Het grote fietskleding topic

Pagina: 1 ... 52 ... 61 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GerbenBK
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 14:27
Prulleman schreef op dinsdag 5 maart 2024 @ 15:42:
[...]

even deze aanhalen.. ik ben redelijk tevreden mijn mijn oude osprey momentum 26 (redelijk vergelijkbare rugzak qua formaat, ook expandable wat handig is als er een keer een set kleding + schoenen mee moeten op een racefiets commute ritje, maar voor normale ritten met de trein en de brompton zit er alleen wat stanaard spul in (laptop, oplader, muis, etc).

bij de korte ritjes op de brompton heb ik geen moeite met deze tas, maar als ik op de racefiets naar kantoor ga, zit ie een stuk voller, dat helpt natuurlijk niet, maar het belangrijkste is denk ik dat je op de racefiets een stuk meer voorover zit en de osprey momentum rust dan echt met op een paar ruggewervels, wat behoorlijk vervelend is na een half uurtje.
Ik gebruik voor mijn commute (1x per week bij goed weer, 38km enkele reis) de Deuter Superbike die heeft ook 2 zachte banen op de rug met ruimte er tussen.

Als je echt schoenen wil meenemen wordt het inderdaad wel heel erg proppen met 18+4L en ontkom je denk ik niet aan een rack + tas. Ik heb een locker op werk dus hoef alleen laptop en wat spulletjes mee te nemen en soms kleding. Voor 1u15m goed te doen.

Het is niet ideaal, maar ik heb geen dedicated commuter dus een rack (laat staan een tailfin) is het voor mij niet. Rugzak zie ik dan maar als extra core stability oefening...:)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KnjSWgDrHUU78lUbpMYXmI1iG2o=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/TSKJ9X76XZNzDl2Pvo7dcA5q.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 12% gewijzigd door GerbenBK op 05-03-2024 17:29 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DDX
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 14:46

DDX

Dus geef je 120 euro uit, heb je last van je rug als je gaat fietsen.
En een tailfin is juist handig snel op je fiets te zetten dus ideaal als je geen dedicated commuter hebt.

Zal ook afhangen hoe diep je zit, maar ik moet er niet aan denken om een laptop op m'n rug te hebben.
Beetje kleding ok tja als het niet echt anders kan, maar liever zo min mogelijk op de rug.

https://www.strava.com/athletes/2323035

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerbenBK
DDX schreef op dinsdag 5 maart 2024 @ 20:20:
Dus geef je 120 euro uit, heb je last van je rug als je gaat fietsen.
En een tailfin is juist handig snel op je fiets te zetten dus ideaal als je geen dedicated commuter hebt.
Wie heeft er last van zn rug?
Edit: Oh je doelt wellicht op @Prulleman?

Begreep dat ik voor die Tailfin dan bij elke fiets een aparte thru-axle moet installeren, is dat niet zo? De rugzak wordt natuurlijk niet alleen voor die ene keer in de week commuten gebruikt he....(nog los van het feit dat ie geen E 120 hoeft te kosten).

Wat kost die Tailfin trouwens ook alweer met een goeie bijpassende tas? :P

In principe heb ik ook liever niets op mijn rug, maar heb ook liever geen rack / panniers op mijn fiets. "Jammer genoeg" sinds Corona niet meer elke dag naar kantoor, want toen kon ik de laptop gewoon daar laten en zonder rugzak woon-werk doen.

Begrijp overigens prima hoor, dat zo'n Tailfin ideaal is als je wel elke dag langer dan een uur enkele reis heen en weer fietst in weer en wind.

[ Voor 34% gewijzigd door GerbenBK op 05-03-2024 21:06 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DDX

DDX

Je hebt voor de tailfin een speciale thru-axle (of snelspanner) nodig ja.
Maar je hoef niet perse voor elke fiets een eigen thru-axle te kopen.
Je kan hem ook gewoon overzetten. (tip: koop de universele steekas dan van tailfin, die past in 1mm,1.5mm en 1.75mm.
Steekas overzetten is iets meer werk dan de tailfin zelf overzetten.

Ik heb trouwens een snelspanner, een vaste steekas (uit m'n hoofd de 1.75mm) en de universele.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• mhr-zip
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15:09
GerbenBK schreef op dinsdag 5 maart 2024 @ 20:41:
[...]
(nog los van het feit dat ie geen E 120 hoeft te kosten).
Al krijg ik hem gratis, ga ik nog niet met een rugtas fietsen :+

Zijn vijftig was nog schoon. Drinkwaterkaart.nl Drinkwaterspots

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GerbenBK
mhr-zip schreef op dinsdag 5 maart 2024 @ 21:32:
[...]

Al krijg ik hem gratis, ga ik nog niet met een rugtas fietsen :+
Dan stop je toch lekker alles in je zadeltas.... :o

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mr. Stom
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 14:14
@Prulleman
Ik heb m'n schoenen + toilettas op kantoor staan. Ook een gewone jas mocht ik toch even naar buiten willen. Ik neem een kleine handdoek mee, een setje kleding en een laptop. Ik wil zo min mogelijk meenemen op de fiets.

Ik gebruik daarbij de Pro team lightweight van Rapha (https://www.rapha.cc/gb/e...backpack/product/PTX01XX.)

Deze is wel zeer klein, maar zit lekker hoog op de rug, er past precies een ondergoed-spijkerbroek-overhemd-trui-handoekje in en m'n laptop past er bij (een HP elitebook x360 13,3" https://www.hp.com/nl-nl/...?p=b-hp-elitebook-x360-g7).

Bandjes/reparatiesetje zit in een klein zadeltasje (lezyne road caddy)

Het liefste zou ik een tailfin gebruiken, maar deze krijg je niet op mijn fiets gemonteerd. Aan de ketting-zijde is alles prachtig aero afgewerkt, waardoor er geen montagemogelijkheden zijn via een andere steekas:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SBB5FWb3qqZ1_C0O7Q1v4ooLS_8=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/3y0g0ndUzgeTXH6Gd7wJPydf.png?f=user_large

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• wisselwerking
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 15:00
GerbenBK schreef op woensdag 6 maart 2024 @ 08:19:
[...]

Dan stop je toch lekker alles in je zadeltas.... :o
Je hebt tegenwoordig wel goede grote zadeltassen. Dus dat is zeker een optie. Zelf jaren met een rugtas naar het werk gefietst. Tegenwoordig gebruik ik de Ortieb quick rack in combinatie met Ortlieb tassen. Een stuk goedkoper dan die Tailfin, maar werkt (voor mij) perfect. Ook snel te verwijderen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Reginas
  • Registratie: Juni 2023
  • Laatst online: 14:51

Reginas

Queen of Core Stability

Ik gebruik sinds kort de Osprey Metron 24. In de tas zit ook een ingebouwd vak voor vieze kleding/schoenen en met de straps aan de buitenzijde van de tas kun je nog een extra jasje meenemen. Of een yogamat, wat ik weleens doe. Hij heeft ook een ingebouwde tegenhoes in een felle kleur en een houdertje voor je helm. Topding.

Zie deze uitgebreide review met alle features van Road.cc.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stancke
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 30-05 21:54
Mij daarnet impulsief de Abus GameChanger gekocht met de promo aan 140€ (geen idee of het een "echte" promo is maar bon)

https://www.futurumshop.n...m-donkergrijs-zwart.phtml

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KW25
  • Laatst online: 13:32
Stancke schreef op woensdag 6 maart 2024 @ 11:11:
Mij daarnet impulsief de Abus GameChanger gekocht met de promo aan 140€ (geen idee of het een "echte" promo is maar bon)

https://www.futurumshop.n...m-donkergrijs-zwart.phtml
Gewoon korting om van het oude model af te komen, desondanks wel leuke helm.

MacBook Pro 13" 2017 512GB  iPhone 13 Pro 128GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michaelg
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 05-05 17:27
Heeft iemand een tip hoe je sealant vlekken uit je kleding krijgt? Gisteren zat mijn jersey redelijk onder de Dynamic Barkeeper en na het wassen blijven er wat lichte vlekjes achter :(

https://www.youtube.com/channel/UCb9hDbClUJUNw_a0v7qCBKA | https://www.strava.com/athletes/33148913

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edoappelhof
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 02-06 17:53
Michaelg schreef op donderdag 7 maart 2024 @ 07:24:
Heeft iemand een tip hoe je sealant vlekken uit je kleding krijgt? Gisteren zat mijn jersey redelijk onder de Dynamic Barkeeper en na het wassen blijven er wat lichte vlekjes achter :(
Heb wel eens succes gehad met isopropanol (rubbing alcohol). Insmeren, even laten intrekken en dan onder de kraan uitspoelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guapper
  • Registratie: Juli 2009
Tsjonge, dat tubeless blijft maar geven hé?
Dit soort dingen hoor je nooit in de discussie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Smultie
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
guapper schreef op donderdag 7 maart 2024 @ 11:21:
Tsjonge, dat tubeless blijft maar geven hé?
Dit soort dingen hoor je nooit in de discussie.
En toch horen we het nu in de disussie?

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Nu online
je kan ook vragen, ik had laatst zwarte handen nadat ik een half uur had staan kutten in de kou om een biba te wisselen, daarna was mijn witte stuurlint ook zwart. Hoe kan ik dat schoonmaken...

(maw, het gaat hier niet om tubeless vs biba, het gaat hier om het oplossen van een issue in een gegeven situatie)

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX

DDX

Voor volgende keer iig latex handschoenen meenemen.
Kwa stuurlint schoonmaken geen idee, zal ook weer van materiaal afhangen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Prulleman
  • Nu online
@DDX (was een loos voorbeeld om de off topic tubeless vs biba discussie de nek om te draaien).
Maar goeie tip, gelukkig heb ik zwart stuurlint😉

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guapper
DDX schreef op donderdag 7 maart 2024 @ 11:58:
Voor volgende keer iig latex handschoenen meenemen.
Kwa stuurlint schoonmaken geen idee, zal ook weer van materiaal afhangen.
√ check: standaard in de zadeltas. Ook erg fijn als extra beschermende laag onder je (natte) handschoenen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DDX

DDX

Prulleman schreef op donderdag 7 maart 2024 @ 12:17:
@DDX (was een loos voorbeeld om de off topic tubeless vs biba discussie de nek om te draaien).
Maar goeie tip, gelukkig heb ik zwart stuurlint😉
Las hem iets te snel 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistraller
  • Registratie: Oktober 2002
  • Nu online
guapper schreef op donderdag 7 maart 2024 @ 12:23:
[...]

√ check: standaard in de zadeltas. Ook erg fijn als extra beschermende laag onder je (natte) handschoenen.
Zadeltas! *O*

My solar panels | Soladin loggen? | Strava
---------------
Gemak dient de mens, moeite dient de mensheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BreadFan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Zijn er mensen met ervaring met de Castelli Alpha Ros 2 Light en/of de Castelli Puro 3?

Ik zoek iets voor de temperatuur tussen korte mouwen en een (winter)jack. Zeg de 10-15 graden range. Mijn Futurum 4 seasons jack is dan te warm, en armstukken gauw te fris.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhr-zip
BreadFan schreef op donderdag 7 maart 2024 @ 14:59:
Zijn er mensen met ervaring met de Castelli Alpha Ros 2 Light en/of de Castelli Puro 3?

Ik zoek iets voor de temperatuur tussen korte mouwen en een (winter)jack. Zeg de 10-15 graden range. Mijn Futurum 4 seasons jack is dan te warm, en armstukken gauw te fris.
Is die eerste dezelfde als de Castelli Perfetto Light?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BreadFan
  • Niet online
Ergh. Castelli met de Gabba Perfetto Light Ros Alpha 2 Convertible... ik ben dat spoor enigzins bijster. Hernoemen van producten maakt de herkenbaarheid niet beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nooberke
  • Registratie: Februari 2009
  • Nu online
mhr-zip schreef op donderdag 7 maart 2024 @ 15:00:
[...]

Is die eerste dezelfde als de Castelli Perfetto Light?
Perfetto Light die jij mij aangesmeerd hebt heeft kortje mouwtjes :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mhr-zip
BreadFan schreef op donderdag 7 maart 2024 @ 15:03:
Ergh. Castelli met de Gabba Perfetto Light Ros Alpha 2 Convertible... ik ben dat spoor enigzins bijster. Hernoemen van producten maakt de herkenbaarheid niet beter.
Ff gegoogled, het is geen Perfetto light :+

Maar in mijn ogen is heel simpel.

De stof die de Alpha/Perfetto/Gabba etc beroemd maakt is: Gore Tex Infinium*

Bij een Perfetto Light zit dat alleen aan de voorkant en ademt de rug een stuk beter voor als het echt "warm" is (12+ graden op mijn kleding schaal).
Bij een normale Alpha/Perfetto/Gabba is helemaal van deze stof gemaakt. Zit verschil tussen lange en korte mouwen.

Maar tegenwoordig krijg je allerlei "gevoerde" uitvoeringen. Leuk om de verkopen op te stuwen en voor de marketing afdeling. Alleen ik wil ook geen gevoerde regenjas. Ik kan zelf wel bedenken om er wat meer onderaan te doen als het koud is. En dat geldt ook hiervoor.

Als je heel veel fietst in de winter is misschien een gevoerde uitvoering ook wel wat, maar voor die 3x per winter doe ik een extra ondershirt aan

In mijn ogen hier op letten

- Is hij (helemaal) gemaakt van Gore Tex Infinium
- Is hij wel of niet gevoerd
- Hoeveel zakjes heeft hij achterop (er bestaan uitvoeringen met 2 en met 3 zakjes)
- Zoek even hoe groot of klein hij valt, Castelli moet je (meestal) een maat groter bestellen
- Wil je afritsbare mouwen

*Gore (Wear) maakt ook kleding met deze stof (niet te verwaren met Gore Tex). Heeft wel een west europese maatvoering!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BreadFan
  • Niet online
Heel lief van je, deze review van de Perfetto Light, maar ik vroeg naar de Alpha Ros 2 Light :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhr-zip
BreadFan schreef op donderdag 7 maart 2024 @ 16:19:
Heel lief van je, deze review van de Perfetto Light, maar ik vroeg naar de Alpha Ros 2 Light :+
Dat was het niet :+

Ik heb het nu geprobeerd iets duidelijker te omschrijven.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• guapper
BreadFan schreef op donderdag 7 maart 2024 @ 16:19:
Als ik naar de foto's kijk, lijkt die alpha een extra rits te hebben, waardoor je de buitenste rits kunt openen zonder dat de jas meteen helemaal open staat.
Er zit een membraan/voering met 2e rits achter het voorste paneel als ik het zo zie. Kun je extra ventileren.

https://www.mantel.com/castelli-alpha-ros-2-light-fietsjack > 4e foto

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rusman
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 14:22
Ik heb de Castelli Perfetto RoS welke er erg op lijkt volgens mij. Mijn standaard keuze voor temperaturen tot +10 graden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duclaasie
  • Registratie: November 2022
  • Laatst online: 15:04
Half april hoop ik mijn nieuw bestelde Canyon Grizl te ontvangen, wat voor mij de eerste fiets met klikpedalen wordt. Ik heb voor Shimano PD-EH500 combi pedalen gekozen. De fiets wordt erg breed ingezet, waarbij ik dus ook schoenen zoek waar ik ook een stuk op door een stad kan struinen als we op vakantie zijn. Nu is schoenkeuze altijd erg persoonlijk en wil ik ook sowieso veel verschillende merken en modellen kunnen passen. Zijn er ook nog fysieke winkels met een groot assortiment, liefst in noord of midden Nederland.

Verder ben ik wel benieuwd naar suggesties qua merken en modellen die bij dit soort toepassing past.

Ik hoop dat dit topic geschikt is voor deze vraag, maar dat hoor ik snel genoeg denk ik.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mhr-zip
Duclaasie schreef op donderdag 7 maart 2024 @ 18:37:
Half april hoop ik mijn nieuw bestelde Canyon Grizl te ontvangen, wat voor mij de eerste fiets met klikpedalen wordt. Ik heb voor Shimano PD-EH500 combi pedalen gekozen. De fiets wordt erg breed ingezet, waarbij ik dus ook schoenen zoek waar ik ook een stuk op door een stad kan struinen als we op vakantie zijn. Nu is schoenkeuze altijd erg persoonlijk en wil ik ook sowieso veel verschillende merken en modellen kunnen passen. Zijn er ook nog fysieke winkels met een groot assortiment, liefst in noord of midden Nederland.

Verder ben ik wel benieuwd naar suggesties qua merken en modellen die bij dit soort toepassing past.

Ik hoop dat dit topic geschikt is voor deze vraag, maar dat hoor ik snel genoeg denk ik.
Jij die winkel is er :+

Weet iemand nog hoe die heet?

Weet jij het nog @rolandos582 ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rolandos582
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 15:04
mhr-zip schreef op donderdag 7 maart 2024 @ 18:43:
[...]

Jij die winkel is er :+

Weet iemand nog hoe die heet?

Weet jij het nog @rolandos582 ?
Iets met bike en shoe? Voor jou ofzo? :X

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Casual Ruud
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 14:58
@BreadFan Geen ervaring met dat specifieke model van Castelli, wel met de Perfetto Ros 2 (Convertible). Volgens mij komt dat aardig in de buurt met wat jij omschrijft/zoekt. De hele winter tot nu mee kunnen fietsen. Beetje cliche maar dat ding maakt de hype imo wel waar. Afritsbare mouwen klinkt overigens suf, maar is echt een uitkomst als je het snel warm hebt zoals ik.

Het is weliswaar geen Castelli, maar je zou ook eens kijken kijken naar een gevoerd lange mouwen shirt. Ik heb laatste deze gekocht. https://lecol.cc/en-nl/products/aqua-zero-jersey

Niet winddicht, maar wel warm genoeg voor deze temperatuur met alleen een simpele base layer. Krijgt ook wel goede reviews. Ik heb ook nog ergens een strava code liggen, mocht je of iemand anders interesse hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GWBoes
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 15:23
@Duclaasie Dus je zoekt klikschoenen die ook nog een beetje fatsoenlijk lopen? Genoeg keuze. Adidas Velosamba, Giro Gauge, Diverse Shimano schoenen, etc.
Ik doe zelf al een paar jaar de fietsvakanties met een paar Shimano MT3's. Ook al menig citytrip en een 13km lichte bergwandeling op gedaan.

Maar bikeshoe4u heeft wel wat keuze in zulke schoenen of kan je in ieder geval adviseren naar welke merken je moet kijken op basis van je maten.

Flickr - Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McMiGHtY
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 04-06 15:33

McMiGHtY

- burp -

Mr. Stom schreef op woensdag 6 maart 2024 @ 10:22:
@Prulleman

Ik gebruik daarbij de Pro team lightweight van Rapha (https://www.rapha.cc/gb/e...backpack/product/PTX01XX.)

Deze is wel zeer klein, maar zit lekker hoog op de rug, er past precies een ondergoed-spijkerbroek-overhemd-trui-handoekje in en m'n laptop past er bij (een HP elitebook x360 13,3" https://www.hp.com/nl-nl/...?p=b-hp-elitebook-x360-g7).
Reflecteerd dat ook nog een beetje aan de achterkant?

NEW - Het Grote - 2025 Tweakers Social Ride- Topic!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BreadFan
  • Niet online
Heb de Alpha Ros 2 Light besteld. In de actie bij Futurum, had daarnaast nog een 20 euro kortingscode liggen, 108 euro leek me niet duur voor een dergelijk jack. Was net op tijd, er waren enkel nog twee XL's welke mij zou moeten passen, en die is nu ook uitverkocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Stom
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 14:14
McMiGHtY schreef op vrijdag 8 maart 2024 @ 08:37:
[...]

Reflecteerd dat ook nog een beetje aan de achterkant?
Ja. Geen 'volle' reflectie maar met autolampen ben je wel duidelijker zichtbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thunderfury
  • Nu online
Ik heb sinds kort de fietsmicrobe te pakken, vooral dankzij een Indoor setup. Momenteel heb ik als bibshort een van rysel. Best tevreden van, maar met 3 trainingen in de week zitten die vaak in de was. In mijn zoektocht naar een extra broek, vroeg ik mij af of er hier ervaringen zijn met 'indoor' shorts die wat dunner / koeler zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMD1800
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 12:25
Hoi, Ik ben me aan het oriënteren om een nieuwe fietsjersey te kopen voor het wat warmere weer, denk aan rond 22+ graden en grote stukken in de zon fietsen. Mijn huidige jersey, de Futurumshop Joris, is dan wat te warm. Ik draag ook altijd een ondershirt, ook van futurum.

Hebben jullie een tip voor een jersey? Ik zou er ook graag een vak met rits in willen hebben waar mijn mobiel in past (ik heb een oneplus 6, om een indicatie te geven)

[ Voor 4% gewijzigd door AMD1800 op 10-03-2024 16:16 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• guapper
AMD1800 schreef op zondag 10 maart 2024 @ 16:14:
Hoi, Ik ben me aan het oriënteren om een nieuwe fietsjersey te kopen voor het wat warmere weer, denk aan rond 22+ graden en grote stukken in de zon fietsen. Mijn huidige jersey, de Futurumshop Joris, is dan wat te warm. Ik draag ook altijd een ondershirt, ook van futurum.

Hebben jullie een tip voor een jersey? Ik zou er ook graag een vak met rits in willen hebben waar mijn mobiel in past (ik heb een oneplus 6, om een indicatie te geven)
Wanneer het echt warm wordt, laat ik het ondershirt achterwege. De verdamping direct op de huid geeft dan een verkoelend effect; precies zoals evolutie (m/v/x) het bedacht heeft. (y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stelsol
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 14:18
thunderfury schreef op zaterdag 9 maart 2024 @ 15:09:
Ik heb sinds kort de fietsmicrobe te pakken, vooral dankzij een Indoor setup. Momenteel heb ik als bibshort een van rysel. Best tevreden van, maar met 3 trainingen in de week zitten die vaak in de was. In mijn zoektocht naar een extra broek, vroeg ik mij af of er hier ervaringen zijn met 'indoor' shorts die wat dunner / koeler zijn.
Misschien is een fietsboxer met zeem iets voor je.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Prulleman
  • Nu online
Stelsol schreef op dinsdag 12 maart 2024 @ 07:22:
[...]

lang geleden nog weleens met broeken zonder "bretels" gereden, maar sinds het 1e ritje met een bib, nooit meer wat anders gebruikt. De zeem blijft zoveel beter op zijn plek zitten met een bib

Strava

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• thunderfury
  • Nu online
Stelsol schreef op dinsdag 12 maart 2024 @ 07:22:
[...]

Prulleman schreef op dinsdag 12 maart 2024 @ 08:30:
[...]

lang geleden nog weleens met broeken zonder "bretels" gereden, maar sinds het 1e ritje met een bib, nooit meer wat anders gebruikt. De zeem blijft zoveel beter op zijn plek zitten met een bib
Ik ben ook begonnen met broeken zonder bretels, en ik vind inderdaad ook dat een bib met bretels een pak beter blifjt zitten. Daarnaast vind ik over het algemeen wel fijn dat ik een stofje over mijn hele bovenbeen heb. Ik heb van Agu en Castelli indoor modellen besteld. Het zijn wel twee heel verschillende modellen, dus we zullen zien hoe die bevallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thunderfury
  • Nu online
thunderfury schreef op dinsdag 12 maart 2024 @ 15:54:
[...]

[...]

Ik ben ook begonnen met broeken zonder bretels, en ik vind inderdaad ook dat een bib met bretels een pak beter blifjt zitten. Daarnaast vind ik over het algemeen wel fijn dat ik een stofje over mijn hele bovenbeen heb. Ik heb van Agu en Castelli indoor modellen besteld. Het zijn wel twee heel verschillende modellen, dus we zullen zien hoe die bevallen.
Agu indoor in maat S besteld waarvan aangegeven was dat de maten klein vallen. Nou, ik zit meestal tussen een S en een M, maar deze was gewoon veel te groot.
De castelli insider in maat M was qua maat een twijfelgeval (misschien net iets te ruim), maar vond prijs-kwaliteit behoorlijk tegenvallen. Ik voelde bij het passen verschillende stikselnaden waarvan ik denk dat die na een uurtje wel beginnen irriteren.
Jammer genoeg allebei retour, dus de zoektocht gaat verder...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reginas

Reginas

Queen of Core Stability

@thunderfury al gekeken naar de ASSOS EQUIPE RSR SUPERLEGER S9 ? Absoluut een kostbare broek, maar ik ben zelf zeer tevreden over de afwerking van Assos en de kwaliteit van de zemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thunderfury
  • Nu online
Reginas schreef op woensdag 13 maart 2024 @ 20:02:
@thunderfury al gekeken naar de ASSOS EQUIPE RSR SUPERLEGER S9 ? Absoluut een kostbare broek, maar ik ben zelf zeer tevreden over de afwerking van Assos en de kwaliteit van de zemen.
Aangezien ik nog maar een paar maanden de fietsmicrobe te pakken heb, ben ik nog wat terughoudend om dat bedrag aan een bib uit te geven. Wel een goeie om te onthouden als ik over een jaar nog steeds zo graag op m'n fiets zit ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rinslll
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 12:30
thunderfury schreef op woensdag 13 maart 2024 @ 19:52:
[...]

Agu indoor in maat S besteld waarvan aangegeven was dat de maten klein vallen. Nou, ik zit meestal tussen een S en een M, maar deze was gewoon veel te groot.
De castelli insider in maat M was qua maat een twijfelgeval (misschien net iets te ruim), maar vond prijs-kwaliteit behoorlijk tegenvallen. Ik voelde bij het passen verschillende stikselnaden waarvan ik denk dat die na een uurtje wel beginnen irriteren.
Het kan ook goedkoper hoor 😊
Na een broekenzoektocht kwam ik op de broeken van futurum uit.
Heb inmiddels ook 2 broeken van een ander merk in de kast (*kuch, iets met influencen).
Maar afgelopen tijd nog weer paar keer met de futurum Joris deep gefietst (ook een langere rit als in 200km) en die bevalt mij ook nog goed.
Wie weet die eens proberen, je kon toen bij futurum die broeken ook proberen en zo nodig retourneren, weet niet of dat nog steeds zo is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhr-zip
thunderfury schreef op woensdag 13 maart 2024 @ 19:52:
[...]

Ik weet niet waar je woont, maar als je echt zoekend bent is langsgaan bij een winkel soms handig.

Kan Hopmans van harte aanbevelen!

Weet niet of ze in de winkel zelfde assortiment hebben als online. Maar Bakker Racing en Salden hebben ook veel kleding.

Mantel eventueel, maar ben daar nooit zo kapot van het kleding aanbod.

Misschien heeft iemand hier in het topic nog een aanbeveling.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Stufferdt
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 01:25
Mantel zou ik inderdaad overslaan.

Zelf tevreden met vermarc, biorace, sportful en sinds kort kalas. Maar broeken zijn heel persoonlijk dus hier heb je eigenlijk niks aan.

Zorg vooral dat een broek goed (aansluitend/strak) zit. En een dure broek/lijn met korting is in mijn optiek de beste methode voor bank for buck.

I don't know what happened, but it sure don't add up on paper And as long as she lets me, I'll take her wherever she wants me to take her

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L.Fields
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 24-04 09:15
Nu het voorjaar er toch echt aan zit te komen nog eens wat verse sokken (wit/zwart/kleur) inslaan. Dit topic snel schuin gelezen, eroe.cc lijkt p/k niet slecht? Voor non-merino is €10 mijn mentale bovengrens. Nog te overwegen alternatieven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stufferdt
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 01:25
L.Fields schreef op dinsdag 19 maart 2024 @ 14:35:
Nu het voorjaar er toch echt aan zit te komen nog eens wat verse sokken (wit/zwart/kleur) inslaan. Dit topic snel schuin gelezen, eroe.cc lijkt p/k niet slecht? Voor non-merino is €10 mijn mentale bovengrens. Nog te overwegen alternatieven?
Hier heb je weinig aan. Maarrrr, mocht je toch alternatieven zoeken:
Zelf geen ervaring met eroe.cc. Kleding ziet er over het algemeen prima uit op de website.

Ik had 3 merken in gedachten: grutto design. sockeloen en nologo.cc
Helaas allen boven je 10 euro grens: Grutto is 11,95 en nologo 18,00 en sockeloen 45 voor 3 paar. . Hier wel met allemaal tevreden overigens.

I don't know what happened, but it sure don't add up on paper And as long as she lets me, I'll take her wherever she wants me to take her

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• L.Fields
Denk dat er voor €8 ook weinig alternatieven te vinden zijn, buiten Decathlon misschien. Gezien de gehele voetafdruk van deze hobby misschien misplaatst moraalridderig, maar dat eroe (en nologo ook) EU-made zijn vind ik nog wel een extra argument(je).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeFeCt
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 04-06 10:15

DeFeCt

je wéét toch

L.Fields schreef op dinsdag 19 maart 2024 @ 17:02:
Denk dat er voor €8 ook weinig alternatieven te vinden zijn, buiten Decathlon misschien. Gezien de gehele voetafdruk van deze hobby misschien misplaatst moraalridderig, maar dat eroe (en nologo ook) EU-made zijn vind ik nog wel een extra argument(je).
Denk dat dit bedrag indd een uitdaging is. Ik ben zelf wel tevreden over https://www.siroko.com/p/s1-white-gavia-cycling-socks die kan met wat codes misschien wel uitkomen op 15,-

Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DialOut
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 25-05 09:10
L.Fields schreef op dinsdag 19 maart 2024 @ 14:35:
Futurum heeft in huismerk het een en ander onder de 10 euro, ook merino.
https://www.futurumshop.n...ceRange%5B0%5D%5Bto%5D=10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BreadFan
  • Niet online
DialOut schreef op woensdag 20 maart 2024 @ 09:15:
[...]

Ja, die (4 seasons II Merino) heb ik. Echt fijne sokken! Waar sommige merino sokken die ik hiervoor had nog weleens stug werden, blijven deze soepel en stretchy.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeFeCt

DeFeCt

je wéét toch

DialOut schreef op woensdag 20 maart 2024 @ 09:15:
[...]

En als je eerst 1 paar wil proberen kun je even contact met Futurum opnemen, dan willen ze wel een paartje meesturen bij een andere bestelling.

Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Giel
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 04-06 21:51
Af en toe komt hier de vraag voorbij mbt ervaringen/aanbieders van kledinstukken ontwerpen en laten bedrukken. Nu werd ik op Instagram gespamd met advertenties dat AGU dit nu ook doet. Dus dit ter info:

https://agu.com/teamwear
Zelf geen ervaring mee, maar weer een aanbieder er bij in ieder geval.

[ Voor 32% gewijzigd door ZieMaar! op 20-03-2024 21:57 . Reden: Overbodige variabelen uit link gehaald ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeFeCt

DeFeCt

je wéét toch

Giel schreef op woensdag 20 maart 2024 @ 17:09:
Af en toe komt hier de vraag voorbij mbt ervaringen/aanbieders van kledinstukken ontwerpen en laten bedrukken. Nu werd ik op Instagram gespamd met advertenties dat AGU dit nu ook doet. Dus dit ter info:

https://agu.com/teamwear?...1hGgEREAAYASAAEgJdXPD_BwE

Zelf geen ervaring mee, maar weer een aanbieder er bij in ieder geval.
Waarom dan toch een referral link? ;)

https://agu.com/teamwear werkt ook.

Flickr

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Giel
DeFeCt schreef op woensdag 20 maart 2024 @ 20:58:
[...]

Waarom dan toch een referral link? ;)

https://agu.com/teamwear werkt ook.
Ah, excuus. Ik moest googlen op wat een referral link is. Kopieerde gewoon de link in m'n balk. Zijn niet allemaal IT'ers :+ ;)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• gitcheckoutmain
  • Registratie: Januari 2023
  • Laatst online: 18-08-2024
guapper schreef op zondag 10 maart 2024 @ 23:47:
[...]

Wanneer het echt warm wordt, laat ik het ondershirt achterwege. De verdamping direct op de huid geeft dan een verkoelend effect; precies zoals evolutie (m/v/x) het bedacht heeft. (y)
De echte pro's hier gaan me waarschijnlijk op mn nummer zetten maar bij twijfel zweer ik er bij om even www.ishetkoers.nu te checken wat ik aan doe. Ik moet wel zeggen dat ik nogal gauw twijfel en vaak te lam ben om even buiten te gaan kijken (maar niet te lam om dan toch te gaan fietsen...).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AMD1800
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 12:25
gitcheckoutmain schreef op maandag 25 maart 2024 @ 19:26:
[...]

De echte pro's hier gaan me waarschijnlijk op mn nummer zetten maar bij twijfel zweer ik er bij om even www.ishetkoers.nu te checken wat ik aan doe. Ik moet wel zeggen dat ik nogal gauw twijfel en vaak te lam ben om even buiten te gaan kijken (maar niet te lam om dan toch te gaan fietsen...).
Handige website, bedankt voor de tip!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koenbr
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 04-06 21:07
Iemand hier al ervaring met het nieuwe Gore Spinshift jack? Wordt gepresenteerd als de PFAS-vrije versie van huidige lijnen, zonder het te benoemen als de opvolger van Shakedry maar wel als een alternatief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• la_fusion
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 15:11
Ik ben van plan mijn Shimano R171 schoenen te vervangen en twijfel tussen de RC502 en de RC702. Grootste verschil is de dubbele BOA sluiting en stijvere zool van de RC702. De vraag is alleen, hoeveel stijver en hoe verhoudt dat zich tot mijn huidige R171 schoenen. De nieuwe modellen van Shimano zijn allemaal gerangschikt volgens de Shimano stijfheidsindex maar kan dat van de R171 niet vinden.

De RC702 is een stuk voordeliger(en in mijn maat) dan bij de grote winkels(Mantel/Futurumshop etc) te krijgen bij HiBike, is dat een beetje betrouwbaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeFeCt

DeFeCt

je wéét toch

la_fusion schreef op donderdag 28 maart 2024 @ 08:09:
Ik ben van plan mijn Shimano R171 schoenen te vervangen en twijfel tussen de RC502 en de RC702. Grootste verschil is de dubbele BOA sluiting en stijvere zool van de RC702. De vraag is alleen, hoeveel stijver en hoe verhoudt dat zich tot mijn huidige R171 schoenen. De nieuwe modellen van Shimano zijn allemaal gerangschikt volgens de Shimano stijfheidsindex maar kan dat van de R171 niet vinden.

De RC702 is een stuk voordeliger(en in mijn maat) dan bij de grote winkels(Mantel/Futurumshop etc) te krijgen bij HiBike, is dat een beetje betrouwbaar?
Ik heb geen ervaring met de 502 maar kan je de 702 van harte aanbevelen. Ik heb ook de S-PHYRE geprobeerd, maar die was voor mij persoonlijk té stijf. Hibike lijkt te versturen uit Duitsland, dus wellicht moet je nog rekening houden met verzendkosten?

Flickr

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Giel
Hohoho, dit kan niet zomaar!

Je moét eerst naar Bikeshoe4u. Zij zijn de enige in Nederland die op een juiste manier schoenen kunnen verkopen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metro2002
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 13:01

Metro2002

Memento mori

Wie kan mij nog een paar goede winddichte maar vooral écht waterdichte handschoenen aanraden? Gebruik nu meestal motorhandschoenen maar die zijn behoorlijk dik en dus bij wat warmer weer niet echt ideaal. Alle fietshandschoenen die ik geprobeerd heb zijn meestal niet heel goed waterdicht, mijn woon-werk fietsrit bedraagt een uur dus ze moeten in elk geval tegen een uur flinke regen kunnen.

[ Voor 3% gewijzigd door Metro2002 op 28-03-2024 09:32 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DDX

DDX

https://www.velotoze.com/.../waterproof-cycling-glove

Die zijn echt waterdicht.
Eten ed is wel wat lastiger door het materiaal.

Zie dat ze inmiddels ook andere versie hebben, maar nog geen ervaring hier mee :

https://www.velotoze.com/...knitted-waterproof-gloves

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcopano
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 05-04 09:24
Ik gebruik deze voor woon-werk;
https://www.amazon.nl/dp/...dt_b_product_details&th=1

lekker goedkoop, en 100% waterdicht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metro2002

Metro2002

Memento mori

Marcopano schreef op donderdag 28 maart 2024 @ 09:41:
Ik gebruik deze voor woon-werk;
https://www.amazon.nl/dp/...dt_b_product_details&th=1

lekker goedkoop, en 100% waterdicht
Gaan je handen daar niet enorm in zweten?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Giku
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 03-06 14:13
Zaterdag is de ronde van Vlaanderen, met een leuke 8-12 graden met vooral sochtends en vroege middag regen (totaal 5mm of iets meer).

We beginnen om 7u met 7-8 graden en fietsen de volle 240km.

Wat doen jullie aan met dat afwisselende weer? Ik dacht aan lange broek, overschoenen? Maar als het toch droog blijft zit je aan de warme kant denk ik. Boven is lastiger omdat je soms je regenjasje aan wil doen: kort daaronder of toch lang?

Na 100km (zo voor 11u) hebben we de mogelijkheid om uit een tas (droge) kleren te pakken. Dacht ik post het hier ipv het wielrentopic.

[ Voor 3% gewijzigd door Giku op 28-03-2024 10:04 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GerbenBK
Giku schreef op donderdag 28 maart 2024 @ 10:04:
Zaterdag is de ronde van Vlaanderen, met een leuke 8-12 graden met vooral sochtends en vroege middag regen (totaal 5mm of iets meer).

We beginnen om 7u met 7-8 graden en fietsen de volle 240km.

Wat doen jullie aan met dat afwisselende weer? Ik dacht aan lange broek, overschoenen? Maar als het toch droog blijft zit je aan de warme kant denk ik. Boven is lastiger omdat je soms je regenjasje aan wil doen: kort daaronder of toch lang?

Na 100km (zo voor 11u) hebben we de mogelijkheid om uit een tas (droge) kleren te pakken. Dacht ik post het hier ipv het wielrentopic.
Tis heel persoonlijk. Ik rij met dat soort omstandigheden gewoon lang-lang en regenjackie in de achterzak en dunne overschoenen. Als je van plan bent volle bak te gaan koersen wellicht beenstukken die je uit kunt doen. Tip is nog om droge warme handschoentjes in plastic zakje mee te nemen voor halverwege. Was afgelopen weekend ook een geluksmomentje... ;).

edit: Ah je kunt een tas stashen. Dan zou ik gewoon lekker warm van start gaan. Je kunt dan altijd na 100km nog wisselen.

[ Voor 6% gewijzigd door GerbenBK op 28-03-2024 10:23 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobNemoo
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 12:21
Zeker iets persoonlijks. Boven de 5 graden rij ik met korte broek, eender of het droog of nat is. Bovenkleding liever wat warmer en een dun opvouwbaar regenjasje. Dat houdt meestal ook wat kou buiten en warmte binnen. Mocht het dan twijfelachtig worden kun je er altijd nog mee fietsen met de rits helemaal open. Handschoenen heb ik persoonlijk ook alleen aan onder de 5 graden, daarboven altijd blote handen, maar die zijn van nature warm, dus dat is ook weer iets persoonlijks. Overschoenen draag ik wel graag, Belgian Booties van Giro heb ik nu. Daar loopt dus van boven wel water in als het echt doorregent, maar voor mijn toepassing van woon-werk verkeer is dat afdoende.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Marcopano
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 05-04 09:24
Metro2002 schreef op donderdag 28 maart 2024 @ 09:45:
[...]

Gaan je handen daar niet enorm in zweten?
persoonlijk geen last van, maar sowieso nooit echt zweethanden. De binnenkant is gewoon gevoerd, met een rubber butenlaagje. Ik heb uiteraard wel een regenjas met lange mouwen zodat die netjes afsluiten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Giku
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 03-06 14:13
Blijft echt persoonlijk die kleding, maar normaal kan ik echt kiezen voor buienweer of om eerder naar binnen te gaan. Waarschijnlijk laatste minuut nog keuzes maken haha. Bedankt voor de terugkoppeling!

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• mhr-zip
Metro2002 schreef op donderdag 28 maart 2024 @ 09:30:
Wie kan mij nog een paar goede winddichte maar vooral écht waterdichte handschoenen aanraden? Gebruik nu meestal motorhandschoenen maar die zijn behoorlijk dik en dus bij wat warmer weer niet echt ideaal. Alle fietshandschoenen die ik geprobeerd heb zijn meestal niet heel goed waterdicht, mijn woon-werk fietsrit bedraagt een uur dus ze moeten in elk geval tegen een uur flinke regen kunnen.
Ik heb deze:

https://www.decathlon.nl/...-mt500-zwart/_/R-p-158553

Afbeeldingslocatie: https://contents.mediadecathlon.com/p1897424/k$708f36e8cb2b5e4cafba6ac8d4e5919b/sq/waterdichte-overhandschoenen-wanten-mt500-zwart.jpg?format=auto&f=1200x1200

Bedoeling dat je ze over je gewone handschoenen heen draagt. Het voordeel is vooral dat ze echt super compact zijn, dus je steekt ze zo overal bij. Heb je ze iig bij je, en als het niet regent trek je ze weer uit.

Zou ze niet te klein bestellen, dan kan je richting winter ook iets dikkere handschoenen er onder doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metro2002

Metro2002

Memento mori

mhr-zip schreef op donderdag 28 maart 2024 @ 21:35:
[...]

Ik heb deze:

https://www.decathlon.nl/...-mt500-zwart/_/R-p-158553

[Afbeelding]

Bedoeling dat je ze over je gewone handschoenen heen draagt. Het voordeel is vooral dat ze echt super compact zijn, dus je steekt ze zo overal bij. Heb je ze iig bij je, en als het niet regent trek je ze weer uit.

Zou ze niet te klein bestellen, dan kan je richting winter ook iets dikkere handschoenen er onder doen.
Die zien er zeer interessant uit, bedankt!

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• R0y.
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 15:11
Veel gribgrab spul in de aanbieding bij amazon. Oa overschoenen voor €11. Zelf ben ik wel tevreden over het merk. Ik heb armstukken, beenstukken en handschoenen.

https://amzn.eu/d/0QPUOiZ

Edit: zelf ook maar nieuwe handschoenen en 2 setjes overschoenen besteld :)

[ Voor 16% gewijzigd door R0y. op 29-03-2024 13:49 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mr.DJ95
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 12:41
Voor de liefhebbers, dunne jacks en gillets in de aanbieding bij Café du cyclists. 60% korting op Petra. Shipping wel 12 euro.

https://www.cafeducycliste.com/en_roe/petra-archive.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McMiGHtY

McMiGHtY

- burp -

Geen two-way zipper volgens mij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorrefunk
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 14:50

jorrefunk

Life is Music, Music is Life

Op zoek naar een ruime/grote zomerfietspet voor onder de helm. Hoofdomtrek is 58 cm maar meeste petjes zijn one size en spannen te hard. En de Large die ik vond was ook te klein (merk Odlo). Tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luuk66
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 12:07
Iemand nog een goede ervaring met een windjack wat hij wil delen? Vereisten zijn eigenlijk simpel, dubbel ritsbaar voorkant windstoppend en achter wat meer doorlatend met zakken.

Er zijn tegenwoordig echt enorm veel aanbieders van wielrenkleding valt me eigenlijk op, iemand ervaringen met biehler cycling of met le col voor shirtjes en bibs?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• McMiGHtY

McMiGHtY

- burp -

Als je van Paars houd is BIEHLER wel een merk voor je :)

Ik hoor/lees van beide wel goede dingen, maar niet van mensen in mijn directe omgeving. Opzich ook wel benieuwd naar.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Reginas

Reginas

Queen of Core Stability

Onlangs een bestelling geplaatst bij Ekoi, omdat ze een specifiek product in hun assortiment hebben (bibs met extra korte pijpen) en ik dat nog niet had gevonden van een ander merk.

Ervaring met Ekoi-webshop:
- Trage verzending (producten op voorraad: 1-4 besteld, 15-4 geleverd vanuit Frankrijk met UPS);
- Nauwelijks communicatie rondom de verzending (ik kreeg 14-4 een SMS van UPS dat er morgen iets werd geleverd, verder niks vanuit Ekoi zelf);
- Klantenservice heeft vooralsnog niet gereageerd op mijn e-mail met een statusupdate, Nederlandse telefoonnummer is niet in gebruik;
- Producten zijn individueel verpakt in hersluitbare zak van gerecycled plastic.

Ervaring Ekoi-producten:
- Taille van bibshorts viel zeer klein. Ik kreeg de broek niet over mijn knieën heen;
- Zeem relatief dun (wel aangeduid als passend voor 6+ uren fietsen);
- Materiaal en afwerking: netjes. Geen losse naadjes, geen doorschijnende materialen, lasercut, siliconen print als gripper;
- Sokken: vielen zeer smal.

Conclusie: alle producten gaan retour, want passen niet. Alles valt kleiner dan verwacht. In mijn beleving ook kleiner dan bijv. de bekende Italiaanse merken. De afwerking van de producten is wel goed. Service van de webshop was op zijn best zeer matig te noemen.

Wil ik nog eens iets bestellen van Ekoi, dan mogen ze mij ervoor betalen, in plaats van andersom. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobNemoo
Reginas schreef op maandag 15 april 2024 @ 11:59:
Onlangs een bestelling geplaatst bij Ekoi, omdat ze een specifiek product in hun assortiment hebben (bibs met extra korte pijpen) en ik dat nog niet had gevonden van een ander merk.

- Trage verzending (producten op voorraad: 1-4 besteld, 15-4 geleverd vanuit Frankrijk met UPS);
- Nauwelijks communicatie rondom de verzending (ik kreeg 14-4 een SMS van UPS dat er morgen iets werd geleverd, verder niks vanuit Ekoi zelf);
- Klantenservice heeft vooralsnog niet gereageerd op mijn e-mail met een statusupdate, Nederlandse telefoonnummer is niet in gebruik;
- Producten zijn individueel verpakt in hersluitbare zak van gerecycled plastic.

Ervaring Ekoi-producten:
- Taille van bibshorts viel zeer klein. Ik kreeg de broek niet over mijn knieën heen;
- Materiaal en afwerking: netjes. Geen losse naadjes, geen doorschijnende materialen, lasercut, siliconen print als gripper;

Conclusie: alle producten gaan retour, want passen niet. Alles valt kleiner dan verwacht. In mijn beleving ook kleiner dan bijv. de bekende Italiaanse merken. De afwerking van de producten is wel goed. Service van de webshop was op zijn best zeer matig te noemen.

Wil ik nog eens iets bestellen van Ekoi, dan mogen ze mij ervoor betalen, in plaats van andersom. :)
Hun prijzen zijn wel interessant meestal, want altijd aanbiedingen. Goed om te weten dat het qua maten dus niet helemaal volgens de verwachting is. Ik overweeg hun AR14 helm.

Ik heb ze ooit eens gemaild over hun destijds zeer matige Nederlandse vertaling van hun webshop. Daar reageerde Céline Vandenbroucke (nichtje van Frank, dochter van de directeur sportif van Lotto wielerploeg) toen zelf zeer verbaasd op. Zou door een professioneel vertalingsbureau zijn gedaan, maar leek eerder op een matige auto vertaling uit Word of zo. Ze stond niet open voor advies, was prima zo vonden ze. Heeft zeker 2 jaar geduurd eer het naar de huidige vertaling is overgegaan.
Edit; hoewel, ik zie dat het nog niet helemaal top is. Bij MTB is het "kleding", bij gravel is het "vetements", bij triatlon is het "textiel". :+

[ Voor 3% gewijzigd door RobNemoo op 15-04-2024 14:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorrefunk

jorrefunk

3 maanden geleden fietsschoenen besteld bij Ekoi. Waren te klein. Retour en maat groter bestellen ging allemaal heel vlot.
(overigens, was model Winter EKOI W4 = (voor mij) perfect voor tussenseizoen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supersoco80
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 03-06 20:37
Ik heb er een tijdje geleden fiets handschoenen besteld. Op zich prima handschoenen.

Waar ik slecht tegen een kan is de hardnekkige lading spam die ik daarna van hen bleef krijgen, zelfs via sms. De mail spam heb ik uiteindelijk kunnen stoppen en ik heb al even geen sms meer gehad.

Dan ben je dus al mijn sympathie kwijt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ElGreco
  • Registratie: Januari 2010
RobNemoo schreef op maandag 15 april 2024 @ 14:00:
[...]

Hun prijzen zijn wel interessant meestal, want altijd aanbiedingen. Goed om te weten dat het qua maten dus niet helemaal volgens de verwachting is. Ik overweeg hun AR14 helm.

Ik heb ze ooit eens gemaild over hun destijds zeer matige Nederlandse vertaling van hun webshop. Daar reageerde Céline Vandenbroucke (nichtje van Frank, dochter van de directeur sportif van Lotto wielerploeg) toen zelf zeer verbaasd op. Zou door een professioneel vertalingsbureau zijn gedaan, maar leek eerder op een matige auto vertaling uit Word of zo. Ze stond niet open voor advies, was prima zo vonden ze. Heeft zeker 2 jaar geduurd eer het naar de huidige vertaling is overgegaan.
Edit; hoewel, ik zie dat het nog niet helemaal top is. Bij MTB is het "kleding", bij gravel is het "vetements", bij triatlon is het "textiel". :+
Is het naar het Nederlands of Vlaams vertaald? Dat kan ook schelen.

www.vanspeykwheels.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobNemoo
ElGreco schreef op maandag 15 april 2024 @ 16:50:
[...]

Is het naar het Nederlands of Vlaams vertaald? Dat kan ook schelen.
Goeie vraag, maar inconsistentie lijkt me niet gerelateerd aan een taal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistraller
  • Registratie: Oktober 2002
  • Nu online
Paar collega's van mij zijn er helemaal weg van, hebben hun hele fietsoutfit van Ekoi.

My solar panels | Soladin loggen? | Strava
---------------
Gemak dient de mens, moeite dient de mensheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeFeCt

DeFeCt

je wéét toch

Ervaring Ekoi-producten:

Voor mij is juist de zeem van de bib (met lange pijpen) veel te dik, maar dat is alleen bij het aantrekken en opstappen, nu 10 minuten fietsen zit het prima. Sokken zitten uitstekend en 2 shirts met lange mouwen voldoen ook prima. Ik ben over het algemeen wel enthousiast. Schoenen zaten echt niet lekker en zijn retour gegaan, geld was daarna snel teruggestort.

Flickr

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• L.Fields
jorrefunk schreef op donderdag 11 april 2024 @ 07:35:
Op zoek naar een ruime/grote zomerfietspet voor onder de helm. Hoofdomtrek is 58 cm maar meeste petjes zijn one size en spannen te hard. En de Large die ik vond was ook te klein (merk Odlo). Tips?
Gripgrab in maat L past mij prima, heb ook 58 en geloof dat die als 58-63 opgelijst zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorrefunk

jorrefunk

@L.Fields Hartelijk dank. Gripgrab had ik ondertussen ook gevonden en besteld. De Large zit net gepast (mocht iets ruimer maar soit).
Had ook Rapha II besteld die in theorie tot 64 cm ging maar die was in praktijk ook te klein dus die is retour gegaan.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Reginas

Reginas

Queen of Core Stability

DeFeCt schreef op dinsdag 16 april 2024 @ 14:23:
[...]

Voor mij is juist de zeem van de bib (met lange pijpen) veel te dik, maar dat is alleen bij het aantrekken en opstappen, nu 10 minuten fietsen zit het prima. Sokken zitten uitstekend en 2 shirts met lange mouwen voldoen ook prima. Ik ben over het algemeen wel enthousiast. Schoenen zaten echt niet lekker en zijn retour gegaan, geld was daarna snel teruggestort.
Ik begreep inderdaad al van meerdere Tweakers dat er ook mensen tevreden zijn met de pasvorm en producten van Ekoi. Nogmaals: over de afwerking kon ik niks opmerken, maar al met al was het wel een negatieve ervaring voor mij. Met name in de afhandeling door de webshop (trage verzending, gebrekkige communicatie).
Wellicht heb ik ook gewoon pech gehad met de pasvorm van die 2 specifieke producten die ik had besteld. Maar oprecht, nog nooit meegemaakt dat sokken te smal waren. :?

Ach, om het aangedane leed te verzachten mezelf maar getrakteerd op twee nieuwe zomershirtjes van Gobik. Nieuw, met kaartjes, voor de helft van de prijs via Vinted. Laat het lekkere weer maar komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McMiGHtY

McMiGHtY

- burp -

Ervaring Ekoi-producten:

Ze hebben soms echt wel leuke dingen in de sale, maar als ik dit zo lees sla ik die gewoon even over

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McMiGHtY

McMiGHtY

- burp -

L.Fields schreef op dinsdag 16 april 2024 @ 14:51:
[...]

Gripgrab in maat L past mij prima, heb ook 58 en geloof dat die als 58-63 opgelijst zijn.
+1 voor gripgrab!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koenbr
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 04-06 21:07
Wie heeft zowel een MAAP training jerseys als MAAP Pro jersey in de kast hangen? Momenteel heb ik enkel de evade pro jerseys (versie 1) en ik ben benieuwd hoe de training jersey zich, in realiteit, verhouden qua fit, dikte van stof en kwaliteit.

Ps; 1 evade jersey vertoonde na +/- 1.5 jaar al wat verkleuring aan de gripper (?) aan de achterkant. Vind ik zelf behoorlijk snel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Force
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 11:04
Ik rijd nu een jaar of 2 op de gravelbike in het rond en wil wat vaker langere ritten (100+ km) gaan maken. Ik merk dat ik met mijn Craft bibs na 100 km toch echt wel klaar ben.
Heb gekeken naar de Assos GTC Kiespanzer, maar om direct 250 euro neer te tellen is ook wat gortig. Zijn er nog meer aanraders van tweakers hier?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Salteh
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 12:44
Ik ben fan van de broeken van Maap en de Q36.5 Gregarius Ultra.... maar kan zelf ook in hele basic broeken prima fietsen.

BetterShifting.com | Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McMiGHtY

McMiGHtY

- burp -

Zelf geen ervaring mee..maar om een beetje in de gravel sfeer te blijven hangen:

https://attaquercycling.c...cts/sol-tortoise-race-bib

Pagina: 1 ... 52 ... 61 Laatste