Het grote fietskleding topic

Pagina: 1 ... 55 ... 63 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nogeeninlog
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 08:08
Als je de kleding van de Lidl/Trek ploeg leuk vind, dan kun je die nu kopen:

https://www.lidl.nl/l/fol...30-2024/view/flyer/page/4

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• La1974
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 10:53
nogeeninlog schreef op zaterdag 20 juli 2024 @ 09:41:
Als je de kleding van de Lidl/Trek ploeg leuk vind, dan kun je die nu kopen:

https://www.lidl.nl/l/fol...30-2024/view/flyer/page/4
Ik vind de combinatie van de sponsors echt heel goed uitgepakt. In het peloton heel zichtbaar.

Maar om er nu zelf mee te gaan rijden. Nou, nee.

Maarja, dat is persoonlijk. Ik hou alleen van effen kleding.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• charlie7
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 08:20

charlie7

pr0

Louislouislouis schreef op vrijdag 19 juli 2024 @ 15:02:
[...]

Als je zeem zoveel verschuift zou ik zelfs neigen naar 2 maatjes te groot ;)
Je hebt gelijk, net de nieuwe broek wezen ophalen maar die was inderdaad ook te groot. Nu een maatje L gekocht.

Ryzen 9800X3D / Asrock 7900XT / 32GB DDR5 6000MHz // Mac Mini M4 / MacBookAir M1 / iPhone 16 Pro / AW Ultra

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stufferdt
  • Registratie: December 2014
  • Nu online
Sanderke28 schreef op vrijdag 19 juli 2024 @ 09:37:
[...]

Ik heb deze zomer, met mijn kleine groepje fietsers goede ervaring met Vermarc (gister nog flink te zien met Lotto/Soudal Victor Campenaerts. Het loopt ouderwets en correct, via een salesman/contactpersoon. Ik was een stuk goedkoper uit per persoon per shirt (10 shirts ~ €52 per shirt, weet even niet precies) dan bij Belgische buur Bioracer waar het uitkwam op bijna €90. Ook vond ik het contact correcter verlopen.
Ik heb geen ervaring met de bib-broeken.
Mijn favoriete broeken zijn van vermarc. Ik zou wel de duurste lijn pakken (Meen PR.R?). Heb ervaring met assos, kalas, Q36.5, sportful en bioracer maar pak alsnog vermarc eigenlijk.

En prijstechnisch ook prima is mijn ervaring.

I don't know what happened, but it sure don't add up on paper And as long as she lets me, I'll take her wherever she wants me to take her

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YLMOSE
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 10:35
Weet iemand of deze site echt is? Prijzen lijken namelijk te mooi om waar te zijn.. https://rccoutlet.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sanderke28
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 09-09 13:14
Weet iemand of deze site echt is? Prijzen lijken namelijk te mooi om waar te zijn..
Ben hier wel eens beland, volgens mij via Insta. Even wat ervaringen opgezocht op het interwebs, werd er niet blij van dus maar links laten liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sanderke28
Mijn favoriete broeken zijn van vermarc. Ik zou wel de duurste lijn pakken (Meen PR.R?). Heb ervaring met assos, kalas, Q36.5, sportful en bioracer maar pak alsnog vermarc eigenlijk.

En prijstechnisch ook prima is mijn ervaring.
(Mn reactie lijkt verdwenen, dus even een kortere: dank voor de tip, goed te horen. Zeker als eea betaalbaar is!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• La1974
  • Registratie: Januari 2012
YLMOSE schreef op zaterdag 20 juli 2024 @ 20:12:
Weet iemand of deze site echt is? Prijzen lijken namelijk te mooi om waar te zijn.. https://rccoutlet.com/
Als iets te mooi lijkt om waar te zijn is het dat vrijwel altijd ook.

Ik zie trouwens geen foto’s op de site. Dus bij mij blokkeert mijn ad blocker alles.

[ Voor 13% gewijzigd door La1974 op 20-07-2024 21:47 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• bcome
  • Registratie: September 2013
  • Nu online
YLMOSE schreef op zaterdag 20 juli 2024 @ 20:12:
Domein is 3 dagen oud en is gemaakt met een "klik je eigen webshop in elkaar binnen 2 minuten" website en staat in Google Safe Browsing als onveilig aangemerkt, ver van weg blijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sanderke28
bcome schreef op zaterdag 20 juli 2024 @ 21:43:
[...]

Domein is 3 dagen oud en is gemaakt met een "klik je eigen webshop in elkaar binnen 2 minuten" website en staat in Google Safe Browsing als onveilig aangemerkt, ver van weg blijven.
Goed gespot en uitgezocht! Toevoeging als 'gebruiker': Dit soort sites ben ik de laatste maanden vaker tegengekomen. Naast Rapha, worden ook POC en Giro als bait gebruikt voor dit soort fuiken. En allemaal ben ik ze tegengekomen via Insta- ads. Fijn dat mijn Google searches dus ook met Meta gedeeld worden. (Ik vermoed via mijn Google Pixel, maar ik ben wat dat betreft geen beste/ingelezen Tweaker).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• bcome
  • Registratie: September 2013
  • Nu online
Sanderke28 schreef op zondag 21 juli 2024 @ 12:54:
[...]

Goed gespot en uitgezocht! Toevoeging als 'gebruiker': Dit soort sites ben ik de laatste maanden vaker tegengekomen. Naast Rapha, worden ook POC en Giro als bait gebruikt voor dit soort fuiken. En allemaal ben ik ze tegengekomen via Insta- ads. Fijn dat mijn Google searches dus ook met Meta gedeeld worden. (Ik vermoed via mijn Google Pixel, maar ik ben wat dat betreft geen beste/ingelezen Tweaker).
Beetje off-topic maar in het kader van geld in je portemonnee houden voor fietskleding; Afhankelijk van hoe je Instagram consumeert zou je een adblocker als uBlock Origin kunnen overwegen. Als het advertenties in apps op je telefoon zijn kan iets als de gratis Adguard DNS instellen op je telefoon een uitkomst zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duclaasie
  • Registratie: November 2022
  • Laatst online: 10:28
Hoe is jullie ervaring met het effect van wasmiddelen op de stof van je zeem? Ik heb een Assos Mille GT C2 en gister merkte ik voor het eerst dat de stof een beetje schuurde. Hier had ik, zeker in het begin, geen last van.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Polariteit
  • Registratie: Februari 2009
  • Nu online

Polariteit

Fietsende fotografeur

Duclaasie schreef op zondag 28 juli 2024 @ 11:10:
Hoe is jullie ervaring met het effect van wasmiddelen op de stof van je zeem? Ik heb een Assos Mille GT C2 en gister merkte ik voor het eerst dat de stof een beetje schuurde. Hier had ik, zeker in het begin, geen last van.
Ik heb hier ook soms last van (met andere merken), en vermoed dat het niet uitgespoeld zijn van het wasmiddel of teveel ervan gebruikt hebben een rol speelt. Daarom gebruik ik altijd erg weinig als ik een fietsbroek in de was doe, op een programma dat niet zuinig is met water...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutX
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 15-09 21:22
In ieder geval wassen zonder wasverzachter, niet te heet (max 30 graden staat er vaak) en sportwas kiezen als je dat hebt (bijna niet centrifugeren).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nrg
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 05:53

nrg

Wij wassen alles met Neutral of equivalent (ivm kinderen), heb het idee dat dat voor m’n fietskleding ook niet verkeerd is. Misschien ook poging waard?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reginas
  • Registratie: Juni 2023
  • Laatst online: 10:46

Reginas

Queen of Core Stability

Ik zet het programma op sportwas+naspoelen om evt wasmiddelresten te verwijderen. Ik gebruik een kleine hoeveelheid vloeibaar wasmiddel voor fijne was. Ik heb weleens gehad dat de lijmnaden van een broek waren aangetast (lieten los), ook van Assos. Wel netjes opgelost, maar met andere merken heb ik dit niet voorgehad, ondanks zelfde wasmiddel en zelfde wasroutine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slpkgl
  • Registratie: November 2023
  • Laatst online: 16-03 18:02
Als beginnend fietser ben ik mij aan het oriënteren op fietskleding.

Ondertussen fiets ik al een jaartje 1-2 keer per week, voornamelijk nog bij goed weer (droog, >15C). Een keer een korte route en een keer langer (3-4 uur), meestal alleen.

Vooralsnog kwam ik goed uit de verf met de afgeprijsde Assos Mille GT bib. Al een tijd dit topic aan het volgen dus ook Etxeondo en Q36.5 in de gaten aan houden. Hebben jullie hier nog specifieke aanbevelingen in?

Shirts kom ik helemaal niet uit. Ik heb nu een goedkoop shirt maar zit niet helemaal optimaal. Ik vind shirts tussen de €30 en €200 maar zie de verschillen niet. Wat zijn interessante shirts als casual fietser om naar te kijken? Zijn de Rapha Core bv goed, of is een Rogelli ook prima?

Wellicht gerelateerd: zijn er adviezen rondom kleding bij koelere/andere weerstomstandigheden?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• nrg

nrg

@Slpkgl Ik heb verschillende broeken van Le Col, Q36.5 en ook de Assos Mille GT. De laatste vind ik denk ik de fijnste, dus eigenlijk zit je al helemaal goed als je het mij vraagt ;) Van Q36.5 heb ik de Gregarius Pro, die is ook goed.

Qua shirts zit het verschil vaak in de stof en de afwerking van bijv de mouwen. Ik vind die lasercut mouwen bijv het mooiste, dat vind je vaak niet bij de goedkoopste shirts voor zover ik weet.

Qua shirts heb ik ook vrij veel verschillende. Vind zelf shirts van Santini fijn maar heb ook mooie van Q36.5 en bijv ook van La Machine een fijne. Ik zou zelf eerder geld uitgeven aan een dure broek dan aan een duur shirt omdat een goede broek wel echt meer comfort kan geven.

Als het kouder wordt heb ik vaak een windvest mee en/of armstukken (en/of een thermo eronder met lange mouwen). Stapje verder is beenstukken. Daarna kom je bij lange broeken en shirts met lange mouwen. En je hebt natuurlijk ook nog verschillende diktes stof. Je kan je kledingkast zo vol krijgen met fietskleren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slpkgl
  • Registratie: November 2023
  • Laatst online: 16-03 18:02
nrg schreef op zaterdag 10 augustus 2024 @ 16:06:
@Slpkgl Ik heb verschillende broeken van Le Col, Q36.5 en ook de Assos Mille GT. De laatste vind ik denk ik de fijnste, dus eigenlijk zit je al helemaal goed als je het mij vraagt ;) Van Q36.5 heb ik de Gregarius Pro, die is ook goed.

Qua shirts zit het verschil vaak in de stof en de afwerking van bijv de mouwen. Ik vind die lasercut mouwen bijv het mooiste, dat vind je vaak niet bij de goedkoopste shirts voor zover ik weet.

Qua shirts heb ik ook vrij veel verschillende. Vind zelf shirts van Santini fijn maar heb ook mooie van Q36.5 en bijv ook van La Machine een fijne. Ik zou zelf eerder geld uitgeven aan een dure broek dan aan een duur shirt omdat een goede broek wel echt meer comfort kan geven.

Als het kouder wordt heb ik vaak een windvest mee en/of armstukken (en/of een thermo eronder met lange mouwen). Stapje verder is beenstukken. Daarna kom je bij lange broeken en shirts met lange mouwen. En je hebt natuurlijk ook nog verschillende diktes stof. Je kan je kledingkast zo vol krijgen met fietskleren :)
Enorm bedankt voor het uitgebreide antwoord. Zo te lezen ben ik al op de goede weg, fijn.

Het is een wereldje met oneindige mogelijkheden en dat is af en toe nog even zoeken. Eerst met alle opties bij mijn fiets en nu dus ook nog 101 opties met kleding…

Zijn er toevallig richtlijnen bij welke temperatuur je welke laagjes draagt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sanderke28
Hoi, zoals Tweaker hierboven vermeldde: waarschijnlijk zit je al goed! Broeken zijn het allerbelangrijkst.

Qua shirts heb ik zelf altijd budget of outlet. Begonnen met aliexpress, sla dat maar over.

Ik vind vaak Bioracer shirts een goede middenweg tussen goede kwaliteit en een niet te gekke prijs. En je vindt ze vaak in de sale. Het logo vind ik aartslelijk. Maar goed, dat is persoonlijk.

Rapha. Tja. Geen ervaring mee. Mijn subjectieve gevoel is dat je veel betaalt voor het merk en de 'community' die ze graag bouwen. Groot voordeel van de core shirts is wel dat ze mooi egaal zijn en zonder al teveel poeha erop. Iets wat vreemd genoeg best zeldzaam is in wielershirt-land.

Laagjes: ik draag onder 15 graden wel een ademend baselayer shirtje van Rogelli.

De volgende die ik zelf zou kopen zou zonder mouwen zijn.

Ben vorig jaar begonnen met een vochtafvoerend shirt voor bij hogerw temperaturen. Zijn vaak prijzig en in mijn ervaring merk ik niet zo veel verschil (al was het een geweldige toevoeging voor bij het snowboarden in begin maart, warm).

Ook viel me op dat prorenners ze soms wel en soms niet dragen. Dus hier heb ik niet zoveel zinnigs over te melden.

Het komt echt uit op proberen en testen wat jou bevalt. En dan zijn de outlet/ sale kansjes bij de webshops de beste tip die ik je kan geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorrefunk
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 08:59

jorrefunk

Life is Music, Music is Life

Is voor iedereen inderdaad anders (heb zelf snel last van koude aan de voeten en mijn "edele" delen (tip = heat pads!!)). Ben pas als 52-jarige in 2019 "deftig" beginnen fietsen en heb anno 2024 eindelijk mijn kledij op orde (zomer, winter, warmte, koude, droog, regen, en alles daar tussen). Ja, je kan er makkelijk geld tegensmijten en alles in 1 keer (het duurste) kopen maar heb het letterlijk stuk per stuk gedaan met bijkopen als het nodig was of vervangen als het echt niet voldeed.

• Dazzler2120
  • Registratie: Oktober 2013
  • Nu online

Dazzler2120

FP ProMod
jorrefunk schreef op maandag 12 augustus 2024 @ 14:06:
Is voor iedereen inderdaad anders (heb zelf snel last van koude aan de voeten en mijn "edele" delen (tip = heat pads!!)). Ben pas als 52-jarige in 2019 "deftig" beginnen fietsen en heb anno 2024 eindelijk mijn kledij op orde (zomer, winter, warmte, koude, droog, regen, en alles daar tussen). Ja, je kan er makkelijk geld tegensmijten en alles in 1 keer (het duurste) kopen maar heb het letterlijk stuk per stuk gedaan met bijkopen als het nodig was of vervangen als het echt niet voldeed.
Hmm wat ik me dan afvraag; wordt er niets afgekneld?
Normaal gesproken krijg ik erg koude voeten als ik mijn schoenen te strak doe aantrekken. Hebben de "edele delen" ook genoeg 'ademruimte'?

PS4 PSN: Dazzler2120

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jorrefunk

jorrefunk

Geen problemen met "afknellingen" in de schoenen (die ik ook niet strak aantrek).
En ook geen probleem bij de edele delen.
Wel goed instructies lezen, sommige heat pads mogen niet rechtstreeks op de huid.
Sinds gebruik van heat pads op die 2 zones kan ik langer blijven rijden in de kou (en moet ik niet zo veel plassen onderweg).
Maar is voor iedereen anders. Aan de handen heb ik nooit kou terwijl sommigen dit niet opgelost krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SiErRa
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10:44
Iemand ervaring met https://www.fietsuitrustingwinkel.com/, hebben goede aanbiedingen en veel dingen op voorraad die overal op zijn, maar er zijn weinig reviews van?

[ Voor 16% gewijzigd door SiErRa op 17-08-2024 18:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• newtastyland
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 10:49
SiErRa schreef op zaterdag 17 augustus 2024 @ 18:07:
Iemand ervaring met https://www.fietsuitrustingwinkel.com/, hebben goede aanbiedingen en veel dingen op voorraad die overal op zijn, maar er zijn weinig reviews van?
Voor mij valt deze in de categorie “te mooi om waar te zijn”

Check bv vestigingsadres en info die hier te vinden is

[ Voor 3% gewijzigd door newtastyland op 17-08-2024 18:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michiel193
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 07:33
Ik heb last van zweet wat van mijn helm op het brilglas druipt en dat daardoor de bril niet meer lekker kijkt...

Mijn huidige helm (Giro Agilis) is inmiddels 5 jaar oud en aan vervanging toe.

Ik kijk dus naar bovengemiddeld ventilerende helmen als Lazer Genesis, hebben jullie suggesties/alternatieve?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerbenBK
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 23:12
Giro Synthe?

The tyres begin to write cheques that the geometry can’t quite cash.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• McMiGHtY
  • Registratie: December 1999

McMiGHtY

- burp -

Michiel193 schreef op zondag 18 augustus 2024 @ 09:32:
Ik heb last van zweet wat van mijn helm op het brilglas druipt en dat daardoor de bril niet meer lekker kijkt...

Ik kijk dus naar bovengemiddeld ventilerende helmen als Lazer Genesis, hebben jullie suggesties/alternatieve?
https://www.futurumshop.n...FXu5HHLCP23saAiCWEALw_wcB

NEW - Het Grote - 2025 Tweakers Social Ride- Topic!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhr-zip
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09:57
Tip, je hebt deze ook in zwart. Maar bij mij helpt het meer dat er geen zweet in mijn ogen komt.

Maar ik had ook een bril (zo’n hippe met grote glazen) waar ik veel meer last had van zweet aan binnenkant van het glas. Nu een bril waar meer luchtstroom achter langs komt nooit last.

Zijn vijftig was nog schoon. Drinkwaterkaart.nl Drinkwaterspots

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobNemoo
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 09-09 06:50
Ik heb on die reden altijd een mutsje onder helm. Geen zweet in mijn ogen of op de bril.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michiel193
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 07:33
Thnx kan inderdaad wel eens proberen een zweetbandje/mutsje onder de helm te dragen. Dit zal in ieder geval het druppen uitstellen.

Nu is het de padding van de helm die verzadigd is. Als ik dan naar beneden kijk gaat t kraantje open😂

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stufferdt
  • Registratie: December 2014
  • Nu online
Wat ook wil helpen: met vaseline een gootje smeren zodat het naast je ogen naar beneden wegloopt.

En inderdaad een bandana/mutsje.

I don't know what happened, but it sure don't add up on paper And as long as she lets me, I'll take her wherever she wants me to take her

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tw3k3rs.n3t
  • Registratie: Augustus 2024
  • Niet online
Ooit heb ik bij Decathlon een prima fietsbroek met bretels gekocht.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/eHhllPzFk7SQ91qxmomMomPsO9k=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ltydYq8hgSHsvEUBhGVhL3vM.jpg?f=fotoalbum_medium

Deze is inmiddels wel aan vervanging toe. Echter kom ik nergens meer een broek tegen met zo'n blauw kussentje. Deze dikte vind ik erg prettig en zou graag weer zo'n zelfde aanschaffen. Maar wat ik vandaag de dag vergelijkbaar? Wie kan mij advies hierin geven?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jorrefunk

jorrefunk

Tussen hun Van Rysel aanbod (vroegere BTwin) zal waarschijnlijk iets vergelijkbaars zitten. Uitgezonderd het goedkoopste segment zullen recente fietsbroeken trouwens meestal goede "kussentjes" hebben. Je kan er uiteraard zoveel geld aanhangen als je wilt maar dat hoeft geen stukken van mensen te kosten. Heb zelf fietsbroeken van Q36.5 Essential die veelal in aanbieding staan.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Grin
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 09:54

Grin

Ride si sapis.

Ik heb de nodige fietshelmen (don't ask) en met afstand de meest geventileerde is de: Specialized S-Works Prevail 3.
Kan mij werkelijk niet voorstellen hoe je meer/grotere ventilatie(openingen) in een fietshelm kan stoppen dan in deze helm; bijna lachwekkend als je de foto's ziet...

Zo aerodynamisch als een baksteen maar het koelt wel!

NewsBlur || My Fujifilm gear

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhr-zip
Grin schreef op maandag 19 augustus 2024 @ 16:23:
[...]

Ik heb de nodige fietshelmen (don't ask) en met afstand de meest geventileerde is de: Specialized S-Works Prevail 3.
Kan mij werkelijk niet voorstellen hoe je meer/grotere ventilatie(openingen) in een fietshelm kan stoppen dan in deze helm; bijna lachwekkend als je de foto's ziet...

Zo aerodynamisch als een baksteen maar het koelt wel!
Hoe is de helm met insecten?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grin
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 09:54

Grin

Ride si sapis.

mhr-zip schreef op maandag 19 augustus 2024 @ 16:38:
[...]

Hoe is de helm met insecten?
Fking waardeloos.
Elke rit wel iets dat naar binnen vliegt maar er ook bijna altijd weer uitgeblazen wordt; bandana is eigenlijk gewoon verplicht (ik fiets altijd met bandana).

NewsBlur || My Fujifilm gear

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr.DJ95
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 15-09 18:26
https://www.nu.nl/economi...tel-van-betaling-aan.html

Geliefd merk onder ons fietsers: AGU (bijna) failliet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiswat
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 10:04

Oh man, ik heb hier ook enorm last van. Ik was nu na iedere dag ook nog de padding van mijn helm. Maar met warm weer gutst het eruit. Ben al van een stormchaser naar een airbreaker gegaan in de hoop dat het ook hielp qua lucht doorlating. Het helpt een beetje, maar niet super veel.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• ElGreco
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 10:14
Blijkbaar toch niet zo geliefd.

www.vanspeykwheels.nl

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Ypuh
  • Laatst online: 07:21
Agu is onder wielrenners nooit echt geliefd geweest toch? De huidige kleding is wel oké, maar het staat vooral bekend als budget regenkleding.

De deal met Visma-Lease a Bike schijnt ze ook wel aardig genekt te hebben. Ze betalen oneveredig veel geld voor de verkopen die ze doen, en weten hun doelgroep (wielrenners met teveel geld) daarmee niet te overtuigen.

Voor de rest kan ik niet uit eigen ervaring spreken want heb nooit kleding van ze gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Nu online
tiswat schreef op dinsdag 20 augustus 2024 @ 15:51:
[...]

Oh man, ik heb hier ook enorm last van. Ik was nu na iedere dag ook nog de padding van mijn helm. Maar met warm weer gutst het eruit. Ben al van een stormchaser naar een airbreaker gegaan in de hoop dat het ook hielp qua lucht doorlating. Het helpt een beetje, maar niet super veel.
Gebruik je een helmmuts?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kluus
  • Registratie: Oktober 2003
  • Nu online

Kluus

Gang is alles

Volgens mij heb ik wel eens wat gehad, maar geen idee meer wat dus dat zegt ook wel wat. ;) Verder wel jammer, toch een nederlands merk wat omvalt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• 418O2
  • Nu online
Kluus schreef op dinsdag 20 augustus 2024 @ 16:13:
Volgens mij heb ik wel eens wat gehad, maar geen idee meer wat dus dat zegt ook wel wat. ;) Verder wel jammer, toch een nederlands merk wat omvalt.
Tot in hoeverre is het jammer als ze niets toevoegen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Polariteit
  • Registratie: Februari 2009
  • Nu online

Polariteit

Fietsende fotografeur

AGU kleding (zowel fietsbroek als shirts) waren toen ik net begon met fanatieker fietsen altijd mijn vaste 'merk'. Helaas gingen ze letterlijk downsizen: xxl shirts en broeken pasten op een gegeven moment niet meer omdat beiden te kort werden :( Toen ben ik bij ze afgehaakt.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• ElGreco
Agu had niet echt een focus. Ze zijn bekend bij het grote publiek van de eigen kleding maar van oorsprong zijn ze een grossier. Ze zijn bijvoorbeeld importeur voor Mucoff om een merk te noemen.
Toen een grote fietsketen (ik dacht zo uit mijn hoofd Bike Totaal) besloot om uit efficiency alles bij één partij in te kopen (Kruitbosch) verloor Agu een van de grootste klanten en dat was de echte genadeklap.

www.vanspeykwheels.nl

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RigolleM
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 10:32
Ypuh schreef op dinsdag 20 augustus 2024 @ 16:11:
Voor de rest kan ik niet uit eigen ervaring spreken want heb nooit kleding van ze gehad.
Ik heb onlangs Agu Tech Rain kledij gekocht en toch behoorlijk tevreden over voor mijn ritjes met de speed pedelec. Veel te duur maar weinig alternatieven die Hi-Vis en waterdichte kledij hadden.

[ Voor 32% gewijzigd door RigolleM op 20-08-2024 17:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadow_Agent
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 10:24

Shadow_Agent

Do { Ping } while ( LOL )

AGU prima kwaliteit inderdaad! Heb er regen overschoenen van o.a. en perfect. Ook fietsshirts prima. Design is wat outdated inmiddels maar kwaliteit nog prima.

Zonde dat ze verdwijnen wel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiswat
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 10:04
Nee dat niet. Maar ventileert dan ook weer minder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jesse
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 07:48
tiswat schreef op dinsdag 20 augustus 2024 @ 18:06:
[...]

Zweetbandje is misschien wel een idee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BreadFan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Weet iemand of La Passione er wellicht mee gaat nokken? Ik zie alleen nog maar sale artikelen, geen nieuwe collecties meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElGreco
BreadFan schreef op dinsdag 20 augustus 2024 @ 21:52:
Weet iemand of La Passione er wellicht mee gaat nokken? Ik zie alleen nog maar sale artikelen, geen nieuwe collecties meer.
Daar lijkt het op ja. Steeds minder producten, heel lang sale en vooral niet courante maten.

www.vanspeykwheels.nl

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• mhr-zip
BreadFan schreef op dinsdag 20 augustus 2024 @ 21:52:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IK3Gp7fUxtUu79520-VoACU1Qgg=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/Ww2CHPsZgZtrPnGwvFmGEQXp.jpg?f=user_large

Maar ff serieus, zou er van balen als ze op de fles gaan. Dat AGU gebeuren kan me gestolen worden. Maar LP vind ik wel fijn.

Op fiets forum staat post van iemand:

Dit postten ze 6 dagen geleden op Instagram:
Dear all, we understand your frustration at not yet receiving concrete answers to your questions. We are working on restructuring the business model and restarting the brand with all our energy. But it is taking longer than expected. I hope you will continue to follow us, and thank you for doing so until now.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Nu online
[...]

Ik ben een dikke zweetbeer, maar tot 22-23c is het prima te doen. Castelli bandana is niet zo dik

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Maarten_E
  • Laatst online: 08:31
Hier meerdere AGU shirts en broeken, de prijs/kwaliteitverhouding is voor mij altijd prima op orde geweest. Een paar jaar geleden zijn ze ook sponsor geworden van GCN op Youtube, ben stiekem bang dat ze daar ook wat op zijn verloren. Heb niet echt het idee dat de GCN merch de AGU veel oplevert.

Indien er een mogelijkheid is voor een onderschrift, dient deze getoond te worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McMiGHtY

McMiGHtY

- burp -

AGU niks mis met de shirts, heb er een aantal. Hier in de buurt (Alkmaar) van oorsprong ook heel veel clubs die daar de clubkleding weg haalden. Paar jaar terug ging daar de prijs flink de hoogte in, wellicht om de Killer Bee's te kunnen betalen.

Tegenwoordig zie ik eigenlijk weinig clubs/verengingen er meer in rijden. Ook de social ride die ze voorheen elke maand hadden is er al een paar jaar niet meer.

Volgens mij waren ze redelijk inventief bezig de laatste tijd qua technische stoffen, wellicht hadden ze de naam AGU niet moeten gebruiken bij het echte wielrennen maar er een mooi hip merk-naampje aan moeten verbinden..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flipmo
  • Laatst online: 10:47

Flipmo

OMG !!

Paar maand geleden bezig geweest met nieuwe clubkleding, ik zit in de kledingcommissie :)
Prijzen opgevraagd bij AGU en Bioracer, maar AGU kwam echt totaal niet mee.
Minimale afname van xx shirts, opstartkosten, evt bijbestellingen duur.
Dat heeft Bioracer wel stukken beter geregeld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobNemoo
Voor mijn woon-werk fietskleding heb ik daar wel eens gekeken, maar vond het ook vooral erg duur. Toch jammer, want het regenpak dat ik al sinds de Havo heb (25 jaar geleden) is ook van AGU en daar is nog geen enkele reden voor om die te vervangen, dus kwaliteit is/was het in ieder geval wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GWBoes
  • Laatst online: 10:50
RobNemoo schreef op woensdag 21 augustus 2024 @ 13:07:
maar vond het ook vooral erg duur.
Lastig te zeggen dat iets duur is zonder de kwaliteit te weten. Helemaal als er mensen zijn die 300 voor een broek niet raar vinden.

Ik heb meerdere broeken, shirts, jassen en handschoenen van AGU en allemaal doen ze niet veel onder voor duurdere merken die ik heb. Ook garantie was top geregeld in mijn ervaring, 1 los stikseltje op een nieuw shirt en kreeg een nieuwe thuisgestuurd.

Flickr - Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BreadFan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
[...]

Ik heb een Gripgrab lightweight skull cap, dat neem je zweet op en door de verdamping koelt het je hoofd ook weer wat. Ik heb geen last van verminderde ventilatie of iets dergelijks. Mijn (kale) kop vangt geen direct zonlicht, dat scheelt ook :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twodigits
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 09:10
charlie7 schreef op vrijdag 19 juli 2024 @ 09:05:
Sinds 2 weken ook aan het wielrennen.
Ik heb als broek de Rogelli distance genomen. Nu is het zo dat na een km of 30, de zeem tussen mijn zak en been komt te zitten :+ en dat schuurt heel erg. Is dit iets waar meer mensen last van hebben? Is mijn broek wellicht te groot of klein? Ik heb een XXL genomen, deze zat beter dan een XL (wat eigenlijk qua normale kleding maat had gemoeten)

Dank!
Ik heb sinds kort dezelfde broek, maat XL die goed zou moeten zijn voor mijn 1.90 en 90kg. Maar ik heb last van dat de broek optrekt in mijn liezen en ook op diezelfde plek irritatie geeft bij wat langere ritten. Ik heb nu een Assos Mille GT C2 besteld, online want hier in de buurt geen winkel waar ik 'm kon vinden. Hopelijk is die beter...

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• twodigits
twodigits schreef op vrijdag 23 augustus 2024 @ 15:55:
[...]

Ik heb sinds kort dezelfde broek, maat XL die goed zou moeten zijn voor mijn 1.90 en 90kg. Maar ik heb last van dat de broek optrekt in mijn liezen en ook op diezelfde plek irritatie geeft bij wat langere ritten. Ik heb nu een Assos Mille GT C2 besteld, online want hier in de buurt geen winkel waar ik 'm kon vinden. Hopelijk is die beter...
Even mezelf quoten, zojuist 50km gefietst met de Assos Mille GT c2 en geen klachten _/-\o_ Gewoon een fijne fietsbroek

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guapper
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 23:29
twodigits schreef op zaterdag 24 augustus 2024 @ 14:11:
[...]

Even mezelf quoten, zojuist 50km gefietst met de Assos Mille GT c2 en geen klachten _/-\o_ Gewoon een fijne fietsbroek
Zelfde maat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twodigits
Ook XL inderdaad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadow_Agent

Shadow_Agent

Over kleding gesproken: waar kun je überhaupt nog kleding passen in een winkel? Hier in de buurt zijn alle winkels zo lijkt het wel gestopt met kleding. Of er hangen een handje vol shirtjes, 5 broeken en wat handschoenen.

Alles maar online bestellen ben ik niet zo'n fan van maar je wordt wel gedwongen zo 😐

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• charlie7
  • Laatst online: 08:20

charlie7

pr0

twodigits schreef op vrijdag 23 augustus 2024 @ 15:55:
[...]

Ik heb inmiddels dezelfde broek in maat L gekocht. Deze zit perfect en geen problemen meer.
Ik denk dat XL ook te groot is.
187cm 95kg

Ryzen 9800X3D / Asrock 7900XT / 32GB DDR5 6000MHz // Mac Mini M4 / MacBookAir M1 / iPhone 16 Pro / AW Ultra

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jesse
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 07:48
Shadow_Agent schreef op zaterdag 24 augustus 2024 @ 18:28:
Over kleding gesproken: waar kun je überhaupt nog kleding passen in een winkel? Hier in de buurt zijn alle winkels zo lijkt het wel gestopt met kleding. Of er hangen een handje vol shirtjes, 5 broeken en wat handschoenen.

Alles maar online bestellen ben ik niet zo'n fan van maar je wordt wel gedwongen zo 😐
Mantel en 12Go hebben best wel wat kleding hangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhr-zip
Shadow_Agent schreef op zaterdag 24 augustus 2024 @ 18:28:

Hopmans dat is wel mijn favoriet.

Bakkerracing en Salden nooit fysiek geweest, maar die verkopen veel kleding online. Weet niet of iemand hier kan bevestigen of het ook in de winkel hangt.

Mantel? Al is dat niet echt mijn kleding.

Zat hier pas aan te denken, misschien een lijstje maken voor de topic start (of bij het bestaande lijstje of ze ook fysiek interessant zijn).

Zijn er Tweakers die winkels weten met veel fietskleding?

[ Voor 3% gewijzigd door mhr-zip op 24-08-2024 19:51 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tacoos
  • Laatst online: 10:27

Tacoos

i am i

mhr-zip schreef op zaterdag 24 augustus 2024 @ 19:50:
[...]

...snip...

Zijn er Tweakers die winkels weten met veel fietskleding?
Wat is veel?
Cyclewear heeft naar mijn idee best veel van diverse merken, maar minder dan voor hun verhuizing denk ik

Doe maar gewoon, dan doe je al gek genoeg...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DDX
  • Laatst online: 09:45

DDX

Maats in Amsterdam ? (Amsterdam en Utrecht)
Of natuurlijk de rapha, pas normal winkels in Amsterdam.

https://www.strava.com/athletes/2323035

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobNemoo
Salden heeft inderdaad kleding hangen, ben er wel al een jaar of 2 niet geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bobermo
  • Laatst online: 10:01
Wieleroutfits.nl in Ouderkerk aan de Amstel heeft ook best veel hangen. Veel aanbiedingen, ga er alleen niet heen voor de haute couture;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadow_Agent

Shadow_Agent

Tnkx voor de reacties :D
Niet echt zaken in Noord Nederland helaas haha. "Vroeger" had je in Groningen bijv. Belga die echt veel kleding had, tegenwoordig Broekhuis en die hebben vrijwel niets meer. Misschien in Harkstede nog? Geen idee.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Duclaasie
Hoe zuidelijk in het noorden mag het zijn? Dickhof in Oosterwolde (gld) heeft volgens mij ook nog redelijk wat hangen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Reginas
  • Registratie: Juni 2023
  • Laatst online: 10:46

Reginas

Queen of Core Stability

@mhr-zip Salden en Bakker Racing hebben veel hangen. Bij Bakker is er een outlet sectie op de webshop, dit hangt niet fysiek in de winkel, maar ze kunnen het wel uit het magazijn halen om te passen. :) In de winkel hangt met name de nieuwe collectie.
Verder Bike Fashion in Eersel: fietskleding en accessoires. Paar merken (Assos, Exteondo en Rogelli), maar superleuke enthousiaste eigenaar. Zijn ook tussenpersoon voor Bodhi, voor als je clubkleding wil bestellen.
Cyclewear in Hamont (net over de grens in België) schijnt ook een leuk assortiment te hebben, maar daar ben ik nog nooit geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McMiGHtY

McMiGHtY

- burp -

Piet de Wit
Kroone Liefting
Service Koers had voorheen altijd de LSRF lijn hangen, en wat Specialized kleding. Hoe het momenteel is, geen idee.

[ Voor 83% gewijzigd door McMiGHtY op 25-08-2024 17:34 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mhr-zip
Even voor de duidelijkheid aan iedereen. Hangt er veel kleding?

2 rekjes bij de LBS is het omrijden niet waard natuurlijk.

Hopmans verdient waarschijnlijk meer aan kleding dan aan fietsen.

Hier staat ook een filmpje:
https://www.hopmansfietsgigant.nl/content/13-winkel

Werkt dit?

[Video: https://www.hopmansfietsgigant.nl/img/cms/VideoWinkel.mp4]

[ Voor 30% gewijzigd door mhr-zip op 25-08-2024 20:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CedricD
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 07:53

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhr-zip
Welke van de 2 filialen heeft het meeste hangen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CedricD
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 07:53
mhr-zip schreef op zondag 25 augustus 2024 @ 19:07:
[...]

Welke van de 2 filialen heeft het meeste hangen?
In Aalter (Lotenhulle) hangt er veel.
In de andere vestiging ben ik nog nooit geweest

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supersoco80
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 12-09 19:46
mhr-zip schreef op zondag 25 augustus 2024 @ 18:45:
Even voor de duidelijkheid aan iedereen. Hangt er veel kleding?

2 rekjes bij de LBS is het omrijden niet waard natuurlijk.

Hopmans verdient waarschijnlijk meer aan kleding dan aan fietsen.

Hier staat ook een filmpje:
https://www.hopmansfietsgigant.nl/content/13-winkel
Hopmans heeft niet alleen veel kleding, maar ook echt mooie kleding. Ik heb al heel lang niets meer bij mantel gekocht omdat ik er steeds niets moois zie hangen (en omdat ik de service achteruit gegaan vind).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MaSw85
  • Laatst online: 15-09 14:22
Shadow_Agent schreef op zondag 25 augustus 2024 @ 09:55:
Tnkx voor de reacties :D
Niet echt zaken in Noord Nederland helaas haha. "Vroeger" had je in Groningen bijv. Belga die echt veel kleding had, tegenwoordig Broekhuis en die hebben vrijwel niets meer. Misschien in Harkstede nog? Geen idee.
Velodroom in Roden wellicht?

Komoot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stevens20
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 14-09 22:21
supersoco80 schreef op zondag 25 augustus 2024 @ 19:36:
[...]

Hopmans heeft niet alleen veel kleding, maar ook echt mooie kleding. Ik heb al heel lang niets meer bij mantel gekocht omdat ik er steeds niets moois zie hangen (en omdat ik de service achteruit gegaan vind).
Ik kijk ook vaak bij Mantel, helaas nog niks kunnen vinden.
Ik ben zelf inmiddels wel fan van Siroko. Zit goed, niet idioot duur en prima kwaliteit. Heb nu meerdere shirts en een broek, kan niet anders zeggen dan dat die spullen mijn favo zijn.

https://www.flickr.com/people/137281057@N05/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Duclaasie
Soms moet je ook gewoon mazzel hebben. Recentelijk bij Mantel in de sale nog en Castelli shirt met korte mouwen en een dikker shirt met lange mouwen besteld voor gezamenlijk 60,- Het moet alleen maar net je smaak en maat zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ypuh
Of bij een lokale fietsclub gaan. Tegenwoordig bieden die redelijk goede kleding voor schappelijke prijzen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guapper
  • Laatst online: 23:29
Q36.5 vraagje

Welke broeken/zemen hebben de 'approved' stempel ontvangen?

@MaSw85 : die L1 zie ik niet meer voorbij komen, tenzij in XXL (wat mij iets te ruim zal zitten).
Enig idee waar de Gregarius Ultra in het spectrum gepositioneerd is?

[ Voor 53% gewijzigd door guapper op 26-08-2024 20:40 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MaSw85
guapper schreef op maandag 26 augustus 2024 @ 20:19:
Q36.5 vraagje

Volgens mij alle, behalve de goedkoopste (Essential?) broeken. Ik heb zelf iig 2x de Dottore L1 en die bevallen uitstekend. Maar er zijn wisselende meningen in dit topic. Even zoeken op Q36.5 in dit topic helpt je wel verder denk ik.

[ Voor 17% gewijzigd door MaSw85 op 26-08-2024 20:38 ]

Komoot

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jorrefunk

jorrefunk

Waarschijnlijk zijn de duurdere nog beter maar ik ben een tevreden gebruiker van de Q36.5 Essentials.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaSw85
guapper schreef op maandag 26 augustus 2024 @ 20:19:
Q36.5 vraagje

@MaSw85 : die L1 zie ik niet meer voorbij komen, tenzij in XXL (wat mij iets te ruim zal zitten).
Enig idee waar de Gregarius Ultra in het spectrum gepositioneerd is?
Nee geen idee. Je kan op de site van Q36.5 wel een beetje het spectrum zien door te sorteren op de RRP.

Komoot

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• McMiGHtY

McMiGHtY

- burp -

Ik heb een voorkeur voor de Gregarius

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mhr-zip
McMiGHtY schreef op maandag 26 augustus 2024 @ 20:50:
Ik heb een voorkeur voor de Gregarius
Ik ook. Maar heeft weinig compressie, en ik bestel die omgekeerd Castelli; of te wel aan de kleine kant. Gaat tie ook niet schuiven bij de zeem, en de benen rekken wel mee.

Als je meer compressie wil, dan ben je met die andere beter af.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• McMiGHtY

McMiGHtY

- burp -

Van de week toevallig een paar keer de Dottore L1 aangehad, heeft idd meer compressie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joojooyoghurt
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 20-08 18:16
Zijn er mensen hier met (oakly) fotochromatische brillen? Wat zijn jullie ervaringen ermee? Ik wil graag een zonnebril die ik 's ochtends in het donker/schemer en 's middags als het zonnig is kan gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaSw85
Joojooyoghurt schreef op vrijdag 30 augustus 2024 @ 17:53:
Zijn er mensen hier met (oakly) fotochromatische brillen? Wat zijn jullie ervaringen ermee? Ik wil graag een zonnebril die ik 's ochtends in het donker/schemer en 's middags als het zonnig is kan gebruiken.
Ik heb een Bollé Lightshifter met photochromic lens. Bevalt echt uitstekend! In zonnig weer is ie iets meer lichtdoorlatend dan een reguliere Cat. 3 bril maar het zicht wordt er niet minder om.

Komoot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duclaasie
Ik heb er laatst met de opticien even over staan bomen en het kwam er eigenlijk op neer dat het hoofdzakelijk afhangt van je persoonlijke voorkeuren. Zoals hierboven ook al aangegeven is de donkerste stand niet zo donker als die van een donkere bril. Voor mij persoonlijk, licht gevoelige ogen, is het daarom geen optie. Bij helder weer zijn de glazen dan niet donker genoeg.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ypuh
Die lenzen werken het beste bij wisselende omstandigheden, maar minder goed bij zomerse. Je kunt er dus vaak plezier van hebben (bos, gravel, avondritten, bewolkte ritten), maar zou hem niet als enige bril willen voor de zonnige dagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nrg

nrg

Je zou kunnen experimenten met het type bril door er een van Ali te kopen. Ik heb een fotochromatische bril van Kapvoe, is echt een prima ding. Zit net zo lekker als m’n andere (duurdere) brillen. Ik vind zo’n lens wel prettig als je bijv ‘s avonds fietst en ook door donkerdere bossen gaat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• aerofreak
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 01:52

aerofreak

Steve Jobs

Oakley Sutro met Photochromatic lens heb ik, die wissel ik af met een PriZM Road. De Prizm is anders qua kleuren maar de Photochromatic voldoet ook op een klaarlichte dag.

"When once you have tasted flight, you will forever walk the earth with your eyes turned skyward, for there you have been, and there you will always long to return"
~Leonardo Da Vinci~

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Giel
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 19-08 08:54
Ik heb een fotochromatische van AGU (snel kopen, die worden geld waard straks!). Bevalt ook mij uitstekend. Hij wordt idd niet zo donker als een zonnebril maar ik vind het prima fietsen in de zomer. En ook in het donker fietsen gaat prima. Mja, betaal je wel 160 euro voor maar vind het het wel waard

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twodigits
Ik heb voor de MTB een bril van BBB (de voorloper van de Cycling Impulse) met verwisselbare glazen. Er zitten drie setjes glazen bij, normaal helder, geel (voor meer contrast als het wat donkerder is zoals in het bos) en blauw getinte glazen voor zonnig weer. Is zoiets geen optie voor je?
Pagina: 1 ... 55 ... 63 Laatste