Ik ben sinds een tijdje weer terug naar SPD pedalen voor de MTB, ipv de platform pedalen. Ik heb nu redelijk zittende Spiuk schoenen, beetje een instapmodel qua budget. Nu wil ik nieuwe schoenen gaan kopen die echt lekker zitten, maar ik ben een enorme twijfelaar en zit toch ook wel een klein beetje aan een budget vast...
Ik wil eigenlijk winterschoenen, voor temperaturen van zeg -5 tot +5 (als het warmer is denk ik dat ik de gewone schoenen nog wel aan kan, eventueel icm overschoenen, liefst ook nog redelijk waterdicht. Als het echt zeikt van de regen ga ik toch wat anders doen dan MTB'en, maar ja, vaak worden je voeten natter van de plassen die er al liggen dan van de regen.
En naast die winterschoenen wil ik ook wel graag nieuwe schoenen voor de lente/zomer, die dan ook echt lekker zitten. Ik gebruik die schoenen ook voor de indoortrainer, dus ik zou ze al 'direct' kunnen gebruiken. Ik denk alleen dat die nu nog niet in het totale budget passen, dus is het waarschijnlijk verstandiger om daar nog even mee te wachten en even door te sparen.
Winterschoenen dus. Ik wil eigelijk ergens gaan passen, maar vanuit Zeeland is het echt een heel eind rijden voordat je bij een winkel bent met voldoende keuze. Plus dat je in de winkel meestal de volle mep betaalt. Voorbeeldje wat niet helemaal klopt omdat mantel ook een webshop is; bij Mantel is de
Northwave Celsius XC Arctic GTX MTB Schoenen €214,95 en bij onze Duitse vrienden van
Bike-discount zijn ze €152,51 (excl. verzendkosten). Dat is echt een heel serieus verschil voor mij.
Dat zorgt ervoor dat ik aan het twijfelen ben. Aan de ene kant onderken ik inmiddels het belang van goed zittende schoenen, aan de andere kant wil ik geen dief van mijn eigen portemonnee zijn. En dan wil ik eigenlijk ook niet zo'n lul zijn die ze bij Mantel besteld om te kijken of ze passen, die weer terugstuurt en ze dan in Dld besteld.
And if you don't expect too much from me, you might not be let down.