Ik gebruik voor mijn commute (1x per week bij goed weer, 38km enkele reis) de Deuter Superbike die heeft ook 2 zachte banen op de rug met ruimte er tussen.Prulleman schreef op dinsdag 5 maart 2024 @ 15:42:
[...]
even deze aanhalen.. ik ben redelijk tevreden mijn mijn oude osprey momentum 26 (redelijk vergelijkbare rugzak qua formaat, ook expandable wat handig is als er een keer een set kleding + schoenen mee moeten op een racefiets commute ritje, maar voor normale ritten met de trein en de brompton zit er alleen wat stanaard spul in (laptop, oplader, muis, etc).
bij de korte ritjes op de brompton heb ik geen moeite met deze tas, maar als ik op de racefiets naar kantoor ga, zit ie een stuk voller, dat helpt natuurlijk niet, maar het belangrijkste is denk ik dat je op de racefiets een stuk meer voorover zit en de osprey momentum rust dan echt met op een paar ruggewervels, wat behoorlijk vervelend is na een half uurtje.
Als je echt schoenen wil meenemen wordt het inderdaad wel heel erg proppen met 18+4L en ontkom je denk ik niet aan een rack + tas. Ik heb een locker op werk dus hoef alleen laptop en wat spulletjes mee te nemen en soms kleding. Voor 1u15m goed te doen.
Het is niet ideaal, maar ik heb geen dedicated commuter dus een rack (laat staan een tailfin) is het voor mij niet. Rugzak zie ik dan maar als extra core stability oefening...:)
:strip_exif()/f/image/TSKJ9X76XZNzDl2Pvo7dcA5q.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 12% gewijzigd door GerbenBK op 05-03-2024 17:29 ]