Het grote fietskleding topic

Pagina: 1 ... 53 ... 63 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ajaxestria
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 05-09 16:16
B-Force schreef op woensdag 1 mei 2024 @ 10:59:
Ik rijd nu een jaar of 2 op de gravelbike in het rond en wil wat vaker langere ritten (100+ km) gaan maken. Ik merk dat ik met mijn Craft bibs na 100 km toch echt wel klaar ben.
Heb gekeken naar de Assos GTC Kiespanzer, maar om direct 250 euro neer te tellen is ook wat gortig. Zijn er nog meer aanraders van tweakers hier?
Absoluut mijn favoriete broek. Heb er inmiddels 4 en wil eigenlijk geen andere meer!
Zowel op de racefiets, mountainbike als gravelbike echt top (voor mij tenminste).
Vind het ook erg fijn dat de broekspijpen relatief iets langer zijn, waardoor ze erg goed blijven zitten.

[ Voor 7% gewijzigd door ajaxestria op 01-05-2024 11:59 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Nutterd
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 09-09 14:51

Nutterd

PSN: MRVleisboeketje

McMiGHtY schreef op woensdag 1 mei 2024 @ 11:11:
Zelf geen ervaring mee..maar om een beetje in de gravel sfeer te blijven hangen:

https://attaquercycling.c...cts/sol-tortoise-race-bib
Als je dan voor lul fiets kun je iig opscheppen dat je broek 250 (twee en een halve meier) kost

Meld je aan voor de geweldige, fantastische gravelrit: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2075464

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Grin
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 10-09 16:33

Grin

Ride si sapis.

Even aanhakend op de fietsbroeken-discussie.
Heb zojuist het nieuwe model van de Q36.5 Unique aangeklikt, met witte strepen op de bretels.
Ben benieuwd hoe die zich verhoudt tot de vorige generatie Unique fietsbroeken.

Binnenkort het oordeel van uw vaste Q36.5 reviewer :)

NewsBlur || My Fujifilm gear

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michaelg
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 08-09 20:02
Grin schreef op donderdag 2 mei 2024 @ 18:18:
Even aanhakend op de fietsbroeken-discussie.
Heb zojuist het nieuwe model van de Q36.5 Unique aangeklikt, met witte strepen op de bretels.
Ben benieuwd hoe die zich verhoudt tot de vorige generatie Unique fietsbroeken.

Binnenkort het oordeel van uw vaste Q36.5 reviewer :)
350 euro?!?

https://www.youtube.com/channel/UCb9hDbClUJUNw_a0v7qCBKA | https://www.strava.com/athletes/33148913

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mhr-zip
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 10:24
Ja das voor de billetjes van @Grin.

Ik ben ook Q36.5 fan, maar dan van de Gregarius serie. Meestal betaal je daar in de aanbieding net iets boven de 100 euro voor. (De essentials serie moet je wel links laten liggen).

Zijn vijftig was nog schoon. Drinkwaterkaart.nl Drinkwaterspots

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jasperz89
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 09:24
Salteh schreef op woensdag 1 mei 2024 @ 11:10:
Ik ben fan van de broeken van Maap en de Q36.5 Gregarius Ultra.... maar kan zelf ook in hele basic broeken prima fietsen.
Nog verschil tussen de verschillende maap broeken? Ik zoek een nieuwe broek, q36.5 is het toch niet helemaal voor mij op langere ritten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YLMOSE
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 10:07
jasperz89 schreef op vrijdag 3 mei 2024 @ 06:55:
[...]

Nog verschil tussen de verschillende maap broeken? Ik zoek een nieuwe broek, q36.5 is het toch niet helemaal voor mij op langere ritten.
Ik heb zelf meerdere Team Evo broeken van Maap, bevallen erg goed. Zowel voor lange- en korte ritten. Geen idee of er tussen de verschillende varianten van de Maap bib nog veel verschil zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grin

Grin

Ride si sapis.

[...]

@jasperz89 Zou je ook kunnen vertellen waarom? Ben wel nieuwsgierig.
Mja maar ik vind dat het geld niet als je ~10 uren per week op de fiets zit.
Nu heb ik er wel een stuk of 7 dus dan wordt het een iets ander verhaal maar oke...
Ik koop ze trouwens nooit voor het volle pond; meestal 240-260 euro. Deze ene broek die ik gister kocht was een uitzondering omdat ik de nieuwe serie wil proberen. Daar zat 'maar' 15% korting op vanaf de adviesprijs. So be it.

[ Voor 44% gewijzigd door Grin op 03-05-2024 09:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wisselwerking
  • Registratie: April 2003
  • Nu online
Grin schreef op vrijdag 3 mei 2024 @ 09:42:
[...]

[...]

Mja maar ik vind dat het geld niet als je ~10 uren per week op de fiets zit.
Nu heb ik er wel een stuk of 7 dus dan wordt het een iets ander verhaal maar oke...
Ik koop ze trouwens nooit voor het volle pond; meestal 240-260 euro. Deze ene broek die ik gister kocht was een uitzondering omdat ik de nieuwe serie wil proberen. Daar zat 'maar' 15% korting op vanaf de adviesprijs. So be it.
Ik doe de langere ritten ook liever met mijn Castelli dan de Q36.5 die ik heb. Elk lichaam is anders natuurlijk. Gelukkig heb je keuze.

Maar ik begrijp dat dit niet het antwoord is wat jij als Q36.5 influencer wil horen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jasperz89
Grin schreef op vrijdag 3 mei 2024 @ 09:42:
[...]

.
Kan niet heel erg duiden wat het probleem is maar het zit gewoon niet erg comfortabel meer na een uur of 2.5. Merk dat ik redelijk vaak ga verzitten en het wat schuurt, terwijl ik dit met m’n goedkope winterbroek van castelli afgelopen maanden niet gehad heb. Dus ik ben op zoek naar wat echt goeds voor de zomer, aangezien de ritten alleen maar langer zullen zijn deze periode

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhr-zip
[...]

Er zit ook verschil tussen de Q36.5 broeken :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grin

Grin

Ride si sapis.

jasperz89 schreef op vrijdag 3 mei 2024 @ 09:57:
[...]

Kan niet heel erg duiden wat het probleem is maar het zit gewoon niet erg comfortabel meer na een uur of 2.5. Merk dat ik redelijk vaak ga verzitten en het wat schuurt, terwijl ik dit met m’n goedkope winterbroek van castelli afgelopen maanden niet gehad heb. Dus ik ben op zoek naar wat echt goeds voor de zomer, aangezien de ritten alleen maar langer zullen zijn deze periode
Welk model heb je?
Want wat @mhr-zip ook al zegt: de kwaliteit loopt nogal uiteen tussen de verschillende modellen/types.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhr-zip
Grin schreef op vrijdag 3 mei 2024 @ 10:07:
[...]

Welk model heb je?
Want wat @mhr-zip ook al zegt: de kwaliteit loopt nogal uiteen tussen de verschillende modellen/types.
En pasvorm, compressie etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jasperz89
Grin schreef op vrijdag 3 mei 2024 @ 10:07:
[...]

Welk model heb je?
Gregarius, volgens mij de ultra.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wisselwerking
  • Registratie: April 2003
  • Nu online
mhr-zip schreef op vrijdag 3 mei 2024 @ 10:15:
[...]

En pasvorm, compressie etc.
En persoonlijke voorkeur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guapper
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 10:21
Heeft Q36.5 nog modellen met extra lange broekspijpen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grin

Grin

Ride si sapis.

guapper schreef op vrijdag 3 mei 2024 @ 12:11:
Heeft Q36.5 nog modellen met extra lange broekspijpen?
Ja, ze hebben/hadden ook nog andere modellen maar deze staan op de site:
Dottore Clima Extra Long Leg Bib Shorts
Gregarius Pro Extra Long Leg Bib Shorts

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Force
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 06:40
jasperz89 schreef op vrijdag 3 mei 2024 @ 10:47:
[...]

Gregarius, volgens mij de ultra.
Is er een verschil tussen de Gregarius Ultra en de Gregarius Pro? Kan het op de website niet echt vinden (vind daar alleen de Gregarius Pro)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jasperz89
B-Force schreef op vrijdag 3 mei 2024 @ 12:32:
[...]

Is er een verschil tussen de Gregarius Ultra en de Gregarius Pro? Kan het op de website niet echt vinden (vind daar alleen de Gregarius Pro)
Geen idee eerlijk gezegd. Ik zie die ultra ook niet terug op de site maar nog wel te koop bij oa futurum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jasperz89
Hoe is de maatvoering van maap?
Ben 185 met 81kg, meningen schijnen nogal te verschillen over de maattabel van maap zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• La1974
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 08:59
jasperz89 schreef op zaterdag 4 mei 2024 @ 12:51:
Hoe is de maatvoering van maap?
Ben 185 met 81kg, meningen schijnen nogal te verschillen over de maattabel van maap zelf.
Ik ben vergelijkbaar en heb L.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jasperz89
La1974 schreef op zaterdag 4 mei 2024 @ 12:54:
[...]

Ik ben vergelijkbaar en heb L.
Zowel bib als shirt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• La1974
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 08:59
Ja. En beiden zitten goed.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ypuh
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 10:16
Heeft iemand tips? Na jarenlang commentaar geven op onze clubkleding (Rogelli en Bioracer), mag ik samen met een paar clubgenoten de nieuwe kleding organiseren.

Zelf ben ik een liefhebber van mooie en goede (lees: niet per se dure) fietskleding, maar voor 100 man kleding uitzoeken is een nieuwe ervaring. De variatie binnen onze club is groot; voor de één is €50/set al veel en die rijdt daar BRM's mee van 1.600km, de ander heeft meerdere broeken van €300 in rotatie en zal tegen betaling onze clubkleding nog niet aantrekken. De illusie dat we iedereen tevreden kunnen stellen is er niet; maar het uitgangspunt is dat we een stap omhoog willen qua kwaliteit en design. Beide hoeven in mijn ogen niet extreem veel meer te kosten dan een Bioracer.

Een paar ervaringen die ik zelf heb:
- LAWI Sportswear. Heb hierzelf kleding van een lokale sponsor. Zelfde zeem als de oude Assos s5 broeken, goede grippers in broek en shirt
- Parentini. Oude kit van CycloWorld (@havana). Zijn zelf inmiddels overgestapt naar Castelli, maar ook deze kit is kwalitatief bovengemiddeld
- Kalas. Sponsor van Alpecin, gemaakt in Tsjechie. Biedt o.a. 5 verschillende types/kwaliteiten wat onze clubgenoten zelf de keuzemogelijkheid biedt
- Yarn cycling. Het kledingmerk van Bobby Traksel, ook gericht op clubkleding. Volgens mij vergelijkbaar met Lawi, zal aan de goedkopere kant van de range zitten, maar het shirt wat ik kreeg is één van mijn favorieten

Het budget voor een shirt+broek zal ergens rond de €120-180 mogen liggen, wat bij de bovengenoemde merken haalbaar moet zijn (al heb je dan misschien niet het hoogste kwaliteitsniveau). Tevens bieden deze merken een webshop waarbij clubgenoten met hun eigen accounts een bestelling kunnen plaatsen en aantallen/accessoires. Dat is wel een basisvoorwaarde. Uiteindelijk willen we geen grote restvoorraad, zelf alles uitzoeken of bestellingen opnemen etc. net als betaling gewoon via een Europese partner.

Is er uberhaupt nog sprake van grote verschillen tussen aanbieders? Gevoelsmatig heb je tegenwoordig allerlei partijen zoals LSRF, Le Coffee Ride, La Passione, GoBik (allemaal wel weer een prijsklasse hoger) die tegenwoordig goede, zo niet betere kleding leveren dan de instaplijnen van de grote A-merken. Het lijkt me dat die merken ook gewoon een fabriek in Spanje/Portugal/Italie benaderen om hun designs uit te voeren, en dat je mogelijk ook rechtstreeks bij die fabriek terecht kunt(?)

Iemand tips hoe je zoiets aanpakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henri86
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 09:57
Ypuh schreef op maandag 13 mei 2024 @ 14:19:
Heeft iemand tips? Na jarenlang commentaar geven op onze clubkleding (Rogelli en Bioracer), mag ik samen met een paar clubgenoten de nieuwe kleding organiseren.

Zelf ben ik een liefhebber van mooie en goede (lees: niet per se dure) fietskleding, maar voor 100 man kleding uitzoeken is een nieuwe ervaring. De variatie binnen onze club is groot; voor de één is €50/set al veel en die rijdt daar BRM's mee van 1.600km, de ander heeft meerdere broeken van €300 in rotatie en zal tegen betaling onze clubkleding nog niet aantrekken. De illusie dat we iedereen tevreden kunnen stellen is er niet; maar het uitgangspunt is dat we een stap omhoog willen qua kwaliteit en design. Beide hoeven in mijn ogen niet extreem veel meer te kosten dan een Bioracer.

- LAWI Sportswear. Heb hierzelf kleding van een lokale sponsor. Zelfde zeem als de oude Assos s5 broeken, goede grippers in broek en shirt
- Parentini. Oude kit van CycloWorld (@havana). Zijn zelf inmiddels overgestapt naar Castelli, maar ook deze kit is kwalitatief bovengemiddeld
- Kalas. Sponsor van Alpecin, gemaakt in Tsjechie. Biedt o.a. 5 verschillende types/kwaliteiten wat onze clubgenoten zelf de keuzemogelijkheid biedt
- Yarn cycling. Het kledingmerk van Bobby Traksel, ook gericht op clubkleding. Volgens mij vergelijkbaar met Lawi, zal aan de goedkopere kant van de range zitten, maar het shirt wat ik kreeg is één van mijn favorieten

Het budget voor een shirt+broek zal ergens rond de €120-180 mogen liggen, wat bij de bovengenoemde merken haalbaar moet zijn (al heb je dan misschien niet het hoogste kwaliteitsniveau). Tevens bieden deze merken een webshop waarbij clubgenoten met hun eigen accounts een bestelling kunnen plaatsen en aantallen/accessoires. Dat is wel een basisvoorwaarde. Uiteindelijk willen we geen grote restvoorraad, zelf alles uitzoeken of bestellingen opnemen etc. net als betaling gewoon via een Europese partner.

Is er uberhaupt nog sprake van grote verschillen tussen aanbieders? Gevoelsmatig heb je tegenwoordig allerlei partijen zoals LSRF, Le Coffee Ride, La Passione, GoBik (allemaal wel weer een prijsklasse hoger) die tegenwoordig goede, zo niet betere kleding leveren dan de instaplijnen van de grote A-merken. Het lijkt me dat die merken ook gewoon een fabriek in Spanje/Portugal/Italie benaderen om hun designs uit te voeren, en dat je mogelijk ook rechtstreeks bij die fabriek terecht kunt(?)

Ik zou verwachten dat je met 100 setjes nog wel een mooie korting kan bedingen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ypuh
@henri86 Ja hoor. Het is ook niet de eerste keer dat onze club kleding besteld. Dit zal de 4e keer worden en de rekeningen van eerdere edities zijn bekend. Uiteindelijk zal een deel betaald worden met staffelkorting en een deel d.m.v. sponsoring. De adviesprijs van zo'n kitje mag ca. €200 zijn (€120 broek en €80 shirt), waarvan de clubleden misschien ~€120 aan eigen bijdragen betalen.

Ik ben vooral benieuwd naar ervaringen hoe jullie een gevarieerde groep tevreden stellen bijv. door een goedkopere/duurdere optie te bieden, of met Assos-kwaliteit voor een Bioracer prijs. Zelf liep ik stuk op dat ze de eigen bijdragen proberen te beperken en daarmee net door de ondergrens zakt van wat acceptabele kleding is waar je 2-3x per week in rond wilt rijden. Zelf betaal dan liever iets meer voor een kit die ik ook buiten clubritten om met plezier draag.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DDX
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 10:10

DDX

Kijk ook eens bij mbsportswear.nl
Heb daar nu paar shirtjes van via grenspalenklassierker die best wel goed zitten.
En ook broekje die prima is.

En die hebben ook 3 lijnen kwa budget en kwaliteit.
Heb ook een longsleeve van de goedkopere lijn en die ga ik niet heel vaak dragen, telefoon steekt bijvoorbeeld al wat uit bij zakje achterop.

https://www.strava.com/athletes/2323035

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiswat
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 09:45
Heb een nieuwe helm besteld, zie ik in de helm productiedatum 01/2020. Wat zouden jullie doen? Gaat om een helm van 200 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Nu online
tiswat schreef op maandag 13 mei 2024 @ 16:38:
Heb een nieuwe helm besteld, zie ik in de helm productiedatum 01/2020. Wat zouden jullie doen? Gaat om een helm van 200 euro.
lastig.. voor zover ik het heb begrepen komt de meeste "schade" zonder te vallen door UV licht, zweet en algemeen gebruik. Dus niet door in een donker magazijn op de plank te liggen. Maar 4 jaar is wel een aanzienlijke periode, waarbij je ook niet weet hoe de helm erbij heeft gelegen...

ik zou zelf de helm toch terug sturen denk ik.

(gewoon een recent model kopen, dan heb je dit risico niet :D)

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiswat
Prulleman schreef op maandag 13 mei 2024 @ 17:01:
[...]

lastig.. voor zover ik het heb begrepen komt de meeste "schade" zonder te vallen door UV licht, zweet en algemeen gebruik. Dus niet door in een donker magazijn op de plank te liggen. Maar 4 jaar is wel een aanzienlijke periode, waarbij je ook niet weet hoe de helm erbij heeft gelegen...

ik zou zelf de helm toch terug sturen denk ik.

(gewoon een recent model kopen, dan heb je dit risico niet :D)
Nja het is een Abus Airbreaker in grijs, dus die is ook recent. In de fietsenwinkel kon ik ‘m niet kopen helaas (maat als kleur niet).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Nu online
ik bedoelde meer een model wat dit jaar is uitgekomen ;)

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiswat
Prulleman schreef op maandag 13 mei 2024 @ 17:04:
ik bedoelde meer een model wat dit jaar is uitgekomen ;)
Hiervoor (nu) had ik een Abus Gamechanger, maar man man man. Ik weet niet wat er het laatste jaar is gebeurd, maar het zweet druipt van mijn hoofd met deze temperaturen. Insert gewassen, insert gewisseld, niks helpt. Dus dacht er een te kopen met meer ventilatie en de Abus is smal en licht qua gewicht.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DialOut
  • Laatst online: 10-09 09:39

Onze toerclub is onlangs overgegaan op Kalas. Ervaringen zijn positief, voornaamste reden om ervoor te kiezen (van horen zeggen) waren prijs/kwaliteit en verschillende lijnen bibs, shirts, etc.
Selectie commissie had aantal partijen langs laten komen met materiaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strider
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09-09 23:17
Heeft er iemand ervaring met de MAAP Alt_Road Cargo bibshort?

BlaBlaBla

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• ElGreco
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 10-09 22:30
@Ypuh voor 100 setjes kun je ook direct contact opnemen met Tactic in Spanje. Zij maken de kleding van LSRF en de kwaliteit is behoorlijk. Volgens mij wordt de kleding zelf in Portugal gemaakt.

www.vanspeykwheels.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• McMiGHtY
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 09-09 20:58

McMiGHtY

- burp -

https://gsportapparel.com/en/collections/custom-jerseys

Ben ik laatst mee in aanraking gekomen, kleed onder andere CAJA RURAL

Natuurlijk heb je ook AGU, ik denk dat half Noord Holland qua clubs daar mee rijd, BioRacer heeft mooie opties en Vermarc kleed ook heel veel teams.

NEW - Het Grote - 2025 Tweakers Social Ride- Topic!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ypuh
ElGreco schreef op maandag 13 mei 2024 @ 18:59:
@Ypuh voor 100 setjes kun je ook direct contact opnemen met Tactic in Spanje. Zij maken de kleding van LSRF en de kwaliteit is behoorlijk. Volgens mij wordt de kleding zelf in Portugal gemaakt.
Die had ik ook op het lijstje gezet, maar mogelijk ook net iets te prijzig?

Mocht je een contact hebben of iemand met ervaring met dit merk, dan sta ik er wel open voor. We willen 2-3 merken gaan vergelijken. Op dit moment zijn Kalas en Parentini de twee grootste kanshebbers waarvan we weten dat de kwaliteit top is en ook binnen bereik liggen qua prijs.

@DialOut Zou ik daar misschien eens wat vragen over mogen stellen? Kalas lijkt ons inderdaad ook een goede kandidaat, maar hoop nog op een goed alternatief zodat we kunnen kiezen.
@McMiGHtY Vermarc en BioRacer zijn wel grote spelers op dit gebied, maar daar hoop ik dus net een niveautje boven uit te komen. Hier heb ik verschillende testsets van door mijn handen gehad de afgelopen keer, maar toen niet echt onder de indruk. Kan ook zijn dat ik toen de goedkoopste en middelste lijn gezien heb, en dat ze de duurste niet opgevraagd hadden.

[ Voor 29% gewijzigd door Ypuh op 13-05-2024 21:08 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ElGreco
Ypuh schreef op maandag 13 mei 2024 @ 21:03:
[...]

Die had ik ook op het lijstje gezet, maar mogelijk ook net iets te prijzig?

Mocht je een contact hebben of iemand met ervaring met dit merk, dan sta ik er wel open voor. We willen 2-3 merken gaan vergelijken. Op dit moment zijn Kalas en Parentini de twee grootste kanshebbers waarvan we weten dat de kwaliteit top is en ook binnen bereik liggen qua prijs.

@DialOut Zou ik daar misschien eens wat vragen over mogen stellen? Kalas lijkt ons inderdaad ook een goede kandidaat, maar hoop nog op een goed alternatief zodat we kunnen kiezen.
@McMiGHtY Vermarc en BioRacer zijn wel grote spelers op dit gebied, maar daar hoop ik dus net een niveautje boven uit te komen. Hier heb ik verschillende testsets van door mijn handen gehad de afgelopen keer, maar toen niet echt onder de indruk. Kan ook zijn dat ik toen de goedkoopste en middelste lijn gezien heb, en dat ze de duurste niet opgevraagd hadden.
Geen idee wat custom kost bij Tactic. Zal je moeten vragen. LSRF kleding is, in ieder geval de stukken die ik in mijn handen heb gehad, best goed en mooi qua stoffen (ze hangen in de winkel een dorp verderop).

Gewoon mailtje sturen.

www.vanspeykwheels.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElGreco
McMiGHtY schreef op maandag 13 mei 2024 @ 20:48:
https://gsportapparel.com/en/collections/custom-jerseys

Ben ik laatst mee in aanraking gekomen, kleed onder andere CAJA RURAL

Natuurlijk heb je ook AGU, ik denk dat half Noord Holland qua clubs daar mee rijd, BioRacer heeft mooie opties en Vermarc kleed ook heel veel teams.
AGU is momenteel in zwaar weer financieel gezien. Ik weet niet of het verstandig is om daar een hele traject te starten.

www.vanspeykwheels.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DeFeCt
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 05-09 08:39

DeFeCt

je wéét toch

ElGreco schreef op maandag 13 mei 2024 @ 18:59:
Ik ging hier ook een linkje naar https://tacticbenelux.com/ plaatsen. Sinds kort van een lokale sponsor een setje van Tactic gekregen, erg mooi spul.

Flickr

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Stufferdt
  • Registratie: December 2014
  • Nu online

Ik begin hier altijd over kalas, maar topspul en zoals je aangeeft verschillende lijnen. Je krijgt een webshop en mensen kunnen zelf de lijn/kwaliteit/prijs kiezen maar iedereen heeft wel hetzelfde design.

Ze maken het pas na bestelling dus duurt wel 6 weken en je hebt gewoon pasdagen via de vertegenwoordiger. Die heeft dan de verschillende lijnen en maten bij. Je krijgt dan een inlog waar je als club kan bestellen en iedereen zelf meteen afrekent. Dus geen voorraad en geen gedoe met betalingen.

Heb wel een contactpersoon voor je 😊

I don't know what happened, but it sure don't add up on paper And as long as she lets me, I'll take her wherever she wants me to take her

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crimby
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 10-09 13:43
Voor aanstaande zondag ben ik op zoek naar een regengilet / windstopper. Ik ben een mooi weer fietser maar ga zondag de gran fonds rosa fietsen en het lijkt niet heel denderend weer te worden. Nog tips hierin?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henri86
ElGreco schreef op maandag 13 mei 2024 @ 23:21:
[...]

AGU is momenteel in zwaar weer financieel gezien. Ik weet niet of het verstandig is om daar een hele traject te starten.
Kan je mogelijk wel allemaal in Jumbo-Visma tenue fietsen, want die schijnen ze niet kwijt te raken wat een van de oorzaken van het zware financiele weer is. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reginas
  • Registratie: Juni 2023
  • Laatst online: 08:28

Reginas

Queen of Core Stability

@crimby Sportful Hot Pack. Nu 2 jaar in mijn bezit, mini op te vouwen (past in z’n eigen zakje) en past dan goed in zakje van je jersey. Lekker bij fris weer of afdalingen. Houdt het redelijk bij lichte regen. Nadeel: geen 2-weg rits. Dat zou voor mij de enige reden zijn om hem te vervangen voor hij versleten is, maar wellicht is dat voor jou geen punt.

[ Voor 13% gewijzigd door Reginas op 15-05-2024 08:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guapper
  • Registratie: Juli 2009
crimby schreef op woensdag 15 mei 2024 @ 07:29:
Voor aanstaande zondag ben ik op zoek naar een regengilet / windstopper. Ik ben een mooi weer fietser maar ga zondag de gran fonds rosa fietsen en het lijkt niet heel denderend weer te worden. Nog tips hierin?
Ik heb een jasje van de Decathlon aangeschaft voor kleine buitjes.
https://www.decathlon.nl/...r900-zwart/_/R-p-X8529358
Is niet helemaal waterdicht, maar houd wel veel buiten. Ik heb het ook niet behandeld om het verder waterdicht te krijgen. De stof kan een beetje ademen, zo wordt beweerd, en kan in een eigen zakje worden opgeborgen waarna het iets groter is dan een paar opgevouwen sokken en dus makkelijk opgeborgen kan worden in je jersey.
Verschil met de hotpack van @Reginas is dat er nog mouwtjes aan zitten. Of dat een voor- of nadeel is weet ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BreadFan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Ben voor mijn vrouw op zoek naar een 3/4 fietsbroek. Die lijken er met bretels vrij weinig te zijn. En als het een beetje meezit mag er mesh stof in de knieholtes zitten voor wat extra ventilatie. Maar ik kan ze niet vinden. Iemand tips? :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 3Stone
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 10-09 19:01
Ypuh schreef op maandag 13 mei 2024 @ 15:31:
@henri86 Ja hoor. Het is ook niet de eerste keer dat onze club kleding besteld. Dit zal de 4e keer worden en de rekeningen van eerdere edities zijn bekend. Uiteindelijk zal een deel betaald worden met staffelkorting en een deel d.m.v. sponsoring. De adviesprijs van zo'n kitje mag ca. €200 zijn (€120 broek en €80 shirt), waarvan de clubleden misschien ~€120 aan eigen bijdragen betalen.

Ik ben vooral benieuwd naar ervaringen hoe jullie een gevarieerde groep tevreden stellen bijv. door een goedkopere/duurdere optie te bieden, of met Assos-kwaliteit voor een Bioracer prijs. Zelf liep ik stuk op dat ze de eigen bijdragen proberen te beperken en daarmee net door de ondergrens zakt van wat acceptabele kleding is waar je 2-3x per week in rond wilt rijden. Zelf betaal dan liever iets meer voor een kit die ik ook buiten clubritten om met plezier draag.
Wij hebben als club kleding van https://www.kleinsmancc.nl/. Heeft 4 verschillende lijnen fietskleding. Wij hebben de cyclo uitvoering.

Bevalt mij prima. Rij zelf ook met de duurdere broeken van sportful en assos. De broeken doen wat mij betreft hier niet voor onder. Bib en zomershirt was 135 euro als ik het goed heb.

Voor de bestelronde is er een pasavond geweest zodat iedereen kon passen en bestellen wat hij/zij wilde.

Zoals je op de site kunt zien zijn ze gericht op de grotere verenigingen.

Mocht je meer info nodig hebben, laat maar weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhr-zip
guapper schreef op woensdag 15 mei 2024 @ 09:23:
[...]

Ik heb een jasje van de Decathlon aangeschaft voor kleine buitjes.
https://www.decathlon.nl/...r900-zwart/_/R-p-X8529358
Is niet helemaal waterdicht, maar houd wel veel buiten. Ik heb het ook niet behandeld om het verder waterdicht te krijgen. De stof kan een beetje ademen, zo wordt beweerd, en kan in een eigen zakje worden opgeborgen waarna het iets groter is dan een paar opgevouwen sokken en dus makkelijk opgeborgen kan worden in je jersey.
Verschil met de hotpack van @Reginas is dat er nog mouwtjes aan zitten. Of dat een voor- of nadeel is weet ik niet.
Het gaat er primair niet om of je nat wordt of droog blijft. Het gaat er om of je het niet te koud (en evt te warm) krijgt.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• mhr-zip
Webgnome schreef op maandag 13 mei 2024 @ 21:38:
Waar halen jullie je wielershirts eigenlijk vandaan? Wat zijn goede merken etc? Heb er nu twee en begin toch wel met het aantal keren dat ik nu per week train te merken dat dat niet helemaal genoeg is ;)
Persoonlijk koop ik nooit/zelden in deze tijd van het jaar zomer dingen, ik koop het liefst alles in de uitverkoop.

Maar in mijn zoektocht ben ik uitgekomen bij LaPassione.

Voordelen voor mij (en nog wel een aantal Tweakers):

Pasvorm/genoeg rek :+
Neutraal design
Prijs kwaliteit
Achter zakjes groot genoeg/genoeg rek.
Neutraal merk. Het is geen Aliexpress, maar je krijgt er ook geen BMW* vibes van (sorry @Grin )
"Zipperpockets" Ik weet niet precies hoe het heet (plaatje hieronder), maar de rits is boven en onder altijd netjes weggewerkt. Dus die prikt ook niet (een gaatje) in je bib. (Dit is niet een super groot voordeel ofzo, dus geen zinloze discussies over het nut aub).
Is weer eens iets anders, dan iets kiezen uit de 3 merken die mantel heeft hangen -O-

Nadelen

Interwebs only
Ze trekken een grote broek aan met sponsoren van Movistar. Dus iedere collectie wordt weer een stapje duurder. Maar tot nu toe niks wat de uitverkoop niet oplost.
Ze innoveren nogal eens iets aan hun kleding, maar noemen dan alle kledinglijnen gelijk anders. Dus als je vorige jaar shirt X bestelde, moet je het jaar daarna even uitvogelen dat die overeenkomt met lijn ABC.

Ik heb ook diverse andere merken gehad die soms goed bevallen, soms wat minder. Uiteindelijk is het een persoonlijke zoektocht binnen je smaak, pasvorm, eisen, budget etc. Laat maar weten welk merk het geworden is.

*Ik wil niet de Rapha/Maap/PSN-boys voor de neus stoten O-)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/U5vjj3rdPBbIJU4EzOPZtWK5hnQ=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/EzwdjMqEIpjCC3bQYDd7TJI3.jpg?f=user_large

Broeken van LP: ik heb een hele goede. Maar ze veranderen nog wel eens van zeem, en niet alle zemen van hun zijn fijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistraller
  • Registratie: Oktober 2002
BreadFan schreef op woensdag 15 mei 2024 @ 10:03:
Ben voor mijn vrouw op zoek naar een 3/4 fietsbroek. Die lijken er met bretels vrij weinig te zijn. En als het een beetje meezit mag er mesh stof in de knieholtes zitten voor wat extra ventilatie. Maar ik kan ze niet vinden. Iemand tips? :)
Ik heb zelf een Castelli LW2. Is op het oog een lange bib maar onder de knie is het dunne stof. Damesmodel weet ik niet. 3/4 is ook niet populair volgens mij. Mijn vrouw vind 3/4 niet fijn in elk geval. Maar ze wil ook geen bretels ivm plaspauzes en haar bibs blijven goed zitten zegt ze.

Haar meest favoriete broek is van Etxeondo. En ik zie dat die een bib zonder bretels hebben; Koma. https://www.bikesuperior....-zonder-bretels-koma.html

Misschien hebben ze ook een model mét bretels?

My solar panels | Soladin loggen? | Strava
---------------
Gemak dient de mens, moeite dient de mensheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiswat
Ben eigenlijk weer eens opzoek naar merken zoals MAAP. Qua stijl spreken die mij wel aan. Draag nu Rapha en dat is echt dikke prima. Maar shirts zijn vaak vrij saai. Zijn er nog wat andere (kwalitatieve) merken die op die tour zijn gegaan?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kluus
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 23:12

Kluus

Gang is alles

tiswat schreef op woensdag 15 mei 2024 @ 11:24:
Ben eigenlijk weer eens opzoek naar merken zoals MAAP. Qua stijl spreken die mij wel aan. Draag nu Rapha en dat is echt dikke prima. Maar shirts zijn vaak vrij saai. Zijn er nog wat andere (kwalitatieve) merken die op die tour zijn gegaan?
Hier in de regio is Etxeondo nogal populair. Zelf nog geen ervaring mee maar ziet er wel goed uit (wel prijzig, maar in lijn met de andere merken die je noemt denk ik)!

[ Voor 6% gewijzigd door Kluus op 15-05-2024 11:28 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rusman
  • Registratie: September 2004
Le Col?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElGreco
henri86 schreef op woensdag 15 mei 2024 @ 07:35:
[...]

Kan je mogelijk wel allemaal in Jumbo-Visma tenue fietsen, want die schijnen ze niet kwijt te raken wat een van de oorzaken van het zware financiele weer is. :D
Ik denk dat het mislopen van de concessie om alle Bike Totaal winkels in NL te mogen bevoorraden er harder inhakt dan de TJV shirtjes.

www.vanspeykwheels.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• crimby
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 10-09 13:43
Reginas schreef op woensdag 15 mei 2024 @ 08:44:
@crimby Sportful Hot Pack. Nu 2 jaar in mijn bezit, mini op te vouwen (past in z’n eigen zakje) en past dan goed in zakje van je jersey. Lekker bij fris weer of afdalingen. Houdt het redelijk bij lichte regen. Nadeel: geen 2-weg rits. Dat zou voor mij de enige reden zijn om hem te vervangen voor hij versleten is, maar wellicht is dat voor jou geen punt.
Thanks! zag een mooie aanbieding bij Salden, dus eentje aangeschaft :-)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Requiem19
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09:55
Ik rijd veel in Pas Normal Studios, maar dat wordt als een beetje snobby gezien ;).

https://pasnormalstudios.com/uk

Andere merken waar je ook eens naar zou kunnen kijken:

https://pedaled.com/
https://attaquercycling.com/

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Ypuh
GoBik is wel een mooi merk dat een kwaliteitsslag gemaakt heeft, maar nog niet de jump in prijs van een Assos/PSN/MAAP. Persoonlijk ben ik wel gecharmeerd van de Le Coffee Ride kleding. Heb er nu 2 broeken, handschoenen en een jack van, en allen zijn bovengemiddeld goed gemaakt.

Het aanbod is tegenwoordig diverser. Je hebt merken die zich richten op comfort en fijn aanvoelende stoffen en de performance merken met technisch vernuftige stoffen. Ik ben zelf een beetje klaar met o.a. Assos, 7-Mesh en Q36.5 die in die laatste categorie vallen, enerzijds omdat ze veel te duur geworden zijn, anderzijds omdat ik merken als MAAP fijner/comfortabeler vind en dat hoger waardeer. MAAP is echter net als Rapha ook mainstream gegaan en heeft de prijzen verdubbeld, dus kijk nu liever naar de nieuwe upcomers die daar net onder zitten.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Reginas

Reginas

Queen of Core Stability

Ypuh schreef op woensdag 15 mei 2024 @ 13:51:
[...]

GoBik is wel een mooi merk dat een kwaliteitsslag gemaakt heeft, maar nog niet de jump in prijs van een Assos/PSN/MAAP. Persoonlijk ben ik wel gecharmeerd van de Le Coffee Ride kleding. Heb er nu 2 broeken, handschoenen en een jack van, en allen zijn bovengemiddeld goed gemaakt.
Eens met Gobik! Ik ben het afgelopen jaar ook fan geworden. Mooie en kleurrijke designs ook, die zowel door dames als heren gedragen kunnen worden. Qua materialen vind ik het absoluut niet onderdoen voor bijv. Q36.5. De kwaliteit van de shirts (bibs heb ik geen ervaring mee) vind ik zelfs beter dan die van Assos uit de instap/middenklasse lijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Koenbr
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 10-09 21:31
Strider schreef op maandag 13 mei 2024 @ 18:06:
Heeft er iemand ervaring met de MAAP Alt_Road Cargo bibshort?
Yes. Gebruikte stoffen zijn wat dikker dan dat ze normaal gebruiken. Aangezien ik normaal tussen maat S en M inzit, zorgde dit ervoor dat beide maten niet lekker zaten. Zeem is top en de bib zitten voldoende zakjes op.

Voor nu gebruik ik de Q36.5 Gregorius Cargo. Zit mij beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grin

Grin

Ride si sapis.

Ypuh schreef op woensdag 15 mei 2024 @ 13:51:
[...]
Ik ben zelf een beetje klaar met o.a. Assos, 7-Mesh en Q36.5 die in die laatste categorie vallen, enerzijds omdat ze veel te duur geworden zijn,
[...]
Ik koop al een aantal jaren die troep van Q36.5 maar op enkele nieuwe items na - bijvoorbeeld de nieuwe Clima-lijn: schoenen, broeken, shirts - zijn de items die ik koop weliswaar duur maar niet duurder geworden. Shirtjes zaten en zitten allemaal rond de 100-110 euro, broeken rond de 240-260(Unique) of 180-210(Dottore X/Clima) en baselayers 30-50 euro.
Dus duur: ja, maar het is de laatste jaren niet duurder geworden.
Wellicht bekijk jij de prijsstijging over een langere termijn maar als je zo gaat kijken zijn er veel merken duurder geworden, denk ik dan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yakolev
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online
Requiem19 schreef op woensdag 15 mei 2024 @ 12:08:
[...]

Ik rijd veel in Pas Normal Studios, maar dat wordt als een beetje snobby gezien ;).

https://pasnormalstudios.com/uk

Andere merken waar je ook eens naar zou kunnen kijken:

https://pedaled.com/
https://attaquercycling.com/
Ik draag veel van Pedaled (hou wel van de Japanse origin story), maar het stof van PNS is echt van betere kwaliteit.

Well, sir, on first sighting the French, I naturally gave the order to advance. That's my style, sir.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElGreco
Grin schreef op donderdag 16 mei 2024 @ 09:56:
[...]

Ik koop al een aantal jaren die troep van Q36.5 maar op enkele nieuwe items na - bijvoorbeeld de nieuwe Clima-lijn: schoenen, broeken, shirts - zijn de items die ik koop weliswaar duur maar niet duurder geworden. Shirtjes zaten en zitten allemaal rond de 100-110 euro, broeken rond de 240-260(Unique) of 180-210(Dottore X/Clima) en baselayers 30-50 euro.
Dus duur: ja, maar het is de laatste jaren niet duurder geworden.
Wellicht bekijk jij de prijsstijging over een langere termijn maar als je zo gaat kijken zijn er veel merken duurder geworden, denk ik dan.
Nog even het volgende over Q365

Het afgelopen 1,5 jaar zijn Q365 spullen vaak in de aanbieding bij Futurum. De Dottore X bijvoorbeeld stond vaak te koop voor rond de 120-130 euro. Met een kortingsbon van 20,- er bij, is het echt niet duur te noemen.
Zo heb ik ook eens een Unique kunnen kopen voor 150,- en voor de Dottore X nooit meer dan gemiddeld 110,- betaald.

www.vanspeykwheels.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grin

Grin

Ride si sapis.

ElGreco schreef op donderdag 16 mei 2024 @ 10:33:
[...]

Nog even het volgende over Q365

Het afgelopen 1,5 jaar zijn Q365 spullen vaak in de aanbieding bij Futurum. De Dottore X bijvoorbeeld stond vaak te koop voor rond de 120-130 euro. Met een kortingsbon van 20,- er bij, is het echt niet duur te noemen.
Zo heb ik ook eens een Unique kunnen kopen voor 150,- en voor de Dottore X nooit meer dan gemiddeld 110,- betaald.
Dat zijn wel hele extreme uitzonderingen, doorgaans betaal je meer voor die broeken en zijn de prijzen die ik noem gangbaar.
Maar als je kan wachten en echt wilt snipen dan is dat waarschijnlijk rock bottom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorrefunk
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 23:29

jorrefunk

Life is Music, Music is Life

Iemand een tip voor een waterdichte compacte zadeltas die zware regenbuien weerstaat? (compact = tussen 0.5 L en 1 L)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• fdees
  • Laatst online: 10:14

fdees

Trust me I'm an Engineer

Ik heb al 13 jaar een Ortlieb Micro-bag op mijn MTB zitten. Dat ding is zolang je niet gaat zwemmen en hem genoeg kan oprollen waterdicht.

The client is not always right. - Enzo Ferrari; Design the Future

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jorrefunk
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 23:29

jorrefunk

Life is Music, Music is Life

Merci, had ik ook gevonden maar had mijn twijfels ivm de ip64 rating. Blij te horen dat die - uitgezonderd bij het zwemmen - goed zijn werk doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stevens20
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 08-09 21:29

Ik ben erg tevreden over ons shirt van de AGR. Die hebben we via Spized gekocht. Netjes en correct geholpen en de kwaliteit lijkt goed te zijn. Je ontwerp is volledig naar eigen wens te maken.

https://www.spized.com/nl/zelf-wielershirts-ontwerpen

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uNUCZq7KW5BwzK23DhAFqRrAmLw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/qsVnCMJGxetxdZgwXVCIWpuU.jpg?f=fotoalbum_large

https://www.flickr.com/people/137281057@N05/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KW25
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 09:15
stevens20 schreef op donderdag 16 mei 2024 @ 15:53:
[...]

Ik ben erg tevreden over ons shirt van de AGR. Die hebben we via Spized gekocht. Netjes en correct geholpen en de kwaliteit lijkt goed te zijn. Je ontwerp is volledig naar eigen wens te maken.

https://www.spized.com/nl/zelf-wielershirts-ontwerpen

[Afbeelding]
Aan die fit te zien zit @Ypuh hier niet echt op te wachten.

MacBook Pro 13" 2017 512GB  iPhone 13 Pro 128GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stevens20
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 08-09 21:29
KW25 schreef op donderdag 16 mei 2024 @ 17:05:
[...]

Aan die fit te zien zit @Ypuh hier niet echt op te wachten.
Dit is de “unisex comfort”. Ze hebben meerdere modellen. Ook “performance” en “pro”. Wij waren met meer mensen in het team dan op de foto. We hadden met meer maten rekening te houden.

https://www.flickr.com/people/137281057@N05/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jasperz89
Is het hors category spul van le col kwa kwaliteit een beetje vergelijkbaar met maap en pns of zit daar nog wel een flink gat tussen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DeFeCt
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 05-09 08:39

DeFeCt

je wéét toch

jasperz89 schreef op zaterdag 18 mei 2024 @ 21:08:
Is het hors category spul van le col kwa kwaliteit een beetje vergelijkbaar met maap en pns of zit daar nog wel een flink gat tussen?
Hoe zou je de kwaliteit van maap en pns willen duiden dan? Ik lees her en der dat het niet bepaald geweldig is als je het afzet tegen de prijzen die ze ervoor durven te vragen.

Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr.DJ95
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 10-09 17:42
Heeft er iemand al eens wat besteld bij Math Salden? De Assos Equipe RS Schtradivari S11 is hier 51 euro goedkoper als andere winkel wat mijn enigszins argwanend maakt.

https://www.salden.nl/ass...roek-met-bretels-24.html#

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mhr-zip
mr.DJ95 schreef op donderdag 23 mei 2024 @ 13:31:
Heeft er iemand al eens wat besteld bij Math Salden? De Assos Equipe RS Schtradivari S11 is hier 51 euro goedkoper als andere winkel wat mijn enigszins argwanend maakt.

Salden ken ik alleen van online, genoeg besteld daar, prima zaak verder volgens mij. Krijg er altijd een beetje Hopmans vibes van (en die zijn meer dan prima).

[ Voor 4% gewijzigd door mhr-zip op 23-05-2024 13:46 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Reginas

Reginas

Queen of Core Stability

Salden is prima betrouwbaar. Verschillende keren naar tevredenheid besteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr.DJ95
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 10-09 17:42
Nice! Even nachtje over slapen. Tenzij iemand zegt dat ik beter voor broek XYZ kan gaan voor dat geld natuurlijk. Anders wordt het de Assos Equipe RS Schtradivari S11 in XL met mijn 1,97 en 94 kilootjes.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stokmeister
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 07:54
Canvas en Ryzon vind ik ook mooie merken in dezelfde stijl als MAAP.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mistraller
mr.DJ95 schreef op donderdag 23 mei 2024 @ 13:31:

Prima shop; ook ervaring met aftersales; niks mis met deze vriendelijke Limburgers.

---------------

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• havana
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 09-09 08:20

Parentini zou ik niet meer doen. Het is ook best wel een grote kolerezooi daar, waardoor levertijden nergens op slaan. Shirts vond ik wel van aardige kwaliteit, broeken zeker niet. Die kropen bij mij in mijn lies. De rest van ons team was er trouwens wel tevreden over.

Waarom niet bij Castelli kijken? Ik weet alleen niet of je voor dat bedrag kan slagen. Wij zijn er super tevreden over, lijnen zijn kort.

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henri86
Hey, heeft iemand hier ooit last gehad van een zeem die los komt in de broek en (met name na een wasbeurt) verschoven/gedraaid/dubbelgevouwen zit? De eerste paar keer lukt het dan nog wel met enige moeite om 'm weer op z'n plaats te krijgen, maar na een paar keer is het zo'n zooitje ín de broek dat het onbegonnen werk begint te worden, ook omdat het op het gevoel moet.

Ik heb dit voorheen nooit gehad, maar bij m'n laatste twee bibshorts is dit mankement ontstaan binnen een half jaar :?
Nu was de eerste waarbij dit gebeurde een goedkope van Dare2Be, maar de tweede was een - erg fijne - Odlo.
Het zijn dus de schuimlagen die los komen (van elkaar).

Lastig op de foto te krijgen, maar om een idee te geven:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KC2n6UbFiek8Cc6nM9laD41nbtI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/lgCzhwdmFPRK4WZELsfS6yq9.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/coI7yaLoq0neaJ_0w-1H_0By14A=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/kgKHqqTiTZJIGm015TEEp5Pk.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raymondw
  • Registratie: November 2000
@henri86 Mijn vriendin en ik hebben verschillende broeken van verschillende merken, maar dit nog niet gezien.

Ze gaan in de wasmachine op "fijne was" stand of bij een kort rondje op een 20min programma.
Broeken, sokken en shirts in dezelfde was, enige wat we doen is haar sport-bh 's in een waszak ivm de sluiting.
Na het wassen niet in de droger, maar op een droogrek aan kleding hangers.
(snel geteld heb ik ivm proberen en demo broeken een merk of 5)

Heb je een vreemde was stand die je gebruikt?

to linux or not ,that's my quest... | 5800X | 32GB 3800C15 | X570-Pro | 980 1TB | 7900XTX | PVoutput | Fiets

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henri86
raymondw schreef op zondag 26 mei 2024 @ 21:11:
@henri86 Mijn vriendin en ik hebben verschillende broeken van verschillende merken, maar dit nog niet gezien.

Ze gaan in de wasmachine op "fijne was" stand of bij een kort rondje op een 20min programma.
Broeken, sokken en shirts in dezelfde was, enige wat we doen is haar sport-bh 's in een waszak ivm de sluiting.
Na het wassen niet in de droger, maar op een droogrek aan kleding hangers.
(snel geteld heb ik ivm proberen en demo broeken een merk of 5)

Heb je een vreemde was stand die je gebruikt?
Nee. Het is ook niet zo dat er iets anders mee gebeurt dan met vorige/andere fietsbroeken.
Vind het apart dat het bij m'n twee nieuwste gebeurt, terwijl ik ook broeken heb en gebruik van 5+ jaar oud die niets mankeren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Reginas

Reginas

Queen of Core Stability

@henri86 Ligt het misschien aan het wasmiddel, waardoor de aanhechting tussen de schuimlagen van je zeem heeft losgelaten? Ik heb vorig jaar op vakantie een Assos-broek gewassen met ander wasmiddel, verder hetzelfde wasprogramma + uithangen zoals thuis, maar na het wassen hadden de gelijmde naden losgelaten. Beetje tegenvaller. Wel onder garantie opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henri86
Reginas schreef op maandag 27 mei 2024 @ 08:18:
@henri86 Ligt het misschien aan het wasmiddel, waardoor de aanhechting tussen de schuimlagen van je zeem heeft losgelaten? Ik heb vorig jaar op vakantie een Assos-broek gewassen met ander wasmiddel, verder hetzelfde wasprogramma + uithangen zoals thuis, maar na het wassen hadden de gelijmde naden losgelaten. Beetje tegenvaller. Wel onder garantie opgelost.
Zou kunnen. Andere broeken hebben er geen last van, maar misschien een andere lijm dan..
Ben benieuwd wat de verkoper/fabrikant aan zal geven, want heb 'm inderdaad teruggestuurd als garantieclaim.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dnhelle
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 10-09 22:10
Fietshelmen: hier ook aan het goede adres? Mijn hoofdomtrek valt tussen een M/L in en ik zoek een helm die goed past (dus niet als een dopje 'op' je hoofd maar 'er om heen'), MIPS, en max. 150eur met neutrale kleuren.

Iemand met goede ervaringen die zijn helm absoluut aanraadt?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DialOut
  • Laatst online: 10-09 09:39
@dnhelle helmen zijn wel persoonlijk, ik heb ook veel verschillende gepast. Uiteindelijk zowel bij 12gobiking en mantel omdat die veel aanbod hebben en je goed kan passen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mistraller
dnhelle schreef op maandag 27 mei 2024 @ 14:58:
Fietshelmen: hier ook aan het goede adres? Mijn hoofdomtrek valt tussen een M/L in en ik zoek een helm die goed past (dus niet als een dopje 'op' je hoofd maar 'er om heen'), MIPS, en max. 150eur met neutrale kleuren.

Iemand met goede ervaringen die zijn helm absoluut aanraadt?
uitproberen. Mantel adviseerde mij om te bestellen want ze hebben niet alle modellen in alle maten in de winkel.

Qua prijs;
Voor mijn MTB helm met mips was ik 60 eur kwijt. Ik vind het belachelijk dat een racehelm gemiddeld veel duurder is. Ik zou dus vooral niet teveel betalen. Grootste deel van het assorti van Mantel ligt bij MTB onder de 100, en bij race erboven. Ongeacht het merk...
Ook een goedkopere helm is gewoon veilig.

---------------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoEV6
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10-09 22:06
Mistraller schreef op maandag 27 mei 2024 @ 15:25:
[...]

uitproberen. Mantel adviseerde mij om te bestellen want ze hebben niet alle modellen in alle maten in de winkel.

Qua prijs;
Voor mijn MTB helm met mips was ik 60 eur kwijt. Ik vind het belachelijk dat een racehelm gemiddeld veel duurder is. Ik zou dus vooral niet teveel betalen. Grootste deel van het assorti van Mantel ligt bij MTB onder de 100, en bij race erboven. Ongeacht het merk...
Ook een goedkopere helm is gewoon veilig.
Mantel in Utrecht heeft veel helmen in diverse maten om te passen. Heb daar vorig jaar mijn helm gekocht. Erg fijne winkel en service. Ruilen en dingetjes mbt garantie is nooit een probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duclaasie
  • Registratie: November 2022
  • Laatst online: 10:04
Ik ben erg blij met mijn MET, maar uiteindelijk is de veiligste helm een helm die jou goed zit. Uiteindelijk een kwestie van veel passen en goed voelen wat bij jouw hoofd past. Als je een budget hebt wel in de gaten houden dat je niet wordt verleid om een duurder model te proberen, want als je eenmaal de best passende helm hebt gepast, maar hij past niet binnen je budget…

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• fdees
  • Laatst online: 10:14

fdees

Trust me I'm an Engineer

Wat ik wel een hele interessante website vind is om naar te kijken is Viriginia Tech Helmet Rating, je kan hier zien hoe veilig een helm echt is. Want een helm kan voldoen aan de richtlijnen, maar daarna zit er nog wel een stap verder in hoe veilig een helm echt is. Want een helm kan voldoen aan de norm, maar MIPS of een vergelijkbaar systeem zit er daar niet in.

Ik ben op deze site terechtgekomen via de uitleg van Seth van Berm Peak

The client is not always right. - Enzo Ferrari; Design the Future

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• raymondw
  • Registratie: November 2000
@dnhelle Passen
Ik kwam op een Giro met MIPS, vriendin en fietsmaatje hebben dezelfde helm zonder MIPS gekozen.
In het geval van de Giro is het MIPS deel ongeveer een 1/2 maat.

to linux or not ,that's my quest... | 5800X | 32GB 3800C15 | X570-Pro | 980 1TB | 7900XTX | PVoutput | Fiets

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noxa
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 10-09 17:02
Wat is er gaande bij LaPassione. Ik wilde eigenlijk wel weer eens een nieuw setje bestellen maar ik zie alleen maar oude stuff in de aanbieding. Meestal hebben ze rond deze tijd wel weer nieuwe items. Gaan ze er mee stoppen of staan er juist aan de vooravond van een nieuwe lijn oid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Casual Ruud
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 08:44
Noxa schreef op dinsdag 28 mei 2024 @ 14:09:
Wat is er gaande bij LaPassione. Ik wilde eigenlijk wel weer eens een nieuw setje bestellen maar ik zie alleen maar oude stuff in de aanbieding. Meestal hebben ze rond deze tijd wel weer nieuwe items. Gaan ze er mee stoppen of staan er juist aan de vooravond van een nieuwe lijn oid?
Geen idee, maar het zijn wel mooie prijzen.

Klopt die maattabel een beetje of beter 1 maatje groter nemen zoals bij Castelli?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noxa
Casual Ruud schreef op dinsdag 28 mei 2024 @ 21:12:
[...]

Klopt die maattabel een beetje of beter 1 maatje groter nemen zoals bij Castelli?
Verschilt een beetje per lijn. De dreamer serie is tight fit maar andere series zitten wat ruimer.

Ik ben 1.88 bij 79kg en draag dreamer M broek en L shirt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Casual Ruud
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 08:44
Noxa schreef op dinsdag 28 mei 2024 @ 21:28:
[...]

Verschilt een beetje per lijn. De dreamer serie is tight fit maar andere series zitten wat ruimer.

Ik ben 1.88 bij 79kg en draag dreamer M broek en L shirt.
Thx, ik ga eens kijken. Zoek nog een lange broek. Zit een beetje tussen M en L in vaak. Lang en dun zeg maar. Lange broek en lang shirt voor € 100 lijkt me een koopje.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mhr-zip
Casual Ruud schreef op dinsdag 28 mei 2024 @ 21:12:
[...]

Meeste heb ik gewoon in de "normale" maat van mijn west-europese welvaartslichaam.

Maar er zijn ook een paar lijnen die konden terug:
Maze Jersey (vond ik ook lelijk)
Striver Ultralight Jersey
PSN Evo Jersey

Wel paste:
Believer Jersey <<-- Die is ook het simpelste maar vind ik de fijnste.
Striver Jersey
Dreamer Jersey.

Heb er ook 2 bib's van, maar niet alle zemen vind ik top.
Ik had toen de PSN Bib Shorts, maar die is er volgens mij niet meer. Van alle andere lijnen vond ik mijn Q36.5 zeem beter, en ondertussen zijn die LP bib's zo duur geworden dat ik daardoor ook voor Q36.5 kies (als ze in de aanbieding zijn bij bijv. Futurumshop).

[ Voor 23% gewijzigd door mhr-zip op 28-05-2024 21:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noxa
Iemand nog een briljante tip om de Aero sokken van Sockeloen strak aan te krijgen. Zit altijd te kutten met dat grip randje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BreadFan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Bwoh die sale van LaPassione is hard gegaan. Zag gisteren om 17 uur een bib die me wel wat leek. Wilde 's avonds de rest nog even bekijken maar toen was het meeste qua zomerspul al wel weg. (althans, alles behalve de XS en XXL's).

Qua winterjacks valt er nog wel wat moois te scoren. Heb ik alleen niet nodig :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• edoappelhof
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 10:09
Noxa schreef op woensdag 29 mei 2024 @ 12:55:
Iemand nog een briljante tip om de Aero sokken van Sockeloen strak aan te krijgen. Zit altijd te kutten met dat grip randje.
Heb je haar op je benen? Met van die gladde wielrenpootjes nooit problemen mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stufferdt
  • Registratie: December 2014
  • Nu online
edoappelhof schreef op woensdag 29 mei 2024 @ 15:21:
[...]

Heb je haar op je benen? Met van die gladde wielrenpootjes nooit problemen mee.
Haha dat helpt zeker niet inderdaad. Ik trek de bovenkant naar de tenen toe zodat je aantrekken begint bij de hiel. Dan zorgen dat je voet goed zit en kan over het algemeen dan het aerodeel redelijk afrollen. zodat je op de goede hoogte zit. Vervolgens is de truc om er niet meer aan te komen.

Ik heb overigens wel dat m’n griprandjes afbrokkelen terwijl ik ze met de hand was…

I don't know what happened, but it sure don't add up on paper And as long as she lets me, I'll take her wherever she wants me to take her

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McMiGHtY
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 09-09 20:58

McMiGHtY

- burp -

Dan moet je Jasper ff appen..heb je z'n nummer?

NEW - Het Grote - 2025 Tweakers Social Ride- Topic!

Pagina: 1 ... 53 ... 63 Laatste