Het grote fietskleding topic

Pagina: 1 ... 51 ... 63 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strider
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13-09 21:51
Reginas schreef op donderdag 4 januari 2024 @ 19:59:
@Strider wat voor materiaal is het? Als het een beetje fleece-achtig is zou ik het gewoon repareren met naald en draad, met kleine steekjes. Als de winkelhaak op een plek zit waar veel spanning op staat, zou ik er een klein lapje achter naaien, voor je de scheur zelf dichtmaakt.

Als je zelf niet zo handig bent, zou ik hem wegbrengen naar een kledingreperateur. Waarschijnlijk ben je een tientje kwijt, is je beenstuk weer functioneel en ziet het er redelijk uit.
Buitenkant is gemaakt van lycra met aan de binnenkant een beetje fleece stof.
Het is net bij mij knie dus ik verwacht dat hier veel spanning op staat :)

BlaBlaBla

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Swedish_Chef
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 23:33
Strider schreef op vrijdag 5 januari 2024 @ 09:16:
[...]

Buitenkant is gemaakt van lycra met aan de binnenkant een beetje fleece stof.
Het is net bij mij knie dus ik verwacht dat hier veel spanning op staat :)
Heb ik ook al wel een paar keer gehad. Is meestal goed te repareren. Ik heb met een stukje stof van een oude fietsbroek al wel eens een gat laten repareren. Houdt zich prima, ook als er wat spanning op de stof komt, bv bij de knie. Als je geen partner, moeder, zus, vriend(in) hebt die dit kan dan inderdaad even langs bij een kledingatelier.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Reginas
  • Registratie: Juni 2023
  • Laatst online: 23:02

Reginas

Queen of Core Stability

@Strider misschuen heb je iets aan dit filmpje. Ook een winkelhaak in een broek van lycra. Deze reparatie wordt verricht zonder lapje achter de scheur, maar wel met elastisch garen (dunne draad) om de spanning op de knie op te vangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Ed
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
Op zoek naar een extra kwaliteitszeem (korte broek). Afgelopen zomer de Q36.5 DOTTORE L1 gekocht en die bevalt prima. Helaas is deze broek nergens meer te krijgen in maat M.

Wat is een goed alternatief? Budget zo rond de €120,- max €150,- Mag ook gewoon korte broek zonder bretels zijn. Zit nu voornamelijk binnen op de smarttrainer dus een extra broekje is wel handig om te hebben. Die goedkopere blijven ongebruikt liggen in de kledingkast :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crimby
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 22:01
Net een shoefit gehad bij pedaalkracht en daar werd ik niet zo blij van. Na veel passen kwam ik uit op de Lake CX242 of eventueel de CX241. De 241 vond ik echter wel minder stevig aanvoelen en vooral een stuk lelijker, daar waar de 242 ook al niet fantastisch mooi is.

Omdat de prijs toch ook wel een stuk hoger lag dan gehoopt, ook even bij Mantel gekeken en daar de brede versies van Shimano, Northwave en Sidi gepast maar niks zat zo fijn.

Waarschijnlijk worden het dan toch de CX242.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5hWtZwgICoxtKrS7PLRCz9_yL6Q=/800x/filters:strip_exif()/f/image/3yzaSauvHgTBfxyGq2g1Zp2H.webp?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Reginas

Reginas

Queen of Core Stability

@crimby Hoe kwam het dat je shoefit toch wat tegenviel? Komt het omdat de geadviseerde schoenen tegenvielen of was de shoefit zelf niet prettig, door bijv. bejegening door de shoefitter? Voel je vrij om je ervaring te delen, want dat is helpend voor iedereen.

En wat betreft looks: het went wel. Comfort is zo belangrijk. Uiteindelijk herinner je je de toffe fietsritten en niet de schoenen die je aanhad, tenzij het net schoenen waren die je tocht grondig verziekten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DialOut
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 10-09 09:39
D-Ed schreef op zaterdag 6 januari 2024 @ 12:47:
Op zoek naar een extra kwaliteitszeem (korte broek). Afgelopen zomer de Q36.5 DOTTORE L1 gekocht en die bevalt prima. Helaas is deze broek nergens meer te krijgen in maat M.

Wat is een goed alternatief? Budget zo rond de €120,- max €150,- Mag ook gewoon korte broek zonder bretels zijn. Zit nu voornamelijk binnen op de smarttrainer dus een extra broekje is wel handig om te hebben. Die goedkopere blijven ongebruikt liggen in de kledingkast :P
Ik heb dezelfde Q36.5 en ook Assos Mille GTS C2. De Assos ben ik erg over te spreken en op verschillende sites ook in de aanbieding, dus zeker onder de 150. Zelfs de Assos Equipe lukt dan op sommige sites, deze heb ik zelf niet maar overweeg ik wel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• crimby
Reginas schreef op zaterdag 6 januari 2024 @ 15:29:
@crimby Hoe kwam het dat je shoefit toch wat tegenviel? Komt het omdat de geadviseerde schoenen tegenvielen of was de shoefit zelf niet prettig, door bijv. bejegening door de shoefitter? Voel je vrij om je ervaring te delen, want dat is helpend voor iedereen.

En wat betreft looks: het went wel. Comfort is zo belangrijk. Uiteindelijk herinner je je de toffe fietsritten en niet de schoenen die je aanhad, tenzij het net schoenen waren die je tocht grondig verziekten.
Misschien dat ik sowieso wat meer van een shoefit had verwacht. Mijn voeten werden qua lengte en breedte opgemeten en daar werden schoenen bij gepakt. Dit lijkt erg op wat je in een schoenenwinkel ook doet, maar dan gratis. Nu heeft ie wel ook even gekeken naar mijn huidige schoenen en ook als ik ze aan had. Misschien ging het gewoon zo snel en soepel dat het allemaal weinig leek voor te stellen. Echter miste ik wel de “voetanalyse” (zie: https://www.pedaalkracht.com/fietsschoenen-op-maat) . Misschien was dat niet nodig omdat er schoenen waren die goed pastte, geen idee. Of werd dat terloops gedaan tijdens het passen etc.

Nu is het wel dat er ook nog eea komt kijken na het uitzoeken van de juiste schoenen (vormen naar de voet, schoenplaatjes etc). Het advies was wel goed, ik merkte dat er toch wel veel drukpunten waren.. tot ik bij de CX242 uit kwam. Die zaten perfect, behalve dat ze wat los zaten aan de achterkant. Nu werd daarop gezegd dat dat bij Lake vaak is, maar dat ze deze in de oven nog wat beter passend kunnen maken.

De teleurstelling kwam vooral toen ik naar de prijs vroeg. Op de webshop hadden ze schoenen vanaf 180 euro. Dat ik wat duurder uit zou komen dan mijn budget had ik dan ook al wel ingecalculeerd. Nu bleek dat ze eigenlijk, op wat oudere modellen na, schoenen hebben vanaf €300,-. Nu kwam ik aan met mijn Shimano RC100 (en gaf aan dat ik beginner ben) aan en misschien niet fair, maar had toch ergens iets van een heads up verwacht.

Misschien moet het allemaal nog even bezinken dat ik zometeen met niet zulke mooie schoenen van 1,5 keer mijn budget moet gaan fietsen, maar het is blijkbaar wel de beste of enige keuze.

Nu nog even denken of ik mat grijs of wit/zwart het mooiste vind….

[ Voor 58% gewijzigd door crimby op 06-01-2024 16:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 23:18

DDX

Hoe werkt zo'n 'shoefit' eigenlijk, leuk dat ze goed om je voet passen maar dan weet je nog niet hoe ze zitten als je gaat fietsen ?
Zo heb ik ook paar schoenen waar tong erg stijf is en je bij langere ritten daardoor last krijgt op bovenkant voet.

https://www.strava.com/athletes/2323035

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crimby
DDX schreef op zaterdag 6 januari 2024 @ 16:12:
Hoe werkt zo'n 'shoefit' eigenlijk, leuk dat ze goed om je voet passen maar dan weet je nog niet hoe ze zitten als je gaat fietsen ?
Zo heb ik ook paar schoenen waar tong erg stijf is en je bij langere ritten daardoor last krijgt op bovenkant voet.
Ik heb mijn post iets aangepast met een link naar wat een shoefit bevat. Echter miste ik dus de voetanalyse stap… misschien niet nodig, of misschien dat de fit gewoon niet goed uitgevoerd is… geen idee!

Hierbij nogmaals de link overigens: https://www.pedaalkracht.com/fietsschoenen-op-maat

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Cranzai
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 01-09 22:00
@crimby ik herken je ervaringen met pedaalkracht wel, ik ben er zelf ook geweest voor een bikefit (niet bepaald soepel verlopen) en wegens voetklachten ook schoenen geprobeerd (de CX241 toevallig).

CX241 werkte totaal niet voor mij, ook te wijd bij de hak. Schoenen teruggebracht en toen dacht ik via mantel wel een geschikt paar te kunnen vinden en northwave geprobeerd. Dat was het ook zeker niet.

Daarna naar BikeShoe4U geweest, ook daar worden gwn je voeten gemeten en worden schoenen aangeraden. Kan me niet herinneren of je daar extra voor betaald, ik geloof het niet.

Uiteindelijk nu al een half jaar zielsgelukkig met mijn CX332. Bij BS4U werd in eerste instantie ook de CX241 weer aangeraden maar toen ik dat van de hak noemde kwam ik dus bij deze. Het was een hoop geld, maar geen moment spijt gehad. Voor mij waren de voetproblemen dusdanig dat het of dure schoenen waren (brede fietsschoenen zijn geen gemeengoed dus kom je al gauw bij Lake) of niet fietsen.

Bijkomend voordeel is dat de doorbloeding nu gewoon ook veel beter is en ik met de juiste overschoenen geen last heb van koude voeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 19:21
Mijn vrouw zoekt het volgende

Een warme broek die ze over haar normale broelk kan dragen. Ze heeft er geen zin in om zich op haar werk om te kleden. Geen regenbroek, maar gewoon een broek tegen koude wind of gewone koude. En die ze kan aan- en uitdoen zonder zelfs maar haar schoenen uit te hoeven doen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Cranzai
maartend schreef op zaterdag 6 januari 2024 @ 18:23:

Een warme broek die ze over haar normale broelk kan dragen. Ze heeft er geen zin in om zich op haar werk om te kleden. Geen regenbroek, maar gewoon een broek tegen koude wind of gewone koude. En die ze kan aan- en uitdoen zonder zelfs maar haar schoenen uit te hoeven doen.
Niet het antwoord waar je om vraagt, maar ik geef hem toch. Ik fiets dagelijks 11km enkele reis door weer en wind. Meestal gewoon in spijkerbroek, dat gaat prima tot dat het echt gaat vriezen.

Kortste klap is dan toch écht een regenbroek...
Die zijn ook winddicht en gaan makkelijk over je schoenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX

DDX

Zoiets? :

https://7mesh.com/products/seymour-tights

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Reginas

Reginas

Queen of Core Stability

Cranzai schreef op zaterdag 6 januari 2024 @ 18:29:
[...]

Niet het antwoord waar je om vraagt, maar ik geef hem toch. Ik fiets dagelijks 11km enkele reis door weer en wind. Meestal gewoon in spijkerbroek, dat gaat prima tot dat het echt gaat vriezen.

@maartend Nog een antwoord waar je niet om vraagt, maar wat mogelijk wel een uitkomst is: panty of thermolegging onder de broek. Houdt mij het beste warm bij echt guur weer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nogeeninlog
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 17:29
Reginas schreef op zaterdag 6 januari 2024 @ 18:42:
[...]

@maartend Nog een antwoord waar je niet om vraagt, maar wat mogelijk wel een uitkomst is: panty of thermolegging onder de broek. Houdt mij het beste warm bij echt guur weer.
Dat doe ik ook. Een thermolegging dan, geen panty. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crimby
Cranzai schreef op zaterdag 6 januari 2024 @ 18:18:
@crimby ik herken je ervaringen met pedaalkracht wel, ik ben er zelf ook geweest voor een bikefit (niet bepaald soepel verlopen) en wegens voetklachten ook schoenen geprobeerd (de CX241 toevallig).

CX241 werkte totaal niet voor mij, ook te wijd bij de hak. Schoenen teruggebracht en toen dacht ik via mantel wel een geschikt paar te kunnen vinden en northwave geprobeerd. Dat was het ook zeker niet.

Daarna naar BikeShoe4U geweest, ook daar worden gwn je voeten gemeten en worden schoenen aangeraden. Kan me niet herinneren of je daar extra voor betaald, ik geloof het niet.

Uiteindelijk nu al een half jaar zielsgelukkig met mijn CX332. Bij BS4U werd in eerste instantie ook de CX241 weer aangeraden maar toen ik dat van de hak noemde kwam ik dus bij deze. Het was een hoop geld, maar geen moment spijt gehad. Voor mij waren de voetproblemen dusdanig dat het of dure schoenen waren (brede fietsschoenen zijn geen gemeengoed dus kom je al gauw bij Lake) of niet fietsen.

Bijkomend voordeel is dat de doorbloeding nu gewoon ook veel beter is en ik met de juiste overschoenen geen last heb van koude voeten.
Volgens mij is het bij pedaalkracht en bs4u hetzelfde. De shoefit kost geld tenzij je er schoenen koopt.
Wat betreft de brede hak en dus de ruimte; gaven ze bij pedaalkracht wel aan dat ze dat in de oven konden verhelpen. Weet overigens niet zeker of dat ook bij de 241 kon of enkel de 242. Ik heb de 332 ook geprobeerd maar daar voelde ik direct de drukpunten helaas.

Ben overigens wel benieuwd naar je ervaringen van de bikefit omdat ik hier ook aan denk voor een nieuwe fiets. Meen daar wel goede reviews over gehoord te hebben.

[ Voor 6% gewijzigd door crimby op 06-01-2024 19:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reginas

Reginas

Queen of Core Stability

@crimby Volgens Lake zijn de CX241 wel geschikt voor vormen middels hitte, maar de CX242 niet. Zie: Handleiding Lake Heatmolding.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• crimby
Reginas schreef op zaterdag 6 januari 2024 @ 19:01:
@crimby Volgens Lake zijn de CX241 wel geschikt voor vormen middels hitte, maar de CX242 niet. Zie: Handleiding Lake Heatmolding.
Ik dacht even dat ik gek advies had gekregen maar dat is een oude handleiding denk ik. Zie hier voor de 242

Maar dan kunnen ze beide gevormd worden in ieder geval :-)

[ Voor 5% gewijzigd door crimby op 06-01-2024 19:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 19:21
Reginas schreef op zaterdag 6 januari 2024 @ 18:42:
[...]

Ik weet wat werkt, maar ik weet ook wat haar eisen zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EdwinW
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19:50

Of dat laatste gaat lukken, weet ik niet, maar je zou kunnen kijken naar een MTB broek. Die zijn soms gevoerd.zoals de Endura MT500
Edit: bij de enkels zijn ritssluitingen aangebracht, dus dat laatste moet waarschijnlijk gaan lukken.

[ Voor 7% gewijzigd door EdwinW op 06-01-2024 19:45 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Cranzai
crimby schreef op zaterdag 6 januari 2024 @ 18:54:
[...]

Volgens mij is het bij pedaalkracht en bs4u hetzelfde. De shoefit kost geld tenzij je er schoenen koopt.
Wat betreft de brede hak en dus de ruimte; gaven ze bij pedaalkracht wel aan dat ze dat in de oven konden verhelpen. Weet overigens niet zeker of dat ook bij de 241 kon of enkel de 242. Ik heb de 332 ook geprobeerd maar daar voelde ik direct de drukpunten helaas.

Ben overigens wel benieuwd naar je ervaringen van de bikefit omdat ik hier ook aan denk voor een nieuwe fiets. Meen daar wel goede reviews over gehoord te hebben.
Wellicht zijn bikefits hier een klein beetje off-topic, maar toch n kleine toelichting.

Aantal veranderingen bevielen prima en op zich wel een betere positie op de fiets, maar toch ook nog wat pijntjes nadien en een veel slechtere links/rechts vermogensbalans. Kostte wat moeite een vervolgafspraak te maken, werden wat kleine dingetjes aangepast maar die vermogensbalans moest ik maar niet teveel naar kijken zei die. Tijdens de bikefit ook custom zooltjes gekregen die dus eigenlijk in te smalle schoenen gingen op dat moment...

Pedaalkracht is al een van de duurdere (denk zelfs de duurste) in de regio, maar met de hoeveelheid gedoe eromheen was het mij echt niet waard.

Als ik nog weer eens een bikefit zou gaan doen dan denk ik bij Mandy Beumer (fysiotherapie van der ploeg) of beteropdefiets. Evt ook nog cyclexperience in Uden (daar werkt n clubgenoot)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crimby
Cranzai schreef op zaterdag 6 januari 2024 @ 20:02:
[...]

Wellicht zijn bikefits hier een klein beetje off-topic, maar toch n kleine toelichting.

Aantal veranderingen bevielen prima en op zich wel een betere positie op de fiets, maar toch ook nog wat pijntjes nadien en een veel slechtere links/rechts vermogensbalans. Kostte wat moeite een vervolgafspraak te maken, werden wat kleine dingetjes aangepast maar die vermogensbalans moest ik maar niet teveel naar kijken zei die. Tijdens de bikefit ook custom zooltjes gekregen die dus eigenlijk in te smalle schoenen gingen op dat moment...

Pedaalkracht is al een van de duurdere (denk zelfs de duurste) in de regio, maar met de hoeveelheid gedoe eromheen was het mij echt niet waard.

Als ik nog weer eens een bikefit zou gaan doen dan denk ik bij Mandy Beumer (fysiotherapie van der ploeg) of beteropdefiets. Evt ook nog cyclexperience in Uden (daar werkt n clubgenoot)
Thanks voor de snelle offtopic ervaring! Ik zie dat Mandy ook nog een gemeente-genoor is, altijd leuk! Ik ga me tzt er even in verdiepen!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• raymondw
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23:33

Heb verschillende Q36.5 broeken (lang en kort) en die zitten echt fantastisch.
Er is 1 Rogelli die ik op de trainer gebruik naast incidenteel een Q36.5 L1.

De Assos Mile GT3 3/4 broek die ik heb valt toch wat tegen. (gebruik alleen buiten ivm voering)
Naar mijn idee is de Assos opgebouwd uit een aantal losse delen waartussen "edele delen" kunnen schuren.
Je voelt (en ziet) ook dat de Assos een ruimte heeft tussen de padding die de Q36.5 niet heeft (evt door het ontwerp)

Door het gebruik heen is de Assos wel beter/cq/prettiger geworden, maar alsnog zou mijn voorkeur Q36.5 zijn.
Of voor binnen gewoon NL productie van Rogelli.

to linux or not ,that's my quest... | 5800X | 32GB 3800C15 | X570-Pro | 980 1TB | 7900XTX | PVoutput | Fiets

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McMiGHtY
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 13:58

McMiGHtY

- burp -

Heeft Bakker Racing niks meer?

NEW - Het Grote - 2025 Tweakers Social Ride- Topic!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Ed
  • Niet online
McMiGHtY schreef op maandag 8 januari 2024 @ 11:44:
[...]

Heeft Bakker Racing niks meer?
Niet in ‘M’..

Edit: van de betreffende broek.

[ Voor 9% gewijzigd door D-Ed op 08-01-2024 12:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Ed
  • Niet online
DialOut schreef op zaterdag 6 januari 2024 @ 15:39:
[...]

Ik heb dezelfde Q36.5 en ook Assos Mille GTS C2. De Assos ben ik erg over te spreken en op verschillende sites ook in de aanbieding, dus zeker onder de 150. Zelfs de Assos Equipe lukt dan op sommige sites, deze heb ik zelf niet maar overweeg ik wel.
Volgens mij heb ik nu de Assos Mille GT Bibshort C2 in bestelling ipv de door jou benoemde GTS.. Zit er veel verschil in denk je?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DialOut
D-Ed schreef op maandag 8 januari 2024 @ 14:47:
[...]

Volgens mij heb ik nu de Assos Mille GT Bibshort C2 in bestelling ipv de door jou benoemde GTS.. Zit er veel verschil in denk je?
Durf ik niet te zeggen. Op aantal sites lees ik dat gts iets meer comfort zou moeten geven voor langere ritten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D-Ed
  • Niet online
DialOut schreef op maandag 8 januari 2024 @ 22:34:
[...]

Durf ik niet te zeggen. Op aantal sites lees ik dat gts iets meer comfort zou moeten geven voor langere ritten.
Einde middag kwam de broek binnen en beginnvan de avond 47 km geZwift. Heerlijke broek! Rustig aan werken aan meer km’s maar zo de eerste rit verliep top.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Morrar
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 15-09 23:54
Fijn dat de broek bevalt; Assos maakt best wel fijne spullen vind ik. Eigenlijk koop ik al m'n broeken van Assos tegenwoordig. Het is alleen wel prijzig geworden, dus beetje zoeken naar goede aanbiedingen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Ed
  • Niet online
Morrar schreef op donderdag 11 januari 2024 @ 08:50:
Fijn dat de broek bevalt; Assos maakt best wel fijne spullen vind ik. Eigenlijk koop ik al m'n broeken van Assos tegenwoordig. Het is alleen wel prijzig geworden, dus beetje zoeken naar goede aanbiedingen...
Inderdaad prijzig spul allemaal.. Maar zo'n broekje went wel erg snel is mijn ervaring, echt niet dat ik nog met een Fox zeempje ga fietsen O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galois
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 16:46

Galois

1811 - 1832

Ik heb vorige week in de sale van Rapha een longsleeve en een bibshort gehaald. Gisteren ontvangen en ik ben erg tevreden!

Jaren geleden heb ik daar (ook in de sale) een bibshort en een shirt gehaald (shirt ben ik overigens kwijt :) waarschijnlijk ergens in een huisje laten liggen bij een weekendje weg) en dit zaten ook erg goed. Goede kwaliteit en een goede zeem.

Wel las ik regelmatig (oa hier) dat de kwaliteit er de laatste jaren niet beter op geworden is, dus ik was een beetje huiverig. Toch besteld en zeker een aanrader (zeker voor deze prijzen!). Alleen gepast, nog niet aangehad, maar dat komt ook wel goed.

De prijsverschillen tussen deze 'core' bibshort en hun 'classic' is gigantisch (x2) en de reden is mij onduidelijk. Heb ook wel eens gelezen dat de zeem in hun broekjes dezelfde is, maar dat is volgens mij niet zo...

Ik lees bij de 'core': Tried and tested single-density chamois pad for consistent comfort
en bij de 'classic': Tried and tested size-specific Classic chamois pad with multiple foam layers for optimal support

Toch en andere omschrijving en dan ook vast wel een andere zeem...

Zo op het oog is de kwaliteit van deze zeem vergelijkbaar met mijn oude Rapha (dat was wel een 200E broekje) en mijn Assos, Q36.5, Castelli Progetto X2, ...

1 - Mathematics is the language of nature. 2 - Everything around us can be represented and understood through numbers. 3 - If you graph the numbers of any system, patterns emerge.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sheepdog
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 23:30
Bij mij ging de Rapha Core bibshort helaas best snel doorschijnen, dus af en toe even controleren voor de spiegel ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Ed
  • Niet online
sheepdog schreef op donderdag 11 januari 2024 @ 14:00:
Bij mij ging de Rapha Core bibshort helaas best snel doorschijnen, dus af en toe even controleren voor de spiegel ;)
Bij een vriend van mij slijten vooral de Rapha letters achterop z'n short nogal snel.. Voor zo'n dure broek vond ik dat wel jammer.. Ik heb het idee dat die Rapha kwaliteit nogal per seizoen kan verschillen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX

DDX

Pasvorm wisselt ook heel erg. (heel extreem soms)
Zo heb ik jack in maatje s maar ook jack in maatje l.
En de shakedry jassen van rapha zijn naar mijn mening veel te kort op lichaam.

En doorschijnen (op heupen) heb ik bij meer merken last van.
Rapha doet dan nog wel netjes korting op nieuwe broek (60% ofzo)

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• crimby
Vandaag dan toch mijn Lake CX242 opgehaald in mat grijs. Doordeweeks wat mail contact gehad met Pedaalkracht over wat onduidelijkheden. Vandaag dan deel 2 van de shoefit gehad en alles werd super duidelijk uitgelegd, voet werd verder geanalyseerd, schoenen werden passend gemaakt (door verwarmen) en als laatste werden de plaatjes gemonteerd op basis van de voetanalyse. Zéér tevreden!

Vervolgens vandaag even de schoentjes uitgeprobeerd en wat een verademing ten opzichte van mijn oude Shimano RC100. Sowieso geen klachten meer, geen slapende voeten maar de stijfheid van de zool doet ook enorm.

Al met al zeer blij, ook al waren ze 1,5 keer mijn budget. Eenieder hier bedankt voor het dringende advies om een shoefit te laten doen!!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gaebuACtVuttNWmMCY1730KP3G8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/xVQsvG5Thin3Pl66mFdgnkmh.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crimby
Ik heb even zitten scrollen door dit topic en klopt het dat Le Col zich verhoudt tot Assos en Castelli qua kwaliteit?

Ik heb van Strava weer, zoals zo vaak, een kortingscode namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YLMOSE
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 23:25
Galois schreef op donderdag 11 januari 2024 @ 11:26:
Ik heb vorige week in de sale van Rapha een longsleeve en een bibshort gehaald. Gisteren ontvangen en ik ben erg tevreden!

Jaren geleden heb ik daar (ook in de sale) een bibshort en een shirt gehaald (shirt ben ik overigens kwijt :) waarschijnlijk ergens in een huisje laten liggen bij een weekendje weg) en dit zaten ook erg goed. Goede kwaliteit en een goede zeem.

Wel las ik regelmatig (oa hier) dat de kwaliteit er de laatste jaren niet beter op geworden is, dus ik was een beetje huiverig. Toch besteld en zeker een aanrader (zeker voor deze prijzen!). Alleen gepast, nog niet aangehad, maar dat komt ook wel goed.

De prijsverschillen tussen deze 'core' bibshort en hun 'classic' is gigantisch (x2) en de reden is mij onduidelijk. Heb ook wel eens gelezen dat de zeem in hun broekjes dezelfde is, maar dat is volgens mij niet zo...

Ik lees bij de 'core': Tried and tested single-density chamois pad for consistent comfort
en bij de 'classic': Tried and tested size-specific Classic chamois pad with multiple foam layers for optimal support

Toch en andere omschrijving en dan ook vast wel een andere zeem...

Zo op het oog is de kwaliteit van deze zeem vergelijkbaar met mijn oude Rapha (dat was wel een 200E broekje) en mijn Assos, Q36.5, Castelli Progetto X2, ...
Hoe valt de maatvoering? Wil ook een long sleeve bestellen. Ik ben 1.87 en 80 kilo. Is een L goed of beter XL?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Giel
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 19-08 08:54
YLMOSE schreef op zondag 14 januari 2024 @ 10:53:
[...]

Hoe valt de maatvoering? Wil ook een long sleeve bestellen. Ik ben 1.87 en 80 kilo. Is een L goed of beter XL?
De longsleeve core jersey heb ik in M. Ik ben een smal mannetje van 1.85m en 70kg. Ik zou in jouw geval dan voor een XL gaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GerbenBK
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 23:05
crimby schreef op zondag 14 januari 2024 @ 08:43:
Ik heb even zitten scrollen door dit topic en klopt het dat Le Col zich verhoudt tot Assos en Castelli qua kwaliteit?

Ik heb van Strava weer, zoals zo vaak, een kortingscode namelijk.
Tussen onderkant Castelli en bovenkant Assos is echt een enorme range. Le Col zit daar met hun producten wel ergens tussenin denk ik, maar afhankelijk van wat je koopt zegt het dus niet zo veel.

The tyres begin to write cheques that the geometry can’t quite cash.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• edoappelhof
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 17:09
Gisteren 5 uur door zuid limburg gefietst met nieuwe Castelli Alpha Doppio jack en Estremo wanten, geen seconde koud gehad. Onder het jack had ik alleen een winter baselayer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerbenBK
edoappelhof schreef op maandag 15 januari 2024 @ 07:41:
Gisteren 5 uur door zuid limburg gefietst met nieuwe Castelli Alpha Doppio jack en Estremo wanten, geen seconde koud gehad. Onder het jack had ik alleen een winter baselayer.
Klinkt goed, maar wat wil je ermee aangeven? Gister was het toch niet zo koud? :+

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• edoappelhof
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 17:09
GerbenBK schreef op maandag 15 januari 2024 @ 14:25:
[...]

Klinkt goed, maar wat wil je ermee aangeven? Gister was het toch niet zo koud? :+
Ik heb het als prettig ervaren iig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stevens20
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 14-09 22:21
Vandaag mijn nieuwe Rapha Cargo binnengekregen. Wat ideaal voor de langere ritten! Aan beide bovenbenen een zak en op de rug nog twee. Dus de mobiel en portemonnee hoeven niet meer in een zakje in het shirt. Mij lijkt het handig! Ben wel heel benieuwd naar de zeem. Die voelt stevig en dik aan. Ben tot nu toe de KISS2 zeem van Castelli gewend. Dit voelt heel anders.

https://www.flickr.com/people/137281057@N05/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stevens20
stevens20 schreef op maandag 15 januari 2024 @ 18:32:
Vandaag mijn nieuwe Rapha Cargo binnengekregen. Wat ideaal voor de langere ritten! Aan beide bovenbenen een zak en op de rug nog twee. Dus de mobiel en portemonnee hoeven niet meer in een zakje in het shirt. Mij lijkt het handig! Ben wel heel benieuwd naar de zeem. Die voelt stevig en dik aan. Ben tot nu toe de KISS2 zeem van Castelli gewend. Dit voelt heel anders.
Deze broek oa gekocht voor de AGR waar ik ongeveer 5 uur verwacht te doen over de 125km. Daarbij wil ik nog wel eens over de veluwe (achtertuin) stampen en dan is het fijn wat bij je te hebben. Sowieso heb ik met mijn lengte en gewicht eten nodig na 1,5uur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McMiGHtY

McMiGHtY

- burp -

Die heb ik laatst ook gevoeld, de zeem voelt best stevig en "densed" idd. Staat nog op het lijstje om een keer te proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stevens20
McMiGHtY schreef op maandag 15 januari 2024 @ 20:47:
Die heb ik laatst ook gevoeld, de zeem voelt best stevig en "densed" idd. Staat nog op het lijstje om een keer te proberen.
Ik zal hier wel even mijn bevindingen delen. Woensdag staat er een Z2 training op zwift op het programma. Zal ongeveer 2 tot 2,5 uur duren dus dan kan ik de eerste resultaten delen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galois

Galois

1811 - 1832

YLMOSE schreef op zondag 14 januari 2024 @ 10:53:
[...]

Hij valt vergelijkbaar met Assos of soortgelijke (niet-Italiaanse :)) merken.
Ik ben 1,80 en 70 kg en heb een M.

1 - Mathematics is the language of nature. 2 - Everything around us can be represented and understood through numbers. 3 - If you graph the numbers of any system, patterns emerge.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Cranzai schreef op zaterdag 6 januari 2024 @ 18:29:
[...]

Gekke vraag, maar slijt je broek dan niet supersnel?

Ik heb van die comfy spijkerbroeken maar als ik daar een paar keer mee heb gefietst zijn ze versleten thv je prostaat (bij mannen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guapper
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 23:54
Ik zit een beetje in dubio, en heb een vraag over de pasvorm van een Perfetto: moet dat strak zitten (niet overdreven, maar wel aansluitend) als een jersey, of liever wat losser?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cranzai
Wolly schreef op dinsdag 23 januari 2024 @ 23:05:
[...]

Ik heb van die comfy spijkerbroeken maar als ik daar een paar keer mee heb gefietst zijn ze versleten thv je prostaat (bij mannen).
Misschien een paar slijtagevlekken maar niks bijzonders. Maar dan nog, een spijkerbroek hoeft niet duurder te zijn dan een fietsbroek :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GerbenBK
guapper schreef op dinsdag 23 januari 2024 @ 23:43:
Ik zit een beetje in dubio, en heb een vraag over de pasvorm van een Perfetto: moet dat strak zitten (niet overdreven, maar wel aansluitend) als een jersey, of liever wat losser?
Die moet strak zitten idd zoals een jersey (maar dan met wat dikkere stof).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheTinusNL
  • Registratie: Juli 2014
  • Niet online
Wolly schreef op dinsdag 23 januari 2024 @ 23:05:
[...]

Hier ook enkele reis 11km in spijkerbroek en het antwoord is "ja" :+

Mijn broeken gaan dan ook altijd op dezelfde plek en bij dezelfde beweging kapot: als ik een keer door mijn knieën ga. En daar sta je dan met een scheur bij je kruis :+

Trouwens ook onderbroeken die allemaal op dezelfde plek slijten :+

Informaticus of vakkundig Googler?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Niet online
TheTinusNL schreef op woensdag 24 januari 2024 @ 09:38:
[...]

Hier ook enkele reis 11km in spijkerbroek en het antwoord is "ja" :+

Mijn broeken gaan dan ook altijd op dezelfde plek en bij dezelfde beweging kapot: als ik een keer door mijn knieën ga. En daar sta je dan met een scheur bij je kruis :+

Trouwens ook onderbroeken die allemaal op dezelfde plek slijten :+
Heel herkenbaar :')

Het houdt mij wel tegen om vaak op de fiets naar werk te gaan, ´vroeger´ toen ik naar school fietste had ik hier nooit last van maar nu slijt de kleding inderdaad heel erg snel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• La1974
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 22:42
Wolly schreef op woensdag 24 januari 2024 @ 09:56:
[...]

Heel herkenbaar :')

Het houdt mij wel tegen om vaak op de fiets naar werk te gaan, ´vroeger´ toen ik naar school fietste had ik hier nooit last van maar nu slijt de kleding inderdaad heel erg snel.
Ik neem aan dat je nu ook een stuk zwaarder bent dan vroeger :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Niet online
La1974 schreef op woensdag 24 januari 2024 @ 09:58:
[...]

Ik neem aan dat je nu ook een stuk zwaarder bent dan vroeger :) .
:X

Maar er moet toch een geheim zijn, veel volwassen mensen met een gemiddeld gewicht forensen in normale kleding gemakkelijk 10-15km. Ik kan mij niet voorstellen dat die allemaal dit probleem hebben.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Reginas

Reginas

Queen of Core Stability

Wolly schreef op woensdag 24 januari 2024 @ 10:05:
[...]

Maar er moet toch een geheim zijn, veel volwassen mensen met een gemiddeld gewicht forensen in normale kleding gemakkelijk 10-15km. Ik kan mij niet voorstellen dat die allemaal dit probleem hebben.
Mijn geheim? Stretchbroeken. :9
Bij C&A hebben ze overigens voor heren "jog denim", ziet eruit als een spijkerbroek, voelt als een joggingbroek. Veel rek en dus vergevingsgezind op de fiets. Ook vergevingsgezind tijdens copieuze dinertjes. :+

Check ook voor de zekerheid je zadel even. Sommige sportieve zadels (geen racezadels) hebben funky stiksels op de bovenkant die bijdragen aan versnelde slijtage van je kleding bij je liezen/zitvlak.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RobNemoo
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 16:16
Zoals @Reginas ook aanhaalt is een beetje stretch en een smooth zadel wel de key.
Er zijn ook fiets-specifieke jeans. Bijvoorbeeld van Vulpine en Osloh, die zijn er meer tegen bestand en zien er toch uit als een gewone jeans. Die zijn al snel net zo duur als een fietsbroek, maar wel een duurzaam alternatief als je je echt niet kunt omkleden op het werk. Dat laatste heeft altijd al mijn voorkeur gehad, maar mijn Osloh broek ziet er na jaren gebruik nog als nieuw uit.

Ik heb nu een kluisje en een douche op het werk, dus ik kleed me volledig om na het douchen, maar op mijn vorige werk fietste ik in een fietsbroek en t-shirt onder mijn jas en kleedde me dan op het werk even snel om op de wc en met warmere dagen even een nat doekje over mijn lichaam. Dat werkte ook prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheTinusNL
  • Registratie: Juli 2014
  • Niet online
[...]

Veel forenzen die ik dagelijks zie, zitten te laag en trappen met een cadans van standje bejaard omdat de elektrische ondersteuning alles doet. :+

Dat schuurt aanzienlijk minder dan een hoger zadel met bijna dubbele cadans.

Informaticus of vakkundig Googler?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistraller
  • Laatst online: 22:19
[...]

Ik heb het ook veel gedaan vroeger op de tourfiets, maar eerlijk gezegd van dit probleem nooit last gehad. Wel altijd een zadel met een "perineumgat"

My solar panels | Soladin loggen? | Strava
---------------
Gemak dient de mens, moeite dient de mensheid.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DeFeCt
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 16-09 10:14

DeFeCt

je wéét toch

guapper schreef op dinsdag 23 januari 2024 @ 23:43:
Dat zal ook deels persoonlijke voorkeur zijn, maar als je de isolerende eigenschappen optimaal wil gebruiken zou ik voor een maat gaan die goed aansluit.

Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX

DDX

En hangt er ook weer vanaf of je hem over andere kleding draagt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crust
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 25-01 11:05
Wat doen jullie mtb schoenen kopen of hoezen kopen? Gegroet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:57
Crust schreef op donderdag 8 februari 2024 @ 15:12:
Wat doen jullie mtb schoenen kopen of hoezen kopen? Gegroet.
???
ligt eraan wat je nodig hebt.. (maar ik denk dat ik de vraag niet begrijp)

Strava

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Reginas

Reginas

Queen of Core Stability

@Crust wat wil je precies weten? Gaat het om het profiel van veel MTB-schoenen? Of gaat het erom dat je je voeten warm en droog wil houden bij koude/natte/modderige omstandigheden?

Voor wat voor toepassing (wielrennen/spinning/gravel/mtb/cyclocross) wil je de schoenen gebruiken? En onder wat voor (weers)omstandigheden?

We horen het graag, zodat we gericht mee kunnen denken. :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Giel
Misschien moet het wel mbt ipv mtb zijn, dat zou het nog vager maken. Hmm, vragen vragen.. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crust
Prulleman schreef op donderdag 8 februari 2024 @ 15:21:
[...]

???
ligt eraan wat je nodig hebt.. (maar ik denk dat ik de vraag niet begrijp)
Of... waar gaat jullie voorkeur naar.

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• mhr-zip
  • Laatst online: 23:06
Crust schreef op donderdag 8 februari 2024 @ 15:49:
[...]

Of... waar gaat jullie voorkeur naar.
Een duidelijke vraag.

Zijn vijftig was nog schoon. Drinkwaterkaart.nl Drinkwaterspots

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crust
Reginas schreef op donderdag 8 februari 2024 @ 15:22:
@Crust wat wil je precies weten? Gaat het om het profiel van veel MTB-schoenen? Of gaat het erom dat je je voeten warm en droog wil houden bij koude/natte/modderige omstandigheden?

Voor wat voor toepassing (wielrennen/spinning/gravel/mtb/cyclocross) wil je de schoenen gebruiken? En onder wat voor (weers)omstandigheden?

We horen het graag, zodat we gericht mee kunnen denken. :)
Warme schoenen die niet nat worden. Bij winterweer dus wat regen en een beetje plassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crust
*knip* mensen proberen te helpen, dan mag het wel iets vriendelijker

[ Voor 94% gewijzigd door ZieMaar! op 08-02-2024 16:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
[...]

Warme schoenen die niet nat worden. Bij winterweer dus wat regen en een beetje plassen.
als dat het enige gebruik is, dan moet je gewoon op zoek naar MTB winterschoenen, dat werkt het beste. Maar als je die in de zomer gebruikt (of herfst/lente bij zeg 10+ graden en droog) dan is dat geen pretje.. dan is een normaal setje schoenen + overschoenen een meer flexibele (betaalbare) oplossing. Het is maar net hoeveel geld je uit wilt geven en hoe je het gaat gebruiken.. Een ritje van 4 uur is ook wat anders dan een ritje van 45 minuten

Strava

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Owios
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 15:13
[...]

Schoenen die niet nat worden bij regen heb ik nog niet gevonden. Dan zou ik ze proberen droog te houden met een hoes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kluus
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 22:20

Kluus

Gang is alles

Inderdaad, ik ben wel fan van winterschoenen, maar vooral voor de kou en een beetje waterdichtheid. Als het de hele rit zeikweer is loopt het water uiteindelijk via je broek wel in de schoenen en bij winterschoenen kan het er dan ook niet meer zo makkelijk uit en fiets je met twee emmers water aan je voeten.

Maar voor de kou, af en toe een plas en een beetje lichte miezer werken ze op zich wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crust
*knip* commentaar op de moderatie hoort via DM, niet in t topic zelf

Bedankt voor het vermelden van het feit dat de vraag niet goed geformuleerd is. Ik wou dus vooral te weten komen wat menig ervaring is bij mensen ivm mtb schoenen of een hoes of beide. Sommige gaven al een goed antwoord.

Er zijn dus geen mtb schoenen die helemaal droog blijven meen ik te begrijpen? Kopen jullie dan gewone sneaks of wat soort schoenen gebruiken jullie het liefst voor een mtb (niet click).

Groetjes.

[ Voor 38% gewijzigd door ZieMaar! op 08-02-2024 17:23 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Galois

Galois

1811 - 1832

Kluus schreef op donderdag 8 februari 2024 @ 16:40:
Inderdaad, ik ben wel fan van winterschoenen, maar vooral voor de kou en een beetje waterdichtheid. Als het de hele rit zeikweer is loopt het water uiteindelijk via je broek wel in de schoenen en bij winterschoenen kan het er dan ook niet meer zo makkelijk uit en fiets je met twee emmers water aan je voeten.

Maar voor de kou, af en toe een plas en een beetje lichte miezer werken ze op zich wel.
Ja, inderdaad: als het regent loopt het water via je broek je schoenen in en dan heb je twee zwembadjes omdat je schoenen waterdicht zijn. Beide kanten op :)

Ik heb deze 'manchetten' en dat helpt wel een beetje, maar uiteindelijk sijpelt er toch water mijn schoenen in. Mijn schoenen helemaal droog houden lijkt niet te lukken als het regent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DialOut
Crust schreef op donderdag 8 februari 2024 @ 17:10:

Er zijn dus geen mtb schoenen die helemaal droog blijven meen ik te begrijpen? Kopen jullie dan gewone sneaks of wat soort schoenen gebruiken jullie het liefst voor een mtb (niet click).
Ik heb Northwave mtb winter schoenen gehad, deze waren zeker water afstotend maar wel click. Voor (potentieel) rotweer deed ik er wel overschoenen over.

Zonder click, eerst sneakers alleen daar kreeg ik last van onderkant van mijn voet, ik denk door te slappe zool. Daarna adidas file ten schoenen, stuk steviger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kluus
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 22:20

Kluus

Gang is alles

Galois schreef op donderdag 8 februari 2024 @ 18:03:
[...]

Ja, inderdaad: als het regent loopt het water via je broek je schoenen in en dan heb je twee zwembadjes omdat je schoenen waterdicht zijn. Beide kanten op :)

Ik heb deze 'manchetten' en dat helpt wel een beetje, maar uiteindelijk sijpelt er toch water mijn schoenen in. Mijn schoenen helemaal droog houden lijkt niet te lukken als het regent.
Thanks, die ga ik ook eens bestellen dan! d:)b

@Crust ik heb Shimano mw7 winterschoenen, maar die zijn inderdaad ook voor klikpedalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX

DDX

Hangt er echt vanaf wat je wilt doen en welke omstandigheden (en welk budget je hebt)
Als regen fietsen echt je ding is en je wilt droge voeten houden :

nortwave winterschoenen icm 7mesh thunder broek en 7mesh oro jack.

Persoonlijk ga ik voor weer zoals vandaag voor warme sokken, icm dikke overschoenen.
En gewoon beenstukken met gevoerde warme broek.
Je voeten worden na uurtje wel nat, maar met dit weer met winterschoenen rijden zit je na 2 uurt fietsen met 'liters' water in je winterschoenen.
Nee dan liever gewoon sokken die nat zijn, maar je zit niet te soppen in het water.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• rodiee
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 16-09 11:26
Crust schreef op donderdag 8 februari 2024 @ 17:10:
[mbr]*knip* commentaar op de moderatie hoort via DM, niet in t topic zelf[/]

Bedankt voor het vermelden van het feit dat de vraag niet goed geformuleerd is. Ik wou dus vooral te weten komen wat menig ervaring is bij mensen ivm mtb schoenen of een hoes of beide. Sommige gaven al een goed antwoord.

Groetjes.
Ik heb Northwave Extreme XC GTX winterschoenen icm Gribgrab gaiters en ik heb tijdens mijn ritten in de regen ook nog gewoon droge voeten (En met de kou warme voeten).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Strider
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13-09 21:51
Iemand al in de MAAP LaB winkel geweest?

https://racefietsblog.nl/...kel-in-amsterdam-is-open/

BlaBlaBla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McMiGHtY

McMiGHtY

- burp -

Nopes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cedrix5
  • Laatst online: 17:35
DDX schreef op donderdag 8 februari 2024 @ 21:53:
Hangt er echt vanaf wat je wilt doen en welke omstandigheden (en welk budget je hebt)
Als regen fietsen echt je ding is en je wilt droge voeten houden :

nortwave winterschoenen icm 7mesh thunder broek en 7mesh oro jack.

Persoonlijk ga ik voor weer zoals vandaag voor warme sokken, icm dikke overschoenen.
En gewoon beenstukken met gevoerde warme broek.
Je voeten worden na uurtje wel nat, maar met dit weer met winterschoenen rijden zit je na 2 uurt fietsen met 'liters' water in je winterschoenen.
Nee dan liever gewoon sokken die nat zijn, maar je zit niet te soppen in het water.
Heb je wel eens sealskinz sokken geprobeerd? Sommige mtb'ers zweren bij waterdichte sokken. Herken wel wat je bedoelde met liters water in winterschoenen. Gaan ze ook goed van stinken als je ze niet meerdere rondes op de droger zet van shoefresh.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX

DDX

@cedrix5 Sealskinz jaren geleden, liggen nog ergens verstopt maar zaten ook niet heel lekker, als in materiaal aan binnenkant was te plastic.
Misschien dat nieuwere modellen beter zijn.
Recent wel de gripgrab lightweight sokken gekocht en aantal ritjes mee gedaan.
Als er veel zooi op wegen ligt met wat kouder weer icm overschoenen best handig.
Komt het echt met bakken uit de lucht tja na uur heb je nogsteeds natte voeten.
En zie die sokken dan maar eens droog te krijgen, gewoon uithangen helpt niet echt.

Moet de combinatie van echte waterdichte broek (7mesh thunder) en waterdichte sokken nog wel een keer testen.
Volgens mij gaat dat wel goed dan, was opzich vanavond prima weer ervoor.
De broek wekte iig prima :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stevens20
Ik heb voor mijn verjaardag een "custom-shirt" gekregen, ik mag hem daarbij zelf ontwerpen. Is iemand hier bekend met Spized? Het lijkt netjes te zijn maar misschien heeft iemand alternatieven.

https://www.spized.com/nl/zelf-wielershirts-ontwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McMiGHtY

McMiGHtY

- burp -

Nog nooit van gehoord..maar een korte Google search laat zien dat er een heleboel toko's zijn die een custom shirt maken,..

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mhr-zip
McMiGHtY schreef op vrijdag 23 februari 2024 @ 13:05: een custom shirt ergens anders laten maken, en doorverkopen..
Fixed that for you.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Giel
Wij hebben vorig jaar met wat collega's een fietsoutfit ontworpen bij Tactic. Goede ervaringen mee en goed spul. Spized ken ik verder niet...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DeFeCt
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 16-09 10:14

DeFeCt

je wéét toch

Giel schreef op vrijdag 23 februari 2024 @ 14:51:
Wij hebben vorig jaar met wat collega's een fietsoutfit ontworpen bij Tactic. Goede ervaringen mee en goed spul. Spized ken ik verder niet...
Ik heb sindskort een sponsor tenue van Tactic, maar echt verrast door de kwaliteit

Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stevens20
Nadeel daar is dat minimale afname 10 is. Wij hebben maar 4 shirts nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stufferdt
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 23:00
stevens20 schreef op vrijdag 1 maart 2024 @ 20:36:
Klinkt als Kalas. Met wat vrienden kleding gefixt via de LBS die met Kalas werkt. Zie dat ze minimale afname van 5 hanteren.

Veel keuze in lijnen, kwaliteit en pasvorm. Ook in lengte van mouwen en bibs. Kwaliteit hoor ik enkel positieve verhalen over. Mijn setje ligt klaar, nu ik nog :+

I don't know what happened, but it sure don't add up on paper And as long as she lets me, I'll take her wherever she wants me to take her

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhr-zip
stevens20 schreef op vrijdag 1 maart 2024 @ 20:36:
3 setjes de man 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stevens20
€+€+€=€€€

Dat is een € teveel :9

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Michaelg
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 13-09 10:03
Iemand de gouden tip voor een windvest welke zowel van beneden als boven open te ritsen. En zou mooiste zijn als ie niet 140 euro zou kosten zoals de perfetto ros ( https://www.futurumshop.n...indvest-zwart-heren.phtml )

https://www.youtube.com/channel/UCb9hDbClUJUNw_a0v7qCBKA | https://www.strava.com/athletes/33148913

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX

DDX

Michaelg schreef op zaterdag 2 maart 2024 @ 21:18:
Iemand de gouden tip voor een windvest welke zowel van beneden als boven open te ritsen. En zou mooiste zijn als ie niet 140 euro zou kosten zoals de perfetto ros ( https://www.futurumshop.n...indvest-zwart-heren.phtml )
https://eu.blacksheepcycl...ucts/mens-tour-vest-black

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michaelg
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 13-09 10:03

https://www.youtube.com/channel/UCb9hDbClUJUNw_a0v7qCBKA | https://www.strava.com/athletes/33148913

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
Bakkenist schreef op dinsdag 13 december 2022 @ 14:22:
[...]

Zelf erg blij met deze: https://www.osprey.com/us/en/product/radial-RADIALF19.html

In gebruik voor af en toe wat woon-werkritten. Ik neem een 15 inch laptop mee, paar schoenen, setje kleding, handdoekje en wat los spul (eten, bandje, tool, etc.).
even deze aanhalen.. ik ben redelijk tevreden mijn mijn oude osprey momentum 26 (redelijk vergelijkbare rugzak qua formaat, ook expandable wat handig is als er een keer een set kleding + schoenen mee moeten op een racefiets commute ritje, maar voor normale ritten met de trein en de brompton zit er alleen wat stanaard spul in (laptop, oplader, muis, etc).

bij de korte ritjes op de brompton heb ik geen moeite met deze tas, maar als ik op de racefiets naar kantoor ga, zit ie een stuk voller, dat helpt natuurlijk niet, maar het belangrijkste is denk ik dat je op de racefiets een stuk meer voorover zit en de osprey momentum rust dan echt met op een paar ruggewervels, wat behoorlijk vervelend is na een half uurtje.

Waar ik dus het minst tevreden over ben bij de momentum 26 is het rugpaneel, los van dat het niet echt helpt tegen zweten, is vooral de druk verdeling dus een probleem. Doordat het een vrij vlakke "plaat" is, die zowel verticaal als horizontaal vrij weinig kromming heeft, zeker met een laptop ertegen aan. Hierdoor heb je dus de druk op een paar wervels + de rugzak gaat wat heen en weer kantelen van links naar rechts..

het is een oud model zie ik en er zijn al updates op geweest, maar zo ziet de achterkant er uit:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Dp4zlFrRgdIMKpVlBmG-nCG1B04=/x800/filters:strip_exif()/f/image/7Shf2uGeLvpZEYQXZzZMRpGa.png?f=fotoalbum_large
geen mesh of extra kussentjes..

nou zie ik bij sommige rugzakken echt een vrij stuk in het midden (zodat er niks op je wervels rust denk ik). Dat lijkt me een hele verbetering.
bv de camelbak mule 22:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/G4sUfCqyJe6Zawz2fqePOglw9_8=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/4KZjqk5e1ZssPeOzP2hFkAOQ.png?f=user_large

Bij een 22l ben ik echter wel bang dat ik niet alles mee kan nemen.. met name schoenen nemen een hoop ruimte in..

nou had ik dus ook de osprey radial 26/34 gezien, welke net zoals mijn oude tas dus een flexible inhoud heeft wat perfect is, maar wat ik uit de plaatjes niet goed kan opmaken is hoe deze op je rug zit met deze voorwaarden:
- racefiets houding, waarbij de rugzak dus behoorlijk op je rug ligt en minder aan je schouders hangt
- met een laptop in het dedicated vakje, waardoor deze dus het rug paneel een stuk minder flexibel maakt
- redelijk wat gewicht erin (laptop, oplader, kleding, schoenen, handdoek)
- 2 x 50km
Osprey radial rug panel
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qYcN6o_SRnCAUkgvTF_bdRJSpvs=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/ebOAfQ9OAPObcPwPCsd658ab.png?f=user_large

Ik weet dat bv een tailfin rack met pannier tassen een betere oplossing is voor commuting, maar dat vind ik voor af en toe toch vrij prijzig. Een goede rugzak is ook niet goedkoop, maar die gebruik ik elke dag.

Strava

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobNemoo
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 16:16
Je zou een Ortlieb Quick Rack (of de Light versie zonder dek op de drager) met een goedkope pannier kunnen overwegen. Die Quick Rack kun je er zo weer afhalen als je wilt gaan wielrennen in plaats van commuten.

Dat is in ieder geval mijn plan voor mijn nieuwe fiets. Als het werk nu maar eens het fietsplan regelt...

Nu rij ik nog met een Koga toerfiets met Ortlieb tassen. En ook op dagen dat ik met de auto ga neem ik een pannier meer als tas, geen aparte rugzak of tas.

[ Voor 29% gewijzigd door RobNemoo op 05-03-2024 16:00 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DDX

DDX

Of gewoon meteen een tailfin kopen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fdees
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 21:17

fdees

Trust me I'm an Engineer

Ik heb zelf een 25L uitbreidbare Vaude tas al een paar jaar. Deze heeft een open net op de rug en dan een metalen frame die ervoor zorgt dat de tas je rug niet raakt, dus lekker geventileerd is.

Hierin kan een niet al te grote laptop en spullen gewoon mee en zit door voldoende steunen ook gewoon goed.

Vergelijkbaar met deze tas is wat ik heb. https://www.vaude.com/nl/...l#?colour=1294&size=13424

The client is not always right. - Enzo Ferrari; Design the Future

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• ElGreco
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 20:02
DDX schreef op dinsdag 5 maart 2024 @ 16:01:
Of gewoon meteen een tailfin kopen.
De rest niet kopen is alvast je korting op de tailfin

www.vanspeykwheels.nl

Pagina: 1 ... 51 ... 63 Laatste