Het grote fietskleding topic

Pagina: 1 ... 49 ... 61 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supersoco80
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 13-06 10:34
Bj mantel is de black friday sale ook begonnen. Helaas geen winter fietsschoenen, mocht iemand daar en goede deal voor weten....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• la_fusion
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 13-06 16:48
Ik ben op zoek naar (dunne) handschoenen voor temperaturen zo iets onder de 10 graden. Ik heb dikke handschoenen voor lagere temperaturen(https://www.futurumshop.n...enen-zwart-unisex-s.phtml) maar deze zijn nogal snel te warm en door de dikte van de handschoenen is het stuurgevoel gewoon minder.

Wil de handschoenen vooral voor wat extra fijn gevoel want hoewel het bijv afgelopen zaterdag prima te doen was met gemiddeld 8 graden. Werd het na een paar uur toch wel wat fris aan de handen. Rest van het jaar fiets ik zonder handschoenen dus zoek het liefste zo min mogelijk extra dikte. Jullie goede tips hiervoor?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nooberke
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 21:44
la_fusion schreef op dinsdag 14 november 2023 @ 09:03:
Ik ben op zoek naar (dunne) handschoenen voor temperaturen zo iets onder de 10 graden. Ik heb dikke handschoenen voor lagere temperaturen(https://www.futurumshop.n...enen-zwart-unisex-s.phtml) maar deze zijn nogal snel te warm en door de dikte van de handschoenen is het stuurgevoel gewoon minder.

Wil de handschoenen vooral voor wat extra fijn gevoel want hoewel het bijv afgelopen zaterdag prima te doen was met gemiddeld 8 graden. Werd het na een paar uur toch wel wat fris aan de handen. Rest van het jaar fiets ik zonder handschoenen dus zoek het liefste zo min mogelijk extra dikte. Jullie goede tips hiervoor?
Zelf ben ik erg tevreden over deze:
https://www.futurumshop.n...shandschoenen-zwart.phtml

Zijn dun maar wel windproof, qua stuurgevoel/bediening relatief weinig verschil met blote handen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grin
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 12-06 09:05

Grin

Ride si sapis.

Voor dat soort temperaturen Ben wel fan van de: Pinstripe Summer Long Fingers Gloves.
Heel dun maar geven toch net een beetje warmte zo rond de 8-10 graden

NewsBlur || My Fujifilm gear

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MartijnGizmo
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 11-06 11:40

MartijnGizmo

Supercalifragilistic

Castelli Perfetto RoS gebruik ik bij die omstandigheden... ik fiets altijd met handschoenen, maar dat is vooral om mijn handen beetje heel te houden bij een oepsie (risico-level: ZZP). Hou zelf ook niet zo van handschoenen die teveel ten koste gaan van stuurgevoel. Voor de zomermaanden fan van Giro DnD.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GerbenBK
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 13-06 14:52

Heb een oudere versie van deze voor rond de 5-10 graden. Doen niet veel als het regent maar bij kou wel prettig. Neem ze ook vaak mee voor koude afdalingen. Simpel maar effectief:

https://www.mantel.com/gr...Os0Ti2MOfGphoCyMwQAvD_BwE

[ Voor 8% gewijzigd door GerbenBK op 14-11-2023 09:22 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Owios
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 22:01

Ik heb hetzelfde als jou en vind dit echt een aanrader voor deze situatie: https://www.decathlon.nl/...t/_/R-p-340758?mc=8759626

Kan je ook makkelijk opbergen in je achterzak als je toch te warme handen krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeFeCt
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 11-06 14:05

DeFeCt

je wéét toch

stevens20 schreef op maandag 13 november 2023 @ 22:29:
Tip: Siroko heeft nu fixe aanbiedingen.
Fikse of Fixie? De aanbiedingen die ik zo snel zie zijn niet anders dan normaal.

Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guapper
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 23:16
DeFeCt schreef op dinsdag 14 november 2023 @ 09:32:
[...]

Fikse of Fixie? De aanbiedingen die ik zo snel zie zijn niet anders dan normaal.
Flinke/vaste aanbiedingen, precies wat hij (bedoeld of onbedoeld) zegt schrijft, eigenlijk..
;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BreadFan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Ik zou dit soort handschoenen aanraden, perfect voor het tussenseizoen.

https://www.lapassione.cc...s/mid-season-gloves-black
https://www.mantel.com/gr...-autumn-fietshandschoenen

Die van LP heb ik zelf een keer voor weinig meebesteld. Zitten heerlijk, en zoals al gezegd stop je dit soort handschoentjes makkelijk in je achterzak als je het warm krijgt..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mistraller
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 21:10

Mijn vrouw en ik hebben Roeckl Renon voor het tussenseizoen.
Goretex en niet van dat kleffe neopreen waar je zweethanden van krijgt als er geen ventilatie in zit.

https://www.salden.nl/roe...interhandschoenen-22.html
(Alleen nog maat 9 en 10)

My solar panels | Soladin loggen? | Strava
---------------
Gemak dient de mens, moeite dient de mensheid.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Flipmo
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13-06 15:43

Flipmo

OMG !!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tinusterror
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 13-06 15:26
En dan wel even via Jasper Verkuijl (instagram) zijn link naar de Siroko site gaan. Dan zit er over de fikse korting ook nog is 10%

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pimorez
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Siroko heeft bijna 24/7/365 deze aanbiedingen, niks bijzonders dus. Bovendien is de kwaliteit vergelijkbaar met de prijs, dus moet iedereen zelf maar bedenken of dat het waard is voor diegene.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kluus
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 00:26

Kluus

Gang is alles

Is Siroko zo slecht ja? Wij zitten momenteel met ons fietsgroepje in een traject voor hun custom kledinglijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Giel
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 08-06 10:35
Kluus schreef op dinsdag 14 november 2023 @ 15:26:
Is Siroko zo slecht ja? Wij zitten momenteel met ons fietsgroepje in een traject voor hun custom kledinglijn.
Je vraagt niet om advies, maar wilde wel even melden dat wij met het bedrijf fietskleding hebben van Tactic. Dat is topspul en ook zelf te ontwerpen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kluus

Kluus

Gang is alles

Giel schreef op dinsdag 14 november 2023 @ 15:40:
[...]

Je vraagt niet om advies, maar wilde wel even melden dat wij met het bedrijf fietskleding hebben van Tactic. Dat is topspul en ook zelf te ontwerpen.
Thanks, we zijn al vrij ver gevorderd met Siroko maar wellicht een goede voor de volgende keer. We waren eerst bezig met Sportful/Castelli, maar dat werd gewoon te prijzig voor een aantal, helaas, kwa materiaal had het wel mijn voorkeur.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• guapper
@Pimorez @Kluus

Ik verwonderde me ook over deze opmerking. Ik ben budget fietskleding gewend, maar heb afgelopen seizoen met veel plezier rond gereden in een M2 en SRX jersey korte mouw. Wat dat betreft kan ik de shirts niet vergelijken.

Enige probleem dat ik heb gehad, was dat het stiksel bij de aanzet van de rits van de M2 na een week al los kwam. (Zelf opnieuw vastgezet.) Hierover heb ik contact gehad met Siroko, en wat kleingeld retour gekregen. Mijn verwachting was niet dat ze direct een nieuw shirt zouden aanbieden, dus ben daarmee akkoord gegaan.

Mijn ervaring is dus niet echt slecht, maar ik vraag me nu wel af of andere merken/materialen nog zo veel beter zijn dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kluus

Kluus

Gang is alles

@guapper wij hebben een vertegenwoordiger van Castelli/Sportful gehad en dan krijg je het materiaal te zien wat je van die werken verwacht, mooi afgewerkt goede ritssluitingen (met schorpioentje) zakjes met reflectie etc etc. Heel erg mooi, maar inderdaad ook best prijzig voor een klein groepje zoals wij.

Gisteren toevallig Siroko gepast en dat was ook prima, het was wel duidelijk andere stof dan Castelli en Sportful maar of het dan ook slechter is... Het zat in ieder geval wel goed voor mijn gevoel.

Hiervoor hadden we Bioracer, daar was ik zelf erg tevreden over maar blijkbaar niet iedereen want er moest dit keer iets anders komen.

Wat ik wel kan zeggen van Siroko is dat je ze vrijblijvend en voor niks helemaal los kan laten gaan op ontwerpjes en het bijstellen ervan, daar denken ze erg goed in mee en komen snel met voorstellen en dat is dus wel een pre. Bij Castelli/Sportful betaalde je daar ook al 160 euro voor en dat traject zouden ze ook pas starten wanneer de order al vast stond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Giel
guapper schreef op dinsdag 14 november 2023 @ 15:43:
@Pimorez @Kluus

Ik verwonderde me ook over deze opmerking. Ik ben budget fietskleding gewend, maar heb afgelopen seizoen met veel plezier rond gereden in een M2 en SRX jersey korte mouw. Wat dat betreft kan ik de shirts niet vergelijken.

Enige probleem dat ik heb gehad, was dat het stiksel bij de aanzet van de rits van de M2 na een week al los kwam. (Zelf opnieuw vastgezet.) Hierover heb ik contact gehad met Siroko, en wat kleingeld retour gekregen. Mijn verwachting was niet dat ze direct een nieuw shirt zouden aanbieden, dus ben daarmee akkoord gegaan.

Mijn ervaring is dus niet echt slecht, maar ik vraag me nu wel af of andere merken/materialen nog zo veel beter zijn dan?
Ach, je kan er ook mazzel en pech mee hebben. Ik dacht pas geleden laat ik eens PNS sokken kopen. Na 2 keer dragen zat er in beide sokken een gat. En ervaring met de jerseys heb ik niet, maar ik vraag me dan ook wel af of dat nou geweldig is dat het bijvoorbeeld de prijs rechtvaardigt. Rapha, Maap, La Passione betaal je natuurlijk ook grotendeels voor de naam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistraller
Die heb ik ooit bij Ali gekocht. (Action zie ik als Ali filiaal) Maar dat was toch echt van alles net niet vond ik. Maar bij de action kan je wel ff voelen natuurlijk.

---------------

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stevens20
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 21:18
Grappig dat Siroko als “niet echt goed” wordt beoordeeld. Ik ben er erg tevreden over en was er aan het kijken naar een goede broek voor de langere tochten. Ik gebruik nu vaal Castelli (4x dezelfde broek met KISS zeem) maar die zijn voor tochten langer dan 2uur niet fijn. Ik ga straks de AGR fietsen van 125km en wil daar een betere broek voor. De tocht op zich wordt al zwaar genoeg voor me (W/KG = 2,5 bij 91 KG) en wil niet dat ik ook nog eens last heb van mijn zitvlak.

https://www.flickr.com/people/137281057@N05/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pimorez
  • Niet online
Zo slecht is het nou ook weer niet hoor, maar het is een beetje wat je kunt verwachten van een merk dat bijna elk moment van het jaar een 'sale' heeft waar je tot wel 70% korting krijgt.

Die K3 bril van ze bijvoorbeeld, er staat leuk dat je 60% korting krijgt maar als je 3 maanden geleden had gekeken zou je ze voor diezelfde prijs krijgen (ook met 60% korting, dus de 'van' prijs is niet fout, alleen ook totaal niet representatief voor wat er gemiddeld gevraagd wordt voor die dingen).
Hetzelfde geldt voor die jerseys, zijn niet slecht inderdaad maar er bestaat zeker veel beters waar je inderdaad meer voor betaalt maar wat naar mijn mening ook wel significant beter is.

Q36.5 wordt hier vaak genoemd. Die jerseys kun je tijdens verschillende aanbiedingen voor de 80-100 euro kopen (tov. 40-60 voor Siroko jerseys met de 24/7 kortingen van ze), de kwaliteit daarvan is zeker wel 2x zoveel geld waard *voor mij*.

Ik zeg dus ook zeker niet dat Siroko slecht is en je het niet moet kopen. Ik probeer vooral te zeggen dat de kortingen die ze laten zien erg misleidend zijn en je dus ook niet het beste spul kan verwachten.

(sidenote; ik heb Siroko al meerdere malen onder verschillende namen moeten blokkeren in mijn telefoon omdat ze SMS spam blijven sturen over al die sales van ze, fatsoenlijk uitschrijven is niet mogelijk)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• McMiGHtY
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 17:54

McMiGHtY

- burp -

CedricD schreef op maandag 18 september 2023 @ 21:14:
Ik ben op zoek naar goedkope maar kwalitatief goede korte fietsbroeken. Vooral het zeem is van belang.
Kleur (geel, groen, roze, blauw, wit,...) maakt me allemaal niet uit. Is toch enkel voor binnen op Zwift te fietsen :)

Iemand tips? AliExpress aanraders?
https://theblackbibs.com/...n/products/the-black-bibs

NEW - Het Grote - 2025 Tweakers Social Ride- Topic!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Casual Ruud
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 23:45
Hier ook tevreden over Siroko. Shirts en broeken zitten fijn. Mooie designs ook. Overigens kun je met IAMSIROKO nog eens 10% extra korting krijgen bovenop die link van Verkuijl.

Zo zie je maar, zoveel mensen zoveel wensen. Ik heb een Castelli shirt en dat is echt niets speciaals. matige plastic rits en licht flubberende achterzakken bijvoorbeeld. Broek Rc Aero nog wat is wel dan weer de fijnste die ik heb.

Je moet die van-voor prijs een beetje loslaten naar mijn mening. Als je tegenwoordig wat koopt, is dat kennelijk gebruikelijk. Bij Mantel en Futurum staan ook vrijwel overal flinke kortingen tov de adviesprijs. Uiteraard niet zo groot als bij Siroko of Ekoi om er nog maar eens een te noemen, maar toch. Zullen wel bij Nederlandse drogisterijen afgekeken hebben.

Vandaag op de radio was een bericht random fake Black Friday kortingen, dat de ACM daar iets tegen wil doen. Ik wens ze veel succes.

[ Voor 5% gewijzigd door Casual Ruud op 14-11-2023 21:08 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DeFeCt

DeFeCt

je wéét toch

Pimorez schreef op dinsdag 14 november 2023 @ 14:52:
[...]
Siroko heeft bijna 24/7/365 deze aanbiedingen, niks bijzonders dus. Bovendien is de kwaliteit vergelijkbaar met de prijs, dus moet iedereen zelf maar bedenken of dat het waard is voor diegene.
Pimorez schreef op dinsdag 14 november 2023 @ 17:36:
Zo slecht is het nou ook weer niet hoor, maar het is een beetje wat je kunt verwachten van een merk dat bijna elk moment van het jaar een 'sale' heeft waar je tot wel 70% korting krijgt.
Je zegt het misschien niet direct, maar door het zo te typen insunueer je het op z'n minst. Ik ben ook een tevreden Siroko gebruiker en vind het nogal overtrokken, laat ik het anders zeggen, ik heb nog geen andere producent gevonden die dezelfde kwaliteit voor dit geld levert.

Qua bib ben ik trouwens minder enthousiast, daar vind ik de zeem echt niet prettig van.

Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kluus

Kluus

Gang is alles

Hoe kom je uberhaupt op SMS spam lijsten terecht? Dat is me echt nog nooit overkomen, dat zou ik ook wel erg irritant vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElGreco
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 13-06 17:09
Kluus schreef op woensdag 15 november 2023 @ 14:29:
Hoe kom je uberhaupt op SMS spam lijsten terecht? Dat is me echt nog nooit overkomen, dat zou ik ook wel erg irritant vinden.
Op een website waar je iets gekocht hebt informatie aangevraagd hebt voor een offerte of wat dan ook, een 06 nummer achterlaten? Vervolgens wordt de database gehackt en begint de spam ellende.

www.vanspeykwheels.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kluus

Kluus

Gang is alles

ElGreco schreef op woensdag 15 november 2023 @ 14:50:
[...]

Op een website waar je iets gekocht hebt informatie aangevraagd hebt voor een offerte of wat dan ook, een 06 nummer achterlaten? Vervolgens wordt de database gehackt en begint de spam ellende.
Ja uiteraard als zo'n partij gehacked wordt en dan wordt je bestookt met echte spam en phishing. Maar @Pimorez meld dat Siroko zelf aan dergelijke agressieve marketing doet, dat heb ik nog meegemaakt bij een bedrijf, terwijl ik zelf ook overal lekker naief mijn 06 achter laat.

[ Voor 3% gewijzigd door Kluus op 15-11-2023 14:56 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Casual Ruud
Als je bij Siroko je nummer invoert bij het afrekenen krijgt je daarna die smsjes.

Het is zelfs zo dat als je uiteindelijk niet op betalen drukt, ze je een SMS met een kortingscode sturen. Redelijk agressieve manier van verkopen dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kluus

Kluus

Gang is alles

Casual Ruud schreef op woensdag 15 november 2023 @ 15:16:
Als je bij Siroko je nummer invoert bij het afrekenen krijgt je daarna die smsjes.

Het is zelfs zo dat als je uiteindelijk niet op betalen drukt, ze je een SMS met een kortingscode sturen. Redelijk agressieve manier van verkopen dus.
Thanks voor de tip, dat gaan we dan voorkomen. :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pimorez
  • Niet online
Precies wat Casual Ruud zegt. Het is Siroko zelf die je spamt. Om de zoveel tijd van een iets andere naam, eerst was het Siroko, daarna SIROKO, daarna weer iets anders, met als gevolg dat je ze één voor één moet blokkeren..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guapper
Je kunt in Siroko >> Meldingen wel aangeven hoe je je spam graag wil consumeren.
Heb zelf het weghalen van de vinkjes nog niet eerder getest...

[ Voor 9% gewijzigd door guapper op 15-11-2023 16:27 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ElGreco
Kluus schreef op woensdag 15 november 2023 @ 14:55:
[...]

Ja uiteraard als zo'n partij gehacked wordt en dan wordt je bestookt met echte spam en phishing. Maar @Pimorez meld dat Siroko zelf aan dergelijke agressieve marketing doet, dat heb ik nog meegemaakt bij een bedrijf, terwijl ik zelf ook overal lekker naief mijn 06 achter laat.
Oh ja sorry, berichten van @Pimorez sla ik altijd over :+

www.vanspeykwheels.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ypuh
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 05-06 07:55
Iemand al leuke Black Friday aanbiedingen gezien voor fietskleding? Ik zoek zomer bibs, misschien wat dunne overschoenen en winter handschoenen. Life starts at -40% zeg maar, niet dat softe tientjeswerk.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Pimorez
  • Niet online
Ypuh schreef op woensdag 15 november 2023 @ 17:03:
Iemand al leuke Black Friday aanbiedingen gezien voor fietskleding? Ik zoek zomer bibs, misschien wat dunne overschoenen en winter handschoenen. Life starts at -40% zeg maar, niet dat softe tientjeswerk.
https://www.futurumshop.nl/q36-5

:+
guapper schreef op woensdag 15 november 2023 @ 16:01:
Je kunt in Siroko >> Meldingen wel aangeven hoe je je spam graag wil consumeren.
Heb zelf het weghalen van de vinkjes nog niet eerder getest...
Dat is leuk, maar ik heb helemaal geen account. Dit heb ik natuurlijk al lang gecheckt :D

[ Voor 33% gewijzigd door Pimorez op 15-11-2023 17:35 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GoldenSample
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

Platzangst heeft wat aanbiedingen en laten zich combineren met 10% korting van de nieuwsbrief. Is wel meer MTB & Gravel richting.

• Giel
Rapha 25%, maar dat is geen 40%. :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DeFeCt

DeFeCt

je wéét toch

Giel schreef op donderdag 16 november 2023 @ 09:27:
Rapha 25%, maar dat is geen 40%. :P
Rapha: Use the code below in your basket, ahead of checkout: SAVE25

Le Col: https://lecol.cc/collections/lc-cc-black-friday-early-access EXTRA35

[ Voor 17% gewijzigd door DeFeCt op 16-11-2023 09:34 ]

Flickr

Acties:
  • +19 Henk 'm!

• Reginas
  • Registratie: Juni 2023
  • Laatst online: 22:02

Reginas

Queen of Core Stability

Geen “New Bike Day” voor mij vandaag, maar “New Bike Shoe Day” is haast net zo leuk.

Mijn nieuwe schoenen: DMT KR1

Op jullie advies ben ik naar Bikeshoe4U geweest voor een shoefitting. Verschillende Tweakers hebben zo’n sessie al ondergaan, maar misschien twijfelen mensen nog over een ritje naar Nijkerk. Voor die mensen zal ik de passessie beschrijven.

- Vooraf via de website een afspraak ingepland;
- Ontvangst in de shop. Er was nog een cliënt bezig, dus ik heb in het zitje plaatsgenomen tot zijn sessie klaar was (ik was iets te vroeg);
- Ontvangst met kop koffie;
- Bespreken van hulpvraag/aankoopwens en beschikbaar budget. In mijn geval begon paar 1 te knellen na zo’n 70km en had ik bij paar 2 teveel ruimte in de toebox in de hoogte, ondanks podotherapeutische inlegzooltjes;
- De daadwerkelijke meting: meting lengte voet, meting breedte voet en een afdruk;
- Op grond van de meting heeft de shoefitter een aantal schoenen verzameld voor een eerste indruk;
- Ik heb schoenen van Vittoria, DMT, Lake en Scott gepast. Feedback gegeven: er waren 2 paar schoenen duidelijk beter dan de rest;
- Shoefitter heeft ter vergelijking nog wat paren aangeboden die wel zouden kunnen passen;
- Voorkeur van ronde 1 bleef staan;
- Beide modellen gepast met mijn eigen zooltjes;
Draagcomfort en kwaliteit waren vergelijkbaar, maar looks en prijs niet helemaal vergelijkbaar;
- Tijd voor ruggespraak met het thuisfront en knoop doorgehakt voor de duurdere DMTs (zou jullie vast nooit overkomen! :+ );
- Schoenen afgerekend en meting ontvangen per e-mail.
- Nog een beetje nagekletst over mijn droomfiets, want shoefitter rijdt zelf ook een Cinelli Nemo die een prominent plekje in de winkel heeft.

Tl;dr: geduldig, productkennis, mooi assortiment, denkt mee. Moeite waard.👍🏼

P.S. Vrijdag 24 november is er een fysieke blackfriday sale met forse kortingen op uitlopende modellen. Geen afspraak nodig, gewoon op inloop. Misschien leuk voor Tweakers in de omgeving. :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• mhr-zip
  • Laatst online: 22:24
Reginas schreef op vrijdag 17 november 2023 @ 14:29:
Geen “New Bike Day” voor mij vandaag, maar “New Bike Shoe Day” is haast net zo leuk.

Mijn nieuwe schoenen: DMT KR1

Op jullie advies ben ik naar Bikeshoe4U geweest voor een shoefitting. Verschillende Tweakers hebben zo’n sessie al ondergaan, maar misschien twijfelen mensen nog over een ritje naar Nijkerk. Voor die mensen zal ik de passessie beschrijven.

- Vooraf via de website een afspraak ingepland;
- Ontvangst in de shop. Er was nog een cliënt bezig, dus ik heb in het zitje plaatsgenomen tot zijn sessie klaar was (ik was iets te vroeg);
- Ontvangst met kop koffie;
- Bespreken van hulpvraag/aankoopwens en beschikbaar budget. In mijn geval begon paar 1 te knellen na zo’n 70km en had ik bij paar 2 teveel ruimte in de toebox in de hoogte, ondanks podotherapeutische inlegzooltjes;
- De daadwerkelijke meting: meting lengte voet, meting breedte voet en een afdruk;
- Op grond van de meting heeft de shoefitter een aantal schoenen verzameld voor een eerste indruk;
- Ik heb schoenen van Vittoria, DMT, Lake en Scott gepast. Feedback gegeven: er waren 2 paar schoenen duidelijk beter dan de rest;
- Shoefitter heeft ter vergelijking nog wat paren aangeboden die wel zouden kunnen passen;
- Voorkeur van ronde 1 bleef staan;
- Beide modellen gepast met mijn eigen zooltjes;
Draagcomfort en kwaliteit waren vergelijkbaar, maar looks en prijs niet helemaal vergelijkbaar;
- Tijd voor ruggespraak met het thuisfront en knoop doorgehakt voor de duurdere DMTs (zou jullie vast nooit overkomen! :+ );
- Schoenen afgerekend en meting ontvangen per e-mail.
- Nog een beetje nagekletst over mijn droomfiets, want shoefitter rijdt zelf ook een Cinelli Nemo die een prominent plekje in de winkel heeft.

Tl;dr: geduldig, productkennis, mooi assortiment, denkt mee. Moeite waard.👍🏼

P.S. Vrijdag 24 november is er een fysieke blackfriday sale met forse kortingen op uitlopende modellen. Geen afspraak nodig, gewoon op inloop. Misschien leuk voor Tweakers in de omgeving. :)
Leuk verslagje @Reginas!

Ook wel leuk om te lezen dat je bij Lake's vandaan komt en juist nu een ander merk hebt.
Ypuh schreef op zaterdag 12 augustus 2023 @ 13:44:
Aan de andere kant; bij BikeShoe4u kom je altijd op Lake's uit
Niet dus, dat maakt een bezoekje aan Bikeshoe4u zo waarde vol.

Iemand al eens referal mhr-zip gebruikt :+

Zijn vijftig was nog schoon. Drinkwaterkaart.nl Drinkwaterspots

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grin

Grin

Ride si sapis.

mhr-zip schreef op vrijdag 17 november 2023 @ 14:40:
[...]
Niet dus, dat maakt een bezoekje aan Bikeshoe4u zo waarde vol.
Iemand al eens referal mhr-zip gebruikt :+
Agree, ik wilde ook een stel Lake's en had me daar helemaal op verheugd maar voor mij waren de DMT's veel beter. Zo was ik maar 250 euro kwijt ipv 400...

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• mhr-zip
Grin schreef op vrijdag 17 november 2023 @ 14:59:
[...]
Zo was ik maar 250 euro kwijt ipv 400...
Jij bent eigenlijk een Nigeriaanse prins die niet van zijn geld af komt.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Grin

Grin

Ride si sapis.

LOL eikel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cranzai
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 04-06 21:19
[...]

Agree, ik wilde ook een stel Lake's en had me daar helemaal op verheugd maar voor mij waren de DMT's veel beter. Zo was ik maar 250 euro kwijt ipv 400...
en ik wilde graag DMT maar moest Lake kopen |:(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• McMiGHtY

McMiGHtY

- burp -

#makethisaboutme

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DDX
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 00:16

DDX

[...]

Je had ook de pogi dmt's kunne kopen was je alsnog 400 kwijt ;) (ik had gelukkig iets goedkoper adresje gevonden)

[ Voor 6% gewijzigd door DDX op 17-11-2023 17:46 ]

https://www.strava.com/athletes/2323035

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grin

Grin

Ride si sapis.

Mja maar ook de duurdere DMT's zaten minder goed, de SH1 was gewoon met afstand de beste voor mij. Het is niet anders... :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DDX

DDX

Our biggest offer of the year. For you Ride30 becomes Ride40. 40% off all products site-wide.

Apply code:
Ride40

https://tic-cc.com/shop/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KW25
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 23:51
DeFeCt schreef op donderdag 16 november 2023 @ 09:32:
[...]

Rapha had vorig jaar nog een hele campagne dat ze niet aan BF mee zouden doen. Denk dat de verkopen van de duurdere merken wat achterblijven en ze daarom toch met kortingen moeten komen. Zag bij Maap ook al wat meer korting dan normaal.

MacBook Pro 13" 2017 512GB  iPhone 13 Pro 128GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ypuh
KW25 schreef op zaterdag 18 november 2023 @ 09:39:
[...]

Rapha had vorig jaar nog een hele campagne dat ze niet aan BF mee zouden doen. Denk dat de verkopen van de duurdere merken wat achterblijven en ze daarom toch met kortingen moeten komen. Zag bij Maap ook al wat meer korting dan normaal.
Vraag me af of Rapha uberhaupt wel iets verkoopt voor de volle prijs. Is Rapha ook niet zo'n beetje het enige "top" merk dat hun kleding gewoon in China maakt? Meeste grotere merken komt allemaal uit Italie, Spanje en Bulgarije.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koenbr
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 20:42
KW25 schreef op zaterdag 18 november 2023 @ 09:39:
[...]

MAAP is juister duurder dan ooit in BF-sale. Met Rapha gaat het niet zo lekker, ik denk dat ze wel moeten meedoen aan BF.

https://road.cc/content/n...loss-ps106-million-304903

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistraller
Ik had bij TradeInn (via bol.com) een NorthWave blade 4 lange jersey gekocht.
Wat een tegenvaller zeg. De pasvorm was meh, afwerking en materiaal heel erg chinees. (witte fleece aan de binnenkant, geprint logootje, lullig boordje aan de mouwen). Weet niet of ik nou zo'n zeurkous ben maar kende het merk verder ook niet.
Was ook made in China, al zegt dat niet alles natuurlijk... Maar dit was geen haar beter dan wat ik van Ali Express kan bestellen.

Alleen kost een lange jersey bij ali 20~25 euro en die northwave moest 75 kosten. Retour dan maar.

Ik wil best een merkproduct maar niet alleen om het logootje...dan wil ik wel voelen dat ik goeie shit vast heb.

---------------

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• yeehaw
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 10-06 19:11
Ik ben op zoek naar handschoenen om mee in de regen te fietsen.

Ik heb een setje futurumshop handschoenen voor tot 3 graden en een setje gribgrab waar ik met -6 ook meegefietst hebt.

Alleen beide worden zeiknat en dan doen ze het niet meer.

Nu lees ik goede verhalen over de perfetto ros, staat bij dat er wel water in komt, maar dat dat door de isolatie warm blijft. Iemand hier ervaring mee of andere tips?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DDX

DDX

Hangt echt van temperaturen af en inspanning waarmee je fietst.
En of je onderweg makkelijk wat wilt kunnen eten.

Velotoze handschoenen bevallen mij wel voor als het echt nat is, maar moet ook weer niet richting vriespunt gaan icm koude wind, dan koelen je handen best wel af is mijn ervaring. (tenzij je flink doortrapt, maar dat is met regen/rotzooi op wegen soms niet te doen)

https://www.velotoze.com/.../waterproof-cycling-glove

Icm goede regenjas blijven je haden wel droog, handschoenen zelf komt echt 0 water doorheen.
Wel redelijk onhandig om wat uit zakjes te pakken ivm materiaal.

[ Voor 8% gewijzigd door DDX op 18-11-2023 19:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yeehaw
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 10-06 19:11
Bedankt voor de info, gaan je handen niet enorm zweten als je wel een keer gas geeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AxzZzeL
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 28-04 09:26

AxzZzeL

maakt oogsnoep

Ik ben in de markt voor winterschoenen voor bij het gravelen. Ik krijg nu al koude tenen met zomerschoenen met overschoenen en wollen sokken. En dat is dan bij een graad of 7. Heb de Shimano XC502 MTB zomerschoen.

Nu kom ik deze Endura Burner MT500 tegen. Zijn er mensen met ervaringen hiermee? Wat kan ik verwachten? Voornamelijk qua pasvorm, in de breedte, ik heb wat smallere voeten. En vallen ze groot of klein qua maat? Hoe is het temperatuurbereik? (veel vragen :P )

En, misschien wat algemeen, wat zijn dingen om op te letten bij winterschoenen? Kan ik anders nog iets doen om mn zomerschoenen winterproof te maken? Ventilatie gaten heb ik dicht geplakt.

Het is allemaal ook wat duurder dan de zomerschoenen, terwijl ik ze een kleinere tijdspanne ga gebruiken. Ik vind persoonlijk dat als ik zo'n investering doe het wel tot een graad of 0 wel lekker warm moet zijn zonder overschoenen.

Waarom makkelijk doen als het ook moeilijk kan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strider
  • Laatst online: 22:00
Koenbr schreef op zaterdag 18 november 2023 @ 11:57:
[...]

MAAP is juister duurder dan ooit in BF-sale. Met Rapha gaat het niet zo lekker, ik denk dat ze wel moeten meedoen aan BF.

https://road.cc/content/n...loss-ps106-million-304903
Ik heb helaas bij MAAP ook nog niets interessants voorbij zien komen. Vorig jaar gaf MAAP op de BF dag zelf 10% korting.

Heeft MAAP eigenlijk een vergelijkbare Jersey als de Rapha men's core lightweight jersey? Die laatste vind ik namelijk echt wel fijn zitten in de zomer. Hele lichte stof, de MAAP Evade Pro Base Jersey vind ik dan toch al snel te dik.

Ik begrijp eigenlijk niet waarom praktisch alle kleuren zijn uitverkocht, dat was in de zomer ook al. Maken ze maar 1x per jaar een batch ofzo. Alleen zwart, donker blauw en roze zijn in maat L op voorraad, en dat zijn nu net kleuren die ik niet wil dragen bij 30+ graden.

[ Voor 41% gewijzigd door Strider op 18-11-2023 23:19 ]

BlaBlaBla

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DDX

DDX

yeehaw schreef op zaterdag 18 november 2023 @ 20:17:
Bedankt voor de info, gaan je handen niet enorm zweten als je wel een keer gas geeft?
Mja daar ontkom je dan niet aan, maar is dat erg ?
Gewoon 2e paar handschoenen meenemen voor als het droger wordt, kan je wisselen.

En als het echt hele rit met bakken uit de lucht komt tja. (en vaak rijd ik dan toch niet full speed)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ypuh
Strider schreef op zaterdag 18 november 2023 @ 23:04:
[...]

Ik heb helaas bij MAAP ook nog niets interessants voorbij zien komen. Vorig jaar gaf MAAP op de BF dag zelf 10% korting.

Heeft MAAP eigenlijk een vergelijkbare Jersey als de Rapha men's core lightweight jersey? Die laatste vind ik namelijk echt wel fijn zitten in de zomer. Hele lichte stof, de MAAP Evade Pro Base Jersey vind ik dan toch al snel te dik.

Ik begrijp eigenlijk niet waarom praktisch alle kleuren zijn uitverkocht, dat was in de zomer ook al. Maken ze maar 1x per jaar een batch ofzo. Alleen zwart, donker blauw en roze zijn in maat L op voorraad, en dat zijn nu net kleuren die ik niet wil dragen bij 30+ graden.
Maap heeft de Vista Pro air. Die is bijna mesh zo dun, maar wel fijn. Zit daardoor wel vrij losjes, het materiaal heeft weinig structurele integriteit. Persoonlijk vind ik de Echo Pro Base een fijnere jersey (misschien wel de fijnste in mijn kledingkast).

MAAP is wel duur geworden zeg. Kocht je 2-3 jaar terug nog wel eens een broek voor €115, ben je nu al snel het dubbele kwijt. Steeds als ik een lichte voorkeur op begin te bouwen, dan prijst een merk zich uit de markt. Assos is ook onbetaalbaar geworden maar niet per se beter. Hun line-up is voor zover mogelijk ook nóg onoverzichtelijker geworden en gangbare maten (M/L) komen zelden nog in de sale.

[ Voor 18% gewijzigd door Ypuh op 19-11-2023 08:53 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Strider
Ypuh schreef op zondag 19 november 2023 @ 08:42:
[...]

Maap heeft de Vista Pro air. Die is bijna mesh zo dun, maar wel fijn. Zit daardoor wel vrij losjes, het materiaal heeft weinig structurele integriteit. Persoonlijk vind ik de Echo Pro Base een fijnere jersey (misschien wel de fijnste in mijn kledingkast).

MAAP is wel duur geworden zeg. Kocht je 2-3 jaar terug nog wel eens een broek voor €115, ben je nu al snel het dubbele kwijt. Steeds als ik een lichte voorkeur op begin te bouwen, dan prijst een merk zich uit de markt. Assos is ook onbetaalbaar geworden maar niet per se beter. Hun line-up is voor zover mogelijk ook nóg onoverzichtelijker geworden en gangbare maten (M/L) komen zelden nog in de sale.
Thanks, zo te zien heeft MAAP geen aparte Vista Pro Air lijn? Alleen losse shirts (met een opdruk). Bij 30+ hoeft het voor mij juist niet super strak te zitten, wel dat het er strak uit ziet, maar niet dat het ook zo voelt.

Ik vind MAAP ook bizar duur, net als iedereen denk ik. Maar ik koop alleen maar sales artikelen en ook niet altijd direct bij MAAP, soms bij Bike24 of Hardloop. Maar je moet dan ook maar net een goede deal tegenkomen. Ik check voor MAAP ook wel eens Marktplaats voor jerseys, bib shorts vind ik te ver gaan (terwijl de vraag daar naar wel hoog is). Maar eigenlijk wil ik het liefst die nieuwe 2.0 lijn, waarbij je eindelijk een opbergvak met rits hebt. Ondanks de prijzen valt het mij wel op dat de trendy kleuren toch snel uitverkocht zijn.

Echo Pro Base vind ik ook een fijn, ik ben niet overtuigd van de long sleeve uitvoering. Ziet er wel leuk uit, maar de mesh structuur houdt bij je armen helaas weinig warmte vast. Ik vind dan bijv. de Rapha long sleeve training jersey beter.

Ik zie trouwens ook wel veel fietsers overstappen naar Pas Normal Studios, dat is gewoon nog duurder :')

[ Voor 7% gewijzigd door Strider op 19-11-2023 11:23 ]

BlaBlaBla

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• VantageR
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online
AxzZzeL schreef op zaterdag 18 november 2023 @ 21:42:
Ik ben in de markt voor winterschoenen voor bij het gravelen. Ik krijg nu al koude tenen met zomerschoenen met overschoenen en wollen sokken. En dat is dan bij een graad of 7. Heb de Shimano XC502 MTB zomerschoen.

Nu kom ik deze Endura Burner MT500 tegen. Zijn er mensen met ervaringen hiermee? Wat kan ik verwachten? Voornamelijk qua pasvorm, in de breedte, ik heb wat smallere voeten. En vallen ze groot of klein qua maat? Hoe is het temperatuurbereik? (veel vragen :P )

En, misschien wat algemeen, wat zijn dingen om op te letten bij winterschoenen? Kan ik anders nog iets doen om mn zomerschoenen winterproof te maken? Ventilatie gaten heb ik dicht geplakt.

Het is allemaal ook wat duurder dan de zomerschoenen, terwijl ik ze een kleinere tijdspanne ga gebruiken. Ik vind persoonlijk dat als ik zo'n investering doe het wel tot een graad of 0 wel lekker warm moet zijn zonder overschoenen.
Ik gebruik zelf neopreen overschoenen in de winter en heb dan geen last van koude voeten. Let erop dat je juist niet te dikke sokken aantrekt, aangezien je voet dan meer wordt afgekneld waardoor je juist koude tenen krijgt. Bovendien worden je sokken eerder nat van het zweet.

En voor schoenen is het verder simpel: Passen in de winkel en evt. aan laten meten. Het moet gewoon lekker zitten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Reginas

Reginas

Queen of Core Stability

@AxzZzeL misschien valt er nog wat winst te boeken met sokken. Denk bijvoorbeeld eens aan sokken die geheel of gedeeltelijk van merinowol vervaardigd zijn. Houd je voeten goed warm en wordt niet snel zweterig met natte voeten als resultaat. Uiteraard kiezen voor goed passende sokken zoals hierboven aangegeven, zodat je bloedsomloop niet wordt afgekneld.
In combinatie met een winterschoen redt je het dan vast wel met temperaturen tot het vriespunt.

Ik heb zelf DMT WKR1 winterschoenen besteld, juist ook met het idee geen overschoen meer te hoeven dragen. Deze schoen bestaat namelijk uit twee lagen. Zodra ze binnen zijn èn passen, volgt een review. Als ze niet passen zijn we snel klaar.

Edit: wat me nog te binnenschiet, maar waar ik zelf geen ervaring mee heb op de fiets (wel in wandelschoenen), is een inlegzooltje van schapenvacht. Dat kan soms net helpen om je voeten warmer te houden en als je het zooltje wisselt voor het standaard inlegzooltje van je fietsschoen, hoeft het ook niet veel volume in je schoen toe te voegen.

[ Voor 19% gewijzigd door Reginas op 19-11-2023 16:17 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ypuh
DDX schreef op donderdag 9 november 2023 @ 15:03:
Thumbs up voor 7mesh, mijn 7mesh oro was aan de achterkant doorgescheurd langs een van de flaps om bij zakje te komen onder de regenjas.
Via 7mesh aangemeld en ik mocht hem naar reparatiecentrum in Duitsland sturen. (4 jaar oud)

Nu paar weken later weer retour ontvangen. (ze gaven aan 6 weken doorlooptijd)
Niets meer van te zien, netjes rerepareerd.
En volgens bon erbij ook gewassen en reproofed.
Al vraag ik mij bij dat laatste af of dat echt nodig is bij goretex shakedry materiaal.
Kosten voor mij alleen het naar Duitsland sturen.
De 7Mesh Cargo Mk3 broek die ik vorig jaar kocht was ik na de nodige aanpassingen (inkorten bretels en afknippen van de beenstukken die daarvoor gemaakt zijn) wel tevreden over, maar vertoond na één seizoen al meer slijtage dan al mijn andere broeken samen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KsvJH95-UBgulz5QRuQ6vzvmBZQ=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/t6n6bsJ1UXmwcfCbWAtUT39v.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QqMFVPcGZjcOWVfvv0RARYZsYRQ=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/tD2HxQB4Vc5aVjD6ikBNLsOy.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RDjYqkD0AnZkBlxA9kenE_CNTA8=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/2B3kMQiJCKItNgK39HCXe1nF.jpg?f=fotoalbum_tile

Vind het lastig om er een kilometrage aan te hangen, maar gok misschien 2.000, waar sommige zomerbroeken misschien wel het vijfvoudige daarvan zien. Het is ook niet dat ik maar één broek heb; voor de zomer een stuk of 5-6 en voor de herfst/winter ook 2-3. Heb ook geen scherpe randen aan mijn zadel of andere gekke dingen waardoor je dit zou kunnen verklaren, hooguit dat deze broek misschien het meeste regen/zand gezien heeft.

Heb een garantie afhandeling lopen. Verwacht eerlijk gezegd wel een nieuwe te krijgen; en anders is mijn feedback ook duidelijk. Ben zo te lezen ook niet de enige met dit issue (al is het maar één iemand die hierover klaagt).
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_RhSszIW3-B72P_j7uEWdffmB_8=/800x/filters:strip_exif()/f/image/VDPwPI3ZzTdvqxotVVfaFpuG.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• guapper
Ypuh schreef op zondag 19 november 2023 @ 16:40:
[...]

De 7Mesh Cargo Mk3 broek die ik vorig jaar kocht was ik na de nodige aanpassingen (inkorten bretels en afknippen van de beenstukken die daarvoor gemaakt zijn) wel tevreden over, maar vertoond na één seizoen al meer slijtage dan al mijn andere broeken samen.

[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]

Vind het lastig om er een kilometrage aan te hangen, maar gok misschien 2.000, waar sommige zomerbroeken misschien wel het vijfvoudige daarvan zien. Het is ook niet dat ik maar één broek heb; voor de zomer een stuk of 5-6 en voor de herfst/winter ook 2-3. Heb ook geen scherpe randen aan mijn zadel of andere gekke dingen waardoor je dit zou kunnen verklaren, hooguit dat deze broek misschien het meeste regen/zand gezien heeft.

Heb een garantie afhandeling lopen. Verwacht eerlijk gezegd wel een nieuwe te krijgen; en anders is mijn feedback ook duidelijk. Ben zo te lezen ook niet de enige met dit issue (al is het maar één iemand die hierover klaagt).
[Afbeelding]
Het is misschien lastig te vergelijken met zomerkleding, omdat je in de winter veel meer last hebt van opspattend vuil dat schuurt onder je zitvlak.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ypuh
guapper schreef op zondag 19 november 2023 @ 18:52:
Het is misschien lastig te vergelijken met zomerkleding, omdat je in de winter veel meer last hebt van opspattend vuil dat schuurt onder je zitvlak.
Mjah, heb hier wel wat gravel ritjes mee gereden en de regen van afgelopen maanden (of eigenlijk dit hele jaar) zal ook niet geholpen hebben. Gaat om een lange broek voor zover dit niet duidelijk was, dus deze draag ik ook weer niet heel veel.

Heb nog 2 lange bibs uit 2018 en die is alleen vaal geworden, voor de rest nog steeds top. Die andere is nog ouder en zit een gat in van een tak tijdens het mountainbiken, maar zoals gezegd vertoond geen van mijn andere broeken slijtage die hier ook maar in de buurt komt. Voor een broek van €200 valt dat een beetje tegen.

Meestal gooi ik broeken weg omdat de zeem dun geworden is of ze grijs in plaats van zwart zijn. Niet zozeer vanwege slijtplekken en gaten heb ik eigenlijk nog nooit gezien.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CedricD
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 05-06 12:30
Ik rij enkel met korte broeken (icm met beenstukken als het koud is).
Zowel goed weer, slecht weer, gravel, mountainbike, indoor,...
Ik heb een 10-tal actieve broeken en 1075 uur so far op de fiets dit jaar.
Oftewel 100 uur per broek (+/- 3000 km). Geen enkele van mijn broeken heeft ooit zo'n schade vertoond.
Mag gewoon niet, zeker niet voor een broek van 200 euro. Punt uit.
Enige wat slijt is het zeem en na (erg) lange tijd worden ze doorzichtig. In het laatste geval worden ze enkel nog indoor gebruikt :9

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• guapper
Over garantie gesproken: 1 van de kabels van de
BOA op mijn 5 jaar oude Scott fietsschoenen was de kunststof coating aan het loslaten.

Via de website garantie gevraagd, en (kosteloos) een nieuw setje BOA sluitingen ontvangen!!
https://www.boafit.com/en-gb/support/warranty

Erg blij mee. (y)

[ Voor 19% gewijzigd door guapper op 19-11-2023 19:48 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Legend
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-06 12:42

The Legend

*Plop*

Ik zie dat Exteondo.com ook een BF sale heeft. Heb zelf een regenjas besteld.

Ik ben toch malle pietje niet!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• supersoco80
BF 'deals' blijft wel oppassen. Ik ben aan het rondkijken naar winterschoenen, bij 12go zijn Shimano winterschoenen in de aanbieding voor ~60,-- minder. Beetje rondzoeken en je vindt ze veel meer gewoon standaard voor die prijs en met goed zoeken zelfs nog30,- goedkoper.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• guapper
supersoco80 schreef op maandag 20 november 2023 @ 13:15:
BF 'deals' blijft wel oppassen. Ik ben aan het rondkijken naar winterschoenen, bij 12go zijn Shimano winterschoenen in de aanbieding voor ~60,-- minder. Beetje rondzoeken en je vindt ze veel meer gewoon standaard voor die prijs en met goed zoeken zelfs nog30,- goedkoper.
Ik weet niet welke je zoekt, maar bij de oosterburen lijkt het gras groener vandaag.

https://www.bike-discount...eidung?p=1&o=14&n=48&s=16

Bijvoorbeeld
Shimano SH-MW702 voor € 140,- ; bij 12Go € 190,-
Shimano SH-MW501 voor € 90,- ; bij 12Go € 130,-

edit: helaas gaat Shimano maar tot 48, en dan vallen ze nog klein ook, schijnt/horen zeggen.. :|

[ Voor 14% gewijzigd door guapper op 20-11-2023 14:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supersoco80
guapper schreef op maandag 20 november 2023 @ 13:36:
[...]

Ik weet niet welke je zoekt, maar bij de oosterburen lijkt het gras groener vandaag.

Bijvoorbeeld

edit: helaas gaat Shimano maar tot 48, en dan vallen ze nog klein ook, schijnt/horen zeggen.. :|
Ja, die had ik dus ook gevonden. Weinig 'deal' aan dan bij 12go.

Ik zoek gene specifieke schoen, ik zoek gewon een goede winterschoen waarbij ik droogblijven belangrijker vind dan 'warm'.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Owios
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 22:01
guapper schreef op maandag 20 november 2023 @ 13:36:
[...]

Bijvoorbeeld

Ik heb voor nomale schoenen maat 47. Mijn zomerschoenen van Shimano zijn maat 49 en de winterschoenen in maat 48 passen prima. Ze vallen wat groter uit dan de zomerschoenen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Reginas

Reginas

Queen of Core Stability

Reginas schreef op zondag 19 november 2023 @ 15:58:
Ik heb zelf DMT WKR1 winterschoenen besteld, juist ook met het idee geen overschoen meer te hoeven dragen. Deze schoen bestaat namelijk uit twee lagen. Zodra ze binnen zijn èn passen, volgt een review. Als ze niet passen zijn we snel klaar.
De bestelde DMT WKR1’s zijn binnengekomen. Bevindingen: mooi afgewerkt, rits netjes afgetaped, gebreide binnenschoen sluit mooi aan om de voet als een soort sok, BOA functioneel, enkelboord rekt voldoende om ook goed aan te sluiten bij een dikker onderbeen. Echter is de wind- en waterdichte bovenlaag van heel dun materiaal gemaakt. Ik had gehoopt op een dun soort neopreen, maar het lijkt een soort membraan te zijn met een dun laagje latex. Ik vond het heel kwetsbaar aanvoelen. Het materiaal is nergens verstevigd en ik ben bang dat het gemakkelijk doorscheurt als ik een keertje langs een randje of plantje schuur. Het materiaal is dan ook niet goed te repareren, zonder aan functionaliteit in te boeten. Om deze reden gaan ze retour.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElGreco
Reginas schreef op maandag 20 november 2023 @ 17:44:
[...]

De bestelde DMT WKR1’s zijn binnengekomen. Bevindingen: mooi afgewerkt, rits netjes afgetaped, gebreide binnenschoen sluit mooi aan om de voet als een soort sok, BOA functioneel, enkelboord rekt voldoende om ook goed aan te sluiten bij een dikker onderbeen. Echter is de wind- en waterdichte bovenlaag van heel dun materiaal gemaakt. Ik had gehoopt op een dun soort neopreen, maar het lijkt een soort membraan te zijn met een dun laagje latex. Ik vond het heel kwetsbaar aanvoelen. Het materiaal is nergens verstevigd en ik ben bang dat het gemakkelijk doorscheurt als ik een keertje langs een randje of plantje schuur. Het materiaal is dan ook niet goed te repareren, zonder aan functionaliteit in te boeten. Om deze reden gaan ze retour.
Wat doe jij allemaal met je fiets schoenen dan?!

www.vanspeykwheels.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kluus

Kluus

Gang is alles

Owios schreef op maandag 20 november 2023 @ 16:58:
[...]

Ik heb voor nomale schoenen maat 47. Mijn zomerschoenen van Shimano zijn maat 49 en de winterschoenen in maat 48 passen prima. Ze vallen wat groter uit dan de zomerschoenen.
Klopt, die regel van Shimano valt klein geld niet voor de winterschoenen. Normaal heb ik maat 46 en de SH-MW701 heb ik in maat 46 en zitten als gegoten. Erg fijne schoen ook, heb er nu voor het tweede najaar weer veel plezier van! Vorig jaar in September, dus niks "black friday", voor 115 euro bij Hopmans. Meer tweakers hebben hem toen besteld volgens mij, dat was pas echt een goede deal. 8)

[ Voor 5% gewijzigd door Kluus op 20-11-2023 20:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guapper
Hebben jullie nog leuke deals gezien voor een dunne regenjas, liefst iets wat compact opgeborgen kan worden in een achterzak?
Niet om de hele dag in te rijden, maar om te beschermen tegen een flinke bui, en dus het jaar rond bruikbaar is?

Prijs bij voorkeur onder de €100,-
Ik heb zelf zitten kijken naar de Ultralicht rr900 van Decathlon, maar de reviews... Volgens de één een prima ademend waterdicht jack, volgens de ander trekt het ding niet alleen regenwolken aan, maar zuigt ze ook nog eens leeg..

[ Voor 37% gewijzigd door guapper op 20-11-2023 23:02 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• raymondw
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22:35
guapper schreef op maandag 20 november 2023 @ 22:42:
Hebben jullie nog leuke deals gezien voor een dunne regenjas, liefst iets wat compact opgeborgen kan worden in een achterzak?
Niet om de hele dag in te rijden, maar om te beschermen tegen een flinke bui, en dus het jaar rond bruikbaar is?
Ik heb een Agu Secco Condom :+
Gebruik hem precies voor je vraag.

to linux or not ,that's my quest... | 5800X | 32GB 3800C15 | X570-Pro | 980 1TB | 7900XTX | PVoutput | Fiets

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guapper
raymondw schreef op maandag 20 november 2023 @ 22:46:
[...]

Ik heb een Agu Secco Condom :+
Gebruik hem precies voor je vraag.
lol, 1e review die ik lees zegt dat dat condoom snel scheurt, al bij het aantrekken. :+

Thx voor de tip, is wel ongeveer wat ik zoek

[ Voor 11% gewijzigd door guapper op 20-11-2023 22:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElGreco

Ik heb zelf zitten kijken naar de Ultralicht rr900 van Decathlon, maar de reviews... Volgens de één een prima ademend waterdicht jack, volgens de ander trekt het ding niet alleen regenwolken aan, maar zuigt ze ook nog eens leeg..
Wat vind jij hiervan @McMiGHtY ?

https://www.bike24.nl/producten/237512

www.vanspeykwheels.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guapper
Da's toch @DDX z'n jassie?

edit: Ik lees net op Reddit een aanbeveling voor Galibier; de Tempest Pro voor een stevige regenbui, of de Tourmalet 4 voor kaliber hoosbui.
Is dat niet meer in @McMiGHtY's straatje?

[ Voor 28% gewijzigd door guapper op 21-11-2023 00:02 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DeFeCt

DeFeCt

je wéét toch

DeFeCt schreef op donderdag 16 november 2023 @ 09:32:
[...]

Café de Cycliste - tot 50% - https://www.cafeducycliste.com/en_roe/archive.html

Flickr

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mhr-zip

Behalve de regenjassen die van Shakedry gemaakt zijn, is er niets dat ademt.

Dat zou ik even in je achterhoofd houden als je een regenjas gaat kopen. Ik zeg niet dat je een Shakedry moet kopen voor die ene keer dat je hem gaat gebruiken. Maar een regenjas van 180 euro gaat echt niet een hele andere belevenis geven dan eentje van 70 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strider
mhr-zip schreef op dinsdag 21 november 2023 @ 10:04:
[...]

Behalve de regenjassen die van Shakedry gemaakt zijn, is er niets dat ademt.

Dat zou ik even in je achterhoofd houden als je een regenjas gaat kopen. Ik zeg niet dat je een Shakedry moet kopen voor die ene keer dat je hem gaat gebruiken. Maar een regenjas van 180 euro gaat echt niet een hele andere belevenis geven dan eentje van 70 euro.
En als je er waarde aan hecht, regenjassen die pretenderen wel te ademen, zitten vol met PFAS

BlaBlaBla

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mhr-zip
Strider schreef op dinsdag 21 november 2023 @ 10:43:
[...]

En als je er waarde aan hecht, regenjassen die pretenderen wel te ademen, zitten vol met PFAS
Dat klopt ongetwijfeld, maar het volledig verhaal is dat Shakedry niet meer gemaakt wordt (waarschijnlijk ook om die reden). Maar dat er nog wel een voorraad is van dat materiaal.

Die voorraad kunnen ze ook ongebruikt weggooien, maar of je het milieu daarmee helpt.......

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mistraller
Ik heb gewoon een budget regenjasje van decathlon. Bij van dat pisweer van Nederland wordt je door zweet net zo nat als de regen zelf. En dan kan je wel willen dat het ademt, maar zolang het buiten natter is dan binnen de jas gaat er geen vocht door welke laag dan ook. Het zweet condenseert, en dan gaat waterdamp er niet meer door. Ik trek die regenjas eigenlijk alleen nog aan bij een goeie plensbui. Of als ik het koud krijg, want het tegengaan van verdamping, of dat nou regen of zweet is, is natuurlijk wel een probaat middel om warm te blijven.
Hou je een ademende jas vervolgens aan als het weer droog is, dán gaat de ademende laag waarschijnlijk wel helpen om je droog te krijgen.
Persoonlijk zou ik, als de pasvorm een beetje prettig is, gewoon die decathlon kopen, als je daar nu al naar zat te kijken. Is alweer een netter ding dan die hobbezak van mij dus je zet me aan het denken haha

---------------

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ypuh
Strider schreef op dinsdag 21 november 2023 @ 10:43:
[...]

Dit is dan ook waar PFAS/PTFE voor ontwikkelt is. Op zich is er niks mis met dat spul; zo lang het maar niet in het milieu belandt. Iets dat bij bijvoorbeeld koekenpannen al gebeurd door ze simpelweg te gebruiken, maar een regenjas als Shakedry zou in principe een levenlang mee moeten kunnen.

Het wordt pas vervelend als je er iedere paar jaar eentje sloopt en onjuist verwerkt wordt bij het afval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhr-zip
Ypuh schreef op dinsdag 21 november 2023 @ 12:11:
[...]

Dit is dan ook waar PFAS/PTFE voor ontwikkelt is. Op zich is er niks mis met dat spul; zo lang het maar niet in het milieu belandt. Iets dat bij bijvoorbeeld koekenpannen al gebeurd door ze simpelweg te gebruiken, maar een regenjas als Shakedry zou in principe een levenlang mee moeten kunnen.

Het wordt pas vervelend als je er iedere paar jaar eentje sloopt en onjuist verwerkt wordt bij het afval.
In hoeverre ik hier verstand van heb:

Carbon is volgens mij ook niet afbreekbaar en dus "slecht voor het milieu".
Alleen heb ik geen carbonnen anti aanbak pan, die er voor zorgt dat er deeltjes in mijn lichaam komt omdat het afbrokkelt.
En staat er ook geen carbon fabriek in Dordrecht die daar al jaren deeltjes carbon in het rivierwater loost, en die je nu dus overal terug vind.

Dus koop je een shakedry jas, wordt er geen nieuwe shakedry stof geproduceerd stopt het probleem vanzelf (eigenlijk is het al gestopt).
Koop je een carbonnen fiets, wordt er voor de voorraad weer een nieuw carbon geproduceerd etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhr-zip
Mistraller schreef op dinsdag 21 november 2023 @ 11:52:
En dan kan je wel willen dat het ademt, maar zolang het buiten natter is dan binnen de jas gaat er geen vocht door welke laag dan ook.
Hoe stook jij je huis droog dan?

Maar hier kunnen we hele theoretische discussies over gaan houden, maar kunnen we dit antwoord beter aan de ervaringsdeskundigen overlaten die wel een shakedry hebben uitgeprobeerd.
Persoonlijk zou ik, als de pasvorm een beetje prettig is, gewoon die decathlon kopen, als je daar nu al naar zat te kijken. Is alweer een netter ding dan die hobbezak van mij dus je zet me aan het denken haha
Ik ken iemand die heeft een Biehler regenjas van afgeprijsd 180 euro, die ademt net zo goed als eentje van Decathlon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistraller
mhr-zip schreef op dinsdag 21 november 2023 @ 12:41:
[...]

Doorgaans met een geforceerde luchtstroom, en bovendien zijn mijn ramen geen membramen ;)
Maar hier kunnen we hele theoretische discussies over gaan houden, maar kunnen we dit antwoord beter aan de ervaringsdeskundigen overlaten die wel een shakedry hebben uitgeprobeerd.
Ik weet het van mijn GoreTex wandelschoenen en outdoorjacks. No way dat je in de regen je schoenen of jas droogloopt, en dan transpireer je met hiken natuurlijk ook nog eens fors minder. In de regen is de hoeveelheid transpiratievocht hoger dan dat er door de stof verdampt. Het zal best een beetje schelen hoor, maar mijn ervaring met ademende stoffen is dat het gedurende neerslag niet heel veel doet.
Maar goed, zoals met alle spullen, kies vooral waar je je fijn bij voelt! Een forum is slechts een verzameling meningen :)

[ Voor 3% gewijzigd door Mistraller op 21-11-2023 13:31 ]

---------------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guapper
mhr-zip schreef op dinsdag 21 november 2023 @ 12:41:
[...]

[...]
Afhankelijk van het schilderwerk, zijn je wanden ook gewoon damp doorlatend.

Wanneer het buiten koud is en binnen warm, bepaalt de positie van het condensatiepunt ligt (waar de dampspanning 100% aantikt) of en waar je in de condensatie krijgt in de wand. Vandaar een dampdichte folie aan de binnenzijde van een houtskeletbouw wand (en damp doorlatende folie aan de buitenzijde).

Je huis drogen doe je dus bij voorkeur door te verwarmen (bij verwarmen van de lucht wordt de relatieve luchtvochtigheid lager) en te ventileren.

edit: hoe dat bij een dampdoorlatende regenjas functioneert weet ik niet. Waarschijnlijk toch door voldoende ventilatie?

[ Voor 20% gewijzigd door guapper op 21-11-2023 14:06 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• The Legend
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-06 12:42

The Legend

*Plop*

Ik heb deze besteld: https://www.etxeondo.com/...3-maat-m/101-kleur-oranje. Geen ervaring met de jas zelf. Exteondo als merk wel, en dat is allemaal hoogwaardig spul.

Ik ben toch malle pietje niet!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ypuh
Heb een jasje besteld, thanks voor de tip!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• McMiGHtY

McMiGHtY

- burp -

guapper schreef op maandag 20 november 2023 @ 23:53:
[...]

Da's toch @DDX z'n jassie?

edit: Ik lees net op Reddit een aanbeveling voor Galibier; de Tempest Pro voor een stevige regenbui, of de Tourmalet 4 voor kaliber hoosbui.
Dat is @ElGreco z'n jasje. Tijdens een goed verzopen 11steden fietstocht was zijn nogmale jersey en ondershirt droog (die jongen is zo aero..die trapt ook nauwelijks dus die zweet ook niet). Ik was met (toen) een BIEHLER regenjas (die zou moeten ademen enzo!) compleet doorweekt.

Hierna heb ik een goewear c5 in een aanbieding gekocht, en die bevalt tot op heden 100x beter. En ja, mn ondershirt en jersey zijn bij mij wel iets vochtig..maar dat is omdat ik wel zweet en @ElGreco bij mij in het wiel zit.. (met die biehler had ik het om deze reden ook niet koud)

Galibier hoor ik ook goeie verhalen over, maar in hoeverre die influencer vrij zijn durf ik niet te zeggen, en door het feit dat je ze in NL nergens kan passen/voelen sla ik die momenteel over ( al zijn ze prijstechnisch best nice)

[ Voor 11% gewijzigd door McMiGHtY op 22-11-2023 09:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McMiGHtY

McMiGHtY

- burp -

guapper schreef op maandag 20 november 2023 @ 23:53:
[...]

btw.. Want?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guapper
Nu begrijp ik @ElGreco 's comment beter. Ik wist niet dat hij ook zo'n jack heeft. Hopelijk heeft hij het niet nodig bij de SR op 8 juni '24. ;)
Ik kon me vaag herinneren dat jij een aantal keer gereageerd had op posts m.b.t. Galibier
meeeh, Mooi spul, daar niet van, maar daarvoor regent het me niet vaak genoeg. Of, beter gezegd: ik rij er niet vaak en lang genoeg in..

Niet mijn maat , maar voor de liefhebber met maatje S of M:
- verwijderd-

@ElGreco tnx voor de tip

[ Voor 8% gewijzigd door guapper op 22-11-2023 12:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElGreco
Dit is de insulated versie en die zou ik zeker afraden. Daar ga je wel dood in, is veel te warm en helemaal niet nodig in NL.

www.vanspeykwheels.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Casual Ruud
+1 voor de Gore Shakedry 1985, niet gevoerde versie.

Nu een paar keer met regen aangehad en maakt de hype aardig waar. Na een uur in flinke regen bleef mijn romp goed droog. Alleen bij mijn polsen een klein beetje klam.

Ja, het is veel geld maar liever € 250 ineens dan eerst een van € 50 dan van € 100 om vervolgens toch nog nat te worden. Ik vind fietsen in de regen ronduit kut en dit maakt het net wat minder kut om toch te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX

DDX

Ik heb trouwens wel het idee dat de waterdichtheid inmiddels wat minder wordt van mijn 7mesh oro shakedry.
Afgelopen zaterdag toch best wel natte armen na afloop na 3 uur regenfietsen.

Pagina: 1 ... 49 ... 61 Laatste