Het grote fietskleding topic

Pagina: 1 ... 54 ... 61 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Noxa
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 05-06 06:31
edoappelhof schreef op woensdag 29 mei 2024 @ 15:21:
[...]

Heb je haar op je benen? Met van die gladde wielrenpootjes nooit problemen mee.
Aero sokken en harige benen, gozer gast! Nee hoor, zo glad als biljartlaken. Jij nooit moeite met dat bovenste randje wat omkrult?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McMiGHtY
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 21:46

McMiGHtY

- burp -

Iemand ervaring met BIEHLER bibs?

NEW - Het Grote - 2025 Tweakers Social Ride- Topic!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Reginas
  • Registratie: Juni 2023
  • Laatst online: 23:33

Reginas

Queen of Core Stability

Iemand ervaring met fietsbrillen van KOO? Ik zie ze steeds vaker langskomen op de socials, nu ook de brillensponsor van Bora-Hansgrohe en ik moet zeggen dat ik erg gecharmeerd ben van de KOO Alibi met roze meekleurende glazen.

Pasvorm en combinatie met helm is heel individueel, maar misschien kan iemand iets melden over de kwaliteit en afwerking, al dan niet in vergelijking tot andere merken (Oakley, POC).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mr.DJ95
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 05-06 12:41
McMiGHtY schreef op woensdag 29 mei 2024 @ 18:45:
Iemand ervaring met BIEHLER bibs?
Nee maar zie wel ongeveer elke fietsfluencer rondfietsen met SYN op z'n reet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tiswat
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 18:12
mr.DJ95 schreef op woensdag 29 mei 2024 @ 21:19:
[...]

Wanstaltig, maar dat is mijn smaak.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• La1974
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 20:39
mr.DJ95 schreef op woensdag 29 mei 2024 @ 21:19:
[...]

Aha. Is dat van Biehler. Ik reed van de week achter iemand met een lange broek met SYN achterop. Kleur beige (dune denk ik) en scheen door. Ben er maar hard voorbij gefietst. Geen smakelijk gezicht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crimby
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 21:24
Bij een nieuwe fiets hoort natuurlijk ook een nieuwe outfit. Nu ben ik wat aan het oriënteren voor in ieder geval een nieuwe bibshort waar ik wat langere ritten mee kan maken. Voor mij is lang 3-5 uur, misschien in de nabije toekomst nog iets langer.

Ik zoek een bibshort met een max prijs van €200,-. Castelli is eigenlijk niet helemaal geschikt voor mijn alles-behalve italiaanse bouw noch voor de staat van mijn niet-afgetrainde lichaam. Ik ben een mooi weer rijder en zweet best snel. Heb er niet zoveel last van met een short maar wellicht iets om rekening mee te houden, ademend mag dus wel. Sowieso ook met bretels.

Ik ben wel gecharmeerd van Maap en vooral Rapha. Assos is ook een goede. Bij Assos kom ik dan uit op de Mille GTS serie denk ik?

Hoe zit dit bij Maap en Rapha? Is dat vergelijkbaar qua kwaliteit? Moet ik dan denken aan Rapha Core? Maap kom ik geloof ik niet eens uit qua budget.

Wat zijn andere kwalitatieve alternatieven? Gobik lees ik nog wel eens wat goeds over? De ultralite dan? Of de revolution 2.0?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• La1974
crimby schreef op woensdag 29 mei 2024 @ 21:47:
Bij een nieuwe fiets hoort natuurlijk ook een nieuwe outfit. Nu ben ik wat aan het oriënteren voor in ieder geval een nieuwe bibshort waar ik wat langere ritten mee kan maken. Voor mij is lang 3-5 uur, misschien in de nabije toekomst nog iets langer.

Ik zoek een bibshort met een max prijs van €200,-. Castelli is eigenlijk niet helemaal geschikt voor mijn alles-behalve italiaanse bouw noch voor de staat van mijn niet-afgetrainde lichaam. Ik ben een mooi weer rijder en zweet best snel. Heb er niet zoveel last van met een short maar wellicht iets om rekening mee te houden, ademend mag dus wel. Sowieso ook met bretels.

Ik ben wel gecharmeerd van Maap en vooral Rapha. Assos is ook een goede. Bij Assos kom ik dan uit op de Mille GTS serie denk ik?

Hoe zit dit bij Maap en Rapha? Is dat vergelijkbaar qua kwaliteit? Moet ik dan denken aan Rapha Core? Maap kom ik geloof ik niet eens uit qua budget.

Wat zijn andere kwalitatieve alternatieven? Gobik lees ik nog wel eens wat goeds over? De ultralite dan? Of de revolution 2.0?
Ik heb Rapha gehad. Is nu niet meer zo goed als vroeger. Daarna MAAP. Beter dan Rapha. Maar nu heb ik Etxeondo, met de Urraki zeem. Nog beter dan MAAP vind ik.

En gemaakt in de EU (Spanje). Vind ik ook een pluspunt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Louislouislouis
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 04-06 21:50
@crimby ik weet niet hoe ‘niet-afgetraind’ je bent maar Maap wordt wel snel kolderiek bij een paar kilootjes teveel.

De Rapha core lijn zit vrij los dus dat zou prima moeten kunnen. Een jaar of 4 geleden heb ik daar een setje van gehad en dat was kwalitatief prima. Weet niet hoe dat nu is.

Je zou ook naar een merk als AGU kunnen kijken. Vrij goed te betalen en meer afgestemd op de lichaamsbouw van de typische uit de klei getrokken Hollander :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• nrg
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 03-06 22:30

nrg

@crimby Ik ben erg blij met m’n Q36.5 Gregarius, maar ook zeker met m’n Le Col Sport en Hors Category bib shorts. De Q36.5 heb ik korter maar heb er al wel een aantal langere ritten mee gefietst naar volle tevredenheid. Heb het idee dat die ietsjes comfortabeler is maar veel scheelt het ook weer niet.

Zelf ook geen atletische bouw met 1.87m/86kg.

Had voorheen (voordat ik de fietshobby anderhalf jaar geleden rebootte) vooral spullen van dhb, dat was goede prijs/kwaliteit (bij Wiggle). Maar volgens mij is dat merk nu losgetrokken en duurder.

[ Voor 21% gewijzigd door nrg op 29-05-2024 22:09 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• R0y.
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 22:38

Onlangs een broek van Gobik gepast. Zat goed en voelde erg degelijk. Volgens mij matt k10. De stof voelde erg fijn. Helaas (zoals bij veel andere merken) de pijp net te lang waardoor het mogelijk gaat irriteren in de knieholte. Uiteindelijk is het een Assos GT c2 geworden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mhr-zip
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 00:14
R0y. schreef op woensdag 29 mei 2024 @ 22:13:
[...]

Onlangs een broek van Gobik gepast. Zat goed en voelde erg degelijk. Volgens mij matt k10. De stof voelde erg fijn. Helaas (zoals bij veel andere merken) de pijp net te lang waardoor het mogelijk gaat irriteren in de knieholte. Uiteindelijk is het een Assos GT c2 geworden.
Ik heb ook een Gobik broek. Dat is mijn duurste indoor broek…..

Ik vind die K10 zeem maar dun, en het is voor mij een miskoop. Zeker aangezien Q36.5 vaak weinig duurder is.

Zijn vijftig was nog schoon. Drinkwaterkaart.nl Drinkwaterspots

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• crimby
La1974 schreef op woensdag 29 mei 2024 @ 21:59:
[...]

Ik heb Rapha gehad. Is nu niet meer zo goed als vroeger. Daarna MAAP. Beter dan Rapha. Maar nu heb ik Etxeondo, met de Urraki zeem. Nog beter dan MAAP vind ik.

En gemaakt in de EU (Spanje). Vind ik ook een pluspunt.
Thanks! Ik lees nu ook veel soortgelijke reviews over Rapha, jammer want was er erg gecharmeerd van. Etxeondo Nooit van gehoord, maar dat ziet er ook goed uit. Welke zou je hierin adviseren? Urraki zeem is de betere neem ik aan?

@Louislouislouis ook geen Maap dus ;-) wat betreft Agu was ik in de veronderstelling dat dit qua kwaliteit een tikkeltje eronder zat?

@nrg thanks! Zal Q36.5 en Le Col ook eens bekijken. Die laatste geven enorm vaak kortingscodes via Strava daardoor ga ik twijfelen aan de kwaliteit.

@R0y. @mhr-zip thanks! Dan laat ik deze toch nog even van het lijstje voor nu. Heb je van Q36.5 ook de Gregarius? Of een andere serie?

[ Voor 11% gewijzigd door crimby op 30-05-2024 06:59 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• R0y.
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 22:38
mhr-zip schreef op woensdag 29 mei 2024 @ 22:18:
[...]

Ik heb ook een Gobik broek. Dat is mijn duurste indoor broek…..

Ik vind die K10 zeem maar dun, en het is voor mij een miskoop. Zeker aangezien Q36.5 vaak weinig duurder is.
Zeem kan ik niets over te zeggen aangezien ik enkel heb gepast in de winkel maar de stof ed vond ik echt wel fijn. Helaas paste het model niet bij mijn bouw want anders had ik die waarschijnlijk gekocht obv dat moment.

[ Voor 11% gewijzigd door R0y. op 29-05-2024 22:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raymondw
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23:38
@crimby Afgelopen 2 jaar verschillende broeken gepast en gekocht.
Tot op heden het minst tevreden met de Assos (zowel bibs als 3/4) ze gaan schuren bij mij. (vervelende plek)
Meest tevreden over de Q36.5, L1X in de aanbieding bij Hopmans van de week.

Maar een GCN of Rogelli doet het prima op 1 a 2 uurs ritten.
Mijn vriendin heeft voor nu het liefste Rogelli, en die valt zeker in jouw categorie O-)

to linux or not ,that's my quest... | 5800X | 32GB 3800C15 | X570-Pro | 980 1TB | 7900XTX | PVoutput | Fiets

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crimby
raymondw schreef op woensdag 29 mei 2024 @ 22:54:
Tot op heden het minst tevreden met de Assos (zowel bibs als 3/4) ze gaan schuren bij mij. (vervelende plek)

Mijn vriendin heeft voor nu het liefste Rogelli, en die valt zeker in jouw categorie O-)
Thanks, maar ik zoek juist een broek voor 3-5 uur of langere ritten :-) Rogelli heb ik een lange broek van. Dat is prima in de schuur in de winter voor max een uur, maar echt lange ritten gaat dat niet worden. Heb ook een Castelli Entrata, welke prima is tot 3 uur, maar zoek nu dus nog net ff wat beters voor de voor mij echt lange ritten.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• rusman
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 05-06 14:22
crimby schreef op donderdag 30 mei 2024 @ 05:49:
[...]

Thanks, maar ik zoek juist een broek voor 3-5 uur of langere ritten :-) Rogelli heb ik een lange broek van. Dat is prima in de schuur in de winter voor max een uur, maar echt lange ritten gaat dat niet worden. Heb ook een Castelli Entrata, welke prima is tot 3 uur, maar zoek nu dus nog net ff wat beters voor de voor mij echt lange ritten.
Castelli Espresso, Castelli Free Aero RC, Castelli Superleggera. Hebben allemaal dezelfde zeem Progetto X2 Air welke echt een slag beter is dan de Entrata broek. Prima geschikt voor lange tochten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• edoappelhof
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 02-06 17:53
Noxa schreef op woensdag 29 mei 2024 @ 17:06:
[...]

Aero sokken en harige benen, gozer gast! Nee hoor, zo glad als biljartlaken. Jij nooit moeite met dat bovenste randje wat omkrult?
Kijk dat is hoe het heurt! Nee eigenlijk geen last van.. Moet wel zeggen dat ik niet echt dikke klapkuiten heb dus dat speelt ook wel mee denk ik.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Grin
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 16:55

Grin

Ride si sapis.

Noxa schreef op woensdag 29 mei 2024 @ 17:06:
[...]

Deze sokken heb ik ook maar bij het aantrekken doe ik het bovenste deel (die met die rubberen strips aan de binnenkant): Omslaan zodat die rubber randen aan de buitenkant zitten, vingers in die plooi zetten zodat je de sok daarmee omhoog kan trekken, en dan langzaam die rubberen randen omslaan naar binnen met je vingers. Done.

Op die manier blijven die sokken bij mij altijd zitten...

NewsBlur || My Fujifilm gear

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhr-zip
raymondw schreef op woensdag 29 mei 2024 @ 22:54:

Ik ken ook genoeg tevreden gebruikers van de L1X, maar die heeft wat meer compressie.
crimby schreef op woensdag 29 mei 2024 @ 22:19:
@R0y. @mhr-zip thanks! Dan laat ik deze toch nog even van het lijstje voor nu. Heb je van Q36.5 ook de Gregarius? Of een andere serie?
Ik heb inderdaad de Gregarius.
Voor mij perfecte broek, maar geen compressie zoals de L1X. Dus koop hem echt niet te groot, want het maakt niet uit welke broek je koop. Zodra je zeem gaat schuiven, krijg je last met iedere broek!
1,83 90kg Gregarius heb ik in maat M. Maar ander type Q36.5 broek met meer compressie heb ik in maat L.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crimby
mhr-zip schreef op donderdag 30 mei 2024 @ 10:15:
[...]

Ik ken ook genoeg tevreden gebruikers van de L1X, maar die heeft wat meer compressie.

[...]

Ik heb inderdaad de Gregarius.
Voor mij perfecte broek, maar geen compressie zoals de L1X. Dus koop hem echt niet te groot, want het maakt niet uit welke broek je koop. Zodra je zeem gaat schuiven, krijg je last met iedere broek!
1,83 90kg Gregarius heb ik in maat M. Maar ander type Q36.5 broek met meer compressie heb ik in maat L.
Ooooh thanks! Ben zelf 1,80 en 92 dus zit aardig in de buurt. Althans, zit nu in zuid frankrijk dus wellicht dat er nog iets bij komt… Thuis eens even hele maattabel bekijken maar zal dan een M of net L worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rodiee
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 04-06 10:04

Ik vindt de Rapha Core een fijne broek. Heb ik 2 van in de kast waarvan 1 eind vorig jaar gekocht. Voor lange ritten vindt ik dit mijn fijnste broek (Ik heb ook broeken van Castelli, Assos, Rogelli, Bioracer, Endura). Heb via mijn werk ook een broek van Beat en die is ook fijn voor langere ritten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Giel
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 04-06 21:51
crimby schreef op woensdag 29 mei 2024 @ 22:19:
[...]

Thanks! Ik lees nu ook veel soortgelijke reviews over Rapha, jammer want was er erg gecharmeerd van. Etxeondo Nooit van gehoord, maar dat ziet er ook goed uit. Welke zou je hierin adviseren? Urraki zeem is de betere neem ik aan?

@Louislouislouis ook geen Maap dus ;-) wat betreft Agu was ik in de veronderstelling dat dit qua kwaliteit een tikkeltje eronder zat?

@nrg thanks! Zal Q36.5 en Le Col ook eens bekijken. Die laatste geven enorm vaak kortingscodes via Strava daardoor ga ik twijfelen aan de kwaliteit.

Schrijf Rapha niet meteen af. Heb zelf kleding van Rapha en ben hartstikke tevreden. Ik ben fan van de Pro Team lijn, dat zit mooi strak (ik ben 185cm bij 74kg). Kwaliteit vind ik meer dan prima. Broek heb ik de Core Cargo bibs, ook topbroek met een voor mij fijne zeem.

Ik zou het zo weer kopen. :)

MAAP zit ik ook wel eens naar te kijken, maar ik val steil achterover als ik die prijzen zie... Ja, dan is Rapha ook iets goedkoper (al hebben ze hele dure lijnen).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• crimby
@rodiee @Chiel maakt de keuze niet makkelijker hehe.

Voor nu ga ik eens kijken naar:
  • Assos Mille GTS
  • Q36.5 Gregarius
  • Rapha Core
  • Etxeondo Orhi
Zal wat afhangen van reviews, passen/retourbeleid en beschikbaarheid.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Louislouislouis
@crimby Als je in de buurt van Amsterdam bent/woont kan je ook eens de Rapha winkel binnen lopen. Is een stuk makkelijker dan moeten retourneren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crimby
Louislouislouis schreef op donderdag 30 mei 2024 @ 13:35:
@crimby Als je in de buurt van Amsterdam bent/woont kan je ook eens de Rapha winkel binnen lopen. Is een stuk makkelijker dan moeten retourneren
Thanks! (Helaas) woon ik in de buurt van Nijmegen dus dat wordt lastig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mhr-zip
Retour kosten is uiteindelijk iets wat altijd in de prijs zit verrekend. En ja het maakt de drempel soms hoger om iets te passen/testen. Maar ik heb best veel fijne producten waar ik gelukkig de gok maar genomen heb, ipv voor een makkelijke oplossing te kiezen.

Als je beginner bent raad ik altijd om langs winkels te rijden als Hopmans, Bakker Racing, Salden en evt Mantel, waar het makkelijk passen is. Maar er is altijd kans dat je op een moment ergens niet tevreden over bent en dan moet de zoektocht door :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crimby
mhr-zip schreef op donderdag 30 mei 2024 @ 13:50:
[...]

Retour kosten is uiteindelijk iets wat altijd in de prijs zit verrekend. En ja het maakt de drempel soms hoger om iets te passen/testen. Maar ik heb best veel fijne producten waar ik gelukkig de gok maar genomen heb, ipv voor een makkelijke oplossing te kiezen.

Als je beginner bent raad ik altijd om langs winkels te rijden als Hopmans, Bakker Racing, Salden en evt Mantel, waar het makkelijk passen is. Maar er is altijd kans dat je op een moment ergens niet tevreden over bent en dan moet de zoektocht door :+
Ja true, maar wel iets om voor nu overweging te nemen. Sowieso blijft het lastig in de zin dat iets wat voor 2 minuten staand of zittend prima zit, iets anders kan zijn na 3-5-6 uur fietsen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DDX
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 23:39

DDX

crimby schreef op donderdag 30 mei 2024 @ 13:47:
[...]

Dan fiets je even langs maats.cc in Utrecht ?

https://www.strava.com/athletes/2323035

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crimby
DDX schreef op donderdag 30 mei 2024 @ 14:20:
[...]

Dan fiets je even langs maats.cc in Utrecht ?
Dat is al beter te doen, al betwijfel ik of ik uberhaupt in de buurt mag komen van de kleding na zo’n rit 8)7 gelukkig is er ook nog een auto B)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Reginas

Reginas

Queen of Core Stability

[...]

Tijd voor een bezoekje aan Crossroads in Nijmegen! Zijn vorige week geopend. Combinatie van winkel en wielercafé. Ze hebben er sowieso Pas Normal, Biehler en MAAP. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• crimby
Reginas schreef op donderdag 30 mei 2024 @ 15:08:
[...]

Tijd voor een bezoekje aan Crossroads in Nijmegen! Zijn vorige week geopend. Combinatie van winkel en wielercafé. Ze hebben er sowieso Pas Normal, Biehler en MAAP. :)
Ben blij dat mn nieuwe fiets reeds besteld is met die Cervelo’s daar! Ga er zeker een keer langs :-)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Fasterinside
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 20-05 10:45
Reginas schreef op donderdag 30 mei 2024 @ 15:08:
[...]

Erg leuke zaak (en eigenaren). Wel je portemonnee thuis laten :+

Creating my own hero.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McMiGHtY

McMiGHtY

- burp -

Hoe moet je je koffie betalen dan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stufferdt
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 23:24
McMiGHtY schreef op woensdag 5 juni 2024 @ 16:52:
Hoe moet je je koffie betalen dan?
Bij full MAAP kit heb je recht op gratis koffie. Zou in ieder geval de prijs toch iets verklaren :)

I don't know what happened, but it sure don't add up on paper And as long as she lets me, I'll take her wherever she wants me to take her

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZieMaar!
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 19:11

ZieMaar!

Moderator General Chat
[...]

Mantel heeft ook Rapha kleding hangen, zodat je de maat kan proberen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• crimby
Fasterinside schreef op dinsdag 4 juni 2024 @ 15:33:
[...]

Erg leuke zaak (en eigenaren). Wel je portemonnee thuis laten :+
Doen jullie daar ook mee met die social rides? Zit te overwegen om eens mee te doen om mijn wieler-netwerk eens wat uit te breiden :-)

@ZieMaar! thanks, ik zag het! Ik ga eerst even hij Mantel Assos en Rapha passen en hopelijk wordt ik super enthousiast en hoef ik niks online te gokken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiswat
Ik heb sinds de laatste paar weken tintelende tenen, nja tintelend… gevoel dat ze koud zijn. Hiervoor nooit last van gehad. Ook al een dikkere sok aan gehad maar helpt ook niet.

Heb nu de Fizik R4 zowel wit als zwart, deze week nog eens de zwarte proberen kijken of ik verschil merk. Misschien ligt het aan het schoenplaatje.

[ Voor 6% gewijzigd door tiswat op 09-06-2024 12:05 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ZieMaar!
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 19:11

ZieMaar!

Moderator General Chat
Schoen/voetproblemen zijn vaak wat tegennatuurlijk. Bij koude tenen doen mensen dikke sokken aan, dan gaan ze wat harder zweten, zijn de sokken iets natter en voila: nog koudere tenen.

Ben je verder wel warm genoeg gekleed? Schoenen niet te strak?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiswat
ZieMaar! schreef op zondag 9 juni 2024 @ 12:09:
Schoen/voetproblemen zijn vaak wat tegennatuurlijk. Bij koude tenen doen mensen dikke sokken aan, dan gaan ze wat harder zweten, zijn de sokken iets natter en voila: nog koudere tenen.

Ben je verder wel warm genoeg gekleed? Schoenen niet te strak?
Vandaag dunnere sokken aan gehad maar zelfde gevoel helaas. Vandaag korte broek en shirt zonder ondershirt. Verder geen last gehad van de kou. Schoenplaatjes ook niets in aangepast, sinds de laatste 3 jaar (bikefit).

Ga vandaag ook eens wat andere schoenen passen. Draag zelf nu ook sinds tig jaar andere normale schoenen, vooral wat breder bij de tenen.

Oja het is trouwens voornamelijk links, waar ik last bij heb.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• bonzz.netninja
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 04-06 22:18

bonzz.netninja

Niente baffi

Reginas schreef op woensdag 15 mei 2024 @ 08:44:
@crimby Sportful Hot Pack. Nu 2 jaar in mijn bezit, mini op te vouwen (past in z’n eigen zakje) en past dan goed in zakje van je jersey. Lekker bij fris weer of afdalingen. Houdt het redelijk bij lichte regen. Nadeel: geen 2-weg rits. Dat zou voor mij de enige reden zijn om hem te vervangen voor hij versleten is, maar wellicht is dat voor jou geen punt.
heb die ook, in het oranje. Kan ik ook mooi even helpen bij wegafzettingen :P

vuistdiep in het post-pc tijdperk van Steve  | Joepie joepie. Dat ging echt toppie! | https://www.dedigitaletuin.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luuk66
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 19:00
Welke regenjacks worden door jullie gedragen en bevelen jullie aan?
Ben op zoek naar een regenjack zo licht mogelijk om het zo koel mogelijk te houden tijdens het fietsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dfbt
  • Registratie: Juni 2013
luuk66 schreef op maandag 17 juni 2024 @ 10:17:
Welke regenjacks worden door jullie gedragen en bevelen jullie aan?
Ben op zoek naar een regenjack zo licht mogelijk om het zo koel mogelijk te houden tijdens het fietsen.
wil je een regenjack die lang of kort tegen water kan? Of voor een 3/4 uur durende rit waarin het constant regent/miezert?

Zijn zoveel verschillen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luuk66
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 19:00
dfbt schreef op maandag 17 juni 2024 @ 10:19:
[...]

wil je een regenjack die lang of kort tegen water kan? Of voor een 3/4 uur durende rit waarin het constant regent/miezert?

Zijn zoveel verschillen..
Kort, daarbij ook om hem in en uit je fietsshirt te kunnen halen dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dfbt
luuk66 schreef op maandag 17 juni 2024 @ 10:29:
[...]

Als je budget heb iets van gore ofso. Shake dry regenjacks.
Anders zou voor een hele lichte bui gewoon een goedkoop regenjackie kopen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• guapper
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 23:57
Voor noodgevallen heb ik een jasje van Decathlon gekocht voor €45,-. Niet om de hele dag droog te blijven, maar voor het kortere werk. Een regenjas wordt al snel te warm als de temperatuur boven de 10/15 graden komt.

https://www.decathlon.nl/...529358?mc=8529358&c=ZWART
Jas is overigens niet echt zwart, maar donker grijs transparant.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Grin
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 16:55

Grin

Ride si sapis.

luuk66 schreef op maandag 17 juni 2024 @ 10:29:
[...]

Gewoon de Q36.5 Batshell halen, heb deze in de laatste twee+ jaren al zeker 2(of 3?) keer aan gehad en beviel prima... ;)

NewsBlur || My Fujifilm gear

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RobNemoo
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 16:06
Grin schreef op maandag 17 juni 2024 @ 12:57:
[...]

Gewoon de Q36.5 Batshell halen, heb deze in de laatste twee+ jaren al zeker 2(of 3?) keer aan gehad en beviel prima... ;)
Dat is dus 120 euro (of 80 euro) per keer dat je hem aanhad... 8)7 Ieder zijn budget natuurlijk.

Ik heb dat jasje van de decathlon ook. Veel aangehad op mijn woon-werk rit tegen de frisse wind, en dan tijdens werk-woon in de achterzak voor het geval van een bui. Bevalt prima. Is wel lange mouwen, dus geen relevante mening voor de vragensteller.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• mhr-zip
dfbt schreef op maandag 17 juni 2024 @ 10:39:
[...]

Als je budget heb iets van gore ofso. Shake dry regenjacks.
Anders zou voor een hele lichte bui gewoon een goedkoop regenjackie kopen.
Je hebt regenjasjes en regenjasjes van shakedry.
Shakedry is duur en heeft meerwaarde op de comfort kant; want ademt.

Maar niet iedereen koopt (terecht) zo’n dure regenjas. Want uiteindelijk is het belangrijkste van heel de regenjas dat je niet onderkoelt raakt, nat worden is niet zo erg (maar hier zit samen met temperatuur natuurlijk wel een verband tussen) en er onder zweten is wel oncomfortabel maar ga je niet dood aan.

Dat gezegd hebben is alleen de shakedry stof ademend en de rest niet. Wat de marketing afdeling je ook beloofd, het ademt niet! Dus dan maakt het ook geen reet uit welk jasje je koopt. Er kan wat comfort verschil zitten in de pasvorm. Maar geef echt niet meer dan 100 euro aan zo’n jasje uit, want het maakt echt geen verschil.

Mijn startpunt zou zijn: Decathlon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeFeCt
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 04-06 10:15

DeFeCt

je wéét toch

guapper schreef op maandag 17 juni 2024 @ 10:42:
Voor noodgevallen heb ik een jasje van Decathlon gekocht voor €45,-. Niet om de hele dag droog te blijven, maar voor het kortere werk. Een regenjas wordt al snel te warm als de temperatuur boven de 10/15 graden komt.

https://www.decathlon.nl/...529358?mc=8529358&c=ZWART
Jas is overigens niet echt zwart, maar donker grijs transparant.
Ik heb de BTwin variant en afgelopen zaterdag 120km met de nodige buien veel plezier van gehad.

Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DialOut
  • Laatst online: 25-05 09:10
Futurum regenjas, met korting iets van 70 euro. Van het ademde vermogen heb ik niet zoveel gemerkt... Maar je blijft wel droog van de regen en je kan hem redelijk makkelijk oprollen in het zakje wat erin verwerkt zit. Ik koop hem niet nog eens, maar was er laatst wel blij mee tijdens uur in de regen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AMD1800
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 18:45
@luuk66 ik heb de Exteondo Jacks Busti https://www.etxeondo.com/...#/2-maat-s/69-kleur-blauw. Is mooi compact, want hij past achterin mijn jersey in 1 van mijn 3 vakjes en dan past er nog een snelle Jelle bij. Ik heb m laatst voor het eerst gebruikt. Volgens mij deed hij zijn werk goed, want ik bleef warm. Ondanks dat ik voordat ik m aan deed al een stuk in de miezer had gereden. De prijs is wel flink omhoog gegaan zie ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhr-zip
AMD1800 schreef op dinsdag 18 juni 2024 @ 11:25:
@luuk66 ik heb de Exteondo Jacks Busti https://www.etxeondo.com/...#/2-maat-s/69-kleur-blauw. Is mooi compact, want hij past achterin mijn jersey in 1 van mijn 3 vakjes en dan past er nog een snelle Jelle bij. Ik heb m laatst voor het eerst gebruikt. Volgens mij deed hij zijn werk goed, want ik bleef warm. Ondanks dat ik voordat ik m aan deed al een stuk in de miezer had gereden. De prijs is wel flink omhoog gegaan zie ik.
Wat kan dit jasje dat die van de Decathlon niet kan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KW25
  • Laatst online: 22:16
mhr-zip schreef op dinsdag 18 juni 2024 @ 11:47:
[...]

Wat een dooddoener…

MacBook Pro 13" 2017 512GB  iPhone 13 Pro 128GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMD1800
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 18:45
mhr-zip schreef op dinsdag 18 juni 2024 @ 11:47:
[...]

Misschien is de jas wat lichter qua gewicht: 115 gram tegen 140. Ik vraag me af of de jas van de Decathlon net zo compact is als die van mij. Mogelijk biedt mijn jasje meer koeling: toen ik m aan had kreeg ik het niet te warm, ook al was het gestopt met regenen. Ik kan er verder niks over zeggen, want ik heb die Decathlon jas niet gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KW25
  • Laatst online: 22:16
Geen idee of dit mag, maar heeft iemand nog een kortingscode voor futurum?

MacBook Pro 13" 2017 512GB  iPhone 13 Pro 128GB

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• raymondw
KW25 schreef op dinsdag 18 juni 2024 @ 20:14:
Geen idee of dit mag, maar heeft iemand nog een kortingscode voor futurum?
Hebben die kortingscodes? :o :o :+

to linux or not ,that's my quest... | 5800X | 32GB 3800C15 | X570-Pro | 980 1TB | 7900XTX | PVoutput | Fiets

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mhr-zip

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guapper
  • Laatst online: 23:57
raymondw schreef op dinsdag 18 juni 2024 @ 21:48:
[...]

Hebben die kortingscodes? :o :o :+
Ik ken alleen die codes die korting geven bij een bestelling vanaf €120,-.
Die ontvang je wekelijks in de app, als je die hebt geïnstalleerd.
Zijn er andere, @mhr-zip ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mhr-zip
guapper schreef op dinsdag 18 juni 2024 @ 22:21:
[...]

Zijn "altijd" vanaf €120,-
Soms heb je ook 10 euro vanaf €75,-

Je hebt iedere week codes, helaas als je precies iets nodig hebt mist er wel eens een weekje -O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sanderke28
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 05-06 11:51
Hoi Tweakers, mijn geweldige Assos S7 equipe bibshort heeft uitgelubberde elastieken onder aan de pijpen.
Zo irritant: alles is nog goed, maar daar is de vorm uit. Ziet er raar uit, maar op zich kan ik er nog wel best mee fietsen.
Misschien weet hier iemand een oma-weet-raad-achtig trucje om ze terug in vorm te krijgen wat ik niet ken?

Longshot, maar toch maar even proberen, ik wil hem eigenlijk niet weggooien.

Grt! Sander

[ Voor 5% gewijzigd door Sanderke28 op 26-06-2024 12:32 . Reden: syntaxis ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liveau
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 05-06 01:07
Sanderke28 schreef op woensdag 26 juni 2024 @ 12:31:
Hoi Tweakers, mijn geweldige Assos S7 equipe bibshort heeft uitgelubberde elastieken onder aan de pijpen.
Zo irritant: alles is nog goed, maar daar is de vorm uit. Ziet er raar uit, maar op zich kan ik er nog wel best mee fietsen.
Misschien weet hier iemand een oma-weet-raad-achtig trucje om ze terug in vorm te krijgen wat ik niet ken?

Grt! Sander
Ik zit met precies hetzelfde. Heerlijke broek en de stof is zo schuurvast dat deze voor mij uitzonderlijk lang mee gaat. Ik trek ze iets hoger op, ga fietsen en vergeet het weer. Komt vast een moment dat het verder gaat en dat zou toch wel heel jammer zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Giel
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 04-06 21:51
Er zijn nog gewoon kleermakers op de wereld he ;) Kan je voor een habbekrats nieuw elastiek laten plaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dfbt
of gewoon een plaatselijke ''Turkse'' kledingwinkel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sanderke28
Fair enough. Kan het altijd even bij ze proberen.
Een andere 'oplossing' die ik ergens op een forum tegenkwam was het omklappen van de elastiekband. Want, zo zei deze persoon, dat doen de pro's ook.
Nou, als dat niet helpt 💪

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Mistraller
  • Registratie: Oktober 2002
Sanderke28 schreef op woensdag 26 juni 2024 @ 12:31:

Grt! Sander
Bij Ali express wat gripper spul kopen en daarmee naar het repair cafe in je dorp of stad. Repaircafe waar ik vrijwilliger ben hebben we meestal 2 dames met een naaimachine klaarzitten.
Ik zou zegge; randje uitgelubberd eraf knippen, nieuwe gripper eraan naaien met een dun zoompje en dan is het weer netjes... Is het alleen een iets kortere broek.

My solar panels | Soladin loggen? | Strava
---------------
Gemak dient de mens, moeite dient de mensheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• La1974
Sanderke28 schreef op woensdag 26 juni 2024 @ 14:25:
Fair enough. Kan het altijd even bij ze proberen.
Een andere 'oplossing' die ik ergens op een forum tegenkwam was het omklappen van de elastiekband. Want, zo zei deze persoon, dat doen de pro's ook.
Nou, als dat niet helpt 💪
Pro’s hebben dit probleem toch niet :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bobermo
  • Laatst online: 19:34
Benieuwd naar jullie ervaringen/mening: gisteren voor bijna 300 euro een Maap Atmos regenjack gekocht, mede op basis van goede reviews. Meteen in het slechte weer gisteren mee gereden, na nog geen uur was zowel mijn borstkas als de mouwen aan de binnenkant doorweekt. De jas heeft een 20k waterproof rating, dus ik was redelijk teleurgesteld.. Is dit normaal of zou dit een slecht exemplaar kunnen zijn?

Ik ga as maandag sowieso terug naar de winkel, maar voor nu even bieneuwd naar de meningen hier:)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• raymondw
Bobermo schreef op zaterdag 6 juli 2024 @ 23:36:
Benieuwd naar jullie ervaringen/mening: gisteren voor bijna 300 euro een Maap Atmos regenjack gekocht, mede op basis van goede reviews. Meteen in het slechte weer gisteren mee gereden, na nog geen uur was zowel mijn borstkas als de mouwen aan de binnenkant doorweekt. De jas heeft een 20k waterproof rating, dus ik was redelijk teleurgesteld.. Is dit normaal of zou dit een slecht exemplaar kunnen zijn?

Ik ga as maandag sowieso terug naar de winkel, maar voor nu even bieneuwd naar de meningen hier:)
Persoonlijk vind ik Maap wel een dure optie terwijl er goedkopere mogelijkheden zijn.
Nu heb ik een Agu en heb ik datzelfde na +- een uur.
Denk dat regen kleding gewoon niet goed ademt ivm de waterdichtheid die je er van verwacht ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dfbt

T heeft ook met houding te maken, had je precies ook wind tegen en stond de regen/wind vol op jou?
Dan is t ook weer ander verhaal.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• mhr-zip

mhr-zip in "Het grote fietskleding topic"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhr-zip

Wat zei de winkel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeFeCt

DeFeCt

je wéét toch

guapper schreef op dinsdag 18 juni 2024 @ 22:21:
[...]

Ik heb geen (persoonlijke) code in de app, mocht er iemand nog een 25,- vanaf 125,- code hebben... anders gaan we voor de 15% code :)

Flickr

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mhr-zip
DeFeCt schreef op dinsdag 9 juli 2024 @ 16:52:
[...]

Ik heb geen (persoonlijke) code in de app, mocht er iemand nog een 25,- vanaf 125,- code hebben... anders gaan we voor de 15% code :)
Je hebt alleen 20,- codes, geen 25,- meer.

(Op dit moment heb ik ook geen 20,- code beschikbaar).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jimmy-time1
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 22:36
Over 4 dagen start er een Futurumshop challenge op Strava waarbij je 2 uur moet fietsen in 9 dagen. Beloning is dan een code voor €20,- korting bij een minimale besteding van €125,-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeFeCt

DeFeCt

je wéét toch

Jimmy-time1 schreef op dinsdag 9 juli 2024 @ 20:53:
Over 4 dagen start er een Futurumshop challenge op Strava waarbij je 2 uur moet fietsen in 9 dagen. Beloning is dan een code voor €20,- korting bij een minimale besteding van €125,-
Dank!, heb mijn items alleen vrijdag al nodig dus dan toch maar de 15% korting helaas is de 15% code niet van toepassing op handvatten en rugzakken :(

[ Voor 9% gewijzigd door DeFeCt op 09-07-2024 22:10 ]

Flickr

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tjebakka
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 23:43

Tjebakka

PSN: Currahee_Ross

Ik vermoed dat het geen regenwater is, maar zweet. Regenjacks ademen doorgaans voor geen meter.

If it aint fixed, it's broken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistraller
Grr zoo irritant. Bij het stallen van mijn fiets bleef m'n fietsbroek haken. Gaatje erin. Zal je net zien...broek die ik pas 3 keer aan had gehad. Precies op het midden dus kan je niet fatsoenlijk herstellen :'(

---------------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McMiGHtY

McMiGHtY

- burp -

ntfu lid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistraller
Ja maar eigen risico is 100. Zo duur was de broek niet.

---------------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McMiGHtY

McMiGHtY

- burp -

Was dat 1 van de befaamde Ali broeken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wisselwerking
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 20:35
Mistraller schreef op woensdag 10 juli 2024 @ 11:34:
[...]

Eigen risico is toch € 50 als je meer dan 3 jaren geen schadeclaim hebt ingediend?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeFeCt

DeFeCt

je wéét toch

Mistraller schreef op woensdag 10 juli 2024 @ 11:34:
[...]

Dan ga ik er maar even vanuit dat het ook geen Assos is waar je crash replacement hebt ?

Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistraller
McMiGHtY schreef op woensdag 10 juli 2024 @ 13:13:
Was dat 1 van de befaamde Ali broeken?
Nee dan kocht ik fluitend een nieuwe. Deze was 80 euro. (craft verve) Niet dat je dagenlang treurt maar is minder erg als ie al een jaar oud was geweest of een beetje versleten. En achter een haakje hangen...tsk... als je nou spectaculair valt, geen schrammetje hebt maar alleen gat in je broek. Het voelt gewoon suf -O-

Ze hebben hem nog dus ik koop wel gauw een nieuwe, des te sneller vergeet ik het :P En hoef ik ook niet opnieuw te zoeken naar een perfect fijn passende broek.

---------------

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Misha
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 05-06 11:49

Het is heel tegenstrijdig, maar een waterdichte jas betekent niet dat je niet nat wordt. Het betekent dat het water van buiten er niet in komt - vocht dat binnen zit (zweet) kan (eenmaal de buitenlaag van je jas verzadigd is met water) ook niet meer naar buiten. Maar voor de fiets vind ik dat niet erg. Ik wil vooral het niet koud krijgen en mijn regenjas helpt daar heel goed mee. Eenmaal klaar met fietsen spring ik toch weer onder de douche

Dit is een fantastisch recent filmpje er over
https://youtu.be/1r6rxWvZdho?si=rBR47zBTrYgRxX32

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Reginas

Reginas

Queen of Core Stability

Mistraller schreef op woensdag 10 juli 2024 @ 21:09:
[...]

Nee dan kocht ik fluitend een nieuwe. Deze was 80 euro. (craft verve) Niet dat je dagenlang treurt maar is minder erg als ie al een jaar oud was geweest of een beetje versleten. En achter een haakje hangen...tsk... als je nou spectaculair valt, geen schrammetje hebt maar alleen gat in je broek. Het voelt gewoon suf -O-

Ze hebben hem nog dus ik koop wel gauw een nieuwe, des te sneller vergeet ik het :P En hoef ik ook niet opnieuw te zoeken naar een perfect fijn passende broek.
Balen zeg!
Is het een gaatje of een winkelhaakje? Als je nog een ècht oude broek hebt liggen, kun je een klein lapje stof uitknippen en deze achter het gaatje of winkelhaakje zetten. Meen me te herinneren dat jij best handig bent. :)
Niet zo mooi als nieuw natuurlijk, maar beter dan je broek laten verstoffen in de hoek en het gat wordt ook niet groter, wat wel zou kunnen wanneer je hem gewoon blijft doordragen.

Edit: reparatie van lycra zonder lapje.
Dit ziet er ook uit als een werkbare oplossing.

[ Voor 8% gewijzigd door Reginas op 11-07-2024 09:15 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mistraller
@Reginas Ik heb het nu inderdaad gestopt met naald en draad. Dan kan ie nog even gebruikt worden als B-broek ;)

---------------

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Galois
  • Laatst online: 04-06 18:10

Galois

1811 - 1832

Al (bijna) 10 jaar fietsen we wekelijks met een groepje van 8. Bij ons 10-jarig jubileum leek het ons wel leuk om teamkleding te ontwerpen. Er komt in ieder geval een mooi logo op (één van de jongens is grafisch ontwerper) en nog wat tekst (de naam van onze groep en oprichtingsjaar oid).

Nu willen we wel goed spul (we keken nu naar Castelli) en twijfelen of we alleen een shirt willen of ook een broekje erbij. Dit alles zal afhankelijk zijn van de kosten.

Gezien de beperkte bestelling (8 setjes) is voordeelkorting er niet bij :)
Aan jullie de vraag: hebben jullie ervaring met het zelf maken van teamkleding? En wat kost het ongeveer?
Idealiter willen we broekje, korte mouwen en lange mouwen. Maar dat zal wel erg prijzig zijn lijkt mij...

Over de prijs is niet veel te vinden... steeds 'vraag offerte aan'. Maat wat kost zoiets?
Castelli, Rapha, Assos, ... is wat we veelal dragen en tevreden over zijn. Staan overigens wel open voor andere merken (maar niet de zgn. goedkope merken).

1 - Mathematics is the language of nature. 2 - Everything around us can be represented and understood through numbers. 3 - If you graph the numbers of any system, patterns emerge.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Reginas

Reginas

Queen of Core Stability

@Galois Ter overweging: Yarn Cycling. Is het merk van Bobby Traksel en zijn vrouw en zij zitten voornamelijk in de clubkleding (en de leiderstruien van de ZLM Tour :D). Aanspreekpunt zit dus in Nederland en dat kan ook voordelen hebben. Misschien even informeren wat zij kunnen leveren in een kleine oplage?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Flipmo
  • Laatst online: 16:12

Flipmo

OMG !!

@Galois ik zit toevallig in de kledingcommissie van onze wielerclub, en zijn ook bezig met nieuwe clubkleding.
Bij ons kwam bioracer als beste optie naar voren. Shirtjes liggen qua prijs overal wel in dezelfde lijn.
Maar bij Bioracer heb je geen opstartkosten, geen ontwerpkosten, geen minimale afname.
Echter eenmaal een klein bedrag aan administratiekosten bij orders onder xxx euro.

Dit gaat om een kleine fietsclub met +/- 30 leden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RR46
  • Registratie: Maart 2019
  • Laatst online: 20:30
@Galois mocht je het nog niet gedaan hebben, ik zou ook even gebruik maken van de zoekfunctie in dit topic… onlangs is dit onderwerp nog aan bod gekomen en wellicht zitten hier tips tussen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galois

Galois

1811 - 1832

RR46 schreef op donderdag 18 juli 2024 @ 15:12:
@Galois mocht je het nog niet gedaan hebben, ik zou ook even gebruik maken van de zoekfunctie in dit topic… onlangs is dit onderwerp nog aan bod gekomen en wellicht zitten hier tips tussen
Heb ik (uiteraard) gedaan, maar was onvoldoende tevreden. Vandaar toch een eigen post.

En ook nu krijg ik geen aanvullende informatie over wat zoiets zal kosten in zo'n kleine oplage. :)

1 - Mathematics is the language of nature. 2 - Everything around us can be represented and understood through numbers. 3 - If you graph the numbers of any system, patterns emerge.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• charlie7
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 04-06 09:45

charlie7

pr0

Sinds 2 weken ook aan het wielrennen.
Ik heb als broek de Rogelli distance genomen. Nu is het zo dat na een km of 30, de zeem tussen mijn zak en been komt te zitten :+ en dat schuurt heel erg. Is dit iets waar meer mensen last van hebben? Is mijn broek wellicht te groot of klein? Ik heb een XXL genomen, deze zat beter dan een XL (wat eigenlijk qua normale kleding maat had gemoeten)

Dank!

Ryzen 9800X3D / Asrock 7900XT / 32GB DDR5 6000MHz // Mac Mini M4 / MacBookAir M1 / iPhone 16 Pro / AW Ultra

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Flipmo

Flipmo

OMG !!

een fietsbroek hoort goed strak te zitten, zodat het e.e.a. niet gaat schuiven en gaat schuren/irriteren.
Wellicht is hij toch een maat te groot :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Galois

Galois

1811 - 1832

Inderdaad: een wielrenbroek moet echt strak. Zelfs zo strak dat als je het gevoel hebt 'zit hij niet te strak?' dat hij dan juist perfect zit! :)

Als je zeem tussen je zak en been komt te zitten @charlie7, dan is hij hoogstwaarschijnlijk te groot. Als je broek goed strak zit, dan kan het niet schuiven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• charlie7
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 04-06 09:45

charlie7

pr0

Dus toch, baal ik wel een beetje van. Maar goed, dan gaan we een maatje kleiner kopen. Broek verder wel tevreden over. Dank!

Ryzen 9800X3D / Asrock 7900XT / 32GB DDR5 6000MHz // Mac Mini M4 / MacBookAir M1 / iPhone 16 Pro / AW Ultra

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sanderke28
Galois schreef op donderdag 18 juli 2024 @ 11:37:
Al (bijna) 10 jaar fietsen we wekelijks met een groepje van 8. Bij ons 10-jarig jubileum leek het ons wel leuk om teamkleding te ontwerpen. Er komt in ieder geval een mooi logo op (één van de jongens is grafisch ontwerper) en nog wat tekst (de naam van onze groep en oprichtingsjaar oid).

Nu willen we wel goed spul (we keken nu naar Castelli) en twijfelen of we alleen een shirt willen of ook een broekje erbij. Dit alles zal afhankelijk zijn van de kosten.

Gezien de beperkte bestelling (8 setjes) is voordeelkorting er niet bij :)
Aan jullie de vraag: hebben jullie ervaring met het zelf maken van teamkleding? En wat kost het ongeveer?
Idealiter willen we broekje, korte mouwen en lange mouwen. Maar dat zal wel erg prijzig zijn lijkt mij...

Over de prijs is niet veel te vinden... steeds 'vraag offerte aan'. Maat wat kost zoiets?
Castelli, Rapha, Assos, ... is wat we veelal dragen en tevreden over zijn. Staan overigens wel open voor andere merken (maar niet de zgn. goedkope merken).
Ik heb deze zomer, met mijn kleine groepje fietsers goede ervaring met Vermarc (gister nog flink te zien met Lotto/Soudal Victor Campenaerts. Het loopt ouderwets en correct, via een salesman/contactpersoon. Ik was een stuk goedkoper uit per persoon per shirt (10 shirts ~ €52 per shirt, weet even niet precies) dan bij Belgische buur Bioracer waar het uitkwam op bijna €90. Ook vond ik het contact correcter verlopen.
Ik heb geen ervaring met de bib-broeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flipmo

Flipmo

OMG !!

Sanderke28 schreef op vrijdag 19 juli 2024 @ 09:37:
[...]

Ik heb deze zomer, met mijn kleine groepje fietsers goede ervaring met Vermarc (gister nog flink te zien met Lotto/Soudal Victor Campenaerts. Het loopt ouderwets en correct, via een salesman/contactpersoon. Ik was een stuk goedkoper uit per persoon per shirt (10 shirts ~ €52 per shirt, weet even niet precies) dan bij Belgische buur Bioracer waar het uitkwam op bijna €90. Ook vond ik het contact correcter verlopen.
Ik heb geen ervaring met de bib-broeken.
Bijzonder, wij komen bij Bioracer wel uit in die prijs van +/- 50 euro per shirt.
Dit zonder opstartkosten, ontwerpkosten etc.
Op mails word netjes gereageerd, hebben ook een avond aan tafel gezeten met de sales manager om de diverse shirtjes te bekijken.

Misschien dat het dan toch ligt aan de iets grotere afname van +/- 25 shirtjes korte mouw, en 25 lange mouw. Al kan ik me niet voorstellen dat daar bijna 40 euro p/s in zit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Louislouislouis
charlie7 schreef op vrijdag 19 juli 2024 @ 09:22:
Dus toch, baal ik wel een beetje van. Maar goed, dan gaan we een maatje kleiner kopen. Broek verder wel tevreden over. Dank!
Als je zeem zoveel verschuift zou ik zelfs neigen naar 2 maatjes te groot ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhr-zip
Louislouislouis schreef op vrijdag 19 juli 2024 @ 15:02:
[...]

Als je zeem zoveel verschuift zou ik zelfs neigen naar 2 maatjes te groot ;)
Je hebt gelijk.
En soms gaat het nooit goedkomen met een broek, omdat je voor dat model relatief dikke of dunne bovenbenen hebt. Terwijl je bij hetzelfde merk bij een andere lijn prima uit de voeten kan.

Pagina: 1 ... 54 ... 61 Laatste