook deze kit is kwalitatief bovengemiddeld
-
Kalas. Sponsor van Alpecin, gemaakt in Tsjechie. Biedt o.a. 5 verschillende types/kwaliteiten wat onze clubgenoten zelf de keuzemogelijkheid biedt
-
Yarn cycling. Het kledingmerk van Bobby Traksel, ook gericht op clubkleding. Volgens mij vergelijkbaar met Lawi, zal aan de goedkopere kant van de range zitten, maar het shirt wat ik kreeg is één van mijn favorieten
Het budget voor een shirt+broek zal ergens rond de €120-180 mogen liggen, wat bij de bovengenoemde merken haalbaar moet zijn (al heb je dan misschien niet het hoogste kwaliteitsniveau). Tevens bieden deze merken een webshop waarbij clubgenoten met hun eigen accounts een bestelling kunnen plaatsen en aantallen/accessoires. Dat is wel een basisvoorwaarde. Uiteindelijk willen we geen grote restvoorraad, zelf alles uitzoeken of bestellingen opnemen etc. net als betaling gewoon via een Europese partner.
Is er uberhaupt nog sprake van grote verschillen tussen aanbieders? Gevoelsmatig heb je tegenwoordig allerlei partijen zoals LSRF, Le Coffee Ride, La Passione, GoBik (allemaal wel weer een prijsklasse hoger) die tegenwoordig goede, zo niet betere kleding leveren dan de instaplijnen van de grote A-merken. Het lijkt me dat die merken ook gewoon een fabriek in Spanje/Portugal/Italie benaderen om hun designs uit te voeren, en dat je mogelijk ook rechtstreeks bij die fabriek terecht kunt(?)
Iemand tips hoe je zoiets aanpakt?