Het grote fietskleding topic

Pagina: 1 ... 50 ... 62 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 24-07 23:15

DDX

Die versie is best zwaar (als in niet compact?) en vraag me af of die stretch stukken wel echt waterdicht zijn want ander materiaal ?

https://www.strava.com/athletes/2323035

• RobNemoo
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 28-07 19:28
Galibier is inmiddels mij eerste keus qua merk, heel erg tevreden over. Duurt even wat langer omdat het ui Ierland komt, maar ik vind het heel veel waar voor je geld. Regenjas heb ik nog niet van ze.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• edoappelhof
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 29-07 09:02
DDX schreef op woensdag 22 november 2023 @ 12:56:
[...]

Die versie is best zwaar (als in niet compact?) en vraag me af of die stretch stukken wel echt waterdicht zijn want ander materiaal ?
Ik heb een Castelli Idro Pro, daar zitten ook van die stukken in en zijn net zo waterdicht als het reguliere shakedry materiaal. Heb ooit gelezen dat het rekbare komt doordat ze het shakedry een soort van opvouwen.

• yeehaw
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 20:03
DDX schreef op woensdag 22 november 2023 @ 12:55:
Ik heb trouwens wel het idee dat de waterdichtheid inmiddels wat minder wordt van mijn 7mesh oro shakedry.
Afgelopen zaterdag toch best wel natte armen na afloop na 3 uur regenfietsen.
Kan het zijn dat dat komt omdat ze em niet met shakedry materiaal gerepareerd hebben?

• McMiGHtY
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 20:44

McMiGHtY

- burp -

RobNemoo schreef op donderdag 23 november 2023 @ 07:06:
Galibier is inmiddels mij eerste keus qua merk, heel erg tevreden over. Duurt even wat langer omdat het ui Ierland komt, maar ik vind het heel veel waar voor je geld. Regenjas heb ik nog niet van ze.
Hoe zit het met de pasvorm?

NEW - Het Grote - 2025 Tweakers Social Ride- Topic!

• Holk
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 22:06
Hallo. Ik ben in de markt voor nieuwe schoenen voor de racefiets. Ik heb nu een set Sidi Genious 7 mega en na 5 jaar is de rek er wel een beetje uit.. Ik zal op de site van Sidi dat ze heel weinig Mega versies hebben van hun modellen dus even hier de vraag stellen of de Shot 2S oid ook voor mensen met een brede leest is.. Ik heb het idee dat m'n voeten daar niet in passen en zeker op lange tochten problemen ga krijgen. Ik kijk ook met een schuin oog naar de Shimano RC903, hier heb ik wel meer het vertrouwen in dat ze brede voeten aan kunnen (klopt dat?) maar twijfel over de kwaliteit en of ze 5 jaar mee gaan..

Iemand een goede tip?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• aerofreak
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 29-07 13:51

aerofreak

Steve Jobs

Naar een goede winkel gaan en je schoenen laten aan meten :)

"When once you have tasted flight, you will forever walk the earth with your eyes turned skyward, for there you have been, and there you will always long to return"
~Leonardo Da Vinci~

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DDX

DDX

yeehaw schreef op donderdag 23 november 2023 @ 07:51:
[...]

Kan het zijn dat dat komt omdat ze em niet met shakedry materiaal gerepareerd hebben?
Nee, reparatie is aan achterkant bij flap en daar hebben ze wat gelijmd/gestikt ofzo. (niet echt te zien, perfect gerepareerd)
Mogelijk gewoon ouderdom van materiaal ofzo (4 jaar dus) maar geen idee precies.

• guapper
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 23:01
DDX schreef op donderdag 23 november 2023 @ 11:26:
[...]

Nee, reparatie is aan achterkant bij flap en daar hebben ze wat gelijmd/gestikt ofzo. (niet echt te zien, perfect gerepareerd)
Mogelijk gewoon ouderdom van materiaal ofzo (4 jaar dus) maar geen idee precies.
Heb je ook een idee wat voor slijtage, of op welke plaatsen? Schuren van de rugzak op de schouders misschien?

• DDX

DDX

guapper schreef op donderdag 23 november 2023 @ 11:44:
[...]

Heb je ook een idee wat voor slijtage, of op welke plaatsen? Schuren van de rugzak op de schouders misschien?
Geen idee dus, maar meer dat stof zelf natuurlijk ook niet eeuwig leven heeft.
Kwa uiterlijk niets geks te zien, maar misschien dat als je nieuwe jas met oudere jas vergelijkt onder microscoop dat gaatjes groter zijn ofzo.
Rugzak doe ik niet aan (en zeker niet met shakedry waarbij ze ook aangeven dat je dit niet moet doen)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mr. Stom
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 29-07 13:59
Holk schreef op donderdag 23 november 2023 @ 10:40:
Hallo. Ik ben in de markt voor nieuwe schoenen voor de racefiets. Ik heb nu een set Sidi Genious 7 mega en na 5 jaar is de rek er wel een beetje uit.. Ik zal op de site van Sidi dat ze heel weinig Mega versies hebben van hun modellen dus even hier de vraag stellen of de Shot 2S oid ook voor mensen met een brede leest is.. Ik heb het idee dat m'n voeten daar niet in passen en zeker op lange tochten problemen ga krijgen. Ik kijk ook met een schuin oog naar de Shimano RC903, hier heb ik wel meer het vertrouwen in dat ze brede voeten aan kunnen (klopt dat?) maar twijfel over de kwaliteit en of ze 5 jaar mee gaan..

Iemand een goede tip?
De RC903 is strak, stijf en racy. Koop dan in elk geval de 'wide' versie. Ik heb smalle voeten maar zit in de normale versie al goed strak.

Je kunt naar Bikeshoe4you. Zeker als je voor 5 jaar gaat kopen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pimorez
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Mr. Stom schreef op donderdag 23 november 2023 @ 15:09:
[...]

De RC903 is strak, stijf en racy. Koop dan in elk geval de 'wide' versie. Ik heb smalle voeten maar zit in de normale versie al goed strak.

Je kunt naar Bikeshoe4you. Zeker als je voor 5 jaar gaat kopen.
De 'wide' versie van Shimano schijnt niet echt wide te zijn qua leest, vooral qua bovenkant.

Bikeshoe4you is wel een aanrader ja!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobNemoo
Ik heb een winter jersey met lange mouwen in maat M en ben 1.78m bij 80kg. Redelijk brede schouders en bovenarmen wel, niet typisch wielrenner postuur. Aan de mouwen heb ik lengte over en zit het strak om de bovenarmen, maar losser rond de onderarmen. Lichaam zit wel aan. Een S zou echt racefit zijn, maar daar wil ik niet. Cufs zitten lekker strak, tegen het inwaaien, nek en onderkant zitten ook goed aan, maar niet te strak.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• guapper
Voor wie op zoek is naar een Perfetto short sleeve of Gabba voor weinig:
https://www.castelli-cycling.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guapper
Zeem-praat. Gisteren de Sportful Fiandre norain in de maten L en XL geprobeerd. Daarbij viel me op dat ze beiden behoorlijk lang zijn, en er 2 verschillende zemen in zitten: de bodyfit pro, met in de XL een md extensie erbij. De zeem in de XL is iets anders van vorm, en tussen de benen 10mm breder.
Dat laatste voelt een beetje raar omdat de zeem zachtjes tegen mijn liezen duwt.
Is dit iets wat na een paar ritten weg is? Of doe ik er goed aan om de L te houden?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LqEgoLioL7qKEIjw4o77lNilh4s=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/fq4kLJrluUPxb5sjc3jM5J3E.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 37% gewijzigd door guapper op 25-11-2023 21:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strider
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 29-07 10:49
Heeft er iemand tips voor een mouwloze baselayer?

BlaBlaBla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhr-zip
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 00:06
Strider schreef op zaterdag 25 november 2023 @ 21:44:
Deze

https://www.sport4it.com/...l?id=223422559&quantity=1

Maar is het niet wat koud voor deze tijd van het jaar?

Zijn vijftig was nog schoon. Drinkwaterkaart.nl Drinkwaterspots

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strider
Thanks. Afgelopen week had ik hier meer dan genoeg aan.

Wat dragen jullie nu dan al?

BlaBlaBla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rinslll
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 20:14
Vraag aan de perfetto ros gebruikers, hoe wassen jullie de perfetto.
Ik lees o.a niet te vaak wassen maar na een gravelritje zonder assaver is een wasbeurt geen overbodige luxe 😅

Wel weer verbaasd (voor zo'n koukleum dat ik ben) hoe lekker warm de jas gister was met de wind, beetje regen en temperatuur rond de 4 graden 👍🏻

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Reginas
  • Registratie: Juni 2023
  • Laatst online: 23:31

Reginas

Queen of Core Stability

Strider schreef op zaterdag 25 november 2023 @ 21:44:
Of deze: Craft Mesh Superlight SL omdershirt

Uit eigen ervaring weet ik dat de baselayer die @mhr-zip deelde wat meer aansluit op het lichaam en dat de Superlight SL juist wat losser valt. Net persoonlijke voorkeur wat je het liefste draagt. De Superlight SL is hier in dit huishouden ook een gewaardeerd laagje voor hardloop- en hockeytrainingen.

Ik draag met deze temperaturen (5-10 graden) voor buitentrainingen het liefst een wat warmere baselayer met lange mouwen, bijvoorbeeld deze: Craft Core Thermoshirt met lange mouwen. Ik merk zelf dat bij sommige jerseys of jasjes met nauwsluitende lange mouwen de stof van de onderlaag nog weleens wil ophopen rond de polsen, dus ik heb nu ook wat baselayers gekocht met korte mouwen van thermospul. Ben benieuwd hoe dat zich houdt.

Verder heb ik mezelf gisteren nog even getrakteerd bij Bakker Racing. Ik was eigenlijk op zoek naar een gevoerde HiVis bodywarmer, maar uiteindelijk is het toch gewoon een zwarte geworden: Q36.5 Adventure Insulation Vest. Het feit dat het een lichtgewicht gevoerd vestje is dat is op te rollen tot het in een zakje van mijn jersey past, gaf de doorslag. Bij andere meer gevoerde vestjes lukte dat niet. En ik ben een sucker voor mooie spulletjes en mooie materialen. ;)

Aangezien het gat in mijn hand blijkbaar nog niet dichtgegroeid is, heb ik ook een nieuwe winterjersey met ingebouwde windstopper gekocht: Gobik Jacket Mist Blend Lagoon. Ik had een goed excuus, want mijn vorige winterse jersey kon ik doorgeven, nadat hij flink te ruim was geworden. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ypuh
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 21:55
guapper schreef op zaterdag 25 november 2023 @ 21:18:
Zeem-praat. Gisteren de Sportful Fiandre norain in de maten L en XL geprobeerd. Daarbij viel me op dat ze beiden behoorlijk lang zijn, en er 2 verschillende zemen in zitten: de bodyfit pro, met in de XL een md extensie erbij. De zeem in de XL is iets anders van vorm, en tussen de benen 10mm breder.
Volgens mij heeft de breedte tussen je zitbotjes niet zoveel te maken met je lichaamslengte. Een langer persoon heeft niet automatisch een breder zitvlak.

Is die rechter niet een damesmodel? Die zou mij in ieder geval nooit passen, daar gaan een paar extra ritjes geen verschil in maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guapper
Ypuh schreef op zondag 26 november 2023 @ 09:03:
[...]

Volgens mij heeft de breedte tussen je zitbotjes niet zoveel te maken met je lichaamslengte. Een langer persoon heeft niet automatisch een breder zitvlak.

Is die rechter niet een damesmodel? Die zou mij in ieder geval nooit passen, daar gaan een paar extra ritjes geen verschil in maken.
De aangehechte productkaarten hebben dezelfde nummers, maar ik begrijp je redenering. Thx.

[ Voor 22% gewijzigd door guapper op 26-11-2023 23:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistraller
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 27-07 23:13
rinslll schreef op zondag 26 november 2023 @ 07:45:
Ik lees o.a niet te vaak wassen maar na een gravelritje zonder assaver is een wasbeurt geen overbodige luxe 😅

Wel weer verbaasd (voor zo'n koukleum dat ik ben) hoe lekker warm de jas gister was met de wind, beetje regen en temperatuur rond de 4 graden 👍🏻
Ik heb dan wel een heel ander winter jack, maar voor alle vochtwerende stoffen geldt, ongeacht merk, dat wassen de stof slechter maakt. Handwasje is eigenlijk het beste. Maar wij doen de meeste synthetische kleding allemaal in een sportwas. Die duurt maar 45 minuten en centrifugeert amper.
Als mijn jack alleen wat spettertjes heeft, dan hang ik het uit (als dat nog een beetje kan, fris-technisch :P ) en de spetters zijn meestal goed af te vegen als ze opgedroogd zijn.

My solar panels | Soladin loggen? | Strava
---------------
Gemak dient de mens, moeite dient de mensheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supersoco80
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 29-07 17:50
Ik heb, nog eens uit de uitverkoop hoek ook, een winter/herfstjas van de Decathlon met een windwerende voorzijde. Dat had ik eerder moeten doen, werkt voor mij prima.

Ik heb het snel warm/zweet vrij snel, te dikke jassen werken voor mij niet.

Iets anders wat ik eerder had moeten doen: ik heb winterschoenen in de black Friday sale gekocht. Gisteren 76km St Nicolaas tourtocht gegraveld en gewoon droge voeten gehouden. Ik kan nu morgen ook weer naar het werk fietsen met schoenen die niet nog nat zijn van de laatste rit. En eindelijk geen gedoe meer met overschoenen die altijd wel een keer losschieten en het gat van je pedaalclips niet afdichten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• guapper
@Ypuh

Je zou nog wel eens gelijk kunnen hebben: de vormgeving van de XL pad heeft wel wat van de dames uitvoering weg.
https://www.sportful.com/HU/en/road-cycling-seatpad

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• mhr-zip
guapper schreef op zondag 26 november 2023 @ 23:06:
@Ypuh

Je zou nog wel eens gelijk kunnen hebben: de vormgeving van de XL pad heeft wel wat van de dames uitvoering weg.
https://www.sportful.com/HU/en/road-cycling-seatpad
Heb ik een dikke kont in deze broek?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• verstappen33
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 28-07 18:18
Heren,

Weet iemand een goed regenpak voor woon-werk verkeer?

Eisen:
- Compact mee te nemen wanneer het niet regent.
- Evt over een zomer (tussen) jas aan te trekken? (winter periode)
- goede pasvorm

Ik heb nu een pak van de hema van 2-3 tientjes, dat ademt niet (plastic), pasvorm is ruk, en na 4-5x dragen al lekkage..

Ik zie zoveel soorten en maten, ik zoek even wat goede ervaringen met merken/types.
Budget 100-150 euro voor jas+broek.

Herbeleef mijn The Ride '25 https://oudeelferink.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kleinelievewolff
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 27-07 19:05
verstappen33 schreef op maandag 27 november 2023 @ 08:58:
Heren,

Weet iemand een goed regenpak voor woon-werk verkeer?

Eisen:
- Compact mee te nemen wanneer het niet regent.
- Evt over een zomer (tussen) jas aan te trekken? (winter periode)
- goede pasvorm

Ik heb nu een pak van de hema van 2-3 tientjes, dat ademt niet (plastic), pasvorm is ruk, en na 4-5x dragen al lekkage..

Ik zie zoveel soorten en maten, ik zoek even wat goede ervaringen met merken/types.
Budget 100-150 euro voor jas+broek.
Ik volg even mee. Hier hetzelfde hema pak. Ondanks dat ik de pasvorm prima vind, is het totaal niet ademen erg vervelend. Het pak is bij mij vaak natter aan de binnenkant dan aan de buitenkant.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Reginas

Reginas

Queen of Core Stability

Eerste pak wat bij mij opkomst is Agu Original Essential. Scoort goed in de tests en van mensen in mijn omgeving hoor ik positieve ervaringen. Staan ook genoeg reviews op de productpagina, want dit pak is al even op de markt. Zelf geen ervaring mee overigens.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• McMiGHtY

McMiGHtY

- burp -

rinslll schreef op zondag 26 november 2023 @ 07:45:

To keep your Castelli Gabba Jersey, Perfetto Jersey and other Castelli soft-shell garments working they need to be clean.

When you Castelli Gabba stops beading rain on the surface (we call this wetting out) don't panic -- getting your jersey back to its best is a simple matter of giving it some TLC. These instructions will also work for any garment with the Wind Stopper badge, but please refer to the special instructions below for gloves and shoecovers. Castelli Gabba jerseys and other soft-shell garments use a DWR water-repellent treatment, which keeps the outer fabric from becoming saturated so that the breathable barrier can do its job. If the outer fabric starts to absorb water, the garment can lose up to 70 per cent of its breath-ability as well as reducing waterproofing. Don't be scared to wash your Gabba or Wind-Stopper winter jacket -- dirty garments lose their water repellent properties and following our general washing instructions may well bring them back to life. However if you need to proof your garment washing with Nikwax Tech Wash is always the best option.

If washing alone doesn't work, the DWR water-repellent treatment may need rejuvenating or replenishing.

En Nikwax:

https://www.nikwax.com/nl-nl/products/cleaning/tech-wash/

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Ypuh
Voor de prijs van Nikwax kun je ook iedere 2 jaar een nieuw jack kopen.

Zelf heb ik waterdichtheid allang opgegeven. Zo lang het maar winddicht en voldoende warm is. Daarnaast een Shakedry voor als het echt plenst.

Begin me zo langzamerhand wel af te vragen of het ooit nog droog wordt. Van de laatste 10 ritten ben ik er zeker 8 zeiknat geregend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supersoco80
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 29-07 17:50
Was er niet zo'n site waar je kon checken hoe vaak je nat wordt? Die site had als doel aan te tonen dat je niet vaak nat wordt....

Mijn doel is inmiddels verschoven naar: Niet de volledige 2x20km door de regen, maar mikken op deels droog en iig droge spullen elke keer als je opstapt. Dat laatste is een uitdaging zonder goede droogmogelijkheden in de kleedruimte op het werk. Ik zit niet te wachten op twee setjes kleding per dag gebruiken om dat op te vangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kluus
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 22:36

Kluus

Gang is alles

supersoco80 schreef op maandag 27 november 2023 @ 15:04:
Was er niet zo'n site waar je kon checken hoe vaak je nat wordt? Die site had als doel aan te tonen dat je niet vaak nat wordt....

Mijn doel is inmiddels verschoven naar: Niet de volledige 2x20km door de regen, maar mikken op deels droog en iig droge spullen elke keer als je opstapt. Dat laatste is een uitdaging zonder goede droogmogelijkheden in de kleedruimte op het werk. Ik zit niet te wachten op twee setjes kleding per dag gebruiken om dat op te vangen.
Het regent bijna nooit
Maar die is er mee gestopt.

Klopt wel redelijk, heb eigenlijk best wat droge ritjes kunnen maken afgelopen weken, soms moet je een beetje plannen. Vanmorgen met woon-werk wel redelijk nat geworden, daar was geen ontkomen aan. Dat wordt zo dadelijk vooral een "probleem" als ik die natte kleding weer moet aantrekken.

Edit: Ik dacht er vanmorgen toevallig nog wel over na om een shoefresh op het werk neer te zetten, maar aan de andere kant, hoe vaak gebruik je dat nu inderdaad.

[ Voor 7% gewijzigd door Kluus op 27-11-2023 15:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BreadFan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Laatst een keer een handwasje met Nikwax gedaan. Dat was een leuke ervaring, met de handen in dat spul. Ik hoefde ze niet meer af te drogen. 8)7

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ypuh
Ben voor mijn gevoel dit jaar dan ook al vaker nat geregend dan de 9 jaar ervoor samen. Afgelopen winter was nat, het hele voorjaar was nat, we hebben één van de natste zomers ooit gehad en de afgelopen 2 maanden is het geen 3 uren aaneengesloten droog geweest.

Kan me niet anders inbeelden dan dat de cijfers dat ook bevestigen.

Edit: Even zoekende naar een artikeltje en je kunt wel raden in welke regio ik woon:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/K3y0ndrLriUCQGcuwdtsGNBdDDw=/800x/filters:strip_exif()/f/image/TH2yK0fUHx7q9uWcexSVMgoF.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 34% gewijzigd door Ypuh op 27-11-2023 15:40 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mistraller

Ik heb bij ons in een hoek met archiefkasten een kapstok geconfisqueerd / neergezet. Dus dan moet ik het wel even mee naar boven nemen, maar de zooi is wel droog bij vertrek want die ruimte is verwarmd.
Voor schoenen zou ik eventueel schoendrogers mee kunnen nemen die alleen verwarmen, want die passen in de tas, maar ze zijn in de ochtend niet zo nat geweest dat ze écht vervelend vochtig waren. (De welbesproken shimano MW7)

Zoiets dus (de mijne zijn wat ronder. Iig geen fan, alleen een verwarmingselementje) Afbeeldingslocatie: https://www.snowcountry.nl/media/catalog/product/cache/31b8a3b5dbd0c4cbc4ada78b51a1a9c9/s/i/sidas-drywarmer.jpg

[ Voor 9% gewijzigd door Mistraller op 27-11-2023 19:30 ]

---------------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jasperz89
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 01:27
Tips voor goede handschoenen die wel ademen maar echt warm zijn? Vanochtend met een graad of 2 vroren m’n vingers er bijna af met die ik nu heb. Als ze nog een beetje waterdicht zin is dat helemaal top.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorrefunk
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 22:24

jorrefunk

Life is Music, Music is Life

Ik draag de GripGrab Ride Windproof (maar je hebt ook een Waterproof versie). Nooit kou aan mijn vingers van +5°c tot 0°C. Onder vriespunt draag ik er nog (dunne) neopreen handschoenen onder. Maar dat verschilt van persoon tot persoon.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DeFeCt
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 21-07 14:58

DeFeCt

je wéét toch

jorrefunk schreef op dinsdag 28 november 2023 @ 14:00:
Ik draag de GripGrab Ride Windproof (maar je hebt ook een Waterproof versie). Nooit kou aan mijn vingers van +5°c tot 0°C. Onder vriespunt draag ik er nog (dunne) neopreen handschoenen onder. Maar dat verschilt van persoon tot persoon.
Die heb ik ook, nadeel vind ik de korte manchetten, wellicht is deze nog interessant: https://www.mantel.com/gr...-winter-fietshandschoenen

Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BreadFan
  • Niet online
^^

Die heb ik, rij er ook onder 0 graden mee. Vind ze echt heel prettig. Niet bulky, wel warm.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Reginas

Reginas

Queen of Core Stability

Ik heb de Roeckl Vandans. Zijn gevoerd met een nepbontje. Lekker warm, maar daardoor vind ik ze boven de 5 graden eigenlijk al te warm en kies ik dan liever voor een dunnere winddichte handschoen. Zijn niet waterdicht, wel waterafstotend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steeffoon
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 01:22

Steeffoon

Smartphone-nerd

jasperz89 schreef op dinsdag 28 november 2023 @ 13:43:
Tips voor goede handschoenen die wel ademen maar echt warm zijn? Vanochtend met een graad of 2 vroren m’n vingers er bijna af met die ik nu heb. Als ze nog een beetje waterdicht zin is dat helemaal top.
Ik heb de Roeckl Villach. Erg prettig, met veel grip. Je kunt je smartphone of fietscomputer nog met de ringvinger bedienen. Geen idee wie die constructie bedacht heeft, maar het werkt oké.

Android-nieuws, Android-apps en smartphone-advies/reviews: DroidApp.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeFeCt

DeFeCt

je wéét toch

Steeffoon schreef op dinsdag 28 november 2023 @ 17:16:
[...]

Ik heb de Roeckl Villach. Erg prettig, met veel grip. Je kunt je smartphone of fietscomputer nog met de ringvinger bedienen. Geen idee wie die constructie bedacht heeft, maar het werkt oké.
Heb je ze niet verkeerd om aan? :9

Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steeffoon

Steeffoon

Smartphone-nerd

DeFeCt schreef op dinsdag 28 november 2023 @ 17:58:
[...]

Heb je ze niet verkeerd om aan? :9
Hahaha 8)7 8)7
Nee, enkel de ringvinger is voorzien van een laagje voor het touchscreen... :X

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fisico
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 29-07 18:33

Fisico

by Fabian

Ypuh schreef op maandag 27 november 2023 @ 15:35:
[...]

Ben voor mijn gevoel dit jaar dan ook al vaker nat geregend dan de 9 jaar ervoor samen. Afgelopen winter was nat, het hele voorjaar was nat, we hebben één van de natste zomers ooit gehad en de afgelopen 2 maanden is het geen 3 uren aaneengesloten droog geweest.

Kan me niet anders inbeelden dan dat de cijfers dat ook bevestigen.

Edit: Even zoekende naar een artikeltje en je kunt wel raden in welke regio ik woon:
[Afbeelding]
Echt waardeloos was het en nog eens veel te vroeg sneeuw op de Stelvio ook. Wel al het geld voor fietsen kunnen uitgeven aan een Rocket :*)

... het voorwiel omhoog en dan oei oei :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Casual Ruud
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 24-07 21:27
Hier ook Roeckl Villach. Tot het vriespunt zeker prima. Daaronder weinig ervaring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeFeCt

DeFeCt

je wéét toch

Casual Ruud schreef op dinsdag 28 november 2023 @ 18:38:
Hier ook Roeckl Villach. Tot het vriespunt zeker prima. Daaronder weinig ervaring.
..maar je telefoon bedienen met je ringvinger, dat is toch redelijk debiel of heb ik het mis?

Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guapper
DeFeCt schreef op dinsdag 28 november 2023 @ 21:34:
[...]

..maar je telefoon bedienen met je ringvinger, dat is toch redelijk debiel of heb ik het mis?
Het is apart, dat wel.

Overigens zou het zomaar kunnen zijn dat je minder zand ofzo aan je ringvinger hebt zitten, en op die manier minder krassen veroorzaakt, maar of dat de overweging van de fabrikant is weet ik niet..

edit: het laagje zal ook minder slijten op die vinger.

[ Voor 6% gewijzigd door guapper op 28-11-2023 23:16 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Casual Ruud
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 24-07 21:27
Geen idee waarom het is, maar ik ervaar het in ieder geval niet als een nadeel. Ook niet als een voordeel trouwens.

Ik raak mijn telefoon echt nooit aan als ik fiets. Mijn Garmin ook nauwelijks.

Bij het nieuwe model zit het overigens gewoon op de wijsvinger volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steeffoon

Steeffoon

Smartphone-nerd

DeFeCt schreef op dinsdag 28 november 2023 @ 21:34:
[...]

Vond het ook redelijk debiel, maar kan het inmiddels hendelen en dat went best wel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cordonbleu
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 02:41
BreadFan schreef op dinsdag 28 november 2023 @ 14:25:
^^

Die heb ik, rij er ook onder 0 graden mee. Vind ze echt heel prettig. Niet bulky, wel warm.
Heb dan de windproof of winter versie?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BreadFan
  • Niet online
Winter. Die heeft het manchet rond de pols.

Zie hier een mooie vergelijking (ook de waterproof even toegevoegd):

https://www.mantel.com/pr...product=55686,48565,48575

Bij de winter staat dat deze te koud is voor onder de 0 graden. Is iets persoonlijks denk ik, ik vind van niet. Doe er soms nog weleens een dunnetje onder als het echt heel koud is. Maakt ook nogal uit of je 1,5 uur of 4 uur gaat fietsen. Dat laatste doe ik dan weer niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cordonbleu
BreadFan schreef op vrijdag 1 december 2023 @ 16:44:
Winter. Die heeft het manchet rond de pols.

Zie hier een mooie vergelijking (ook de waterproof even toegevoegd):

https://www.mantel.com/pr...product=55686,48565,48575

Bij de winter staat dat deze te koud is voor onder de 0 graden. Is iets persoonlijks denk ik, ik vind van niet. Doe er soms nog weleens een dunnetje onder als het echt heel koud is. Maakt ook nogal uit of je 1,5 uur of 4 uur gaat fietsen. Dat laatste doe ik dan weer niet.
Bedankt voor je reactie. Ik lees op Mantel en Futurumshop in meerdere reviews echter wel dat ze toch niet echt geschikt zijn voor temperaturen rond of onder het vriespunt. En ik ben juist wel op zoek naar handschoenen die dit aankunnen. Zijn ze in jouw ervaring hier wel goed genoeg voor of kan ik beter naar wat anders kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BreadFan
  • Niet online
Er bestaan warmere handschoenen, dat geloof ik zeker. Voor mij voldoen ze echter. Ik ben niet echt een koukleum.

Een sluitend antwoord kan ik je niet geven. Mijn mening is net zoveel waard als elke review ;) Als ik tussen de regels doorlees denk ik dat jij misschien warmere handschoenen zoekt. Wellicht kun je kijken naar de hier al voorbij gekomen Roeckl Villach. Zelf geen ervaring mee, maar zien er comfortabel uit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistraller
Qua handschoenen; vandaag ook gereden. Eerste uur ijskoude vingers maar daarna werden ze een beetje warmer. Mijn bloedvaten reageren altijd een beetje hysterisch op kou en warmte. Ik kan dan wel hele dikke handschoenen aan doen maar als mijn vingers ff geen bloed krijgen dan worden ze toch koud. (Fenomeen van Raynaud)
Ik heb BBB Cycling ColdShield handschoenen en kan er evt nog een tweede laag in doen, maar zoals gezegd, meestal doet dat weinig. (Ik heb Roeckl Kopenhagen liners)

---------------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guapper
Mistraller schreef op vrijdag 1 december 2023 @ 23:23:
Qua handschoenen; vandaag ook gereden. Eerste uur ijskoude vingers maar daarna werden ze een beetje warmer. Mijn bloedvaten reageren altijd een beetje hysterisch op kou en warmte. Ik kan dan wel hele dikke handschoenen aan doen maar als mijn vingers ff geen bloed krijgen dan worden ze toch koud. (Fenomeen van Raynaud)
Ik heb BBB Cycling ColdShield handschoenen en kan er evt nog een tweede laag in doen, maar zoals gezegd, meestal doet dat weinig. (Ik heb Roeckl Kopenhagen liners)
Heel herkenbaar, ik doe op de rechte stukken regelmatig vingeroefeningen (vuist maken, hand open, repeat) om het bloed ook richting de vingers te krijgen.
Eerlijk gezegd zit ik ook naar die moderne handschoenen te kijken; tech has come a long way, met die NASA gel in de Roeckl's :P !
(Aerogel, lambda (λ) vanaf 0,006, dat is toch 4x beter dan PIR, 6x beter dan polystyreen)

@mhr-zip : dat is de enige juiste manier, toch?
Zijn die core trainingen nog ergens goed voor :P

[ Voor 14% gewijzigd door guapper op 01-12-2023 23:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhr-zip
guapper schreef op vrijdag 1 december 2023 @ 23:39:
[...]

Heel herkenbaar, ik doe op de rechte stukken regelmatig vingeroefeningen (vuist maken, hand open, repeat) om het bloed ook richting de vingers te krijgen.
Als je dan die hand op je rug legt als een schaatser, dan mis je ook nog een stukje rijwind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cordonbleu
BreadFan schreef op vrijdag 1 december 2023 @ 22:39:
Er bestaan warmere handschoenen, dat geloof ik zeker. Voor mij voldoen ze echter. Ik ben niet echt een koukleum.

Een sluitend antwoord kan ik je niet geven. Mijn mening is net zoveel waard als elke review ;) Als ik tussen de regels doorlees denk ik dat jij misschien warmere handschoenen zoekt. Wellicht kun je kijken naar de hier al voorbij gekomen Roeckl Villach. Zelf geen ervaring mee, maar zien er comfortabel uit :)
Ik heb gisterenavond inderdaad de Villach 2 besteld. Ben benieuwd. :)

Kreeg net een mailtje dat m'n bestelling bezorgd is bij een postnl automaat, 150km van waar hij bezorgd had moeten worden... Dus ben benieuwd of dat daadwerkelijk zo is of dat er in die mail gewoon een fout staat. Ik ga het zien vanavond...

[ Voor 16% gewijzigd door cordonbleu op 02-12-2023 13:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistraller
guapper schreef op vrijdag 1 december 2023 @ 23:39:
[...]

Eerlijk gezegd zit ik ook naar die moderne handschoenen te kijken; tech has come a long way, met die NASA gel in de Roeckl's :P !
(Aerogel, lambda (λ) vanaf 0,006, dat is toch 4x beter dan PIR, 6x beter dan polystyreen)

@mhr-zip : dat is de enige juiste manier, toch?
Zijn die core trainingen nog ergens goed voor :P
Ja ik beweeg ook vaak een beetje met mijn vingers, dat wil wel helpen. Ik heb ook al eens over wanten nagedacht, alle vingers samen is immers wel beter want je hebt dan minder oppervlak. Maar ja, is wel minder praktisch. Aan de andere kant, zoveel dagen vrieskou hebben we hier ook weer niet. Als ik een langere rit doe als het zo koud is, dan gaat er gewoon een thermoskan thee mee, of ik plan een stopje om op te warmen.

Pas geleden een testsetje van die hand/voetwarmers gekocht bij Decathlon, maar ik was ze vrijdag vergeten mee te nemen. Ben benieuwd hoe dat uitpakt. (En of het niet te warm is en zo)

---------------

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• pdukers
  • Registratie: September 2006
  • Niet online
@Cloclo100 De beloofde review van de sokken heb ik in dit fietskleiding topic geplaatst aangezien het een beetje offtopic is voor het algemene wielrentopic.

Ik had de volgende elektrisch verwarmde sokken gekocht (voor 30 euro Black Friday aanbieding): https://www.amazon.nl/dp/B0CDL9YG21

Voorheen gebruikte ik van die wegwerp thermopads die je onder de voeten plakt voor wat extra comfort tijdens mijn langere winterritten. Daar was ik niet tevreden over vanwege de relatief lage warmte die dit oplevert (net genoeg om de voeten niet koud te laten worden) en ze gaan amper 2 uur mee.

Warmte
Vandaag op de hoogte stand (4 standen beschikbaar) vertrokken met een temperatuur continue tussen de 0 en -2 graden volgens de garmin. De sokken werden echt zeer warm op deze stand met een voelbare "gloed" onder de voeten. Mijn voeten voelden daardoor zeer warm aan. Op de momenten dat ik stil stond of niet trapte werd het zelfs bijna onaangenaam. Een standje lager was wellicht een betere keuze geweest.

Dik tevreden dus over de hoeveelheid warmte.

Accuduur
Op de hoogste stand waren de accu's na 2h40 leeg; het wegvallen van de warmte was direct merkbaar. Ik had gehoopt op iets langer, maar slecht is het ook niet. Ik denk dat met een stand lager ze wel 3h30 - 4h mee gaan.En daar zou ik wel tevreden over zijn. //edit: na een rit met standje 3 waren de accu's nog (net) niet leeg na 4 uur.

Afwerking
De sokken zijn vrij dik en zien er netjes en degelijk uit. Ze zijn voor mij wel wat aan de lange kant (Ik ben1.72m, schoenmaat 40), maar blijven wel fatsoenlijk zitten.De accu's stop je in een zakje aan de zijkant. Je ziet dus een bult aan de zijkant van je benen, maar tijdens het fietsen heb ik er niks van gemerkt.

Overall ben ik tevreden met de aankoop.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TheTinusNL
  • Registratie: Juli 2014
  • Niet online
Een handschoen kan nog zo goed isoleren (nee, er bestaan geen "koude" of "warme" handschoenen; ze produceren -meestal- geen warmte): als er geen warmte in je vingers zit, heb je er weinig tot niets aan.

Daarom inderdaad: vingers bewegen zodat er warmte via bloed naartoe gaat. Zo houd ik mijn handen ook warm in goedkope Decathlon handschoenen. Dan wel om de 5 a 10 minuten wat bewegingen doen, anders duurt het daarna ellendig lang om weer gevoel terug te krijgen.

Ook met forenzen, ik kan wintersporthandschoenen aan doen, maar als ik de vingers niet beweeg worden ze alsnog koud.

Voeten zijn in ieder geval voor mij een groter probleem want tenen hebben veel minder bewegingsvrijheid.

Informaticus of vakkundig Googler?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jorrefunk

jorrefunk

Gisteren rond de middag 3 uur gefietst, temperatuur rond het vriespunt. Als deze https://www.decathlon.be/...e-791999a68679_c1&c=ZWART kletsnat is na de rit, wil dat dan zeggen dat ik teveel (2) layers er bovenop heb of is dat normaal. Heb niet echt kou met dat kletsnatte ondershirt al ziet mijn buik helemaal rood.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guapper
jorrefunk schreef op zondag 3 december 2023 @ 17:28:
Gisteren rond de middag 3 uur gefietst, temperatuur rond het vriespunt. Als deze https://www.decathlon.be/...e-791999a68679_c1&c=ZWART kletsnat is na de rit, wil dat dan zeggen dat ik teveel (2) layers er bovenop heb of is dat normaal. Heb niet echt kou met dat kletsnatte ondershirt al ziet mijn buik helemaal rood.
Dat kan ook te maken hebben met de andere laagjes: als die niet genoeg damp afvoeren blijven de basis laagjes vochtig/nat. En natuurlijk de vraag hoe goed die onderlaagjes vocht afvoeren. Als ze zich alleen vol zuigen en niet snel genoeg afvoeren hou je het ook niet droog.

Belangrijkste ben je nog vergeten te vermelden: wat voor inspanning heb je geleverd: was het een rustig duur-ritje, of heb je wel behoorlijk doorgetrapt. Dat maakt een groot verschil voor de hoeveelheid die je transpireert natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KleineJoop
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 29-07 16:30
En zelfs of je wind mee hebt of niet/beetje tegen. Het zweet brak mij ook uit een paar dagen terug met wind mee, vervolgens op de terugweg wind tegen en geen probleem. Zowel in deze kou als met tien (of meer) graden. Dit heb ik dus met de castelli winterjas nu en met een dikkere jersey bij warmere temperaturen.

Wat handschoenen betreft: let er ook goed op dat de handschoen groot genoeg is en niet krap zit, die van mij namelijk wel en moest na een uur echt even uit doen om weer warmte/bloed/gevoel in de handen te krijgen. Niet goed. :9

[ Voor 52% gewijzigd door KleineJoop op 04-12-2023 00:17 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wann0wfhc
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 29-07 11:19
TheTinusNL schreef op zondag 3 december 2023 @ 11:27:
Een handschoen kan nog zo goed isoleren (nee, er bestaan geen "koude" of "warme" handschoenen; ze produceren -meestal- geen warmte): als er geen warmte in je vingers zit, heb je er weinig tot niets aan.

Daarom inderdaad: vingers bewegen zodat er warmte via bloed naartoe gaat. Zo houd ik mijn handen ook warm in goedkope Decathlon handschoenen. Dan wel om de 5 a 10 minuten wat bewegingen doen, anders duurt het daarna ellendig lang om weer gevoel terug te krijgen.

Ook met forenzen, ik kan wintersporthandschoenen aan doen, maar als ik de vingers niet beweeg worden ze alsnog koud.

Voeten zijn in ieder geval voor mij een groter probleem want tenen hebben veel minder bewegingsvrijheid.
Ik had het zaterdag juist omgedraaid. Goede warme handen en vingers vanaf het begin en nergens last van maar na 2 uur zat er zoveel condens / zweet in mijn handschoenen dat mijn vingers ijskoud werden en bleven tot thuis. Dus volgende keer neem ik mijn goedkope handschoenen maar mee in de achterzak om te wisselen mocht dit weer gebeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorrefunk

jorrefunk

guapper schreef op zondag 3 december 2023 @ 22:16:
[...]

Dat kan ook te maken hebben met de andere laagjes: als die niet genoeg damp afvoeren blijven de basis laagjes vochtig/nat. En natuurlijk de vraag hoe goed die onderlaagjes vocht afvoeren. Als ze zich alleen vol zuigen en niet snel genoeg afvoeren hou je het ook niet droog.

Belangrijkste ben je nog vergeten te vermelden: wat voor inspanning heb je geleverd: was het een rustig duur-ritje, of heb je wel behoorlijk doorgetrapt. Dat maakt een groot verschil voor de hoeveelheid die je transpireert natuurlijk.
Was een rustig duurritje. Denk dat het een combinatie is = thermoshirt dat te veel vocht vasthoudt en de 2 lagen erboven die niet afvoeren. Ga eerst eens een andere (basic) baselayer proberen en zien of dat al verschil geeft (dat is het goedkoopste om te proberen). En als dat niet volstaat misschien eens een betere wintervest aanschaffen. Bedankt alvast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nooberke
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 22:03
TheTinusNL schreef op zondag 3 december 2023 @ 11:27:

Ik kan dit beamen...

Gebruik twee setjes handschoenen:
- GripGrab Ride Winter (https://www.mantel.com/gr...-winter-fietshandschoenen)
- Futurum WIndproof (https://www.futurumshop.n...shandschoenen-zwart.phtml)

In de dikke GripGrabs heb ik altijd koude handen deze tijd van het jaren...In de veel dunnere Futurum's alleen het eerste kwartier...

De GribGrabs zitten bij mij erg strak, misschien maatje te klein. En in de Futurums heb ik veel meer ruimte, souplesse en beweeglijkheid.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DeFeCt

DeFeCt

je wéét toch

Hier nog een Raynaud "slachtoffer" , afgelopen zaterdag mijn nieuwe Deep Winter Lobster fietshandschoenen geprobeerd en hoewel het even duurde waren mijn handen heerlijk warm gedurende de rit van 4 uur. Mijn voeten waren helaas een ander verhaal ondanks de Winter Socks EKOI Thermolite 11cm CARBON FIBER 3 en Fizik ARTICA R5's ... dus nu ook maar opzoek naar verwarmde sokken :)

Flickr

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mistraller
DeFeCt schreef op dinsdag 5 december 2023 @ 13:50:
Hier nog een Raynaud "slachtoffer" , afgelopen zaterdag mijn nieuwe Deep Winter Lobster fietshandschoenen geprobeerd en hoewel het even duurde waren mijn handen heerlijk warm gedurende de rit van 4 uur. Mijn voeten waren helaas een ander verhaal ondanks de Winter Socks EKOI Thermolite 11cm CARBON FIBER 3 en Fizik ARTICA R5's ... dus nu ook maar opzoek naar verwarmde sokken :)
Maffe is trouwens dat mijn raynaud vaak opspeelt als ik warm sta te douchen. 8)7
Mocht je dit fenomeen niet kennen; dit gebeurt er dan met je bloedtoevoer in je vingers :P
En zoals je ziet, vaak niet alle vingers, kootjes (of tenen) tegelijk!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1UnNU5aiInj10HpwMg_-ttVhc2I=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/uQ7pG7ukwcGbQqCg42yMk996.jpg?f=fotoalbum_large

---------------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rinslll
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 20:14
Soms kun je op onderstaande site ook nog kleding vinden voor een leuke prijs;
https://www.zale-online.nl/

[ Voor 4% gewijzigd door rinslll op 11-12-2023 07:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guapper
rinslll schreef op maandag 11 december 2023 @ 07:49:
Soms kun je op onderstaande site ook nog kleding vinden voor een leuke prijs;
https://www.zale-online.nl/
Die verkopen ook op Marktplaats, als ik me niet vergis.

Setje nieuwe Gripbrab winter overschoenen voor de winter gekocht voor een prikkie.
(y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• racoon
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 29-07 13:34

racoon

mooowwww

zaterdag op de speedpedelec had ik mijn gewone winterjas aan, had het best koud, denk dat dit kwam doordat de wind er doorheen kwam.

Nu zoek ik een wind en waterdichte jas die niet te strak zit en ook gewoon kan dragen.

Dacht zelf aan de endura mt500 of de Gonso Save Therm maar weet niet of die warm genoeg zijn.

24 flesjes in een krat 24 uur in een dag toeval??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistraller
Met de miezer/regen van afgelopen tijd, geen mogelijkheid om te drogen op het werk, en tóch wel wat lekkage met de Shimano MW7, zijn ze inmiddels helaas toch gaan stinken. Van het weekend paar uur op de droger maar je blijft het helaas ruiken.
Aan de afdrukken van mijn sokken vloer kan ik precies zien dat het vocht in de voorkant van de schoen binnendringt. Niet veel maar genoeg om toch te spreken over lekkage.
Ze zijn wel lekker warm btw, maar ik ga toch maar weer met hoesjes aan de gang denk. Misschien dat toecovers al genoeg zijn, ik verdenk die hele partij gaatjes. Het goretex vervuilt daar immers heel snel.
Ik snap niet goed dat het bij anderen wel dicht lijkt te zijn...zijn mijn wegen zoveel viezer of mijn regen extra nat?

---------------

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• guapper
Mistraller schreef op maandag 11 december 2023 @ 13:07:
Met de miezer/regen van afgelopen tijd, geen mogelijkheid om te drogen op het werk, en tóch wel wat lekkage met de Shimano MW7, zijn ze inmiddels helaas toch gaan stinken. Van het weekend paar uur op de droger maar je blijft het helaas ruiken.
Aan de afdrukken van mijn sokken vloer kan ik precies zien dat het vocht in de voorkant van de schoen binnendringt. Niet veel maar genoeg om toch te spreken over lekkage.
Ze zijn wel lekker warm btw, maar ik ga toch maar weer met hoesjes aan de gang denk. Misschien dat toecovers al genoeg zijn, ik verdenk die hele partij gaatjes. Het goretex vervuilt daar immers heel snel.
Ik snap niet goed dat het bij anderen wel dicht lijkt te zijn...zijn mijn wegen zoveel viezer of mijn regen extra nat?
Heb je ook de gaten aan de onderzijde (clips) aan de binnenkant van de schoen (waar die platen zitten) met tape gedicht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GWBoes
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 19:54
idd wat @guapper zegt. controleer dat even. Mijn Shimano trekking schoenen waren ook zo lek als een mandje ondanks overschoenen maar daar bleek de sticker die je over de spd contraplaat plakt los te zitten. vervangen voor een paar laagjes stevig tape en ze zijn weer mooi dicht.

Flickr - Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistraller
@guapper @GWBoes Deze schoenen hebben natuurlijk die gaten helemaal niet, want er zit Goretex in. Die loopt helemaal door onder de binnenzool. Ik zie trouwens wel dat het 2023 model dezelfde naam heeft gehouden, ik heb dus het oudere model.
Het 2023 model van de MW7 is op verschillende punten aangepast. De tong is veel minder open, de gaatjes zitten op een andere plek, en de flap is een stuk groter.
Ik denk dat dat niet voor niets zal zijn. Ik heb de indruk dat de voorwielspray, die continu op die gaatjes op de neus terecht komt bij nat wegdek, toch de voornaamste reden is voor wat doorslag.
Bij het nieuwe model zitten die gaatjes aan de zijkant wat me inderdaad logischer lijkt.

Overigens lijkt deze review over het 2023 model mijn gevoel wel te bevestigen.

https://www.velozine.nl/r...-waterdichte-spd-schoenen

---------------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guapper
Mistraller schreef op maandag 11 december 2023 @ 19:46:
@guapper @GWBoes Deze schoenen hebben natuurlijk die gaten helemaal niet, want er zit Goretex in. Die loopt helemaal door onder de binnenzool. Ik zie trouwens wel dat het 2023 model dezelfde naam heeft gehouden, ik heb dus het oudere model.
Het 2023 model van de MW7 is op verschillende punten aangepast. De tong is veel minder open, de gaatjes zitten op een andere plek, en de flap is een stuk groter.
Ik denk dat dat niet voor niets zal zijn. Ik heb de indruk dat de voorwielspray, die continu op die gaatjes op de neus terecht komt bij nat wegdek, toch de voornaamste reden is voor wat doorslag.
Bij het nieuwe model zitten die gaatjes aan de zijkant wat me inderdaad logischer lijkt.

Overigens lijkt deze review over het 2023 model mijn gevoel wel te bevestigen.

https://www.velozine.nl/r...-waterdichte-spd-schoenen
Je kunt die ventilatiegaten een keer afplakken als je in nattigheid gaat fietsen, dan weet je of het daar naar binnen komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistraller
guapper schreef op maandag 11 december 2023 @ 20:14:
[...]

Je kunt die ventilatiegaten een keer afplakken als je in nattigheid gaat fietsen, dan weet je of het daar naar binnen komt.
Kan, is alleen niet waarom je dit soort schoeisel koopt :P Natte wegen is de laatste tijd met name bij woon-werk meer regel dan uitzondering eigenlijk.
Zat eigenlijk te denken om maar meteen wat toe-covers te kopen, dat is ook niet zo'n gedoe als volledige hoezen en kosten ook maar een euro of 5 zag ik. (ali)

---------------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guapper
Mistraller schreef op maandag 11 december 2023 @ 23:19:
[...]

Kan, is alleen niet waarom je dit soort schoeisel koopt :P Natte wegen is de laatste tijd met name bij woon-werk meer regel dan uitzondering eigenlijk.
Zat eigenlijk te denken om maar meteen wat toe-covers te kopen, dat is ook niet zo'n gedoe als volledige hoezen en kosten ook maar een euro of 5 zag ik. (ali)
Niet te lang over nadenken dan.

Heb je al raceblades?
edit: zoals @Kluus hieronder ook aan geeft, scheelt dat echt heel veel in de hoeveelheid water die de schoenen te verduren krijgen.

[ Voor 19% gewijzigd door guapper op 12-12-2023 08:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kluus
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 22:36

Kluus

Gang is alles

@Mistraller dat is balen, ik heb ook een aantal ritten gehad waarin ze nat zijn geworden inderdaad, ik denk 2-3 keer afgelopen maanden dus als je ziet hoe vochtig het was valt het nog mee ;). Ik heb wel redelijk lange spatborden met een extra mud-flap voor, dus de spray die ze te verwerken krijgen is vrij beperkt, met puur natte wegen heb ik dan ook nog geen natte voeten gehad, enkel met veel water van boven en dan voel ik het uiteindelijk ook via mijn broek de schoen inlopen.

Daarna blijft het vocht natuurlijk wel aanwezig in de schoen en het klopt dat het dan in de gevoerde bodem van de schoen trekt en die blijft lekker vochtig. Wat bij mij tot nu toe help is op het werk zo goed mogelijk open zetten met de zolen er uit en dan thuis even op de schoendroger (ook zonder zolen er in uiteraard). Eigenlijk zijn ze dan altijd gelijk weer droog bij mij.

Maw in mijn geval lekken ze zeker nog niet via de buitenkant, ik weet zeker waar het water de schoen in komt. Ze stinken ook nog niet (vind ik), ja ze ruiken naar duikpakken, maar dat lijkt me normaal gezien het materiaal in de schoen, of is dat juist de stank die je bedoeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistraller
guapper schreef op dinsdag 12 december 2023 @ 07:32:
[...]

Niet te lang over nadenken dan.

Heb je al raceblades?
edit: zoals @Kluus hieronder ook aan geeft, scheelt dat echt heel veel in de hoeveelheid water die de schoenen te verduren krijgen.
yup, maar het is de spray van het natte wegdek die daar net onderdoor gaat, als je aan het peddelen bent gaat steeds je teen erdoor heen ;)
Komt goed hoor allemaal, don't worry. T'is meer dat ik er qua waterdichtheid wellicht net iets meer van verwacht had. Ik koop voor de geur nog wel een keer zo'n bus spray, dat werkt ook wel aardig.

---------------

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobNemoo
Mistraller schreef op dinsdag 12 december 2023 @ 09:51:
[...]

yup, maar het is de spray van het natte wegdek die daar net onderdoor gaat, als je aan het peddelen bent gaat steeds je teen erdoor heen ;)
Komt goed hoor allemaal, don't worry. T'is meer dat ik er qua waterdichtheid wellicht net iets meer van verwacht had. Ik koop voor de geur nog wel een keer zo'n bus spray, dat werkt ook wel aardig.
Spatlappen toevoegen. Keep on truckin'!
Afbeeldingslocatie: https://tripirate.files.wordpress.com/2013/11/20131117_092506.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistraller
RobNemoo schreef op dinsdag 12 december 2023 @ 11:36:
[...]

Spatlappen toevoegen. Keep on truckin'!
[Afbeelding]
Die zitten aan een raceblade ;)

---------------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobNemoo
Mistraller schreef op dinsdag 12 december 2023 @ 11:52:
[...]

Die zitten aan een raceblade ;)
O ja, dat had ik niet gezien. Spatlap op een spatlap monteren? :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ypuh
Surly is altijd +1

Deze spatlap neemt de titel fiets-kleding wel heel letterlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nutterd
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 21:09

Nutterd

PSN: MRVleisboeketje

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JVSGHGI_mO0lc-pfXjcu9wjyR44=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/0IIAv8HSSissHJmjGEqLkBlb.jpg?f=fotoalbum_large

Mooie reclamr voor #allescastelli

Meld je aan voor de geweldige, fantastische gravelrit: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2075464

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stancke
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 28-07 22:33
Ik ben op zoek naar een nieuwe fietsbril die een bredere neusbrug heeft dan de standaard modellen die je overal tegenkomt (jaren geleden eens mijn neus gebroken ;w )

Ik kom tijdens mijn zoektocht het merk "Tifosi Optics" (https://tifosioptics.com/) tegen maar iemand die weet welke webshop deze in NL/BE verkoopt? Ik kom https://www.fietsonline.com/ tegen maar ik heb nog nooit van deze webshop gehoord (en komt mij ook niet echt betrouwbaar over voor eventuele retour)?. Voor de rest niets te vinden op de site van de distributeurs in NL en BE.

Zijn er nog andere merken van brillen die ik niet ken en mij verder kunnen helpen?

[ Voor 5% gewijzigd door Stancke op 01-01-2024 18:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crimby
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 06:05
Ik wil dit weekend gaan kijken voor nieuwe schoenen, maar ik weer eigenlijk niet zo goed waar ik op moet letten.

Nu heb Shimano RC100, maar krijg last van slapende voeten en drukkende pijn bij mijn grote tenen. Dus ze zijn toch te smal/klein denk ik. Echter, merkte ik daar weinig van tijdens het passen (even snel bij de decathlon).

Zijn er nog meer dingen waar ik op moet letten? Ik heb een budget richtlijn van €200,- en moeten kwalitatief goede en goed passende schoenen zijn waar ik serieus jaren mee kan doen.

Edit: volgens deze website heb ik iets brede tot brede voeten.

[ Voor 13% gewijzigd door crimby op 04-01-2024 16:14 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• nooberke
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 22:03
crimby schreef op donderdag 4 januari 2024 @ 15:46:
Ik wil dit weekend gaan kijken voor nieuwe schoenen, maar ik weer eigenlijk niet zo goed waar ik op moet letten.

Nu heb Shimano RC100, maar krijg last van slapende voeten en drukkende pijn bij mijn grote tenen. Dus ze zijn toch te smal/klein denk ik. Echter, merkte ik daar weinig van tijdens het passen (even snel bij de decathlon).

Zijn er nog meer dingen waar ik op moet letten? Ik heb een budget richtlijn van €200,- en moeten kwalitatief goede en goed passende schoenen zijn waar ik serieus jaren mee kan doen.
Afspraak maken bij bikeshoe4u O-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mhr-zip
crimby schreef op donderdag 4 januari 2024 @ 15:46:

Hoever is het bij jou vandaan naar Nijkerk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crimby
@nooberke @mhr-zip ruim een uur rijden :-(
En als ik rekening houd met mijn budget is er vrij weinig keuze.

[ Voor 41% gewijzigd door crimby op 04-01-2024 16:17 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Reginas

Reginas

Queen of Core Stability

@crimby voor mij was Nijkerk nog wat verder reizen, met de trein, maar het advies van de shoefitter vond ik echt heel helpend.

Over het algemeen geldt dat schoenen van Lake een wat bredere leest hebben dan Shimano en de Italiaanse merken, daarnaast hebben ze een aantal modellen ook in wide of extra wide beschikbaar. Misschien zit erbij jou dichter in de buurt een Lake-dealer waar je e.a. kunt passen. Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pdukers
  • Registratie: September 2006
  • Niet online
Niet iedere Italiaan is smal. Northwave bijv. is breder dan Shimano, in ieder geval de MTB schoenen die ik heb gepast.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• crimby
Reginas schreef op donderdag 4 januari 2024 @ 16:38:
@crimby voor mij was Nijkerk nog wat verder reizen, met de trein, maar het advies van de shoefitter vond ik echt heel helpend.

Over het algemeen geldt dat schoenen van Lake een wat bredere leest hebben dan Shimano en de Italiaanse merken, daarnaast hebben ze een aantal modellen ook in wide of extra wide beschikbaar. Misschien zit erbij jou dichter in de buurt een Lake-dealer waar je e.a. kunt passen. Succes!
Ik zie dat pedaalkracht ook shoefitting doet en zit “om de hoek”. Zij hebben ook lake schoenen.
In beide hebben ze overigens schoenen variërend van 200 tot 500. Dat betekent in mijn budget dus net 1 of 2 opties. Maar goed, misschien toch maar overwegen

@pdukers northwave maakt wel mooie schoenen, maar bij zo’n shoefitter worden die dus niet verkocht :-(

[ Voor 6% gewijzigd door crimby op 04-01-2024 16:44 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• mhr-zip
crimby schreef op donderdag 4 januari 2024 @ 16:42:
[...]

Ik zie dat pedaalkracht ook shoefitting doet en zit “om de hoek”. Zij hebben ook lake schoenen.
In beide hebben ze overigens schoenen variërend van 200 tot 500. Dat betekent in mijn budget dus net 1 of 2 opties. Maar goed, misschien toch maar overwegen

@pdukers northwave maakt wel mooie schoenen, maar bij zo’n shoefitter worden die dus niet verkocht :-(
Je budget kan je wel stellen op 200 euro. Maar je gaat geen schoenen kopen van 200 euro waar je zere voeten in krijgt als je ze van bijv. 300 kan kopen waar je geen zere voeten in krijgt. (In het ergste geval moet je iets langer sparen).

Daarnaast als je schoenen koopt van 200 euro die niet goed zitten, is dat korting op schoenen die wel goed zitten.

Sora en passende schoenen fietst beter dan Ultegra en knellende schoenen.

Schoenen kan je vaak meerdere jaren mee doen, dus dat uurtje investeren door in je Skoda te zitten maakt ook niet uit.

Alle smoezen zijn hier al verzonnen >:) , dus hup hup naar Bikeshoe4u.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Legend
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 19:36

The Legend

*Plop*

Eens met bovenstaande ;) Ik heb van de zomer 120 euro voor een paar Specialized betaald, en ben dit jaar najaar naar BS4U geweest en daar een set Lake’s gekocht voor 320 euro. Als ik dat in 1x goed had gedaan zat ik dus precies op jouw budget :p

Ik ben toch malle pietje niet!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• crimby
Oke oke voor ik nog langer blijf twijfelen, heb ik voor zaterdag een afspraak gemaakt bij Pedaalkracht in Nijmegen, vergelijkbaar als BS4U, ben benieuwd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strider
Vandaag onderuit gegaan met als resultaat een gat in mijn legwarmer. Een haakse hoek op mijn knie.

Hoe repareren jullie dit? Ze zijn pas een maandje oud, dus ze mogen van mij nog wel even mee gaan.

BlaBlaBla

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Reginas

Reginas

Queen of Core Stability

@Strider wat voor materiaal is het? Als het een beetje fleece-achtig is zou ik het gewoon repareren met naald en draad, met kleine steekjes. Als de winkelhaak op een plek zit waar veel spanning op staat, zou ik er een klein lapje achter naaien, voor je de scheur zelf dichtmaakt.

Als je zelf niet zo handig bent, zou ik hem wegbrengen naar een kledingreperateur. Waarschijnlijk ben je een tientje kwijt, is je beenstuk weer functioneel en ziet het er redelijk uit.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• McMiGHtY

McMiGHtY

- burp -

Strider schreef op donderdag 4 januari 2024 @ 19:09:
Vandaag onderuit gegaan met als resultaat een gat in mijn legwarmer. Een haakse hoek op mijn knie.

Hoe repareren jullie dit? Ze zijn pas een maandje oud, dus ze mogen van mij nog wel even mee gaan.
Ben je lid van de NTFU? Dan ben je hier tegen verzekerd namelijk

Pagina: 1 ... 50 ... 62 Laatste