Het grote fietskleding topic

Pagina: 1 ... 48 ... 63 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guapper
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 19:40
EkkeHH schreef op maandag 2 oktober 2023 @ 15:19:
Het is een thermal jersey van Siroko geworden, is nog niet binnen. Vond Tic-cc te prijzig. Bedankt voor de suggesties.
Ter referentie voor de lezers: wil je aanvullen, hoe lang ben je, welke maat heb je gekozen, en hoe bevalt deze (maat/comfort)?

[ Voor 4% gewijzigd door guapper op 02-10-2023 16:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• user_tweakers
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 19-08 21:19
EkkeHH schreef op maandag 2 oktober 2023 @ 15:19:
Het is een thermal jersey van Siroko geworden, is nog niet binnen. Vond Tic-cc te prijzig. Bedankt voor de suggesties.
https://www.mantel.com/calobra-vidar-ls-fietsshirt

Laatst gekocht. Ik heb meestal maat M nodig voor de lengte. S voor de breedte.
Bij deze maat S gekocht en is voldoende lang.

Ik ben 180 en smal postuur (67kg).

Voor de prijs kon ik hem niet laten liggen. Gisteren mee gefietst met +- 10 graden gevoelstemperatuur. Dit ging nog prima, wordt het kouder dan toch een windstopper er overheen. (zit een beetje tussen een shirt en jack in)

Verbaasde me overigens nog hoeveel mensen dit weekend nog kort-kort fietsen bij 10-13 graden en dat met windkracht 4.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dfbt
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 14:47
user_tweakers schreef op zondag 15 oktober 2023 @ 22:24:
[...]

https://www.mantel.com/calobra-vidar-ls-fietsshirt

Laatst gekocht. Ik heb meestal maat M nodig voor de lengte. S voor de breedte.
Bij deze maat S gekocht en is voldoende lang.

Ik ben 180 en smal postuur (67kg).

Voor de prijs kon ik hem niet laten liggen. Gisteren mee gefietst met +- 10 graden gevoelstemperatuur. Dit ging nog prima, wordt het kouder dan toch een windstopper er overheen. (zit een beetje tussen een shirt en jack in)

Verbaasde me overigens nog hoeveel mensen dit weekend nog kort-kort fietsen bij 10-13 graden en dat met windkracht 4.
maatje van mij in t westen van Nederland dacht gister ook kort kort zomerhandschoenen te fietsen :D We konden teruggaan om kleding te halen. Tikte zelfs windkracht 5 met regen aan, gevoelstemperatuur raakte de 4-5 graden.

Ik zat gister gewoon al in winterset+overschoen, winterhandschoenen, en een nekwarmer 8)7
wel gek hoor, afgelopen maandag/dinsdag was t gewoon 23 graden en reed ik kort-kort . Lekker Nederlands.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• mhr-zip
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23:31
Maatje van jou kent deze site niet?

https://koersappweb.herokuapp.com

Zijn vijftig was nog schoon. Drinkwaterkaart.nl Drinkwaterspots

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• DDX
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 22:42

DDX

voor vandaag :

denk aan zonnebrand

:o

https://www.strava.com/athletes/2323035

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mhr-zip
DDX schreef op maandag 16 oktober 2023 @ 12:52:
[...]

voor vandaag :

denk aan zonnebrand

:o
Altijd nog slimmer dan kort-kort

*O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StecaGrid
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 16-09 15:11
Mijn twaalf jaar oude schoenen hebben het begeven. De zool laat los. Vorig jaar een bike fit laten uitvoeren en schoenplaatjes staan perfect. Nu heb ik een nieuw paar schoenen en nieuwe plaatjes gekocht. Wat is de beste manier om de plaatjes goed op de nieuwe schoenen te monteren?

Edit: en nog tips om de zolen te lijmen?

[ Voor 7% gewijzigd door StecaGrid op 17-10-2023 14:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhr-zip
StecaGrid schreef op dinsdag 17 oktober 2023 @ 13:40:
Mijn twaalf jaar oude schoenen hebben het begeven. De zool laat los. Vorig jaar een bike fit laten uitvoeren en schoenplaatjes staan perfect. Nu heb ik een nieuw paar schoenen en nieuwe plaatjes gekocht. Wat is de beste manier om de plaatjes goed op de nieuwe schoenen te monteren?

Is het SPD of SPD-SL?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 23:45
Kan iemand mij op weg helpen met winterschoenen?

Vorige winter doorgefietst met m'n normale schoenen met daarover overschoenen. Was vaak alsnog te koud voor m'n voeten. Als oplossing denk ik nu dus maar aan winterschoenen.

Wat is een goede winterschoen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supersoco80
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 16-09 18:19
Requiem19 schreef op dinsdag 17 oktober 2023 @ 15:06:

Vorige winter doorgefietst met m'n normale schoenen met daarover overschoenen. Was vaak alsnog te koud voor m'n voeten. Als oplossing denk ik nu dus maar aan winterschoenen.

Ik kijk hier even bij mee. Ik hoop het uit te kunnen stellen tot de black friday uitverkopen, maar ik had vanmorgen al goed koude voeten.

Vanmorgen voor het eerst in een jas met windbescherming van de Decathlon gefiets, 28 euro in de uitverkoop. Voor deze temperaturen is die eigenlijk dicht bij perfect en dat voor dat geld....

https://www.decathlon.nl/...306992?mc=8595362&c=BLAUW

[ Voor 22% gewijzigd door supersoco80 op 17-10-2023 15:13 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cedrix5
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 17-09 11:53
Ik ben blij met Fizik arctica X5 (rij veel gravel), is er ook in road variant. Misschien enige minpuntje wat ik kan noemen is dat ze weinig ademen. Dat maakt helemaal niet uit met fietsen (geen klamme voeten ofzo), maar drogen vereist wat aandacht na fietsen. Er is nu ook een goretex variant.

Prima stijf, maar zoek nog manier om volume in hoogte weg te nemen intern voor bij de tenen. Heb varus shims besteld van Specialized om mee te experimenteren. Mijn giro zomerschoenen zitten wat krapper, zou je ook naar kunnen kijken, zij hebben een soortgelijk ontwerp gelanceerd als winterschoen. De giro's zijn beter qua volume in hoogte, maar mij weer net iets te smal qua breedte. Wil eens proberen de nieuwe bredere specialized recon schoenen te passen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DeFeCt
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 16-09 10:14

DeFeCt

je wéét toch

+1 voor de Fizik Arctica (R5). Ik heb zelf ook snel last van koude voeten en nooit de juiste overschoenen gevonden. Met de Arctica's heb ik nog steeds wel soms koude voeten maar een stuk minder vaak.

Flickr

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RR46
  • Registratie: Maart 2019
  • Laatst online: 21:49

SPD of SPD-SL?

Heb zelfs sinds aanvang winter 2022 de MW701 (SPD dus), prima schoen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeFeCt

DeFeCt

je wéét toch

RR46 schreef op dinsdag 17 oktober 2023 @ 16:51:
[...]

SPD of SPD-SL?

Die heb ik ook voor mijn SPD pedalen, ook een fijne schoen indd!

Flickr

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Requiem19
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 23:45
[...]

SPD of SPD-SL?

Look Keo...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX

DDX

Ik zou eens kijken bij northwave, die hebben flink assortiment aan winterschoenen.
Extreme die heb ik als gravel(/mtb) schoenen, goed waterdicht ook dus je kan gewoon in modder stappen zonder dat je voeten nat worden en lekker warm.
En laag paar voor spd-sl, die zijn waterdicht en kan je ook makkelijk icm overschoenen gebruiken.

En voor spd-sl heb ik wat oudere/goedkopere hoge shimano schoenen, werken opzich ook wel maar zitten net iets minder lekker.

Maargoed het is net zoals met zomerschoenen, het is heel persoonlijk wat goed zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StecaGrid
SPD-SL

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• newtastyland
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 17-09 12:58
[...]

SPD of SPD-SL?

Klopt inderdaad, voeten blijven warm in deze schoenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerbenBK
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 19:23
StecaGrid schreef op dinsdag 17 oktober 2023 @ 13:40:

https://www.futurumshop.n...etspedalen/zoeken/v_ergon

Ooit een filmpje van Niki Terpstra gezien die zo'n instelmal altijd gebruikte. Zelf nog geen ervaring mee.

The tyres begin to write cheques that the geometry can’t quite cash.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henri86
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 23:15

Ik heb nog een paar Shimano MW701's in maat 45 staan.
Slechts 1x aangehad, want ze zatten me net wat te ruim. (normaal heb ik 45 bij Shimano (met schoenmaat 43/43,5), maar deze vallen dus ruimer).
Dus mocht iemand interesse hebben ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhr-zip
Je kan een wit A4tje op hoek van de tafel doen, en dan je SPD-SL cleat in de hoek tegen de rand aan.

Weet niet of je het snapt, ander moet ik even een foto maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StecaGrid
mhr-zip schreef op dinsdag 17 oktober 2023 @ 23:09:
[...]

Je kan een wit A4tje op hoek van de tafel doen, en dan je SPD-SL cleat in de hoek tegen de rand aan.

Weet niet of je het snapt, ander moet ik even een foto maken.
Haha sorry, mijn inbeeldingsvermogen laat het ff afweten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McMiGHtY
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 14:46

McMiGHtY

- burp -

Ik wil ook een foto!

NEW - Het Grote - 2025 Tweakers Social Ride- Topic!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhr-zip
StecaGrid schreef op woensdag 18 oktober 2023 @ 07:37:
[...]

Haha sorry, mijn inbeeldingsvermogen laat het ff afweten.
Je plakt er nog een A4tje* onder waar je op af kan tekenen.
Je moet de cleat altijd goed tegen de rand en op dezelfde plek in de hoek houden.

*je kan een velletje met ruitjes nemen.

Die eerder genoemde Ergon tool heb ik ook, grootste voordeel daarvan is dat je hem om kan draaien als je de inbusboutjes vast wil draaien. Op de door mij geschetste manier moet je een beetje oefenen met boutjes vastdraaien, of lief je partner of buurman/vrouw aankijken.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AF3VYUu4-88Z8lqiluKZAFtoB18=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/wHSJdEv58gCXKJMJzpwVFdjc.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mhr-zip
Sorry, alleen voor de ogen van @StecaGrid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scraemus
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 13:55
mhr-zip schreef op woensdag 18 oktober 2023 @ 10:02:
[...]

Je plakt er nog een A4tje* onder waar je op af kan tekenen.
Je moet de cleat altijd goed tegen de rand en op dezelfde plek in de hoek houden.

*je kan een velletje met ruitjes nemen.

Die eerder genoemde Ergon tool heb ik ook, grootste voordeel daarvan is dat je hem om kan draaien als je de inbusboutjes vast wil draaien. Op de door mij geschetste manier moet je een beetje oefenen met boutjes vastdraaien, of lief je partner of buurman/vrouw aankijken.

[Afbeelding]
Geldt dit ook als je een heel ander merk/type schoen hebt? Ik ervaar toch dat de afstelling soms anders voelt/moet met een ander merk en type schoen O-)

https://www.strava.com/athletes/5891551

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Giel
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 19-08 08:54
scraemus schreef op woensdag 18 oktober 2023 @ 11:02:
[...]

Geldt dit ook als je een heel ander merk/type schoen hebt? Ik ervaar toch dat de afstelling soms anders voelt/moet met een ander merk en type schoen O-)
Ik denk dat de verhoudingen van de schroefgaten in de schoen tov bal vd voet per merk/type schoen kan verschillen toch? In dat geval zou dat logisch zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rodiee
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 13:33

Ik heb de Northwave Extreme XC GTX.
Voorheen altijd koude voeten, ook als ik vaseline, boterhamzakjes,dikke sokken, overschoenen aan had. Nu geen last meer van koude voeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StecaGrid
scraemus schreef op woensdag 18 oktober 2023 @ 11:02:
[...]

Ja dit precies. Ik stap dus over op ander merk schoenen. Heb ook nieuwe schoenplaatjes besteld dus kan dus 'vergelijken'

Ik snap eigenlijk nog steeds niet wat ik met 't A4tje moet. Buitenkant schoen aftekenen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tinusterror
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 17-09 12:52
StecaGrid schreef op woensdag 18 oktober 2023 @ 13:28:
[...]

Ja dit precies. Ik stap dus over op ander merk schoenen. Heb ook nieuwe schoenplaatjes besteld dus kan dus 'vergelijken'

Ik snap eigenlijk nog steeds niet wat ik met 't A4tje moet. Buitenkant schoen aftekenen?
Je kan een hartlijn van je schoenplaatje en hartlijn van je hiel op papier zetten. Zo weet je de graden rotatie van je plaatje.
Zelf zou ik op basis van ervaring en meekijken bij een bikefitter het op de manier doen welke zei toepassen.
tape plakken op de knokkel van je grote teen en je kleine teen. lijn hieroverheen trekken. dit is het hart van je plaatje. Rotatie is wat lastiger. Dan moet je je natuurlijk stand van je voet bepalen.

Laatst de rotatie van de voet bepaald bij mijn zus. Enkele keren laten springen en dan abrupt laten stoppen. het tape op de grond het hart van de hiel en hart van de voorvoet aftapen. Lange lijn eroverheen trekken. Dit moet dan hart plaatje zijn en hart hiel. Lastig uit te leggen....

https://www.bikefitting.c...-schoenplaatjes-afstellen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistraller
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 00:59
[...]

SPD of SPD-SL?

Ik heb ze ook, voeten blijven beter warm maar ze zijn niet goed waterdicht. Beetje gespetter geen probleem maar een bui geeft natte tenen. (Is écht de schoen, komt niet van de enkels af)

My solar panels | Soladin loggen? | Strava
---------------
Gemak dient de mens, moeite dient de mensheid.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• supersoco80
Ander warmhoudvraagje: Hoe houden jullie je oren een beetje warm?

Ik vind van die hoofdbandjes en colletjes met extra voor de oren echt irritant, die blijven nooit zitten. Volgens mij zijn er geen winterhelmen die over de oren vallen?

Overigens, tip: De provincie Gelderland geeft je 25 euro korting op de aankoop van een nieuwe helm:
https://ideate.nl/fietshelmgelderland/

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BreadFan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Met zo'n ding: https://www.mantel.com/search/?q=helmmuts

Ik heb er een van Gripgrab, erg fijn ding (en een noodzaak wegens gebrek aan natuurlijke vegetatie bovenop :)).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElGreco
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 17-09 12:24
Ik heb ook zo'n ding van Gripgrab, hoofd en oren blijven warm.

www.vanspeykwheels.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DeFeCt

DeFeCt

je wéét toch

supersoco80 schreef op donderdag 19 oktober 2023 @ 08:28:

Ik vind van die hoofdbandjes en colletjes met extra voor de oren echt irritant, die blijven nooit zitten. Volgens mij zijn er geen winterhelmen die over de oren vallen?

Overigens, tip: De provincie Gelderland geeft je 25 euro korting op de aankoop van een nieuwe helm:
(Merino) Buff over mijn hoofd

Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Owios
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 21:23

Ik gebruik ook een buff hiervoor. Kan je ook op verschillende manieren dragen afhankelijk van het weer.

Bij de actie staat dat het bedoeld is voor 55 jaar en ouder. Kan je er dan gebruik van maken als je jonger bent?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sherlock
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22:01

Sherlock

No Shit

Ik ben sinds een tijdje weer terug naar SPD pedalen voor de MTB, ipv de platform pedalen. Ik heb nu redelijk zittende Spiuk schoenen, beetje een instapmodel qua budget. Nu wil ik nieuwe schoenen gaan kopen die echt lekker zitten, maar ik ben een enorme twijfelaar en zit toch ook wel een klein beetje aan een budget vast...

Ik wil eigenlijk winterschoenen, voor temperaturen van zeg -5 tot +5 (als het warmer is denk ik dat ik de gewone schoenen nog wel aan kan, eventueel icm overschoenen, liefst ook nog redelijk waterdicht. Als het echt zeikt van de regen ga ik toch wat anders doen dan MTB'en, maar ja, vaak worden je voeten natter van de plassen die er al liggen dan van de regen.

En naast die winterschoenen wil ik ook wel graag nieuwe schoenen voor de lente/zomer, die dan ook echt lekker zitten. Ik gebruik die schoenen ook voor de indoortrainer, dus ik zou ze al 'direct' kunnen gebruiken. Ik denk alleen dat die nu nog niet in het totale budget passen, dus is het waarschijnlijk verstandiger om daar nog even mee te wachten en even door te sparen.

Winterschoenen dus. Ik wil eigelijk ergens gaan passen, maar vanuit Zeeland is het echt een heel eind rijden voordat je bij een winkel bent met voldoende keuze. Plus dat je in de winkel meestal de volle mep betaalt. Voorbeeldje wat niet helemaal klopt omdat mantel ook een webshop is; bij Mantel is de Northwave Celsius XC Arctic GTX MTB Schoenen €214,95 en bij onze Duitse vrienden van Bike-discount zijn ze €152,51 (excl. verzendkosten). Dat is echt een heel serieus verschil voor mij.

Dat zorgt ervoor dat ik aan het twijfelen ben. Aan de ene kant onderken ik inmiddels het belang van goed zittende schoenen, aan de andere kant wil ik geen dief van mijn eigen portemonnee zijn. En dan wil ik eigenlijk ook niet zo'n lul zijn die ze bij Mantel besteld om te kijken of ze passen, die weer terugstuurt en ze dan in Dld besteld.

And if you don't expect too much from me, you might not be let down.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX

DDX

Je kan ze toch ook gewoon bestellen bij de duitsers en terugsturen als ze niet passen ?
Weet even niet meer welke duitse shop het was, maar er was er zelfs eentje die gratis retour etiket gaf. (dacht bike-components.de)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreameater
  • Registratie: Januari 2005

dreameater

TOET'NKEAL ONIE DA!

Mistraller schreef op woensdag 18 oktober 2023 @ 23:39:
[...]

Ik heb ze ook, voeten blijven beter warm maar ze zijn niet goed waterdicht. Beetje gespetter geen probleem maar een bui geeft natte tenen. (Is écht de schoen, komt niet van de enkels af)
Hoe 'oud' zijn die van jou? De mijne zijn van vorig jaar en echt bijna 100% waterdicht. Ik ben er afgelopen weekend nog mee door plassen gelopen. Kan het zijn dat je ze wellicht even dient te behandelen met een middeltje? Uiteindelijk is het GoreTex en vanuit de bergsport hebben dit soort membramen soms even wat liefde nodig op dit gebied.

вɑʗ₭ ıƝ Ϯһㅌ ₲яıÐ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sherlock

Sherlock

No Shit

DDX schreef op donderdag 19 oktober 2023 @ 11:47:
Je kan ze toch ook gewoon bestellen bij de duitsers en terugsturen als ze niet passen ?
Weet even niet meer welke duitse shop het was, maar er was er zelfs eentje die gratis retour etiket gaf. (dacht bike-components.de)
Dat is helemaal waar, maar dan kom je op het punt dat je ze al besteld hebt voordat je ze gepast hebt. En voor mij persoonlijk is er dan toch een drempeltje om ze terug te sturen. Als ze dan redelijk tot "oké" zitten zal ik ze waarschijnlijk niet zomaar terugsturen, maar ik wil nu juist schoenen die gewoon echt lekker zitten. Dus ik maak het mezelf gewoon veel te moeilijk, dat is eigenlijk de conclusie. :X

Ik zie net dat er wel een winkel in de buurt is die Nortwave schoenen verkoopt, ik ga daar toch maar eens kijken en passen. En als de prijs niet al te gek is ga ik ze daar dan ook maar kopen, als ze goed zitten.

*Ik zit nu even naar Northwave te kijken omdat ik net iets bredere voeten dan gemiddeld heb, maar niet overdreven breed. Volgens mij is Northwave dan wel een goede optie, van wat ik er tot nu toe over gelezen heb.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DDX

DDX

Niet te veel over nadeken, dan hadden ze maar geen webshop moeten worden als ze niet artikelen terug willen krijgen.
Futurumshop heeft ze ook trouwens, die kan je zelfs 14 dagen testen.
Is misschien nog iets beter dan even binnen passen.

En als het je om mileu gaat wat betreft terugsturen, die vrachtauto's rijden toch al af en aan naar zo'n bedrijf als futurumshop dus paar doosjes mee terug kan dan prima.
En zelf langs een winkel rijden op 100km afstand met auto is meer vervuilend denk ik.

En leuk zo'n winkel die wat northwave schoenen heeft om de hoek, maar hebben die jouw maat en meer dan 1 type ?

[ Voor 10% gewijzigd door DDX op 19-10-2023 14:06 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sherlock

Sherlock

No Shit

DDX schreef op donderdag 19 oktober 2023 @ 14:05:
Niet te veel over nadeken, dan hadden ze maar geen webshop moeten worden als ze niet artikelen terug willen krijgen.
Futurumshop heeft ze ook trouwens, die kan je zelfs 14 dagen testen.
Is misschien nog iets beter dan even binnen passen.
Ja, Futurumshop zat ik ook net naar te kijken, dat is op dit moment nog wel de beste optie denk ik! Prijs is na korting bijna hetzelfde als bike-discount, dus dat is ook geen issue meer :)
En leuk zo'n winkel die wat northwave schoenen heeft om de hoek, maar hebben die jouw maat en meer dan 1 type ?
Dat is inderdaad nog maar net de vraag!

edit; besteld bij Futurumshop!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 911GT2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16-09 08:25

911GT2

en blazen maar!

Ik vind het heel moeilijk. Ik ben op zoek naar 'gewoon' een goede lange broek voor MTB rijden. Voor Nederlands weer. Dus redelijk warm, waterafstotend en comfortabel. Oh en geen strakke broeken, dus normaal of baggy fit.

Budget tot €150 zou moeten lukken volgens mij. Maar meeste lange broeken die ik zie zijn of dun of niet waterafstotend. Iemand een goede tip?

Ik heb al vanalles voorbij zien komen van Fox to huismerk X.

Ik ben echt een amateur rijder, 40KM per rit in slechter weer is echt wel de max.

Deze lijkt het meest aan mijn eisen te voldoen, maar kan niet echt info vinden over hoe goed of slecht hij is.

[ Voor 19% gewijzigd door 911GT2 op 19-10-2023 17:17 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sherlock

Sherlock

No Shit

911GT2 schreef op donderdag 19 oktober 2023 @ 17:14:
Ik vind het heel moeilijk. Ik ben op zoek naar 'gewoon' een goede lange broek voor MTB rijden. Voor Nederlands weer. Dus redelijk warm, waterafstotend en comfortabel. Oh en geen strakke broeken, dus normaal of baggy fit.

Budget tot €150 zou moeten lukken volgens mij. Maar meeste lange broeken die ik zie zijn of dun of niet waterafstotend. Iemand een goede tip?

Ik heb al vanalles voorbij zien komen van Fox to huismerk X.

Ik ben echt een amateur rijder, 40KM per rit in slechter weer is echt wel de max.

Deze lijkt het meest aan mijn eisen te voldoen, maar kan niet echt info vinden over hoe goed of slecht hij is.
Ik heb deze broek van Cube gekocht en ondanks dat hij behoorlijk dun is, vind ik hem vaker te warm dan te koud. Ik zie dat hij alleen nog maar in XS beschikbaar is, maar staar je in elk geval niet blind op hoe dik een broek is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raymondw
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23:34

Helm met een Gripgrab of Castelli muts
Heb er twee gekocht vorig jaar
1. Gripgrab hi-vis : te dun naar mijn idee
2. Castelli wind/winter muts : Dikke prima!

to linux or not ,that's my quest... | 5800X | 32GB 3800C15 | X570-Pro | 980 1TB | 7900XTX | PVoutput | Fiets

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Casual Ruud
  • Registratie: Maart 2011
Ik heb deze vorig jaar van Sinterklaas gekregen. Heeft ie goed uitgezocht die oude baas.

https://www.futurumshop.n...mal-skull-cap-zwart.phtml

Prima ding, geen kou gehad bij ritten rond het vriespunt.

Behalve mijn handen heb ik het sowieso vrijwel nooit koud op de fiets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McMiGHtY

McMiGHtY

- burp -

. We richten ons met deze actie op de fietser van 55 jaar en ouder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supersoco80
McMiGHtY schreef op vrijdag 20 oktober 2023 @ 09:23:
[...]

. We richten ons met deze actie op de fietser van 55 jaar en ouder.
Ai. Over het hoofd gezien, excuus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX

DDX

We richten ons met deze actie op fietsende inwoners van Gelderland van 55 jaar en ouder. U hoeft de leeftijd en woonplaats niet zelf te controleren. Wel is het belangrijk dat de klant de kortingsbon volledig invult.

Hangt dus gewoon van de winkel af.
(of ze mee doen en of ze naar leeftijd vragen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistraller
dreameater schreef op donderdag 19 oktober 2023 @ 11:54:
[...]

Hoe 'oud' zijn die van jou? De mijne zijn van vorig jaar en echt bijna 100% waterdicht. Ik ben er afgelopen weekend nog mee door plassen gelopen. Kan het zijn dat je ze wellicht even dient te behandelen met een middeltje? Uiteindelijk is het GoreTex en vanuit de bergsport hebben dit soort membramen soms even wat liefde nodig op dit gebied.
Klein jaartje. Bij een van de eerste ritjes meteen getest. Goretex hoort direct te werken, dat wordt juist met de tijd minder. Ik draag al 25 jaar Goretex wandelschoenen ;)
Het water komt waarschijnlijk via capilaire werking bij de stiksels naar binnen en ik moet zeggen dat ik ook wel verrast was door de constructie bij de tong, want de goretex laag is daar ook echt het enige wat het water moet buitenhouden. Bij een wandelschoen is dat een lederlaag+goretex.
Insprayen zou inderdaad wel kunnen helpen om de capilaire werking van stiksels tegen te gaan, dat zou ik inderdaad wel eens kunnen doen, maar ik doe het met schoenen eigenlijk zelden.

Kortstondig water is zodoende geen enkel probleem, maar een bui van een uur lang geeft toch wat lekkage. Niet dat je zwaar loopt te soppen hoor. Ik wil niet beweren dat het een slechte schoen is :)

---------------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McMiGHtY

McMiGHtY

- burp -

Iemand ervaring met de overschoenen van Cycology?

( En dan bijvoorbeeld met deze : https://www.cycologygear....rs?variant=42380552306870 )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX

DDX

McMiGHtY schreef op woensdag 25 oktober 2023 @ 15:45:
Iemand ervaring met de overschoenen van Cycology?

( En dan bijvoorbeeld met deze : https://www.cycologygear....rs?variant=42380552306870 )
Die sizing tool is wel maf, lengte, gewicht en leeftijd invullen en dan hoor je je maat ?
Niet echt handig voor overschoenen ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Giel
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 19-08 08:54
DDX schreef op woensdag 25 oktober 2023 @ 16:53:
[...]

Die sizing tool is wel maf, lengte, gewicht en leeftijd invullen en dan hoor je je maat ?
Niet echt handig voor overschoenen ;)
Als je dan doorklikt moet je voetlengte invullen.

Wel fancy dingen, net als alle andere spullen op die site. Weet niet of ik ze mooi vindt, maar het is weer eens wat anders 😊

[ Voor 4% gewijzigd door Giel op 25-10-2023 17:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeFeCt

DeFeCt

je wéét toch

Er is een leuke sale bij Ekoï en als ik zoek hier in het topic zie ik voornamelijk enthousiaste verhalen over de helmen (waaronder ikzelf) maar zijn er ook mensen die ervaring hebben met de bibs en schoenen? Wil graag nog een wit paartje aanschaffen en de Strada ziet er wel verleidelijk uit. https://www.ekoi.com/nl/c...re-strada-white-fw23.html

Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Owios
Ik heb deze week wat winterschoenen besteld en gepast (Lake, Fizik en Shimano) en ik twijfel nog tussen de Shimano MW501 en MW702. Ze zitten beide even comfortabel.

Ik zal ze vooral gebruiken voor woon-werkverkeer en af en toe op de MTB in het bos.
Ik vind waterdichtheid en levensduur het belangrijkst.

Zijn er hier mensen met ervaring met 1 of beide schoenen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magic_nl
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:27

magic_nl

Met wat magie komt alles goed

Owios schreef op donderdag 26 oktober 2023 @ 09:14:
Ik heb deze week wat winterschoenen besteld en gepast (Lake, Fizik en Shimano) en ik twijfel nog tussen de Shimano MW501 en MW702. Ze zitten beide even comfortabel.

Ik zal ze vooral gebruiken voor woon-werkverkeer en af en toe op de MTB in het bos.

De 702 heeft Goretex, en is daardoor beter waterdicht.

Leef vandaag! Wat gisteren gebeurde is voorbij, en wat morgen komt zien we dan wel weer
Systeemspecificaties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RR46
  • Registratie: Maart 2019

Zoek even op 701 in dit topic, redelijk veel overgeschreven. Ik heb natuurlijk geen ervaring met de 702, maar de 701 maatvoering wijkt (sterk) af van de reguliere maatvoering van Shimano.

Ik ben content over de 701 als woon-werk schoen (en incidenteel bij gewone ritjes). Bespaart aardig wat tijd tav overschoenen (en warmere voeten).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistraller
Ik, en diverse anderen hier hebben de MW701. Nu ben ik persoonlijk iets minder te spreken over de waterdichtheid maar ik zie dat ze de flap van de 702 al groter hebben gemaakt (over de boa heen). Maar nog steeds wel al die ventilatiegaatjes; dat zou ik niet gedaan hebben zelf want goretex verliest z'n werking bij vervuiling. Dat is een minpuntje voor levensduur wellicht.
En wat meer schoonmaakwerk, op de tong zitten ook sleuven waar vuil in kan komen.

Ik heb ook shimano zomerschoenen (geen dure) en die gaan alweer 5 jaar mee, dus in z'n algemeenheid zou ik zeggen dat de levensduur van de schoen an sich wel goed zit.

---------------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Owios
Ja heb al het 1 en ander gelezen over de MW701, maar de MW702 is nog wel weer behoorlijk anders. Deze heeft ook geen stiksels aan de voorkant wat misschien een voordeel is?

@magic_nl Ja had ik gezien, maar die andere schoen heeft dryshield. Zijn dat niet gewoon merknamen voor ongeveer hetzelfde? Of is Goretex echt zoveel beter?

@Mistraller Als er geen ventilatiegaatjes zouden zijn dan heb je toch uberhaupt geen ventilatie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistraller
Owios schreef op donderdag 26 oktober 2023 @ 11:09:
Ja heb al het 1 en ander gelezen over de MW701, maar de MW702 is nog wel weer behoorlijk anders. Deze heeft ook geen stiksels aan de voorkant wat misschien een voordeel is?

@magic_nl Ja had ik gezien, maar die andere schoen heeft dryshield. Zijn dat niet gewoon merknamen voor ongeveer hetzelfde? Of is Goretex echt zoveel beter?

@Mistraller Als er geen ventilatiegaatjes zouden zijn dan heb je toch uberhaupt geen ventilatie?
Mijn wandelschoenen hebben ook Goretex en hebben absoluut geen gestanste gaatjes. De Fizik Artica van mijn vrouw ook niet trouwens.
Ik heb zelf geen enorme zweetpoten, die (hoge) wandelschoen loop ik ook vierdaagses op. In de winter transpireer ik niet veel (zeker mijn voeten niet) dus de gaatjes hadden er voor mij niet hoeven zijn. Gaat alleen maar zand in zitten.

Staar je niet blind op Goretex nee. Goretex is een membraan en dat is prettig als je vochtregulering en warmte en waterdichtheid wilt combineren. Maar is waterdichtheid je doel dan is een zoveel mogelijk gesloten buitenwerk gewoon het beste.
Vergelijk het met een rubber laars vs wandelschoen. Die wandelschoen zal bij bepaalde vochtigheid en levensduur lekkage geven. Maar wel veel draagcomfort, warmte en dampafvoer (bij droog weer!).

Maar een beetje motregen, door een plas rijden gaat echt prima met deze schoenen hoor! Maar een uur lang zonder voorspatbord over een kletsnatte weg rijden (veel spray dus) dat merkte ik na thuiskomst aan mijn sokken. Tja, en bij een flinke bui loopt het toch wel langs je kuiten.
Ik hou er vooral lekker warme voeten aan over dus ik ben er blij mee. #hetregentbijnanooit

---------------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• user_tweakers
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 19-08 21:19
Iemand nog tips voor een goed winterjack?
Ik heb nu een Rogelli wire winterjack, maar volgens mij zijn er betere ademende jacks.
Iets wat tussen 0-10 graden eigenlijk goed zou zijn.

Ik twijfel tussen de Castelli perfetto RoS 2 of de Futurum 4-seasons pro.

Gezien mijn smalle bouw past Castelli vaak wat beter, maar kan natuurlijk allebij proberen. Zouden er verder nog meer alternatieven zijn?
Deze zijn allemaal rond de €150, vind ik eigenlijk ook wel het maximale wat ik ervoor wil uitgeven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhr-zip
user_tweakers schreef op zaterdag 28 oktober 2023 @ 10:14:
Ik heb nu een Rogelli wire winterjack, maar volgens mij zijn er betere ademende jacks.

Gezien mijn smalle bouw past Castelli vaak wat beter, maar kan natuurlijk allebij proberen. Zouden er verder nog meer alternatieven zijn?
Deze zijn allemaal rond de €150, vind ik eigenlijk ook wel het maximale wat ik ervoor wil uitgeven
@klaaas wat vind jij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reginas
  • Registratie: Juni 2023
  • Laatst online: 00:48

Reginas

Queen of Core Stability

Ter overweging: Sportful Neo Softshell. Afhankelijk van je maat is hij op sommige plekken ook voor zo’n €70 te vinden. Ik vind het een fijne jas voor kouder weer. Afhankelijk van de temperatuur draag ik hem als volgt: 1. mesh baselayer 2. jersey met lange mouwen 3. softshell jacket (bij 5 à 10 graden) of 1. thermoshirt met lange mouwen 2. jersey met lange mouwen 3. softshell jacket (temperaturen richting het vriespunt).

Pluspunt: deze jas heeft een mooi flapje bij de polsen, dat je in je handschoen kunt stoppen zodat het naadloos afsluit. Dan heb je geen “tochtgat” bij je polsen.
Minpunt: het is geen waterdichte jas. Bij mistig weer gaat het wel, maar in een regenbui wordt je gewoon nat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobNemoo
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 14:22
Ik heb een Galibier Roubaix, heel fijne jack voor precies die temperatuurrange. Tussen 0 en 10 heb ik alleen een korte mouwen dun zweetshirt. Zonder ondershirt draag ik het ook tot 15 graden, met een termo ondershirt ook onder 0.

Alleen nog in Large in de sale voor 37 euro; https://www.galibier.cc/p...long-sleeve-green-m-l-xl/
Even de maatvoering bekijken of het voor je past.

Er zijn volgens mij 2 opvolgers inmiddels:
https://www.galibier.cc/p...ng-sleeve-cycling-jersey/ alleen in oranje, maar het ziet er naar uit dat rond de polsen wat anders is.
https://www.galibier.cc/p...aix-2-pro-cycling-jersey/ Deze lijkt meer op die ik heb, maar is er alleen in grijs.

Ik kan het merk van harte aanbevelen. Voelt als veel duurder spul dan wat je er voor betaalt.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Reginas
  • Registratie: Juni 2023
  • Laatst online: 00:48

Reginas

Queen of Core Stability

Oh ja, Galibier! Al even niet meer aan dat merk gedacht, maar ik word zo hebberig van hun leren fietshandschoenen. Misschien moet ik dit jaar toch maar een paar Élysée Leather Gloves of Regale Leather gloves voor mezelf onder de kerstboom leggen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobNemoo
Reginas schreef op zaterdag 28 oktober 2023 @ 13:47:
Oh ja, Galibier! Al even niet meer aan dat merk gedacht, maar ik word zo hebberig van hun leren fietshandschoenen. Misschien moet ik dit jaar toch maar een paar Élysée Leather Gloves of Regale Leather gloves voor mezelf onder de kerstboom leggen.
Ik kijk daar ook steeds naar, vooral de witte Regale of Mont Blanc. :9~
Maar heb nog echt geen handschoenen nodig. :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EkkeHH
  • Laatst online: 22:15
guapper schreef op maandag 2 oktober 2023 @ 16:15:
[...]

Ter referentie voor de lezers: wil je aanvullen, hoe lang ben je, welke maat heb je gekozen, en hoe bevalt deze (maat/comfort)?
Tijdje geleden dus deze jersey besteld van Siroko:

Ik ben lang en weeg rond de 80 kg. Maten L en XL besteld. Uiteindelijk besloten om beiden te houden. Pasvorm is mooi strak. Lengte en mouwlengte ruim voldoende bij beide maten. Bij de XL is de kraag wat te groot waardoor deze niet mooi strak zit, maar voor mij geen drama.
Wat ritjes gedaan (rustige duurtraining) bij 10-12 graden, redelijk wat wind, in het donker. Met een thermo eronder was dat zeker niet te warm. Dus om het nou echt een 'thermal' jersey te noemen. Opzich ook weer geen probleem voor mij aangezien ik de jerseys daardoor ook bij wat warmere temperaturen nog kan dragen zonder thermo.
Verder mooie stof en op het oog goede kwaliteit. De normale prijs (169,-) vind ik wel erg enthousiast (voor een fietsshirt). Voor de huidige sale prijs (76,-) wat mij betreft een prima shirt.
Overigens ook nog een jersey gekocht op aliexpress voor 20,-. Warmere stof dan de Siroko jersey. Goede strakke pasvorm, maar draagcomfort is wat minder doordat de stof minder elastisch is en een thermo eronder is hierdoor niet echt handig. Ook zijn de mouwen voor mij een paar cm te kort. Toch ben ik ook zeer verrast over de kwaliteit van dat shirt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• klaaas
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 21:41
Mij is verteld dat je met een Perfetto de hele winter door kunt fietsen. Geen idee of dat waar is, ik heb er slechts 1 rit mee gereden en toen was het 12°. Wat ik wel gemerkt heb is dat dat jack goed ademt. Ik moest echt flink stoempen om de binnenkant enigszins vochtig te krijgen en toen ik vervolgens de ritsen open zette was dat ook snel verdwenen.

Hij wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grin
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 22:23

Grin

Ride si sapis.

klaaas schreef op zaterdag 28 oktober 2023 @ 22:27:
[...]

Mij is verteld dat je met een Perfetto de hele winter door kunt fietsen. Geen idee of dat waar is, ik heb er slechts 1 rit mee gereden en toen was het 12°. Wat ik wel gemerkt heb is dat dat jack goed ademt. Ik moest echt flink stoempen om de binnenkant enigszins vochtig te krijgen en toen ik vervolgens de ritsen open zette was dat ook snel verdwenen.
Wat al niet kan maar nee…
Op een gegeven moment moet ik naar iets als een Interval Termica Jacket (ik noem het merk niet, jullie weten wel dat ik nergens anders in rij ;)). Rond het vriespunt op de racefiets is voor mij echt wel een ding; wat dus enigszins speciale kleding vereist.

NewsBlur || My Fujifilm gear

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klaaas
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 21:41
Grin schreef op zaterdag 28 oktober 2023 @ 22:46:
[...]

Op een gegeven moment moet ik naar iets als een Interval Termica Jacket (ik noem het merk niet, jullie weten wel dat ik nergens anders in rij ;)). Rond het vriespunt op de racefiets is voor mij echt wel een ding; wat dus enigszins speciale kleding vereist.
Ik ben ook nog skeptisch, maar ik ga het wel voelen. Met name in hoeverre het verschil met een echt warm jack is op te vangen met een onderlaagje extra. Nadeel van een jack dat echt voor die lage temperaturen optimaal is, is dat het een nogal beperkt inzetbereik heeft in NL.

Hij wil.

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Cranzai
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 21:04
Grin schreef op zaterdag 28 oktober 2023 @ 22:46:
[...]

Rogelli was het toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeFeCt

DeFeCt

je wéét toch

Nog geen ervaring (komt hopelijk vandaag binnen) maar Ekoï heeft vandaag nog korting op hun jacks: https://www.ekoi.com/nl/2122-ekoi-cross-road

Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobNemoo
Ekoï heeft vrijwel altijd korting. De dagen dat ze het niet hebben komen nauwelijks voor.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DeFeCt

DeFeCt

je wéét toch

RobNemoo schreef op maandag 30 oktober 2023 @ 10:56:
Ekoï heeft vrijwel altijd korting. De dagen dat ze het niet hebben komen nauwelijks voor.
Een soort Siroko dus :) Goed om te weten, heb nu een flinke bestelling gedaan, ook wel met een beetje FOMO, dat was dus achteraf misschien niet nodig.

Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobNemoo
DeFeCt schreef op maandag 30 oktober 2023 @ 11:41:
[...]

Een soort Siroko dus :) Goed om te weten, heb nu een flinke bestelling gedaan, ook wel met een beetje FOMO, dat was dus achteraf misschien niet nodig.
Het werkt dus wel. :D

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Grin

Grin

Ride si sapis.

klaaas schreef op zaterdag 28 oktober 2023 @ 22:58:
[...]
Nadeel van een jack dat echt voor die lage temperaturen optimaal is, is dat het een nogal beperkt inzetbereik heeft in NL.
Mee eens, in die zin is het echt een luxe.
Maar tijdens de start van het wielerseizoen (januari-maart) maak ik vaker gebruik van dit jack dan mij lief is. Het is een jack wat je alleen gebruikt bij temperaturen van -3 tot +5 maar is dan ook echt een plezier om te dragen. Niet nadenken over hoeveel laagjes je moet aantrekken, gewoon een zweethemd lange mouwen en dit jack; klaar!
Is dat 300-380 euro waard (sale-/winkelprijs van dit jack)? Dat moet iedereen zelf bepalen maar ik wordt er vrolijk van als ik naar buiten moet met dergelijke temperaturen.

Leuk verhaaltje/toevalligheid:
Vorige week herinnerde een clubgenoot zich ineens mijn salespitch van dit specifieke jack en kreeg ik een bericht van mijn vader: 'XYZ wil graag weten wat voor jack jij in de winter draagt, wat is dat voor jack? En heb ik(mijn vader dus) deze ook? Want het lijkt mij ook wel wat...'

Toch weer voor 700 euro verkocht vorige week, de maandelijkse commissie van Q36.5 weer binnen voor oktober.
'Wil jij ook Q36.5 met 10% korting? Gebruik dan 'GUZU10' bij checkout' :+

*click voor groot* :)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cE1P2PD97IpyNmSi6AC5h3v8-F4=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/jWnQqS8Nhywdf0NR2L6MoHka.jpg?f=fotoalbum_tile

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DeFeCt

DeFeCt

je wéét toch

True! :D Spulletjes net binnen gekregen, ziet er op het eerste oog mooi uit, schoenen gaan helaas terug want die vallen te groot.

Flickr

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• McMiGHtY

McMiGHtY

- burp -

Grin schreef op maandag 30 oktober 2023 @ 11:54:
[...]

Mee eens, in die zin is het echt een luxe.
Maar tijdens de start van het wielerseizoen (januari-maart) maak ik vaker gebruik van dit jack dan mij lief is. Het is een jack wat je alleen gebruikt bij temperaturen van -3 tot +5 maar is dan ook echt een plezier om te dragen. Niet nadenken over hoeveel laagjes je moet aantrekken, gewoon een zweethemd lange mouwen en dit jack; klaar!
Is dat 300-380 euro waard (sale-/winkelprijs van dit jack)? Dat moet iedereen zelf bepalen maar ik wordt er vrolijk van als ik naar buiten moet met dergelijke temperaturen.

Leuk verhaaltje/toevalligheid:
Vorige week herinnerde een clubgenoot zich ineens mijn salespitch van dit specifieke jack en kreeg ik een bericht van mijn vader: 'XYZ wil graag weten wat voor jack jij in de winter draagt, wat is dat voor jack? En heb ik(mijn vader dus) deze ook? Want het lijkt mij ook wel wat...'

Toch weer voor 700 euro verkocht vorige week, de maandelijkse commissie van Q36.5 weer binnen voor oktober.

*click voor groot* :)
[Afbeelding]
https://www.bakkerracingp...val-termica-jacket-black/

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• mhr-zip
Als @Grin iets aanbeveelt, dan hoopt mijn bewindvoerder altijd dat het uitverkocht is.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• nogeeninlog
  • Laatst online: 16-09 17:29
RobNemoo schreef op zaterdag 28 oktober 2023 @ 12:37:
Ik heb een Galibier Roubaix, heel fijne jack voor precies die temperatuurrange. Tussen 0 en 10 heb ik alleen een korte mouwen dun zweetshirt. Zonder ondershirt draag ik het ook tot 15 graden, met een termo ondershirt ook onder 0.
Ik heb een Galibier Mistral Pro 2: https://www.galibier.cc/p...ral-pro-2-cycling-jacket/
Afgelopen winter heb ik het weinig op de proef kunnen stellen, maar het is comfortabel en ik heb het niet koud gehad. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raymondw
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23:34
Grin schreef op maandag 30 oktober 2023 @ 11:54:
[...]
Die code doet het niet :/

Wel een heel mooi jack!

to linux or not ,that's my quest... | 5800X | 32GB 3800C15 | X570-Pro | 980 1TB | 7900XTX | PVoutput | Fiets

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tim97
  • Registratie: Oktober 2023
  • Laatst online: 06-05-2024
*knip*

Dit lijkt zo op spam en anders mag dit in Meld hier uw kortingscodes/coupons V2

[ Voor 77% gewijzigd door tweakduke op 31-10-2023 16:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guapper
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 19:40
<knip>

[ Voor 174% gewijzigd door guapper op 31-10-2023 16:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McMiGHtY

McMiGHtY

- burp -

nogeeninlog schreef op maandag 30 oktober 2023 @ 20:16:
[...]

Ik heb een Galibier Mistral Pro 2: https://www.galibier.cc/p...ral-pro-2-cycling-jacket/
Afgelopen winter heb ik het weinig op de proef kunnen stellen, maar het is comfortabel en ik heb het niet koud gehad. :)
Hoe is de sizing bij Galibier?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Owios

Uiteindelijk voor de MW702 gegaan, maar ik had vanochtend toch natte voeten. Kan alleen niet goed herleiden of dit nu komt door de bodem bij het SPD plaatje of dat het toch gewoon van de bovenkant naar binnen is gesijpeld.

Mijn fiets heeft helaas niet genoeg ruimte tussen de band en de onderbuis om een voorspatbord te plaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeFeCt

DeFeCt

je wéét toch

Owios schreef op woensdag 1 november 2023 @ 09:08:
[...]

Uiteindelijk voor de MW702 gegaan, maar ik had vanochtend toch natte voeten. Kan alleen niet goed herleiden of dit nu komt door de bodem bij het SPD plaatje of dat het toch gewoon van de bovenkant naar binnen is gesijpeld.

Mijn fiets heeft helaas niet genoeg ruimte tussen de band en de onderbuis om een voorspatbord te plaatsen.
Zeker dat het geen zweet van binnenuit was? Ik zou denken dat de MW702 voor de temperaturen van nu nog aardig warm is.

Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nogeeninlog
  • Laatst online: 16-09 17:29
McMiGHtY schreef op woensdag 1 november 2023 @ 09:03:
[...]

Hoe is de sizing bij Galibier?
Ik ben 1 meter 85 lang en weeg 71 kilo. Maat M past mij goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhr-zip
nogeeninlog schreef op woensdag 1 november 2023 @ 18:44:
[...]

Ik ben 1 meter 85 lang en weeg 71 kilo. Maat M past mij goed.
Dat komt goed uit! @McMiGHtY is ook ongeveer 1,85 meter lang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arend_Akelig
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 21:53
Na 6 jaar hebben m’n fietsschoenen het begeven. Nu ben ik aan het kijken voor nieuwe schoenen. Nu weet ik wel: je moet passen en zo een keuze maken. Wat ik mij wel afvroeg, het merk ‘ Lake’ had ik een paar jaar geleden nog niet van gehoord, dit wordt nu best veel en breed aangeboden. Iemand ervaring met algemene kwaliteit? Geschikt voor mensen met relatief smalle voeten?

BVD

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grin

Grin

Ride si sapis.

Arend_Akelig schreef op donderdag 2 november 2023 @ 09:55:
Na 6 jaar hebben m’n fietsschoenen het begeven. Nu ben ik aan het kijken voor nieuwe schoenen. Nu weet ik wel: je moet passen en zo een keuze maken. Wat ik mij wel afvroeg, het merk ‘ Lake’ had ik een paar jaar geleden nog niet van gehoord, dit wordt nu best veel en breed aangeboden. Iemand ervaring met algemene kwaliteit? Geschikt voor mensen met relatief smalle voeten?

BVD
De meeste modellen van Lake zijn voor de bredere voet, smal zou ik andere merken eerst bekijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aerofreak
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 21:56

aerofreak

Steve Jobs

BVD
@mhr-zip Weet een heel goed adresje voor fietsschoenen :*)

"When once you have tasted flight, you will forever walk the earth with your eyes turned skyward, for there you have been, and there you will always long to return"
~Leonardo Da Vinci~

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mhr-zip

BVD
Wat @Grin zegt, Lake is vooral goed voor de gemiddelde West-Europese man. Dus voor smalle voeten valt Lake snel af. Ze hebben wel een hele goede maattabel op de site: https://nl.lakecycling.com/pages/size-guide

Als je goed aangemeten wilt worden, kan je beste even langs Bikeshoe4u gaan @Arend_Akelig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• McMiGHtY

McMiGHtY

- burp -

mhr-zip schreef op woensdag 1 november 2023 @ 22:46:
[...]

Dat komt goed uit! @McMiGHtY is ook ongeveer 1,85 meter lang.
En ook "ongeveer" 71kg! Wat een toeval

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• DDX

DDX

Thumbs up voor 7mesh, mijn 7mesh oro was aan de achterkant doorgescheurd langs een van de flaps om bij zakje te komen onder de regenjas.
Via 7mesh aangemeld en ik mocht hem naar reparatiecentrum in Duitsland sturen. (4 jaar oud)

Nu paar weken later weer retour ontvangen. (ze gaven aan 6 weken doorlooptijd)
Niets meer van te zien, netjes rerepareerd.
En volgens bon erbij ook gewassen en reproofed.
Al vraag ik mij bij dat laatste af of dat echt nodig is bij goretex shakedry materiaal.
Kosten voor mij alleen het naar Duitsland sturen.

[ Voor 5% gewijzigd door DDX op 09-11-2023 15:03 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• VantageR
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online
Wie heeft er een tip voor een lange broek met bretels voor iemand met een lang dun postuur? Heb momenteel een Shimano Performance Windbreak, maar zonder bretels en rond de middel sluit hij niet goed aan, waardoor hij afzakt. Verder vind ik het een fijne winddichte broek, zonder dat het zweterig wordt. Ik gebruik 'm bij temperaturen van 0-10 graden.

Ik heb al gekeken naar de Endura Pro SL, omdat ik hier een bibshort van heb. Maar deze is er alleen met "medium" zeem en niet met "narrow". Daarvan weet ik dat het niet goed past, dus valt helaas af.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CedricD
  • Laatst online: 16-09 21:32
VantageR schreef op zondag 12 november 2023 @ 21:20:
Wie heeft er een tip voor een lange broek met bretels voor iemand met een lang dun postuur? Heb momenteel een Shimano Performance Windbreak, maar zonder bretels en rond de middel sluit hij niet goed aan, waardoor hij afzakt. Verder vind ik het een fijne winddichte broek, zonder dat het zweterig wordt. Ik gebruik 'm bij temperaturen van 0-10 graden.

Ik heb al gekeken naar de Endura Pro SL, omdat ik hier een bibshort van heb. Maar deze is er alleen met "medium" zeem en niet met "narrow". Daarvan weet ik dat het niet goed past, dus valt helaas af.
Gewoon beenstukken kopen. Werkt voor mij het beste (195 cm, 76 kg)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhr-zip

@nooberke ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistraller

Wat is lang dun? en je bbl?

---------------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VantageR
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online
Beenstukken gebruik ik in het voor- en najaar. Zou nog wel een optie zijn om extra warme beenstukken te kopen, maar heb het liever helemaal winddicht voor bij lagere temperaturen. Lang dun is relatief :) (189 cm, bbl 90 cm, 68 kg)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stevens20
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 14-09 22:21
Tip: Siroko heeft nu fixe aanbiedingen.

https://www.flickr.com/people/137281057@N05/

Pagina: 1 ... 48 ... 63 Laatste